Nou even snel. (ben al wat verder en laat maar het is niet snel...)
Heb weinig foto's gemaakt, merkte de laatste tijd veel frustratie bij mezelf doordat je steeds stopt om foto's te maken. Het filmen heb ik dit keer amper gedaan (gopro thuis gelaten)
Anyway:
Eerste dag mooi weer en in de ochtend kalm aan weggereden, iets later dan gepland omdat ik nog steeds best wel ziek was, had de hele week al de keel kapot en koorts.
:strip_exif()/f/image/Owfvyms2rn3OK2414QSpbmbh.jpg?f=fotoalbum_large)
De CF moto van rijmaat, mooi plaatje in de ochtend voor het vertrek.
:strip_exif()/f/image/powHBTOewrcJzOYvvmzi9T74.jpg?f=fotoalbum_large)
Eerste stop in Duitsland om even beide af te tanken, we wouden even het verbruik van de motoren vergelijken.
Onze bevindingen waren dat de CF heel iets zuiniger is dan de T7, alleen op de snelweg op hoge snelheid trekt het gelijk.
Vervolgens zijn we ergens bij Bergen de TET in NL opgedraaid, en toevallig de eerste andere persoon die we tegenkomen rijdt een CF
:strip_exif()/f/image/4amHpGrU3O8t7mhUMh7e4GFx.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus de twee heren babbelen weer veel te lang door over alle dingen uit China, dus ook meteen maar even een slaapplek gaan regelen zodat we weer een doel hebben om te halen.
Vijlen wordt het doel, daar hebben we een hutje gereserveerd bij
https://www.groepsverblijf.nl/paradijsvogels.html
We dachten als we een huisje pakken kunnen we s'ochtends meteen weer op de motor springen en weer door.
Leuke plek, al kwamen wij in het pikkedonker aan.
Het was vandaag ook echt warm geworden (ik dacht 20graden) en we zitten snel even een koude gele rakker naar binnen te wereken.
Het slapen was Dramatisch! door de hitte was het hutje een sauna en ik was door mijn koorts al bloedheet dus een dik uur slaap gehad
In de ochtend wakker worden was wel even een aanslag maar zodra we weer op de motor zaten was de energie alweer aardig terug,
Het idee was om een beetje door Belgie en Luxemburg te touren maar het weer was nu niet top en zelfs enorme regenbuien gehad, dus flink doorgejaagd naar Frankrijk.
Bij Schengen wouden we even gaan tanken, maar de CF maakte een raar geluid en we snapten er niks van, na wat onderzoek bleek de mobiele compressor voor de banden onder het zadel te zijn aangegaan
:strip_exif()/f/image/TWMBFTNvhEgQWFNPR0SP0YKA.jpg?f=fotoalbum_large)
We hadden nog wel wat om de knoppen geknutseld, want verwachten al zoiets maar blijkbaar hielp het niet genoeg. Niet echt handig die knoppen dus.
Al kletsend met wat mensen daar krijgen we al te horen dat campings vinden nog wel eens lastig kan zijn, want wie gaat er dan ook nu nog kamperen....
We bellen wat campings maar nergens wordt opgenomen of we krijgen een bandje met "Fermé" en mijn Frans is net genoeg om te snappen dat ze dus dicht zijn.
En nu? op goed geluk rijden we naar het begin van sectie 13 van de TET en doen we een stukkie tot een uurtje of 4.
Dan gokken we dat we een kleine Camping bezoeken en gewoon hopen dat we er een tent neer mogen gooien. Ze zullen ons toch niet zomaar wegsturen? dachten we.
In Val-de-Bride komen we bij de mini camping aan en niemand te zien... KUT.
Dan ineens komt er een dikke zwarte herder blaffend en dreigend op mij afgerend en hoor ik iemand wat krijsen, goed volk! de hond veranderd in een pup en laat zich prima aaien.
Gelukkig kan de aangesnelde vrouw Duits en zegt ze meteen dat we de hele camping site mogen gebruiken en motoren alles er gewoon neer mogen gooien, ze maakt een douche en toilet klaar zodat we even kunnen douchen ( dat was nodig want hadden we sinds vertrek niet kunnen doen

)
:strip_exif()/f/image/tJWGwL470MGDKMITa9s55qCU.jpg?f=fotoalbum_large)
Snel de tent opzetten voor het donker is, en dan een warme douche!
