Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.197 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 12:25
Bommes schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 08:17:
[...]

Dus updates leuk maar niet als je net 2 weken daarvoor 13k hebt af getikt voor een nieuwe motor |:( 8)7
Hm, je koopt een Triumph... * Jolke rent. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:07

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Bommes schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 08:17:
[...]

Zulke foto's heb ik ook gehad van mijn motor.

Dus updates leuk maar niet als je net 2 weken daarvoor 13k hebt af getikt voor een nieuwe motor |:( 8)7
the fuck?.....wat was de update?...een nieuw chassis? :+

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:09
HTT-Thalan schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 17:34:
[...]

Ik verwacht dat het wel íets gaat kosten want nu de boel toch helemaal uit elkaar ligt heb ik de spullen voor een grote beurt, die ik gepland had, gewoon binnen gegooid en dat pakken ze mee. Dus behalve een nieuwe koppeling heb ik straks ook nieuwe bougies, filters, en vloeistoffen incl cardan en bak. Banden zijn nog vrij nieuw en hij had al nieuwe remmerij gekregen dus ik kan een flinke tijd vooruit nu.

Bovendien wil ik nog een helm halen :P maar ik wacht even op een strakke aanbieding. Ik heb mijn zinnen gezet op de RPHA91 van HJC en online kun je een korting krijgen van 50e bovenop de al strakke prijs, om een HJC (Sena) 50B comm setje wat perfect bij de helm hoort. Dat maakt dat de hele combi 699 euro kost, niet slecht maar ik hoop stiekem ergens een outlet of black friday aanbieding te gaan vinden. Via een SR10 box kun je die set bovendien op een portofoon aansluiten en dan heb je gelijk een PTT knop op je stuur zitten. Ideaal.
Heel verstandig. Nu de dealer er goed bij kan, kun je tegen lage kosten veel preventief onderhoud doen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:03
Ik rijd een Kawasaki Z750s en merk de laatste tijd dat deze niet helemaal soepel rijdt. Als ik gas geef duurt het soms even voor ie 'm echt pakt. Dit moment is willekeurig en zorgt ervoor dat ik bijvoorbeeld een inhaalactie doe en dan ineens naar "voren schiet".

Iemand een idee hoe ik dat oplos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:53
Gaan de toeren op dat moment wel omhoog, maar komt de motor nog niet in beweging? Want dan zou een logische conclusie zijn dat er iets met de koppeling is.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:48:
Gaan de toeren op dat moment wel omhoog, maar komt de motor nog niet in beweging? Want dan zou een logische conclusie zijn dat er iets met de koppeling is.
Yup, dat is precies de reden dat die van mij nou met een gespleten persoonlijkheid bij de dealer op de pijnbank ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Maatje wil volgend weekend (donderdag t/m zondag) naar de Eifel, en ik kan echt niet. Al andere plannen, geen geld, ik ga een week erna met mijn gezin op vakantie, redenen te over om niet te gaan.

Maar ik baal ontzettend.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://cdn-fastly.motorcycle.com/media/2024/10/09/00201/2025-yamaha-r9-first-look.jpg?size=720x845&nocrop=1

Poaah die nieuwe R9 ziet er wel heel dik uit hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
En dat niet alleen, dat CP3 blok is hier gewoon perfect voor. Prachtig voorspelbaar lineair karakter. of was het nu gebrek aan karakter? zoiets in ieder geval. ;)
Alle snufjes zitten er ook op. I like. :)

Hij komt hier niet in de garage, maar ik houd het wel bij zijn comfortabele broertje. ;)

Ik probeerde snel even wat specs te vinden; op een amerikaanse site hebben ze het ook weer (omgerekend) over 93Nm bij 7000rpm. Dat is voor zover ik weet exact dezelfde waarde als bij de tracer en de MT-09. Duidt dat er op dat dit ook gewoon 1:1 hetzelfde is? Misschien een andere mapping, al denk ik het niet, maar dat is het dan ook?
Het vermogen heb ik trouwens niet kunnen ontdekken, maar ik gok dat dat 119 pk wordt. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:09
Booyaa schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:34:
[Afbeelding]

Op de uitlaat na wel....

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:49:
En dat niet alleen, dat CP3 blok is hier gewoon perfect voor. Prachtig voorspelbaar lineair karakter. of was het nu gebrek aan karakter? zoiets in ieder geval. ;)
Alle snufjes zitten er ook op. I like. :)

Hij komt hier niet in de garage, maar ik houd het wel bij zijn comfortabele broertje. ;)

Ik probeerde snel even wat specs te vinden; op een amerikaanse site hebben ze het ook weer (omgerekend) over 93Nm bij 7000rpm. Dat is voor zover ik weet exact dezelfde waarde als bij de tracer en de MT-09. Duidt dat er op dat dit ook gewoon 1:1 hetzelfde is? Misschien een andere mapping, al denk ik het niet, maar dat is het dan ook?
Het vermogen heb ik trouwens niet kunnen ontdekken, maar ik gok dat dat 119 pk wordt. :+
The primary difference, according to Yamaha, is dedicated fuel mapping for the R9. And though this isn’t a change to the engine itself, the rear sprocket drops two teeth (from 45 to 43) for better top-end speed. In practice, this leaves us with an engine making a tick shy of 120 horses at the crank (106 hp at the wheel, the last time we had a MT-09 on the dyno), with torque figures the dearly departed R6 could only dream about (roughly 63 lb-ft at the wheel, again, the last time we had an MT-09 on the dyno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:24
Booyaa schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:34:
[Afbeelding]

Ik zat toevallig net het filmpje van 44Teeth te kijken, maar ik zie er iets aan wat me niet zint, maar ik kan de spreekwoordelijke vinger niet op leggen...

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 08:57
Kars schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:32:
[...]

Ik zat toevallig net het filmpje van 44Teeth te kijken, maar ik zie er iets aan wat me niet zint, maar ik kan de spreekwoordelijke vinger niet op leggen...
Ik heb precies hetzelfde, tof dat ie er is! Maar iets vind ik niet kloppen qua looks. Hij lijkt wel een 400 ofzo door de open ruimte achter het blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:24
kneusteun schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:34:
[...]

Ik heb precies hetzelfde, tof dat ie er is! Maar iets vind ik niet kloppen qua looks. Hij lijkt wel een 400 ofzo door de open ruimte achter het blok.
Dat is inderdaad een goeie, die open ruimte tussen frame en blok gooit heel de lijn van de motor in de soep. Het lijk daardoor ook alsof de voorste kuipdelen veel te ver naar voren staan...Een beetje wat de Kawa ZX10R Gen4 ook heeft

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Die is identiek aan de Tracer zo te zien. Dat zal vast niet toevallig zijn. En grondspeling heb je op het circuit toch niet nodig. Met sommige korte drempeltjes heb ik die nog wel eens aan de grond namelijk. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:29

jeroenathome

Een regel tekst

@DrivinUCrazy Het vermogen is 117 pk volgens het bericht van motor.nl. Tevens kan je daar ook de eerste bewegende beelden van de R9 zien

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:38
Mooi ding hoor, maar wel jammer dat een fuel mapping het enige motorische verschil zou zijn met de MT09 en Tracer. Was leuk geweest als er iets meer mee gedaan was wat dat betreft.

