elk zooi gooiend publiek. ook bij Ajax dus.
De o, zo, gezonde voetbalcultuur is de doodsteek voor de voetbalcultuur.FreakNL schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:31:
[...]
Uitsupporters weglaten is echt de doodsteek voor voetbal-cultuur…
Ik snap dat geruzie sowieso niet. Je haat elkaar op dit moment en misschien zit je maandag wel met elkaar in een vergadering samen te werken.
Dan zetten we er toch zo'n corona publieksbandje onder, lijkt het net of er ook uitsupporters zijn
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Is het alleen de schuld van de supporters of mogen de clubs e.d. ook hand in eigen boezem steken?toolkist schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:35:
[...]
ze hebben lang genoeg de kans gehad. wil het niet normaal dan maar rigoreus.
Zoals ik eerder al zei, we blijven er schande van spreken maar de clubs, bond en regering komen ook niet met maatregelen die daadwerkelijk wat doen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik leg je helemaal geen woorden in de mond, jij mengt je in een discussie die ik met iemand anders had. Nou wordt ie helemaal mooi.Trishul schreef op zondag 26 mei 2024 @ 12:28:
[...]
Dan zou het je sieren als je mij geen woorden in de mond legt.
Ik zie verder dat je niet goed op de hoogte bent van Ajax spelers. Mikautadze doet het prima in Frankrijk en aan zijn verhuur contract zit een koopclausule van meer dan €10m. Exacte hoogte is niet publiekelijk bekend, maar schijnt tussen 10 en 15 miljoen te liggen. Die man heeft ook een contract bij Ajax tot 2028... Er gaan al geruchten over interesse van AS Monaco en Sevilla.
Het wordt wel nog even spannend om te zien wat er precies gaat gebeuren; kan Metz zijn koopoptie lichten, dan wordt hij verkocht voor 10~15 miljoen. Kunnen zij dat niet, dan wordt het spannend op de transfermarkt.
Ik ken de clausule, los daarvan vind ik hem geen 15 miljoen waard om de genoemde redenen.
Ja. Er gelden regels, daar dien je je aan te houden.
De clubs geven al stadionverboden uit. Of ze die 100% handhaven is een tweede.
Fouilleren hebben we het al eens over gehad; dat is met zulke aantallen niet te doen.
Ik gun dit de FC Utrecht supporters!
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
100%. Wordt tijd dat de KNVB veel zwaarder financieel gaat straffen.Player1S schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:39:
[...]
Is het alleen de schuld van de supporters of mogen de clubs e.d. ook hand in eigen boezem steken?
Zoals ik eerder al zei, we blijven er schande van spreken maar de clubs, bond en regering komen ook niet met maatregelen die daadwerkelijk wat doen.
Man man, hoe kan je dat niet op goal krijgen.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Hoop op 2-2
En dan GAE winnen met penals
En dan GAE winnen met penals
James toch 
Daar lag de 1-3 op je schoen, pannenkoek!
Daar lag de 1-3 op je schoen, pannenkoek!
er was er duidelijk 1 van utrecht die niet opgelet had bij de training op de buitenspelval.
De clubs en regering zijn er wel degelijk schuldig aan. Voordeel voor hun is dat er toch geen echte consequenties aan zitten als er toch iemand binnen komt met stadionverbod.Superkiwi schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:43:
[...]
Ja. Er gelden regels, daar dien je je aan te houden.
De clubs geven al stadionverboden uit. Of ze die 100% handhaven is een tweede.
Fouilleren hebben we het al eens over gehad; dat is met zulke aantallen niet te doen.
Je kunt ook eindelijk eens keer met meldingsplicht komen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Hou eens op, ik heb nog meer te doen vanavond
Ik zou die speler van die domme rode kaart gewoon lagen gaan. Of was dat al het geval?
Ron Jans moet toch gek worden van zo'n speler?
Ron Jans moet toch gek worden van zo'n speler?
