Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.204 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-09 11:55

Hegeman

Weet van alles wat

CarpeVentum schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 09:17:
[...]

Top, ik had al een shortlist gemaakt, maar je kunt nergens echt alles passen helaas. Ik ga denk ik naar Motorkledingstore in Capelle, daar hebben ze in ieder geval een aantal in mijn maat.
  • Alpinestars Web GTX
  • Alpinestars Andes v2 Drystar
  • Alpinestars SP-X Boa Drystar
  • Daytona Road Star GTX
  • Sidi Adventure
  • Alpinestars XT-8 Gore-Tex
  • Alpinestars rt-8 gtx
Het is een flinke lijst, maar een aantal wil ik vooral gewoon even aangehad hebben om het te ervaren. Als iemand nog andere tips heeft, laat het zeker weten!

Heb op dit moment een oude Alpinestars laars die lijkt op de simpele Web GTX, maar die bleek na maandagmiddag totaal te verzuipen aan de linkerkant. Gezien de herfst begonnen is zijn droge en warme voeten dus wel gewenst :)
Heb zelf nu een half jaar de TCX Clima surround GTX boots, daar ben ik ook erg over te spreken. Weet nog niet hoe goed ze zich houden in de kou, maar de combi van rits en klittenband als sluiting was voor mij vereist. Dat werkt heel prettig, misschien kun je deze ook nog op je lijstje zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25

iMars

Full time prutser

Jolke schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 11:53:
[...]

Luchtfilter verstopt?
Carbs verstopt?
In de tank/brandstofslang gekeken of er viezigheid blijft hangen?
Carbs heeft de v-strom niet, die hebben zo ver ik weet allemaal injectie.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

HTT-Thalan schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 11:27:
[...]

Zeer netjes! Ziet er ook wel uit als een comfortabele motor met deze bezigheden?
Ja, de mt07 is best wel wendbaar , wordt volgens mij ook best wel vaak gebruikt als lesmotor tegenwoordig.
Filmpjes maken van jezelf als je dit soort dingen doet is altijd wel informatief vind ik, zie je ook je lichaamshouding bijvoorbeeld en zo zie ik dat ik nog wat meer moet tegenleunen bij lagere snelheden.

[ Voor 24% gewijzigd door Metro2002 op 02-10-2024 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:21
Hegeman schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 12:43:
[...]

Heb zelf nu een half jaar de TCX Clima surround GTX boots, daar ben ik ook erg over te spreken. Weet nog niet hoe goed ze zich houden in de kou, maar de combi van rits en klittenband als sluiting was voor mij vereist. Dat werkt heel prettig, misschien kun je deze ook nog op je lijstje zetten.
Ik vind mijn huidige laarzen inderdaad wel warm in de zomer, dus snap dat ventilatie interessant is. Alleen... Dan zou ik het liever omdraaien: net warm genoeg in de winter en als het echt te warm is voor de zomer koop ik daar wel wat lichters voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:09
GSX-MAN schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 22:24:
[Afbeelding]

Hoe overtuig ik ze ervan dat die fiets niet in hun hotel/museum thuishoort, maar in mijn garage? >:) :9~
Ik zou ze vertellen dat zo een machine toch wel minstens 2x per maand goed toeren moet maken en dat van het stilstaan de banden ook niet beter worden.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

ozzynator schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:26:
[...]

Ik zou ze vertellen dat zo een machine toch wel minstens 2x per maand goed toeren moet maken en dat van het stilstaan de banden ook niet beter worden.
Ja, goed punt. Ik denk dat ik, gezien de collectie, een baantje daar moet zien te krijgen om dat te doen.

Maar helaas, ik zit gewoon achter een bureau.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 08:57
Barista schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 09:37:
Ik heb die Sidi Adventure 2 laarzen. Kraken wel als je loopt en ze zijn vrij lomp. Maar ik neem het voor lief vanwege de bescherming die ze bieden. Inmiddels zo'n 7j in gebruik en ze werken nog prima. Let wel: ben een mooi weer rijder, vandaar dat ze extra lang mee gaan.
Ik heb een paar leatt's 4.5 die kraken en piepen alsof ze elk moment uit elkaar vallen, maar die zitten 10x beter dan de alpinestars andes boots, die dingen geven pijn na 3 uur, niet veel maar het is toch irritant.

