[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2023/2024 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 129 ... 135 Laatste
Acties:
  • 208.336 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:36
Bakayoko is een typische buitenspeler die het zijn directe tegenstander (de back) lastig maakt. Beetje zelfde idee als bij Antony in de eredivisie destijds, met als verschil dat Bakayoko fysiek nog sterker is. Buitenspelers waar de tegenstander vaak 2 verdedigers op moet zetten.
Maar, ik zou als Slot zijnde dan eerder Kudus halen, veel effectiever en bewezen. Vraag is alleen hoe betaalbaar die nu nog is...

[ Voor 9% gewijzigd door Trishul op 21-05-2024 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Agent47 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:56:
[...]

Bakayoko is echt overschat. Heeft een paar mooie momenten gehad, maar hij zet dat nooit 3 wedstrijden achter elkaar door.
Wat zet hij nooit 3 wedstrijden achter elkaar door?

Betrokken zijn bij doelpunten en daardoor van waarde zijn voor het team? Welke graadmeter is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 08:49

Sagat

Is pappa x2!

Trishul schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:19:
Bakayoko is een typische buitenspeler die het zijn directe tegenstander (de back) lastig maakt. Beetje zelfde idee als bij Antony in de eredivisie destijds, met als verschil dat Bakayoko fysiek nog sterker is. Buitenspelers waar de tegenstander vaak 2 verdedigers op moet zetten.
Maar, ik zou als Slot zijnde dan eerder Kudus halen, veel effectiever en bewezen. Vraag is alleen hoe betaalbaar die nu nog is...
Vind het moeilijk om het in te schatten, misschien is het juist voor zo'n speler goed om nog een jaartje psv te doen en dan een stap hogerop te doen. Aan de andere kant, het gaat natuurlijk ok zulke immense bedragen en een blessure kan altijd zo maar roet in het eten gooien....en een stapje terug kan altijd nog.....?

Anthony had ik meer van verwacht maar weet niet hoe die met blessures e.d. zat, vind het al lastig genoeg om de e.d. bij te houden dus pl amper gezien. Ik denk dat ik met Arne bij liverpool volgend seizoen wel meer PL ga kijken....

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:43

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
JEightyFive schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:55:
Ik ben echt zeer benieuwd hoe hij het in Liverpool gaat doen. Las vanmorgen een gerucht dat hij Bakayoko wil halen. Hoop toch niet dat hij dezelfde fout gaat maken als Ten Hag.
Welke fout doel je dan op? Het halen van bekende spelers?
Ook zeer benieuwd naar de opvolger die Feyenoord gaat presenteren. Ben zelf geen Feyenoord supporter dus volg het half, maar gaat het Pusic worden? Deed het bij Twente niet echt geweldig toch?
Op de Oekraïense competitie heb ik niet echt zicht dus ik weet niet hoe ik zijn prestaties daar moet beoordelen.

Ajax en Feyenoord dus met nieuwe trainers komend seizoen, PSV met Bosz. Die zijn in mijn ogen torenhoog favoriet om weer kampioen te worden (ook al moet de transferzomer nog losbarsten).
Slot gaat wat dat betreft op het ideale moment weg. Een geweldig seizoen met een kampioenschap en daarna ook een goed seizoen met helaas voor Feyenoord wat meer concurrentie. Maar we weten ook dat er altijd een keer verval aan zit te komen, dat hoeft niet per se komend seizoen al te zijn maar hij heeft nu in feite alleen maar topseizoenen gedraaid en kan een mooie stap maken. Zijn opvolger gaat zijn handen vol hebben om dat gat te vullen.
Je kunt de publieke opinie vaak al uittekenen: gaat het goed dan heeft Slot een goede basis gelegd, gaat het minder dan is de nieuwe trainer toch ineens misschien niet goed genoeg.
Laten we hopen dat Feyenoord in ieder geval gewoon een waardige titelkandidaat blijft de komende jaren, dat houdt de competitie toch leuk.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:18
Even een polletje :)

Poll: Welke club speelt volgend seizoen Eredivisie
ADO Den Haag
Emmen
Excelsior
NAC Breda
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406576&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Gonadan schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:01:
[...]

[...]

Slot gaat wat dat betreft op het ideale moment weg. Een geweldig seizoen met een kampioenschap en daarna ook een goed seizoen met helaas voor Feyenoord wat meer concurrentie. Maar we weten ook dat er altijd een keer verval aan zit te komen, dat hoeft niet per se komend seizoen al te zijn maar hij heeft nu in feite alleen maar topseizoenen gedraaid en kan een mooie stap maken. Zijn opvolger gaat zijn handen vol hebben om dat gat te vullen.
Je kunt de publieke opinie vaak al uittekenen: gaat het goed dan heeft Slot een goede basis gelegd, gaat het minder dan is de nieuwe trainer toch ineens misschien niet goed genoeg.
Laten we hopen dat Feyenoord in ieder geval gewoon een waardige titelkandidaat blijft de komende jaren, dat houdt de competitie toch leuk.
Yup en 'wij' zijn helaas erg gewend dat als het een paar jaar goed gaat en dan zo maar weer een (langere? :( periode kan komen waar het minder gaat.
Trainer weg en diverse sleutel spelers, vs psv waar dit minder een probleem gaat lijken te zijn maakt dat je op papier niet te hoopvol moet zijn.

Aan de andere kant hij heeft natuurlijk ook een goede basis en organisatie achtergelaten, dus ja 'je weet het niet' ik vind het iig atlijd een leuke periode, transfers bekijken en lekker speculeren over hetgeen komen gaat.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Trishul schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:19:
Kudus heeft een gelimiteerde afkoopsom van 85m (Euro of pond weet ik niet).
Die zou ik dus altijd verkiezen boven Bakayoko, betere speler en bewezen PL kwaliteit.

[ Voor 17% gewijzigd door toolkist op 21-05-2024 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Harribo schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:02:
Even een polletje :)

Poll: Welke club speelt volgend seizoen Eredivisie
ADO Den Haag
Emmen
Excelsior
NAC Breda
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Hup NAC! *O*

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Sagat schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:05:
Yup en 'wij' zijn helaas erg gewend dat als het een paar jaar goed gaat en dan zo maar weer een (langere? :( periode kan komen waar het minder gaat.
Trainer weg en diverse sleutel spelers, vs psv waar dit minder een probleem gaat lijken te zijn maakt dat je op papier niet te hoopvol moet zijn.

Aan de andere kant hij heeft natuurlijk ook een goede basis en organisatie achtergelaten, dus ja 'je weet het niet' ik vind het iig atlijd een leuke periode, transfers bekijken en lekker speculeren over hetgeen komen gaat.
Als Ajax de laatste jaren één ding heeft laten zien is dat je héél snel hele grote stappen kunt maken als het allemaal klopt, en dat het ook héél snel héél erg in elkaar kan donderen als het even niet meer allemaal klopt. Dit soort risico's spelen ook bij Feyenoord en PSV, ook al hebben ze nu beiden een stabiel beleid en daarmee niet direct aanleiding om zoiets te verwachten, je weet het nooit.

Maar realistisch gezien moet je je geld nu gewoon op PSV zetten inderdaad, hopen dat Feyenoord weet te concurreren en hopen dat Ajax überhaupt weer aanhaakt bij de klassieke top 3.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:21
Zou wel mooi zijn als NAC inderdaad ook promoveert. Derby Willem II - NAC weer in de eredivisie. En voor @Vos zou ik 't wel leuk vinden mocht Emmen weer promoveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:15

Vos

AFCA

JanW schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 12:23:
[...]