Ik niet. Vind het wel lekker om nog effe te kijkenSuperkiwi schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:46:
[...]
Hou eens op, ik heb nog meer te doen vanavond
Heb niet gekeken. Welke supportersschare was nu verantwoordelijk voor het staken? Als dat Utrecht is dan is dit wel karma.
Speler op het hoofd geraakt.
Snel uit laten spelen zou ik zeggen
Snel uit laten spelen zou ik zeggen
Die zijn er nooit schuldig aan, zij zijn niet degenen die het doen of aanmoedigen.Player1S schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:46:
[...]
De clubs en regering zijn er wel degelijk schuldig aan. Voordeel voor hun is dat er toch geen echte consequenties aan zitten als er toch iemand binnen komt met stadionverbod.
Je kunt ook eindelijk eens keer met meldingsplicht komen.
Dat je niet of te weinig doet om het te voorkomen maakt je niet schuldig. Dat blijven de supporters die gooien/beledigen/vuurwerk afsteken etc.
En nu speler geraakt.
Moeilijk te zien maar volgens mij kwam de eerste worp vanuit de Utrecht vak.bazzemans schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:47:
Heb niet gekeken. Welke supportersschare was nu verantwoordelijk voor het staken? Als dat Utrecht is dan is dit wel karma.
Oei, ik zie het in de herhaling. Dat was geen beker.sNielz123 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:48:
Speler op het hoofd geraakt.
Wat een debielen

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 26-05-2024 20:50 ]
Lijkt mij ook de enige passende oplossingsNielz123 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:49:
Ik zou als straf nu affluiten
Ik neem aan dat die gozer wordt opgepakt, en binnen een uur weer vrij wordt gelaten?
Volgend jaar het hele seizoen van die fijnmazige schijtnetten voor alle Utrecht tribunes svp. En als.extra een plexiglas kooi rondom Bunnik en de overkant.Superkiwi schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:48:
[...]
Moeilijk te zien maar volgens mij kwam de eerste worp vanuit de Utrecht vak.
Als je alleen maar vanuit 'assumptions' reageert kun je beter gewoon stil zijn. Wat je zegt slaat nergens op, die zijde is een hele rustige zijde. Maar sommige relschoppers gaan bewust dat hoekje opzoeken voor dit soort dingen.toolkist schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:31:
[...]
Assumption....
Ik dacht dat Utrecht maar 1 zijde met dat soort supporters had, blijkbaaar dus nog 1...
Dus we blijven dus gewoon nog jarenlang er schande van spreken en daar blijft het dus bij. Duidelijktoolkist schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:48:
[...]
Die zijn er nooit schuldig aan, zij zijn niet degenen die het doen of aanmoedigen.
Dat je niet of te weinig doet om het te voorkomen maakt je niet schuldig. Dat blijven de supporters die gooien/beledigen/vuurwerk afsteken etc.
Ik vind dat de scheids er wel goed mee om gaat vanavond. 👍
⏩ PVOutput☀️
Zou inderdaad wel verplichten om netten te hangen hier volgend jaar
Zo bewust bal weg trappen mag wat mij betreft ook wel gewoon direct rood zijn
Yup dat zagen we net, heel rustig hoekje...KaiseRRuby schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:50:
[...]
Als je alleen maar vanuit 'assumptions' reageert kun je beter gewoon stil zijn. Wat je zegt slaat nergens op, die zijde is een hele rustige zijde. Maar sommige relschoppers gaan bewust dat hoekje opzoeken voor dit soort dingen.
FSide bij Ajax is ook zo'n rustig hoekje, of Oost bij PSV, M-side bij Drn Bosch, midden noord bij ADO, etc.
Ik had liever actie gezien. Iemand gooit vuurwerk en fakkels. Allemaal niets.Quad schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:51:
Nu een aansteker, ook niets.
Zometeen komen die gekken nog het veld op. En je weet nu al dat alles gesloopt is of wordt.