Terwijl ik eerst verwacht had dat die MX laarzen echt heel kut zijn, kan ik er rustig een dag op lopen zonder een centje ongemak, behalve dat iedereen je aankijkt als je komt aanpiepen en kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 20:35

voz

De echte kenner

kneusteun schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 08:09:
[...]

Ah nog een tukker!
Tubbergen the place to be _/-\o_
Herkende je de motorzaak? Ik kom zelf uit Enschede maarja, de motor stond in Tubbergen dus moest die daar ook maar gekocht worden... :)

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
voz schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 14:54:
[...]

Herkende je de motorzaak? Ik kom zelf uit Enschede maarja, de motor stond in Tubbergen dus moest die daar ook maar gekocht worden... :)
Opgegroeid in Tubbergen, nu ook in Enschede gestrand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:15
kneusteun schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 14:16:
[...]

Ik heb een paar leatt's 4.5 die kraken en piepen alsof ze elk moment uit elkaar vallen, maar die zitten 10x beter dan de alpinestars andes boots, die dingen geven pijn na 3 uur, niet veel maar het is toch irritant.

Terwijl ik eerst verwacht had dat die MX laarzen echt heel kut zijn, kan ik er rustig een dag op lopen zonder een centje ongemak, behalve dat iedereen je aankijkt als je komt aanpiepen en kraken.
Zo heb ik dat met m'n 'nieuwe' (paar maandjes oud) Gaerne Dakar laarzen. Van die flinke jongens met extra versteviging. Alleen dat piept en kraakt als een malle als je loopt... Heb ze gister eens goed gepoetst en wat ptfe spray tussen de 'bewegende' onderdelen gespoten. Hopelijk helpt dat. Hopelijk binnenkort eens de kans om te testen met een lekker tour ritje... Maar met zo'n weer als dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spark plug vervangen (links nieuw, rechts oud):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0vIpdgX33hc5r0u6-tbn5W1-6_Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZdZ6htJAwyGK4aXqedhR656v.png?f=fotoalbum_large

Nu ben ik geen expert, maar als ik hier naar kijk, betekend dat hij lean loopt (wat een bekend issue is met de E5 versie, zeker met een highflow airfilter..)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-s2YBZegb5ymdQohCldNVLasz6w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UbtT418Tw5OaGXiqHnfanthc.png?f=user_large

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ToolkiT schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 17:16:
spark plug vervangen

Nu ben ik geen expert, maar als ik hier naar kijk, betekend dat hij lean loopt (wat een bekend issue is met de E5 versie, zeker met een highflow airfilter..)
Helaas zegt dat weinig buiten dat de motor op een bepaald werkingspunt te arm loopt. Om dat te corrigeren zal je moeten meten.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
mamorunl schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 07:26:

Tank had ik dus helemaal leeggegooid, daarna nieuwe brandstof er in en doorstarten, toen wou die wel. Bleef ook draaien, maar zodra ik wilde rijden was t snel weer gedaan.
En na het stilvallen wilt hij wel snel weer starten of is het wachten?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chevy454 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 17:29:
[...]

Helaas zegt dat weinig buiten dat de motor op een bepaald werkingspunt te arm loopt. Om dat te corrigeren zal je moeten meten.
dus idd te arm??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:53
Pyr0_ schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 17:08:
... Hopelijk binnenkort eens de kans om te testen met een lekker tour ritje... Maar met zo'n weer als dit...
Komende zaterdag kon het nog wel eens lekker weer worden. Maar het kan nog alle kanten op met de voorspellingen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1P8a1AXFJgkZ9-vYE6Fjcodmgx4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6jQsanVsOTYRhO3wKIGuqfOw.jpg?f=fotoalbum_large

Hoera, de postbode bracht iets mee!

