Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.201 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:08

Destruction

(ex-)Automonteur

ToolkiT schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 18:15:
[...]

gewoon de dB-killer ering laten zitten??
Exact dit. Je weet dat je vroeg of laat gezeik gaat krijgen met onnodig geluid tot WOK meldingen etc. aan toe, en wie weet wanneer er strengere wetgeving komt nav de vele klachten van geluidsoverlast door motoren.

Je kunt dat gewoon helpen voorkomen door ervoor te zorgen dat je motor niet meer geluid produceert dan nodig is. Waarom zou je dat niet doen? Want we zijn op een gegeven moment allemaal de lul omdat een paar etters zich niet wensen te gedragen :/

@HTT-Thalan Rijschool Hunebed :+ In Brabant kon je nog met "Wilde nou ow rijbewijs halen ofnie?!" komen, maar in Drenthe is dat natuurlijk anders.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 13:24
Destruction schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:15:
[...]

Exact dit. Je weet dat je vroeg of laat gezeik gaat krijgen met onnodig geluid tot WOK meldingen etc. aan toe, en wie weet wanneer er strengere wetgeving komt nav de vele klachten van geluidsoverlast door motoren.

Je kunt dat gewoon helpen voorkomen door ervoor te zorgen dat je motor niet meer geluid produceert dan nodig is. Waarom zou je dat niet doen? Want we zijn op een gegeven moment allemaal de lul omdat een paar etters zich niet wensen te gedragen :/

@HTT-Thalan Rijschool Hunebed :+ In Brabant kon je nog met "Wilde nou ow rijbewijs halen ofnie?!" komen, maar in Drenthe is dat natuurlijk anders.
Rijschool Hunebaard :+
Of "Sven d'r maar aan!"

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:12
Rijschool "Gij kende zeker geen wheelie"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:15
Pyr0_ schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 19:18:
Vandaag toch maar die Rev'it Neptune 3 GTX broek besteld, als rev'it sample. Een (bijna) 500e broek voor de helft... Maatje L zal volgens de maattabel nét wel, nét niet passen dus dat wordt niet teveel eten morgen en van te voren even goed naar de wc gaan... :7 Grapjes terzijde, hoop wel echt dat ie past, dan zou ik echt klaar zijn voor een lange tijd qua broek. Net even gekeken naar bijpassende jas... 600e... :X hopelijk die ook een keer als sample scoren dan!
Even mezelf quoten, wel zo makkelijk.

Broek is binnen, en het straalt wel kwaliteit uit zeg.. En het past... net. Met thermobinnenvoering eigenlijk niet echt, maar zonder gaat het wel. We gaan het er maar mee doen, moet toch weer wat gaan afvallen. Goeie motivatie in ieder geval.

Alleen tikje jammer dat er verder niets bij zit, geen foldertjes of handleiding ofzo. Echt alleen de broek in een plastic zak. Zal wel zijn omdat het een sample is.

En nu nog de jas een keer scoren aan 50% korting :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 10:36

cooper_s1

MINI's rule

Pyr0_ schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:35:
[...]

Even mezelf quoten, wel zo makkelijk.

Broek is binnen, en het straalt wel kwaliteit uit zeg.. En het past... net. Met thermobinnenvoering eigenlijk niet echt, maar zonder gaat het wel. We gaan het er maar mee doen, moet toch weer wat gaan afvallen. Goeie motivatie in ieder geval.

Alleen tikje jammer dat er verder niets bij zit, geen foldertjes of handleiding ofzo. Echt alleen de broek in een plastic zak. Zal wel zijn omdat het een sample is.

En nu nog de jas een keer scoren aan 50% korting :*)
vwb gebruiksaanwijzing, gewoon aantrekken en gaan rijden tóch? :o
En vwb onderhoud zie de website van Revit. Ik heb deze toevallig ook. Wel bretels erbij gekocht
omdat dan de broek beter op mijn midlife buikje blijft zitten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
cooper_s1 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:45:
[...]

vwb gebruiksaanwijzing, gewoon aantrekken en gaan rijden tóch? :o
En vwb onderhoud zie de website van Revit. Ik heb deze toevallig ook. Wel bretels erbij gekocht
omdat dan de broek beter op mijn midlife buikje blijft zitten :+
Ja tuurlijk! Maar bij een broek van zo'n bedrag verwacht je wel iets meer natuurlijk.
Bretels is nog niet zo'n slecht idee _O-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 10-09 23:43
wokkelz schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 13:12:
Rijschool "Gij kende zeker geen wheelie"
Haha, en gij bent zéker ginne Brabander (want dan had je het niet zo geschreven 😉)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hkuit schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 23:29:
[...]

Haha, en gij bent zéker ginne Brabander (want dan had je het niet zo geschreven 😉)
Om het dan maar een beetje op centraal Brabants te houden:

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:25
Fraggert schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:24:
[...]

ik begrijp je volkomen, ik kan ook wel eens ergens he-le-maal klaar mee zijn |:(

zo te zien ben je best handig,ik wat minder op het gebied van automotive (geef mij maar een bovenfrees :+ ) maar heb je het filter ook meegepakt of zit er ergens een brandstofleiding klem met het terugzetten van je tank ofzo? Knikje in de leiding misschien, dat soort zaken.

Maar het klink allemaal niet als onoverkomelijk en soms is een monteur dan net ff wat vaardiger en voor weinig ben je geholpen...kun je alsnog afscheid willen nemen maar dan kun je de Strom tenminste rijdend aan iemand verkopen of zelfs inruilen.

Ik had de gok wel genomen in elk geval, ik denk dat dat financieel de betere keuze is.
Dit spul was al eerder aan de hand, vandaar uit elkaar gehaald. Ik ben nog wel redelijk in puzzels, dus dat lukte nog wel :D

Heb nu maar even een bedrijf in de buurt aangeschreven. Soms is het posten hier ook wel even nodig dat je een reality check krijgt. Dat helpt ook wel. Dank aan alle reacties daarom!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:26

botoo

💀 too old to die young

Imho is een pakkende naam van een rijschool voornamelijk om potentiele klanten te winnen. Grappige namen zijn snel te lang of lastig te onthouden. In Drente zal Rijschool Hunebed makkelijk blijven hangen (zal dan ook wel in gebruik zijn. 'Moto Hunebed' mss niet, maar ik zou het bij iets dergelijks houden. 'Kei op wielen' geeft een mooie kans voor een leuk logo.
[edit]
Je zal ook nog ff moeten kijken of die naam beschikbaar is voor een website (waar niet meer dan wat relevante info op hoeft te staan).

