Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ow! Die term kende ik nog niet maar kan ik helemaal in meegaan!Gonadan schreef op woensdag 24 april 2024 @ 21:51:
[...]
Ik dacht dat we dat tegenwoordig realistisch voetbal vanuit de omschakeling noemden? Of bij Ajax dan weer niet?
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Ja.. heul heul vroegah was er een tijd dat tegenstanders al een 1tje noteerde, als ze bij Ajax op bezoek moesten.. ploeg heel houden, geen blessures/kaarten en hopen dat die 90 minuten snel voorbij zijn met zo min mogelijk tegendoelpunten. Idem bij psv en Feyenoord. Dan viel er gewoon niks te halen.Vos schreef op woensdag 24 april 2024 @ 21:47:
[...]
Maar duels moet je juist wel aangaan tegen op papier sterkere ploegen.
Maar zo kan je de vraag andersom ook stellen, hoe vaak heeft Ajax in de afgelopen 3 jaar mazzel gehad met de interpretatie van de arbitrage waardoor ze geen rood kregen?toolkist schreef op woensdag 24 april 2024 @ 21:45:
[...]
Meer dan genoeg voorbeelden. Oa Hartman vorig jaar na 15 minuten ofzo?
Kan Martinez (of was het Alvarez), Antony en vorige week Bergwijn zo snel al voor de geest halen en dat is alleen tegen Feyenoord. Maar laten we niet van dit statistische geneuzel toepassen want dan zijn er nog veel meer momenten te verzinnen voor (of tegen) de club. Idem geldt voor andere clubs.
Zo kan je ook de penalties voor en tegen statistieken erbij pakken,daar zijn ook dergelijke interessante statistieken (en verschillen) te ontdekken.
Het gaat er toch niet om dat Ajax mazzel heeft gehad? Het gaat er om dat Ajax al 3 fucking jaar geen rood mee krijgt, dat is gewoon echt onmogelijk, zeker voor een ploeg als Ajax die normaal gesproken in de 16 van de tegestander leeft(dit seizoen helaas niet natuurlijk)jbdeiman schreef op woensdag 24 april 2024 @ 21:56:
[...]
Maar zo kan je de vraag andersom ook stellen, hoe vaak heeft Ajax in de afgelopen 3 jaar mazzel gehad met de interpretatie van de arbitrage waardoor ze geen rood kregen?
Kan Martinez (of was het Alvarez), Antony en vorige week Bergwijn zo snel al voor de geest halen en dat is alleen tegen Feyenoord. Maar laten we niet van dit statistische geneuzel toepassen want dan zijn er nog veel meer momenten te verzinnen voor (of tegen) de club. Idem geldt voor andere clubs.
Zo kan je ook de penalties voor en tegen statistieken erbij pakken,daar zijn ook dergelijke interessante statistieken (en verschillen) te ontdekken.
Ik denk juist dat dat zo hoog staan ervoor zorgt dat je zelden doorgebroken spelers hebt die neergehaald kunnen worden. Directe rode kaarten voor grof spel zien we sowieso heel weinig…Terranova schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:02:
[...]
Het gaat er toch niet om dat Ajax mazzel heeft gehad? Het gaat er om dat Ajax al 3 fucking jaar geen rood mee krijgt, dat is gewoon echt onmogelijk, zeker voor een ploeg als Ajax die normaal gesproken in de 16 van de tegestander leeft(dit seizoen helaas niet natuurlijk)
Je bedoelt makkelijk rood krijgen zoals Bergwijn die recentelijk in de Klassieker een overduidelijke slaande beweging maakte? Oh nee, wacht… met spelers als hem is het vragen om problemen. Een blok frustratie op het veld.Terranova schreef op woensdag 24 april 2024 @ 21:41:
Ik wordt er ondertussen een beetje strontziek van dat Ajax wel makkelijk rood krijgt maar vervolgens al 3 jaar geen rode kaart "mee" heeft gehad terwijl er meerdere roodwaardige overtredingen zijn geweest.
https://www.voetbalnieuws...-geen-rode-kaart-mee.html
Het is overigens rood omdat ondanks dat het licht is, vasthouden geen voetbal-overtreding is. Het gebeurt niet met de intentie om de bal te spelen.
