Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.168 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:17
ozzynator schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:28:
[...]

Volgens mij ook voor buitenlanders, de oudste van mevrouw gaat wel eens naar Corsica om daar te touren en die heeft ook van die lelijke stickers op zn helm.
Nog niet misschien dat ik een reflectie sticker op mijn helm ga plakken waarbij ik niet weet wat voor oplosmiddelen er in de lijm zitten.

Volgens mij was het vroegah echt not done, om stickers op je helm te kleven, vanwege die reden.

Sowieso al die kul regeltjes per land.
Paar jaar terug moest je ineens je eigen alcohol testers bij hebben in Frankrijk.
Heb je fietsen achterop een drager moet er een schuin gestreept rood/wit bord achterop zitten in Italië. In sommige landen is het verboden een reserve kannetje benzine bij te hebben, ergens anders is dit juist verplicht, daar is di of dat weer verboden.

Kom op joh, daar ga ik me niet gek door laten maken.
Heel de wereld rijden ze met van die bluetooth setjes op hun helm, Nee in Luxemburg verzinnen ze weer dat dat verboden is..daag. |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 08-11-2024 14:14 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 14:52
Ja al die kutregeltjes doe ik ook niet aan. Over die stickers, die bij mijn Shoei zaten, gingen ook linea recta mee de kliko in.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:39
Ik heb zelf wat stickers gemaakt en op mijn helm geplakt.
Verder niet eens bij nagedacht....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:23

jeroenathome

Een regel tekst

@kneusteun In de Link is uitleg te vinden van wat mogelijk is met reflecterende strepen op voertuigen. Naar mijn weten zijn er met betrekking tot kleding geen wetten of normen.

@Bommes Luxemburg is al bij gedraaid met die regel. Enkele agenten waren te fanatiek met het toepassen van de nieuwe norm voor helmen. De KNMV heeft het onderzocht en het is vaak alleen bij algemene controles dat het problemen geeft.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 13:57
Bommes schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:27:
[...]

Nog niet misschien dat ik een reflectie sticker op mijn helm ga plakken waarbij ik niet weet wat voor oplosmiddelen er in de lijm zitten.
Toen ik mijn helm in Frankrijk kocht werden de stickers door Shoei meegeleverd, dan zal het toch wel in orde zijn. En als ik @ozzynator goed begrijp in NL ook vaak.

Dat ten spijt heb ik de stickers er nooit opgeplakt en daar 3 jaar rond gereden zonder aangehouden te worden (op de motor op zijn minst dan).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:45
jeroenathome schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 15:41:

@Bommes Luxemburg is al bij gedraaid met die regel. Enkele agenten waren te fanatiek met het toepassen van de nieuwe norm voor helmen. De KNMV heeft het onderzocht en het is vaak alleen bij algemene controles dat het problemen geeft.
Die “pechvogel” hangt wel erg vast in de slachtoffer rol moet ik zeggen. Ik twijfel ook over het feit of het wel zijn buurman was die een enorme biosscoopcamera aan zijn helm had hangen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:11
Krijg nou wat, vanaf 3:40 hebben we zelfs een tweaker in beeld. Ik wist wel dat die bij zo'n grote controle was, maar niet dat die op tv kwam. Het boefje!

\/\/ ja maar de rest van jullie ken ik niet in persoon, die ene wel.

[ Voor 19% gewijzigd door DrivinUCrazy op 08-11-2024 19:56 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:42

A13X

Dude

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 18:02:
Krijg nou wat, vanaf 3:40 hebben we zelfs een tweaker in beeld. Ik wist wel dat die bij zo'n grote controle was, maar niet dat die op tv kwam. Het boefje!
Ehhh zelfs meerdere tweakers A13X included...

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 18:02:
En op 6:nog iets nog meer.. aso’s!

Op 4:33 zie ik net wel nog een dikke superdjoek naast een GT staan…

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes
Misdadigers van het ergste soort.

Jullie weten wel van die gasten met een com set aan hun helm.
Filmende met een GoPro, met een veiligheids hesje zonder E-keur. Een helm met een vizier dat niet van het juiste nummertje is voorzien.

Dikke boetes, ter plekke laten betalen, punten op het rijbewijs er op en mogelijkheid tot bezwaar uitgesloten.

#luxemburg

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R0y.
Bommes schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 18:59:
Misdadigers van het ergste soort.

Jullie weten wel van die gasten met een com set aan hun helm.
Filmende met een GoPro, met een veiligheids hesje zonder E-keur. Een helm met een vizier dat niet van het juiste nummertje is voorzien.

Dikke boetes, ter plekke laten betalen, punten op het rijbewijs er op en mogelijkheid tot bezwaar uitgesloten.

#luxemburg
Verdomme het is allemaal veel erger. GEEN hesje!!!! En GEEN verzekeringspapieren want GoPro man had net zijn motor een week en de motoport had gezegd dat alles ok was, en wil nu nooit meer in Luxemburg komen!

Is mij verteld door een voorbijganger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Gopro man had echt wel een … dag moet ik eerlijk toegeven. Die mag nooit meer van zijn vrouw een weekend weg denk ik.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• LucW2
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-07 16:17
Mij kan je ook bijvoegen (Overijssel)
Ik ben 68 jaar, rij motor vanaf mijn 19e.
Mijn tip die ik meegeef aan beginnende toerrijders:
- koop een motor die bij jou rij profiel past, de zware is echt niet de ware.
- bezuinig niet op goede motorkleding, met name niet op de broek.
- koop een navigatie erbij, die verhoogt je rijplezier en monteer deze hoog boven je tellerhuis zodat je altijd zicht op de weg blijft houden (foto)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D0V_3RSh_eL0axu61qCsr-8Sgws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2gCPr7Q73g3gVxyoRzrYWBC0.jpg?f=fotoalbum_large

Honda NT700 Deauville uit 2011

YouTube filmpje eerste ritje in maart 2024 met de GoPro Hero 9 (op kinband)

2e filmpje is wel grappig, gefilmd met de Insta360 X3

Ben er in augustus mee naar Kroatië mee geweest.
Meteen een opmerking voor Oostenrijk info betreft vignet, die is op de Felbertauernstrasse vignet vrij, vanaf Kufstein-Süd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kifJ88TVTa7CdyKUIiXs6ZJqwHc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pZnisfzGWwGOqwnC1eoQGdhp.jpg?f=fotoalbum_large
foto: Tol poortjes bij de Felbertauernstrasse

[ Voor 24% gewijzigd door LucW2 op 08-11-2024 19:29 ]

Ben geen specs-nerd, maar praktisch ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:56
Bommes schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:27:
[...]

Volgens mij was het vroegah echt not done, om stickers op je helm te kleven, vanwege die reden.

Sowieso al die kul regeltjes per land.
Paar jaar terug moest je ineens je eigen alcohol testers bij hebben in Frankrijk.
Heb je fietsen achterop een drager moet er een schuin gestreept rood/wit bord achterop zitten in Italië. In sommige landen is het verboden een reserve kannetje benzine bij te hebben, ergens anders is dit juist verplicht, daar is di of dat weer verboden.