Dan brengen ze ons wat hout voor een vuurtje, want dat hoort erbij natuurlijk.
:strip_exif()/f/image/KwMcEe9lSVycQLYnXE5pIbCa.jpg?f=fotoalbum_large)
De kosten waren belachelijk, voor twee man twee motoren en twee tenten moesten we maar liefst 12 euro afrekenen!!! dus we gaven ze 30 euro omdat we dat echt te weinig vonden.
Dan snel even wat eten maken, we zijn alleen maar aan het rijden dus niks gehaald en maar wat kant en klaar maaltijden op de stove. (wat een smerige meuk was dat, soort lauwe kots)
Dus even wegspoelen met thee en warme choco.
Dan snel proberen te slapen want dat uurtje was wel erg weinig...
En ja hoor, door het warme weer overdag en de behoorlijke koude nacht (3 graden) was het weer afzien, de nachtrust die ik wou wordt me niet gegund en pak dit keer slechts 2 uur slaap. Wel een hele lading podcasts kunnen inhalen
:strip_exif()/f/image/Jtn5058r2ldkiGin4bpbzh7o.jpg?f=fotoalbum_large)
De volgende ochtend alles zeiknat, alles in en om de tent is door de enorme wisseling van temperaturen voorzien van een dikke laag dauw.
De zon breekt redelijk snel door en we hangen alles te drogen, dit geklooi duurt uiteindelijk zo lang dat we samen besluiten voortaan maar gewoon huisjes en kamer te pakken zodat we meer tijd op het zadel kunnen doorbrengen. Ook is mijn koorts weer wat komen opzetten en mijn hele kop zit weer vast... snel nog een warme douche en weer door.
uiteindelijk springen we op de motor en valt mij op dat mijn knipperlichten het niet doen, simpele fix is motor uit, motor aan. pro mechanic stuff. (waarschijnlijk zat de dauw in de schakelaar).
We draaien dan snel de TET weer op en al vrij snel ben je de straffe nacht vergeten, heerlijk heuvel op en af en beetje inkomen.
Al vrij snel begint het tempo weer toe te nemen en maken we al vlot wat km's.
Eerste in Armaucourt doen we even snel een vocht pauze, het is warm! erg WARM! dus we spreken af dat we het tempo niet te hoog houden. Sebas heeft voornamelijk TET in Zweden gereden en moet erg wennen aan Frankrjik met zijn diepe sporen en gladde klei, het is heel wat anders dan een grindpad waar je met 100 rustig zittend overheen kan. Dit lijkt bijna werk
Bij een tankstation haal ik nog even een koude cola (ik drink geen koffie maar caffeine kon ik wel gebruiken).
Ik kan ook niet genoeg benadrukken hoe handig een drinksysteem is, want we waren de hele dag aan het zweten als gekken, en zo hou je wel je hoofd een beetje koel.
Dan vervolgen we de TET richting Toul en daar komt meer bosgrond, steen en steilere heuvels, ook mooie tracks door de bossen (het voelde als wild crossen). Mooie oude verlaten brug over en door verlaten beuken bossen crossen het is een heerlijk stuk.
Sebas krijgt de smaak ook steeds meer te pakken en pas als we het bos uitkomen beseft hij zich dat het gewoon rotsgrond was die verborgen was door blaadjes, en ineens beseft hij zich dat hij zich veel te veel focussed op de ondergrond en krijgt een boost in zelfvertrouwen.
Dan volgt er een mooi slinger pad door een natura 2000 gebied, het gaat gestaag omhoog op een lekkere grind ondergrond. Tempo gaat wat omhoog en we racen lichtelijk asociaal door naar de top.
Here we go we slingeren hier even booking aan en kiezen een slaapplek.
62,- incl ontbij voor twee personen.... waarom hebben we dit niet meteen gedaan?!?!
