Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 101 Laatste
Acties:
  • 471.062 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:46

charrel

Cortisol4life..

Boudewijn schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 12:02:
Ik wil mijn vstrom van wat verse olie voorzien, en heb de manual erbij gepakt:

[Afbeelding]

Als ik ga zoeken op SH en SJ kom ik weinig tegen wat niet uitverkocht is.

https://moto.autodoc.nl/o...ia%5B1073%5D%5B%5D=API+SJ

Als ik bij bijvoorbeeld Castrol zoek op 10W40 kom ik JASO MA2 olie tegen, ipv MA met dan API SN ipv SH of SJ.
Voorbeeld: https://www.motorolien.nl/Castrol-Power-RS-4T-10W-40-4L

Kan ik dit er alsnog straffeloos ingooien? Ik wil graag zuinig op mijn motor zijn en ga dus niet zomaar iets erin mikken. Dit gaat met name om die specificaties, niet zozeer het merk (ik ken de action-motorolie draad hier op het forum)
Ik denk dat je het wat te overdenkt ;)

https://www.mpartz.nl/mot...houd/olie-c-10110m124174y

https://www.goedhartmotor.../suzuki_v_strom_dl_650_xt

https://www.sparks-online...i/v-strom-650-xt-abs/2024

Is toch gewoon zat te vinden? Zo even wat voorbeeldjes.

[ Voor 4% gewijzigd door charrel op 01-11-2024 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Lol, ik ben dus op die specs gaan zoeken ipv motortype. Inderdaad, overdenkedn.
Dank!

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:38
Boudewijn schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 12:02:
Ik wil mijn vstrom van wat verse olie voorzien, en heb de manual erbij gepakt:

[Afbeelding]

Als ik ga zoeken op SH en SJ kom ik weinig tegen wat niet uitverkocht is.

https://moto.autodoc.nl/o...ia%5B1073%5D%5B%5D=API+SJ

Als ik bij bijvoorbeeld Castrol zoek op 10W40 kom ik JASO MA2 olie tegen, ipv MA met dan API SN ipv SH of SJ.
Voorbeeld: https://www.motorolien.nl/Castrol-Power-RS-4T-10W-40-4L

Kan ik dit er alsnog straffeloos ingooien? Ik wil graag zuinig op mijn motor zijn en ga dus niet zomaar iets erin mikken. Dit gaat met name om die specificaties, niet zozeer het merk (ik ken de action-motorolie draad hier op het forum)
Het voornaamste waar je bij oliekeuze rekening mee moet houden is dat bij veel motoren de koppeling in dezelfde olie zwemt als je motorblok. Je moet dus een speciale 'motor' motorolie gebruiken die de wrijvings-eigenschappen van die koppeling niet sloopt. Er zijn andere overwegingen, maar dit is volgens mij de belangrijkste.

Als je een motorolie van een reputabel merk koopt (Motul, Putoline, Castrol) die geschikt is voor motoren en in de gewenste viscositeit (voor een motorfiets meestal 10w40 maar 'exceptions apply') dan zit je echt wel veilig.

[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 01-11-2024 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 23:57

mphilipp

Romanes eunt domus

Bard1982 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 11:56:
Is er iemand die weet hoe je met een Sena SRL3 (voor de GT Air 3 / Neotec 3) draadloos een telefoontje kunt aannemen in combinatie met iPhone?

Ik kan het in de handleiding niet vinden, alleen dat je via Hé Siri (even wachten) sommige voice opdrachten kunt doen. Zo lukt het wel om iemand zelf te bellen, maar hoe neem je dan op? Beller wordt aangekondigd via Siri door de Sena (instelling op iPhone).
Dat gaat toch door op de middelste knop te drukken?
Blz.13 van de quick start manual

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:56

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Blabla13 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 16:56:
@LankHoar @Chakotay @timmie271
Zou een van jullie mijn motor in de lijst willen vervangen met de volgende.
Ducati Multistrada 950s uit 2020
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Donderdag opgehaald en ondertussen alweer 500Km verder.
Heel happy met het goeie weer.
Done! Mooie upgrade :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:24
Bard1982 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 11:56:
Is er iemand die weet hoe je met een Sena SRL3 (voor de GT Air 3 / Neotec 3) draadloos een telefoontje kunt aannemen in combinatie met iPhone?

Ik kan het in de handleiding niet vinden, alleen dat je via Hé Siri (even wachten) sommige voice opdrachten kunt doen. Zo lukt het wel om iemand zelf te bellen, maar hoe neem je dan op? Beller wordt aangekondigd via Siri door de Sena (instelling op iPhone).
Ik heb deze vakantie een test gedaan met een 2 euro bluetooth afstandbediening aan het stuur en ben helemaal om!
Lekker makkelijk nummers skippen en volume aanpassen, als je stopt even snel op mute en als de telefoon gaat opnemen met een druk op een makkelijk te vinden knop.

Die twee euro's was het zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
kneusteun schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:50:
[...]

Ik heb deze vakantie een test gedaan met een 2 euro bluetooth afstandbediening aan het stuur en ben helemaal om!
Lekker makkelijk nummers skippen en volume aanpassen, als je stopt even snel op mute en als de telefoon gaat opnemen met een druk op een makkelijk te vinden knop.

Het is zelfs verplicht tegenwoordig, ook voor motorrijders en dus ook voor instructeurs. Ik moet dus straks een 'PTT' knop op het stuur hebben, volgens mij mag je zelfs de knoppen op je helm niet onder het rijden bedienen en ook op je smartphone het scherm aanraken is niet meer toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12:23

A13X

Dude

kneusteun schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:50:
[...]

Linkieeeeee!

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:03
HTT-Thalan schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:55:
[...]

Het is zelfs verplicht tegenwoordig, ook voor motorrijders en dus ook voor instructeurs. Ik moet dus straks een 'PTT' knop op het stuur hebben, volgens mij mag je zelfs de knoppen op je helm niet onder het rijden bedienen en ook op je smartphone het scherm aanraken is niet meer toegestaan.
Daar zou ik wel graag een bronvermelding van zien. En dan niet "van horen zeggen", maar iets waar ik zelf ook in kan kijken.

Nu heeft Sena natuurlijk een perfect werkende :X |:( O-) voice control. @timmie271 "Radio on" "Radio Off" zal wel een belletje laten rinkelen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
https://nl.aliexpress.com...%3Asearch%7Cquery_from%3A
Niet deze, maar hij lijkt er wel op.
USB-C om te laden en op 1 lading moet ie iets van twee maand meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:43:
[...]

Daar zou ik wel graag een bronvermelding van zien. En dan niet "van horen zeggen", maar iets waar ik zelf ook in kan kijken.

Nu heeft Sena natuurlijk een perfect werkende :X |:( O-) voice control. @timmie271 "Radio on" "Radio Off" zal wel een belletje laten rinkelen.
Basis wetgeving:

https://www.rijksoverheid...oertuigen-op-de-weg/motor

Jurisprudentie over vasthouden:

https://www.hetrechtenstu...s-deze-in-een-houder-zit/

Het komt erop neer dat 'met je telefoon bezig zijn' al wordt gezien als 'bedienen' ofwel 'vasthouden' als het erop aankomt. Misschien dat het nog ligt aan welke rechter je treft, maar het mag duidelijk zijn dat ze er niet mee lachen.

Nu was het destijds ook zo dat het 'bedienen' van een oortje dat via bluetooth of draad verbonden is, daar ook onder gerekend werd - ondanks dat sommige sites claimen dat dit wel zou mogen. En aangezien ik de bediening op de helm daar zelf ook onder reken, vraag ik me dus af hoe men dit zou bekijken mocht het tot een PV komen. Niet dat ik die dingen onderweg ooit nodig gehad heb, maar straks als ik lesgeef zal het wellicht toch voor gaan komen, dus ik verdiep me er af en toe in.

