Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.174 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:30
Wij hebben gewoon (op het Ruhrgebied na) veel meer verstedelijking in Nederland, dus overal zetten we palen neer met bijbehorende infrastructuur. Hier staat bij wijze van midden op de Veluwe gewoon een mast.

Meeste plaatsen in de BRD ligt wel gewoon glasvezel, dus in de dorpjes is wel gsm/4g. Daarbuiten dus weinig tot geen bereik.

[ Voor 6% gewijzigd door ozzynator op 04-11-2024 21:26 ]

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 17:56
_eLMo_ schreef op maandag 4 november 2024 @ 12:56:
Mijn Sena 50S is redelijk kapot aan het gaan na een flinke regenbui in Oostenrijk dit jaar. Ik wil eigenlijk niet weer een product met flaws kopen (Sena + Water == bekend gezeik, geen garanties op waterdicht), echter al mijn maten zitten op Sena.

Nu lees ik aankondigingen van de Sena 60 series die IPx7 waterproof zou zijn (en andere features, maar die boeien me niet).

Echter die aankondigingen waren in November 2023, en leverbaar rond december, maar nu is er _niks_ meer over te vinden. Ook een oud zoekresultaat op Sena.com is nu een 404...

What happened?

https://www.gps.nl/blog/s..._60r_en_sena_phantom.html
https://www.instagram.com/senabluetoothindia/p/CznqiOFL32_/
https://www.prestigecom.n...1wM4yliqsIEOhpsrrDYnlsqIt

[Afbeelding][Afbeelding]
Cardo egde heeft de nieuwste nu met Louis pack gemaakt voor weinig eigenlijk!

Net vorige maand een Cardo HD spirit gekocht |:( 8)7 ivm vakanties waren al duur en op de laatste vakantie ging mijn X4 cardo stuk en geen geld voor die nieuwste edge maar nu 40% goedkoper https://www.louis.nl/nl/p...r_article_number=10075001

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 18-09 17:56
_Apache_ schreef op maandag 4 november 2024 @ 20:36:
[...]

Dat viel mij dus ook erg op, met een weekendje in Duitsland.
Eenmaal in het buitengebied, omgeven door wat heuvels, en totaal geen data bereik meer. Zelfs geen edge.
Dat is zo kut met streamen van spotify, daarom ook lekker gewoon een playlist downloaden!
ik heb 50gb per maand en krijg het niet op hoor _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 21:28

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

BM schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:09:
* BM heeft net de verwamde handschoenen maar even opgeladen

Word morgenochtend erg frisjes vrees ik :X
Ik heb de verwarmde handschoenen ook weer uit de kast gehaald, zo even de voering weer in de jas stoppen.

Rond de 10 graden is het zonder voering en normale winterhandschoenen nog net te doen op 50 kilometer snelweg. Daaronder wordt het snel minder.
Dus nu mag alles er weer in en aangezet worden. *O*

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:57
Duitsland staat ook bekend om zijn slechte dekking... daar schaamt elke duitser zich ook voor.
Als je bijvoorbeeld in Finland of Zweden bent heb je zelfs overal 4G in de verste uithoeken.

Frankrijk had ik ook verder geen enkele issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
ibothead schreef op maandag 4 november 2024 @ 22:30:
[...]

Dat is zo kut met streamen van spotify, daarom ook lekker gewoon een playlist downloaden!
Hier trouwens 2x onbeperkt, 1x zakelijk oddido en persoonlijk VF.
Best een goede dekking in Europa overal met deze twee, volgens mij ook de twee grootste bijna.

Voordeel is dat ze beide op 1 telefoon zitten, dus netwerk in Duitsland blijft eigenlijk super! tijdens streamen met spotify nooit echt gezeur gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:48

_Apache_

For life.

ibothead schreef op maandag 4 november 2024 @ 22:30:
[...]

Ja, nou ik rij graag zonder muziek. Zeker als we de intercom aan hebben.
Maar het zoeken naar een lunch / laadplek werd zo wel moeilijk gemaakt. Daarna maar even naar een stadje gereden, daar was het weer OK.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 21:38
Pyr0_ schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 11:08:
Zou ik niet doen, rond Vervier zijn véél dorpjes. Ik raad je aan dan af te zakken naar de Rursee, rond Monschau. Een van mijn favoriete plekjes om te rijden. Prachtige omgeving en fantastische wegen. Ik stuur je de gpx wel even door. Eventueel aan te passen dat je de snelweg pakt tot aan Eupen bijvoorbeeld. Hij start nu bij mij om de hoek, en dan na een stukje snelweg, binnendoor via België. Ook leuk, maar moet je zelf weten.

[Afbeelding]
Zou ik de GPX ook mogen ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 15:48
kneusteun schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:15:
Discord is fine.

Ga het sowieso meer gebruiken.
Voor het groepje waar ik mee rijd is Discord zo'n beetje het enige dat goed werkt. Twee van de drie (waaronder ikzelf) hebben een headset die überhaupt maar met één andere headset kan verbinden via intercom. Terwijl we met z'n drieën rijden. Het andere euvel is dat één een Sena heeft, de ander een Cardo en ik ooit een Sharktooth heb gekocht (waar ik nu wel een beetje spijt van heb overigens). Met Discord via de telefoon is het voor ons dus niet nodig om voor honderden euro's aan nieuwe headsets te kopen.

In Nederland werkt het uitstekend. In Luxemburg ook. In heuvel-/bergachtig Duitsland valt af en toe iemand weg, maar komt automatisch ook weer terug als er weer verbinding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Het is wel een weg richting merk onafhankelijke "self healing" "mesh". Als Cardo en Sena zo gesloten blijven zie ik voor de groep mensen die graag tussen motors communiceert (vergeet niet dat intercoms zijn uitgevonden voor tussen rijder en passagiers) wel een keer vertrekken richting zoiets ja.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

_eLMo_ schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 10:33:
Het is wel een weg richting merk onafhankelijke "self healing" "mesh". Als Cardo en Sena zo gesloten blijven zie ik voor de groep mensen die graag tussen motors communiceert (vergeet niet dat intercoms zijn uitgevonden voor tussen rijder en passagiers) wel een keer vertrekken richting zoiets ja.
Gebruik al sinds 2012 Interphone, en sinds de 'XT' varianten - later dat jaar - , paired het goed met Sena en andere merken.
Mijn F5XT heb ik inmiddels met pensioen gestuurd, de batterij was op, en de vervanging van ome Ali was nog slechter dan de versleten batterij (ondanks de claim van +25% mAh).

