Gezien de 1e vrouwelijke grens zonder enige problemen meedoet voorzie ik totaal geen problemen.donleone83 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 13:37:
[...]
Heel erg dit en vrij schokkend. Ik ben ook echt heel benieuwd hoe het de eerste vrouwelijke scheids in de Eredivisie straks vergaat.
Wat betreft je opmerking over 433. Ik heb de indruk dat alleen in Nederland zo ontzettend veel waarde gehecht wordt aan die getalletjes. Het is een hardnekkig dogma dat de Nederlandse school 433 is. Terwijl ondertussen trainers (nationaal en internationaal) het vooral over de speelwijze en -intenties hebben. Natuurlijk hoort daar ook formatie bij. Een formatie is echter in basis een statisch geheel (als uitgangspunt), terwijl je veldbezetting en positionering heel erg situationeel en daardoor dynamisch is. De Nederlandse school, de visie Cruijff en andere dat soort visies laten zich prima in een speelwijze zetten, zonder dat daar een (statische) 433 bij hoort (of 343, 5321 etc.). Ook met andere formatisch kan je speelwijze en -intentie m.i. passend zijn bij de Ajax-speelwijzr.Quad schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 00:07:
Ik ben er ook tevreden over. Ook z'n uitspraken over dat hij eerst gaat kijken hoe de spelers erin staan, hoe de inzet is ed.
En ja, het is meestal 433, maar het draait uiteindelijk niet om de getallen of de vorm ervan, maar om de inzet, gedrag en het principe.
Mooie quote van 'm toch.
En zoals elk andere trainer, eerst zien, dan geloven.
Dude is ECHT slecht in de media. Hou gewoon je mond. Moest ook van alles roepen over Feyenoord. Man heeft verstand van voetbal. Maar qua charisma en door zijn toon doofheid mbt Overmars vind ik hem gewoon niet zo fijn als Slot en Bosz. Typische hork van een trainer.Mog schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 13:19:
Ten Hag haalt uit: 'Schandalig wat Ajax Overmars heeft aangedaan en ook zó dom'
Ten Hag is duidelijk alleen met voetbal bezig. Ik denk dat je blij moet zijn dat hij (nog) niet terugkeert bij Ajax.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Zeker. De Ligue 1 inderdaad, nou poeh poeh.toolkist schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 14:44:
[...]
Volg je de voetbalberichten wel? Mikautadze heeft in de Ligue 1 13 gescoord in een half seizoen.
In de Eredivisie bakte ie er helemaal niks van, dat heb ik gezien.
Maar als een club daar 15 miljoen voor wil betalen helemaal prima natuurlijk.
Geel kaartje, lekker doorvoetballen. De VAR is weer een grap
Verbaast me eigenlijk, dat Ajax Brobbey niet wil verkopen. Denk dat ie op zijn top marktwaarde zit nu, maar lijkt technisch behoorlijk te kort te komen (ballen die wegspringen, balans etc). Zodra dat opvalt, verdedigers iets beter weten hoe ze met hem moeten omgaan, Ajax niet meer op de omschakeling speelt, scheidsrechters dat vasthouden van hem beter gaan zien, dan wordt het minder.toolkist schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 14:44:
[...]
Volg je de voetbalberichten wel? Mikautadze heeft in de Ligue 1 13 gescoord in een half seizoen.
En Brobbey? Gezien het feit dat ie bij Ajax speelt en opgeleid is. Kunnen we verder reeel vinden of niet, genoeg voorbeelden die laten zien dat het echt niet raar is om te denken dat er 50+ voor hem betaald gaat worden. En als iemand (o.a. Arsenal schijnt) hem wil hebben zullen ze wel moeten want zoals Quad zegt, Kroes wil hem niet verkopen.
50 miljoen zou dan echt prima zijn, netto dan 35 winst.
Ja die Ligue 1 die echt van een veel hoger niveau is dan de Eredivisie, waar ie ook nog eens geen fatsoenlijke kans heeft gehad.Advizor schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 16:12:
[...]
Zeker. De Ligue 1 inderdaad, nou poeh poeh.
Ik hoop het. Een grens is iets compleet anders dan een scheids. Ik denk overigens dat het overgrote deel van de voetballers er prima mee om kan gaan, alhoewel het misschien nog lastig kan worden met voetballers die uit culturen of geloofsovertuigingen komen waar de vrouw duidelijk ondergeschikt is aan de man. Ik voorzie eerder vrouwonvriendelijk gezeik vanaf de tribunes.toolkist schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 14:45:
[...]
Gezien de 1e vrouwelijke grens zonder enige problemen meedoet voorzie ik totaal geen problemen.
Over de waarde van de Ajax spelers: ik denk dat je schromelijk overdrijft. 50+ voor Brobbey zou lachwekkend zijn, mede gezien het feit dat hij totaal al gefaald is bij Leipzig en bijna net zoveel tekortkomingen als kwaliteiten lijkt te hebben. Hij is als type spits wel interessant voor een aantal teams in de PL: sterk en snel. Dat kan zeker een hoop verschil maken. Een goed EK van een aantal spelers kan een hoop veranderen natuurlijk. We gaan het zien.
Ehtoolkist schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 18:24:
[...]
Ja die Ligue 1 die echt van een veel hoger niveau is dan de Eredivisie.
Daar zijn de meningen dan over verdeeld. Ik vind het eerder vergelijkbaar.
