[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2023/2024 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 125 ... 135 Laatste
Acties:
  • 208.337 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:17
Ik zag net op 1 of andere vage voetbalsite beelden van het mogelijke nieuwe Ajax uitshirt, dat is wel een mooi shirt naar mijn mening.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-10 18:01
SterqVerhael schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:10:
[...]

Uit nieuwsgierigheid en niet om persé om discussie te starten over wie er beter zijn of waren. Als men het Ajax van '18-'19 vergelijkt met dit PSV. Stel er is een wedstrijd tussen die twee selecties: wie winnen er dan?

Ik zou alsnog kiezen voor het Ajax van '18-'19. Dat elftal had in de Premier League en La Liga ook gewoon meegedaan om het kampioenschap. Dit PSV verdiend alle credits, maar vind ik vergelijking met dat elftal toch net een tikkie minder. Ben gewoon even benieuwd waar men dit PSV schaalt qua 'imponeringsfactor' (so to speak).
De selectie van 18/19 van Ajax
Zal dan denk ik zoiets als basis zijn geweest:
Onana
Mazraoui, de Ligt, Blind, Tagliafico
Schone, Frenkie, vd Beek
Ziyech, Huntelaar, Tadic

Huidig PSV
Benitez
Teze, Ramalho, Boscagli, Dest
Schouten, Veerman, Til
Bakayoko, De Jong, Tillman

Denk dat Ajax het zou winnen op het feit dat de verdediging van PSV minder sterk in verdedigen is. Het zal elkaar niet super veel ontlopen, zouden denk ik wel spannende potjes worden.

Wat PSV dit seizoen zo sterk maakt (in mijn ogen) is dat ze bijna alle wedstrijden altijd zijn blijven strijden om te winnen, of met grotere cijfers te winnen. 2-0 of 3-0 was niet genoeg, gewoon doorgaan. Ook zie je dat iedereen mee terug komt als het moet. De Jong is regelmatig helemaal terug naar de eigen 16 gegaan om mee te verdedigen. Dat hoefde je in zijn vorige periode bij PSV niet te verwachten. Ook spreken spelers elkaar aan op het veld als iemand niet mee doet.

Een van de weinige wedstrijden dat ze dat niet deden gingen ze ook meteen onderuit (N.E.C. uit).

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Agent47 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 15:34:
[...]

Het zou deze week bekend worden gemaakt. We hebben nog even.
De week is voorbij. Gaat het nog wel door? Mogen we stiekem hopen op een langer verblijf in Rotterdam?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mog schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:58:
[...]

De week is voorbij. Gaat het nog wel door? Mogen we stiekem hopen op een langer verblijf in Rotterdam?
Ik begreep dat Liverpool het pas na de laatste thuiswedstrijd 19-5 [afscheid Klopp] bekend gaat maken. Weet niet meer precies waar ik dat hoorde maar het lijkt best wel logisch. Officieus is het al bekend.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:37

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Megupe schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:27:
Ik zag net op 1 of andere vage voetbalsite beelden van het mogelijke nieuwe Ajax uitshirt, dat is wel een mooi shirt naar mijn mening.
Via via ook al wat geruchten gehoord vorige week maar het schijnt inderdaad weer mooi te zijn. Ben erg benieuwd.
Hopen dat het seizoen zich weer aanpast naar het shirt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Vitesse is gedegradeerd. Mocht er geen licentie voor volgend jaar komen en het is einde Vitesse, komt er dan een plek vrij voor Jong Feyenoord of Jong FC Twente?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:00
ElPaco schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:30:
[...]

De selectie van 18/19 van Ajax
Zal dan denk ik zoiets als basis zijn geweest:
Onana
Mazraoui, de Ligt, Blind, Tagliafico
Schone, Frenkie, vd Beek
Ziyech, Huntelaar, Tadic

Huidig PSV
Benitez
Teze, Ramalho, Boscagli, Dest
Schouten, Veerman, Til
Bakayoko, De Jong, Tillman

Denk dat Ajax het zou winnen op het feit dat de verdediging van PSV minder sterk in verdedigen is. Het zal elkaar niet super veel ontlopen, zouden denk ik wel spannende potjes worden.

Wat PSV dit seizoen zo sterk maakt (in mijn ogen) is dat ze bijna alle wedstrijden altijd zijn blijven strijden om te winnen, of met grotere cijfers te winnen. 2-0 of 3-0 was niet genoeg, gewoon doorgaan. Ook zie je dat iedereen mee terug komt als het moet. De Jong is regelmatig helemaal terug naar de eigen 16 gegaan om mee te verdedigen. Dat hoefde je in zijn vorige periode bij PSV niet te verwachten. Ook spreken spelers elkaar aan op het veld als iemand niet mee doet.

Een van de weinige wedstrijden dat ze dat niet deden gingen ze ook meteen onderuit (N.E.C. uit).
Denk ook dat Ajax zou winnen, maar dat Ajax was wel echt speciaal. Denk dat dat toch nog wel een stukje boven dit PSV uitstak. De verliespartij tegen NEC blijft een enorme domper als ze nu alsnog de resterende wedstrijden winnen, maar goed, dit PSV is erg goed, maar niet zo goed als dat Ajax (wat gewoon een topteam in Europa was imo).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10 08:08
Snowdog schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:08:
[...]

Denk ook dat Ajax zou winnen, maar dat Ajax was wel echt speciaal. Denk dat dat toch nog wel een stukje boven dit PSV uitstak. De verliespartij tegen NEC blijft een enorme domper als ze nu alsnog de resterende wedstrijden winnen, maar goed, dit PSV is erg goed, maar niet zo goed als dat Ajax (wat gewoon een topteam in Europa was imo).
Terwijl het in de Eredivisie net aan was. Het scheelde niet veel of PSV werd dat seizoen kampioen.

