Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 101 Laatste
Acties:
  • 470.994 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op zondag 8 december 2024 @ 12:20:
Inderdaad, want met een brommer kun je natuurlijk helemaal niet tegen 45km/u voor gaas gereden worden door een automobilist :P. Iedereen zijn eigen, maar op een brommer zou ik toch ook beschermende kleding dragen, al is het maar een paar motorjeans met een zomerjas, paar stevige schoenen, kom je al een heel eind zonder al het 'gedoe'.
Met 45 km/h lig je zo stil, loop je hoogstens wat oppervlakkige schaafwonden op. En wat ook in het voordeel werkt is dat er geen 200 kg motor op je been kan liggen bij een val. Ik zou me op de brommer niet zo druk maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
kazzzdafke schreef op zondag 8 december 2024 @ 12:06:
Een tijdje geleden, diep in dit topic en ongeveer anderhalf jaar terug, overwoog ik een Rocket 3 R naast mijn Speed RS aan te schaffen. Uiteindelijk heb ik dat niet gedaan. In plaats daarvan heb ik – lach maar – een Vespa 50cc gekocht. Achteraf gezien was dat de beste aankoop in jaren.

Mijn idee achter de Rocket was om de vrouw af en toe mee te nemen, maar met twee kinderen van 8 en 10 wist ik dat dat zelden zou gebeuren. Daarom liet ik dat idee varen en ging voor de Vespa.

Waarom een Vespa? Voor korte ritjes in de buurt, zeker bij warm weer. Ik merkte dat ik de motor vaak liet staan omdat ik geen zin had in het gedoe met beschermende kleding voor een ritje van 15 minuten. Hierdoor gebruikte ik de Speed steeds minder, omdat ik echt een dag moest inplannen om ervan te genieten.

Met de Vespa is dat anders. Een open helm, korte broek en T-shirt volstaan, en iedereen thuis kan mee. Mijn vrouw en kinderen genieten ervan. We maken nu regelmatig uitstapjes, of ik ga even naar de bakker met een van de kinderen achterop. Ook heb ik mijn vrouw leren rijden op de Vespa. Iedereen blij.

Het nadeel? De Speed gebruik ik nu nóg minder. Daarom ben ik vorige week gaan nadenken en wil ik in het voorjaar de nieuwe Rocket 3 Storm gaan testen. De Speed gaat dan waarschijnlijk in de verkoop. Het sportieve bochtenwerk trekt me minder, knie'tje leggen hoeft echt niet meer, ik wil nu vooral genieten van het rijden met toch wat power onder de kont.

Bovendien ben ik vorige maand hard op mijn rug gevallen, met een wervelinzakking als gevolg. Na zo’n halve dag rijden is de Speed waarschijnlijk niet meer comfortabel.

Zo zie je maar dat een beslissing nooit definitief is :)

Ik vind het wel een plaatje:

[Afbeelding]

[YouTube: NEW TRIUMPH ROCKET 3 STORM // THE GLADIATOR OF ALL MOTORCYCLES // REVIEW]
Rugproblemen en een achterover gekanteld bekken icm voeten ver naar voren gaan vaak niet samen. Ik raad je aan om uitgebreid proef te rijden, voordat je de keus maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:33
Joris748 schreef op zondag 8 december 2024 @ 12:53:
[...]

Rugproblemen en een achterover gekanteld bekken icm voeten ver naar voren gaan vaak niet samen. Ik raad je aan om uitgebreid proef te rijden, voordat je de keus maakt.
Ga ik ook doen maar.. ik ga de R nemen, niet de GT waarschijnlijk.
Dus de voetsteps staan daar in het midden..zoals op de foto hierboven.

[ Voor 3% gewijzigd door kazzzdafke op 08-12-2024 13:31 ]

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
Inderdaad, want met een brommer kun je natuurlijk helemaal niet tegen 45km/u voor gaas gereden worden door een automobilist :P. Iedereen zijn eigen, maar op een brommer zou ik toch ook beschermende kleding dragen, al is het maar een paar motorjeans met een zomerjas, paar stevige schoenen, kom je al een heel eind zonder al het 'gedoe'.
Ik ga de discussie niet aan, maar om te kaderen:
Ik mag daarmee op het voetpad. We rijden hoofdzakelijk op voetwegen/verharde veldwegen of tegen veel lagere snelheid in het stad.

Interesting times...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:05

botoo

💀 too old to die young

Inderdaad, want met een brommer kun je natuurlijk helemaal niet tegen 45km/u voor gaas gereden worden door een automobilist :P.
Zelfs als voetganger kan je ondersteboven gereden worden door een automobilist. Toen ik nog aan triathlon deed zat ik in een zwembroekje op de fiets (weliswaar met helm maar meer ook niet) en daar haalde ik ook 70+ op een downhill. Was dat veilig? Nee, zeker niet, beschermende kleding maakt e.e.a. veiliger maar het blijft arbitrair. Waar jijzelf de grens legt voor wat veilig genoeg is, is vanaf de wettelijke eisen jouw eigen keus. Sommige mensen vinden motorrijden al intrinsiek te gevaarlijk.

Zoals hierboven ook al gezegd is, bij 45 lig je zo stil met doorgaans niet meer dan wat schaafwonden (ask me how I know :+ ).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
Vandaag examen :P. Vrouwlief heeft de EV mee dus ik ga op de motor, maar ik vertrek 2 uur eerder en neem mijn accu boost powerbank mee voor de zekerheid :+. Zal mij niet gebeuren dat ik te laat kom deze keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-05 13:12
Heeft iemand hier toevallig tips voor een simpele motor lift.
Heb een 800gs en een 701 enduro die ik af en toe omhoog wil zetten voor werk aan de wielen bijvoorbeeld.
Gezien het gewicht van de GS moet er toch wel 250Kg op kunnen.
Ze hebben volgens internet 240mm en 270mm grondspeling.
Hoop het onder de 100euro te kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Heb je een middenbok en een spanband?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
HTT-Thalan schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:02:
Heb je een middenbok en een spanband?
Middenbok alleen op de GS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
erik23 schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:03:
[...]

Middenbok alleen op de GS.
Dan zo'n ding:

https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-mini-motorlift

Afbeeldingslocatie: https://hbmmachines.b-cdn.net/images/cache/hbm-l-1486.jpg-1200x600-f22f0ebc88.jpg

ook altijd gebruikt op de transalp.

Alternatief is een lier:

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.oprijbalken.eu%2F1382-thickbox_default%2Felektrische-lier-takel-50-100-kg-230v.jpg&f=1&nofb=1&ipt=aaeed2d4286b1bf9f5db5364fd62ee698da68c8e977d1786c893bd4ddc7820b8&ipo=images

mits je goeie ankerpunten kiest kun je daar ook prima mee uit de voeten.

[ Voor 33% gewijzigd door HTT-Thalan op 09-12-2024 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
HTT-Thalan schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:04:
[...]

Dan zo'n ding:

https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-mini-motorlift

[Afbeelding]

ook altijd gebruikt op de transalp.

