On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
BoeieAgent47 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 14:10:
Veel PSV’ers hebben vuurwerk meegenomen zeg
Goede beveiliging ook daar, niet alleen in Rotterdam
Tijdens de beker finale en de klassiekers hoorde je er genoeg over anders
Werden die wedstrijden stil gelegd? Weet niet eens meerAgent47 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 14:11:
[...]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Zijn genoeg mensen die zweren bij Teletekst, want het zou zoveel meer actueel zijn.
Klassieker in Amsterdam werd definitief gestaakt en de beker finale tijdelijk vanwege brand in de gracht door een spandoek en vuurwerk.dglavimans schreef op zondag 5 mei 2024 @ 14:12:
[...]
Werden die wedstrijden stil gelegd? Weet niet eens meer
Ah, dan heb je daar je redenenAgent47 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 14:13:
[...]
Klassieker in Amsterdam werd definitief gestaakt en de beker finale tijdelijk vanwege brand in de gracht door een spandoek en vuurwerk.
Waarom moeten ze perse weer een voor een allemaal naar voren worden gehaald? Pff
Ik ben geen PSV kenner.
Mooi om die emoties te zien.
Moest ook even zoeken, schijnbaar iemand waar die veel clubs mee heeft samengewerkt, ze rechterhand die nu ergens anders trainedHollowGamer schreef op zondag 5 mei 2024 @ 14:49:
Sorry, over wie had Bosz het precies?
Ik ben geen PSV kenner.
Mooi om die emoties te zien.
Jammer dat Psv in zo een superseizoen niet net wat beter had gedaan in Europa.
Til is wel een uitgesproken iemand.
Opzicht wel goed om te zien, maar misschien niet altijd slim.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Vooral sneu dat Ruperti dat vuurwerk meenam en uitdeeldeAgent47 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 14:11:
[...]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Hij zit diep hècarpebios schreef op zondag 5 mei 2024 @ 15:15:
[...]
Vooral sneu dat Ruperti dat vuurwerk meenam en uitdeelde
Ik vind hem echt niet slecht.
Heb minder met Hans en Toine.
Hans is heel leuk hoor, maar je schaamt je ook weleens als je zijn 'interviews' ziet.
Dan ben je toch ook wel een kneus. Als je cobras meeneemt naar een voetbalwedstrijd. Cobras afsteken überhaupt.
In ieder geval onvergetelijke dag voor deze persoon.
Sneu voor de betreffende persoon dat hij zich vergist, maar nog steeds oliedom om zoiets op te rapen.
[ Voor 21% gewijzigd door Megupe op 05-05-2024 16:45 ]
Dacht dat het een fakkel was, als je filmpje ziet zie je een ouwe vent, beetje kneuzig uiterlijk, die had echt geen idee wat ie vast had slimmerdMegupe schreef op zondag 5 mei 2024 @ 16:32:
https://nos.nl/l/2519352
Dan ben je toch ook wel een kneus. Als je cobras meeneemt naar een voetbalwedstrijd. Cobras afsteken überhaupt.

Float like a butterfly, sting like a bee.
Op dunpert staat het ongecensureerde fimpjeMegupe schreef op zondag 5 mei 2024 @ 16:32:

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9
Dan moet hij dat ding wel gevonden hebben als je weet wat het is hou je net niet vast als een fakkel.Martinusz schreef op zondag 5 mei 2024 @ 16:39:
[...]
Dacht dat het een fakkel was, als je filmpje ziet zie je een ouwe vent, beetje kneuzig uiterlijk, die had echt geen idee wat ie vast had slimmerd
Elect a clown, expect a circus.
Kan er 0 medelijden mee hebben om eerlijk te zijn.Megupe schreef op zondag 5 mei 2024 @ 16:32:
Sneu voor de betreffende persoon dat hij zich vergist, maar nog steeds oliedom om zoiets op te rapen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Plek 4 is ook al groepsfase EL.Sjah schreef op zondag 5 mei 2024 @ 17:48:
Hee, even voor de goede orde...als AZ 4e wordt, en Ajax 5e, dan stroomt AZ rechtstreeks in in de EL, right? En Ajax moet de 2e voorronde EL in dan? Nee ok, dan heb ik ze allemaal op rijtje.
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Ja, zie: Ontknoping eredivisie: haalt Ajax Europa League en gaat Twente de Champions League in? - https://nos.nl/l/2517939Sjah schreef op zondag 5 mei 2024 @ 17:48:
Hee, even voor de goede orde...als AZ 4e wordt, en Ajax 5e, dan stroomt AZ rechtstreeks in in de EL, right? En Ajax moet de 2e voorronde EL in dan? Nee ok, dan heb ik ze allemaal op rijtje.
CL: PSV, Feyenoord
CL/EL: Twente/AZ
EL: Twente/AZ, Ajax
CONF: Playoff winnaar (Utrecht/NEC/GA/Sparta)
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 12:37
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Krijgen de deksel zo wel op de neus.
Grootste irritatie is nog wel dat je als profvoetballer nog geen corner fatsoenlijk voor de pot kunt krijgen. En dan verliezen van dat akelige klappertjespubliek, blegh.
Dan maar afmaken tegen Volendam en PEC.
Commentator Sjors Blaauw zal wel lekker slapen in zijn AZ pyama, een net zo'n grote aanfluiting als de Twente spelers.
[ Voor 17% gewijzigd door JoteW op 05-05-2024 18:45 ]
Twente komt eraan!
