A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Source90 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:54:
[...]
Beetje verzaakt met het uploaden van een foto, hierbij;
[Afbeelding] [Afbeelding]
Hoe ging dat gezegde ook alweer? Oja, beter laat dan nooit
Aangepast!
Kleur is de officiële BMW C4F Artic Race Blue geworden.
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Wil je even ouwehoeren is een fiets met wat pk's wel leuk, of een lichte fiets met veel pk in verhouding.
Een lompe bmw is mooi als je elke dag kalm wil toeren of km's wil vreten.
Aan de andere kant: je kunt beter een Helite dragen bij een crash dan helemaal geen airbag.
Het filmpje vertelt zijn eigen verhaal:
Er is ook een uitgebreider artikel op de site.
Voor de tldr crowd: de aanrader van meneer Bennett: de MotoAirbag V4 of M1. De V4 is een jas en de M1 een vest. Beide met dezelfde features. Activeren gebeurt met een koord, maar anders dan de HeLite, is dit een soort trekkoord als aan je skipas: er zit een accelerometer in, zodat ie supersnel deployed, ipv een analoog trekkoord, waarbij je pas aan het einde de airbag activeert. Heel slim bedacht.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Exact. Voor zowel het R1250 als K1600 blok geldt: Je hóéft geen toeren te maken om gewoon lekker vlot te rijden. En er staat altijd kracht klaar om te gaan. De S1000 (en veel andere vier pitters) heeft de toeren juist wel nodig. Ook leuk, maar met een literbike rijd je dan al snel veel te hard.mphilipp schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:33:
[...]
Ik vind die souplesse van die BMW tourblokken juist heerlijk. De K1600 laat zich in principe ook zo rijden. Als je geen haast hebt, met 2000tpm zoemen, maar als je het gas open trekt (in elke versnelling), gaat ie er als de brandweer vandoor.
Maar het kan zijn dat je het grappig bedoelt
Ik ben benieuwd of er binnenkort nog een nieuwe K1600 komt met ASA...
En ook leuk: de K1600GT rijd (zelfs ik) met net geen 20km/l ook behoorlijk zuinig.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Na “vroeger” een Honda MT5 gereden te hebben, ruilde ik een jaar of 12 geleden de tweewieler in voor een leaseblik en riep ik steeds minder hard dat ik een motor moest. Uiteindelijk heb ik afgelopen winter toch even flinke rotschop van m’n beste maatjes gehad en heb zodoende net binnen één zwangerschap m’n A gehaald. Inmiddels ben ik een Honda SLR 650 en een BMW F900XR rijker en heb ik “ons grunnerer laand” weer opnieuw ontdekt.
Ik wil jullie bedanken. Ja, jou ook! En ook de mensen die mij vanaf de eerste 100 meter kwamen begroeten bij het voorbij rijden waardoor ik me zo ongelofelijk welkom heb gevoeld op de weg. En ook de mensen die mij op de groninger ringweg hebben begeleid omdat m’n achterlicht besloten had met pensioen te gaan. En de mensen die bij het tankstation een praatje komen maken omdat je een brullende geel met paarse 1 cilinder rijdt. Jullie maken mijn dag!
Dan rest me niets meer dan een plaatje te delen van m’n nieuwe maatje waarvan ik de kleur niet begreep tot de herfst.
:strip_exif()/f/image/eKFfTBzttEmWNXp87cHENpk3.jpg?f=fotoalbum_large)
Vergeet niet te genieten.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ouchbotoo schreef op donderdag 14 november 2024 @ 23:38:
Ik ben vast niet de enige die bij een rood stoplicht tussen de rijen koekblik naar voren gliptws wel één van de weinigen die dan met de te ver uitstekende bijrijders voetsteun een compleet front van een auto aftrekt en hoppa, maandpremie verzekering weer € 30,00 hoger
Ik check zr altijd ff nadat mijn dame achter op heeft gezeten. Juist hierom

Oei, dat is wel een heel duur bumpertje geweest dan.. wat heb je geraakt, een Bentley?botoo schreef op donderdag 14 november 2024 @ 23:38:
Ik ben vast niet de enige die bij een rood stoplicht tussen de rijen koekblik naar voren gliptws wel één van de weinigen die dan met de te ver uitstekende bijrijders voetsteun een compleet front van een auto aftrekt en hoppa, maandpremie verzekering weer € 30,00 hoger
Was het dan niet al wishfull thinking dat er genoeg ruimte was, als het letterlijk op de voetsteunen bleef hangen?botoo schreef op donderdag 14 november 2024 @ 23:38:
Ik waag me er vaak niet meer aan. Omdat de auto's veel breder zijn dan 20 jaar geleden, is er vaak niet genoeg ruimte meer om naar voren te kruipen.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Oh ja, ik haal wel 1 op 19 en dus bijna 500 op een tank en er is altijd koppel beschikbaar. Rijdt super soepel, daar geen klachten over. Maar "het nieuwe rijden" wordt wel gauw saai zonoes schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:59:
[...]
Exact. Voor zowel het R1250 als K1600 blok geldt: Je hóéft geen toeren te maken om gewoon lekker vlot te rijden. En er staat altijd kracht klaar om te gaan. De S1000 (en veel andere vier pitters) heeft de toeren juist wel nodig. Ook leuk, maar met een literbike rijd je dan al snel veel te hard.
En ook leuk: de K1600GT rijd (zelfs ik) met net geen 20km/l ook behoorlijk zuinig.
Over dat stoplicht kruipen: ik doe het niet. Het is de tijdswinst en frustratie bij andere mensen niet waard, vind ik.
@PoolNoodle welkom bij deze vriendelijke en soms lawaaierige community
Ik kruip vaak wel naar voren, maar het ligt puur aan de omstandigheden. Springt hij net op rood ben ik sneller geneigd naar voren te rijden (zelfs met koffers ja). Kom ik aan en weet ik het simpelweg niet, waag ik mij er niet aan.botoo schreef op donderdag 14 november 2024 @ 23:38:
Ik pak vaak ook de busbaan of de baan voor de afslag mocht ik het doen, zeker in de drukke spits. Goed voorbeeld is de afslag bij krommenie, die al vaak ver op de autoweg stil staat. Dan rijd ik er omheen (plek zat), wetende dat sommigen het misschien zwaar aso vinden. Maar goed, liever een bonnetje dan 6 planken zei mijn instructeur......
(....nadat ik mijn examen had gehaald
[ Voor 10% gewijzigd door KillaZ op 15-11-2024 09:14 ]
K to the KillaZ
Anders kan ik soms 20 minuten in de rij gaan staan bij mij voor het huis bijvoorbeeld.
Tijdswinst is dan aanzienlijk, maar ook als er maar twee auto staan en er is ruimte dan ga ik voor, hoef ik daarna geen illegale inhaalactie te doen.
Jahhhh mooi apparaat is datcyntax schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:42:
@Unknown Alien Tracer lijkt mij een allemansvriend dus daarmee kan je niet verkeerd gaan. Merk dat S1000XR rijders toch relatief snel weer switchen naar een andere type motor, geen idee waar dat door komt. Wellicht omdat het een compromis is, mijn vrouw wou vroeger ook graag een XR maar zou nu veel liever een M1000R of RR willen als de K1300R er ooit uit gaat.
Probeer ook eens een Kawasaki H2SX, geen grap. Volgens mij voldoet het heel goed aan jouw eisen, 210pk.
[Afbeelding]

Mjahh ik ben helaas 5 jaar geleden plat gereden door een auto, waardoor ik nooit meer langer dan 15 min op een motor kan zitten waar mijn been meer dan x graden is gebogen, ik moet dus rechtop zitten
Trilt de motor met een bepaald bouwjaar of doen ze dit allemaal ivm wat je zegt blok eigenschap?charrel schreef op donderdag 14 november 2024 @ 17:58:
[...]
s1000xr blok trilt nogal, ik vond het niet lekker rijden op langere afstanden, zowel de s als rr hebben dat ook. Typische 4 cilinder trilling. Vriend van me had eerst s1000 naked, toen de xr en nu dus een GS > precies om die reden. De trillingen.
Peekaas zijn genoeg voor woon werk en lekker rijden, maar mis de emoties van een 1000cc SS en zelfs een R6 boven de 10k RPMibothead schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:43:
[...]
tracer mt-09 tracer [Afbeelding]
En hoe kan nou 118pk niet genoeg vermogen zijn
Moet ook nog beslissen of ik de motor op de zaak koop of prive en mijn zak. KMs declareer.
Tja, dat vind ik zelf beter passen bij een 4-pitter. Heb een oude Fazer gehad, dat was ook wel leuk - constant de toeren in.HTT-Thalan schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 08:42:
[...]
De CB laat je veel harder werken en geeft veel meer beleving.
Ja, mag ook welDe RT wordt wel beter gezien is mijn gevoel.