[ Voor 16% gewijzigd door botoo op 05-10-2024 00:26 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

botoo schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 00:23:
Imho is een pakkende naam van een rijschool voornamelijk om potentiele klanten te winnen. Grappige namen zijn snel te lang of lastig te onthouden. In Drente zal Rijschool Hunebed makkelijk blijven hangen (zal dan ook wel in gebruik zijn. 'Moto Hunebed' mss niet, maar ik zou het bij iets dergelijks houden. 'Kei op wielen' geeft een mooie kans voor een leuk logo.
[edit]
Je zal ook nog ff moeten kijken of die naam beschikbaar is voor een website (waar niet meer dan wat relevante info op hoeft te staan).
Even serieus: Welke potentiële kandidaat zoekt een rijschool uit op basis van de 'naam'? AFAIK kijken mensen éérst naar de prijs per les, en vervolgens naar het slagingspercentage..... op basis van het aantal lessen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:26

botoo

💀 too old to die young

Will_M schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 01:06:
[...]

Even serieus: Welke potentiële kandidaat zoekt een rijschool uit op basis van de 'naam'? AFAIK kijken mensen éérst naar de prijs per les, en vervolgens naar het slagingspercentage..... op basis van het aantal lessen 8)
Buiten mond op mond reclame zal je initieel zoeken op iets wat je ergens gezien hebt waarvan waarvan de naam is blijven hangen en wat je (zonder spelfouten) terug kan vinden. Daarna zoek je uit wb prijs en slagingspercentage. Een visje komt eerst snuffelen en pas daarna happen, maar dan moet dat visje je dus wel makkelijk kunnen vinden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

botoo schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 01:36:
[...]

Buiten mond op mond reclame zal je initieel zoeken op iets wat je ergens gezien hebt waarvan waarvan de naam is blijven hangen en wat je (zonder spelfouten) terug kan vinden. Daarna zoek je uit wb prijs en slagingspercentage. Een visje komt eerst snuffelen en pas daarna happen, maar dan moet dat visje je dus wel makkelijk kunnen vinden.
Ik ben het met je eens dat het vroeger wel ongeveer zo werkte maar tegenwoordig is het dankzij het 'grote boze internet' iets gemakkelijker om eerst op afstand, prijs en kwaliteit (in een willekeurige regio) te gaan zoeken.

Als je daarna een goede naam (als beginnend ondernemer) op gebouwd hebt dan blijft die naam wel 'plakken' en zorgt dan voor verdere klandizie waarbij de prijs niet meer van, of van een minder groot, belang is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:29

_Apache_

For life.

FeaR schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 18:59:
[...]

Thnx!

De dempers zelf heb ik niet schoongemaakt. De dB-killers kwamen nieuw uit verpakking, waren niet bij de motor geleverd dus los besteld. Maakt mogelijk de niet gehele fit ook verklaarbaar? Geen idee hoe zoiets compleet af fabriek wordt getest en geleverd. Qua rechtheid, volgens mij zit dat wel goed, geen zichtbare schade.

Andere tip die ik nog kreeg was polijsten, zou de combinatie met brandschoon wel makkelijker maken dan het ruwere oppervlak nu.
Idd schoonmaken. Wellicht de killers een nachtje in de vriezer leggen, maakt ze miss net even wat kleiner

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 14:15

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Niet te bescheiden, ga gewoon voor 'Rijschool Sneller & Beter'

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 06:51
thunder7 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 07:22:
Niet te bescheiden, ga gewoon voor 'Rijschool Sneller & Beter'
Rijschool de rest is kut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:12
[...]

Klopt ik eet patat hier in 010 😝

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:21
botoo schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 00:23:
[edit]
Kei op wielen is best leuk :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 09:06

FeaR

In GoT we trust

_Apache_ schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 06:08:
[...]
Idd schoonmaken. Wellicht de killers een nachtje in de vriezer leggen, maakt ze miss net even wat kleiner
Net één killer en binnenkant demper goed schoongemaakt maar biedt geen succes. Denk toch dat het fysiek kleiner maken wordt. Hoopte de killers altijd mee te nemen, dan wordt de vriezer oplossing wel lastig. Ook maar een ring steek ratel besteld voor het vast zetten van de killers. Inbus is te lang en gewone ring lijkt eeuwen te duren.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HTT-Thalan
FeaR schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 11:19:
[...]

Net één killer en binnenkant demper goed schoongemaakt maar biedt geen succes. Denk toch dat het fysiek kleiner maken wordt. Hoopte de killers altijd mee te nemen, dan wordt de vriezer oplossing wel lastig. Ook maar een ring steek ratel besteld voor het vast zetten van de killers. Inbus is te lang en gewone ring lijkt eeuwen te duren.
Er ís een manier om je killers altijd bij te hebben :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
[...]

Even dat ik het goed begrijp, waarom wil je ze er nu in hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

HTT-Thalan schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 13:04:
[...]
Even dat ik het goed begrijp, waarom wil je ze er nu in hebben?
Ik wil de mogelijkheid die dingen makkelijk te kunnen monteren en demonteren, zoals het volgens mij hoort te zijn. Rijden met - en rijden zonder wanneer kan. Maar met of zonder is de vraag niet, hoe op te lossen van de stroefheid wel want dat is een issue wat er niet hoort te zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 05-10-2024 13:27 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HTT-Thalan
FeaR schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 13:08:
[...]

Ik wil de mogelijkheid die dingen makkelijk te kunnen monitoren en demonteren, zoals het volgens mij hoort te zijn. Rijden met - en rijden zonder wanneer kan. Maar met of zonder is de vraag niet, hoe op te lossen van de stroefheid wel.
Er staat mij bij dat tweakers een vrij strenge policy heeft op het bespreken van dingen op het forum die tegen de wet zijn. Worden genoeg topics dichtgegooid over software cracks en zelfs grijze zaken. Misschien dat je als mod een beetje een voorbeeldfunctie hebt ;).

Mensen hebben hier al meer de hint gegeven dat het voor het gros van de motorrijders als vervelend wordt ervaren dat een kleine groep het imago aantast door onnodig veel herrie te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:09
FeaR schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 13:08:
[...]

hoe op te lossen van de stroefheid wel.
Beetje spuug doet wonderen ;)

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

HTT-Thalan schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 13:13:
[...]
Misschien dat je als mod een beetje een voorbeeldfunctie hebt ;).
Heb ik zelf altijd onterecht gevonden, je bent een user met meer rechten. Maar vooral, geen idee waarom ik nog rood ben, check MED.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:51
HTT-Thalan schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 21:30:
De veilige viking! _O-.