Je bedoelt die smerige rat van een de Wit? Die had ook wel 3 keer geel verdient.tweakduke schreef op zondag 5 mei 2024 @ 18:40:
…vervelende overtredingen te maken.
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Verwijderd
De afscheidswedstrijd van Bram van Polen?JoteW schreef op zondag 5 mei 2024 @ 18:44:
Dan maar afmaken tegen Volendam en PEC.
Ik zet mijn toto voor plek 3 op AZ dat twee teams treft die al zeker zijn van de play-offs.
Oh dus omdat het een afscheidswedstrijd betreft zijn ze ineens onoverwinnelijk en als individu allemaal uit het niets 5 klassen beter geworden?Verwijderd schreef op zondag 5 mei 2024 @ 19:22:
[...]
De afscheidswedstrijd van Bram van Polen?
Ik zet mijn toto voor plek 3 op AZ dat twee teams treft die al zeker zijn van de play-offs.
Twente komt eraan!
Verwijderd
Zeker niet, maar laten we reëel zijn.JoteW schreef op zondag 5 mei 2024 @ 19:41:
Oh dus omdat het een afscheidswedstrijd betreft zijn ze ineens onoverwinnelijk en als individu allemaal uit het niets 5 klassen beter geworden?
- Zwolle uit wint Twente niet zo vaak. 3x deze eeuw ?
- Twente heeft van de laatste 10 uitwedstrijden alleen bij Vitesse en Excelsior gewonnen.
- En het is afscheidswedstrijd van Bram van Polen.

Allereerst gefeliciteerd aan alle PSV’ers hier. Totaal verdiende titel, PSV was dit seizoen veruit de beste ploeg, hopelijk zien we dit in de CL ook terug! (En dan is het natuurlijk geen schande om in een CL finale van Feyenoord te verliezen
Tja de pot tegen Zwolle, ik kijk omdat de F1 zo laat start, maar het heeft wel een heel hoog spek-en-bonen gehalte.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Hopelijk kan Ajax weer wat terugdoen volgend seizoen, maar heb er een hard hoofd in, dan moet de bezem flink door de selectie.TonyD schreef op zondag 5 mei 2024 @ 20:43:
Van harte gefeliciteerd PSV’ers! Zeker verdiend kampioenschap. Door de manier van voetballen maar weinig weerstand gehad in de Eredivisie. Eigenlijk alleen Feyenoord heeft die kunnen bieden over twee wedstrijden, verder won PSV de meeste toppers met absoluut overtuigende cijfers. Lekker van genieten zou ik zeggen!
Elect a clown, expect a circus.
Hopen dat de rust in Amsterdam een beetje terugkeert en we een beetje goede transferzomer hebben, dan kunnen we hopelijk wat meer strijd bieden.
Ook heel benieuwd naar hoe Feyenoord het verlies van Slot en enkele spelers op gaat vangen.
Only fools are enslaved by time and space.
Yup en niet voor het eerst (Ajax uit, Heerenveen uit). Zodra Twente gaat voetballen zijn ze bijna iedereen de baas, maar doen ze dat niet (gister) dan is het na een glijpartij opeens te laat. Ze lijken teveel op een punt te gokken met als plan b heel aanvallend in de laatste 10 minuten.tweakduke schreef op zondag 5 mei 2024 @ 18:40:
Nu heeft Twente wel haast, terwijl ze zelf verzuimden de voorsprong uit te bouwen en vooral bezig waren met tijd rekken en vervelende overtredingen te maken.
Krijgen de deksel zo wel op de neus.
Maar goed, Volendam is geen enkel probleem en Zwolle uit een puntje lukt ook gewoon, maar ik denk eigenlijk dat t komend weekend al binnen is. GAE is behoorlijk goed.
@LoneRanger AZ is gebouwd rond Pavlidis en dat werkt uitstekend. Die vervang je echt niet, datzelfde geldt voor Sugawara. Maar er komt wel wat jeugd aan en spelers als Clasie en Dani de Wit zijn echt wel van een behoorlijk niveau. Maar weer 4e , dat zal lastig worden.
[ Voor 15% gewijzigd door ZieMaar! op 06-05-2024 08:45 ]
AZ wordt volgend jaar gewoon weer makkelijk 4e of evt 5e, lager geloof ik niet. Budget is veel hoger dan de concurrentie en als ze voor Pavlidis 20m vangen kunnen ze ook gewoon voor 10m een vervanger halen. Kan zomaar dat ze bv met Twente gaan strijden om de handtekening van Weghorst.ZieMaar! schreef op maandag 6 mei 2024 @ 08:43:
[...]
Yup en niet voor het eerst (Ajax uit, Heerenveen uit). Zodra Twente gaat voetballen zijn ze bijna iedereen de baas, maar doen ze dat niet (gister) dan is het na een glijpartij opeens te laat. Ze lijken teveel op een punt te gokken met als plan b heel aanvallend in de laatste 10 minuten.
Maar goed, Volendam is geen enkel probleem en Zwolle uit een puntje lukt ook gewoon, maar ik denk eigenlijk dat t komend weekend al binnen is. GAE is behoorlijk goed.
@LoneRanger AZ is gebouwd rond Pavlidis en dat werkt uitstekend. Die vervang je echt niet, datzelfde geldt voor Sugawara. Maar er komt wel wat jeugd aan en spelers als Clasie en Dani de Wit zijn echt wel van een behoorlijk niveau. Maar weer 4e , dat zal lastig worden.
