XXXVI
Die vind ik wel raar. Alle wissels nog een varretje.ephymerous schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:51:
Vier minuten extra tijd maar? In de Kuip minstens zeven
6 wisselmomenten, 4 gele kaarten, een var moment, valt alles mee dat ze niet maar +2 gevenephymerous schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:51:
Vier minuten extra tijd maar? In de Kuip minstens zeven
Zeker kan dat, als je genoeg zoekt is er altijd wel iets te vinden wat je eigen beeld staaft. Zo zijn er ook legio onderzoeken met vooringenomen beeld gestart en (Rara hoe kan het ) qua uitkomst inderdaad uitkomen op het idee waarmee werd gestart.Gonadan schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:47:
[...]
Die knakker van Bergwijn ging nooit meer in scoringskans komen en gaf zelfs zijn arm (afhouden). Je kunt er op heel veel manieren naar kijken als je wilt.
Maargoed, ik hou er maar mee op, als de mensen met kennis over de regels aangeven dat het klopt zijn er altijd supporters die vinden van niet en met allerlei redenen komen waarom zij toch gelijk hebben .
Laten we eerlijk zijn: minder blessuretijd is in t voordeel van Ajax…toolkist schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:52:
[...]
6 wisselmomenten, 4 gele kaarten, een var moment, valt alles mee dat ze niet maar +2 geven
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Precies naar voorbeeld van coach en aanvoerder. Over een seizoen of drie speelt geen speler meer voor Ajax. Volgens mij is er werkelijk geen speler die ik ga missen.Millie-ano schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:54:
En het sjokt maar en sjokt maar.. man man man
XXXVI
Als je vd Boomen ziet teruglopen dan verlang je in dit soort situaties terug naar BlindMillie-ano schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:54:
En het sjokt maar en sjokt maar.. man man man
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Dan ook niet meer doen als t bij Feyenoord tegenzit qua beslissingen hejbdeiman schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:53:
Maargoed, ik hou er maar mee op, als de mensen met kennis over de regels aangeven dat het klopt zijn er altijd supporters die vinden van niet en met allerlei redenen komen waarom zij toch gelijk hebben .
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Agent47 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:55:
Wat was dit voor Sjaak zwart loop voetbal dan ?

Mja, maar dat geldt ook voor de supporters van de andere kant en de knakkers op TV zitten er vaker naast dan goed. Dat zijn allemaal geen argumenten die stand houden.jbdeiman schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:53:
Zeker kan dat, als je genoeg zoekt is er altijd wel iets te vinden wat je eigen beeld staaft. Zo zijn er ook legio onderzoeken met vooringenomen beeld gestart en (Rara hoe kan het ) qua uitkomst inderdaad uitkomen op het idee waarmee werd gestart.
Ik snap gerust dat als je nu ineens heel erg op de regels gaat zitten je dit als strafschop kunt uitleggen, maar ik vind het allemaal één grote ballerinashow. Ik erger mij al jaren aan het geneuzel waarin je allemaal overtredingen uitlokt en zomaar strafschoppen cadeau krijgt. (als je me een beetje volgt zie je dat dat weinig met mijn club te maken heeft maar gewoon in het algemeen)
Het is één grote farce geworden. De mond vol over eerlijker en duidelijker, maar onder de streep is daar weinig aan veranderd. Hooguit dingen als doellijntechnologie brengen écht een voordeel.
Het gevoel van genaaid worden ga je toch niet weg krijgen, dat hoort gewoon bij sport wanneer een beslissing tegen je cluppie uit valt. Je moet dat ook helemaal niet naar nul willen brengen, laat het gewoon gaan.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Terug naar de tijd van het plein en veldje. Toen had je geen scheidsrechter. Je wist het verschil tussen echt een schop of dat je een jankerd was en gewoon door moest foeballe. En het hele pleintje was het eens dat je of wel of niet die vrije trap kreeg.Gonadan schreef op woensdag 24 april 2024 @ 23:01:
[...]
Mja, maar dat geldt ook voor de supporters van de andere kant en de knakkers op TV zitten er vaker naast dan goed. Dat zijn allemaal geen argumenten die stand houden.
Ik snap gerust dat als je nu ineens heel erg op de regels gaat zitten je dit als strafschop kunt uitleggen, maar ik vind het allemaal één grote ballerinashow. Ik erger mij al jaren aan het geneuzel waarin je allemaal overtredingen uitlokt en zomaar strafschoppen cadeau krijgt. (als je me een beetje volgt zie je dat dat weinig met mijn club te maken heeft maar gewoon in het algemeen)
Het is één grote farce geworden. De mond vol over eerlijker en duidelijker, maar onder de streep is daar weinig aan veranderd. Hooguit dingen als doellijntechnologie brengen écht een voordeel.
Het gevoel van genaaid worden ga je toch niet weg krijgen, dat hoort gewoon bij sport wanneer een beslissing tegen je cluppie uit valt. Je moet dat ook helemaal niet naar nul willen brengen, laat het gewoon gaan.
Denk dat daarom ook veel spelers te slap zijn. Ze verwachten het fluitje al, weten niet meer wat het is om door te spelen. Dan vergeten ze simpelweg wat ze moeten doen als die niet fluit.
[ Voor 6% gewijzigd door Millie-ano op 24-04-2024 23:06 ]
Bij winst gaat NEC eroverheen toch? En Utrecht ook niet ver achter als die winnen. Gaat nog spannend worden om p6
Klopt bij winst staat NEC 1 punt los. Gelukkig moeten ze tegen AZ, niet dat die in goede doen is. Maar toch lastig potje.LZ86 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 23:08:
Oef, wat doet dit voor de stand?
Bij winst gaat NEC eroverheen toch? En Utrecht ook niet ver achter als die winnen. Gaat nog spannend worden om p6
NEC maak ik mij minder zorgen om, die hebben een zwaar programma. Utrecht is degene die er nog wel eens met de vijfde plek vandoor kon gaan als Ajax zo bezig blijft.LZ86 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 23:08:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Iedereen heeft het over de Mislintat aankopen. Maar Bergwijn... Die laat zien dat de roep om Nederlandse spelers met een Ajax verleden totaal kortzichtig is. Ongekend slechte aankoop. Echt bron van zoveel problemen bij dit Ajax. Past echt in het rijtje met de grootste miskopen van de club. De Ivan Gabrich lijst.ephymerous schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:55:
[...]
Precies naar voorbeeld van coach en aanvoerder. Over een seizoen of drie speelt geen speler meer voor Ajax. Volgens mij is er werkelijk geen speler die ik ga missen.
Alleen daarom is het al hopen op p5 en dan die kneus direct verschepen naar de zandbak. Zodat niemand meer geconfronteerd wordt met dat ongeïnteresseerde zelfvoldane gesjok van die man.