Ik wel, maar alleen wanneer het veilig kan en past. Over t algemeen niet waar ik de situatie totaal niet ken. Frustratie merk ik niks van, want ben al weg voordat de gemiddelde automobilist de eerste versnelling en gaspedaal heeft gevondenOver dat stoplicht kruipen: ik doe het niet. Het is de tijdswinst en frustratie bij andere mensen niet waard, vind ik.
Ik ben het met je eens he, en ik zou waarschijnlijk hetzelfde doen, maar als we correct willen redeneren moeten we daarin ook meenemen dat we willens en wetens op die motor zijn gaan zitten, je had ook met de auto kunnen gaan.KillaZ schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:13:
[...]
Ik kruip vaak wel naar voren, maar het ligt puur aan de omstandigheden. Springt hij net op rood ben ik sneller geneigd naar voren te rijden (zelfs met koffers ja). Kom ik aan en weet ik het simpelweg niet, waag ik mij er niet aan.
Ik pak vaak ook de busbaan of de baan voor de afslag mocht ik het doen, zeker in de drukke spits. Goed voorbeeld is de afslag bij krommenie, die al vaak ver op de autoweg stil staat. Dan rijd ik er omheen (plek zat), wetende dat sommigen het misschien zwaar aso vinden. Maar goed, liever een bonnetje dan 6 planken zei mijn instructeur......
(....nadat ik mijn examen had gehaald)
Wel verstandig inderdaad. Dat ze er afwaait is één ding, maar daarna tijdens het filteren schade veroorzaken is wel heel vervelend.Boudewijn schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 01:59:
[...]
Ouch
Ik check zr altijd ff nadat mijn dame achter op heeft gezeten. Juist hierom
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
En gisteren stond er een pakje voor deur. Knalgroene, silicone(achtig?) dopjes voor in m'n oortjes. Ik ging met de auto naar werk, maar om te voelen gewoon in gedaan. Dempt aardig, de muziek mocht harder om toch goed hoorbaar te zijn. Moest wel ff klooie om de eerste keer de draai te vinden hoe ze er in moeten.Blomminator schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 19:16:
[...]
Gisteren om 1630 een date gehad met de Audicien van Hans Anders. Prima kerel. Even zitten, mailtje laten zien met de Alpine opdrachtbon. Hij keek even in mijn oren en zo leer je nog eens wat "Je hebt hele diepe oren!".
Er gaat een watje in je oor, en dan met een soort kitspuit een dot prut. En dan de andere kant. Even 2 minuten wachten en weer klaar. Als het goed is, over 3 weken moeten ze in de bus vallen.
En de tekst is rood/blauw. Rood = Rechts. Maar dat is slecht zichtbaar en in matig licht al helemaal niet volgens mij. En als je rechts in je linkeroor staat te proppen is gewoon niet lekker.
Even een likje spuug erop, en dan glijdt t er zo in. Dempt aardig, zit niet superlekker, maar ook niet slecht geloof ik.
Nu nog zorgen dat ik ze niet verlies... Het weekend ritje rijden om te ervaren. Mits lekker weer natuurlijk.
Ik ben op de motor gaan zitten inderdaad, met het uitgangspunt dat iedereen in het verkeer oplet.HTT-Thalan schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:11:
[...]
Ik ben het met je eens he, en ik zou waarschijnlijk hetzelfde doen, maar als we correct willen redeneren moeten we daarin ook meenemen dat we willens en wetens op die motor zijn gaan zitten, je had ook met de auto kunnen gaan.
Echter, als mensen in een hok met vier wielen hun gebrek aan tijd proberen te compenseren door van alles en nog wat achter het stuur te doen, neem ik het risico op een bonnetje wel
K to the KillaZ
Zelf rij ik op een 2020 s1000xr, en heb juist geen trillingen. Wat ik hoor is dat de eerste generatie hier last van heeft.Unknown Alien schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:35:
[...]
Jahhhh mooi apparaat is dat![]()
Mjahh ik ben helaas 5 jaar geleden plat gereden door een auto, waardoor ik nooit meer langer dan 15 min op een motor kan zitten waar mijn been meer dan x graden is gebogen, ik moet dus rechtop zitten
[...]
Trilt de motor met een bepaald bouwjaar of doen ze dit allemaal ivm wat je zegt blok eigenschap?
[...]
Het is een heerlijke veelzijdige fiets. Die comfortabel rijdt op snelwegen. Genoeg pit voor alles. En snijdt heerlijk de bocht door. En heeft veel snufjes, waar ik van hou (ritregistratie bijv)
Deze blijft voorlopig bij mij
p.s. bmw heeft veel aftermarket spullen. Heb een wunderlich zadel gekocht, omdat ik iets hoger wilde zitten.
[ Voor 6% gewijzigd door Bartje1983 op 15-11-2024 10:18 ]
Mijn ervaring is dat bijna elke agent je groot gelijk geeft.KillaZ schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:16:
[...]
Ik ben op de motor gaan zitten inderdaad, met het uitgangspunt dat iedereen in het verkeer oplet.
Echter, als mensen in een hok met vier wielen hun gebrek aan tijd proberen te compenseren door van alles en nog wat achter het stuur te doen, neem ik het risico op een bonnetje wel
Heb wel eens rij auto's ingehaald over fietspad 9agent begreep heel prima waarom)
Keer een richting gepakt (agent snapte het wel)
Afsnijden via middenberm (agent kon er hartelijk om lachen)
Het zijn net mensen, en de meeste snappen heel goed dat je met de motor soms wat "rare" dingen doet omdat het kan, of om doorstroom of je veiligheid te waarborgen.
Tja, lastige. Ik ben er gevoelig voor, mijn zrx1200r had het ook heel erg rond de 120km/u. Op de XR had ik er minder erg in maar die vriend van me had na een paar uur op de snelweg dooie handen en voeten. Die naked s1000 had het heel erg, na half uurtje ruilen had ik daar ook genoeg van en wilde ik mijn boxer weer terug. Dus het is een blok eigenschap maar niet iedereen ervaart het als even vervelend. Denk dat vooral als je wat rustiger rijdt je het eerder merkt. Het is vaak in het midden gebied, dus ook rond de 100-130km/u dat het optreedt.Unknown Alien schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:35:
Trilt de motor met een bepaald bouwjaar of doen ze dit allemaal ivm wat je zegt blok eigenschap?
[...]
Ik woon in de regio van verkeersagent Emiel he, dus ik ben wel voorzichtigkneusteun schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:35:
[...]
Mijn ervaring is dat bijna elke agent je groot gelijk geeft.
Heb wel eens rij auto's ingehaald over fietspad 9agent begreep heel prima waarom)
Het zijn net mensen, en de meeste snappen heel goed dat je met de motor soms wat "rare" dingen doet omdat het kan, of om doorstroom of je veiligheid te waarborgen.
K to the KillaZ
Viercilinders hebben dit vaak ja. Had mijn FZ1 ook last van. Maar ook mijn R1200RS boxer trilt als je hoger in de toeren komt. Lees je ook terug in reviews en de dealer geeft ook aan dat het gewoon bij het blok hoort. Kon me er bij de FZ1 behoorlijk aan storen maar heb inmiddels geaccepteerd dat het bij de beleving van het motorrijden hoortcharrel schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:43:
[...]
Tja, lastige. Ik ben er gevoelig voor, mijn zrx1200r had het ook heel erg rond de 120km/u. Op de XR had ik er minder erg in maar die vriend van me had na een paar uur op de snelweg dooie handen en voeten. Die naked s1000 had het heel erg, na half uurtje ruilen had ik daar ook genoeg van en wilde ik mijn boxer weer terug. Dus het is een blok eigenschap maar niet iedereen ervaart het als even vervelend. Denk dat vooral als je wat rustiger rijdt je het eerder merkt. Het is vaak in het midden gebied, dus ook rond de 100-130km/u dat het optreedt.
Ik heb een r1200r lc, uiteraard trilt dat maar dat is niet vergelijkbaar met de trilling in een 4 cilinder.ArjenIsM3 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:00:
[...]
Viercilinders hebben dit vaak ja. Had mijn FZ1 ook last van. Maar ook mijn R1200RS boxer trilt als je hoger in de toeren komt. Lees je ook terug in reviews en de dealer geeft ook aan dat het gewoon bij het blok hoort. Kon me er bij de FZ1 behoorlijk aan storen maar heb inmiddels geaccepteerd dat het bij de beleving van het motorrijden hoort
Dat "werken" van het blok van de boxer ervaar ik ook niet als storend. Op de 4 cilinder kan je dan niet eens wat zien in je spiegels vanwege de trillingen. Mijn boxer blijft haarscherp in de spiegels, ook bij hogere toeren.