Sugawara vervangen lijkt me ook niet enorm moeilijk, er lopen best wat leuke rechtsbacks rond in NL. Sambo ophalen bij PSV bijvoorbeeld.
Gisteren na de kampioenswedstrijd van PSV, werd er door iemand 'interviews' gedaan op de Geenstijl manier ergens in de binnenstad (gok ik) voor ESPN, d.w.z. vooral vervelende opmerkingen lopen te maken en grappig proberen te zijn.
Hij kwam bij dat interview ook bij een oud ziende vrouw uit. Om mooie TV te maken ging hij opmerkingen tegen haar maken als: 'Het moet toch mooi zijn om het op deze leeftijd nog mee te maken' en 'zijn dit uw kleinkinderen? Wijzend naar mensen achter haar die in de 30 leken'. De vrouw was waarschijnlijk wat aangeschoten/dronken, dus reageerde er niet echt op.
De interviewer vroeg vervolgens naar haar leeftijd, antwoord 67.
Waarna hij vervolgens nogmaals benadrukte wat fijn dat ze erbij kon zijn.
Kijk, die vrouw heeft misschien WOI nog meegemaakt, maar het vat samen hoe gênant het is als je op die manier gaat interviewen. Ik heb mensen om mij heen in die leeftijdscategorie die meer fitaal zijn en meer doen dan mij.
Ik hoop echt dat hij niet bij GRO-ROD ofzo aanwezig is, wat een vervelende gozer.
Mooi, nu weer aan het werk (helaas).
[ Voor 3% gewijzigd door HollowGamer op 06-05-2024 10:06 ]
Weghorst wil zelfs contributie betalen om bij Twente te spelen, die zie ik niet naar AZ gaan. Budget is 5e van de eredivisie en hoewel Ajax er echt nog volgend seizoen bovenop is, denk ik wel dat ze wat serieuzer met Twente en AZ mee kunnen doen.toolkist schreef op maandag 6 mei 2024 @ 09:37:
[...]
AZ wordt volgend jaar gewoon weer makkelijk 4e of evt 5e, lager geloof ik niet. Budget is veel hoger dan de concurrentie en als ze voor Pavlidis 20m vangen kunnen ze ook gewoon voor 10m een vervanger halen. Kan zomaar dat ze bv met Twente gaan strijden om de handtekening van Weghorst.
Sugawara vervangen lijkt me ook niet enorm moeilijk, er lopen best wat leuke rechtsbacks rond in NL. Sambo ophalen bij PSV bijvoorbeeld.
Sugawara is een van de meest waardevolle backs in de eredivisie. AZ met of zonder Sugawara is een groot verschil. Die gast is echt goed, niet voor niets een na best gewaardeerde speler op transfermarkt.de. Datzelfde geldt uiteraard voor Pavlidis, maar ik denk dat die iets makkelijker te vervangen is?
Misschien was ie zelf wel bezopenHollowGamer schreef op maandag 6 mei 2024 @ 10:00:
vooral vervelende opmerkingen lopen te maken en grappig proberen te zijn.
@HollowGamerHollowGamer schreef op maandag 6 mei 2024 @ 10:00:
De interviewer vroeg vervolgens naar haar leeftijd, antwoord 67.
Kijk, die vrouw heeft misschien WOI nog meegemaakt,
Kwestie van rekenen he
2024 min 67 = geboren in 1957;
ze heeft zelfs de watersnoodramp ( 1953 ) niet meegemaakt

PS: volgende keer in Randzaken

Helaas bij de ronde van de spelers langs het veld met de schaal toch weer een stel klootviolen die het voor iedereen proberen te verpesten. Zware kleren, maskers over het gezicht. Worden ook niet van tevoren aangepakt door de beveiliging, nee het moet eerst mis gaan.
Gelukkig heeft heel het stadion die sneue mensen het stadion uit gefloten en gezongen en was de sfeer daarna wel top.
Hij heeft eerder bij AZ gespeeld, dus kan zomaar dat ie ook wel terug wil? Daarbij heeft Twente ook nog van Wolfswinkel en evt Boadu rondlopen... Ik denk dat voorronde CL nog best eens mee zou kunnen gaan spelen.ZieMaar! schreef op maandag 6 mei 2024 @ 10:17:
[...]
Weghorst wil zelfs contributie betalen om bij Twente te spelen, die zie ik niet naar AZ gaan. Budget is 5e van de eredivisie en hoewel Ajax er echt nog volgend seizoen bovenop is, denk ik wel dat ze wat serieuzer met Twente en AZ mee kunnen doen.
Sugawara is een van de meest waardevolle backs in de eredivisie. AZ met of zonder Sugawara is een groot verschil. Die gast is echt goed, niet voor niets een na best gewaardeerde speler op transfermarkt.de. Datzelfde geldt uiteraard voor Pavlidis, maar ik denk dat die iets makkelijker te vervangen is?
2e hoogste transferwaarde zegt me in deze niet zoveel, AZ is piepjong. En doelpunten zijn altijd lastiger te vervangen dan 'maar' een rechtsback, daarom zijn spitsen 99 van de 100 keer een stuk duurder dan een rechtsback.
Toevallig was een oud-collega van mij steward bij PSV, ze balen zelf net zo goed van die kleding- en gedragskeuzes. De komt van de zwarte kleren, sjaal en muts, in combinatie met de groepsbescherming die ze elkaar geven maakt het leven van de stewards haast onmogelijk. Ze hebben geen middelen om er iets tegen te doen, want als ze er een van de tribune willen afhalen hebben ze ruzie met het hele vak.ElPaco schreef op maandag 6 mei 2024 @ 12:13:Helaas bij de ronde van de spelers langs het veld met de schaal toch weer een stel klootviolen die het voor iedereen proberen te verpesten. Zware kleren, maskers over het gezicht. Worden ook niet van tevoren aangepakt door de beveiliging, nee het moet eerst mis gaan.
