toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Sutalo zal denk ik wel mee gaan met Kroatië, maar of die zal spelen betwijfel ik ook.Henkie_NtA schreef op maandag 13 mei 2024 @ 10:02:
[...]
Denk hooguit 2 of 3 ofzo? Brobbey lijkt me wel zeker eigenlijk en heel misschien Hato en Taylor? Berghuis is halve seizoen geblesseerd geweest en Bergwijn is echt heel matig geweest. Al weet je het met Koeman nooit.
Sowieso zullen die allemaal niet heel veel gaan spelen al zouden ze meegaan en vooral als invaller gebruikt worden.
Henderson misschien nog met Engeland maar de vraag is überhaupt of die nog terugkeert. Die lijkt het wel weer gezien te hebben.
Ajax heeft waarschijnlijk de meest uitgeruste selectie straks van de klassieke top 3
Ueda:
Goed heb genoeg over hem gezeurd, maar zie iig waarom hij gekocht is.
Hij lijkt nu iets meer vertrouwen te krijgen.
Maar ik zie in hem meer een 3e spits als in de rol die Sauer nu heeft? Probleem is natuurlijk dat hij daarvoor veel te duur is.
Ik kan me echt niet voorstellen dat indien Santi vertrekt, er geen spits bij komt. Want er komt gewoon te weinig dreiging van die jongen (Ueda) af en de effectiviteit is veel te laag. Goed....we hebben nu een paar goede jaren gehad, dus errr helaas niet al te optimistisch voor het komende seizoen, tenzij er echt leuk ingekocht word of er veel meer spelers blijven.....
10 second ninja DONE
Absoluut, opkrikken die marktwaarde zodat we er nog wat voor krijgen. Al speelt hij niets dan nog is EK-ganger weer een mooi plusje bij de verkoop.Advizor schreef op zondag 12 mei 2024 @ 21:12:
Tsja Bergwijn. Heel zwak seizoen gedraaid, schiet er 3 in tegen Almere City en hij moet mee naar het EK hoor ik Leone Stentler zeggen
Die man moet echt heel hard verkocht worden. Hij schiet er drie in tegen een Almere wat feitelijk al zo'n beetje klaar is en meneer heeft gelijk weer babbels. Wanneer het met Ajax lekker gaat dan gaat het met hem ook lekker, of zo.
Ja je moet ballen panklaar krijgen zodat je alleen nog maar hoeft te schieten, dan gaat het wel lekker. Het daadwerkelijke voetballen moet de rest van het team maar doen, daar is 'ie niet zo van.
Toegegeven, zijn derde doelpunt was echt lekker maar de eerste twee waren weer klassiek. Gewoon blind door het midden schieten wanneer de bal voor je voeten komt, meer is het niet. De eerste verkeerd raken waardoor hij mooi de hoek in gaat, de tweede zag de keeper niet aankomen maar ging weer keurig door het midden, zoals altijd.
Nee je merkt wel, ik ben geen fan. Komend jaar echt een andere linksbuiten en aanvoerder, dat is zoveel beter voor de club.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik vind dat voetballers op een hoger niveau weinig intelligentie hebben. En dan bedoel ik niet op IQ waarden van hun hersens, maar op voetbalgebied.
De voetballers worden teveel robots, ze moeten doen wat in hun script is ingegeven, maar zodra dat anders loopt, werkt het niet meer.
En dat ligt niet alleen aan de voetballer vind ik, de hele cultuur eromheen heeft ermee te maken. Ze worden helemaal getraind op cijfertjes met fysio, voeding en techniek. Er komt steeds minder te kijken om op eigen inzicht te voetballen.
Daarom zie je dat tactische aanpassingen vaak niet goed gaan, want de spelers zijn niet getraind om fysiek meer of juist minder te geven. Of om wel of niet linies over te slaan in passing. Die intelligentie en creativiteit om daarmee om te gaan wordt vanaf het moment dat ze als topsporter worden opgeleid, eruit geslagen.
Kijk maar eens naar jeugd, (individuele) klasse en creativiteit spat er soms vanaf, maar in een later stadium van de carrière zie je het niet meer. Omdat ze misschien 7 dagen in de week bezig zijn hoe het in het spel van de trainer past, en niet meer wordt gekeken hoe een speler het beste rendeert en wat daarvoor mogelijk is.
Alleen zit hier ook een stuk mentaliteit bij (@Bergwijn bijv.).
Daarom denk ik dat veel betaalde voetballers te vroeg financieel al klaar zijn voor de rest van hun leven. Kijk maar naar Depay of Lang, hun focus is niet 100% voetbal maar ook veel randzaken eromheen. Dat heeft in mijn ogen hoe dan ook invloed op de prestaties.
Tot 5-10 jaar terug leefden ze van 18e tot 34e voor de voetbal. Nu lijkt het voetballen een bijzaak geworden te zijn.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Nee dat was de oorlogvoerende spits van Van Gaal. Die alleen oorlog voerde met zichzelf en de bal.Megupe schreef op maandag 13 mei 2024 @ 08:32:
[...]
Hier ga ik over heen:
Luque, en ik dacht dat gabrich een middenvelder was.
Maak daar maar 20-25 jaar geleden van.Quad schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:09:
Tot 5-10 jaar terug leefden ze van 18e tot 34e voor de voetbal. Nu lijkt het voetballen een bijzaak geworden te zijn.
Beetje de generatie na einde periode van Persie /Robben enz..
Maar ben wel benieuwd hoe anderen hier naar kijken.
⏩ PVOutput☀️
Mensen durven geen fouten meer te maken. Als trainer wordt je eruit gedonderd als speler beland je op de bank + voetbal is zo 'gevaarlijk' m.b.t. analyzes. Een bal met dezelfde intentie gespeeld is als deze aankomt een top bal --> Wauw, wat een inzicht! Dat is niet makkelijk zo'n balgevenQuad schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:09:
Ik moet toch even wat kwijt nav een gesprek die ik had gisteren. Het gaf me een kijk op het hedendaagse moderne voetbal vanuit mijn perspectief. Ik probeer het hieronder even te verklaren, niet perse om een discussie te starten, maar ik moet het toch even neergepend hebben.
Ik vind dat voetballers op een hoger niveau weinig intelligentie hebben. En dan bedoel ik niet op IQ waarden van hun hersens, maar op voetbalgebied.
De voetballers worden teveel robots, ze moeten doen wat in hun script is ingegeven, maar zodra dat anders loopt, werkt het niet meer.
En dat ligt niet alleen aan de voetballer vind ik, de hele cultuur eromheen heeft ermee te maken. Ze worden helemaal getraind op cijfertjes met fysio, voeding en techniek. Er komt steeds minder te kijken om op eigen inzicht te voetballen.
Daarom zie je dat tactische aanpassingen vaak niet goed gaan, want de spelers zijn niet getraind om fysiek meer of juist minder te geven. Of om wel of niet linies over te slaan in passing. Die intelligentie en creativiteit om daarmee om te gaan wordt vanaf het moment dat ze als topsporter worden opgeleid, eruit geslagen.
Kijk maar eens naar jeugd, (individuele) klasse en creativiteit spat er soms vanaf, maar in een later stadium van de carrière zie je het niet meer. Omdat ze misschien 7 dagen in de week bezig zijn hoe het in het spel van de trainer past, en niet meer wordt gekeken hoe een speler het beste rendeert en wat daarvoor mogelijk is.
Daarom denk ik dat veel betaalde voetballers te vroeg financieel al klaar zijn voor de rest van hun leven. Kijk maar naar Depay of Lang, hun focus is niet 100% voetbal maar ook veel randzaken eromheen. Dat heeft in mijn ogen hoe dan ook invloed op de prestaties.
Komt er toevallig een verdediger tussen dan zit er 'teveel' risico in --> Hij moet simpel voetballen.