Na PSG is het allemaal niet zo geweldig hoor. Zie je verder wel eens een Franse club in de kwart/halve finale van de Europese toernooien?
Dit jaar nog.Advizor schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 19:32:
[...]
Zie je verder wel eens een Franse club in de kwart/halve finale van de Europese toernooien?
Marseille halve finale EL dit jaar en halve finale CoL in 21/22, Lille kwartfinale CoL, Nice kwartfinale CoL vorig jaar, genoeg dus.Advizor schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 19:32:
[...]
Ehveel hoger niveau dan de Eredivisie.
Na PSG is het allemaal niet zo geweldig hoor. Zie je verder wel eens een Franse club in de kwart/halve finale van de Europese toernooien?
Omdat geen club 50 miljoen gaat betalen voor een subtop spits uit de Eredivisie.ZieMaar! schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 17:55:
[...]
Verbaast me eigenlijk, dat Ajax Brobbey niet wil verkopen. Denk dat ie op zijn top marktwaarde zit nu, maar lijkt technisch behoorlijk te kort te komen (ballen die wegspringen, balans etc). Zodra dat opvalt, verdedigers iets beter weten hoe ze met hem moeten omgaan, Ajax niet meer op de omschakeling speelt, scheidsrechters dat vasthouden van hem beter gaan zien, dan wordt het minder.
50 miljoen zou dan echt prima zijn, netto dan 35 winst.
Oké nou haal de kwartfinales CoL weg en kijk wat je overhoudttoolkist schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 19:40:
[...]
Marseille halve finale EL dit jaar en halve finale CoL in 21/22, Lille kwartfinale CoL, Nice kwartfinale CoL vorig jaar, genoeg dus.
Let nou maar op, als ie gaat dan gaat ie voor 50+. Gaat ie niet ook helemaal prima.
In NL helemaal niks...Advizor schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 19:41:
[...]
Oké nou haal de kwartfinales CoL weg en kijk wat je overhoudt
Een jaar daar voor stond Feyenoord in de finale CoL. Maar goed je gaat mij niet vertellen dat de top 5 van Frankrijk veel beter is dan de top 5 van Nederland.
We gaan het zien na de zomer!
Rare opmerking? Na PSG heb je nog clubs als AS Monaco, L'OM, Lille. Daarachter nog Lyon, Brest, Rennes, Nice, Reims etc. Die eerste vier clubs die ik opnoemde zie je vaak genoeg doorstoten voorbij de groepsfase van de EL, CfL en in geval van PSG de CL.Advizor schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 19:32:
[...]
Ehveel hoger niveau dan de Eredivisie.
Wat heeft de eredivisie dit jaar bijvoorbeeld bereikt op Europees niveau? We hebben zelfs minder coëfficiënten gehaald dan Turkije...
Vorig jaar hebben we Europees ook niet zo bijzonder gepresteerd.
Mooi Emmen eruit.
Hopen op nac
Hopen op nac
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Een competitie bestaat uit 18 of 20 teams niet uit 5Advizor schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 19:45:
[...]
Een jaar daar voor stond Feyenoord in de finale CoL. Maar goed je gaat mij niet vertellen dat de top 5 van Frankrijk veel beter is dan de top 5 van Nederland.
We gaan het zien na de zomer!
ADO laat weer eens zien waarom ze de bijnaam ASO Den Haag hebben 
Wat mij betreft gewoon schade verhalen op alle bankrekeningenhouders die kaartje betaald hebben voor het uit vak

Wat mij betreft gewoon schade verhalen op alle bankrekeningenhouders die kaartje betaald hebben voor het uit vak
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
PSV heeft, volgens transfermarkt, een totale selectiewaarde van 318 miljoen. Dat halen PSG en Monaco makkelijk, maar Rennes, de derde club, zit onder PSV en Feyenoord.
Qua begrotingen wordt het een ander verhaal. Ajax € 140, PSV en Feyenoord iets boven de €100. Daarna 35 miljoen oid voor AZ, Twente. In Ligue 1 heeft slechts 1 ploeg onder de 30, Frankrijk heeft 7 clubs boven de 100.
Qua begrotingen wordt het een ander verhaal. Ajax € 140, PSV en Feyenoord iets boven de €100. Daarna 35 miljoen oid voor AZ, Twente. In Ligue 1 heeft slechts 1 ploeg onder de 30, Frankrijk heeft 7 clubs boven de 100.
Bij Ajax heeft die geen minuut op zijn eigen positie gespeeld. Wel op het middenveld, de flanken, achter de spits. Maar nooit in de punt.Advizor schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 16:12:
[...]
Zeker. De Ligue 1 inderdaad, nou poeh poeh.
Er zijn volgens mij verschillende factoren waarom een ene keer een spits wel slaagt ergens en de andere keer niet.Kist schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 21:28:
[...]
Bij Ajax heeft die geen minuut op zijn eigen positie gespeeld. Wel op het middenveld, de flanken, achter de spits. Maar nooit in de punt.
Tuurlijk, de belangrijkste factor is de kwaliteit van de speler maar er zijn ook nog meer factoren zoals gewenning in de club of omgeving , goede aanvoer van medespelers etc etc
Tjonge de potjes om de promotie degradatie zijn niet echt spannend vanavond... Zowel NAC als Excelsior winnen met gemak lijkt het.