Zou wel mooi zijn als NAC inderdaad ook promoveert. Derby Willem II - NAC weer in de eredivisie. En voor @Vos zou ik 't wel leuk vinden mocht Emmen weer promoveren.
Thnx ;) het kunstgras gaat verdwijnen dus dat issue is dan iig weg ;)

Zelf zie ik NAC overigens wel als favoriet tegen Emmen. En denk dat Excelsior er uiteindelijk in blijft. Hoop dat ik fout zit ;).

[ Voor 15% gewijzigd door Vos op 21-05-2024 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:40:
[...]

Als Ajax de laatste jaren één ding heeft laten zien is dat je héél snel hele grote stappen kunt maken als het allemaal klopt, en dat het ook héél snel héél erg in elkaar kan donderen als het even niet meer allemaal klopt. Dit soort risico's spelen ook bij Feyenoord en PSV, ook al hebben ze nu beiden een stabiel beleid en daarmee niet direct aanleiding om zoiets te verwachten, je weet het nooit.

Maar realistisch gezien moet je je geld nu gewoon op PSV zetten inderdaad, hopen dat Feyenoord weet te concurreren en hopen dat Ajax überhaupt weer aanhaakt bij de klassieke top 3.
Grote kans dat Feyenoord volgend seizoen met een compleet nieuwe achterhoede begint. Naja, misschien Trauner niet. Maar Hancko en Geertruida zie ik echt niet blijven en Hartman ligt er voorlopig nog wel ff uit natuurlijk.
Bij PSV is die kans ook aanwezig, Van Aanholt gaat, Ramalho moet je willen vervangen en Teze of Boscagli zouden ook zomaar eens zin in wat nieuws kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 01-10 14:24
Gonadan schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:01:
[...]

Ja, Eredivisie spelers die het leuk doen maar in principe nog niks bewezen hebben. Van PSV (of iedere club in Nederland) naar Liverpool is echt een mega stap. Gakpo doet het aardig maar die had wel meer bewezen dan Bakayoko. Over de ex Eredivisie spelers bij Man Utd hoeven we het niet te hebben. Martinez is de enige die zich (buiten blessures om) enigszins staande houdt en die had ook meer laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Henderson dus niet opgenomen in de EK-voorselectie, hiermee vervalt in feite ook zijn hoofdreden waarom hij naar Ajax kwam wat mij betreft. Gezien zijn uitstraling de laatste tijd weet ik niet of hij er nog echt lekker zin in heeft een komend seizoen.

Het is best wel een grootverdiener dus daar wil je wel meer uit halen dan tot nu toe als het even kan. Als dat lukt heb ik hem er graag bij maar anders maar het geld gebruiken voor de opbouw. Ben benieuwd hoe het gaat verlopen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

JEightyFive schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 13:10:
Ja, Eredivisie spelers die het leuk doen maar in principe nog niks bewezen hebben. Van PSV (of iedere club in Nederland) naar Liverpool is echt een mega stap. Gakpo doet het aardig maar die had wel meer bewezen dan Bakayoko. Over de ex Eredivisie spelers bij Man Utd hoeven we het niet te hebben. Martinez is de enige die zich (buiten blessures om) enigszins staande houdt en die had ook meer laten zien.
Eens, voor de meeste spelers is een stap van de Eredivisie naar de Europese top in één keer gewoon te groot. Sommigen redden het, of blijven net aan op de been, maar echt floreren is het zelden. Een Martinez was al echt wel erg goed, ook in grotere wedstrijden, maar ook die heeft hard moeten knokken om op de kaart te blijven. Het gaat niet vanzelf.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Laatst online: 22:35

Koppensneller

winterrrrrr

Wij weten niet wat hij in de kleedkamer toevoegt, maar als hij in de top 3 best verdienende spelers van de selectie zit, heeft 'ie dit seizoen toch niet genoeg gebracht? Misschien mis ik wat inzicht, maar meer dan tikkie-breed en lobje richting de 16 heb ik hem eigenlijk niet zien doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Agent47 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:56:
[...]

Bakayoko is echt overschat. Heeft een paar mooie momenten gehad, maar hij zet dat nooit 3 wedstrijden achter elkaar door.
Eens hoor.
Steeds ook hetzelfde trucje naar zijn linkerbeen.
Dat is leuk voor de eredivisie maar in de CL maken ze daar korte metten mee.

Speelt moeilijk iemand voorbij , laat staan 2 tegenstanders. Steeds breed naar links lopen noem ik niet iemand voorbij spelen.
Geef mij dan maar een fitte Noa Lang of Paixao.
Gelijk weg doen als Psv goed kan vangen.

[ Voor 22% gewijzigd door Harribo op 21-05-2024 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Ze maken mi de meeste kans. Ze zijn in vorm, dat geeft vleugels, en hebben Roda al tegen de muur gezet.
Groningen had het er ook lastig tegen en kwamen niet verder dan een gelijkspel.

Ben verder benieuwd wat Excelsior laat zien morgen

[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 21-05-2024 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
toolkist schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:13:
[...]

Kudus heeft een gelimiteerde afkoopsom van 85m (Euro of pond weet ik niet).
Die zou ik dus altijd verkiezen boven Bakayoko, betere speler en bewezen PL kwaliteit.
Kudus is te duur, laat staan dat die wil komen.
Dat (terug) kopen van (oudere) spelers is lang niet altijd een succes terwijl het vaak heel veel geld kost . Dat zie je vaak.
Beter is om eigen jeugd te laten doorstomen of groeitalent op te pikken elders. Of afvallers van topclubs.
Misschien dan met hooguit 1 of 2 spelers met echte ervaring aangevuld die de jonkies kunnen aansturen.

[ Voor 14% gewijzigd door Harribo op 21-05-2024 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
Koppensneller schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 13:40:
Wij weten niet wat hij in de kleedkamer toevoegt, maar als hij in de top 3 best verdienende spelers van de selectie zit, heeft 'ie dit seizoen toch niet genoeg gebracht? Misschien mis ik wat inzicht, maar meer dan tikkie-breed en lobje richting de 16 heb ik hem eigenlijk niet zien doen.
Hij heeft af en toe nog wel eens een speler de huid vol gescholden. Dat ontbrak eraan. Bergwijn is als aanvoerder drukker met ellebogen uitdelen.
Maar dat is zijn salaris zeker niet waard nee.
Als hij inderdaad is geschrokken van het gebrek aan topsportmentaliteit dan is dat ook wel een erg slecht signaal en flink werk aan de winkel voor de nieuwe trainer. Als hij daar geen onderdeel van wil uitmaken, dan mag hij lekker wieberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

JEightyFive schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 14:00:
[...]

Hij heeft af en toe nog wel eens een speler de huid vol gescholden. Dat ontbrak eraan. Bergwijn is als aanvoerder drukker met ellebogen uitdelen.
Maar dat is zijn salaris zeker niet waard nee.
Als hij inderdaad is geschrokken van het gebrek aan topsportmentaliteit dan is dat ook wel een erg slecht signaal en flink werk aan de winkel voor de nieuwe trainer. Als hij daar geen onderdeel van wil uitmaken, dan mag hij lekker wieberen.
De indruk is er bij mij dat zowel de club als de speler het een goed idee vinden om uit elkaar te gaan, ik zet dus in op een vertrek. Mocht hij blijven dat zal hij idd meer moeten laten zien. Hoewel eerlijk is eerlijk, je kan het allemaal kunnen zien/ verlengstuk van de trainer kunnen zijn etc etc......maar als het overal misgaat kan je er dan ook niet veel aan doen, en zal je daardoor ook de hoop kunnen opgeven, en mja denk dat dit het grootste probleem is (was?)
Niemand inc. trainer geloofde er nog in, en het seizoen was damage control en kijken of de europese play off ontlopen konden worden.
Nieuwe trainer, paar spelers weg, paar erbij en enigszins goede start en ze kunnen zo maar weer mee doen in de top 3.