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:19
Mog schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:03:
Vitesse is gedegradeerd. Mocht er geen licentie voor volgend jaar komen en het is einde Vitesse, komt er dan een plek vrij voor Jong Feyenoord of Jong FC Twente?
Geen idee maar ik hoop niet dat er weer een jong team van club X er ik komt.

Al die versies van jong PSV tot jong volendam in de eerste tot derde divisie moeten als het aan mij ligt weg bij de traditionele clubs en allemaal in een eigen competitie voetballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:21

Superkiwi

Hoi doei

ephymerous schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:16:
[...]
Terwijl het in de Eredivisie net aan was. Het scheelde niet veel of PSV weet dat seizoen kampioen.
+1.
We speelden in de ED dan ook vaak op 70-80%. Vergeleken met de wedstrijden in Europa was het in de eredivisie een heel stuk minder. Op basis van dat gegeven zou ik het huidige PSV wel de winst geven, tenzij we het Europese Ajax van toen tegenover PSV zetten.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

d-vine schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:20:
[...]

Geen idee maar ik hoop niet dat er weer een jong team van club X er ik komt.

Al die versies van jong PSV tot jong volendam in de eerste tot derde divisie moeten als het aan mij ligt weg bij de traditionele clubs en allemaal in een eigen competitie voetballen.
Vroeger had je Jong Vitesse en Jong FC Twente in de Eerste Divisie. En daarvoor zijn Jong AZ en Jong FC Utrecht in de plaats gekomen. Ik weet niet precies hoe die toelatingsprocedures zijn gegaan, maar ik kan me niet herinneren dat ze een piramide bewandeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 16:45
Mog schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:03:
Voor Jong Feyenoord sowieso niet. Als het al een Jong team zou worden, dan is het een Jong team uit de 2e divisie. Jong Sparta zou het dan worden momenteel, al kan Jong Almere er nog overheen.

Maar dan is het überhaupt de vraag of het wel een Jong team gaat worden, als er al een team bij komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Opa Derksen vindt het weer eens lastig om te geloven dat er ook coaches van buiten NL zijn die wat kunnen..
Johan Derksen zou als Ajax zijnde alles in het werk stellen om Erik ten Hag terug te halen. Volgens de analist moeten de Amsterdammers voor een Nederlandse coach gaan en is de komst van Graham Potter niet de juiste.

"Ik zou als ik Ajax was liever Ten Hag nemen, dan zo’n dure buitenlander", is Derksen duidelijk in Vandaag Inside. "Die man begrijpt niets van het Ajax-voetbal. Dat zijn Engelse coaches en die houden zich niet bezig met tactiek. Die zegt 'have fun' en stuurt ze naar buiten
Zeker nooit PL gekeken toen Potter bij Brighton zat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-10 18:01
Superkiwi schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:27:
[...]

+1.
We speelden in de ED dan ook vaak op 70-80%. Vergeleken met de wedstrijden in Europa was het in de eredivisie een heel stuk minder. Op basis van dat gegeven zou ik het huidige PSV wel de winst geven, tenzij we het Europese Ajax van toen tegenover PSV zetten.
Dit is het verschil met het huidige PSV. Die kunnen meestal (zie NEC) ook in de Eredivisie 90-100% geven.

Ook had PSV toen 83 punten, dat is bijna altijd wel genoeg om kampioen te worden. De voorsprong van PSV op nummer 3 Feyenoord was maar liefst 18 punten!

Tegen Dortmund was er ook wat pech, waren toen kansen zat. Als ik me niet vergis was dat ook in de periode dat we iets van 4/5 basisspelers miste, dat hielp niet.

[ Voor 19% gewijzigd door ElPaco op 08-05-2024 09:37 . Reden: Volgorde van alineas ]

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:37
Ik zou alsnog kiezen voor het Ajax van '18-'19. Dat elftal had in de Premier League en La Liga ook gewoon meegedaan om het kampioenschap.
Je vergeet dan toch wel dat vooral de PL maar toch ook zeker La Liga een hele andere competitie is. Een team als het Ajax van '18/'19 kon tegen de meeste eredivisieclubs relatief rustig aan doen of de 2de helft praktisch stoppen met voetballen omdat de wedstrijd gespeeld was. Dan ben je natuurlijk maximaal uitgerust om vol die CL wedstrijden in te kunnen gaan, en dan heeft Ajax ook nog eens van de KNVB op tactische momenten vrijaf gekregen vooraf aan hun CL wedstrijden.

Vergelijk dat eens met de PL waar meer wedstrijden gespeeld worden en elke wedstrijd opnieuw loodzwaar kan zijn. Ter beeldvorming, zelf degradatiekandidaten in de PL kunnen qua begroting gewoon mee met de topclubs van de Eredivisie. Als je elke wedstijd op de toppen van je kunnen moet zijn om wedstrijden te winnen dan gaat vermoeidheid en blessures in je selectie een grote rol spelen, en daar ligt voor mijn gevoel nog altijd het grootste verschil tussen een Ajax of PSV en de internationale top, die laatste hebben mede door een veel hogere begroting veel meer kwaliteit in de breedte.

Doet niks aan de Europese prestatie van Ajax hoor, met iets meer geluk hadden ze die halve finale gewonnen en in de finale waren ze ook alles behalve kansloos; maar de PL ermee winnen zag ik niet gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-10 19:17
!mark schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 23:56:
[...]

Je vergeet dan toch wel dat vooral de PL maar toch ook zeker La Liga een hele andere competitie is. Een team als het Ajax van '18/'19 kon tegen de meeste eredivisieclubs relatief rustig aan doen of de 2de helft praktisch stoppen met voetballen omdat de wedstrijd gespeeld was. Dan ben je natuurlijk maximaal uitgerust om vol die CL wedstrijden in te kunnen gaan, en dan heeft Ajax ook nog eens van de KNVB op tactische momenten vrijaf gekregen vooraf aan hun CL wedstrijden.