Alternatief is een lier:

[Afbeelding]

mits je goeie ankerpunten kiest kun je daar ook prima mee uit de voeten.
Zo'n mini lift is inderdaad het uitgangspunt. Als iemand hier met een specifiek model goede of slechte ervaringen heeft hoor ik dat graag.
Dit leek me wel een interessante optie, grote range, hoog draaggewicht en een aantrekkelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Joris748 schreef op zondag 8 december 2024 @ 12:51:
[...]

Met 45 km/h lig je zo stil, loop je hoogstens wat oppervlakkige schaafwonden op. En wat ook in het voordeel werkt is dat er geen 200 kg motor op je been kan liggen bij een val. Ik zou me op de brommer niet zo druk maken.
Psies, ik rijd nu ook weer lekker rond met korte broek, t-shirt en pothelm (die overigens 10x beter is dan het gemiddelde hier)

Huidige vervoer (mits vrouwlief niet moet werken, maar krijg dr nog wel over gehaald dat ik mn eigen hok kan kopen)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5dTlaeKkBz3RGjSdiq17PYubpsM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dFcZyGnKszcvRhQtzi9tc2th.jpg?f=fotoalbum_large

leeg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ULJR7syyGwu7Ge0K7QGLbTq8KGE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f3Blt1kFrb5fowruXKAgkxbB.jpg?f=fotoalbum_large

Het examen is pas om half drie maar wilde echt niet te laat komen. En nu was ik nog met op tijd om hier ook wat te lunchen :).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EaItk1RzjPDlVdXcVPbH1s9RDRY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d6ASrB2oF8hnP5FidoE3JlSa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:56
@HTT-Thalan Succes zometeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Succes man! Welk examen is het precies?

i3 + moederbord + gehuegen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De remklauwen van de SV650 gedemonteerd. De zuigers zijn vuil maar niet verroest. Ze gingen er eigenlijk goed uit. Natuurlijk ging eerst 1 zuiger tot de stop (de 2 remblokken er tussen) en daarna kwam gelukkig nummer 2 los.

Revisie rubbers zijn besteld. En dan net voor kerst moeten de klauwen in orde zijn. De remleidingen moet ik vervangen door staal maar nu even niet. Misschien als die niet door de motorkeuring komt.

Daarna de ketting vervangen en stiekem bidden dat hij door de keuring komt waarna ik de rest kan aanpakken.

[ Voor 41% gewijzigd door Chevy454 op 09-12-2024 15:24 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Boudewijn schreef op maandag 9 december 2024 @ 14:25:
Succes man! Welk examen is het precies?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OELzDPZ5Z5qsJbWsIqQFWMbOvuI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/pA6SVUXMnWuH50NkqWJHkctl.png?f=user_large

*O* Nummer 1 van 5. We zijn los :7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Goed gedaan, lekker bezig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:11
Yes, de eerste horde is genomen.

Weet je nu ook aan welke puntjes je nog moet werken (het is immers geen 10), of zeggen ze je dat niet?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
DrivinUCrazy schreef op maandag 9 december 2024 @ 17:03:
Yes, de eerste horde is genomen.

Weet je nu ook aan welke puntjes je nog moet werken (het is immers geen 10), of zeggen ze je dat niet?
Je krijgt alleen categoriën in de uitslag, geen individuele vragen helaas. Dus nee, je hebt er niet zoveel aan verder. Zaten ook wel wat vragen tussen met dubieus geformuleerde antwoorden maar hey, binnen is binnen dus ik klaag niet :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 00:59
erik23 schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:57:

Hoop het onder de 100euro te kunnen houden.
Even een reactie; waarom die 100 euro? Je hebt motoren van duizenden euro’s, je bespaart waarschijnlijk flink door een aantal zaken zélf te doen; ik zou dan niet gaan beknibbelen op zo’n lift/lier. Als een wat duurdere ook fijner werkt of langer meegaat…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Nou, ik ga de boel maar eens officieel maken :).

Ik had het zo bedacht:

een prepaid burner nummer voor de KVK inschrijving (tesamen met een relay email adres, zodat ik niet gespamd wordt door allerlei kutbedrijfjes)
een sim only nummer voor de echte bedrijfsvoering, kan bij mijn huidige telefoon erbij (dualsim)
dan de kvk inschrijving
website en emailadres regelen
boekhouding - daar heb je veel van die online opties voor tegenwoordig
fysieke boekhouding, dus een dikke map op alles bij te houden qua papierwerk

Dan kan ik in ieder geval beginnen met het opvoeren van de onkosten die ik al gemaakt heb tot nu toe.

Iemand ideëen over waar ik nog meer nu al mee aan de slag kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:38
Hkuit schreef op maandag 9 december 2024 @ 23:43:
[...]

Even een reactie; waarom die 100 euro? Je hebt motoren van duizenden euro’s, je bespaart waarschijnlijk flink door een aantal zaken zélf te doen; ik zou dan niet gaan beknibbelen op zo’n lift/lier. Als een wat duurdere ook fijner werkt of langer meegaat…
Ik heb een minilift van HBM, kwaliteit is nou niet je van het maar het gaat al meer dan 10 jaar mee. Heb er motoren, motorblokken en versnellingsbakken mee ondersteund. Ook een aantal keer uitgeleend. Dat ding doet het nog steeds. Ik zorg er wel voor dat die altijd schoon is en de rolvlakken ingevet. Duurder zegt dus niet altijd alles in dit geval ;).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:36
HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 08:13:

Ik had het zo bedacht:

een prepaid burner nummer voor de KVK inschrijving (tesamen met een relay email adres, zodat ik niet gespamd wordt door allerlei kutbedrijfjes)
een sim only nummer voor de echte bedrijfsvoering, kan bij mijn huidige telefoon erbij (dualsim)
dan de kvk inschrijving
website en emailadres regelen
boekhouding - daar heb je veel van die online opties voor tegenwoordig
fysieke boekhouding, dus een dikke map op alles bij te houden qua papierwerk

Dan kan ik in ieder geval beginnen met het opvoeren van de onkosten die ik al gemaakt heb tot nu toe.

Ik zou eerst die URL regelen, want zodra je ingeschreven bent, komen er kapers op de kust. Dat kun je beter voor zijn. Kun je dat gelijk bij de kvk droppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
ozzynator schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 08:35:
[...]

Ik zou eerst die URL regelen, want zodra je ingeschreven bent, komen er kapers op de kust. Dat kun je beter voor zijn. Kun je dat gelijk bij de kvk droppen.
Done, URL geregistreerd via mijn bestaande webhostingpakket. Ik heb nog geen site gebouwd maar nu is de naam in ieder geval veilig :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erik23
Hkuit schreef op maandag 9 december 2024 @ 23:43:
[...]

Je moet ergens een richtlijn stellen voor jezelf. Ik kan niet altijd de duurste optie kiezen voor ieder stukje gereedschap, dan wordt het argument over geld besparen door zaken zelf te doen ook een stuk minder waard. In mijn gemeenschappelijke garage is een enorme werkplaats lift of een lier sowieso geen optie, een kleine bok is dus prima.
Dit ziet eruit als een streef bedrag waarmee dit prima haalbaar is, waarom zou ik dan meer moeten uitgeven?
Maar als je een goede reden hebt om een prijziger alternatief aan te schaffen dan hoor ik het graag hoor, ben maar op zoek naar ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
erik23 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:39:
[...]

