[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2023/2024 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 107 ... 135 Laatste
Acties:
  • 207.732 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-06 23:55
Typhone schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:07:
[...]

Dan moet je de uitslagen van Ajax - Feyenoord en Feyenoord - Ajax tussen 2004 en 2024 eens erbij vakken.
Het antwoord is (als je Ajax heet): vaak.

Maar vrijwel altijd als Feyenoord wint is het 'ruim'.
Zou goed kunnen. Ik kijk niet naar dat soort dingen.
Wat ik ermee bedoelde is als je van een team kunt winnen, ongeacht welk team dat is, je dat moet doen en gewoon volle bak moet gaan.

Oh en vergeet dat duivelse icoontje niet. Een beetje stangen mag wel. Ik ben seizoenskaart houder bij Feyenoord geweest. Pak een bak koffie en geniet van de zon :)

[ Voor 13% gewijzigd door Mosin op 08-04-2024 10:36 ]

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15:38
Millie-ano schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:30:
[...]

Alleen vaak verkopen we ze te vroeg. Voor zowel de club als de speler.
Zeg als speler maar eens nee als je je salaris kan verdubbelen (of meer) en in een topcompetitie terecht komt, wetende dat je geblesseerd kunt raken en maar een x aantal jaar hebt.
Kijk naar een Timber. Die heeft net het geluk gehad de stap gemaakt te hebben voordat hij geblesseerd raakte, maar was dit bij Ajax gebeurd dan had ie een transfer op zijn buik kunnen schrijven.
Behalve dat zijn het ook topsporters die in zichzelf geloven en het hoogst haalbare willen. Als die mogelijkheid dan komt is het niet gek dat ze niet zeggen: nee, sorry, ik acht mezelf (nog) niet goed genoeg. Die gaan (logischerwijs) de uitdaging aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:11

Typhone

Who Dares Wins

Mosin schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:33:
[...]

Oh en vergeet dat duivelse icoontje niet. Een beetje stangen mag wel. Ik ben seizoenskaart houder bij Feyenoord geweest. Pak een bak koffie en geniet van de zon :)
Hehe ik 17 jaar lang van Ajax (inmiddels niet meer). Maar je mag alles schrijven en op Ajax hameren van mij. Als ze het ooit verdiend hebben is het vandaag wel in elk geval -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
JEightyFive schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:01:
[...]

Zeg als speler maar eens nee als je je salaris kan verdubbelen (of meer) en in een topcompetitie terecht komt, wetende dat je geblesseerd kunt raken en maar een x aantal jaar hebt.
Kijk naar een Timber. Die heeft net het geluk gehad de stap gemaakt te hebben voordat hij geblesseerd raakte, maar was dit bij Ajax gebeurd dan had ie een transfer op zijn buik kunnen schrijven.
Behalve dat zijn het ook topsporters die in zichzelf geloven en het hoogst haalbare willen. Als die mogelijkheid dan komt is het niet gek dat ze niet zeggen: nee, sorry, ik acht mezelf (nog) niet goed genoeg. Die gaan (logischerwijs) de uitdaging aan.
Het is ook niet meer dan logisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:31
Juist ja
https://www.vi.nl/nieuws/...n-tik-beoordeeld-door-var

Omdat de VAR incompetent was, kan er zogenaamd niks meer mee........
Die 70% aandelen die niet in handen van Kroes zijn, zijn blijkbaar in handen van de KNVB.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:27
LZ86 schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:38:
Juist ja
https://www.vi.nl/nieuws/...n-tik-beoordeeld-door-var

Omdat de VAR incompetent was, kan er zogenaamd niks meer mee........
Die 70% aandelen die niet in handen van Kroes zijn, zijn blijkbaar in handen van de KNVB.
Zit je alu-hoedje te strak?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LZ86
JanW schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:40:
[...]

Zit je alu-hoedje te strak?
Nou kom op zeg, dat ze het tijdens de pot missen kan ik ergens nog wel inkomen.

Maar dat ze dan achteraf er niks meer mee doen omdat een incompetente videoscheids het zogenaamd heeft beoordeeld, terwijl die kerel als een Mike Tyson tekeer ging tegen Nieuwkoop is bullshit.

Feyenoord is gisteren 3 x zwaar genaaid door die var. En nu wordt Ajax zwaar zwaar gematst door de KNVB.

Zelfs Potter vond het belachelijk https://www.vi.nl/nieuws/...edankt-voor-ajax-vacature :+

[ Voor 9% gewijzigd door LZ86 op 08-04-2024 11:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
LZ86 schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:43:
[...]

Maar dat ze dan achteraf er niks meer mee doen omdat een incompetente videoscheids het zogenaamd heeft beoordeeld, terwijl die kerel als een Mike Tyson tekeer ging tegen Nieuwkoop is bullshit.

Feyenoord is gisteren 3 x zwaar genaaid door die var. En nu wordt Ajax zwaar zwaar gematst door de KNVB.

Zelfs Potter vond het belachelijk https://www.vi.nl/nieuws/...edankt-voor-ajax-vacature :+
juist nu moet je een statement maken tegen dit soort acties. Dat je er nooit ongestraft mee weg komt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
Millie-ano schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:48:
[...]

juist nu moet je een statement maken tegen dit soort acties. Dat je er nooit ongestraft mee weg komt.
Precies. Die beelden spreken voor zich. Elke analist is het erover eens dat het 100% rood was. Zelfs de Ajax gezinde analisten.

Hier hoort die kerel niet mee weg te komen.

Edit: De Var was Dieperink blijkbaar. Dat is toch dezelfde druiloor die Nieuwkoop in die 1e pot met rood erafstuurde voor een overtreding die je 50/50 kon beoordelen? Wellicht heeft ie gewoon een hekel aan Nieuwkoop

[ Voor 21% gewijzigd door LZ86 op 08-04-2024 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:32

Agent47

I always close my contracts.

De VAR heeft zich weer goed laten kennen dit voetbalseizoen. Jemig wat een fouten.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
LZ86 schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:49:
[...]

Precies. Die beelden spreken voor zich. Elke analist is het erover eens dat het 100% rood was. Zelfs de Ajax gezinde analisten.

Hier hoort die kerel niet mee weg te komen.
Wat ik me wel afvraag is Nieuwkoop hier al over aan het woord gekomen? Los dat Bergwijn het niet moet doen. Kan ik mij ook voorstellen dat iets het triggert om te doen, kan mij als voetballer voorsteller dat de verdediger in kwestie vasthoudt/knijpt/dingen roept etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:45
[...]

Die 'Kuip-vrees' is maar een apart fenomeen :Y) :Y)

Als de KNVB hier niets mee doet dan moet je eigenlijk als club die vent maar intern schorsen. Ook niet oproepen voor het nationale team. Weg met zulk gedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Millie-ano schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:52:
[...]

Wat ik me wel afvraag is Nieuwkoop hier al over aan het woord gekomen? Los dat Bergwijn het niet moet doen. Kan ik mij ook voorstellen dat iets het triggert om te doen, kan mij als voetballer voorsteller dat de verdediger in kwestie vasthoudt/knijpt/dingen roept etc.
Dan moet je je als professional nog steeds inhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
eric.1 schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:53:
[...]

Als de KNVB hier niets mee doet dan moet je eigenlijk als club die vent maar intern schorsen. Ook niet oproepen voor het nationale team. Weg met zulk gedrag.
Dat doen ze toch niet. Net zoals dat ze ook zelf die F side hadden kunnen dichtgooien na die sabotage in de klassieker in Amsterdam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Nu is Nieuwkoop ook totaal geen naaibal. Ben benieuwd wat de VAR had gedaan als hij het als een Lozano, Tadic of Gimenez had uitgeschreeuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:14
eric.1 schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:53:
[...]

Actie Bergwijn tijdens Klassieker krijgt geen gevolgen: tik beoordeeld door VAR

Lekker voorbeeld voor de jeugd, als je een keer wordt weggespeeld mag je kennelijk om je heen gaan slaan.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
ph4ge schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:57:
[...]

Lekker voorbeeld voor de jeugd, als je een keer wordt weggespeeld mag je kennelijk om je heen gaan slaan.
Ja, inderdaad...het was ook niet 'in een actie' of iets dergelijks...onbegrijpelijk. Nouja, als ze nog enige integriteit over hebben dan pakken ze die vent zelf aan. Veel heb je toch niet aan die vent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
[...]

Ik zeg niet dat 't niet belachelijk is dat ie niet wordt geschorst, maar vooral je opmerking over aandelen die de KNVB zou hebben in Ajax.

Ik vind ook dat Bergwijn hier rood had moeten krijgen of achteraf gewoon geschorst moet worden. Maar schijnbaar hebben ze 't beoordeeld tijdens de wedstrijd en vond de VAR het geen rood (bizar).

En dan kom je bij de bizarre regel dat je fouten achteraf niet ongedaan kan maken. Dus als het is beoordeeld, foutief in dit geval, kan het niet alsnog juist worden beoordeeld. Dat is een stukje uit het reglement wat ze direct mogen schrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:33
JanW schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:02:
[...]

Ik zeg niet dat 't niet belachelijk is dat ie niet wordt geschorst, maar vooral je opmerking over aandelen die de KNVB zou hebben in Ajax.
Ach kom, dat er bij deze' beoordeling' een paar superlatieven op zijn plaats zijn lijkt me logisch. Iemand die dit beoordeelt en concludeert dat het allemaal prima is is hetzij volstrekt incompetent als VAR, hetzij er speelt wat anders.

Als we dan alle complottheorieën overboord gooien blijft enkel de conclusie van incompetentie overeind. Benieuwd of daar nog wat mee gebeurt.