Dit is niet alleen bij Utrecht een probleem. Gisteren ook al, vorige week ook al, week ervoor, .. je wordt er gek van.
Maar hooligans komen overal mee weg.
Goed gedaan GAE! 
Wat mij betreft gaat Utrecht wat wedstrijden zonder publiek spelen.
Wat mij betreft gaat Utrecht wat wedstrijden zonder publiek spelen.
⏩ PVOutput☀️
Eens, maar dat moet niet bij de scheidsrechter vandaan komen, maar van de knvb. En die zullen zich net zoals zovaak dit seizoen wel weer verstoppen en het voorbij laten waaien.HollowGamer schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:53:
[...]
Ik had liever actie gezien. Iemand gooit vuurwerk en fakkels. Allemaal niets.
Zometeen komen die gekken nog het veld op. En je weet nu al dat alles gesloopt is of wordt.
Dit is niet alleen bij Utrecht een probleem. Gisteren ook al, vorige week ook al, week ervoor, .. je wordt er gek van.
Dat zeg ik niet?Player1S schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:50:
[...]
Dus we blijven dus gewoon nog jarenlang er schande van spreken en daar blijft het dus bij. Duidelijk
Hahaha die beveiliging op het veld heeft er zin in
Zo. Dat kneusje in grijs werd mooi gevloerd door die steward
Ja en nee.Quad schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:51:
Het heeft stilgelegen na het gooien van vuurwerk, tot zover prima.
Daarna wordt er na terecht buitenspel een goal afgekeurd en vliegen de bekers op het veld waarna er niks gebeurt.
Vervolgens krijgt een speler van de Eagles iets tegen zijn hoofd, daarna nog een beker bier over zich heen en weer gebeurt er niks.
Wat is er gebeurd met het "2 keer iets op het veld óf iets tegen het hoofd is definitief staken"?
Eentje kleunde er aardig inderdaadtoolkist schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:54:
[...]
Dat zeg ik niet?
Hahaha die beveiliging op het veld heeft er zin in
Elect a clown, expect a circus.
Oh man, let a.u.b. zeker zonder enige bescherming.
En je weet nu al dat de beveiliging wordt aangeklaagd wegens te hard zijn..
Welkom in de nieuwe maatschappij.
Ik zie ook gewin kids van 16 daar tussen lopen?
[ Voor 13% gewijzigd door HollowGamer op 26-05-2024 20:56 ]
Scheids gaat daar nu niets aan veranderen. Die moet de wedstrijd gewoon zo snel en veilig mogelijk laten verlopen en afronden.HollowGamer schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:53:
[...]
Ik had liever actie gezien. Iemand gooit vuurwerk en fakkels. Allemaal niets.
Dit is aan KNVB en officiële instanties. Afgelopen week genoeg rotzooi gezien om er wat mee te gaan doen.
⏩ PVOutput☀️
Heerlijk dat Utrecht het niet redt, je gunt deze supporters toch geen Europees voetbal, want een schandalig publiek
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Dit mag idd wel eens uitgelegd gaan worden. Dit is tegen alle regels in, volgens mij.Superkiwi schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:55:
[...]
Ja en nee.
Het heeft stilgelegen na het gooien van vuurwerk, tot zover prima.
Daarna wordt er na terecht buitenspel een goal afgekeurd en vliegen de bekers op het veld waarna er niks gebeurt.
Vervolgens krijgt een speler van de Eagles iets tegen zijn hoofd, daarna nog een beker bier over zich heen en weer gebeurt er niks.
Wat is er gebeurd met het "2 keer iets op het veld óf iets tegen het hoofd is definitief staken"?
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
En Feyenoord moest netten…
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Kunnen ze niet, want dan bevestigen ze dat ze zelf het veld betraden waar een stadionverbod en dikke boete op staat.HollowGamer schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:55:
Oh man, let a.u.b. zeker zonder enige bescherming.