Die lijkt redelijk wakker geschud te zijn doordat hij er even naast stond. Daarnaast merk je ook dat het achterin ietsjepietsje minder chaotisch is wat ook meer ruimte geeft om naar voren te kunnen.ST10©DE schreef op woensdag 24 april 2024 @ 21:59:
Ik kijk niet vaak Ajax. Maar klopt het dat, in alle malaise, Taylor meer vooruit is gaan voetballen? Ziet er een stuk aanvallender uit bij hem.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Komt denk ik vooral omdat hij nu op 10 staat in plaats van op 6/8 of zelfs linker wingback zoals de afgelopen paar wedstrijdenST10©DE schreef op woensdag 24 april 2024 @ 21:59:
Ik kijk niet vaak Ajax. Maar klopt het dat, in alle malaise, Taylor meer vooruit is gaan voetballen? Ziet er een stuk aanvallender uit bij hem.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Hopen dat Excelsior er nog maar eentje in prikt dan maar.
Zegt iemand hier dat Bergwijn daar geen rood verdiende? Nee natuurlijk niet, als je niet zonder clubbril kan reageren, reageer dan helemaal niet.Woodsy schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:04:
[...]
Je bedoelt makkelijk rood krijgen zoals Bergwijn die recentelijk in de Klassieker een overduidelijke slaande beweging maakte? Oh nee, wacht… met spelers als hem is het vragen om problemen. Een blok frustratie op het veld.
.
Het is overigens rood omdat ondanks dat het licht is, vasthouden geen voetbal-overtreding is. Het gebeurt niet met de intentie om de bal te spelen.
Sorry hoor maar dit is gewoon karma voor Bergwijn.Terranova schreef op woensdag 24 april 2024 @ 21:41:
Ik wordt er ondertussen een beetje strontziek van dat Ajax wel makkelijk rood krijgt maar vervolgens al 3 jaar geen rode kaart "mee" heeft gehad terwijl er meerdere roodwaardige overtredingen zijn geweest.
https://www.voetbalnieuws...-geen-rode-kaart-mee.html
Deze reactie van joubis wel ironisch. Maar misschien bedoelde je het wel sarcastischTerranova schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:07:
[...]
als je niet zonder clubbril kan reageren, reageer dan helemaal niet.
Nee, ik post met een Ajax clubbril over Ajax. Ik ga nooit maar dan ook nooit met een clubbril reageren op iets wat niets met Ajax te maken heeft. Maar zoals gewoonlijk wordt er een blik met Ajax-haters opengetrokkken in dit topic zodra er iets negatiefs bij Ajax gebeurd(ongeacht of het terecht is).sNielz123 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:08:
[...]
Deze reactie van joubis wel ironisch. Maar misschien bedoelde je het wel sarcastisch
Hier geen ajax hater, maar ben voor ajax. In hoeverre.. minder dan jij denkt. Ik snap je gevoel wel, het is beetje zoals wat ik bovenstaande post. Maar heeft echt 0 zin om me over op te winden.Terranova schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:10:
[...]
Nee, ik post met een Ajax clubbril over Ajax. Ik ga nooit maar dan ook nooit met een clubbril reageren op iets wat niet met Ajax te maken heeft. Maar zoals gewoonlijk wordt er een blik met Ajax-haters opengetrokkken in dit topic zodra er iets negatiefs bij Ajax gebeurd(ongeacht of het terecht is).
Terwijl ik dit typ, gooi jij nu denk ik de afstandsbediening naar de tv.
Flickr PSN ID= cheironnl
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Ik had het ook niet over jou hoor, maar over mensen die uit het niets dingen erbij halen die niet bij de discussie hoorde om het maar "goed te praten" dat Ajax al 3 jaar geen rood heeft mee gehad, want ze hebben ook wel eens mazzel.Millie-ano schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:13:
[...]
Hier geen ajax hater, maar ben voor ajax. In hoeverre.. minder dan jij denkt. Ik snap je gevoel wel, het is beetje zoals wat ik bovenstaande post. Maar heeft echt 0 zin om me over op te winden.