Hoewel twente nog een gevaarlijk outsider zal zijn voor plek 3, misschien wel 2 volgend jaar, en az mja......zal afhangen van de aankopen. Ik was verbaasd dat de trainer nog 2 jaar een contract kreeg. Maar (nogmaals) hoop zal afhangen van de spelers en trainers carousel in den zomer.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Harribo schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 13:56:
[...]

Kudus is te duur, laat staan dat die wil komen.
Dat (terug) kopen van (oudere) spelers is lang niet altijd een succes terwijl het vaak heel veel geld kost . Dat zie je vaak.
Beter is om eigen jeugd te laten doorstomen of groeitalent op te pikken elders. Of afvallers van topclubs.
Misschien dan met hooguit 1 of 2 spelers met echte ervaring aangevuld die de jonkies kunnen aansturen.
Waarom zou Liverpool afvallers van een topclub willen halen?
Volgens mij moet je ff overnieuw lezen waar het over gaat @Harribo ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Koppensneller schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 13:40:
Qua mentaliteit, coaching, organisatie en ballen vooruit heeft hij veel gebracht. Helaas is hij ook weer te veel geblesseerd geweest waardoor het net in de wedstrijden waar het er om ging gemist werd. Ik vind dat hij de rol waarvoor hij gehaald is zeker goed vervuld heeft, maar gezien het aantal minuten dat hij dat daadwerkelijk heeft kunnen doen en het bijbehorende resultaat dan vind ik dat het nog niet waard.
Daarom benieuwd of hij blijft en hij in een wat beter gebalanceerde selectie de boel in de juiste richting helpt duwen of dat hij nu het EK niet meer haalbaar is hij nog weer een andere club gaat zoeken.

Engeland wordt volgens mij nog lastig als hij de belasting wil blijven ontlopen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 02-10 18:55
Gonadan schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 14:27:
[...]

Qua mentaliteit, coaching, organisatie en ballen vooruit heeft hij veel gebracht.
Dat zie ik toch anders. Hij heeft in mijn ogen 'iets' gebracht, maar zeker niet 'veel'. Op alle bovenstaande punten, behalve ballen vooruit. Daarin brengt hij heel weinig, het is vooral allemaal heel simpel spelen. Opzij en terug.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harribo
toolkist schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 14:20:
[...]

Waarom zou Liverpool afvallers van een topclub willen halen?
Volgens mij moet je ff overnieuw lezen waar het over gaat @Harribo ;)
Dacht dat het over Ajax ging... 95% kans hier :)

Hijs de vlag! Heracles na 21 jaar van het kunstgras af

[ Voor 19% gewijzigd door Harribo op 21-05-2024 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Advizor schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 15:00:
Dat zie ik toch anders. Hij heeft in mijn ogen 'iets' gebracht, maar zeker niet 'veel'. Op alle bovenstaande punten, behalve ballen vooruit. Daarin brengt hij heel weinig, het is vooral allemaal heel simpel spelen. Opzij en terug.
Het is allemaal relatief*, en relatief gezien is het veel, ook de ballen vooruit. Hij houdt het inderdaad vaak simpel, gelukkig maar want er zijn er al genoeg die kansloze ballen verspelen. Hij is echter ook één van de weinigen die wél van achteruit eens een linie over slaat, de rest durft dat niet aan of het wordt een kansloze bal
Nadeel is echter wel dat wanneer er geen diepgang is je ook geen diepe ballen kunt spelen. Dat duurde bijvoorbeeld bij Van den Boomen ook even voordat hij door had dat strooien met diepe ballen alleen maar risico geeft als niemand echt structureel diep gaat.

Binnen de huidige omstandigheden ben ik wel tevreden, maar voor komend jaar mag er wel een schep bovenop wil hij zo'n salaris waard blijven. Het is dan ook aan de club om te zorgen dat dit ook in orde komt qua balans. Heeft de club of de nieuwe trainer niet het gevoel dat dit haalbaar is, of hijzelf, laten we dan ook maar snel conclusies trekken.

* net als de verwachting nogal relatief is. Velen inclusief bepaalde 'journalisten' hangen vanwege bedrag of historie een bepaalde verwachting aan de prestaties die totaal niet realistisch zijn en gaan daar dan zelf op afgeven als er niet aan voldaan wordt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Excelsior komt tot nu toe goed weg.
Ado verprutst een paar grote kansen

Edit : Driouch maakt er tegen de verhouding in en met wat geluk 0-1 van

[ Voor 35% gewijzigd door Harribo op 22-05-2024 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

0-2 onderhand zelfs, Excelsior kan vanavond goede zaken doen als het zo mee blijft zitten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
Excelsior heeft toch ook gewoon de beste ploeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
Die speler van Ado kan niet eens een corner nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Op basis van de eerste ronde had ik ingezet op finale tussen NAC en ADO.
Blijkbaar heeft Excelsior zich beter kunnen opladen dan Roda.

De KKD clubs hebben wel pech dat Heracles niet als 16e eindigde. Dat was 2 vingers in de neus geweest

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:08
Gonadan schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:20:
0-2 onderhand zelfs, Excelsior kan vanavond goede zaken doen als het zo mee blijft zitten.
Inderdaad, ik heb een stevige voorkeur voor Excelsior in plaats van ASDO Den Haag. Scheelt weer flink gedoe met supporters in de Eredivisie.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Advizor schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:31:
Ze hebben meer balbezit maar qua kansen was het de eerste helft gelijk.
Excelsior efficiënter.

Edit : ado verknalt weer een kans

[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 22-05-2024 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Advizor schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:31:
Over het algemeen doen de ploegen uit de KKD het beter dan die uit de Eredivisie in de playoffs. Ik zou niet zomaar willen stellen dat Excelsior een betere ploeg heeft.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Jammer dat de scheidsrechter in elke valpartij tuint.

Edit : Ado doet te weinig met de mogelijkheden die ze krijgen.
Veerman doet het goed maar de spelers om hem heen kijken er weinig van te begrijpen mi

[ Voor 59% gewijzigd door Harribo op 22-05-2024 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Advizor schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 15:00:
[...]

Op dat moment had Ajax 'simpel voetballen' wel nodig, met wat meer rust aan de bal i.p.v. risicovol spel.
Ik schrijf hem nog niet helemaal af, hopelijk met een goede voorbereiding, frisse coach en team gaat het allemaal een keer lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ephymerous schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:48:
[...]

Inderdaad, ik heb een stevige voorkeur voor Excelsior in plaats van ASDO Den Haag. Scheelt weer flink gedoe met supporters in de Eredivisie.
Oh nee, hier juist andersom. Heb echt totaal helemaal niks met Excelsior. Gerommel in de marge met 4.000 toeschouwers o.i.d.
Doe mij maar ADO in de Eredivisie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
toolkist schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:23:
[...]

Oh nee, hier juist andersom. Heb echt totaal helemaal niks met Excelsior. Gerommel in de marge met 4.000 toeschouwers o.i.d.
Doe maar NAC. ADO kan wat mij betreft in hetzelfde rijtje als Excelsior en dat is het rechter rijtje KKD.

En omdat ik 2x bij nac ben geweest en het is daar erg gezellig.

[ Voor 7% gewijzigd door Megupe op 23-05-2024 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
toolkist schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:23:
[...]