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Laatst online: 21:21
Vandaag verschillende laarzen gepast, een aantal bevindingen:
1. Als simpele woon-werk verkeer rijder passen de enduro-style laarzen zoals de Alpinestars Toucan Gore-Tex mij niet. Vind ze te stijf en toch teveel gedoe met aantrekken door de clips. Wel erg solide, liep ook prima, maar voelt niet heel lekker. Toch verpest door jarenlang slappe laarzen dragen denk ik.
2. De Alpinestars SP-X Boa Drystar zit fijn, maar ik was niet echt onder de indruk van de kwaliteit van het materiaal en de afwerking. Boa-sluiting was fijn en vertrouw ik wel, maar de rest van de laars voelde erg dunnetjes, alsof ik m over 2-3 jaar al heb afgesleten.
3. De Alpinestars Web GTX lijkt megaveel op wat ik nu heb. Maar het voelt wat te losjes allemaal; hiel beweegt ook vrij omhoog. Op zich comfortabel, maar misschien toch wat te flexibel. Wel precies wat ik gewend ben, maar iets meer solide zou wel fijn zijn.
4. Tja, dan komen we bij de Daytona Road Star GTX. Niet het meest sexy, maar zit wel goed. Gek genoeg wel een maat kleiner dan normaal, dus ze lijken ruim te vallen. Dubbele rits is even wennen, maar dat komt wel goed verwacht ik. Ik verwacht ook dat de pasvorm beter gaat worden omdat het wel ietsje zal inlopen. Volgens mij kwalitatief ook erg goed. Ik denk dat deze het moet gaan worden en dan evt. luchtige sneakers/laarsjes voor in de zomer, maar dat kan altijd nog.

Zijn er hier mensen met ervaring met de Daytona Road Star?

[ Voor 8% gewijzigd door CarpeVentum op 02-10-2024 20:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:26
Ik heb mijn paar Daytona al 13 jaar denk ik, zitten nog steeds lekker en de rits doet het ook nog goed, ik gebruik alleen de buitenste rits. 1 keer in de 3 jaar doe ik er een keer zwarte poets op en verder kijk ik er niet naar om. Ik verwacht er zeker nog jaaaaren mee te kunnen doen. Ik draag ze het gehele jaar rond. Waterdichtheid kan ik geen uitspraak over doen, zo vaak wordt ik niet nat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:25
HTT-Thalan schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 07:27:
[...]

[Afbeelding]

[...]

Als iets of iemand stopt met eten zijn ze óf depressief óf stervende. Take your pick, maar ik zou een andere motor kopen :+.
Dat is ook waar ik aan zit te denken, nu eerst winterperiode dus t is sowieso voorbij voor mij.

Iemand nog interesse in een? Voor weinig geld mag je m hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
Chevy454 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 17:32:
[...]

En na het stilvallen wilt hij wel snel weer starten of is het wachten?
Na t stilvallen is t ook echt voorbij en moet je hem eerst 2 minuten doorstarten voordat je iets krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:21
mamorunl schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 01:29:
[...]

Na t stilvallen is t ook echt voorbij en moet je hem eerst 2 minuten doorstarten voordat je iets krijgt.
Klinkt als verzuipen...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y_mnDr5iO9Isw0OLk8cHkVRqrSQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p91JUfxfMs7Afg3Y0ruGzZ6I.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb mijn eerste kandidaat geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
DrivinUCrazy schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 19:13:
[...]

Komende zaterdag kon het nog wel eens lekker weer worden. Maar het kan nog alle kanten op met de voorspellingen.
Jammer genoeg moet ik zaterdag werken. Misschien zondag maar dat is m'n enigste vrije dag in 9 dagen werken. Wss niet zo'n goed plan om dan een flinke rit te doen, is uiteindelijk toch best vermoeiend. En weekend erop wordt op 't moment alleen maar regen voorspeld... |:(

Om het nog even on-topic te houden, ik moet eens gaan kijken naar een nieuwe broek. Ik heb een goede regenbroek dus het hoeft niet persé uber waterdicht te zijn, buiten het feit dat ik best een mooi weer rijder ben ondertussen. Liefst iets wat geschikt is voor meerdere seizoenen, al dan niet door middel van uitneembare thermo voering en/of ventilatiepanelen die open kunnen. Budget tussen de 200-250 zou voldoende moeten zijn lijkt me. Iemand nog tips, waar op te letten of een winkel waar ik een koopje kan slaan?