Jammer weer van die Ado supporters
Dus dat maakt die competitie dan 'veel sterker' dan de Eredivisie? Ik vind veel sterker overtrokken.Trishul schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 19:48:
[...]
Rare opmerking? Na PSG heb je nog clubs als AS Monaco, L'OM, Lille. Daarachter nog Lyon, Brest, Rennes, Nice, Reims etc. Die eerste vier clubs die ik opnoemde zie je vaak genoeg doorstoten voorbij de groepsfase van de EL, CfL en in geval van PSG de CL.
Wat heeft de eredivisie dit jaar bijvoorbeeld bereikt op Europees niveau? We hebben zelfs minder coëfficiënten gehaald dan Turkije...
Vorig jaar hebben we Europees ook niet zo bijzonder gepresteerd.
Daarnaast hoor je ook zelden een speler die graag naar Frankrijk wil, omdat het zo'n geweldige competitie is. PSG is van de laatste 7 jaar 6 keer kampioen geworden.
Maar het ging in eerste instantie over Mikautadze. Ik zie er niks in. Punt.
Excelsior gaat zich handhaven en Utrecht Europa in!Harribo schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 21:53:
[...]
Tjonge de potjes om de promotie degradatie zijn niet echt spannend vanavond... Zowel NAC als Excelsior winnen met gemak lijkt het.
Jammer weer van die Ado supporters
Precies de reden dat ik blij ben dat ze lekker in de KKD blijvenPlayer1S schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 20:58:
ADO laat weer eens zien waarom ze de bijnaam ASO Den Haag hebben

XXXVI
Er is toch gewoon een lijst die de landen vergelijkt, op basis van afgelopen 5 jaar. En ja, daar staat Frankrijk net wat hoger dan Nederland. Maar inderdaad niet veel hoger.
https://coefficienten.nl/uefa-coefficienten-ranglijst/
Kan je eventueel nog wel discussiëren of de punten vooral van 1 team komen. Want dat is dan inderdaad wel zo.
https://coefficienten.nl/uefa-club-ranking/
Mijn conclusie is dan dus dat Frankrijk een sterkere competitie heeft, maar dat dat vooral door 1 team komt.
Kan je eventueel nog wel discussiëren of de punten vooral van 1 team komen. Want dat is dan inderdaad wel zo.
Mijn conclusie is dan dus dat Frankrijk een sterkere competitie heeft, maar dat dat vooral door 1 team komt.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Kun je me aangeven waar ik heb gezegd dat die competitie 'veel sterker' is dan de eredivisie?Advizor schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 23:29:
[...]
Dus dat maakt die competitie dan 'veel sterker' dan de Eredivisie? Ik vind veel sterker overtrokken.
Daarnaast hoor je ook zelden een speler die graag naar Frankrijk wil, omdat het zo'n geweldige competitie is. PSG is van de laatste 7 jaar 6 keer kampioen geworden.
Maar het ging in eerste instantie over Mikautadze. Ik zie er niks in. Punt.
Daarnaast doe je in je reactie hierboven wat aannames over de aantrekkingskracht van Ligue 1 op spelers.
En over Mikautadze, kan zijn dat je niet op de hoogte bent, maar hij heeft prima gepresteerd in een half jaartje Ligue 1: 20 wedstrijden, 17 G/A. Eigenlijk heeft hij zijn prestatie van vorig seizoen netjes doorgezet.
Prima als je er niks in ziet, maar laten we ook kijken naar de feiten.
Gisteravond zag ik in het uitvak bij Excelsior-ADO heel veel mensen met een geel hesje. Voor het gemak neem ik maar even aan dat dat stewards zijn. Zelfs toen het ADO-vak bijna leeg was, werd er nog steeds vuurwerk op het veld gegooid. Geen één steward greep in..... Dat is toch vreemd....
Dat viel mij ook op. Maar werd dat niet vanuit buiten het stadion gegooid? Kon het op tv niet goed zien.poes schreef op zondag 26 mei 2024 @ 08:44:
Gisteravond zag ik in het uitvak bij Excelsior-ADO heel veel mensen met een geel hesje. Voor het gemak neem ik maar even aan dat dat stewards zijn. Zelfs toen het ADO-vak bijna leeg was, werd er nog steeds vuurwerk op het veld gegooid. Geen één steward greep in..... Dat is toch vreemd....
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Scorebordjournalistiek.ZieMaar! schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 21:14:
PSV heeft, volgens transfermarkt, een totale selectiewaarde van 318 miljoen. Dat halen PSG en Monaco makkelijk, maar Rennes, de derde club, zit onder PSV en Feyenoord.
Only fools are enslaved by time and space.
Zo lijkt het wel jaAdvizor schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 23:32:
[...]
Excelsior gaat zich handhaven en Utrecht Europa in!
Krijgt van Seumeren toch nog wat waar voor zijn geld
Beetje feiten toevoegen aan onze onderbuiken
Dat lijkt me zelfs bij Excelsior niet mogelijk. Ja, de tribune is laag maar je komt er (aan die kant iig) niet zomaar achter, daar ligt een sloot en/of bosjes, zowel direct achter het uitvak en ook bij de lange zijde die grenst aan het uitvak. Het meest aannemelijke is dat het vanuit de gracht gegooid is. Je moet al een flinke worp in je armen hebben wil je vanaf buiten vuurwerk het veld opgooien.OMX2000 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 08:58:
[...]