Enige aanpak die werkt is een meldplicht op een politiebureau tijdens een wedstrijd en lange stadion- en gebiedsverboden in combinatie met een straf op dergelijk gedrag.
Weghorst is heel duidelijk: die wil zelf naar Twente. Als dat niet lukt, weet ik niet of ie naar Nederland wil.toolkist schreef op maandag 6 mei 2024 @ 12:27:
[...]
Hij heeft eerder bij AZ gespeeld, dus kan zomaar dat ie ook wel terug wil? Daarbij heeft Twente ook nog van Wolfswinkel en evt Boadu rondlopen... Ik denk dat voorronde CL nog best eens mee zou kunnen gaan spelen.
2e hoogste transferwaarde zegt me in deze niet zoveel, AZ is piepjong. En doelpunten zijn altijd lastiger te vervangen dan 'maar' een rechtsback, daarom zijn spitsen 99 van de 100 keer een stuk duurder dan een rechtsback.
En dat ‘maar’ een rechtsback…da’s wel een beetje ouderwets denken. Dat tranferwaarde gebaseerd is op doelpunten, dat klopt, maar toptrainers weten beter, dat zie je duidelijk terug. Die zetten hun beste voetballers als back op papier.
En die mogen ze wel een heel stuk vaker uitdelen. Echt zonde dat zo'n groepje van 30-50 zo'n macht kan hebben.Zingo schreef op maandag 6 mei 2024 @ 12:28:
[...]
Enige aanpak die werkt is een meldplicht op een politiebureau tijdens een wedstrijd en lange stadion- en gebiedsverboden in combinatie met een straf op dergelijk gedrag.
Dit soort opmerkingen dragen niks bijWeghorst wil enkel en alleen naar FC Twente om zijn droom te verwezenlijken: het FC Twente shirt dragen. voorronde CL of niet, maakt geen zak uit. Ook als we in de Conference League of geen Europees hadden voor komend seizoen wil hij naar Twente komen. AZ is totaaaaaal niet aan de orde.toolkist schreef op maandag 6 mei 2024 @ 12:27:
[...]
Hij heeft eerder bij AZ gespeeld, dus kan zomaar dat ie ook wel terug wil? Daarbij heeft Twente ook nog van Wolfswinkel en evt Boadu rondlopen... Ik denk dat voorronde CL nog best eens mee zou kunnen gaan spelen.
Oja m.b.t. Boadu: die gaat gewoon terug naar Monaco.
[ Voor 6% gewijzigd door Outerspace op 06-05-2024 15:30 ]
Twente komt eraan!
Kan het me maar moeilijk voorstellen dat die paar wedstrijdjes voorronde überhaupt de doorslag zouden geven. Laten we eerlijk zijn: zowel Twente als AZ gaan die niet overleven en deelname aan EL zal het hoogst haalbare zijn.
Als hij dan inderdaad een sterke voorkeur naar Twente heeft zullen die paar potjes het verschil niet maken.
En jouw mening hierover is een feit? Ik ben wel nieuwsgierig waar je deze wijsheid vandaan haalt.
[ Voor 15% gewijzigd door Outerspace op 06-05-2024 15:31 . Reden: Quote aangepast ]
XXXVI
Benfica
Nr 4 Frankrijk
Nr 2 Schotland
Nr 2 België
Dat dan weer aangevuld met de nummers 2 uit Oostenrijk, Servië, Turkije, Zwitserland, Oekraïne en Tsjechië, die in de 2e voorronde tegen elkaar spelen.
De winnaars van ronde 3 gaan naar de playoff, om 2 plaatsen in de uiteindelijke CL in te vullen. Er wordt elke keer geloot met geplaatst/ongeplaatst obv uefa ranking.
Dus, eens obv standen nu:
2e voorronde
Sturm Graz (105)
Slavia Praag (35)
Fenerbahçe (53)
Partizan Belgrado (72)
Lugano (165)
Dinamo Kiev (68)
Dinamo Kiev, Slavia Praag en Fenerbahçe zijn dus geplaatst, dus wellicht gaan die door naar de derde ronde, aangevuld met
Fc Twente (119) of AZ (41)
Rangers (26)
Anderlecht (107)
Benfica (19)
Lille (44)
De geplaatste ploegen zijn dan
Benfica
Rangers
Slavia Praag
Lille
Ongeplaatst FC Twente, Fenerbahçe, Anderlecht en Dinamo Kiev.
Je moet als Twente dan wel wat geluk hebben (Benfica en Lille ontlopen), maar de playoff halen kan. Dat gaat ook weer met geplaatst, dus dan loop je wellicht nog tegen 1 van die 2 ploegen aan. Haalt AZ het, dan vallen die aan de geplaatste kant, ipv Lille en zul je dus Lille en Fenerbahçe moeten ontlopen, maar heb je misschien een betere uitgangspositie in de playoff.
Conclusie: erg pittig, voor Twente net iets meer dan voor AZ. Ik zou er geen geld op inzetten.
Disclaimer: hele verhaal kan nog anders worden doordat andere clubs doorgaan. Twente zal nooit een geplaatste status krijgen, AZ misschien.