Je moet ergens een richtlijn stellen voor jezelf. Ik kan niet altijd de duurste optie kiezen voor ieder stukje gereedschap, dan wordt het argument over geld besparen door zaken zelf te doen ook een stuk minder waard. In mijn gemeenschappelijke garage is een enorme werkplaats lift of een lier sowieso geen optie, een kleine bok is dus prima.
Dit ziet eruit als een streef bedrag waarmee dit prima haalbaar is, waarom zou ik dan meer moeten uitgeven?
Maar als je een goede reden hebt om een prijziger alternatief aan te schaffen dan hoor ik het graag hoor, ben maar op zoek naar ervaringen.
Ik doe hetzelfde hoor, spul wat ik incidenteel (paar keer per jaar, zeg) benut geef ik minder aan uit, tenzij het de eerste keer stuk is en dan is de volgende wat beter. Zo heb ik al jaren tot tevredenheid een Amazon Ali werkplaatspers, een Ferm autokrik en Action 'Werckmann' sleutels in gebruik. Zolang het niet stuk gaat, prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Vevor raad ik sterk af (slechter dan aliexpress zeg maar)
Die van HBM met die 2 u-steuntjes heb ik zelf ook, die werkt prima en is compact (genoeg) op te bergen. Voor het geld een prima keus.

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

kazzzdafke schreef op zondag 8 december 2024 @ 12:06:

Bovendien ben ik vorige maand hard op mijn rug gevallen, met een wervelinzakking als gevolg. Na zo’n halve dag rijden is de Speed waarschijnlijk niet meer comfortabel.
Ruim twee jaar geleden ben ik aangereden door een auto (ik stak over met de fiets) en daar heb ik nog steeds last van. Misschien zelfs gefractureerde wervels Maar juist voorover gebogen gaat dat beter, waardoor ik op mijn motor (GSR 600) er helemaal geen last van heb. Ik denk omdat dan mijn rugspieren juist worden ontlast. Een cruiser of chopper zithouding is denk ik juist pijnlijker. Alleen heb ik dat nog niet kunnen testen omdat ik niemand in de buurt ken met een dergelijke motor. Behalve mijn oom, die heeft een Indian Chieftain en woont in Friesland, dat is niet naast de deur :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-05 17:44
HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 08:13:

Ik had het zo bedacht:

Volgens mij kun je nog steeds aangegeven later een telefoonnummer op te geven (om dezelfde redenen heb ik dat toe ook voor m'n pa gedaan) dus dan hoef je geen simkaart te zoeken ;)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 12:40
Mijn 'nieuwe' FJR begint langzamerhand aan meer van mijn wensen te voldoen!

Als eerste maar eens een verse ruit er op geplaatst:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczMyr6qGEjItNKYHAONYqZKEnwNmMKy2BOWSBU4_JUJmZQIkP1u17FfImqRICfa9m8PuK_tFcteQ3qqdiL-NDCuuaSL-LaYO5A_cO6Jet8TW9RpY2Aq_ZdmiQBHlHAyimA49Du0B2hYm_i1EYWWwzLCT3A=w723-h964-s-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczN81QsAvRjC20KL47RqldCtymhyxSvEQMjB3oU8ZXdNR_J08j5-di6WCIGS4XLtJV0c7Cm3gxBp31t7OIWpBHTRRJiQriQ04ZulJ_RPmcPFuwH9Eoj9-vZ5UAeljUiscFwErmYFmKTZgq0FT4jHl6tgkg=w723-h964-s-no?authuser=0

Daar knapt ze al aardig van op!

Afgelopen weekend de tanktas maar weer gemonteerd:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczNJeR4Nu76yVvW67oy_wfYPSEKBxo2wiFlqSBjx7NGVYS6UtUGH3do3YHHqFmBKLy2IjZyrA9KMU_sLDrXfDQIH89m97HRyTJJZOF6PCEHYCiLg72j6QcuLViP4BZS7_2CUYoCdVAz7Z3UAZWRGhNfw0Q=w1585-h1189-s-no?authuser=0

Daarnaast mijn felbegeerde topkoffer binnen gekregen voor de FJR... Mistte ik met woon-werk toch wel heel erg. Aangezien de zijkoffers te klein zijn voor mijn laptoptas (rugtas), was ik gedwongen om met een rugtas op te rijden, en dat is niet bevorderlijk voor mijn rug, wanneer ik langere afstanden moet rijden. Daarnaast rijd ik liever niet met zijkoffers als ik woon-werk aan het doen ben. Kon voor een mooi bedrag een Givi V47 koffer (met beugel) scoren.

Eerst de beugel monteren... Heb het wel eens moeilijker gehad.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczOdBj6udU4uTvO91aRK8bvWScM-ROUeCzi_z8qzpyFIhEC-3Igho5ENYc9YZtxQQrcpUZxny6G1lSWChm7EcHqAcK-BYUYGuqjUjyUTyQX-m25kUacS3zWD1dpf6jovakZq-Y7q8r5FHHBysO-W35hV5w=w836-h627-s-no?authuser=0

en koffer(tje) er op klikken.. tadaa

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczNn2BmC2M4z8dD1PoKBGe10HlKaw_PV2TnU-U6G57aXd3_ahGs0MWZBgiBz0mAubgUXUf2mJZ4fSWmRMcvshaMxMFDN7_zAF_AVbVEZJ9ojIXjHTKBZMiG1vWR_YBNmz5MIkUwKd6Dberf7DJIJT4rzeg=w836-h627-s-no?authuser=0%5D

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczPBEAHyc3AmBBNRfDcp8AIp5WleT1skEsx-75ixxIdUqB7ph9dKm_LhZu3-kjq6OwaBVQGxNMGnuZgbwT78STG07KLgkKHRJ_lfGpDF5-Fx7axOCzNYsRQTEgqWA5BckgaELwBdipu2eD5gDFqgzzUDpw=w836-h627-s-no?authuser=0

Ik ben er wel wijs mee... ook de kleurstelling past wel bij elkaar zo.

Inmiddels al weer 1300km weggereden op de FJR in de huidige weersomstandigheden. Begin steeds meer aan de motor te wennen. Leuk om te vergelijken met de RT die ik tot voor kort had.

Pro's FJR:
- Mooier dan de RT
- Motorblok is een stuk soepeler, en dan voornamelijk onderin toeren (wat in de huidige klimatologische omstandigheden wel heel prettig is)
- Motor is toch een stukje lichter (qua gewicht) dan de RT
- Sportievere zithouding
- Kan fatsoenlijk op de zijstandaard gezet worden, zonder daarna een dikke rookpluim te hebben
- Ten alle tijde vermogen over, om bijv een inhaalactie te kunnen doen (in reguliere woon-werk omstandigheden)

Pro's RT:
- RT voelt (en is ook) degelijker (plastics, koffers etc)
- Het 'ik kan alles aan' gevoel van het boxer blok
- De remmen (zelfs met ontkoppelde ABS) van de RT vind ik toch een stukje hoger staan dan die van de FJR (en die remt al heel goed)
- Opslag en koffers. Standaard koffers van de RT zijn een stuk ruimer en degelijker dan die van de FJR.
- Het 'ubermensch' gevoel wat je op een BMW toch wel een soort van hebt

[ Voor 7% gewijzigd door s006110 op 10-12-2024 16:53 . Reden: foutjes in de plaatjes ]

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
erik23 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:39:
[...]