Persoonlijk helemaal niks met ADO, voornamelijk door het tokkie gehalte. Mis ze als kiespijn in de Eredivisie.
Vind NAC, Groningen, Roda en Willem 2 veel mooiere clubs.
Excelsior is een beetje kleurloos maar levert in ieder geval nooit gezeik op, i.t.t. een ADO en doen het met de beschikbare middelen toch eigenlijk altijd best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Megupe schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 11:58:
[...]

Doe maar NAC. ADO kan wat mij betreft in hetzelfde rijtje als Excelsior en dat is het rechter rijtje KKD.
NAC mag idd wel weer voor ADO. En sorry voor Vos, maar Emmen mag van mij samen met ADO en Excelsior (en TOP Oss ;)) het rechterrijtje KKD bevolken.
Of eigenlijk, TOP Oss heeft helemaal niks in het betaald voetbal te zoeken dus rechterrij KKD is nog te hoog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Altijd lastig om te bepalen welke KKD club nou het meest in de Eredivisie thuishoort. Als ik het all-time punten in de Eredivisie overzicht erbij pak is dit de top 3 van KKD clubs met de meeste punten in de Eredivisie:

8. Roda JC Kerkrade: 2080 punten
9. NAC Breda: 2027 punten
10. ADO Den Haag: 1931 punten

Alle 3 meer punten dan: FC Groningen, Willem II, N.E.C., sc Heerenveen, Heracles Almelo, PEC Zwolle etc.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Harribo schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 13:47:
[...]

Steeds ook hetzelfde trucje naar zijn linkerbeen.
Dat is leuk voor de eredivisie maar in de CL maken ze daar korte metten mee.
Net als Robben toen der tijd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
rikoos schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:31:
[...]

Net als Robben toen der tijd ;-)
Ja alleen dat was een van de weinigen die het perfect wist uit te voeren.
Zet je in CL 1,soms 2, man op bakayoko, zie je hem niet meer. Bij Robben was dat anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Mog schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:43:
Altijd lastig om te bepalen welke KKD club nou het meest in de Eredivisie thuishoort. Als ik het all-time punten in de Eredivisie overzicht erbij pak is dit de top 3 van KKD clubs met de meeste punten in de Eredivisie:

8. Roda JC Kerkrade: 2080 punten
9. NAC Breda: 2027 punten
10. ADO Den Haag: 1931 punten

Alle 3 meer punten dan: FC Groningen, Willem II, N.E.C., sc Heerenveen, Heracles Almelo, PEC Zwolle etc.
Dat is te afhankelijk van hoe lang de club 'bestaat'.
Aantal toeschouwers in het stadion vind ik minstens even waardevol.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik vind het sowieso een non-discussie wie er het meest thuis hoort of verdient, het zijn immer eigen criteria zoals mooi stadion, trouw publiek, meeste punten. Als je promoveert heb je het verdient en hoor je het meest thuis in de eredivisie van alle clubs die het niet haalden. Almere heeft een prut stadion maar voert wel beleid dat het kon promoveren en prolongeren en dan hoor je gewoon thuis in de eredivisie. Groningen had een klote seizoen waardoor ze degradeerden maar ondanks het mooie stadion, als ze het niet gehaald hadden hoorden ze ook niet thuis in de eredivisie want dan is er wat mis met je beleid. Als je op persoonlijke titel liever club A dan B in de eredivisie ziet is dat prima maar dat is geen criterium. Haal je het dan heb je het verdient tenzij de scheids 3 rode kaarten geeft en 15 minuten blessuretijd trek tot de beslissing is gevallen.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:23
Harribo schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 16:04:
[...]

Zet je in CL 1,soms 2, man op bakayoko, zie je hem niet meer. Bij Robben was dat anders
Ik weet het niet met Bakayoko. Elke keer als ik een wedstrijd van hem zie vind ik hem wat lui, niet verrassend, voorspelbaar en weinig effectief en vraag ik mij af waarom hij in vredesnaam een marktwaarde van 40 miljoen schijnt te hebben. Daar vind ik hem lang niet bepalend genoeg voor.

Maar als je dan een wedstrijd zoals in december tegen Feyenoord kijkt, waar hij matig speelt maar met een assist en voorassist dan toch weer heel belangrijk is. Misschien is juist zijn kracht wel dat hij soms niet zo spectaculair oogt maar wel taakbewust en effectief voetbalt. Van bijvoorbeeld een Antony kon je meteen al voorspellen dat het helemaal niets zou worden in de PL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Hup NEC! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Spannende potjes om het felbegeerde ticket voor de 21e tussenronde in de Conferentie Liek :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
donleone83 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 18:35:
[...]

Ik weet het niet met Bakayoko. Elke keer als ik een wedstrijd van hem zie vind ik hem wat lui, niet verrassend, voorspelbaar en weinig effectief en vraag ik mij af waarom hij in vredesnaam een marktwaarde van 40 miljoen schijnt te hebben. Daar vind ik hem lang niet bepalend genoeg voor.

Maar als je dan een wedstrijd zoals in december tegen Feyenoord kijkt, waar hij matig speelt maar met een assist en voorassist dan toch weer heel belangrijk is. Misschien is juist zijn kracht wel dat hij soms niet zo spectaculair oogt maar wel taakbewust en effectief voetbalt. Van bijvoorbeeld een Antony kon je meteen al voorspellen dat het helemaal niets zou worden in de PL.
Dat vetgedrukte dus. Kan je toch niet met droge ogen 40 miljoen voor vragen?
Maar ja als een sjeik dat wil betalen, mooi voor psv natuurlijk.
Ik vind een echte topper moet veel meer laten zien dan Bakayoko. Gakpo deed dat bijvoorbeeld wel , elke wedstrijd weer, op verschillende manieren.

Antony is bijna van hetzelfde kaliber dan bakayoko, iets sneller maar wrs minder inzicht.
Antony noemden ze al snel a One Trick Pony. Vindt bakayoko ook wel in die categorie thuishoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
donleone83 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 18:35:
[...]

Naast zijn leeftijd zal toch vooral ook meespelen dat hij 11 interlands achter zijn naam voor België wat volgens mij de laatste jaren toch een hoger aanzien heeft dan Oranje. Overigens ben ik het ook niet eens dat hij een one trick pony want hij kan wel degelijk bijna net zo makkelijk binnendoor als buitenom alleen, dat laatste doet hij wel minder waardoor hij voorspelbaarder wordt. Volgens mij is hij wel een van de weinig vleugelspelers die standaard dubbele dekking krijgt, ook in de CL tegen Dortmund. Overigens door die dubbele dekking heeft Teze voor zijn doen veel assists dit seizoen denk ik.

Ik vind Anthony trouwens ook geen one trick pony, zijn we in Nederland wel goed in iemand af te branden. Behalve zijn ehm temprament[?] kon ik van zijn voetbalkwaliteiten altijd wel genieten.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
LoneRanger schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 19:18:
[...]

Naast zijn leeftijd zal toch vooral ook meespelen dat hij 11 interlands achter zijn naam voor België wat volgens mij de laatste jaren toch een hoger aanzien heeft dan Oranje. Overigens ben ik het ook niet eens dat hij een one trick pony want hij kan wel degelijk bijna net zo makkelijk binnendoor als buitenom alleen, dat laatste doet hij wel minder waardoor hij voorspelbaarder wordt. Volgens mij is hij wel een van de weinig vleugelspelers die standaard dubbele dekking krijgt, ook in de CL tegen Dortmund. Overigens door die dubbele dekking heeft Teze voor zijn doen veel assists dit seizoen denk ik.