Vergelijk dat eens met de PL waar meer wedstrijden gespeeld worden en elke wedstrijd opnieuw loodzwaar kan zijn. Ter beeldvorming, zelf degradatiekandidaten in de PL kunnen qua begroting gewoon mee met de topclubs van de Eredivisie. Als je elke wedstijd op de toppen van je kunnen moet zijn om wedstrijden te winnen dan gaat vermoeidheid en blessures in je selectie een grote rol spelen, en daar ligt voor mijn gevoel nog altijd het grootste verschil tussen een Ajax of PSV en de internationale top, die laatste hebben mede door een veel hogere begroting veel meer kwaliteit in de breedte.

Doet niks aan de Europese prestatie van Ajax hoor, met iets meer geluk hadden ze die halve finale gewonnen en in de finale waren ze ook alles behalve kansloos; maar de PL ermee winnen zag ik niet gebeuren.
Ik ben het hier heel erg mee eens. Sowieso vind ik dat team van Ajax overhyped. Op de CL wedstrijden na, waarin de tegenstanders zich geen raad wisten met de Tadic variant, was het allemaal niet zo spectaculair in mijn herinnering. En natuurlijk was de overwinning op Real prachtig, maar laten we ook niet vergeten dat Real dat seizoen geen schim was van wat het de jaren er voor was en nu weer is. Alsnog is een CL halve finale halen hartstikke knap, maar denken dat dat Ajax mee had kunnen doen om de titel in de PL is wat mij betreft niets anders dan wensdenken. Daar was die selectie bij lange na niet goed en breed genoeg voor.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ah ja, prestaties bagetalliseren, daar was iets mee toch? Het valt me op dat degenen die het Ajax van toen overhyped, overschat of wat dan ook vonden vrijwel allemaal uit de andere hoek komen.
Het blijft een mooi iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Superkiwi schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 08:43:
Ah ja, prestaties bagetalliseren, daar was iets mee toch? Het valt me op dat degenen die het Ajax van toen overhyped, overschat of wat dan ook vonden vrijwel allemaal uit de andere hoek komen.
Zelfs wij waren toen beter, aldus Sjaak Swart :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 10:25

Sagat

Is pappa x2!

toolkist schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:45:
Opa Derksen vindt het weer eens lastig om te geloven dat er ook coaches van buiten NL zijn die wat kunnen..

[...]

Zeker nooit PL gekeken toen Potter bij Brighton zat.
Derksen is net als Top gear, ze zeggen af en toe echt wel iets wat klopt, maar het hoofddoel is entertainment en engagement......en mogelijk mensen irriteren want.....engagement?

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 01-10 14:24
donleone83 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 06:14:
[...]

Sowieso vind ik dat team van Ajax overhyped. Op de CL wedstrijden na
Ik ben liever spectaculair in Europa, speel clubs als Real en Juve stuk en speel op halve kracht in de Eredivisie (al had Ajax alsnog 119 doelpunten voor), dan dat ik de Eredivisie met het slechtste Ajax in decennia op een hoop speel maar (wederom) Europees niet thuisgeef :+

Dat eerste maakt veel meer indruk en daar plukt Ajax nog steeds de vruchten van. In Europa is er niemand die maalt om de prestatie van PSV in de Eredivisie.

[ Voor 3% gewijzigd door JEightyFive op 08-05-2024 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 19:16
[...]

Ik zou alsnog kiezen voor het Ajax van '18-'19. Dat elftal had in de Premier League en La Liga ook gewoon meegedaan om het kampioenschap. Dit PSV verdiend alle credits, maar vind ik vergelijking met dat elftal toch net een tikkie minder. Ben gewoon even benieuwd waar men dit PSV schaalt qua 'imponeringsfactor' (so to speak).
Zoals je username ook is, heel sterk verhaal. Maar het Ajax van '18-'19 was ook gewoon 5de geworden in de PL, misschien 3de of 4de in La Liga. De PL en La Liga is wel echt van een andere orde. Maar hadden echt niet meegedaan om het kampioenschap, net zo goed dat PSV dit ook absoluut niet voor elkaar zou krijgen. De intensiteit en meer wedstrijden spelen wordt dan écht zwaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• donleone83
Je hebt sowieso gelijk dat clubvoorkeur van enorme invloed is op hoe je bepaalde uitslagen/teams/prestaties op waarde schat. Vandaar ook dat ik duidelijk aangeef dat ik iets vind, in plaats van het als waarheid te verkondigen ;)
Het blijft een prachtige prestatie hoor, daar niet van. Iets moois om aan terug te denken voor Ajacieden in deze barre tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
tiswat schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 09:58:
[...]

Zoals je username ook is, heel sterk verhaal.
Hiermee win je op dit forum al lang niet meer de originaliteitsprijs, maar goed tiswat hé. :+
tiswat schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 09:58:
[...]
Maar het Ajax van '18-'19 was ook gewoon 5de geworden in de PL, misschien 3de of 4de in La Liga. De PL en La Liga is wel echt van een andere orde. Maar hadden echt niet meegedaan om het kampioenschap, net zo goed dat PSV dit ook absoluut niet voor elkaar zou krijgen. De intensiteit en meer wedstrijden spelen wordt dan écht zwaar.
Het gaat me om het niveau en de kwaliteit van het elftal. Tuurlijk spelen allerlei randvoorwaarden, zoals blessures, aantal wedstrijden, intensiteit, etc. een grote rol. Zeker als je mee wilt doen om een kampioenschap. Alhoewel dat Ajax vrij weinig blessureleed had volgens mij in dat seizoen. Waarschijnlijk ligt daar een correlatie met dat het ook 'goed draaide'. Zoals het huidige Ajax het hele seizoen is geteisterd door blessures.

Ik ben wel van mening dat dat Ajax gewoon prima had meegedaan in de top van de PL en ja, had meegedaan om het kampioenschap. En ja, ik snap ook wel dat het relatief is.
In mijn ogen: als je de CL kan winnen, ben je ook goed genoeg voor een kampioenschap in de PL of La Liga. Is het waarschijnlijk moeilijker om de PL te winnen? Uiteraard, al is het maar vanwege de duur van het seizoen, het aantal wedstrijden, de intensiteit, etc.

