Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 101 Laatste
Acties:
  • 471.022 views

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:35

• kneusteun
KillaZ schreef op donderdag 21 november 2024 @ 07:21:
[...]

Je kan met gemak 4k korting krijgen. Ik sprak mijn dealer daarover omdat ik in de markt ben voor een nieuwe 1290 SAS.

In KTM Europa is Nederland het braafste jongetje: gezonde voorraad, goede verkopen en netjes betalen. De rest van Europa zit met enorme overschotten, facturen die niet betaald worden naar KTM waardoor ze in liquiditeit problemen zitten. In hoeverre je dat aan had moeten zien komen laat ik even in het midden als financial :+

Hoe dan ook, nieuwe modellen gaan met enorme kortingen weg. Het verschil in offerte voor mij qua demo en nieuw was maar 1750 eur. De demo had 5.5k km erop :o

Garantie gaat trouwens via de dealer, de meesten hebben een externe partij om evetueel daarop terug te vallen.

Ik zou het dus best aandurven een KTM te halen, helemaal omdat die Indiërs nu het hard spelen; het aandeel keldert straks waardoor ze de hele toko voor een prikkie over kunnen nemen en de lening kunnen herfinancieren.
Ik weet niet hoe erg het nu is, maar zag vanochtend op de T7 reddit opeens een inloop van KTM owners die hun KTM willen ruilen voor T7's en tuaregs etc.

Ik snap alleen niet helemaal waarom, zie dingen als "als ze straks van CFmoto zijn" etc.
Zou het kunnen dat er al inderdaad sprake is van overname? en dat die Amerikanen de bui al voelen hangen als ze straks alles uit China moeten importeren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:47
Grubeater schreef op woensdag 20 november 2024 @ 23:47:
Ik moet mijn onderhoud structureel gaan inplannen, dan hoef je niet iedere 3 jaar je achterrem te reviseren. Maar misschien moet dat toch wel met jaarlijks gemiddeld 21.000 kilometer.
Ik heb nog nooit remmen hoeven laten reviseren. Ik haal wel iedere winter (en bij iedere blokjes wissel, maar meestal is dat hetzelfde) de remklauwen los en maak ze helemaal schoon. Ik haal ze niet uit elkaar, maar poets het remstof er met een tandenborstel en wat afwasmiddel gewoon van af. Dat zie ik als preventief onderhoud wat een echte revisie veel langer kan uitstellen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:33
kneusteun schreef op donderdag 21 november 2024 @ 07:53:
[...]

Ik weet niet hoe erg het nu is, maar zag vanochtend op de T7 reddit opeens een inloop van KTM owners die hun KTM willen ruilen voor T7's en tuaregs etc.

Ik snap alleen niet helemaal waarom, zie dingen als "als ze straks van CFmoto zijn" etc.
Zou het kunnen dat er al inderdaad sprake is van overname? en dat die Amerikanen de bui al voelen hangen als ze straks alles uit China moeten importeren?
Dat is mooi, want CFMoto heeft maar 2 procent van de aandelen. Die gaan er niet in zitten zonder een zak geld van een andere investeerder. Ze zouden zich "zorgen" moeten maken om Bajaj, die gewoon 49% van de aandelen heeft.

Waarschijnlijk heeft Bajaj allang een voorstel gedaan voor een kapitaal injectie, maar waren de voorwaarden niet volgens zin van het bestuur. Nu wacht Bajaj het gewoon af, totdat ze het aandeel voor een prikkie kunnen kopen en tegen de schuldenaars kan zeggen: "Of failliet en je geld nooit meer terugzien, of herfinancieren tegen deze voorwaarden".

Prima, het is vervelender voor de mensen die al een 1390 besteld hebben, die moeten door de productie stop nog langer wachten.

K to the KillaZ

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:12

Destruction

(ex-)Automonteur

WilbertNeems schreef op donderdag 21 november 2024 @ 00:10:
[...]

Tsja maar waarom zijn motoren gevoeliger? Wat @cyntax zegt dan misschien, meer kaal metaal.

Aangezien mijn plan juist was woon-werk ook in de winter te doen ondertussen wat literatuuronderzoek gedaan (op vooral het motor-forum). Ik denk dat ik maar eens S100 Corrosion Protectant ga gebruiken op de Himalayan. Kaal metaal zijn dan vooral bouten, uitlaat, wat hitteschilden en misschien de spaken en velgen?
Uiteraard beweert niemand dat je niet door mag rijden in de winter. Dat mag prima, maar hoe goed je je motor ook afspoelt, het is na verloop van tijd altijd te zien of een motor pekel gezien heeft of niet. En uiteraard kan dat invloed hebben op de uiteindelijke verkoopprijs.

Het ligt denk ik ook aan wat voor motor je hebt en hoe oud die motor is. Mijn fiets is inmiddels 23 jaar oud en wel het type fiets dat vaak voor woon-werk ingezet wordt. Toevallig heb ik er eentje die daar kennelijk niet voor gebruikt is (ook gezien de kmstand), dan vind ik niet dat ik dat ding nu nog door de pekel moet halen. Er is ook niks mis mee om een mooiweer motor te willen houden en dan om je heen te kijken voor 't pekel hok waarbij dat allemaal niet meer zoveel uitmaakt omdat-ie toch al wel vaker pekel gezien heeft.

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:11

_Apache_

For life.

Hmm.. vanmorgen was het glad. Het achterwiel nam een andere route dan het voorwiel. Gelukkig maar heel even.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:41

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02:32

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

DrivinUCrazy schreef op donderdag 21 november 2024 @ 08:07:
[...]

Ik heb nog nooit remmen hoeven laten reviseren. Ik haal wel iedere winter (en bij iedere blokjes wissel, maar meestal is dat hetzelfde) de remklauwen los en maak ze helemaal schoon. Ik haal ze niet uit elkaar, maar poets het remstof er met een tandenborstel en wat afwasmiddel gewoon van af. Dat zie ik als preventief onderhoud wat een echte revisie veel langer kan uitstellen.
Ik heb de remmen schoonmaken keurig 2 maandelijks in de agenda staan, maar dan moet je het wel doen. :+

De pekel vermijd ik niet, dus dan is het belangrijk dat je het regelmatig schoon maakt. (8>

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:09
Mijn pa is al aardig op weg. Hij is 78 en rijdt nog regelmatig met zijn Yamaha FJR 1300 met zijspan. Mijn moeder gaat dan mee in het zijspan. Twee jaar geleden zíjn ze nog met het zijspan naar Polen en Tsjechië op vakantie geweest, maar dat vinden ze nu wel een beetje te ver. Midden- en Zuid-Duitsland is nu wel een beetje het verste.

Heerlijk om te zien hoe actief ze nog zijn en hoeveel plezier ze samen hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door Joris748 op 21-11-2024 13:30 ]

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-05 09:09

Op de middenbok zag de kettingspanning er goed uit, maar na een test rondje moest deze toch nog een stuk losser.
Daar nog tips voor om de ketting in 1 keer goed op spanning te zetten @nehal3m, @etwintje of @HTT-Thalan ?
Ik zet 'm aan de kettingkant goed en dan geef ik een beste trap aan de zijkant achteraan tegen het wiel aan de remkant (stelbout los). Nog even aan de kettingkant controleren of de ketting nog op spanning staat en dan vast zetten. Dan blijft 'ie over het algemeen goed zitten.