Dat viel mij ook op. Maar werd dat niet vanuit buiten het stadion gegooid? Kon het op tv niet goed zien.
Stewards zijn ook maar vrijwilligers. Zeker bij ADO zou ik zelf ook de andere kant opkijken.
[ Voor 15% gewijzigd door FreakNL op 26-05-2024 10:12 ]
Het veel sterker verhaal werd gestart door toolkist.Trishul schreef op zondag 26 mei 2024 @ 02:55:
[...]
Kun je me aangeven waar ik heb gezegd dat die competitie 'veel sterker' is dan de eredivisie?
Daarnaast doe je in je reactie hierboven wat aannames over de aantrekkingskracht van Ligue 1 op spelers.
En over Mikautadze, kan zijn dat je niet op de hoogte bent, maar hij heeft prima gepresteerd in een half jaartje Ligue 1: 20 wedstrijden, 17 G/A. Eigenlijk heeft hij zijn prestatie van vorig seizoen netjes doorgezet.
Prima als je er niks in ziet, maar laten we ook kijken naar de feiten.
Over feiten gesproken, laten we dan ook even alle mindere statistieken er bij pakken en niet alleen het deel wat je goed uitkomt.
Seizoen '21/22: 9 goals in 28 wedstrijden
'22/23: League 2, goed gepresteerd maar 2e niveau
'23/24: Ajax, 0,0
Nu bij Metz, prima statistieken.
Ik zeg niet dat hij er niks van kan, maar 15 miljoen lijkt me wishful thinking voor zo'n wisselvallige speler.
Misschien ben je matig op de hoogte, maar bij de verhuur is een optie tot koop opgenomen die volgens de verhalen tussen de 10 en 15 miljoen euro ligt. Als Metz niet degradeert activeren ze die natuurlijk zonder twijfel. Met de statistieken die hij nu in een half seizoen bij de nummer 17 van de Ligue 1 kan overleggen in een slecht elftal (terwijl hij in de Ligue 2 ook de absolute uitblinker was), komt er uiteraard een ander team uit de Ligue 1 die dat gaat betalen mocht Metz wel degraderen. Dat is geen hogere wiskunde.Advizor schreef op zondag 26 mei 2024 @ 11:50:
[...]
Het veel sterker verhaal werd gestart door toolkist.
Over feiten gesproken, laten we dan ook even alle mindere statistieken er bij pakken en niet alleen het deel wat je goed uitkomt.
Ik zeg niet dat hij er niks van kan, maar 15 miljoen lijkt me wishful thinking voor zo'n wisselvallige speler.
Dan zou het je sieren als je mij geen woorden in de mond legt.Advizor schreef op zondag 26 mei 2024 @ 11:50:
[...]
Het veel sterker verhaal werd gestart door toolkist.
Ik zie verder dat je niet goed op de hoogte bent van Ajax spelers. Mikautadze doet het prima in Frankrijk en aan zijn verhuur contract zit een koopclausule van meer dan €10m. Exacte hoogte is niet publiekelijk bekend, maar schijnt tussen 10 en 15 miljoen te liggen. Die man heeft ook een contract bij Ajax tot 2028... Er gaan al geruchten over interesse van AS Monaco en Sevilla.
Het wordt wel nog even spannend om te zien wat er precies gaat gebeuren; kan Metz zijn koopoptie lichten, dan wordt hij verkocht voor 10~15 miljoen. Kunnen zij dat niet, dan wordt het spannend op de transfermarkt.
Dat heb ik gesteld en daar reageerde Advizor op. En ik sta daar nog steeds voor de volle 100% achter.Trishul schreef op zondag 26 mei 2024 @ 02:55:
[...]
Kun je me aangeven waar ik heb gezegd dat die competitie 'veel sterker' is dan de eredivisie?
En dan heb ik het steeds over de volledige competitie, niet de top 5 ofzo.
Dat zonder twijfel is dus nog lang niet zeker, want Met heeft er dan wellicht nog de centen niet voor. Wat Ajax dan de gelegenheid zou geven om meer te vragen dan de 10m die met Metz afgesproken schijnt te zijn. Er is iig al genoeg interesse van andere Franse teams.donleone83 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 12:12:
[...]
Misschien ben je matig op de hoogte, maar bij de verhuur is een optie tot koop opgenomen die volgens de verhalen tussen de 10 en 15 miljoen euro ligt. Als Metz niet degradeert activeren ze die natuurlijk zonder twijfel. Met de statistieken die hij nu in een half seizoen bij de nummer 17 van de Ligue 1 kan overleggen in een slecht elftal (terwijl hij in de Ligue 2 ook de absolute uitblinker was), komt er uiteraard een ander team uit de Ligue 1 die dat gaat betalen mocht Metz wel degraderen. Dat is geen hogere wiskunde.
Die lijst geeft een beeld over een deel van de competitie. Niet over het rechterrijtje zeg maar.evleerdam schreef op zondag 26 mei 2024 @ 00:19:
Er is toch gewoon een lijst die de landen vergelijkt, op basis van afgelopen 5 jaar. En ja, daar staat Frankrijk net wat hoger dan Nederland. Maar inderdaad niet veel hoger.
