Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 101 Laatste
Acties:
  • 470.994 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:44

_Apache_

For life.

Xeiji schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 13:52:
Ik heb recentelijk mijn AVB gehaald en ben momenteel aan het lessen voor AVD. Na de laatste les kon ik mijn tenen niet meer voelen door de kou. Mijn instructrice merkte op dat ik ook geen winterlaarzen heb: Alpinestars SMX S.

Waar moet ik op letten bij het kiezen van winterlaarzen?
Wat dikkere sokken aandoen?
Je voeten wat actiever bewegen, zodat de doorbloeding OK blijft.

[ Voor 7% gewijzigd door _Apache_ op 30-11-2024 08:31 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12:05

OFV

Rondrit Brabant aan het rijden met calimoto zodat ik mijn nieuwe Suzuki in kan rijden richting de 1000km beurt. Prima dagje vandaag. Mis alleen wat gezelschap dus mocht je vanuit omgeving Tilburg open staan voor spontane ritten... :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c6ULBugqqrs-O3cYKXrKGeyzJVc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bbe8qAATjz5OaYSsKbSWfjPa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:33
OFV schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 15:13:
Rondrit Brabant aan het rijden met calimoto zodat ik mijn nieuwe Suzuki in kan rijden richting de 1000km beurt. Prima dagje vandaag. Mis alleen wat gezelschap dus mocht je vanuit omgeving Tilburg open staan voor spontane ritten... :)

[Afbeelding]
Super gaaf ding man. n00bvraag: welk model is het? Woon helaas niet in de buurt.

Heb m'n dagje touren maar niet gedaan. Niet alleen was het nog rond het vriespunt tot 10-11uur vanmorgen, er ligt natuurlijk ook super veel pekel overal. Dat en dat ik dan thuis kon zijn voor een pakketje en toch best wat dingen te doen had heeft me doen besluiten de motor maar in de berging te houden voorlopig. De druppellader hangt eraan en het is wachten op iéts beter weer zonder pekel.

Vindt het wel jammer hoor, mis het rijden/touren echt wel ondertussen. Eerder dit jaar, en dat heb ik natuurlijk uitgebreid gedeeld hier, soms wel 2/3x per week erop uit geweest, en nu is m'n laatste echte tourrit alweer van 16 oktober...

Dat het maar snel lente wordt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
OFV schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 15:13:

[Afbeelding]
Gave motor! Wel gewaagd de motor inrijden met die bak pekel die er op de wegen ligt. Goed afspoelen met koud water.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:36
Jullie bedoelen zout. Pekel is in water opgelost zout, dat ligt er nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020

OFV

Is er al gestrooid? :F Totaal niet aan gedacht. Ik ga hem afspoelen.

Het is een GSX8-R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:24
OFV schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 16:34:
Is er al gestrooid? :F Totaal niet aan gedacht. Ik ga hem afspoelen.

Het is een GSX8-R.
al ruim een week :/ tenminste hier in het oosten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:11
ozzynator schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 16:25:
Jullie bedoelen zout. Pekel is in water opgelost zout, dat ligt er nu niet.
Poteetopotaato.
Zout trekt vocht aan en lost vanzelf op, wordt dan automatisch pekel.

Overigens, er wordt ook daadwerkelijk met pekel gestrooid. https://www.zoutman.com/nl/academy/strooizout/pekel-strooien

Totaal nutteloze feitjes om te weten, maar zo zit mijn brein in elkaar.
Welke datum het vandaag is, is echter een ander verhaal...

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:19

4x2

lộn xộn quá

DrivinUCrazy schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 17:15:
Totaal nutteloze feitjes om te weten, maar zo zit mijn brein in elkaar.
Welke datum het vandaag is, is echter een ander verhaal...
30 november, verjaardag van m'n hond, dus dat wist ik dan nog net wel (1 kat is 14 februari, ook makkelijk, de andere geen flauw idee, de vrouw is op koningsdag jarig, dus dat is ook bijzonder handig)

En de MTX heeft de eerste 250m gereden, een paar keer de straat op en neer zonder problemen, dus het is al beter gegaan dan met de Pegaso 2 jaar terug :X

SPOILER: bloederige ellende
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mivv5TklBCVt6x7m7Ry86RnkDas=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/miJCNERtvhUKe1pZVnyyiICm.jpg?f=fotoalbum_large

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
4x2 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 18:02:
[...]

30 november, verjaardag van m'n hond, dus dat wist ik dan nog net wel (1 kat is 14 februari, ook makkelijk, de andere geen flauw idee, de vrouw is op koningsdag jarig, dus dat is ook bijzonder handig)

En de MTX heeft de eerste 250m gereden, een paar keer de straat op en neer zonder problemen, dus het is al beter gegaan dan met de Pegaso 2 jaar terug :X

SPOILER: bloederige ellende
spoiler:
En daarom zit je dus niet met blote poten op een gemotoriseerde tweewieler :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:03

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 18:28:
[...]

En daarom zit je dus niet met blote poten op een gemotoriseerde tweewieler :P.
Ik heb ook sinds het begin van m'n brommer tijdperk nooit meer een korte broek gedragen :D

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999

botoo

💀 too old to die young

Morgen is het 1 december maar vandaag was het droog en zonnig (maar toch wel een beetje koud). Toch mar ff een kort ritje naar Tweakers HQ (abbo-dag) gereden met in gedachte een kleine omweg naar Bikeroutfit om verwarmde handschoenen te passen. Die omweg heb ik uiteindelijk niet gemaakt omdat voor een halfuurtje - drie kwartier mijn huidige Einzelgänger “Scumbags” best voldoen. Ook meteen bedacht dat ik geen koude voeten kreeg dus de Black Friday aanbieding voor Rusty Stitches Hanky boots maar van de wannahave lijst geschrapt.

Lekker goedkoop motorrijden zo :Y)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 19:07

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

https://nl.motorsport.com...miljardenschuld/10677533/

Geen idee of deze al is geplaatst hier maar... shieeeett

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 16:02
Iemand een handige website om te zien waar en wanneer er voor het laatst is gestrooid? Als ik naar vandaag kijk bijvoorbeeld dan ben ik rond 22:00 terug en dan vrij weinig zin om motor af te spoelen....

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999

botoo

💀 too old to die young

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Alleen Rijkswaterstaat staat daar op, gemeenten kunnen andere beslissingen maken.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Laatst online: 29-05 16:02
dat is max 6 uur terug. Als er zout / pekel ligt blijft dat liggen tot het goed geregend heeft....

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Ik houdt troostwijk alvast strak in de gaten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

CLB schreef op donderdag 28 november 2024 @ 23:08:
[...]
We zijn stiekem al wat verder... maar ik heb afgelopen jaar ook nauwelijks gereden helaas. Anderen prioriteiten en druktes, maar de garage binnenkort nog even opruimen en de motor is weer welkom. Vanavond toch eens naar de winkel geweest om te kijken en passen en een mooie jeans gevonden. Ook even met een schuin oog gekeken, naar een nieuw setje handschoenen. Helaas beide niet in de juiste maat / kleurstelling op voorraad, dus maar online besteld. Beide weer van Rev'it, net als mn broek, jas en laarzen, soort merkentrouw laten we maar zeggen. Volgende ronde (over een jaartje waarschijnlijk) tijd voor 'sneakers'!
En communicatiesetje aangeschaft zojuist, dacht er opeens aan dat dat toch wel handig zou vinden. Even gekeken, adviesprijs was ooit 169,95 euro, nu nog te koop bij Louis voor 119,95 euro, maar 20 euro kortingsbon in de brievenbus die tot en met gisteren geldig zou zijn, maar net gelukkig ook nog werkte :D

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op zondag 1 december 2024 @ 12:31:
[...]