Maar dat zijn we wel met elkaar eens, de regels slaan op veel momenten door en worden ieder seizoen grijzer en meer interpretabel, het is daar zeker niet beter op geworden.Gonadan schreef op woensdag 24 april 2024 @ 23:01:
[...]
Mja, maar dat geldt ook voor de supporters van de andere kant en de knakkers op TV zitten er vaker naast dan goed. Dat zijn allemaal geen argumenten die stand houden.
Mijn reactie-reeks begon vooral doordat de frustratie (denk ik) wat de overhand kreeg bij de reactie dat bij Ajax nooit eens een rode kaart kwam voor de tegenstander. Wat voor mij de suggestie opwekt dat de rode kaart onterecht zou zijn en dat het gevoel overheerst dat Ajax stelselmatig genaaid zou worden.
Daar wilde ik een tegengeluid op geven, want dan zijn er evenzoveel momenten te vinden waar ze worden gematst. Het gevoel snap ik (als Feyenoorder) maar al te goed en voor mij geldt ook dat ik in elk geval altijd bewust probeer niet alles alleen door mijn clubbril te bekijken. (Voorbeeld moment met Lang en Wieffer, waar ik ook aangeef dat je m kan geven, maar als de arbiter beslist heeft dat hij de bal speelt, mag de var niet meer ingrijpen, sterker ik vermoed dat als je een hockey var systeem had, en de arbiter moest kijken dat die toch op de stip zou gaan. Maar dat is het risico van de huidige regels)
Andersom heb ik ook helemaal geen haat jegens enige andere club, en ik begrijp maar al te goed dat er veel frustratie kan ontstaan als je het gevoel van onrecht hebt en het bij je club totaal niet loopt. Alleen maakt dat voor mij niet dat ik dan naar geen tegengeluid geef bij een (nogmaals voor mijn idee) frustratie reactie om het iets meer te nuanceren.
Daarnaast vind ik ook dat Ajax Europa in zou moeten, want wat Utrecht (draait natuurlijk heel goed de tweede seizoenshelft ) of NEC daar zou moeten zet ook ook mijn vraagtekens bij t.a.v. het Nederlands voetbal. Ook al verdienen ze het op basis van dit seizoen en de regels wel, ik heb daar totaal geen verwachtingen van Europees gezien.
Ik hoop dat ik hiermee de (voor mijn gevoel) frustratie die mijn reactie mogelijk opriep weer wat is ingedaald en je ook begrijpt dat het niet is om jou (of welke andere ) als Ajacied te frustreren maar meer om de nuance erin te houden.
[ Voor 3% gewijzigd door jbdeiman op 25-04-2024 06:51 ]
Mwa Ajax had hogere xGAgent47 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:49:
Wat een geluk
Naast ook de niet-gegeven rode kaart voor Gaaei (dieprood!) waren er wel meer dingen waarvan ik (na terecht rood voor Bergwijn en een pingel voor Excelsior) dacht dat zowel scheids als VAR ineens spontaan medelijden met Ajax hadden.ZieMaar! schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:54:
[...]
Laten we eerlijk zijn: minder blessuretijd is in t voordeel van Ajax…
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
En dan maken ze Bergwijn ook nog aanvoerder, die man is in helemaal niks een voorbeeld voor andere jongens. Leuk als je tips wilt hebben over een face tattoo, maar verder moet je die man zo snel mogelijk weg doen.Kist schreef op donderdag 25 april 2024 @ 00:17:
[...]
Iedereen heeft het over de Mislintat aankopen. Maar Bergwijn... Die laat zien dat de roep om Nederlandse spelers met een Ajax verleden totaal kortzichtig is. Ongekend slechte aankoop. Echt bron van zoveel problemen bij dit Ajax. Past echt in het rijtje met de grootste miskopen van de club. De Ivan Gabrich lijst.
Alleen daarom is het al hopen op p5 en dan die kneus direct verschepen naar de zandbak. Zodat niemand meer geconfronteerd wordt met dat ongeïnteresseerde zelfvoldane gesjok van die man.
Ik gok dat NEC heel erg gemotiveerd is na de verloren bekerfinale. Ze kunnen alsnog Europa in (zonder playoffs te spelen). AZ kan niet meer echt omhoog of omlaag.LZ86 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 23:08:
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
AZ, Excelsior, Feyenoord, Almere... nou poeh poeh zwaar programma zeg voor NEC.Gonadan schreef op woensdag 24 april 2024 @ 23:38:
[...]
NEC maak ik mij minder zorgen om, die hebben een zwaar programma. Utrecht is degene die er nog wel eens met de vijfde plek vandoor kon gaan als Ajax zo bezig blijft.
Daar zijn nog wel 7 tot 9 punten te halen voor NEC, zeker wanneer ze als afgelopen zondag blijven voetballen. (Misschien wel 9 tot 12 wanneer Slot besluit de supporters een afscheidskado te geven en de 3 punten aan NEC te gunnen.
Ik vrees overigens met grote vreze, voor de Europese ambities van Ajax wanneer ze inderdaad Play-offs moeten voetballen, wanneer je al met moeite/geen vuist kunt maken tegen de laagvliegers wat ga je dan klaarspelen tegen teams als Utrecht en Sparta.
[ Voor 30% gewijzigd door TIGER1125 op 25-04-2024 08:30 ]
Verwijderd
AZ kan na NEC uit en Twente thuis op 2 punten van plek 3 staan.Mog schreef op donderdag 25 april 2024 @ 08:08:
Ik gok dat NEC heel erg gemotiveerd is na de verloren bekerfinale. Ze kunnen alsnog Europa in (zonder playoffs te spelen). AZ kan niet meer echt omhoog of omlaag.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2024 08:28 ]
We zitten er waarschijnlijk precies hetzelfde in. Ook ik was bezig met een tegengeluid (doe ik vaker) aangezien er in eens veel leden langs kwamen die ineens heel letterlijk op de regels gingen zitten. Regels waarvan ik al een tijdje niet zo gelukkig ben over de interpretatie en handhaving, maar ook voelt het wat makkelijk om de regels zijn regels kaart te spelen als je verder geen partij bent in de wedstrijd.jbdeiman schreef op donderdag 25 april 2024 @ 06:49:
Maar dat zijn we wel met elkaar eens, de regels slaan op veel momenten door en worden ieder seizoen grijzer en meer interpretabel, het is daar zeker niet beter op geworden.
Mijn reactie-reeks begon vooral doordat de frustratie (denk ik) wat de overhand kreeg bij de reactie dat bij Ajax nooit eens een rode kaart kwam voor de tegenstander. Wat voor mij de suggestie opwekt dat de rode kaart onterecht zou zijn en dat het gevoel overheerst dat Ajax stelselmatig genaaid zou worden.