Vind de 8R wel een mooie vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Zaterdag met een maatje mee, hij wil proefrijden op een 2022 Tiger 1200. Ik had nooit verwacht dat hij de overstap van Yamaha naar Triumph serieus zou overwegen, benieuwd wat hij van de fiets vindt. En zelf ben ik ook wel redelijk benieuwd naar de 1200.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
_Apache_ schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:02:
[...]

Gebruik al sinds 2012 Interphone, en sinds de 'XT' varianten - later dat jaar - , paired het goed met Sena en andere merken.
Mijn F5XT heb ik inmiddels met pensioen gestuurd, de batterij was op, en de vervanging van ome Ali was nog slechter dan de versleten batterij (ondanks de claim van +25% mAh).

Vind de 8R wel een mooie vervanger.
Pairen doe ik niet aan, Sena mesh. Gewoon aanzetten en wegrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
_eLMo_ schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:14:
[...]

Ik zou wel even kijken of het regent, want ik lees ontzettend veel over die sena's en waterschade...
En leuk zo'n mesh, maar je gaat mij niet vertellen dat de sena mesh ten opzichte van de cardo mesh allerlei verschillende merken headsets vind en zelf paired... want als dat zo is moet cardo zich schamen.

Aan de andere kant zou dat ook niet handig zijn, dan kan dus iedereen je mesh in en uit..... ook als je dat niet zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-09 17:01
Je paired die Cardo (mijn packtalk bold) toch gewoon via de app?
Eens je in een groep zit en gepaired bent, is het bij de volgende rit idd. enkel aanzetten en rijden.
Zal wel idem zijn bij die Sena. Die niet waterdicht is .... 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door wittmann1982 op 05-11-2024 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

_eLMo_ schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:14:
[...]

Van wat ik begreep, is dat als je gepaired ben met een iemand in de groep, je automatisch in de mesh terecht komt. Er hoeft maar een enkeling gepaired te worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n5LPuffuQ2nl6N1ubrU3pmAvBpU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/SW8b7wPBLiVARkGbRb8CxVkm.jpg?f=user_large die kleuren 😱

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://www.maxxmoto.be/wp-content/uploads/2024/11/P90577138_lowRes_bmw-concept-f-450-gs.jpg
Ook leuk concept F450GS

[ Voor 4% gewijzigd door kneusteun op 05-11-2024 17:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://www.maxxmoto.be/wp-content/uploads/2024/11/suzuki-dr4z1.jpg
En de nieuwe DRZ400 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:52
_Apache_ schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:43:
[...]

Van wat ik begreep, is dat als je gepaired ben met een iemand in de groep, je automatisch in de mesh terecht komt. Er hoeft maar een enkeling gepaired te worden.
Ik heb zelf geen Sena met mesh (dat wordt mijn volgende intercom wel), maar wat ik begrijp is dat je een open mesh hebt, en een privé mesh. Dus zeg maar, een kanaal waar jouw groep op aangemeld is. Ben je binnen bereik van die privé mesh, dan heb je automatisch contact ermee.

Dat lost héél veel pairingsperikelen op als je in wisselende samenstellingen rijdt. Gewoon iedereen op hetzelfde kanaal, en afhankelijk van wie er meerijdt heb je gelijk daarmee verbinding.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 13:59
Heb geen nieuwe motor nodig....Heb net 11k op mijn Tuareg gedaan...Ik ga eigenlijk zelden off-road...Maar fucking hell, wat een vet ding....Ik wil hem hebben! Maar eens overleggen met de vrouw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
wittmann1982 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:22:
Je paired die Cardo (mijn packtalk bold) toch gewoon via de app?
Eens je in een groep zit en gepaired bent, is het bij de volgende rit idd. enkel aanzetten en rijden.
Zal wel idem zijn bij die Sena. Die niet waterdicht is .... 8)7
Ja maar ik rij nog wel eens met andere mensen.
Of met mensen die dan een ander merk hebben, of als iemand een cheapere cardo heeft die geen mesh kan.

Opzich allemaal wel te verhelpen, maar ik vond discord echt easy fix.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
Okay, na vriendelijk vragen heb ik een 15% discount code gehad....

...dus er zijn nu 3 viking helmet covers onderweg naar ondergetekende. Eentje voor mezelf als reclame-object, en twee voor tot twee studenten die ze als badge of honor mogen dragen na een geslaagde examenrit, onderweg terug naar de rijschool/garage. Als ze willen, natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

HTT-Thalan schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 17:41:
[...]

Okay, na vriendelijk vragen heb ik een 15% discount code gehad....

...dus er zijn nu 3 viking helmet covers onderweg naar ondergetekende. Eentje voor mezelf als reclame-object, en twee voor tot twee studenten die ze als badge of honor mogen dragen na een geslaagde examenrit, onderweg terug naar de rijschool/garage. Als ze willen, natuurlijk.
koning . Die badge of honour is wel vet.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Idle sproeier in aceton geweekt. Schudden en.... steeds vuil en verstopt. Mijn Ali Express brandstofpomp is aangekomen en die is meteen typisch Ali kwaliteit. De montage gaten kloppen niet en de hoek van de brandstof uitgang is ook vreemd.

We krijgen het wel passend en werkende.

Morgen proberen een carb in elkaar te steken met de verschillende andere onderdelen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Chevy454 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 17:58:
Idle sproeier in aceton geweekt. Schudden en.... steeds vuil en verstopt. Mijn Ali Express brandstofpomp is aangekomen en die is meteen typisch Ali kwaliteit. De montage gaten kloppen niet en de hoek van de brandstof uitgang is ook vreemd.

Morgen proberen een carb in elkaar te steken met de verschillende andere onderdelen.
Verwacht je anders van Ali?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Nee maar voor 90 euro verschil kan je wel eens iets wagen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-09 17:01
Chevy454 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 17:58:

Het enige dat een sproeier degelijk kan proper maken, wanneer die volledig toe zit, is ultrasoon reinigen. Te zien natuurlijk hoeveel je dat nodige hebt, het apparaat kost nl. ong een 80 euro bvb een 2L van HBM, of op amazon voor een 70 euri. Daarbij ook nog eens reinigingsvloeistof die toch ook wel wat kost (50 euro/2L). Maar dan is het dan ook echt schoon. Misschien dat ze dat wel voor je kunnen doen bij een metaalbewerker, revisiebedrijf, ... in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:41
Ik zal mijn mening over dat soort shit maar niet geven :P Los van dat je geen ventilatie meer over houdt …

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
wittmann1982 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 18:30:
Maar dan is het dan ook echt schoon. Misschien dat ze dat wel voor je kunnen doen bij een metaalbewerker, revisiebedrijf, ... in de buurt.
Of je boort die met 0,6mm open op de draaibank. Het vuil is altijd zachter als metaal.