Niet als de data goed was 😉 groeibriljant 😉PWM schreef op zondag 12 mei 2024 @ 21:23:
Ik wilde dit topic alleen nog even openen om te zeggen dat Ueda de aller aller aller allerslechtste spits is die ooit op de Nederlandse velden heeft rondgelopen.
Ik denk dat zelfs Mislintat deze had laten lopen voor 5 euro.
Dat was GabriMegupe schreef op maandag 13 mei 2024 @ 08:32:
[...]
Hier ga ik over heen:
Luque, en ik dacht dat gabrich een middenvelder was.
Het niveau is zoveel hoger tegenwoordig dan 10 of 20 jaar geleden. Druk zetten, zoals topploegen dat doen, vraagt juist die spelintelligentie die jij noemt. Zoals een Kroos daar onderuit speelt, ook.Quad schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:09:
Ik moet toch even wat kwijt nav een gesprek die ik had gisteren. Het gaf me een kijk op het hedendaagse moderne voetbal vanuit mijn perspectief. Ik probeer het hieronder even te verklaren, niet perse om een discussie te starten, maar ik moet het toch even neergepend hebben.
En niet alleen op dat niveau, ook bij een ploeg als Excelsior is de tactische discipline hoog. En juist die discipline vraagt spelintelligentie. En dat vraagt weer training. Spelers van nu regelen zelf ook gewoon extra training, zoals kijk training.
Dan de atletische ontwikkeling, de duels zijn zoveel sneller, harder en scherper tegenwoordig. Dat zie je op tv beperkt, maar als je zelf op een beetje niveau hebt gespeeld of wat meer voetbal live gezien hebt, weet je wat dat vraagt. Overal zijn camera’s, het pure intimidatie voetbal van befaamde verdedigers zoals Israel, dat gaat niet meer.
En ja, je hebt mensen die parasiteren op hun talent. Maar dat was in de jaren 90 en 80 natuurlijk ook zo (wellicht iets minder opvallend door gebrek aan sociale media). Hele selecties gingen elke maandagavond de club in.
Nee, ik zit niet in het kamp ‘vroeger was het beter’ en ik denk dat Memphis en Lang de uitzonderingen zijn, al heb ik ook geen zicht op hun trainingsarbeid etc.
Voetballers worden gedrild in een systeem. Als linksback moet je taak a, b en c uitvoeren. Ooit een afwijking, maar niks spannends. Hetzelfde geld voor andere posities. Als je dan wissels inbrengt, dan komt er een speler in met een andere naam, maar die wel is gedrild in het positiespel van je team. Het is veel meer gericht op conditie, uithoudingsvermogen en minder op een andere rol / ander type speler inbrengen. Hoogstens een extra spits, maar de trend is ook al langer dat dat ook een verdediger mag zijn die 1,90 of langer is.Quad schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:09:
In de jeugd lijken spelers er veel meer aan te doen om eruit te springen. Dan moeten ze creatiever zijn. Zodra ze het eerste elftal hebben bereikt, worden ze gedrild in het systeem en moet veel van die creativiteit wijken voor het "teambelang". Dat teambelang is niet in 't voordeel van de supporters.Kijk maar eens naar jeugd, (individuele) klasse en creativiteit spat er soms vanaf, maar in een later stadium van de carrière zie je het niet meer. Omdat ze misschien 7 dagen in de week bezig zijn hoe het in het spel van de trainer past, en niet meer wordt gekeken hoe een speler het beste rendeert en wat daarvoor mogelijk is.
10 / 15 jaar geleden hadden spelers nog wel eens een vrije rol. Dat is al lang niet meer. Het is i.m.o. ook schrijnend dat we vinden dat een "simpele" spits als Haaland de Ballon D'Or had moeten winnen

Depay en Lang, dat is een trend dat is al jaren zo. Spelers leven veel gezonder. Vroeger waren er veel meer spelers die rookten, Cruijff, Rijkaard en recenter Theo Jansen en Van Bommel bijvoorbeeld. Dat wordt ook steeds minder is mijn gevoel. Dat spelers hobby's hebben naast het voetbal is logisch en met social media wordt dat zichtbaarder. Daar moet dan weer half Nederland wat van vinden en als het ons niet aanstaat moeten we daar bij voorkeur ook over klagen. Als het even kan door een oude witte man met een snor aan een talkshowtafel. Clickbait en het volk opjutten, dat verkoopt. Vraag maar aan de Telegraaf, Talpa en consorten.Alleen zit hier ook een stuk mentaliteit bij (@Bergwijn bijv.).
Vroeger hadden spelers ook hobby's, toen lagen er een aantal prostituees op de kamers, maar dat past niet in het narratief dat vroeger alles beter was, dus laten we dat vooral niet noemen.
Verreweg het grootste deel van de Mislintat aankopen gaat uiteindelijk gewoon slagen, alleen niet bij Ajax. Tis niet dat het geen talentvolle spelers zijn, of bij bv Sutalo en Sosa (geen talenten meer) dat ze er geen reet van kunnen. Het wil er bij Ajax alleen niet uit komen.PWM schreef op zondag 12 mei 2024 @ 21:23:
Ik wilde dit topic alleen nog even openen om te zeggen dat Ueda de aller aller aller allerslechtste spits is die ooit op de Nederlandse velden heeft rondgelopen.
De spitsen van Mislintat waren misschien voor Ajax geen of niet de beste match. Maar Mikautadze doet in zijn verhuur nu in de Ligue 1 13 doelpunten/3 assists in 19 wedstrijden. Akpom 24 wedstrijden Eredivisie 11 doelpunten en 3 assists (elke 87 minuten betrokken bij doelpunt). Die gaan beide verkocht worden voor een winst verwacht ik (hoewel bij bij Mikautadze wat lastig ligt met koopoptie etc).PWM schreef op zondag 12 mei 2024 @ 21:23:
De Kroaten en Brobbey verwacht ik. Maar een EK zorg er meestal ook voor dat in/uitgaande transfers later in de zomer zijn. En de teams waar Ajax het tegen op moet nemen in de 2e en 3e voorronde zullen dat probleem minder hebben.JEightyFive schreef op maandag 13 mei 2024 @ 07:52:
[...]
Hoeveel spelers van Ajax zullen er überhaupt mee gaan en echt aan spelen toe komen op het EK?
Ideaal is het niet maar ik denk dat het wel losloopt. De meesten die mee gaan zullen niet verder komen dan een paar trainingen.
Ajax is ook niet de enige club die hier last van heeft.
Sanogo(al) was nog erger.Chrisjuh_15 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 08:47:
[...]
Ik win: Lucas Pratto.
Overigens gaat Ueda er volgend jaar gewoon 20+ maken, let maar op.
Gaan ze em verhuren aan Dordrecht dan?Chrisjuh_15 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 08:47:
[...]
Ik win: Lucas Pratto.
Overigens gaat Ueda er volgend jaar gewoon 20+ maken, let maar op.
Het is echt belachelijk dat je niet los mag gaan en doen wat je wilt. /s
Roda lijkt de klap van de afgelopen 10 dagen niet boven te komen, inmiddels 3-0 achter in BredaHollowGamer schreef op maandag 13 mei 2024 @ 19:33:
WT.. blijven de Roda supporters nu serieus thuis, omdat de toegangseisen te streng zijn?
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
⏩ PVOutput☀️
In dit soort wedstrijden is de strijd en de druk groter, het lijkt wel alsof Roda dat niet aan kan.Gynnad schreef op maandag 13 mei 2024 @ 21:21:
[...]
Roda lijkt de klap van de afgelopen 10 dagen niet boven te komen, inmiddels 3-0 achter in Breda
[ Voor 3% gewijzigd door Agent47 op 13-05-2024 21:40 ]
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Ze mogen het thuis nog recht proberen te zetten maar dan moeten ze echt meer strijd leveren
Ben je nu serieus of niet?HollowGamer schreef op maandag 13 mei 2024 @ 19:33:
WT.. blijven de Roda supporters nu serieus thuis, omdat de toegangseisen te streng zijn?