[ Voor 34% gewijzigd door HTT-Thalan op 01-11-2024 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
HTT-Thalan schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 16:25:
[...]

Nu was het destijds ook zo dat het 'bedienen' van een oortje dat via bluetooth of draad verbonden is, daar ook onder gerekend werd - ondanks dat sommige sites claimen dat dit wel zou mogen.
Wat is daar dan weer je bron van?

Als ik die jurisprudentie zo lees staat er: "Dat de bestuurder bezig is met sociale media of WhatsApp als de telefoon in de houder zit, is niet uit te sluiten."

Dat is met de knoppen op je helm dan wel weer uit te sluiten.

En zelfs als dat dan weer niet zo is; maakt die afstandsbediening dan verschil? Oftewel maakt het dan uit dat die knoppen in plaats van op de helm zich bij het stuur bevinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:34
[...]

Basis wetgeving:

Het komt erop neer dat 'met je telefoon bezig zijn' al wordt gezien als 'bedienen' ofwel 'vasthouden' als het erop aankomt. Misschien dat het nog ligt aan welke rechter je treft, maar het mag duidelijk zijn dat ze er niet mee lachen.

Nu was het destijds ook zo dat het 'bedienen' van een oortje dat via bluetooth of draad verbonden is, daar ook onder gerekend werd - ondanks dat sommige sites claimen dat dit wel zou mogen. En aangezien ik de bediening op de helm daar zelf ook onder reken, vraag ik me dus af hoe men dit zou bekijken mocht het tot een PV komen. Niet dat ik die dingen onderweg ooit nodig gehad heb, maar straks als ik lesgeef zal het wellicht toch voor gaan komen, dus ik verdiep me er af en toe in.
Getriggerd door wat nu wel of niet mag heb ik het gelezen. Onderaan staat echter ook, dat het besluit in hoger beroep is vernietigd. https://www.hetrechtenstu...s-deze-in-een-houder-zit/

Andere vraag waar ik tegengestelde berichten over hoor: rijden zonder katalysator. Is dat nu legaal of niet? (Wanneer er af fabriek 1 op zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blabla13
WilbertNeems schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 16:47:
[...]

En zelfs als dat dan weer niet zo is; maakt die afstandsbediening dan verschil? Oftewel maakt het dan uit dat die knoppen in plaats van op de helm zich bij het stuur bevinden?
Dit verwacht ik dan wel, aangezien de wetgever ook verwacht dat je de standaardknoppen aan het stuur ook moet kunnen bedienen.
Bron: onderbuik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
@Blabla13

Het gaat er om of je met die knoppen Social Media kunt gebruiken of niet. Standaardknoppen of niet-standaardknoppen heeft daar weinig mee te maken.

[ Voor 18% gewijzigd door WilbertNeems op 01-11-2024 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
WilbertNeems schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 16:47:
[...]

Wat is daar dan weer je bron van?

Als ik die jurisprudentie zo lees staat er: "Dat de bestuurder bezig is met sociale media of WhatsApp als de telefoon in de houder zit, is niet uit te sluiten."

Dat is met de knoppen op je helm dan wel weer uit te sluiten.

Correct, en dit onderwerp is in de laatste jaren veel besproken geweest en ook vaak gewijzigd - de wet niet, maar de interpretatie daarop wel. Ik vermóed dat knoppen op de helm geen probleem gemaakt kunnen worden, maar ik denk dat het aan de situatie ligt en aan wiens lange arm van de wet je op dat moment tegenkomt :P.

Dat met die oortjes kan ik zo niet terug vinden, ik zie wel dat het in bepaalde landen om NL heen verboden is die uberhaupt te gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
[...]

Basis wetgeving:

Maar nu gaat die bron opeens over het vasthouden van een telefoon. Dat mag niet. Heb ik ook geen behoefte aan trouwens, dus dat mag je laten voor wat het is.
Als die telefoon in een houder op het stuur zit, wordt het al discutabel. Telefoontje aannemen, ja. Complete verhalen appen, nee. Maar dat is ook een eenvoudig artikeltje 5. Ook hier heb ik achter welk stuur dan ook overigens nul behoefte aan, dus dat geloof ik wel.

Waar ik wél behoefte aan heb, is het bedienen van mijn navigatie tijdens het rijden. Inzoomen, uitzoomen, alternatieve route kiezen, een flitser melden. Die hoef ik niet vast te houden, die zit op het stuur bevestigd.

Ik las alleen in jouw post dat je de knoppen op je intercom die aan je helm zit (die hoef ik niet meer vast te houden, die zit vast genoeg) óók niet zou mogen bedienen. Dat jij het daar onder rekent, betekent niet dat de wetgever dat ook doet.
En dáár wil ik dan ook graag een bron van zien.

Want ik wil wel het intercom gesprek met andere deelnemers nog kunnen bedienen.
Overigens, die intercom kan ik bedienen zonder mijn ogen van de weg te halen. Probeer dat maar eens met een touchscreen. ;) En dat is wel waar jouw tweede bron een beetje naar verwijst: met de apparatuur in een houder kun je nog steeds gekke dingen doen en afgeleid zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door DrivinUCrazy op 01-11-2024 17:12 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
Overigens zijn ook standaardknoppen niet heilig. Tijdens het rijden gebruik maken van de raambediening achterin de auto zal je ook wel een boete op kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 17:10:
[...]

Maar nu gaat die bron opeens over het vasthouden van een telefoon. Dat mag niet. Heb ik ook geen behoefte aan trouwens, dus dat mag je laten voor wat het is.
Als die telefoon in een houder op het stuur zit, wordt het al discutabel. Telefoontje aannemen, ja. Complete verhalen appen, nee. Maar dat is ook een eenvoudig artikeltje 5. Ook hier heb ik achter welk stuur dan ook overigens nul behoefte aan, dus dat geloof ik wel.

Waar ik wél behoefte aan heb, is het bedienen van mijn navigatie tijdens het rijden. Inzoomen, uitzoomen, alternatieve route kiezen, een flitser melden. Die hoef ik niet vast te houden, die zit op het stuur bevestigd.

Ik las alleen in jouw post dat je de knoppen op je intercom die aan je helm zit (die hoef ik niet meer vast te houden, die zit vast genoeg) óók niet zou mogen bedienen. Dat jij het daar onder rekent, betekent niet dat de wetgever dat ook doet.
En dáár wil ik dan ook graag een bron van zien.

Want ik wil wel het intercom gesprek met andere deelnemers nog kunnen bedienen.
Overigens, die intercom kan ik bedienen zonder mijn ogen van de weg te halen. Probeer dat maar eens met een touchscreen. ;)
Het zit niet in de wet, heb je helemaal gelijk in. De kans dat je art5 krijgt omdat je met één hand rijdt aangezien de andere aan je helm aan het zoeken was naar een knopje, is wel aanzienlijk :P. Maar ik geef toe, over die knoppen op de helm is wetgevingstechnisch niks terug te vinden, ik neem aan dat ze hier moeilijk over kunnen doen omdat destijds (toen handheld bellen verboden is geworden) door de politie werd uitgelegd dat het bedienen van de knoppen op een bedraad oortje ook verboden is/was (omdat je die in de hand moet houden om ze te kunnen bedienen, itt een gsm in de houder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dat zijn nogal wat aannames. Geen jurisprudentie dus. :)
Mooi, ik blijf gewoon met één hand aan het stuur rond rijden. Of zonder handen als de cruise control aan kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wittmann1982
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-06 16:15
ozzynator schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:15:
[...]