Chatenois is de plek, een soort motor hoteletje waar we dus twee verdiepingen hebben met keuken, badkamer en wasmachine eigenlijk alles wat je nodig hebt.
De motoren kunnen we zelfs netjes afgesloten binnen zetten.
Dit is het moment dat we beide tot de volgende conclusie komen:
Volgende keer nemen we veeeel minder mee, dan huur je dus voor weinig een huisje en neem je 3 onderbroeken en wat t-shirts mee. Ja het is 3 tientjes gemiddeld per nacht, maar dan heb je niet 40 kilo aan meuk achterop. En dat komt het cross plezier wel ten goede.
Wat trouwens wel een voordeel was (en een frustratie voor sebas) was dat heuvel op met die bagage achterop een wheelie doen echt te makkelijk was, dus ik ben bij elke brug en heuvel wheelies aan het oefenen

lekker langzaam en proberen controle te krijgen.
:strip_exif()/f/image/r6Cc4cKQZWoBEL6Zs7HonzCi.jpg?f=fotoalbum_large)
s'Ochtends even bij de lokale bakker langs voor een ontbijt, ook hier weer heel veel kwaliteit voor een hele lage prijs!
We overlegen even en besluiten ipv een poging Zwitserland te bereiken en weer over de snelweg terug te jagen, een minder groot stuk naar beneden te doen en dan via de TET weer terug omhoog te gaan, we hebben wat stukjes gemist omdat we slaapplekken zochten en dan wijk je soms net te ver af en mis je een stukkie.
Het weer is wel wat minder, het is enorm mistig en alles is nat en koud en het zicht is dan ook dramatisch
Bij Attigneville komen we de eerste keer te maken met een no-go.
Een boer heeft de hele weg omgeploegd en de klei is te zompig.
Zie de onderste foto, er lijkt een omweg, maar die is slechts 50m en daarna gaat het pad nog km's verder in deze omgeploegde staat...
We hebben echt pittige stukken en technische stukken gereden, maar deze klei was zo diep en stickie daar was geen eer aan te behalen.
Het tempo ging de laatste tijd steeds verder omhoog, sebas rijdt eigenlijk altijd voor en ik hou een flinke afstand, als hij iets niet vertrouwd gaat handje omhoog en dan mag ik eerst testen.
Maar de laatste km's gaat hij volle overtuiging overal in
Maar dan... we rijden met een tempo of 75 een pad af, en ineens zie ik een achterlichtje wel heel dicht naar de grond gaan... ai een glijder.
Sebas staat eigenlijk meteen weer op en wil verder. Ik zeg hem dat hij heel even rustig moet doen en we doen even rondje om de CF om te kijken wat de schade is.
Ondanks dat hij met een tempo van 60 ish onderuit ging en de motor een dikke 15 meter over de grond schoof, is er niks geen schade. alleen wat bodemmonsters
Al snel is de conclusie dat we mazzel hadden en dat er echt niks aan de hand is (later is zijn schouder een beetje beurs). Het tempo gaat wat omlaag even de spanning eruit terwijl we verder gaan.
Even een rust moment bij een monument.
We rijden de rest van de TET omhoog en hier ga ik even wat skippen.
We merken dat ons tempo aanzienlijk beter is geworden en we rijden eigenlijk vrij snel terug, waar we eerst twee dagen over hadden gedaan hebben we nu in een enkele dag terug gereden.
Vanaf de laatste dag hebben we 90 km van het laatste stukje TET gedaan en besloten een run naar twente te doen via Duitsland.
Uiteindelijk met 130 kruis snelheid terug gereden, dat was goed te doen. De CF hield het ook prima.
Met volle bepakking ging de T7 door tot 160 maar bij 170 kreeg ie een speedwobble waar je U tegen zegt.
Kortom we hebben veel geleerd van de trip! we hebben Nu nabij Nancy zelfs een plek geregeld waar we eventueel een trailer en auto mogen stallen! dus mogelijk bij herhaling pakken we een auto en trailer en rijden we direct door naar Nancy.
Nou korte typ stuk is wat uit de hand gelopen.
Sorry voor alle tikfouten en spellingschecks, ik ben dyslectisch als een dronken duif.