Gelukkig gaat het plebs uit Utrecht Europa volgend seizoen niet onveilig maken
Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9
Het wordt vooral tijd dat de clubs eens gedwongen worden om harder op te treden tegen hun eigen supporters.Quad schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:56:
[...]
Scheids gaat daar nu niets aan veranderen. Die moet de wedstrijd gewoon zo snel en veilig mogelijk laten verlopen en afronden.
Dit is aan KNVB en officiële instanties. Afgelopen week genoeg rotzooi gezien om er wat mee te gaan doen.
Overigens blijf ik het treurig vinden dat al het harde werken en punten sprokkelen in Europa er nu voor zorgt dat Go Ahead Europa in mag. Die zullen er wel tegen een kleurloos team uit Roemenië of Oekraïne ofzo uitvliegen en vervolgens zijn alle Europese punten minder waard omdat ze niet door 5 maar door 6 gedeeld moeten worden.
Waren we er toen bij de eerste aansteker er niet al klaar mee?Quad schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:56:
[...]
Scheids gaat daar nu niets aan veranderen. Die moet de wedstrijd gewoon zo snel en veilig mogelijk laten verlopen en afronden.
De KNVB laat mij niet lachen. Voor mij mag de ME gewoon dat vak leegmaken en deze mensen verdienen een straf.
Sneu vooral voor NEC. Die spelen een geweldig seizoen. Worden bij momenten zelfs gecomplimenteerd voor goed spel. Aan het eind van de rit blijven ze staan met complimenten. Die hadden meer verdiend.Bao_mi1 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:58:
Overigens blijf ik het treurig vinden dat al het harde werken en punten sprokkelen in Europa er nu voor zorgt dat Go Ahead Europa in mag. Die zullen er wel tegen een kleurloos team uit Roemenië of Oekraïne ofzo uitvliegen en vervolgens zijn alle Europese punten minder waard omdat ze niet door 5 maar door 6 gedeeld moeten worden.
Ik zeg niet dat het een rustig hoekje is.. Verder reageer ik niet meer op je, je bent een vervelend persoon die dingen ten eerste compleet uit de context haalt en ten tweede mij woorden in de mond legt.toolkist schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:53:
[...]
Yup dat zagen we net, heel rustig hoekje...
FSide bij Ajax is ook zo'n rustig hoekje, of Oost bij PSV, M-side bij Drn Bosch, midden noord bij ADO, etc.
Tja, je kan nog zo mooi voetbal spelen maar als je op de momenten die er om doen niet thuis geeft dan heb je niets. Niets sneu aan wat mij betreft.bazzemans schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:59:
[...]
Sneu vooral voor NEC. Die spelen een geweldig seizoen. Worden bij momenten zelfs gecomplimenteerd voor goed spel. Aan het eind van de rit blijven ze staan met complimenten. Die hadden meer verdiend.
Was dat niet eigen keuze omdat de mogelijke consequenties bij volgend incident hun niet aan stond?Agent47 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:56:
En Feyenoord moest netten…
Ach Utrecht vloog er een aantal jaar geleden ook uit tegen een club uit LuxemburgBao_mi1 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:58:
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
het zal welKaiseRRuby schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:59:
[...]
Ik zeg niet dat het een rustig hoekje is.. Verder reageer ik niet meer op je, je bent een vervelend persoon die dingen ten eerste compleet uit de context haalt en ten tweede mij woorden in de mond legt.

Kunnen we ook gewoon de uitsupporters pakken die problemen maken?toolkist schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:35:
[...]
ze hebben lang genoeg de kans gehad. wil het niet normaal dan maar rigoreus.
Er zijn clubs die nooit voor problemen zorgen.
Weet je wat, laten we anders zonder publiek gaan spelen, nog makkelijker. Oh wacht…
Het is echt supersimpel op te lossen en overal om ons heen is dat ook gelukt. Maar ik NL moeten we weer polderen en moeten we jaren over geld discussiëren. Voer gewoon een voetbalwet in. Kosten bij de maatschappij (net als in Engeland en Duitsland). Klaar.