Daar wilde ik een tegengeluid op geven, want dan zijn er evenzoveel momenten te vinden waar ze worden gematst. Het gevoel snap ik (als Feyenoorder) maar al te goed en voor mij geldt ook dat ik in elk geval altijd bewust probeer niet alles alleen door mijn clubbril te bekijken. (Voorbeeld moment met Lang en Wieffer, waar ik ook aangeef dat je m kan geven, maar als de arbiter beslist heeft dat hij de bal speelt, mag de var niet meer ingrijpen, sterker ik vermoed dat als je een hockey var systeem had, en de arbiter moest kijken dat die toch op de stip zou gaan. Maar dat is het risico van de huidige regels)
Andersom heb ik ook helemaal geen haat jegens enige andere club, en ik begrijp maar al te goed dat er veel frustratie kan ontstaan als je het gevoel van onrecht hebt en het bij je club totaal niet loopt. Alleen maakt dat voor mij niet dat ik dan naar geen tegengeluid geef bij een (nogmaals voor mijn idee) frustratie reactie om het iets meer te nuanceren.
Daarnaast vind ik ook dat Ajax Europa in zou moeten, want wat Utrecht (draait natuurlijk heel goed de tweede seizoenshelft ) of NEC daar zou moeten zet ook ook mijn vraagtekens bij t.a.v. het Nederlands voetbal. Ook al verdienen ze het op basis van dit seizoen en de regels wel, ik heb daar totaal geen verwachtingen van Europees gezien.
Ik hoop dat ik hiermee de (voor mijn gevoel) frustratie die mijn reactie mogelijk opriep weer wat is ingedaald en je ook begrijpt dat het niet is om jou (of welke andere ) als Ajacied te frustreren maar meer om de nuance erin te houden.
Het probleem met dit soort topics is dat er veel discussies en meningen door elkaar lopen waardoor je nogal eens kwijt raakt wat nu precies de argumentatie van ieder individu is. Er waren namelijk wel degelijk leden die het 'naaien van Ajax' suggereerden dus ik snap je gevoel, maar dat betekent ook weer niet dat iedereen die tegengas geeft op die kaart er ook zo in staat.
Persoonlijk vind ik een strafschop én rood een veel en veel te zware straf voor wat daar eigenlijk gebeurt. Het is meer een gevolg van de immens rigide manier waarop voetbal tegenwoordig met de regelgeving om gaat dan dat het sportief uitlegbaar is.*
Daar ga ik dan los van de 'Ajax naaien' tendens op in omdat ik me er stevig aan erger en ik het spelletje er gewoon niet leukere op vind worden. Dit staat volledig los van de situatie want ik heb dit seizoen andersom ook al genoeg situaties gezien waarin Ajax juist het voordeel had van het kansloze niveau van de arbitrage en dan kan ik er ook maar moeilijk echt blij mee zijn. Maar ik snap ook dat het voor andere leden zoals jou niet altijd duidelijk is wie in welk exacte kamp zit.
Als ik naar de wedstrijd kijk dan kan ik zoveel dingen opnoemen waardoor de punten zijn blijven liggen dat die strafschop en rode kaart eigenlijk bijzaak is. Bergwijn maakt toch geen acties dus die had je ook niet gemist.
Écht fanatieke supporters zullen altijd wel het gevoel hebben genaaid te worden, maar feitelijk zijn ze genaaid door Bergwijn en nog ongeveer een helft van het team die niet begrijpt wat urgentie is in de laatste paar wedstrijden.
* neemt niet weg dat zolang de regels zijn zoals ze zijn met de handhaving van nu onze vriend Bergwijn gewoon een ongelooflijk stuk rund is en dit gewoon niet had moeten doen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Of op 11 punten, wat gezien het spel van de Alkmaarders van de laatste weken misschien wel logischer is. Twente is iets minder sterk de laatste weken, maar als je naar Nijmegen moet krijg je het ook heel zwaar.Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2024 @ 08:27:
[...]
AZ kan na NEC uit en Twente thuis op 2 punten van plek 3 staan.
Als NEC wint, moet Twente nog 1 punt halen. Dat moet thuis tegen Volendam, uit in Zwolle of uit in Alkmaar wel lukken.
Als een Fan van Heerenveen heb ik natuurlijk issues met dat je op voorhand al Sparta tot de playoffs benoemdTIGER1125 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 08:24:
[...]
AZ, Excelsior, Feyenoord, Almere... nou poeh poeh zwaar programma zeg voor NEC.
Daar zijn nog wel 7 tot 9 punten te halen voor NEC, zeker wanneer ze als afgelopen zondag blijven voetballen. (Misschien wel 9 tot 12 wanneer Slot besluit de supporters een afscheidskado te geven en de 3 punten aan NEC te gunnen.)
Ik vrees overigens met grote vreze, voor de Europese ambities van Ajax wanneer ze inderdaad Play-offs moeten voetballen, wanneer je al met moeite/geen vuist kunt maken tegen de laagvliegers wat ga je dan klaarspelen tegen teams als Utrecht en Sparta.
Alle 3 de ploegen moeten nog tegen PSV voetballen, daarnaast heeft Sparta geloof ik nog 1 of 2 moeilijke wedstrijden waar Heerenveen en Fortuna makkelijkere wedstrijden op papier hebben. Daarnaast sluit Heerenveen af tegen Sparta wat het verschil kan zijn voor de 9e plek.
Desondanks met hoe wisselvallig Heerenveen is geweest verwacht ik er niet veel van maar goed je moet ook een beetje hoop hebben.
Als Ajax in de playoffs naar europa moet dan verwacht ik inderdaad ook wel dat het lastig gaat worden maar de kwaliteit in die club zou met gemak de playoffs moeten winnen.
Bergwijn kwam vroeger tegenstanders echt heel makkelijk voorbij. Dat ze hem kochten snapte ik toen wel. De laatste jaren kan hij dat niet meer en dan heb je er verder heel weinig aan.Kist schreef op donderdag 25 april 2024 @ 00:17:
[...]
Iedereen heeft het over de Mislintat aankopen. Maar Bergwijn... Die laat zien dat de roep om Nederlandse spelers met een Ajax verleden totaal kortzichtig is. Ongekend slechte aankoop. Echt bron van zoveel problemen bij dit Ajax. Past echt in het rijtje met de grootste miskopen van de club. De Ivan Gabrich lijst.
Nu duurt het ook een eeuwigheid voordat de bal bij hem is dat helpt ook niet mee denk ik.
Hij loopt zich wel degelijk te frustreren zie ik, dat het zo beroerd loopt maar ik denk dat hij al jaren over zijn hoogtepunt heen is.
Heb niet het idee dat hij niet wil oid maar het zit er volgens mij niet meer in bij hem.