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Gaan er nog avonturiers het verhaal van Benno aanhoren in Zwolle vanavond;
https://www.lowlandsbikerstore.nl/blog/lezing-benno-graas

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:50
Vandaag naar Helmond gereden om bij @harley nieuwe banden te halen.
Natuurlijk kwam ik net in Helmond aan toen daar de sneeuwbui over kwam.
De motor was dan ook redelijk wit en ik had voor de laatste paar kilometer ook graag skies gehad. :X
Mijn beperkte offroad ervaring kwam dus wel van pas.

[Afbeelding]

De lagers waren niet goed meer, ze waren ook maar aan 1 kant geseald. Misschien waren het wel de originele lagers van deze naven, beetje jammer dat ik deze set wielen met nieuwe spaken en velgen pas een half jaar heb.
[Afbeelding]

De tandwielhouder moest de draaibank op. Paar jaar terug is het vorige lager hierin gelijmd, maar na 100k kilometer was die wel op.
Harley's broer heeft het gat op gedraaid en een bus passend gemaakt. Is het voor de toekomst ook weer opgelost.
[Afbeelding]

Ik had al aangegeven dat de achterrem slecht op druk kwam.
We konden wat bubbeltjes zien bij de stofring, deze bleef ook plakken aan roest aan de remzuiger.
Met wat zoekwerk had Harley de juiste onderdelen gevonden. De nieuwe remzuiger is voor een NC700, je voelt de bergen koppel al als je er naar kijkt. :o
Gelukkig komt de klant waarvoor het revisiesetje eigenlijk besteld was pas over twee weken en is het opnieuw besteld.
[Afbeelding]

Op de middenbok zag de kettingspanning er goed uit, maar na een test rondje moest deze toch nog een stuk losser.
Daar nog tips voor om de ketting in 1 keer goed op spanning te zetten @nehal3m, @etwintje of @HTT-Thalan ?

Ik moet mijn onderhoud structureel gaan inplannen, dan hoef je niet iedere 3 jaar je achterrem te reviseren. Maar misschien moet dat toch wel met jaarlijks gemiddeld 21.000 kilometer.
Het was zo glad dat je niet eens een rechte foto kon trekken? _O-.

Ketting, mits nieuw, gaat de eerste tijd iets meer rekken dus met één keer spannen kom je er niet. Ik trok hem tot ~1-2cm speling op, gemeten op het midden van de ketting en dat trek je na 1-2 weken nog eens na. Op de kettingkant aflezen en dan repliceren op de andere zijde qua millimeters.

Maar volgens mij weet jij minstens zo veel als ik, zo niet meer, over Alpjes en hun onderhoud :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:38

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
botoo schreef op woensdag 20 november 2024 @ 23:14:
[...]
Da's nogal aan de prijs, je zou eens kunnen informeren bij https://westlandcustoms.com die maken custom op bestelling. Stuur laten redden door nieuwe rubbers is een beetje discutabel imho maar je merkt snel genoeg of het niet meer recht is of dat het niet meer zo stevig als voorheen was.
Ga ik doen indien toch niet goed opgelost blijkt! Maar ik heb alle vertrouwen in mijn monteur, hij is mid 50 en sleutelt al zijn hele leven. Altijd heel gedegen :)
[...]
Kan je weinig verkeerd mee doen met dat luchtfilter, er zijn (marginaal) betere maar de prijs schiet gelijk stevig omhoog.

[...]
Stage 2 en 3 kan je beter vanaf blijven, zonde van je geld. Stage 1 dikke prima, dan wordt je motor iig echt afgesteld met een goede mapping en niet zo'n milieu eis opgelegde (veel te) schrale afstelling.
Toen ik vorig jaar op iemands clubstyle Dyna reed die stage III en een half was, en echt helemaal perfect afgesteld qua kuip, schokdempers etc. was dat wel echt een zeer gave ervaring. Voorlopig zit het er toch niet in, maar ik schrijf het ook niet meteen af zeg maar :+
[...]
RT is altijd een beetje lastig te bereiken. Sowieso pas je gewenste stage x laten doen als je je gewenste luchtfilter/uilaat er onder hebt (en naar Laseur https://www.laseur.nl/twincamstage1-5 gaan als het echt goed moet).

Als je geduld hebt en je wilt wachten op volgend seizoen, dan gaat mijn RT (wel zwart) er onderuit, maar ik heb na mijn cam/chest/pump upgrade ff geen muntjes om nu een J&H te kopen (iets met getrouwd zijn en een ega met andere prioriteiten :+ )
Bassani's zijn best mooi maar nogal luid en niet/moeilijk stil te krijgen, RT is daarin een stuk makkelijker. Andere fraaie optie is Malparidos (https://www.malparidosmotoparts.com/malparidosexhaust en ook https://www.clubstyle-eur...aust-system-dyna-5-speed/)

[edit]
Zodiac verkoopt sinds kort ook Red Thunder, da's wel een kortere route. Je moet er wel ff achteraan gaan want het staat nog niet in de catalogus.
Je hebt gelijk betreft de Bassani's qua geluid. Iemand in de club heeft er ook 1, en hoewel het heerlijk klinkt, wel lawaaierig soms. Heeft hij wel wat aan laten doen, maar echt ideaal is dat niet.

Ik zal eens vragen aan mijn monteur of hij prijzen kan vinden voor deze uitlaten als hij het besteld, en dan kijken wat het beste is. Red Thunder is wel mijn eerste keuze.

-EDIT- Red Thunder staat bij Zodiac al in de catalogus, en prima prijs! https://catalog.zodiac.nl...tems-34076?searchResult=1

Ondertussen nog even wat verder gespeurd. Gezien mijn achterspatbord er toch af gaat om te laten polijsten, gelijk maar een 3-in-1 achterlicht monteren: https://www.amazon.nl/JMT...hterlichten/dp/B097SW4MHN

En ik zoek nog een chromen variant van een betaalbare voorvork stabilisator zoals deze: https://www.motea.com/nl/...7-craftride-fs2-a322043-0

Mijn spiegels zoek ik ook nog een chrome optie voor welke er strak uitziet, en knippers er bij in heeft zitten. Ook wil ik kijken of ik gelijk lichtmetalen velgen kan monteren. Maar weet niet zo goed waar ik die moet zoeken, betaalbaar. Tips zijn welkom :)

[ Voor 3% gewijzigd door LankHoar op 22-11-2024 16:07 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Wat een *** weer, je kan een beste bui tegenkomen zeg.

Vanmiddag even op en neer geweest voor een beurt voor de Zero. Stond na een kwartier weer buiten, 25,-.

Wel zit er weer een trilling in de remschijven, die worden onder garantie vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:09
_Apache_ schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 16:12:
Wat een *** weer, je kan een beste bui tegenkomen zeg.

Vanmiddag even op en neer geweest voor een beurt voor de Zero. Stond na een kwartier weer buiten, 25,-.