Ik houdt troostwijk alvast strak in de gaten...
3 miljard schuld, dat is wel heel veel :o Hoe krijg je dat voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Joris748 schreef op zondag 1 december 2024 @ 18:52:
[...]

Meer lenen en uitgeven dan dat er binnenkomt.

Ze zijn nog niet failliet, in Oostenrijk zijn ze aan het kijken om te herfinancieren zoals ik net las.

Het is natuurlijk een wirwar van AG's met dochters/zusters en aanverwanten. Het lijkt Porsche/VW/Audi/Rimac wel.
https://nieuwsmotor.nl/ni...tm-ag-bijna-drie-miljard/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
[...]

Kop in het zand, maar wat weet ik ervan. Veel grote bedrijven (ik heb er voor een paar gewerkt) handelen echt in mega bedragen en er staat vaak verrassend weinig op de rekening. Het geld zit in leningen, orders en voorraad. Zodra er ergens een gat in de keten valt kun je de klap niet met eigen vermogen opvangen en verzamel je rap schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
3 miljard schuld aflossing….
De totale schuld is meer (kan even nergens meer vinden wat totaal was)

Maar ze moesten dit jaar dus bijna 3 miljard aftikken van die schuld, vorig jaar was de winst 100miljoen? 😂

[ Voor 12% gewijzigd door kneusteun op 01-12-2024 20:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 19:07

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

[...]

Zelfde manier als de 2008 huizencrisis. Iedereen leent elkaar geld en waardeert elkaar hoog, financieel gezien op de gok later meer geld te hebben. Als daar geen rem op zit of iemand vertrouwt het niet meer genoeg dan klapt de boel

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-05 15:14
Omdat ik doorrij in de winter dus ook met pekel wil ik toch mijn motor behandelen.
Heeft iemand ervaring met Scottoiler FS365? https://www.nr1motor.nl/scottoiler-fs-365-anti-roest.html

Beschermt de motorfiets tegen oxidatie als gevolg van vocht en zout. FS365 is een mineraal product dat over de gehele motorfiets, behalve de remmen, verneveld mag worden. Nadat het product uitgedampt is, ontstaat een zoutbestendige beschermlaag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:28
kneusteun schreef op zondag 1 december 2024 @ 20:33:
3 miljard schuld aflossing….
De totale schuld is meer (kan even nergens meer vinden wat totaal was)

Maar ze moesten dit jaar dus bijna 3 miljard aftikken van die schuld, vorig jaar was de winst 100miljoen? 😂
Zie hier het probleem van de media ;) No offence, maar ze moeten dit jaar helemaal niet 3.1 miljard aftikken. De totale schuld is, vermoedelijk, 3.1 miljard, maar zal eerder richting de 1.4/1.5 miljard zijn. Op een omzet van 2.6 miljard is dat niet heel vreemd.

Sterker nog, in 2022 was de schuld 257mio, in 2023 776mio.

Ja, behoorlijk gefinancierd, maar niet direct een teken aan de wand. Belangrijker is de cashflow en daar komt de opmerking van HTT:
HTT-Thalan schreef op zondag 1 december 2024 @ 19:01:

[...]

Kop in het zand, maar wat weet ik ervan. Veel grote bedrijven (ik heb er voor een paar gewerkt) handelen echt in mega bedragen en er staat vaak verrassend weinig op de rekening. Het geld zit in leningen, orders en voorraad. Zodra er ergens een gat in de keten valt kun je de klap niet met eigen vermogen opvangen en verzamel je rap schuld.
Het vervelende is dat ze het al aan zagen komen als je het jaarverslag van 2023 leest. Daar waar ze MV Agusta hebben overgenomen en een aantal dealers en leveranciers noodgedwongen moesten steunen. Dat is allemaal gefinancierd (2022 > 2023 is de schuldpositie met 100% toegenomen en de cashflow met 400 miljoen gedaald (!) ).

Vervolgens zakte de 2024 verkopen compleet in elkaar, terwijl de dealers hebben ingekocht op basis van het jaar ervoor (wat ze nooit hadden moeten doen) en wordt er niet meer betaald.

Debiteuren betalen niet, cashflow stort in elkaar en opeens kun je je eigen crediteuren ook niet meer betalen. Stront aan de knikker, dus je gaat reageren door te herfinancieren, waarschijnlijk veel relatief korte leningen met hoge rentes om de klap van vorig jaar op te vangen. Als je dat kan herfinancieren tegen een gustigere rente scheelt dat miljoenen aan rente per jaar (Wat opvalt in het jaarverslag: De rente kosten schoten omhoog als een gemiddelde 1390 Superduke in de eerste versnelling :+ )

Het feit dat 95% van de media het verschil niet weten tussen uitstel van betaling en vaststellen van de langlopende schulden helpt ook niet echt.

Voor de duidelijkheid, de aanvraag zorgt er voor dat de langlopende schulden (>1 jaar) niet direct opeisbaar zijn. Dat zorgt er voor dat de rest van die korte leningen ge-herfiancierd kunnen worden, waardoor je elke maand minder geld kwijt bent aan rente.

Het is even afwachten hoe dit loopt, ook bij de dealers is het onrustig, maar ik zie Bajaj er wel voor zo min mogelijk geld instappen. Die gaan hun aandeel niet in gevaar brengen, maar willen ook niet teveel voor de rest betalen.

Achteraf hadden ze ver van MV Agusta moeten blijven en de dealers een klap om de oren moeten geven op de inschrijving.

Maar goed, lekker makkelijk gezegd vanaf de zijlijn :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:45
kneusteun schreef op donderdag 28 november 2024 @ 08:13:
https://www.teneretraveltrophy.com/

Mensen van hier nog een oogje op de Tenere trophy travel?
Na 2 jaar mee te zijn gegaan sla ik dit jaar over. We willen komende zomer zelfstandig een grote rit maken. Hadden we een rondje Denemarken, Zweden en Noorwegen voor bedacht.

Bleken ze bij de organisatie hetzelfde bedacht te hebben :+ ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:37
Afgelopen zaterdag een ritje gedaan maar mijn handschoenen waren toch niet voldoende voor het tegenhouden van de kou.
Nu ben ik aan het kijken naar verwarmde handschoenen (omdat ik de motor vooral hetzelfde wel houden) en kwam ik de Five HG3 tegen. Er zijn vrij weinig reviews van te vinden maar het wordt wel aanbevolen door FortNine.

Edit: of zijn er wellicht alternatieven die beter/goedkoper zijn en hetzelfde bereiken? Ik kan de Five HG3 vinden voor 170,-.

Anderen toevallig ervaring met deze? Alvast bedankt!

[ Voor 19% gewijzigd door RubjeMazter op 02-12-2024 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Melkunie schreef op maandag 2 december 2024 @ 14:03:
[...]

Na 2 jaar mee te zijn gegaan sla ik dit jaar over. We willen komende zomer zelfstandig een grote rit maken. Hadden we een rondje Denemarken, Zweden en Noorwegen voor bedacht.

Bleken ze bij de organisatie hetzelfde bedacht te hebben :+ ...
Ja, ik heb al even beetje bekeken en gaat hem voor mij ook niet worden.
Er wordt trouwens op de site ook wel vermeld dat het vooral grind rijden is, en ik wil juist wel wat meer uitdaging.

Dus ook al wel bepaald om niet te gaan, nog steeds beetje loeren richting Roemenie.