Helder. Ik heb in het verre verleden wel eens een steeksleutel gebroken terwijl ik een te vaste moer probeerde los te draaien, dat was niet leuk. Nu al >25 jaar sleutels van een beter merk en nooit meer problemen gehad.

Als die HBM goed is, dan is dat natuurlijk een prima keuze. Zij verkopen ook zaagtafels die relatief betaalbaar zijn en best goed (maar daar krijg jij je motor weer niet mee omhoog).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
s006110 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:49:
(...)

Pro's FJR:
- Mooier dan de RT
- Motorblok is een stuk soepeler, en dan voornamelijk onderin toeren (wat in de huidige klimatologische omstandigheden wel heel prettig is)
- Sportievere zithouding
- Kan fatsoenlijk op de zijstandaard gezet worden, zonder daarna een dikke rookpluim te hebben
- Ten alle tijde vermogen over, om bijv een inhaalactie te kunnen doen (in reguliere woon-werk omstandigheden)

Pro's RT:
- De remmen (zelfs met ontkoppelde ABS) van de RT vind ik toch een stukje hoger staan dan die van de FJR (en die remt al heel goed)
- Opslag en koffers. Standaard koffers van de RT zijn een stuk ruimer en degelijker dan die van de FJR.
Ik heb al vaker geklaagd over de 'exhaust note' van de RT die mij niet bepaald kan bekoren, maar gisteren voor het eerst een langere snelwegrit gemaakt (1u heen 1u terug) en inderdaad, ding kan en komt overal, er is in elke versnelling, zelfs de 6, wel vermogen om in te halen. Maar dat geluid man... het is echt zo'n penetrante bromtoon die overal doorheen gaat. Mag wat mij betreft echt wel bij die min-lijst :P.

En die koffers van mij zijn natuurlijk smaller dan bij een gewone RT maar toch merk je hem toch heel iets kwispelen bij hogere snelheden en dan is het jammer dat je ze er niet 'even' vanaf klikt. Ik heb ze ook nodig want geen topkoffer, en die radiobox moet ik nog steeds een keer voorzien van een binnenkant zodat daar wel spullen in kunnen.

Ben het ook met je eens dat die FJR mooier is :P alleen die kleur blauw zou mij niet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Hkuit schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 17:40:
[...]

Helder. Ik heb in het verre verleden wel eens een steeksleutel gebroken terwijl ik een te vaste moer probeerde los te draaien, dat was niet leuk. Nu al >25 jaar sleutels van een beter merk en nooit meer problemen gehad.

Als die HBM goed is, dan is dat natuurlijk een prima keuze. Zij verkopen ook zaagtafels die relatief betaalbaar zijn en best goed (maar daar krijg jij je motor weer niet mee omhoog).
Ik heb al ~9 jaar steek- en dopsleutels van de Action in gebruik en een dopsleutelset van HBM. Ze worden écht mishandeld, maar zijn nog in perfecte conditie. Ik denk eerlijk gezegd dat je niet veel kunt verkloten aan zoiets simpels als een sleutel, met de productietechnieken van tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 18:05:
[...]

Ik heb al vaker geklaagd over de 'exhaust note' van de RT die mij niet bepaald kan bekoren, maar gisteren voor het eerst een langere snelwegrit gemaakt (1u heen 1u terug) en inderdaad, ding kan en komt overal, er is in elke versnelling, zelfs de 6, wel vermogen om in te halen. Maar dat geluid man... het is echt zo'n penetrante bromtoon die overal doorheen gaat. Mag wat mij betreft echt wel bij die min-lijst :P.

En die koffers van mij zijn natuurlijk smaller dan bij een gewone RT maar toch merk je hem toch heel iets kwispelen bij hogere snelheden en dan is het jammer dat je ze er niet 'even' vanaf klikt. Ik heb ze ook nodig want geen topkoffer, en die radiobox moet ik nog steeds een keer voorzien van een binnenkant zodat daar wel spullen in kunnen.

Ben het ook met je eens dat die FJR mooier is :P alleen die kleur blauw zou mij niet staan.
Qua af-fabriek geluid heb je helemaal gelijk. Maar ik had een Dominator uitlaat er onder, met een custom db-killer, dat maakte het ineens een heel erg stuk leuker!

Bij mijn RT kon ik de koffers er heel eenvoudig van af halen. En ondanks dat de koffers van de FJR een stuk ‘mooier’ zijn, verkies ik ten alle tijde die van de BMW

De blauwe kleur was een van de doorslaggevende punten om juist deze FJR te kopen. Mijn achterban (lees vrouw en dochter) waren op slag verliefd op deze motor, en dat maakt het wel heel erg veel makkelijker om een FJR te kopen! (Stond altijd al op mijn bucketlist om er een gehad te hebben)

Alleen had ik het liever niet op deze manier gehad (zoals je eerder hebt kunnen lezen, is deze total-loss na een ongeval)

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
s006110 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 18:11:
[...]

Qua af-fabriek geluid heb je helemaal gelijk. Maar ik had een Dominator uitlaat er onder, met een custom db-killer, dat maakte het ineens een heel erg stuk leuker!

Bij mijn RT kon ik de koffers er heel eenvoudig van af halen. En ondanks dat de koffers van de FJR een stuk ‘mooier’ zijn, verkies ik ten alle tijde die van de BMW

De blauwe kleur was een van de doorslaggevende punten om juist deze FJR te kopen. Mijn achterban (lees vrouw en dochter) waren op slag verliefd op deze motor, en dat maakt het wel heel erg veel makkelijker om een FJR te kopen! (Stond altijd al op mijn bucketlist om er een gehad te hebben)

Alleen had ik het liever niet op deze manier gehad (zoals je eerder hebt kunnen lezen, is deze total-loss na een ongeval)
Oh de kleur is ook zeker niet lelijk, maar staat veel te ver af van al het andere wat ik heb :P. En de koffers van de RT-P zitten 'vast' dwz mechanisch gemonteerd, geen kliksysteem. Ik kan ze er dus niet zomaar vanaf halen.

Qua uitlaat ben ik groot voorstander van stock vanwege 'geen gedonder' en ben wars van aftermarket lawaaipijpen. Nu heb ik onlangs ontdekt dat Akrapovic nette uitlaten maakt die wél binnen de stock geluidsnormen blijven maar die zijn dan weer krankzinnig duur - zo duur dat ik het dat óók weer niet waard vind, of ik moet er een keer 2ehands tegenaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 18:20:
[...]

Oh de kleur is ook zeker niet lelijk, maar staat veel te ver af van al het andere wat ik heb :P. En de koffers van de RT-P zitten 'vast' dwz mechanisch gemonteerd, geen kliksysteem. Ik kan ze er dus niet zomaar vanaf halen.