Ik vind dit PSV een mooi voetballend elftal. Ik denk alleen dat ze qua rauw en puur talent (van de boven-categorie), minder spelers hebben die aan die 'checklist' voldoen dan het Ajax van '18-'19. Getuige ook het feit dat De Ligt, De Jong, Onana, Mazraoui bijv. nu allemaal in topcompetities spelen en daar mee doen om het kampioenschap. Misschien bevestigd dat wel mijn punt t.a.v. het al dan niet mee doen om een kampioenschap in de PL. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 19:16
SterqVerhael schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:57:
[...]

Ik ben wel van mening dat dat Ajax gewoon prima had meegedaan in de top van de PL en ja, had meegedaan om het kampioenschap. En ja, ik snap ook wel dat het relatief is.
In mijn ogen: als je de CL kan winnen, ben je ook goed genoeg voor een kampioenschap in de PL of La Liga.
Ben je dan nu ook van mening dat Borussia de PL had kunnen winnen? Nee toch? Het is gewoon een kwestie van een goede loting en hier en daar geluk. Maar daar wordt je geen kampioen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
tiswat schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:00:
[...]

Ben je dan nu ook van mening dat Borussia de PL had kunnen winnen? Nee toch? Het is gewoon een kwestie van een goede loting en hier en daar geluk. Maar daar wordt je geen kampioen mee.
Elke club die mee doet aan de CL kan in theorie de CL winnen ;-)
In dat perspectief Sheffield United dit seizoen ook meegedaan om het kampionschap }:O

Maar goed, uiteindelijk is gebleken dat de tegenstanders van Ajax ( in de knockout fase ) 3de in La Liga, 4de in de Premier League, en 1ste in Seria A zijn geeindigd. En tegen de uiteindelijke nummer vier in de Premier League zijn ze er uit gegaan.

Doet helemaal niets af aan de overduidelijke kwaliteit van de selectie van Ajax destijds maar het is te gemakkelijk om dan maar te stellen dat ze mee zouden doen om het kampioenschap in de Premier League. Gevoelsmatig overschat je het Eredivisie-team alsmede onderschat je de Premier League.

[ Voor 4% gewijzigd door Napo op 08-05-2024 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
SterqVerhael schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:57:
[...]

In mijn ogen: als je de CL kan winnen, ben je ook goed genoeg voor een kampioenschap in de PL of La Liga.
Maar ze hebben de CL niet gewonnen he, en zelfs niet bijna. Ze vlogen er uit in de halve finale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyD
  • Registratie: Januari 2024
[...]

Uit nieuwsgierigheid en niet om persé om discussie te starten over wie er beter zijn of waren. Als men het Ajax van '18-'19 vergelijkt met dit PSV. Stel er is een wedstrijd tussen die twee selecties: wie winnen er dan?

Je weet dondersgoed dat je hiermee veel reacties uitlokt. Daarnaast snap ik niet helemaal, waarom je de vergelijking zou willen maken.

Ik zou zeggen: beide teams staan op gelijke voet. Ajax heeft in die tijd een mooie Europese campagne afgeleverd met gedenkwaardige wedstrijden en een hoop coëfficiënten verzameld. Het team had weinig last van blessures en kon pieken op de juiste momenten (in Europa). In de competitie ging het niet altijd even soepel.

PSV heeft ook een heel bijzondere prestatie verricht door zo oppermachtig te spelen in de eredivisie. Bijna elke topper werd met ruime cijfers gewonnen, en ze eindigen met een ruime voorsprong op de nr. 2 Feyenoord die qua spel ook aardig is vorm waren. In Europa had PSV meer indruk kunnen en moeten maken, maar waar het bij Ajax in 18/19 wel de goede kant op viel, leek PSV de trekker niet over te kunnen halen (is ook kwaliteit, je elke keer kunnen opladen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
TonyD schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:40:
[...]

Je weet dondersgoed dat je hiermee veel reacties uitlokt. Daarnaast snap ik niet helemaal, waarom je de vergelijking zou willen maken.

Ik zou zeggen: beide teams staan op gelijke voet. Ajax heeft in die tijd een mooie Europese campagne afgeleverd met gedenkwaardige wedstrijden en een hoop coëfficiënten verzameld. Het team had weinig last van blessures en kon pieken op de juiste momenten (in Europa). In de competitie ging het niet altijd even soepel.

PSV heeft ook een heel bijzondere prestatie verricht door zo oppermachtig te spelen in de eredivisie. Bijna elke topper werd met ruime cijfers gewonnen, en ze eindigen met een ruime voorsprong op de nr. 2 Feyenoord die qua spel ook aardig is vorm waren. In Europa had PSV meer indruk kunnen en moeten maken, maar waar het bij Ajax in 18/19 wel de goede kant op viel, leek PSV de trekker niet over te kunnen halen (is ook kwaliteit, je elke keer kunnen opladen).
Dat laatste is wat mij betreft wel het punt. Ze hebben het nationaal echt uitmuntend gedaan, maar in Europe speelden ze tegen Dortmund en dat was wel (wmb) de wedstrijd van de 2 zwakste ploegen die nog in de CL zaten. Daar spelen ze dan nog niet eens zo slecht, maar echt kansen creëren doen ze ook niet en ze verliezen dan ook, wat mij betreft alweer een beetje tegen de verhouding in. Maar goed, je speelt tegen een andere "zwakke broeder". Dat Dortmund nu in de finale staat... Tsjah, who would've tought... Als PSV die wedstrijd had gewonnen had ik ze niet de finale zien bereiken, maar goed, wie weet...