Er valt best iets te zeggen om niet altijd maar mee te gaan met repressie.
In dit geval is het dan wel sneu want het bleek om een misverstand te gaan. Hebben ze vaker last van in Kerkrade.
Dat komt wellicht ook door de rumoerigheid rondom trainers. Daar zit niet echt stabiliteit in en is een beetje gaten vullen. Dan snap ik wel dat sommige spelers, en daarmee het team, niet uit de verf komen.toolkist schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:52:
[...]
Verreweg het grootste deel van de Mislintat aankopen gaat uiteindelijk gewoon slagen, alleen niet bij Ajax. Tis niet dat het geen talentvolle spelers zijn, of bij bv Sutalo en Sosa (geen talenten meer) dat ze er geen reet van kunnen. Het wil er bij Ajax alleen niet uit komen.
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Hehe, eindelijk eens een trainer met zelfreflectie.Van Wonderen legt uit waarom hij het niet ziet zitten bij Feyenoord aan de slag te gaan. "In alles moet je er klaar voor zijn. Feyenoord is het allerhoogste podium van Nederland. Dat moet je voor je gevoel willen en daar moet je klaar voor zijn. Mijn ambitie is er niet om daar hoofdtrainer te zijn. Ik vind niet dat ik heb aangetoond dat ik over alle aspecten van het leiden van een topclub - en dat ik daar dag en nacht wil werken - beschik."
Toch zie ik nog gebeuren dat we over paar dagen kunnen zeggen dat NAC het verknalt heeft. Die hadden makkelijk nog 3-4 extra goals kunnen (moeten?) maken. Nu is 3-1 geen onmogelijke klus voor Roda.Agent47 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 21:40:
Roda heeft het zelf verknalt.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Roda thuis is wel anders dan uit. Uit bij Groningen was het ook 3x niks.Player1S schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:19:
[...]
Toch zie ik nog gebeuren dat we over paar dagen kunnen zeggen dat NAC het verknalt heeft. Die hadden makkelijk nog 3-4 extra goals kunnen (moeten?) maken. Nu is 3-1 geen onmogelijke klus voor Roda.
Ik zie NAC nog wel met een 5-3-2 aankomen.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Potter is afgehaakt, die zal waarschijnlijk ergens anders meer kunnen gaan verdienen. Man United als Ten Hag daar aan 't eind van 't seizoen weg wordt gestuurd of als bondscoach van Engeland.'Ajax in hoofdlijnen akkoord met Italiaanse trainer Farioli'
Ajax is in hoofdlijnen akkoord met de Italiaanse trainer Francesco Farioli, meldt zijn zaakwaarnemer vandaag aan De Telegraaf. Ajax zelf wil tegenover de NOS niet zo ver gaan. "Media lopen altijd te snel vooruit op zaken."
Benieuwd naar deze trainer. Lees overwegend positieve verhalen. Is wel erg jong en ik hoop dat 't bestuurlijk ook wat stabieler zal zijn, zodat hij rustig zijn ding kan doen. Met hopelijk een beter gebalanceerde selectie...
https://www.voetbalzone.n...i-hij-is-echt-goed/434794JanW schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:11:
[...]
Benieuwd naar deze trainer. Lees overwegend positieve verhalen. Is wel erg jong en ik hoop dat 't bestuurlijk ook wat stabieler zal zijn, zodat hij rustig zijn ding kan doen. Met hopelijk een beter gebalanceerde selectie...
Heerlijk droge reactie weer van Brobbey, maar inderdaad, we gaan het zien.“Ik heb ook tegen mijn broertje gezegd dat ik hem écht een goede trainer vind. Hoe Brian reageerde? ‘We gaan het zien.’”
Ik ken Farioli niet, kijk geen Turkse of Franse competitie, maar ik vind het een verrassende en verfrissende keuze i.t.t. een Jansen of een de Boer. Mij benieuwen wat alle heren analytici hiervan gaan vinden. Geen vriendje voor de groep dus dat zal wel weer flink zagen worden.
Het zagen is allang aan de gang. Volgens Snorrie is 't een keeperstrainer en die pipo van de telegraaf is het daar uiteraard mee eens. Same old, same oldJEightyFive schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:22:
[...]
https://www.voetbalzone.n...i-hij-is-echt-goed/434794
[...]
Heerlijk droge reactie weer van Brobbey, maar inderdaad, we gaan het zien.
Ik ken Farioli niet, kijk geen Turkse of Franse competitie, maar ik vind het een verrassende en verfrissende keuze i.t.t. een Jansen of een de Boer. Mij benieuwen wat alle heren analytici hiervan gaan vinden. Geen vriendje voor de groep dus dat zal wel weer flink zagen worden.

Wat ik goed nieuws vind aan deze aanstelling is dat 't een coach is met een duidelijk plan en een visie en niet bang is om 't pragmatisch aan te pakken. Hopelijk niet iemand die bij de eerste de beste tegenslagen gaat muiten in de media dat 't aan de selectie ligt en dat die niet goed genoeg zou zijn.
En, niet te vergeten, tactisch sterk. Pieter Zwart liet dat zien (helaas geen VI Pro meer, maar zijn artikel was positief). Ik ben ook wel benieuwd naar wat Ten Rouwelaar kan brengen in die jonge selectie.JanW schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:31:
[...]
Het zagen is allang aan de gang. Volgens Snorrie is 't een keeperstrainer en die pipo van de telegraaf is het daar uiteraard mee eens. Same old, same oldAls hij volgend seizoen in de november derde staat (ik noem maar wat) dan zal het vast wel aan hem liggen. Net zoals de 18de plek rond die tijd aan Steijn lag... Oh nee, dat lag aan Mislintat z'n aankopen, niet aan 't gepruts van Maurice
Wat ik goed nieuws vind aan deze aanstelling is dat 't een coach is met een duidelijk plan en een visie en niet bang is om 't pragmatisch aan te pakken. Hopelijk niet iemand die bij de eerste de beste tegenslagen gaat muiten in de media dat 't aan de selectie ligt en dat die niet goed genoeg zou zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door KillaZ op 14-05-2024 11:37 ]
K to the KillaZ
Toen we nog in guldens betaalden zijn die 2 al opgehouden met objectieve journalistiek bedrijven. Zeer vermoeiend dat zagen dus belangrijker is dan er echt objectief naar kijken, maar goed dat is niks nieuws.JanW schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:31:
[...]
Het zagen is allang aan de gang. Volgens Snorrie is 't een keeperstrainer en die pipo van de telegraaf is het daar uiteraard mee eens. Same old, same oldAls hij volgend seizoen in de november vijfde staat (ik noem maar wat) dan zullen de berichten wel weer negatief zijn en zal het vast aan hem liggen. Net zoals de 18de plek rond die tijd aan Steijn lag... Oh nee, dat lag aan Mislintat z'n aankopen, niet aan 't gepruts van Maurice
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Maar dat was Pieter Zwart ook over Alfred Schreuder.KillaZ schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:35:
En, niet te vergeten, tactisch sterk. Pieter Zwart liet dat zien (helaas geen VI Pro meer, maar zijn artikel was positief). Ik ben ook wel benieuwd naar wat Ten Rouwelaar kan brengen in die jonge selectie.
De tweede seizoenshelft bij Nice valt tegen met 19 punten uit 15 wedstrijden. Voornamelijk omdat de tegenstander zich aanpast.
Jong, onervaren is dat wat deze spelersgroep nodig heeft ?
Positief over het feit dat hij tactisch sterk is, niet dat het een goede trainer zou zijnVerwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 12:20:
[...]
Maar dat was Pieter Zwart ook over Alfred Schreuder.