[ Voor 16% gewijzigd door charrel op 15-11-2024 11:02 ]
Dan was het wel een heel smal gaatje. Voordat ik met de voetsteunen van de passagier blijf haken, zijn de mijne er ook al voorbij gekomen en die steunen steken natuurlijk nooit verder uit als je stuur. Dus hoe raak je dan iets met de achterste voetsteunen? Ik begrijp 'm niet. Het was op zijn minst een ambitieuze actie lijkt mij...botoo schreef op donderdag 14 november 2024 @ 23:38:
Mja, totdat je een agent tegenkomt die zijn quotum nog niet heeft gehaald met het verkeerde been uit bed is gestapt. Je hebt geen poot om op te staan als je op de bon wordt geslingerd. Gaat meestal wel goed natuurlijk, maar toch.kneusteun schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:35:
[...]
PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren
6 cilinders FTW!charrel schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:01:
[...]
Ik heb een r1200r lc, uiteraard trilt dat maar dat is niet vergelijkbaar met de trilling in een 4 cilinder.
De voorkant van een auto heeft dan weer het kenmerk dat die meestal beneden breder is dan op stuurhoogtemphilipp schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:05:
[...]
Dan was het wel een heel smal gaatje. Voordat ik met de voetsteunen van de passagier blijf haken, zijn de mijne er ook al voorbij gekomen en die steunen steken natuurlijk nooit verder uit als je stuur. Dus hoe raak je dan iets met de achterste voetsteunen? Ik begrijp 'm niet. Het was op zijn minst een ambitieuze actie lijkt mij...
PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren
Ja, recent nog wel gekeken naar een k1600. Rijdt echt heerlijk, maar door de grote wat lastig hier in de schuur te krijgen. Zit erg met mijn energie huishouding te knoeien op het moment met 2 auto immuun ziektes en de behandeling van 1 daarvan. Dus was aan het kijken naar iets meer tour fiets dan de r1200r lc, maar auto rijden kost me ook een hoop energie dus vermoed niet dat het echt beter wordt. De R rijdt ook wel erg leuk.
Dat bedoel ik...s020506 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:08:
[...]
De voorkant van een auto heeft dan weer het kenmerk dat die meestal beneden breder is dan op stuurhoogte. Zal wel een beetje wringen zijn geweest, maar kan wel.
Ik heb ook het idee dat de politie bij ons motorrijders niet zo zeer kijkt naar wat we doen, maar vooral hoe we het doen. Gaat het rustig, beheerst of scheur je er lomp omheen? In dat laatste geval zul je waarschijnlijk gewoon een boete krijgen.kneusteun schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:35:
[...]
Mijn ervaring is dat bijna elke agent je groot gelijk geeft.
Ik kruip er bij een stoplicht (ik moet er vrijwel altijd voor stoppen, dus stoplicht) ook vaak tussendoor. Vaak houden mensen daar wel rekening mee ook, al heb je altijd wel zo'n eikel die 'm gewoon rechts op z'n rijstrook zet zodat je er niet langs kunt.
Oh, en pekel... Da's waarom de Div900 nu niet meer buiten komt, dat ding heeft in z'n hele leven geen pekel gezien en daarom is hij nog zo netjes. Dat wil ik ook graag zo houden
De voetsteunen voor de bijrijder heb ik altijd ingeklapt, als ik ze überhaupt aan de motor laat zitten. Ik heb wel een paar keer iemand achterop gehad maar ik vind 't maar vervelend rijden omdat ze toch vaak de verkeerde kant op gaan leunen bijvoorbeeld

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
En ja er was genoeg ruimte en het stoplicht nog maar kort op rood. Mijn fout was om strak voor de voorste auto te gaan staan en door dat bochtje wat ik daarvoor maakte haakte ik die bumper, kan ook zijn dat de auto die manoeuvre niet leuk vond en wat doorhaalde maar dat weet ik niet zeker en kan dat ook niet bewijzen.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Zeker, en ik ook, maar deze redenering krijg je wel als preek mocht je staande gehouden worden. Ik vind het altijd wel belangrijk om alle relevante info bij een uitspraak te hebben. Ik kies ook voor dat bonnetje in jouw voorbeeld maar terugkomend op die 'frustratie' die ik net noemde en waarvan het oordeel van @noes is 'ik ben al weg voor zij dat zijn' (implicerend dat je geen hinder en dus geen frustratie hebt veroorzaakt) - veel mensen ervaren al frustratie door het feit dat je langszij komt. Velen interpreteren dat als 'je vind jezelf belangrijker dan de rest' en het 'kwaad' dat dan geschied is reputatieschade voor 'de motorrijder'. En daar til ik ook best zwaar aan omdat de collectieve verdraagzaamheid belangrijk is voor het o.a. in stand houden van ons 'recht' om door files te rijden. We willen niet met 'minder' eindigen door meer te 'nemen'.KillaZ schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:16:
[...]
Ik ben op de motor gaan zitten inderdaad, met het uitgangspunt dat iedereen in het verkeer oplet.
Maar goed, de gemiddelde motorrijder neemt het verkeer wel iets serieuzer (qua opleiding en vervolgopleidingen) dan de gemiddelde automobilist (die met cruesli + koffie en eyeliner/krant/telefoon door de file laveert) en ik ben nu ik de opleiding volg geschrokken van hoeveel de gemiddelde automobilist niet weet en niet goed doet. Eigenlijk zou die verlenging van je pasje elke tien jaar een rijproef moeten bevatten, dan zouden de files snel verleden tijd zijn.
Dan wat je zegt over het ertussendoor rijden... Bij een stoplicht mag dat infeite natuurlijk niet, maar de reden waarom we dat doen mag duidelijk zijn. Dat kunnen automobilisten frustrerend or arrogant vinden, het is een keuze voor meer veiligheid die helaas nodig is zolang automobilisten (niet alle maar wel een flink aantal) hun telefoon belangrijker vinden dan het overige verkeer. In een wereld waar iedereen de aandacht bij het verkeer heeft is het voor ons niet nodig om ertussen te gaan rijden/staan.
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Oh zeker weten. Toch denk ik dat als oom agent een paar keer meerijdt hij heel wat extra bonnetjes en soms zelfs een invordering obv art. 5 kan doen. De keren dat ik dit seizoen al "expres" geblokeerd ben in de files (met name op de A10) is echt bizar.HTT-Thalan schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 12:44:
[...]
Zeker, en ik ook, maar deze redenering krijg je wel als preek mocht je staande gehouden worden. Ik vind het altijd wel belangrijk om alle relevante info bij een uitspraak te hebben. Ik kies ook voor dat bonnetje in jouw voorbeeld maar terugkomend op die 'frustratie' die ik net noemde en waarvan het oordeel van @noes is 'ik ben al weg voor zij dat zijn' (implicerend dat je geen hinder en dus geen frustratie hebt veroorzaakt) - veel mensen ervaren al frustratie door het feit dat je langszij komt. Velen interpreteren dat als 'je vind jezelf belangrijker dan de rest' en het 'kwaad' dat dan geschied is reputatieschade voor 'de motorrijder'. En daar til ik ook best zwaar aan omdat de collectieve verdraagzaamheid belangrijk is voor het o.a. in stand houden van ons 'recht' om door files te rijden. We willen niet met 'minder' eindigen door meer te 'nemen'.
Maar goed, de gemiddelde motorrijder neemt het verkeer wel iets serieuzer (qua opleiding en vervolgopleidingen) dan de gemiddelde automobilist (die met cruesli + koffie en eyeliner/krant/telefoon door de file laveert) en ik ben nu ik de opleiding volg geschrokken van hoeveel de gemiddelde automobilist niet weet en niet goed doet. Eigenlijk zou die verlenging van je pasje elke tien jaar een rijproef moeten bevatten, dan zouden de files snel verleden tijd zijn.
Als mensen in de auto nou eens hun emotie thuislaten en hun ratio meenemen, komen we een stuk verder
K to the KillaZ
In januari op mijn IBKI examen zal één van de punten waar ik grondig op gekeurd zal worden, mijn vergevingsgezindheid zijn. Hoeveel ruimte laat ik voor anderen om fouten te maken en hoe ga ik daar mee om. Daar sturen ze in de lesstof ook echt op aan - defensief rijden en ruimte laten voor andermans fouten. En als ze die dan maken, zuchten en doorgaan (dat zuchten is geïmpliceerd
Iets teveel mensen denken op Amerikaanse wijze, de Zero Sum Game: dat ik iets win betekent niet dat de ander iets verliest.HTT-Thalan schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 12:44:
[...]
Zeker, en ik ook, maar deze redenering krijg je wel als preek mocht je staande gehouden worden. Ik vind het altijd wel belangrijk om alle relevante info bij een uitspraak te hebben. Ik kies ook voor dat bonnetje in jouw voorbeeld maar terugkomend op die 'frustratie' die ik net noemde en waarvan het oordeel van @noes is 'ik ben al weg voor zij dat zijn' (implicerend dat je geen hinder en dus geen frustratie hebt veroorzaakt) - veel mensen ervaren al frustratie door het feit dat je langszij komt. Velen interpreteren dat als 'je vind jezelf belangrijker dan de rest' en het 'kwaad' dat dan geschied is reputatieschade voor 'de motorrijder'. En daar til ik ook best zwaar aan omdat de collectieve verdraagzaamheid belangrijk is voor het o.a. in stand houden van ons 'recht' om door files te rijden. We willen niet met 'minder' eindigen door meer te 'nemen'.
