Advizor schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 15:00:
Dat zie ik toch anders. Hij heeft in mijn ogen 'iets' gebracht, maar zeker niet 'veel'. Op alle bovenstaande punten, behalve ballen vooruit. Daarin brengt hij heel weinig, het is vooral allemaal heel simpel spelen. Opzij en terug.
Het is allemaal relatief*, en relatief gezien is het veel, ook de ballen vooruit. Hij houdt het inderdaad vaak simpel, gelukkig maar want er zijn er al genoeg die kansloze ballen verspelen. Hij is echter ook één van de weinigen die wél van achteruit eens een linie over slaat, de rest durft dat niet aan of het wordt een kansloze bal
Nadeel is echter wel dat wanneer er geen diepgang is je ook geen diepe ballen kunt spelen. Dat duurde bijvoorbeeld bij Van den Boomen ook even voordat hij door had dat strooien met diepe ballen alleen maar risico geeft als niemand echt structureel diep gaat.
Binnen de huidige omstandigheden ben ik wel tevreden, maar voor komend jaar mag er wel een schep bovenop wil hij zo'n salaris waard blijven. Het is dan ook aan de club om te zorgen dat dit ook in orde komt qua balans. Heeft de club of de nieuwe trainer niet het gevoel dat dit haalbaar is, of hijzelf, laten we dan ook maar snel conclusies trekken.
* net als de verwachting nogal relatief is. Velen inclusief bepaalde 'journalisten' hangen vanwege bedrag of historie een bepaalde verwachting aan de prestaties die totaal niet realistisch zijn en gaan daar dan zelf op afgeven als er niet aan voldaan wordt.