Wel zit er weer een trilling in de remschijven, die worden onder garantie vervangen.
Ben je dan niet juist genaaid? €25 om de bandenspanning te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

WilbertNeems schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 16:14:
[...]

Normale prijs voor bandenspanning check toch? :*)

VAG rekent voor een "beurt" van een ID.3/4/5 (elektrische auto) gerust €500 _O-

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

WilbertNeems schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 16:14:
[...]

Nee hoor, dit is een hele beurt voor een Zero.
Motor zelf heeft geen fouten gerapporteerd, er hoefden geen logs uit te lezen te worden, en er stonden geen updates open.
Speling om diversen zijn nagelopen (gashelden, remhendel)
Remblokken en discs gecheckt.
Banden nagekeken (waren al op spanning).

Dan vind ik een kwartiertje werk best netjes, nu kan ik weer 8.000km wegblijven.
En ik heb nu een factuur die bewijt dat ie netjes onderhouden is, dat is ook wat waard. :)

[ Voor 9% gewijzigd door _Apache_ op 22-11-2024 16:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KillaZ
Kogel door de kerk, de Superduke GT gaat eruit, een nieuwe Super adventure S komt er voor in de plaats.

Hele hoge korting voor de SAS en een ontzettend nette prijs voor de SuperDuke GT (7000km en "maar" 1500 euro afschrijven vind ik best netjes).

De SAS is in alles een fijnere fiets voor mij voor woon/werk en plezier. Aangezien deze pas in 2025 op kenteken wordt gezet (ik ga er de komende 6 weken toch niet mee rijden) helaas nog geen foto's :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
_Apache_ schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 16:30:
[...]

Nee hoor, dit is een hele beurt voor een Zero.
Motor zelf heeft geen fouten gerapporteerd, er hoefden geen logs uit te lezen te worden, en er stonden geen updates open.
Speling om diversen zijn nagelopen (gashelden, remhendel)
Remblokken en discs gecheckt.
Banden nagekeken (waren al op spanning).

Dan vind ik een kwartiertje werk best netjes, nu kan ik weer 8.000km wegblijven.
En ik heb nu een factuur die bewijt dat ie netjes onderhouden is, dat is ook wat waard. :)
Zeker prettig. Ik zou dat alleen geen beurt noemen maar een controle. Tenzij ze iets hebben aangepast, alleen gaf je aan dat er zelfs geen update of lucht nodig was. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

WilbertNeems schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 17:11:
[...]

Zeker prettig. Ik zou dat alleen geen beurt noemen maar een controle. Tenzij ze iets hebben aangepast, alleen gaf je aan dat er zelfs geen update of lucht nodig was. :p
Ja, beetje ouderwetse terminologie. :+
Een grote beurt service moment controle bestaat ook al niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Mijn mini brandstoftank uit China is aangekomen. Met een 5mm aansluiting maar ik heb ook wat messing verloopstukjes gekocht.

Dacht ik even de penispomp de vacuümpomp op de brandstofpomp eraan te hangen om te testen. Verkeerde maat :|

Goed, dan maar de motor op de startmotor maar even laten draaien en.... Kurkdroog. De Chinese pomp eraan gehangen en daar komt wel mooi brandstof uit. Dus de originele pomp is kapot, de Chinese heeft een verkeerde aansluiting. Dat krijgen we wel weer goed, we hebben genoeg brandstofleiding om te klooien.

Met een endoscoop naar de brandstoftank gekeken. De rode tank is als nieuw, de originele gele tank zit vol met plaque maar lijkt geen roest te zijn... Dus die is mogelijk nog te redden.

Maar eerst die klote Angular website voor school maken en dan kan ik weer aan de Soes werken.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:18
KillaZ schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 17:06:
Kogel door de kerk, de Superduke GT gaat eruit, een nieuwe Super adventure S komt er voor in de plaats.

Hele hoge korting voor de SAS en een ontzettend nette prijs voor de SuperDuke GT (7000km en "maar" 1500 euro afschrijven vind ik best netjes).

De SAS is in alles een fijnere fiets voor mij voor woon/werk en plezier. Aangezien deze pas in 2025 op kenteken wordt gezet (ik ga er de komende 6 weken toch niet mee rijden) helaas nog geen foto's :)
Lekker! De 1390?

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Nope, 1390 is voorlopig niet in NL leverbaar door de productie stop in Januari en Feb. Dus een 2024 model (vandaar de dik 5k korting :) )

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Iemand tips waar ik kan kijken naar (betaalbare) lichtemetalen velgen voor motoren? Ik zie voornamelijk auto velgen, of websites voor resellers enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
KillaZ schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 17:06:

Is dit nou ook (deels/mede) aangezwengeld door die financiële issues bij KTM? Gewoon uit nieuwsgierigheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

LankHoar schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 12:35:
Iemand tips waar ik kan kijken naar (betaalbare) lichtemetalen velgen voor motoren? Ik zie voornamelijk auto velgen, of websites voor resellers enzo :)
Ik zou wat rondbellen/vragen bij garages, die hebben vast hun 'mannetjes'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:51

botoo

💀 too old to die young

Gebruikte Harley onderdelen https://www.centralmotorparts.nl/ (Rob Veenendaal) heeft zo nu en dan van alles en dus ook wielen.
Ander gooi je 'gietwielen Harley' in Google ;)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• HTT-Thalan
1 kleine douane-inklaring verder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Ant2NcH5bzzLC9sFjmeNQv2w9c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GaGLiFLwl1ZmixTfz1uB11vl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s0Qi1G6OwZeW035qvY5IVJuSZhk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gOeobWKJjcUFCBcR3OXrdNft.jpg?f=fotoalbum_large

8).

Je moet wel even stevig doortrekken om hem erop te krijgen met mijn maatje L-59 helm maar de stof scheurt of kraakt niet, je moet gewoon even kracht zetten. Pluspunt, het zit dan ook retegoed en schuift geen millimeter. Je vizier krijg je niet helemaal meer open, maar op ontluchtingsstand gaat wel :P. En je wordt vanaf nu dondersgoed gezien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
HTT-Thalan schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 12:53:
[...]

Is dit nou ook (deels/mede) aangezwengeld door die financiële issues bij KTM? Gewoon uit nieuwsgierigheid.
Mijn aankoop? Nee hoor, ik vond de SAS veel meer bij mij passen en een fijnere tourmotor.

De korting en productiestop? Zeker, 2 maanden niet produceren is wel lekker voor je cashflow, wat minder voor je verkopen.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:39
Dus wie gaat er vandaag een ritje wagen? Ik moet helaas de hele dag werken anders was ik er zeker op uit gegaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:45
Pyr0_ schreef op zondag 24 november 2024 @ 11:26:
Dus wie gaat er vandaag een ritje wagen? Ik moet helaas de hele dag werken anders was ik er zeker op uit gegaan!
Ik, want m'n Pluggerz zijn er, dus moet testen. Enige is die ellende met blaadjes en wind, maar het zonnetje kan ik niet negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:10

jeroenathome

Een regel tekst

Ik ga nu het pak aantrekken. Weinig kans dat wij zulke dagen nog krijgen aan het eind van het jaar.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 16:02
Iemand een goede suggestie voor een "pekel" fiets? Ik rijd normaal een 1250 GS Adventure, maar zou pekel schade echt doodzonde vinden... Wel iets met comfort...dus verwarmde handvaten bijv zou een pre zijn.

