Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 101 Laatste
Acties:
  • 471.018 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:11

_Apache_

For life.

Squawk schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 19:42:
[...]

Onlangs heb ik eens een korte rit gemaakt op een Tracer 7 en herken precies wat je zegt. Ik kon er maar niet aan wennen.

Wat een heerlijk weer vandaag trouwens om een ritje te maken. De zomerhandschoenen konden aan en de ventilatieritsjes van de jas gingen weer open. oOo
Van wat ik begreep is het juist om de bak (en vooral de 1e vers) te beschermen.
De inkomende as (draaiende motor) draait, en de tandwielen moeten opeens mee gaan draaien, want de uitgaande as (achterwiel) staat stil.
De tandwielen worden door een veer in elkaar gesmeten, waardoor er veel minder kans is bestaat dat de tandwielen niet goed in elkaar vallen en gaan stuiteren / schrapen.

Vanaf de 2e versnelling is allen gesynchroniseerd, dus die tandwielen draaien al, en vallen dus veel makkelijker in elkaar.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:10

jeroenathome

Een regel tekst

Herman schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 19:37:
Hmm... motor-forum.nl ligt eruit? Hopelijk niks geks aan de hand :)
Ik dacht al dat het aan mij lag. Blijkt dus niet te zijn. Vanmiddag voor 3 uur was de site nog bereikbaar.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Pyr0_ schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:06:
[...]

Herkenbaar _O-

Ik maak er bijna een sport van om niet helemaal tot stilstand te komen. Met de motor nog niet eens zo op gefocused, maar met een lijnbus vol mensen probeer ik het ding altijd rollende te houden. Krijg prioriteit bij de meeste stoplichten dus het lukt ook 9vd10 keer.

Die halve draai met de motor blijf ik wel tricky vinden hoor. Met lessen draaide ik m'n hand er niet voor om, maar m'n strom die is wat meer top zwaar en in 'the real world' ligt er altijd wel wat zooi aan de kant van de weg.. Lukt me eigenlijk bijna nooit écht soepel. Ik zou eigenlijk eens wat pionnen moeten kopen en weer eens al die AVB oefeningen doen. Hier vlakbij ligt zelfs een enorm parkeerterrein waar nooit wat staat wat ideaal zou zijn. Sterker nog, zie daar regelmatig rijscholen oefenen.
Met mijn strom doe ik hem nu en dan hier in de wijk. Gaat voor mij soepel genoeg. Wel de 650.

Ennuh, als je het KAR kastje uit de bus haalt en op de brommer (of in de rugzak) doet heb je best of both worlds 8) 8) 8)

Bij mij is het ook wel beetje het spelletje, maar ik wil ook geen mega-gat voor me, voor hetzelfde geldt komt een koekblik uit de rechterrij het gat ff vullen, en ik wil graag 1.5 motorlengte tussen mij en de voorganger.

[ Voor 8% gewijzigd door Boudewijn op 25-10-2024 20:32 ]

i3 + moederbord + gehuegen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

Zo te lezen ben ik niet de enige die er de sport van maakt om niet stil te staan. Meestal wacht ik dusdanig lang dat de motor bijna omvalt voordat ik mijn voet aan de grond zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:11
jeroenathome schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 21:27:
Zo te lezen ben ik niet de enige die er de sport van maakt om niet stil te staan. Meestal wacht ik dusdanig lang dat de motor bijna omvalt voordat ik mijn voet aan de grond zet.
Ja ik ben iets voorzichtiger voordat ik straks een rekening van de gemeente krijgen omdat er een RT door het asfalt is gedonderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

@HTT-Thalan Jaren geleden een tijdje bij een wegenbouwers gewerkt. Als je met een RT een gat in het wegdek kan maken dan was het al nodig geweest om het asfalt te vervangen.

Al zou ik wel de beelden willen zien mocht dit jou lukken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:55
Herman schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 19:37:
Hmm... motor-forum.nl ligt eruit? Hopelijk niks geks aan de hand :)
maar echt he al enkele uren |:( ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

Net gekeken en motor-forum.nl doet het weer. Alleen nog lezen wat de oorzaak was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:36
WilbertNeems schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 14:06:
@DrivinUCrazy @Pyr0_
Ja verdorie, de ene optie is bij mijn werk, de ander bij mijn huis.

Laat maar weten wanneer en waar er wordt geoefend. ;)
Ik denk dat ik morgenmiddag nog wat rondjes ga draaien in Born. Als jullie geen interesse hebben, ga ik een klein tourtje maken.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:06
@HTT-Thalan
YouTube: Acda en de Munnik - Reünie (Conference - Caberet)
Vanaf 1:50 ongeveer.. >:)

Voor de YouTube haters hij staat ook op Spotify
https://open.spotify.com/...si=pd2rwGdlRripjhQvk0msZw

De hele eerste show staat op Trilogie overigens.
https://open.spotify.com/...si=PqJB4VivSb-FeU_H1p7cxw

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
kneusteun schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 14:13:
[...]

Ja ik heb ook geleerd, vorige keer was ik helemaal waus want rugzak bleef steeds hangen. Daarom nu alles in die duffel en geen rugzak meer.

Die duffel in in het midden open dus makkelijk bereikbaar voor regenkleding etc. Zijtassen gaat voornamelijk kampeer spul in, en in de duffel zit ook mijn tent. Dus daarom een maatje groter ipv twee tassen.

Edit: voor kleding ga ik echt voor laagjes, body protector met een motorjas zonder beschermers, anders dubbele bescherming.
Panda moto legging met kale motorbroek erover.
En los nog regen setje mee.

Voordeel van body protector is dat als het echt heel erg is ik ook met alleen een bodywarmer kan rijden.
Net als die panda moto legging, dan kan ik ook gewoon een lichte broek aan.
Rugzakje heb ik meestal wel om, voor mijn waterdrinkzak, en wat snel eten. Paspoort, beurs, zakmes dat soort zooi gaat er ook in.

Verder lijkt onze kleding keuze wel op elkaar.
Veel laagjes, bodyprotector met een windstopper jasje van Fox er overheen. Daar kunnen ook de mouwen van af, dus dubbeld ook als body warmer.
Alleen aan de benen wat verschil.
Ik heb knieprotectoren en een boxer met protectie, daarover heen een crossbroek.

Maar je hebt je shit goed voor elkaar, veel plezier onderweg (y)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
_O-

Maarre, Afbeeldingslocatie: https://forumsmileys.nl/smileys/fok/whatever.gif niet op mij van toepassing.

ik was 27 toen ik afreed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Whaha briljant _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

HTT-Thalan schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 17:51:
"Ik reed tijdens mijn examen over een fatbike heen die mobiel zat te bellen en ben toch geslaagd" _O-.
Beter voor het milieu en beter voor de veiligheid op de weg. Pluspunten (y)

Ik geloof niet dat ik dat soort fratsen bij mijn examens had moeten doen. Gewoon normaal doen en gevaar tijdig herkennen en mitigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Ik heb het de eerste keer niet gehaald omdat ik volgens cbr pipo nog "wat km's moest maken". Reed voor mijn gevoel nagenoeg perfect, had alle situaties overzicht en reed goed door. Vond mijn rij instructeur ook. Maar pakte op het eind een volledige pijl mee over de lengte op de uitvoegstrook en dat was genoeg om nog wat geld uit de zak te kloppen hehe.
2e keer had ik meteen een waarschuwing te pakken dat ik bij het aanremmen ook dat "ene moest laten zien anders konden we meteen weer terug". Geen idee waar hij het over had maar ik moest duimpje doen dat ik het had begrepen. Tja, duimpje omhoog en gaan. Bleek dat hij niet kon zien dat ik mijn achterrem ook gebruikte. Dat deed ik wel maar haalde mijn voet niet van de rem (zenuwen?) Waardoor hij de beweging niet kon zien.
Pff maar wel gehaald terwijl ik al had opgegeven. Kan soms raar lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Als zoiets zo cruciaal is voor de examinator zou ik verwachten dat hij het duidelijk uitspreekt. Ik zou oprecht na gaan zitten denken over "dat ene" ipv nadenken over goed en voorbeeldig rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Boudewijn schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 11:26:
Als zoiets zo cruciaal is voor de examinator zou ik verwachten dat hij het duidelijk uitspreekt. Ik zou oprecht na gaan zitten denken over "dat ene" ipv nadenken over goed en voorbeeldig rijden.
Ja klopt dat deed ik ook, daarom de hele rit gedacht dat ik al gezakt was. Maar hij mocht natuurlijk (?) geen instructies geven over zo'n basisvaardigheid. Ik ben maar gewoon heel theatraal alle bewegingen gaan doen inclusief heel erg overdreven op de rem trappen. Dat bleek hem uiteindelijk te zijn...