Denemarken, Zweden en Noorwegen vind ik echt prachtig en ga er vaak heen, maar voor de motor moet je wel rekening houden met veel saaie km's. Voordeel zijn de prachtige uitzichten die je krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
RubjeMazter schreef op maandag 2 december 2024 @ 14:51:
Afgelopen zaterdag een ritje gedaan maar mijn handschoenen waren toch niet voldoende voor het tegenhouden van de kou.
Nu ben ik aan het kijken naar verwarmde handschoenen (omdat ik de motor vooral hetzelfde wel houden) en kwam ik de Five HG3 tegen. Er zijn vrij weinig reviews van te vinden maar het wordt wel aanbevolen door FortNine.

Edit: of zijn er wellicht alternatieven die beter/goedkoper zijn en hetzelfde bereiken? Ik kan de Five HG3 vinden voor 170,-.

Wel eens gekeken naar hadnkappen?
Rij hele jaar door met zomer handschoenen, omdat handkapen de wind tegen houden is dat eigenlijk altijd goed te doen.
En anders handvat verwarming, dan ben je ook niet afhankelijk van batterij van je handschoenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ken deze niet, wel ooit eens een paar Five zomerhandschoenen gehad. Kwaliteit leek in orde. Heb ze zelf niet lang gebruikt, want de vingers waren tóch net aan de korte kant. Weggeven aan een collega die er vervolgens mee gecrasht is ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:06

Herman

FP ProMod
KillaZ schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:00:
[...]

Zie hier het probleem van de media ;) No offence, maar ze moeten dit jaar helemaal niet 3.1 miljard aftikken. De totale schuld is, vermoedelijk, 3.1 miljard, (...)
Ik vind juist de media de KTM-soap erg secuur verslaan. Het bovengenoemd misverstand ben ik niet in de nieuwsitems tegen gekomen.
(...) maar zal eerder richting de 1.4/1.5 miljard zijn. (...)
Heb je hier een bron van?

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
kneusteun schreef op maandag 2 december 2024 @ 15:18:
[...]

Wel eens gekeken naar hadnkappen?
Nee want dat vind ik foeilelijk op een naked bike :P
En anders handvat verwarming, dan ben je ook niet afhankelijk van batterij van je handschoenen.
Dat is waar maar voor ik wegga heb ik 99/100 keer de volgende dingen opgeladen nodig:
GoPro (batterijen)
Navigatie telefoon
Normale telefoon voor audio en bereikbaarheid
Cardo

Dan kan er nog wel eentje bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Herman schreef op maandag 2 december 2024 @ 15:30:
[...]

Ik vind juist de media de KTM-soap erg secuur verslaan. Het bovengenoemd misverstand ben ik niet in de nieuwsitems tegen gekomen.
Ik doelde meer op het feit dat alle media nu roepen dat KTM op het randje van de afgrond staan omdat ze 3.1 miljard schuld schijnen te hebben. Niemand die even het half jaar verslag er bij pakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n_S8cRVB2rJ0M30erbAX568hs1Q=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/F0KSTbTqizqIqCU3HTYj7pLq.png?f=user_large

Totale financiering: 1.5 miljard. Omzet 1e halfjaar: 1 miljard.

930 mio lange termijn schuld die nu dus niet direct opeisbaar is.
644 mio korte termijn waaronder een overbruggingskrediet omdat de cashflow zo dramatisch was vorig jaar (bedankt MV Augsta, leveranciers en eigen dealers!)

Ik bagatelliseer de situatie niet, want die is nog steeds lastig, maar met het aantreden van een herfinancierings specialist als co-CEO hebben ze wel een persoon in het bestuur zitten die eerder dit spelletje heeft gespeeld. Mijn punt is alleen dat de berichtgeving er voor zorgt dat alles nog even extra tegen zit. De 1390 is een prachtige fiets, maar zal het eerste halfjaar niet of nauwlijks verkopen door onder andere dit slechte nieuws.

Ze moeten die voorraden wegwerken, dat overbruggingskrediet herfinancieren en de dealers buiten NL om een enorme schop geven.
Herman schreef op maandag 2 december 2024 @ 15:30:
[...]

[...]

Heb je hier een bron van?
Staat gewoon in het half jaar verslag. :)

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:45
kneusteun schreef op maandag 2 december 2024 @ 15:16:
[...]

Ja, ik heb al even beetje bekeken en gaat hem voor mij ook niet worden.
Er wordt trouwens op de site ook wel vermeld dat het vooral grind rijden is, en ik wil juist wel wat meer uitdaging.

Dus ook al wel bepaald om niet te gaan, nog steeds beetje loeren richting Roemenie.

Denemarken, Zweden en Noorwegen vind ik echt prachtig en ga er vaak heen, maar voor de motor moet je wel rekening houden met veel saaie km's. Voordeel zijn de prachtige uitzichten die je krijgt.
Ik zag het inderdaad staan ja, "Verwacht in Scandinavië voornamelijk gravelwegen op beginnersniveau." :+
Bij de Travel Trophy heb ik altijd de bagage service genomen, maar nu ga ik voor het eerst met volle kampeerbepakking op zo'n trip dus daarvoor perfect denk ik. Als dat allemaal goed gaat kan het niveau altijd nog omhoog incl. bepakking :)

Maar eerst nog lekker motorrijden in Nieuw-Zeeland! Ga daar een paar weken rondtouren met een auto, maar ik moet natuurlijk wel per se ook een dagje een motor huren natuurlijk. Adresje met een Tenere is ook al gevonden. Heb ik weer een landstickertje voor de mijne verdiend (beetje cheaten mag altijd met een rental).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
KillaZ schreef op maandag 2 december 2024 @ 15:58:
[...]

Ik doelde meer op het feit dat alle media nu roepen dat KTM op het randje van de afgrond staan omdat ze 3.1 miljard schuld schijnen te hebben. Niemand die even het half jaar verslag er bij pakt:

[Afbeelding]

Totale financiering: 1.5 miljard. Omzet 1e halfjaar: 1 miljard.

930 mio lange termijn schuld die nu dus niet direct opeisbaar is.
644 mio korte termijn waaronder een overbruggingskrediet omdat de cashflow zo dramatisch was vorig jaar (bedankt MV Augsta, leveranciers en eigen dealers!)

Ik bagatelliseer de situatie niet, want die is nog steeds lastig, maar met het aantreden van een herfinancierings specialist als co-CEO hebben ze wel een persoon in het bestuur zitten die eerder dit spelletje heeft gespeeld. Mijn punt is alleen dat de berichtgeving er voor zorgt dat alles nog even extra tegen zit. De 1390 is een prachtige fiets, maar zal het eerste halfjaar niet of nauwlijks verkopen door onder andere dit slechte nieuws.

Ze moeten die voorraden wegwerken, dat overbruggingskrediet herfinancieren en de dealers buiten NL om een enorme schop geven.

[...]

Staat gewoon in het half jaar verslag. :)
Allemaal helemaal duidelijk, maar ook veel mensen zagen dit al een tijd aankomen, dat maakt het pijnlijker.
Het begon met de opmerkingen dat er wel erg veel KTM's op voorraad waren, dat ging over op fixe kortingen.

Wat misschien meest zorgelijk is is dat je wel veel posts ziet als in "moet ik nu nog een KTM kopen" en "ik ben toch maar voor wat anders gegaan" en "ik wacht eerst op de 2025 modellen" (vooral amerikanen op reddit)

En daar zit nu de pijn wel denk ik, het merk KTM krijgt een beste deuk. En in het ergste geval heeft dit invloed op de verkopen en dan wordt het een lange pijnlijke tijd.
En dan heb je de opkomst van de China bikes, als ze dat slim spelen en ze hebben een gezonde marge op hun blokken dan kan dat echt goud voor ze zijn.