Even gegoogled, de budgetten per club ligue 1:
Club Budget prévisionnel (en euros)
Paris Saint-Germain 700 millions
Olympique de Marseille 270 millions
Olympique Lyonnais 220 millions
AS Monaco 205 millions
RC Lens 118 millions
Stade Rennais 110 millions
Lille OSC 100 millions
OGC Nice 85 millions
FC Nantes 75 millions
Stade de Reims 75 millions
FC Lorient 70 millions
RC Strasbourg 65 millions
Montpellier HSC 50 millions
Toulouse FC 50 millions
Stade Brestois 48 millions
FC Metz 45 millions
Le Havre 35 millions
Clermont Foot 63 22 millions
En hier die van de Eredivisie:
Club
Begroting
1. Ajax €140 miljoen
2. Feyenoord €110 miljoen
3. PSV €100 miljoen
4. FC Twente €35 miljoen
5. AZ €34 miljoen
6. FC Utrecht €28 miljoen
7. Vitesse €26 miljoen
8. sc Heerenveen €19 miljoen
9. Sparta Rotterdam €15 miljoen
10. NEC €14,5 miljoen
10. PEC Zwolle €14,5 miljoen
12. Heracles Almelo €14 miljoen
13. Go Ahead Eagles €12 miljoen
14. Almere City €11 miljoen
14. Fortuna Sittard €11 miljoen
16. FC Volendam €10,5 miljoen
17. RKC Waalwijk €9 miljoen
18. Excelsior €8,5 miljoen
[ Voor 46% gewijzigd door toolkist op 26-05-2024 13:22 ]
Als je alleen al kijkt naar wat een modale club als Metz zou gaan betalen voor die spits van Ajax: dat zie ik de meeste clubs in Nederland niet doen.toolkist schreef op zondag 26 mei 2024 @ 13:02:
[...]
Dat heb ik gesteld en daar reageerde Advizor op. En ik sta daar nog steeds voor de volle 100% achter.
En dan heb ik het steeds over de volledige competitie, niet de top 5 ofzo.
Dus inderdaad: de Franse Ligue1 is echt wel een stukkie sterker dan onze competitie en het is wat mij betreft ook zinloos om te denken dat we daar op lange termijn mee kunnen concurreren qua Europese ranglijst. Portugal is al moeilijk genoeg maar dat komt een stuk beter overeen: sterke top en matig daaronder.
Mee eens, al denk ik wel dat onze subtop, maar zeker middenmoot en onderin wel sterker is. Rechterrijtje Portugal is echt heeeel slecht. We gaan stuivertje wisselen met Portugal, 3e CL plek kost uiteindelijk punten omdat AZ en Twente daar, mede door geplaatste teams, moeilijk doorheen kunnen komen.D-e-n schreef op zondag 26 mei 2024 @ 13:16:
[...]
Als je alleen al kijkt naar wat een modale club als Metz zou gaan betalen voor die spits van Ajax: dat zie ik de meeste clubs in Nederland niet doen.
Dus inderdaad: de Franse Ligue1 is echt wel een stukkie sterker dan onze competitie en het is wat mij betreft ook zinloos om te denken dat we daar op lange termijn mee kunnen concurreren qua Europese ranglijst. Portugal is al moeilijk genoeg maar dat komt een stuk beter overeen: sterke top en matig daaronder.
De voorsprong op Portugal zijn we binnenkort weer kwijt hoor. Die 3 grootste clubs daar komen vaak best ver Europees gezien en dan is er nog iets dat hier onderbelicht is.
Namelijk dat er in de Portugese competitie vanwege taal en historische band met Brazilië, heel veel Brazilianen spelen. En laat dat nou een land zijn dat aan de lopende band veel talenten aflevert. Benfica en Porto bv verdienen ook veel geld aan opleiden en verkopen van talenten. Alleen Ajax kwam daarbij in de buurt.
Ditzelfde geldt eigenlijk ook voor de Franse competitie. Vanwege taal en de oud koloniën een enorme kweekvijver/fabriek voor talent. Moet je eens kijken hoeveel spelers in de PL, BL, La Liga spelen met een verleden in Frankrijk. Daar valt de eredivisie bij in het niet. Alsnog wel knap natuurlijk voor ons als klein land met veel lager inwonersaantal.
Namelijk dat er in de Portugese competitie vanwege taal en historische band met Brazilië, heel veel Brazilianen spelen. En laat dat nou een land zijn dat aan de lopende band veel talenten aflevert. Benfica en Porto bv verdienen ook veel geld aan opleiden en verkopen van talenten. Alleen Ajax kwam daarbij in de buurt.
Ditzelfde geldt eigenlijk ook voor de Franse competitie. Vanwege taal en de oud koloniën een enorme kweekvijver/fabriek voor talent. Moet je eens kijken hoeveel spelers in de PL, BL, La Liga spelen met een verleden in Frankrijk. Daar valt de eredivisie bij in het niet. Alsnog wel knap natuurlijk voor ons als klein land met veel lager inwonersaantal.
Daar hoef je geen niet-Ajacied voor te zijn toch? Zijn er nog meer opties dan wel of niet slagen?D-e-n schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 12:20:
Als niet-Ajacied zie ik dat het bij de nieuwe Ajax-coach twee kanten kan opgaan.