De tweede seizoenshelft bij Nice valt tegen met 19 punten uit 15 wedstrijden. Voornamelijk omdat de tegenstander zich aanpast.
Jong, onervaren is dat wat deze spelersgroep nodig heeft ?
K to the KillaZ
Een beetje nuance hier: als Feyenoord niet mee deed waren het er maar zo'n 50 geweest en dan valt het, met anderhalve goal tegen per wedstrijd, nog best wel meeSterqVerhael schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 13:05:
Alhoewel dat met zo'n 60 tegengoals dit seizoen, ook niet heel moeilijk te overtreffen is.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Dan valt het nog steeds tegen.Superkiwi schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 13:11:
[...]
Een beetje nuance hier: als Feyenoord niet mee deed waren het er maar zo'n 50 geweest en dan valt het, met anderhalve goal tegen per wedstrijd, nog best wel mee
Het beeld is op meerdere vlakken veranderd.Quad schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:09:
• Wat de kranten schrijven is veranderd van journalistiek naar kliks en kijkers scoren met ophef. Met totale dieptepunt Pino van de T en z'n maat (Driessen en Verwij), het TV-programma VI en de online diarree op social media. Dat doet zoveel met beeldvorming dat het totaal niet meer mogelijk is een objectief of positief beeld te krijgen.
• Sport is meer wetenschap geworden en dat merk je in trainingen, en zo zijn er ook trainers die tot op de actie bepalen wat hun spelers moeten doen. Dat zijn er echter maar een beperkt aantal die zo ver gaan, de meesten houden zich wat globaler bezig met tactiek. Op zich is dit allemaal niet zo erg maar de menselijkheid wordt wel wat vaker vergeten. Minder blind staren op systeem en statistiek maar ook weer wat meer kijken naar teamgeest, sportiviteit en hoe spelers in hun vel zitten (daar zijn sommige trainers erg goed in, bij Ajax was het over de gehele breedte om te janken bijvoorbeeld).
• Mentaliteit verandert tweeledig. Enerzijds is voetbal vaak meer werk geworden, puur een manier om geld te verdienen en klaar, veel minder een droom of eer. Denk aan iets als bedanken voor een nationaal team, dat is in mijn ogen veel normaler dan vroeger.
Anderzijds is men ook anders gaan kijken naar training en topsport. Steeds vaker wordt het als misstand beschouwd als je spelers onder druk probeert te drillen en dat doet ook weer iets met de discipline.
Andere tijden, andere sport. Het enige wat mij echt laat zeggen dat het vroeger beter was is omdat het geld meer en meer regeert. Het is vervlogen van een sport naar een corrupte entertainmentindustrie en de lijn door trekkend wordt dat alleen maar erger.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Potter had qua salaris al aardig water bij de wijn gedaan maar stelde ook hoge eisen aan wie hij allemaal mee mocht nemen. Ajax wil in principe niet verder gaan dan één assistent dus daar zit je dan snel klem.JanW schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:11:
Potter is afgehaakt, die zal waarschijnlijk ergens anders meer kunnen gaan verdienen. Man United als Ten Hag daar aan 't eind van 't seizoen weg wordt gestuurd of als bondscoach van Engeland.
Of Farioli het helemaal is weet ik niet. Hij voldoet in ieder geval niet aan het vooraf gestelde profiel maar wel aan bepaalde eisen die zwaar wegen. We gaan het zien, ik ben in ieder geval blij dat ze verder kijken dan AZ of een oud-speler.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
We zullen zien. Het is in ieder geval een verrassende naam.
Het ging blijkbaar niet zozeer om het aantal mensen wat ie mee wilde nemen, maar dat die nog verbonden waren aan andere clubs en Ajax dus afkoopsommen moest gaan betalen. Als ze dan voor Potter al op de max gaan zitten dan begrijp ik dat dat een stap te ver was.Gonadan schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 13:53:
[...]
Potter had qua salaris al aardig water bij de wijn gedaan maar stelde ook hoge eisen aan wie hij allemaal mee mocht nemen. Ajax wil in principe niet verder gaan dan één assistent dus daar zit je dan snel klem.
Of Farioli het helemaal is weet ik niet. Hij voldoet in ieder geval niet aan het vooraf gestelde profiel maar wel aan bepaalde eisen die zwaar wegen. We gaan het zien, ik ben in ieder geval blij dat ze verder kijken dan AZ of een oud-speler.
Ofja, ik snap het, maar je hoort een spits toch nooit zeggen: "Oh, neem die aanvallende middenvelder ook over, want anders krijg ik geen aanvoer?"
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Iets met comfortzone en verder gaan met het bekende. Of dat andere aloude cliché: never change a winning team.Maarten_E schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:29:
Ik begrijp nooit zo goed dat trainers willen mee komen met allerlei assistenten en dergelijke.
Ofja, ik snap het, maar je hoort een spits toch nooit zeggen: "Oh, neem die aanvallende middenvelder ook over, want anders krijg ik geen aanvoer?"
Een Bosz hoeft met een Kruze niet bang te zijn dat Kruze aan zijn stoelpoten gaat zagen en politieke spelletjes gaat spelen voor de positie van Bosz. Dat is een stukje vertrouwen.Maarten_E schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:29:
Ik begrijp nooit zo goed dat trainers willen mee komen met allerlei assistenten en dergelijke.
En niet elke club heeft een John de Wolf ala feyenoord als assistent van de club. die 'zijn plek' kent.
Ik zou altijd als club 1 assistent van club in de staf hebben die elke trainer ziet komen en gaan. en de trainer mag er 1-2 passanten meenemen.
Dat speelt ook mee inderdaad, maar naar wat ik begreep was het aantal en de verschillende posities waarover het ging ook iets waar men niet direct heel happig op was.toolkist schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:25:
Het ging blijkbaar niet zozeer om het aantal mensen wat ie mee wilde nemen, maar dat die nog verbonden waren aan andere clubs en Ajax dus afkoopsommen moest gaan betalen. Als ze dan voor Potter al op de max gaan zitten dan begrijp ik dat dat een stap te ver was.
Maar goed, het moge duidelijk zijn dat er blijkbaar wel heel veel concessies gedaan zouden moeten worden van beide kanten en dan kan je je afvragen of je inderdaad de juiste match bent.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Benieuwd hoe het zich zal gaan ontwikkelen
Hoezo, Schreuder en Steijn waren keuzes met ervaring. Heitinga was een tussenoplossing net zoals vadertje van 't Schip dat is.LZ86 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 15:12:
Bijzonder dat Ajax na het echec van afgelopen seizoen opnieuw voor een onervaren trainer lijkt te gaan.
Bedoel jij ervaring met het trainen van een topteam?
Helaas, dat zijn wij niet meer
K to the KillaZ
Hoezo opnieuw?LZ86 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 15:12:
Bijzonder dat Ajax na het echec van afgelopen seizoen opnieuw voor een onervaren trainer lijkt te gaan.
Zowel Steijn als van 't Schip, als Schreuder het seizoen ervoor, hebben voldoende ervaring als trainer.
Ja maar niet op het hoogste niveau.toolkist schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 15:30:
[...]
Hoezo opnieuw?
Zowel Steijn als van 't Schip, als Schreuder het seizoen ervoor, hebben voldoende ervaring als trainer.
Ajax blijft een topclub. Wel even anders dan hoofdtrainer van Sparta.
Ik had wat meer zekerheid verwacht. Een trainer die zich bewezen heeft op t hoogste niveau. Niet een relatief onbekende uit een vage competitie.
Los daarvan is Farioli wel een vakidioot en niet iemand die het met een halve werkweek en de rest vanaf Ibiza denkt te kunnen doen. Dat is al een plus.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het allerbelangrijkst is dat de beleidsmakers openlijk achter hem blijven staan. Dan is daar geen discussie over en kan hij eventueel de tijd krijgen die hij nodig heeft.ZieMaar! schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 16:41:
Gewaagde keus die wel eens goed uit zou kunnen pakken, als ie tenminste de tijd krijgt.