Ding is gewoon dat Ajax in Europe erg goed voetbal speelde de finale had moeten halen en ze waren gewoon een team met enorm goed voetbal en het is nog altijd absurd dat ze de finale niet hebben gehaald. Wat een bizarre wedstrijd was dat in de halve finale en hoe hebben ze dat ooit uit handen kunnen geven. Ik denk dat het geweldig zou zijn geweest als dat Ajax had gewonnen, wat mij betreft verdienden ze het en ook in de finale hadden ze gewoon een goeie kans gehad (hoewel, de EL-finale daarvoor tegen man utd was wel echt slecht, misschien was dit een herhaling geweest)..

Ik zeg dit als PSV-fan en ik bedoel, dit PSV heeft wel iets unieks neergezet op nationaal niveau, maar dat Ajax was gewoon echt wellicht de beste ploeg in de wereld op dat moment of er tegenaan en dat geldt voor dit PSV niet. Ik denk dat we zo'n sterke NL-ploeg als Nederlandse supporters ook niet meer gaan meemaken. Toch een beetje de money game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyD
  • Registratie: Januari 2024
Snowdog schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:51:
[...]

Dat laatste is wat mij betreft wel het punt. Ze hebben het nationaal echt uitmuntend gedaan, maar in Europe speelden ze tegen Dortmund en dat was wel (wmb) de wedstrijd van de 2 zwakste ploegen die nog in de CL zaten. Daar spelen ze dan nog niet eens zo slecht, maar echt kansen creëren doen ze ook niet en ze verliezen dan ook, wat mij betreft alweer een beetje tegen de verhouding in. Maar goed, je speelt tegen een andere "zwakke broeder". Dat Dortmund nu in de finale staat... Tsjah, who would've tought... Als PSV die wedstrijd had gewonnen had ik ze niet de finale zien bereiken, maar goed, wie weet...

Ding is gewoon dat Ajax in Europe erg goed voetbal speelde de finale had moeten halen en ze waren gewoon een team met enorm goed voetbal en het is nog altijd absurd dat ze de finale niet hebben gehaald. Wat een bizarre wedstrijd was dat in de halve finale en hoe hebben ze dat ooit uit handen kunnen geven. Ik denk dat het geweldig zou zijn geweest als dat Ajax had gewonnen, wat mij betreft verdienden ze het en ook in de finale hadden ze gewoon een goeie kans gehad (hoewel, de EL-finale daarvoor tegen man utd was wel echt slecht, misschien was dit een herhaling geweest)..

Ik zeg dit als PSV-fan en ik bedoel, dit PSV heeft wel iets unieks neergezet op nationaal niveau, maar dat Ajax was gewoon echt wellicht de beste ploeg in de wereld op dat moment of er tegenaan en dat geldt voor dit PSV niet. Ik denk dat we zo'n sterke NL-ploeg als Nederlandse supporters ook niet meer gaan meemaken. Toch een beetje de money game.
Ik wil juist wegblijven van die detailvergelijking. Je komt al snel in de “als dit” en “maar PSV”. Ik denk dat beide teams gewoon behoorlijk aan elkaar gewaagd zijn en allebei een unieke prestatie hebben geleverd. De een is wat mij betreft niet beter dan de ander.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Zouden we nu eens moeten doen over dit seizoen, dan is het topic te klein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
En CL prestaties vergelijken met de eredivisie, het blijft grappig...Ja jongens, winnen van Real, met 1-4, in Madrid is wel te vergelijken met winnen van Volendam, Fortuna en Almere... :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snowdog
toolkist schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:10:
En CL prestaties vergelijken met de eredivisie, het blijft grappig...Ja jongens, winnen van Real, met 1-4, in Madrid is wel te vergelijken met winnen van Volendam, Fortuna en Almere... :D
Dat is dan ook wel weer flauw imo, laten we niet in dat soort shit vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
[...]

Dat is volgens mij het idee van een forum, dat je over dingen kunt praten. :) Ik vond het zelf een interessante vergelijking en was benieuwd naar de mening en gedachten van anderen hierover. Zie best wat uiteenlopende dingen langskomen dus dat is toch helemaal prima? We hoeven het niet met elkaar eens te worden om erover te kunnen praten.
[...]

Wellicht is er een correlatie tussen op je toppen kunnen blijven presteren in de competitie. Zoals het PSV van dit seizoen. En daardoor wellicht wat minder presteren in de CL. Als in: focus ligt op de competitie.

Nogmaals, dit PSV is een uitzonderlijk elftal dat heel mooie prestaties heeft neergezet met mooi aanvallend voetbal. Ik heb zelf alleen wel meer genoten van het Ajax van toen, omdat daar gewoon ook een aantal parels van talenten tussen zaten.

Wat voor beide elftallen overigens wel geldt denk ik: teamspirit. Goede balans in het team, met een heel duidelijk groepsgevoel. Je zou bijna denken dat voetbal een teamsport is. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 01-10 14:24
Snowdog schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:51:
[...]

Zeg nooit, nooit. Ik had na de laatste CL winst en verloren finale tegen Juve ook niet verwacht Ajax ooit nog zo goed te zien spelen Europees en zo ver te zien komen.

Vooral die 1-4 in Madrid. Jaren ervoor onder Jol zijn we daar niet van onze eigen helft gekomen, wat 1 van de startschoten geweest is voor de revolutie van Johan Cruijff.
Dat je dan jaren later de vruchten plukt van dat beleid en met zijn cijfers (14) weet te winnen in Bernabeu. Man, ik kan er nog kippenvel van krijgen.
Het blijft eeuwig zonde dat het mis is gegaan in die laatste seconden tegen Spurs. Wie weet waar het anders was geëindigd.

Anyway, wat ik wil zeggen: als alles goed valt kan een Nederlandse club zomaar weer een keer ver komen. Ik had het zelf ook niet gedacht in het huidige voetbal nog mee te maken, maar des te mooier wanneer het wel lukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

toolkist schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:04:
[...]
Zouden we nu eens moeten doen over dit seizoen, dan is het topic te klein
Al zou ik het willen, ik zou niet eens weten hoe. PSV heeft echt een prestatie van formaat afgeleverd in onze competitie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:53
Superkiwi schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:34:
[...]