En dan zo'n bestickering op de zijkant:

[Afbeelding]

Rijschool de Viking: Baardig maar Vaardig.
Rijschool De Kale Knarr? Dat haar komt toch niet meer terug, en een knarr is schijnbaar een viking(vracht)schip.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:53
[...]

Waarom wil je ze los meenemen?
Net als je oordoppen in je tanktas laten zitten: dat heeft niet veel nut.
Pluspunt: als je in Duitsland met de dB killers los bij je wordt gecontroleerd, is het een bewust milieu delict. d:)b Dan kom je sowieso niet meer weg met Das habe ich nicht gewusst. O-)

Vandaag genoeg momenten in Duitsland en België gehad waarbij we bewust de motor wat stiller maakten door (veel) hogere versnellingen te kiezen of stationair met ingetrokken koppeling langs te rollen.
Denk aan paarden, overstekende koeien, en honden die ietwat heftig op het geluid reageerden. Wel direct vriendelijke bedankjes van de mensen eromheen. En zo blijven we als motorrijders ook welkom bij diezelfde mensen. :)

Het was wel best frisjes trouwens, zo met 4 graden vertrekken en dan de Eifel en Hoge Venen in. Tijdens de lunchpauze, in de buurt van Gerolstein met magnifiek uitzicht tot aan de Hunsrück, nog uitgebreid gebabbeld met een Duitser die erbij kwam zitten. Hij dacht dat we als Hollanders vast en zeker ergens zouden overnachten in de buurt. Maar neuh, die Nederlanders uit het zuiden maken gewoon een dagtripje van 530km. Vanavond weer lekker thuis in ons eigen bed slapen.
Wat me opviel: ja, de herfst is begonnen. Maar de bomen zijn nog niet echt aan het verkleuren. Ben benieuwd over een paar weken als er wacht nachtvorst overheen is gegaan. Dan worden de bossen écht mooi om doorheen te rijden. _/-\o_

De TPS (gaskleppositiesensor) is echt weer serieus aan het overlijden. Rond de 4000rpm (vlakke weg) is het bijna onmogelijk om een constante snelheid aan te houden omdat je voelt dat het gas open/dicht klappert. Een keer kreeg de motor goed de hik en moest ie even van het contact af omdat ie niet meer boven de 3000rpm kwam. Bekend riedeltje... Over 900km bij de volgende beurt maar (weer) vervangen. :(

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Het is wel wat jaren geleden maar het rijden met de motor is wel een goede klep om even alles los te laten. Waar ik tot enkele jaren terug met hand gemaakte prototype wagens rond reed en daar veel plezier in vond zijn de laatste jaren als outlook engineer wat saaier.

De Z125 heb ik even 30km mee gereden, wat is dat toch geinig spul maar even inhalen zit er niet echt in. Zodra mijn vrouw haar RBW heeft gaat die eruit en komt er een 250 beestje voor erbij denk ik (250 is geen wegenbelasting en is gewoon geinig sturen).

Daarna even op de BMW naar good old Paul Ritzen gestuurd. In 12 jaar is er niks veranderd. Maar wat een verschil met de Z125 en de BMW. De Z125 is gewoon trillingsarm want die moet zo hoog in de toeren rijden en heeft nauwelijks koppel, de BMW heeft genoeg koppel en vermogen en die loopt wat rauwer maar dat is wel een "echte" motor tov de 125.

Helaas zag ik bij Paul wel dat de voorvork lekt. Heel handig ;(

Morgen nog een laatste ritje denk ik alvorens de motoren in winterslaap gaan. De BMW moet ik dinsdag maar even melden dat de voorvork keerring lekt, garantie is er voor iets.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

[...]

Ik ben ook ginne Brabander maar ik weet ook dat GIj (jij) en kende (kun jij/jij kunt) niet echt gaat werken :P

* Destruction heeft een 1,5 jaar tijd een relatie gehad met een brabantse. Dan pik je 't wel een beetje op ook ;) Na die 1,5 jaar overigens hard weggerend en "eindhoven de gekste" trek ik nooit meer in twijfel :+

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:09
Destruction schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 22:01:
[...]

Ik ben ook ginne Brabander maar ik weet ook dat GIj (jij) en kende (kun jij/jij kunt) niet echt gaat werken :P

* Destruction heeft een 1,5 jaar tijd een relatie gehad met een brabantse. Dan pik je 't wel een beetje op ook ;) Na die 1,5 jaar overigens hard weggerend en "eindhoven de gekste" trek ik nooit meer in twijfel :+
Meestal gaat het mis met de naamvallen;)

Unne hond (ook wel uitgesproken als nhond)
Un tas koffie

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 10-09 23:43
Joris748 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 22:15:
[...]

Un tas koffie
En Hond is dus mannelijk (voordat ze denken dat het langste lidwoord net als bij Frans, une, vrouwelijk is).
@Joris748 weet dus ook wè unne mens is 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Hkuit schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 00:08:
[...]

En Hond is dus mannelijk (voordat ze denken dat het langste lidwoord net als bij Frans, une, vrouwelijk is).
@Joris748 weet dus ook wè unne mens is 🙂
Witte gij de weg naar Tilburg
Ja? Dan hedde veul verf nodig

:'). Jaren in Breda gewoond. Geboren en getogen in Zeeuwsch Vlaanderen (reservebelg dus). Vrouw uit Noord Holland. Nu import-Drent(h). Ik heb het meeste wel gehoord en versta ook de meeste dialecten. Hier is het normaal om de deur 'los' te doen en men 'bent' hier wat nodig (in plaats van 'heeft').

Maar goed, da's offtopic. Iemand nog een motorfiets gezien recentelijk???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
HTT-Thalan schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 11:24:
[...]

Witte gij de weg naar Tilburg
Ja? Dan hedde veul verf nodig

:'). Jaren in Breda gewoond. Geboren en getogen in Zeeuwsch Vlaanderen (reservebelg dus). Vrouw uit Noord Holland. Nu import-Drent(h). Ik heb het meeste wel gehoord en versta ook de meeste dialecten. Hier is het normaal om de deur 'los' te doen en men 'bent' hier wat nodig (in plaats van 'heeft').

Nope, m'n lichaam vind het blijkbaar een goed idee om tijdens een prachtig weekend, ziek te worden... Dus mijn strom staat mooi te shinen... in het hok.