Zo heeft Ten Hag in moeilijker tijden ook duidelijk steun gehad van de directie en daardoor kon hij blijven werken aan de uiteindelijke successen.
Supporters beginnen toch al snel na het eerste puntverlies te muiten en bepaalde buitenwacht zaagt vanaf minuut één als hij hun vriendje niet is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Over Farioli zelf lees ik positieve verhalen. Wel eens dat zijn ervaring wat dun lijkt om de slangenkuil Ajax te overleven, maar hij heeft geloof ik wel een duidelijke voetbalvisie en een tactisch plan waar hoog over opgegeven wordt door meerdere mensen. Dat is een dikke plus. Maar ja, dat had Steijn ook. Een echt ervaren, bewezen trainer gaat denk ik nu niet snel komen. Ajax is op dit moment een te groot afbreukrisico met gezeik in de club, een matige selectie, geen Champions League en een begroting die daar wel op ingericht is.
Ik zou het wel een mooie keuze vinden, zo’n jonge Italiaanse vakidioot die de talkshows van een stel negatieve bejaarden toch niet kan volgen.
Bij Emmen bedoel je?HollowGamer schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 18:45:
Totaal geen enthousiaste en overdreven radiospeaker.
Twente komt eraan!
Ja, en ook zo te zien ook nog geld te veel lol.
Wel heel veel vuurwerk.
Om een extra definitie aan thuisfluiter toe te voegenScheidsrechter Jan Smit uit Opmeer mag van de voetbalbond KNVB nooit meer een wedstrijd fluiten nadat hij afgelopen zondag feest vierde met het winnende team van de wedstrijd die hij vlak daarvoor zelf had geleid.
De opvallende kampioenswedstrijd in de vierde klasse werd afgelopen weekend gewonnen door St. George uit Spierdijk. De scheidsrechter deelde vier rode kaarten uit aan tegenstander SV De Valken. Drie rode kaarten waren voor spelers, eentje was voor de trainer.
De 61-jarige scheidsrechter telde 15 minuten blessuretijd bij. Tijdens deze extra speeltijd maakte de keeper van St. George de gelijkmaker die het kampioenschap voor de club uit Spierdijk bezegelde.
Lijkt me een gevalletje overspelen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Supporter onwel. Wedstrijd stil. Scheidsrechter krijgt na een paar minuten door “we kunnen verder”, wil dat doen en de harde kern gooit het hele veld vol met bekers (als in “dat gaan we nog even niet doen”).
[ Voor 79% gewijzigd door FreakNL op 14-05-2024 22:22 ]
Dat is het punt. Zodra beleidsmakers en staf een front vormen kan iedereen vinden wat hij wil, de club gaat gewoon door. Het is juist wanneer die eenheid er niet is dat de buitenwacht invloed gaat hebben, vaak ook bewust zo gespeeld door betrokken partijen om hun zin te krijgen.donleone83 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 18:41:
De Sjaak Swartjes van deze wereld en alle analisten zullen er wel iets van gaan vinden inderdaad. De echte vraag is hoe groot de invloed van die vijfde colonne straks nog is als er een nieuwe AD, TD etc. zijn.
Het is nu afwachten in hoeverre er echt bestuurlijke rust komt én blijft.
Er is inderdaad genoeg positiefs te noemen maar het is net zo makkelijk om een negatief lijstje te maken. Garanties op succes is er niet, maar ook niet met een grotere naam. Het hele plaatje moet kloppen.Over Farioli zelf lees ik positieve verhalen. Wel eens dat zijn ervaring wat dun lijkt om de slangenkuil Ajax te overleven, maar hij heeft geloof ik wel een duidelijke voetbalvisie en een tactisch plan waar hoog over opgegeven wordt door meerdere mensen. Dat is een dikke plus. Maar ja, dat had Steijn ook. Een echt ervaren, bewezen trainer gaat denk ik nu niet snel komen. Ajax is op dit moment een te groot afbreukrisico met gezeik in de club, een matige selectie, geen Champions League en een begroting die daar wel op ingericht is.
Ik zou het wel een mooie keuze vinden, zo’n jonge Italiaanse vakidioot die de talkshows van een stel negatieve bejaarden toch niet kan volgen.
Als je zo een vakidioot kan binnen halen die er echt zin in heeft en je houdt daardoor geld over om de selectie nog beter te versterken dan wil ik dat wel eens zien.
Er lijkt nu iets van een visie te zijn en als zij vinden dat dit goed past dan hebben ze mijn zegen. Ze hebben een De Boer of Janssen te 'bleu' genoemd en willen blijkbaar wat meer pit. Zo'n gedachte kan ik alleen maar toejuichen. Zowel in de selectie als in de staf is dat op dit moment ondermaats, en in de succesjaren dat dat wel degelijk aanwezig.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het was ook nog niet klaar, die situatie was nog bezig op de tribune.FreakNL schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 22:19:
Rare situatie bij de Graafschap.
Supporter onwel. Wedstrijd stil. Scheidsrechter krijgt na een paar minuten door “we kunnen verder”, wil dat doen en de harde kern gooit het hele veld vol met bekers (als in “dat gaan we nog even niet doen”).
Wat ongepast om dan door te gaan spelen, rare beslissing.
Het bekers gooien om het tijdelijk te staken is dan een goed middel om te laten zien dat dat niet kon, al hadden ze dat ook zelf kunnen doen.
Wat mij betreft met je eens dat het ongepast is om door te spelen. Echter is het wel protocol. Al meermaals meegemaakt dat er iemand gereanimeerd werd en er doorgevoetbald werd. Zolang het voetballen de behandeling en gezondheid van de supporter niet in de weg staat, wordt er doorgaans doorgespeeld. Wat mij betreft passen ze dat protocol aan.dutchgio schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 07:21:
[...]
Het was ook nog niet klaar, die situatie was nog bezig op de tribune.
Wat ongepast om dan door te gaan spelen, rare beslissing.
Het bekers gooien om het tijdelijk te staken is dan een goed middel om te laten zien dat dat niet kon, al hadden ze dat ook zelf kunnen doen.
Is dan ook gek volk daar in Spierdijkgambieter schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 21:23:
Nederlands voetbal op een wat lager niveau: Scheidsrechter die feestvierde met winnende team, mag van KNVB nooit meer fluiten
[...]
Om een extra definitie aan thuisfluiter toe te voegen
Lijkt me een gevalletje overspelen.
*Zelf helaas een aantal keer meegemaakt om verschillende redenen. Van niet speelgerechtigde spelers tot aan gemanipuleerde wedstrijdformulieren. Gevalletje "had je maar in een hogere klasse moeten spelen"
K to the KillaZ
Dat is toch weer een totaal onwerkbaar protocol. Stel het is een familielid van één van de spelers, of iets soortgelijks, die op de tribune zit en dat overkomt. Je kunt zoveel scenario's bedenken waarom je op zo een moment moet stoppen met voetballen. Kunnen ze dat bij de KNVB dat ook niet bedenken?bazzemans schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 08:03:
[...]
Wat mij betreft met je eens dat het ongepast is om door te spelen. Echter is het wel protocol. Al meermaals meegemaakt dat er iemand gereanimeerd werd en er doorgevoetbald werd. Zolang het voetballen de behandeling en gezondheid van de supporter niet in de weg staat, wordt er doorgaans doorgespeeld. Wat mij betreft passen ze dat protocol aan.
De KNVB en het opstellen van protocollen, het blijft een wonderlijk fenomeen.
Werkt al decennia zo. Nog niet eerder ophef over gewest. Hoezo zou het protocol dan niet werken? Spelers hebben vaak niet of nauwelijks in de gaten wat er plaatsvindt, omdat ze geconcentreerd zijn op hun spel. Zeker niet in grotere stadions.SterqVerhael schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 08:28:
[...]