Edit: bij bikeroutfit hebben ze de Rev'it - Trousers Neptune 3 GTX in de aanbieding als rev'it samples. Alleen de maat is altijd de vraag...

[ Voor 9% gewijzigd door Pyr0_ op 03-10-2024 09:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:49

charrel

Cortisol4life..

mamorunl schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 00:04:
Nou, mijn V-strom vind alles niet leuk meer.. waardoor ik het ook niet leuk meer vind en denk dat ik m maar weg ga doen.

Heb de hele tank leeggegooid met brandstof, hij wil dan wel doorstarten, maar na een meter of 20 gaat ie langzaam uit en start dan ook niet weer. Vorig jaar al veel brandstofschoonmaakspul er in gegooid en alleen maar V-Power getankt. Geen idee wat het probleem is.
Geen tps sensor stuk of iets dergelijks? Vriend van me had ongeveer hetzelfde met zijn woon werk hoer. Amper onderhoud...toen was zijn benzinepomp slecht.
https://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,7061.0.html

[ Voor 3% gewijzigd door charrel op 03-10-2024 09:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 10-09 23:43
Pyr0_ schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 09:27:
[...]

Edit: bij bikeroutfit hebben ze de Rev'it - Trousers Neptune 3 GTX in de aanbieding als rev'it samples. Alleen de maat is altijd de vraag...
Ik ben gelijk gaan kijken want ik ben al 2 keer geslaagd met zo'n Rev'it sample, 2 x een jas in maat L voor half geld. Deze broek lijkt me echt wel wat maar eigenlijk hoef ik het niet te proberen; mijn middel is wel maat L maar mijn benen zijn echt langer dan 'standaard' (al vaker geprobeerd bij Rev'it).... Ik ga mezelf die teleurstelling besparen 8) .
Ik zou 'm gewoon bestellen en passen; bikeroutfit is erg snel met terugbetalen bij een retourzending.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kars
  • Laatst online: 19-09 13:24
mamorunl schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 01:29:
[...]

Dat is ook waar ik aan zit te denken, nu eerst winterperiode dus t is sowieso voorbij voor mij.

Iemand nog interesse in een? Voor weinig geld mag je m hebben :D
Maar even als interesse; wat is er allemaal al/mee gebeurd?
Ik bedoel, als mijn motor een issue heeft en ik kom er zelf niet uit, dan breng ik 'm weg en wil ik graag weten wat het kost om het te fixen.

No offence, maar je post leest een beetje als "ik heb de batterijen van m'n afstandsbediening gewisseld, nu gaat ie niet meer aan dus ik ga een nieuwe kopen". En iemand neemt 'm over en komt erachter dat de batterijen er verkeerd om in zitten :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Ik herken het wel, zo heb ik ook nog een Caponord staan met een paar onduidelijke issues waar ik destijds geen zin meer in had om er tijd, geld of energie in te stoppen. Ding staat jammer genoeg nu een beetje weg te rotten tot ik tijd (en de fysieke ruimte) heb om hem uit elkaar te trekken :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 09:14
mamorunl schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 07:26:
[...]

Grapjas :9

Tank had ik dus helemaal leeggegooid, daarna nieuwe brandstof er in en doorstarten, toen wou die wel. Bleef ook draaien, maar zodra ik wilde rijden was t snel weer gedaan.
Zou bij de basis beginnen. Lucht, brandstof, vonk..

Er moet van dat alles voldoende zijn om 'm goed te laten lopen. Eerste gedacht is dat het aan de brandstof kan liggen lijkt mij niet vreemd, aangezien hij wel loopt. Bij injectie of carburatie moet er nog steeds voldoende brandstof tot ontbranding gebracht worden.. Begrijp uit een ander bericht dat het injectie is op dit blok. Dan is de volgende vraag komt er genoeg brandstof beschikbaar als je het 'gas' opendraait. Achterliggende redenen oa.: Geeft TPS onjuiste waarden door, zijn de injectoren vuil, geeft brandstofpomp wel voldoende druk of toch een brandstoffilter dat te ver verstopt zit met rommel.

Succes met de zoektocht.