En die frustratie zal er bij sommigen heus zijn, maar ik zorg dat ik er geen last van heb, en zorg ook dat ik extra vlot weg ben als ik voor een auto sta. Als automobilist vind ik t super irritant als er een motor of scooter voor me wringt en vervolgens langzamer is dan ik normaal rijd.
@botoo is het niet gunstiger je verzekeraar schadeloos te stellen door die kosten zelf op je te nemen? Beetje balen, maar is waarschijnlijk snel terugverdiend tov 30eur per maand.
Hey, ik zeg niet dat het rationeel of terecht is, alleen dat het zo is. Als een motor of scooter zich langs mij wurmt hoop ik gewoon vooral dat ze mijn lak intakt laten, verder zal het me worst wezen. En in de file hou ik gewoon midden aan en kijk ik extra goed als ik moet wisselen.noes schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 14:16:
[...]
Iets teveel mensen denken op Amerikaanse wijze, de Zero Sum Game: dat ik iets win betekent niet dat de ander iets verliest.
En die frustratie zal er bij sommigen heus zijn, maar ik zorg dat ik er geen last van heb, en zorg ook dat ik extra vlot weg ben als ik voor een auto sta. Als automobilist vind ik t super irritant als er een motor of scooter voor me wringt en vervolgens langzamer is dan ik normaal rijd.
@botoo is het niet gunstiger je verzekeraar schadeloos te stellen door die kosten zelf op je te nemen? Beetje balen, maar is waarschijnlijk snel terugverdiend tov 30eur per maand.
Je merkt gewoon de laatste jaren steeds meer frustratie/woede/aggressie in het verkeer en veel mensen hebben een steeds korter lontje.
Als de schade 300 is wel maar bij 3000 weer niet. Ik moet eerst afwachten wat de schade werkelijk is.noes schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 14:16:
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Schadeherstel bedrijf wat ik via werk wel eens gebruik gebeld en was gefixed voor 200 euro, uitdeuken en opnieuw in de lak.
Ik had ook een hogere prijs verwacht, maar schijnbaar valt het allemaal erg mee. Je kan natuurlijk altijd de andere partij vragen of ze al een offerte hebben voor het herstel.
en wat me daarin opvalt is hoe stabiel een rijdende motorfiets eigenlijk is. Ik zie meerdere doelbewuste aanrijdingen (door de politie, in de US is dat soms een geaccepteerde techniek om iemand tot stoppen te dwingen) maar in veel gevallen blijft de fiets gewoon overeind en komt hij met een dot gas gewoon weer weg. Zelfs direct op het achterwiel, een duw van de zijkant of gewoon geplet worden tussen auto en vangrail, zodra de 'verstoring' weg is en je hebt geen structurele issues (aandrijving oid) kun je gewoon doorrijden.
Niet dat ik de praktijken in de video aanmoedig, maar het is wel prettige kennis voor wanneer je een keer wat raakt op de weg - gisteren viel er een steen of beukenoot oid onder mijn voorwiel @ 50km/h en die schoot precies zo dat mijn voorwiel naar rechts verplaatste en mijn achterwiel naar links. We hebben het hier waarschijnlijk over niet meer dan een centimeter maar je voelt hem behoorlijk natuurlijk. Het was voorbij voor ik goed en wel besefte wat er gebeurde en de fiets ging gewoon kaarsrecht vooruit.
Ook de reden dat een zwaardere motor makkelijker (even kort door de bocht (nu pun intended) )zijn spoor houdt in zand.
Dit heb je niet bij je rijlessen gehad?
Daar gaat het niet om, mijn punt is tot waar die stabiliteit gaat - en dat is blijkbaar écht heel ver. Zelfs een aanrijding met een zware auto kun je nog 'redden'. Ik hoop dat het eender wie wat meer vertrouwen geeft op de openbare weg.kneusteun schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:41:
Dit heb je niet bij je rijlessen gehad?
Daar ging het mij juist wel omHTT-Thalan schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:46:
[...]
Daar gaat het niet om, mijn punt is tot waar die stabiliteit gaat - en dat is blijkbaar écht heel ver. Zelfs een aanrijding met een zware auto kun je nog 'redden'. Ik hoop dat het eender wie wat meer vertrouwen geeft op de openbare weg.
Voor mijn eerste rijles kreeg ik eerst wat video's op een laptop voorgeschoteld.
Van fouten en de gevolgen maar dus ook gek doen en trappen tegen een rijdende motor en hoe die zichzelf weer richt (met uitwijken voor hert of auto bijvoorbeeld), ging nog verder over speedwobble en hoe je met gewicht verplaatsing dat simpel kan oplossen dat soort meuk je kent het.
Bij eerste les AVB ging hij ook wel eens duwen bijvoorbeeld als ie naast je ging rijden (als je te stijf zat dan had ie het meteen door), op de weg zocht ie zand,trappen en grind op. "want je kan dat beter oefenen op de les fiets dan met je eigen motor"
Ik weet oprecht niet of dit standaard is, mijn hele familie en vriendin hebben allemaal dezelfde instructeur gehad voor hun A
Een van mijn laatste lesen was zelfs in de sneeuw, hij belde me om te zeggen dat ik gewoon moest komen en dat we even 1 op 1 in de sneeuw gingen rijden omdat hij daar wel zin in had.

Voor dat ik het AVB-examen mag afnemen heb ik nog 3 lessen.
Waarschijnlijk begin 2025 heb ik mijn AVD-examen!
Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl
Proficiat!Slayer schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 16:01:
Gisteren geslaagd voor mijn theorie-examenen op 5 december heb ik mijn AVB-examen.
Voor dat ik het AVB-examen mag afnemen heb ik nog 3 lessen.
Waarschijnlijk begin 2025 heb ik mijn AVD-examen!
Zo zat ik rond deze tijd vorig jaar ook, eind november geslaagd voor AVG, en eind januari voor AVD. Bereid je er maar op voor dat het koud wordt met de AVD lessen.
Succes, en vooral, veel plezier!
Nee dit was geen onderdeel in mijn rijles al moet ik zeggen dat ik wel een hele fijne instructeur had die ook bij -5 nog op kwam dagen. En ik vind je suggestie ook erg goed, dat is precies de soort 'buiten het gebaande pad' instructie die ik mijn studenten wil meegeven want het kweekt gewoon vertrouwen.kneusteun schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:59:
[...]
Daar ging het mij juist wel om
Voor mijn eerste rijles kreeg ik eerst wat video's op een laptop voorgeschoteld.
Van fouten en de gevolgen maar dus ook gek doen en trappen tegen een rijdende motor en hoe die zichzelf weer richt (met uitwijken voor hert of auto bijvoorbeeld), ging nog verder over speedwobble en hoe je met gewicht verplaatsing dat simpel kan oplossen dat soort meuk je kent het.
Bij eerste les AVB ging hij ook wel eens duwen bijvoorbeeld als ie naast je ging rijden (als je te stijf zat dan had ie het meteen door), op de weg zocht ie zand,trappen en grind op. "want je kan dat beter oefenen op de les fiets dan met je eigen motor"
Ik weet oprecht niet of dit standaard is, mijn hele familie en vriendin hebben allemaal dezelfde instructeur gehad voor hun A![]()
Een van mijn laatste lesen was zelfs in de sneeuw, hij belde me om te zeggen dat ik gewoon moest komen en dat we even 1 op 1 in de sneeuw gingen rijden omdat hij daar wel zin in had.
zeker, zeker
Dat is dan een van de betere instructeurs. Mijn instructeur (dit was rond 1992, mind you) was ook wel goed en gaf veel praktische tips, maar ging niet zo ver als die van jou. Jaren later echter, toen ik een KNMV VRO cursus ging doen, bleek hij inmiddels KNMV instructeur geworden te zijn en gaf hij mij daar weer les. Zo'n cursus is ook heel erg aan te bevelen. Je moet allerlei acrobatische toeren uithalen op je motor om te laten zien hoe stabiel ie is. Ook over een schuin geplaatste richel rijden met losse handen, om te laten zien dat je stuur dan echt niet omklapt en je gewoon rechtdoor blijft rijden. Dat soort oefeningen zijn nuttig, omdat veel rijders in bepaalde gevallen zichzelf onderuit remmen omdat ze niet weten dat hun motor makkelijk om kan gaan met bepaalde bewegingen of obstakels.kneusteun schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:59:
[...]
De bekende proef om over een autoband (losse band, zonder velg) heen te rijden was optioneel, maar ik heb 'm gedaan. Zo leer je dat je voor zo'n obstakel niet persé moet uitwijken als dat niet meer gaat, maar er gewoon overheen kan. Je hoeft dus niet direct een noodstop te maken. Kan wel natuurlijk, als dat veilig kan, maar je brengt jezelf soms alleen maar in gevaar. Dergelijke cursussen geven je een veel zekerder gevoel op de weg. Heel nuttig.