Ultrasoon reinigen werkt goed op basis van trillingen en implosie. Maar je moet wel ergens een hoekje hebben waar je kan imploderen. En dit ziet er flink solide uit.

Maar het makkelijkste is gewoon die vervangen als je die hebt liggen (en dat heb ik) maar ik wou gewoon even snel kijken of het ging lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Joris748 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 18:31:
[...]

Ik zal mijn mening over dat soort shit maar niet geven :P Los van dat je geen ventilatie meer over houdt …
Dit is natuurlijk niet bedoeld om de hele dag mee rond te rijden hé, gewoon even tien minuten om een glimlach bij wat mensen op te wekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kreeg net een reclame email van Garmin:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pafXZp9K356XA2At_1-XNCwTsyk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/COeihiqtDl4XP3h5AEQ78i8O.png?f=user_large
https://www.garmin.com/en-GB/p/1478833/pn/010-02972-10

Wist niet dat die een off road sat nav hebben.. maar ik vermoed dat ie alleen op de weg kan navigeren en off road alleen een van te voren gemaakt track volgen??

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Een 5 bak..
Wat een enorme misser... -O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@kneusteun gewoon een twin zelfs, kwam net voorbij in mijn recommended op YT

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 13:01

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 18:56:
Wist niet dat die een off road sat nav hebben.. maar ik vermoed dat ie alleen op de weg kan navigeren en off road alleen een van te voren gemaakt track volgen??
Dat kon volgens mij altijd al op Garmins. Ik had kaarten van Afrika waar delen van een oude Dakar trak ingetekend waren. Maar dan heb je idd geen turn-by-turn navigatie. Ik vraag mij af of dat überhaupt bestaat, anders dan dat je zelf een route maakt. Ik heb daarvoor een heel grove route erin gezet met een paar plaatsen op de route als waypoint om een beetje een idee te hebben waar we heen gingen (het pijltje van het kompas).

Bestaan er navigatie apparaten of apps die een offroad track kunnen volgen zonder dat je zelf de routepunten erin zet? Je hebt dan toch een soort wegennetwerk nodig?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
mphilipp schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 22:54:
[...]

Dat kon volgens mij altijd al op Garmins. Ik had kaarten van Afrika waar delen van een oude Dakar trak ingetekend waren. Maar dan heb je idd geen turn-by-turn navigatie. Ik vraag mij af of dat überhaupt bestaat, anders dan dat je zelf een route maakt. Ik heb daarvoor een heel grove route erin gezet met een paar plaatsen op de route als waypoint om een beetje een idee te hebben waar we heen gingen (het pijltje van het kompas).

Bestaan er navigatie apparaten of apps die een offroad track kunnen volgen zonder dat je zelf de routepunten erin zet? Je hebt dan toch een soort wegennetwerk nodig?
Onverhard: ja. Maar Offroad nee, de definitie van het woord is: er is geen weg. Dus er is geen navigatie.

Je kan wel bolletje pijltje maken of de lijn rijden. Mijn DMD tablet geeft ook de snelste lijn terug naar de "route" weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 13:01

mphilipp

Romanes eunt domus

_eLMo_ schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 23:00:
[...]
Onverhard: ja. Maar Offroad nee, de definitie van het woord is: er is geen weg. Dus er is geen navigatie.

Je kan wel bolletje pijltje maken of de lijn rijden. Mijn DMD tablet geeft ook de snelste lijn terug naar de "route" weer.
Precies, dat dacht ik al. Je kunt natuurlijk een track volgen, maar die moet je dan helemaal zelf intekenen of heel goed opletten.

Maar dat kan al heel lang op de Garmin apparaten.

[edit]
Owacht...ik zie dat zij nu wél turn-by-turn offroad navigatie hebben. Maar dan op OSM kaarten met tracks. Dus die tracks staan al op de kaart en zijn navigeerbaar. Dat is dan wel nieuw. Scheelt een hoop werk om een route over de track te maken en te laten volgen.

[ Voor 20% gewijzigd door mphilipp op 06-11-2024 00:04 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
mphilipp schreef op woensdag 6 november 2024 @ 00:01:
[...]

Precies, dat dacht ik al. Je kunt natuurlijk een track volgen, maar die moet je dan helemaal zelf intekenen of heel goed opletten.

Maar dat kan al heel lang op de Garmin apparaten.

[edit]
Owacht...ik zie dat zij nu wél turn-by-turn offroad navigatie hebben. Maar dan op OSM kaarten met tracks. Dus die tracks staan al op de kaart en zijn navigeerbaar. Dat is dan wel nieuw. Scheelt een hoop werk om een route over de track te maken en te laten volgen.
Dat is dus precies wat ik zeg, onverhard. Offroad is van de weg ;P

Garmin kan overigens al jaaaaren met OSM of ander kaartmateriaal overweg, dus dat is ook niet nieuw.

[ Voor 7% gewijzigd door _eLMo_ op 06-11-2024 08:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
_eLMo_ schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 23:00:
[...]

beetje een semantics verhaal natuurlijk.. maar er zijn ook een soort middenweg..
Teminste hier in de UK wel.. je hebt Byways open to all traffic (BOAT) aka greenlanes dat is niet echt een weg, maar je mag er wel legaal rijden.. waar ik vaak mee zit is dat ik in routeplanners die stukken er niet in kan zetten en dat zou ik wel willen.. maar wel met de route aanwijzingen (met name op de weg, op een green lane is het meestal voor de hand liggend)..