Maar nee, hier opteren we voor maatregelen die de doodsteek zijn voor het voetbal. Voor wie spelen we eigenlijk?
[ Voor 44% gewijzigd door FreakNL op 26-05-2024 21:08 ]
Ja dat is lekker makkelijk. Hele seizoen bestaat uit momenten dat je er moet staan. Dat deden zij het 6e beste van Nederland én hadden een goede bekercampagne (waar de verliezen van een topclub). Puur door de playoffs vliegen ze er nu uit. Dat valt toch niet te ontkennen?PolarBear schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:00:
[...]
Tja, je kan nog zo mooi voetbal spelen maar als je op de momenten die er om doen niet thuis geeft dan heb je niets. Niets sneu aan wat mij betreft.
(Dat staat los van het feit dat er op basis van deze competitie-opzet niks op af te dingen is maar daarom vinden velen die playoffs ook zo kut.)
Helemaal eens met Perez, waarom Milian dit weer moet bagatelliseren, is echt weer typisch Nederlands.
Is prachtig joh.Bao_mi1 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:58:
Altijd in stand houden deze playoffs, de competitie is t/m plek 13 en vanaf plek 14 spannend hierdoor…
En Utrecht, Nec of Sparta niet denk je? Dit is gewoon inherent aan het coëfficiënten systeem van de Uefa, de succesvoller je bent des te meer ploegen je mag inschrijven wat het dan weer moeilijker maakt. Volgens mij doet Eagles het al zeker 2 seizoenen goed met verzorgd voetbal en goed beleid dus dit is gewoon verdient.Bao_mi1 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:58:
Only fools are enslaved by time and space.
Feyenoord koos voor netten inderdaad. Helaas zal dat wel de standaard moeten gaan worden. Er vliegt haast elke wedstrijd rotzooi het veld op richting spelers, met dit seizoen als absolute dieptepunten de bewust geregisseerde staking bij Ajax-Feyenoord, ADO en vanavond dit.
Je kan na dit seizoen eigenlijk echt niet meer om een voetbalwet zoals in de PL heen.
Je kan na dit seizoen eigenlijk echt niet meer om een voetbalwet zoals in de PL heen.
Eens. Ik ben ze ook liever kwijt dan rijk.bazzemans schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:01:
[...]
Dat staat los van het feit dat er op basis van deze competitie-opzet niks op af te dingen is maar daarom vinden velen die playoffs ook zo kut.
Zesde eindigen na 34 spannende wedstrijden zou gewoon recht op Europees voetbal moeten geven, daar zou je niet met de nummer 9 nog om moeten vechten.
Welke dan? Volgens mij is elke club de afgelopen jaren wel eens aan de beurt geweest.FreakNL schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:01:
Er zijn clubs die nooit voor problemen zorgen.
Psst, die hebben we op grote lijnen al: Wikipedia: Wet maatregelen bestrijding voetbalvandalisme en ernstige overlastdonleone83 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:05:
Feyenoord koos voor netten inderdaad. Helaas zal dat wel de standaard moeten gaan worden. Er vliegt haast elke wedstrijd rotzooi het veld op richting spelers, met dit seizoen als absolute dieptepunten de bewust geregisseerde staking bij Ajax-Feyenoord, ADO en vanavond dit.
Het gaat ook om hoe je uitvoer geeft aan wetgeving.
Zeg dat maar eens tegen de nummer 1 in de JPL. Helemaal een raar systeem.Superkiwi schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:07:
[...]
Eens. Ik ben ze ook liever kwijt dan rijk.
Zesde eindigen na 34 spannende wedstrijden zou gewoon recht op Europees voetbal moeten geven, daar zou je niet met de nummer 9 nog om moeten vechten.
Dat is helemaal een raar systeem daar.sNielz123 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:09:
[...]