Alleen zijn sommige vaardigheden ingehaald door de techniek. ABS en weetikwatvoor gizmo's er tegenwoordig allemaal (soms zelfs standaard) aanwezig zijn op de motor, zorgen ervoor dat een noodstop niet langer gevaarlijk hoeft te zijn, zelfs in een bocht. Maar goed, de skills zijn zeker nuttig.
Ja, maar veel meer dan een 'we weten het tarief zelf ook nog niet' was het niet.ozzynator schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 17:14:
@_Apache_ ook post van de belastingdienst gekregen?
En zelfs als het hetzelfde tarief voor een ice gaat worden is dat niet echt een bezwaar.
Alhoewel het relatief gezien tov de brandstof wel een groot deel is,

Ik verwacht overigens dat het uitgezonderd blijft, het aandeel aan ev motoren is zoo laag, dat het geen indruk maakt op de financiën.
Anyway, we zijn weer 8k km verder, volgende week een onderhoudsbeurt.
[ Voor 11% gewijzigd door _Apache_ op 15-11-2024 18:22 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Dat met die autoband is inderdaad ook iets wat hij zei, beter poging gecontroleerd een haas of stuk hout te raken dan jezelf onderuit remmen of gekke stuurbewegingen te gaan maken en een tegenligger raken.mphilipp schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 18:00:
[...]
Dat is dan een van de betere instructeurs. Mijn instructeur (dit was rond 1992, mind you) was ook wel goed en gaf veel praktische tips, maar ging niet zo ver als die van jou. Jaren later echter, toen ik een KNMV VRO cursus ging doen, bleek hij inmiddels KNMV instructeur geworden te zijn en gaf hij mij daar weer les. Zo'n cursus is ook heel erg aan te bevelen. Je moet allerlei acrobatische toeren uithalen op je motor om te laten zien hoe stabiel ie is. Ook over een schuin geplaatste richel rijden met losse handen, om te laten zien dat je stuur dan echt niet omklapt en je gewoon rechtdoor blijft rijden. Dat soort oefeningen zijn nuttig, omdat veel rijders in bepaalde gevallen zichzelf onderuit remmen omdat ze niet weten dat hun motor makkelijk om kan gaan met bepaalde bewegingen of obstakels.
De bekende proef om over een autoband (losse band, zonder velg) heen te rijden was optioneel, maar ik heb 'm gedaan. Zo leer je dat je voor zo'n obstakel niet persé moet uitwijken als dat niet meer gaat, maar er gewoon overheen kan. Je hoeft dus niet direct een noodstop te maken. Kan wel natuurlijk, als dat veilig kan, maar je brengt jezelf soms alleen maar in gevaar. Dergelijke cursussen geven je een veel zekerder gevoel op de weg. Heel nuttig.
Alleen zijn sommige vaardigheden ingehaald door de techniek. ABS en weetikwatvoor gizmo's er tegenwoordig allemaal (soms zelfs standaard) aanwezig zijn op de motor, zorgen ervoor dat een noodstop niet langer gevaarlijk hoeft te zijn, zelfs in een bocht. Maar goed, de skills zijn zeker nuttig.
Ja die man is echt goud waard, reed ook dag en nacht op de motor rond, had de eerste of tweede 1200GS die 300.000 had aangetikt. Na de lessen ging hij vaak een weekendje toeren door Europa om op maandag weer kalm aan door te rijden met de lessen.
Kwam hem toevallig tegen toen ik een guzzi aan het testen was en door mede hem uiteindelijk een T7 weten te vinden. Hij rijdt ondertussen met een T6 alle TET routes in Europa af.
Maar kan ook van matige leerlingen goede (in dit geval) motorrijders maken.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Mijn motor instructeur is ook KNMV instructeur en werd ook al vaak ingehuurd door andere partijen om vervolgcursussen te geven. Hij zei ook altijd "De meeste instructeurs leren je slagen voor het examen. Ik wil van mensen een motorrijder maken." en dus zaten er ook altijd dingen in de lessen over zicht halen etc. Die man heeft wel een auto maar doet eigenlijk alles op z'n BMW GS1200, in weer en wind. Ook regelmatig in het buitenland te vinden. Zijn broer heeft ook een rijschool en daar geeft hij dan nog rijles voor de vrachtwagen, die heeft-ie zelf niet maar zo kan hij dat wel aanbiedenmphilipp schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 18:00:
[...]
Dat is dan een van de betere instructeurs. Mijn instructeur (dit was rond 1992, mind you) was ook wel goed en gaf veel praktische tips, maar ging niet zo ver als die van jou. Jaren later echter, toen ik een KNMV VRO cursus ging doen, bleek hij inmiddels KNMV instructeur geworden te zijn en gaf hij mij daar weer les. Zo'n cursus is ook heel erg aan te bevelen.
Later was een vriend van me ook geslaagd voor z'n A en moest er een stuk getoerd worden. Toen ik op een onoverzichtelijk punt verder naar links ging rijden (zicht halen dus) vroeg hij zich af wat ik aan het doen was... Die had ergens anders gelest en dat stukje niet meegekregen. Jammer wel.
[ Voor 15% gewijzigd door Destruction op 16-11-2024 09:25 ]
Nieuwe lampjes gehaald, gemonteerd en ... niks
Kabels af en aan, toen weer licht.
Maar...
Rechts licht op alsof de remschakelaars geactiveerd zijn en links licht gewoon normaal op en reageert ook goed op de schakelaars. Toch stiekem even geprobeerd om te starten, alleen maar rondgaan, niet eens aanslaan

Stiekem toch een project gekregen voor deze winter
Hoe ik het heb begrepen - maar dat kan dus zeker ook fout zijn - is bij een stoplicht naar voren rijden inderdaad niet toegestaan. Tenminste, als je via een baan rijdt waarbij je eigenlijk voorsorteert voor een andere richting. Stel: er zijn twee rijstroken. Eéntje rechtdoor en eentje naar links. Als je rechtdoor moet, dan mag je niet via links naar voren, om hem dan bij de rijstrook rechtdoor vooraan te zetten. Het strafbare feit is dan volgens mij 'het niet volgen van de aangegeven rijrichting'. Hier is ook wel eens een gerechtelijke uitspraak over geweest, vast wel in dit topic voorbij gekomen.Destruction schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 13:13:
Dan wat je zegt over het ertussendoor rijden... Bij een stoplicht mag dat infeite natuurlijk niet, maar de reden waarom we dat doen mag duidelijk zijn. Dat kunnen automobilisten frustrerend or arrogant vinden, het is een keuze voor meer veiligheid die helaas nodig is zolang automobilisten (niet alle maar wel een flink aantal) hun telefoon belangrijker vinden dan het overige verkeer. In een wereld waar iedereen de aandacht bij het verkeer heeft is het voor ons niet nodig om ertussen te gaan rijden/staan.
Echter, als er bij het stoplicht twee rijstroken voor rechtdoor zijn, mag je volgens mij wel tussen die twee rijstroken door. Dan is het net als filerijden.
@HTT-Thalan Kun jij hier misschien een verlossend antwoord over geven?
Verder moet ik toegeven dat ik me met filerijden op de snelweg ook niet altijd netjes aan de gedragscode houd. Met alarmlichten aan merk ik gewoon dat automobilisten je eerder zien en aan de kant gaan. En soms ook wel eens met iets meer dan 10 km/h verschil er doorheen. Maar als ik soms zie hoe anderen dat doen

Vorig jaar met lessen mocht het niet. Gewoon de voor jou gunstigste baan kiezen en daar blijven rijden of staan.Hompu schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 14:00:
[...]
Echter, als er bij het stoplicht twee rijstroken voor rechtdoor zijn, mag je volgens mij wel tussen die twee rijstroken door. Dan is het net als filerijden.
zeker, zeker
Als je het met beleid doet, dan mag het nog steeds niet, maar de kans op een boete wordt wel klein.
Ik heb van de week een stukje afgesloten rijbaan meegepakt (rood kruis). Vanwege een ongeluk werd de rechterbaan afgekruisd. Iedereen ging al vroeg naar links, ik ook. Maar vanwege alle blauwe lichtjes (afleiding), donker, slecht zicht, was ik bang weg te vallen met mijn kleine achterlichtje. Toen ik een snel achterop komende auto zag, ben ik toch maar weer naar rechts gedoken, heb 2-3 auto's ingehaald, en heb weer ingevoegd.
Strikt gezien had dat niet gemogen. Maar op dat moment had ik dat er voor over om niet in een sandwich terecht te komen.
En als daar een boete voor zou worden uitgeschreven, so be it. Dan heb je wel écht een 'letter-van-de-wet-agent' te pakken, want de enige intentie was duidelijk mijn eigen veiligheid.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik heb me er een tijdje terug over gebogen n.a.v. een discussie op LI. De wet specificeert niet hoeveel voertuigen er gebruik mogen maken van een rijstrook. Daaruit volgt dat filteren in principe niet verboden is voor andere voertuigen dan motoren, het is alleen fysiek niet haalbaar door de breedte van auto's en rijstroken, en motoren 'kunnen' het dus gewoon vermits ze (zoals iedereen) artikel 5 in acht houden.Hompu schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 14:00:
[...]