En steeds naar dat rechterbeen, steeds naar binnen... Als je niet meer kunt om een man voorbij te komen , ben je aardig beperkt of je moet het zo goed kunnen als Robben destijds maar dat zijn er echt zeer weinig.
Die overtreding... Tja dom. Ook wel een typische aanvallers onhandigheid
Denk dat Ajax nu blij mag met plek 5.
Excelsior krijgt zoveel ruimte en Ajax is zo slap in de deuls om de bal op tijd terug te veroveren, dat je situaties als waarin Bergwijn kwam, je simpelweg over je afroept.
Waarom moet hij in de zestien daar nog wat doen, de organisatie was weer eens los zand.
Nou ja en dan heb je 2 - 2 mag je tevreden mee zijn.
Mijn welgemeende excuses,Martin0 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 08:53:
[...]
Als een Fan van Heerenveen heb ik natuurlijk issues met dat je op voorhand al Sparta tot de playoffs benoemdZe staan nu 9de en in een eerdere post heb ik klein onderzoek gedaan dat het nog mogelijk is voor zowel Fortuna als Heerenveen om 9e a 8e te worden. Het verschil is maar 4 en 5 punten.
Alle 3 de ploegen moeten nog tegen PSV voetballen, daarnaast heeft Sparta geloof ik nog 1 of 2 moeilijke wedstrijden waar Heerenveen en Fortuna makkelijkere wedstrijden op papier hebben. Daarnaast sluit Heerenveen af tegen Sparta wat het verschil kan zijn voor de 9e plek.
Desondanks met hoe wisselvallig Heerenveen is geweest verwacht ik er niet veel van maar goed je moet ook een beetje hoop hebben.![]()
Als Ajax in de playoffs naar europa moet dan verwacht ik inderdaad ook wel dat het lastig gaat worden maar de kwaliteit in die club zou met gemak de playoffs moeten winnen.
Je hebt overigens ook helemaal gelijk er is voor heel veel ploegen nog heel veel om voor te spelen. Eigenlijk zijn alleen plek 1 en 18 en min of meer plek 2 zeker voor de rest kan er nog best veel veranderen, en is er voor veel teams nog best iets te winnen of te verliezen.
[ Voor 3% gewijzigd door TIGER1125 op 25-04-2024 09:45 ]
In de jeugd bedoel je dan zeker? Bergwijn doet al sinds jaar en dag weinig anders dan een beetje naar binnen dribbelen en recht op de keeper schieten. Dat begon bij PSV al en heeft hij nooit meer anders gedaan. Ik kon er echt met de pet niet bij dat ze er toen dertig miljoen voor over hadden.Harribo schreef op donderdag 25 april 2024 @ 09:40:
Bergwijn kwam vroeger tegenstanders echt heel makkelijk voorbij. Dat ze hem kochten snapte ik toen wel. De laatste jaren kan hij dat niet meer en dan heb je er verder heel weinig aan.
Nu duurt het ook een eeuwigheid voordat de bal bij hem is dat helpt ook niet mee denk ik.
Het is voor een speler die afhankelijk is van acties van anderen lastig renderen. Met zijn spel kan hij best waarde hebben als het goed staat en er veel gebeurt, maar nu hij zelf de acties moet maken én ook meeverdedigen dan wordt het wel een lastig verhaal. Dus die frustratie snap ik ook wel weer.Hij loopt zich wel degelijk te frustreren zie ik, dat het zo beroerd loopt maar ik denk dat hij al jaren over zijn hoogtepunt heen is.
Heb niet het idee dat hij niet wil oid maar het zit er volgens mij niet meer in bij hem.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Deels eens dat ‘rood’ misschien ‘geel’ had moeten zijn - directe scoringskans was uitlegbaar - gek is het niet.Gonadan schreef op donderdag 25 april 2024 @ 08:42:
[...]
We zitten er waarschijnlijk precies hetzelfde in. Ook ik was bezig met een tegengeluid (doe ik vaker) aangezien er in eens veel leden langs kwamen die ineens heel letterlijk op de regels gingen zitten. Regels waarvan ik al een tijdje niet zo gelukkig ben over de interpretatie en handhaving, maar ook voelt het wat makkelijk om de regels zijn regels kaart te spelen als je verder geen partij bent in de wedstrijd.
Het probleem met dit soort topics is dat er veel discussies en meningen door elkaar lopen waardoor je nogal eens kwijt raakt wat nu precies de argumentatie van ieder individu is. Er waren namelijk wel degelijk leden die het 'naaien van Ajax' suggereerden dus ik snap je gevoel, maar dat betekent ook weer niet dat iedereen die tegengas geeft op die kaart er ook zo in staat.
Persoonlijk vind ik een strafschop én rood een veel en veel te zware straf voor wat daar eigenlijk gebeurt. Het is meer een gevolg van de immens rigide manier waarop voetbal tegenwoordig met de regelgeving om gaat dan dat het sportief uitlegbaar is.*
Daar ga ik dan los van de 'Ajax naaien' tendens op in omdat ik me er stevig aan erger en ik het spelletje er gewoon niet leukere op vind worden. Dit staat volledig los van de situatie want ik heb dit seizoen andersom ook al genoeg situaties gezien waarin Ajax juist het voordeel had van het kansloze niveau van de arbitrage en dan kan ik er ook maar moeilijk echt blij mee zijn. Maar ik snap ook dat het voor andere leden zoals jou niet altijd duidelijk is wie in welk exacte kamp zit.
Als ik naar de wedstrijd kijk dan kan ik zoveel dingen opnoemen waardoor de punten zijn blijven liggen dat die strafschop en rode kaart eigenlijk bijzaak is. Bergwijn maakt toch geen acties dus die had je ook niet gemist.
Écht fanatieke supporters zullen altijd wel het gevoel hebben genaaid te worden, maar feitelijk zijn ze genaaid door Bergwijn en nog ongeveer een helft van het team die niet begrijpt wat urgentie is in de laatste paar wedstrijden.
* neemt niet weg dat zolang de regels zijn zoals ze zijn met de handhaving van nu onze vriend Bergwijn gewoon een ongelooflijk stuk rund is en dit gewoon niet had moeten doen.
Net als ‘hands op de doellijn’ = rood. Licht vergrijp, wel rood.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Prima resultaat toch? Degradatieclub pakt een punt uit bij Ajax.Trishul schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:57:
Schandalig Excelsior. Tegen dit zwakke Ajax met 10 man niet kunnen winnen. Laat ze maar dan ook naar de KKD gaan, is ook meteen een plastic veld minder in de eredivisie.
Ze pakten het alleen stom aan door het laatste kwartier achteruit te gaan lopen. Dan wordt het ook tegen 10 man lastig. Daarom vind ik die Dijkhuizen zo'n suffe trainer, geen hoogvlieger die man.