Qua uitlaat ben ik groot voorstander van stock vanwege 'geen gedonder' en ben wars van aftermarket lawaaipijpen. Nu heb ik onlangs ontdekt dat Akrapovic nette uitlaten maakt die wél binnen de stock geluidsnormen blijven maar die zijn dan weer krankzinnig duur - zo duur dat ik het dat óók weer niet waard vind, of ik moet er een keer 2ehands tegenaan lopen.
Die van mij was door de custom db-killer keurig binnen de norm… (zonder daarentegen 🫣…)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:49
Hoe vaak banden oppompen is normaal? Bij mij kan er aan de voorkant ongeveer elke week 0,5 bar bij en dat lijkt mij wat veel. Aan de band zelf is niets te zien maar ik denk dat het aan het ventiel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
O88088 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 18:43:
Hoe vaak banden oppompen is normaal? Bij mij kan er aan de voorkant ongeveer elke week 0,5 bar bij en dat lijkt mij wat veel. Aan de band zelf is niets te zien maar ik denk dat het aan het ventiel ligt.
Dat is wel een beetje veel ja… even een vers ventiel laten plaatsen lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Eens in de maand een tiende of 2 erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:24

want

Edit: 17k, hopelijk dat ze snel als occasion te vinden zijn ;)

[ Voor 22% gewijzigd door kneusteun op 10-12-2024 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:34

jeroenathome

Een regel tekst

Mocht het ventiel het niet zijn, controleer of er lucht via de velg ontsnapt. Een klein deukje of beschadiging kan al voldoende zijn.
Ik moet er aan denken om elke maand de druk van de banden te controleren en meestal komt er hooguit 0,2 bar erbij.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Heb sinds een maand nu een vervelend probleem met mijn V-Strom (2019). Random ging de ABS / TC verlichting aan op het dashboard, incl. F code en engine light. Denkende dat het de sensor was in het voorwiel, is deze vervangen. Probleem blijft echter aanwezig, maar waar het aan kan liggen is nu niet duidelijk. De ring voor de sensor lijkt goed te zijn, zowel voor als achter. Alleen achter is wat vies, maar dat moet niet te oorzaak zijn lijkt mij. Verder geen gekke dingen te ontdekken, het vreemde is wel dat het na verloop van tijd (warm rijden) soms weg is, dit kan een indicatie geven van de oorzaak.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:44

_Apache_

For life.

s006110 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:49:
Mijn 'nieuwe' FJR begint langzamerhand aan meer van mijn wensen te voldoen!

Als eerste maar eens een verse ruit er op geplaatst:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Daar knapt ze al aardig van op!

Afgelopen weekend de tanktas maar weer gemonteerd:
[Afbeelding]

Daarnaast mijn felbegeerde topkoffer binnen gekregen voor de FJR... Mistte ik met woon-werk toch wel heel erg. Aangezien de zijkoffers te klein zijn voor mijn laptoptas (rugtas), was ik gedwongen om met een rugtas op te rijden, en dat is niet bevorderlijk voor mijn rug, wanneer ik langere afstanden moet rijden. Daarnaast rijd ik liever niet met zijkoffers als ik woon-werk aan het doen ben. Kon voor een mooi bedrag een Givi V47 koffer (met beugel) scoren.

Eerst de beugel monteren... Heb het wel eens moeilijker gehad.
[Afbeelding]

en koffer(tje) er op klikken.. tadaa

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik ben er wel wijs mee... ook de kleurstelling past wel bij elkaar zo.

Inmiddels al weer 1300km weggereden op de FJR in de huidige weersomstandigheden. Begin steeds meer aan de motor te wennen. Leuk om te vergelijken met de RT die ik tot voor kort had.

Pro's FJR:
- Mooier dan de RT
- Sportievere zithouding

Pro's RT:
Geen ervaring met de RT, maar van de FJR ga je veel plezier hebben! Van het voorjaar mijne verkocht. Is ook wel bewijs van zn betrouwbaarheid, dat je na 180k km een motor nog kunt verkopen. Genoeg motoren die voor een fractie van de km's op de schroothoop landen.

Let je wel op je linklagers? Is een FJR dingetje, gebrek aan smering waardoor de lagers stuklopen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxSniperX
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14-05 11:17
master_viper schreef op woensdag 11 december 2024 @ 10:45:
Heb sinds een maand nu een vervelend probleem met mijn V-Strom (2019). Random ging de ABS / TC verlichting aan op het dashboard, incl. F code en engine light. Denkende dat het de sensor was in het voorwiel, is deze vervangen. Probleem blijft echter aanwezig, maar waar het aan kan liggen is nu niet duidelijk. De ring voor de sensor lijkt goed te zijn, zowel voor als achter. Alleen achter is wat vies, maar dat moet niet te oorzaak zijn lijkt mij. Verder geen gekke dingen te ontdekken, het vreemde is wel dat het na verloop van tijd (warm rijden) soms weg is, dit kan een indicatie geven van de oorzaak.
Error code laten uitlezen aangezien de code blijft staan tot die eruit wordt gehaald ondanks dat je het probleem gefixt hebt.

EDIT:

Heb zelf een Suzuki GSX-S1000 2022 en kreeg FI code met motormanagement lampje. Bleek dat spanning van accu te laag was en daardoor abs sensor niet meer goed zou kunnen werken, bij dealer laten uitlezen alleen spanning was weer goed. Alleen bij nieuwe motor moet de error blijven staan tot die er echt uitgehaald wordt terwijl het probleem wel al verdwenen is.

[ Voor 17% gewijzigd door OxSniperX op 11-12-2024 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

OxSniperX schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:43:
[...]

Error code laten uitlezen aangezien de code blijft staan tot die eruit wordt gehaald ondanks dat je het probleem gefixt hebt.

EDIT:

Heb zelf een Suzuki GSX-S1000 2022 en kreeg FI code met motormanagement lampje. Bleek dat spanning van accu te laag was en daardoor abs sensor niet meer goed zou kunnen werken, bij dealer laten uitlezen alleen spanning was weer goed. Alleen bij nieuwe motor moet de error blijven staan tot die er echt uitgehaald wordt terwijl het probleem wel al verdwenen is.
Ah, code is al uitgelezen. Meermaals nu. Alles wijst naar de sensor, echter is deze dus vervangen. Spanning tijdens rijden lijkt wel goed te zijn, ik zie op het display 14.4V.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:54

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

FWIW en IMHO : dat is te vaak.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
_Apache_ schreef op woensdag 11 december 2024 @ 10:50:
[...]

….

Let je wel op je linklagers? Is een FJR dingetje, gebrek aan smering waardoor de lagers stuklopen.
Ik hoop in het voorjaar in Hengelo langs te gaan bij een specialist, om dit te bekijken…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

s006110 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:31:
[...]

Ik hoop in het voorjaar in Hengelo langs te gaan bij een specialist, om dit te bekijken…
Het is eenvoudig te zien of de linklagers nog origineel zijn. De bout waarmee ze vast zitten, zit er eigenlijk verkeerd om in, en met verkeerd om bedoel ik, en niet zomaar uit te halen, want er zit wat in de weg van de bout. En moet doorgeslepen worden om verwijderd te worden. 8)7
Als de lagers vervangen zijn, zal de monteur de bout er vanaf de andere zijde ingedaan hebben.

Dat is zo ongeveer de enige manier om goed te kunnen zien of ze vervangen zijn.
Die van mijn zijn pas bij 175k km vervangen, toegegeven ze waren wel echt naar de herrie. Maar ik had er geen last van. Klachten zouden kunnen zijn, instabiliteit bij lange bochten, laterale speling op de link

[ Voor 13% gewijzigd door _Apache_ op 11-12-2024 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Fraggert schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:14:
[...]