Hoe ik het heb begrepen - maar dat kan dus zeker ook fout zijn - is bij een stoplicht naar voren rijden inderdaad niet toegestaan. Tenminste, als je via een baan rijdt waarbij je eigenlijk voorsorteert voor een andere richting. Stel: er zijn twee rijstroken. Eéntje rechtdoor en eentje naar links. Als je rechtdoor moet, dan mag je niet via links naar voren, om hem dan bij de rijstrook rechtdoor vooraan te zetten. Het strafbare feit is dan volgens mij 'het niet volgen van de aangegeven rijrichting'. Hier is ook wel eens een gerechtelijke uitspraak over geweest, vast wel in dit topic voorbij gekomen.
(...)
Om dat verder geleiding te geven, zijn er gedragregels geformuleerd die wij allemaal wel kennen zoals niet meer dan 10km/u verschil, max 50, geen alarmlichten etc etc.
Maar: er wordt ook geschreven 'bij file'. En de definitie van een file omvat niet een rij auto's die verplicht moet wachten op een verkeerslicht:
Wikipedia: File (verkeer)
daaruit volgt dus dat men 'mag aannemen' dat een rij auto's voor een verkeerslicht geen file betreft, en filteren dus niet onder de gedragsregels wordt gedekt. Dat maakt het nog steeds niet strikt verboden, maar zoals al is gezegd door velen ligt het eraan 1) hoe je het doet 2) waar je het doet en 3) wie het ziet (type agent). Je bent in ieder geval niet meer 'beschermd' door de geldende afspraken en omdat het bij een stoplicht allemaal wat krapper is loop je sneller tegen een art 5 aan. Immers, bij bollend verkeer (zoals in een snelwegfile) is het makkelijker ruimte te maken als automobilist en staan de auto's niet bumper aan bumper.
[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 16-11-2024 15:25 ]
Daarbij komt dat een stoplicht de onhebbelijke gewoonte heeft om zo nu en dan op groen te springen. Nou zijn de meeste automobilisten niet van het type Verstappen, dus meestal ben je met de motor snel genoeg ALS je (bijna) vooraan staat. Maar als je nog tussen de auto's aan het rijden bent en ze staan lekker dicht op elkaar, kan het zomaar tot onveilige situaties leiden. Je bent dan overgeleverd aan de vriendelijkheid van de automobilisten om je er weer even tussen te laten.HTT-Thalan schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 15:17:
Je bent in ieder geval niet meer 'beschermd' door de geldende afspraken en omdat het bij een stoplicht allemaal wat krapper is loop je sneller tegen een art 5 aan. Immers, bij bollend verkeer (zoals in een snelwegfile) is het makkelijker ruimte te maken als automobilist en staan de auto's niet bumper aan bumper.
Dat zou zomaar een overweging kunnen zijn van een agent om je alsnog erop aan te spreken of een prent te geven. Dus zoals gezegd: het hangt af van de situatie, hoe je het doet en het type agent speelt idd ook een rol. Ik zie hier in Rotterdam motorrijders van het soort waar ik mij voor schaam. Die staan 'm bij het stoplicht effe lekker in de begrenzer te trekken enzo. Heerlijke types...not. Krijg altijd zin om naar buiten te gaan met een honkbalknuppel om hun helmen even te testen.
Behalve dat mag je ook gewoon niet over de stopstreep voor een verkeerslicht, als dat op rood staat. Piep je voor en ga je over die streep, rij je feitelijk door rood.mphilipp schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 18:05:
[...]
Daarbij komt dat een stoplicht de onhebbelijke gewoonte heeft om zo nu en dan op groen te springen. Nou zijn de meeste automobilisten niet van het type Verstappen, dus meestal ben je met de motor snel genoeg ALS je (bijna) vooraan staat. Maar als je nog tussen de auto's aan het rijden bent en ze staan lekker dicht op elkaar, kan het zomaar tot onveilige situaties leiden. Je bent dan overgeleverd aan de vriendelijkheid van de automobilisten om je er weer even tussen te laten.
Dat zou zomaar een overweging kunnen zijn van een agent om je alsnog erop aan te spreken of een prent te geven. Dus zoals gezegd: het hangt af van de situatie, hoe je het doet en het type agent speelt idd ook een rol. Ik zie hier in Rotterdam motorrijders van het soort waar ik mij voor schaam. Die staan 'm bij het stoplicht effe lekker in de begrenzer te trekken enzo. Heerlijke types...not. Krijg altijd zin om naar buiten te gaan met een honkbalknuppel om hun helmen even te testen.
En toch gewoon doen he
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Als ik achteraan moet staan houd ik spiegels in de gaten en knijp ik een paar keer de handrem in, dan val je ook al meer op.
[ Voor 27% gewijzigd door Boudewijn op 17-11-2024 10:37 ]
En sowieso een autolengte afstand houden. Dan ziet achteropkomend verkeer je beter en heb je ook nog kans om een vluchtroute te nemen.Boudewijn schreef op zondag 17 november 2024 @ 10:37:
Ik kijk meestal hoe de auto's staan , is er weinig ruimte of is het in een bocht en staan er vrachtwagens... Dan accepteer ik de risico's van achteraan staan sneller.
Als ik achteraan moet staan houd ik spiegels in de gaten en knijp ik een paar keer de handrem in, dan val je ook al meer op.
Meestal probeer ik dat te doen terwijl we nog rijden.
[ Voor 4% gewijzigd door Joris748 op 17-11-2024 10:46 ]
Dat laatste sowieso. Als een auto hem in zinn achteruit gooit wil je ook nog wat kunnen (lees wegrijden)Joris748 schreef op zondag 17 november 2024 @ 10:45:
[...]
En sowieso een autolengte afstand houden. Dan ziet achteropkomend verkeer je beter en heb je ook nog kans om een vluchtroute te nemen.
In Nijmegen zijn er wegen die tegenwoordig 50 km/u zijn, maar vroeger 70 km/u of zelf gewoon snelweg waren en nog gewoon die oude rijstrook breedte hebben. Iedereen rijdt dan ook 80 km/u de Waalbrug over de stad uit. Je mag daar maar 50 km/u, maar veel wegen in Nijmegen zijn dus nog niet opnieuw ingericht om de huidige snelheidslimiet te weerspiegelen.Joris748 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 07:44:
[...]
Was het dan niet al wishfull thinking dat er genoeg ruimte was, als het letterlijk op de voetsteunen bleef hangen?
Ik waag me er vaak niet meer aan. Omdat de auto's veel breder zijn dan 20 jaar geleden, is er vaak niet genoeg ruimte meer om naar voren te kruipen.
Een oude snelweg met 3,5 m geeft meer ruimte om te filteren dan 2,75m.
Ik kies goed de plekken waar ik er tussendoor ga bij de verkeersregelinstallaties (VRI's, geen stoplichten) en of ik er zelf zin in heb. Vaak genoeg rij ik binnen Nijmegen gewoon mee in de rij.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
veel te duur, die kocht ik na een bod bij motorhuis venlo voor 9500 euri... toen kon ik hem niet laten staanBommes schreef op donderdag 14 november 2024 @ 17:02:
[...]
Als ik nu kijk: net geen 15k voor een compleet stock 690 enduro R
[Afbeelding]
Ik kan nog niet zeggen dat ik dat goedkoop vind..![]()
Verre van zelf, wat een belachelijke zak geld voor een ding waar nog dik geld tegenaan niet om een beetje comfy te maken. Zadel, schermpje/torentje, valbeugeltje, footpegs, enz.
Een nieuwe Tuareg is gewoon 1000 euro goedkoper dan dat.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Zal ook wel lekker licht sturen aan de voorkantChakotay schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:39:
[Afbeelding]
Zo kun je natuurlijk ook iemand achterop meenemen...
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Als vervanger van de RT is er nu een Yamaha FJR 1300 uit 2001 met 74000km op de teller voor in de plek gekomen.
Eerste modificatie inmiddels al uitgevoerd aan de FJR, en dat is de kaarsjes die als ledlampen door moesten gaan, vervangen door fatsoenlijke verlichting. (links is nieuw, rechts is oud)
@LankHoar @Chakotay @timmie271 zou een van jullie de RT uit de openingspost willen halen, en daar de FJR voor in de plaats willen zetten?
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
En tadaa sinds vanmiddag gewoon non-stop al sneeuw?!?
Dan was ie niet van Rijkswaterstaat.kneusteun schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:54:
Ik dacht vanochtend nog "zag ik nu echt een stooiwagen"
En tadaa sinds vanmiddag gewoon non-stop al sneeuw?!?
Hier (regio Arnhem-Nijmegen) was er net wel wat natte sneeuw. Inmiddels niet meer en het bleef ook niet liggen. Hopelijk valt het mee. Ben van plan om deze weken nog wel een paar keer de motor te pakken.