Al zou ik het willen, ik zou niet eens weten hoe. PSV heeft echt een prestatie van formaat afgeleverd in onze competitie.
Met ontzettend leuk voetbal ook :)

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
JEightyFive schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:28:
[...]

Zeg nooit, nooit. Ik had na de laatste CL winst en verloren finale tegen Juve ook niet verwacht Ajax ooit nog zo goed te zien spelen Europees en zo ver te zien komen.

Vooral die 1-4 in Madrid. Jaren ervoor onder Jol zijn we daar niet van onze eigen helft gekomen, wat 1 van de startschoten geweest is voor de revolutie van Johan Cruijff.
Dat je dan jaren later de vruchten plukt van dat beleid en met zijn cijfers (14) weet te winnen in Bernabeu. Man, ik kan er nog kippenvel van krijgen.
Het blijft eeuwig zonde dat het mis is gegaan in die laatste seconden tegen Spurs. Wie weet waar het anders was geëindigd.

Anyway, wat ik wil zeggen: als alles goed valt kan een Nederlandse club zomaar weer een keer ver komen. Ik had het zelf ook niet gedacht in het huidige voetbal nog mee te maken, maar des te mooier wanneer het wel lukt.
Ik waardeer je positieve gevoel, maar sta er zelf wel iets anders in. De kans dat een NL club al zoveel talenten heeft die nog niet zijn weggekocht, daar ga je geen CL-finale mee halen normaal gesproken en ook een Tadic was gewoon een lucky shot, enigszins gefaald of geen indruk gemaakt in het buitenland en daarom haalbaar voor een Ajax. En zelfs met een kleine kans, als die zou uitkomen en je een ploeg van wereldformaat hebt, dan moet je nog het geluk hebben dat er geen andere club is die datzelfde heeft. Dat is gewoon vrijwel ondoenbaar.

De kans is echt zo klein dat ik denk dat we de komende 30(+) jaar geen ploeg in de CL-finale zullen hebben. Natuurlijk is alles mogelijk en Dortmund laat ook wel zien dat je ver kan komen met wat geluk, maar zelfs Dortmund heeft een grotere begroting dan de Nederlandse clubs en een enorme dosis geluk. Daarnaast is het qua spel van dit Dortmund niet echt wat Ajax een paar jaar geleden liet zien. Het is meer tegenhouden en hopen op een lucky goal somewhere.

Ik zie het gewoon niet gebeuren, ik wou dat ik zo positief als jou erin zou staan, maar ik denk echt dat we dat niet meer gaan meemaken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Laatst online: 22:18

ST10©DE

Dus.............

Er wordt hier door meerdere behoorlijk laatdunkend over BVB gesproken. Onterecht mijns inziens. Spelen in een hele sterke competitie ( Bayern halve finale CL, Leverkussen halve Finale EL)

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:50
Het nieuwe format is ook niet in het voordeel van stuntploegen denk ik, en dat is wat een succesvolle Nederlandse club in Europa is. Een combinatie van geluk en op het juiste moment pieken wordt steeds moeilijker omdat je over 8 wedstrijden tegen 8 verschillende tegenstanders consistent punten moet halen.

Zoals PSV dit seizoen met 1 gelukkige rode kaart op het juiste moment een uitschakeling naar een overwintering om kon zetten zal nog lastiger worden.

Een gelukkige loting bestaat straks ook eigenlijk niet meer.

[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 10-05-2024 09:34 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ST10©DE schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 19:55:
Er wordt hier door meerdere behoorlijk laatdunkend over BVB gesproken. Onterecht mijns inziens. Spelen in een hele sterke competitie ( Bayern halve finale CL, Leverkussen halve Finale EL)
Ik denk dat ook meespeelt dat ze sterker zijn in de reactie dan wanneer zij het spel moeten maken en meer op de helft van de tegenstander spelen. Of het nu een stukje onderschatting is of niet, je ziet het wel vaker dat een ploeg het in de competitie wat minder doet en Europees een stuk beter. Ik denk toch dat onbewust na PSV ook Atletico en PSG blij waren met de loting tegen Dortmund.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-10 15:38

Stimulate14

⭐⭐⭐

Vanavond smullen, Groningen - Roda. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:06
Stimulate14 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:05:
Ik hoop natuurlijk dat Groningen wint maar daar ben ik, in tegenstelling tot andere geluiden, nog niet zo zeker van.
Groningen speelt de laatste maand wat slechter, de overtuigende energie lijkt soms wat te missen.
En Roda is een stugge ploeg.
50/50 waarbij ik eerlijk gezegd een gelijkspel verwacht maar wie weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Harribo schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:17:
[...]

Ik hoop natuurlijk dat Groningen wint maar daar ben ik, in tegenstelling tot andere geluiden, nog niet zo zeker van.
Groningen speelt de laatste maand wat slechter, de overtuigende energie lijkt soms wat te missen.
Gebaseerd op wat ik eerder van jou een toch echt wel een paar keer gelezen heb, ben ik bang dat ik het antwoord al weet maar....kan je dit ergens zien?

edit: op tv, voordat diverse mensen 'in het stadion' gaan posten ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Sagat op 10-05-2024 10:31 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01-10 21:03
Sagat schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:30:
[...]

Gebaseerd op wat ik eerder van jou een toch echt wel een paar keer gelezen heb, ben ik bang dat ik het antwoord al weet maar....kan je dit ergens zien?

edit: op tv, voordat diverse mensen 'in het stadion' gaan posten ;)
in het stadion 8)

Nee wedstrijd is vanavond te zien op STAR Channel (oude Fox). Ook in het schakelprogramma op ESPN1 natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-10 16:12

Agent47

I always close my contracts.

Hier heb ik echt veel zin in!