En toch zal die vast op m'n lijstje komen tzt als opvolger van m'n huidige brommer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:33
Fraggert schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:29:
[...]

the fuck?.....wat was de update?...een nieuw chassis? :+
Lekkende krukaskeering, die 100km na de reparatie (die op de foto's) wederom aan het lekken was.
Dus nog voordat het ding goed en wel ingereden was moest hij al 2 keer volledig uit elkaar.
Die 2de keer heb ik niet afgewacht ik heb een andere oplossing afgedwongen. De dealer heeft de motor, die op de foto's, terug genomen en een compleet nieuwe geleverd.

Welke vervolgens 15 duizend kilometer zonder ook maar 1 enkel probleem heeft gereden.
Geen enkele olie lekkage, geen olie verbruik. Exemplarisch probleem dus, want ik heb er verder ook nooit iets van gelezen of gehoord op de vele Guzzi fora.

Zou er ook zo weer eentje terug kopen, fijn ding.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6wGi3AOFYQFUM3CiD0dFivXUp5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HGadMAW8HNHEAlZaDWpfRDfs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Bommes op 09-10-2024 18:38 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Na veel frustraties met dat &€&! abs van de t7 toch maar de LSK dongle besteld.
Straks gewoon tijdens het rijden abs kunnen schakelen en memory functie _O- dat had standaard wel aanwezig mogen zijn vind ik.

Eerst dacht ik nog “hoe vervelend kan het zijn” maar ik wordt er toch wel moe van.
Na een pauze ga je weer verder met wat lui, en na 3 minuten sta ik weer stil om die abs uit te zetten…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:03
DrivinUCrazy schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:48:
Nee, die komen ook pas echt in beweging na enkele seconden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
https://nieuwsmotor.nl/ni...urner-failliet-verklaard/

Wow dat zag ik niet aankomen, dacht dat dat wel een goed lopende shop was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

kneusteun schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 07:48:

Ze hebben er ook nog een artikel met wat meer achtergrond bij geschreven. De hele branche heeft tijdens Corona gepiekt, en die cijfers worden nu niet meer gehaald.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 21:47

BM

Moderator Spielerij
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6pyMaTETjctQb3HGo18sCgtjvZo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M7Zw1ezvpQe11bAyH7mRSX2Y.jpg?f=fotoalbum_large

Conclusie van de rit naar kantoor: * BM heeft nieuwe laarzen nodig :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:09
kneusteun schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 07:48:

Als je tussen de regels doorleest en (een deel van) de eigenaren willen doorstarten, weet ik de reden wel. Dan kan goed dat de shop goed draait en men toch faillissement aan vraagt. "de bank" wordt genoemd als grootste schuldeiser, dus de lening was te duur.

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bommes schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 18:36:
[...]

Lekkende krukaskeering, die 100km na de reparatie (die op de foto's) wederom aan het lekken was.
Dus nog voordat het ding goed en wel ingereden was moest hij al 2 keer volledig uit elkaar.
Die 2de keer heb ik niet afgewacht ik heb een andere oplossing afgedwongen. De dealer heeft de motor, die op de foto's, terug genomen en een compleet nieuwe geleverd.

Welke vervolgens 15 duizend kilometer zonder ook maar 1 enkel probleem heeft gereden.
Geen enkele olie lekkage, geen olie verbruik. Exemplarisch probleem dus, want ik heb er verder ook nooit iets van gelezen of gehoord op de vele Guzzi fora.

Zou er ook zo weer eentje terug kopen, fijn ding.
[Afbeelding]
Enige lekkage issue dat vaker voorkomt is bij de final shaft drive.. maar dat is meestal user error van mechanics/onduidelijke instructies waardoor hij overvult word en dan gaat lekken..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BM schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 08:25:
[Afbeelding]

Conclusie van de rit naar kantoor: * BM heeft nieuwe laarzen nodig :+
of waterdichte sokken.. ik sweer bij mijn sealskins!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
ToolkiT schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:53:
[...]

Eens! Dingen werken super.
Alleen 1 paartje met die rubberen rand die ik heb trekt wel beenhaar los. Dus opletten met aantrekken en in de laars stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

iMars

Full time prutser

kneusteun schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 10:06:
[...]

Eens! Dingen werken super.
Alleen 1 paartje met die rubberen rand die ik heb trekt wel beenhaar los. Dus opletten met aantrekken en in de laars stappen.
Geen ervaring mee, maar ik zweer bij waterdichte laarzen :+

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
iMars schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 10:29:
[...]

Ligt aan het gebruik.
Waterdichte laarzen zijn leuk, maar als het water voorbij je rand komt dan heb je dus twee emmers aan je voeten.
Voor gewoon straat gebruik zal inderdaad een waterdichte laars met een broek eroverheen het beste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Nu online

iMars

Full time prutser

kneusteun schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 10:33:
[...]

Ligt aan het gebruik.
Waterdichte laarzen zijn leuk, maar als het water voorbij je rand komt dan heb je dus twee emmers aan je voeten.
Voor gewoon straat gebruik zal inderdaad een waterdichte laars met een broek eroverheen het beste zijn.
True, de laatste categorie ben ik :+ Voornamelijk straat, soms wat onverhard ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iMars schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 10:29:
[...]

in mijn eraving zijn waterdichte laarzen minder betrouwbaar zijn (zelfs goretex.. hun garantie is goed maar product is niet onfeilbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Nu online

iMars

Full time prutser

ToolkiT schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:38:
[...]

in mijn eraving zijn waterdichte laarzen minder betrouwbaar zijn (zelfs goretex.. hun garantie is goed maar product is niet onfeilbaar)
Ik heb deze: Alpinestars Corozal Adventure Drystar. Tot nu toe altijd met droge voetjes door de hoosbuien heen gekomen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Ja precies, alleen ga ik regelmatig tot de knieen de blub in, dan maakt het niks meer uit.
Dan zijn waterdichte boots juist kut omdat ze nog slechter drogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Nu online

iMars

Full time prutser

kneusteun schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 12:09:
Ja precies, alleen ga ik regelmatig tot de knieen de blub in, dan maakt het niks meer uit.
Dan zijn waterdichte boots juist kut omdat ze nog slechter drogen.
Dat heb ik nog niet gedurft :X staat wel op de list :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:11
@BM
Ik een heel nieuw pak lijkt het. :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IRDNnZFNBWIHi9L4dzvhmZk4Jno=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x8iVGgnpjjqdCfkz4cND8Fgi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 21:47

BM

Moderator Spielerij
Baas boven baas :+
ToolkiT schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:53:
[...]

Niet mijn 1e voorkeur, maar houd ik in gedachten
kneusteun schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 10:33:
[...]

Ligt aan het gebruik.
Als het water over de rand van mijn laars komt ben ik ergens de Rijn in gereden, en dan heb ik een groter probleem dan alleen natte voeten :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +6 Henk 'm!
BM schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 12:37:
[...]

Als het water over de rand van mijn laars komt ben ik ergens de Rijn in gereden, en dan heb ik een groter probleem dan alleen natte voeten :+
Als je broek over je laarzen doet wel, maar broek in laars is anders..