Ben overigens ook van mening dat het niet schorsen van Bergwijn Ajax zowel sportief als qua PR meer schade toebrengt dan als het wel zou zijn gebeurd. Zou me daarom ook niets verbazen als de club zelf met een schorsing komt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

alexbl69 schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:16:
[...]
Ben overigens ook van mening dat het niet schorsen van Bergwijn Ajax zowel sportief als qua PR meer schade toebrengt dan als het wel zou zijn gebeurd. Zou me daarom ook niets verbazen als de club zelf met een schorsing komt.
Het zelfreinigend vermogen bij clubs in zijn algemeenheid is niet bijster groot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
PWM schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:17:
[...]

Het zelfreinigend vermogen bij clubs in zijn algemeenheid is niet bijster groot ;)
Al helemaal bij de ( vermeende ) sterspeler, of in dit geval een vrijwel onbetwiste basisspeler. Doet een bankzitter dit krijg je soms wel een reactie, vroeg liep een club weleens vooruit op de tuchtcommissie maar zelfs toen was dat een zeldzaamheid en enkel bij evidente zaken dat er toch wel een schorsing zou komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 14:11

Typhone

Who Dares Wins

Ajax zou alleen maar baat hebben wanneer Bergwijn 10 wedstrijden geschorst wordt. Competitievervalsing lijkt me als hij niet geschorst wordt toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Typhone schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:26:
Ajax zou alleen maar baat hebben wanneer Bergwijn 10 wedstrijden geschorst wordt. Competitievervalsing lijkt me als hij niet geschorst wordt toch?
Ga jij je nu maar vast voorbereiden op de Boer als trainer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Ahum

Wiefer (voor de duidelijkheid, tegen PSV)

Ahum

Heerlijk die selectieve verontwaardiging.
En verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
alexbl69 schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:16:
[...]

Ach kom, dat er bij deze' beoordeling' een paar superlatieven op zijn plaats zijn lijkt me logisch. Iemand die dit beoordeelt en concludeert dat het allemaal prima is is hetzij volstrekt incompetent als VAR, hetzij er speelt wat anders.
Of hij vindt het geen overduidelijke fout. Want de scheids heeft die zwaai toch gewoon gezien en beoordeeld?
De regels falen hier, niet van de VAR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-06 11:33

amahusu

taking over the world!

ik kan er met m'n hoofd niet bij dat

A. de var, notabene in het leven geroepen voor dit soort situaties waarbij de scheids een overtreding over het hoofd ziet, dit heeft gezien en heeft beoordeeld als geen overtreding

B. de KNVB zich een dag later gaat verschuilen achter regeltjes en protocollen.

Hoe kun je dit anders interpreteren als een directe rode kaart voor niet een slaande beweging, maar letterlijk een nekslag?

Ik zou van Benhem weer van stal halen en dit aanvechten, al was het omdat je door deze uitspraak / stance van de KNVB/VAR dus blijkbaar vogelvrij bent en slaan geoorloofd is, als het maar niet te hard is 8)7 8)7 8)7

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:33
toolkist schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:30:
[...]

Of hij vindt het geen overduidelijke fout. Want de scheids heeft die zwaai toch gewoon gezien en beoordeeld?
De regels falen hier, niet van de VAR.
Misschien dat de VAR de situatie ervoor ook heeft bekeken, we weten het gewoon niet. Ik zou het terecht vinden als Bergwijn een rode kaart had gekregen. Mis je als Ajax zijnde niet echt wat mee.
Lijkt op de beelden wel een beetje alsof Nieuwkoop vervelend tegen/naast Bergwijn aan blijft lopen overigens.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Trishul schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:40:
[...].
Lijkt op de beelden wel een beetje alsof Nieuwkoop vervelend tegen/naast Bergwijn aan blijft lopen overigens.
En dat is compleet irrelevant voor de beoordeling van een slaande beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:24
Maar dat is geen reden om hem dan maar te slaan natuurlijk.
Ze hadden beter als reden aan kunnen voeren dat het niet was gezien, dan had die schorsing achteraf nog gekund.
Ajax wordt er ook niet slechter van als Bergwijn niet speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Napo schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:43:
[...]

En dat is compleet irrelevant voor de beoordeling van een slaande beweging.
Ik ken hun gedachtegang niet, misschien nemen ze de aanloop mee in de beoordeling.
Misschien dat Feyenoord er nog werk van kan maken bij de tuchtcommissie(?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Trishul schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:40:
[...]

Misschien dat de VAR de situatie ervoor ook heeft bekeken, we weten het gewoon niet. Ik zou het terecht vinden als Bergwijn een rode kaart had gekregen. Mis je als Ajax zijnde niet echt wat mee.
Je ziet dat Nieuwkoop met z'n linkerarm wat aan het klooien is, vasthouden neem ik aan, maar dat mag natuurlijk nooit zo'n tegenreactie uitlokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

JEightyFive schreef op maandag 8 april 2024 @ 07:54:
Gefeliciteerd Feyenoorders. Het is bijna jammer dat Feyenoord de 10 niet gehaald heeft (over 2 wedstrijden optellen is creatief boekhouden), zeg ik als Ajacied.
Het is echt tijd dat er binnen de club wat koppen gaan rollen. Het onkruid eruit. Alles wat er alleen maar voor zichzelf zit moet wieberen en het wordt hoog tijd dat de club opnieuw opgebouwd gaat worden.

Ik vond het al een prestatie dat er 30 minuten lang geen goal viel. Appte dat nog naar een oud collega die voor Feyenoord is. Verder was het echt tranentrekkend slecht wat Ajax liet zien. Geen inzet, de bal alleen maar naar voren roeien, we speelden als een degradatiekandidaat.
Na de 1-0 ben ik lekker naar buiten gegaan met de kleine en heb tenminste een leuke middag gehad. Ik ga mijn schaarse vrije tijd niet aan dit zootje ongeregeld besteden, heb wel wat beters en leukers te doen. Zouden die figuren met hun capuchon een voorbeeld aan kunnen nemen.
Volendam zag er inderdaad beter uit… :X

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
dutchgio schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:43:
Maar dat is geen reden om hem dan maar te slaan natuurlijk.
Ze hadden beter als reden aan kunnen voeren dat het niet was gezien, dan had die schorsing achteraf nog gekund.
Ajax wordt er ook niet slechter van als Bergwijn niet speelt.
Dat gaat tegenwoordig niet meer met de VAR? Volgens mij wordt echt elke situatie bekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 11:52
toolkist schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:28:
[...]

Ahum

Ahum

En verder.
Wat heeft dit met de wedstrijd van gisteren te maken? Zo kun je altijd wel oude koeien uit de sloot halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:01

Sagat

Is pappa x2!

toolkist schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:01:
[...]

Dat gaat tegenwoordig niet meer met de VAR? Volgens mij wordt echt elke situatie bekeken.
1. Scheids bekijkt het
2. Var checkt (en ja hoewel het - overduidelijk- niet altijd goed gaat, ben ik wel blij met het idee)
Maar ook een var kan miszitten, en ja, bepaalde zaken kun je niet terugdraaien, maar dit lijkt me inderdaad iets wat je achteraf moet kunnen bestraffen beoordelen en eventueel aanpassen.

Hoe hinderlijk en vooral onrechtvaardig ik het ook vind, binnen de huidige regels klopt het dat er nu verder niets gedaan word.
Maar denk dat er een regel bij moet komen dat ook de vars nog gecheckt worden. (en voor de duidelijkheid pas na afloop van de wedstrijd, niemand wil nog meer vertragingen) Iets wat als het goed is maar in zeer uitzonderlijk gevallen nodig zal hoeven te zijn.

dus
tijdens de wedstrijd
1. Scheids bekijkt het
2. Var checkt
na de wedstrijd (denk dat ze vroeger hier 1-3 dagen na de wedstrijd voor hadden ofzo?)
3. check op fouten,gemiste zaken etc door knvb. Ook onterechte kaarten terugdraaien etc.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
toolkist schreef op zondag 7 april 2024 @ 17:18:
[...]

100% zeker van wel, en een groot deel zonder verlies.
Kijk naar Bassey vorig jaar... Of Sanchez die zonder verlies naar Mexico terug kon (als Porto niet lastig had gedaan)
Dat was een andere situatie. Inmiddels zijn er nog meer (dragende) spelers vertrokken en wat er over is gebleven is echt bedroevend. En van de 12 aangetrokken spelers ga je er 10 met verlies verkopen. Alleen Ramaj is goed genoeg en vd Boomen was transfervrij.
Ze zijn allemaal weer volledig door de mand gevallen gisteren. Kaplan bijvoorbeeld werd hier 2 weken geleden nog de hemel in gesprezen na 1 goede wedstrijd. Naast de keeper, Hato en Brobbey heb je een volledig nieuwe selectie nodig. De rest kan er geen hout van.

Ajax moet met een schone lei beginnen, maar heel veel aankopen hebben een contract van nog 3 of 4 jaar. Er is geen AD, geen TD en geen trainer voor komend seizoen.

Ik zie Ajax overigens nog wel 6e of 7e worden en de playoffs ook niet winnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Advizor schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:28:
[...]

Wat heeft dit met de wedstrijd van gisteren te maken? Zo kun je altijd wel oude koeien uit de sloot halen.
Omdat het nogal... vreemd... overkomt om zo te zitten zeuren over nu 1 keer dat Feyenoord een beslissing niet mee krijgt terwijl het dit seizoen al diverse keren overduidelijk andersom het geval is geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Advizor schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:39:
[...]

Dat was een andere situatie. Inmiddels zijn er nog meer (dragende) spelers vertrokken en wat er over is gebleven is echt bedroevend. En van de 12 aangetrokken spelers ga je er 10 met verlies verkopen. Alleen Ramaj is goed genoeg en vd Boomen was transfervrij.
Ze zijn allemaal weer volledig door de mand gevallen gisteren. Kaplan bijvoorbeeld werd hier 2 weken geleden nog de hemel in gesprezen na 1 goede wedstrijd. Naast de keeper, Hato en Brobbey heb je een volledig nieuwe selectie nodig. De rest kan er geen hout van.