Waarbij gezegd moet worden dat met betere en creatievere aanvallers, die Ajax over het algemeen wel heeft, ze dit seizoen veel meer gescoord zouden hebben. En de analyses die ik gezien heb geven wel een iets gevarieerder beeld dan het doemscenario wat vaak langs komt.Positief lijkt me dat ze hebben gekozen voor een echte vakidioot, een moderne trainer die van alles wil aangrijpen om het team en de spelers beter te maken. Voetbal anno 2024 is niet meer een oud-voetballer als trainer die zegt "doe je best jongens". Dat de Telegraaf nu al begint te miepen over "Ajax-DNA" lijkt me alleen maar een plus, dat deden ze bij Ten Hag ook.
Als ik her en der over de visie van de trainer lees zit er wel één gevaar in. Zijn teams spelen blijkbaar vaak rond om de tegenstander te "lokken". Maar dat gaat in de eredivisie natuurlijk niet werken, niet als je bij Ajax, Feyenoord of PSV werkt in elk geval. RKC of Fortuna gaan dan gewoon de bus parkeren. Het is voor Ajax te hopen dat zijn ideeën wat dat betreft flexibel zijn. Want het Ajax-publiek gaat natuurlijk morren als we 0-0 potjes te zien krijgen tegen dat soort ploegen
Het blijft echter wel gewoon een gok want deze mix in deze situatie is niet de makkelijkste. Het belangrijkste is rust, de neuzen dezelfde kant op en een realistisch beleid voeren. In dit zin is de trainer maar één van de raders in het geheel en ik daag eenieder die kritisch is op Farioli met een naam te komen die én haalbaar én en garantie op slagen is.
Er zijn best wat positieve aanknopingspunten te benoemen van deze keuze, maar ook echt nog wel wat kanttekeningen.
Je merkt dan ook dat Ajacieden vaak gewoon behoefte hebben aan hoop en vooruit kijken dus die houden zich graag vast aan de positieve punten. Niet-Ajacieden zijn vaak kritischer en zien sneller beren op de weg.
En de T is alvast als vanouds weer begonnen met zeiken en zagen, maar dat lag in de lijn der verwachtingen.
Objectief gezien weten we het gewoon niet. Er zijn zeker positieve punten en de keuze is uitlegbaar dus daar kunnen we al blij mee zijn. Maar er zijn ook nog wel wat randvoorwaarden waaraan voldaan moet gaan worden om het echt een succes te maken.
Of dat daadwerkelijk gaat lukken zal de tijd leren.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hup Utrecht, ik wil Jans wel weer eens volledig uit z'n plaat zien gaan.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
niet alleen door de kolonien, maar ook gewoon door de banlieu. Daar is voetbal zowat de enige uitweg naar een fatsoenlijke toekomst. Als je een opstelling maakt van spelers in het huidige voetbal die daar vandaan komen... dan heb je bv een aanval met Mbappe en Muani. Maar ook Kanté, Disasi, Gendouzi, Pogba, Mendy, Matuidi, Areola etc.Trishul schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:07:
De voorsprong op Portugal zijn we binnenkort weer kwijt hoor. Die 3 grootste clubs daar komen vaak best ver Europees gezien en dan is er nog iets dat hier onderbelicht is.
Haha een van de meest stomme rode kaarten van het seizoen wordt door Fraulo gemaakt. Wat ben je dan een oetlul met te weinig hersencellen. 
Oh man oh man, nog minder hersencellen geconstateerd op de tribunes. Idioten.

Oh man oh man, nog minder hersencellen geconstateerd op de tribunes. Idioten.
[ Voor 22% gewijzigd door Quad op 26-05-2024 19:50 ]
⏩ PVOutput☀️
Daar staan ze weer in het hoekie hoor, de zwarte petjes en capuchons. Man man man....
Sneue bedoening.
Sneue bedoening.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
"We hebben echt geen idee welke groepen het zijn"
Ik was voor de Eagles vanavond. Helaas pindakaas.Quad schreef op zondag 26 mei 2024 @ 18:01:
Hup Utrecht, ik wil Jans wel weer eens volledig uit z'n plaat zien gaan.
Gun het Jans wel. Utrecht op plekje 18, overgenomen van Silberbauer en naar deze plek gebracht. Topper.Superkiwi schreef op zondag 26 mei 2024 @ 19:53:
[...]
Ik was voor de Eagles vanavond. Helaas pindakaas.
⏩ PVOutput☀️
Utrecht heeft oprecht smerige fans ook. Die plassen in bekertjes en gooien die van de tweede ring naar beneden, inclusief 10 cent muntjes.
Dat heeft ie wel uitermate knap gedaan jaQuad schreef op zondag 26 mei 2024 @ 19:55:
[...]
Gun het Jans wel. Utrecht op plekje 18, overgenomen van Silberbauer en naar deze plek gebracht. Topper.
Achteraf ben ik blij dat ze nog wel onder ons zijn geëindigd.
En ligt altijd aan de tegenstander volgens hunAgent47 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 19:57:
Utrecht heeft oprecht smerige fans ook. Die plassen in bekertjes en gooien die van de tweede ring naar beneden, inclusief 10 cent muntjes.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Een fakkel op mensen gooien is gewoon poging moordslag vind ik. Een fakkel is 1500 graden?
Stukje fruuuuuuuuuustratie
Die paar agenten in die hoek gaan ook niks tegenhouden tenzij je ze paar granaatwerpers geeft

Verwijderd
Zonder Sam Lammers had Utrecht nooit de play-offs gehaald.Quad schreef op zondag 26 mei 2024 @ 19:55:
Gun het Jans wel. Utrecht op plekje 18, overgenomen van Silberbauer en naar deze plek gebracht. Topper.