Ik rijd zo ongeveer 450km per maand in de wintermaanden...

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-06 08:22
Lord_T schreef op zondag 24 november 2024 @ 16:34:
Iemand een goede suggestie voor een "pekel" fiets? Ik rijd normaal een 1250 GS Adventure, maar zou pekel schade echt doodzonde vinden... Wel iets met comfort...dus verwarmde handvaten bijv zou een pre zijn.

Ik rijd zo ongeveer 450km per maand in de wintermaanden...
BMW RT :)
Type blok afhankelijk van je budget, een nette 1100/1150 pik je al op voor een prikkie :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
LankHoar schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 12:35:
Dat is zo weinig gestandaardiseerd, dat daar amper markt voor is.

Wil je iets anders kom, dan kom je al snel bij spaakwielen uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Er zijn voor Harley meer dan genoeg after-market wielen te koop, van spaakwielen tot carbon aan toe en alles wat je er tussen kan bedenken, enige lastige is dat 'betaalbare' element :o :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 20:55
vraag en aanbod

[ Voor 93% gewijzigd door We Are Borg op 25-11-2024 13:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
:w

Samen met een maatje die zijn nieuwe M1000-R aan het inrijden is. Wat een bruut apparaat (en nee, absoluut niks voor mij). En waar kan dat beter dan tussen de sneeuwresten in de Vulkan- en Schnee-Eifel? Lekker gegeten bij Schillinger in Daun, en via Gerolstein weer terug. Wel grappig hoe lokaal het weer kan zijn. Tot 15km voor Daun lagen er nog sneeuwresten, maar rondom Daun was daar niks van over. En op de terugreis begonnen vanaf Gerolstein de witte vlekjes weer te komen.

Thuis de motor wel nog goed ingezeept en afgespoten, want op veel plekken spatte het smeltwater flink op. Regelmatig zijn we even gestopt om de vizieren te poetsen.

[Edit]oh ja, we hebben de hele dag rustig gereden (ik zelfs in de regen mapping) om die motor in te rijden. Maar zelfs met rustig rijden liep die al 1:15,5 - mijn verbruik was 1:22,2! Ben benieuwd of dat beter of slechter wordt als die echt wordt losgelaten.

[ Voor 12% gewijzigd door DrivinUCrazy op 24-11-2024 20:42 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Joris748 schreef op zondag 24 november 2024 @ 17:37:
[...]

Dat is zo weinig gestandaardiseerd, dat daar amper markt voor is.

Wil je iets anders kom, dan kom je al snel bij spaakwielen uit.
@botoo

Ik zag twee gietwielen staan op Marktplaats. Precies wat ik zocht eigenlijk. Aan de andere kant van het land, maar was toevallig vandaag in de buurt voor een familie uitje. Dus gelijk contact gelegd, en voor 225 euro op kunnen halen. Ik wil het donkere deel laten poedercoaten, en dan het stalen deel rood maken. Dan weer white walls er op, en het past perfect bij de setup van mijn bike. Kan haast als een klein kind niet wachten om het eind resultaat te zien, maar dat zal nog wel even duren :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HQYwdKGeYDaq5sz6KwSZJfp3QCo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XbI7InhRqpMYLos2BYRfpIqP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Da’s een stuk vriendelijker geprijsd dan €2+K voor één (carbon) wiel 😊

[ Voor 5% gewijzigd door botoo op 24-11-2024 22:28 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:22
Gereden. Alleen de wind was soms wat hard hier aan de kust. Windkracht 7/8. Nou ja als je er rekening mee houdt dan is het wel te doen. Wel één keer wat minder gefocust en toen kwam net het einde van de geluidswal... Stond ineens iets meer naar links.. :9

De temperatuur was heerlijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
LankHoar schreef op zondag 24 november 2024 @ 21:58:
[...]

@botoo

Ik zag twee gietwielen staan op Marktplaats. Precies wat ik zocht eigenlijk. Aan de andere kant van het land, maar was toevallig vandaag in de buurt voor een familie uitje. Dus gelijk contact gelegd, en voor 225 euro op kunnen halen. Ik wil het donkere deel laten poedercoaten, en dan het stalen deel rood maken. Dan weer white walls er op, en het past perfect bij de setup van mijn bike. Kan haast als een klein kind niet wachten om het eind resultaat te zien, maar dat zal nog wel even duren :o

[Afbeelding]
Waar laat je coaten? wij deden het altijd bij Docter in Enschede zelf, maar die kwaliteit was zwaar wisselend, nu een adres in Oldenzaal die wat consistenter lijkt.
Benieuwd of jij nog een goede hebt in de buurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:40
Gewoon zelf doen met een kwastje?
(low budget)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DJN6kvlgi4p-5Um8eggy3gPJEgY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2kZYGM1YmCdLtfBuetFPFDkX.jpg?f=fotoalbum_large

Of zelf doen met een spuitbus:
(mocht iets meer kosten)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NcS3yJ7DIxyrcTJ5hdAD0fixns8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tSLNWYpeUlC3h2lOHOFnz3nJ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

kneusteun schreef op maandag 25 november 2024 @ 08:09:
[...]

Waar laat je coaten? wij deden het altijd bij Docter in Enschede zelf, maar die kwaliteit was zwaar wisselend, nu een adres in Oldenzaal die wat consistenter lijkt.
Heb hier mn auto velgen laten doen, maar doen ook motorvelgen, -vorken en -schadeherstel: https://richtspecialist.nl/ - lijkt alleen niet in de buurt voor jou of @LankHoar ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
noes schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:52:
[...]

Heb hier mn auto velgen laten doen, maar doen ook motorvelgen, -vorken en -schadeherstel: https://richtspecialist.nl/ - lijkt alleen niet in de buurt voor jou of @LankHoar ;)
Haha, laat ik nou net die velgen in Waddinxveen hebben gekocht! :) Inderdaad andere kant van het land voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
kneusteun schreef op maandag 25 november 2024 @ 08:09:
[...]

Coaten doe ik normaliter bij van Gelder in Zwolle. Goedkoop en goed, niet snel. Je moet er vaak achteraan bellen, maar het resultaat is dus echt goed en goedkoop. Ik kom wekelijks in die buurt, dus mocht je nog iets willen laten coaten dan laat je het maar weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
botoo schreef op zondag 24 november 2024 @ 22:27:
Da’s een stuk vriendelijker geprijsd dan €2+K voor één (carbon) wiel 😊
Inderdaad. Ik hoop dat ik onder de 500 euro blijf inclusief spuitwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
f2ride2001 schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:34:
Gewoon zelf doen met een kwastje?
(low budget)

[Afbeelding]

Of zelf doen met een spuitbus:
(mocht iets meer kosten)

[Afbeelding]
Is dat al een tijd geleden? Hoe is de verf blijven zitten over tijd? Ik heb wel eens vaker mensen zelf iets zien coaten/verven etc. maar dan vaak na verloop van tijd kon je dat toch wel zien zeg maar. Ik wil het daarom eigenlijk in 1x goed (laten) doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:40
Het wiel wat gekwast is (4 jaar geleden), is gekwast met professionele zwarte coating die ik op mijn werk over had. Geen idee wat voor zooi het is, maar zit er nog steeds prima op. Ik heb hier niets anders gedaan dan het wielschoonmaken en ontvetten en dan verven, niets anders. Ik heb nog een potje liggen......