Ajax moet met een schone lei beginnen, maar heel veel aankopen hebben een contract van nog 3 of 4 jaar. Er is geen AD, geen TD en geen trainer voor komend seizoen.

Ik zie Ajax overigens nog wel 6e of 7e worden en de playoffs ook niet winnen.
Dan nog gaan Forbs en Akpom voor minimaal hetzelfde weg, zie ik Sutalo als ie weer echt fit is ook nog 'gewoon' voor minimaal 20 verkocht worden (al hoeft ie van mij echt niet weg), Sosa verkoop je ook echt wel voor die 8m waar ie voor gehaald werd, etc.
Mannsverk lekker houden, die komt er wel. Kaplan idem.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Trishul
Beetje jammer dat Kaplan er nu opeens 'niks' van kan. Hij is pas gedebuteerd na een lange periode revalidatie en wist toch de spitsen van Aston Villa en AZ bv zo goed als in z'n broekzak te houden.
T.o.v. de opgehemelde Hato is hij tenminste iemand die er zichtbaar enorm van baalt als hij een fout maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:39:
[...]

Omdat het nogal... vreemd... overkomt om zo te zitten zeuren over nu 1 keer dat Feyenoord een beslissing niet mee krijgt terwijl het dit seizoen al diverse keren overduidelijk andersom het geval is geweest.
Zo kan je daadwerkelijk elke losse discussie platslaan, het gaat nu toch effectief over ene specifieke situatie. Dat die plaatsvindt in de wedstrijd Feyenoord - Ajax zorgt wellicht voor meer discussie dan bij een wedstrijd tussen Volendam - Vitesse maar dat doet weinig tot niets af aan de specifieke situatie.

Hebben clubs soms voordeel en soms nadeel van de scheidsrechter en de VAR? Zeker, dat zal nooit veranderen. Wordt er hier gedaan alsof club X of Y altijd voordeel of nadeel ondervinden? Zal vast wel eens voorkomen maar is niet de modus operandi.

Er zijn hier ook users die bij elke overtreding jegens hun club direct klagen over de scheidsrechter maar dat bij overtredingen vanuit hun eigen club minder doen. Moet daar dan op gefocust worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
toolkist schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:28:
[...]

Ahum

Ahum

En verder.
Ik hoop oprecht dat je dit zegt om gewoon wat te stangen, anders vind ik dit best wel sneu. Die actie van Wieffer is al uitgebreid aan bod geweest en bij de grotere meerderheid kon je m wel of niet geven (bal zat er immers ook bij). Of het oordeel uiteindelijk terecht of onterecht was, daar kan je nog over discussiëren maar dat laat ik liever achterwege.

Die situatie (voetballend, bal erbij) dat is toch in de verste verte niet te vergelijken met de situatie hier, geen bal in de buurt, twee sprintende spelers waaran er eentje een nekslag geeft?
Maar ook anders dan een met gespreide armen verdedigende man, die de bal tegen de arm krijgt, of een speler die nadat de keeper de bal loslaat de bal wegbokst? En dat allemaal in 1 wedstrijd...

Dan kan je blijven aanhalen dat er een twijfelachtig moment eerder was, maar duidelijker dan dit krijg je het niet. Hier is geen enkele interpretatie op mogelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:04

Herman

FP ProMod
amahusu schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:39:
(...)

B. de KNVB zich een dag later gaat verschuilen achter regeltjes en protocollen.

(...)
De KNVB kan toch geen besluiten nemen die in strijd zijn met hun eigen regelementen? Wat voor een uitstraling geeft dat?

Bovendien weet de KNVB dat, mócht de ploeg/speler in beroep gaan, dat hun beslissing zeker weer teruggedraaid zal worden. M.i. kan de KNVB daar op dit moment niks aan doen.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
jbdeiman schreef op maandag 8 april 2024 @ 14:32:
Dan kan je blijven aanhalen dat er een twijfelachtig moment eerder was, maar duidelijker dan dit krijg je het niet. Hier is geen enkele interpretatie op mogelijk..
Heel flauw wellicht, maar blijkbaar is er wel een andere interpretatie en dus een ander resultaat mogelijk. Dat heeft de VAR zelfs evident laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
toolkist schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:39:
[...]

Iedereen keer aanhalen dat Feyenoord bevoordeeld is dit seizoen is ook overbodig. We weten het nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
toolkist schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:57:
[...]

Dan nog gaan Forbs en Akpom voor minimaal hetzelfde weg, zie ik Sutalo als ie weer echt fit is ook nog 'gewoon' voor minimaal 20 verkocht worden (al hoeft ie van mij echt niet weg), Sosa verkoop je ook echt wel voor die 8m waar ie voor gehaald werd, etc.
Mannsverk lekker houden, die komt er wel. Kaplan idem.
Akpom misschien. Forbs is 14 miljoen voor betaald en kan alleen hard rennen. Sutalo en Sosa, vergeet het maar.
Ik heb die Mannsverk nu een paar weken aan het werk gezien. Maar dat is helemaal niks, sorry. Geen handelingsnelheid en extra kwaliteiten. Kaplan, hele matige verdediger.
Maar van mij mogen ze allemaal blijven hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Nu online
Napo schreef op maandag 8 april 2024 @ 14:35:
[...]

Heel flauw wellicht, maar blijkbaar is er wel een andere interpretatie en dus een ander resultaat mogelijk. Dat heeft de VAR zelfs evident laten zien.
Laat ik het anders verwoorden dan, misschien dat dat een beter licht werpt op de situaties die hier met elkaar vergeleken worden. Bij het moment met Wieffer en Lang, was er (veel) discussie over of het nu wel of niet een strafschop (en kaart) had moeten zjin. De een vond van wel, de ander van niet. De reactie en consensus in deze is dat je dit gedrag niet kan (wil) billijken op het voetbalveld, dat de KNVB zegt dat ze het niet meer aan kunnen pakken, omdat het is beoordeeld, suggereert ook dat zij het niet met de arbitrale beslissing eens zijn, immers als ze het eens waren met de beslissing dan hadden ze aangegeven dat ze achter dat besluit staan wegens 'x, y en z'.
Zelfs dat niet, dus het vergelijken van een discutabel moment waar de meningen enorm over verdeeld zijn met een moment waar de meningen allemaal gelijk zijn (vriend en vijand zo maar te zeggen), dat is waar ik tegen ageer, want dit heeft niets meer te maken dat het een keer meezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:49
Over wie heeft reactie uit lokken. Paar jaar geleden Auassar van Sparta rood na de var voor na trappen. Prima deed ie ook echter werd hij eerst na getrapt en dit was een reactie erop. Dus dan had je volgens dit geen rood moeten geven.

(Daar tegen hadden ze beide rood moeten krijgen maar de var keek niet naar wat er eerst gebeurde alleen of Auassar natrapte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ph4ge schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:57:
[...]

Eens maar die overtreding van Arts vond ik 10x erger en dat was ook maar geel. Vriend Ruperti zat weer eens faliekant mis. Als je als scheids gesteund wordt door een slechte VAR dan lijkt het natuurlijk ook dat scheidsrechter slecht zijn. Een scheids ziet iets maar een keer, de VAR zo vaak die wil uit alle hoeken en standen.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Herman schreef op maandag 8 april 2024 @ 14:35:
[...]

De KNVB kan toch geen besluiten nemen die in strijd zijn met hun eigen regelementen? Wat voor een uitstraling geeft dat?

Bovendien weet de KNVB dat, mócht de ploeg/speler in beroep gaan, dat hun beslissing zeker weer teruggedraaid zal worden. M.i. kan de KNVB daar op dit moment niks aan doen.
Misschien niet, maar het zou ze sieren als ze met een statement zouden komen dat een dergelijke slaande beweging totaal niet getolereerd mag worden en dat er fouten zijn gemaakt in de beoordeling. In plaats van te zeggen, tsja kan gebeuren

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:01

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

aan alle amateurvoetballers: iemand kapotslaan mag, zolang de scheids het maar niet ziet, doe er je voordeel mee. Groetjes, de Koninklijke Nederlandse Vecht Bond.

|:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:20
Ach laat die Bergwijn lekker gaan. Zoals als eerder gezegd, dat hij de duels moet spelen is waarschijnlijk een grotere straf. Hij heeft 0,0 motivatie om er nog wat van te maken. Zondag komt Twente gezellig op bezoek. Kan weer een mooi weekend worden.

Feyenoord moet zich gaat richten op de bekerfinale. Die staan gewoon boven Ajax op de 5e plek. Geen enkele reden om deze jongens te onderschatten.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
dr.lowtune schreef op maandag 8 april 2024 @ 15:41:
[...]

aan alle amateurvoetballers: iemand kapotslaan mag, zolang de scheids het maar niet ziet, doe er je voordeel mee. Groetjes, de Koninklijke Nederlandse Vecht Bond.

|:(
Ze mogen het zelfs zien, zolang je ... ja ... zolang de scheids het maar niet hard genoeg vindt...

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:51

ST10©DE

Dus.............

Afbeeldingslocatie: https://staticcdn.fcupdate.nl/images/cf/image/upload//JRKYbEVnECgrdAiiMGv9UlQQZNXWjzrl//q=75,g=auto,fit=contain,compression=fast,w=1560,h=920
Vooral opvallend aan de wedstrijd van Bergwijn was zijn heatmap. Daarop is te zien dat hij vooral op de middenstip in balbezit is geweest. Dat is logisch, want de aanvaller was degene aan Amsterdamse zijde die verantwoordelijk was voor het nemen van de aftrappen.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:16
jbdeiman schreef op maandag 8 april 2024 @ 14:32:
[...]

Ik hoop oprecht dat je dit zegt om gewoon wat te stangen, anders vind ik dit best wel sneu. Die actie van Wieffer is al uitgebreid aan bod geweest en bij de grotere meerderheid kon je m wel of niet geven (bal zat er immers ook bij). Of het oordeel uiteindelijk terecht of onterecht was, daar kan je nog over discussiëren maar dat laat ik liever achterwege.