Edit: en hij had wel gelijk, ik gebruik de achterrem nog steeds nauwelijks >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Palthe op 26-10-2024 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 17:51:
"Ik reed tijdens mijn examen over een fatbike heen die mobiel zat te bellen en ben toch geslaagd" _O-.
Dat hoort dan ook beloond te worden. K*t fatbikers :/

:+

Hoe mijn AVD examen verliep heb ik hier al wel eens eerder gepost volgens mij. Ik wilde absoluut niet invoegen achter of tussen vrachtwagens en gaf dus gas om ervoor te komen. Dat ik daarbij de 130km/u aantikte was kennelijk niet een probleem (ik heb de rest van het examen gedacht dat ik daar gezeik van zou krijgen) maar ik had volgens de examinator juist laten zien dat ik de snelheid van de motor gebruikte om een veiligere plaats op de weg voor mezelf te vinden d:)b

De examinator had weinig andere keuze dan invoegen achter die vrachtwagens, het duurde even voordat ik die weer in de spiegels zag verschijnen terwijl m'n instructeur via 't oortje doorgaf waar ik naartoe moest rijden en ook waar ik toch maar even op ze moest wachten :+

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Nou, er is vandaag uitverkoop bij de motorhandel (waar de biemert ook vandaan komt). Heb dus de instructeurshelm alvast gekocht. HJC RPHA91 met (door hen) ingebouwde 50B comms setje. Over een week kan ik hem ophalen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Aangezien ik mijn sleutelvaardigheden wil verbeteren (en ook mijn hoofd wat tot rust wil brengen) ben ik al even opzoek naar een sleutelfiets. @JdM wilt mij zijn seniorenfiets verkopen maar vandaag liep ik tegen een een fiets met carbuwattes aan. Dat is meer in mijn straatje qua klussen.

Dus vanaf maandag komt er een SV650 van 2000 aan. Deze draait en wilt overduidelijk starten maar krijgt geen benzine. Vuil in de tank (vergomd) of de carbs vuil. In elk geval wat klus werk eraan.

Ik denk dat ik die ga proberen te starten met remmenreiniger om te kijken of de motor dan wel wilt aanslaan. Daarna kan ik nagenoeg zeker zeggen dat het de carbu's zijn. De verkoper doet die van de hand want het was een project fiets om samen met zijn zoon te maken. Maar toen kwam er een vriendinnetje in het vizier van de zoon....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dktAmnZd7OfDN51PLECZqEnlFLg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LzqzQoGGnanVK5GY6b5KLUfu.jpg?f=fotoalbum_large

@JdM: die senioren fiets wil ik nog steeds kopen na een proefritje hoor :>

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Chevy454 Óf die fiets is vorig jaar domweg weg gezet met goedkope E10 in de tank waarbij dat spul inmiddels tot 100% diwaterstofoxide 'verdampt' is :o

Zo kon ik hier bij m'n ouders thuis in het voorjaar ook Pa z'n Honda Zitmaaier intern helemaal schoon maken en weer terug voorzien van RON 100/102 :X :9

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 26-10-2024 17:38 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Will_M schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 17:30:
@Chevy454 Óf die fiets is vorig jaar domweg weg gezet met goedkope E10 in de tank waarbij dat spul inmiddels tot 100% diwaterstofoxide 'verdampt' is :o

Zo kon ik hier bij m'n ouders thuis in het voorjaar ook Pa z'n Honda Zitmaaier intern helemaal schoon maken en weer terug voorzien van RON 100/102 :X :9
Wie weet. Maar reiniging van de carbs is geen slecht idee

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

_O- _O- _O-.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

En toen werd de term 'Counter Steering' je ook ineens duidelijk, iets wat je op je fiets met trappers al duidelijk was geworden toen je er als kind mee leerde fietsen zonder jezelf daarbij bewust te zijn van de natuurkundige term, en/óf het principe achter dit wonderbaarlijke fenomeen?

Kinderen (of volwassenen) léren fietsen op een fiets(je) met zijwieltjes, of nog erger: een driewieler, is daarmee ook meteen tot een 'minder goed idee' gebombardeerd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bauke87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 27-05 12:15
Ergens deze week wil ik een tochtje gaan doen. Ik heb de route "tour de sources" gevonden. Heeft er iemand ervaning met deze route is het een aanrader?

Het plan is om vanuit Barendrecht te vertrekken en dan snelweg kiometers maken tot Luik.

Nu kan je ook bij Aachen de Eifel in, hier ben ik helemaal niet bekend maar hoor er wel een hoop goede verhalen over. Het liefst rij ik een route via gpx. De mede rijder gaat voor het eerst mee buiten nederland en wil daarom lekker kunnen rijden en niet zoeken naar leuke wegen (ook omdat het een dagtrip is).

Wat zouden jullie doen of welke route in die omgeving zijn een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Laatst online: 20:39
Bauke87 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 10:51:
Ergens deze week wil ik een tochtje gaan doen. Ik heb de route "tour de sources" gevonden. Heeft er iemand ervaning met deze route is het een aanrader?

Het plan is om vanuit Barendrecht te vertrekken en dan snelweg kiometers maken tot Luik.

Nu kan je ook bij Aachen de Eifel in, hier ben ik helemaal niet bekend maar hoor er wel een hoop goede verhalen over. Het liefst rij ik een route via gpx. De mede rijder gaat voor het eerst mee buiten nederland en wil daarom lekker kunnen rijden en niet zoeken naar leuke wegen (ook omdat het een dagtrip is).

Wat zouden jullie doen of welke route in die omgeving zijn een aanrader?
Heb je een linkje naar die 'tour de sources' route? Hoeveel km wil je ongeveer doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bauke87
Pyr0_ schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 10:57:
[...]

Heb je een linkje naar die 'tour de sources' route? Hoeveel km wil je ongeveer doen?
De route die ik gevonden heb is 130 km maar mag eventueel tot 175 km gaan.

Hierbij de link naar de route:

https://www.routeyou.com/nl-be/route/view/11346096

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyr0_
Zou ik niet doen, rond Vervier zijn véél dorpjes. Ik raad je aan dan af te zakken naar de Rursee, rond Monschau. Een van mijn favoriete plekjes om te rijden. Prachtige omgeving en fantastische wegen. Ik stuur je de gpx wel even door. Eventueel aan te passen dat je de snelweg pakt tot aan Eupen bijvoorbeeld. Hij start nu bij mij om de hoek, en dan na een stukje snelweg, binnendoor via België. Ook leuk, maar moet je zelf weten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6TmHzO_9rcACwd6EFIJbARI7Bt8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/29ZgX8s1ewX8CXZn3PQ3QVet.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bauke87
@Pyr0_

Bedankt voor de route! Heb hem bekeken en zit er goed uit stukje L166 bijvoorbeeld. Maat van was ook snel omgehaald om deze kant op te gaan.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:21
@LankHoar @Chakotay @timmie271
Zou een van jullie mijn motor in de lijst willen vervangen met de volgende.
Ducati Multistrada 950s uit 2020
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HWt2LSc3HG-I0OHQoOotE6vJEF0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b8W10tzCnj6xIKOlR0GonJYJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T6iknwG5MSQ78Ae1MjvdRooOfy0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HkWBOc8OvHOovHaDVv6y39cF.jpg?f=fotoalbum_large

Donderdag opgehaald en ondertussen alweer 500Km verder.
Heel happy met het goeie weer.

[ Voor 23% gewijzigd door Blabla13 op 27-10-2024 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Blabla13 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 16:56:
@LankHoar @Chakotay @timmie271
Zou een van jullie mijn motor in de lijst willen vervangen met de volgende.
Ducati Multistrada 950s uit 2020
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Donderdag opgehaald en ondertussen alweer 500Km verder.
Heel happy met het goeie weer.
Halloo hé <3 Lekker motortje hoor! :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Vandaag met @WilbertNeems en @Pyr0_ een middagje AVB en een parcours gymkhana gedaan. Zeker een aanrader voor iedereen om je vaardigheden op peil te houden. Een prima manier om je zondagmiddag om te krijgen.

Ik moet wel wat meer mijn geheugen trainen want zonder hulplijn onthoud ik dat parcours dus écht niet. |:( :+

het eerste terrein dat ik had gekozen lag te vol met ijzerwerk, waaronder ook scherpe dunne splinters. Ondanks dat ik dat al uitvoerig had nagelopen en opgeruimd, bleven we telkens nieuwe splinters ontdekken. Daarna maar uitgeweken naar de tweede optie in Maastricht, op aanraden van @Pyr0_ . Dat terrein was groter dan ik had verwacht, dus dat was een prima keuze.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:45
Ik was gisteren nog even in de Eifel, het is nu wel verraderlijk op sommige stukjes ivm schaduw. Bochtjes zijn dan ineens nat terwijl je over een droge weg aan komt rijden.
En blaadjes.... voor de rest heerlijk gereden met mevrouw. Cheeseburger en een cola bij de ranch.

@Bauke87 via Aken is ook niet heel spannend, wel makkelijker. Via de a76 Duitsland in, dan de 44 richting Luik en dan afslag 2, Lichtenbusch. Onderdaan links en dan de weg volgen. Staat de Rursee vanzelf aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
ozzynator schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 17:36:

@Bauke87 via Aken is ook niet heel spannend, wel makkelijker. Via de a76 Duitsland in, dan de 44 richting Luik en dan afslag 2, Lichtenbusch. Onderdaan links en dan de weg volgen. Staat de Rursee vanzelf aangegeven.
Zou ik persoonlijk niet persé voor kiezen. Voordat je in Monschau bent heb je zoveel van die poepsaaie rechtoe rechtaan wegen :z Maar ik besef me weldegelijk dat ik verwent ben met mijn vertrekpunt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Nevermind. Lezen is ook een vak. :? 8)7

[ Voor 136% gewijzigd door ozzynator op 27-10-2024 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Achja, omdat het kan. Een andere helm besteld, een HJC i91 carst in het oranje en bij Ali Express een bluetooth setje. Bij FC-moto.de hebben ze Arlen Ness motorpakken weer in mijn maatje. Best wachten tot na de winter :+

Voor de SV650 al gekeken wat ik nodig hebben: revisie setje van de vacuümklep van de tank. De vacuüm brandstofpomp zijn er chinese replica's (ah well...), bobines heb ik op MP gevonden. Carb revisie setjes moet ik even bekijken, ik zie op amazon goedkope terwijl de dure all balls racing kit soms de verkeerde dichtingen heeft. Dus dan vraag ik me überhaupt af waarom ik dan voor de dure zou gaan.