Kan het ook wat vriendelijker?
Ik zou persoonlijk, wanneer het om voetballers gaat, niks een zekerheidje noemen. Dromen, clubliefde, circel rond maken, allemaal termen die in de voetballerij zo loos zijn als het maar kan. Gooi er wat extra geld tegen aan en ze draaien 180 graden om. Zelfs voetballers die al totaal financieel onafhankelijk zijn doen de meest onverwachte dingen wanneer er geld mee gemoeid is. Het is absoluut niet ondenkbaar dat, mocht AZ de voorronde CL halen ten koste van Twente, Weghorst, met een AFAS shirt aan en een traan in zijn oog verklaard dat zijn circel rond is na het tekenen bij AZ. De bal is rond en cluibliefde is een sprookje.
[ Voor 9% gewijzigd door Outerspace op 06-05-2024 15:31 . Reden: Quote aangepast ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Verwijderd
Als de Europa League van dit seizoen gewonnen wordt door een club die ook CL groepsfase heeft via de eigen competitie dan gaat de club met de hoogste coefficient in de voorronde direct naar de groepsfase.ZieMaar! schreef op maandag 6 mei 2024 @ 15:02:
Disclaimer: hele verhaal kan nog anders worden doordat andere clubs doorgaan. Twente zal nooit een geplaatste status krijgen, AZ misschien.
In dat scenario wordt Benfica ook ontlopen.
Ehm ja.. en daarom staat Foden linksback en staan Haaland en Mbappé op rechts achterin?ZieMaar! schreef op maandag 6 mei 2024 @ 12:48:
[...]
Weghorst is heel duidelijk: die wil zelf naar Twente. Als dat niet lukt, weet ik niet of ie naar Nederland wil.
En dat ‘maar’ een rechtsback…da’s wel een beetje ouderwets denken. Dat tranferwaarde gebaseerd is op doelpunten, dat klopt, maar toptrainers weten beter, dat zie je duidelijk terug. Die zetten hun beste voetballers als back op papier.
Yep natuurlijk.. Want terwijl die droom er eerder dit seizoen ook was ging ie toch liever naar Duitsland..... Was die droom dan nog groter?JoteW schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:02:
[...]
[mbr]Dit soort opmerkingen dragen niks bij[/]Weghorst wil enkel en alleen naar FC Twente om zijn droom te verwezenlijken: het FC Twente shirt dragen. voorronde CL of niet, maakt geen zak uit. Ook als we in de Conference League of geen Europees hadden voor komend seizoen wil hij naar Twente komen. AZ is totaaaaaal niet aan de orde.
Oja m.b.t. Boadu: die gaat gewoon terug naar Monaco.

Overigens mag je ook best ieeeetsje normaler discussiëren
Voetbal is net wat meer dan doelpunten maken. Als je, juist met Guardiola, wat uitgebreidere interviews leest, of diepere tactische beschouwingen, dan zie dat hij extreem veel voetballend verwacht van zijn backs cq verdedigende middenvelders en dat die tactisch van groot belang zijn.toolkist schreef op maandag 6 mei 2024 @ 15:30:
[...]
Ehm ja.. en daarom staat Foden linksback en staan Haaland en Mbappé op rechts achterin?
Kijk ook maar eens naar Bayern, Dortmund, Real Madrid en hoe die spelen.
Guardiola heeft makkelijk praten, die geeft een half miljard uit aan verdedigers voordat 't lekker staat. Slecht voorbeeld dus. Bij Real draait het spel echt niet om Mendy en Carvahal, net als het bij Bayern niet gaat om Davies en Mazraoui. Die gasten zijn prima vervangbaar, bij Bellingham/Vinicius/Musiala/Foden/DeBruyne wordt dat al veel lastiger. Natuurlijk gaat het niet alleen om aanvallend ingestelde spelers, of alleen om een keeper of verdediging of wat dan ook, het is een teamsport. Maar de echt belangrijke posities zijn toch 9 van de 10 keer centraal, alleen al omdat je op de zijkant enorm beperkt bent qua ruimte.ZieMaar! schreef op maandag 6 mei 2024 @ 16:25:
[...]
Voetbal is net wat meer dan doelpunten maken. Als je, juist met Guardiola, wat uitgebreidere interviews leest, of diepere tactische beschouwingen, dan zie dat hij extreem veel voetballend verwacht van zijn backs cq verdedigende middenvelders en dat die tactisch van groot belang zijn.
Kijk ook maar eens naar Bayern, Dortmund, Real Madrid en hoe die spelen.
Ook hier gaan we t niet eens worden. We hebben blijkbaar een andere kijk op voetbal.toolkist schreef op maandag 6 mei 2024 @ 17:30:
[...]
Guardiola heeft makkelijk praten, die geeft een half miljard uit aan verdedigers voordat 't lekker staat. Slecht voorbeeld dus. Bij Real draait het spel echt niet om Mendy en Carvahal, net als het bij Bayern niet gaat om Davies en Mazraoui. Die gasten zijn prima vervangbaar, bij Bellingham/Vinicius/Musiala/Foden/DeBruyne wordt dat al veel lastiger. Natuurlijk gaat het niet alleen om aanvallend ingestelde spelers, of alleen om een keeper of verdediging of wat dan ook, het is een teamsport. Maar de echt belangrijke posities zijn toch 9 van de 10 keer centraal, alleen al omdat je op de zijkant enorm beperkt bent qua ruimte.
Gefeliciteerd PSV'ers!