Dat is toch weer een totaal onwerkbaar protocol. Stel het is een familielid van één van de spelers, of iets soortgelijks, die op de tribune zit en dat overkomt. Je kunt zoveel scenario's bedenken waarom je op zo een moment moet stoppen met voetballen. Kunnen ze dat bij de KNVB dat ook niet bedenken?
De KNVB en het opstellen van protocollen, het blijft een wonderlijk fenomeen.
Na meerdere hartincidenten (met spelers!) zijn de protocollen veranderd. Daardoor wordt nu direct door de club met een AED naar een situatie gegaan (nodig of niet nodig). Hierdoor was de situatie gisteren veel zichtbaarder dan voorheen en legde de scheidsrechter de wedstrijd tijdelijk stil. Dat was voorheen nooit zo.
Het is een soort van trend/hype om lekker op de KNVB en haar protocollen te bashen. Vaak slaat dat eigenlijk nergens op. Niet dat protocollen niet soms voor herziening vatbaar zijn maar dat heeft meer te maken met voortschrijdend inzicht doordat de praktijk anders blijkt dan vooraf. Zo ook nu.
Hier is ook moord en brand geschreeuwd over het protocol "staken bij voorwerpen op het veld goeoien". Er zou geen wedstrijd meer uitgespeeld worden en continu misbruik van gemaakt worden. Nu het eerste seizoen bijna volledig voorbij is, kan je vooral concluderen dat het gewerkt heeft. Het (bewust) gooien van voorwerpen (bekers incluis) is aanzienlijk teruggedrongen. Natuurlijk kan je bekritiseren dat het heel vergaand was om hij ieder verdwaald bekertje te staken. Het is wel een heldere, zwart-witte en dus te handhaven grens. Gisteren was de uitzondering die eigenlijk deze regel bevestigt, nu het een keer ten positieve wordt gebruikt.
Dat het al decennia zo werkt en nooit ophef over is geweest (is dat zo?) wil niet zeggen dat het daarmee een werkbaar protocol is. Jij staat op het veld wekelijks begrijp ik?bazzemans schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 08:39:
[...]
Werkt al decennia zo. Nog niet eerder ophef over gewest. Hoezo zou het protocol dan niet werken? Spelers hebben vaak niet of nauwelijks in de gaten wat er plaatsvindt, omdat ze geconcentreerd zijn op hun spel. Zeker niet in grotere stadions.
Toen ik onlangs bij Ajax - Aston Villa was, was er vlak voor rust ook een soortgelijk incident en zo'n 7 spelers zagen dat (op de tweede ring) en meldde het bij de scheidsrechter toen het spel stil lag. Toen floot de scheids volgens mij bewust eerder voor de rust. Waarna het niet nodig was om het spel nog stil te leggen.
Ik stap zeker niet op de hype train, maar het lijkt mij gewoon veel logischer als de verantwoordelijkheid voor het opstellen van dergelijke protocollen niet enkel bij de KNVB ligt. Je kunt dit volgens mij anders inrichten. Als je daar dan toch 'werkende' voorbeelden van wilt aanhalen, gebruik dan Engeland als voorbeeld. Daar hebben ze überhaupt geen 'bekertjesprotocol' nodig en worden wedstrijden gewoon stil gelegd als er een medische noodsituatie is op de tribune. Common sense.bazzemans schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 08:39:
[...]
Het is een soort van trend/hype om lekker op de KNVB en haar protocollen te bashen. Vaak slaat dat eigenlijk nergens op. Niet dat protocollen niet soms voor herziening vatbaar zijn maar dat heeft meer te maken met voortschrijdend inzicht doordat de praktijk anders blijkt dan vooraf. Zo ook nu.
Precies, dat met die bekertjes op het veld ook, helpt allemaal niet en/of is onzin maar inmiddels komt het bijna niet meer voor. Wellicht dat de scheids de protocollen verkeerd heeft geïnterpreteerd [dat kunnen ze als de beste], dat wil niet meteen zeggen dat de protocollen verkeerd zijn. Ik begreep dat de ploegarts van de Graafschap vrij snel weer terug kwam met de AED wellicht gaf dat de scheids het verkeerde idee dat het klaar was.bazzemans schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 08:39:
[...]
Het is een soort van trend/hype om lekker op de KNVB en haar protocollen te bashen.
Only fools are enslaved by time and space.
Als je mijn bericht en eerdere goed leest, geef ik ook aan dat dit beter is en dat het protocol war mij betreft voor verandering vatbaar is. Dat laat onverlet dat echte ophef over het protocol eerder niet is geweest. Ik ageer vooral tegen je onnodig bashen van de KNVB.SterqVerhael schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 08:47:
[...]
Dat het al decennia zo werkt en nooit ophef over is geweest (is dat zo?) wil niet zeggen dat het daarmee een werkbaar protocol is. Jij staat op het veld wekelijks begrijp ik?
Toen ik onlangs bij Ajax - Aston Villa was, was er vlak voor rust ook een soortgelijk incident en zo'n 7 spelers zagen dat (op de tweede ring) en meldde het bij de scheidsrechter toen het spel stil lag. Toen floot de scheids volgens mij bewust eerder voor de rust. Waarna het niet nodig was om het spel nog stil te leggen.
[...]
Ik stap zeker niet op de hype train, maar het lijkt mij gewoon veel logischer als de verantwoordelijkheid voor het opstellen van dergelijke protocollen niet enkel bij de KNVB ligt. Je kunt dit volgens mij anders inrichten. Als je daar dan toch 'werkende' voorbeelden van wilt aanhalen, gebruik dan Engeland als voorbeeld. Daar hebben ze überhaupt geen 'bekertjesprotocol' nodig en worden wedstrijden gewoon stil gelegd als er een medische noodsituatie is op de tribune. Common sense.
Edit: en voor zover ik weet worden die protocollen ook helemaal niet alleen door de KNVB opgesteld. Daarover vindt echt overleg plaats met politie, clubs en burgemeesters (verantwoordelijk voor openbare orde). De KNVB is een ledenorganisatie, dus er wordt over het vaststellen van die protocollen ook nog eens gestemd. Jouw beeldvorming lijkt mij dan ook niet heel dicht bij de werkelijkheid te liggen.
[ Voor 12% gewijzigd door bazzemans op 15-05-2024 09:26 ]
Nee, zelfs dat niet. Je ziet de scheidsrechter uitgebreid overleggen met de veiligheidscoördinator, die op zijn beurt weer in direct contact staat met de driehoek. Van daaruit kwam het signaal dat er doorgespeeld kon worden. Voor zover ik op dit moment kan beoordelen heeft de scheidsrechter niks verkeerd gedaan.LoneRanger schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 08:49:
[...]
Precies, dat met die bekertjes op het veld ook, helpt allemaal niet en/of is onzin maar inmiddels komt het bijna niet meer voor. Wellicht dat de scheids de protocollen verkeerd heeft geïnterpreteerd [dat kunnen ze als de beste], dat wil niet meteen zeggen dat de protocollen verkeerd zijn. Ik begreep dat de ploegarts van de Graafschap vrij snel weer terug kwam met de AED wellicht gaf dat de scheids het verkeerde idee dat het klaar was.
Ik vind t ook een leuk idee, maar ik ben bang dat Ajax te star en vastgeroest is om met zo iemand om te gaan of hem een echte kans te geven. Ik hoop dat ik ongelijk heb.Gonadan schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 23:24:
[...]
Dat is het punt. Zodra beleidsmakers en staf een front vormen kan iedereen vinden wat hij wil, de club gaat gewoon door. Het is juist wanneer die eenheid er niet is dat de buitenwacht invloed gaat hebben, vaak ook bewust zo gespeeld door betrokken partijen om hun zin te krijgen.
[...]