Kom op joh, daar ga ik me niet gek door laten maken.
Heel de wereld rijden ze met van die bluetooth setjes op hun helm, Nee in Luxemburg verzinnen ze weer dat dat verboden is..daag. |:(
Daarom lekker blijven rijden met intercom op je helm muziekje op standje hooligan en gas er op! Niks ontspannender dan bochtjes en muziek!

Wanneer is het weer lente want zit nu voor de houtkachel te kou kleumen |:( :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:28

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

A13X schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 18:43:
[...]

Ehhh zelfs meerdere tweakers A13X included...
Ik zat toen met mijn vers geopereerde titanium pols en diclofenac in de gratis bus naar Esch-sur-Sûre. O-)
Dus bij de lunch hoorde ik dus wat was voorgevallen, aangezien de controle vrijwel om de hoek was.

Met de GoreTex col en de verwarmde handschoenen is het goed uit te houden met dit weer.
De col doet goed zijn werk.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:34

Destruction

(ex-)Automonteur

Bommes schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:59:
Een cleane rijder die waarschijnlijk net zo hard gaat is natuurlijk super saai om naar te kijken.
Toch kijk ik liever naar een type Leo de Haas die een keer een ritje op z'n Harley vastlegde, dan een motorrijdende versie van een CRX/Golf GTI petje met apart taalgebruik en redelijk asociaal weggedrag om extra stoer te zijn :P

Ik heb ook wel eens voor de grap een motorritje gefilmd, maar het blijft een gekut om beeld en geluid echt 100% synchroom te krijgen... Een beetje klooien met filmen en editen vind ik wel leuk maar een vlogger worden wil ik absoluut niet dus laat maar mooi zitten :D

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:20
Destruction schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:42:
Ik heb ook wel eens voor de grap een motorritje gefilmd, maar het blijft een gekut om beeld en geluid echt 100% synchroom te krijgen... Een beetje klooien met filmen en editen vind ik wel leuk maar een vlogger worden wil ik absoluut niet dus laat maar mooi zitten :D
Tip: Zodra camera en audiorecorder beide draaien, even een paar keer vlakbij beide microfoons klappen of toeteren of iets dergelijks. Die 'spikes' zijn duidelijk terug te vinden op beide audio tracks en de meeste videosoftware kan dan achteraf automatisch 'syncen'. Zo doe/deed ik het altijd. Moet je wel opnieuw doen als je een nieuwe opname start uiteraard, en daarbij rekening houden dat videorecorders bijna altijd de bestanden 'opknippen' dus je moet dat klappen/toeteren regelmatig herhalen als je een hele lange opname maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:52:
[...]

Tip: Zodra camera en audiorecorder beide draaien, even een paar keer vlakbij beide microfoons klappen of toeteren of iets dergelijks. Die 'spikes' zijn duidelijk terug te vinden op beide audio tracks en de meeste videosoftware kan dan achteraf automatisch 'syncen'. Zo doe/deed ik het altijd. Moet je wel opnieuw doen als je een nieuwe opname start uiteraard, en daarbij rekening houden dat videorecorders bijna altijd de bestanden 'opknippen' dus je moet dat klappen/toeteren regelmatig herhalen als je een hele lange opname maakt.
Die truc ken ik inderdaad, en dat heb ik ook gedaan en dat krijg ik ook volledig synchroom. Maar daarna lijkt 't soms alsof het geluid toch weer ietsje voorloopt op 't beeld, om later weer gelijk te lopen, etc.. Maffe zut.

Eigenlijk zou het 't mooiste zijn om een camera te hebben die ook goed geluid opneemt (dan heb je dat gekloot niet meer) maar omdat 't maar gewoon voor de gein is (geen YT doelen oid) heb ik ook geen honderden euro's over voor zo'n camera. Ik zou het gewoon wel mooi vinden om af en toe 's een toerritje te filmen, maar that's it :) Een soort van motorrijder POV, zonder de vlogger uit te hangen en commentaar te leveren oid. Mocht ik dat in de één of andere situatie toch willen, kan ik altijd nog een voice over in de edit zetten :+

[ Voor 4% gewijzigd door Destruction op 08-11-2024 22:03 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 16:22
Melkunie schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:53:
[...]

[Afbeelding]

Geen goede locatiefoto deze keer, maar er zit inmiddels een rode sticker op! :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sg_AVITxCUKM6SfpDvjSkjzpAcM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MhKuWM9EUoS6hXJqpHqy70YK.jpg?f=fotoalbum_large

Shit weer niet de juiste plek, daar ben ik vandaag zonder nadenken voorbij gereden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:35
Melkunie schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 19:52:
[...]

[Afbeelding]

Shit weer niet de juiste plek, daar ben ik vandaag zonder nadenken voorbij gereden :'(
Lijkt erop dat onze T7's binnenkort even op de koffie mogen bij van Sleeuwen... :/
https://nieuwsmotor.nl/ni...tracer-700-en-tenere-700/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
klopt, Jan 2023 tot Aug 2024 modellen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Melkunie
@Thedr, zag het ja! Ach, hebben we weer een reden om op de koffie te gaan, anders hoeven we toch pas weer langs over 8000 km ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XF5r-VGaeXjPwAVNRX0w8Tt027k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YCfqjKN7Gwn3YVDh9KoJSTb1.jpg?f=fotoalbum_large

En gisteren nog een stukje TET gedaan. Wie de locatie kan raden mag het zeggen :P

[ Voor 63% gewijzigd door Melkunie op 11-11-2024 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Deudesfeld?

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik had gisteren een vergelijkbaar uitzicht, maar mistiger, aan de K68 tussen Hellenthal en Rescheid. Daar heerlijk rustig op een bankje gezeten. Het enige dat in de omgeving bewoog waren de jagers. Zelfs de windmolens stonden allemaal stil.

Maar grappig: hoe zuidelijker je kwam, hoe beter het weer. In de Schnee-Eifel en Vulkaneifel was het op een gegeven moment lekker zonnig met een comfortabele 12 graden.
Maar daarna weer terug. Vanaf de Rursee omhoog begon het steeds mistiger te worden. En vanaf Lammersdorf naar Zweifall werd het te mistig om nog in te kunnen halen, omdat je niet weet of je opeens wat koplampen dichtbij op je af ziet komen. Zodra het dan zo vochtig is, de zon vrijwel weg, en nog maar 8 graden, dan voelt dat opeens alsof je rond het vriespunt zit. :/

En wel weer typisch: ga je vanuit Aachen de grens over naar Heerlen: bij de grensovergang klaart het op en komen er spontaan 3 graden bij.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark_78
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 14:41
Melkunie schreef op maandag 11 november 2024 @ 08:33:
@Thedr, zag het ja! Ach, hebben we weer een reden om op de koffie te gaan, anders hoeven we toch pas weer langs over 8000 km ;)

[Afbeelding]

En gisteren nog een stukje TET gedaan. Wie de locatie kan raden mag het zeggen :P
Mag ik ook raden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
Nee sst!