Ik vind Anthony trouwens ook geen one trick pony, zijn we in Nederland wel goed in iemand af te branden. Behalve zijn ehm temprament[?] kon ik van zijn voetbalkwaliteiten altijd wel genieten.
Antony deed het voor de Eredivisie natuurlijk uitstekend en had een prima actie in de 1 op 1 op huis en was zo onvoorspelbaar als wat. Ook in de CL toen een paar wedstrijden met mooie acties. Maar bij Antony kon je ook heel goed zien dat hij heel erg uit zijn spel gehaald kon worden als een back hem echt kort dekte en dat hij meestal weinig zin had om achter iemand aan te rennen. Zie zijn duels met Malacia als voorbeeld, waar hij zich gedroeg als een klein kind, kaarten probeerde aan te naaien en zich liet uitlokken tot een klap op het hoofd van Malacia. Je weet dat het tempo in de PL moordend is, backs altijd en continu blijven gaan en er per definitie kort op zitten. Met hoe makkelijk hij uit zijn spel te halen was (en hoe goed hij zichzelf al leek te vinden) was het wachten totdat het mis zou gaan. Antony zou wellicht in Spanje bijvoorbeeld veel beter tot zijn recht komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advizor
Harribo schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 19:00:
[...]

Dat vetgedrukte dus. Kan je toch niet met droge ogen 40 miljoen voor vragen?
Maar ja als een sjeik dat wil betalen, mooi voor psv natuurlijk.
Ik vind een echte topper moet veel meer laten zien dan Bakayoko. Gakpo deed dat bijvoorbeeld wel , elke wedstrijd weer, op verschillende manieren.

Antony is bijna van hetzelfde kaliber dan bakayoko, iets sneller maar wrs minder inzicht.
Antony noemden ze al snel a One Trick Pony. Vindt bakayoko ook wel in die categorie thuishoren.
Sorry maar Bakayoko heeft toch wel iets meer kwaliteiten dan Antony. Zowel op het veld als daarbuiten.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
https://www.ajax.nl/artik...ioli-nieuwe-trainer-ajax/

Het is officieel Farioli heeft voor 3 jaar getekend. Hopelijk het begin van de weg omhoog.

En het eerste interview

[ Voor 38% gewijzigd door PolarBear op 23-05-2024 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Advizor schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 19:26:
[...]

Sorry maar Bakayoko heeft toch wel iets meer kwaliteiten dan Antony. Zowel op het veld als daarbuiten.
Mwa, dat valt wel mee. Buiten het veld zeker.
Maar Antony was een stuk meer onvoorspelbaar, creatief technisch, kon een goede back stuk spelen (zie rode kaart Malacia) en was best dominant in de CL toen. Dat heeft Bakayoko nog niet laten zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:12
Trishul schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 19:51:
Mwa, dat valt wel mee. Buiten het veld zeker.
Maar Antony was een stuk meer onvoorspelbaar, creatief technisch, kon een goede back stuk spelen (zie rode kaart Malacia) en was best dominant in de CL toen. Dat heeft Bakayoko nog niet laten zien.
Was het niet juist Antony die rood kreeg in het duel met Malacia? En hij had natuurlijk ook rood moeten krijgen nadat hij Malacia sloeg omdat die hem de baas was.

Ik vind Bakayoko ook veel verder dan Antony was. Antony was veel meer talent, Bakayoko is veel volwassener en stabieler.

[ Voor 9% gewijzigd door ph4ge op 23-05-2024 20:08 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Hopelijk wordt Utrecht-Sparta een leukere pot dan dit.
Beetje gezapig allemaal, lage kijkwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:15

Vos

AFCA

Advizor schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 19:26:
[...]

Lastig te zeggen. Antony heeft het op een hoger niveau laten zien denk ik? Maar boeit verder ook weinig :p

[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 23-05-2024 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
ph4ge schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 20:07:
[...]

Was het niet juist Antony die rood kreeg in het duel met Malacia? En hij had natuurlijk ook rood moeten krijgen nadat hij Malacia sloeg omdat die hem de baas was.

Ik vind Bakayoko ook veel verder dan Antony was. Antony was veel meer talent, Bakayoko is veel volwassener en stabieler.
Nee dat was een jaar later. 2022 klassieker kreeg Antony rood vanwege dat beruchte toneelstuk. In 2021 klassieker kreeg Malacia tweede geel en rood vanwege wederom Antony onderuithalen. Malacia was een goede back, maar hij had echt zijn handen vol aan Antony en kon het alleen bijbenen met overtredingen. Dat is geen mening, maar feitelijke constatering o.b.v. de gegeven gele en rode kaarten.

Bakayoko vind ik een talent, maar hij laat te weinig zien op het hoogste podium. In de CL bij lange na niet geleverd zoals Antony dat deed in 2021/2022. Maar Antony verdient wel een prijs hoe verkloot ik mn carrière met zijn misdragingen onder ManU. Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Het leek mij toch buitenspel? Kreeg die trainer geen geel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02-10 16:38
Vos schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 20:31:
[...]

Lastig te zeggen. Antony heeft het op een hoger niveau laten zien denk ik? Maar boeit verder ook weinig :p
Voor het geld wat ze ervoor hebben gegeven heeft die erg weinig laten zien zeg maar niks :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• donleone83
Trishul schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 20:40:
[...]

Dat is geen mening, maar feitelijke constatering o.b.v. de gegeven gele en rode kaarten.

Bakayoko vind ik een talent, maar hij laat te weinig zien op het hoogste podium. In de CL bij lange na niet geleverd zoals Antony dat deed in 2021/2022. Maar Antony verdient wel een prijs hoe verkloot ik mn carrière met zijn misdragingen onder ManU. Zonde.
Dat onderste stuk ben ik volledig met je eens.

Dat bovenste totaal niet. Op die ene wedstrijd na dat Malacia rood kreeg, had Malacia Antony elke keer volledig in zijn zak. Met als hoogtepunt dat Antony weg kwam met een vuist op zijn achterhoofd omdat hij niet “hard genoeg” sloeg. Juist in de duels tegen Malacia werd voor mij heel simpel duidelijk dat Antony niet in de PL zou passen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Dat leek mij ook. Even gezocht op Google en die zegt het volgende:
"Een speler wordt niet voor zijn buitenspelpositie bestraft indien hij de bal rechtstreeks ontvangt uit een hoekschop, doelschop of inworp."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:12
Trishul schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 20:40:
Nee dat was een jaar later. 2022 klassieker kreeg Antony rood vanwege dat beruchte toneelstuk. In 2021 klassieker kreeg Malacia tweede geel en rood vanwege wederom Antony onderuithalen. Malacia was een goede back, maar hij had echt zijn handen vol aan Antony en kon het alleen bijbenen met overtredingen. Dat is geen mening, maar feitelijke constatering o.b.v. de gegeven gele en rode kaarten.
Volgens mij is dat illustratief voor de ontwikkeling die Malacia doormaakte. Die ene kaart was vooral een typische fout van een jeugdspeler. Op het moment dat Antony vertrok maakte hij geen schijn van kans meer tegen Malacia tot het punt dat hij ging slaan.

[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 23-05-2024 22:33 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Jezus, hoe kan hij daar zo doorlopen? Die verdedigers lopen elkaar lekker in de weg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Harribo schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 16:04:
[...]

Robben was echt de buitencategorie. Maar als je al een bewaker nodig hebt is dat niet verkeerd, als je 2 man bezig kan houden, helemaal op CL niveau dan ben je volgens mij in de meeste teams echt een meerwaarde.