Ja, ik gebruik deze: https://www.louis.nl/nl/s...r_article_number=10038985

Zit tenminste niet alles onder de spray, even een keukenrolletje in het bakje en dat weg gooien. Past alleen niet op van die bussen met een rietje, maar die McGyver ik er meestal toch vanaf.
Ik heb die ook, én tevreden van. Vangt best wel wat op. Het voordeel is dat ik nu tegelijk kan invetten en het wiel ronddraaien. Lukte niet met een apart kartonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:58

jeroenathome

Een regel tekst

Blabla13 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 16:49:
[...]
Andere vraag waar ik tegengestelde berichten over hoor: rijden zonder katalysator. Is dat nu legaal of niet? (Wanneer er af fabriek 1 op zit)
Ik kwam deze tegen en daarin staat dat het niet mag voor auto's na 1994. Nu zullen er bijna geen auto's meer dagelijks rijden van voor die tijd, dus kan er gezegd worden dat het niet mag.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blabla13
jeroenathome schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 18:35:
[...]

Ik kwam deze tegen en daarin staat dat het niet mag voor auto's na 1994. Nu zullen er bijna geen auto's meer dagelijks rijden van voor die tijd, dus kan er gezegd worden dat het niet mag.
Bedankt voor jouw antwoord, maar ik bedoelde de vraag specifiek voor motoren. Dit had ik er ook wel bij moeten zetten natuurlijk.

Mag je dus met een motor, die af fabriek met katalysator komt, legaal de weg op zonder katalysator?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:58

jeroenathome

Een regel tekst

Het lijkt mij sterk als het voor auto's verboden is dat het dan voor motoren wel is toegestaan. Tevens krijg je een uitdaging met betrekking tot de geproduceerde volume wat de motor gaat produceren.
Zie de Link voor wat er mogelijk te wachten staat.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik dénk dat je dan niet aan de typegoedkeuring voldoet, onder andere doordat je de milieu-eisen niet haalt. Denk aan uitlaatgassen, maar ook geluid. Op basis van die logica, zou ik zeggen dat dat niet legaal is.

Met diezelfde logica kan een ECU remapping ook illegaal zijn als de milieu-eisen daardoor niet meer gehaald worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:36
Blabla13 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:38:
[...]

Bedankt voor jouw antwoord, maar ik bedoelde de vraag specifiek voor motoren. Dit had ik er ook wel bij moeten zetten natuurlijk.

Mag je dus met een motor, die af fabriek met katalysator komt, legaal de weg op zonder katalysator?
Kort antwoord: nee. Want je voldoet niet aan de typegoedkeuring. Hier in NL zul je er geen last meer hebben als je aangehouden wordt en je maakt niet te veel geluid, in de BRD kun je hem laten staan en een karretje regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ozzynator schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 21:25:
[...]
Kort antwoord: nee. Want je voldoet niet aan de typegoedkeuring. Hier in NL zul je er geen last meer hebben als je aangehouden wordt en je maakt niet te veel geluid, in de BRD kun je hem laten staan en een karretje regelen.
In NL wordt er gewoon niet op gelet. Hooguit op geluid als er een actie is. Dat je zonder cat rijdt, of een powercommander hebt geïnstalleerd zal ze worst wezen. Als ze al weten wat het is. In Duitsland is dat een ander geval, omdat ze daar de APK voor motoren hebben. Dus dan moet je snel je pc eraf halen en de cat er weer tussen plakken, anders is het afkeur. En wat geluid betreft zijn ze daar ook veel strenger. En je mag geen accessoires hebben die geen typegoedkeuring voor jouw motor hebben.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blabla13
Iedereen bedankt voor de antwoorden.
Het bevestigt eigenlijk wel mijn vermoeden over welke zaak gelijk had.

Ik was gisteren naar een winkel gestuurd door mijn vrouw of er niet iets aan het geluid gedaan kon worden. 'Het is asociaal'.
Ik had nog wel een paar andere vragen en ik had tijd, dus met het weer van gisteren wilde ik nog wel een blokje om rijden.
Daar aangekomen geconstateerd dat er geen katalysator onder mijn nieuwe aanwinst zit. (Van de ongeveer prijs als dit er nieuw terug onder gezet moest worden heb ik toch wel een nachtje slecht geslapen)

Vandaag contact met de verkoper gehad hierover en hij beweerde dat het niet illegaal zou zijn. Wat ik dus betwijfelde.
Maar: geen probleem. Er waren genoeg mensen die de katalysator er wel onderuit haalden, dus dat ging hij regelen.
Geen tegenstribbelen, geen hoge kosten (gewoon geen), hij ging het regelen. Volgende week even motor brengen.

Ongerust gemaakt voor niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-06 23:27
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:43:
[...]

Yep _O- _O- _O- _O-

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bauke87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09:28
Op mijn eerdere vraag hier op het forum wat een leuke route zou zijn de Ardennen of wat anders kwam @Pyr0_ met een route in de Eifel.

Gister was het dan tijd om de route te gaan rijden. Om 7:30 vertrokken naar een maat van me die meeging. Daar nog een zadeltas gemonteerd (last minute gehaald omdat we niet met rugzak wilde rijden) en bakje koffie gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yZWUodcSrKxP1QuWDMFLnEMROc0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kBZ5kavlUFMknQfnUYHtkW1G.jpg?f=fotoalbum_large

Om 8:30 vertrokken we richting Aachen en +- 2,5 uur later konden we aan de route beginnen.

Het was zeer afwisselend met leuke hoogteverschillen, snelle en langzame bochten en vooral ook goed wegdek. De uitzichten over het meer was ook erg schitterend. Echt tijd om foto’s te maken hadden we niet omdat we echt aan het genieten waren van het rijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TQr3AX6JErHwDuYB3XGxZY812rE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ej1ivrPGHc3PyDHoxaEV1drh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kt1ckdA2UgGQi3WKV_dvV8Q6iSk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dXVmXJHrzcqs2YO8MWA5NWMC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PXGxsFLBDniCwkxmoz-BtjYx6K8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eoAU9cL5NDb37E7T4fm6VrHC.jpg?f=fotoalbum_tile

Toen we klaar waren met de route hebben we besloten om met TomTom binnendoor naar Maastricht te rijden. Wat een genot om op het Vrijthof te kunnen parkeren. Heerlijk gegeten en met een volle buik op naar huis. 683 km verder waren we om 20:15 thuis na een heerlijke dag!

Het is zeker niet de laatste keer dat ik deze route heb gereden. Het is zeker een aanrader. Wat me nog wel opviel is dat er een paar stukjes tussen zaten waar niet gereden mag worden op wekend en feestdagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uS59qPzsj2GMpIfyJnIfI6gj6H0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rT9a5LZqqsvSsWJk7r9COPWk.jpg?f=fotoalbum_large

(Bericht is geplaatst op telefoon)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
Bauke87 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 09:32:
Op mijn eerdere vraag hier op het forum wat een leuke route zou zijn de Ardennen of wat anders kwam @Pyr0_ met een route in de Eifel.

Gister was het dan tijd om de route te gaan rijden. Om 7:30 vertrokken naar een maat van me die meeging. Daar nog een zadeltas gemonteerd (last minute gehaald omdat we niet met rugzak wilde rijden) en bakje koffie gedaan.

[Afbeelding]

Om 8:30 vertrokken we richting Aachen en +- 2,5 uur later konden we aan de route beginnen.

Het was zeer afwisselend met leuke hoogteverschillen, snelle en langzame bochten en vooral ook goed wegdek. De uitzichten over het meer was ook erg schitterend. Echt tijd om foto’s te maken hadden we niet omdat we echt aan het genieten waren van het rijden.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Toen we klaar waren met de route hebben we besloten om met TomTom binnendoor naar Maastricht te rijden. Wat een genot om op het Vrijthof te kunnen parkeren. Heerlijk gegeten en met een volle buik op naar huis. 683 km verder waren we om 20:15 thuis na een heerlijke dag!