Edit: @ozzynator, moest het eerlijker gezegd zelf ook even opzoeken want had geen idee. Maar volgens de locatiegegevens was het hierrrrr :)

[ Voor 54% gewijzigd door Melkunie op 11-11-2024 09:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik denk niet dat jullie naar Duitsland zijn geweest, dus Deudesfeld valt voor mij af. De kerken zien er daar anders uit. Het dorpje had eventueel ook nog in België kunnen zijn, maar daarvoor ontbreken de bovengrondse elektra-leidingen.

Ik ga voor Nederlands Zuid-Limburg.
Maar, het exacte plaatsje kan ik nog even niet thuisbrengen. Partij (nee) Wittem (nee) Mechelen, Epen (nee?), Eys.
In die hoek zoek ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ah, jammer dat je de oplossing al moest posten... Ik zat er zó dichtbij!

Wahlwiller is dus het dorpje op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:10

iMars

Full time prutser

Bij mij geen stickers op mijn helm, die is ECE goedgekeurd dus daar kunnen ze niet over zeuren :+
(Nja kunnen ze wel, maar dan houdt het gauw op als ik ze naar het label verwijs).

Maar sowieso je wil toch als motorrijder goed zichtbaar zijn? Daar zorg ik wel voor met mijn kleding.
Zag laatst op de camera (met infrarood) dat mijn pak behoorlijk goed reflecteert :o
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N0ZQlbwjRq8z05IHbSbWmOipQ2U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/I9ybTu4hoRT9ksyfDvniKQnm.png?f=fotoalbum_large

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
DrivinUCrazy schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:33:
Ik denk niet dat jullie naar Duitsland zijn geweest, dus Deudesfeld valt voor mij af. De kerken zien er daar anders uit. Het dorpje had eventueel ook nog in België kunnen zijn, maar daarvoor ontbreken de bovengrondse elektra-leidingen.

Ik ga voor Nederlands Zuid-Limburg.
Maar, het exacte plaatsje kan ik nog even niet thuisbrengen. Partij (nee) Wittem (nee) Mechelen, Epen (nee?), Eys.
In die hoek zoek ik het.
@DrivinUCrazy, klikken is een keuze :+ Maar knap hoe dicht je er bij zit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
Melkunie schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:28:
[...]

Nee sst!

Edit: @ozzynator, moest het eerlijker gezegd zelf ook even opzoeken want had geen idee. Maar volgens de locatiegegevens was het hierrrrr :)
Ik moet eerlijk bekennen dat Google lens met dit antwoord kwam. Nu ik het kaartje zie, is het bijna in de achtertuin haha.

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:38

Vrijdag

De Zwarte

Zitten wel hele gave uitvoeringen tussen :9

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
iMars schreef op maandag 11 november 2024 @ 10:08:
Bij mij geen stickers op mijn helm, die is ECE goedgekeurd dus daar kunnen ze niet over zeuren :+
(Nja kunnen ze wel, maar dan houdt het gauw op als ik ze naar het label verwijs).

Maar sowieso je wil toch als motorrijder goed zichtbaar zijn? Daar zorg ik wel voor met mijn kleding.
Zag laatst op de camera (met infrarood) dat mijn pak behoorlijk goed reflecteert :o
[Afbeelding]
Infrarood maakt daar geen verschil in toch?
reflectoren pakken het hele spectrum, dus ja je ziet het met infrarood, maar dat is omdat je dan dat spectrum ziet.
Of was het voor zelfsturende auto's? want dan snap ik de test. vraag me ineens wel af wat lidar's er mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 00:10

iMars

Full time prutser

kneusteun schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:26:
[...]

Infrarood maakt daar geen verschil in toch?
reflectoren pakken het hele spectrum, dus ja je ziet het met infrarood, maar dat is omdat je dan dat spectrum ziet.
Of was het voor zelfsturende auto's? want dan snap ik de test. vraag me ineens wel af wat lidar's er mee doen.
Maakt zo ver ik weet (denk ik) niet uit... Het gaat ook om wat het licht ontvangt. Ik zie in het donker mijn pak niet zo reflecteren als het voor de camera hangt zonder lampen aan :+ Maar ik weet dat het ook op de weg enorm goed reflecteert :)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Melkunie schreef op maandag 11 november 2024 @ 10:12:
[...]

@DrivinUCrazy, klikken is een keuze :+ Maar knap hoe dicht je er bij zit!
Ik moest ook nog wat werken tussendoor, dit was even snel in een pauze. :+ Wahlwiller was ik zelf ook niet op gekomen denk ik, zeker omdat de exacte fotolocatie niet op streetview staat. Dat is immers een veldweggetje.

Er ontbraken nog wat landmarks om het direct te kunnen localiseren. Door die rij bomen wordt de rijksweg (N278) een beetje aan het oog onttrokken. De meeste foto's worden ook vanaf de Gulperberg of vanuit Eyserhalte richting Wittem gemaakt. Dit ligt daar op een steenworp vandaan, alleen wordt de foto net de andere kant op gemaakt dan de meeste standaardfoto's.

Het grappige is, plaatsnamen of straatnamen moet ik meestal opzoeken. Maar die weg met 2 bochten naar links, en dan bij die groenteboer rechtsaf: geen enkel probleem. :+
Binnen onze motorgroep worden er ook wel eens foto's van een bankje langs de weg gepost. Geef het 10 minuten, dan staat de locatie van dat bankje erbij. En dan niet door de fotograaf. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
De carbs van de SV zijn schoon. Samen bouwen doe ik ergens deze week en dan over 2 weken een rozenkrans zien te regelen om de carbs in de rubbers te zetten. Een verfafstripper hitte pistool en siliconenspray staan reeds standby.

Als de carbs erop zitten dan nog even wachten op de synchronisatiekitje en dan kijken hoe de motor het doet. Eerst gewoon starten en warm stoken. Daarna syncen. Olie verversen. En dan de remmen in de winter?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:13
Eerste "reservering" Assen voor 2025 is ook weer gedaan. Kijken of we wat meer dagen kunnen meepakken en wat aan de rijstijl kunnen verbeteren op de CBR oOo

@Tylen Ben jij wel eens met Racecracks naar Spanje/Portugal gegaan?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:23

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

ja vaak zat :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Cool! Welk circuit beviel je het meest? Wij twijfelen tussen Alcarras en Portimao einde van volgend jaar / begin 26

K to the KillaZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Dat is geen moeilijke keuze. Portimao is 1000x mooier leuker dan Alcarraz.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Portimao op het einde of begin van het jaar is vaak erg nat. Kans op goed rijweer in Alcarras is rond die tijd een stuk hoger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:33
KillaZ schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:58:
[...]