Terwijl ik dit typ, gooi jij nu denk ik de afstandsbediening naar de tv.
Qua alles...gws24 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:14:
Tuurlijk Rensch, laat hem maar gewoon lekker binnen koppen. Wat een slappe zak is dat toch ook qua verdedigen.
Vanaf de TV heb je een mooie helikopter view. Niemand loopt zonder bal. En als ze het al doen, is het maar 1 ... En diegene met bal is zo murw dat hij niet durft te spelen. Dus tikkie terug.
Gewoon te weinig kwaliteit.Millie-ano schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:15:
Hele jeu is er ook uit bij Ajax. Al tig wedstrijden, niemand doet meer wat.
Vanaf de TV heb je een mooie helikopter view. Niemand loopt zonder bal. En als ze het al doen, is het maar 1 ... En diegene met bal is zo murw dat hij niet durft te spelen. Dus tikkie terug.
Of is dit ook weer de schuld van de trainer?
XXXVI
Eens en deelsAdvizor schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:20:
[...]
Gewoon te weinig kwaliteit.
Ik weet niet of dat alleen oorzaak of toch ook deels gevolg is. Het publiek is kritisch, op t cynische af soms. De media staan te trappelen om alles uit te vergroten en dan heb je allemaal hele jonge gasten. Dan moet je bijna de bravoure van Noa Lang hebben wil je nog echt risico in je spel willen leggen.Millie-ano schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:15:
Hele jeu is er ook uit bij Ajax. Al tig wedstrijden, niemand doet meer wat.
Ja, die krijgt er geen speelwijze in.Advizor schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:20:
[...]
Gewoon te weinig kwaliteit.
Als 2 trainers achter elkaar dat lukt. Aan wie ligt het dan?
Aan de trainer.Vrietje schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:23:
[...]
Wat is dit voor omgekeerd jinxST10©DE schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:23:
Ik ga slapen. Ik hoop dat als ik morgen wakker word, Ajax nog twee keer heeft gescoord en Excelsior niet meer. 7 punten in de pocket…
Ja van alles wat waarschijnlijk. Maar het zijn ook geen halve ballen vooruit, maar gewoon hele ballen terug.ZieMaar! schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:21:
[...]
Ik weet niet of dat alleen oorzaak of toch ook deels gevolg is. Het publiek is kritisch, op t cynische af soms. De media staan te trappelen om alles uit te vergroten en dan heb je allemaal hele jonge gasten. Dan moet je bijna de bravoure van Noa Lang hebben wil je nog echt risico in je spel willen leggen.
Selectie is ook niet top. Maar de trainers die we hebben gehad waren nou ook geen je van het.Vrietje schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:23:
[...]
Dus ik denk dan aan diegene die 2 slechte trainers heeft aangesteld ?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Degene die die trainers aanstelt...Vrietje schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:23:
[...]
Wat ver van de goal, maarja had zo maar gekund.Gonadan schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:27:
Douchen lijkt me dan ook?
Potdimme @Terranova toch gelijksNielz123 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:28:
Rood tegen Ajax? Lijkt me niet.
Als je denkt het kan niet gekker brengt Schip Gaai

XXXVI
Dat is gewoon basis, dat kunnen ze echt wel.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
't ego van de scheids aanvallen is tegenwoordig met die regels sowieso geel, dus ja dat was een goede beslissing helaasephymerous schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:29:
Ook daar kan je gewoon rood geven. In plaats van enige mate van zelfreflectie geeft de scheidsrechter Tahirovic geel.
Die laatste snap ik enigzins, die loopt de hele flank itt Renschephymerous schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:29:
Ook daar kan je gewoon rood geven. In plaats van enige mate van zelfreflectie geeft de scheidsrechter Tahirovic geel.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Ook zonder hands had die speler de bal gewoon. Zou dat niet meespelen? Plus was gewoon verdediger in de buurt, maar dat is altijd dubieus….