Ondertussen doet VW het nog erger :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Melkunie schreef op maandag 2 december 2024 @ 16:04:
[...]

Ik zag het inderdaad staan ja, "Verwacht in Scandinavië voornamelijk gravelwegen op beginnersniveau." :+
Bij de Travel Trophy heb ik altijd de bagage service genomen, maar nu ga ik voor het eerst met volle kampeerbepakking op zo'n trip dus daarvoor perfect denk ik. Als dat allemaal goed gaat kan het niveau altijd nog omhoog incl. bepakking :)

Maar eerst nog lekker motorrijden in Nieuw-Zeeland! Ga daar een paar weken rondtouren met een auto, maar ik moet natuurlijk wel per se ook een dagje een motor huren natuurlijk. Adresje met een Tenere is ook al gevonden. Heb ik weer een landstickertje voor de mijne verdiend (beetje cheaten mag altijd met een rental).
Ik heb vooral gemerkt dat ik met volle bepakking (en dan heb ik het over 35 a 40L aan bagage)
Het rijden prima te doen vind, maar dat het spelen een beetje verdwijnt en dat kwam grotendeels door de vering en het gedrag van de motor.

Als je een leuk stuk tegenkwam om te spelen dan was het

optie 1: raggen en daarna kijken of alles nog vast zat en/of alles weer vastzetten en bij elkaar zoeken.
optie 2: alles eraf en even spelen en daarna alles er weer op

Dus ik heb al wel duidelijk een nieuwe paklijst en dergelijke gemaakt voor de volgende trip. En dat wordt zo min mogelijk meeslepen.

Daarom leek de tenere travel wel handig, want bagage wordt geregeld, maar ja als er vervolgens alleen maar grind gereden wordt maakt het dus ook niet meer uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
kneusteun schreef op maandag 2 december 2024 @ 16:11:
[...]

Allemaal helemaal duidelijk, maar ook veel mensen zagen dit al een tijd aankomen, dat maakt het pijnlijker.
Het begon met de opmerkingen dat er wel erg veel KTM's op voorraad waren, dat ging over op fixe kortingen.

Wat misschien meest zorgelijk is is dat je wel veel posts ziet als in "moet ik nu nog een KTM kopen" en "ik ben toch maar voor wat anders gegaan" en "ik wacht eerst op de 2025 modellen" (vooral amerikanen op reddit)

En daar zit nu de pijn wel denk ik, het merk KTM krijgt een beste deuk. En in het ergste geval heeft dit invloed op de verkopen en dan wordt het een lange pijnlijke tijd.
En dan heb je de opkomst van de China bikes, als ze dat slim spelen en ze hebben een gezonde marge op hun blokken dan kan dat echt goud voor ze zijn.

Ondertussen doet VW het nog erger :X
Klopt helemaal, al zie je de verkopen overal dalen op elk continent in het jaarverslag. Typisch genoeg is de grootste stijger India. En wie is er voor 49% eigenaar van KTM?

Jawel, de grootste (in volumes) motor fabrikant ter wereld, Bajaj :+

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
RubjeMazter schreef op maandag 2 december 2024 @ 15:39:
[...]

Nee want dat vind ik foeilelijk op een naked bike :P

[...]

Dat is waar maar voor ik wegga heb ik 99/100 keer de volgende dingen opgeladen nodig:
GoPro (batterijen)
Navigatie telefoon
Normale telefoon voor audio en bereikbaarheid
Cardo

Dan kan er nog wel eentje bij :P
En die verwarmde handschoenen vind je wel mooi?
Benieuwd welke je exact hebt gevonden want ik vind het vaak van die ovenwanten.

Handkappen op een naked kan trouwens soms heel tof staan, maar inderdaad vorm over functie of niet is een ding van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
KillaZ schreef op maandag 2 december 2024 @ 16:18:
[...]

Klopt helemaal, al zie je de verkopen overal dalen op elk continent in het jaarverslag. Typisch genoeg is de grootste stijger India. En wie is er voor 49% eigenaar van KTM?

Jawel, de grootste (in volumes) motor fabrikant ter wereld, Bajaj :+
Is dat?
Ben ik nu gek dat ik nog steeds dacht dat honda lonely on the top zat qua motoren bouwen?
Of is dat omdat ze verbrandingsmotoren bouwen en dus alles meetellen?

En bedoel je de verkopen van KTM? of alle motoren? ik was onder de impressie dat er juist in Nederland steeds meer verkocht was, of was dat slechts een corona bubbel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

CLB schreef op donderdag 28 november 2024 @ 23:08:
[...]
We zijn stiekem al wat verder... maar ik heb afgelopen jaar ook nauwelijks gereden helaas. Anderen prioriteiten en druktes, maar de garage binnenkort nog even opruimen en de motor is weer welkom. Vanavond toch eens naar de winkel geweest om te kijken en passen en een mooie jeans gevonden. Ook even met een schuin oog gekeken, naar een nieuw setje handschoenen. Helaas beide niet in de juiste maat / kleurstelling op voorraad, dus maar online besteld. Beide weer van Rev'it, net als mn broek, jas en laarzen, soort merkentrouw laten we maar zeggen.
Benieuwd hoe warm (of koud) zo'n jeans is: Rev'it Dirt 4 & Rev'it Moto 2 TF motorjeans
CLB schreef op zondag 1 december 2024 @ 16:29:
[...]
En communicatiesetje aangeschaft zojuist, dacht er opeens aan dat dat toch wel handig zou vinden. Even gekeken, adviesprijs was ooit 169,95 euro, nu nog te koop bij Louis voor 119,95 euro, maar 20 euro kortingsbon in de brievenbus die tot en met gisteren geldig zou zijn, maar net ook nog werkte :D
En was opeens toch niet meer op voorraad, dus na veel geGoogle toch nog kunnen vinden, wel iets duurder.
Zal vandeweek allemaal wel binnenkomen en dan is het donker, koud en nat... :9

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:35

mphilipp

Romanes eunt domus

Die moffen aan het stuur zijn toch nog altijd de warmste en goedkoopste oplossing? :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4O4FPzkUb7tdtLn3SBfUlghiSl4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RF4y61iVHAOCwf3ezSfWtAFU.jpg?f=fotoalbum_large

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Jeans is volgens mij meestal koud, tenzij er een wind dichte voering in zit.

Tip voor je coms, check Marktplaats! veel mensen kopen een duo set en verkopen de tweede set via marktplaats. Zo heb ik dat ook met een maat gedaan en scheelde 50 euro pp op een unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
kneusteun schreef op maandag 2 december 2024 @ 16:21:
[...]

Is dat?
Ben ik nu gek dat ik nog steeds dacht dat honda lonely on the top zat qua motoren bouwen?
Of is dat omdat ze verbrandingsmotoren bouwen en dus alles meetellen?

En bedoel je de verkopen van KTM? of alle motoren? ik was onder de impressie dat er juist in Nederland steeds meer verkocht was, of was dat slechts een corona bubbel?
Beetje net hoe je er naar kijkt. Honda staat als merk inderdaad op #1, maar Bajaj maakt modellen voor onder andere KTM en verkoopt zelf gigantisch veel motoren (alleen al qua merk staan ze op #5 of #6).

Zet alles qua productie bij elkaar, dan is Bajaj de grootste (waar ze volgens mij zelf in het jaarverslag vooral heel trots op zijn :+ )

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik hoop dat ze het netjes weten op te lossen voor iedereen.

Was zelf ook al wel klaar met KTM en hun dealers, maar zelfs dit gun ik ze niet.
Hopelijk dat ze dan wat meer focus op de motoren en dealers gooien en minder op de marketing en shit eromheen.