Hier in de UK kom ik regelmatig dit soort situaties tegen.. dus dan ik goed waterdicht spul wel lekker :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rzMSv1AsEXzWb-DZ_6TWc6nxZ2s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PFeJ6wHdecObZIEo3qztgtnZ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mkUd_CGRpB3r-QqmLMTgiNgFHJ4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bqpJDsSA8hgGOmAJocu0iual.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door ToolkiT op 10-10-2024 13:26 ]

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f1X-H3D--knLsdyZoGziCZFfUDY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DXHASpCxyMXoxqXNjpfqFbeZ.jpg?f=fotoalbum_large

Ze hebben hem vanmiddag weer helemaal opgebouwd en ik kan er morgen om komen.

Groot fijn bericht: De rekening is nul euro. Ondanks dat ze ook de kapotte verlichting voor vervangen hebben en alle meegeleverde zaken hebben geregeld (oliewissel, oliefilter, luchtfilter, bougies, bakolie en cardanolie). Allemaal bij de service inbegrepen.

Daar ben ik extreem blij mee, dus ik denk dat ik die nieuwe helm ook maar gelijk daar ga kopen, goeie service behoeft goeie klandizie.

Oh, lichtjes gerelateerd: Net offerte gehad, ongeveer 1000 euro ex btw voor het ombouwen van mijn Hyundai Ioniq Electric tot lesauto. Ga ik doen zodra de KVK geregeld is. Dan heb ik dubbele bediening met gas inbegrepen en 4 extra spiegels. Lesbordje regel ik wel zodra ik mijn marketing ontwerp heb.

Rijschool Walhalla gaat loooooooooos :+.

[ Voor 16% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-10-2024 17:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Laatst online: 23:15
HTT-Thalan schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 17:07:
[Afbeelding]

Groot fijn bericht: De rekening is nul euro. Ondanks dat ze ook de kapotte verlichting voor vervangen hebben en alle meegeleverde zaken hebben geregeld (oliewissel, oliefilter, luchtfilter, bougies, bakolie en cardanolie). Allemaal bij de service inbegrepen.

Daar ben ik extreem blij mee, dus ik denk dat ik die nieuwe helm ook maar gelijk daar ga kopen, goeie service behoeft goeie klandizie.

Oh, lichtjes gerelateerd: Net offerte gehad, ongeveer 1000 euro ex btw voor het ombouwen van mijn Hyundai Ioniq Electric tot lesauto. Ga ik doen zodra de KVK geregeld is. Dan heb ik dubbele bediening met gas inbegrepen en 4 extra spiegels. Lesbordje regel ik wel zodra ik mijn marketing ontwerp heb.

Netjes van die zaak hoor! Dan heb je straks wel een tip top in orde motor. Lijkt me een heel fijn vooruitzicht!

Ik ga toch maar m'n Rev'it Neptune 3 GTX retourneren. Ik had de versie met de licht gekleurde bovenkant. Heb 'm van de week heel even aangehad voor een ritje in de stad hier. En ik keek in de spiegel met m'n zwarte motorjas en het vloekt me echt te erg. Lijk net zo'n opa die de hoop heeft opgegeven enigszins modieus uit te zien...

Vanmiddag even bij MKC moto binnen geweest en wat rond gekeken. En daar de Richa Colorado 2 Pro gepast (en nog wat andere) en die beviel prima. Geen uber goretex laminated broek. Maar ik heb een echte regenbroek als het ooit nodig is. Dus die maar besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:13

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 17:07:
[Afbeelding]

Netjes geregeld!

Kun je dan niet alleen lesgeven voor automaat?

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
A13X schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 18:40:
[...]

Netjes geregeld!

Klopt, maar auto heeft totaal niet mijn focus, is meer om de agenda te kunnen vullen. Bovendien is het gros van auto's tegenwoordig ook automaat dus ik verwacht daar niet echt moeite mee te gaan hebben. Als ik echt verlegen zit om een schakel zien we dat tegen die tijd wel, dit is een kleine investering om toch met een nieuwe auto op pad te kunnen (weinig kilometers, vol in de garantie en voorzien van alle hulpsystemen). Bovendien, elektrisch met een ton zonnepanelen op het dak, dus die 23c/km die ik mezelf mag uitbetalen is dan goeie handel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
A13X schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 18:40:
[...]

Netjes geregeld!

Maakt niet uit, code 78 gaat eraf. Iedereen met automatenrijbewijs mag straks ook handgeschakeld rijden.

In de overgang moet je mogelijk een cursus doen, maar nieuwe rijbewijzen vanuit automaat krijgen dus gewoon vol rijbewijs.

https://www.rijschoolpro....code-rijbewijs/?gdpr=deny

[ Voor 29% gewijzigd door _eLMo_ op 10-10-2024 19:07 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
_eLMo_ schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 19:04:
[...]

Maakt niet uit, code 78 gaat eraf. Iedereen met automatenrijbewijs mag straks ook handgeschakeld rijden.

In de overgang moet je mogelijk een cursus doen, maar nieuwe rijbewijzen vanuit automaat krijgen dus gewoon vol rijbewijs.

https://www.rijschoolpro....code-rijbewijs/?gdpr=deny
Nou dat, maar mijn keuze was meer door omstandigheden gemotiveerd :). Ik was altijd een grote schakelfan, maar dat kwam deels ook door ervaring met veel slechte automaten (ja, ook nieuwe van dure merken). Sinds de Ioniq ben ik helemaal om, dat ding rijdt zó soepel en zacht...

Maar voor de motor gaat dit verhaal nog niet op. Dus ook die vrijwaring dat je de automaatcode kwijt kan spelen door een andere categorie op schakel te halen (zoals C of D) gaat niet op voor A als je wel al schakel op B C of D hebt, m.a.w. afrijden op een DCT van Honda is geen optie, dus daarom ben ik hier opnieuw voor schakel gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Ja precies. Voor auto gaat toch steeds meer automaat zijn (elektrisch), voor motor is dat voorlopig nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 10-09 23:43
Pyr0_ schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 18:13:
[...]

Netjes van die zaak hoor! Dan heb je straks wel een tip top in orde motor. Lijkt me een heel fijn vooruitzicht!

Ik ga toch maar m'n Rev'it Neptune 3 GTX retourneren. Ik had de versie met de licht gekleurde bovenkant. Heb 'm van de week heel even aangehad voor een ritje in de stad hier. En ik keek in de spiegel met m'n zwarte motorjas en het vloekt me echt te erg. Lijk net zo'n opa die de hoop heeft opgegeven enigszins modieus uit te zien...

Vanmiddag even bij MKC moto binnen geweest en wat rond gekeken. En daar de Richa Colorado 2 Pro gepast (en nog wat andere) en die beviel prima. Geen uber goretex laminated broek. Maar ik heb een echte regenbroek als het ooit nodig is. Dus die maar besteld.
Retour na een rit(je)? Ik pas voor de spiegel thuis om te zien of het vloekt …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:05

Herman

FP ProMod
GSX-MAN schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 07:56:
[...]

Ze hebben er ook nog een artikel met wat meer achtergrond bij geschreven. De hele branche heeft tijdens Corona gepiekt, en die cijfers worden nu niet meer gehaald.
Ik ben bang dat er misschien nog een of meer gaan volgen, als ik dat artikel lees. :/

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Hkuit schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 00:11:
[...]