Zeg dat maar eens tegen de nummer 1 in de JPL. Helemaal een raar systeem.
In Engeland en Duitsland is ook nog vaak genoeg supportersgedoe.....FreakNL schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:01:
Het is echt supersimpel op te lossen en overal om ons heen is dat ook gelukt. Maar ik NL moeten we weer polderen en moeten we jaren over geld discussiëren. Voer gewoon een voetbalwet in. Kosten bij de maatschappij (net als in Engeland en Duitsland). Klaar.
Maar nee, hier opteren we voor maatregelen die de doodsteek zijn voor het voetbal. Voor wie spelen we eigenlijk?
En we spelen niet voor 300 uitsupporters nee. Zouden ze willen.
Vind het zelf wel een beetje teleurstellend, ben een inwoner van Utrecht maar niet perse een die hard voetballiefhebber (wel een aantal keer geweest op verschillende tribunes). We zaten wel beetje te kijken om met het bedrijf wat businessseats te doen want de businessclub van Utrecht is de grootste van Midden-Nederland. Dit straalt er toch wel een beetje op af wat mij betreft.
In het verlengde hiervan ben ik benieuwd hoe het met deze pilot gaat: https://www.rijksoverheid...20zich%20daaraan%20houden.PolarBear schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:07:
[...]
Psst, die hebben we op grote lijnen al: Wikipedia: Wet maatregelen bestrijding voetbalvandalisme en ernstige overlast
Hoor je niks van.
In een ver verleden hadden we volgens mij playoffs met een competitie van vier. Dat leek me in elk geval wat eerlijkerSuperkiwi schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:07:
[...]
Sparta heeft al jaren niet meer voor problemen gezorgd in het uitvak. En het heftigste op het Kasteel de afgelopen jaren was een pakje chocomel.toolkist schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:07:
[...]
Welke dan? Volgens mij is elke club de afgelopen jaren wel eens aan de beurt geweest.
Laatste echte incident was supporters op het veld tijdens de degradatie in 2018. Maar ook dat was snel opgelost. En deze mannen hebben van Sparta 7 tot 10 jaar stadionverbod gehad. Zo hoort het, je pikt de schuldigen eruit. Maar je gaat niet een hele groep over 1 kam scheren .
Oh dat zou ik niet meer weten eigenlijkD-e-n schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:10:
[...]
In een ver verleden hadden we volgens mij playoffs met een competitie van vier. Dat leek me in elk geval wat eerlijker
[ Voor 73% gewijzigd door Superkiwi op 26-05-2024 21:13 ]
Vandaar “zoals in de PL”. Levenslange stadionverboden en meldplicht. Of club die gezeik veroorzaakt verliest reglementair de wedstrijd en meteen zes punten extra in mindering ofzo. Je moet inmiddels wat gaan doen want die supporters die het veld bestormen en proberen de tegenstander en catacomben te bereiken zorgt gewoon echt voor een bizar onveilige situatie.PolarBear schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:07:
[...]
Psst, die hebben we op grote lijnen al: Wikipedia: Wet maatregelen bestrijding voetbalvandalisme en ernstige overlast
Helaas weet je nu al dat we die half gaan uitvoeren.donleone83 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:05:
Mij gaat het niet om het standpunt. Maar er zijn nu 4/5 universiteiten gesloopt, daarvan zijn wat ik begreep 3 mensen opgepakt.
Deze groep staat gewoon op camera, sterker nog, je kunt ze bij het uitlopen van het stadion gewoon aanhouden. Dat kon bij de Universiteit ook.
Maar nee, je komt er gewoon mee weg.
Maar dan was je wel langer bezig voor een voorronde die alweer heel vroeg viel. Utrecht had toch thuisvoordeel ivm positie?D-e-n schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:10:
[...]
In een ver verleden hadden we volgens mij playoffs met een competitie van vier. Dat leek me in elk geval wat eerlijker
Only fools are enslaved by time and space.