Ook alle teams etc. zal mooi spannend zijn de komende tijd.

edit: The surplus of 100,000 unsold motorcycles has further intensified the need for cost-cutting measures.
Mooi als je veel motoren bouwt, minder mooi als je ze ook nog kwijt moet :X

[ Voor 22% gewijzigd door kneusteun op 02-12-2024 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

kneusteun schreef op maandag 2 december 2024 @ 16:23:
Jeans is volgens mij meestal koud, tenzij er een wind dichte voering in zit.
Waarschijnlijk wel ja, we will feel...
Tip voor je coms, check Marktplaats! veel mensen kopen een duo set en verkopen de tweede
set via marktplaats. Zo heb ik dat ook met een maat gedaan en scheelde 50 euro pp op een unit.
Yes uiteraard even gekeken, maar niet te vinden.
Dit is ook prima, alleen jammer dat voorraadindicatie niet klopte en de prijs stukje beter was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
CLB schreef op maandag 2 december 2024 @ 16:43:
[...]

Waarschijnlijk wel ja, we will feel...

[...]

Yes uiteraard even gekeken, maar niet te vinden.
Dit is ook prima, alleen jammer dat voorraadindicatie niet klopte en de prijs stukje beter was.
Ik heb voor weinig een thermo legging, dan is zelfs 2 graden prima te doen met een motorjeans in mijn ervaring.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13:29

Ik heb vorige jaar een setje Five RFX WP (water proof) besteld en deze na de eerste regenbui direct terug gestuurd omdat mijn handen helemaal nat waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
WilbertNeems schreef op maandag 2 december 2024 @ 17:27:
[...]

Ik heb vorige jaar een setje Five RFX WP (water proof) besteld en deze na de eerste regenbui direct terug gestuurd omdat mijn handen helemaal nat waren.
Ik rijd eigenlijk niet in de regen dus dat is voor mij geen reden om hem niet te halen, maar snap wel dat als er water proof op staat en het niet water proof is dat je 't terugstuurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

KillaZ schreef op maandag 2 december 2024 @ 16:52:
Ik heb voor weinig een thermo legging, dan is zelfs 2 graden prima te doen met een motorjeans in mijn ervaring.
Yess kan inderdaad ook nog, we gaan weer eens rijden binnenkort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_

Zelf vorig jaar de Macna Progress RTX DL gekocht, en dat zijn echt heel fijne handschoenen gebleken. Zelfs met -6 geen koude handen gehad. Als je wilt kun je ze zelfs op je accu aansluiten (maar succes met de kabelbrij).

Ff opletten bij de link die ik post dat de de batterijen/oplader zo te zien apart zijn. Dat gebeurd wel vaker om qua prijs op te vallen vermoed ik. Even goed checken dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-05 17:18

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
LankHoar schreef op zondag 24 november 2024 @ 21:58:
[...]

@botoo

Ik zag twee gietwielen staan op Marktplaats. Precies wat ik zocht eigenlijk. Aan de andere kant van het land, maar was toevallig vandaag in de buurt voor een familie uitje. Dus gelijk contact gelegd, en voor 225 euro op kunnen halen. Ik wil het donkere deel laten poedercoaten, en dan het stalen deel rood maken. Dan weer white walls er op, en het past perfect bij de setup van mijn bike. Kan haast als een klein kind niet wachten om het eind resultaat te zien, maar dat zal nog wel even duren :o

[Afbeelding]
Nou dit hele verhaal gaat niet lukken met die velgen. De voorste is prima, maar de achterste is te smal voor mijn Dyna :( Ik moet 4,25-5 hebben en dit is 2,5. Geluk bij een ongeluk: volgens mijn monteur zijn dit vrij speciale velgen van een oude Sportster, waar een liefhebber nog wel een leuk bedrag voor over kan hebben. Moet ik er even achterkomen van welk model dat precies is, dan gaan ze de verkoop weer in :+

Met andere woorden: ik moet zsm een set gietwielen hebben welke wel passen. Alleen weet ik zo niet waar ik moet zoeken, beetje een speld in een hooiberg ofzo.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

LankHoar schreef op maandag 2 december 2024 @ 21:16:
[...]

Nou dit hele verhaal gaat niet lukken met die velgen. De voorste is prima, maar de achterste is te smal voor mijn Dyna :( Ik moet 4,25-5 hebben en dit is 2,5. Geluk bij een ongeluk: volgens mijn monteur zijn dit vrij speciale velgen van een oude Sportster, waar een liefhebber nog wel een leuk bedrag voor over kan hebben. Moet ik er even achterkomen van welk model dat precies is, dan gaan ze de verkoop weer in :+

Met andere woorden: ik moet zsm een set gietwielen hebben welke wel passen. Alleen weet ik zo niet waar ik moet zoeken, beetje een speld in een hooiberg ofzo.
Zijn je eigen velgen te zwaar beschadigd om te herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-05 17:18

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
noes schreef op maandag 2 december 2024 @ 22:04:
[...]

Zijn je eigen velgen te zwaar beschadigd om te herstellen?
Nee, dat niet. Maar deze zijn met spaken, en ik wilde sowieso al graag gietwielen hebben. De voorband is op, de achterband zou nog ~500km kunnen, maar dit is dus een perfect moment om te wisselen eigenlijk. Vandaar dat ik nu op zoek ben.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

LankHoar schreef op maandag 2 december 2024 @ 22:07:
[...]

Nee, dat niet. Maar deze zijn met spaken, en ik wilde sowieso al graag gietwielen hebben. De voorband is op, de achterband zou nog ~500km kunnen, maar dit is dus een perfect moment om te wisselen eigenlijk. Vandaar dat ik nu op zoek ben.
Helder :)

Kan weinig tips geven over het zoeken van de wielen, maar specialisten (zoals die lui die ik eerder linkte) kunnen ook wielen aanpassen aan de motor (afdraaien etc). Misschien kan dat helpen met de zoektocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-05 13:12

Ik heb zelf de eerste generatie Macna Foton handschoenen gekocht 2 jaar terug. Die gekozen omdat de set met batterijen goedkoper was dan de Ion RTX op dat moment. 1 keer gehad dat de mantel van 1 van de accukabels gescheurd was en dit is netjes opgelost met twee nieuwe accus, net voor het einde van de garantie :9.

Voor mij was het echt een game changer. Voorheen was het vloeken na een ritje van 3 kwartier voor famillie bezoek, nu pak ik zelfs met kouder weer nog wel een plezierritje.

Nadeel van de eerste generatie Foton is dat de accu's op 7,4v werken en ik ze daarom niet makkelijk direct aan de motor kan hangen. Moet je je toch net iets meer zorgen maken dat je accu's niet leeg raken, zeker als je bijvoorbeeld dagelijks zou rijden. Dit schijnt bij de huidige Foton handschoenen geen probleem meer te zijn, en bij de Ion ook niet.

Gebruik ze vaak wel in combinatie met hvv omdat ik snel koude handen heb en de handschoenen eigenlijk alleen van de buitenkant verwarmen. Met de temperaturen van nu is de lichtste stand goed genoeg maar rond het vriespunt op de snelweg gaat het op standje maximaal prima.

Als deze versleten raken zou ik denk weer een Macna setje kopen, voordeel van de accu's is dat ik ze nu zelfs op de fiets draag :+ .

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Ik weet dat veel mensen (hier) niet kicken op fluorgeel maar verdorie, je wordt echt wel goed gespot :). Nu het weer donker is vroeg in de avond is een normaal ritje van school of naar de fysio, zoals net, ineens een nachtrit. Dan merk ik op dat 1) de BMW echt wel hele goede verlichting heeft (mijlen beter dan de Honda die had) en 2) mensen me goed spotten. Ja, ik ken de grapjes over witte motor + gele jas wel, maar met de Honda was dat ook al zo, dat fluor helpt gewoon. Ik denk ook te merken dat mensen meer afstand houden.