Cool! Welk circuit beviel je het meest? Wij twijfelen tussen Alcarras en Portimao einde van volgend jaar / begin 26
Calafat met Eybis is ook erg leuk, ligt pal aan zee en genoeg goedkope huisjes te huur in de buurt.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:22
Vet apparaat! Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

Afbeeldingslocatie: https://q6.informazione.it/pics/2898e71c-468a-4f66-9deb-f95ecad91220.jpeg

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
@Tylen @xos @DraZ666 Thanks! Gaan we meenemen

@xos Was jij begin September nou ook op Assen? Jouw groep had veel rode vlaggen viel mij op (en een lomp snelle van der Mark....). Helemaal vergeten dat je er ook misschien zou zijn :)

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 17:21
Mijn vriendin en ik gaan over een kleine maand naar Portimao met 2TE, ik hoop daarna te kunnen zeggen dat het weer echt perfect was om te rijden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

UTwizard schreef op woensdag 13 november 2024 @ 16:14:
Mijn vriendin en ik gaan over een kleine maand naar Portimao met 2TE, ik hoop daarna te kunnen zeggen dat het weer echt perfect was om te rijden :+
Ik hoop het voor je. Maar ik vrees het ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

KillaZ schreef op woensdag 13 november 2024 @ 16:00:
@xos Was jij begin September nou ook op Assen? Jouw groep had veel rode vlaggen viel mij op (en een lomp snelle van der Mark....). Helemaal vergeten dat je er ook misschien zou zijn :)
Ik vraag me ook af waarom ze alles in niveau 3 hebben ingedeeld, ik heb vaker gezien dat er bij die indeling sneller dingen fout gaan en dat ook vrijwel direct een rode vlag oplevert. Daar heeft niemand baat bij.

* Destruction was er die dag ook. Niet als rijder, dat dan weer niet. Maar zonder mij komen een aantal motoren van vrienden niet op 't circuit :)

Oh en vd Mark met z'n 1:40 oid? Da's toch gewoon niet eerlijk :+

[ Voor 4% gewijzigd door Destruction op 13-11-2024 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Destruction schreef op woensdag 13 november 2024 @ 20:30:
[...]

Ik vraag me ook af waarom ze alles in niveau 3 hebben ingedeeld, ik heb vaker gezien dat er bij die indeling sneller dingen fout gaan en dat ook vrijwel direct een rode vlag oplevert. Daar heeft niemand baat bij.

* Destruction was er die dag ook. Niet als rijder, dat dan weer niet. Maar zonder mij komen een aantal motoren van vrienden niet op 't circuit :)

Oh en vd Mark met z'n 1:40 oid? Da's toch gewoon niet eerlijk :+
Die dag waren er een aantal instructeurs ziek, waardoor de "ervaren" groep verviel en de vraag aan de rijders werd gesteld of ze vrij rijden of instructie wilden doen. Uiteindelijk kwam ik zelf in de snelste instructie groep terecht, met een aantal die dus in die "ervaren" groep zouden rijden met instructie (voor mij met een voor mij nieuwe fiets en pas de 2e keer op Assen).

Maar het ging goed :+

Vd Mark reed idd 1:40 terwijl Ferry zelf 1:45 reed die sessie. Niet normaal :9

[ Voor 4% gewijzigd door KillaZ op 13-11-2024 23:21 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t-jws39IL9h9VWaquFRS6XDQgbg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jNXq1vqTfynAMGa7rw7FiWYb.jpg?f=fotoalbum_large

Weer een donderdag, weer een lesdag :P. December eerste theorie examen!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Afgelopen zaterdag met een maatje wezen proefrijden. Ik op mijn eigen Tiger 1050, hij op een Tiger 1200 van 2022. Wat een machine, hij was na afloop van de proefrit om en is nu ook bij de "dark side" 8)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Fs53q6Kb/IMG-20210319-160531.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2eYcCUYCGl_5WYTFAHWXqmoxvRA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y7VjNgppwDRO9lCrgDBJJccH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door GSX-MAN op 14-11-2024 09:39 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 16:51
Oiii,

Ik rij nu mijn 2e Yamaha MT-09. Erg leuk sturen en rijdt prima, alleen 130km per dag op de snelweg naar mijn werk is kudt, vooral met het huidige seizoen. Nu heb ik wel een gore tex pak en de rev it verwarmde handschoenen, maar rijden op de snelweg is al knetter saai, maar alle wind en regen opvangen vind ik echt kudt.

Zat te kijken naar een Yamaha GT+ en nu naar een BMW 1000XR.

Zelfde soort motor, maar flink prijsverschil. Ik kijk naar een 2021 XR en die is duurder dan een nieuwe GT+.

Mjahh ik vind de BMW vele malen mooier, beter afgewerkt, meer vermogen. Op de MT09 mis is echt wel wat vermogen.

Zijn er hier rijders die van een naked naar een toerer zijn gegaan? Zo ja hoe is dat bevallen?

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Unknown Alien schreef op donderdag 14 november 2024 @ 09:49:
Oiii,

Ik rij nu mijn 2e Yamaha MT-09. Erg leuk sturen en rijdt prima, alleen 130km per dag op de snelweg naar mijn werk is kudt, vooral met het huidige seizoen. Nu heb ik wel een gore tex pak en de rev it verwarmde handschoenen, maar rijden op de snelweg is al knetter saai, maar alle wind en regen opvangen vind ik echt kudt.

Zelfde soort motor, maar flink prijsverschil. Ik kijk naar een 2021 XR en die is duurder dan een nieuwe GT+.

Mjahh ik vind de BMW vele malen mooier, beter afgewerkt, meer vermogen. Op de MT09 mis is echt wel wat vermogen.

Zijn er hier rijders die van een naked naar een toerer zijn gegaan? Zo ja hoe is dat bevallen?
Ik ben van Speed Triple naar Tiger 1050 gegaan, mijn motorvrienden van MT-07 naar Tracer 9, een GT en GT+. En één nu dus naar Tiger 1200. Wereld van verschil qua windbescherming, en de Tracer stuurt ook nog als een scheermes. BMW brand ik mijn vingers niet aan.

Slecht idee... Hoe laat?

• KillaZ
@Unknown Alien Hoezo mis je vermogen op de MT09? Dat ding heeft een PK of 100? Fijn blok wel, maar wat is er mis met 100 pk?

Ik ben zelf van een Duke 790 naar een Superduke GT gegaan, ook ivm woon-werk. Al heeft een GT iets minder windbescherming dan jouw voorbeelden, het was wel meteen een groot verschil met de Duke. Het enige waar ik echt aan moest wennen was het bochtwerk.

Die Duke was snaarstrak en licht, waar die Superduke direct groot en lomp aanvoelde. Dat is nu wel anders, maar het was wel even wennen.

K to the KillaZ

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Oiii,

XR en Tracer zijn niet echt toerer motoren he ;) Maar zullen ongetwijfeld allebei wel comfortabeler zijn dan je naked.

Wil je meer comfort op de snelweg, kijk dan eens naar een BMW K1600GT of R1250RT, de échte tourmotoren. Sturen véél leuker dan je voor mogelijk houdt als je ze ziet. Met de K1600GT ben ik niet langzamer dan het gros van de naked en sportmotoren (op de weg, circuit is ander verhaal).

In dezelfde categorie, maar niet meer in productie: Yamaha FJR1300, Honda VFR1200, Triumph Trophy, Kawasaki GTR1400, BMW K1300GT en R1200RT. Helaas is het segment flink uitgedund door de populariteit van de allroad en SUV-motoren, de hoge ontwikkelingskosten en druk vanuit EURO6 regels.