Die situatie (voetballend, bal erbij) dat is toch in de verste verte niet te vergelijken met de situatie hier, geen bal in de buurt, twee sprintende spelers waaran er eentje een nekslag geeft?
Maar ook anders dan een met gespreide armen verdedigende man, die de bal tegen de arm krijgt, of een speler die nadat de keeper de bal loslaat de bal wegbokst? En dat allemaal in 1 wedstrijd...

Het is echt lachwekkend soms hier. Het mag weken gaan over dat moment tegen PSV, maar na een nog veel opzichtigere fout zoals gisteren is het ‘selectieve verontwaardiging, en door’. Want Feyenoord heeft normaal altijd de VAR mee. Lachwekkende figuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
PrinsPils schreef op maandag 8 april 2024 @ 16:04:
[...]

Het is echt lachwekkend soms hier. Het mag weken gaan over dat moment tegen PSV, maar na een nog veel opzichtigere fout zoals gisteren is het ‘selectieve verontwaardiging, en door’. Want Feyenoord heeft normaal altijd de VAR mee. Lachwekkende figuren.
Niemand die jou tegenhoudt hier nog weken over door te gaan toch ;) Verder wel eens met je strekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
PrinsPils schreef op maandag 8 april 2024 @ 16:04:
[...]

Het verschil is dat 'wij' wel gewoon toegeven dat het rood is wat Bergwijn had moeten krijgen. En het niet over laten komen alsof we altijd zo enorm benadeeld worden en het bevoordelen echt echt helemaaaaal niet zo is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-06 01:01
Alle credits voor Feyenoord. Geweldige pot afgeleverd! Alleen hoop ik wel dat mensen realistisch en nuchter genoeg zijn, dat dit niet Ajax is zoals het hoort te zijn en dat deze uitslag normaal gesproken nooit kan. Wat ik nog steeds bizar blijf vinden want tegen PSV werd PSV het eerste half uur compleet weggevaagd en had het 4 - 0 moeten staan, dus het zit er blijkbaar wel in. Oké, weliswaar met Berghuis en Brobbey enzo maar toch. Dat is niet om arrogant over te komen, maar ik ga ervanuit, dat zelfs de rasechte Feyenoorders wel ervaring en hersens genoeg hebben om te weten dat deze uitslag een gevolg is van de malaise bij Ajax. Dat zou ik andersom wel hebben. Ik zou ook geen leedvermaak kunnen hebben als het andersom was en Feyenoord zat aan de bodem. Ik heb dan ook helemaal niks met dat Feyenoord - Ajax gedoe. Dat gun je een club gewoon niet, ook al is het je ergste vijand. Verder is het natuurlijk gewoon genieten van deze uitslag voor alle Feyenoorders.

Wat Ajax betreft, ik blijf erbij dat ik het ongelooflijk vind, dat wat nu bij Ajax gebeurt überhaupt kan gebeuren en dat het zo lang duurt. Dat een beursgenoteerd bedrijf met een dergelijke naam en geschiedenis zo snel en in zo'n korte tijd kan afbrokkelen, is ongekend. Zie je dit al gebeuren bij een ASML, een Shell of een Unilever? Als zoiets gebeurt bij iedere andere grote organisatie, bedrijf of club wordt er heel snel ingegrepen en wordt het heel snel opgelost. Ik begrijp er echt helemaal niks van.

Voor Ajax is het nu zaak om de club terug te brengen naar een niveau waar het hoort en als dat betekent dat je de komende jaren prijzen, kampioenschap, Europees voetbal etc. moet vergeten en de club weer op moet bouwen dan zij het zo. Ik zou daar vrede mee hebben als ik weet dat het over een paar jaar is opgelost i.p.v. zo blijven aanmodderen. En ik hoop ook dat als dit opgelost is, het nooit meer voorkomt.

PS: Bergwijn had donkerpaars moeten krijgen en de rest van het seizoen schorsen en daarna nog stoer doen ook tegen Nieuwkoop. Met z'n RS6 ABT van 3,5 ton. Gvd geen knikker geraakt het hele seizoen. Ik kan daar zo pissig om worden. :(

[ Voor 5% gewijzigd door chim0 op 08-04-2024 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

chim0 schreef op maandag 8 april 2024 @ 16:48:
Alle credits voor Feyenoord. Geweldige pot afgeleverd! Alleen hoop ik wel dat mensen realistisch en nuchter genoeg zijn, dat dit niet Ajax is zoals het hoort te zijn en dat deze uitslag normaal gesproken nooit kan. Wat ik nog steeds bizar blijf vinden want tegen PSV werd PSV het eerste half uur compleet weggevaagd en had het 4 - 0 moeten staan, dus het zit er blijkbaar wel in. Oké, weliswaar met Berghuis en Brobbey enzo maar toch. Dat is niet om arrogant over te komen, maar ik ga ervanuit, dat zelfs de rasechte Feyenoorders wel ervaring en hersens genoeg hebben om te weten dat deze uitslag een gevolg is van de malaise bij Ajax. Dat zou ik andersom wel hebben. Ik zou ook geen leedvermaak kunnen hebben als het andersom was en Feyenoord zat aan de bodem. Ik heb dan ook helemaal niks met dat Feyenoord - Ajax gedoe. Dat gun je een club gewoon niet, ook al is het je ergste vijand. Verder is het natuurlijk gewoon genieten van deze uitslag voor alle Feyenoorders.

Wat Ajax betreft, ik blijf erbij dat ik het ongelooflijk vind, dat wat nu bij Ajax gebeurt überhaupt kan gebeuren en dat het zo lang duurt. Dat een beursgenoteerd bedrijf met een dergelijke naam en geschiedenis zo snel en in zo'n korte tijd kan afbrokkelen, is ongekend. Zie je dit al gebeuren bij een ASML, een Shell of een Unilever? Als zoiets gebeurt bij iedere andere grote organisatie, bedrijf of club wordt er heel snel ingegrepen en wordt het heel snel opgelost. Ik begrijp er echt helemaal niks van.

Voor Ajax is het nu zaak om de club terug te brengen naar een niveau waar het hoort en als dat betekent dat je de komende jaren prijzen, kampioenschap, Europees voetbal etc. moet vergeten en de club weer op moet bouwen dan zij het zo. Ik zou daar vrede mee hebben als ik weet dat het over een paar jaar is opgelost i.p.v. zo blijven aanmodderen. En ik hoop ook dat als dit opgelost is, het nooit meer voorkomt.
het is echt onvoorstelbaar inderdaad, waar ik in het begin van het seizoen dacht dat het nog wel goed zou komen toen mislintat en steijn eruit waren gebonjourd, begint de implosie nu veel weg te hebben van hoe het Schalke en HSV is vergaan in Duitsland.

Maar elke dag lijkt er wel een nieuw zooitje lijken uit de kast te donderen daar in Amsterdam. Ik las net zelfs dat er ook steeds meer personeel begint weg te lopen omdat het zo'n chaos is op de burelen van de toekomst en ArenA, echt ongekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Nu online
amahusu schreef op maandag 8 april 2024 @ 16:54:
[...]

het is echt onvoorstelbaar inderdaad, waar ik in het begin van het seizoen dacht dat het nog wel goed zou komen toen mislintat en steijn eruit waren gebonjourd, begint de implosie nu veel weg te hebben van hoe het Schalke en HSV is vergaan in Duitsland.

Maar elke dag lijkt er wel een nieuw zooitje lijken uit de kast te donderen daar in Amsterdam. Ik las net zelfs dat er ook steeds meer personeel begint weg te lopen omdat het zo'n chaos is op de burelen van de toekomst en ArenA, echt ongekend.
En dan hebben ze na het wegsturen van Kroes de rapporten over Mislintat nog maar even niet naar buiten gebracht. Wat daar de reden van is, laat zich momenteel alleen maar raden, maar als het positief was geweest zal er veel aan gelegen zijn geweest dat naar buiten te brengen lijkt mij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
jbdeiman schreef op maandag 8 april 2024 @ 17:07:
[...]

En dan hebben ze na het wegsturen van Kroes de rapporten over Mislintat nog maar even niet naar buiten gebracht. Wat daar de reden van is, laat zich momenteel alleen maar raden, maar als het positief was geweest zal er veel aan gelegen zijn geweest dat naar buiten te brengen lijkt mij.
Niet het juiste topic hiervoor, maar dat is toch juist wel naar buiten gebracht nu?
https://nos.nl/artikel/25...ecteur-mislintat-bij-ajax
Verder mag de discussie daarover hier verder

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
@chim0 nee niet echt realistisch, uitslag had veel hoger moeten zijn nog ;p

Maar wat is er niet realistisch aan deze uitslag?
Dit is gewoon de staat van Ajax van dit moment.
Het is niet een offday ofzo...de eerste goals viel ook pas in de 34e minuut.
Feyenoord was in die periode met die 10 tegen ook vaak niet om aan te zien, dat kwam ook niet uit de lucht vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Marc3l schreef op maandag 8 april 2024 @ 17:12:
@chim0 nee niet echt realistisch, uitslag had veel hoger moeten zijn nog ;p
Van mij had het 600 - 0 mogen zijn.
Maar wat is er niet realistisch aan deze uitslag?
Dit is gewoon de staat van Ajax van dit moment.
Het is niet een offday ofzo...de eerste goals viel ook pas in de 34e minuut.
Feyenoord was in die periode met die 10 tegen ook vaak niet om aan te zien, dat kwam ook niet uit de lucht vallen.
Dat bedoel ik, dat was toch ook Feyenoord onwaardig? De uitslagen tussen de traditionele top 3 zouden normaal gesproken 2 - 1, 2 - 0, 1 - 0, 1 - 1 enzo moeten zijn. Dat is een beetje realistisch. Enige keer dat ik het heb gezien, is tussen Barca en Real. In het verleden heeft Barca meerdere keren Real een asswhooping gegeven met grote cijfers.
ElPaco schreef op maandag 8 april 2024 @ 17:12:
[...]