Het is zeker niet de laatste keer dat ik deze route heb gereden. Het is zeker een aanrader. Wat me nog wel opviel is dat er een paar stukjes tussen zaten waar niet gereden mag worden op wekend en feestdagen.

[Afbeelding]

(Bericht is geplaatst op telefoon)
Leuk om te lezen Bauke! Dat is een flinke rit geweest dan! En leuk om te zien dat jullie Maastricht ook nog even hebben bezocht, vonden jullie het niet extreem druk? Gister was echt de hele stad vastgelopen met Duitsers, Belgen en Hollanders die allemaal vakantie hebben... Echt niet normaal druk. Maar goed, dat is verder offtopic.

Dat gebied is érg populair onder de motorrijders, dat ze die wegen afsluiten voor motorrijders is niet voor niks. De eerste keer dat ik die route reed was op de eerste écht mooie zaterdag van het jaar in Mei ergens, toen letterlijk honderden keren m'n hand moeten opsteken voor andere motorrijders, echt absurd. En dat trekt dus ook de piloten aan die de weg als circuit gebruiken... En dus sluiten ze bepaalde stukken af in t weekend...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:42

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FBXFhEOHgGZtJfSKkscW8NK4dJQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8a6ZdXOQieBQS0h08636WVF7.jpg?f=fotoalbum_large

n+1 als in nostalgie+1....

(en ja, het is een 80cc, dus het is, in de toekomst, een motor :P)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-06 15:57
mphilipp schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:09:
[...]

Dat gaat toch door op de middelste knop te drukken?
Blz.13 van de quick start manual
Klopt. Maar met winter handschoenen is die knop soms lastig te vinden. Dus vroeg me af of het ook met voice kan. Hiervoor had ik een goedkope Cardo en daar kon je gewoon hard roepen om op te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bauke87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09:28
Pyr0_ schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 10:04:
[...]

Leuk om te lezen Bauke! Dat is een flinke rit geweest dan! En leuk om te zien dat jullie Maastricht ook nog even hebben bezocht, vonden jullie het niet extreem druk? Gister was echt de hele stad vastgelopen met Duitsers, Belgen en Hollanders die allemaal vakantie hebben... Echt niet normaal druk. Maar goed, dat is verder offtopic.

Dat gebied is érg populair onder de motorrijders, dat ze die wegen afsluiten voor motorrijders is niet voor niks. De eerste keer dat ik die route reed was op de eerste écht mooie zaterdag van het jaar in Mei ergens, toen letterlijk honderden keren m'n hand moeten opsteken voor andere motorrijders, echt absurd. En dat trekt dus ook de piloten aan die de weg als circuit gebruiken... En dus sluiten ze bepaalde stukken af in t weekend...
Ja het was niet normaal druk in Maastricht. Gelukkig waren we redelijk vroeg (16:30) dat we nog konden eten.

Helaas komen de wegafsluiting steeds vaker voor en moeten we helaas aan gaan wennen ben ik bang.

Voor de volgende keer denk ik toch dat we zo’n rit verdelen in twee dagen. Vanuit Maastricht nog terug naar huis en as net te veel. Dit omdat we zulke afstanden niet gewend zijn, +- 400 km snelweg op een naked vind ik ook niet het leukste. Maar al met al kijk ik terug op een zeer geslaagde dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-06 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

mphilipp schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 11:28:
Het beste is de ouderwetsche methode: een blik Duckham's (oid) kettingvet, au-bain-marie opwarmen zodat het vet vloeibaar wordt en daar de ketting in leggen. Je wil niet weten hoe je achterwiel eruit ziet, maar je ketting is perfect gesmeerd :+

[Afbeelding]
Dus iedere week de ketting eraf halen en in kettingvet koken?
Je wordt dan wel heel goed in het klinken van de ketting. :9

Ik neem aan dat je na iedere 500 kilometer er even met een kwastje overheen gaat?

Duckham's ga je niet meer vinden, heet tegenwoordig Keenol.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Grubeater schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 11:18:
[...]
Dus iedere week de ketting eraf halen en in kettingvet koken?
Nee, als je deze methode volgt,hoef je dat juist niet elke week te doen. Zo'n spuitbus bv is alleen oppervlakkig.
Je wordt dan wel heel goed in het klinken van de ketting. :9
Haha...nee joh, gewoon zo'n visje erop zetten :+

Ik deed dit ooit bij mijn brommer (jazeker!). Nu ben ik slimmer en heb een motor met kardan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

mphilipp schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 12:20:
[...]

Nee, als je deze methode volgt,hoef je dat juist niet elke week te doen. Zo'n spuitbus bv is alleen oppervlakkig.

[...]

Haha...nee joh, gewoon zo'n visje erop zetten :+

Ik deed dit ooit bij mijn brommer (jazeker!). Nu ben ik slimmer en heb een motor met kardan :P
Tegenwoordig is dit overbodig. Het OEM vet in de ketting blijft daar door de O/X/Z-ringen. Je smeert je ketting hoofdzakelijk om de frictie van de ketting met het kettingwiel te minimaliseren en tegen roest. Misschien nog een beetje om de O/X/Z-ringen van buitenaf vet te houden. Maar inwendig smeer je niet meer. Daarom is een moderne ketting ook afgeschreven als er vaste schakels in zitten of er O/X/Z-ringen tussen de schakels uit komen.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6cXPqxuAH7wseTVMoYkfLP51_2c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E6tnYOvedsw6vPL05pIVaKSf.jpg?f=fotoalbum_large

Hij is er :P. Ze hebben de headset geinstalleerd maar de pinlock gek/helaas genoeg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

HTT-Thalan schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 12:53:
[Afbeelding]

Hij is er :P. Ze hebben de headset geinstalleerd maar de pinlock gek/helaas genoeg niet.
Fijne helm, heb hem ook. Ook in die kleur.
Alleen het vizier blijft niet open staan bij hogere snelheden, dat is wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Boudewijn schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 13:05:
[...]

Fijne helm, heb hem ook. Ook in die kleur.
Alleen het vizier blijft niet open staan bij hogere snelheden, dat is wel jammer.
Heb jij wel eens een wesp tegen je bakkes gehad met 90+? Kan het ook niet aanbevelen hoor :P. Maar deze helm mag wel open kinstuk gereden worden, als dat je ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

HTT-Thalan schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 13:27:
[...]

Heb jij wel eens een wesp tegen je bakkes gehad met 90+? Kan het ook niet aanbevelen hoor :P. Maar deze helm mag wel open kinstuk gereden worden, als dat je ding is.
Meh beide doe ik niet, vind het vizier open genoeg daredevil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07:28
HTT-Thalan schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 13:27:
[...]

Bij mij zit de helm vol in de wind. Als ik het kinstuk omhoog heb, lijkt het wel of boven 50 km/u er een parachute aan mijn helm hangt. En rond de honderd valt het vizier dicht. Wel ander merk, misschien scheelt dat nog.