Daar kun je wel gewoon Arsenal - Spurs spelen. Hier hebben we zo'n halve maatregel, enkel zonder uitsupporters lol.donleone83 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:13:
[...]
Vandaar “zoals in de PL”. Levenslange stadionverboden en meldplicht. Of club die gezeik veroorzaakt verliest reglementair de wedstrijd en meteen zes punten extra in mindering ofzo. Je moet inmiddels wat gaan doen want die supporters die het veld bestormen en proberen de tegenstander en catacomben te bereiken zorgt gewoon echt voor een bizar onveilige situatie.
Ik weet niet wie dit bedenkt, denk mensen die ver van de maatschappij staan.
Jup. In de play-offs speelt de hoogst geklasseerde club alrijd thuis.
Ergens denk ik dat iedereen er wel zo over denkt. Nadeel is natuurlijk wel dat een (groter) deel van de clubs dan op een gegeven moment nergens meer om speelt.Superkiwi schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:07:
[...]
Het gaat allang niet meer alleen om geweld tussen supportersgroepen. Het gooien van spullen naar de tegenpartij, veldbestormingen etc. is een heel andere tak van sport. Juist het geweld tussen supportersgroepen is aardig onder controle (op die gekken vanavond met het vuurwerk na).HollowGamer schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:14:
[...]
Daar kun je wel gewoon Arsenal - Spurs spelen. Hier hebben we zo'n halve maatregel, enkel zonder uitsupporters lol.
Ik weet niet wie dit bedenkt, denk mensen die ver van de maatschappij staan.
Dat is wel waar ja. Maar ja, ook dat is voetbal. De nummer 4 in een Europese poule speelt vaak na 3-4 wedstrijden ook nergens meer om.bazzemans schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:15:
[...]
Nadeel is natuurlijk wel dat een (groter) deel van de clubs dan op een gegeven moment nergens meer om speelt.
[ Voor 45% gewijzigd door Superkiwi op 26-05-2024 21:19 ]
Nou ja dat probleem heb je komend seizoen ook een stuk minder. Elke wedstrijd telt.Superkiwi schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:18:
[...]
Dat is wel waar ja. Maar ja, ook dat is voetbal. De nummer 4 in een Europese poule speelt vaak na 3-4 wedstrijden ook nergens meer om.
Ik woon in het zuiden, en ik schaam mij altijd bij Roda - MVV (of andersom).donleone83 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:18:
[...]
Het gaat allang niet meer alleen om geweld tussen supportersgroepen. Het gooien van spullen naar de tegenpartij, veldbestormingen etc. is een heel andere tak van sport. Juist het geweld tussen supportersgroepen is aardig onder controle (op die gekken vanavond met het vuurwerk na).
Voor mij is er niet echt gevoel dat er ook maar iets van controle is.
Ik zou zeggen dat je naast het stadion een kooi moet maken waar boze supporters elkaar kunnen treffen. Als die marginalen elkaar de kop in willen slaan laat ze lekker doen.donleone83 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:18:
[...]
Het gaat allang niet meer alleen om geweld tussen supportersgroepen. Het gooien van spullen naar de tegenpartij, veldbestormingen etc. is een heel andere tak van sport. Juist het geweld tussen supportersgroepen is aardig onder controle (op die gekken vanavond met het vuurwerk na).
Maar hou het stadion dan verder heel en gedraag je zelf buiten de kooi.
Oh ja, we krijgen komend seizoen een nieuwe opzet. Ik ben benieuwd.PolarBear schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:20:
[...]
Nou ja dat probleem heb je komend seizoen ook een stuk minder. Elke wedstrijd telt.
Ik was heel sceptisch over de nieuwe opzet. Maar voor veel teams zullen tot het laatst de wedstrijden spannend zijn en zelfs doelsaldo kan een grote rol spelen. Ben inmiddels gematigd positief.Superkiwi schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:21:
[...]