Soms is een Byway gewoon een onverharde weg,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-0Eenj0MzM23ARv5til5gorXMnE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/aFJPGJrp73QN7WQ1IKWOfMD3.png?f=user_large

Maar soms echt een geitenpad:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O715f6A-1vK_yQ3MRrkdVt9b-xU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LXsJ3Q7fPZ4zjBGhPXp5EL1k.png?f=fotoalbum_large
soms meer een grasveld met wat ruts erin:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_LdgnA47CiP4NlWtFT6WUeULhHg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/CcqTvhdhArPJg9u6cjDY20oM.png?f=user_large
of
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ig5AZFU6jt-DRJgmXRgDVXzhfeM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/00q1ogU3fUv9RLC5gjPBJGpo.png?f=fotoalbum_large

soms moet je een heel meer ontwijken ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1YY6VHfjAiX5KXUMkXPRryt-iLQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zoAQwNfDU5SNpgV5COPM9Am5.png?f=fotoalbum_large
of
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XssLW7L-I8S-ZC327WqRkj9wlrc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KdjOjXspOnMMkqcxBxnOY6mF.png?f=fotoalbum_large

in calimoto krijg je dus dit soort dingen want hij weet niet dat ik over de groene stukken mag..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/122vi3pzHraN4YQze39wEF_jEKU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KgqKNnHp4kccxIBve7hVbUW0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Dus track ipv route.
Scenic, osmand etc is dat prima te doen.

Benieuwd of die garmin dat ook kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kneusteun schreef op woensdag 6 november 2024 @ 12:35:
Dus track ipv route.
Scenic, osmand etc is dat prima te doen.

Benieuwd of die garmin dat ook kan
Ik moet osmand eens beter gaan leren gebruiken.. maar bij track krijg je dan op de weg voiceprompt voor afslag of moet je altijd op kaartje blijven kijken?

Wat ik eigenlijk wil is een combo van track en route.. maar misshien is dat te veel gevraagd..
En iets wat ik makkelijk on the go kan instellen.. ik wil langs die waypoints en op dat stuk over een byway....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ToolkiT schreef op woensdag 6 november 2024 @ 12:31:
[...]

beetje een semantics verhaal natuurlijk.. maar er zijn ook een soort middenweg..
Teminste hier in de UK wel.. je hebt Byways open to all traffic (BOAT) aka greenlanes dat is niet echt een weg, maar je mag er wel legaal rijden.. waar ik vaak mee zit is dat ik in routeplanners die stukken er niet in kan zetten en dat zou ik wel willen.. maar wel met de route aanwijzingen (met name op de weg, op een green lane is het meestal voor de hand liggend)..

Soms is een Byway gewoon een onverharde weg,
[Afbeelding]

Maar soms echt een geitenpad:
[Afbeelding]
soms meer een grasveld met wat ruts erin:
[Afbeelding]
of
[Afbeelding]

soms moet je een heel meer ontwijken ;)
[Afbeelding]
of
[Afbeelding]

in calimoto krijg je dus dit soort dingen want hij weet niet dat ik over de groene stukken mag..
[Afbeelding]
Gaaf! Als ik dat soort weggetjes in de omgeving had gehad, had ik ook wel een offroader erbij willen hebben :Y dan ziet die nieuwe F450GS er ineens heel aantrekkelijk uit ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
Dit vind ik ook een vette fiets, op zeker een kandidaat als opvolger van mijn huidige motor:

CFMoto MT-X

Afbeeldingslocatie: https://cdn.inmoto.it/images/2024/01/02/091707567-2c394bf5-a1f5-4df8-b155-edc99c6a9b2e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Kapot schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:09:
Dit vind ik ook een vette fiets, op zeker een kandidaat als opvolger van mijn huidige motor:

CFMoto MT-X

[Afbeelding]
Tof ding, had er zelf liever een honda of Yamaha blok in gezien.
Zelf veel gezeik met KTM gehad.

Maar anderzijds ben ik van die 450 wel echt onder de indruk en dat reed gewoon heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
ToolkiT schreef op woensdag 6 november 2024 @ 12:59:
[...]

Ik moet osmand eens beter gaan leren gebruiken.. maar bij track krijg je dan op de weg voiceprompt voor afslag of moet je altijd op kaartje blijven kijken?

Wat ik eigenlijk wil is een combo van track en route.. maar misshien is dat te veel gevraagd..
En iets wat ik makkelijk on the go kan instellen.. ik wil langs die waypoints en op dat stuk over een byway....
Die combo kan bijna niet.
Turn by turn werkt op een algoritme en die bekijkt alle straten.

Als je dan een "offroad/zandpaden" route wil maken zal die eromheen werken.

Bij tracks geef je gewoon exacte punten waar je ze wil, dus niet afhankelijk van de straten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
kneusteun schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:16:
[...]

Tof ding, had er zelf liever een honda of Yamaha blok in gezien.
Zelf veel gezeik met KTM gehad.

Maar anderzijds ben ik van die 450 wel echt onder de indruk en dat reed gewoon heel goed.
Ze geven 5 jaar garantie, dan is het nog steeds vervelend als er wat mis gaat maar mag je verwachten dat het opgelost word....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Kapot schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:29:
[...]

Ze geven 5 jaar garantie, dan is het nog steeds vervelend als er wat mis gaat maar mag je verwachten dat het opgelost word....
Het ging mij meer om de achterlijke hoge kosten van onderhoud onderdelen etc.
Heb heel wat motoren gehad, maar die KTM spande wel echt de kroon qua kosten om het rijdend te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ozzynator
Vroeger, toen ik 16 was, had ik ook een MTX.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:40
VidaR-9 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 21:00:
[...]

BMW 1250R
Ducati SF V2
KTM Duke 990R
Triumph Speed Triple 1200RS
Poe is dit even jammer zeg. Ik vind de oude veel gaver.. Mis de single swing arm en die uitlaten vind ik ook maar meh. Achterlichten ook minder fraai.

https://nieuwsmotor.nl/ni...gale-en-streetfighter-v2/

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Eerder schreef nieuwsmotor.nl al over een mogelijk aanstaande recall: “In een mail aan motordealers laat Pirelli weten een terugroepactie van een aantal motorbanden van de merken Pirelli en Metzeler ‘te overwegen’. Het gaat om Pirelli Scorpion Trail 2 motorbanden, maar ook om de vergelijkbare Metzeler Tourance, plus opvolgers Metzeler Tourance Next en Next 2.”

https://nieuwsmotor.nl/ni...ler-motorbanden-onderweg/

Nu schijnt in elk geval Triumph voor de Tiger 1200 bezig te zijn met een recall.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gMABqE0h0NjCQ8f5MF5OOX-EdpI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/2SHAsHVQh7pNOsVnM9btcZx5.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:13
In Turkije hebben we een vakantiehuisje waar ik regelmatig kom. Het is gelegen in middle of nowhere met heel veel onverharde wegen.