Het wiel dat gespoten is (inmiddels 12 jaar geleden) is ook nog steeds netjes. Dit wiel is met verafbijt behandeld om de oude verf weg te halen. Daarna weer schoongemaakt en ontvet. Daarna gespoten met etsende primer, zwart en 2K blanke lak. Deze is ook nog steeds keurig netjes.

Dus in beide gevallen ging het eigenlijk prima en duurzaam.

[ Voor 3% gewijzigd door f2ride2001 op 26-11-2024 08:58 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Nou vandaag was weer een praktijkdag :). Alhoewel het nog niet op IBKI niveau is, heb ik mijn rijtechniek wel al heel erg veel verbeterd vind de instructeur. Hij was superstreng en legde op letterlijk elk weekdier kruiden, maar hij had verwacht dat ik als een cowboy zou rijden (zijn woorden) vanwege mijn jaren ervaring en was positief verrast hoe hard ik aan de punten van de vorige keer gespijkerd heb. Nog 3 sessies te gaan, als ik zo doorga kan ik in januari echt een geslaagde examenrit laten zien.

Vooral blijven focussen op de protocollen is het devies. Sommige dingen doe ik supernetjes, maar nog niet strak genoeg (protocol, volgorde...). Hij vroeg me wel waarom ik bij o.a. bij wachten voor stoplichten soms zoveel afstand hou achter vrachtwagens. Ja, ik wil de spiegel van de chauffeur zien, want dan ziet hij me ook - motorrij dingetje. Dat snapte hij volledig en toen was het ook gewoon prima.

Ik heb o.a. mijn bocht achteruit nog verbeund - er kwam een fiets langs, die maakte een ruime tegenovergestelde bocht en dus kruisten we elkaar niet, maar dan moet je TOCH stoppen, en bij vakparkeren te veel rechts in het vak (slechte gewoonte van mij) en ik moet haaks beginnen en niet alvast uitsturen voor je naar achteren komt (ook weer slechte gewoonte).

"Voor de buitenwereld rijd jij super netjes, maar we moeten nog een stapje omhoog". Nou, die kan ik in mijn zak steken.

[ Voor 21% gewijzigd door HTT-Thalan op 26-11-2024 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:36:

[...] en ik moet haaks beginnen en niet alvast uitsturen voor je naar achteren komt [...]
Zo'n 120 jaar geleden, toen ik mijn rijbewijs B (toen nog van papier!) aan het halen was, kreeg ik dit ook eens als opmerking van de instructeur. Waarom is dit eigenlijk? Als je de bocht naar achteren gaat maken, staat op een gegeven moment toch de auto overdwars op de weg, dus dat het minder hinderend voor andere weggebruikers zou zijn, snap ik niet helemaal (destijds de uitleg van de instructeur, geloof ik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
DeKaerften schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 16:02:
[...]

Zo'n 120 jaar geleden, toen ik mijn rijbewijs B (toen nog van papier!) aan het halen was, kreeg ik dit ook eens als opmerking van de instructeur. Waarom is dit eigenlijk? Als je de bocht naar achteren gaat maken, staat op een gegeven moment toch de auto overdwars op de weg, dus dat het minder hinderend voor andere weggebruikers zou zijn, snap ik niet helemaal (destijds de uitleg van de instructeur, geloof ik).
Ik heb het niet specifiek nagevraagd, maar ik vermoed dat het wel eens met de spiegels te maken kan hebben. Als de auto schuin staat is het moeilijker zicht te krijgen volgens 'de procedure' (binnen, buiten, schouder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 16:15:
[...]

Ik heb het niet specifiek nagevraagd, maar ik vermoed dat het wel eens met de spiegels te maken kan hebben. Als de auto schuin staat is het moeilijker zicht te krijgen volgens 'de procedure' (binnen, buiten, schouder).
Ah, dat klinkt een stuk logischer, inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
DeKaerften schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 16:19:
[...]

Ah, dat klinkt een stuk logischer, inderdaad.
Ja en daar zijn ze echt extreem fel op. Je mag het parkeren verknallen, zolang je maar wel goed kijkt. Is geen harde regel uiteraard, maar dat kijkgedrag is echt een doodzonde als je dat fout doet, liever een auto aanrijden omdat je niet kan parkeren dan een voorbijganger omdat je niet hebt gekeken, zeg maar :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazertje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-05 13:11
DrivinUCrazy schreef op zondag 24 november 2024 @ 20:34:
[...]

[Edit]oh ja, we hebben de hele dag rustig gereden (ik zelfs in de regen mapping) om die motor in te rijden. Maar zelfs met rustig rijden liep die al 1:15,5 - mijn verbruik was 1:22,2! Ben benieuwd of dat beter of slechter wordt als die echt wordt losgelaten.
Ik kan je zeggen dat je nooit meer dan die 1 op 15 haalt, . minder wel tot 1 op 8 toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
fazertje schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:02:
[...]

Ik kan je zeggen dat je nooit meer dan die 1 op 15 haalt, . minder wel tot 1 op 8 toe.
Poeh, dan zou ik toch gaan voor een Tuono V4 i.p.v. een M 1000 R. Dan wordt de benzine i.i.g. ook nog omgezet in hemelse symfonieën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazertje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-05 13:11
Ik reed over 1500 km met een exact gelijk verbruik als een Duc SF V4, op een vakantie ritje.
Ik betwijfel of de Tuono het veel beter doet
8)
overig, in de testen haalt een M1000R makkelijk 1 op 17...... :+

[ Voor 20% gewijzigd door fazertje op 27-11-2024 06:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun

Doet mij beetje denken aan die suzuki katana re-issue

[ Voor 33% gewijzigd door kneusteun op 27-11-2024 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
fazertje schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:02:
[...]

1 op 8? Hoe krijg je dat voor elkaar? Wat een inefficiënt hok.

Mijn record tot nu toe is 1 op 6 met een standaard Yamaha R6 (2003) op Spa-Francorchamps.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pyr0_
Weersvoorspelling komend weekend ziet er droog uit... Krijg ik dan toch nog de kans om een leuk najaarsritje te maken... Maar waar zullen we weer eens heen gaan? Regio Monschau lonkt, daar ben ik wel al tig keer geweest, maar blijft leuk. Luxemburg? Eigenlijk niet zo'n zin om zover weg te gaan (ivm rug). Of toch de Ardennen? B)

Net olie + filter besteld, maar ook gelijk 2 setjes brembo remblokken. Zullen er nog niet opzitten voor het weekend, maar ben wel benieuwd. Ook grippuppies gescoord op amazon, ook wel benieuwd naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik neem aan dat je dan gesinterde blokken (rood ;) ) hebt besteld? Houd er rekening mee dat je schijven dan mogelijk wat harder gaan slijten. Bij mijn motor merk ik dat wel duidelijk. De doseerbaarheid, de bite, die is wel verbeterd.