Ook handig, ondanks af en toe een stortbuitje kom ik droog aan, ook de motorjeans. Al dat plastic houdt de regen er goed af. De HVV schakelt mee aan/uit met de motor dus die staat nu default op standje 1, handig, en dat langzame snelheid manoeuvreren is extra makkelijk met die aangepaste eerste versnelling.

Nee, het was geen verkeerde tip van jullie, al blijf ik het een lelijk uitziend en klinkend hok vinden :P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MerijnB
  • Laatst online: 08:13
HTT-Thalan schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 19:15:
Nee, het was geen verkeerde tip van jullie, al blijf ik het een lelijk uitziend en klinkend hok vinden :P.
Leuk om te lezen, en weet je, smaak kan verfijnen met de jaren ;)

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyr0_
MerijnB schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 20:15:
[...]

Leuk om te lezen, en weet je, smaak kan verfijnen met de jaren ;)
Of afstompen, het is maar hoe je het bekijkt. >:)

Maar inderdaad, leuk om te lezen @HTT-Thalan. Volg met plezier je updates! Zeker nu er zo weinig te beleven is op het motorgebied verder.

Heb mezelf maar wat blackfriday cadeautjes gegeven, onder andere zoals eerder vermeld, remblokjes, grip puppies, olie+filter, maar ook heup protectors die niet in m'n nieuwe richa broek inbegrepen zaten. En wat Muc-off spul; speed polish en siliconen spray. Binnenkort maar eens op m'n gemak de wasbox opzoeken en eens grondig schoonmaken, ketting moet zwz toch ook weer eens gedaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-05 21:53
Ik weet dat veel mensen (hier) niet kicken op fluorgeel maar verdorie, je wordt echt wel goed gespot :). Nu het weer donker is vroeg in de avond is een normaal ritje van school of naar de fysio, zoals net, ineens een nachtrit. Dan merk ik op dat 1) de BMW echt wel hele goede verlichting heeft (mijlen beter dan de Honda die had) en 2) mensen me goed spotten. Ja, ik ken de grapjes over witte motor + gele jas wel, maar met de Honda was dat ook al zo, dat fluor helpt gewoon. Ik denk ook te merken dat mensen meer afstand houden.

Ook handig, ondanks af en toe een stortbuitje kom ik droog aan, ook de motorjeans. Al dat plastic houdt de regen er goed af. De HVV schakelt mee aan/uit met de motor dus die staat nu default op standje 1, handig, en dat langzame snelheid manoeuvreren is extra makkelijk met die aangepaste eerste versnelling.

BMW is like a fine wine, it ripens with age ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SkylerNL
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:16
@LankHoar @Chakotay @timmie271

Kan mijn motor in de startpost veranderd worden? De FZ6 is vervangen voor deze Yamaha Tracer 900 2015.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PEx5RAfIaYp5HeDHyZ9ME2ICC5U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R2RxailoQMwNlbJBM0shcpeA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Vuikie schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 20:55:
[...]

BMW is like a fine wine, it ripens with age ;)
En als die BMW rijp is, dan koop je een Guzzi >:)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
Bommes schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 21:42:
[...]

Nee dat is wanneer de bestuurder ouder wordt :+

K to the KillaZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WilbertNeems
KillaZ schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 22:34:
[...]

Nee dat is wanneer de bestuurder ouder wordt :+
Verstand komt immers met de jaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Bommes schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 21:42:
[...]

Ik denk dat je dan voorbij rijp bent, en in het territorium 'dement'.

:+.

In other news, voor wie het aangaat, fyi enzo:
Kawasaki ZX4RR 40th Anniversary

Van €11819

NU €10590

Bespaar €1299!
Bij de Kawa dealer hier vlakbij.

Ik geloof dat o.a. @GSX-MAN deze op zijn verlanglijstje heeft staan? Misschien kun je een nier verkopen :P.

[ Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 04-12-2024 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Van €11819

NU €10590

Bespaar €1299!
Wat is dat voor een berekening?

Ik kom toch echt op 1229,-

[ Voor 7% gewijzigd door kneusteun op 04-12-2024 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
@Bommes
Had jij de Drenthe lus nog gedaan eigenlijk?
Dacht dat je die eventueel nog in de Herfstvakantie ging doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
https://nieuwsmotor.nl/nieuws/opnieuw-terugroepacties-bmw/

Begint wel een beetje een ding te worden ondertussen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Huh, BMW een terugroepactie? Dat is toch het beste wat er is, die maken toch geen fouten? 😉

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
ozzynator schreef op woensdag 4 december 2024 @ 08:37:
[...]

Huh, BMW een terugroepactie? Dat is toch het beste wat er is, die maken toch geen fouten? 😉
Ze moeten de richtingaanwijzers nog aansluiten misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:19

4x2

lộn xộn quá

Ik vind het ook niet bepaald de mooiste, maar zeker qua het langzame werk is het net Hyacinth hippo :p

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 10:05
HTT-Thalan schreef op woensdag 4 december 2024 @ 07:26:
[...]

Ik denk dat je dan voorbij rijp bent, en in het territorium 'dement'.

:+
Hmm, en hier zit ik met mijn 36 jaar te overwegen of ik mijn Ducati Monster 821 zal inruilen op een 2025 Moto Guzzi V7 Sport. Nee dus? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
UTwizard schreef op woensdag 4 december 2024 @ 08:58:
[...]

Hmm, en hier zit ik met mijn 36 jaar te overwegen of ik mijn Ducati Monster 821 zal inruilen op een 2025 Moto Guzzi V7 Sport. Nee dus? :+
Tja, het helpt wel als je steeds kunt vergeten dat het ding stuk was om er gek op te blijven. Aan de andere kant, je hebt al een Ducati, dus hoeveel erger kan het worden :7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
4x2 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 08:50:
[...]

Ik vind het ook niet bepaald de mooiste, maar zeker qua het langzame werk is het net Hyacinth hippo :p
Als ik een motor kan vinden die de power en handling van de RT combineert met de looks en de betrouwbaarheid/serviceability van een Honda, is mijn leven compleet. En nee, de Pan is het niet.

Misschien moet ik als de boel goed loopt maar eens naar de NT1100 loeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Even wat anders. Toen ik de RT zachtjes neer heb gelegd tijdens mijn AVB toertje een tijd terug, heb ik krassen gemaakt op mijn linker cylinderkop. De valbeugel doet een hoop, maar bij ongelijke ondergrond (zoals open bestrating die je op een parking veel vind) kan zoiets dus gebeuren.

Ik kijk al een tijdje naar een setje alu covertjes, maar:

https://www.ebay.nl/itm/1...vn%7Ctkp%3ABk9SR_LQkI3yZA

ze vermelden zonder uitzondering allemaal geschikt te zijn voor de modellen vanaf 2013/2014 en verder. Ik vind niks voor de modellen voor dat jaar (mijne is 2011).

Is dat echt zo'n andere fit? Ik dacht dat het blok van het model na de mijne identiek was maar dan met waterkoeling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:11:
[...]

Als ik een motor kan vinden die de power en handling van de RT combineert met de looks en de betrouwbaarheid/serviceability van een Honda, is mijn leven compleet. En nee, de Pan is het niet.