Maar nu eerst van die klere tennisarm genezen ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 27-10-2024 19:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:51

botoo

💀 too old to die young

Vanmiddag op de snelweg een duif o.i.d. een kopstoot gegeven. Tijd om te schrikken had ik niet en teruggaan voor duiven eerste hulp was overduidelijk ook niet meer nodig.

Resultaat van mijn eerste race met de nieuwe cam was bemoedigend en bedroevend te noemen. Bemoedigend omdat ik mijn 0-100 en 1/8 mijl tijd verbeterde en bedroevend omdat ik bepaald geen optimale starts had. Er valt nog een hele hoop te winnen.

Aardig commentaar was: je trok een leuke streep. Tja, maar dat was niet de bedoeling :o

Per saldo is het meer dan duidelijk dat het veranderen van een Torque cam naar een Hot-Rod cam wel wat aanpassing van de bestuurder verlangd :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Oh ja: de TPS is (weer) vervangen, en de motor is de hik nu weer kwijt. Wel bizar dat zoiets een slijtagedeel is bij Yamaha. De eerste heeft het zo'n 35.000km uitgehouden (pas vervangen bij 39.500), de tweede zo'n 20.000km. En dat voor een potmeter...

Maar dat betekent ook dat ik gisteren de mijlpaal van 60.000km heb gehaald. Niet slecht voor een motor die ik sinds november 2021 heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Aardig jaargemiddelde @DrivinUCrazy :Y)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:11

_Apache_

For life.

Daar is zo een machine voor gemaakt, meters maken!

Dat eeuwige 'OMg!!on1n1e, 30k km is zoooveeeeel, afschrijving, boehooeeehoee'.

Mijn Zero mag ook voor zn 20k beurt op, vorig jaar gekocht met 2500km op de klok. B-)

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
DrivinUCrazy schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:19:
Oh ja: de TPS is (weer) vervangen, en de motor is de hik nu weer kwijt. Wel bizar dat zoiets een slijtagedeel is bij Yamaha. De eerste heeft het zo'n 35.000km uitgehouden (pas vervangen bij 39.500), de tweede zo'n 20.000km. En dat voor een potmeter...

Maar dat betekent ook dat ik gisteren de mijlpaal van 60.000km heb gehaald. Niet slecht voor een motor die ik sinds november 2021 heb. :)
Ik heb ook het idee dat die aversie tegen hoge kilometerstanden bij motoren, in ieder geval bij Japanse merken, grotendeels onterecht is. Ze weten daar heus wel wat ze doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:34:
[...]

Ik heb ook het idee dat die aversie tegen hoge kilometerstanden bij motoren, in ieder geval bij Japanse merken, grotendeels onterecht is. Ze weten daar heus wel wat ze doen.
Eigenlijk bij alle merken wel, uitzonderingen daargelaten.

Maar het probleem is simpeler: een nieuwe middenklasse motor is best goedkoop. En arbeid en onderdelen duur. Een motor (of auto) is nog lang niet "op" als we ze in Nederland (of West-Europa) waardeloos vinden, maar niemand heeft zin om een kwart tot halve nieuwe motor te investeren in een oud ding. Zelf doen drukt de kosten gigantisch, maar steeds minder mensen kunnen/durven/willen dat.

Eigenlijk kan je een auto of motor niet "op" rijden, denk aan het schip van Theseus.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
noes schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:53:
[...]

Eigenlijk bij alle merken wel, uitzonderingen daargelaten.

Maar het probleem is simpeler: een nieuwe middenklasse motor is best goedkoop. En arbeid en onderdelen duur. Een motor (of auto) is nog lang niet "op" als we ze in Nederland (of West-Europa) waardeloos vinden, maar niemand heeft zin om een kwart tot halve nieuwe motor te investeren in een oud ding. Zelf doen drukt de kosten gigantisch, maar steeds minder mensen kunnen/durven/willen dat.

Eigenlijk kan je een auto of motor niet "op" rijden, denk aan het schip van Theseus.
Ik denk dat we allemaal wel redelijk weten welke die uitzonderingen zijn :+. Interessant linkje btw, die kende ik nog niet. Er zijn idd goedkope motoren te krijgen, maar de wat meer uitgebreide modellen moeten toch aardig wat opbrengen vind ik, is niet uitzonderlijk de prijs van een simpele (nieuwe!) auto te betalen voor een motor met wat opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 23:57

mphilipp

Romanes eunt domus

HTT-Thalan schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:34:
Nou...dat weet ik niet zo zeker. Dat van die Jappanners dan. Ik had jaren geleden een ex-politie BMW R850RT en die kocht ik voor een prikkie van iemand met volgens mij 135k als kilometerstand. Heerlijke motor, deed het perfect en verbruikte zelfs nauwelijks olie. Pas bij 170k ging het druklager van de koppeling eraan, dus werd dat vervangen. Volgens mij kan zo'n motor makkelijk een paar ton aan. Vrij simpel en niet al teveel electronica, dus - als je de plek en de spullen hebt - makkelijk zelf te onderhouden. Op onze reis naar Marokko, was er iemand bij met een Kawasaki ER dacht ik. Die was jonger dan mijn motor, maar ook best wat kilometers. Maar die had al best wat roest hier en daar op het frame. Je kunt natuurlijk een hoop onderdelen vervangen in de loop der jaren, maar als je binnen 5 jaar al een rottend frame hebt, wordt het een lastig verhaal.
Op die BMW was niets van roest te zien. En die moest ik noodgedwongen buiten stallen. Onder een afdakje en met een hoes, maar toch.

Dus ja...je kunt inderdaad van alles op de weg houden; kijk maar naar klassieke auto's en motoren. Maar het moet wel de moeite waard zijn. Een T-Ford is klassiek en een (vermogende) liefhebber gaat daar van alles aan doen, maar een ER6 50 jaar op de weg proberen te houden lijkt mij economisch niet heel erg verantwoord...

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +16 Henk 'm!
Gisteren mooi weer, duur heerlijk in mooi herfstlandschap kunnen rijden :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cJM__LoOEniZgX1Jd7dF7wUyiw8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6SCGyRVEZ0AqvbT9YsSl6N5c.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OSFqjxWQa3kPTpsofURgw2WttWk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JkSNRwGvCrn5HJpQYGbM7Ew7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dr3CMk_IOOsZ3Q2YdSId29ocPOE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/a0CEwrD5XHoV6Gk7goAbBvUH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xO0OK5IzR6D63gnAi91LL8Ekx_Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HwxJTVzDP6BdKZsfN5Q5HfH4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xIvX0I2ImWjECjaXcDSdPh7Cpuw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7q5JhZddd1YM10TGMe3HYJ9q.png?f=fotoalbum_large
Als je goed kijkt kan je herten in het veld zien staan..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5M8w7ZjonjVijpgnLX5i5KyevX0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DcY1F2erumoZfgHIffeINzx5.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/87d5eUFxLb6j_ZSFN9eRehJ4MKw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ba2l16bXQKbaTdcqrSscjUSx.png?f=fotoalbum_large
brum!

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:18

M14

snip

Sinds afgelopen zaterdag staat er wat anders in de garage :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6M8791KhVFyn4X4jOVNI9Uv9wBk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HPNNQxdJk3tkXnbr4c8G0WOB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1qjyuuZ9h28gcZjwAlfNHIKZ83o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3C53KoS7dLTrAMhd8duMMjew.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zyPUOKj-pxciJvPCtbH1e-0t-aQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gvxv8PqzQTLaj85mFu371wki.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 80% gewijzigd door We Are Borg op 28-10-2024 15:00 . Reden: Daar staat het prima, niet hier :) ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TriPSs
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-04 08:03
Mooi ding! Als ik begin dit jaar al geen CBR had gehaald was ik zeker geïnteresseerd geweest.

Welke slipper clutch heb je er opzitten? Dat is nog wel iets wat ik bij die van mij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:09
HTT-Thalan schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:59:
[...]

Ik denk dat we allemaal wel redelijk weten welke die uitzonderingen zijn :+.
Je BMW?

Ik zou eigenlijk niet zo goed weten welke modellen echt onbetrouwbaar zijn. Zelf het meeste malheur gehad met een Versys 650, of die nou zo bekend staat als onbetrouwbare uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
WilbertNeems schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:13:
[...]

Je BMW?