Regio Daun / Gerolstein doet het hier altijd goed. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-05 08:45

Metro2002

Memento mori

Voor de mensen met een Yamaha MT-07, XSR 700, Tracer 700 en Téneré 700 met bouwjaar vanaf medio december 2022, er is een terugroepactie voor problemen met de koppeling:

https://nieuwsmotor.nl/ni...tracer-700-en-tenere-700/

Op RDW.nl kun je controleren of jouw motorfiets ook onder deze terugroepactie valt en je kunt eventueel ook op deze site checken of jouw VIN nummer onder de terugroepactie valt. Mijn MT-07 moet ook terug maar aangezien die moet binnenkort toch voor zijn 1000km beurt moet heb ik dat direct gecombineerd. Wellicht verklaard dat het wat zware schakelen af en toe, vooral terugschakelen gaat de ene keer soepel en de andere keer moet ik echt wel moeite doen om hem een versnelling lager te krijgen maar de problemen in deze terugroepactie zou dat best kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
DrivinUCrazy schreef op woensdag 27 november 2024 @ 16:29:
Ik neem aan dat je dan gesinterde blokken (rood ;) ) hebt besteld? Houd er rekening mee dat je schijven dan mogelijk wat harder gaan slijten. Bij merk ik dat wel duidelijk. De doseerbaarheid, de bite, die is wel verbeterd.

Regio Daun / Gerolstein doet het hier altijd goed. :Y
Ik heb de 07KA1907 & 07KA1807 hier gescoord. Leken mij de beste optie die er was. Maar misschien zit ik verkeerd? :z

Straks maar eens ff kijken waar misschien mijn laatste echte tourrit van het jaar me gaat brengen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-06 08:22
Op mijn BMW heb ik de blauwe (organische) Brembo blokken, zeer tevreden over :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Pyr0_ schreef op woensdag 27 november 2024 @ 17:21:
[...]

Ik heb de 07KA1907 & 07KA1807 hier gescoord. Leken mij de beste optie die er was. Maar misschien zit ik verkeerd? :z

Straks maar eens ff kijken waar misschien mijn laatste echte tourrit van het jaar me gaat brengen. 8)
Dat zijn carbon/keramische blokken, dan zal het met de slijtage van de schijven wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
De Pan European is (al weer) toe aan nieuwe banden. Deze keer ook nog nieuwe remblokken er bij, motorisch moet die eens goed behandeld worden, bedrading van de handvatverwarming heeft een slecht contact of breuk er in en moet nog achter het contact, USB-oplader moet nog achter het contact, uitlaatafdichting moet vervangen worden en zo zijn er nog wat dingen... Omdat de motor uit 2001 is en 160 000 gereden heeft wordt het tijd voor een andere.

Vrijdag eens kijken bij een Kawasaki 1400 GTR, uit 2015, met nog geen 30 000 op de teller. Als het wat is en ik een externe bron van financiële middelen aan kan boren dan kan ik vanaf volgende week zomaar eens op een Kawa rijden...

Uiteraard eerst eens even naast die motor staan voordat we definitief "ja" tegen elkaar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:06
sypie schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:51:
Uiteraard eerst eens even naast die motor staan voordat we definitief "ja" tegen elkaar zeggen.
Als ik je bericht lees dan heb je eigenijk al besloten dat je die Kawa wilt hebben :Y
You go girl *O*

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Het is zeker een vooruitgang ten opzichte van de Pan European: 2001 -> 2015, 160 000 -> <30 000 km, 1300 -> 1400 cc, 5 -> 6 versnellingen en ook nog gescande maintenance manual -> doorzoekbare digitale maintenance manual.

Toch zal de Pan iets sneller zijn, die is rood en de Kawa is grijs.

Moet alleen bedenken of ik de Akrapovic uitlaat er onder wil houden die onder de Kawa zit. Ik hoef geen extra lawaai aan m'n kop voor 2 uren per dag.

[ Voor 15% gewijzigd door sypie op 27-11-2024 21:51 ]

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-06 00:24
sypie schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:05:
Het is zeker een vooruitgang ten opzichte van de Pan European: 2001 -> 2015, 160 000 -> <30 000 km, 1300 -> 1400 cc, 5 -> 6 versnellingen en ook nog gescande maintenance manual -> doorzoekbare digitale maintenance manual.

Moet alleen bedenken of ik de Akrapovic uitlaat er onder wil houden die onder de Kawa zit. Ik hoef geen extra lawaai aan m'n kop voor 2 uren per dag.
Heb je hem al beluisterd? Over het algemeen valt Akra tegenwoordig wel mee mits met dbkiller.

• HTT-Thalan
sypie schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:05:

Heb pas een review gekeken van dat ding. Uiteraard waren ze er zeer over te spreken, maar het was ook de enige motor die, jaar zijn zeggen, de reviewer angst aanjaagde. Maar goed, het kan zijn dat dat precies is wat je zoekt :+.

• kneusteun
Mijn Akra op de T7 is net zo stil als de stock uitlaat, hij geeft alleen wat dieper geluid.
Voor Akra zijn de regels immers hetzelfde als alle andere uitlaten.

• HTT-Thalan
kneusteun schreef op donderdag 28 november 2024 @ 07:56:
Mijn Akra op de T7 is net zo stil als de stock uitlaat, hij geeft alleen wat dieper geluid.
Voor Akra zijn de regels immers hetzelfde als alle andere uitlaten.
Maar zij houden zich er ook echt aan?

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op donderdag 28 november 2024 @ 08:00:
[...]

Dingen krijgen een CE markering, dan mag ik er van uit gaan dat deze gewoon dezelfde regels hebben.
Anders kan je meteen gaan afvragen of het niet bij alle merken fout gaat.

Ik heb op de SV bijvoorbeeld een Arrow, en die is fabriek af en echt vele malen luider dan mijn T7.
Als ik heel eerlijk ben klinkt die SV nog dieper en stoerder dan die T7.

• kneusteun
https://www.teneretraveltrophy.com/

Mensen van hier nog een oogje op de Tenere trophy travel?

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

HTT-Thalan schreef op donderdag 28 november 2024 @ 08:00:
[...]

Als importeur optie geleverd en bouwjaar 2022 en later ofzo is alles stil. Euro 6+ / 7 norm.
Ook de dB killer kan er dan niet meer uit zonder boren / slijpen.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:27
kneusteun schreef op donderdag 28 november 2024 @ 08:13:

Kreeg vorige week de mail ook... lijkt me wel heel erg gaaf, maar vrees dat het planningstechnisch niet handig uit gaat komen hier. Mijn vrouw werkt in het onderwijs en dat is net even de laatste drukke periode. Die gaat er waarschijnlijk niet vrolijk van worden als ik dan een ruime week weg ben en zij alleen voor de kids moet zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Nou dat is het dan vast, want ik stel absoluut geloof in 'custom' uitlaatsystemen (als in, dat kan wel degelijk een groot verschil uitmaken in vermogen en karakteristiek) maar even een slip-on van het web erop schroeven is in mijn beleving niet hetzelfde en mijn erváring is dat 95% van de aftermarket gemonteerde dempers gewoon grof veel meer lawaai maken dan stock - then again, ik geloof ook dat 95% van de motorrijders ze om die reden monteren.