FWIW en IMHO : dat is te vaak.
ja, dit is te vaak.
Hier gaan er 2 tiende bar per maand bij.

Hou hier de Michelin Road 5's ook wat aan de harde kant, 2.5b voor, 2.8 achter.
Bij mn FJR gingen ze gerust 16-18k km mee, en met men lichtere Zero heb ik goede hoop.
Alhoewel het koppel wel flink meer is. We gaan het zien. O-)
Enige goede oplossing is het ventiel vervangen. Dat doe je bij bandenwissels, mogelijk kan de monteur het bij een beurt doen. Want het is net een te kleine klus om er alleen voor dat heen en weer te rijden.

[ Voor 36% gewijzigd door _Apache_ op 11-12-2024 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
_Apache_ schreef op woensdag 11 december 2024 @ 14:41:
[...]

ja, dit is te vaak.
Hier gaan er 2 tiende bar per maand bij.

Hou hier de Michelin Road 5's ook wat aan de harde kant, 2.5b voor, 2.8 achter.
Bij mn FJR gingen ze gerust 16-18k km mee, en met men lichtere Zero heb ik goede hoop.
Alhoewel het koppel wel flink meer is. We gaan het zien. O-)

[...]

Enige goede oplossing is het ventiel vervangen. Dat doe je bij bandenwissels, mogelijk kan de monteur het bij een beurt doen. Want het is net een te kleine klus om er alleen voor dat heen en weer te rijden.
Bij Michelin houd ik zelfs nog 0,1Bar extra aan. Het karkas is wat flexibeler vergeleken met andere merken, en dat compenseer je zo een beetje. Met duo gaat de achterband naar 3 bar.
De laatste keer dat ik een setje banden wisselde (Road 6) was dat pas bij 11k km. Pas, omdat ik normaal bij 8k wel aan de beurt ben. Maar ja, weinig met duo gereden, lagere temperaturen, deels ook nog in de regen. Dan slijt alles toch minder hard.

Maar op dit moment zullen ze toch niet veel slijten, met de voetjes van de vloer in de garage. Van mij mag de zomer weer beginnen. Of nou ja, als er 2e kerstdag geen zout op de wegen ligt vind ik het al prima. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
_Apache_ schreef op woensdag 11 december 2024 @ 14:12:
[...]

Het is eenvoudig te zien of de linklagers nog origineel zijn. De bout waarmee ze vast zitten, zit er eigenlijk verkeerd om in, en met verkeerd om bedoel ik, en niet zomaar uit te halen, want er zit wat in de weg van de bout. En moet doorgeslepen worden om verwijderd te worden. 8)7
Als de lagers vervangen zijn, zal de monteur de bout er vanaf de andere zijde ingedaan hebben.

Dat is zo ongeveer de enige manier om goed te kunnen zien of ze vervangen zijn.
Die van mijn zijn pas bij 175k km vervangen, toegegeven ze waren wel echt naar de herrie. Maar ik had er geen last van. Klachten zouden kunnen zijn, instabiliteit bij lange bochten, laterale speling op de link
Ik heb er nog niet echt heel goed naar kunnen kijken, omdat mijn werk tafel bezet word gehouden door een project. Misschien toch nog maar eens ouwerwets door de knieën gaan 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Gisteren nog een stukje kunnen rijden, het is dat het toch wel flink koud was anders had ik nog een stuk extra gereden naar BikerOutfit voor, toch maar wel, verwarmde handschoenen.

Aangezien ik handschoenen persé wil passen lig ik een beetje in een spagaat nu, halfuurtje rijden met mijn huidige handschoenen en dan daar aangekomen te krenterig zijn om ~€ 200 uit te geven omdat ik dat hafuurtje toch ook doorgekomen ben en veel langer zal ik niet rijden met deze temperaturen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

botoo schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:00:
Gisteren nog een stukje kunnen rijden, het is dat het toch wel flink koud was anders had ik nog een stuk extra gereden naar BikerOutfit voor, toch maar wel, verwarmde handschoenen.

Aangezien ik handschoenen persé wil passen lig ik een beetje in een spagaat nu, halfuurtje rijden met mijn huidige handschoenen en dan daar aangekomen te krenterig zijn om ~€ 200 uit te geven omdat ik dat hafuurtje toch ook doorgekomen ben en veel langer zal ik niet rijden met deze temperaturen.
Handvatverwarming op standje 'ovenwanten aan te raden' en meters maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:56
botoo schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:00:

Ik snap dat passen wel, handschoenen moeten nu eenmaal goed zitten.
Maar als je eenmaal goeie verwarmde handschoenen hebt, weet je dat je een goeie koop hebt gedaan.
Ik heb zelf nog de bedrade variant en heb een hekel aan de draad door mijn jas halen voor vertrek. Maar eenmaal weer het genot van lekker warme vingers onderweg *O*

Maw ik kan het alleen maar aanraden. En als je niet zo'n lange ritten maakt, kun je het ws prima af met de accuvarianten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Handkappen (of next level: stuurmoffen) dr op icm handvatverwarming, werkt ook prima :P

Afspraak is overigens gemaakt bij de RDW om de MTX in te voeren.
Ondertussen ook nog een 125cc cilinderset en 28mm carburateur gekocht, want 2-takt moet je opvoeren, net als vroeger :+

Hij moet eigenlijk hetzelfde (of iets meer) vermogen hebben als m'n NSR met 98cc, die had net aan 16pk.

[ Voor 68% gewijzigd door 4x2 op 12-12-2024 03:30 ]

leeg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Ik denk dat, gezien het straatbeeld, de meeste motorrijders momenteel hun handen warmen aan de CV.

• DrivinUCrazy
Dat denk ik ook ja, maar hier in de buurt en in de Eifel strooien ze dan ook zat. En niet alleen met het snoepgoed van vorige week.
Anders was het komende zondag (als ik de voorspelling moet geloven een waterig zonnetje, 2-7 graden) echt wel prima geweest om te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

HTT-Thalan schreef op donderdag 12 december 2024 @ 07:57:
Ik denk dat, gezien het straatbeeld, de meeste motorrijders momenteel hun handen warmen aan de CV.
Ik heb gisteren 2x 25mins +1x20mins gereden met zomerhandschoenen en zonder voering in jas en broek. De handen waren wat fris. Heb toen de handvatverwarming maar aangezet, voor CV op de motor is het echt te warm joh.

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13:29
DrivinUCrazy schreef op donderdag 12 december 2024 @ 08:42:
Dat denk ik ook ja, maar hier in de buurt en in de Eifel strooien ze dan ook zat. En niet alleen met het snoepgoed van vorige week.
Anders was het komende zondag (als ik de voorspelling moet geloven een waterig zonnetje, 2-7 graden) echt wel prima geweest om te rijden.
Mm, ik zag in Maastricht vanochtend voor het eerst weer wat zout liggen. Verder geen zout gezien op de A2 deze week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Boudewijn schreef op donderdag 12 december 2024 @ 09:08:
[...]