Meestal mijn zonnebril naar beneden als ik met vizier open rijdt, krijg ik die bij in ieder geval niet in mijn oog :P

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren, T6 thermostaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Nou ja op mijn i70 wilde ik de eerste klik van het vizier nog wel eens openhouden, ondanks pinlock krijg je soms toch beslaan vanwege dat ik een buff nodig heb om de baard uit mijn nek te houden. En die valt dan idd dicht zodra je de 100 aan tikt, maar helemaal open rijden deed ik daarmee alleen in dorpse snelheden (tot 50) en alleen als het zonnevizier naar beneden is. Ooit een beest in mijn gezicht gehad en dat leer je dan wel snel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Ook maar eens bij de audicien binnen gelopen en een setje silicone Pluggerz aan laten meten. Vorige week een lange rit gedaan met de otoplastieken van het werk en dat merk je echt. Alleen zijn dat acrylaat doppen, dus niet prettig met helm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

ozzynator schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 17:08:
Ook maar eens bij de audicien binnen gelopen en een setje silicone Pluggerz aan laten meten. Vorige week een lange rit gedaan met de otoplastieken van het werk en dat merk je echt. Alleen zijn dat acrylaat doppen, dus niet prettig met helm.
Niet omdat er van die tuutjes op zitten om ze uit te doen? Heb er zelf met acrylaat nog nooit last van gehad in 20 jaar. Vind alleen het pluggers groen c01 filter veel te zwak dempen, terwijl dat voor de motor zou moeten zijn.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Is denk ik een combinatie van. Heb nauwe gehoorgangen, dus die harde doppen moet ik er echt goed in doen om echt effect te hebben. Op het werk geen last van, want daar heb ik ze nooit langer dan een uur in. En ook geen helm er overheen.
Dus vandaar m'n keus voor zachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:01
steveman schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 00:07:
Ah, en daar is de 2025 990R

[YouTube: 2025 KTM 990 DUKE R – Meet THE PUNISHER | KTM]

Vind in het zwart wel minder lelijk, m'goed, vanuit het zadel zie je er ook niet zo gek veel van, lijkt er op dat je beter je ogen op de apex kan houden ;)

Die namen zijn wel een beetje, van het niveau "ik ben in de 30 en zie uit naar de volgende dertien in een gros superheldenfilm".

Oeh, nu wel een linkage achter!

[YouTube: DWP 2025 | The Lightest Ducati V2]

Oh en Ducati kwam met een gerenderd filmpje. V2 zonder desmodromische klepbediening. Nou ja, dikke prima lijkt me. Minder onderhoudsgevoelig, en als ik het wel heb is geforceerde klepsluiting alleen nuttig bij zeer hoge toerentallen...

... of zijn dit juist overwegingen van mensen die geen Duc rijden :?
Ik vind die 990 Duke R wel erg gaaf. Ben me aan het oriënteren om de 1250GSA te vervangen voor een naked en deze kan er mooi bij op het lijstje.

Wel benieuwd wat hij gaat kosten. Zal wel snel richting de 19K gaan.

Benieuwd of die zoektocht wat gaat worden want het voelt allemaal zo krap na de GSA. En ben zelf ook niet de kleinste.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HTT-Thalan
https://motoloot.com/en-e...cycle-helmet-cover-viking

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hMvHylLb69aHal0baVKtZfC-wWI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/xX0CdctkWqeGFXVColc5XM8l.jpg?f=user_large

Mijn vrouw is nog niet overtuigd ;(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
Is iets voor je leerlingen, dan onderscheid je je echt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
ozzynator schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:05:
Is iets voor je leerlingen, dan onderscheid je je echt.
:D _O- gewoon 2 van die vikingen voor je uit hebben rijden door de stad _O- echt briljant zou dat zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
HTT-Thalan schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:07:
[...]

:D _O- gewoon 2 van die vikingen voor je uit hebben rijden door de stad _O- echt briljant zou dat zijn!
Dan onderscheid je je wel écht, gegarandeerd dat de hele stad binnen no time je rijschool herkent! _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
VidaR-9 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:46:
[...]

Ik vind die 990 Duke R wel erg gaaf. Ben me aan het oriënteren om de 1250GSA te vervangen voor een naked en deze kan er mooi bij op het lijstje.

Benieuwd of die zoektocht wat gaat worden want het voelt allemaal zo krap na de GSA. En ben zelf ook niet de kleinste.
Probeer de 890 smt ook even, heb je wel nog de fijne houding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:37
[...]
Ben me aan het oriënteren om de 1250GSA te vervangen voor een naked en deze kan er mooi bij op het lijstje.
R1250R?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Ja staat ook op het lijstje. Maar op een of andere manier denk ik dat ik het karakter van de boxer niet echt bij dat type motor vind passen.

BMW 1250R
Ducati SF V2
KTM Duke 990R
Triumph Speed Triple 1200RS

Allemaal nieuw.

Opzich vind ik 120-130pk meer dan prima. Maar de zwaardere motoren zijn vaak ook net wat groter.

De nieuwe BMW S1000R is ook erg dik! Maar erg prijzig en heb er meer op gereden toen werd ik er niet erg hebberig van.

Ik heb eerder een MT09 SP en GSX-S 750 gehad, daarvan beviel de MT09 het beste, voelde net wat ruimer.

Als de nakeds toch te klein voelen ga ik eens kijken naar een meer sport tourer (S1000XR). Maar ook zomaar kans dat ik toch weer bij een adventure uit kom (SA 1390 :9~ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:08

steveman

Comfortabel ten onder

[...]

De reviewers van de niet-r 990 leken wel erg enthousiast, ik denk hierbij terug aan Fagan en Chris (van bikeworld) in een filmpje van 44teeth, en oprecht elkaar even schreeuwend spraken.

Maar sowieso eerst stevig proefrijden...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Pyr0_ schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:13:
[...]

Dan onderscheid je je wel écht, gegarandeerd dat de hele stad binnen no time je rijschool herkent! _O-
Of denkt dat je een bezorgbeer bent :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

VidaR-9 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 21:00:
[...]

Ja staat ook op het lijstje. Maar op een of andere manier denk ik dat ik het karakter van de boxer niet echt bij dat type motor vind passen.

BMW 1250R
Ducati SF V2
KTM Duke 990R
Triumph Speed Triple 1200RS

Allemaal nieuw.

Opzich vind ik 120-130pk meer dan prima. Maar de zwaardere motoren zijn vaak ook net wat groter.

De nieuwe BMW S1000R is ook erg dik! Maar erg prijzig en heb er meer op gereden toen werd ik er niet erg hebberig van.

Ik heb eerder een MT09 SP en GSX-S 750 gehad, daarvan beviel de MT09 het beste, voelde net wat ruimer.

Als de nakeds toch te klein voelen ga ik eens kijken naar een meer sport tourer (S1000XR). Maar ook zomaar kans dat ik toch weer bij een adventure uit kom (SA 1390 :9~ ).
De boxer in de R1250R doet het heerlijk, je kent het blok al maar in de naked komt ie nog meer tot leven - voelt als een hooligan bike. Zo makkelijk sturen, zo wendbaar. Het is eigenlijk een motor die ik iedereen kan aanbevelen, zowel praktisch (kardan, koffers, redelijk laag verbruik icm normaal formaat tank) als leuk (sterk blok, laag zwaartepunt, goed wendbaar en goede wielophanging) met voldoende comfort ook nog eens.

Over comfort: Ik denk dat je de S1000R wel érg klein vind na een GS. Een maatje heeft er één en ik vond hem ook erg klein voelen toen we laatst even ruilden. Ik had op dat moment de K1600GT mee dus het verschil was best extreem. Het is een scheermes qua sturen, en dat is zowel positief als negatief ;) Ik voelde me zekerder met K1600GT, vooral als het wegdek wat minder wordt voelt zo'n hypernaked vooral erg.. ja.. hyper. Power onderin viel een beetje tegen, het is duidelijk een blok wat toeren wil maken, maar ook dat is weer in vergelijking met de K1600. Ik ben ook een R1250RS gewend, en die is (of voelt iig) nóg sneller onderin dan de K1600 - dus ik denk dat dat een tegenvaller wordt voor je. Dat laatste geldt natuurlijk ook voor een XR.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zo, dat was me wel even de afgelopen dagen.