Verder mag de discussie daarover hier verder
Wow die kende ik nog niet. Dat bedoel ik, dat er een apart topic over wordt gemaakt, zegt al genoeg. Dan moet mijn post ook daarheen.

[ Voor 17% gewijzigd door chim0 op 08-04-2024 17:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:16
toolkist schreef op maandag 8 april 2024 @ 16:46:
[...]

Het verschil is dat 'wij' wel gewoon toegeven dat het rood is wat Bergwijn had moeten krijgen. En het niet over laten komen alsof we altijd zo enorm benadeeld worden en het bevoordelen echt echt helemaaaaal niet zo is.
Nee wat jij doet (met een enkeling hier samen) is jengelen over hoezeer Feyenoord bevoordeeld wordt, terwijl je daar net zoveel situaties tegenover kan zetten die discutabel in het nadeel uitpakken. En dan beginnen over selectieve verontwaardiging :o helemaal na een wedstrijd waarin er drie (!) beslissingen anders hadden moeten uitpakken is het toch logisch dat er wat ophef over is.

Ik ben er overigens van overtuigd dat elke club aan het einde van de rit ongeveer even veel positieve- als negatieve ervaringen met de arbitrage zal hebben, het niveau van de scheidsen en VAR is gewoon te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:22
Lekker boeien die Bergwijn. Had idd rood moeten zijn.
Maar zonnetje schijnt. Leven is mooi. Sinds Slot bij Feyenoord is, vloek ik ook stukken minder. Beste trainer die ik mee heb gemaakt. Welbespraakt, goede uithangbord.
Ik hoop dat hij nog lang bij ons blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
Russel88 schreef op maandag 8 april 2024 @ 18:58:
Lekker boeien die Bergwijn. Had idd rood moeten zijn.
Maar zonnetje schijnt. Leven is mooi. Sinds Slot bij Feyenoord is, vloek ik ook stukken minder. Beste trainer die ik mee heb gemaakt. Welbespraakt, goede uithangbord.
Ik hoop dat hij nog lang bij ons blijft.
Ik denk dat Slot nog wel een jaartje blijft. Hij heeft nog een contract voor 2 seizoenen en een grote vinger in de pap qua beleid/aankopen. Je speelt CL en er is geld. Zeker wanneer er flinke bedragen betaald gaan worden voor (ik vrees) Geertruida, Wieffer, Timber, Hancko, Gimenez.
Sowieso moet er nog een spits gehaald worden, want Ueda kan niet overtuigen. Dat geld krijgen we realistisch gezien ook niet meer terug. Maar goed, niet alle aankopen kunnen slagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
Advizor schreef op maandag 8 april 2024 @ 19:19:
[...]

Ik denk dat Slot nog wel een jaartje blijft. Hij heeft nog een contract voor 2 seizoenen en een grote vinger in de pap qua beleid/aankopen. Je speelt CL en er is geld. Zeker wanneer er flinke bedragen betaald gaan worden voor (ik vrees) Geertruida, Wieffer, Timber, Hancko, Gimenez.
Sowieso moet er nog een spits gehaald worden, want Ueda kan niet overtuigen. Dat geld krijgen we realistisch gezien ook niet meer terug. Maar goed, niet alle aankopen kunnen slagen.
Boadu incoming volgend seizoen? Ze kennen elkaar en hij matcht wel goed dacht ik met Stengs...
AS Monaco zal ook niet de hoofdprijs voor hem vragen. Voor 10/12m zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Weet niet of er meer mensen zijn zonder leven. Heb het geprobeerd om Jong Ajax - Den Bosch te kijken... Den Bosch staat 19e! .. en Rijkhoff heeft zojuist in minuut 19 voor het eerst de bal aan kunnen raken. ...

Fitz-Jim, Vos en Gooijer staan erin.. allemaal niks. Martha 3x drama. Forbs mag mee hobbelen en meer dan dat doet hij ook niet.

Nu bleek dit de wedstrijd van Maduro te zijn voor zijn licentie. Nu weet ik niet hoe dat werkt maar kan me voorstellen dat je dan ook de wekelijkse voorbereiding moet doen, indien dat... maduro lekker achter de ESPN desk zetten.

Inmiddels minuut 24 .. 24 minuten die ik nooit meer terug krijg iets anders te kunnen doen.

Het heet de toekomst, maar die is droevig en somber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-06 19:07
Millie-ano schreef op maandag 8 april 2024 @ 20:27:
Weet niet of er meer mensen zijn zonder leven. Heb het geprobeerd om Jong Ajax - Den Bosch te kijken... Den Bosch staat 19e! .. en Rijkhoff heeft zojuist in minuut 19 voor het eerst de bal aan kunnen raken. ...

Fitz-Jim, Vos en Gooijer staan erin.. allemaal niks. Martha 3x drama. Forbs mag mee hobbelen en meer dan dat doet hij ook niet.

Nu bleek dit de wedstrijd van Maduro te zijn voor zijn licentie. Nu weet ik niet hoe dat werkt maar kan me voorstellen dat je dan ook de wekelijkse voorbereiding moet doen, indien dat... maduro lekker achter de ESPN desk zetten.

Inmiddels minuut 24 .. 24 minuten die ik nooit meer terug krijg iets anders te kunnen doen.

Het heet de toekomst, maar die is droevig en somber.
Toch.....het is de kkd...dat is een hele rare competitie. Iedereen kan van iedereen winnen en ook de topploegen in de kkd kunnen weggespeeld worden en zo ook de onderste teams kunnen opeens een topdag hebben.

En ook...het zijn talenten van Ajax die worden alleen maar beter als ze veel spelen.
Zo hebben wij bij Groningen ook jarenlang moeten ergeren aan Postema, begint na 3 jaar eindelijk te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Harribo schreef op maandag 8 april 2024 @ 20:45:
[...]

Toch.....het is de kkd...dat is een hele rare competitie. Iedereen kan van iedereen winnen en ook de topploegen in de kkd kunnen weggespeeld worden en zo ook de onderste teams kunnen opeens een topdag hebben.

En ook...het zijn talenten van Ajax die worden alleen maar beter als ze veel spelen.
Zo hebben wij bij Groningen ook jarenlang moeten ergeren aan Postema, begint na 3 jaar eindelijk te scoren.
Ja maar je ziet niet een speler laatst een actie dat je denkt.. goh daar is over nagedacht of die ken wel wat ... Resultaat in jong ajax is niet heilig, gaat om het spel. Maar dat is treurig. Je kan zeggen ze worden beter van veel spelen, maar op deze manier betwijfel ik dat ten zeerste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-06 19:07
Millie-ano schreef op maandag 8 april 2024 @ 20:48:
[...]

Ja maar je ziet niet een speler laatst een actie dat je denkt.. goh daar is over nagedacht of die ken wel wat ... Resultaat in jong ajax is niet heilig, gaat om het spel. Maar dat is treurig. Je kan zeggen ze worden beter van veel spelen, maar op deze manier betwijfel ik dat ten zeerste
Vergeet ook niet dat voetbal een team sport is.
Je moet renderen als team.
Je kunt Messi vandaag wel in jong Ajax zetten maar die maakt dan ook niet het verschil.

Toch verwacht je wel meer van jong Ajax inderdaad. Niet best.

Den Bosch heeft ook gewonnen bij fc Groningen in de Euroborg... Tis een rare competitie

[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 08-04-2024 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-06 23:55
Typhone schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:03:
[...]

Hehe ik 17 jaar lang van Ajax (inmiddels niet meer). Maar je mag alles schrijven en op Ajax hameren van mij. Als ze het ooit verdiend hebben is het vandaag wel in elk geval -O-
Begrijpelijke en terechte reactie. Ik had daarom ook gehoopt op een veel hogere eind score voor Feyenoord. Laat het ze maar flink voelen bij Ajax.
Los van die wedstrijd is het belachelijk dat Ajax dit zover heeft laten komen. Ik zou bijna willen zeggen dat het talent vergt om zoiets groots te vergooien over de jaren heen.. 8)7

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14:37
Advizor schreef op maandag 8 april 2024 @ 19:19:
[...]

I want Ueda kan niet overtuigen
Tja is ook niet zo gek als je ziet hoeveel speelminuten die krijgt :) laat die jongen een keer een paar wedstrijden volledig mee spelen en hem daarna pas beoordelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Arne Slot kan zo mooi praten. Je wordt bijna gehypnotiseerd als ie aan het woord is. Goeie vent hoor, daar niet van en wat ie zegt snijdt vaak wel hout, maar door zijn mooie manier van praten kan ie je helemaal inpakken en wordt je bijna gehypnotiseerd. Hebben jullie dat niet als je naar hem zit te luisteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

chim0 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 10:17:
Arne Slot kan zo mooi praten. Je wordt bijna gehypnotiseerd als ie aan het woord is. Goeie vent hoor, daar niet van en wat ie zegt snijdt vaak wel hout, maar door zijn mooie manier van praten kan ie je helemaal inpakken en wordt je bijna gehypnotiseerd. Hebben jullie dat niet als je naar hem zit te luisteren?
Ik ambieer zijn voetbal wel. Qua praten kan hij er heel zorgvuldig ook omheen lullen. Hij weet precies wat die zegt en moet antwoorden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Geef je man-crush maar gewoon toe.

Is geen schande. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Mja. als het goed gaat wel. Hij heeft ook al meermaals laten zien in tijden dat het ff tegenzit. Hij toch ook trekjes vertoond. Zeurpieten bij de 4e man. Maniertjes langs de lijn. Of de schuld ergens anders leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Agent47 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 10:20:
[...]

Ik ambieer zijn voetbal wel. Qua praten kan hij er heel zorgvuldig ook omheen lullen. Hij weet precies wat die zegt en moet antwoorden.
Juist precies dat. En ook altijd die empathie voor de tegenstander en de trainer. Doet ie goed. Vraag me af als we hem bij Ajax neerzetten of ie wat teweeg kan brengen. Wat dat betreft vind ik Van 't Schip te rustig en te netjes. Moet een beetje pit in zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

chim0 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:01:
[...]