Ik heb gisteren 2x 25mins +1x20mins gereden met zomerhandschoenen en zonder voering in jas en broek. De handen waren wat fris. Heb toen de handvatverwarming maar aangezet, voor CV op de motor is het echt te warm joh.
Ja op de snelweg heb ik 'herfst' handschoenen (aldus de verkoopster) want die hebben van die ruitenwissertjes op de vingers, wel handig. In de stad kom ik weg met zomerhandschoentjes wat altijd mijn voorkeur heeft vanwege het verbeterde gevoel en de flexibiliteit. Maar inderdaad, de grill moest wel aan ja, net iets boven het vriespunt. Ik ga ook maar eens switches van shirts naar lange mouwen shirts, van een nette trui naar een wintertrui en de zomerjeans gaan ook maar eens plek maken voor de winter overbroek want het wordt toch wel fris nu :P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
mmm dilemma.. ik heb volgende week een work event in yorkshire..
en daarna wat dagen vrij..
zou ik lekker warm in de auto gaan, of Electric body warmer en gloves uit de kast halen en op de motor gaan en er een dagje lake district aan plakken..
Weersvoorspelling lijkt droog en ronde de 10 graden.. dus dat is te doen...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
@ToolkiT

Tsja we kunnen je natuurlijk alleen maar aanmoedigen hier.

Ik herinner me daar vooral een pas met de steilste haarspelden die ik ooit heb gereden. Best spannend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-05 17:11
ToolkiT schreef op donderdag 12 december 2024 @ 12:24:
mmm dilemma.. ik heb volgende week een work event in yorkshire..
en daarna wat dagen vrij..
zou ik lekker warm in de auto gaan, of Electric body warmer en gloves uit de kast halen en op de motor gaan en er een dagje lake district aan plakken..
Weersvoorspelling lijkt droog en ronde de 10 graden.. dus dat is te doen...
Droog en dubbele cijfers, ik teken ervoor hoor.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '11

geert_s schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:26:
[...]

Droog en dubbele cijfers, ik teken ervoor hoor.
Dubbele cijfers net niet.. en gevoels temp een stuk lager natuurlijk.. maar we zijn niet gemaakt van suiker..

Ik ga deze maar in de gate houden aankomende dagen..
https://weather.metoffice...ctvmgsm7#?date=2024-12-18
https://weather.metoffice...cqxvx072#?date=2024-12-18

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
ToolkiT schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:39:
[...]

Dubbele cijfers net niet.. en gevoels temp een stuk lager natuurlijk.. maar we zijn niet gemaakt van suiker..

Ik ga deze maar in de gate houden aankomende dagen..
https://weather.metoffice...ctvmgsm7#?date=2024-12-18
https://weather.metoffice...cqxvx072#?date=2024-12-18
Je doet net alsof je een excuus nodig hebt om de motor te pakken :P. Verzin er maar eens eentje om het niet te doen!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:03

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op donderdag 12 december 2024 @ 16:30:
[...]

Je doet net alsof je een excuus nodig hebt om de motor te pakken :P. Verzin er maar eens eentje om het niet te doen!
Eigenlijk mijn enige reden is dat ik m'n huidige motor (die nog nooit pekel gezien heeft) er nu ook niet aan bloot wil stellen :) En ja ik weet, je kunt de motor na 't rijden afspoelen maar voor dat soort gebruik zou ik liever een oude el cheapo naked hebben waarbij 't niet meer uitmaakt omdat-ie toch al wel vaker pekel gezien heeft, een ding waarbij ik het niet zonde vindt om 'm als brommer in te zetten. Dat idee.

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• von smallhausen
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12:39
Dinsdag as heb ik een afspraak bij HK suspension in Thiel , ze gaan daar andreani cartridges in de voorvork van m'n ktm 890 adventure monteren, hopelijk is het zout dan vd weg .

• Pyr0_
Komende week ma/di/woensdag wordt droog weer en 6c + nachttemp. voorspeld, en 1x raden wie woensdag vrij heeft... :+ De pekel die ze dit nu / komend weekend strooien zal dan al goeddeels weg zijn, toch?

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op donderdag 12 december 2024 @ 16:30:
[...]

Als ik alleen op pad ga: gladheid of heftige storm. Anders is de motor primaire keuze. Samen met vriendin als passagier moet het wel (vrijwel) droog zijn. En als de hond mee moet, dan pak ik toch de auto :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:39
Pyr0_ schreef op donderdag 12 december 2024 @ 21:21:
Komende week ma/di/woensdag wordt droog weer en 6c + nachttemp. voorspeld, en 1x raden wie woensdag vrij heeft... :+ De pekel die ze dit nu / komend weekend strooien zal dan al goeddeels weg zijn, toch?
Pekel en zout is pas weg na een dag met flink wat regen. Voorlopig blijven die van ons binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:03

Destruction

(ex-)Automonteur

Show je motor in winterstalling dan maar? :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6uDQtJFyTmoxiFdgC2K52Lng40I=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ppL7fMml0eLYAlHPlBmJXCKI.jpg?f=user_large

Eigenlijk gewoon buiten met een dak erop, maar hij heeft 't beter voor elkaar dan zijn voorganger. Want de Fazer moest gewoon onder het afdak overwinteren :+ Tevens het hok waarin ik destijds samen met McKaamos de Magna weer tot leven gewekt heb. Sindsdien hebben we er een sleutelruimte bij en gebeurt hier nog maar weinig, hence de rotzooi :P

[ Voor 18% gewijzigd door Destruction op 12-12-2024 23:15 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• cyntax
Was gisteren in Noord-Holland en Utrecht met de 310GS, had geen pekel op de weg meer gezien hoor. Heb de motor na thuiskomst nog even gecheckt maar ik zie ook geen witte puntjes ofzo, dus pekel vrij.

• WilbertNeems
Flesdop schreef op donderdag 12 december 2024 @ 22:58:
[...]

Pekel en zout is pas weg na een dag met flink wat regen. Voorlopig blijven die van ons binnen.
Rijkswaterstaat heeft deze week i.i.g. niet gestrooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
von smallhausen schreef op donderdag 12 december 2024 @ 18:20:
Dinsdag as heb ik een afspraak bij HK suspension in Thiel , ze gaan daar andreani cartridges in de voorvork van m'n ktm 890 adventure monteren, hopelijk is het zout dan vd weg .
Hé, zijn ze naar het buitenland verhuisd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Pyr0_ schreef op donderdag 12 december 2024 @ 21:21:
Met dit droge vriesweer strooien ze niet en dat van 2 weken geleden is al wel weggespoeld.

https://rijkswaterstaatstrooit.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
ozzynator schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 08:17:
[...]

Met dit droge vriesweer strooien ze niet en dat van 2 weken geleden is al wel weggespoeld.

https://rijkswaterstaatstrooit.nl/
Dacht van de week toch echt zout te zien liggen op de binnenwegen hier in Maastricht hoor. En gisteravond even gaan tanken (met het koekblik) in Visé, en daar reden de strooiwagens toch echt net achter me de snelweg op. Maar zou best kunnen dat ze hier met droog weer inderdaad niet strooien. Wilt natuurlijk niet zeggen dat de Belgen/Duitsers het ook niet doen.

Die website van RWS zegt ook niet alles natuurlijk, die strooien alleen de snel- en hoofdwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Pyr0_ schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 09:32:
[...]