De Z125 had al even niet gereden, dus even 95km met dat ding gereden. Was best wel leuk smijten maar die 11kW is toch wat beperkend. Al bij al toch goed mee kunnen rijden met het verkeer. En vooral de tank wat leger kunnen rijden. Ik ga de E10 brandstof overhevelen naar de auto en een jerry can met 100+ brandstof scoren.

De BMW F800R had een lekkende voorvorkkeering, dat was garantie dus naar de garage gereden. Even zitten kijken naar wat ander snoepgoed. Mijn vrouw zei dat als ik wou inruilen voor wat anders ik het moest doen. Ook daar later even de brandstof overhevelen en dan naar 100+ omzetten voor de winter.

De SV650 :'(
De orginele set carbs heb ik, op 1 boutje na, volledig uit elkaar gehaald. Bij het afhalen van de vlotterbak was het al meteen huilen met de pet op. De vlotternaald zat er steviger in als een BBC in een maagd. Die was helemaal aangekoekt door de E10 brandstof. Met de carbs in een bak eventjes naar de favo motorzaak gereden. Daar werd al meteen gewaarschuwd dat "even reinigen" niet genoeg gaat zijn. De vlotternaald en zitting met wat gepriegel eruit gekregen maar duurde uiteindelijk niet langer als 5 minuten. De andere carb had een hardnekkig schroef zitten, daar mag Paul Ritzen even wat op gaan botvieren.

Maar de ilde jet wordt een dingetje, die is echt hardstikke vuil maar we gaan eerst reinigen. En een kleine brandstof tank zien te regelen om de motor warm te draaien in december. (niet met E10 want anders kunnen we alles opnieuw doen 8)7 ).

Als de motor het doet dan de remmen reviseren.
Misschien ook maar meteen de zwaar geoxideerde voorpoten opfrissen. En dan de ophanging van de achterkant inspecteren. De ketting is EOL...

En motorbanden moet ik ook nog even bekijken. Metzeler Roadtec stond me nog van vroeger bij maar ik denk dat ik voor wat zachters wil gaan want voor de grote afstanden heb ik de BMW.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
steveman schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 22:30:
[...]
De reviewers van de niet-r 990 leken wel erg enthousiast, ik denk hierbij terug aan Fagan en Chris (van bikeworld) in een filmpje van 44teeth, en oprecht elkaar even schreeuwend spraken.

Maar sowieso eerst stevig proefrijden...
Ben al begonnen met wat YouTube kijken van de verschillende motoren. Toch blijft dan ook vooral de SF V2 erg trekken. Dat vind ik denk de gaafste van allemaal.

Uitgebreid oriënteren en proefrijden ga ik zeker doen. Dit zouden sowieso mooi weer motoren worden, dus veel eerder dan maart ‘25 hoeft er nog niks te staan.
noes schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 23:15:
[...]

De boxer in de R1250R doet het heerlijk, je kent het blok al maar in de naked komt ie nog meer tot leven - voelt als een hooligan bike. Zo makkelijk sturen, zo wendbaar. Het is eigenlijk een motor die ik iedereen kan aanbevelen, zowel praktisch (kardan, koffers, redelijk laag verbruik icm normaal formaat tank) als leuk (sterk blok, laag zwaartepunt, goed wendbaar en goede wielophanging) met voldoende comfort ook nog eens.

Over comfort: Ik denk dat je de S1000R wel érg klein vind na een GS. Een maatje heeft er één en ik vond hem ook erg klein voelen toen we laatst even ruilden. Ik had op dat moment de K1600GT mee dus het verschil was best extreem. Het is een scheermes qua sturen, en dat is zowel positief als negatief ;) Ik voelde me zekerder met K1600GT, vooral als het wegdek wat minder wordt voelt zo'n hypernaked vooral erg.. ja.. hyper. Power onderin viel een beetje tegen, het is duidelijk een blok wat toeren wil maken, maar ook dat is weer in vergelijking met de K1600. Ik ben ook een R1250RS gewend, en die is (of voelt iig) nóg sneller onderin dan de K1600 - dus ik denk dat dat een tegenvaller wordt voor je. Dat laatste geldt natuurlijk ook voor een XR.
Interessant wat je zegt over de R1250R. Heb er nog nooit mee gereden, maar toch zeker maar eens doen voor ik erover kan oordelen.

S1000R zelf eens proefgereden en heb dezelfde ervaring. Verre van enthousiast voor mijn gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
@VidaR-9 de nieuwe cb1000 Hornet al gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

VidaR-9 schreef op zondag 3 november 2024 @ 03:07:
[...]

Interessant wat je zegt over de R1250R. Heb er nog nooit mee gereden, maar toch zeker maar eens doen voor ik erover kan oordelen.

S1000R zelf eens proefgereden en heb dezelfde ervaring. Verre van enthousiast voor mijn gebruik.
RS/R delen het platform. Allebei conventionele voorvork. Vriend van me heeft een RS (ik een GS), we wisselen regelmatig op ritten. Die RS is echt een scheermes vergeleken de lompe troon die de GS is. Zeker niet onderschatten 8)

Die maat van me had daar voor een Speed Triple en hield me niet bij. 1 maand op de RS en ik hield hem niet meer bij. Hij mist de 3 cilinder, maar de BMW is een hele lekkere sportieve allrounder en inruilen op een Triumph gaat hij niet meer doen :9

[ Voor 15% gewijzigd door _eLMo_ op 03-11-2024 09:45 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
_eLMo_ schreef op zondag 3 november 2024 @ 09:41:
[...]

RS/R delen het platform. Allebei conventionele voorvork. Vriend van me heeft een RS (ik een GS), we wisselen regelmatig op ritten. Die RS is echt een scheermes vergeleken de lompe troon die de GS is. Zeker niet onderschatten 8)

[Video: BMW R 1250 RS sound [RAW Onboard]]

Die maat van me had daar voor een Speed Triple en hield me niet bij. 1 maand op de RS en ik hield hem niet meer bij. Hij mist de 3 cilinder, maar de BMW is een hele lekkere sportieve allrounder en inruilen op een Triumph gaat hij niet meer doen :9
Zal wel aan mij liggen, maar dat filmpje (R1250RS) doet mij écht helemaal niks. Ziet er zo klinisch uit... Zo'n monotome brom die nauwelijks van toonhoogte wisselt. Schakelen alsof je in een DCT automaat rijd. Het is vast rete snel met een super wegligging. Maar ik wordt er niet hebberig van.

'Gelukkig' ben ik dan ook niet in de positie dat ik die fiets kan betalen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik ben niet echt geïnteresseerd in de motor. Wel in de locatie. :+

Ik moet me eens gaan bedenken waar ik met Hemelvaart heen ga komend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Ja die heb ik ook voorbij zien komen. Heel erg dik! Maar eigenlijk redelijk snel weer naast me neergelegd omdat Honda me als merk niet echt trekt. Krijg er weinig hebberig gevoel bij. Geldt voor alle Japanse merken trouwens. Zal binnenkort eens rondje door wat showrooms lopen, misschien veranderd het dan. Ik heb immers al eerder een Yamaha en Suzuki gehad waar ik wel verliefd op was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ozzynator
Dat is precies wat motor rijden is volgens mij, emotie. Je moet iets voelen bij een motor, zodra je die de 1e keer ziet. Anders wordt het niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

_eLMo_ schreef op zondag 3 november 2024 @ 09:41:
[...]

[Video: BMW R 1250 RS sound [RAW Onboard]]

Er is wel één groot verschil in rijden tussen R1250RS en R: de voorvork geometrie. De RS heeft iets meer naloop. Dat maakt dat de RS stabieler is op snelheid, maar ook iets meer overtuiging nodig heeft om de bocht in te gaan. Verzitten/hangen wordt beloond op de RS, maar op de R
is dat bijna niet nodig - die gooi je makkelijker om.