Prima? Ajax speelde meer dan 60 minuten met 10 man. Excelsior heeft jonge snelle aanvallers, daarmee had meer in het vat gezeten. Voor Excelsior was dit een uitgelezen kans om 3 welkome punten te pakken in de strijd tegen degradatie.Advizor schreef op donderdag 25 april 2024 @ 10:36:
[...]
Prima resultaat toch? Degradatieclub pakt een punt uit bij Ajax.
Ze pakten het alleen stom aan door het laatste kwartier achteruit te gaan lopen. Dan wordt het ook tegen 10 man lastig. Daarom vind ik die Dijkhuizen zo'n suffe trainer, geen hoogvlieger die man.
Dat zeg ik toch, ze pakten het stom aan. Daarom is het ook een degradatieclub. Vooraf tekenen ze voor een punt.Trishul schreef op donderdag 25 april 2024 @ 10:52:
[...]
Prima? Ajax speelde meer dan 60 minuten met 10 man. Excelsior heeft jonge snelle aanvallers, daarmee had meer in het vat gezeten. Voor Excelsior was dit een uitgelezen kans om 3 welkome punten te pakken in de strijd tegen degradatie.
Ik denk dat we elkaar inderdaad begrijpen en er wel hetzelfde inzitten, blij dat we dit opgehelderd hebben zo.Gonadan schreef op donderdag 25 april 2024 @ 08:42:
[...]
We zitten er waarschijnlijk precies hetzelfde in. Ook ik was bezig met een tegengeluid (doe ik vaker) aangezien er in eens veel leden langs kwamen die ineens heel letterlijk op de regels gingen zitten. Regels waarvan ik al een tijdje niet zo gelukkig ben over de interpretatie en handhaving, maar ook voelt het wat makkelijk om de regels zijn regels kaart te spelen als je verder geen partij bent in de wedstrijd.
De regels mogen van mij strakker (zwart-witter) zodat er geen discussie over is, en ook geen / weinig interpretatie mogelijk is.
Mooi voorbeeld is 'doorgebroken' , als Mbappe op 1 lijn staat met een verdediger die langzaam is, of van de Beukering aanvallend tegenover een snelle verdediger, daar wordt nu geïnterpreteerd of de verdediger de aanvaller bij zou kunnen halen, dus of het doorgebroken is. Moet veel zwart-witter zijn en kunnen
Dat staat buiten kijf, je moet de scheidsrechter niet de kans geven dat hij je rood kan geven in de 36ste minuut. Dan kan je nog beter de 1-1 incasseren en je nog ruim 50 minuten de tijd hebt om dat recht te trekken ( iets wat wellicht in de vorm van Ajax niet even gemakkelijk is maar zeker niet onmogelijk ), iets wat een stuk lastiger is met 10 man.Gonadan schreef op donderdag 25 april 2024 @ 08:42:
[...]
Los van de wedstrijd gisteren, de regels zijn zoals vaker aangehaald suboptimaal. Hoe meer ruimte voor interpretatie hoe twijfelachtiger de regel is. Al helemaal met de variabele interpretatie die gedaan wordt door diverse scheidsrechters maar ook de VAR, de beperkte rol van de VAR indien er een kaart getoont wordt en de delta's tussen het welbekende minutenlange durende vergrootglas terwijl er op andere momenten het in een paar seconde kan.
Vroeger had je de discussie ná de wedstrijden in de praatprogrammas, nu heb je het in de wedstrijd ( en bij uitzonderingen erna nog ). Dat zal nooit weg gaan maar zou wel minder moeten worden als de uitvoering consistent zou zijn.
Bergwijn heeft in twee systemen gerendeerd: een PSV dat op de counter speelde en waarbij hij zijn snelheid in kon zetten en een (beperkt) aantal wedstrijden in het NL elftal als tweede spits in een vrije rol met veel ruimte om zich heen. Bij Tottenham (en in andere rollen in het NL elftal) bleek al heel snel dat je he-le-maal niets aan Bergwijn hebt als je acties verwacht, als hij kort gedekt wordt, of als hij van de zijkant moet spelen. Bergwijn is eigenlijk gewoon een bijzonder eenzijdige voetballer die op basis van individuele kwaliteiten af en toe iets goeds kan forceren, maar niet het vermogen heeft om zich aan te passen aan verschillende systemen en verschillende typen verdedigingen en pressie.Harribo schreef op donderdag 25 april 2024 @ 09:40:
[...]
Bergwijn kwam vroeger tegenstanders echt heel makkelijk voorbij. Dat ze hem kochten snapte ik toen wel. De laatste jaren kan hij dat niet meer en dan heb je er verder heel weinig aan.
Hij loopt zich wel degelijk te frustreren zie ik, dat het zo beroerd loopt maar ik denk dat hij al jaren over zijn hoogtepunt heen is.
En steeds naar dat rechterbeen, steeds naar binnen... Als je niet meer kunt om een man voorbij te komen , ben je aardig beperkt of je moet het zo goed kunnen als Robben destijds maar dat zijn er echt zeer weinig.
Die overtreding... Tja dom. Ook wel een typische aanvallers onhandigheid
Denk dat Ajax nu blij mag met plek 5.
Ik vond het al absurd dat Ajax hem haalde omdat Ajax het tegenovergestelde systeem speelt van waar hij bij PSV succesvol in was: veel druk naar voren, veel balbezit, veel over de flanken, overlappende backs. Het PSV waar hij in uitblonk voor zijn transfer speelde compact, laag op het veld, direct en volledig gebaseerd op een snelle omschakeling. Zette ook pas pressie op de tegenstander als ze de middellijn voorbij waren.
Dat Bergwijn geflopt is bij Ajax is niets meer dan logisch. Dat Ajax hem kocht geeft al aan dat er toentertijd ook al geen visie was in het technisch hart over het aantrekken van wat voor type spelers passen bij het voetbal wat Ajax wil spelen. Het afgelopen jaar heeft dat gezorgd voor de Mislintat-malaise waardoor Ajax nu achter blijft met een gemankeerde selectie die samengesteld is op individuele potentie in plaats van op of ze complementair zijn aan elkaar en aan de speelwijze.
Neemt niet weg dat er natuurlijk (op basis van die individuele kwaliteiten die er echt wel zijn) veel beter gepresteerd zou moeten worden. Kijk naar het Feyenoord wat totaal lamgeslagen was en vervolgens onder Advocaat meer dan 20 wedstrijden op rij niet verloor. Dan moet je er alleen wel een pure resultaattrainer boven zetten die dwars tegen de wil van zijn spelers, het publiek, de media, de vijfde colonne etc. in durft te gaan en boven de groep gaat staan en zich puur en alleen focust op de verdedigende organisatie neer zetten en accepteren dat in zo’n tussenperiode ook individuele spelers geen zier meer waard worden. Schreuder, Heitinga, Steijn en Van ‘t Schip zijn daar allemaal veel te veel people manager en te lief voor. En dat past natuurlijk ook totaal niet binnen de club die Ajax wil zijn. Soort Catch 22 dus waarbij de enige weg omhoog is om de gifbeker helemaal leeg te drinken. En het risico is dat het voorgestelde nieuwe “geraamte” van het team eieren voor zijn geld kiest.