Edit:
@kneusteun Zoals ik naar het kaartje kijk, lijkt alleen de route te zijn aangegeven. Volgens mij staat er niet of er wel/niet gestrooid is. Handige kaart wel overigens.
[ Voor 14% gewijzigd door Hompu op 19-11-2024 15:14 ]
Denk dat strooiwagen was die vast wat bruggen gaat doen ofzo.
edit: https://geoportaal.ensche...56a754c45982daf1bf780c26c
misschien ben ik gek, maar is nu alles met kleur gedaan? of is er niks gedaan? of is mijn browser de weg kwijt?
[ Voor 39% gewijzigd door kneusteun op 19-11-2024 15:07 ]
Volgens mij is het alleen een strooiroute; de wegen die gestrooid worden indien nodig.
Het is geen actuele kaart die aangeeft waar die daadwerkelijk gestrooid is.
Balen! Fijn dat je zelf nauwelijks schade hebt opgelopen.s006110 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:52:
Een tijdje geleden een ongeluk gehad met de RT... Auto reed weg uit een parkeervak, en had mij compleet gemist. Hierdoor (icm met wat gladheid op een klinkerweg) helaas de RT onderuit geremd, en is helaas economisch total loss... Ben precies op de stoeprand gevallen, waardoor er veel kapschade was, en de cilinderkop voorzien was van een ongewenste brievenbus opening. Gelukkig zelf nauwelijks fysieke schade (lang leve motorkleding).
Als vervanger van de RT is er nu een Yamaha FJR 1300 uit 2001 met 74000km op de teller voor in de plek gekomen.
Interessante keuze om van een RT naar een FJR te gaan. Rijdt toch wel anders, denk ik?
Soms wil je ook gewoon afwisseling vermoed ik, ook al was het “gedwongen” dit keer haha.voz schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 17:28:
[...]
Balen! Fijn dat je zelf nauwelijks schade hebt opgelopen.
Interessante keuze om van een RT naar een FJR te gaan. Rijdt toch wel anders, denk ik?
Af en toe wat anders rijden is leuk.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Het was inderdaad een soort van onvrijwillig… nou had ik voor de RT een Honda VFR800 Vtec… en de FJR was eigenlijk wel altijd een soort van guilty pleasure en kwam op mijn pad voor een goed bedrag, net zoals de RT destijds voor een goed bedrag op mijn pad kwamvoz schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 17:28:
[...]
Balen! Fijn dat je zelf nauwelijks schade hebt opgelopen.
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Rijkswaterstaat is vandaag begonnen met strooien. Zo te zien vooral in Limburg en het oosten.Hompu schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:59:
[...]
Dan was ie niet van Rijkswaterstaat.
Hier (regio Arnhem-Nijmegen) was er net wel wat natte sneeuw. Inmiddels niet meer en het bleef ook niet liggen. Hopelijk valt het mee. Ben van plan om deze weken nog wel een paar keer de motor te pakken.
Edit:
@kneusteun Zoals ik naar het kaartje kijk, lijkt alleen de route te zijn aangegeven. Volgens mij staat er niet of er wel/niet gestrooid is. Handige kaart wel overigens.
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Als het dan daarna nog een periode wat beter weer wordt, mag ze nweer naar buiten. Maar echte pekel heb ik geen zin in en heeft de dame huisarrest.
Echte pekel? Wat is neppe pekel? En ben je dan vooral bezorgd om je dame?DrivinUCrazy schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:41:
Als het dan daarna nog een periode wat beter weer wordt, mag ze nweer naar buiten. Maar echte pekel heb ik geen zin in en heeft de dame huisarrest.
Zondag wordt het namelijk alweer warm lijkt het. Is de pekel dan niet al weg gespoeld? En zo niet kun je dan niet gewoon rijden en daarna even afspoelen?
Zoveel vragen.
Ik heb wel nog steeds het plan om er een pekelhok bij te kopen, misschien wel een CB500 zoals @HTT-Thalan heeft. Mag een lelijk hok zijn, en geen zonde om naast de pekel ook bloot te stellen aan misbruik door af en toe eens te doen alsof het een brommertje is
Jammer dat mijn in nieuwstaat verkerende youngtimer met 7400km op de teller het eerste is wat ter gedachte komt bij een pekelhokDestruction schreef op woensdag 20 november 2024 @ 17:40:
Ik ben 't met @DrivinUCrazy eens. Ik heb motoren gehad die al wel eerder met pekel in aanraking waren gekomen, en dan vond ik gewoon rijden en daarna wat afspoelen ook prima. Bij m'n huidige motor is duidelijk zichtbaar dat deze nog nooit pekel heeft gezien, en dat wil ik graag zo houden dus ook de Diversion blijft binnen zolang er pekel ligt.
Ik heb wel nog steeds het plan om er een pekelhok bij te kopen, misschien wel een CB500 zoals @HTT-Thalan heeft. Mag een lelijk hok zijn, en geen zonde om naast de pekel ook bloot te stellen aan misbruik door af en toe eens te doen alsof het een brommertje isMaar ik ben dé fiets daarvoor nog niet tegen gekomen en het heeft ook nog niet echt prioriteit
Als het een periode mooi weer is, en de pekel vrijwel is weggespoeld, en de wegen zijn droog, dan ga ik rijden.WilbertNeems schreef op woensdag 20 november 2024 @ 17:06:
[...]
Echte pekel? Wat is neppe pekel? En ben je dan vooral bezorgd om je dame?
Zondag wordt het namelijk alweer warm lijkt het. Is de pekel dan niet al weg gespoeld? En zo niet kun je dan niet gewoon rijden en daarna even afspoelen?
Zoveel vragen.
Dat er dan toevallig een brugje wordt gestrooid, so be it.
Maar als alles wordt gestrooid, de wegen nat zijn en alles dus ook opspat (=echte pekel)... Dan blijft ze binnen.
Grappig wel, want op mijn vorige motor gaf ik er minder om, al was ik er nog steeds zuinig op. Misschien omdat die al 5 jaar oud was toen ik die kocht.
Ik doel natuurlijk vooral op oude naked, hoeft niet veel vermogen te hebben, etc. etc. Zo'n CB zou best in dat plaatje kunnen passen denk ikHTT-Thalan schreef op woensdag 20 november 2024 @ 18:03:
[...]
Jammer dat mijn in nieuwstaat verkerende youngtimer met 7400km op de teller het eerste is wat ter gedachte komt bij een pekelhok.
Daarom hoeft zo'n ding voor mij ook niet in nieuwstaat te zijn. Als de technische staat maar goed is (of in ieder geval een goede basis heeft).
Kon je bij je vorige motor er duidelijk aan af zien dat deze pekel had gezien?DrivinUCrazy schreef op woensdag 20 november 2024 @ 18:10:
[...]
Grappig wel, want op mijn vorige motor gaf ik er minder om, al was ik er nog steeds zuinig op. Misschien omdat die al 5 jaar oud was toen ik die kocht.
En waarom hoor je hier bij moderne auto's eigenlijk nooit wat over; die worden in de regel ook niet elke winter met tectyl behandeld bijvoorbeeld. Daar rijden we allemaal dom mee door.
Om zoveel mogelijk chrome te kunnen plaatsen, denk ik aan dit luchtfilter: https://www.arlenness.com...ig-sucker%E2%84%A2-chrome
Dan is hij ook gelijk klaar voor stage 2 tuning, wat ik nog wel van plan ben. Liefst stage 3 maar iets met monies
De website van Red Thunder doet het momenteel niet, maar ik denk dat ik daar een chrome 2-in-1 van wil. Ik vind die echt super klinken. Hoewel ik de Bassani chrome 2-in-1 (Road Rage) wel net wat mooier vind. Maar geluid is ook wel belangrijk natuurlijk
En gezien mijn start problemen ook blijven terugkeren, wil ik er nu een beter accu in plaatsen. Iemand van de club uit Italië heeft exact dezelfde bike als ik, zelfde bouwjaar, en versleet vorig jaar ook al 2-3 accu's. Toen heeft hij deze gekocht en voila, opgelost: https://www.bol.com/nl/nl...lithium/9300000042904742/
Zo veel pekel had mijn vorige motor ook niet gezien hoor, en als die al in de pekel kwam werd die netjes afgespoten aan het eind van de dag.
En alsnog, vooral rondom de boutjes was inderdaad wel witte uitslag te zien van aantasting door de pekel.
Jaren lang op mjn Honda XL 500 R in de winter gewoon doorgereden, ook met zware sneeuwval.DrivinUCrazy schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:41:
Komend weekend dan maar de motor poetsen in plaats van rijden. Baal ik wel van, want afgelopen weekend was het nog prima om te rijden maar was ik zelf niet fit.![]()
Kwestie van kwetsbare delen goed in de tectyl zetten en zorgen dat alles goed gesmeerd blijft.