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Verwijderd
Zou liever 100x daar staan dan op de Dam of Coolsingel. En ben geen fan van alledrie de clubsSuperkiwi schreef op maandag 6 mei 2024 @ 19:15:
Het feestje ziet er prima uit in Eindhoven![]()
Gefeliciteerd PSV'ers!
De Dam? Wat is de laatste keer dat ze daar gehuldigd zijn, normaliter toch het museumplein of ( wegens spijtige situaties ) bij het stadion.Verwijderd schreef op maandag 6 mei 2024 @ 19:38:
[...]
Zou liever 100x daar staan dan op de Dam of Coolsingel. En ben geen fan van alledrie de clubs
Al is dit op TV ook echt mooi om te zien. Paar emotionele momenten zelfs. Petertje❤️🤍
Steam ID = Ackerfiets
Het zou nogal raar zijn als je op de Dam of de Coolsingel het kampioenschap van PSV gaat staan vieren.....Verwijderd schreef op maandag 6 mei 2024 @ 19:38:
[...]
Zou liever 100x daar staan dan op de Dam of Coolsingel.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Zingen, zuipen en zie maar hoe je thuiskomt.Superkiwi schreef op maandag 6 mei 2024 @ 19:15:
Het feestje ziet er prima uit in Eindhoven![]()
Gefeliciteerd PSV'ers!
Hopelijk wel met beide handenHollowGamer schreef op maandag 6 mei 2024 @ 22:04:
[...]
Zingen, zuipen en zie maar hoe je thuiskomt.

Zo is het! Agree to disagree, maar blijft wel leuk om te ouwehoeren over het spelletjeZieMaar! schreef op maandag 6 mei 2024 @ 18:17:
[...]
Ook hier gaan we t niet eens worden. We hebben blijkbaar een andere kijk op voetbal.
Ik vond Dest idd ook een van de beste spelers van PSV, en volgens mij kan Teze ook een niveau hoger speler, die vond ik ook erg goed dit jaar.
Maar eerlijk is eerlijk, PSV was op bijna elke positie sterk. de 2e centrale plek naast Schouten is wellicht nog een discussie punt, hoewel dat nu Boscagli weer speelt ook niet vaak meer genoemd werd (is hij mogelijk de psv versie van Bijlo, vaak geblesseerd?) Op het middenveld en zelfs voorin gewoon genoeg breedte om blessures en/of vorm issues op te vangen.
Het mooiste vind ik nog de kritiek op Bakayoko, en uiteraard, het is een voetballer en een mens dus hij maakt fouten en als het je favo club is kijk je er toch anders naar, maar als ik zie wat hij qua doelpunten, dreiging en energie brengt......ik zou hem er iig graag bij hebben bij mijn cluppie.
En als ik dan kijk naara ajax geld dat voor een Taylor en Bergwijn toch een stukkie minder
10 second ninja DONE
Bakayoko was bij Bart Vriends te gast in de Cor Potcast en ondanks zijn flegmatieke uitstraling, neemt hij het voetbal echt uiterst serieus. Klonk alsof hij beseft wat nodig is om de top te halen én lijkt het talent ook te hebben…Was een verrassende gast, was leuk!Sagat schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 08:24:
[...]
Zo is het! Agree to disagree, maar blijft wel leuk om te ouwehoeren over het spelletje
Ik vond Dest idd ook een van de beste spelers van PSV, en volgens mij kan Teze ook een niveau hoger speler, die vond ik ook erg goed dit jaar.
Maar eerlijk is eerlijk, PSV was op bijna elke positie sterk. de 2e centrale plek naast Schouten is wellicht nog een discussie punt, hoewel dat nu Boscagli weer speelt ook niet vaak meer genoemd werd (is hij mogelijk de psv versie van Bijlo, vaak geblesseerd?) Op het middenveld en zelfs voorin gewoon genoeg breedte om blessures en/of vorm issues op te vangen.
Het mooiste vind ik nog de kritiek op Bakayoko, en uiteraard, het is een voetballer en een mens dus hij maakt fouten en als het je favo club is kijk je er toch anders naar, maar als ik zie wat hij qua doelpunten, dreiging en energie brengt......ik zou hem er iig graag bij hebben bij mijn cluppie.
En als ik dan kijk naara ajax geld dat voor een Taylor en Bergwijn toch een stukkie minder(hoewel Taylor de laatste weken wel makkelijk scoort!).
Terugkijkend zou je kunnen zeggen dat Taylor misschien wel de beste speler van Ajax was dit seizoen? Ik denk dat Berghuis normaal beter is, maar veel geblesseerd. Ik heb de haat richting Taylor nooit zo begrepen, zeer goede basis techniek, oogt tactisch gedisciplineerd en gedreven. Misschien niet het leukste karakter, maar om dat mee te wegen, die luxe is er dit jaar niet in Amsterdam
Denk dat hij (Taylor) eerder in het seizoen de gedrevenheid leek te missen als ik me de kritiek goed herinner en veel kansen t/o weinig goals.ZieMaar! schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 08:41:
[...]
Bakayoko was bij Bart Vriends te gast in de Cor Potcast en ondanks zijn flegmatieke uitstraling, neemt hij het voetbal echt uiterst serieus. Klonk alsof hij beseft wat nodig is om de top te halen én lijkt het talent ook te hebben…Was een verrassende gast, was leuk!