En jij, al wat nieuws over je bimmer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Pyr0_ schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 11:28:
[...]

Nope, m'n lichaam vind het blijkbaar een goed idee om tijdens een prachtig weekend, ziek te worden... Dus mijn strom staat mooi te shinen... in het hok.

En jij, al wat nieuws over je bimmer?
Nee, dat gaat nog wel ff duren ze maken geen haast geloof ik. Ik rij nu ff met de auto naar school en zo erg is dat niet, ik moet allerlei procedures oefenen voor mijn IBKI examen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joris748 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 22:15:
[...]

Un tas koffie
Dieren waarvan de soortnaam met een 'N' begint....
  • n'aap
  • n'ond
  • n'ezel
  • ...
:9 >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
HTT-Thalan schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 11:24:
Kijk, dát zijn de vragen die er toe doen. En na gisteren een flinke toer te hebben gemaakt, vanmorgen wat huishoudelijke klusjes, nu weer op de motor. Ik heb wat AVB en gymkhana oefeningetjes uitgezet, en ben lekker wat rondjes aan het draaien hier.

Prachtige smoesjes van degenen die ik hier ook mee vraag, maar ach, ik vermaak me ook wel alleen.
Ik had voldoende kleding aangetrokken, maar tijdens die oefeningen is het nog serieus warm zo zonder echte rijkoeling.

Het grootste probleem bij de gymkhana oefeningen is het onthouden van het parcours. Dus ik draai er gewoon willekeurig wat doorheen.
In eerste instantie ging het voor geen meter, maar na het uittrekken van een truitje had ik wat meer bewegingsvrijheid. Dat hielp wel. :+

Oh ja, @WilbertNeems mocht je toevallig aan het werk zijn, ik draai mijn rondjes bij jullie voor. :w

[ Voor 5% gewijzigd door DrivinUCrazy op 06-10-2024 14:33 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@FeaR

Dat akkefietje waar @DrivinUCrazy het over had aangaande het wél bij je hebben van een dB-killer maar deze niet gemonteerd hebben is mij in 2012 in Cochem (D) overkomen en dat koste me destijds al een slordige €500,- welke ter plekke contant afgerekend moest worden. Als je dus besluit om op die manier te gaan rijden, laat dan NOOIT EN TE NIMMER weten dat je dat ding wèl bij je hebt zodat je 'm alsnog ter plekke kunt monteren.

Als ik er nu weer aan terug denk: 2012 was wel een érg duur motorjaar voor me. Gloedje-Nieuwe R6, rijbewijs voor een weekje in mogen leveren omdat ik 120km/h té hard reed in een 'verse' 60km/h zone hier in de buurt, Dld. gesponsord dankzij een ontbrekende dB-Killer.... En dan nog wat andere 'standaard' verbalen :o

Aangaande die dB killers en de EXACTE pasvorm: Ik had er met m'n Akrapovic dempers en killers ook altijd last van en kon die dingen dus niet 'even snel wisselen' zonder daarbij goed passend en lomp gereedschap te gaan gebruiken. Het borg-boutje zat er af-fabriek volgens mij ook meer voor de sier bij... Oplossing: Met een bandschuurmachine de dB killer rondom wat 'kleiner' maken (hoeft maar een tiende van een mm. te zijn) zodat er rondom een mimale speling ontstaat.

En uiteraard doe je dat eigenlijk ook alleen maar om er op een circuit nét dat beetje extra performance mee te kunnen gaan winnen hé ... Of zou je daar tegenwoordig alleen nog maar stiller moeten racen dan op de openbare weg :P

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 06-10-2024 15:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 08:57
https://www.catawiki.com/nl/l/89049121
Handige lesmotor! geen kans op schade door vallen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Na 2 uurtjes (met onderbrekingen) houd ik het voor gezien, ik heb het nu warm zat.
Er kwam net nog een wat oudere man met een mooie KTM de parkeerplaats op met hetzelfde idee, daar ook nog even een praatje mee gemaakt.
Motorrijden verbindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vraag me wel af of je na het succesvol afleggen van de proeven daarmee een 'A' stempeltje gaat krijgen of dat je een militair paspoort én rijbewijs nodig hebt om het 'F' stempeltje in te kunnen laten zetten.

:o :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Nee maar na elke lesrit een naheffingsaanslag van de gemeente voor asfalt herstel.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 16:06:
[...]

Nee maar na elke lesrit een naheffingsaanslag van de gemeente voor asfalt herstel.....
Tijd voor een alternatief AVB oefenterrein op een weiland :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Lopen met de motor wordt dan wel een uitdaging...

Vandaag was het alsnog warmer geworden dan ik dacht. Ik ben blij dat ik mijn behendigheid weer wat heb opgefrist. Dat blijf ik vaker doen.

Vervolgens rij je naar huis, komt er een auto van rechts die te laat remt en een stukje de weg op komt. Maar zij had wel een stopbord. ;) Kun je gelijk een uitwijk manouvre doen in de praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
DrivinUCrazy schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 16:54:
Lopen met de motor wordt dan wel een uitdaging...

Vandaag was het alsnog warmer geworden dan ik dacht. Ik ben blij dat ik mijn behendigheid weer wat heb opgefrist. Dat blijft ik vaker doen.

Vervolgens rij je naar huis, komt er een auto van rechts die te laat remt en een stukje de weg op komt. Maar zij had wel een stopbord. ;) Kun je gelijk een uitwijk manouvre doen in de praktijk.
Voelt lekker he, zo vertrouwd smijten met 200+ kilo :P.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Voor de geïnteresseerden:

Itchy Boots is gestart met een nieuw seizoen. Ze gaat rijden op een Tenere uit 1987 die voor haar in Duitsland volledig onder handen is genomen door Motoritz.

In deze video wordt toegelicht wat de achterliggende filosofie is en wat allemaal is aangepast:

[ Voor 4% gewijzigd door Squawk op 07-10-2024 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Squawk schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 07:39:
Voor de geïnteresseerden:

Itchy Boots is gestart met een nieuw seizoen. Ze gaat rijden op een Tenere uit 1987 die voor haar in Duitsland volledig onder handen is genomen door Motoritz.

In deze video wordt toegelicht wat de achterliggende filosofie is en wat allemaal is aangepast:

[Video: title]
Da's wel een beetje valsspelen he, een silhouet posten van een custom motor :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squawk
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 07:49:
[...]