Misschien moet ik als de boel goed loopt maar eens naar de NT1100 loeren.
De looks van een Honda? Waarom zou je m lelijker willen maken 8)7

Laatste model Goldwing is wel een gaaf apparaat om te zien, rijdt goed, maar vind de K1600GT(L) in alle opzichten spannender. En ook betrouwbaar en best zuinig :Y

De boxers zijn wel makkelijker in onderhoud, vooral als je het eea zelf wil doen. Zal niet onderdoen voor de meeste Hondas. Dus.. ja, RT. De nieuwste generatie, de R1250RT, vind ik qua styling ook erg geslaagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:41:
Even wat anders. Toen ik de RT zachtjes neer heb gelegd tijdens mijn AVB toertje een tijd terug, heb ik krassen gemaakt op mijn linker cylinderkop. De valbeugel doet een hoop, maar bij ongelijke ondergrond (zoals open bestrating die je op een parking veel vind) kan zoiets dus gebeuren.

Ik kijk al een tijdje naar een setje alu covertjes, maar:

https://www.ebay.nl/itm/1...vn%7Ctkp%3ABk9SR_LQkI3yZA

ze vermelden zonder uitzondering allemaal geschikt te zijn voor de modellen vanaf 2013/2014 en verder. Ik vind niks voor de modellen voor dat jaar (mijne is 2011).

Is dat echt zo'n andere fit? Ik dacht dat het blok van het model na de mijne identiek was maar dan met waterkoeling?
Nee, dat is een heel andere kop. Kijk maar naar ingang/uitgang uitlaat, die zit aan de onderkant bij de LC modellen.

BMW heeft zelf ook dit soort covers in het assortiment:
Kunststof of Alu.

[ Voor 10% gewijzigd door noes op 04-12-2024 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
noes schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:46:
[...]

De looks van een Honda? Waarom zou je m lelijker willen maken 8)7

Laatste model Goldwing is wel een gaaf apparaat om te zien, rijdt goed, maar vind de K1600GT(L) in alle opzichten spannender. En ook betrouwbaar en best zuinig :Y

De boxers zijn wel makkelijker in onderhoud, vooral als je het eea zelf wil doen. Zal niet onderdoen voor de meeste Hondas. Dus.. ja, RT. De nieuwste generatie, de R1250RT, vind ik qua styling ook erg geslaagd.
De laatste 1250 vind ik minder lelijk dan de laatste 1200 versie, die weer minder lelijk is dan mijn 2011 versie gedrocht en smaak is persoonlijk, maar over de band genomen vind ik Honda's mooier. En qua onderhoud, sorry maar de fiets splitsen voor een koppeling vind ik een absolute no-go, zeker omdat de koppeling bij een Honda gewoon wel wat langer mee gaat. En nee, ik denk niet dat dat is omdat het een RT-P versie is/was, ik heb ook mensen met civiele RT's de koppeling zien wisselen bij vergelijkbare km-standen.

Maar goed, net een review van de NT1100 gezien en daar schijnt Honda toch ook wel wat steekjes te hebben laten vallen. Ik ben toch wel overtuigd van een aanpasbaar windscherm (soit, kan bij de 2025 NT1100 wel, maar handmatig) en die emmer met knoppen op de linkerzijde vind ik wel jammer. DCT is dan wel weer heel fijn... voor een wegfiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online
kneusteun schreef op woensdag 4 december 2024 @ 07:51:
@Bommes
Nope, eigenlijk helemaal niets meer gereden.
het leven heeft me ingehaald.. 8)7

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-05 10:01

GSX-MAN

de/het/een

HTT-Thalan schreef op woensdag 4 december 2024 @ 07:26:
[...]

In other news, voor wie het aangaat, fyi enzo:

[...]

Bij de Kawa dealer hier vlakbij.

Ik geloof dat o.a. @GSX-MAN deze op zijn verlanglijstje heeft staan? Misschien kun je een nier verkopen :P.
Dude, doe me dat nou niet aan... _O- _O-

Wel net ja gezegd tegen een Tomos, voor erbij >:) :+

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
GSX-MAN schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:13:
[...]

Dude, doe me dat nou niet aan... _O- _O-

Kijk nou, het is net een mini-H2R, zelfs inclusief miniatuur-turbine sound:

100% lol met slechts een paar procent minder kans je pasje kwijt te raken :+.

[ Voor 25% gewijzigd door HTT-Thalan op 04-12-2024 10:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12:26

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:56:
[...]

De laatste 1250 vind ik minder lelijk dan de laatste 1200 versie, die weer minder lelijk is dan mijn 2011 versie gedrocht en smaak is persoonlijk, maar over de band genomen vind ik Honda's mooier. En qua onderhoud, sorry maar de fiets splitsen voor een koppeling vind ik een absolute no-go, zeker omdat de koppeling bij een Honda gewoon wel wat langer mee gaat. En nee, ik denk niet dat dat is omdat het een RT-P versie is/was, ik heb ook mensen met civiele RT's de koppeling zien wisselen bij vergelijkbare km-standen.

Maar goed, net een review van de NT1100 gezien en daar schijnt Honda toch ook wel wat steekjes te hebben laten vallen. Ik ben toch wel overtuigd van een aanpasbaar windscherm (soit, kan bij de 2025 NT1100 wel, maar handmatig) en die emmer met knoppen op de linkerzijde vind ik wel jammer. DCT is dan wel weer heel fijn... voor een wegfiets.
Bij de latere modellen hebben de boxers een natte koppeling die je via de voorkant kan vervangen. Je hoeft ze al een tijdje niet meer te splitsen.

Die droge koppelingen kunnen een 100-150kkm meegaan bij normaal gebruik. Betwijfel of dat ook geld voor de natte koppelingen. Van welk merk dan ook.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
A13X schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:16:
[...]

Bij de latere modellen hebben de boxers een natte koppeling die je via de voorkant kan vervangen. Je hoeft ze al een tijdje niet meer te splitsen.

Die droge koppelingen kunnen een 100-150kkm meegaan bij normaal gebruik. Betwijfel of dat ook geld voor de natte koppelingen. Van welk merk dan ook.
I stand corrected dan, koppeling via de voorkant is echt een hele grote verbetering. En mijn beeld van de levensduur van de koppeling is misschien ook beinvloed omdat ik niet gewend ben hoge vermogens te rijden, 50pk is een stuk materiaalvriendelijker natuurlijk.

De mijne was nog de originele fabriekskoppeling en die was dus bij 112k rot versleten, dat was wel na enkele jaren boevenjagen.

[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 04-12-2024 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
kneusteun schreef op woensdag 4 december 2024 @ 07:51:
@Bommes
Van de TET?

Ik heb dit weekend een stuk gedaan van Limburg naar Overijssel en geleerd hoe belangrijk de juiste banden zijn in de drek.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Oh, nog even terugkomend op die filefilteren definitie van een tijdje terug. Ik neem mijn boek nog eenmaal volledig door vanwege het examen volgende week, en heb de passage teruggevonden. De definitie van file:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s_1zd7SIdG45vIBQ64MArdZ6Ghs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ePX5iziwPT3cfXjv65zF61Rp.jpg?f=fotoalbum_large

Als een licht op rood staat en de auto's daarom/daarvoor stilstaan, wordt de rijsnelheid (stilstand, meestal) dus bepaald door het verkeerslicht en niet door het overige verkeer, en daarom is een rij auto's voor een licht geen file. En dáárom mag je in principe niet filteren voor een stoplicht.

Het stukje over motoren in de file:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rgn3YCerfUwNMhcRWlw-PdyL_cU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gj97vPtV6xsDwKd1eQ00Ybwn.jpg?f=fotoalbum_large

We weten allemaal dat je voorrang moet krijgen en niet nemen, maar de automobilist is dus verplicht jou voor te laten gaan en dus verdomd goed te spiegelen alvorens van rijstrook te wisselen. Zolang wij ons aan de welbekende afspraken houden kan er dus weinig mis gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 04-12-2024 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:09:
[...]