Voor de winterstop met Ron Jans ook slechts 17 uit 12.
Tsja een seizoen bestaat meer dan uit 1 seizoenshelft.Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:03:
[...]
Zonder Sam Lammers had Utrecht nooit de play-offs gehaald.
⏩ PVOutput☀️
Go Aheaaaad!!!!
Bwahahahaha eigen goal ook nog
Oioi, wordt het nog spannend ook nog.
⏩ PVOutput☀️
Wordt het ook nog gelijk ook. Goed gedaan, al zullen ze niet echt geïnteresseerd zijn wie nu wint.
Tja, als je hier echt niets tegen doet.
Tja, als je hier echt niets tegen doet.
Mja Utrecht roept het ook wel zelf af. Domme rode kaart, nog dommere supporters. Dat haalt al het voordeel weg.
⏩ PVOutput☀️
Zoiets heeft natuurlijk ook tijd nodig he! Duurt natuurlijk even voor de poppetjes op de juiste plek staan en de ideeën van Jans er in geslepen zijn.Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:03:
[...]
Zonder Sam Lammers had Utrecht nooit de play-offs gehaald.
Wellicht moet ESPN ook eens stoppen zoveel aandacht te schenken aan de boefjes op de tribune, alsof zo'n hooligan z'n leven betert na aanleiding van wat meneer Perez zegt. Is meer olie op het vuur want die mannen vinden dat natuurlijk prachtig.
Only fools are enslaved by time and space.
Nee die thuissupporters zijn lekker.... In Utrecht ligt het zogenaamd altijd aan de uitsupportersHolk schreef op zondag 26 mei 2024 @ 19:51:
Tijd om uit “supporters” thuis te laten… stelletje platschedels
Wel interessant wat Perez zei, viel mij ook op. Deze relschoppers hadden geen hoodies op.
en die cobra's zijn toch 'military grade' explosieven? bezit en gebruik ervan dan ook als zodanig bestraffen.Agent47 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 19:59:
Een fakkel op mensen gooien is gewoon poging moordslag vind ik. Een fakkel is 1500 graden?
een paar honden en je bent klaar toch?Player1S schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:03:
Die paar agenten in die hoek gaan ook niks tegenhouden tenzij je ze paar granaatwerpers geeft
Dat was dé kans voor Utrecht.
⏩ PVOutput☀️
Of gewoon keer stoppen met er schande over praten en beginnen daadwerkelijk actie te ondernemen.LoneRanger schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:08:
[...]
Zoiets heeft natuurlijk ook tijd nodig he! Duurt natuurlijk even voor de poppetjes op de juiste plek staan en de ideeën van Jans er in geslepen zijn.
Wellicht moet ESPN ook eens stoppen zoveel aandacht te schenken aan de boefjes op de tribune, alsof zo'n hooligan z'n leven betert na aanleiding van wat meneer Perez zegt. Is meer olie op het vuur want die mannen vinden dat natuurlijk prachtig.
Je kunt ook wedstrijd staken, beelden bekijken en de club waarvan de supporters waren begonnen terug zetten naar de kkd.
Doe dat 1 keer en binnen een week hebben de clubs plan klaar liggen waarmee ze de ergste raddraaiers daadwerkelijk weren.
Die mafklapper bij psv tijd geleden had gewoon stadionverbod. Had dus nooit in stadion mogen zijn.
En als je het gaat uit zoeken denk ik ook dat je flink schrikt hoeveel van de betrokkenen vandaag stadionverbod blijken te hebben
Teruggooien is net zo kansloos. Maar als je uitsupporters weg laat krijg je in het stadion niet de situatie dat er met fakkels gegooid wordt.toolkist schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:09:
[...]
Nee die thuissupporters zijn lekker.... In Utrecht ligt het zogenaamd altijd aan de uitsupporters
Hij schoof 'm echt recht op de keeper af, geen beste afwerking.Quad schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:14:
Dat was dé kans voor Utrecht.
Naja, wel het veld op, zoals van de week het geval was.Holk schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:15:
[...]
Teruggooien is net zo kansloos. Maar als je uitsupporters weg laat krijg je in het stadion niet de situatie dat er met fakkels gegooid wordt.
⏩ PVOutput☀️
Vrije trap omdat ie reageert op het gerollebol.. hup speler naar de zijkant dan
Nee dan krijg je zooi op het veld en hamas hamas etc (vaak genoeg gebeurd), er is maar 1 oplossing hier en dat is Bunnikside een keer lang dicht en geen alternatieve plekken in het stadion. En vak leeg vegen zoals gisteren bij ADO.Holk schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:15:
[...]
Teruggooien is net zo kansloos. Maar als je uitsupporters weg laat krijg je in het stadion niet de situatie dat er met fakkels gegooid wordt.
Jep, maar dan weet je ook welke club je moet beboeten. Het is best simpel hoor, alleen niemand die durft de beslissing te makenQuad schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:16:
[...]
Naja, wel het veld op, zoals van de week het geval was.