Terugkijkend zou je kunnen zeggen dat Taylor misschien wel de beste speler van Ajax was dit seizoen? Ik denk dat Berghuis normaal beter is, maar veel geblesseerd. Ik heb de haat richting Taylor nooit zo begrepen, zeer goede basis techniek, oogt tactisch gedisciplineerd en gedreven. Misschien niet het leukste karakter, maar om dat mee te wegen, die luxe is er dit jaar niet in Amsterdam.
Mijn keuze voor beste ajax speler dit seizoen is absoluut Brobbey. Vind hem niet bepaald overkomen als een sympathiek persoon, en irriteer me aan hoe makkelijk hij boos word op alles en iedereen, maar hij is snel, beresterk , scoort makkelijk en heeft ook inzicht en oog voor zijn medespelers.
Misschien (net/nog?) niet goed genoeg voor absolute wereld top, maar subtop europa imho absoluut, en voor nl clubs een topper.
10 second ninja DONE
Schouten als RCV is een noodoplossing, idealiter heb je hem gewoon op het middenveld. Het is overigens ook niet dat PSV niet in centrale verdedigers heeft geinvesteerd maar het is er helaas te vaak niet echt uitgekomen wat je hoopt. Baumgartl & Ramalho niet echt een succes. Bella-Kotchap & Branthwaite als tussenoplossing. Dat een middenvelder dan beter functioneert zegt zeker ook iets over die opties.Sagat schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 08:24:
[...]
Boscagli heeft één significante blessure gehad waardoor hij er lang uit heeft gelegen maar dat maakt hem niet een speler met de blessuregevoeligheid van Bijlow, daar zit nog een grote ruimte tussen.
Aanvallend gezien werd het met het wegvallen van zowel Lang als de verkoop van Vertessen voorin tegen ( al is Vertessen zeker geen geweldenaar, onbegrijpelijk dat hij in zo'n seizoen wil verkassen ). Tilman als middenvelder is prima bruikbaar als linksbuiten maar optimaal is anders. De inzetbaarheid van zulke spelers op meer posities maakt het wel prettiger.
Brobbey niet sympathiek, dat hoor je ook niet vaak haha. Vind zijn interactie met de pers altijd wel mooi, gewoon simpel en eerlijk.Sagat schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 08:58:
[...]
Denk dat hij (Taylor) eerder in het seizoen de gedrevenheid leek te missen als ik me de kritiek goed herinner en veel kansen t/o weinig goals.
Mijn keuze voor beste ajax speler dit seizoen is absoluut Brobbey. Vind hem niet bepaald overkomen als een sympathiek persoon, en irriteer me aan hoe makkelijk hij boos word op alles en iedereen, maar hij is snel, beresterk , scoort makkelijk en heeft ook inzicht en oog voor zijn medespelers.
Misschien (net/nog?) niet goed genoeg voor absolute wereld top, maar subtop europa imho absoluut, en voor nl clubs een topper.
Taylor zeker wel veel potentieel, niet voor niks dat hij al zo lang gevolgd wordt door een aantal grote buitenlandse clubs (Juventus bv). Het lijkt erop dat bij hem het kwartje is gevallen sinds zijn relatie. Volgend seizoen hoop ik dat hij weer makkelijk iets van 15 G/A kan aantikken.
Ik geef toe, sommige interviewers zijn ook echt zuigers en na een wedstrijd (helemaal in dit seizoen) ben je natuurlijk niet al te vrolijk maar nee. Idd, hoewel ik het wel leuke tv vind ( zo hypocriet ben ik absoluut ook wel weerTrishul schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 09:37:
[...]
Brobbey niet sympathiek, dat hoor je ook niet vaak haha. Vind zijn interactie met de pers altijd wel mooi, gewoon simpel en eerlijk.

Maar hee als hij er 20+ inschiet...in dit seizoen EN ook nog eens assists, en wederom.....in een 'normaal' ajax waren dat er imho ook meer geweest. Hij is gewoon goed. Sympathiek is leuk maar niet vereist om prijzen te winnen
Ja ook voor hem geld dat hij beter gedijt in een goedlopend elftal. (en ja is beetje open deur natuurlijk, voor wie geld dit niet, maar sommige spelers kunnen juist als het slecht gaat de boel op sleeptouw nemen, daar acht ik hem minder goed toe instaat).Taylor zeker wel veel potentieel, niet voor niks dat hij al zo lang gevolgd wordt door een aantal grote buitenlandse clubs (Juventus bv). Het lijkt erop dat bij hem het kwartje is gevallen sinds zijn relatie. Volgend seizoen hoop ik dat hij weer makkelijk iets van 15 G/A kan aantikken.
10 second ninja DONE
Ik ben als NIET Ajax fan Brobbey juist gaan waarderen door de interviews. Wel de interviews die niet na de wedstrijd waren maar juist buiten het voetbal. Eigenlijk best een leuke gast.Trishul schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 09:37:
[...]
Brobbey niet sympathiek, dat hoor je ook niet vaak haha. Vind zijn interactie met de pers altijd wel mooi, gewoon simpel en eerlijk.
Taylor zeker wel veel potentieel, niet voor niks dat hij al zo lang gevolgd wordt door een aantal grote buitenlandse clubs (Juventus bv). Het lijkt erop dat bij hem het kwartje is gevallen sinds zijn relatie. Volgend seizoen hoop ik dat hij weer makkelijk iets van 15 G/A kan aantikken.
Hmmz ik moet eerlijk zeggen dat ik buiten studio sport en de verdwaalde live wedstrijd weinig voetbal nieuws volg. Kan zo maar dat als ik die interviews WEL gezien zou hebben ik ook mijn mening zou bijstellen.rikoos schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:48:
[...]