Alternatief: houd je MT09 voor het sportievere werk in de zomer, zet er een oudere tourmotor naast voor woon-werk en winters. Bijv een R1200RT van de eerste generatie zijn zo duur niet meer, en blijven maar gaan.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-09 14:43
Alles moet kapot in Nederland: Toertocht voor goede doel op de tocht

https://www.rtvutrecht.nl...het-nog-wel-van-deze-tijd
De Nonnetjesrit in Amersfoort staat ter discussie. Hoort een optocht met meer dan honderd motorrijders nog wel thuis in de binnenstad? Die vraag werpt het CDA op. De organisatie is onaangenaam verrast. "Ik snap dat er emotie aan vastzit, maar ik stel alleen maar vragen", reageert raadslid
CDA'er wijst erop dat geluidsoverlast "een belangrijke ziektemaker" is. "We zien het daarom als een taak van dit college om geluidsoverlast waar mogelijk te beperken. Het accepteren van een optocht, tweemaal per jaar, van vele tientallen motoren staat daarmee op gespannen voet."
:')

[ Voor 21% gewijzigd door Willem30 op 14-11-2024 10:59 ]

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

KillaZ schreef op woensdag 13 november 2024 @ 23:21:
[...]

Die dag waren er een aantal instructeurs ziek, waardoor de "ervaren" groep verviel en de vraag aan de rijders werd gesteld of ze vrij rijden of instructie wilden doen. Uiteindelijk kwam ik zelf in de snelste instructie groep terecht, met een aantal die dus in die "ervaren" groep zouden rijden met instructie (voor mij met een voor mij nieuwe fiets en pas de 2e keer op Assen).

Snelste van m'n vrienden doet een hoge 1:56 en ik ken nog iemand die een 1:54 heeft staan, en dat is dan al best wel behoorlijk snel. Komen die gasten nog ff langs :')

* Destruction heeft geen ambitie om zelf op 't circuit te gaan rijden, maar 't is wel altijd een mooie dag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Willem30 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:58:
Alles moet kapot in Nederland: Toertocht voor goede doel op de tocht

https://www.rtvutrecht.nl...het-nog-wel-van-deze-tijd

[...]
:')
Ik denk dat de volgende editie op meer deelnemers kan rekenen uit alle windstreken. ;)

• HTT-Thalan
KillaZ schreef op donderdag 14 november 2024 @ 09:57:
@Unknown Alien Hoezo mis je vermogen op de MT09? Dat ding heeft een PK of 100? Fijn blok wel, maar wat is er mis met 100 pk?

Ik ben zelf van een Duke 790 naar een Superduke GT gegaan, ook ivm woon-werk. Al heeft een GT iets minder windbescherming dan jouw voorbeelden, het was wel meteen een groot verschil met de Duke. Het enige waar ik echt aan moest wennen was het bochtwerk.

Die Duke was snaarstrak en licht, waar die Superduke direct groot en lomp aanvoelde. Dat is nu wel anders, maar het was wel even wennen.
Ja ik moest ook even kijken... Model 2021 heeft 117pk :o. Ik heb er 110 en ik vind het best (te) veel, ik ben nog geen enkele situatie tegengekomen waarbij ik ze nodig heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:38:
[...]

Ja ik moest ook even kijken... Model 2021 heeft 117pk :o. Ik heb er 110 en ik vind het best (te) veel, ik ben nog geen enkele situatie tegengekomen waarbij ik ze nodig heb.
Een boxer met 110pk is wel wat anders dan een 3 cilinder met 110 pk. Koppel bij een 3 cilinder zit veel hoger.

Dus wellicht moet @Unknown Alien gewoon eens een 2 cilinder rijden :Y)

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• KillaZ
Destruction schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:15:
[...]

Snelste van m'n vrienden doet een hoge 1:56 en ik ken nog iemand die een 1:54 heeft staan, en dat is dan al best wel behoorlijk snel. Komen die gasten nog ff langs :')

* Destruction heeft geen ambitie om zelf op 't circuit te gaan rijden, maar 't is wel altijd een mooie dag :)
Ja same here, ik ben erin gerold door gasten die 1:54 ~ 1:58 rijden. Dat is op zich ook wel leuk, omdat je de hele dag met zijn allen bezig bent en ook echt naar elkaar kan kijken. :)

K to the KillaZ

• Joris748
KillaZ schreef op woensdag 13 november 2024 @ 23:21:
[...]

Dat vind ik geen verstandige beslissing van de organisatie. Zo duw je mensen met veel circuitervaring en minder circuitervaring (ondanks dat ze al behoorlijk doorrijden) in één groep. Met rondetijden tussen de 1:40 en grofweg 2:20 wordt het wel snel wild-west.

Ik reed (vroeger) rond de 2:00. Daarmee was ik één van de snelsten van groep 3, maar 1 van de langzameren in groep 4.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Unknown Alien
GSX-MAN schreef op donderdag 14 november 2024 @ 09:53:
[...]

Ik ben van Speed Triple naar Tiger 1050 gegaan, mijn motorvrienden van MT-07 naar Tracer 9, een GT en GT+. En één nu dus naar Tiger 1200. Wereld van verschil qua windbescherming, en de Tracer stuurt ook nog als een scheermes. BMW brand ik mijn vingers niet aan.
Wat is er volgens jou mis met BMW?

Maat heeft ook een tiger en kwam van een suus 900 van 20jaar oud, die is er ook zeer tevreden over.
KillaZ schreef op donderdag 14 november 2024 @ 09:57:

Er is niks mis, maar mis het gevoel van...@#^@(*&(@&)@@#*( schreeuwend in de helm. Iets wat ik wel had met de motor(s) ervoor super sports. Een bocht uitkomen en die gaskraan open. De MT09 is ook vlot, maar meer ook niet.
Als we buiten de NL grenzen zijn met de mannen en ik wil mijn 2 maten bij houden op hun BMW s 1000R en Tuono, nou...lukt niet, behalve de bochten, maar eruit is kansloos.
Maar voor woon werk is 110pk natuurlijk zat.
noes schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:47:
[...]

XR en Tracer zijn niet echt toerer motoren he ;) Maar zullen ongetwijfeld allebei wel comfortabeler zijn dan je naked.

Wil je meer comfort op de snelweg, kijk dan eens naar een BMW K1600GT of R1250RT, de échte tourmotoren. Sturen véél leuker dan je voor mogelijk houdt als je ze ziet. Met de K1600GT ben ik niet langzamer dan het gros van de naked en sportmotoren (op de weg, circuit is ander verhaal).

In dezelfde categorie, maar niet meer in productie: Yamaha FJR1300, Honda VFR1200, Triumph Trophy, Kawasaki GTR1400, BMW K1300GT en R1200RT. Helaas is het segment flink uitgedund door de populariteit van de allroad en SUV-motoren, de hoge ontwikkelingskosten en druk vanuit EURO6 regels.