Juist precies dat. En ook altijd die empathie voor de tegenstander en de trainer. Doet ie goed. Vraag me af als we hem bij Ajax neerzetten of ie wat teweeg kan brengen. Wat dat betreft vind ik Van 't Schip te rustig en te netjes. Moet een beetje pit in zitten.
Geef die kerel het budget van Ajax en je haalt de halve finale EL en wordt fluitend kampioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Ramzzz schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 10:30:
[...]

Geef je man-crush maar gewoon toe.

Is geen schande. :+
We hebben wel dezelfde kapper! :+
Millie-ano schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 10:31:
[...]

Mja. als het goed gaat wel. Hij heeft ook al meermaals laten zien in tijden dat het ff tegenzit. Hij toch ook trekjes vertoond. Zeurpieten bij de 4e man. Maniertjes langs de lijn. Of de schuld ergens anders leggen.
Klopt, dat heeft ie ook.

[ Voor 31% gewijzigd door chim0 op 09-04-2024 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
Agent47 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:02:
[...]

Geef die kerel het budget van Ajax en je haalt de halve finale EL en wordt fluitend kampioen.
Misschien over een paar seizoenen. Ajax moet eerst 80% van de huidige selectie lozen en dan nog eens versterkingen zien te halen. Wat ook al lastig zat is, want geen CL en een grote bestuurlijke puinhoop.

Komende 3 jaar doet Ajax niet mee om de titel. Ook niet met een Arne Slot als trainer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
Advizor schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:09:
[...]

Misschien over een paar seizoenen. Ajax moet eerst 80% van de huidige selectie lozen en dan nog eens versterkingen zien te halen. Wat ook al lastig zat is, want geen CL en een grote bestuurlijke puinhoop.

Komende 3 jaar doet Ajax niet mee om de titel. Ook niet met een Arne Slot als trainer.
Dat weet je in de Eredivisie nooit. Jaren geleden dachten we ook dat we een top 4 hadden en dat AZ definitief was aangehaakt. Er was een periode waarin we dachten dat Feyenoord was afgehaakt en dat het jaren zou duren voordat ze weer eens goed konden juichen in de Kuip.

Ajax werd in 2016 net geen kampioen, omdat ze niet van de Graafschap konden winnen. De Boer vertrok en het jaar erop stonden ze ineens in de finale van de UEFA Cup onder leiding van Peter Bosz. Dat had ook niemand verwacht.

Bij Feyenoord kan Slot zomaar vertrekken, een paar sterkhouders en dan weet je ook niet hoe het seizoen zal gaan lopen. Idem voor een PSV of Twente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
JanW schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:16:
[...]

Ajax werd in 2016 net geen kampioen, omdat ze niet van de Graafschap konden winnen. De Boer vertrok en het jaar erop stonden ze ineens in de finale van de UEFA Cup onder leiding van Peter Bosz. Dat had ook niemand verwacht.

Bij Feyenoord kan Slot zomaar vertrekken, een paar sterkhouders en dan weet je ook niet hoe het seizoen zal gaan lopen. Idem voor een PSV of Twente.
Vreemd om een verloren competitiewedstrijd te vergelijken met de UEFA Cup finale, een seizoen later. Iets met appels en peren.

Bij de huidige top 4 zit het momenteel veel beter in elkaar dan bij Ajax, van boven naar beneden. Er is stabiliteit van directie tot de verzorger. Maar belangrijker; een goede AD en TD.
Ajax heeft geen AD, geen TD, geen hoofdtrainer, een waardeloze selectie, geen (noemenswaardig) Europees voetbal, weinig geld, een verrotte Rvc, enz.

Maar goed, we gaan het zien ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:45

Superkiwi

Hoi doei

Advizor schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:41:
[...]
geen (noemenswaardig) Europees voetbal
Oh, dus nu is de UCL opeens niet noemenswaardig?
:+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
Advizor schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:41:
[...]

Vreemd om een verloren competitiewedstrijd te vergelijken met de UEFA Cup finale, een seizoen later. Iets met appels en peren.

Bij de huidige top 4 zit het momenteel veel beter in elkaar dan bij Ajax, van boven naar beneden. Er is stabiliteit van directie tot de verzorger. Maar belangrijker; een goede AD en TD.
Ajax heeft geen AD, geen TD, geen hoofdtrainer, een waardeloze selectie, geen (noemenswaardig) Europees voetbal, weinig geld, een verrotte Rvc, enz.

Maar goed, we gaan het zien ;)
Niks appels met peren. Je leest niet goed. Omdat het er einde seizoen 2015/16 ook niet naar uitzag dat Ajax een noemenswaardige selectie op de been kon brengen. De succestrainer was vertrokken, wat je ook van 't voetbal onder De Boer mag vinden, hij werd toch "gewoon" 4 keer kampioen in een periode waarin Ajax ook niet de bestuurlijke rust had. Ook toen was er weinig geld, Marc Netto had niet voor niets die bijnaam verdiend. Toch waren er ineens een paar gerichte aankopen en stond Ajax ineens in een Europese finale. Als je dat na 't debacle in Doetinchem live op TV had verkondigd, had heel Nederland je voor gek verklaart.

Maar wat ik wil aangeven is dat stabiliteit te paard gaat. Zeker in de Eredivisie, waarbij we toch een springplank zijn naar grotere competies, zoals Duitsland, Engeland en Spanje.

Bij Feyenoord of PSV hoeft ook maar een hoofdcoach en twee / drie dragende spelers te vertrekken en ze staan er ineens een stuk slechter voor dan nu. Denk bij Feyenoord Slot, Geertruida, Wieffer en Gimenez weg en het is een stuk minder. Bij PSV idem met Bosz, Veerman en Schouten. De Jong zie ik niet meer vertrekken daar. Die heeft het buitenland geprobeerd, maar is daar niet geslaagd. Die blijft lekker in Nederland voetballen.

Je kan wel zeggen dat Ajax een waardeloze selectie heeft, maar dat zie ik toch niet zo. De huidige selectie is met een goede trainer echt wel in staat om minstens voor plek drie te strijden. Het is vooral de persoon in de dug out die te wensen over laat. Maar spelers als Ramaj, Kaplan, Hato, Brobbey, Rensch (als rechtsback, niet centraal), Sosa, Godts en Henderson zijn met wat kwalitatief goede aanvullingen écht wel in staat om top drie te spelen. Als Berghuis fit blijft en zin heeft, voegt ie ook nog wel wat toe. Er moet wel schoon schip worden gemaakt in de selectie, maar zo armetierig als 't in de media en hier wordt geschetst is 't in mijn ogen zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:17

Vos

AFCA

Agent47 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:02:
[...]

Geld is niet een zekerheid in voetbal, dat is toch wel gebleken? En dan niet alleen bij Ajax. Bij aankopen is ook wat geluk nodig. Valt het allemaal goed in elkaar, dan zit je gebakken ja.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ph4ge
JanW schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:53:
Je kan wel zeggen dat Ajax een waardeloze selectie heeft, maar dat zie ik toch niet zo. De huidige selectie is met een goede trainer echt wel in staat om minstens voor plek drie te strijden.
Ik denk dat het verschil veel groter is dan jij inschat. Met een beetje goede wil zijn Brobbey, Ramaj en Hato 3 talenten die PSV en Feyenoord er best bij zouden willen hebben voor de breedte, maar verder is de selectie van Ajax gewoon een heel stuk minder op alle posities.

Natuurlijk gaan PSV en Feyenoord sterkhouders verliezen, maar daar komt ook wel weer wat voor terug. Zelfs als die vervangers allemaal miskopen zijn zijn die selecties nog steeds een stuk sterker dan wat Ajax nu heeft.

Mislintat had goed gezien dat Ajax 13 versterkingen nodig had, alleen zijn ze op 1-2 spelers na allemaal mislukt en heeft Ajax dus nog steeds >10 versterkingen nodig, en dat zie ik gewoon niet gebeuren. Zelfs als het wel lukt om een compleet nieuw elftal te halen van spelers van het niveau van PSV en Feyenoord dan nog heeft het tijd nodig. Bovendien zullen een aantal spelers van Ajax die nog van waarde zijn weg willen, als het niet noodzakelijk is dat ze verkocht worden, dat moet ook allemaal vervangen worden.
Het is vooral de persoon in de dug out die te wensen over laat.
Dat kan je na zoveel trainers niet meer volhouden.

Met deze selectie is plek 5 een heel normaal resultaat. Als AZ niet zo gek had gedaan door hun trainer te ontslaan terwijl het helemaal niet zo slecht ging was het gat met AZ ook enorm geweest. Plek 5 was Steijn en Heintiga ook wel gelukt en gaat van het Schip ook lukken.

Bovendien ben ik bang dat Ajax niet meer zoveel te kiezen heeft als het op trainers en spelers aankomt. Je komt binnen met de verwachtingen die bij Ajax horen met een selectie die bij FC Utrecht hoort, ga er maar aan staan. Zelfs clubmannen als Heitinga en Van het Schip worden er kapot gemaakt en een niet-clubman bedenkt zich wel 3x voordat hij instapt, of je kijkt in de categorie Steijn en haalt iemand die tot voor kort niet van de baan durfde te dromen met alle risicos van dien.

[ Voor 10% gewijzigd door ph4ge op 09-04-2024 15:15 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
ph4ge schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 15:04:
[...]

[...]

Met deze selectie is plek 5 een heel normaal resultaat. Als AZ niet zo gek had gedaan door hun trainer te ontslaan terwijl het helemaal niet zo slecht ging was het gat met AZ ook enorm geweest. Plek 5 was Steijn en Heintiga ook wel gelukt en gaat van het Schip ook lukken.