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:44
Gisteren is mijn vrouw gaan proefrijden op een Honda SV650 A bij Goedhart vandaan (als ik het goed heb begrepen.) Zwart met witte tank en rood frame en velgen. Mooi ding.
Misschien toch ook volgend jaar een beginnen met proeflessen motor. Al is het maar om veilig met zijwieltjes (:+) te rijden zoals zij liefkozend zegt (Piaggio), maar wie weet bevalt het wel en komt er een echte motor.
Ik vroeg aan haar waar ze als ik motor zij rijden op zou zien zitten en dat er uberhaupt een antwoord kwam vond ik wel super lief. Meer rechtop zittend. Maar voorlopig mag ze prima met vrienden gaan rijden. Genoeg vrienden met motoren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:51
Arunia schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 14:05:
Gisteren is mijn vrouw gaan proefrijden op een Honda SV650 A bij Goedhart vandaan (als ik het goed heb begrepen.) Zwart met witte tank en rood frame en velgen. Mooi ding.
Misschien toch ook volgend jaar een beginnen met proeflessen motor. Al is het maar om veilig met zijwieltjes (:+) te rijden zoals zij liefkozend zegt (Piaggio), maar wie weet bevalt het wel en komt er een echte motor.
Ik vroeg aan haar waar ze als ik motor zij rijden op zou zien zitten en dat er uberhaupt een antwoord kwam vond ik wel super lief. Meer rechtop zittend. Maar voorlopig mag ze prima met vrienden gaan rijden. Genoeg vrienden met motoren.
Die zijwieltjes zijn maar schijnveiligheid hoor, je bent net zo kwetsbaar als op een tweewieler. Voor de meesten is een eerste proefles genoeg om meteen door te willen, gewoon boeken dus en gaan :) Lekker die winter door knallen met lessen, want als je in rotweer kunt rijden, heb je het straks als mooiweerrijder helemaal makkelijk. (het vroor 2 graden toen ik moest afrijden)

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:51

Vrijdag

De Zwarte

Zal een Suzuki SV650 zijn denk ik ;)

Maar leuk te lezen! En wat @geert_s zegt: als jullie willen (en kunnen) gewoon nu beginnen. Leren rijden als het koud, nat, winderig of dit alles gecombineerd is juist goed voor voertuigbeheersing. Daarbij, als je nu begint is het waarschijnlijk dat je afrijdt zo rond het voorjaar volgend jaar. Dan kan je meteen goed voorbereid de zomer tegemoet rijden.

Tenzij je net als ik een mooi weer poser bent. Dan maakt het niet uit :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
noes schreef op maandag 30 september 2024 @ 20:10:
[...]

Met een GS of RT gaat dat nog prima, maar met de K1600GT wordt het wel wat lastig ;)
Geprobeerd nu de wielen er weer inzitten, het is te doen maar voelt niet heel prettig aan. Draaien gaat alleen tegen de klok in, en er komt wel erg veel spanning op de standaard zo. De tegels worden er ook niet heel blij van :+

De tank was wel tot de rand vol wat niet zal helpen, maar ik denk dat er toch iets van een motormover of draaischijf komt straks.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
SV650 kan je echt dikke lol mee hebben, lekker makkelijk blok (v twin _/-\o_ ) en met de juiste uitlaat is dat geluid ook :9~
Hier ligt er een arrow onder en dat ding heeft een mooiere grom dan de T7 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:51
Chakotay schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 14:52:
[...]

Geprobeerd nu de wielen er weer inzitten, het is te doen maar voelt niet heel prettig aan. Draaien gaat alleen tegen de klok in, en er komt wel erg veel spanning op de standaard zo. De tegels worden er ook niet heel blij van :+

De tank was wel tot de rand vol wat niet zal helpen, maar ik denk dat er toch iets van een motormover of draaischijf komt straks.
Bierviltje onder je standaard?

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 13:21
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Koffiebruin is toch waar je naar opzoek bent? Dat plaatje laat een 'optimal' variant zien maar als je bougie zo wit is, gaat het niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barista schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 15:39:
[...]