Alternatief: houd je MT09 voor het sportievere werk in de zomer, zet er een oudere tourmotor naast voor woon-werk en winters. Bijv een R1200RT van de eerste generatie zijn zo duur niet meer, en blijven maar gaan.
Ook naar gekeken die 1200RT enzo. Ik ben zelf een dwerg van 1.75, dus een hele grote motor vind ik dan niet fijn en ik moet wel tussen de files door kunnen, zonder elke x in de ankers te moeten, omdat er 2 autos te dicht naast elkaar willen rijden. Zit regelmatig achter zo'n BMW of GS die voor mijn gevoel 2 x breder (koffers) zijn dan de MT en constant remmen als we tussen de files rijden.

Moet sws nog even naar de dealer om te kijken of mijn pootjes wel op de grond komen van zo'n XR O-)

2e motor kan idd ook, zit alleen met de berging die vol staat en een motor buiten het hele jaar, vind ik ook niks. Daarom op zoek naar een soort all in 1 oplossing. Fijn voor Woon werk . Plezierritjes waren er dit jaar niet veel helaas. 2 x buitenland, maar dat moet ook goed gaan met een GT of XR reeks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
Joris748 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:57:
[...]

Dat vind ik geen verstandige beslissing van de organisatie. Zo duw je mensen met veel circuitervaring en minder circuitervaring (ondanks dat ze al behoorlijk doorrijden) in één groep. Met rondetijden tussen de 1:40 en grofweg 2:20 wordt het wel snel wild-west.

Ik reed (vroeger) rond de 2:00. Daarmee was ik één van de snelsten van groep 3, maar 1 van de langzameren in groep 4.
Nee, dit waren de groepen met instructie he. :) Vrij rijden had 2 groepen ;)

De keuze voor de rijders in de "ervaren" groep met instructie was of aansluiten bij de snelste groep van de "minder ervaren" of aan te sluiten in de "langzame" vrij rijden groep.

In de praktijk betekende dat uit mijn hoofd dat je met rondetijden van 1:55 tot 2:10 zat, wat voor zover ik begreep weinig gedoe gaf.

Van der Mark die iedereen inhaalde, dat gaf wel gedoe :+

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 44% gewijzigd door KillaZ op 14-11-2024 12:03 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Unknown Alien schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:58:
[...]

Wat is er volgens jou mis met BMW?
Premium onderhoudsplaatje, de klanten worden als bètatester gebruikt, als ik dat gezeik wilde kocht ik wel een Ducati. Dan staat er tenminste een mooie fiets tegenover al die ellende.

Slecht idee... Hoe laat?

• Joris748
KillaZ schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:58:
[...]

Nee, dit waren de groepen met instructie he. :) Vrij rijden had 2 groepen ;)

De keuze voor de rijders in de "ervaren" groep met instructie was of aansluiten bij de snelste groep van de "minder ervaren" of aan te sluiten in de "langzame" vrij rijden groep.

In de praktijk betekende dat uit mijn hoofd dat je met rondetijden van 1:55 tot 2:10 zat, wat voor zover ik begreep weinig gedoe gaf.

Van der Mark die iedereen inhaalde, dat gaf wel gedoe :+
Ah, dan had ik het verkeerd begrepen.

Kan me nog een circuitdag herinneren waar Arie Vos met een Ten Kate Honda verscheen. Frommelde hem even binnendoor bij insturen Ruskenhoek. En ik maar denken dat er geen ruimte was :+

Reed toen al ZAC, dus schrok er niet echt van. Maar zo'n grap moet je niet met mensen met (te) weinig ervaring uithalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
@Unknown Alien sorry maar volgas met plus honderd pk op de motor gaat per definitie zeer rap naar de 200, seconden werk zou ik zelfs zeggen. Dat is zelfs op de autobahn voldoende en dus ook elders.

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:59
Als je vermogen tekort komt moet je terugschakelen :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
O88088 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 12:21:
Deed ik 1 keer met de Duke :+ .........

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wu5MNBwm_lkv0lprm8ek6S6Yl9w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9IgBBmUMkoVAmmfxzJooV9vU.jpg?f=fotoalbum_large

K to the KillaZ

• Unknown Alien
O88088 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 12:21:
Dit en dat doe ik ook. Scheelt dat er een blipper op zit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasE!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 16:01
Oiii,

Ik heb sinds kort (3 maanden) een Yamaha tracer 9 GT+, en het is eerlijk gezegd de beste motor die ik tot nu toe heb gereden. Alles doet ie goed. sturen, genoeg vermogen, zat comfort, vol met goodies en opties, koffers, lange onderhouds intervallen (pas bij 40k km kleppen bv), heerlijk blok (zelfde als MT09).
Ik heb altijd (20 jaar nu) naked gereden, en alle soorten motor en blok configuraties wel gehad. supermoto's, Tuono's, Superduke 990, meerdere speed triples, enz enz.
Qua sturen en blok vind ik de tracer nog het meest lijken op een speed triple, maar dan met comfort.
normaliter stond de motor al lang en breed op de bok, maar nu met de tracer is alles boven de 5 graden (en droog) automatisch lekker motorweer.

Een tracer (of BMW...) gaat die saaiheid van de snelweg niet weg nemen. maar zeker met de adaptieve cruisecontrol op de tracer maakt het wel een stuk relaxter. Maargoed, als je vermogen mist (wat ik betwijfel :+ ) zou ik geen tracer nemen.

• Unknown Alien
BasE! schreef op donderdag 14 november 2024 @ 12:34:
[...]

Ik heb sinds kort (3 maanden) een Yamaha tracer 9 GT+, en het is eerlijk gezegd de beste motor die ik tot nu toe heb gereden. Alles doet ie goed. sturen, genoeg vermogen, zat comfort, vol met goodies en opties, koffers, lange onderhouds intervallen (pas bij 40k km kleppen bv), heerlijk blok (zelfde als MT09).
Ik heb altijd (20 jaar nu) naked gereden, en alle soorten motor en blok configuraties wel gehad. supermoto's, Tuono's, Superduke 990, meerdere speed triples, enz enz.
Qua sturen en blok vind ik de tracer nog het meest lijken op een speed triple, maar dan met comfort.
normaliter stond de motor al lang en breed op de bok, maar nu met de tracer is alles boven de 5 graden (en droog) automatisch lekker motorweer.

Een tracer (of BMW...) gaat die saaiheid van de snelweg niet weg nemen. maar zeker met de adaptieve cruisecontrol op de tracer maakt het wel een stuk relaxter. Maargoed, als je vermogen mist (wat ik betwijfel :+ ) zou ik geen tracer nemen.
Nice , bedankt voor je uitgebreide post d:)b
Ik rij door tot het gaat sneeuwen of onder de 0 graden wordt. Dan hou ik ermee op. In dichte mist wil ik ook niet rijden, want dan zien ze ons helemaal niet meer.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Unknown Alien schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:58:
[...]