Er is momenteel een actie, een nieuwe Honda CRF250L voor 5000 euro. De Rally kost een paar honderd euro meer. Klinkt aantrekkelijk, maar testrijden zit er helaas niet in, dus blind kopen. Bedoeling is om op onverharde wegen te rijden. Beetje door weilanden. Beetje door modder.

Doen? Of zijn er betere/andere alternatieven in dezelfde prijs range? De KTM 250 Adventure kost daar nu 5.600 euro.

Tweedehands is geen alternatief.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:59

charrel

Cortisol4life..

_eLMo_ schreef op zondag 3 november 2024 @ 09:41:
[...]

RS/R delen het platform. Allebei conventionele voorvork. Vriend van me heeft een RS (ik een GS), we wisselen regelmatig op ritten. Die RS is echt een scheermes vergeleken de lompe troon die de GS is. Zeker niet onderschatten 8)

[Video: BMW R 1250 RS sound [RAW Onboard]]

Die maat van me had daar voor een Speed Triple en hield me niet bij. 1 maand op de RS en ik hield hem niet meer bij. Hij mist de 3 cilinder, maar de BMW is een hele lekkere sportieve allrounder en inruilen op een Triumph gaat hij niet meer doen :9
Afgezien dat de RS wat meer onderuit staat, De R stuurt nog leuker.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 14:49
Vandaag TET sectie 3 gedaan van noord naar zuid. Eerste 40km is verhard waarna net boven Groesbeek het feestje begint. Het eerste stuk onverhard was een mega glibber bende en met een beetje overmoedigheid en te hoge snelheid klapte ik en mijn vrouw na 300m al om, wel grappig dat we ongeveer tegelijk gingen met 50m tussen ons in. Rest van de route op de onverharde stukken niet harder dan 50km/h gereden en het was goed te doen. Geen andere motorrijders tegengekomen, die had ik wel verwacht!

Net even alle losse boutjes en schroefjes weer aangedraaid en nieuwe Aliexpress handkappen besteld :P. Wat zijn die waardeloos trouwens, een kleine tik en ze barsten gelijk in 100 stukjes, ze hebben in ieder geval wel onze koppelingshendels gered. Had het eigenlijk ook niet anders verwacht voor 10 euro per set.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LTz5jVE-kRSwv5sh6Y5f29jj9H4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Dpq4Iq0N1ObjSitVgleGgpG.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GCpgTb8Ax-hVHXbn04VCmeDHY98=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7TRLGIhH2yeWYD076H8ozh5t.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door cyntax op 06-11-2024 20:36 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hZNqF7DvV3dTWKfJYHnNdhKvEuc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/5RqHrnc9ViVX4cA8jxPRuipY.jpg?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:17
@cyntax bestel gewoon een set barkbusters. Dan blijft alles heel, ook je handen als je forse tak tegen de kap aan krijgt.

Trouwens die banden.. dat zal inderdaad flink glibberen en glijden zijn soms..
Beetje meer nop maakte echt een groot verschil, TKC80 of Adventure cross, of vergelijkbaar. Op de weg nog erg goed mee te sturen maar offroad, zeker in dit jaargetijden echt zoveel meer grip en dus vertrouwen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
@Bommes Maken banden echt zoveel uit in modder en klei? Ik had gehoord dat het maar weinig extra voordeel bied. Plan is wel om op den duur voor andere banden te gaan die meer 50/50 zijn zoals de banden die jij noemt of e07+ maar wil eerst de OEM banden een beetje opmaken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
Ja, dat maakt enorm veel verschil

Edit: vooral zijwaarts krijg je veel meer vertrouwen in je voorwiel.
En dan heb je nog het achterwiel wat ineens tractie heeft! ook lost een beetje grove nop veel beter alle modder en klei, die 50/50 banden worden gewoon slicks door het modder wat er vast tussen blijft zitten.

[ Voor 81% gewijzigd door kneusteun op 07-11-2024 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:41
VidaR-9 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 19:24:
[...]

Poe is dit even jammer zeg. Ik vind de oude veel gaver.. Mis de single swing arm en die uitlaten vind ik ook maar meh. Achterlichten ook minder fraai.

https://nieuwsmotor.nl/ni...gale-en-streetfighter-v2/
Dat zijn wel mooie bruikbare vermogens voor gooi- en smijtfietsen. 120 pk is prima (de minder sportieve broertjes zullen 115 pk hebben.

Helaas wel afscheid genomen van de desmodromische klepbediening, maar daar komen variabele kleptiming voor terug.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
Probleem is dat we niet echt in de buurt van de TET wonen en daardoor altijd 1 uur snelweg moeten rijden. Zijn die tkc80’s ook een beetje geschikt voor op de weg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
cyntax schreef op donderdag 7 november 2024 @ 07:51:
Probleem is dat we niet echt in de buurt van de TET wonen en daardoor altijd 1 uur snelweg moeten rijden. Zijn die tkc80’s ook een beetje geschikt voor op de weg?
Opzich wel, slijt wel aardig.
Heb nu paartje e09's achter liggen van mitas en die houden zich op de snelweg best aardig.

Het is een beetje geven en nemen.

Van het zomer ga ik denk ik weer wat minder lomp, zodat ik ook wat meer plezier ritjes op asfalt kan doen, want dan ben je zo'n band wel kwijt in een seizoen.

De prijs ligt vaak wel wat lager, ik was 200 euro kwijt voor plaatsen e09 voor en e12 voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:23

Vrijdag

De Zwarte

Royal Enfield Bear 650

https://www.motorcyclenew...ws/enfield/bear-650/2025/

https://www.motor.nl/nieu...0-een-model-met-historie/

Afbeeldingslocatie: https://mcn-images.bauersecure.com/wp-images/295530/900x0/2025-on_royal_enfield_bear_650__035.jpg

Heeft wel wat van een Triumph Scrambler. Ik vind 'm tof in elk geval :)

[ Voor 8% gewijzigd door Vrijdag op 07-11-2024 09:36 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Enfield doet sowieso wel toffe dingen, die Geurillia vind ik ook wel hard!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
c-nan schreef op woensdag 6 november 2024 @ 19:37:
In Turkije hebben we een vakantiehuisje waar ik regelmatig kom. Het is gelegen in middle of nowhere met heel veel onverharde wegen.