Bovendien ben ik bang dat Ajax niet meer zoveel te kiezen heeft als het op trainers en spelers aankomt. Je komt binnen met de verwachtingen die bij Ajax horen met een selectie die bij FC Utrecht hoort, ga er maar aan staan. Zelfs clubmannen als Heitinga en Van het Schip worden er kapot gemaakt en een niet-clubman bedenkt zich wel 3x voordat hij instapt, of je kijkt in de categorie Steijn en haalt iemand die tot voor kort niet van de baan durfde te dromen met alle risicos van dien.
Dat durf ik prima vol te houden :>

Van ´t Schip wordt helemaal niet kapot gemaakt. Idem voor Heitinga trouwens. Hij wordt door iedereen volgens mij juist bedankt voor wat ie heeft gedaan, en dat is instappen op een moeilijk moment voor hem en voor de club. Maar het is inmiddels wel duidelijk dat ook hij ´t niet voor elkaar krijgt om de ploeg goed te laten voetballen. Er zit op dit moment helemaal geen idee en geen visie meer achter.

Kom we gaan in een 5-4-1 opstelling spelen. Goed idee, dat sluit op dit moment wel beter aan bij de selectie, maar je ziet dan ook dat ze gewoon niet weten wat ze moeten doen in balbezit en bij balverlies.

Exemplarisch is de 5-0 van Feyenoord YouTube: Highlights Feyenoord - Ajax | Eredivisie

Je ziet Bergwijn de bal verspelen bij de cornervlag van Feyenoord. Dan komt Tahirovic als een dolle stier ingevlogen en lopen Taylor en Van De Boomen elkaar nog geen seconde later ondersteboven. Dan is het hele middenveld al weg. Dan besluit Hato nog eens naar voren te verdedigen en wordt hij ook kinderlijk uitgespeeld. Daar zit nergens een lijn in of iemand die de balans bewaakt. Als je de spelers daar niet voor hebt, dan moet je zorgen dat je als coach je spelers goed instrueert. Geef ze eenvoudige taken mee. Nu doet iedereen maar wat en als gevolg daarvan doe je Feyenoord een overtal situatie cadeau die ze gretig uitpakten.

Een goede coach kan dit 100% zeker beter neerzetten, dan wat nu gebeurt. Tuurlijk zijn de spelers ook niet goed genoeg en is de vorm op dit moment bij veel ver te zoeken. Hato was voor de winterstop één van de weinige lichtpuntjes, maar is de afgelopen weken toch wel in een dip beland. Niet erg, is pas net 18 en zal vast wel goed komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14:35
ph4ge schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 15:04:
[...]

Ik denk dat het verschil veel groter is dan jij inschat. Met een beetje goede wil zijn Brobbey, Ramaj en Hato 3 talenten die PSV en Feyenoord er best bij zouden willen hebben voor de breedte, maar verder is de selectie van Ajax gewoon een heel stuk minder op alle posities.

Natuurlijk gaan PSV en Feyenoord sterkhouders verliezen, maar daar komt ook wel weer wat voor terug. Zelfs als die vervangers allemaal miskopen zijn zijn die selecties nog steeds een stuk sterker dan wat Ajax nu heeft.

Mislintat had goed gezien dat Ajax 13 versterkingen nodig had, alleen zijn ze op 1-2 spelers na allemaal mislukt en heeft Ajax dus nog steeds >10 versterkingen nodig, en dat zie ik gewoon niet gebeuren. Zelfs als het wel lukt om een compleet nieuw elftal te halen van spelers van het niveau van PSV en Feyenoord dan nog heeft het tijd nodig. Bovendien zullen een aantal spelers van Ajax die nog van waarde zijn weg willen, als het niet noodzakelijk is dat ze verkocht worden, dat moet ook allemaal vervangen worden.
Ik denk dat jullie het allebei niet helemaal aan het juiste eind hebben. Jij overschat PSV en Feyenoord en hij overschat sommige aankopen misschien een beetje. Maar laten we niet vergeten hoe slecht PSV vorig jaar was. Dat leek ook helemaal nergens op. Een paar goede gerichte aankopen en een Trainer met een visie en de ervaring om die over te brengen hebben PSV ontzettend veel verder geholpen. En natuurlijk dat Luuk de Jong het seizoen van zijn leven heeft zo'n beetje. Zeker de eerste helft van het seizoen.

Je zult hetzelfde zien met de meeste, misschien zelfs wel alle PSV'ers, die hierna vertrekken dat hetzelfde gaat gebeuren als met de Ajax spelers van 18/19. Die gaan gewoon allemaal falen in het buitenland als ze naar een te grote club gaan. Zo goed zijn de individuele spelers van PSV echt niet.

Dat geldt dubbel voor Feyenoord. Ik zie niet echt direct spelers van buiten categorie bij beide ploegen. Hoogstens echt goede eredivisie spelers. En nee Veerman gaat in het buitenland ook geen topper worden.

Tegelijk moeten we het nog maar zien met spelers als Tahirovic en Forbs.
[...]

Ik vind dat argument van, na zoveel trainers zo'n onzin.

Als je nu achtereenvolgens Pep, Klopp, Xabi Alonso, Arteta en Nagelsmann als trainers had gehad, had je helemaal gelijk. Maar waarom denk jij dat de afgelopen 4 trainers onder de echt goede trainers vallen? Schreuder overal volledig gefaald als hoofdcoach, Heitinga 0 ervaring en bij Jong niet overtuigend, Steijn die een dagtaak had aan inhakken op en het afmaken van zijn eigen spelers en ruzie maken met Mislintat en Schip die ook overal volledig gefaald is als hoofdcoach.

Vertel mij maar welke van die trainers zo'n staat van dienst heeft als trainer dat je denkt, nou dat is nou een trainer die wat kan opbouwen? Ook wel grappig dat je Steijn aanhaalt als zijnde een trainer met alle risico's van dien. Dus wat is het dan? Goede trainers of toch slechte trainers?

Sterker nog, deze vier trainers hebben gemeen dat ze hun ploegen geen moment topfit hebben gekregen. Geen moment als eenheid hebben kunnen laten spelen. Geen moment iets van gezamenlijk drukzetten of teamdiscipline hebben kunnen bewerkstelligen. Zelfs de basisprincipes van het spelen als een team en als professionals hebben ze er niet in gekregen.

Dat kunnen ze zelfs bij ploegen met veel minder kwaliteit.

Eens dat Ajax op het moment trainers en spelers geen barst te bieden heeft. Ik verwacht daarom ook dat het dieptepunt nog lang niet bereikt is. Ook omdat het bestuurlijk een bende blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2094984

Je kan wel zeggen dat Ajax een waardeloze selectie heeft, maar dat zie ik toch niet zo. De huidige selectie is met een goede trainer echt wel in staat om minstens voor plek drie te strijden.
Plek 3 sinds de aanstelling van Schip

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0DgLiFr1lJC_g_o_OoCuew_IEW4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OfOziYD3QtSQmzOf9Jd5f5oB.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Ik zie gewoon een stuk of 5 Ajacieden die met volle overtuiging het duel in gaan maar het afleggen tegen simpelweg veel betere spelers die die duels winnen. Dat je zoveel duels op rij verliest ondanks dat je er met volle overgave in gaat is illustratief van gebrek aan kwaliteit, en niet aan tactiek. Een coach kan er ook niks aan doen als duel na duel verloren wordt, dat is kwaliteit (of vorm, als het een momentopname was).
Kist schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 15:34:
Maar laten we niet vergeten hoe slecht PSV vorig jaar was. Dat leek ook helemaal nergens op. Een paar goede gerichte aankopen en een Trainer met een visie en de ervaring om die over te brengen hebben PSV ontzettend veel verder geholpen.
PSV werd gewoon 2e en walsde op het einde bijv. over AZ heen. Die lijn omhoog was al lang zichtbaar. Net als dat bij Ajax de trend al een langere tijd naar beneden is.
Je zult hetzelfde zien met de meeste, misschien zelfs wel alle PSV'ers, die hierna vertrekken dat hetzelfde gaat gebeuren als met de Ajax spelers van 18/19. Die gaan gewoon allemaal falen in het buitenland als ze naar een te grote club gaan. Zo goed zijn de individuele spelers van PSV echt niet.

Dat geldt dubbel voor Feyenoord. Ik zie niet echt direct spelers van buiten categorie bij beide ploegen. Hoogstens echt goede eredivisie spelers. En nee Veerman gaat in het buitenland ook geen topper worden.
Dat is inherent aan de Eredivisie dat het maar de vraag is hoe de spelers het elders doen. PSV en Feyenoord hebben een prima indruk in Europa achtergelaten de laatste jaren. Of de spelers wel of niet de wereldtop halen doet weinig af van het enorme kwaliteitsverschil tov het huidige Ajax.

[ Voor 62% gewijzigd door ph4ge op 09-04-2024 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advizor
[...]

Niks appels met peren. Je leest niet goed. Omdat het er einde seizoen 2015/16 ook niet naar uitzag dat Ajax een noemenswaardige selectie op de been kon brengen. De succestrainer was vertrokken, wat je ook van 't voetbal onder De Boer mag vinden, hij werd toch "gewoon" 4 keer kampioen in een periode waarin Ajax ook niet de bestuurlijke rust had. Ook toen was er weinig geld, Marc Netto had niet voor niets die bijnaam verdiend. Toch waren er ineens een paar gerichte aankopen en stond Ajax ineens in een Europese finale. Als je dat na 't debacle in Doetinchem live op TV had verkondigd, had heel Nederland je voor gek verklaart.
Ik kan prima lezen, bedankt. Nu je het nuanceert begrijp ik inderdaad beter wat je bedoelt, al ben ik het er nog steeds niet mee eens.
[...]