Ik zou eigenlijk niet zo goed weten welke modellen echt onbetrouwbaar zijn. Zelf het meeste malheur gehad met een Versys 650, of die nou zo bekend staat als onbetrouwbare uitzondering.
Ducati, KTM, Harley, Aprilia,enfin:

https://www.slashgear.com...brands-ranked-worst-best/

wel zo'n beetje wat je zou denken dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 10:23
Jolke schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:01:
Op woensdag heb ik een testritje op een Honda NC750X DCT en Kawa 650 Versys GT gedaan. De NC was een (semi)automaat, wat wel even wennen was. Voor luie rijders, wat ik af en toe ook ben, prima om een automaat te hebben. Wat mij vooral in de 30 en 50 zones stoort, is dat de motor te snel opschakelt en rond de 2-3000 toeren rijdt. Even snel op het gas zit er dan niet in zonder terug te schakelen. De sport-mode maakt het iets beter, en je kan ook manueel schakelen. Het heeft wel wat, maar ik hoef het niet permanent te hebben. :)
Wat wel superhandig was, is het opbergvak waar normaal gesproken de tank zit. Best groot ook, want er past een (normale) helm in. Onder de buddyseat zit de tank dan. Zithoogte van 800 mm was voor mij goed om plat op de grond te staan met mijn voeten. Ondanks de 220+ kg voelt de motor best licht aan.

Daarna op de Kawa gereden, die meteen aanvoelde alsof die meer power heeft. Qua pk klopt dat wel, maar qua koppel niet. Wellicht komt het ook omdat je zelf bepaalt wanneer je schakelt. Stuk sportiever omdat het max vermogen bij 8500 rpm ligt (bij de NC ligt dat bij 6500 rpm). De GT versie heeft 2 schijnwerpers aan de voorkant en mooi geïntegreerde koffers, die je er ook makkelijk af kunt halen. Door de uitlaat aan de onderkant mist wel de optie voor een middenbok. Ik vond de motor net wat hoog met 845 mm, kon niet lekker op de grond staan, maar had niet het gevoel de motor snel te verliezen. Ik kan dus echt niet op een GS rijden. ;)

Ik wilde ook nog een V-Strom 650 testen, maar daar hadden ze geen demo versie van staan helaas.

In Europa gaat de Euro5+ regel in vanaf 1 januari en voor die tijd moeten veel euro5 modellen verkocht worden. Dat maakt het erg interessant om een nieuwe motor te kopen. De prijs van de NC750 was 6500 euro, Versys 7400 euro en een nieuwe V-Strom 8400 euro.
De vraag is nu wel of ik een motor koop die ik nog nooit gereden heb?? Nu maar even een zaak zoeken, die een demo model heeft staan van de V-Strom.

Conclusie tot nu toe is wel dat de zithouding rechtop me super goed bevalt. Iets met oud worden. :)

/edit plaatjes erbij.

[Afbeelding][Afbeelding]
Honda NC750X DCTKawasaki Versys 650 GT
Even een quote naar mezelf. De zoektocht naar een nieuwe motor loopt nog steeds, maar onverwachts ben ik vorige week in Nederland bij een nieuw model gekomen.

Aangezien we in de buurt van Putten waren, stapte ik bij Arjan Brouwer binnen. Eenmaal binnen dacht ik snel weer weg te zijn, omdat ze voornamelijk MP3's verkopen. Maar in een hoekje van een andere hal stonden nog wat andere modellen... ook een BMW F750 GS.
Ik vond mezelf toch nog te jong voor een BMW. Toch even proberen? Even rijden was geen enkel probleem (hulde trouwens voor de makkelijkheid waarmee dat gaat in NL!). En ik was erg verrast toen ik wegreed: vergeleken bij de NC en Versys die ik een paar dagen ervoor had gereden, was dit gewoon leuk om te rijden. Er zit pit in, trekt goed op, heeft karakter... 83 Nm, 77 pk :o
Na de proefrit een goed gesprek gehad. Alle opties zitten erop, incl. vario-koffers, verlaagd zadel, ABS, etc... Mooi model, goede staat, 5 jaar oud met 35k km. Als hij mijn VTR genomen had, had ik de GS meteen meegenomen. Maar hij zei dat het importeren, BPM was toch teveel moeite/blijft te weinig marge over. Ook voor mij het exporteren was eea aan werk, maar ik heb het al een keer gedaan.

Niet gedaan dus, maar na een kleine zoekopdracht bij AutoScout24 leverde al genoeg interessante hits en voor 9-10k heb je een mooie motor. Nu nog even een goed argument voor thuis vinden. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Chevy454 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 17:21:
Ik denk dat ik die ga proberen te starten met remmenreiniger om te kijken of de motor dan wel wilt aanslaan. Daarna kan ik nagenoeg zeker zeggen dat het de carbu's zijn.
Tank eraf, luchtfilter eraf, remmenreiniger erin gespoten, luchtfilter er terug op gelegd. Starten en broem BROEM Broem broem bro.... em.

De brandstofleiding eraf gehaald en kurkdroog. De mechanische pomp zal vast dood zijn na al die jaren. Dus via Ali Express (from all places!) een andere pomp en een carbu revisie setje besteld en dan zien we wel weer.

De originele tank is helemaal verrot van binnen, dat wordt het niet denk ik. De andere tank die erbij zat is misschien beter.

Het wordt een leuke winter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Chevy454 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:57:
[...]
Als die onderdelen binnen zijn loopt het ding toch een weekje later wel weer?
Wat ga je rest van de winter doen?

Hop hop, de baas zijn knaken zijn niet van blik.. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Bommes schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 18:26:
Als die onderdelen binnen zijn loopt het ding toch een weekje later wel weer?
Wat ga je rest van de winter doen?

Hop hop, de baas zijn knaken zijn niet van blik.. >:)
Wat dacht je van school? Examens? Vaderschap?
Gezinsleven?

Genoeg belangrijke prioriteiten naast de motor. De motor is enkel om hoofd leeg te maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 28-10-2024 19:47 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Chevy454 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 19:42:
De motor is enkel om hoofd portemonnee leeg te maken.
There, I fixed it for you...

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KUky9cjWKaf3qXNjBRtj_GRcsrA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xuKSDdF0oqMM9crnZOsn2IEB.jpg?f=fotoalbum_large

Tis hier genieton.
Weer is prachtig en de routes goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chevy454 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:57:
[...]

Tank eraf, luchtfilter eraf, remmenreiniger erin gespoten, luchtfilter er terug op gelegd. Starten en broem BROEM Broem broem bro.... em.

De brandstofleiding eraf gehaald en kurkdroog. De mechanische pomp zal vast dood zijn na al die jaren. Dus via Ali Express (from all places!) een andere pomp en een carbu revisie setje besteld en dan zien we wel weer.

De originele tank is helemaal verrot van binnen, dat wordt het niet denk ik. De andere tank die erbij zat is misschien beter.

Mooi spul hè, dat E10 'water' :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:18

M14

TriPSs schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 14:47:
[...]

Mooi ding! Als ik begin dit jaar al geen CBR had gehaald was ik zeker geïnteresseerd geweest.

Welke slipper clutch heb je er opzitten? Dat is nog wel iets wat ik bij die van mij is.
Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat het deze is.

https://renngrib.de/en/sh...-yamaha-yzf-r6-1998-2003/

[ Voor 9% gewijzigd door M14 op 28-10-2024 23:20 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:27

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Jolke schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:24:
[...]

Even een quote naar mezelf. De zoektocht naar een nieuwe motor loopt nog steeds, maar onverwachts ben ik vorige week in Nederland bij een nieuw model gekomen.

Aangezien we in de buurt van Putten waren, stapte ik bij Arjan Brouwer binnen. Eenmaal binnen dacht ik snel weer weg te zijn, omdat ze voornamelijk MP3's verkopen. Maar in een hoekje van een andere hal stonden nog wat andere modellen... ook een BMW F750 GS.
Ik vond mezelf toch nog te jong voor een BMW. Toch even proberen? Even rijden was geen enkel probleem (hulde trouwens voor de makkelijkheid waarmee dat gaat in NL!). En ik was erg verrast toen ik wegreed: vergeleken bij de NC en Versys die ik een paar dagen ervoor had gereden, was dit gewoon leuk om te rijden. Er zit pit in, trekt goed op, heeft karakter... 83 Nm, 77 pk :o
Na de proefrit een goed gesprek gehad. Alle opties zitten erop, incl. vario-koffers, verlaagd zadel, ABS, etc... Mooi model, goede staat, 5 jaar oud met 35k km. Als hij mijn VTR genomen had, had ik de GS meteen meegenomen. Maar hij zei dat het importeren, BPM was toch teveel moeite/blijft te weinig marge over. Ook voor mij het exporteren was eea aan werk, maar ik heb het al een keer gedaan.

Niet gedaan dus, maar na een kleine zoekopdracht bij AutoScout24 leverde al genoeg interessante hits en voor 9-10k heb je een mooie motor. Nu nog even een goed argument voor thuis vinden. O-)
Je VTR heeft geen ABS.

Ik kan je wat posts van mij geven die als argument kunnen dienen. :9

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Will_M schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 21:35:
Mooi spul hè, dat E10 'water' :'(
Das niet mooi nee. Maargoed het is wat het is. Helaas zijn beide motoren hier met E10 volgetankt laatst. Had ik dat geweten dan had ik met E5 afgetankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 10:23
Grubeater schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 00:38:
[...]

Je VTR heeft geen ABS.

Ik kan je wat posts van mij geven die als argument kunnen dienen. :9
Ja, dat is een goed argument. (y)

Hoest inmiddels met jou dan, hersteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:24

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
LankHoar schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 19:29:
Vraagje: is mijn knie protector van mijn motorbroek afgeschreven? Die heeft een groot deel van de klap opgevallen. Heb wel een paarse knie, maar niet gebroken ofzo, en dat zal zeker o.a. door die knie protector komen. Maar de vraag is of die dan vervangen moet worden? Zo ja, dan moet ik deze bij de verzekering uiteraard opgeven.