We gaan het zien, maar op basis van de recente geschiedenis zou me het totaal niet verbazen als een buitenlands teams de gok met hem wel aandurft. En anders mag hij het nog jaartje in NL en de CL laten zien :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Ik gun jullie Ajax supporters weer succes. Ook in het belang van het Nederlandse voetbal. Maar ik ben bang dat het met deze trainer echt helemaal niks wordt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Onder het kopje 'te snel tevreden', of 'totaal geen zelfkritiek'..
Rensch spreekt van ‘goed seizoen’: “Veel goede wedstrijden gespeeld”
Meteen op laten bokken als ie dit echt vindt...
Volledige stuk: https://www.soccernews.nl...ede-wedstrijden-gespeeld/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Deruxian schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:38:
Ik gun jullie Ajax supporters weer succes. Ook in het belang van het Nederlandse voetbal. Maar ik ben bang dat het met deze trainer echt helemaal niks wordt
Als ik het zo lees valt of staat het met de kwaliteit van de nr 6 cq de creativiteit op het middenveld. Wordt het a la de Boer eindeloos rondpassen of heb je daar 1 of 2 spelers met de capaciteiten om de openingen te creeren. En willen ze voorin lopen zonder bal of alleen balletje wachten a la Bergwijn? Dat gaat em met het huidige middenveld (en Bergwijn) niet worden, dus daar zal wat moeten gebeuren om die speelstijl te kunnen hanteren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Deruxian schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:38:
Op basis waarvan kun je nu al iets over de trainer zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

PolarBear schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:46:
[...]

Op basis waarvan kun je nu al iets over de trainer zeggen?
Voorgevoel. Hetzelfde als toen met Mislintat. Ik hoop dat het een succes wordt. Het is een piepjonge trainer. Niet bekend met het land of de cultuur laat staan de taal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
Deruxian schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:56:
[...]

Voorgevoel. Hetzelfde als toen met Mislintat. Ik hoop dat het een succes wordt. Het is een piepjonge trainer. Niet bekend met het land of de cultuur laat staan de taal
Jong is hij absoluut. Maar hij is niet voor het eerst in Amsterdam. Nederlandse cultuur/omgangsvormen kunnen wel een shock zijn voor buitenlanders, dat is waar.
Nederlandse taal hoeft hij nu nog niet te kennen, misschien later. Alhoewel, de voertaal in de selectie is al Engels, dus dat maakt dan niet zoveel uit.

Ik vind het wel verfrissend dat Ajax een veelbelovende trainer uit het buitenland durft aan te stellen. Echt goede Nederlandse trainers waren ook niet beschikbaar dus dat maakte de keuze wat makkelijker.

[ Voor 14% gewijzigd door Trishul op 24-05-2024 11:04 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
[...]
Niet bekend met het land of de cultuur laat staan de taal
Hij heeft ook geen Eredivisie ervaring, geen Ajax DNA, is geen Nederlander, hij is jong, Marco van Basten kent hem niet, Sneider snapt Ajax niet.

Zijn er nog meer goede voortekenen? Ik hoop dat Valentijn Driessen nog iets gaat zeggen in de trant van "Hij kan er niets van". Dan weet ik zeker dat ik alvast tickets voor de EL finale kan boeken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
[...]

Dat heb je in de stad Amsterdam in ieder geval niet nodig. Als je daar een drankje wil bestellen is nagenoeg elke kaart Engels en de obers die je aanspreken precies eender.

Voor wat betreft spelers, Engels zal eigenlijk altijd de voertaal moeten zijn bij zo'n club en spelers zullen als ze handig zijn zelf moeten investeren in het spreken van een andere taal naast Engels/en eigen taal. Alleen al voor het belang voor hun eigen carriere

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
PolarBear schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:12:
[...]

Hij heeft ook geen Eredivisie ervaring, geen Ajax DNA, is geen Nederlander, hij is jong, Marco van Basten kent hem niet, Sneider snapt Ajax niet.

Zijn er nog meer goede voortekenen? Ik hoop dat Valentijn Driessen nog iets gaat zeggen in de trant van "Hij kan er niets van". Dan weet ik zeker dat ik alvast tickets voor de EL finale kan boeken. :+
Precies dit zijn voor mij ook gunstige voortekenen.
Het lijkt me geen domme jongen, maar ik hoop dat ondanks het een buitenlander is hij zich niet laat leiden door media/ajax-dna-puristen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
Ik zou mij eerlijk gezegd meer zorgen maken om het feit dat Nice na een goede seizoensstart in de tweede helft vrij slecht gepresteerd heeft en het duidelijk werd dat Farioli weinig Plan B had op het moment dat teams zich op zijn speelwijze gingen instellen. Daarnaast scoorde Nice absurd weinig afgelopen seizoen (40 keer).

Daartegenover stonden natuurlijk ook wel weinig tegengoals (29) en een verdienstelijke (ook niet meer dan dat) vijfde plek. Maar aanvallend, meeslepend en spectaculair was het volgens mij allemaal zeker niet. Eerder degelijk en vrij solide.

Nu is degelijk en solide natuurlijk een enorme vooruitgang als je naar het afgelopen jaar kijkt, maar zomaar de verlosser zal hij ook niet zijn.

Wel prima interview trouwens met hem. Vakidioot met echte liefde voor het voetbal. Dat is mooi. Of hij Ajax aan kan? Daar twijfel ik over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
donleone83 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 14:51:
Daarnaast scoorde Nice absurd weinig afgelopen seizoen (40 keer).
Volgens mij ook heel veel gemiste kansen (zeker als je naar het aantal expected goals kijken). En Ajax heeft gewoon genoeg scorend vermogen. Dus ik denk niet dat het een probleem gaat worden.
Daartegenover stonden natuurlijk ook wel weinig tegengoals (29) en een verdienstelijke (ook niet meer dan dat) vijfde plek. Maar aanvallend, meeslepend en spectaculair was het volgens mij allemaal zeker niet. Eerder degelijk en vrij solide.
Voor aanvallend, meeslepend en spectaculair voetbal heb je ook afhankelijk van het team. Maar Ajax had nu helemaal geen plan en dan heb je toevalsvoetbal zoals het afgelopen seizoen en dat seizoen ervoor. Ik denk dat het heel snel heel veel beter kan gaan lopen als je speelt vanuit een plan en als iedereen ook zijn taak verricht. Dan komt er ook ruimte van wat spektakel en aanval.

Nu was 9 van de 10 keer als er balverlies was in de aanval meteen een gevaarlijke tegencounter. Er werd namelijk niet druk gezet en geen rest verdediging. Als dat een aantal keer gebeurt gaat een team ook niet nog een keer voor het spektakel maar voor de veiligheid en saai voetbal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
PolarBear schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 15:07:

[...]

Voor aanvallend, meeslepend en spectaculair voetbal heb je ook afhankelijk van het team. Maar Ajax had nu helemaal geen plan en dan heb je toevalsvoetbal zoals het afgelopen seizoen en dat seizoen ervoor. Ik denk dat het heel snel heel veel beter kan gaan lopen als je speelt vanuit een plan en als iedereen ook zijn taak verricht. Dan komt er ook ruimte van wat spektakel en aanval.

Nu was 9 van de 10 keer als er balverlies was in de aanval meteen een gevaarlijke tegencounter. Er werd namelijk niet druk gezet en geen rest verdediging. Als dat een aantal keer gebeurt gaat een team ook niet nog een keer voor het spektakel maar voor de veiligheid en saai voetbal.
Ik vind dat te makkelijk. Zowel Schreuder als Heitinga en ook Steijn staan bekend als trainers met een duidelijke voetbalvisie die eerder bewezen hebben dat hun teams snel eigen te kunnen maken en daarmee prima resultaten te kunnen halen.