Leuke club maar Go Ahaed in Europa kost je wel coefficientpunten natuurlijk, meer dan Utrecht
Dit Utrecht komt ook geen ronde verderD-e-n schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:20:
Leuke club maar Go Ahaed in Europa kost je wel coefficientpunten natuurlijk, meer dan Utrecht
Welke club die dankzij de Playoffs Euroepees Voetbal in een enigszins recent verleden heeft wel coefficientpunten voor Nederland opgeleverd?D-e-n schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:20:
Ik denk dat je alles er bij haalt om maar een punt te proberen te maken. Jij meent dat de supporters van Utrecht (wat je dan maar uitsmeert over andere clubs waar het niet over gaat) ook geen lieverdjes zijn. Prima, jou conclusie en vast ergens een kern van waarheid, maar dat was het idee achter uitsupporters thuis laten niet. Door ze thuis te laten krijg je rivaliteit op het veld, niet op de tribune. Geen uitfans die dmv bekers of vuurwerk wedstrijden stil kunnen leggen als ze achter staan, geen gegooi met fakkels of andere zaken. Veel minder politie rond en in het stadion.toolkist schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:19:
[...]
Nee dan krijg je zooi op het veld en hamas hamas etc (vaak genoeg gebeurd), er is maar 1 oplossing hier en dat is Bunnikside een keer lang dicht en geen alternatieve plekken in het stadion. En vak leeg vegen zoals gisteren bij ADO.
Dat elke club z’n eigen vak platschedels heeft die dat ook kunnen doen is zeker een feit, maar de boete en uitsluiting van een vak is gemakkelijk te regelen. Oplossing is makkelijk
Ik denk dat ze geen van beiden de voorrondes door gaan komen. Om die reden gun ik het de Eagles wel, kunnen ze toch even proeven van 'Europa'D-e-n schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:20:
Dat vak is niet de Bunnikside he, neem aan dat je dat weet.toolkist schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:19:
[...]
Nee dan krijg je zooi op het veld en hamas hamas etc (vaak genoeg gebeurd), er is maar 1 oplossing hier en dat is Bunnikside een keer lang dicht en geen alternatieve plekken in het stadion. En vak leeg vegen zoals gisteren bij ADO.
Poeh. Komt Utrecht weer eens goed weg
Heel veel hangt af van de loting. Zowel Utrecht als GAE hebben niet de financiële middelen om echt het verschil te maken op het veld.Superkiwi schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:24:
[...]
Ik denk dat ze geen van beiden de voorrondes door gaan komen. Om die reden gun ik het de Eagles wel, kunnen ze toch even proeven van 'Europa'
Nee dit ging puur over Utrecht supporters.Holk schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:24:
[...]
Ik denk dat je alles er bij haalt om maar een punt te proberen te maken. Jij meent dat de supporters van Utrecht (wat je dan maar uitsmeert over andere clubs waar het niet over gaat) ook geen lieverdjes zijn.
Geen uitsupporters meer ben ik 100% voorstander van, heb ik hier al zo vaak geroepenPrima, jou conclusie en vast ergens een kern van waarheid, maar dat was het idee achter uitsupporters thuis laten niet. Door ze thuis te laten krijg je rivaliteit op het veld, niet op de tribune. Geen uitfans die dmv bekers of vuurwerk wedstrijden stil kunnen leggen als ze achter staan, geen gegooi met fakkels of andere zaken. Veel minder politie rond en in het stadion.
Tis alleen echt niet de totaaloplossing, want dan richt het thuisvak zich wel op het veld als het tegenzit. of dus vocaal. er moet veel meer gebeuren en dat begint bij het 'beschermen' van het eigen publiek wat zich misdraagt 'maar we weten niet wie het zijn'
Deeloplossing dus.Dat elke club z’n eigen vak platschedels heeft die dat ook kunnen doen is zeker een feit, maar de boete en uitsluiting van een vak is gemakkelijk te regelen. Oplossing is makkelijk
Assumption....KaiseRRuby schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:24:
[...]
Dat vak is niet de Bunnikside he, neem aan dat je dat weet.
Ik dacht dat Utrecht maar 1 zijde met dat soort supporters had, blijkbaaar dus nog 1...
Feyenoord behaalde de finale conference league, niet onverdienstelijk dacht ik zo.Napo schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:23:
[...]
Welke club die dankzij de Playoffs Euroepees Voetbal in een enigszins recent verleden heeft wel coefficientpunten voor Nederland opgeleverd?
Uitsupporters weglaten is echt de doodsteek voor voetbal-cultuur…Holk schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:15:
[...]
Gewoon de schuldigen pakken en niet alles over 1 kam scheren.
[ Voor 9% gewijzigd door FreakNL op 26-05-2024 20:32 ]
Gelijk weer troep op het veld. Leg maar weer stil.
Ze blijven bekers gooien naar de grens, mag dat weer?
Staken maar met die bekers op het veld? Gooien bewust naar grensrechter lijkt wel.
⏩ PVOutput☀️
Kut uit publiek ook altijd hè daar in Utrechttoolkist schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:34:
zooi richting grens? afkeuren en naar binnen.
ze hebben lang genoeg de kans gehad. wil het niet normaal dan maar rigoreus.FreakNL schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:31:
[...]
Uitsupporters weglaten is echt de doodsteek voor voetbal-cultuur…
Ies koeltoerFreakNL schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:31:
[...]
Uitsupporters weglaten is echt de doodsteek voor voetbal-cultuur…
Mooie dooddoener, maar lost niets op en hou je alles in een soort prehistorisch begrip. Daarbij wordt het in Nederland gewoon gedaan en is nog nooit een supporter minder van geworden
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024