Mijn motorbroek zelf heeft wat verf van de auto erop zitten nu, maar is niet over het asfalt gegaan ofzo dus die zal nog wel goed zijn neem ik aan.

Hetzelfde geld overigens voor mijn handschoen. Visueel ziet hij er nog prima uit, maar heeft ook een flinke klap opgevangen.
Ik heb nog eens kritisch naar mijn jas, handschoen en broek gekeken. Broek laat 1 stiksel van een naad los, maar lastig te linken aan een ongeluk (kan, kan ook slijtage zijn). En hij heeft een rode vlek van de lak van de auto. Het kniestuk voel je weinig aan, hoewel die wel de klap heeft opgevangen natuurlijk. De jas zie je ook niets aan, en de handschoen evenmin. Toch hebben die stuk voor stuk wel de klappen opgevangen.

Mijn verzekeringsagent zegt dat ik de beschadigde spullen het beste bij de motor kan leggen, dan kan de schade expert die beoordelen. Maar goed, die zal dus zien dat er op het oog niets aan de hand is. Hoe ga ik hier het beste mee om? Iemand een tip hoe dit normaal werkt indien er weinig tot geen zichtbare schade is maar de beschermende stukken zeker klappen hebben opgevangen?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:01
Ik heb schade aan mijn motorkleding wel eens opgegeven na een aanrijding met wild. Moest toen alleen het aankoopbewijs van de broek uploaden op de site van de verzekeraar. Verder werd er niet naar bewijs gevraagd. Kreeg toen zonder problemen de aanschafwaarde uitgekeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Chevy454 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 19:42:
De motor is enkel om hoofd portemonnee leeg te maken.
mphilipp schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 21:16:
[...]

There, I fixed it for you...
Nah, een projectje kan ook prima helpen om je hoofd leeg te maken.

Wat die E10 discussie betreft, hier spelen de laatste tijd rugklachten (2x hernia in verleden) weer wat meer op, van motorrijden komt het momenteel dus niet. Wel blij dat de motor afgetankt met E5 in de schuur staat. Dan is dat ook minder een probleem.

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Blomminator schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 06:53:
Vanmorgen een setje oordoppen besteld. Herrie is irritant. Op de motor, de stofzuiger, de zaagmachine, mn vrouw... Ik vind oordopjes heerlijk. Doe ze zelfs in de auto weleens in en thuis ook...

Heb licht tinnitus en mn motor/helm maakt veel lawaai vind ik. Stukken beter dan mijn vorige helm, maar toch.. als ik soms lees dat mensen 'fluisterstil' ofzo benoemen klinkt dat benijdenswaardig.

Enfin. Net wakker. 130,- euro armer. Ben benieuwd!
Gisteren om 1630 een date gehad met de Audicien van Hans Anders. Prima kerel. Even zitten, mailtje laten zien met de Alpine opdrachtbon. Hij keek even in mijn oren en zo leer je nog eens wat "Je hebt hele diepe oren!".
Er gaat een watje in je oor, en dan met een soort kitspuit een dot prut. En dan de andere kant. Even 2 minuten wachten en weer klaar. Als het goed is, over 3 weken moeten ze in de bus vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja bij mij duurde het twee weken. Heb ze vorig weekend gehad ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
@Bommes door jou toch een kleine rugzak met Camelbak meegenomen en die is wel aardig van pas gekomen. Met de warmte echt een lifesaver 😅

Rondom Nancy was het echt mooier inderdaad. Echt de heuvels en bossen in ipv weilanden. Soms vroeg je jezelf ook echt af of je niet gewoon snoeihard aan het wildcrossen was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@LankHoar Gewoon claimen, als een expert komt neerleggen en als die het er, ondanks de aanwijzingen, niet mee eens is dan pech gehad.
Verzekeraars proberen graag uitbetalen te voorkomen maar ze houden ook van snelle, makkelijke afhandeling, dat kan ook wel eens goed uitpakken.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Jolke schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:47:
[...]

Ja, dat is een goed argument. (y)

Hoest inmiddels met jou dan, hersteld?
Nu na 1,5 jaar voel ik het wel aan mijn polsen.
Niet zo zeer met motorrijden, maar meer met volleybal.
Rechts was gebroken en links goed gekneusd.

Aan beide kanten is er een onderarmspier met te veel spanning door de breuk/kneusing. De handwortelbeenderen zijn minder bewegelijk geworden wat als tegenreactie de spierspanning veroorzaakt.
Rechts zit natuurlijk een plaat tegen het gewricht, dit beperkt de bewegelijkheid van de pols.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/93/Carpus_%28left_hand%29_-_animation01.gif

Ik kan de plaat eruit laten halen, maar dat is natuurlijk weer een extra operatie.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kneusteun
Vandaag laatste 90km van sectie 13 omhoog gedaan en toen via autobahn terug gejaagd.

De T7 en CF op nop en bepakking prima 130 op gps te doen, was echt verbaasd hoe makkelijk die CF mee ging op de autobahn. Lekker km’s vreten.
10 uur vanochtend vertrokken uit La Chambre en uiteindelijk 10 uur savonds weer op de bank met een koude cola.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
@kneusteun
Foto's of het is niet gebeurd.. >:)

[ Voor 82% gewijzigd door Bommes op 31-10-2024 08:05 ]

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• kneusteun
Nou even snel. (ben al wat verder en laat maar het is niet snel...)

Heb weinig foto's gemaakt, merkte de laatste tijd veel frustratie bij mezelf doordat je steeds stopt om foto's te maken. Het filmen heb ik dit keer amper gedaan (gopro thuis gelaten)

Anyway:

Eerste dag mooi weer en in de ochtend kalm aan weggereden, iets later dan gepland omdat ik nog steeds best wel ziek was, had de hele week al de keel kapot en koorts.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_99mR90NoDd-01g_PYghul8lYf0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Owfvyms2rn3OK2414QSpbmbh.jpg?f=fotoalbum_large
De CF moto van rijmaat, mooi plaatje in de ochtend voor het vertrek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vJPQ-HDewUHOtW3xK95vQEMCMrM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/powHBTOewrcJzOYvvmzi9T74.jpg?f=fotoalbum_large
Eerste stop in Duitsland om even beide af te tanken, we wouden even het verbruik van de motoren vergelijken.
Onze bevindingen waren dat de CF heel iets zuiniger is dan de T7, alleen op de snelweg op hoge snelheid trekt het gelijk.

Vervolgens zijn we ergens bij Bergen de TET in NL opgedraaid, en toevallig de eerste andere persoon die we tegenkomen rijdt een CF :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T0VDygKl6iYwDm6Ba_bNI8sFVnY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4amHpGrU3O8t7mhUMh7e4GFx.jpg?f=fotoalbum_large
Dus de twee heren babbelen weer veel te lang door over alle dingen uit China, dus ook meteen maar even een slaapplek gaan regelen zodat we weer een doel hebben om te halen.

Vijlen wordt het doel, daar hebben we een hutje gereserveerd bij https://www.groepsverblijf.nl/paradijsvogels.html

We dachten als we een huisje pakken kunnen we s'ochtends meteen weer op de motor springen en weer door.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oCUh_IMA6nGogq7KJWFYEUz4QZs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CnWi3W0VVL36vK1gM3set55h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PU0gf3XG1cHRvSdMHKAmH3ZF-bQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vVUcCCZdN2DHyaxGSAPBoRV3.jpg?f=fotoalbum_large

Leuke plek, al kwamen wij in het pikkedonker aan.
Het was vandaag ook echt warm geworden (ik dacht 20graden) en we zitten snel even een koude gele rakker naar binnen te wereken.
Het slapen was Dramatisch! door de hitte was het hutje een sauna en ik was door mijn koorts al bloedheet dus een dik uur slaap gehad 8)7

In de ochtend wakker worden was wel even een aanslag maar zodra we weer op de motor zaten was de energie alweer aardig terug,

Het idee was om een beetje door Belgie en Luxemburg te touren maar het weer was nu niet top en zelfs enorme regenbuien gehad, dus flink doorgejaagd naar Frankrijk.

Bij Schengen wouden we even gaan tanken, maar de CF maakte een raar geluid en we snapten er niks van, na wat onderzoek bleek de mobiele compressor voor de banden onder het zadel te zijn aangegaan |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/87HXCgNeo0ey9OE-b_JI6G4sxnA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TWMBFTNvhEgQWFNPR0SP0YKA.jpg?f=fotoalbum_large
We hadden nog wel wat om de knoppen geknutseld, want verwachten al zoiets maar blijkbaar hielp het niet genoeg. Niet echt handig die knoppen dus.

Al kletsend met wat mensen daar krijgen we al te horen dat campings vinden nog wel eens lastig kan zijn, want wie gaat er dan ook nu nog kamperen....

We bellen wat campings maar nergens wordt opgenomen of we krijgen een bandje met "Fermé" en mijn Frans is net genoeg om te snappen dat ze dus dicht zijn.

En nu? op goed geluk rijden we naar het begin van sectie 13 van de TET en doen we een stukkie tot een uurtje of 4.
Dan gokken we dat we een kleine Camping bezoeken en gewoon hopen dat we er een tent neer mogen gooien. Ze zullen ons toch niet zomaar wegsturen? dachten we.