Koffiebruin is toch waar je naar opzoek bent? Dat plaatje laat een 'optimal' variant zien maar als je bougie zo wit is, gaat het niet goed.
ja dat dacht ik ook.. beetje raar als het wit blijft als je benzine verbrand..
Ik denk dat de mijne dus redelijk ok waren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Niet zo spannend toch? wat wel opvalt is dat er materiaal van de massa én center elektrode weg lijkt te zijn (het zijn geen grote stukken, maar toch)
Je gap is dus lang niet meer zoals fabriek af :)

[ Voor 3% gewijzigd door SniperGuy op 03-10-2024 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SniperGuy schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 16:11:
[...]

Niet zo spannend toch? wat wel opvalt is dat er materiaal van de massa én center elektrode weg lijkt te zijn (het zijn geen grote stukken, maar toch)
Je gap is dus lang niet meer zoals fabriek af :)
Ze zater er vanaf nieuw in vermoed ik.. dus 20K mijl.. en geadviseerde interval was 18K last ik laatst.. dus dat zou dat wel kunnen verklaren.. hoog tijd voor vervanging dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 13:58
CarpeVentum schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 20:26:

Jep, ik heb ze ook, afgelopen voorjaar gekocht.
Bevallen prima en de extra rits is wel fijn want dan sluit ie beter aan bij je been. Ook loop je dan niet met alle kracht te hengsten aan één rits.
Inlopen was wennen en had er in het begin echt de pleuris in omdat ik dacht dat het miskoop was. Maar het heeft intussen zoveel meer comfort dan mijn Revits die ik hiervoor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CarpeVentum schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 20:26:
Vandaag verschillende laarzen gepast, een aantal bevindingen:
1. Als simpele woon-werk verkeer rijder passen de enduro-style laarzen zoals de Alpinestars Toucan Gore-Tex mij niet. Vind ze te stijf en toch teveel gedoe met aantrekken door de clips. Wel erg solide, liep ook prima, maar voelt niet heel lekker. Toch verpest door jarenlang slappe laarzen dragen denk ik.
2. De Alpinestars SP-X Boa Drystar zit fijn, maar ik was niet echt onder de indruk van de kwaliteit van het materiaal en de afwerking. Boa-sluiting was fijn en vertrouw ik wel, maar de rest van de laars voelde erg dunnetjes, alsof ik m over 2-3 jaar al heb afgesleten.
3. De Alpinestars Web GTX lijkt megaveel op wat ik nu heb. Maar het voelt wat te losjes allemaal; hiel beweegt ook vrij omhoog. Op zich comfortabel, maar misschien toch wat te flexibel. Wel precies wat ik gewend ben, maar iets meer solide zou wel fijn zijn.
4. Tja, dan komen we bij de Daytona Road Star GTX. Niet het meest sexy, maar zit wel goed. Gek genoeg wel een maat kleiner dan normaal, dus ze lijken ruim te vallen. Dubbele rits is even wennen, maar dat komt wel goed verwacht ik. Ik verwacht ook dat de pasvorm beter gaat worden omdat het wel ietsje zal inlopen. Volgens mij kwalitatief ook erg goed. Ik denk dat deze het moet gaan worden en dan evt. luchtige sneakers/laarsjes voor in de zomer, maar dat kan altijd nog.

Zelf geen ervaring mee, weet wel dat de britse motor politie al jaren Daytona aan heeft..
https://www.motolegends.com/motorcycle-boots/daytona
"Daytona Travelstar Pro GTX, a boot that was created specifically for use by the UK police and the military."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 09:06

FeaR

In GoT we trust

Vorige week gepland om op de Veluwe te touren, dus de dB-killers moesten gemonteerd worden. Waar monteren uiteindelijk lukte door de dB-killers er met een rubber hamer in te slaan, bleek verwijderen een half uur werk voor de garage.

Van wat Google mij vertelde werd bevestigd door de garage: bovenstaande is niet normaal maar het komt zeker vaker voor.

Alleen, wat is de oplossing? Ikzelf dacht aan de dB-killers opschuren op de plekken waar ze stroef lopen (is nu goed te zien). Volgens de garage was dat geen goede oplossing omdat de killer dan kan gaan rammelen. Voor mijn gevoel zit er tussen "met een hamer er in slaan" en "zo los dat het rammelt" nog wel een gebied wat te bereiken moet zijn. Rammelen lijkt me sowieso niet/minder van toepassing omdat de killer met een bout vast wordt gezet?