Dik MQP pak aan, goede handschoenen en laarzen, dikke trui en gezichtsmasker onder helm.
Voordeel van de endurobandjes was wel dat ik, bij veel sneeuwval en niet gestrooid, in tegenstelling tot veel auto's, nog wel de dijk op kon rijden, gewoon door de berm
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Vandaag overigens ook een flink stuk moeten rijden. Geen sneeuw wel veel hagel en harde wind gehad in Noord-Holland. Zat uiteindelijk wel een witte aanslag op de motor terwijl daar niet gestrooid was volgens RWS. Na de rit maar even afgespoeld in de wasbox.
[ Voor 17% gewijzigd door cyntax op 20-11-2024 22:50 ]
Over het algemeen zijn motoren hier wat gevoeliger voor dan auto's. En het is ook zo dat over het algemeen mensen wat meer hechten aan de motor dan aan een autoWilbertNeems schreef op woensdag 20 november 2024 @ 22:22:
[...]
Kon je bij je vorige motor er duidelijk aan af zien dat deze pekel had gezien?
En waarom hoor je hier bij moderne auto's eigenlijk nooit wat over; die worden in de regel ook niet elke winter met tectyl behandeld bijvoorbeeld. Daar rijden we allemaal dom mee door.
* Destruction was jarenlang monteur en trof maar zelden auto's met wielkasten die duidelijk regelmatig werden schoongemaakt, om maar iets te noemen. Zolang de buitenkant maar glimt, de rest zal 95% een rotzorg zijn.
Da's nogal aan de prijs, je zou eens kunnen informeren bij https://westlandcustoms.com die maken custom op bestelling. Stuur laten redden door nieuwe rubbers is een beetje discutabel imho maar je merkt snel genoeg of het niet meer recht is of dat het niet meer zo stevig als voorheen was.LankHoar schreef op woensdag 20 november 2024 @ 22:29:
De T-bar was gelukkig te redden met andere rubbers, dat scheelt enorm want dat zou zo ~1200 euro extra kosten, en een half jaar kosten qua levertijd + verchromen.
Kan je weinig verkeerd mee doen met dat luchtfilter, er zijn (marginaal) betere maar de prijs schiet gelijk stevig omhoog.Om zoveel mogelijk chrome te kunnen plaatsen, denk ik aan dit luchtfilter: https://www.arlenness.com...ig-sucker%E2%84%A2-chrome
Stage 2 en 3 kan je beter vanaf blijven, zonde van je geld. Stage 1 dikke prima, dan wordt je motor iig echt afgesteld met een goede mapping en niet zo'n milieu eis opgelegde (veel te) schrale afstelling.Dan is hij ook gelijk klaar voor stage 2 tuning, wat ik nog wel van plan ben. Liefst stage 3 maar iets met monies
RT is altijd een beetje lastig te bereiken. Sowieso pas je gewenste stage x laten doen als je je gewenste luchtfilter/uilaat er onder hebt (en naar Laseur https://www.laseur.nl/twincamstage1-5 gaan als het echt goed moet).De website van Red Thunder doet het momenteel niet, maar ik denk dat ik daar een chrome 2-in-1 van wil. Ik vind die echt super klinken. Hoewel ik de Bassani chrome 2-in-1 (Road Rage) wel net wat mooier vind. Maar geluid is ook wel belangrijk natuurlijk
Als je geduld hebt en je wilt wachten op volgend seizoen, dan gaat mijn RT (wel zwart) er onderuit, maar ik heb na mijn cam/chest/pump upgrade ff geen muntjes om nu een J&H te kopen (iets met getrouwd zijn en een ega met andere prioriteiten
Bassani's zijn best mooi maar nogal luid en niet/moeilijk stil te krijgen, RT is daarin een stuk makkelijker. Andere fraaie optie is Malparidos (https://www.malparidosmotoparts.com/malparidosexhaust en ook https://www.clubstyle-eur...aust-system-dyna-5-speed/)
[edit]
Zodiac verkoopt sinds kort ook Red Thunder, da's wel een kortere route. Je moet er wel ff achteraan gaan want het staat nog niet in de catalogus.
[ Voor 3% gewijzigd door botoo op 20-11-2024 23:18 ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Natuurlijk kwam ik net in Helmond aan toen daar de sneeuwbui over kwam.
De motor was dan ook redelijk wit en ik had voor de laatste paar kilometer ook graag skies gehad.

Mijn beperkte offroad ervaring kwam dus wel van pas.
:strip_exif()/f/image/yQF3NXxDxlxoqRdCPIJ1szXt.jpg?f=fotoalbum_large)
De lagers waren niet goed meer, ze waren ook maar aan 1 kant geseald. Misschien waren het wel de originele lagers van deze naven, beetje jammer dat ik deze set wielen met nieuwe spaken en velgen pas een half jaar heb.
:strip_exif()/f/image/PHBYMilcJbO7R4K8TzPQiejs.jpg?f=fotoalbum_large)
De tandwielhouder moest de draaibank op. Paar jaar terug is het vorige lager hierin gelijmd, maar na 100k kilometer was die wel op.
Harley's broer heeft het gat op gedraaid en een bus passend gemaakt. Is het voor de toekomst ook weer opgelost.
:strip_exif()/f/image/69o2uWUvCHG1spVdMEwHy5eq.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik had al aangegeven dat de achterrem slecht op druk kwam.
We konden wat bubbeltjes zien bij de stofring, deze bleef ook plakken aan roest aan de remzuiger.
Met wat zoekwerk had Harley de juiste onderdelen gevonden. De nieuwe remzuiger is voor een NC700, je voelt de bergen koppel al als je er naar kijkt.
Gelukkig komt de klant waarvoor het revisiesetje eigenlijk besteld was pas over twee weken en is het opnieuw besteld.
:strip_exif()/f/image/g6LvrKN6fIWjmYoa9a1BulIZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Op de middenbok zag de kettingspanning er goed uit, maar na een test rondje moest deze toch nog een stuk losser.
Daar nog tips voor om de ketting in 1 keer goed op spanning te zetten @nehal3m, @etwintje of @HTT-Thalan ?
Ik moet mijn onderhoud structureel gaan inplannen, dan hoef je niet iedere 3 jaar je achterrem te reviseren. Maar misschien moet dat toch wel met jaarlijks gemiddeld 21.000 kilometer.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Tsja maar waarom zijn motoren gevoeliger? Wat @cyntax zegt dan misschien, meer kaal metaal.Destruction schreef op woensdag 20 november 2024 @ 22:53:
[...]
Over het algemeen zijn motoren hier wat gevoeliger voor dan auto's. En het is ook zo dat over het algemeen mensen wat meer hechten aan de motor dan aan een auto![]()
* Destruction was jarenlang monteur en trof maar zelden auto's met wielkasten die duidelijk regelmatig werden schoongemaakt, om maar iets te noemen. Zolang de buitenkant maar glimt, de rest zal 95% een rotzorg zijn.
Aangezien mijn plan juist was woon-werk ook in de winter te doen ondertussen wat literatuuronderzoek gedaan (op vooral het motor-forum). Ik denk dat ik maar eens S100 Corrosion Protectant ga gebruiken op de Himalayan. Kaal metaal zijn dan vooral bouten, uitlaat, wat hitteschilden en misschien de spaken en velgen?
Het feit dat mensen meer hechten aan de motor dan aan de auto betekent niet dat het meer roest alleen dat die roest als erger wordt ervaren.
Je kan met gemak 4k korting krijgen. Ik sprak mijn dealer daarover omdat ik in de markt ben voor een nieuwe 1290 SAS.Bommes schreef op donderdag 14 november 2024 @ 17:02:
[...]
Als ik nu kijk: net geen 15k voor een compleet stock 690 enduro R
[Afbeelding]
Ik kan nog niet zeggen dat ik dat goedkoop vind..![]()
Verre van zelf, wat een belachelijke zak geld voor een ding waar nog dik geld tegenaan niet om een beetje comfy te maken. Zadel, schermpje/torentje, valbeugeltje, footpegs, enz.
Een nieuwe Tuareg is gewoon 1000 euro goedkoper dan dat.
In KTM Europa is Nederland het braafste jongetje: gezonde voorraad, goede verkopen en netjes betalen. De rest van Europa zit met enorme overschotten, facturen die niet betaald worden naar KTM waardoor ze in liquiditeit problemen zitten. In hoeverre je dat aan had moeten zien komen laat ik even in het midden als financial
Hoe dan ook, nieuwe modellen gaan met enorme kortingen weg. Het verschil in offerte voor mij qua demo en nieuw was maar 1750 eur. De demo had 5.5k km erop
Garantie gaat trouwens via de dealer, de meesten hebben een externe partij om evetueel daarop terug te vallen.
Ik zou het dus best aandurven een KTM te halen, helemaal omdat die Indiërs nu het hard spelen; het aandeel keldert straks waardoor ze de hele toko voor een prikkie over kunnen nemen en de lening kunnen herfinancieren.
K to the KillaZ
Dit topic is gesloten.