In Val-de-Bride komen we bij de mini camping aan en niemand te zien... KUT.
Dan ineens komt er een dikke zwarte herder blaffend en dreigend op mij afgerend en hoor ik iemand wat krijsen, goed volk! de hond veranderd in een pup en laat zich prima aaien.
Gelukkig kan de aangesnelde vrouw Duits en zegt ze meteen dat we de hele camping site mogen gebruiken en motoren alles er gewoon neer mogen gooien, ze maakt een douche en toilet klaar zodat we even kunnen douchen ( dat was nodig want hadden we sinds vertrek niet kunnen doen :X )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Cu-LXxxtRmT-3FvFFGcfAHs-j0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tJWGwL470MGDKMITa9s55qCU.jpg?f=fotoalbum_large
Snel de tent opzetten voor het donker is, en dan een warme douche!

Dan brengen ze ons wat hout voor een vuurtje, want dat hoort erbij natuurlijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CKkXnMhmIGUmiPCYA7sBVOLocZU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KwMcEe9lSVycQLYnXE5pIbCa.jpg?f=fotoalbum_large
De kosten waren belachelijk, voor twee man twee motoren en twee tenten moesten we maar liefst 12 euro afrekenen!!! dus we gaven ze 30 euro omdat we dat echt te weinig vonden.

Dan snel even wat eten maken, we zijn alleen maar aan het rijden dus niks gehaald en maar wat kant en klaar maaltijden op de stove. (wat een smerige meuk was dat, soort lauwe kots)
Dus even wegspoelen met thee en warme choco.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y04tpnOV9nqzeN_3acOGQpCc4cs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Box4T2ynv0BT6rIXI15M03ov.jpg?f=fotoalbum_large

Dan snel proberen te slapen want dat uurtje was wel erg weinig...
En ja hoor, door het warme weer overdag en de behoorlijke koude nacht (3 graden) was het weer afzien, de nachtrust die ik wou wordt me niet gegund en pak dit keer slechts 2 uur slaap. Wel een hele lading podcasts kunnen inhalen :F

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UkLIo3Tl9Su3Hj2lj7cJUJ7Xsf0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jtn5058r2ldkiGin4bpbzh7o.jpg?f=fotoalbum_large
De volgende ochtend alles zeiknat, alles in en om de tent is door de enorme wisseling van temperaturen voorzien van een dikke laag dauw.
De zon breekt redelijk snel door en we hangen alles te drogen, dit geklooi duurt uiteindelijk zo lang dat we samen besluiten voortaan maar gewoon huisjes en kamer te pakken zodat we meer tijd op het zadel kunnen doorbrengen. Ook is mijn koorts weer wat komen opzetten en mijn hele kop zit weer vast... snel nog een warme douche en weer door.

uiteindelijk springen we op de motor en valt mij op dat mijn knipperlichten het niet doen, simpele fix is motor uit, motor aan. pro mechanic stuff. (waarschijnlijk zat de dauw in de schakelaar).

We draaien dan snel de TET weer op en al vrij snel ben je de straffe nacht vergeten, heerlijk heuvel op en af en beetje inkomen.
Al vrij snel begint het tempo weer toe te nemen en maken we al vlot wat km's.

Eerste in Armaucourt doen we even snel een vocht pauze, het is warm! erg WARM! dus we spreken af dat we het tempo niet te hoog houden. Sebas heeft voornamelijk TET in Zweden gereden en moet erg wennen aan Frankrjik met zijn diepe sporen en gladde klei, het is heel wat anders dan een grindpad waar je met 100 rustig zittend overheen kan. Dit lijkt bijna werk :*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wl41rF6hbYuULGKS9Nu0gp8SR8c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lb7y0KmWVJNChoj7gVQAL64T.jpg?f=fotoalbum_large

Bij een tankstation haal ik nog even een koude cola (ik drink geen koffie maar caffeine kon ik wel gebruiken).
Ik kan ook niet genoeg benadrukken hoe handig een drinksysteem is, want we waren de hele dag aan het zweten als gekken, en zo hou je wel je hoofd een beetje koel.

Dan vervolgen we de TET richting Toul en daar komt meer bosgrond, steen en steilere heuvels, ook mooie tracks door de bossen (het voelde als wild crossen). Mooie oude verlaten brug over en door verlaten beuken bossen crossen het is een heerlijk stuk.

Sebas krijgt de smaak ook steeds meer te pakken en pas als we het bos uitkomen beseft hij zich dat het gewoon rotsgrond was die verborgen was door blaadjes, en ineens beseft hij zich dat hij zich veel te veel focussed op de ondergrond en krijgt een boost in zelfvertrouwen.

Dan volgt er een mooi slinger pad door een natura 2000 gebied, het gaat gestaag omhoog op een lekkere grind ondergrond. Tempo gaat wat omhoog en we racen lichtelijk asociaal door naar de top.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GaPsyHWrVtPO0k7kiIqaepzw2_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ng5vOOdfKONCudZy4joWAtHJ.jpg?f=fotoalbum_large

Here we go we slingeren hier even booking aan en kiezen een slaapplek.
62,- incl ontbij voor twee personen.... waarom hebben we dit niet meteen gedaan?!?!

Chatenois is de plek, een soort motor hoteletje waar we dus twee verdiepingen hebben met keuken, badkamer en wasmachine eigenlijk alles wat je nodig hebt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AA_1Az-PsHJUZHuSoniVeFxZzec=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S4M9Jgc7xy0yyKpXFTgGtNvl.jpg?f=fotoalbum_large

De motoren kunnen we zelfs netjes afgesloten binnen zetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S9_Lh-7k0ggkDsHMxslB9wooLoQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dVaOCUkZ3nfW1YtydVLIJZqZ.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is het moment dat we beide tot de volgende conclusie komen:
Volgende keer nemen we veeeel minder mee, dan huur je dus voor weinig een huisje en neem je 3 onderbroeken en wat t-shirts mee. Ja het is 3 tientjes gemiddeld per nacht, maar dan heb je niet 40 kilo aan meuk achterop. En dat komt het cross plezier wel ten goede.

Wat trouwens wel een voordeel was (en een frustratie voor sebas) was dat heuvel op met die bagage achterop een wheelie doen echt te makkelijk was, dus ik ben bij elke brug en heuvel wheelies aan het oefenen >:) lekker langzaam en proberen controle te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8jbIb2f4Ox-fMaVRN7UccpH33KU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ytnciGsGs571oUI1UmewNBGp.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CPXx32EJwUO5R8icm1cKxqPDXao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r6Cc4cKQZWoBEL6Zs7HonzCi.jpg?f=fotoalbum_large
s'Ochtends even bij de lokale bakker langs voor een ontbijt, ook hier weer heel veel kwaliteit voor een hele lage prijs!

We overlegen even en besluiten ipv een poging Zwitserland te bereiken en weer over de snelweg terug te jagen, een minder groot stuk naar beneden te doen en dan via de TET weer terug omhoog te gaan, we hebben wat stukjes gemist omdat we slaapplekken zochten en dan wijk je soms net te ver af en mis je een stukkie.

Het weer is wel wat minder, het is enorm mistig en alles is nat en koud en het zicht is dan ook dramatisch
Bij Attigneville komen we de eerste keer te maken met een no-go.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D2-GtgI2KwP5n4aJWgEu4b4w2Cw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ErlK0iLfRQnDDLklXJlf2s7V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wYedN3GXcyth_jWuYGg7m9bnxHo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hiLKxQPM6ZVHexdELXp9seec.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rh2xiPxsl2DKryx0VL7GiklANBI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XLMicHbBDoUTbUMxQluSTKfo.jpg?f=fotoalbum_large

Een boer heeft de hele weg omgeploegd en de klei is te zompig.
Zie de onderste foto, er lijkt een omweg, maar die is slechts 50m en daarna gaat het pad nog km's verder in deze omgeploegde staat...
We hebben echt pittige stukken en technische stukken gereden, maar deze klei was zo diep en stickie daar was geen eer aan te behalen.

Het tempo ging de laatste tijd steeds verder omhoog, sebas rijdt eigenlijk altijd voor en ik hou een flinke afstand, als hij iets niet vertrouwd gaat handje omhoog en dan mag ik eerst testen.
Maar de laatste km's gaat hij volle overtuiging overal in _/-\o_

Maar dan... we rijden met een tempo of 75 een pad af, en ineens zie ik een achterlichtje wel heel dicht naar de grond gaan... ai een glijder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8hdFjLbDF6Tgf9dkFBJrfof6jOw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lPymp3H4sFk23ie0KVk9qkmU.jpg?f=fotoalbum_large

Sebas staat eigenlijk meteen weer op en wil verder. Ik zeg hem dat hij heel even rustig moet doen en we doen even rondje om de CF om te kijken wat de schade is.
Ondanks dat hij met een tempo van 60 ish onderuit ging en de motor een dikke 15 meter over de grond schoof, is er niks geen schade. alleen wat bodemmonsters _/-\o_

Al snel is de conclusie dat we mazzel hadden en dat er echt niks aan de hand is (later is zijn schouder een beetje beurs). Het tempo gaat wat omlaag even de spanning eruit terwijl we verder gaan.

Even een rust moment bij een monument.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yw5bwdSKoqwJ4g1LUjTqM4wfx94=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k4LxIKrzNEneA8EOmpuCL8yF.jpg?f=fotoalbum_large

We rijden de rest van de TET omhoog en hier ga ik even wat skippen.
We merken dat ons tempo aanzienlijk beter is geworden en we rijden eigenlijk vrij snel terug, waar we eerst twee dagen over hadden gedaan hebben we nu in een enkele dag terug gereden.