Ik noemde pas dat ik een filmpje had gezien van een K1600:

en die klinkt helemáál niet aso. En als je daarna dit ziet (hoort):

dan denk ik, het kan dus wél. Een gezond geluid zonder méér lawaai. Na dat laatste filmpje ben ik overtuigd dat ik nog in staat zou zijn zoiets onder de BMW te gooien al heb ik het geld er niet voor over, zo erg stoor ik me er nou ook weer niet aan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:06
kneusteun schreef op donderdag 28 november 2024 @ 08:13:

Nee ik rijd een (hawk) Tuareg ( :P )
Ken wel een van de instructeurs Peter, ooit een dag bij hem cursus gehad toen nog op mijn Guzzi V85
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kIkG4tG0JMtrom1jXARJCEExRJY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LPZK6G4Yd5MeY1lwYz3tGh1b.jpg?f=fotoalbum_large

Toffe gast, wel met een duidelijk defensie verleden.. >:)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
WilbertNeems schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:24:
[...]

Poeh, dan zou ik toch gaan voor een Tuono V4 i.p.v. een M 1000 R. Dan wordt de benzine i.i.g. ook nog omgezet in hemelse symfonieën.
Dat kan die R ook...en die ziet er dan ook nog goed uit....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:54:
[...]

Nee ik rijd een (hawk) Tuareg ( :P )
Ken wel een van de instructeurs Peter, ooit een dag bij hem cursus gehad toen nog op mijn Guzzi V85
[Afbeelding]

Toffe gast, wel met een duidelijk defensie verleden.. >:)
Ja de organisator ken ik ook, zit bij dezelfde garage en al mee gereden.
Is een stelletje wat voor yamaha de hele boel opzet.

Edit: wat ik geleerd heb van ritje Frankrijk is dat het wel chill is als je niet al je kampeer spul steeds hoeft te slepen. Dan kan je wat harder knallen als het een mooi stukje is >:)

[ Voor 12% gewijzigd door kneusteun op 28-11-2024 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
Aldusso schreef op donderdag 28 november 2024 @ 13:18:
[...]

Dat kan die R ook...en die ziet er dan ook nog goed uit....
Oei, dan zijn we het dubbel niet eens.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op donderdag 28 november 2024 @ 07:34:
[...]

Heb pas een review gekeken van dat ding. Uiteraard waren ze er zeer over te spreken, maar het was ook de enige motor die, jaar zijn zeggen, de reviewer angst aanjaagde. Maar goed, het kan zijn dat dat precies is wat je zoekt :+.
Oef, waren de remmen zo slecht dan? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 23:57

mphilipp

Romanes eunt domus

HTT-Thalan schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:10:
Nou dat is het dan vast, want ik stel absoluut geloof in 'custom' uitlaatsystemen (als in, dat kan wel degelijk een groot verschil uitmaken in vermogen en karakteristiek) maar even een slip-on van het web erop schroeven is in mijn beleving niet hetzelfde en mijn erváring is dat 95% van de aftermarket gemonteerde dempers gewoon grof veel meer lawaai maken dan stock - then again, ik geloof ook dat 95% van de motorrijders ze om die reden monteren.
Ik denk dat alleen een uitlaatsysteem in de meeste gevallen slechts een marginaal verschil laat zien. Er zullen wel uitzonderingen zijn, maar ik denk dat je - als het je echt gaat om vermogen en karakteristiek - je een combo moet doen. De uitlaat is 1 onderdeel van het systeem, en als je ook je motormanagement en luchttoevoer van de motor onder handen neemt en met elkaar in balans brengt, je veel meer profijt hebt van je dure uitlaatsysteem.
Alleen een demper is inderdaad puur voor het geluid. Ik begrijp die fixatie op geluid van een motor niet zo. Zal wel aan mij liggen...

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• ozzynator
nee, ligt niet aan jou.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Bij mijn T7 zat hij er al op, rally editie had dat. (nieuwe model niet meer)

Scheelt 2 kg en dat kan kan voor veel mensen ook een factor zijn naast geluid.
En ik (persoonlijk) vind het geluid mooier, maar ik had daarvoor niet het ding ooit los gekocht.
T7 stock is wat scheller, en de akra geeft het wat meer een diepe roffel. Klinkt daardoor als wat meer motor, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

En ik snap zeker wel dat mensen gefixeerd zijn op geluid! ik doe al van jongs af aan met pa en mijn broer het "raad wat er nu aan komt rijden op basis van motor geluid" spel. Het geluid zegt mega veel over het blok en ook de conditie van het voertuig. Mijn pa specificeert dan ook altijd (bij bekende auto/motor model voor hem) welke staat de auto of motor zal zijn. "Rale Pajero, roest op de de wielkast rand" hoor je dan _/-\o_ en dat is nog vaak goed ook.

YouTube: HONDA 1000 CBX SOUND
CBX vind ik prachtig bijvoorbeeld, en ik ben verzot op 2 pitters maar dit is genieten!

Ooit achter een bmw f800s gereden met stock uitlaat en dat klonk alsof er allerlei dingen aanliepen en naaimachine geluid. Dat zie ik dan als een minpunt voor dat model.

Maar luid hoeft van mij absoluut niet, dat irriteert mij ook mateloos.
En dan heb je tegenwoordig nog die hype om pops & bangs in je auto te doen..... "betalen om je auto minder optimaal te laten werken"
Ik ben ondertussen ook al een oude brompot en zie daar ook liever handhaving en fikse boetes.

• CLB
  • Niet online

CLB

CLB schreef op donderdag 20 april 2023 @ 17:28:
CLB is klaar voor nu... Kriebelt nog wel voor een mooie motorjeans en motorsneakers, maar dat komt later wel weer :D
We zijn stiekem al wat verder... maar ik heb afgelopen jaar ook nauwelijks gereden helaas. Anderen prioriteiten en druktes, maar de garage binnenkort nog even opruimen en de motor is weer welkom. Vanavond toch eens naar de winkel geweest om te kijken en passen en een mooie jeans gevonden. Ook even met een schuin oog gekeken, naar een nieuw setje handschoenen. Helaas beide niet in de juiste maat / kleurstelling op voorraad, dus maar online besteld. Beide weer van Rev'it, net als mn broek, jas en laarzen, soort merkentrouw laten we maar zeggen. Volgende ronde (over een jaartje waarschijnlijk) tijd voor 'sneakers'!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 21:16
ll roel j schreef op maandag 25 november 2024 @ 00:12:
[...]