Retour na een rit(je)? Ik pas voor de spiegel thuis om te zien of het vloekt …
Tuurlijk, had ik ook gedaan. Maar stom genoeg alleen even snel snel om te kijken of het past en verder niet met jas erop aan. Pas toen ik alles aan had en eens bij een andere spiegel stond in ander licht, viel het kwartje. Beter laat dan nooit toch. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Dit weekend weer droog weer voorspeld... O-) En 1x raden wie vrij heeft 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kneusteun
Meer dan de helft van Nederland gok ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
kneusteun schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:41:
Meer dan de helft van Nederland gok ik ;)
Touché. Maar in mijn branch nog niet zo vanzelfsprekend. Vanavond maar eens even kijken waar ik heen wil. Luxemberg, Eiffel of Ardennen... luxeprobleem :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Nu online

iMars

Full time prutser

Pyr0_ schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:13:
[...]

Touché. Maar in mijn branch nog niet zo vanzelfsprekend. Vanavond maar eens even kijken waar ik heen wil. Luxemberg, Eiffel of Ardennen... luxeprobleem :7
All of the above d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
ToolkiT schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:15:
[...]

Als je broek over je laarzen doet wel, maar broek in laars is anders..

Hier in de UK kom ik regelmatig dit soort situaties tegen.. dus dan ik goed waterdicht spul wel lekker :)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[YouTube: Floods september 2024 #motoguzzi]
Zolang je de gele strepen nog ziet, kan het niet diep zijn. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jolke schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 10:25:
[...]

Zolang je de gele strepen nog ziet, kan het niet diep zijn. :+
het zijn witte strepen die door het water geel lijken _O-
Maar ik had er wel door gedurft maar mijn maat met V7 heeft net iets minder ground clearance.. volgens mij sloeg zijn motor ook af, door de frictie van het water vemoed ik, niet door waterlock, want restart ging prima..

Ik gok dat het diepste gedeelte 50-60cm diep was..dieper dan je assen iig

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Pyr0_ schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:13:
[...]

Allemaal. En tip: ondanks dat het 's morgens koud en vroeg is, zou ik vroeg vertrekken en al de heuvels in gaan terwijl de zon nog op moet komen. In dit jaargetijde is het écht prachtig om de zon over de nevel te zien schijnen die dan over de velden en in de dalen hangt. Thermoskan mee, en op een rustig plekje je zen-momentje pakken en genieten.

Voor mij is dat jaarlijks een hoogtepuntje van het motorrijden, dat meen ik echt. Net zoals het nu ook langzaam begint met de herfstkleuren in de bossen. Mooie gekleurde bossen op een helling, en als je in een groepje rijdt de bladeren die achter de voorrijder omhoog dwarrelen... Mooi man.

Mijn favoriete plekjes voor die nevel over de glooiende heuvels bevinden zich trouwens rondom Waxweiler-Krautscheid. Dan heb je een richtpunt op de kaart. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door DrivinUCrazy op 11-10-2024 11:47 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kkisQkvxd8or19lkoo0dHIeOn8c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i9CZHDhcqtxeFP3b9EPg3zo3.jpg?f=fotoalbum_large

De olifant is weer thuis. Gelijk maar even het ruitje van ome ali erop gepuzzeld (wel een schroevendraaier meeleveren, maar een stuk papier met plaatjes was te moeilijk blijkbaar). Ding zit volgens de plaatjes op ebay goed gemonteerd, maar toch vraag ik me af of voor deze motor ondersteboven monteren niet logischer zou lijken.

De nieuwe koppeling is even wennen, grijpt een stuk vroeger aan en ik had voor het eerst nieuwe (heule dikke) handschoenen aan dus niet handig :P. Maar dat komt wel goed. Mooi garantiefactuurtje gehad voor de administratie ook.

Ze laten desgevraagd weten ook interessante lesmotoren te kunnen leveren als ik eenmaal zo ver ben. O.a. Suzuki SV650 waar dan gratis volledige lesbeugels meegeleverd worden b.v. als ex-demo met korting maar met behoud van BTW aftrek.

Zonnetje is er dus even omgereden via benzinestation om vol te gooien. Er gaat 27 liter in dat kreng :X.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jwaGyxOnjVDl2EeG3qF2ArzjDrI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XeghJiFB1vHIeSb0ETTxPL6Z.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan oprecht zeggen dat ik deze motor meer op ratio dan emotie heb gekocht want ik kan maar niet wennen aan de looks en het geluid _O- het is net opa's ouwe leunstoel.

[ Voor 21% gewijzigd door HTT-Thalan op 11-10-2024 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:29

_Apache_

For life.

Which reminds me...

Moet m'n jas nog even wassen idd.
M'n jas zag er niet echt vies uit bij de vorige wasbeurt. Maar het was water wel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BDBjfCLJqBNHqQPNXVd38tRCc-c=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kp8QkdJMhn0CKIY7jDQxnxTh.jpg?f=fotoalbum_small

Toegegeven, de gele banden waren echt ene stuk geler daarna. :+

[ Voor 36% gewijzigd door _Apache_ op 11-10-2024 12:24 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 11:30:
[...]

Allemaal. En tip: ondanks dat het 's morgens koud en vroeg is, zou ik vroeg vertrekken en al de heuvels in gaan terwijl de zon nog op moet komen. In dit jaargetijde is het écht prachtig om de zon over de nevel te zien schijnen die dan over de velden en in de dalen hangt. Thermoskan mee, en op een rustig plekje je zen-momentje pakken en genieten.

Voor mij is dat jaarlijks een hoogtepuntje van het motorrijden, dat meen ik echt. Net zoals het nu ook langzaam begint met de herfstkleuren in de bossen. Mooie gekleurde bossen op een helling, en als je in een groepje rijdt de bladeren die achter de voorrijder omhoog dwarrelen... Mooi man.

Mijn favoriete plekjes voor die nevel over de glooiende heuvels bevinden zich trouwens rondom Waxweiler-Krautscheid. Dan heb je een richtpunt op de kaart. ;)
Thanks voor de tip! Ik zie vaak zat het zonnetje op komen hier in het mooie Maastricht. :+ Maar is misschien wel een leuk idee om eens extra vroeg erop uit te trekken inderdaad, wel koud! Maar qua kleding zit ik nu wel redelijk goed, net m'n broek binnen van Richa. Denk alleen dat thermo voering nog wat warm gaat zijn. Zo'n lange thermo onderbroek zal wel meer dan voldoende zijn voorlopig. Anyways; laagjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
HTT-Thalan schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 11:31:
[Afbeelding]

De olifant is weer thuis. Gelijk maar even het ruitje van ome ali erop gepuzzeld (wel een schroevendraaier meeleveren, maar een stuk papier met plaatjes was te moeilijk blijkbaar). Ding zit volgens de plaatjes op ebay goed gemonteerd, maar toch vraag ik me af of voor deze motor ondersteboven monteren niet logischer zou lijken.

De nieuwe koppeling is even wennen, grijpt een stuk vroeger aan en ik had voor het eerst nieuwe (heule dikke) handschoenen aan dus niet handig :P. Maar dat komt wel goed. Mooi garantiefactuurtje gehad voor de administratie ook.

Ze laten desgevraagd weten ook interessante lesmotoren te kunnen leveren als ik eenmaal zo ver ben. O.a. Suzuki SV650 waar dan gratis volledige lesbeugels meegeleverd worden b.v. als ex-demo met korting maar met behoud van BTW aftrek.

Zonnetje is er dus even omgereden via benzinestation om vol te gooien. Er gaat 27 liter in dat kreng :X.