Vanaf de laatste dag hebben we 90 km van het laatste stukje TET gedaan en besloten een run naar twente te doen via Duitsland.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vBFLw8ms0coP3FyeaEYpoUmpxgQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h8KJznIJrOUz9QOCFbMsEnFz.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk met 130 kruis snelheid terug gereden, dat was goed te doen. De CF hield het ook prima.
Met volle bepakking ging de T7 door tot 160 maar bij 170 kreeg ie een speedwobble waar je U tegen zegt.

Kortom we hebben veel geleerd van de trip! we hebben Nu nabij Nancy zelfs een plek geregeld waar we eventueel een trailer en auto mogen stallen! dus mogelijk bij herhaling pakken we een auto en trailer en rijden we direct door naar Nancy.

Nou korte typ stuk is wat uit de hand gelopen.
Sorry voor alle tikfouten en spellingschecks, ik ben dyslectisch als een dronken duif.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Heel vet @kneusteun super tripje geweest zo.
Zo zie je maar een paar dagen is al genoeg om lekker op pad te gaan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kneusteun
Ja precies.
Alleen denk ik dat ik ook maar eens B moet gaan halen en een auto met trekhaak.

Want als je daar je motor heen trailert kun je echt hele dagen spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 31-05 13:05
Gebruikt iemand hier een alternatief voor een (dunne) buff om de nek warm te houden/ te beschermen tegen vliegende insecten? Het is wat kouder aan het worden, en ik kijk uit naar een alternatief. Ik heb al zo een dikkere, fleece buff, maar het nadeel is dat deze niet waterdicht is, en riskeert dat men pull of t shirt toch nog nat wordt. Balaclava is miss ook een alternatief, maar ik weet niet of dat niet te dik is is men helm die tamelijk nauw aansluit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:50
Wil je warm of wil je waterdicht? Dat laatste wordt moeilijk want dan moet je iets hebben wat over je jas gaat als je niet wil dat de regen gewoon naar binnen stroomt.

Voor warmte zijn genoeg opties. Ik pak met dit weer meestal m'n medium-dikte wollen kol/nekwarmer/buff. Ik heb ook nog een dikkere en een dunnere. Een balaclava kan ook maar dan moet je niet zo'n dikke van het type "bankrover" nemen. Combineren kan ook altijd nog.

Ik had pas hetzelfde vraagstuk en daarom een Revit motorkol besteld. Die is vandaag aangekomen en heb ik nog niet kunnen testen. Ik hoop dat door de extra lengte m'n borst en nek/rug beter bedekt blijft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ibothead
wittmann1982 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 21:38:
Gebruikt iemand hier een alternatief voor een (dunne) buff om de nek warm te houden/ te beschermen tegen vliegende insecten? Het is wat kouder aan het worden, en ik kijk uit naar een alternatief. Ik heb al zo een dikkere, fleece buff, maar het nadeel is dat deze niet waterdicht is, en riskeert dat men pull of t shirt toch nog nat wordt. Balaclava is miss ook een alternatief, maar ik weet niet of dat niet te dik is is men helm die tamelijk nauw aansluit.
die van itsie boots O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:09

steveman

Comfortabel ten onder

Ah, en daar is de 2025 990R

Vind in het zwart wel minder lelijk, m'goed, vanuit het zadel zie je er ook niet zo gek veel van, lijkt er op dat je beter je ogen op de apex kan houden ;)

Die namen zijn wel een beetje, van het niveau "ik ben in de 30 en zie uit naar de volgende dertien in een gros superheldenfilm".

Oeh, nu wel een linkage achter!

Oh en Ducati kwam met een gerenderd filmpje. V2 zonder desmodromische klepbediening. Nou ja, dikke prima lijkt me. Minder onderhoudsgevoelig, en als ik het wel heb is geforceerde klepsluiting alleen nuttig bij zeer hoge toerentallen...

... of zijn dit juist overwegingen van mensen die geen Duc rijden :?

[ Voor 34% gewijzigd door steveman op 01-11-2024 00:30 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

O88088 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 22:13:
Wil je warm of wil je waterdicht? Dat laatste wordt moeilijk want dan moet je iets hebben wat over je jas gaat als je niet wil dat de regen gewoon naar binnen stroomt.

Voor warmte zijn genoeg opties. Ik pak met dit weer meestal m'n medium-dikte wollen kol/nekwarmer/buff. Ik heb ook nog een dikkere en een dunnere. Een balaclava kan ook maar dan moet je niet zo'n dikke van het type "bankrover" nemen. Combineren kan ook altijd nog.

Ik had pas hetzelfde vraagstuk en daarom een Revit motorkol besteld. Die is vandaag aangekomen en heb ik nog niet kunnen testen. Ik hoop dat door de extra lengte m'n borst en nek/rug beter bedekt blijft.
Ik heb enkele weken een GoreTex col van Revit.
Houdt de kou buiten omdat het de wind buiten houdt. Als het vriest moet er misschien een ander col onder ter isolatie.
Zeker iets om uit te proberen. Let bij Bikeroutfit op de Revit Samples, dat scheelt je een hoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Balaclava is miss ook een alternatief, maar ik weet niet of dat niet te dik is is men helm die tamelijk nauw aansluit.
Nou....als er geen balaclava meer tussen past, is je helm misschien wel te krap :+
Ik heb voor zowel zomer als winter een balaclava. Ik weet helaas het merk niet meer maar ik dacht Rukka. Bovenkant is normaal, lekker dun CoolMax spul. Onder de kin begint het warme, water en winddichte deel. Ook niet overdreven dik, maar wel goed warm.

Rukka heeft ook colletjes voor als je niet van balaclava's houdt. Die zijn in feite hetzelfde met het bovendeel eraf geknipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 31-05 13:05
Liefste waterdicht, maar miss is waterafstotend ook wel ok.
Vroeger reed ik enkel leder met een regenpak erover icm een fleece buff. Dat werkte redelijk goed,maar was zeker niet perfect. Bij echt hevige regen werd ik nat.
Sinds dit jaar heb ik een gelamineerde revi'it jas waarvan de kraag zeer goed aansluit. Dit jaar heb ik echter altijd al geluk gehad: op +3000km amper wat druppels gehad. Dus nog niet echt kunnen testen hoe goed die kraag afsluit. Wanneer het regent zit ik blijkbaar meestal op de fiets van en naar het werk :X
mphilipp schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:08:
[...]

Nou....als er geen balaclava meer tussen past, is je helm misschien wel te krap :+
tussen passen wel, maar kdacht eerder oncomfortabel door naden ofzo. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door wittmann1982 op 01-11-2024 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-05 17:11
wittmann1982 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:11:
Liefste waterdicht, maar miss is waterafstotend ook wel ok.
Vroeger reed ik enkel leder met een regenpak erover icm een fleece buff. Dat werkte redelijk goed,maar was zeker niet perfect. Bij echt hevige regen werd ik nat.
Sinds dit jaar heb ik een gelamineerde revi'it jas waarvan de kraag zeer goed aansluit. Dit jaar heb ik echter altijd al geluk gehad: op +3000km amper wat druppels gehad. Dus nog niet echt kunnen testen hoe goed die kraag afsluit. Wanneer het regent zit ik blijkbaar meestal op de fiets van en naar het werk :X

[...]
Ik gebruik sinds de herfst weer een (dunne) balaclava, maar de naden staan bij aankomst nog wel even in mijn hoofd ja. Voel er verder niets van en het is wel lekker warm. Mijn helm is een Shoei met personal fitting, dus die zit ook strak, maar niet té strak.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
Heeft iemand ervaring met een kettingspray tool? Ik had eens vernomen dat er van die 3D geprinte opzet stukken zijn voor op je kettingsmeer bus waardoor het niet zo een kliederboel wordt en het daadwerkelijk tussen de schakels komt. Heb er kort naar gezocht op het internet maar er zijn zoveel modellen bij zoveel aanbieders dus ik weet niet waar ik zou moeten starten met kijken.

Heb na 8 jaar kettingloze motoren te hebben gereden weer een motor met ketting voor erbij gehaald. Dus het is allemaal weer even wennen :P.

Is dit bijvoorbeeld handig? https://www.vulcavite.nl/...r/oinker-520/#description

[ Voor 8% gewijzigd door cyntax op 01-11-2024 09:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
steveman schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 00:07:
Ah, en daar is de 2025 990R

[YouTube: 2025 KTM 990 DUKE R – Meet THE PUNISHER | KTM]

Vind in het zwart wel minder lelijk, m'goed, vanuit het zadel zie je er ook niet zo gek veel van, lijkt er op dat je beter je ogen op de apex kan houden ;)

Die namen zijn wel een beetje, van het niveau "ik ben in de 30 en zie uit naar de volgende dertien in een gros superheldenfilm".

Oeh, nu wel een linkage achter!

[YouTube: DWP 2025 | The Lightest Ducati V2]

Oh en Ducati kwam met een gerenderd filmpje. V2 zonder desmodromische klepbediening. Nou ja, dikke prima lijkt me. Minder onderhoudsgevoelig, en als ik het wel heb is geforceerde klepsluiting alleen nuttig bij zeer hoge toerentallen...

... of zijn dit juist overwegingen van mensen die geen Duc rijden :?
Als liefhebber van Italiaanse V-twins vind ik de desmodromische klepbediening een heel mooi staaltje techniek. Maar technisch gezien is het vandaag de dag niet meer nodig.