Er is inderdaad genoeg positiefs te noemen maar het is net zo makkelijk om een negatief lijstje te maken. Garanties op succes is er niet, maar ook niet met een grotere naam. Het hele plaatje moet kloppen.
Als je zo een vakidioot kan binnen halen die er echt zin in heeft en je houdt daardoor geld over om de selectie nog beter te versterken dan wil ik dat wel eens zien.
Er lijkt nu iets van een visie te zijn en als zij vinden dat dit goed past dan hebben ze mijn zegen. Ze hebben een De Boer of Janssen te 'bleu' genoemd en willen blijkbaar wat meer pit. Zo'n gedachte kan ik alleen maar toejuichen. Zowel in de selectie als in de staf is dat op dit moment ondermaats, en in de succesjaren dat dat wel degelijk aanwezig.
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Que? Volgens mij bash ik helemaal niets of niemand. Het is eerder verbazing over de manier waarop het nu geregeld is. En ja, ik snap ook wel dat het niet enkel een KNVB feestje is. Het gaat mij erom dat de KNVB, of ze nu een leidende rol in het opstellen van dergelijke protocollen hebben of niet, gewoon vaak als organisatie de plank mis lijkt te slaan. En op die beeldvorming 'van de meute' hebben ze overigens wel/ook zelf invloed. Ik hoef er geen bestuurlijke analyse op los te laten om te zien dat er daar gewoon voldoende ruimte voor verbetering is.bazzemans schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:01:
[...]
Als je mijn bericht en eerdere goed leest, geef ik ook aan dat dit beter is en dat het protocol war mij betreft voor verandering vatbaar is. Dat laat onverlet dat echte ophef over het protocol eerder niet is geweest. Ik ageer vooral tegen je onnodig bashen van de KNVB.
Alles wat vastgeroest was is de laatste twee jaar juist flink los gebrokkeld, het is bijna een schone lei waarmee men moet beginnen.DirtyBird schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:26:
Ik vind t ook een leuk idee, maar ik ben bang dat Ajax te star en vastgeroest is om met zo iemand om te gaan of hem een echte kans te geven. Ik hoop dat ik ongelijk heb.
Dat überhaupt een jonge Italiaan met een verdedigende stijl uit een andere competitie overwogen wordt toont al aan dat men tegenwoordig heel anders kijkt dan een aantal jaar geleden. Toen was een 4-3-3 Nederlander met heel aanvallend voetbal de enige optie.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Oke bashen is wellicht wat overtrokken, toegegeven.SterqVerhael schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:33:
[...]
Que? Volgens mij bash ik helemaal niets of niemand. Het is eerder verbazing over de manier waarop het nu geregeld is. En ja, ik snap ook wel dat het niet enkel een KNVB feestje is. Het gaat mij erom dat de KNVB, of ze nu een leidende rol in het opstellen van dergelijke protocollen hebben of niet, gewoon vaak als organisatie de plank mis lijkt te slaan. En op die beeldvorming 'van de meute' hebben ze overigens wel/ook zelf invloed. Ik hoef er geen bestuurlijke analyse op los te laten om te zien dat er daar gewoon voldoende ruimte voor verbetering is.
Dat de KNVB volgens jou de plank vaak misslaat, mag je natuurlijk vinden. Vaak is er echter nogal sprake van selectieve verontwaardiging. Het gros van wat de KNVB aan protocollen heeft functioneert gewoon goed. Zo heeft ook dit protocol járen goed gefunctioneerd, geen enkele ophef tot gisteren. En dan ineens deugt er helemaal niks van. Dat is wel een beetje overtrokken, vind je niet?
Waar het wat mij betreft bij de KNVB eerder misgaat is het handhaven van protocollen. Ik heb (bij de amateurs) letterlijk meegemaakt dat meerdere spelers van een team werd gediscrimineerd, waarna één van de donkere spelers na rust over de grens ging en over de boarding sprong om een supporter (fysiek) duidelijk te maken daarvan niet gediend te zijn. De scheidsrechter staakte daarna de wedstrijd en schreef een rapport over de voorvallen in de wedstrijd. Hij had in de rust de grensrechter van de tegenstander horen zeggen: "ik naai die zwarte nog wel een rode kaart aan". Heel typerend wat mij betreft voor de sfeer die er op dat sportpark heerste. Drie keer raden welke club de zwaarste straf kreeg?
Eens, sluit ik me bij aan. Het is denk ik ook niet zo dat er niets van deugt. Alleen dit soort voorbeelden zijn aan de andere kant ook nodig om duidelijk te maken dat er zeker ruimte is voor verbetering. Daar mag de KNVB wel een open blik op nahouden. Er is iets / een incident voorgevallen wat wellicht een zekere zwakte in een tot dan toe goed werkend 'protocol' blootlegt. Ze zouden het ook als een kans kunnen zien om systemen en protocollen verder te verfijnen. In dat opzicht komt de KNVB op mij nog steeds over als een klassiek bestuurde organisatie.bazzemans schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:39:
[...]
Oke bashen is wellicht wat overtrokken, toegegeven.
Dat de KNVB volgens jou de plank vaak misslaat, mag je natuurlijk vinden. Vaak is er echter nogal sprake van selectieve verontwaardiging. Het gros van wat de KNVB aan protocollen heeft functioneert gewoon goed. Zo heeft ook dit protocol járen goed gefunctioneerd, geen enkele ophef tot gisteren. En dan ineens deugt er helemaal niks van. Dat is wel een beetje overtrokken, vind je niet?
Bij de KNVB heb je wel de uitdaging dat het een bureaucratische organisatie betreft. Daardoor is het een slagschip dat niet altijd snel reageert en dat kan dus ook gevolgen hebben voor het aanpassen van protocollen. Vervolgens is de goegemeente er heel goed in om moord en brand te spreken dat er niets van deugt.
Maar goed. Volgens mij moeten we hier nu stoppen om dit topic hiervoor te misbruiken, voordat de modjes ons terugfluiten
Ik ben clubscheidsrechter op lagere niveaus geweest, volwassenen en jeugd. Breek me de bek niet openKillaZ schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 08:27:
Is dan ook gek volk daar in Spierdijk. Grappige is dat dit nu media aandacht krijgt, dus dikke kans dat de KNVB het daarom laat overspelen. Er zijn genoeg* gevallen geweest in de lagere klasses waarbij overspelen simpelweg "Niet mogelijk was".
*Zelf helaas een aantal keer meegemaakt om verschillende redenen. Van niet speelgerechtigde spelers tot aan gemanipuleerde wedstrijdformulieren. Gevalletje "had je maar in een hogere klasse moeten spelen"
Dit haalt het nieuws vanwege de ijdele flapdrol van een scheidsrechter en mobiele telefoontjes die alles filmen
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Voor de supporters is het te hopen, maar eigenlijk mag er wel weer eens iets failliet gaan. De clubs leren het blijkbaar niet. Ze gokken er gewoon op dat ze gered worden door de gemeente en er wel weer ergens wat door de vingers gezien gaat worden. Bovendien zijn er clubs voor minder onderuit gegaan.Mog schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 11:42:
Het is de week van de waarheid voor Vitessenaren. Ik hoop dat alles goedkomt! Gezond worden en na een jaar of twee in de KKD en weer terug in de Eredivisie.
Maar dat waren de kleinere, Vitesse is best een aardige grootte. Zou goed zijn dat het nu eens klapt. Wellicht dat de rest dan beter gaat opletten.
Ik denk dat je heeeeeel optimistisch bent over na een jaar of twee in de Eredivisie terugkeren.Mog schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 11:42:
Het is de week van de waarheid voor Vitessenaren. Ik hoop dat alles goedkomt! Gezond worden en na een jaar of twee in de KKD en weer terug in de Eredivisie.
Vitesse zal echt grondig moeten saneren en er zullen genoeg spelers zijn die de club verlaten door de degradatie.