[Afbeelding]

Ik kan oprecht zeggen dat ik deze motor meer op ratio dan emotie heb gekocht want ik kan maar niet wennen aan de looks en het geluid _O- het is net opa's ouwe leunstoel.
Pwoah, ik dacht dat mijn givi airflow al een grote ruit was.. maar baas boven baas hoor! _O-

Goed om te zien dat je 'm terug hebt. Geluid kun je wellicht nog wat aan doen? Akrapovic heeft er vast iets voor. En looks, misschien wat leuke striping erop ofzo? Wellicht wat rood met blauw, schijnt 'm goed te staan. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Pyr0_ schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:20:
[...]

Pwoah, ik dacht dat mijn givi airflow al een grote ruit was.. maar baas boven baas hoor! _O-

Goed om te zien dat je 'm terug hebt. Geluid kun je wellicht nog wat aan doen? Akrapovic heeft er vast iets voor. En looks, misschien wat leuke striping erop ofzo? Wellicht wat rood met blauw, schijnt 'm goed te staan. :+
Ja ik ben niet persé super lang (1m81) maar zelfs in de hoogste stand 'clipt' de luchtstroom mijn helm nog, als ik een tikje mijn rug krom is het weg. Dus ik hoop dat dit extra stukje ruit net genoeg is om in volledige stilte te zitten.

Qua geluid... ik ga eerst gewoon maar eens flink wat kilometers maken op dat ding. Met een originele uitlaat loopt je weinig kan op gezeik en ik ben in de basis tegen aftermarket omdat ze hier eigenlijk altijd luider van worden. Dat gezegd hebbende, ik zag onlangs een video van een 1600GT met een Akrapovic systeem en die was tot mijn grote verbazing stiller dan de fabrieksoptie.... en dat is iets wat ik zeker zou aandurven.

Striping komt er niet op, hoogste een logo / branding of zoiets, maar ik zou eventueel achterop de topbox in blauwe letters 'BE POLITE" kunnen zetten :+.

[ Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 11-10-2024 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
HTT-Thalan schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:29:
[...]

Ja ik ben niet persé super lang (1m81) maar zelfs in de hoogste stand 'clipt' de luchtstroom mijn helm nog, als ik een tikje mijn rug krom is het weg. Dus ik hoop dat dit extra stukje ruit net genoeg is om in volledige stilte te zitten.

Qua geluid... ik ga eerst gewoon maar eens flink wat kilometers maken op dat ding. Met een originele uitlaat loopt je weinig kan op gezeik en ik ben in de basis tegen aftermarket omdat ze hier eigenlijk altijd luider van worden. Dat gezegd hebbende, ik zag onlangs een video van een 1600GT met een Akrapovic systeem en die was tot mijn grote verbazing stiller dan de fabrieksoptie.... en dat is iets wat ik zeker zou aandurven.

Striping komt er niet op, hoogste een logo / branding of zoiets, maar ik zou eventueel achterop de topbox in blauwe letters 'BE POLITE" kunnen zetten :+.
Dat klippen heb ik ook met m'n givi, heb me er maar bij neergelegd. Op de snelweg doe ik extra dempende oordopjes in, en daar zal ik het mee moeten doen.

Als die Akrapovic nou ook nog nét wat lekkerder geluid produceert is het een win-win toch.

Wat branding is inderdaad waar ik op doelde. Als je straks een huisstijl hebt kun je 'm daar mee versieren. Plek zat om dingen te plakken in ieder geval.

Zag gister trouwens bij MKC Venlo (of althans de motorzaak ernaast) een witte Multistrada staan..... :9~ :Y
Nog ff doorsparen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@HTT-Thalan die ruit was duidelijk nog niet hoog genoeg :+ Maar tof dat het helemaal op hun kosten gemaakt is, goede service!

Kan je de langzame slalom en achtjes al moeiteloos er mee? Laag zwaartepunt zal veel schelen, maar het blijft wel een bakbeest natuurlijk :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Pyr0_ schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:40:
[...]

Dat klippen heb ik ook met m'n givi, heb me er maar bij neergelegd. Op de snelweg doe ik extra dempende oordopjes in, en daar zal ik het mee moeten doen.

Als die Akrapovic nou ook nog nét wat lekkerder geluid produceert is het een win-win toch.

Wat branding is inderdaad waar ik op doelde. Als je straks een huisstijl hebt kun je 'm daar mee versieren. Plek zat om dingen te plakken in ieder geval.

Zag gister trouwens bij MKC Venlo (of althans de motorzaak ernaast) een witte Multistrada staan..... :9~ :Y
Nog ff doorsparen..
Even snel gekeken maar Akrapovic heeft hun uitlaten voor dit model op discontinued staan. Even bij uitlatenstore gecheckt maar die verkopen alleen GPR voor mijn motor. Zowel mijn eigen ervaringen daarmee als filmpjes van de BMW met GPR slipons laten zien dat GPR alleen maar méér herrie maakt en daar heb ik echt geen trek in, zeker niet als ik er de hele dag naar moet luisteren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@HTT-Thalan Heb je ook al wel dit hesje er bij? Dat hoort wel natuurlijk bij zo'n ex-politiemotor :+

Afbeeldingslocatie: https://kagi.com/proxy/th?c=lUfv1nYBTMKYtKYO-rQ4Vg_QAA9uQJ07x_miHo4CAuPXsKNPGzWABMoCZFjX_ALmUJGnYEaVv_sqUMzZzjWGrHbcsgHTBMnYtDjdqRZrIEYKEL33BvhiKs_AAyLLKmO7

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Chakotay schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:41:
@HTT-Thalan die ruit was duidelijk nog niet hoog genoeg :+ Maar tof dat het helemaal op hun kosten gemaakt is, goede service!

Kan je de langzame slalom en achtjes al moeiteloos er mee? Laag zwaartepunt zal veel schelen, maar het blijft wel een bakbeest natuurlijk :P
Achtjes gaan al vrij soepel maar de langzame slalom moet ik echt nog flink op oefenen, dat is echt mijn achilleshiel (altijd geweest). Maar ik heb veel vertrouwen in de instructeur die ik straks ga hebben, want die is naast motorrijleraar en BMW fanaat ook BMW Driving Academy instructeur.... hij kan me vast de fijne kneepjes leren.

Ik ben ook zeker van plan om die ADAC training eens op te zoeken, dat kan alleen maar positief uitpakken.

[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 11-10-2024 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 11:31:

[Afbeelding]

Nee, sexy zijn ze niet, maar rijdt heel goed :Y. En moet zeggen dat ik m (in civiele uitvoering) wel mooier vind dan de tegenhangers van Kawasaki GTR1400 en Triumph Trophy.

Zou ook vooral niks aan die uitlaat doen. Stiller is beter bij die motor - al helemaal voor het beoogde gebruik.

En die 27l ben je straks heel blij mee, iedere 450km tanken en je hebt nog zat reserve :9

[ Voor 4% gewijzigd door noes op 11-10-2024 14:00 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Okay, ik heb het deflectortje van Ali even getest bij ~100km/u.

Positief: Het blijft ogenschijnlijk prima zitten, en helpt inderdaad; ik zit nu volledig uit de wind. Stilte dus.
Negatief: Bij die snelheid gaat de hele ruit iets wiebelen (turbulentie) maar voornamelijk: de originele BMW ruit is perfect ontspiegeld en hindert je zicht totaal niet. Dit aliruitje is van inferieur plastic en alhoewel je er doorheen kan kijken, is het zicht verstoord en de randen te dik. Hij ligt er om die reden dus ook alweer direct af, het is simpelweg niet veilig.