We gaan het zien natuurlijk, maar ik vind het optimisme wel bijzonder met een 35 jarige trainer die feitelijk nog niets bewezen heeft, een selectie die compleet uit balans is, een financiële situatie waarin er eerst verkocht moet worden, een zomer met een EK wat gaat betekenen dat de transfermarkt lang op slot gaat blijven wat de prijs van aanwinsten zal opdrijven en een selectie met vrij weinig waarde (ook omdat de hele voetbalwereld weet dat Ajax MOET verkopen waardoor spelers meteen minder waard zijn).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
donleone83 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 15:24:
[...]

Ik vind dat te makkelijk. Zowel Schreuder als Heitinga en ook Steijn staan bekend als trainers met een duidelijke voetbalvisie die eerder bewezen hebben dat hun teams snel eigen te kunnen maken en daarmee prima resultaten te kunnen halen.
Schreuder eens, maar die zakte op de grote stoel volledig door het ijs. Had bij hem al vrij snel het idee dat hij het niet aankon.
Bij zowel Heitinga als Steijn heb ik daar bij Ajax echt vrijwel niks van gezien.
PolarBear schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 15:07:
[...]

Volgens mij ook heel veel gemiste kansen (zeker als je naar het aantal expected goals kijken). En Ajax heeft gewoon genoeg scorend vermogen. Dus ik denk niet dat het een probleem gaat worden.

[...]

Als er iets van visie of plan in zou komen zou het al een 100% verbetering zijn wat mij betreft, onafhankelijk van wat de inhoud daarvan is. Zou ook graag zien dat de spelers op zn minst de indruk wekken dat ze weten wat er van ze verwacht wordt, ook dat zou 100% verbetering zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
[...]

We gaan het zien natuurlijk, maar ik vind het optimisme wel bijzonder met een 35 jarige trainer die feitelijk nog niets bewezen heeft, een selectie die compleet uit balans is, een financiële situatie waarin er eerst verkocht moet worden, een zomer met een EK wat gaat betekenen dat de transfermarkt lang op slot gaat blijven wat de prijs van aanwinsten zal opdrijven en een selectie met vrij weinig waarde (ook omdat de hele voetbalwereld weet dat Ajax MOET verkopen waardoor spelers meteen minder waard zijn).
Huh? Over welke Schreuder, Heitinga en Steijn heb je het? Dat waren allemaal trainers die nog minder hebben laten zien dan Farioli, terwijl ze bijna allemaal een stuk ouder zijn.

De enige goede Nederlandse trainers op dit moment zijn: Slot, Ten Hag, Bosz en evt. Jans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Trishul schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:12:
[...]

Huh? Over welke Schreuder, Heitinga en Steijn heb je het? Dat waren allemaal trainers die nog minder hebben laten zien dan Farioli, terwijl ze bijna allemaal een stuk ouder zijn.
Wanneer heb je naar jouw mening dan wel iets - of iets beters - laten zien?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• donleone83
Trishul schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:12:
[...]

De enige goede Nederlandse trainers op dit moment zijn: Slot, Ten Hag, Bosz en evt. Jans.
Schreuder deed het prima bij Twente. Was met Hoffenheim onderweg naar Europees voetbal toen hij opstapte. Werd met Brugge kampioen.
Steijn promoveerde en werd daarna 12e met VVV. Wist Sparta voor zekere degradatie te behoeden en werd een jaar er na 6e. Met Sparta. Ongekende prestatie.
Heitinga deed het prima bij Jong met een duidelijke visie en speelwijze.

Zeggen dat Fariola meer heeft gepresteerd dan Schreuder en Steijn is dikke onzin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:44
Ik ben echt blij met de keuze van Ajax. Een jonge trainer die modern te werk gaat, fanatiek en passie heeft en ook een goed verhaal.

Ik werd al angstig van een Ten Hag, Jansen of een andere trainer uit de Nederlandse standaard doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
donleone83 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 19:40:
[...]

Schreuder deed het prima bij Twente. Was met Hoffenheim onderweg naar Europees voetbal toen hij opstapte. Werd met Brugge kampioen.
Steijn promoveerde en werd daarna 12e met VVV. Wist Sparta voor zekere degradatie te behoeden en werd een jaar er na 6e. Met Sparta. Ongekende prestatie.
Heitinga deed het prima bij Jong met een duidelijke visie en speelwijze.

Zeggen dat Fariola meer heeft gepresteerd dan Schreuder en Steijn is dikke onzin.
Hm ja nu het zo zegt... Zit wel wat in. Bij Schreuder was het sentiment bij aanstelling idd niet zo slecht. Steijn vind ik wel een twijfelachtige, dat zijn allemaal toch een stuk kleinere clubs / lagere druk en ook nog in KKD/eredivisie. Heitinga heeft natuurlijk niet zoveel laten zien als Farioli, eigenlijk had Reiziger (kampioen KKD met Jong Ajax) al meer laten zien dan Heitinga destijds. Ik geef je dus gelijk omtrent Schreuder, maar over Steijn en Heitinga ben ik het niet mee eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:30

Quad

Doof

Ik ben er ook tevreden over. Ook z'n uitspraken over dat hij eerst gaat kijken hoe de spelers erin staan, hoe de inzet is ed.

En ja, het is meestal 433, maar het draait uiteindelijk niet om de getallen of de vorm ervan, maar om de inzet, gedrag en het principe.

Mooie quote van 'm toch.

En zoals elk andere trainer, eerst zien, dan geloven.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Trishul schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 00:05:
[...]

Hm ja nu het zo zegt... Zit wel wat in. Bij Schreuder was het sentiment bij aanstelling idd niet zo slecht. Steijn vind ik wel een twijfelachtige, dat zijn allemaal toch een stuk kleinere clubs / lagere druk en ook nog in KKD/eredivisie. Heitinga heeft natuurlijk niet zoveel laten zien als Farioli, eigenlijk had Reiziger (kampioen KKD met Jong Ajax) al meer laten zien dan Heitinga destijds. Ik geef je dus gelijk omtrent Schreuder, maar over Steijn en Heitinga ben ik het niet mee eens.
Maar dat gaat toch net zo goed op voor Farioli met OGC Nice, Alanyaspor, & Karagümrük?

De tijd gaat het ons leren of Farioli succesvol kan zijn met Ajax, maar hij heeft eenzelfde risico als Schreuder en Steijn met als additioneel nadeel ( of voordeel ) dat hij geen historie heeft in de Eredivisie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Quad schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 00:07:
Ik ben er ook tevreden over. Ook z'n uitspraken over dat hij eerst gaat kijken hoe de spelers erin staan, hoe de inzet is ed.
Zijn er trainers die niet dit soort generieke uitspraken doen na een aanstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Napo schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 07:19:
[...]

Maar dat gaat toch net zo goed op voor Farioli met OGC Nice, Alanyaspor, & Karagümrük?

De tijd gaat het ons leren of Farioli succesvol kan zijn met Ajax, maar hij heeft eenzelfde risico als Schreuder en Steijn met als additioneel nadeel ( of voordeel ) dat hij geen historie heeft in de Eredivisie
OGC Nice is een middenmotor in de Ligue 1, dat valt wel mee. Hij heeft een mooie prestatie geleverd met Nice. Ik denk niet dat de Ligue 1 minder is dan de Eredivisie.

Met die Turkse clubs heeft hij prima gepresteerd in de Süper Lig, met eentje haalde die zelfs de vijfde plaats. Turkse competitie is van wat lager niveau dan de eredivisie, maar je moet als trainer wel stevig in je schoenen staan daar. Niet alleen een heksenketel tijdens wedstrijden maar ook vaak op bestuurlijk niveau.