Gereden. Alleen de wind was soms wat hard hier aan de kust. Windkracht 7/8. Nou ja als je er rekening mee houdt dan is het wel te doen. Wel één keer wat minder gefocust en toen kwam net het einde van de geluidswal... Stond ineens iets meer naar links.. :9

De temperatuur was heerlijk 8)
Same here, het kriebelde toch met die zon, dus overlegd met vrouwlief en toch even 1,5 uur over wat dijkjes gereden (Wormer, Jisp, Starnmeer).
Zeker op die dijkjes waaide het fors, geen knee down zo schuin, maar toch wel tegenhangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeiji
  • Laatst online: 01-06 11:12
Ik heb recentelijk mijn AVB gehaald en ben momenteel aan het lessen voor AVD. Na de laatste les kon ik mijn tenen niet meer voelen door de kou. Mijn instructrice merkte op dat ik ook geen winterlaarzen heb: Alpinestars SMX S.

Waar moet ik op letten bij het kiezen van winterlaarzen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
Xeiji schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 13:52:
Ik heb recentelijk mijn AVB gehaald en ben momenteel aan het lessen voor AVD. Na de laatste les kon ik mijn tenen niet meer voelen door de kou. Mijn instructrice merkte op dat ik ook geen winterlaarzen heb: Alpinestars SMX S.

Geen ventilatieopeningen en groot genoeg, zodat je warme sokken aan kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeiji
  • Laatst online: 01-06 11:12
Joris748 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:05:
[...]

Geen ventilatieopeningen en groot genoeg, zodat je warme sokken aan kunt doen.
Mijn huidige laarzen hebben naar mijn weten geen ventilatieopeningen, zijn waterdicht en ik had al dikke sokken aan. Toch waren ze niet warm genoeg. Zijn ze dan te dun of hebben ze te weinig voering? Het is lastig om te achterhalen welke laarzen zouden voldoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Xeiji schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:26:
[...]

Mijn huidige laarzen hebben naar mijn weten geen ventilatieopeningen, zijn waterdicht en ik had al dikke sokken aan. Toch waren ze niet warm genoeg. Zijn ze dan te dun of hebben ze te weinig voering? Het is lastig om te achterhalen welke laarzen zouden voldoen.
Had je misschien te dikke sokken aan, waardoor je met je tenen tegen de voorkant aan zit? Hoe heb je je voeten op de steunen staan? Met de voorkant van de voet of meer met de hak? Mijn ervaring is dat je met de voorkant van de voet net wat minder wind vangt (althans op supersport met volle kuip).

Of anders verwarmde sokken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Sunnyboy_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:34

_Sunnyboy_

Mooooooooooooooooo!

Ook een belangrijke vraag: Ben je van plan het hele jaar door te rijden als je je rijbewijs hebt? Of neem je net als velen van ons een winterslaap (evt met een onderbreking for extra mooie dagen).

Ik heb zelf geen winterlaarzen, zelfs geen winterhandschoenen (wel onderhandschoenen en andere laagjes), en dat is voor mij genoeg om van vroeg in het voorjaar tot laat in het najaar te rijden.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Xeiji schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 13:52:

Ik gebruik zelf de Alpinestars SMX Plus GTX het hele jaar rond, ook vorige winter met -7°C :Y - hoewel dat wel op een tourmotor is, dus voeten zitten wat meer uit de wind dan op een naked lesmotor.

Het maakt ook uit wat voor broek je hebt. Zit daar wel een voering in? Als je al veel warmte verliest onderweg van core naar voeten blijft er weinig over voor je tenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Na de rit afgelopen zondag, waarbij we al wat pekel tegen zijn gekomen, had ik de motor al afgespoten.

Vandaag een dagje vrij, dus de motor nogmaals vertroeteld maar nu wat uitgebreider. Na het poetsen de remmen in de straat nog even droog geremd tegen het vastroesten. Die schijven waren maandag al helemaal bruin en de blokken zaten vast op de schijven.

Alleen de komende tijd de ketting nog een minimaal tikje spannen, ik voelde dat de quickshifter wat hakerig reageerde en dat is meestal een teken dat de ketting ietsje aan de slappe kant is. Nog ruim binnen de normale marge, maar de quickshifter is daar erg gevoelig voor.
Verder staat de jongedame nu mooi te shinen in de garage, tot er weer een pekelloze periode aan komt. (Temperatuur boeit me verder niet zo)

In de tussentijd blijven we wel motor gerelateerd bezig. Tickets voor de Intermot zijn binnen. Ik ben al eens naar de motorbeurs in Utrecht geweest, voordat die zo uitgekleed werd. Dit jaar ben ik ook geweest. Nu ben ik heel benieuwd naar de Intermot. Waarschijnlijk geen eerlijke vergelijking, maar ik ga het toch doen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 18:32:
Na de rit afgelopen zondag, waarbij we al wat pekel tegen zijn gekomen, had ik de motor al afgespoten.

Vandaag een dagje vrij, dus de motor nogmaals vertroeteld maar nu wat uitgebreider. Na het poetsen de remmen in de straat nog even droog geremd tegen het vastroesten. Die schijven waren maandag al helemaal bruin en de blokken zaten vast op de schijven.

Alleen de komende tijd de ketting nog een minimaal tikje spannen, ik voelde dat de quickshifter wat hakerig reageerde en dat is meestal een teken dat de ketting ietsje aan de slappe kant is. Nog ruim binnen de normale marge, maar de quickshifter is daar erg gevoelig voor.
Verder staat de jongedame nu mooi te shinen in de garage, tot er weer een pekelloze periode aan komt. (Temperatuur boeit me verder niet zo)

In de tussentijd blijven we wel motor gerelateerd bezig. Tickets voor de Intermot zijn binnen. Ik ben al eens naar de motorbeurs in Utrecht geweest, voordat die zo uitgekleed werd. Dit jaar ben ik ook geweest. Nu ben ik heel benieuwd naar de Intermot. Waarschijnlijk geen eerlijke vergelijking, maar ik ga het toch doen. ;)
Laatste keer 'Intermot' (Cologne) is voor mij inmiddels ook al weer een jaar of 4 geleden maar het viel me daar destijds ook al op dat er ook daar weinig nieuws meer gepresenteerd werd en dat er veel hallen in beslag genomen waren door de fabrikanten van Chinese 'zooi / onderdelen'....

Dat zelfde jaar ook nog naar de 'EICMA' in Milan geweest en dat was écht een verademing wat dat aangaande (y)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dat wil ik best geloven, maar Köln is pakweg anderhalf uur (eigenlijk niet eens, maar er zal wel wat vertraging zijn onderweg) reizen, Milaan duurt ietsje langer. En daar kan ik me met Duits of zelfs Kölsch*, of vooruit, Engels nog verstaanbaar maken, dat valt in Milaan óók tegen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
En in Keulen kun je mooi wat Kölsch inslaan, hebben ze in Milaan ook niet natuurlijk.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:58

4x2

lộn xộn quá

Boopiediebapidii, veel handgebaren, ananas op de pizza en cappuccino na het avondeten, ik zie geen probleem :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aqnmVGkFQ-_UiSvG7nYQBwTyhyQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VIdbmLj2DhG8bhzf1F9huZMs.jpg?f=fotoalbum_large

In ander nieuws: de MTX80 is bijna klaar voor zn 1e ritje, alleen de voorband, wiellagers en voorvorkkeerringen moeten nog ff.
En dan in Januari maar ff langs de RDW.

leeg

Pagina: 1 ... 96 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.