Ik weet dus dat ik een hogere uit moet hebben, maar hoe dat te bereiken moet ik nog even uitpuzzelen.

Weet nu ook dat ik een volle jumbo canvas boodschappentas aan troep in de koffers kwijt kan (handig info).

Laatste kruising tot huis komt er zo'n jabba met een kort kapsel in een invalidekarretje van links aanzetten. Ik hou daar altijd in, want zeer onoverzichtelijk. Ze ziet me, ze kijkt me aan, en rijdt gewoon rot door :'). Wa'n trut, dan zit je al in zo'n kutding en zou je nog een motor á 300kg plus chauffeur in je zijkant riskeren. Ben er nog langsgereden en vermeld dat rechts gewoon voorrang heeft en dan kijkt ze je aan alsof je frans spreekt. Na goed, we zullen de wijste maar weer zijn.

Om positief te eindigen: Werd aangeschoten door de lokale snackbarhouder naast de supermarkt. Vind de motor helemaal het einde, even leuk gebabbeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:15
Zo heeft iedereen weer zijn eigen smaak in geluid :P. Vind alle boxers juist heel mooi klinken. Het is een donkere typische klank die je van alle andere motoren eenvoudig kan onderscheiden. Een vier cilinder bijvoorbeeld kan hoog in de toeren heel mooi klinken maar geblinddoekt kan het zowel een Yamah Diversion of een M1000RR zijn.

Overigens doet een andere demper op de moderne BMW's maar weinig met het geluid. Het wordt hooguit iets donkerder maar zeker niet luider want het gros wordt gedempt door de katalysator en de klep die pas op hoge toeren open gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
cyntax schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 14:14:
Zo heeft iedereen weer zijn eigen smaak in geluid :P. Vind alle boxers juist heel mooi klinken. Het is een donkere typische klank die je van alle andere motoren eenvoudig kan onderscheiden. Een vier cilinder bijvoorbeeld kan hoog in de toeren heel mooi klinken maar geblinddoekt kan het zowel een Yamah Diversion of een M1000RR zijn.

Overigens doet een andere demper op de moderne BMW's maar weinig met het geluid. Het wordt hooguit iets donkerder maar zeker niet luider want het gros wordt gedempt door de katalysator en de klep die pas op hoge toeren open gaat.
Het is heel "utilitarian". Het is gewoon een motorgeluid, zoals je dat ook uit een aggregraat of een quad zou verwachten. Uit een motorfiets verwachten veel mensen toch een bepaalde emotie en ondanks dat ik totaal niet voor 'hard' geluid kies vond ik de p-twin roffel uit de NC700 tien keer mooier klinken dan dit, veel meer emotie en gevoel.

Maar goed, dat is neither here nor there, ik heb het ding omdat 'ie zoals jullie correct hebben gesteld gewoon goed rijdt. En zodra hij zijn nut een paar jaar gediend heeft komt er vast iets wat meer tot mijn verbeelding spreekt als instructiemotor. Ik vind zo'n NT1100 wel goed smoelen, of desnoods gewoon een Africa Twin. Versys 1000 heeft ook wel wat. Of gewoon een H2SX, als de zaken héél goed gaan _O-.

https://www.1200rt.com/viewtopic.php?t=6138

https://www.nr1motor.nl/z...tml?motor_ids%5B0%5D=3662

is wel even een HEEL andere prijsklasse dan zo'n ali ding natuurlijk, maar volgens forumleden en ervaringen schijnt dit het neusje van de zalm te zijn op zo'n motor.

- edit -

blijkbaar is mijn huidige ruit dezelfde maat (~60 breed ~70 hoog) als de grootste van ztechnik, schiet ik dus ook niks mee op.

[ Voor 12% gewijzigd door HTT-Thalan op 11-10-2024 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-09 11:55

Hegeman

Weet van alles wat

HTT-Thalan schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 14:23:
[...]

Het is heel "utilitarian". Het is gewoon een motorgeluid, zoals je dat ook uit een aggregraat of een quad zou verwachten. Uit een motorfiets verwachten veel mensen toch een bepaalde emotie en ondanks dat ik totaal niet voor 'hard' geluid kies vond ik de p-twin roffel uit de NC700 tien keer mooier klinken dan dit, veel meer emotie en gevoel.

Maar goed, dat is neither here nor there, ik heb het ding omdat 'ie zoals jullie correct hebben gesteld gewoon goed rijdt. En zodra hij zijn nut een paar jaar gediend heeft komt er vast iets wat meer tot mijn verbeelding spreekt als instructiemotor. Ik vind zo'n NT1100 wel goed smoelen, of desnoods gewoon een Africa Twin. Versys 1000 heeft ook wel wat. Of gewoon een H2SX, als de zaken héél goed gaan _O-.

https://www.1200rt.com/viewtopic.php?t=6138

https://www.nr1motor.nl/z...tml?motor_ids%5B0%5D=3662

is wel even een HEEL andere prijsklasse dan zo'n ali ding natuurlijk, maar volgens forumleden en ervaringen schijnt dit het neusje van de zalm te zijn op zo'n motor.

- edit -

blijkbaar is mijn huidige ruit dezelfde maat (~60 breed ~70 hoog) als de grootste van ztechnik, schiet ik dus ook niks mee op.
Is de ali versie niet te ontspiegelen met matte blanke lak dan?
Of dat er een BMW accesoires is die als spoiler op de ruit gemonteerd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Hegeman schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 16:28:
[...]

Is de ali versie niet te ontspiegelen met matte blanke lak dan?
Of dat er een BMW accesoires is die als spoiler op de ruit gemonteerd kan worden?
Nee het hele plastic waar het ding van gemaakt is is gewoon niet zo helder als dat van BMW zelf, het is totaal niet te vergelijken gewoon. Het is ook veel dikker en dus troebel (niet het goeie woord, maar het lexan of waar het ook van gemaakt is bij BMW is gewoon net zo helder als echt glas). Het was een experiment en dat is niet geslaagd, dat kan gebeuren. Ik ga nu gewoon op zoek naar een 'echte' optie.

[ Voor 12% gewijzigd door HTT-Thalan op 11-10-2024 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 16:33:
[...]

Nee het hele plastic waar het ding van gemaakt is is gewoon niet zo helder als dat van BMW zelf, het is totaal niet te vergelijken gewoon. Het is ook veel dikker en dus troebel (niet het goeie woord, maar het lexan of waar het ook van gemaakt is bij BMW is gewoon net zo helder als echt glas). Het was een experiment en dat is niet geslaagd, dat kan gebeuren. Ik ga nu gewoon op zoek naar een 'echte' optie.
Misschien juist de originele, iets kortere ruit proberen? Ik zat daar met 1m93 prima achter. Ja, nog wel wat wind op de helm in de hoge (recht op) stand, maar geen turbulentie of gebulder. Er is vast wel een andere RT rijder te vinden waarmee je even kan wisselen om uit te testen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
noes schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 16:37:
[...]