Dat is ook de reden dat ik de RS heb gekozen destijds, en niet de R. Wellicht ook omdat de RS een S1000RR verving ;)
Pyr0_ schreef op zondag 3 november 2024 @ 10:08:
[...]

Zal wel aan mij liggen, maar dat filmpje (R1250RS) doet mij écht helemaal niks. Ziet er zo klinisch uit... Zo'n monotome brom die nauwelijks van toonhoogte wisselt. Schakelen alsof je in een DCT automaat rijd. Het is vast rete snel met een super wegligging. Maar ik wordt er niet hebberig van.

Het geluid is niet waar de boxers het van moeten hebben, maar slecht vind ik het ook niet klinken. Klinisch is het rijden zeker niet, hoewel het niet meer het lompe ding is van vroeger heeft een boxer nog altijd karakter. Beetje gasgeven terwijl je stilstaat en je voelt het blok de motor opzij trekken. En echt veel kracht onderin, zonder het bokkende wat bijv een KTM kan hebben.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

Pyr0_ schreef op zondag 3 november 2024 @ 10:08:
[...]

Een BMW heeft niet hetzelfde karakter als een Ducati of KTM :>
Vandaar “sportieve allrounder”. We zijn ook over gravelpaden geweest in Griekenland en Montenegro met de RS(A :+)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cyr8JVU6qGRNiuopOfp5fmbE5GI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OY83QYfXkMXBKZGdWEbxtjSt.jpg?f=fotoalbum_large

Ligt er helemaal aan of je een kick zoekt, of in 2 weken naar Athene rijd. Ander doel, andere motor.

[ Voor 19% gewijzigd door _eLMo_ op 03-11-2024 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Ben mij aan het oriënteren naar Roemenië.
Als ik dat zo bekijk is dat ook echt een prachtig land en mooi veel natuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
kneusteun schreef op zondag 3 november 2024 @ 15:28:
Ik heb een staande uitnodiging om een weekje in Bosnië te komen toeren met een vriend die daar net zijn eigen motorrijbewijs heeft gehaald. Op basis van de foto's zeg ik direct ja, maar moet er nog even een goed moment voor vinden, 'tis best een eindje weg zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Even de carb reinigen met Dasty eh :?

FML... De hoofdsproeier was in een identitiescrisis en dacht dat die een idle sproeier was. En de idle sproeier dacht zich te verstoppen.

De mengbuis en de hoofdsproeier zien er wel goed uit na de eerste keer Dasty. Maar is de rest is nog niet helemaal schoon. Die gaan nog even in een badje weken. (En na de F1 start verder)

[ Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 03-11-2024 16:47 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
kneusteun schreef op zondag 3 november 2024 @ 15:28:
jaar of wat geleden doorheen gefietst, paar weken, van oost naar west. Zeer, zeer goede herinneringen aan. Prachtige landschappen, kastelen, de mooiste vrouwen, heerlijke wegen, goedkope overnachtingen, zalig eten.
Met weemoed denk ik terug..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WwtUZqbawfeRPfWf5PBT7w-dvxk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R2hsQUWqQ5NSflDDVr6zoMFv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I2R3BTp9nm-QcOPo_lIqxYh9SSY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IvLVSg73e3A59G8omAPzYSzN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yKkrEsIbhXzebrJa6c4U8sPG5NA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C6RIyVSg3JayEDgeH05dnEf5.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4PRCoTPyCqKHJsXHGT-FoRw0cjQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6PUmKCAPTEkymCXNZf6tZXRk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ele59IO1b4JJbng6dRF46uyv3SI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/btuizE5UcPYwOhjx7xbPF1kq.jpg?f=fotoalbum_tile

Man, nu ik dit zie, en het komende jaar 10 jaar geleden.. veel reden terug te gaan! Dit is gevaarlijk, zo op de zondagavond.. Ik ga wat plannen denk ik. Wat een topreis was dat...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

HTT-Thalan schreef op zondag 3 november 2024 @ 15:39:
[...]

Ik heb een staande uitnodiging om een weekje in Bosnië te komen toeren met een vriend die daar net zijn eigen motorrijbewijs heeft gehaald. Op basis van de foto's zeg ik direct ja, maar moet er nog even een goed moment voor vinden, 'tis best een eindje weg zeg maar.
Als je Mostar - Sarajevo pakt, ZEKER door Tara canyon naar de Durmitor gaan!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0BQ_00oICAiY3HgURer_EP5pPxc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ynovgy56ME0L4Ot9A1o59bmz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
https://news.webike.net/motorcycle/417565/

Sick!!! Hopelijk komt hij hier ook uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:09:
[...]

Ik zie het lijpe niet? Is toch gewoon een CB500 :P.
Maar wel een extreem nette voor een erg nette prijs.
Ding ziet eruit alsof ie paar jaar in het vet heeft gestaan.

Edit: mijn T7 ziet er al erger uit dan dit ding...

[ Voor 8% gewijzigd door kneusteun op 04-11-2024 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
kneusteun schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:16:
[...]

Maar wel een extreem nette voor een erg nette prijs.
Ding ziet eruit alsof ie paar jaar in het vet heeft gestaan.

Edit: mijn T7 ziet er al erger uit dan dit ding...
Ooh, zo :P ja daar heb je gelijk in. Ik word wel een beetje achterdochtig van de advertentietekst - dingen als 'bandjes zitten er nog niet zo lang op' - zet er dan gewoon de datum of dot code bij, als je het blijkbaar toch weet. Typische handelaarstaal denk ik.

Aan de andere kant heeft 'ie wel gelijk, het is moeilijk zo'n CB stuk te krijgen en een versleten koppeling of vork is ook zo vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007

_Apache_

For life.

HTT-Thalan schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:22:
[...]

Ooh, zo :P ja daar heb je gelijk in. Ik word wel een beetje achterdochtig van de advertentietekst - dingen als 'bandjes zitten er nog niet zo lang op' - zet er dan gewoon de datum of dot code bij, als je het blijkbaar toch weet. Typische handelaarstaal denk ik.

Aan de andere kant heeft 'ie wel gelijk, het is moeilijk zo'n CB stuk te krijgen en een versleten koppeling of vork is ook zo vervangen.
Ik moest de koper van mijn motor uitleggen van een DOT code was. :|

'Maar de DOT code is 2 maanden voor dat jij aangaf de banden vervangen waren.
- Klopt, 2 maanden tussen de fabriek uitrollen, transport en gemonteerd worden is best vlot. Hij heeft niet
een half jaar in opslag gelegen'

Maargoed, even een mooie rondje gedaan met wat leuke feitjes / checks..

[ Voor 14% gewijzigd door _Apache_ op 04-11-2024 10:51 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Was dit nog vergeten.
IPV cardo vs Sena, ben ik de laatste tijd overgestapt op discord... ja discord.
Wel met gebruik van mijn cardo om te connecten natuurlijk.

Waarom?
Omdat ik dat pairen gewoon zat was... elke keer als ik met iemand ging rijden die weer een ander merk had was het weer drama. Al je settings weer verneukt of het wil gewoon niet.

Nu Discord.
Eigen server aangemaakt, en een room met 18kbps stream. En tadaaaa! je kan met 99 man tegelijk lullen, audio wordt door AI als recht getrokken dus het geluid is zelfs beter!
En je kan zelf bots toevoegen, dus bijvoorbeeld een spotify bot die audio afspeelt voor iedereen.

Data verbruik is echt heel laag (verglijkbaar met spotify streamen) en dus prima te gebruiken.

Voordelen:
Range is eindeloos
Muziek delen
99 man in een groep!!! dat is iets meer dan 4 of 8 man in een mesh.
Geen pairing issues meer
Zelfs mensne thuis kunnen een call joinen (kan voordeel of nadeel zijn XD)

Nadeel:
Je moet data bundel hebben
Bij grens streken voor mensen met roaming issues soms wat iffy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:37
kneusteun schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:54:
Was dit nog vergeten.