Er is momenteel een actie, een nieuwe Honda CRF250L voor 5000 euro. De Rally kost een paar honderd euro meer. Klinkt aantrekkelijk, maar testrijden zit er helaas niet in, dus blind kopen. Bedoeling is om op onverharde wegen te rijden. Beetje door weilanden. Beetje door modder.

Doen? Of zijn er betere/andere alternatieven in dezelfde prijs range? De KTM 250 Adventure kost daar nu 5.600 euro.

Tweedehands is geen alternatief.
Volgens mij kan je niet fout gaan met een CRF... de 250 heeft wel beperkt power natuurlijk maar zolang je niet snelweg hoeft te doen zal dat geen probleem zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cyntax schreef op donderdag 7 november 2024 @ 07:51:
TKC80 zijn op de weg verrassend goed.. slijten wel sneller dan tour banden..
Ik ben ermee, 2up met bagage, van de UK via Calais naar Zandvoort gegaan (en terug) en dat ging prima..
En hier kan ik op bochtige wegen er ook goed mee gummen..

[ Voor 18% gewijzigd door ToolkiT op 07-11-2024 10:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
cyntax schreef op donderdag 7 november 2024 @ 07:11:
@Bommes Maken banden echt zoveel uit in modder en klei? Ik had gehoord dat het maar weinig extra voordeel bied. Plan is wel om op den duur voor andere banden te gaan die meer 50/50 zijn zoals de banden die jij noemt of e07+ maar wil eerst de OEM banden een beetje opmaken.
Het is het verschil tussen een glijbaan of relatief normaal door kunnen rijden. En wat @kneusteun zegt, zeker in de bochten is het zóveel fijner. Ik had op de Alp als favoriet de Mitas E-07 Dakar band, prima bruikbaar op de weg (en ook bij slecht weer!) en een absolute koning op het terrein. Fijn ding, alleen je bandenboer zal je niet lief vinden want ze zijn echt moeilijk op de velg te krijgen.

Momenteel heb ik alleen maar wegbanden erop liggen, maar ik overweeg zeker een opvolger met een iets meer rugged profiel.

En het is zover, ik heb de eerst opmerking van het jaar te pakken over de temperatuur. "Vind je dat niet fris, zo?" :'). Ik zit als een koning op dat ding, display wat netjes mijn noodzakelijke info weergeeft (nooit meer handmatig banden controleren!!), hoge ruit, verwarming, uit de wind, meerdere laagjes aan, zelfs met zomerhandschoentjes was het bij +3 nog prima te doen voor een niet te lange rit.

De nieuwe helm zit nog een beetje strak op de bovenkant voorhoofd maar op de terugrit werd dat al minder. Zal de nieuwigheid zijn. Hij is een tikkeltje stiller dan de i70 en het geluid van de headset met muziek (thuis) getest - ik ga hem er niet voor gebruiken maar de kwaliteit is heel behoorlijk.

Winterhandschoenen mét ruitenwisser liggen al klaar, ik blijf zo mogelijk gewoon lekker doorrijden hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fazertje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-09 19:23
Vrijdag schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:18:
[YouTube: The New BMW M 1000 R and BMW S 1000 R  | #NeverStopChallenging]

Mooi ingetogen promofilmpje van een bedaarde allemansvriend beginnersmotortje O+
Leuk, ik had de skils niet om er zo mee te rijden, ik denk 99.9 % van de rijders niet... :X
Ben na een jaar terug gegaan naar een R1250 GS, beslist meer fun onder de 120 km/h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazertje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-09 19:23
HTT-Thalan schreef op donderdag 7 november 2024 @ 17:07:
[...]
Het is het verschil tussen een glijbaan of relatief normaal door kunnen rijden. En wat @kneusteun zegt, zeker in de bochten is het zóveel fijner. Ik had op de Alp als favoriet de Mitas E-07 Dakar band, prima bruikbaar op de weg (en ook bij slecht weer!) en een absolute koning op het terrein. Fijn ding, alleen je bandenboer zal je niet lief vinden want ze zijn echt moeilijk op de velg te krijgen.
vergeet ook niet te vertellen dat je de bandenspanning naar 1.2 bar brengt... werd mij pas na 10 jaar verteld door mijn crossende zwager :-(
Er ging een wereld voor me open. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
fazertje schreef op donderdag 7 november 2024 @ 17:20:
[...]

vergeet ook niet te vertellen dat je de bandenspanning naar 1.2 bar brengt... werd mij pas na 10 jaar verteld door mijn crossende zwager :-(
Dat heeft een groter effect wanneer je echt je contactoppervlak/gewicht moet spreiden, bijvoorbeeld bij mul zand. Bovendien moet je er dan rekening mee houden dat je die ook weer omhoog moet kunnen brengen, ik had een 12v aansluiting en dan zo'n mini-compressortje bij zodat je ook weer veilig de weg op kan. Ook bij rijden over grote stenen kan het flink helpen om dat te doen.

Als je gewoon wat licht offroad gaat (gravel b.v.) loopt het echt allemaal wel los. Je moet het wat mij betreft vergelijken met dat 'afhangen' (knietje naar de grond) wat sommigen hier propageren :P. Als dat is wat er nodig is om nog 'verder' te komen ben je al een heel eind down the rabbit hole :+.

Dan kom je ook in terrein waarbij je de vraag kunt stellen of je nog wel de juiste motor bij hebt óf je misschien wel zo ver wilde gaan. Tuurlijk, er zijn die hards die alles met een 'big ADV' kunnen (heb ook wel eens een filmpje gezien van iemand die met een full size Africa Twin dingen doet die je normaal met een CRF uitvoert, maar het kost enorm veel moeite, kennis, energie en ballen om dat te doen. Zo'n offroader ben ik ook zéker niet en ik durf met vertrouwen te zeggen dat alhoewel ik best vaker mijn bandenspanning heb laten zakken tijdens mijn avonturen, dat meer psychologisch was dan nodig (en makkelijk, want ik had dat pompje sowieso bij). Ik was er met normale spanning ook echt wel gekomen, zeker op het terein wat je in NL tegen kunt komen.

Het kan allemaal wel:

en je hebt als groot voordeel dan wel een flink zadel om in neer te ploffen en wat extra pk's om weg te trekken op lange stukken :P.

[ Voor 35% gewijzigd door HTT-Thalan op 07-11-2024 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:13

A13X

Dude

[...]

Op een zware adventure vergroot je vooral het risico op een kromme velg...

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
A13X schreef op donderdag 7 november 2024 @ 18:28:
[...]