Misschien juist de originele, iets kortere ruit proberen? Ik zat daar met 1m93 prima achter. Ja, nog wel wat wind op de helm in de hoge (recht op) stand, maar geen turbulentie of gebulder. Er is vast wel een andere RT rijder te vinden waarmee je even kan wisselen om uit te testen.
Nou ik heb daar een beetje mee geexperimenteerd want deze ruit is natuurlijk gewoon elektrisch verstelbaar. Als ik door de stad rij (30~50) is de ruit in de laagste stand wel fijn, want het geeft gewoon het gevoel van meer (over)zicht en je merkt de wind niet, maar op hoge(re) snelheden wordt het snel vervelend en wil ik de ruit hoog. Het haalt wel de bulk van de overlast weg, maar de turbulentie is pas echt weg (volledige stilte, relatief gezegd) met die extra deflector erbovenop. Ik denk daaruit te mogen concluderen dat een nog iets hogere ruit (of een heldere deflector van dezelfde kwaliteit als de ruit zelf) echt wel perfect zou zijn voor mij.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Na een tijdje meegelezen te hebben, meld ik mijn stalen ros hier ook aan. Een Honda NC750x uit 2017. Mijn eerste motor, waarmee ik als het niet vriest of er gestrooid is op een neer na werk ga (80km per dag).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2hP42detg9KgX92uLNYaUbvU4lc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aaCdJsfVwhfwEWSHAqRFpNCG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pyr0_
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 11:30:
[...]

Ik haal het niet tot in Waxweiler voor zonsopgang, maar zal vast nog steeds heel mooi worden 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wZ8sI7vce0fHPIfmwfEOv7x0quc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/V2vHQYzuEEtTy8DPv1EPF87o.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:06
Mn buurman kwam gisteren naast me staan:
"Ik zoek nog mensen die volgend jaar mee willen naar Marokko. Motor op de boot, met de vlieger er achteraan en dan 2 weken rond crossen. Hebbie zin om mee te gaan?"
* Vuikie Does a bear shit in the woods??? :o

Toch maar bij mevrouw Vuikie in de week leggen 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Vuikie op 12-10-2024 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Hegeman schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:37:
Na een tijdje meegelezen te hebben, meld ik mijn stalen ros hier ook aan. Een Honda NC750x uit 2017. Mijn eerste motor, waarmee ik als het niet vriest of er gestrooid is op een neer na werk ga (80km per dag).
[Afbeelding]
Goeie motorkeuze!!! 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Pyr0_ schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 07:39:
[...]

Ik haal het niet tot in Waxweiler voor zonsopgang, maar zal vast nog steeds heel mooi worden 8)

[Afbeelding]
Aire de polleur?

Ik had meer nevel verwacht eigenlijk. Hier waar ik woon was het in ieder geval mistig.
Ik bedoelde overigens ook niet echt vóór zonsopgang in het donker te rijden, maar wel vroeger dan 10 uur wat voor velen een standaardtijd is om die kant op te gaan. En zo te zien is dát gelukt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 09:52:
[...]

Aire de polleur?

Ik had meer nevel verwacht eigenlijk. Hier waar ik woon was het in ieder geval mistig.
Ik bedoelde overigens ook niet echt vóór zonsopgang in het donker te rijden, maar wel vroeger dan 10 uur wat voor velen een standaardtijd is om die kant op te gaan. En zo te zien is dát gelukt. :)
Kan, niet opgelet.

Het was wel erg mistig hoor, alleen niet op die foto. Maar sommige plekken rij je echt zo'n mistwolk in, echt mooi. En Koud!! Was ff vergeten hoe fckn koud het wordt op de motor. Gelukkig redelijk goed voorbereid en gister nog ff gauw de thermovoering in het pak gedaan. En batterijen opgeladen van de verwarmde sokken&handschoenen. Maar alsnog... nog een laagje had niet mistaan. Op sommige plekken laagje nachtvorst gezien. Denk dat het hier nog steeds niet warmer dan 5c is... maar wel mooi, en weer heerlijke wegen! Nog 84km tot aan de snelweg, vroeg thuis voor een keer. Fotos houden jullie tegoed, nog niet echt iets gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
KIJK NOU

https://www.marktplaats.n...8c-4b52-9bae-4d85ce409446

staat hier in het dorp te koop ;(. Ook niet weinig geld ofzo, maar wat een cool ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Vuikie schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 08:29:
Mn buurman kwam gisteren naast me staan:
"Ik zoek nog mensen die volgend jaar mee willen naar Marokko. Motor op de boot, met de vlieger er achteraan en dan 2 weken rond crossen. Hebbie zin om mee te gaan?"
* Vuikie Does a bear shit in the woods??? :o

Toch maar bij mevrouw Vuikie in de week leggen 8)
Ik weet niet of @harley zijn reis naar Marokko al wilt delen, maar hij en zijn broer zijn net terug. :*)

Vannacht was het wat koud (5ºC) op de motor zonder de wintervoering erin, maar ik heb het wel eens kouder gehad.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pyr0_
Grubeater schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 19:59:
[...]

Ik weet niet of @harley zijn reis naar Marokko al wilt delen, maar hij en zijn broer zijn net terug. :*)

Vannacht was het wat koud (5ºC) op de motor zonder de wintervoering erin, maar ik heb het wel eens kouder gehad.
Vanochtend ook zoiets hier, na een uurtje snelweg was ik toch blij met de wintervoering...
Anyway, jullie hadden wat foto's tegoed van me. Leuk ritje gehad, wat een waanzinnige wegen zijn er in Luxemburg toch! 375km gereden, 7u vertrokken en om 2u alweer terug thuis.

De strom had wel nog een raar dingetje op de snelweg terug, uit het niets een waarschuwingslampje met FI melding. Natuurlijk reed ik nét voorbij een stopplaats dus nog wat kilometers ermee gereden, maar niets te merken aan het ding. Na de motor (en mezelf) even 10m ofzo te laten rusten weer gestart en melding weg en niks meer gemerkt. Tis ook niet dat ik gek aan het doen was, gewoon steady 120-130km/h in z'n 6. Ik vindt het maar vreemd.

Anyway, foto's. :z

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KxabPn7GPhht_UD2k8OP91qo0eQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rnaVkIRiZRchASpBJD8Y5qiX.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DJlIDKEK4NXzMyrS7W0X3JQ22SA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/W177rnEt0CMBmYUgBcwvc0UR.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gGV0MYM01LBEyWmj6dRxamONCWc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yPAi3WRfwe7aubxwMp0MVh0K.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hPz6f-dhGop9KQ27KmucRcjKR3g=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/If7gyTQyXsuHzkkE73Ol9MsW.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L2DciF3oYK3JiZymyRKO_UW7ylw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AXHg55v0bKL83996HQ9sr1o7.jpg?f=fotoalbum_medium

Offtopic, iemand moet me toch eens leren hoe ik deze foto's netjes in een tabelletje zet ofzo. Staat wat netter. Iemand die zich geroepen voelt, feel free to pm!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Pyr0_ schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 20:49:
[...]

Vanochtend ook zoiets hier, na een uurtje snelweg was ik toch blij met de wintervoering...
Anyway, jullie hadden wat foto's tegoed van me. Leuk ritje gehad, wat een waanzinnige wegen zijn er in Luxemburg toch! 375km gereden, om 2u alweer terug thuis.

[...]
Mooi hier inderdaad :Y *O* :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5PZhHbxa5miKgy92gJVoxlBzahE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/H9ft6zeEIKhgr6ioXGOgUtTK.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
_O- Ik verwachte half mezelf de bocht om te zien komen daar!

Ook een lekker dagje gehad op de motor? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Pyr0_ schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:36:
[...]