Nope, eigenlijk helemaal niets meer gereden.
het leven heeft me ingehaald.. 8)7
Was van plan het een dezer dagen te doen, maar kreeg net een foto van rijmaatje die deze week woon-werk heeft gedaan.
Hij had na zijn wereld reis zijn hele motor schoongemaakt en naar de garage gebracht, en nu alweer roest op de ketting en zout kristallen overal....

Dus ik geloof ook niet meer in het "dat valt wel mee wat het doet" verhaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R1mcnnAqwsj3ynNw2_PB0plPQyc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I6peWxrLciboMNyMEM5d6UBl.jpg?f=fotoalbum_large
Die waren mooi gewassen en netjes :o

[ Voor 27% gewijzigd door kneusteun op 04-12-2024 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
HTT-Thalan schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:32:

Als een licht op rood staat en de auto's daarom/daarvoor stilstaan, wordt de rijsnelheid (stilstand, meestal) dus bepaald door het verkeerslicht en niet door het overige verkeer, en daarom is een rij auto's voor een licht geen file. En dáárom mag je in principe niet filteren voor een stoplicht.
Zo lang je het stilstaande verkeer links voorbij kan mag het dan alsnog wel. I.i.g. als er genoeg ruimte is op de rijstrook.

Het rijstrook wisselen vind ik sowieso wat onduidelijk. Als je filerijdt wissel je nog wel eens van rijstrook, is dat dan een bijzondere manoeuvre?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
GSX-MAN schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:13:
[...]

Foto's en specs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
@HTT-Thalan
Oh en in het geval dat er 2 voorsorteerstroken bij het stoplicht zijn en de linker strook is voller dan de rechter dan mag je dus rechts niet aansluiten. Want rechts inhalen mag alleen bij file wat het bij een stoplicht dus volgens de jurisprudentie niet is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Afbeeldingslocatie: https://www.tomoshop.nl/image/cache/data/div_framedelen/2024/tomos-zijstandaard-achterbrug_2-900x675-product_popup.webp

49cc, 55 kilo, nu nog snorfiets maar klaar voor keuring naar bromfiets. En daarna maar eens kijken of ik er wat vaart in kan krijgen.

Kan er ineens één kopen, onze oudste wordt over anderhalf jaar pas 16, dus ik heb tijd om eraan te kloten.

[ Voor 12% gewijzigd door GSX-MAN op 04-12-2024 11:12 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
GSX-MAN schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:11:
[...]

[Afbeelding]

49cc, 55 kilo, nu nog snorfiets maar klaar voor keuring naar bromfiets. En daarna maar eens kijken of ik er wat vaart in kan krijgen.

Kan er ineens één kopen, onze oudste wordt over anderhalf jaar pas 16, dus ik heb tijd om eraan te kloten.
Je mag met 16 jaar theorie B doen, vanaf 16,5 rijles en vanaf 17j autorijden onder begeleiding. Mijn kinderen gaan gelijk voor een rijbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

HTT-Thalan schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:16:
[...]

Je mag met 16 jaar theorie B doen, vanaf 16,5 rijles en vanaf 17j autorijden onder begeleiding. Mijn kinderen gaan gelijk voor een rijbewijs.
De mijne zitten bij een scoutinggroep waar brommers echt een ding zijn.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:17:
[...]

I stand corrected dan, koppeling via de voorkant is echt een hele grote verbetering. En mijn beeld van de levensduur van de koppeling is misschien ook beinvloed omdat ik niet gewend ben hoge vermogens te rijden, 50pk is een stuk materiaalvriendelijker natuurlijk.

De mijne was nog de originele fabriekskoppeling en die was dus bij 112k rot versleten, dat was wel na enkele jaren boevenjagen.
Versleten? Nee, stuk omdat er veel te veel olie in t blok was gemikt wat via de main seal op de koppeling gedumpt is. Droge koppeling smeren is een no-go, Dan gaat ie slippen.

Koppeling kan zo 2 ton aan of meer. Hoevaak moet je normaalgesproken de koppeling in een handgeschakelde auto vervangen, na 250k km ofzo? Nou ongeveer zo vaak moet je de koppeling van een lucht/oliegekoelde boxer vervangen. Die koppeling van mijn ex RT is denk ik ook nog nooit vervangen, stond heel wat meer km op toen ie naar @4x2 ging.

Dus ja het is veel werk de koppeling te vervangen, maar het is ook niet een klus die met regelmaat gebeuren moet, integendeel zelfs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
GSX-MAN schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:19:
[...]

De mijne zitten bij een scoutinggroep waar brommers echt een ding zijn.
Oh ik snap de aantrekkingskracht prima maar als ouder wil ik ze niet op zo'n ding hebben. Liever een gedegen opleiding en dan vanaf 18 een A1 halen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ozzynator
HTT-Thalan schreef op woensdag 4 december 2024 @ 08:48:
[...]

Ze moeten de richtingaanwijzers nog aansluiten misschien.
Moet je wel een abonnement hebben, anders doen ze het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
[...]

Dat is bijna net zoveel power als mijn Himalayan!! Tof ding hoor.

Toch altijd moeite gehad met de Tomos. Zelf vele Puch maxi's versleten, en dat blijft toch een mooiere bromfiets in mijn ogen.

Zoonlief ken brommers kieke en jij hebt je sleutelproject, Fraulein blij dat alles voor een schappelijke prijs is gedaan. Iedereen wint.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Blomminator schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:40:
[...]

Dat is bijna net zoveel power als mijn Himalayan!! Tof ding hoor.

Toch altijd moeite gehad met de Tomos. Zelf vele Puch maxi's versleten, en dat blijft toch een mooiere bromfiets in mijn ogen.

Zoonlief ken brommers kieke en jij hebt je sleutelproject, Fraulein blij dat alles voor een schappelijke prijs is gedaan. Iedereen wint.
Setje noppenbanden eronder en ik hou je de hele TET bij >:)

Afbeeldingslocatie: https://www.tomoshop.nl/image/cache/data/banden/2023/ifa-set-900x675-product_popup.webp

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
WilbertNeems schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:03:
Zo lang je het stilstaande verkeer links voorbij kan mag het dan alsnog wel. I.i.g. als er genoeg ruimte is op de rijstrook.
Je mag links aansluiten, als je dat bedoelt. Maar tussen 2 rijen auto's 'filteren' voor een stoplicht verwordt onder de huidige regelgeving dan tot een Art5.
Het rijstrook wisselen vind ik sowieso wat onduidelijk. Als je filerijdt wissel je nog wel eens van rijstrook, is dat dan een bijzondere manoeuvre?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8l9Ej6VI38KDOrlPoFTsS8KIJyo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rR20IUx0aPGRFzIWxYiAkD7e.jpg?f=fotoalbum_large

Ja dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
[...]

[Afbeelding]

Nice!
Ik heb een iets oudere gele, en met weinig moeite loopt dat ding ongeveer 45km/h

Volgens mij was dat een kwestie van de ontsteking aanpassen naar de brom stand. En de rest was tandwiel en wat afstellen.

Gebruikte hem echt veel, totdat die helm plicht kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
kneusteun schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:23:
[...]

Nice!
Ik heb een iets oudere gele, en met weinig moeite loopt dat ding ongeveer 45km/h

Volgens mij was dat een kwestie van de ontsteking aanpassen naar de brom stand. En de rest was tandwiel en wat afstellen.

Gebruikte hem echt veel, totdat die helm plicht kwam.
Je bent motorrijder :P en de helm was een no-go?
Pagina: 1 ... 97 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.