Op een zware adventure vergroot je vooral het risico op een kromme velg...
En een gebroken rib. Don't ask ;(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
[...]

Met een GS van >200kg naar 1.2 bar is vragen naar een kromme velg bij de eerste flinke steen.

Persoonlijk not worth it op een adventure fiets. Verschilt natuurlijk per band (AX41 vs E07) maar op een fiets boven de 200kg zou ik niet onder de 1.8 bar gaan voor adventure gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
_eLMo_ schreef op donderdag 7 november 2024 @ 19:08:
[...]

Met een GS van >200kg naar 1.2 bar is vragen naar een kromme velg bij de eerste flinke steen.

Persoonlijk not worth it op een adventure fiets. Verschilt natuurlijk per band (AX41 vs E07) maar op een fiets boven de 200kg zou ik niet onder de 1.8 bar gaan voor adventure gebruik.
Ik denk dat het ook nog wel uitmaakt wát voor velg. Gegoten alu - nope. Maar op de alp had ik gewoon spaakwielen en die kunnen soms iets meer hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Laatst online: 10:04
Buiten is het maar nat, grijs en koud... En stiekem mis ik de zomer ondertussen toch wel echt al... Iemand linkte hier laatst naar het kanaal van Schaaf. En door zijn filmpjes blijf ik ondertussen toch beetje in die zomer sfeer, met fantastische motors en de wegen waar hij rijd. En ondertussen ben ik echt helemaal verliefd op de Multistrada... De looks... de sound! Een man moet wat te dromen hebben hé...

Geniet met me mee:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Pyr0_ schreef op donderdag 7 november 2024 @ 19:24:
Buiten is het maar nat, grijs en koud... En stiekem mis ik de zomer ondertussen toch wel echt al... Iemand linkte hier laatst naar het kanaal van Schaaf. En door zijn filmpjes blijf ik ondertussen toch beetje in die zomer sfeer, met fantastische motors en de wegen waar hij rijd. En ondertussen ben ik echt helemaal verliefd op de Multistrada... De looks... de sound! Een man moet wat te dromen hebben hé...

Geniet met me mee:

[YouTube: La Multistrada: BRING IT ON!!!!! [RAW Onboard]]
Ik moet toegeven dat ik zijn filmpjes van o.a. de CB500 ook wel vaker heb bekeken, maar ik blijf van mening dat de beste man echt wel een stevige les kan gebruiken, want zelfs van een berg flikkeren en een paar kilo organen kwijtraken was niet genoeg om hem op het rechte pad te krijgen. Hij neemt soms gewoon onaanvaardbare risico's ondanks dat hij technisch echt heel goed kan rijden (en waarschijnlijk veel beter dan ikzelf, durf ik best toegeven).

Wel heb ik van hem de tip aangenomen om een aparte audiorecorder in een rugzak te gebruiken waardoor mijn video's plots véél beter geluid kregen. En ondanks dat ik in de regel niks met sportuitlaten en lawaai heb is het geluid van een gezonde parallel twin voor mij óók prettig :P. Die boxer in mijn RT heb ik dan echt weer helemaal niks mee, maar lesgeven op een CB500 staat misschien te armieterig :P.

[ Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 07-11-2024 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op donderdag 7 november 2024 @ 19:10:
[...]

Ik denk dat het ook nog wel uitmaakt wát voor velg. Gegoten alu - nope. Maar op de alp had ik gewoon spaakwielen en die kunnen soms iets meer hebben.
Gegoten velg barst, een gewone velg of gesmeed buigt. Beide onwenselijk, de laatste minder catastrofaal en wel repareerbaar ;P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
Kortom:
Iets met nop helpt erg veel offroad.
In het droge seizoen valt dat nog wel mee.
Maar als het nat begint te worden heb je zo veel meer grip, wat het vertrouwen echt verhoogd.
Geen must dus, maar wel meer fun.
Een Bridgestone adventure cross gaat met combi gebruik echt nog wel 6 a 7 duizend km mee. Op een niet te zware en hoog vermogen fiets dan toch.

Bandenspanning, met een adv fiets (>200kg) niet veel lager dan 2 bar gaan. Is in NL ook niet echt nodig. Ik rijd eigenlijk altijd met de zelfde bandenspanning, voor 2 achter 2,5 op verhard en onverhard.
Tenzij ik weet dat het echt alleen maar bagger ploegen gaat worden.

Handkappen, zoek ff naar iets wat op barkbusters lijkt, of is. Volledig kunststof val je eigenijk altijd meteen kapot.
Op crossers/enduros zitten die kunststofkappen en hendels eigenijk nooit bizar vast. Bij een val draaien die dus gewoon weg. Meestal dan toch :P
Dat is dus wel echt anders dan bij een adv motor.

Leuke hobby hoor beetje door het zand rijden.
Wat betreft ondergrond hebben we hier in NL best een lastige TET.
In de zomer veel mul zand, in de winter serieuze modder.
In Frankrijk of Spanje kom je dat veel minder tegen. Daar komen hellingen er bij om het lastig te maken.
Soms paden met keien zo groot als kinderkopjes.
En soms beide tegelijk :o
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bP_ujfGL7UvcsSX8KtcG9PsNl5c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uvAhW7B9cCpc1e6gKgsfoG2A.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 08-11-2024 09:28 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R74AhTOd7STsBx5wGTuwAOrj7eU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/jlt35Cqxotw4XRbsozpqDTBD.webp?f=user_large

Deze hoort hier denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:26
Bommes schreef op donderdag 7 november 2024 @ 22:01:
[...]

[...]

The repost is strong 8)
Ha oepsie. Zat op vorige pagina dus niet gezien. Dubbel faki!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 10:03
HTT-Thalan schreef op donderdag 7 november 2024 @ 19:41:
[...]

dat hij technisch echt heel goed kan rijden
Ik ga niet beweren dat ik beter kan rijden als Schaaf, maar wat me bij hem wel opvalt is dat zijn rijstijl heel "slordig" is. Let er bijvoorbeeld maar eens op hoe vaak het fenomeen "chopping the throttle" bij hem voorkomt. Daarnaast zie ik hem in zijn filmpjes ook geregeld met maximale remdruk en een protesterend voorwiel een bocht in duiken. Het ziet er allemaal spectaculair uit, dat zeker, maar vloeiend en technisch goed is het naar mijn mening niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:59

charrel

Cortisol4life..