Dacht van de week toch echt zout te zien liggen op de binnenwegen hier in Maastricht hoor. En gisteravond even gaan tanken (met het koekblik) in Visé, en daar reden de strooiwagens toch echt net achter me de snelweg op. Maar zou best kunnen dat ze hier met droog weer inderdaad niet strooien. Wilt natuurlijk niet zeggen dat de Belgen/Duitsers het ook niet doen.

Die website van RWS zegt ook niet alles natuurlijk, die strooien alleen de snel- en hoofdwegen.
Kunnen dat strooiwagens van de lokale gemeente zijn geweest? RWS != gemeente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
_Apache_ schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 09:38:
[...]

Kunnen dat strooiwagens van de lokale gemeente zijn geweest? RWS != gemeente.
Pyr0_ schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 09:32:
[...]
Mompelt iets over begrijpend lezen.
:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:05
De afgelopen dagen heb ik hier in de regio (Achterhoek) in ieder geval geen zout gezien, daarom woensdag ook met de Ducati Monster naar het werk gereden.

Maar goed, dat zout doet hier toch niks omdat alle wegen in de Achterhoek vol liggen met zooi wat van de trekkers af komt :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Pyr0_ schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 09:56:
[...]

[...]

Mompelt iets over begrijpend lezen.
:>
*sjokt naar het koffiezetapparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 21:16
UTwizard schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 09:58:

Maar goed, dat zout doet hier toch niks omdat alle wegen in de Achterhoek vol liggen met zooi wat van de trekkers af komt :+
Dat hebben we in Noord Holland (boven "het kanaal") ook wel, maar dat is nu toch wel over?
Laatste keer was iets van oktober, toen had ik meer modder op de dijk dan asfalt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Uit voorzorg zal ik in deze periode domweg de fiets afspoelen na een ritje. Ik blijf er iig niet voor binnen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Marktplaats laat mij een advertentie zien voor een 'topkoffer BMW R1200RT' te koop. Daar heb ik geen behoefte aan, maar het plaatje deed mij toch klikken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1x6V3w_mBv1zYNx9Yqxikm8aKjw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iOkQysayp1utvtr5RFLzZNfI.png?f=fotoalbum_large

Interessante striping keuze voor deze RT-P _O-. Dat is echt wel randje opzoeken vind ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• s006110
HTT-Thalan schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 08:54:
Marktplaats laat mij een advertentie zien voor een 'topkoffer BMW R1200RT' te koop. Daar heb ik geen behoefte aan, maar het plaatje deed mij toch klikken.

[Afbeelding]

Interessante striping keuze voor deze RT-P _O-. Dat is echt wel randje opzoeken vind ik.
Dat is een BMW CBR1200RT-P RRR Fireblade

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
s006110 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 10:11:
[...]

Dat is een BMW CBR1200RT-P RRR Fireblade
ah natuurlijk, snel interventievoertuig voor die drugrunners aan de grens, samen met deze:

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fmedia.1815.io%2Ftopgear%2Fi%2Ffull%2F2021%2F03%2Faudi-a6-c8-politie-siv-1-e1615459463379.jpg&f=1&nofb=1&ipt=c473a6eb1f9fa4c1a480cc8ea52271dd33d12a3a82869a4eb0b15d7092e68ae8&ipo=images

Vraag me af hoe die motor smoelt in zijn geheel, zonder de koffers, beetje dit idee denk ik:

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fsteemitimages.com%2FDQmX246XVxJySq2nBZVT2opq5ERgjxbPM1TDb5qzwwH9QfY%2FIMG_4253.JPG&f=1&nofb=1&ipt=7e0370bd50a8facb4619a04ce25d3b01bf63cd4a80394e49801d938e8931c966&ipo=images

[ Voor 25% gewijzigd door HTT-Thalan op 14-12-2024 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aBITc6Kttet2tZ2MvCCC9oOoock=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ronxqPWmp7Y3Qo6zgsMxlHVo.jpg?f=fotoalbum_large

Shit...

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
4 nieuwe remzuigers met pakkingen via autodoc besteld want kost 15 euro / stuk ipv 35 euro elders.

Nu heb ik een extra set seals liggen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:06

Herman

FP ProMod
HTT-Thalan schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 08:54:

[Afbeelding]

Er zijn van die droeftoeters die net doen alsof ze een motoragent zijn en ook de moraalridder uithangen.

https://www.dumpert.nl/ta...ctedId=100108104_c48982ba

Ik vind dit zo zielig :')

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Herman schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 20:37:
[...]

Er zijn van die droeftoeters die net doen alsof ze een motoragent zijn en ook de moraalridder uithangen.

Knippert zijn verlichting nou echt zo? Of komt dat door het filmen? Wat een mafklapper _O-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:54

Fuelke

Forza Ferrari

@HTT-Thalan Heb het niet helemaal gekeken, maar ik denk door de camera, je ziet het in het begin ook aan sommige koplampen van de auto's.

En ik weet dat in de autosport de achterlichten van auto's op onboard camera's ook constant knipperen.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 28-05 22:46
Herman schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 20:37:
[...]

Eerste klas staats mongool die denkt dat die agent is!

Hopelijk rijden ze hem eens klem met echte agenten want die is gewoon een neppert |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
Ben echt benieuwd naar wat er in het hoofd van medemotorrijders omgaat die een brake check uitvoeren. Je zou denken dat mensen van nature een survival instinct hebben maar die manoeuvre is echt suïcidaal op een motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Echt kansloos van beide. Die auto zit rond 00:45 wel heel dicht op die motor.
Motor pakt wat verdrijvingsvlakjes mee en haalt in over de uitvoegstrook. Nog los van het feit dat hij een nepwout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

cyntax schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 23:49:
Ben echt benieuwd naar wat er in het hoofd van medemotorrijders omgaat die een brake check uitvoeren. Je zou denken dat mensen van nature een survival instinct hebben maar die manoeuvre is echt suïcidaal op een motor.
Ja ook aan het eind even lekker strak inhalen. Dat kan een keer goed fout gaan, dan ben je wel blij dat je in dit geval een filmpje hebt. Anders ben je als achteroprijder ook nog eens de sjaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:35

mphilipp

Romanes eunt domus

ibothead schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 22:11:
[...]
Eerste klas staats mongool die denkt dat die agent is!

Hopelijk rijden ze hem eens klem met echte agenten want die is gewoon een neppert |:(
Zijn kenteken staat op de film, dus ik zie een goede reden voor de échte agenten om eens met een bezoekje te vereren. Wat die gast doet, kan echt niet.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
HTT-Thalan schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 21:32:
[...]

Knippert zijn verlichting nou echt zo? Of komt dat door het filmen? Wat een mafklapper _O-.
Komt door het verschil in frequentie tussen de camera en verlichting, zie je vooral met led verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Boudewijn schreef op zondag 15 december 2024 @ 00:10:
Echt kansloos van beide. Die auto zit rond 00:45 wel heel dicht op die motor.
Andersom, motor vertraagt ineens. Lijkt me dat (volgens mij) dieTesla wel automagisch voldoende afstand houdt.

[ Voor 4% gewijzigd door ozzynator op 15-12-2024 09:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ozzynator
Voor de rest: waarschijnlijk 3x afgewezen voor de politie opleiding en dan toch denken dat je er een bent.
Pagina: 1 ... 99 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.