De drang naar een zwart/wit arbitrage om discussie te verstommen is een gebed zonder einde. Je gaat het nooit tot nul terug brengen, het enige waar je nu voor zorgt is veel onderbrekingen van de wedstrijd en veel frustratie over vreemde ingrepen of constructies waarom je ineens niet meer mag ingrijpen.Napo schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:12:
Dat staat buiten kijf, je moet de scheidsrechter niet de kans geven dat hij je rood kan geven in de 36ste minuut. Dan kan je nog beter de 1-1 incasseren en je nog ruim 50 minuten de tijd hebt om dat recht te trekken ( iets wat wellicht in de vorm van Ajax niet even gemakkelijk is maar zeker niet onmogelijk ), iets wat een stuk lastiger is met 10 man.
Los van de wedstrijd gisteren, de regels zijn zoals vaker aangehaald suboptimaal. Hoe meer ruimte voor interpretatie hoe twijfelachtiger de regel is. Al helemaal met de variabele interpretatie die gedaan wordt door diverse scheidsrechters maar ook de VAR, de beperkte rol van de VAR indien er een kaart getoont wordt en de delta's tussen het welbekende minutenlange durende vergrootglas terwijl er op andere momenten het in een paar seconde kan.
Vroeger had je de discussie ná de wedstrijden in de praatprogrammas, nu heb je het in de wedstrijd ( en bij uitzonderingen erna nog ). Dat zal nooit weg gaan maar zou wel minder moeten worden als de uitvoering consistent zou zijn.
Bij de regels waar het al echt zwart/wit is gemaakt merk je veelal een stevige achteruitgang in sportiviteit. Neem het mikken op de handjes in de zestien, net als het alom geroemde bal op de voet bij hockey. Het is misschien wel lekker duidelijk maar zo onsportief als de neten. Ik heb daar helemaal niets mee.
Maar dan ga je weer de valkuil in om het regeltechnisch proberen uit te leggen, dat geloof ik allemaal wel. Ik wil dat het sportief gezien uitlegbaar is.Ramzzz schreef op donderdag 25 april 2024 @ 10:01:
Deels eens dat ‘rood’ misschien ‘geel’ had moeten zijn - directe scoringskans was uitlegbaar - gek is het niet.
Een speler die de ander weg wil duwen en de ander pakt die arm vast waardoor een kans op een kans (meer was het niet) ontnomen wordt kan ik sportief gezien niet uitleggen als een strafschop en rode kaart.
Intentie is voor mij ook erg belangrijk. Een bal op de hand op de doellijn altijd rood geven vind ik ridicuul, in het geval van een Suárez ben ik absoluut voor.
En ja, dat is allemaal vreselijk subjectief, zo is arbitrage nu eenmaal. Dat is sport, soms zit het mee, soms zit het tegen. Voetbal gaat nooit zoals rugby of hockey worden, nooit. Dat is gewoon een andere cultuur en mentaliteit.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Waar je in ieder geval vanaf moet is dat een handsbal in wedstrijd A een strafschop is terwijl dat in wedstrijd B niet zo is. Met de regels en uitvoering die er nu is is dat niet de situatie. Er zijn te grote verschillen en dat is niet enkel door de spelregels maar ook de de scheidsrechters die een naar mijn mening te grote delta hebben waardoor het invloed heeft in het spel van de ploegen.Gonadan schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:34:
[...]
Bij de regels waar het al echt zwart/wit is gemaakt merk je veelal een stevige achteruitgang in sportiviteit. Neem het mikken op de handjes in de zestien, net als het alom geroemde bal op de voet bij hockey. Het is misschien wel lekker duidelijk maar zo onsportief als de neten. Ik heb daar helemaal niets mee.
Voor hands ( hand naar de bal vs bal naar de hand ) blijft het lastig maar dat is nog wel verdedigbaar dat je die niet zwart/wit gaat krijgen en dat als je het voorgaande meeneemt er ruimte voor interpretatie is. Rr is echter op een gegeven moment besloten dat intensiteit van belang is bij natrappen/slaande beweging en dat zijn onverklaarbare keuzes. Waar je voorheen een duidelijke - en soms was het zwaar maar goed uitlegbaar - basis was is het nu arbitrair geworden.
Maar het begint bij de KNVB om een lijn neer te zetten en zich daar aan te houden, het streng beginnen aan een seizoen en dat af zwakken helpt niet. Het is niet alsof de regels er niet zijn, het is de uitvoering ( en de consistentie daarin ) die daarin laakt.
Je kunt die hele "rood bij een scoringskans" discussie gewoon stoppen als je de straf voor het vergrijp gewoon meer in lijn brengt met het vergrijp zelf.Ramzzz schreef op donderdag 25 april 2024 @ 10:01:
[...]
Deels eens dat ‘rood’ misschien ‘geel’ had moeten zijn - directe scoringskans was uitlegbaar - gek is het niet.
Het zijn dikwijls namelijk geen zware aanslagen waarvoor een hele wedstrijd met tien de gepaste straf is. Je ontneemt de tegenstander, vaak nog per ongeluk of door een domme actie, een scoringskans. Geef die kans gewoon terug middels een strafschop of een vrije dribbel op goal. En dan klaar.
Die twee zijn natuurlijk op geen enkele manier te vergelijken. Handsbal op de doellijn is 100% van de keren een doelpunt voorkomen. Nu was het eerst nog maar eens afwachten of de bal uberhaupt op goal zou gaan, zo ja of ie niet over zou vliegen, en dan ook nog of ie de keeper zou verslaan.Ramzzz schreef op donderdag 25 april 2024 @ 10:01:
[...]
Volgens de regels verder prima, dus ik betwist de rode kaart van gister verder niet ofzo. Maar die regels.
Net de belastingdienst. Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet, onduidelijker absoluut wel.
De regel is ook niet slecht bedacht maar gewoon slecht toegepast, de VAR en later scheidsrechter moesten er niet voor niets 100x naar kijken om tot een beslissing te komen. Ik snap het dat wanneer je iemand neerlegt zonder de bal te kunnen spelen om te voorkomen dat, maar Bergwijn probeerde in duel te komen met wat fysiek trekwerk zoals dat vaker in duels gebeurt. Sowieso, als je zo lang twijfelt en er de scheids bij roept die dan ook weer zo vaak moet kijken dan is het niet overduidelijk en houd je het gewoon op geel, wat de scheids initieel niet eens gaf. Die overtreding van Gaaei, dat was overduidelijk rood, roekeloosheid en onkunde.Gonadan schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:34:
Maar dan ga je weer de valkuil in om het regeltechnisch proberen uit te leggen, dat geloof ik allemaal wel. Ik wil dat het sportief gezien uitlegbaar is.