Ik ben als NIET Ajax fan Brobbey juist gaan waarderen door de interviews. Wel de interviews die niet na de wedstrijd waren maar juist buiten het voetbal. Eigenlijk best een leuke gast.
Kijk heel af en toe op zondag nog studio voetbal (wel vaker met de avond samenvatting) maar daarbuiten zeer weinig.
10 second ninja DONE
Ik ben voor Feyenoord, dus da's meteen mijn disclaimerZieMaar! schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 08:41:
[...]
Bakayoko was bij Bart Vriends te gast in de Cor Potcast en ondanks zijn flegmatieke uitstraling, neemt hij het voetbal echt uiterst serieus. Klonk alsof hij beseft wat nodig is om de top te halen én lijkt het talent ook te hebben…Was een verrassende gast, was leuk!
Terugkijkend zou je kunnen zeggen dat Taylor misschien wel de beste speler van Ajax was dit seizoen? Ik denk dat Berghuis normaal beter is, maar veel geblesseerd. Ik heb de haat richting Taylor nooit zo begrepen, zeer goede basis techniek, oogt tactisch gedisciplineerd en gedreven. Misschien niet het leukste karakter, maar om dat mee te wegen, die luxe is er dit jaar niet in Amsterdam.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
De mooiste quote:rikoos schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:48:
[...]
Ik ben als NIET Ajax fan Brobbey juist gaan waarderen door de interviews. Wel de interviews die niet na de wedstrijd waren maar juist buiten het voetbal. Eigenlijk best een leuke gast.
Wat zou je doen als je geen voetballer was geworden?
- Tennis
Kan je tennissen dan?
- Nee
En dat Hans het niet leuk zou vinden als Brobbey met zijn vrouw op vakantie zou gaan, haha. Ja, ik kan wel genieten van zijn interviews.
psst, dat was TennisJEightyFive schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 12:54:
[...]
De mooiste quote:
- Honkbal
Kan je honkballen dan?
- Nee
En dat Hans het niet leuk zou vinden als Brobbey met zijn vrouw op vakantie zou gaan, haha. Ja, ik kan wel genieten van zijn interviews.
Eens over Dest, maar niet over Teze. Teze had een waanzinnig seizoen, maar ik vrees dat hij wel een beetje op zijn top zit. Ik verwacht dat hij flink door de mand valt als hij hogerop gaat spelen.Sagat schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 08:24:
[...]
Wat @Napo zei, Boscagli heeft 1 langdurige blessure gehad, en Schouten is verdedigend middenvelder. Bij gebrek aan beter stond hij soms achterin. Wel mee eens dat er voor komend seizoen een sterke CV bij moet komen voor PSV.Maar eerlijk is eerlijk, PSV was op bijna elke positie sterk. de 2e centrale plek naast Schouten is wellicht nog een discussie punt, hoewel dat nu Boscagli weer speelt ook niet vaak meer genoemd werd (is hij mogelijk de psv versie van Bijlo, vaak geblesseerd?) Op het middenveld en zelfs voorin gewoon genoeg breedte om blessures en/of vorm issues op te vangen.
Als iemand 30M+ biedt, zeg ik strik er om en veel plezier er mee. Ik vind hem niet super, net als Madueke eigenlijk. Nooit enorm fan van geworden, maar misschien zijn wij ook wel verwend met een linkerkant die eerst Gakpo was, en nu Lang (als hij niet stuk is). In Nederland zal je niet veel beter vinden.Het mooiste vind ik nog de kritiek op Bakayoko, en uiteraard, het is een voetballer en een mens dus hij maakt fouten en als het je favo club is kijk je er toch anders naar, maar als ik zie wat hij qua doelpunten, dreiging en energie brengt......ik zou hem er iig graag bij hebben bij mijn cluppie.
En als ik dan kijk naara ajax geld dat voor een Taylor en Bergwijn toch een stukkie minder(hoewel Taylor de laatste weken wel makkelijk scoort!).
Ik denk dat de zomer van PSV zal gaan over wie behouden kan/wil worden en hopelijk hoeft er maar op een paar plekken wat verstekt te worden.
Oh ja
Ik zou hem wel naast mij willen hebben dan. Service van 250 per uur met die armenJEightyFive schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 12:54:
[...]
De mooiste quote:
- Tennis
Kan je tennissen dan?
- Nee
(of ze ingaan is weer wat anders
Uit nieuwsgierigheid en niet om persé om discussie te starten over wie er beter zijn of waren. Als men het Ajax van '18-'19 vergelijkt met dit PSV. Stel er is een wedstrijd tussen die twee selecties: wie winnen er dan?ElPaco schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 14:32:
Als iemand 30M+ biedt, zeg ik strik er om en veel plezier er mee. Ik vind hem niet super, net als Madueke eigenlijk. Nooit enorm fan van geworden, maar misschien zijn wij ook wel verwend met een linkerkant die eerst Gakpo was, en nu Lang (als hij niet stuk is). In Nederland zal je niet veel beter vinden.
Ik zou alsnog kiezen voor het Ajax van '18-'19. Dat elftal had in de Premier League en La Liga ook gewoon meegedaan om het kampioenschap. Dit PSV verdiend alle credits, maar vind ik vergelijking met dat elftal toch net een tikkie minder. Ben gewoon even benieuwd waar men dit PSV schaalt qua 'imponeringsfactor' (so to speak).
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024