Da's wel een beetje valsspelen he, een silhouet posten van een custom motor :P.
Dat is een eerdere video, niet de video waar ik naar verwijs.

De nieuwste video is gisteren online gekomen en gaat dieper in op de ontwerpfilosofie en welke aanpassingen zijn gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:33
En daarmee zijn die oude hokken in een klap het dubbele waard geworden.. :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 08:13:
En daarmee zijn die oude hokken in een klap het dubbele waard geworden.. :P
En die waren al niet goedkoop ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squawk
  • Niet online
kneusteun schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 08:33:
[...]

En die waren al niet goedkoop ;w
Heb je enig idee wat de motor van Itchy Boots kost zodra hij helemaal gereed is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kars
Squawk schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 09:08:
[...]

Heb je enig idee wat de motor van Itchy Boots kost zodra hij helemaal gereed is?
Ik denk dat € 10K eerst komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
[...]

jij wel dan, aangezien hij schijnbaar nog niet klaar is?

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
[...]

Nee, maar ik weet wel dat oudere tenere's en dergelijke de laatste jaren enorm in prijs zijn gestegen.

Edit: Benieuwd waarom die itchy fans altijd zo verdedigend overkomen btw. Waarom moet ik uitleggen of ik wel een idee heb wat zo'n fiets kost?

[ Voor 19% gewijzigd door kneusteun op 07-10-2024 10:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Zo'n fiets custom opbouwen gaat ver over de €10k heen hahaha. Dus een stock Tenere kopen heeft daar weinig mee te maken.

Ik vraag me wel af of ze hier lange termijn blij mee gaat zijn. Hij heeft niet echt meer vermogen als een CRF300L, hij is zwaarder dan een CRF300L, geen dash cluster, hij is luchtgekoeld (succes in een warm klimaat in het zand of de modder).

Alles kan hoor, en al die dingen die ik noem kan je als voordeel zien (gaat minder snel stuk, subframe Tenere zal wellicht sterker zijn, lagere compressie is beter omgaan met brandstof). Maar ik heb ook wel het gevoel dat die Moritz een beetje ouderwets overbuilt en bang is voor elektronica. Hij noemt een brandstofpomp onbetrouwbaar, tja....

Dit is een hele degelijke weg, ook een weg naar Rome :P

[ Voor 3% gewijzigd door _eLMo_ op 07-10-2024 10:48 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 22:07

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kneusteun schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:19:
[...]
Edit: Benieuwd waarom die itchy fans altijd zo verdedigend overkomen btw. Waarom moet ik uitleggen of ik wel een idee heb wat zo'n fiets kost?
Fanboys are gonna fanboy ;)
_eLMo_ schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:47:
Ik vraag me wel af of ze hier lange termijn blij mee gaat zijn. Hij heeft niet echt meer vermogen als een CRF300L, hij is zwaarder dan een CRF300L, geen dash cluster, hij is luchtgekoeld (succes in een warm klimaat in het zand of de modder).

Alles kan hoor, en al die dingen die ik noem kan je als voordeel zien (gaat minder snel stuk, subframe Tenere zal wellicht sterker zijn, lagere compressie is beter omgaan met brandstof). Maar ik heb ook wel het gevoel dat die Moritz een beetje ouderwets overbuilt en bang is voor elektronica. Hij noemt een brandstofpomp onbetrouwbaar, tja....

ik snap het idee erachter maar ik begrijp deze uitvoering ervan ook niet helemaal. Ik weet niet of dit nieuwe seizoen aan ga slingeren.......had er een paar gekeken en toen was ik weel beetje klaar ermee.
MIsschien komt ze nog eens voorbij in Youtube recommended, kan ik dan wel ff zien hoe het er voor staat :P

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:49

charrel

Cortisol4life..

Zo'n fiets custom opbouwen gaat ver over de €10k heen hahaha. Dus een stock Tenere kopen heeft daar weinig mee te maken.

Nou ja, kijk de jeukende laars niet. Maar zag regelmatig dat blok open liggen van die crf300l als clickbait op YT. Oude meuk is vaak makkelijker te fiksen en daarnaast is de belasting lager dus zal het langer meegaan.
Wat er niet opzit kan ook niet stuk toch ;) Tevens zijn onderdelen denk ik makkelijk uit te wisselen met een oude yamaha dan een nieuwe honda. Daarnaast zijn er weinig alternatieven die niet zoveel wegen en daarnaast geen korte onderhoudsinterval hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun

10K voor als je alles uitbesteed zou best kunnen, maar dan betaal je veel voor man uren vooral.
Maar ik neem aan dat er wel weer wat sponsoring de bocht om komt.

Maar ik vind wel een toffe keuze, en denk dat het ook wel praktischer is in landen waar ze niet allemaal hyper moderne motoren gewend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Maar ik heb ook wel het gevoel dat die Moritz een beetje ouderwets overbuilt en bang is voor elektronica. Hij noemt een brandstofpomp onbetrouwbaar, tja....

Aan de andere kant, in de middle of nowhere kun je niet kritisch zijn met de brandstof die je krijgt. Maar de moderne motoren, met alle Euro-normen er nog bovenop, zijn dat tegenwoordig wél. Dus een brandstofpomp kan misschien heel simpel klinken, als die last heeft van wat vervuiling of zo in je brandstof, dan sta je wel mooi te kijken.
Met dat soort zaken in het achterhoofd, worden de keuzes voor oudere techniek wel wat logischer.

De storingen die ik de laatste jaren aan motoren heb gehad, waren ook (op één na) niet mechanisch, maar verder alleen maar software en defecte sensoren. Die zitten er bij een oudere motor simpelweg niet op, dus kan het ook niet stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Kars schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 09:52:
[...]

Ik denk dat € 10K eerst komt...
Een collega heeft een café racer laten bouwen op basis van een oude Honda CB750. Prachtig geworden, maar van het geld had hij ook een nieuwe RnineT kunnen aanschaffen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Squawk
  • Niet online
ozzynator schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:10:
[...]

jij wel dan, aangezien hij schijnbaar nog niet klaar is?
Nee, ik heb geen idee. Heb laatst een nieuwe motor gekocht en ben niet goed bekend met de tweedehandsmarkt. Was een oprechte vraag.
kneusteun schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:19:
[...]

Nee, maar ik weet wel dat oudere tenere's en dergelijke de laatste jaren enorm in prijs zijn gestegen.

Ik ben wel benieuwd waarom ik meteen word weggezet als een fanboy die haar moet verdedigen. Jij maakt een opmerking over de waarde en ik ben gewoon oprecht nieuwsgierig wat zoiets moet gaan kosten.