Een speler die de ander weg wil duwen en de ander pakt die arm vast waardoor een kans op een kans (meer was het niet) ontnomen wordt kan ik sportief gezien niet uitleggen als een strafschop en rode kaart.
Intentie is voor mij ook erg belangrijk.
Intentie vind ik ook een begrip wat heel erg aan interpretatie onderhevig is. Hoe wil je nu intentie aantonen bij een speler die net te laat is met z'n tackle, kan ook gewoon onkunde zijn met de intentie de bal te spelen. Als je bij een tackle de speler gewoon raakt op de enkel b.v. dan doet de intentie er wat mij betreft niet toe, gewoon rood. [roekeloosheid, onkunde]
Only fools are enslaved by time and space.
Eens. Geef gewoon een penalty als er een scoringskans is ontnomen, of het nou binnen of buiten de 16 was. Andersom, helemaal in de hoek een klein duwtje? Gewoon vrije bal.D-e-n schreef op donderdag 25 april 2024 @ 12:00:
[...]
Je kunt die hele "rood bij een scoringskans" discussie gewoon stoppen als je de straf voor het vergrijp gewoon meer in lijn brengt met het vergrijp zelf.
Het zijn dikwijls namelijk geen zware aanslagen waarvoor een hele wedstrijd met tien de gepaste straf is. Je ontneemt de tegenstander, vaak nog per ongeluk of door een domme actie, een scoringskans. Geef die kans gewoon terug middels een strafschop of een vrije dribbel op goal. En dan klaar.
Spelbederf, zoals ballen wegschieten, het veld inrollen, tijdrekken? Gele kaart maar vooral 10 minuten tijdstraf. Straffen waar het pijn doet en zorg dat ‘vals’ spelen niet loont (tijdrekken, maar ook makkelijk neergaan in kansloze positie in de 16).
Je laatste optie vind ik prima. Zorgt er ook voor dat de straf binnen de wedstrijd blijft.ZieMaar! schreef op donderdag 25 april 2024 @ 12:25:
[...]
Eens. Geef gewoon een penalty als er een scoringskans is ontnomen, of het nou binnen of buiten de 16 was. Andersom, helemaal in de hoek een klein duwtje? Gewoon vrije bal.
Spelbederf, zoals ballen wegschieten, het veld inrollen, tijdrekken? Gele kaart maar vooral 10 minuten tijdstraf. Straffen waar het pijn doet en zorg dat ‘vals’ spelen niet loont (tijdrekken, maar ook makkelijk neergaan in kansloze positie in de 16).
Nu kan een volgende tegenstander profijt hebben van een schorsing door een gele kaart.
Sparta speelt komend weekend thuis tegen Volendam. Normaliter winnen ze die. Daarna volgen er twee zekere verliespotten (Utrecht en psv uit). En daarna inderdaad Sparta - Heerenveen. Ik verwacht dat die pot de nummer 9 gaat bepalen.Martin0 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 08:53:
[...]
Als een Fan van Heerenveen heb ik natuurlijk issues met dat je op voorhand al Sparta tot de playoffs benoemdZe staan nu 9de en in een eerdere post heb ik klein onderzoek gedaan dat het nog mogelijk is voor zowel Fortuna als Heerenveen om 9e a 8e te worden. Het verschil is maar 4 en 5 punten.
Desondanks met hoe wisselvallig Heerenveen is geweest verwacht ik er niet veel van maar goed je moet ook een beetje hoop hebben.![]()
Ik hoop overigens dat de knvb het lef heeft om (mocht Ajax daadwerkelijk zesde worden) die playoff wedstrijd om te draaien. Zonder publiek op de Toekomst zit niemand op te wachten
[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 25-04-2024 13:10 ]
Ik vind die directe gele kaart + schorsing ook overdreven voor Tahirovic. Alleen maar omdat hij verhaal ging halen bij de scheidsrechter. Alsof dat niet elke wedstrijd gebeurt, maar nu ineens werd direct paal en perk gesteld.Vos schreef op donderdag 25 april 2024 @ 12:45:
[...]
Je laatste optie vind ik prima. Zorgt er ook voor dat de straf binnen de wedstrijd blijft.
Nu kan een volgende tegenstander profijt hebben van een schorsing door een gele kaart.
Ok nu geloof ik het pastoolkist schreef op woensdag 24 april 2024 @ 12:41:
[...]
Feyenoord heeft het inmiddels zelf ook bevestigd.
Bij psv, ook eerder, was het vaak naar binnen en schieten. Maar heb hem bij de Spurs en in Oranje ook gewoon mensen makkelijk voorbij zien lopen.Gonadan schreef op donderdag 25 april 2024 @ 09:48:
[...]
In de jeugd bedoel je dan zeker? Bergwijn doet al sinds jaar en dag weinig anders dan een beetje naar binnen dribbelen en recht op de keeper schieten. Dat begon bij PSV al en heeft hij nooit meer anders gedaan. Ik kon er echt met de pet niet bij dat ze er toen dertig miljoen voor over hadden.
[...]
Het is voor een speler die afhankelijk is van acties van anderen lastig renderen. Met zijn spel kan hij best waarde hebben als het goed staat en er veel gebeurt, maar nu hij zelf de acties moet maken én ook meeverdedigen dan wordt het wel een lastig verhaal. Dus die frustratie snap ik ook wel weer.
Hij is heel afhankelijk van de rest, hij is geen speler die, als het minder loopt, het verschil kan maken. Dat kan Brobbey dan beter.
Eerlijk is eerlijk, die grensrechter kwam hij meestal wel makkelijk voorbij.Harribo schreef op donderdag 25 april 2024 @ 13:47:
Bij psv, ook eerder, was het vaak naar binnen en schieten. Maar heb hem bij de Spurs en in Oranje ook gewoon mensen makkelijk voorbij zien lopen.
Ik geloof best dat hij kan renderen in een bepaald systeem, maar dat is heel erg beperkt. Zoals @donleone83 al aan gaf moet je dan feitelijk een bal diep spelen en dan kan hij wellicht iemand voorbij rennen. Maar dan nog wordt het naar binnen trekken voor een slecht schot en zo spelt Ajax überhaupt niet over het algemeen.Hij is heel afhankelijk van de rest, hij is geen speler die, als het minder loopt, het verschil kan maken. Dat kan Brobbey dan beter.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit leest een beetje als “we willen die valsspelerij en schwalbes graag behouden”.Gonadan schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:34:
[...]