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Dest terug naar Barcelona? (note: gezien bij de msn edge click bait pagina |:( dus zeker onder GROOT voorbehoud)

Maar zou dit erg jammer voor PSV vinden indien waar. Snap dat een geblesseerde speler altijd een risico is maar 10miljoen werd genoemd.....lijkt me koopje van de week in de idiote prijzen van het voetbal.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:48:
Dest terug naar Barcelona? (note: gezien bij de msn edge click bait pagina |:( dus zeker onder GROOT voorbehoud)

Maar zou dit erg jammer voor PSV vinden indien waar. Snap dat een geblesseerde speler altijd een risico is maar 10miljoen werd genoemd.....lijkt me koopje van de week in de idiote prijzen van het voetbal.
Tegen de tijd dat Dest weer fit is kan je hem transfervrij proberen binnen te hengelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-10 14:34
Harribo schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:17:
[...]

Kan me niet voorstellen dat de overtuigende energie bij een wedstrijd zoals vanavond ontbreekt. Sta er neutraal in en baal dat ik niet live kan kijken, zit in het theater :( , maar van mij mag het een 4-3 worden, voor wie dan ook :9~ .

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 12:35:
[...]

Tegen de tijd dat Dest weer fit is kan je hem transfervrij proberen binnen te hengelen.
Misschien overschat ik zijn zichtbaarheid, maar wanneer je wacht tot hij transfervrij is, kan je denk ik al te maken krijgen met met europese subtop die meer te besteden heeft? Goed ook niet onbelangrijk wat hij zelf wil, kan me voorstellen dat nog een jaartje psv inc CL hem zelf uiteindelijk meer oplevert.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-09 19:16
En even verderop nemen we vanavond afscheid van het oude Cambuurstadion 💛💙

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
weststar schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 13:01:
[...]

En even verderop nemen we vanavond afscheid van het oude Cambuurstadion 💛💙
Ja zag het. Moest ff goed zoeken naar het nieuwe aantal zitplaatsen, die gaat dan van 10000 naar 15000 las ik. Mooi voor Cambuur 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:53
Roda kan zo maar kampioen worden als alles mee zit. Wel een mooie pot om te bekijken, spanning druipt er af, zullen vast spelers choken.

Morgen is er ook nog Twente bij de vrouwen die kampioen kunnen worden, net als het weekend ervoor en het weekend ervoor.. Als Ajax wint moet Twente zelfs winnen van het veel mindere Telstar, maar ja, die staan onder hele grote zelf opgelegde druk. Leuk weekend zo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Sagat schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:48:

10 m voor een speler die nog 9 maanden geblesseerd is zou echt gekkenwerk zijn. Zeker als je em in de winter voor waarschijnlijk 2-3 kan halen en dan een beter beeld hebt bij hoe z'n herstel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Superkiwi schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:34:
[...]

Het zou best kunnen (of het inhoudelijk ergens op slaat is een 2e ;)) maar, we doen het niet omdat het inderdaad gewoon een uiterst prima prestatie is van PSV die alleen maar respect verdient :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

toolkist schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:17:
[...]

10 m voor een speler die nog 9 maanden geblesseerd is zou echt gekkenwerk zijn. Zeker als je em in de winter voor waarschijnlijk 2-3 kan halen en dan een beter beeld hebt bij hoe z'n herstel gaat.
Had de ernst van de blessure onderschat/niet goed onthouden en dacht dat hij 'alleen maar' dit seizoen er uit lag en start volgend seizoen weer beschikbaar........

Ja dan snap ik het.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
En toch al mooi nieuws voor komend seizoen!

Heerlijke speler en nog (hopelijk een aantal) seizoen(en) bij PSV is meer dan uitstekend voor zowel de speler als PSV.

[ Voor 3% gewijzigd door Napo op 10-05-2024 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
bregweb schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 12:48:
[...]

Kan me niet voorstellen dat de overtuigende energie bij een wedstrijd zoals vanavond ontbreekt.
Zou je zeggen, toch vind ik Postema vermoeid ogen en passen komen minder aan, reactie vermogen is minder etc
Maar ja het is een wedstrijd op zich dus wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02:44

Quad

Doof

@allen helaas kan ik vanavond de apotheose van het KKD seizoen niet live meemaken. Ontzettend jammer, maar ik gun het beide ploegen om het om te zetten in de daadwerkelijke promotie.

Het zal ongetwijfeld erg spannend worden, en een van de grootste finales zijn in de KKD historie.

Dat jullie een prachtig, spannende pot te zien krijgen en dat de beste wint. Hopelijk zonder enig scheidsrechterlijke dwaling of andere onvoorziene variabele.

@Harribo sterkte met de stress kerel!

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Napo schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:00:
En toch al mooi nieuws voor komend seizoen!

[Twitter]
[Twitter]

Heerlijke speler en nog (hopelijk een aantal) seizoen(en) bij PSV is meer dan uitstekend voor zowel de speler als PSV.
Laten we het hopen, ik vind Tillman persoonlijk nog altijd een 50/50. Soms een geweldige speler, maar soms toch ook een beetje iemand die niet echt het niveau haalt en te langzaam lijkt te handelen. Hopen dat hij zich kan blijven ontwikkelen, hij heeft geweldige wedstrijden gespeeld, maar toch ook echt wel mindere imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 08:20

Typhone

Who Dares Wins

@Harribo succes gewenst :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:30

FreakNL

Well do ya punk?

Holk schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 14:04:
[...]

Roda kan zo maar kampioen worden als alles mee zit. Wel een mooie pot om te bekijken, spanning druipt er af, zullen vast spelers choken.

Morgen is er ook nog Twente bij de vrouwen die kampioen kunnen worden, net als het weekend ervoor en het weekend ervoor.. Als Ajax wint moet Twente zelfs winnen van het veel mindere Telstar, maar ja, die staan onder hele grote zelf opgelegde druk. Leuk weekend zo
Of helemaal niets (ja, playoffs dan). Terwijl ze al een heel seizoen op een promotieplek staan

[ Voor 4% gewijzigd door FreakNL op 10-05-2024 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:30

FreakNL

Well do ya punk?

tommerd_ schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:09:
[...]

in het stadion 8)

Nee wedstrijd is vanavond te zien op STAR Channel (oude Fox). Ook in het schakelprogramma op ESPN1 natuurlijk
Dank.