Ook naar gekeken die 1200RT enzo. Ik ben zelf een dwerg van 1.75, dus een hele grote motor vind ik dan niet fijn en ik moet wel tussen de files door kunnen, zonder elke x in de ankers te moeten, omdat er 2 autos te dicht naast elkaar willen rijden. Zit regelmatig achter zo'n BMW of GS die voor mijn gevoel 2 x breder (koffers) zijn dan de MT en constant remmen als we tussen de files rijden.

Moet sws nog even naar de dealer om te kijken of mijn pootjes wel op de grond komen van zo'n XR O-)

2e motor kan idd ook, zit alleen met de berging die vol staat en een motor buiten het hele jaar, vind ik ook niks. Daarom op zoek naar een soort all in 1 oplossing. Fijn voor Woon werk . Plezierritjes waren er dit jaar niet veel helaas. 2 x buitenland, maar dat moet ook goed gaan met een GT of XR reeks.
Tracer en XR zijn allebei ook aan de hoge kant. Een RT of GT(L) is lager, dus misschien zelfs makkelijker. Je kan altijd een proefritje maken bij een dealer :Y

File rijden met zo'n ding is niet zo moeilijk, zelfs met koffers: de koffers zijn lager dan de autospiegels, dus als de voorkant erdoor past, past de achterkant ook. En de maximale breedte van de motor zit altijd vooraan. Een GS of hoogpoter zal hier af en toe ook last van hebben: het stuur zit ter hoogte van veel autospiegels. Bij de RT vond ik het wel jammer dat de spiegels zo laag zaten, daardoor zitten die ook ter hoogte van die spiegels. De GT heeft ze hoger en heb er dus minder last van.

Maar file rijden is ook wel erg afhankelijk van het traject. Op bijv de A2 of A4 gaat eigenlijk altijd makkelijk, maar de A12 tussen Zoetermeer en Gouda heeft een smallere spitsstrook als linkerbaan.. dat is dus vaak lastiger.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 14:49
@Unknown Alien Tracer lijkt mij een allemansvriend dus daarmee kan je niet verkeerd gaan. Merk dat S1000XR rijders toch relatief snel weer switchen naar een andere type motor, geen idee waar dat door komt. Wellicht omdat het een compromis is, mijn vrouw wou vroeger ook graag een XR maar zou nu veel liever een M1000R of RR willen als de K1300R er ooit uit gaat.

Probeer ook eens een Kawasaki H2SX, geen grap. Volgens mij voldoet het heel goed aan jouw eisen, 210pk :9~ .

Afbeeldingslocatie: https://motorrijder.be/wp-content/uploads/2023/01/22MY_Ninja-H2-SX-SE_GN2_Styling-scaled-1.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door cyntax op 14-11-2024 13:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
cyntax schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:42:
@Unknown Alien Tracer lijkt mij een allemansvriend dus daarmee kan je niet verkeerd gaan. Merk dat S1000XR rijders toch relatief snel weer switchen naar een andere type motor, geen idee waar dat door komt. Wellicht omdat het een compromis is, mijn vrouw wou vroeger ook graag een XR maar zou nu veel liever een M1000R of RR willen als de K1300R er ooit uit gaat.

Probeer ook eens een Kawasaki H2SX, geen grap. Volgens mij voldoet het heel goed aan jouw eisen, 210pk :9~ .

[Afbeelding]
Leuke instructeursmotor :P :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Eerder dit jaar proefgereden met de gewone 1000SX, met de H2 als voorrijder. Dat was op het rechte stuk wel imposant.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

KillaZ schreef op woensdag 13 november 2024 @ 16:00:
@Tylen @xos @DraZ666 Thanks! Gaan we meenemen

Yes, ben hem 2 keer tegengekomen op de baan. Laatste sessie reden we zga tegelijkertijd de pits in om daarna een preek van de marshalls te krijgen omdat we doorgereden zouden zijn na afvlaggen wat onzin was. Maar vond het wel grappig dat een professional precies dezelfde misplaatste preek kreeg als een amateur. Maar het klopt dat veel rijtijd verloren is gegaan door vlaggen. Hoort er tegenwoordig bij lijkt het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Nou, kijken of ik dan binnenkort voor een zacht prijsje een 1290 adventure R kan scoren bij Troostwijk :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
HTT-Thalan schreef op donderdag 14 november 2024 @ 15:39:
[...]

Nou, kijken of ik dan binnenkort voor een zacht prijsje een 1290 adventure R kan scoren bij Troostwijk :+.
Ze komen juist geld te kort he.. dat is niet echt een recept om vervolgens kortingen te gaan geven :P

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-09 16:35
Bommes schreef op donderdag 14 november 2024 @ 15:45:
[...]

Ze komen juist geld te kort he.. dat is niet echt een recept om vervolgens kortingen te gaan geven :P
Nog even wachten op de opheffingsuitverkoop dan ;)

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• kneusteun
Bommes schreef op donderdag 14 november 2024 @ 15:45:
[...]

Ze hadden ook een giga overschot voorraad.
Daarom was die KTM 690 ook zo achterlijk goedkoop geworden ten opzichte van de gasgas en husky...
Er was eigenlijk geen enkele reden om niet de KTM te halen want dat scheelde je gewoon 2k ofzo.

Maar lijkt dat KTM toch op zijn bek gaat door de enorme groei die ze hebben gemaakt.
Giga investeringen en marketing acties en het opkopen van merken en andere meuk eromheen.

• mphilipp
  • Laatst online: 18-09 13:01

mphilipp

Romanes eunt domus

geert_s schreef op donderdag 14 november 2024 @ 15:48:
[...]
Ja, leuk....en dan op enig moment geen onderdelen meer... Dan wordt het duur geld besparen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
mphilipp schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:32:
[...]

Ja, leuk....en dan op enig moment geen onderdelen meer... Dan wordt het duur geld besparen.
Hoezo? genoeg donormotoren toch?

• HTT-Thalan
mphilipp schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:32:
[...]

geert_s schreef op donderdag 14 november 2024 @ 15:48:
[...]

Met hierboven :+. 3 voor de prijs van 1, kun je eventjes door en heb je ook gelijk 2 sets banden liggen _O-.

[ Voor 11% gewijzigd door HTT-Thalan op 14-11-2024 16:37 ]

• mphilipp
  • Laatst online: 18-09 13:01

mphilipp

Romanes eunt domus

geert_s schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:35:
[...]
Hoezo? genoeg donormotoren toch?
Jaja...iedereen koopt gewoon een extra motor om onderdelen vanaf te halen.... Zoals ik al zei: een dure manier van geld besparen. Koop dat gelijk een motor die nog ondersteund wordt door de fabriek.

Dat is natuurlijk voor enkelen een optie. In de eerste plaats kan lang niet iedereen sleutelen, en daarbij kan of wil niet iedereen (of zijn vrouw) nóg een motor voor de sloop kopen. Een nogal onwerkelijk scenario.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• HTT-Thalan
Nou doe je net alsof een ktm veel onderdelen nódig heeft :+.

• DrivinUCrazy
Maar zonder gein, wat zou dit betekenen voor KTM deelnames aan bepaalde races? Denk bijvoorbeeld aan de Dakar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
mphilipp schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:40:
[...]