UTwizard schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:42:
[...]

Ik ga niet beweren dat ik beter kan rijden als Schaaf, maar wat me bij hem wel opvalt is dat zijn rijstijl heel "slordig" is. Let er bijvoorbeeld maar eens op hoe vaak het fenomeen "chopping the throttle" bij hem voorkomt. Daarnaast zie ik hem in zijn filmpjes ook geregeld met maximale remdruk en een protesterend voorwiel een bocht in duiken. Het ziet er allemaal spectaculair uit, dat zeker, maar vloeiend en technisch goed is het naar mijn mening niet.
Nou was dat filmpje ook voor zijn ongeluk vermoed ik, toen reed ie inderdaad erg onrustig. Volgens mij heeft ie dat na zijn ongeluk wel wat aangepast. Maar op momenten blijft ie in mijn optiek wat mazzel/ geluk (qua rijtechniek) hebben dat het maar 1 ongeluk is geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
@UTwizard YouTube: 030 beter als 020

Beter dan.... ;) ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ozzynator op 08-11-2024 10:13 ]

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
charrel schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:09:
[...]

Nou was dat filmpje ook voor zijn ongeluk vermoed ik, toen reed ie inderdaad erg onrustig. Volgens mij heeft ie dat na zijn ongeluk wel wat aangepast. Maar op momenten blijft ie in mijn optiek wat mazzel/ geluk (qua rijtechniek) hebben dat het maar 1 ongeluk is geweest :+
Dat is voor mij ook de reden dat ik de filmpjes van Schaaf nooit af heb kunnen kijken.
Ik ken er meer die zo rijden. Altijd vertrouwend op de ABS een bocht in duiken (bijvoorbeeld bij BMW zie je het achterlicht dan knipperen), heel onrustig en ongeduldig weggedrag, onvoorspelbaar inhalen zodra ze denken een gaatje te zien. Als dat gaatje er niet is, dan moet de andere weggebruiker dat maar voor ze maken.

Ik weet het niet hoor, maar ik ben blij dat ik zelf iets meer gevoel van lijfsbehoud heb. :o

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Even een rare vraag..

Bestaat er verboden kleding op de motor?
Dus als je kleding koopt, zijn er dan dingen verboden? bijvoorbeeld de hoeveelheid 3M reflectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
UTwizard schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:42:
[...]

Dat is een goed punt. Wellicht laat ik me makkelijk onder de indruk brengen maar laat ik het anders uitdrukken: op een rondje circuit zou hij me zoek rijden. Dat hij op de weg een gevaar is zijn we het wel denk ik over eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
kneusteun schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:40:
Even een rare vraag..

Dus als je kleding koopt, zijn er dan dingen verboden? bijvoorbeeld de hoeveelheid 3M reflectie?
Bij mijn weten niet expliciet, maar je hebt altijd artikel 5 te dulden.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L3dsyRUtnhjV7snjfKK87xL9QMI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1qSSC1u4vhzsNKFRwhYhlant.jpg?f=fotoalbum_large
Nieuw pak… en is volledig 3M reflective 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rieverst
  • Laatst online: 18-09 16:09
Even een rare vraag..

Volgens mij hoef je in Nederland alleen een goedgekeurde helm en een onderbroek te dragen..... en voor de dames extra een BH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
kneusteun schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:42:
[Afbeelding]
Nieuw pak… en is volledig 3M reflective 😅
:o awesome regenpak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Dat was ook mijn gedachte 😅
Mooi voor in de kou/regen 👌 en lekker zichtbaar 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Macna heeft toch van die jassen?
In het licht overdag gewoon normale kleur/stof. Maar in het donker met lampen er op schijnend volledig reflecterend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
En Schaaf, tja.
Zo rijden levert natuurlijk meer sensatie views op.
Alles voor de likes en de volgers.

Een cleane rijder die waarschijnlijk net zo hard gaat is natuurlijk super saai om naar te kijken.

[ Voor 32% gewijzigd door Bommes op 08-11-2024 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:57:
Macna heeft toch van die jassen?
In het licht overdag gewoon normale kleur/stof. Maar in het donker met lampen er op schijnend volledig reflecterend.
Ja dit ook, is soort raar grijs totdat je er een lamp op zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

kneusteun schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:08:
Enfield doet sowieso wel toffe dingen, die Geurillia vind ik ook wel hard!

Ik vind dat ze leuke motoren maken :Y

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

PinusRigida

I put the p in pool.

Geniet met me mee:

Yup... gister 84km gereden, het regende niet... maar water rolde van m'n zijspiegels en vizier af alsof het regende... grijs, mistig en hoge luchtvochtigheid... maar toch nog van genoten desondanks...

...en Dunlop Mutants geven zoveel zekerheid, zelfs op natte putdeksels in bochten... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Even een rare vraag..

Kleding niet echt, tenminste in Nederland.

Wel zie je soms dat je een extra remlicht kunt plaatsen op je helm. Dat mag dan weer niet in Nederland, want het remlicht moet op het voertuig zitten. (of je er een prent voor krijgt is een tweede, als deze aanvullend werkt)

In het buitenland zijn er wel eens aanvullende eisen. Minimaal reflecterend oppervlak op je kleding of helm. Maar wees gerust: als je motorkleding koopt die aan een bepaalde norm voldoet, dan voldoe je in de regel ook aan die minimum eisen. Alleen Frankrijk heeft dan ook nog iets met aanvullende reflecterende stickers op je helm, maar als ik me niet vergis hoeven buitenlanders dat dan weer niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Geniet met me mee:

Nu we het toch hebben over motorfilmpjes:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:44:
[...]
Alleen Frankrijk heeft dan ook nog iets met aanvullende reflecterende stickers op je helm, maar als ik me niet vergis hoeven buitenlanders dat dan weer niet?
Volgens mij ook voor buitenlanders, de oudste van mevrouw gaat wel eens naar Corsica om daar te touren en die heeft ook van die lelijke stickers op zn helm.

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Kan best zijn hoor, het kan ook zijn dat we erop gegokt hebben dat ze ons niet lastig zouden vallen in Frankrijk, de keren dat we er waren.

De ene keer dat de gendarmerie ons heeft aangehouden, waren ze alleen geïnteresseerd in de uitlaten. Die ze op mijn Tracer niet konden vinden. :D _O-
En dat voor Yamaha-fans op FJR's. Ze moesten zich schamen.

Pagina: 1 ... 93 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.