Dus ja, ik kan er wel mee leven. Zeker als het de blokken weer een stukje minder complex maakt. Zolang het ding blijft rijden als een Italiaanse V-twin vind ik het best :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wittmann1982 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:11:
Doorgaans hebben ze platte naden. Ik weet niet of er ook naadloze zijn. Zou kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
cyntax schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 09:32:
Heeft iemand ervaring met een kettingspray tool? Ik had eens vernomen dat er van die 3D geprinte opzet stukken zijn voor op je kettingsmeer bus waardoor het niet zo een kliederboel wordt en het daadwerkelijk tussen de schakels komt. Heb er kort naar gezocht op het internet maar er zijn zoveel modellen bij zoveel aanbieders dus ik weet niet waar ik zou moeten starten met kijken.

Heb na 8 jaar kettingloze motoren te hebben gereden weer een motor met ketting voor erbij gehaald. Dus het is allemaal weer even wennen :P.

Is dit bijvoorbeeld handig? https://www.vulcavite.nl/...r/oinker-520/#description
Stukje karton tussen de ketting en de delen waar je het vet niet wil hebben, en dan vanaf de binnenkant op de ketting sprayen. Klaar. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-05 23:46

Ik wist niet eens dat dit soort dingen bestonden, maar snap het ergens wel. Al moet ik zeggen dat het niet zou kopen. Leuk om te (ver)kopen, maar in mijn ogen niet nodig.
Doe zelf m'n achterwiel omhoog m.b.v. middenbok of paddockstand, zodat het wiel vrij kan draaien en spray dan net achter het punt waar de ketting over de achterbrug loopt. En dan bij voorkeur als ik net gereden heb, zodat de ketting nog warm is en de spray goed kan intrekken. Ik zie niet in hoe je er dan een kliederboel van maakt.

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:12

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb een Revit Karma: https://www.motoemoto.biz/articolo.asp?id=6875

Wind- en waterdicht, met een bovendeel van gaas wat ademen makkelijk maakt. Op het plaatje ziet het er strak uit, maar in werkelijkheid is het best ruimvallend. Bonusvoordeel voor mij is dat vanwege de losse pasvorm het ook windgeruis scheelt in mijn helm.

Het zit zeg maar zo:

Afbeeldingslocatie: https://www.tradeinn.com/f/124/1246543/revit-karma-windstopper-wind-collar.webp

(dit ben ik niet :P )

Je kan deze coll ook over je jas doen, zodat de regen niet alsnog naar binnen loopt.

[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 01-11-2024 10:16 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
Heeft iemand ervaring met een kettingspray tool?
Ja, ik gebruik deze: https://www.louis.nl/nl/s...r_article_number=10038985

Zit tenminste niet alles onder de spray, even een keukenrolletje in het bakje en dat weg gooien. Past alleen niet op van die bussen met een rietje, maar die McGyver ik er meestal toch vanaf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:12

Vrijdag

De Zwarte

Mooi ingetogen promofilmpje van een bedaarde allemansvriend beginnersmotortje O+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
mr_zippey schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:13:
[...]

Ik wist niet eens dat dit soort dingen bestonden, maar snap het ergens wel. Al moet ik zeggen dat het niet zou kopen. Leuk om te (ver)kopen, maar in mijn ogen niet nodig.
Doe zelf m'n achterwiel omhoog m.b.v. middenbok of paddockstand, zodat het wiel vrij kan draaien en spray dan net achter het punt waar de ketting over de achterbrug loopt. En dan bij voorkeur als ik net gereden heb, zodat de ketting nog warm is en de spray goed kan intrekken. Ik zie niet in hoe je er dan een kliederboel van maakt.
Probleem is niet zozeer tijdens het aanbrengen maar vooral bij het rijden daarna. Uit de losse pols komt er vaak veel te veel smeer op waardoor het alle kanten op vliegt tijdens het rijden en er ook allemaal troep aan blijft hangen. Dat is wat ik mij herinner van vroeger tenminste. Bedankt voor jullie input!

Heb even een foto erbij gezocht van de laatste kettingmotor die ik heb gehad vroeger :P, achterwiel zag er standaard zo uit voordat ik overging op een automatische oiler. Een automatische oiler is niet handig op de nieuwe motor aangezien daar vooral TET mee gereden gaat worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HLLSowonLxp-N4s1Vdz4pIcMHKw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Vs3uhIueujE2Nw4biGfUbkqx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dat is nog schoon. Ik heb de ketting graag wat vetter dan droger. Mijn scottoiler staat dan ook bewust wat te rijk afgesteld op 1 druppel per 50 seconden, zodat die ook met wat troep en vocht genoeg blijft smeren. Mocht het nodig zijn, dan spray ik met de hand wat bij met een spuitbus.

Mijn achterwiel is aan de kettingzijde simpelweg lichtgrijs van alle olie, remstof en vuil. Dat kán ik wel poetsen en is eigenlijk ook zo gebeurd. Maar ja, de rit erna is die weer net zo smerig. Dat schiet dan niet echt op. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-05 23:46
cyntax schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:25:
[...]

Probleem is niet zozeer tijdens het aanbrengen maar vooral bij het rijden daarna. Uit de losse pols komt er vaak veel te veel smeer op waardoor het alle kanten op vliegt tijdens het rijden en er ook allemaal troep aan blijft hangen. Dat is wat ik mij herinner van vroeger tenminste. Bedankt voor jullie input!

Heb even een foto erbij gezocht van de laatste kettingmotor die ik heb gehad vroeger :P, achterwiel zag er standaard zo uit voordat ik overging op een automatische oiler. Een automatische oiler is niet handig op de nieuwe motor aangezien daar vooral TET mee gereden gaat worden.
In mijn beleving lijkt het erop dat er gewoon teveel spray gebruikt is.. Bij mij ziet het er niet zo uit gelukkig. En zoals ik al zei, doe ik het na het rijden. De drager is verdampt voor de volgende keer rijden, maar het vet zit er nog. Uiteinde van het slangetje is max 2 cm van de ketting af bij inspuiten als ik dat doe. Achterwiel ronddraaien en dan ketting 2 á 3x rond laten gaan. Doe ik al jaren zo.

Ik gebruik deze meestal
Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Ftse1.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DOIP.PdAU_hHF5ZI76Xkl4X0JIgHaHa%26pid%3DApi&f=1&ipt=4e5e868f641ced53874dda55f525c4b140121346757bf77e7d4f211c74b21f2f&ipo=images

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

over dat ketting smeren.........zorg dat je dat doet na het rijden, dan is je ketting lekker warm en alles van metaal is dan wat meer uitgezet zodat je vet/spray/smeersel/whatever net even wat lekkerder overal tussen komt.

tenminste....zo is dat mij geleerd.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Het beste is de ouderwetsche methode: een blik Duckham's (oid) kettingvet, au-bain-marie opwarmen zodat het vet vloeibaar wordt en daar de ketting in leggen. Je wil niet weten hoe je achterwiel eruit ziet, maar je ketting is perfect gesmeerd :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4g6ENmypCxeTDqm3nzwY83YG_c4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/u0DBDW5AqwJmci1HfjZaCU1Q.jpg?f=user_large

[ Voor 29% gewijzigd door mphilipp op 01-11-2024 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Ik veeg af en toe het zand eraf en dan spuit ik er wat op en weer door.
Als je toch veel in zand rijdt is het een gebed zonder einde heb ik het idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Ketting smeren... Daar begin ik niet aan hoor.

Gelukkig ook niet nodig bij de huidige fiets :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:20
Is er iemand die weet hoe je met een Sena SRL3 (voor de GT Air 3 / Neotec 3) draadloos een telefoontje kunt aannemen in combinatie met iPhone?

Ik kan het in de handleiding niet vinden, alleen dat je via Hé Siri (even wachten) sommige voice opdrachten kunt doen. Zo lukt het wel om iemand zelf te bellen, maar hoe neem je dan op? Beller wordt aangekondigd via Siri door de Sena (instelling op iPhone).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
kneusteun schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 11:37:
Ik veeg af en toe het zand eraf en dan spuit ik er wat op en weer door.
Als je toch veel in zand rijdt is het een gebed zonder einde heb ik het idee.
Dit, als ik er tenminste aan denk om het zand weg te vegen.
Met die 5k per jaar die ik de afgelopen jaren gemiddeld rijd leeft de ketting toch langer dan dat ik plezier in mijn motor heb.
Of te wel, het ding is wel weer weg voordat de ketting vervangen moet worden.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik wil mijn vstrom van wat verse olie voorzien, en heb de manual erbij gepakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RzqVyGObCSDHCktnyac6pspwD0Y=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/KQTAnuaWdTPluyx5jn4c6FdI.png?f=user_large

Als ik ga zoeken op SH en SJ kom ik weinig tegen wat niet uitverkocht is.

https://moto.autodoc.nl/o...ia%5B1073%5D%5B%5D=API+SJ

Als ik bij bijvoorbeeld Castrol zoek op 10W40 kom ik JASO MA2 olie tegen, ipv MA met dan API SN ipv SH of SJ.
Voorbeeld: https://www.motorolien.nl/Castrol-Power-RS-4T-10W-40-4L

Kan ik dit er alsnog straffeloos ingooien? Ik wil graag zuinig op mijn motor zijn en ga dus niet zomaar iets erin mikken. Dit gaat met name om die specificaties, niet zozeer het merk (ik ken de action-motorolie draad hier op het forum)

Pagina: 1 ... 91 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.