Je moet dus helemaal niets. Hoeft jezelf niet te verantwoorden. Gewoon een vraag uit interesse en een gebrek aan kennis van dergelijke motoren aan mijn kant. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
noes schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 11:27:
[...]

Een collega heeft een café racer laten bouwen op basis van een oude Honda CB750. Prachtig geworden, maar van het geld had hij ook een nieuwe RnineT kunnen aanschaffen.
Daar zijn 80% van de kosten zichtbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Squawk schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 11:49:
[...]

Nee, ik heb geen idee. Heb laatst een nieuwe motor gekocht en ben niet goed bekend met de tweedehandsmarkt. Was een oprechte vraag.
[...]

Ik ben wel benieuwd waarom ik meteen word weggezet als een fanboy die haar moet verdedigen. Jij maakt een opmerking over de waarde en ik ben gewoon oprecht nieuwsgierig wat zoiets moet gaan kosten.

Je moet dus helemaal niets. Hoeft jezelf niet te verantwoorden. Gewoon een vraag uit interesse en een gebrek aan kennis van dergelijke motoren aan mijn kant. ;)
Mi scuzi, ik ging er weer door gewoonte van uit.
Toevallig paar dagen terug ook helemaal aangevallen door itchy fans omdat ik beweerde dat zij niet de beste skills ter wereld heeft wat betreft rijden. Ik geef toe ze kan prima rijden, maar men beweerde dat dit een of andere super machine was die alleen door iemand met haar skillset bereden kon worden. Kreeg ook meteen weer de verwijten dat ik dat niet zou kunnen, en zelf nooit door zand had gereden etc.

Ja ik weet ongeveer wat zoiets kost, heb zelf meerdere oude fietsen als dat gehad, net als andere familie leden.
Maar de meeste kosten zullen in dit geval weer in de uren zitten, als je zelf handig bent kan je met de hobby erg veel geld besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

kneusteun schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 11:55:
[...]

Daar zijn 80% van de kosten zichtbaar ;)
Ja natuurlijk, arbeid is kostbaar. Gezien we het hadden over de kosten van een motor die door een specialist wordt omgebouwd leek het me een goed voorbeeld ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
@kneusteun gewoon niet teveel aantrekken van internet mensen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bnJgglacrCiKGyD5bkRRFlDqPdY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/bJO43OQJjuy68mAKc2nONJIT.gif?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
Wel meteen duidelijk waar je moet zijn als je nog oude Yamaha-onderdelen nodig hebt, aardige voorraad heeft die man liggen :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 00:25

iMars

Full time prutser

Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel een redelijke fanboy ben. Maar alleen als het over motorrijden gaat. De laatste tijd zie je veel van tussenstops, dan gaat ze ergens langs en is de halve film over hoe mooi het daar is en over hoe de mensen daar leven etc bla bla bla. Dan haak ik af en skip ik door totdat ze weer gaat rijden 🤣

Maar deze fanboy gaat met niemand in discussie en laat het allemaal lekker de Revu passeren… gewoon lekker nuchter zijn, vind je het leuk, kijk je, vind je het niks, kijk je niet. Ondertussen rijdt zij meer motor dan dat ik kan en komt ze overal met de motor waar ik alleen maar van kan dromen (en sommige plekken zou ik niet eens willen komen ;) )

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Squawk
  • Niet online
Weet je wat grappig was…, ik kwam haar een paar maanden geleden nog tegen in Nederland toen ik in mijn auto naar huis reed na een proefrit op de motor.

Ze reed op een Ducati DesertX en mijn vrouw - die op haar eigen motor mee was gereden tijdens de proefrit - stond ernaast bij het stoplicht met haar CRF1100L. Ik ging daarom ervan uit dat Noraly op pad zou gaan met een nieuwe gesponsorde DesertX. Dat blijkt dus totaal niet het geval. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Squawk schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 12:24:
Weet je wat grappig was…, ik kwam haar een paar maanden geleden nog tegen in Nederland toen ik in mijn auto naar huis reed na een proefrit op de motor.

Ze reed op een Ducati DesertX en mijn vrouw - die op haar eigen motor mee was gereden tijdens de proefrit - stond ernaast bij het stoplicht met haar CRF1100L. Ik ging daarom ervan uit dat Noraly op pad zou gaan met een nieuwe gesponsorde DesertX. Dat blijkt dus totaal niet het geval. :)
Ze heeft met de DesertX gereden in de Pyreneeën, dus dat zal daar nog van zijn. Maar DesertX natuurlijk erg ongeschikt voor zo'n rit. Naast dat hij "modern" is, ook dat luchtfilter onder de tank, die moet je echt wel makkelijk kunnen schoonmaken als je veel stof rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iMars schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 12:17:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel een redelijke fanboy ben. Maar alleen als het over motorrijden gaat. De laatste tijd zie je veel van tussenstops, dan gaat ze ergens langs en is de halve film over hoe mooi het daar is en over hoe de mensen daar leven etc bla bla bla. Dan haak ik af en skip ik door totdat ze weer gaat rijden 🤣
Ik vind dat vaak wel interesant.. maar moet wel de juiste balans zijn idd..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Squawk schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 11:49:
[...]

[...]
Ah okee, sorry, dan heb ik je vraag verkeerd geïnterpreteerd.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
noes schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 12:02:
[...]

Ja natuurlijk, arbeid is kostbaar. Gezien we het hadden over de kosten van een motor die door een specialist wordt omgebouwd leek het me een goed voorbeeld ;)
Ja snap ik, vaak krijg je dat er ook nooit meer voor terug helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:03
Ik heb alleen het eerste video van Itchy boots gekeken, 2e video niet, maar in haar eerste video geeft ze o.a. aan: het moet een simpel ding zijn, dus weinig sensors (verwijzend naar een ABS sensor) en elektronica. Maar juist bij een custom made is alles toch veel moeilijker te repareren/vervangen/verkrijgen?
Het is een oud ding met carburateur, wat doet dat als je de hoogte in gaat?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:49

charrel

Cortisol4life..

c-nan schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 16:16:
Ik heb alleen het eerste video van Itchy boots gekeken, 2e video niet, maar in haar eerste video geeft ze o.a. aan: het moet een simpel ding zijn, dus weinig sensors (verwijzend naar een ABS sensor) en elektronica. Maar juist bij een custom made is alles toch veel moeilijker te repareren/vervangen/verkrijgen?
Net zoals het vroeger ging, je hebt wat minder vermogen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
Tip: kijk de tweede video ;)
Zonder gekheid, ik was best onder de indruk over de gedachtengang van meneer Moritz en hoe hij de motor in elkaar gestoken heeft. Ik denk dat je beter met zo'n oude Yamaha ergens kan stranden dan met een gloednieuwe ItalChinees. De eenvoud van een oud 'barrel' maakt het door nagenoeg iedereen te fixen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

kneusteun schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 14:29:
[...]