Verder eens dat we moeten afwachten. Ik vind het in ieder geval een gedurfde zet dat Ajax een jonge veelbelovende buitenlandse trainer aanstelt. Zoals ik al eerder zei, alternatieven waren er niet echt. Ook positief vind ik dat hij zijn eigen fitheid/performance coach meeneemt naast de twee assistenten en video analist, aan fitheid heeft het behoorlijk geschort dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Vrij weinig waarde? Grappig, Conceicao wordt zelfs al met winst verkocht terwijl Ajax 'moet verkopen'.
Mikautadze gaat 10+ opleveren en dat alleen als Metz het rond krijgt, anders eerder richting 15, Akpom ook makkelijk als je die wil verkopen, Sosa/Mannsverk speel je wel quitte mee en als Sutalo het op het EK goed doet kun je die ook zomaar voor 20+ verkopen. Brobbey gaat als ie vertrekt voor meer dan 50, Taylor voor 30+ dus er is echt meer dan voldoende te besteden in de zomer.
Het EK kan ook betekenen dat spelers hun toekomst voor het EK al duidelijk willen hebben. Plus dat Ajax echt niet alleen gaat vissen uit de poule van spelers die al op het EK rondlopen, of dat hoop ik tenminste niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Trishul schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 10:13:
Turkse competitie is van wat lager niveau dan de eredivisie, maar je moet als trainer wel stevig in je schoenen staan daar.
Is dat zo? Ik moet dat nog maar eens zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
donleone83 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 19:40:
en werd een jaar er na 6e. Met Sparta. Ongekende prestatie.
En daarom zijn ze het dit seizoen op 4 puntjes na weer geworden ;)
Nee die credits voor Sparta gaan wat mij betreft meer naar de TD dan naar de trainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
toolkist schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 11:24:
[...]

Is dat zo? Ik moet dat nog maar eens zien.
Die 3 grote clubs uit Istanbul hebben best sterke selecties, dat is waar. Best twijfelachtig ja of de eredivisie wel sterker is. De hogere UEFA classificatie op dit moment komt met name door uitschieters van Feyenoord en daarvoor Ajax op Europees niveau. Interessante is dat seizoen 23/24 Turkije blijkbaar beter gepresteerd heeft dan ons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 23:03
Als niet-Ajacied zie ik dat het bij de nieuwe Ajax-coach twee kanten kan opgaan.

Positief lijkt me dat ze hebben gekozen voor een echte vakidioot, een moderne trainer die van alles wil aangrijpen om het team en de spelers beter te maken. Voetbal anno 2024 is niet meer een oud-voetballer als trainer die zegt "doe je best jongens". Dat de Telegraaf nu al begint te miepen over "Ajax-DNA" lijkt me alleen maar een plus, dat deden ze bij Ten Hag ook.

Als ik her en der over de visie van de trainer lees zit er wel één gevaar in. Zijn teams spelen blijkbaar vaak rond om de tegenstander te "lokken". Maar dat gaat in de eredivisie natuurlijk niet werken, niet als je bij Ajax, Feyenoord of PSV werkt in elk geval. RKC of Fortuna gaan dan gewoon de bus parkeren. Het is voor Ajax te hopen dat zijn ideeën wat dat betreft flexibel zijn. Want het Ajax-publiek gaat natuurlijk morren als we 0-0 potjes te zien krijgen tegen dat soort ploegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:30

Quad

Doof

@toolkist Kroes heeft wat Brobbey en Taylor betreft aangegeven dat deze niet mogen vertrekken.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ten Hag haalt uit: 'Schandalig wat Ajax Overmars heeft aangedaan en ook zó dom'

Ten Hag is duidelijk alleen met voetbal bezig. Ik denk dat je blij moet zijn dat hij (nog) niet terugkeert bij Ajax.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 23:03
Mog schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 13:19:
Ten Hag haalt uit: 'Schandalig wat Ajax Overmars heeft aangedaan en ook zó dom'

Ten Hag is duidelijk alleen met voetbal bezig. Ik denk dat je blij moet zijn dat hij (nog) niet terugkeert bij Ajax.
Voor mij is dit nog maar eens het bewijs dat (oud)voetballers in een grote bubbel leven waar het moreel kompas soms niet bestaand is. In elke bedrijfstak vlieg je er uit als je vrouwelijke collega's lastig valt. Schandalig om te denken dat dat in de voetballerij anders zou moeten zijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

D-e-n schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 13:23:
[...]

Voor mij is dit nog maar eens het bewijs dat (oud)voetballers in een grote bubbel leven waar het moreel kompas soms niet bestaand is. In elke bedrijfstak vlieg je er uit als je vrouwelijke collega's lastig valt. Schandalig om te denken dat dat in de voetballerij anders zou moeten zijn
Vooral omdat hij schuldig is bevonden en geschorst is door de FIFA. De echte fout van Ajax is dat ze geen systeem lijken te hebben. Alles zit in het hoofd van de persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
D-e-n schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 13:23:
[...]

Heel erg dit en vrij schokkend. Ik ben ook echt heel benieuwd hoe het de eerste vrouwelijke scheids in de Eredivisie straks vergaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
toolkist schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 11:22:
[...]

Vrij weinig waarde? Grappig, Conceicao wordt zelfs al met winst verkocht terwijl Ajax 'moet verkopen'.
Mikautadze gaat 10+ opleveren en dat alleen als Metz het rond krijgt, anders eerder richting 15, Akpom ook makkelijk als je die wil verkopen, Sosa/Mannsverk speel je wel quitte mee en als Sutalo het op het EK goed doet kun je die ook zomaar voor 20+ verkopen. Brobbey gaat als ie vertrekt voor meer dan 50, Taylor voor 30+ dus er is echt meer dan voldoende te besteden in de zomer.
Het EK kan ook betekenen dat spelers hun toekomst voor het EK al duidelijk willen hebben. Plus dat Ajax echt niet alleen gaat vissen uit de poule van spelers die al op het EK rondlopen, of dat hoop ik tenminste niet.
Op basis waarvan gaan Mikautadze 15 en Brobbey 50 miljoen opleveren?
De eerste is bewezen niet eens eredivisie materiaal.
Brobbey is een sterke kerel, maar vaak geblesseerd en hij mist de finesse van een echte topspits. Alles gaat op kracht.
Ik vind bijvoorbeeld Pavlidis een klasse beter en die gaat ook lang geen 50 opleveren. Wel 30+ denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:25

gws24

Thinking is hard!

Advizor schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 13:57:
[...]

Brobbey is een sterke kerel, maar vaak geblesseerd en hij mist de finesse van een echte topspits. Alles gaat op kracht.
Ik vind bijvoorbeeld Pavlidis een klasse beter en die gaat ook lang geen 50 opleveren. Wel 30+ denk ik.
Mikautadze zie ik nog wel 15 miljoen opleveren want die doet het gewoon goed in de Ligue 1 met 13 goals en 4 assists in 20 wedstrijden bij een club die nog kan degraderen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Advizor schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 13:57:
[...]

Volg je de voetbalberichten wel? Mikautadze heeft in de Ligue 1 13 gescoord in een half seizoen.
En Brobbey? Gezien het feit dat ie bij Ajax speelt en opgeleid is. Kunnen we verder reeel vinden of niet, genoeg voorbeelden die laten zien dat het echt niet raar is om te denken dat er 50+ voor hem betaald gaat worden. En als iemand (o.a. Arsenal schijnt) hem wil hebben zullen ze wel moeten want zoals Quad zegt, Kroes wil hem niet verkopen.
Pagina: 1 ... 129 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024