[ Voor 3% gewijzigd door ZieMaar! op 24-04-2024 22:30 ]
't ging om doorgebroken speler, want er was niemand die tussen Godts en de goal in stond.Advizor schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:30:
Hands is geel. Geen rood.
Ik vond het ook wat ver voor Rood, maar het is wat mij betreft een vergelijkbare situatie met Bergwijn, waar het blijkbaar wel rood moest zijn.
Het is best bizar eigenlijk. Of Excelsior heeft enorm veel geluk, want hier winnen van Ajax is een enorme opsteker voor lijfsbehoud in eredivisie. Aan de andere kant maakt die scheidsrechter wel wat rare beslissingen, alsof de wedstrijd zo moet verlopen...ephymerous schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:29:
Misschien komt dat ook door de post zelf en het moment waarop. Bergwijn heeft terecht een rode kaart gekregen en dan volgt een post waarin 'het Ajax ook nooit meezit', want hun tegenstanders krijgen nooit rood.Terranova schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:14:
[...]
Ik had het ook niet over jou hoor, maar over mensen die uit het niets dingen erbij halen die niet bij de discussie hoorde om het maar "goed te praten" dat Ajax al 3 jaar geen rood heeft mee gehad, want ze hebben ook wel eens mazzel.
Dus dan worden er inderdaad momenten bij gehaald waar het Ajax wel (erg) meezat, als tegenwicht voor dat geschetste beeld.
Per ongeluk telt niet?Agent47 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:30:
Is het geen rood omdat de bal niet onder zijn benen door kon? Dan is geel maximaal omdat het per ongeluk is lijkt me? Kan me niks anders bedenken.
Verschil tussen een overtreding in de poging de bal te spelen of een overtreding zonder dat gepoogd wordt de bal te spelen.Terranova schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:31:
[...]
't ging om doorgebroken speler, want er was niemand die tussen Godts en de goal in stond.
Ik vond het ook wat ver voor Rood, maar het is wat mij betreft een vergelijkbare situatie met Bergwijn, waar het blijkbaar wel rood moest zijn.
Dat is al een paar keer uitgelegd, zelfs in de rust nog op tv.
In deze komt inderdaad de bal op de hand, maar was dat ook vooral ongelukkig en geen slaande beweging naar de bal ofzo om de aanval te onderbreken.
Terecht? Vooral makkelijk en daar ging het om. Als zulk soort makkelijke rode kaarten wel kunnen, waarom valt het dan al 3 jaar niet de andere kant opjbdeiman schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:32:
[...]
Misschien komt dat ook door de post zelf en het moment waarop. Bergwijn heeft terecht een rode kaart gekregen en dan volgt een post waarin 'het Ajax ook nooit meezit', want hun tegenstanders krijgen nooit rood.
Dus dan worden er inderdaad momenten bij gehaald waar het Ajax wel (erg) meezat, als tegenwicht voor dat geschetste beeld.
Ik hoop echt dat Ajax gewoon 5e wordt want een playoff wedstrijd op de Toekomst zonder publiek is toch verschrikkelijk en een aanfluiting
En de knvb heeft natuurlijk niet het lef om die wedstrijd om te draaien
[ Voor 4% gewijzigd door FreakNL op 24-04-2024 22:36 ]
Dat verschil maakt alleen uit binnen de 16 als er ook een penalty wordt gegeven, niet erbuiten.jbdeiman schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:35:
[...]
Verschil tussen een overtreding in de poging de bal te spelen of een overtreding zonder dat gepoogd wordt de bal te spelen.
Dat is al een paar keer uitgelegd, zelfs in de rust nog op tv.
In deze komt inderdaad de bal op de hand, maar was dat ook vooral ongelukkig en geen slaande beweging naar de bal ofzo om de aanval te onderbreken.
Deze scheidsrechter heeft toch meer dan Kooij? .. ook jong, maar hij oogt wel wat natuurlijker gezag te hebben.
Enige goede antwoordAdvizor schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:38:
Nou, medelijden van de var.
Vooral gemakkelijk dat ze de regels volgen? Wat is nu de discussie die je probeert aan te gaan? Het is gewoon uitgelegd en volgens de regels, als Bergwijn glijdend naar de bal de tegenstander onderuit had geveegd, dan was het wel geel.Terranova schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:36:
[...]