Originele dB-killers van Akrapovic in Akrapovic Hexagonal slip-on onder een Aprilia Tuono Factory uit 2009 :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
FeaR schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 17:51:
Waar monteren uiteindelijk lukte door de dB-killers er met een rubber hamer in te slaan (...)
Je had het al opgelost volgens mij :P.

Acties:
  • +15 Henk 'm!
FeaR schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 17:51:
Alleen, wat is de oplossing? I
gewoon de dB-killer ering laten zitten??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:29

jeroenathome

Een regel tekst

Zoals Tookit het zegt. Laat die dingen gewoon zitten. Scheelt ook een hoop commentaar onderweg vanwege het extra geluid.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:15
@FeaR Gebruik wat silicone spray als je het weer erin doet. Daarnaast moeten de contactoppervlaktes brandschoon zijn en recht zijn, dan is erin doen en eruit halen een eitje.

[ Voor 5% gewijzigd door cyntax op 03-10-2024 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 09:06

FeaR

In GoT we trust

cyntax schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 18:32:
@FeaR Gebruik wat silicone spray als je het weer erin doet. Daarnaast moeten de contactoppervlaktes brandschoon zijn en recht zijn, dan is erin doen en eruit halen een eitje.
Thnx!

De dempers zelf heb ik niet schoongemaakt. De dB-killers kwamen nieuw uit verpakking, waren niet bij de motor geleverd dus los besteld. Maakt mogelijk de niet gehele fit ook verklaarbaar? Geen idee hoe zoiets compleet af fabriek wordt getest en geleverd. Qua rechtheid, volgens mij zit dat wel goed, geen zichtbare schade.

Andere tip die ik nog kreeg was polijsten, zou de combinatie met brandschoon wel makkelijker maken dan het ruwere oppervlak nu.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
Vandaag toch maar die Rev'it Neptune 3 GTX broek besteld, als rev'it sample. Een (bijna) 500e broek voor de helft... Maatje L zal volgens de maattabel nét wel, nét niet passen dus dat wordt niet teveel eten morgen en van te voren even goed naar de wc gaan... :7 Grapjes terzijde, hoop wel echt dat ie past, dan zou ik echt klaar zijn voor een lange tijd qua broek. Net even gekeken naar bijpassende jas... 600e... :X hopelijk die ook een keer als sample scoren dan!

[ Voor 13% gewijzigd door Pyr0_ op 03-10-2024 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:20
Ik heb de rev it vertical gtx broek. Gelamineerd, goretex en uitneembare voering. Reed zelfs nog zeer aangenaam deze zomer bij temperaturen van 30 graden. En is volledig waterdicht. Kost wel 337 euro, momenteel bij RAD.
Als winter/tussenseizoenlaarzen de daytona road star gtx. In de zomer zijn deze wel te warm. Heb destijds wel per ongeluk de Wide variant gekocht voor brede voeten, maar zelfs dan is het comfort onvoorstelbaar. En volledig waterdicht. Kost wel wat(lees:stinkduur), maar ik had genoeg van natte voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Ohja, motorlaarzen. Ik heb een tijd geleden op MP de TCX Hub WP op de kop getikt voor maar liefst 60 euro. Een van de betere koopjes van het jaar geweest. Zagen er als nieuw uit, en na tig keer dragen zien ze dat er nog steeds. Zitten prima, je wilt er geen kilometers mee wandelen, maar blokje om met moeders en de hond ging prima. Worden geadverteerd als waterdicht, nog niet écht getest, maar vermoed dat wel goed zal zitten. Aanradertje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Okay ik slinger hem er nog even in :P. Ik moet echt binnenkort wat op gaan zetten bij de KVK en heb het vooronderzoek al grotendeels klaar. Ik moet vooral die pakkende naam nog hebben. Via het CBR kan ik ook checken of een naam al bestaat. Wat ik wil vermijden is 'rijschool <achternaam>' want dat vind ik echt niet pakkend, maar het moet wel een beetje 'kunnen'.