De drang naar een zwart/wit arbitrage om discussie te verstommen is een gebed zonder einde. Je gaat het nooit tot nul terug brengen, het enige waar je nu voor zorgt is veel onderbrekingen van de wedstrijd en veel frustratie over vreemde ingrepen of constructies waarom je ineens niet meer mag ingrijpen.
[...]
Maar dan ga je weer de valkuil in om het regeltechnisch proberen uit te leggen, dat geloof ik allemaal wel. Ik wil dat het sportief gezien uitlegbaar is.
Intentie is voor mij ook erg belangrijk. Een bal op de hand op de doellijn altijd rood geven vind ik ridicuul, in het geval van een Suárez ben ik absoluut voor.
En ja, dat is allemaal vreselijk subjectief, zo is arbitrage nu eenmaal. Dat is sport, soms zit het mee, soms zit het tegen. Voetbal gaat nooit zoals rugby of hockey worden, nooit. Dat is gewoon een andere cultuur en mentaliteit.
“Het moet niet te eerlijk en ‘gelijk speelveld’-achtig worden.”
Daar ben ik het dus hartgrondig mee oneens.
[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 25-04-2024 16:55 ]
Als jij dat er zelf van maakt en het er dan mee oneens bent kan ik het niet anders dan een stropop noemen. Daar hoef ik dan verder op niet op in.Ramzzz schreef op donderdag 25 april 2024 @ 16:50:
Dit leest een beetje als “we willen die valsspelerij en schwalbes graag behouden”.
“Het moet niet te eerlijk en ‘gelijk speelveld’-achtig worden.”
Daar ben ik het dus hartgrondig mee oneens.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het is ook echt niet makkelijk, dat geef ik meteen toe. Wel ben ik van mening dat als je te lang twijfelt je gewoon moet laten doorspelen. Net als dat eeuwige lijntjes trekken met buitenspel, als dat nodig is gewoon voordeel voor de aanvaller.LoneRanger schreef op donderdag 25 april 2024 @ 12:18:
De regel is ook niet slecht bedacht maar gewoon slecht toegepast, de VAR en later scheidsrechter moesten er niet voor niets 100x naar kijken om tot een beslissing te komen. Ik snap het dat wanneer je iemand neerlegt zonder de bal te kunnen spelen om te voorkomen dat, maar Bergwijn probeerde in duel te komen met wat fysiek trekwerk zoals dat vaker in duels gebeurt. Sowieso, als je zo lang twijfelt en er de scheids bij roept die dan ook weer zo vaak moet kijken dan is het niet overduidelijk en houd je het gewoon op geel, wat de scheids initieel niet eens gaf. Die overtreding van Gaaei, dat was overduidelijk rood, roekeloosheid en onkunde.
Intentie vind ik ook een begrip wat heel erg aan interpretatie onderhevig is. Hoe wil je nu intentie aantonen bij een speler die net te laat is met z'n tackle, kan ook gewoon onkunde zijn met de intentie de bal te spelen. Als je bij een tackle de speler gewoon raakt op de enkel b.v. dan doet de intentie er wat mij betreft niet toe, gewoon rood. [roekeloosheid, onkunde]
Ik zie veel meer in een échte VAR die niet per se gebonden is aan slechts een paar scenario's maar die gewoon de grove fouten eruit probeert te halen. Wellicht kan je zelfs overwegen dat je een soort challenge kunt invoeren om hem specifiek ergens naar te laten kijken. Maar het geleuter dat de VAR niets mag doen als het op ook maar enige wijze uitlegbaar was kan ik weinig mee.
Qua intentie is het vaak vrij duidelijk hoe iemand erin gaat. Gestrekt been of gewoon een lompe actie zou je sowieso moeten bestraffen, ook al raak je de bal. Bij gewoon een stevige maar faire tackle de bal missen meteen rood vind ik ook niet echt gepast.
Net als een slaande beweging, gewoon altijd rood. Ook al mis je of sla je de cornervlag, slaan hoort niet op een voetbalveld.
Wat mij betreft zien ze dan ook gelijk een wegwerpgebaar als slaande beweging, zijn we ook van die ego'tjes af.
Zeiss Distagon 21 f/2.8

If at first you don’t succeed, call an airstrike.
U zei?Tornado1.0 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 18:56:
Pfff.. Iedereen heeft het over de vraag of PSV vanavond kampioen wordt, ik ben al lang blij als ze winnen. Helemaal niet gerust op
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Twente komt eraan!
De islam kan uw vrijheid schaden
Haha nja dat gevoel kan je al snel naast je leggen.Tornado1.0 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 18:56:
Pfff.. Iedereen heeft het over de vraag of PSV vanavond kampioen wordt, ik ben al lang blij als ze winnen. Helemaal niet gerust op
Heerenveen is nog steeds niet begonnenPos2007 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 18:39:
Wedstrijd Heerenveen-PSV begint 10 minuten later ivm verkeersdrukte Heerenveen.
[Afbeelding]
Okee dit wordt toch wel een flinke r/agedlikemilk hahaTornado1.0 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 18:56:

If at first you don’t succeed, call an airstrike.
Eigen doelpunt dadelijkAgent47 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 19:13:
Heerenveen heeft Sven airlines van Beek achterin. Wat verwachten jullie?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Gun het jullie niet hoor
:strip_exif()/f/image/1HkHPxrosMQ2rCQFEIhrGz2V.png?f=user_large)
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Thuishaven zegt niet zoveel. Grootste nederlaag ooit was VVV-Venlo - Ajax, 0-13.Trishul schreef op donderdag 25 april 2024 @ 20:07:
Jeetje ik dacht dat Ajax zwak was dit seizoen, maar dit, Heerenveen in hun thuishaven nota bene...
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ja ik snap wat je bedoelt, maar Heerenveen is een veeel grotere club als VVV natuurlijk. Heerenveen zie ik toch wel als een top10 club. En dan deze afgang in eigen huis.Maarten_E schreef op donderdag 25 april 2024 @ 20:08:
[...]
Thuishaven zegt niet zoveel. Grootste nederlaag ooit was VVV-Venlo - Ajax, 0-13.
Als je ziet hoe Heerenveen het gedaan heeft dit jaar is het niet verassend. Jammer genoeg...Trishul schreef op donderdag 25 april 2024 @ 20:09:
[...]
Ja ik snap wat je bedoelt, maar Heerenveen is een veeel grotere club als VVV natuurlijk. Heerenveen zie ik toch wel als een top10 club. En dan deze afgang in eigen huis.
Dat is toch ook luxe dat soort spelers als wissels te hebben voor eredivisie begrippen
[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 25-04-2024 20:18 ]
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024