Jaja...iedereen koopt gewoon een extra motor om onderdelen vanaf te halen.... Zoals ik al zei: een dure manier van geld besparen. Koop dat gelijk een motor die nog ondersteund wordt door de fabriek.

Dat is natuurlijk voor enkelen een optie. In de eerste plaats kan lang niet iedereen sleutelen, en daarbij kan of wil niet iedereen (of zijn vrouw) nóg een motor voor de sloop kopen. Een nogal onwerkelijk scenario.
Sorry, ik was mijn sarcasme tag vergeten.

• Bommes
kneusteun schreef op donderdag 14 november 2024 @ 15:49:
[...]

Ze hadden ook een giga overschot voorraad.
Daarom was die KTM 690 ook zo achterlijk goedkoop geworden ten opzichte van de gasgas en husky...
Er was eigenlijk geen enkele reden om niet de KTM te halen want dat scheelde je gewoon 2k ofzo.
Als ik nu kijk: net geen 15k voor een compleet stock 690 enduro R
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ig22ViriQERWMDrD2E-jhHjqaIs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vuZC8n5Bw0GFtPGnXCqLgHYk.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan nog niet zeggen dat ik dat goedkoop vind.. :o
Verre van zelf, wat een belachelijke zak geld voor een ding waar nog dik geld tegenaan niet om een beetje comfy te maken. Zadel, schermpje/torentje, valbeugeltje, footpegs, enz.

Een nieuwe Tuareg is gewoon 1000 euro goedkoper dan dat.

• kneusteun
Nee was bij dealers het geval.
Daar kreeg je op een 690 2000,- extra inruil. Maar bij de gasgas en de husky niet :S (zelfde dealer)

Maar schijnbaar hadden ze ook een enorme voorraad van alle modellen, en de verkopen vielen tegen, dus ja dan moet je iets..

• HTT-Thalan
DrivinUCrazy schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:53:
Maar zonder gein, wat zou dit betekenen voor KTM deelnames aan bepaalde races? Denk bijvoorbeeld aan de Dakar?
Bedrijven die op de centen moeten letten produceren op bestelling. Sponsoring is meestal weggelegd voor grote namen met dito marketingbudget die kritieke massa hebben bereikt en dus met geld kunnen smijten om die naam goed dominant te maken en houden - denk aan redbull enzo.

Als ze overgenomen danwel gered worden door iets of (meerdere) iemand(en) verwacht ik eerlijk gezegd pas op de plaats. Geen grote dure marketinguitgaven meer en eerst intern alles gezond maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 12:44

charrel

Cortisol4life..

cyntax schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:42:

[Afbeelding]
s1000xr blok trilt nogal, ik vond het niet lekker rijden op langere afstanden, zowel de s als rr hebben dat ook. Typische 4 cilinder trilling. Vriend van me had eerst s1000 naked, toen de xr en nu dus een GS > precies om die reden. De trillingen.

• kneusteun
Ze zoeken investeerders, ik denk niet dat ze zich zomaar laten overnemen.
Maar het bedrag dat ze moeten verzamelen is wel fors.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Joris748 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:57:
[...]

Normaal gesproken rijden ze inderdaad in niveau 2 nog met instructeurs en worden ze bij de laatste sessie los gelaten (vrij rijden). Dagen waarop ze alles in niveau 3 proppen tonen helaas aan dat het echte vrij rijden voor de meesten (nog?) te hoog gegrepen is.

Verder is het (imo) een prima organisatie. Maar met dit soort acties slaan ze de plank wel mis helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:56
Oiii,

tracer mt-09 tracer Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TKxsdKFM0IJz0wIWnno09g9UiZQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r6OhXEF2U5SjBZ79Pmps5JJt.jpg?f=fotoalbum_large

En hoe kan nou 118pk niet genoeg vermogen zijn

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:35
LankHoar schreef op donderdag 5 september 2024 @ 22:32:
[...]

Dat lijkt me beter. Anders moeten we dit topic nog [NFSW] tags gaan geven in de topic titel :+
Beetje verzaakt met het uploaden van een foto, hierbij;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lf21ICMDMQjHq5q7rhSMo_dAIFE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MQYAKtcrx8lXHjkzZHomIg7K.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2bsa1iuqIgIVL_R4gKG4b--G5oU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YkQMpL5QJwenUwaxdhZnuXMC.jpg?f=fotoalbum_tile

Kleur is de officiële BMW C4F Artic Race Blue geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
ibothead schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:43:
[...]

tracer mt-09 tracer [Afbeelding]

Ik begin het vermogen van de RT met de dag frustrerender te vinden. Met de NC kon ik nog eens volgas de rondweg op rijden als ik dat met de BMW doe ben ik mijn rijbewijs kwijt. Je ratelt hem met max 2000 toeren door alle versnellingen en dan rij je nog 80 :/. Gelukkig heb ik de CB nog die met 58pk een stuk meer bruikbaar plezier biedt. Ik ga toch maar een keer koffers voor dat ding proberen regelen en mijn regels laten vieren wat betreft mooi weer.

[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 14-11-2024 20:55 ]

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

ibothead schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:43:
[...]

tracer mt-09 tracer [Afbeelding]

Ik heb alles tussen de 34 en 170 pk gehad, het rechte stuk moet wel vrij lang zijn wil je de verschillen boven de 110 kunnen benutten.
HTT-Thalan schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:54:
[...]

Ik begin het vermogen van de RT met de dag frustrerender te vinden. Met de NC kon ik nog eens volgas de rondweg op rijden als ik dat met de BMW doe ben ik mijn rijbewijs kwijt. Je ratelt hem met max 2000 toeren door alle versnellingen en dan rij je nog 80 :/. Gelukkig heb ik de CB nog die met 58pk een stuk meer bruikbaar plezier biedt. Ik ga toch maar een keer koffers voor dat ding proberen regelen en mijn regels laten vieren wat betreft mooi weer.
Nou, dat. Ik had tegelijk een Speed Triple (135pk) voor mooi weer, en een CB500 (58 pk of zo) voor woon-werk. Die CB was veel leuker raggen op de Nederlandse binnenwegen en bebouwde kom, omdat je nergens op hoefde te letten. Met die Speed Triple zijn we een keer gelaserd, dat was een heel onprettig gesprek.

[ Voor 45% gewijzigd door GSX-MAN op 14-11-2024 21:27 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:12

_Apache_

For life.

HTT-Thalan schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:54:
[...]

Daarom vind ik de rij-modi van men Zero wel fijn. In ECO modus rij je met 20-30Nm, en vlakt ie hem af bij 120kmh. De 20-30Nm klinkt niet echt indrukwekkend, maar het is er direct bij stilstand al. En dat maakt het rijden zoooo soepel. Prima voor het forensen, en je raakt je rijbewijs moeilijk kwijt.
Maar zet je hem op Beast mode, gaat het lampje van de traction control gerust knipperen als je m bij de 140 de sporen geeft.

Het is alsof je 5 verschillende motoren hebt gekocht.

[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 14-11-2024 21:33 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Pagina: 1 ... 94 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.