Terecht? Vooral makkelijk en daar ging het om. Als zulk soort makkelijke rode kaarten wel kunnen, waarom valt het dan al 3 jaar niet de andere kant op
Gewoon dom van Bergwijn en volgens de regels gegeven.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Vergeleken met Kooij heeft alles en iedereen meer. Want dan noem je er ook wel 1.Millie-ano schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:38:
Los van alles. Heb hem niet bij andere wedstrijden op het netvlies.
Deze scheidsrechter heeft toch meer dan Kooij? .. ook jong, maar hij oogt wel wat natuurlijker gezag te hebben.
Dit zijn totaal onvergelijkbare situaties.Trishul schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:39:
Mwa, gewoon geel en door. Overijverige speler en ze komen helaas tegelijk in op elkaar/de bal. Anders had je net ook rood moeten geven voor die hands tegen doorgebroken speler.
... Nou valt mee. Minuut 80Millie-ano schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:35:
Dan krijg je straks zon slappe lul wissel om in minuut 85 nog een gelijkspel te forceren. .. NU moet je volle bak gaan. Je hebt nog een goede 15-20 minuten.. die 1-3 maakt dan ook niet uit als het nu 1-2 staat.
De spelregels worden in het laatste geval niet gevolgd.D-e-n schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:40:
Dit klopt toch niet? Een gewone overtreding in de zestien die toch al bestraft wordt met een penalty is rood maar een smerige overtreding niet? De spelregels zijn zo ontzettend stuk
Haha ja. Maar toch, hij doet het niet verkeerd. Fluit wel waar hij moet fluiten, dat is al iets tegenwoordigtoolkist schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:39:
[...]
Vergeleken met Kooij heeft alles en iedereen meer. Want dan noem je er ook wel 1.
Regels zijn inderdaad stuk, maar het niveau van de scheidsrechters is ook bijzonder laag. Dit was gewoon roodD-e-n schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:40:
Dit klopt toch niet? Een gewone overtreding in de zestien die toch al bestraft wordt met een penalty is rood maar een smerige overtreding niet? De spelregels zijn zo ontzettend stuk
Heb je gelijk in, maar de speler was de verdediger niet voorbij nog, de afstand was groter en op kortere afstand (want rechte lijn) liep nog een Excelsior verdediger.toolkist schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:37:
[...]
Dat verschil maakt alleen uit binnen de 16 als er ook een penalty wordt gegeven, niet erbuiten.
Het is niet te interpreteren of de speler van Ajax sneller zou zijn geweest dan die verdediger.
Het blijft interpretatie maar dat was de actie van Bergwijn volgens de regels niet.
[ Voor 8% gewijzigd door jbdeiman op 24-04-2024 22:43 ]
Ik vind er eigenlijk al heel lang geen reet meer aan. De ene keer gaat het heel rigide volledig volgens de letter van de spelregels, de andere keer weer totaal niet. De VAR mierenneukt voor het vaderland, de regels wanneer de VAR iets mag doen zijn al vrij bijzonder, en als de scheidsrechter een te grote ego heeft dan doet de VAR niets.D-e-n schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:40:
Waarom moet het bij voetbal toch weer zo raar en lijkt het altijd weer zo'n willekeur? Het haalt de lol aardig van het spelletje af zo.
Doe niet zo moeilijk en laat lekker veel doorspelen, gewoon foebele.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die knakker van Bergwijn ging nooit meer in scoringskans komen en gaf zelfs zijn arm (afhouden). Je kunt er op heel veel manieren naar kijken als je wilt.jbdeiman schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:42:
[...]
Heb je gelijk in, maar de speler was de verdediger niet voorbij nog, de afstand was groter en op kortere afstand (want rechte lijn) liep nog een Excelsior verdediger.
Het is niet te interpreteren of de speler van Ajax sneller zou zijn geweest dan die verdediger.
Het blijft interpretatie maar dat was de actie van Bergwijn volgens de regels niet.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Flickr PSN ID= cheironnl
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024