Waarom?
Omdat ik dat pairen gewoon zat was... elke keer als ik met iemand ging rijden die weer een ander merk had was het weer drama. Al je settings weer verneukt of het wil gewoon niet.

Nu Discord.
Eigen server aangemaakt, en een room met 18kbps stream. En tadaaaa! je kan met 99 man tegelijk lullen, audio wordt door AI als recht getrokken dus het geluid is zelfs beter!
En je kan zelf bots toevoegen, dus bijvoorbeeld een spotify bot die audio afspeelt voor iedereen.

Data verbruik is echt heel laag (verglijkbaar met spotify streamen) en dus prima te gebruiken.

Voordelen:
Range is eindeloos
Muziek delen
Geen pairing issues meer

Nadeel:
Ik gebruik eigenlijk ook altijd meet.jit.si (of teams) met precies dezeflde rede, werkt hartstikke goed :)

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was dit nog vergeten.

Waarom?

Nu Discord.

Voordelen:
Range is eindeloos
Muziek delen
Geen pairing issues meer

Nadeel:
Nog een nadeel, als je 4G wegvalt vallen ook al je coms weg.. in NL misschien geen issue.. maar ik hoef maar 10km te rijden en zit al in een blackspot..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ss3M9Y22-DF0WfnLmgSkPbq3nG0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CltHwHywlMyaPaPqOXPTFKmg.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door ToolkiT op 04-11-2024 12:14 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
ToolkiT schreef op maandag 4 november 2024 @ 12:11:
[...]

Nog een nadeel, als je 4G wegvalt vallen ook al je coms weg.. in NL misschien geen issue.. maar ik hoef maar 10km te rijden en zit al in een blackspot..
Ja als de coverage matig is is het minder.
Maar zelfs in Duitsland (berucht slechte dekking) ging het eigenlijk ook wel prima.

Je krijgt meldingen als er iemand wegvalt en/of terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
_eLMo_ schreef op zondag 3 november 2024 @ 23:44:
[...]

Als je Mostar - Sarajevo pakt, ZEKER door Tara canyon naar de Durmitor gaan!

[Afbeelding]
Dat is nog wel een afstandje vanaf Mostar, de Tara River Canyon ligt in Montenegro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

Jolke schreef op maandag 4 november 2024 @ 12:34:
[...]

Dat is nog wel een afstandje vanaf Mostar, de Tara River Canyon ligt in Montenegro?
Het is 123km van Sarajevo naar Pluzine (Montenegro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

Was dit nog vergeten.

Waarom?

Nu Discord.

Voordelen:
Range is eindeloos
Muziek delen
Geen pairing issues meer

Nadeel:
Ik begrijp van een vriend van me die dat ook geprobeerd heeft met vrienden die mixed Cardo / Sena hebben dat Discord toch wel veel sneller windruis door laat. Wij hebben daar nooit last van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

Mijn Sena 50S is redelijk kapot aan het gaan na een flinke regenbui in Oostenrijk dit jaar. Ik wil eigenlijk niet weer een product met flaws kopen (Sena + Water == bekend gezeik, geen garanties op waterdicht), echter al mijn maten zitten op Sena.

Nu lees ik aankondigingen van de Sena 60 series die IPx7 waterproof zou zijn (en andere features, maar die boeien me niet).

Echter die aankondigingen waren in November 2023, en leverbaar rond december, maar nu is er _niks_ meer over te vinden. Ook een oud zoekresultaat op Sena.com is nu een 404...

What happened?

https://www.gps.nl/blog/s..._60r_en_sena_phantom.html
https://www.instagram.com/senabluetoothindia/p/CznqiOFL32_/
https://www.prestigecom.n...1wM4yliqsIEOhpsrrDYnlsqIt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pMnfrFT4OSGD4z4Tfw2nryHjvJY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bhaVYT9x134t4h4VCk6kTYcn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jBEv8_sKnlVGmq5CY_5lfZCFYtQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/5Pm5jopZHUfEwzVgfivTtfox.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
_eLMo_ schreef op maandag 4 november 2024 @ 12:52:
[...]

Ik begrijp van een vriend van me die dat ook geprobeerd heeft met vrienden die mixed Cardo / Sena hebben dat Discord toch wel veel sneller windruis door laat. Wij hebben daar nooit last van..
Discord heeft gewoon krisp draaien.
Dus ikzelf ervaar juist beter geluid dan via BT zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

kneusteun schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:01:
[...]

Discord heeft gewoon krisp draaien.
Dus ikzelf ervaar juist beter geluid dan via BT zelf.
Het gaat vooral om de noise cancellation van windruis, die komt er bij ons nooit door, is dat ook jouw ervaring op Discord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
_eLMo_ schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:02:
[...]

Het gaat vooral om de noise cancellation van windruis, die komt er bij ons nooit door, is dat ook jouw ervaring op Discord?
Ja KRISP (https://krisp.ai/)
Zit al ingebakken in discord, en ik kon serieus geen windruis horen.
Als we belden (dus telefoon verbinding) dan was het veeeel slechter.

Maar gewoon een keer testen zou ik zeggen, het valt mij op dat de "ruis" vaak ligt bij diegene die de mic geplaatst heeft.
Zo had iemand die ik ken de mic bij de opening voor frisse lucht geplaatst..... ja dan is het niet gek dat hij stoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
De nieuwe T7 is er.
Eigenlijk geen reet opgeschoten behalve meer electronica.

Nog blijer met de oude _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:40

BM

Moderator Spielerij
* BM heeft net de verwamde handschoenen maar even opgeladen

Word morgenochtend erg frisjes vrees ik :X

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:16
BM schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:09:

Het was vanochtend in ieder geval wel erg frisjes op de motor, maar het scheelt dat ik maar 15 minuten nodig heb naar het werk dus dat was prima vol te houden met winterhandschoenen. Zorg inderdaad dat je vingers en hals goed warm blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-06 23:04
BM schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:09:

Ik heb ze dit weekend ook gekocht, het wordt wel goed weer om ze uit te proberen zo te zien :) Hoewel het vanochtend ook nog prima te doen was met gewone winterhandschoenen.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Ik heb de handvatverwarming nog niet aan, dus ik vind het nog 'nazomer' :+

Toegegeven, mijn forens-rit is niet zolang (~25km) en vaak file-rijden, dus de windsnelheid valt erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:40
Ben meer benieuwd naar die mist morgen, hier in de wijk was het zicht vanmorgen erg slecht.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:56

Rick-Jan

always connected

@kneusteun

Iemand is je al oor geweest, helmchat is een aangepaste versie van Jitsi welke weinig data gebruikt en volgens mij ook automatisch opnieuw verbindt. Nederlandse ontwikkelaar :)

https://helmchat.eu

Lees net dat hij gestopt is helaas :(

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Discord is fine.

Ga het sowieso meer gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:08

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm, 44teeth had een filmpje over KTM-nokkenassen, maar ik vermoed dat de comments niet helemaal gingen zoals gewenst :o

Maar laat ik nu tjoeptjoep op m'n tv kijken, door de video's eerst te downloaden >:)

10-minuten-limiet, knipknip:

https://streamable.com/tzivxb
https://streamable.com/9jvltf

[ Voor 18% gewijzigd door steveman op 04-11-2024 20:23 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

ToolkiT schreef op maandag 4 november 2024 @ 12:11:
[...]

[Afbeelding]
Dat viel mij dus ook erg op, met een weekendje in Duitsland.
Eenmaal in het buitengebied, omgeven door wat heuvels, en totaal geen data bereik meer. Zelfs geen edge.

Pagina: 1 ... 92 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.