Probeer dan zonder een rooie cent maar een selectie samen te stellen die na 1 of 2 jaar weer terugkeert.
Zelfs bij een Eredivisionist zonder al die problemen is het al moeilijk.
Edit. Gloeiende... Krijg plaatjes er niet bij
Komend weekend speelt Bram van Polen in een speciaal wedstrijdshirt met zelfontworpen rugnummer 2️⃣🔵⚪️
— ESPN NL (@ESPNnl) 15 mei 2024
[ Voor 6% gewijzigd door Millie-ano op 15-05-2024 14:17 ]
https://www.voetbalzone.n...ners-boven-farioli/434836Gonadan schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 23:24:
[...]
Dat is het punt. Zodra beleidsmakers en staf een front vormen kan iedereen vinden wat hij wil, de club gaat gewoon door. Het is juist wanneer die eenheid er niet is dat de buitenwacht invloed gaat hebben, vaak ook bewust zo gespeeld door betrokken partijen om hun zin te krijgen.
Men wilde dus liever een de Boer of Dick SchreuderDe huidige directie, met technisch directeur Alex Kroes en de van zijn visie overtuigde directeur voetbal Marijn Beuker, zijn er ruim een jaar later ook van overtuigd dat Ajax op zoek moet naar een buitenlandse oefenmeester. “Zij zagen hun vooruitstrevende wens bij het conservatieve Ajax ook op weerstand stuiten”, schrijft het AD.

Ik heb wel respect voor Kroes en Beuker. Die leggen eigenlijk hun kop op het hakblok door met deze keuze tegen de fossielen binnen de club in te gaan. Dat gaat ongetwijfeld wrijving opleveren.
Verwijderd
Dit is de tekst uit het AD:JEightyFive schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:52:
Ik heb wel respect voor Kroes en Beuker. Die leggen eigenlijk hun kop op het hakblok door met deze keuze tegen de fossielen binnen de club in te gaan. Dat gaat ongetwijfeld wrijving opleveren.
De huidige directie, met technisch directeur Alex Kroes en de van zijn visie overtuigde directeur voetbal Marijn Beuker, staat er anders in. Zij zagen hun vooruitstrevende wens bij het conservatieve Ajax immers ook op weerstand stuiten. Nadat de Engelsman Graham Potter afhaakte, werden binnen de clubleiding bijvoorbeeld de namen geopperd van Frank de Boer en Dick Schreuder, Nederlanders die veel beter bekend zijn met de druk en krachtenvelden die in de hoofdstad loskomen.
Waarin verschilt de clubleiding van de huidige directie? Wie zijn dat?
Wel is het tekenend dat de Telegraaf alvast vooruit loopt op Farioli en begint te zagen terwijl Ajax dat juist nog even stil wilde houden. Er zit dus nog ergens een lekkende strontvlieg die zijn eigen mening belangrijker vindt dan de club, hopelijk is dat één van de mensen die binnenkort ook gewoon vervangen is.
Binnen de directie zijn alle neuzen echter wel dezelfde kant op, en dat is belangrijk. Daarnaast heeft de bestuursraad meteen een Oostveen geblokkeerd wat ook een goed teken is want daarmee blokkeren ze een zoveelste lamme poging om een incompetent vriendje te installeren. En dan vervolgens De Boer als trainer zeker, kan ik komend jaar beter helemaal niet kijken.
[ Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 15-05-2024 17:06 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nou nou, waar onze analytici de messen al hebben geslepen, hebben we volgens oud spelers juist een topper te pakken met Farioli. Nu Fer weer met een lovend verhaal.
Ik hecht persoonlijk meer waarde aan de mening van mensen die hem hebben meegemaakt dan aan die van een paar uitgerangeerde, zure, grijze mannen, maar we moeten nou ook niet doorslaan.
Straks zijn er weer verwachtingen alsof we Pep himself hebben binnengehaald.
Ben vooral benieuwd wie die 'men' dan zijn. Want die gaan duidelijk niet over het technisch beleid.JEightyFive schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:52:
[...]
https://www.voetbalzone.n...ners-boven-farioli/434836
[...]
Men wilde dus liever een de Boer of Dick SchreuderDat front is er intern dus niet en ik vraag me af of het gaat komen, zeker wanneer een periode de resultaten tegenvallen.
Mmhhhh ik had hem wel een mooie transfer gegund. Zeker omdat we met Zerrouki al een vervanger in huis hebben gehaald.
Verwijderd
wieffer is geblesseerd en waarschijnlijk niet optijd fit voor het EK. een transfer vind ik daarom niet uitgeslotenRussel88 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 20:45:
Wieffer al afgevallen in de voor selectie. Dit vergroot toch wel de kans dat hij volgend seizoen bij Feyenoord blijft spelen.
Mmhhhh ik had hem wel een mooie transfer gegund. Zeker omdat we met Zerrouki al een vervanger in huis hebben gehaald.
Robin van Persie wordt de nieuwe hoofdtrainer van SC Heerenveen. De topscorer aller tijden van het Nederlands elftal komt over van Feyenoord en tekent voor twee seizoenen in Friesland.
https://twitter.com/scHeerenveen/status/1791390198846156846Willem30 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:16:
Van Persie trainer bij Heerenveen: https://www.vi.nl/nieuws/...nieuwe-trainer-heerenveen
Robin van Persie wordt de nieuwe hoofdtrainer van SC Heerenveen. De topscorer aller tijden van het Nederlands elftal komt over van Feyenoord en tekent voor twee seizoenen in Friesland.
Het blijft bijzonder dat Heerenveen hiervoor kiest. Hij zal toch echt een goed verhaal/visie hebben getoond, maar we hebben als publiek nog maar weinig kunnen zien. Dan lijkt het toch een gok.
Wel mooi om een van de grootste Nederlandse voetballers weer terug te zien op de Nederlandse velden. Van de echte toppers heb ik in hem en Robben sinds hun laatste jaren als voetballer wel een trainer gezien.
Bron: NOS.nlKNVB geeft goed nieuws aan Vitesse: club kan uit Russische handen komen
Er is goed nieuws voor Vitesse. De KNVB heeft de aandelenoverdracht van de Russische eigenaar Valeri Ojf naar een nog op te richten stichting 'Vitesse voor Altijd' goedgekeurd. Dat betekent dat Vitesse heel snel uit Russische handen is en dat zorgt ervoor dat de Arnhemse club een week langer de tijd krijgt om te voldoen aan de licentievoorwaarden.
Dit is mooi nieuws voor Vitesse fans en het Nederlandse voetbal in het algemeen
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Anderzijds is het ook zo dat die situatie al meermaals in onderzocht door de KNVB, telkens werd niets problematisch ontdekt. De vraag is wat mij betreft dan ook of Vitesse hier weet van had (anders dan alle speculaties) of dat ook zij in de lure zijn gelegd. Als dat laatste het geval is dan kan je ze het niet volledig aanrekenen (let wel, je kan ze wel mismanagement over een lange periode aanrekenen). Ze zijn dan immers net zo goed misleidt en de KNVB keurde het immers goed.
[ Voor 3% gewijzigd door bazzemans op 17-05-2024 16:38 ]
Ik weet als Fan niet heel goed wat ik hier van moet vinden.Willem30 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:16:
Van Persie trainer bij Heerenveen: https://www.vi.nl/nieuws/...nieuwe-trainer-heerenveen
Voornamelijk omdat Van Persie zich nog niet bewezen heeft.
Des ondanks zijn de verwachtingen na de laatste paar seizoenen ook niet drastisch hoog.
Als we de play-offs halen dan zou dit al een verbetering zijn.
Wat dan overblijft is een financiering van Abramovich aan Oyf, waarmee Vitesse misschien is gekocht / betaald. Kun je dit de club aanrekenen? Ik denk het niet aangezien Oyf zelf ook over voldoende middelen beschikte om deze aankoop te doen.
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024