Ja snap ik, vaak krijg je dat er ook nooit meer voor terug helaas.
Nee, zelfs niet als je een liefhebber vindt met exact dezelfde smaak. Dan maar in de woonkamer stallen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Daar hebben ze bij Yamaha speciale naalden voor 👍
Die had je namelijk in Europa ook al gewoon nodig , dus die hadden veel mensen er standaard al in zitten.

Wel mooi hoe hij hier echt zoveel brand knowledge van een hele groep tenere rijders op een fiets pleurt! Echt wel heel tof gedaan.

[ Voor 9% gewijzigd door kneusteun op 07-10-2024 18:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Het is een leuke build, maar sta hier niet perse van te kijken. Er zijn best veel van dit soort toppers, mensen die zo veel liefde hebben voor motoren.

Sommigen maken hele bendes van die “upgrades” anderen hebben schuren vol met onderdelen, altijd prachtig om te zien wat ze allemaal hebben, werden ze eerst uitgelachen zitten ze nu op een stapel goud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
De hoogte is niet zo’n issue volgens mij. Himalaya is wat anders natuurlijk, maar toen ik met een vriend (Transalp XL600V) de Col de Sommellier op ging (hoogst bereikbare pas van Europa) liep die nog net zo goed op 3200m hoogte. Misschien iets minder vermogen, maar starten en lopen zonder gedoe.

Ik snap het ook niet die oude toei hoor. Alle arme landen rijden op goedkope chinese fietsen met elektronische ontsteking en vaak ook injectie. Maar goed..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fazertje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:11
een vraag, hoe vaak gaat een moderne motor kapot? en hoe vaak ging die oude meuk kapot?
vroeger was het al normaal dat je regelmatig sleutelde tussen de beurten van 6000 km
Moest je technische kennis hebben om een beetje betrouwbaar het hele jaar rond te kunnen rijden.
Nu rijd iedere technische NOOB zonder vuile handen motor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Weet iemand een leverancier die koffer(set)s levert voor mijn antieke CB'tje? Bouwjaren 1994-2003 dus. Als ik op internet zoek kom ik steeds verwijzingen naar de nieuwere CB's tegen en krijg niks gevonden voor de oude modellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
Heb net die 2de aflevering van jeukende laarzen gekeken.
Ding is zo samengesteld dat het wel betrouwbaar blijft lopen.
Denk wel dat ze regelmatig olie moet bijvullen als ik die gozer hoor praten over extra ruime tolerantie s tussen zuiger en cilinder.
Maar verder kan er niet veel mis meer aan.
Laag vermogen, alles nieuw, enz.

Gezien wat er aan de muur hing in die werkplaats, wat hij gebouwd heeft..
Als je dit zou moeten kopen red je niet met 15k.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
HTT-Thalan schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 21:29:
Weet iemand een leverancier die koffer(set)s levert voor mijn antieke CB'tje? Bouwjaren 1994-2003 dus. Als ik op internet zoek kom ik steeds verwijzingen naar de nieuwere CB's tegen en krijg niks gevonden voor de oude modellen.
Ik verwacht dat je bij Hepco & Becker wel een specifiek kofferrek kunt vinden. Daar kunnen dan weer diverse koffers aan gehangen worden.
Als het ook een (universele) tas mag zijn, zou ik eens bij SW-Motech kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
DrivinUCrazy schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 22:06:
[...]

Ik verwacht dat je bij Hepco & Becker wel een specifiek kofferrek kunt vinden. Daar kunnen dan weer diverse koffers aan gehangen worden.
Als het ook een (universele) tas mag zijn, zou ik eens bij SW-Motech kijken.
https://www.hepco-becker.de/en/meinbike/honda/cb-500-s-1993

_O-.

Afbeeldingslocatie: https://www.hepco-becker.de/media/d5/3c/77/1639743159/5031030001_frontschutzbuegel_71537c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.hepco-becker.de/thumbnail/83/e7/2d/1639743216/5041030001_heckschutz_7ef30c_1920x1920.jpg

Ze verkopen gewoon nog steeds de 'les' beugels!

Maar ze hebben inderdaad een kofferrek!

Afbeeldingslocatie: https://www.hepco-becker.de/media/31/ca/ff/1639743126/650103_0001_komplettraegerf1305.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 08-10-2024 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 21:29:
Marktplaats evt?

Ik zoek ook nog een topkoffer voor de Diversion maar die blijkt tot nu toe niet meer zo ruim leverbaar als toen ik m'n vorige Diversion 900 nog had... Geen haast mee maar bij zo'n bankstel motor hoort natuurlijk minimaal een topkoffer :) Heb er nu wel een Hepco&Becker rekje op gezet maar echt mooi vind ik 't niet en er staat ook op "max load 5KG" dus dat schiet ook niet echt op. Geen plannen om er gigantische gewichten mee te vervoeren maar die 5KG haal je wel als je eens een paar boodschappen in de topkoffer pleurt onderweg naar huis :P En da's dan nog zonder de koffer mee te rekenen in die 5KG...

Het bankstel staat alweer een tijdje in de schuur trouwens. Heb hem een keer binnen geduwd vanwege een komende storm des doods die uiteindelijk niet meer voorstelde dan 3 windstoten* en een klapje onweer :') en daarna eigenlijk niet meer aan rijden toe gekomen. Laatste rit was dan wel weer 300km, dat dan weer wel. Nu nog een dag mooi weer én tijd hebben, dan ga ik nog ff een stukkie want als we straks weer pekel gevaar hebben blijft-ie sowieso binnen. 23 jaar oud en nog nooit een spatje pekel gezien, dat wil ik graag zo houden :) Misschien weer eens verder zoeken naar een pekel brommertje :+

* een kilometer of 20 verderop waren wel bomen op auto's gevallen en daken van huizen gewaaid enzo.. Dat wel.

[ Voor 49% gewijzigd door Destruction op 08-10-2024 13:16 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Kreeg net een foto'tje door via de bedrijfsaccount van de motordealer...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oq2AEW8LqhLPN8S47mdYyPbg4mg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IwqXB39QLwjKmWwru2aPAmkg.jpg?f=fotoalbum_large

Ziet er naar uit dat ze half werk doen :+.