Oh ja, we krijgen komend seizoen een nieuwe opzet. Ik ben benieuwd.
Wat gaat er precies veranderen? Is er een overzichtelijke site?
Tja, dat geweld tussen supportersgroepen hebben ze voor een groot deel eruit gehaald door supporters als halve criminelen te behandelen. Een uitwedstrijd bezoeken is op zijn zachtst gezegd een bijzondere ervaring. Dat lijkt dan goed te werken maar de raddraaiers zijn hierdoor gewoon nog aanwezig en warempel die gaan dan ook zoek naar andere manieren om zich als een idioot te gedragen (want dan ben je een harde hooli).donleone83 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:18:
[...]
Ik betwist dus hoe goed dat beteugeld is. We hebben er vooral een ander soort misdragingen voor teruggekregen. Als je hier verwijst naar Engeland of Duitsland dan krijg d altijd tegengeworpen dat daar ook nog problemen zijn met supporters. Dat is waar. Waar is echter ook dat je daar ook wedstrijden hebt waar supporters door elkaar heen zitten. Dat is in Nederland schiet ondenkbaar
Ook bij wedstrijden waar er geen enkel rivaliteit is worden de supporters als criminelen behandeld. Ik weet niet of we dan niet meer verloren hebben dan gewonnen met deze aanpak.
Ik post hem nog maar een keer. Waar blijft het nieuws over de digitale meldingsplicht? Blijkbaar is er een pilot waar je helemaal niks van hoort: https://www.rijksoverheid...20zich%20daaraan%20houden.
[ Voor 16% gewijzigd door bazzemans op 26-05-2024 21:28 ]
Voetbalprimeur legt het uit:sNielz123 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:25:
https://www.voetbalprimeu...oen-2024-25-uit-zien.html
??Superkiwi schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:15:
[...]
Jup. In de play-offs speelt de hoogst geklasseerde club alrijd thuis.
Nee, dit is een eenmalige (en stomme) uitvoering vanwege het EK.
Volgend seizoen gewoon weer over twee wedstrijden
Het is niet zo ingewikkeld. Er komen geen aparte groepen meer maar één klassement. Er doen 36 teams mee. Elk team speelt 4 thuis en uit wedstrijden. Alle wedstrijden zijn tegen verschillende tegenstanders. Om te balanceren worden er vier potten gemaakt voor de loting (op basis van coëfficiënten), uit elke pot komen dus 2 tegenstanders.sNielz123 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:25:
De beste 8 komen uit in de 8e finale, 9-24 spelen nog een knockout ronde.
Europa league hetzelfde, Conference league 2 wedstrijden minder.
Verwijderd
Waar heb je dat gelezen? Op de speeldagenkalender voor het seizoen 2024/25 zijn slechts twee dagen gereserveerd voor deze play-offs.FreakNL schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:29:
Donderdag 22 mei 2025 en zondag 25 mei 2025.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2024 21:36 ]
Volgens wikipedia wordt er in de playoffs voor de Confedence League vanaf dit seizoen over één wedstrijd per ronde gespeeld. Lijkt dus te blijven.FreakNL schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:29:
[...]
??
CC @Verwijderd
Ik bedoelde die beveiliger, je weet nooit hoe die gasten verder reageren.toolkist schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:57:
[...]
Kunnen ze niet, want dan bevestigen ze dat ze zelf het veld betraden waar een stadionverbod en dikke boete op staat.
Die beveiliger verdient voor mij een lintje, ook die andere twee. Gewoon een vuistslag, het geld is heilig, daar blijf je gewoon van weg. Ook al ben je minderwaardig.
Excuus, ik dacht dat het eenmalig was.bazzemans schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:41:
[...]
Volgens wikipedia wordt er in de playoffs voor de Confedence League vanaf dit seizoen over één wedstrijd per ronde gespeeld. Lijkt dus te blijven.
CC @Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024