En als toevoeging, Willen II is live op ESPN 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Laatst online: 03-10 12:40
Hup Roda! (Sorry Harribo)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Nou tot nu toe Groningen bijna alleen maar op helft Roda gespeeld. Op basis hiervan gun ik het Groningen wel meer.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:04
Laf op de nul gokken gelukkig afgestraft oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Bam

Ik gun het Grün wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Roda creëert niks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Groningen eerste helft een paar klassen beter dan Roda.
Maar ja, nog een helft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Sempy schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 20:43:
Laf op de nul gokken gelukkig afgestraft oOo
Dat werkt nooit goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:14
Dus alleen op ESPN1 te zien? Ik weet niet of ik dat oude fox kanaal heb.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
carpebios schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 20:58:
Dus alleen op ESPN1 te zien? Ik weet niet of ik dat oude fox kanaal heb.
Heb het hier in het standaard KPN pakket. Denk bij jou ook?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Maarten_E schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 21:10:
[...]

Heb het hier in het standaard KPN pakket. Denk bij jou ook?
Bij Delta (in de app via de tv) zie ik hem er niet bij staan.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Die bal peer je toch over de zijlijn? Wat slecht van Roda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Roda heeft nog niks goed gedaan, jammer maar helaas.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Harribo
Maarten_E schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 21:15:
Roda heeft nog niks goed gedaan, jammer maar helaas.
Vervelend inderdaad :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
Nog geen enkel schot gelost überhaupt toch? Dik en dik verdiend dit. Ik denk dat dit de eerste keer in mijn leven is dat ik een KKD wedstrijd kijk en deze bevalt mij prima. Mooi hoe Groningen continu volgas gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Roda is kampioen het veld op rennen maar de eredivisie gaat het niet worden.

Groningen veel en veel beter

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xnmAo4tgIu0yMsHuGkKlghv95pM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wFhbU9l2Mhehu9YIZW09s7fU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
Roda valt mij tegen.
Ik vind Ould Chik goed, misschien Zauner maar de rest..
Maar ja ik juich pas als Groningen echt door is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Bijna nummer 3! Waarom is die quick reply nog steeds uit?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• d-vine
carpebios schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 21:29:
Bijna nummer 3! Waarom is die quick reply nog steeds uit?
Moderator is voor roda :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Lekker gefouilleerd bij Cambuur...
Flink beboeten de club, dit is gewoon bewust doorgelaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Cambuur breekt hun eigen stadion af, terwijl het nog helemaal niet zeker is dat ze over kunnen gaan..

Roda lijkt wel done, jammer dat het geen strijd is geworden, maar gok dat Groningen de betere ploeg is geweest dit seizoen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:57
Harribo schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 21:26:
Roda valt mij tegen.
Ik vind Ould Chik goed, misschien Zauner maar de rest..
Maar ja ik juich pas als Groningen echt door is
Dat snap ik helemaal, er zijn gekkere dingen gebeurt in het voetbal als het ergens in gaat. Maar ze zijn er wel echt dichtbij nu!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
Nou ik vind het weer leuk dat Groningen in de eredivisie komt. Kan ik weer met mijn familie in het hoge noorden een wedstrijd kijken tussen de Amsterdammers en de Groningers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
d-vine schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 21:48:
Nou ik vind het weer leuk dat Groningen in de eredivisie komt. Kan ik weer met mijn familie in het hoge noorden een wedstrijd kijken tussen de Amsterdammers en de Groningers
Dat kon dit seizoen toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Dat is wel echt een leuke wedstrijd inderdaad, die zijn lekker aan elkaar gewaagd!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Gefeliciteerd @Harribo ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 08:20

Typhone

Who Dares Wins

Zelden een team zo laf zien spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Willem-2 wint nog even in de laatste minuut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Scheelt ook in speeltijd, meestal is het na 50min. spelen tijd om weer naar huis te gaan. :)

Je ziet hier ook weer supporters die niet kunnen stilzitten of normaal kunnen doen. Weet niet of elke club wel een echte aanwinst is, en dat zeg ik ook over mijn eigen stad.

WIL erg fijn, wat een knuffelaars.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
In Tilburg komen ze ook niet weg met 'geen idee wie het veld op liep', ze zaten al braaf op de boarding dus waren vantevoren al mooi vast te leggen voor later.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carpebios
Gefeliciteerd @Harribo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
toolkist schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 21:55:
In Tilburg komen ze ook niet weg met 'geen idee wie het veld op liep', ze zaten al braaf op de boarding dus waren vantevoren al mooi vast te leggen voor later.
Helaas weten we in Nederland nooit wie het zijn, ook al hebben we in elke straat camerabeelden.

Hier gooit iemand of meerdere mensen elke week zijn afval vrolijk op straat. Maar ondanks camerabewaking is er niets aan de gedaan.

Als het op die schaal al niet mogelijk is..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-10 17:11
Grunn weer terug....... Dat liedjesfestijn in het water.

De dag kan eigenlijk niet mooier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
@Harribo gefeliciteerd *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Mooi. Willem 2 en Groningen horen in de eredivisie thuis.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Wat denken die supporters nou? Mijn trainer zit echt te wachten op een knuffel van mij en oom Freek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
💚🤍 fantastisch dit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
Gefeliciteerd Groningen :). Komend seizoen eerste ring dicht? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Mog schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 21:59:
Mooi. Willem 2 en Groningen horen in de eredivisie thuis.
Ik weet het echt niet, beide lijken mij de veiligheid niet te kunnen garanderen. Verwacht dat er nog wel meer wedstrijden gestaakt zullen worden.

Waarom staat er bijvoorbeeld geen bewaking om die cameraploeg? Zou er als ESPN ook niet willen staan.
Pagina: 1 ... 125 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024