Maar wat een k*tklus hey :X. Wel tof dat ze updates sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 00:25

iMars

Full time prutser

HTT-Thalan schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:58:

[Afbeelding]

Yup, maat van me reed vroeger ook op zo'n BMW,... Even onderhoud en koppelingsplaten vervangen ... De foto laat zien waarom deze rekeningen zo duur zijn... |:(

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 23:22

[Afbeelding]

Ziet er bekend uit… zo zag mijn RT er ook uit, halverwege het proces van koppeling vervangen

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:26

[Afbeelding]

Gevalletje je mo staat op de brug, de tor staat tegen de muur?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kars

[Afbeelding]

:o
Het doet me een beetje denken aan een half muisje wat onze kat laat liggen als 'ie weer eens wat buiten de deur heeft lopen vreten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
MerijnB schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:42:
[...]

Gevalletje je mo staat op de brug, de tor staat tegen de muur?
Bijna wel ja :P.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-WZCUPThomKGYFXCw-d2G5E9VTo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xMra8EeqFrUsLhMI8PshgPf3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

[Afbeelding]

Mijn vaste monteur stuurt me ook altijd updates. Even een foto van het moment waarbij de meeste onderdelen er af zijn, of als de kleppen worden gecheckt even het notitieblaadje met de klepspeling; dat soort dingen.
Bij de dealer (die 2 die ik ken) mag je niet eens door het raam naar binnen kijken. Dat je niet wil dat iedereen op je vingers kijkt snap ik nog, maar ik vind het wel getuigen van (zelf)vertrouwen als je een klant gewoon een blik op je werk geeft.
Open keukens in restaurants vind ik in dat opzicht ook gaaf. Het MOET schoon zijn, het MOET er ordelijk aan toe gaan, het MOET als een geoliede machine lopen. Datzelfde aspect vind ik hier ook van toepassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:27
Zie zojuist dat Chromeburner falliet is verklaard: https://nieuwsmotor.nl/ni...urner-failliet-verklaard/

Dacht eigenlijk dat dat best redelijk liep... hoewel ik er zelf maar erg matig geholpen ben eerder dit jaar. Vond er een vreemd sfeertje hangen. Was misschien een teken aan de wand :X

[ Voor 6% gewijzigd door Thedr op 08-10-2024 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[Afbeelding]

Mooi :Y

Beste situatie eigenlijk, jammer dat het je tijd kost maar iig geen geld. En je hebt er een frisse motor voor terug straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
noes schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 17:28:
[...]

Mooi :Y

Beste situatie eigenlijk, jammer dat het je tijd kost maar iig geen geld. En je hebt er een frisse motor voor terug straks.
Ik verwacht dat het wel íets gaat kosten want nu de boel toch helemaal uit elkaar ligt heb ik de spullen voor een grote beurt, die ik gepland had, gewoon binnen gegooid en dat pakken ze mee. Dus behalve een nieuwe koppeling heb ik straks ook nieuwe bougies, filters, en vloeistoffen incl cardan en bak. Banden zijn nog vrij nieuw en hij had al nieuwe remmerij gekregen dus ik kan een flinke tijd vooruit nu.

Bovendien wil ik nog een helm halen :P maar ik wacht even op een strakke aanbieding. Ik heb mijn zinnen gezet op de RPHA91 van HJC en online kun je een korting krijgen van 50e bovenop de al strakke prijs, om een HJC (Sena) 50B comm setje wat perfect bij de helm hoort. Dat maakt dat de hele combi 699 euro kost, niet slecht maar ik hoop stiekem ergens een outlet of black friday aanbieding te gaan vinden. Via een SR10 box kun je die set bovendien op een portofoon aansluiten en dan heb je gelijk een PTT knop op je stuur zitten. Ideaal.

[ Voor 28% gewijzigd door HTT-Thalan op 08-10-2024 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 15:48
HTT-Thalan schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 17:34:
[...]
Bovendien wil ik nog een helm halen :P maar ik wacht even op een strakke aanbieding. Ik heb mijn zinnen gezet op de RPHA91 van HJC en online kun je een korting krijgen van 50e bovenop de al strakke prijs, om een HJC (Sena) 50B comm setje wat perfect bij de helm hoort. Dat maakt dat de hele combi 699 euro kost, niet slecht maar ik hoop stiekem ergens een outlet of black friday aanbieding te gaan vinden. Via een SR10 box kun je die set bovendien op een portofoon aansluiten en dan heb je gelijk een PTT knop op je stuur zitten. Ideaal.
Nou wellicht binnenkort bij de faillissementsverkoop/-veiling van Chromeburner :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Hompu schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 17:54:
[...]

Nou wellicht binnenkort bij de faillissementsverkoop/-veiling van Chromeburner :+
Misschien.... website is uiteraard down maar de zoekresultaten zeggen wel dat ze HJC dealer waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Die helm wordt fluor geel neem ik aan? ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan
kneusteun schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:25:
Die helm wordt fluor geel neem ik aan? ;)
Uiteraard. Anders past het niet bij mijn jas, en je scoort er ook meer brownie points mee bij het examen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

[Afbeelding]

Zulke foto's heb ik ook gehad van mijn motor.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uCwohhfPQhj0ozZjz4CWcqXJlLo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/syeqHB3niRsTgBAgnx5IeG8a.jpg?f=fotoalbum_large
Foto gemaakt met een aardappel :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zuOettVkbZHUOhsBLdhAPQdxXA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8zarF7dtHTjsegppAi0iN4fb.jpg?f=fotoalbum_large

Verschilletje was toen wel dat die motor pas net een paar 100 kilometer had gereden.
Dus updates leuk maar niet als je net 2 weken daarvoor 13k hebt af getikt voor een nieuwe motor |:( 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Bommes schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 08:17:
[...]

Zulke foto's heb ik ook gehad van mijn motor.
[Afbeelding]
Foto gemaakt met een aardappel :o

[Afbeelding]

Verschilletje was toen wel dat die motor pas net een paar 100 kilometer had gereden.
Dus updates leuk maar niet als je net 2 weken daarvoor 13k hebt af getikt voor een nieuwe motor |:( 8)7
Ik zou willen zeggen overweeg eens een kwaliteitsmerk maar daar hoor ik nu zelf ook niet meer bij :+.
Pagina: 1 ... 86 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.