_O- Ik verwachte half mezelf de bocht om te zien komen daar!

Ook een lekker dagje gehad op de motor? :*)
Vrijdag tm zondag. Vanaf Rosmalen meetup en we overnachtten net boven Luxemburg in een AirBNB in Reuland. Vandaag lekker rondje Luxemburg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PGWBTAANvP3rs_GGT7P1sJqIago=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/PyQ7caYIhyZ4quCY0gP6XNAC.gif?f=user_large

Morgen terug, misschien over de Eifel, misschien langs Limburg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
_eLMo_ schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 22:21:
[...]

Vrijdag tm zondag. Vanaf Rosmalen meetup en we overnachtten net boven Luxemburg in een AirBNB in Reuland. Vandaag lekker rondje Luxemburg [Afbeelding]

Morgen terug, misschien over de Eifel, misschien langs Limburg.
Niet verkeerd hoor! Op zich nog niet eens zo'n slecht weer ook dit weekend, je kan het slechter treffen. Have fun!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@Pyr0_ Dat ziet er uit als een goed en mooi rondje!

@_eLMo_ In Burg Reuland zit een heel goede bakkerij, kun je echt lekker eten. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 23:18:
@Pyr0_ Dat ziet er uit als een goed en mooi rondje!

@_eLMo_ In Burg Reuland zit een heel goede bakkerij, kun je echt lekker eten. :Y)
:Y loopafstand :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:12

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Hoe meet je je profieldiepte nu eigenlijk goed? Mijn voorband bijvoorbeeld, heb ik op 10 plekken gemeten over een derde van de band ongeveer, en varieert van 1 tot 3,5mm, maar zie vaker 2 en een beetje. Achterband heeft tussen de 3 en 5. Achterband lijkt me dus nog prima, over de voorband twijfel ik dan echter.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ten eerste, maak niet de fout om op die blokjes in het profiel te meten, de TWI's. Oftewel de Thread Wear Indicators. Dit zijn een soort verklikkertjes waaraan je vlot kunt zien hoe erg het gesteld is. Deze zitten zo ongeveer op 1mm. Let op: in Duitsland is 1,6mm het minimum!

Verder meet je met een profieldiepte meter, of een schuifmaat (die hangt bij mij in de garage binnen handbereik) op verschillende plekken over de band verdeeld het profiel. De verschillen zijn het grootst als je van links naar rechts over je band gaat meten, dan zul je vaak zien dat bij een achterband het midden het hardst slijt. Afhankelijk van je rijstijl kan een voorband ook uit het midden harder slijten. Bijvoorbeeld als je diep de bochten in remt.

Ik zorg meestal dat ik náást zo'n TWI blokje meet. Dat zijn de belangrijkere groeven die er toe doen.
En dat het ondiepe logo van de fabrikant dan weg is gesleten, dat doet er niet toe. ;)

De slechtste waarde telt. Zonde als het midden is weggesleten en de zijvlakken nog maagdelijk zijn. Meer bochten rijden in dat geval. :Y)

@ hieronder: kun je te vaak in Luxemburg rijden? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Hegeman schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:37:
[Afbeelding]
Nice! Ik wil er volgende week ook een proefritje mee maken, naast een V-Strom en een Versys. :)
Mooie route! Letterlijk elke foto weet ik precies waar het is. Ik heb duidelijk (te) vaak in Luxemburg gereden. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 18:11
Jolke schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 19:19:
[...]

[...]

Mooie route! Letterlijk elke foto weet ik precies waar het is. Ik heb duidelijk (te) vaak in Luxemburg gereden. :D
Same O-) _/-\o_ En totaal niet erg hoor! Ik hou van luxemburg :P _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door ibothead op 13-10-2024 20:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Jolke schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 19:19:
[...]
Nice! Ik wil er volgende week ook een proefritje mee maken, naast een V-Strom en een Versys. :)
Verwacht er geen wonderen van, vermogen is subtiel maar ik vind er een mooie roffel in zitten.
Verder stuurt ie makkelijk en de opslagruimte aan boord is echt heel erg praktisch.
Heb zelf de 6 bak, dus geen ervaring met de DCT variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Snap die lijst niet helemaal.
Open face helmet en veiligheid lijkt me al apart dat zou je nooit iemand mogen aanraden als veilig.
Maar een shoei DS bij de beste ADV helmen?!? ik mis daar best wel wat van de betere adv helmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Hegeman schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:12:
[...]

Verwacht er geen wonderen van, vermogen is subtiel maar ik vind er een mooie roffel in zitten.
Verder stuurt ie makkelijk en de opslagruimte aan boord is echt heel erg praktisch.
Heb zelf de 6 bak, dus geen ervaring met de DCT variant.
DCT is de automaat? Ja, dat zou ik ook niet willen. Het schakelen zelf en het moment waarop je schakelt is toch wel een groot deel van het plezier van motorrijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
kneusteun schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:38:
[...]

Snap die lijst niet helemaal.
Open face helmet en veiligheid lijkt me al apart dat zou je nooit iemand mogen aanraden als veilig.
Maar een shoei DS bij de beste ADV helmen?!? ik mis daar best wel wat van de betere adv helmen.
Imho is de Shoei Hornet de beste ADV helm die er is voor mij. Zit 10x beter dan de Arai Tour-X 4 en Schubert's (t/m E-1) die ik heb gehad. Fit is ook heel belangrijk voor veiligheid.

Op die pagina hebben ze het juist daar over, en bij open face helmet word dat ook duidelijk erbij vermeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
_eLMo_ schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:51:
[...]

Imho is de Shoei Hornet de beste ADV helm die er is voor mij. Zit 10x beter dan de Arai Tour-X 4 en Schubert's (t/m E-1) die ik heb gehad. Fit is ook heel belangrijk voor veiligheid.

Op die pagina hebben ze het juist daar over, en bij open face helmet word dat ook duidelijk erbij vermeld?
Ik vind de DS echt een antiek zwaar apparaat die niet comfortabel zit.
Luid en slechte ventilatie, dat luide is persoonlijk maar ventilatie vind ik bij een ADV wel echt een must! omdat je toch wel vaak aan het zweten bent.

Maar de passing is natuurlijk wel per hoofd verschillend, dus voor mij was het echt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Jolke schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:51:
[...]

DCT is de automaat? Ja, dat zou ik ook niet willen. Het schakelen zelf en het moment waarop je schakelt is toch wel een groot deel van het plezier van motorrijden. :)
Dat kan nog steeds, en is gok ik zelfs sneller.
Maar ik snap wat je bedoelt.

Ik zou zelf de koppeling missen, of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
kneusteun schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:24:
[...]

Ik vind de DS echt een antiek zwaar apparaat die niet comfortabel zit.
Luid en slechte ventilatie, dat luide is persoonlijk maar ventilatie vind ik bij een ADV wel echt een must! omdat je toch wel vaak aan het zweten bent.

Maar de passing is natuurlijk wel per hoofd verschillend, dus voor mij was het echt niks.
Ik vind ‘m even luid als de Arai en beter ventileren dan de Schuberth, maar kan ook passing zijn. Of misschien deels een wisselwerking ook.

Arguably is een Schuberth E1/E2 ook geen goede Adventure helm. Ligt eraan hoeveel offroad je in je Adventure wil hahaha.

Pagina: 1 ... 87 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.