Bij Feyenoord of PSV hoeft ook maar een hoofdcoach en twee / drie dragende spelers te vertrekken en ze staan er ineens een stuk slechter voor dan nu. Denk bij Feyenoord Slot, Geertruida, Wieffer en Gimenez weg en het is een stuk minder. Bij PSV idem met Bosz, Veerman en Schouten. De Jong zie ik niet meer vertrekken daar. Die heeft het buitenland geprobeerd, maar is daar niet geslaagd. Die blijft lekker in Nederland voetballen.
Het verschil hierbij is alleen dat Feyenoord en PSV een stuk meer dragende spelers hebben. Natuurlijk gaan er een aantal vertrekken, maar dat kan prima worden opgevuld met een paar aankopen. Deze clubs spelen CL wat ook aantrekkelijker is voor spelers.
[...]

Je kan wel zeggen dat Ajax een waardeloze selectie heeft, maar dat zie ik toch niet zo. De huidige selectie is met een goede trainer echt wel in staat om minstens voor plek drie te strijden. Het is vooral de persoon in de dug out die te wensen over laat. Maar spelers als Ramaj, Kaplan, Hato, Brobbey, Rensch (als rechtsback, niet centraal), Sosa, Godts en Henderson zijn met wat kwalitatief goede aanvullingen écht wel in staat om top drie te spelen. Als Berghuis fit blijft en zin heeft, voegt ie ook nog wel wat toe. Er moet wel schoon schip worden gemaakt in de selectie, maar zo armetierig als 't in de media en hier wordt geschetst is 't in mijn ogen zeker niet.
Ik vind het behoorlijk naïef om te denken dat spelers als Henderson, Rensch en Sosa wel goed genoeg zijn, maar dat het aan de trainer ligt. Als je de afgelopen maanden hebt gekeken naar deze spelers zie je toch maar 1 ding; te weinig kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Vertel mij maar welke van die trainers zo'n staat van dienst heeft als trainer dat je denkt, nou dat is nou een trainer die wat kan opbouwen? Ook wel grappig dat je Steijn aanhaalt als zijnde een trainer met alle risico's van dien. Dus wat is het dan? Goede trainers of toch slechte trainers?
Ik denk dat je mn punt niet helemaal begreep. Laten we zeggen dat er 3 categorie trainers zijn voor Ajax:
- Een grote naam van buiten de club, al dan niet uit het buitenland. Die zie ik gewoon niet komen in de huidige chaos, bovendien is het geld ook elders nodig.
- Een clubman, iemand die op basis van zn reputatie een streepje voor heeft en wel wil instappen voor het belang van de club. Heitinga, Maduro, Van het Schip, allemaal mislukt. Blijven weinig clubmannen over zo.
- Een kleinere naam van buiten de club, zoals Steijn. Met risico bedoel ik dat je a) niet weet of iemand de stap naar een grote club kan maken en b) hij al op 2-0 achterstand begint want geen Ajax DNA.

Vergeet niet dat alle trainers die Ajax heeft versleten aanvankelijk op handen werden gedragen. Achteraf is het makkelijk om te zeggen dat iemand er niets van kan, maar als je zoveel trainers verslijt en zo lang kwakkelt dan is dat een teken dat het niet aan de trainer ligt.

Ik denk dat Ajax bij De Boer uit zal komen, dat is de enige clubman die ook nog enige status heeft. Hij heeft qua reputatie weinig te verliezen en zn clubhart zal hem ook een zetje geven om in het belang van de club in te stappen. Maar ook De Boer is overal mislukt behalve bij zn eerste club (hoewel hij veel kritiek kreeg), dus ook hij is makkelijk in het rijtje slechte trainers te plakken als hij de verwachtingen niet waarmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:01
Ik ben al vele jaren lang Ajacied, maar Frank de Boer zou echt de allergrootste nachtmerrie zijn. Heeft al 10 jaar helemaal niks gepresteerd en heeft helemaal geen visie. Bondscoachschap bij Nederland was echt afzien, wat een verschrikkelijke trainer. Bij Ajax is hij alleen maar kampioen geworden door gebrek aan concurrentie. Hij heeft kampioenschappen gehaald met puntenaantallen van 73, 76, 76 en 71. Daar word je op dit moment 3de mee...

Gezien het enge kliekje Van Praag, Van Gaal en Blind, zullen ze wel op De Boer uitkomen. Het is continue het bekende kliekje die elkaar baantjes geven en hand boven het hoofd houden.

Als Frank de Boer echt gaat komen, zou ik als ik Kelvin de Lang/Beuker zou zijn, direct mijn ontslag indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ph4ge schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 15:36:
[...]

Ik zie gewoon een stuk of 5 Ajacieden die met volle overtuiging het duel in gaan maar het afleggen tegen simpelweg veel betere spelers die die duels winnen. Dat je zoveel duels op rij verliest ondanks dat je er met volle overgave in gaat is illustratief van gebrek aan kwaliteit, en niet aan tactiek. Een coach kan er ook niks aan doen als duel na duel verloren wordt, dat is kwaliteit (of vorm, als het een momentopname was).
Dit is een stukje satire toch? Ik zie spelers makkelijk van de bal worden gezet en als dieptepunt Van de Boomen die met de bal aan de voet een beetje staat te lummelen.

Ik wil best geloven dat de spelers qua kwaliteit niet het Ajax van 18/19 halen. Maar het probleem bij Ajax ligt echt niet alleen aan een selectie die kwaliteit mist of niet in balans is. We hebben al twee seizoenen lang trainers die elke keer tactisch overtroefd worden, die vrijwel nooit een wedstrijd omgezet hebben, die de selectie conditioneel niet fit genoeg krijgen en eigenlijk ook geen enkele speler beter laten voetballen.

Ik ben er echt van overtuigd dat we een stuk minder tegendoelpunten hadden als een Bogarde (of iemand anders van dat kaliber) nog de defensie had geleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
hotymoty schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 16:10:
Als Frank de Boer echt gaat komen, zou ik als ik Kelvin de Lang/Beuker zou zijn, direct mijn ontslag indienen.
Laten we toch hopen dat FdB niet als trainer gaat optreden. Dat lijkt me de oplossing voor niets. Het enige wat hij goed kan is een selectie (terecht) uitfoeteren maar op alle andere gebieden komt hij tekort (net als Van 't Schip, Heitinga, Steijn, Schreuder, Keizer na hem).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
ph4ge schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 15:54:
[...]
Vergeet niet dat alle trainers die Ajax heeft versleten aanvankelijk op handen werden gedragen. Achteraf is het makkelijk om te zeggen dat iemand er niets van kan, maar als je zoveel trainers verslijt en zo lang kwakkelt dan is dat een teken dat het niet aan de trainer ligt.
Ik weet het niet hoor, maar persoonlijk heb ik geen van de laatste vier trainers op handen gedragen. Schreuder zou het tactische brein geweest zijn achter EtH (althans volgens de T.). Niet echt iets van gemerkt, ik werd niet super enthousiast van zijn aanstelling maar heb hem de voordeel van de twijfel gegevens. Heitinga was er nog lang niet klaar voor dat wist iedereen die wedstrijden Jong Ajax had gevolgd, maar je bent blij dat iemand ad intrem wil inspringen.

Steijn ook nooit op handen gedragen, ook voordeel van de twijfel gegeven maar dat heeft hij snel verpruts. Ben nog steeds benieuwd hoe hij nu echt als kandidaat naar boven is gekomen.

En van 't Schip, zeker met zijn persoonlijke situatie, dankbaar dat hij ingesprongen is. Maar verwachtingen waren laag. Slechter dan Steijn zou moeilijk worden, maar echte wonderen verwachtte niemand in mijn omgeving. Zijn trainers record was ook niet heel opbeurend. Blij dat hij ons van de laatste plek heeft gekregen en opgestuwd naar de 5e plek. Maar met een betere trainer hadden we nu 4e kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
hotymoty schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 16:10:
Ik ben al vele jaren lang Ajacied, maar Frank de Boer zou echt de allergrootste nachtmerrie zijn. Heeft al 10 jaar helemaal niks gepresteerd en heeft helemaal geen visie. Bondscoachschap bij Nederland was echt afzien, wat een verschrikkelijke trainer. Bij Ajax is hij alleen maar kampioen geworden door gebrek aan concurrentie. Hij heeft kampioenschappen gehaald met puntenaantallen van 73, 76, 76 en 71. Daar word je op dit moment 3de mee...

Gezien het enge kliekje Van Praag, Van Gaal en Blind, zullen ze wel op De Boer uitkomen. Het is continue het bekende kliekje die elkaar baantjes geven en hand boven het hoofd houden.

Frank moet je geen management rol geven. Maar Frank zou je wel kunnen overtuigen als 'cultuurbewaker' eigenlijk een soort Spijkerman die hijzelf als assistent had met die gasten het veld op en standaardsituaties oefenen ofzo. Een soort John de wolf bij Feyenoord een assistent van de club en niet van de trainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Anoniem: 2094984 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 15:36:
[...]

Plek 3 sinds de aanstelling van Schip

[Afbeelding]
Ook dat vertekent nogal door de twee ( of één ) extra wedstrijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
chim0 schreef op maandag 8 april 2024 @ 17:17:
[...]

Van mij had het 600 - 0 mogen zijn.

[...]

Dat bedoel ik, dat was toch ook Feyenoord onwaardig? De uitslagen tussen de traditionele top 3 zouden normaal gesproken 2 - 1, 2 - 0, 1 - 0, 1 - 1 enzo moeten zijn. Dat is een beetje realistisch. Enige keer dat ik het heb gezien, is tussen Barca en Real. In het verleden heeft Barca meerdere keren Real een asswhooping gegeven met grote cijfers.

[...]
Garanties uit het verleden...
Wel onwaardig maar niet onrealistisch in deze staat.
Als Slot en een aantal goede spelers vertrekken kan je ook weer opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:17

Vos

AFCA

Napo schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 16:37:
[...]

Ook dat vertekent nogal door de twee ( of één ) extra wedstrijd
Niet zo moeilijk toch om te zien dat Ajax dichter bij p3 staat? ;) Plekken één en twee waren sowieso te hoog gegrepen.

[ Voor 9% gewijzigd door Vos op 09-04-2024 17:29 ]

Pagina: 1 ... 107 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024