Rijschool 'Chef' (naam van mijn hond) is al bezet. En ook de lamme suggesties van mijn familie zoals 'toet' en 'zoef'. Ik ben gek van Zweden dus één van mijn zussen vond dat zweeds voor auto 'bil' is (maar dan uitgesproken als 'biel' en kwam toen met 'rijschool de biel' :').

Toen kwamen de suggesties in combinatie met mijn hobby (houtbewerken) zoals Rijschool Eiken niet Zeiken of 'wood and wheels'.

Minder slecht vond ik ideëen als 'Baardig en / maar Vaardig', schijnbaar is er een popi koffietent in NL die "Man met Bril koffie" heet dus toen kwam mijn vader met "SVENDERIJLESMAN" (Ik heet Sven). "Baard een Bestuur", "Baardig en Beheerst"... Voordeel aan 'Rijschool de Bil' is dat je in ieder geval na je slagen kan zeggen dat je van bil gaat _O-.

Geeft dit iemand inspiratie? Ik vind het echt heel moeilijk. Ik zou sowieso auto + motorrijles geven dus alleen één van beide in de naam laten terugkomen is niet zo handig, maar ik zou dan eerder kiezen voor iets wat op de motor gericht is want daar wil ik mijn activiteiten op focussen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 14:09

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Nadat ik 1 mei jongstleden mezelf en mijn r1250 GSA te pletter heb gereden, vandaag een nieuwe motor gekocht.

Niet dat ik al weer kan lopen, maar je kan het maar hebben...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B7_hkjh3wWjVAKL_rxUr3SlCFiM=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YMiPWQr5mg7jrFSoDk9eQmZ1.jpg?f=fotoalbum_small

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

@HTT-Thalan Een snelle brainwave van mijn kant.
  • Rijschool Chef stuntpiloot
  • Rijschool Chef special
  • Op 2 en 4 wielen rijles
  • Rijschool the beard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Ik weet niet of ze met 'chef stuntpiloot' kunnen lachen bij het CBR :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:44
geert_s schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 14:12:
[...]

Die zijwieltjes zijn maar schijnveiligheid hoor, je bent net zo kwetsbaar als op een tweewieler. Voor de meesten is een eerste proefles genoeg om meteen door te willen, gewoon boeken dus en gaan :) Lekker die winter door knallen met lessen, want als je in rotweer kunt rijden, heb je het straks als mooiweerrijder helemaal makkelijk. (het vroor 2 graden toen ik moest afrijden)
Is ook niet om het minder kwetsbaar te zijn, maar stabieler.
Qua lessen zal het pas volgend jaar gaan worden omdat ik een operatie bij een zenuw in mijn nek moet ondergaan. Voorlopig is het dan ook niet verstandig zoiets te doen tot die tijd.

Ik merk dat ik ineens naar motoren kijk, maar of het uiteindelijk voor mij wat gaat zijn, geen idee nog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
HTT-Thalan schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 20:33:
Geeft dit iemand inspiratie? Ik vind het echt heel moeilijk.
De two cents van chatgpt :p

Hier zijn 20 naamideeën voor Sven's rijschool:

Chef's Rijschool
Sven's Zweedse Rijden
Nordic Drive Academy
Houtweg Rijschool
Viking Rijlessen
Chef's Wegwijzer
Zweedse Stuurkunst
Baard & Bestuur
Sven's Snelweg
Scandinavische Rijders
Viking Wegwijs
Chef's Snelcursus
Rijschool Elch
Zweedse Lessen
Houten Stuur
Sven’s Stuuracademie
Rijschool Chef de Weg
Noorderlicht Rijschool
Fjord & Stuur
Zweeds Verkeer

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
MerijnB schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 21:28:
[...]

De two cents van chatgpt :p

Hier zijn 20 naamideeën voor Sven's rijschool:

Chef's Rijschool
Sven's Zweedse Rijden
Nordic Drive Academy
Houtweg Rijschool
Viking Rijlessen
Chef's Wegwijzer
Zweedse Stuurkunst
Baard & Bestuur
Sven's Snelweg
Scandinavische Rijders
Viking Wegwijs
Chef's Snelcursus
Rijschool Elch
Zweedse Lessen
Houten Stuur
Sven’s Stuuracademie
Rijschool Chef de Weg
Noorderlicht Rijschool
Fjord & Stuur
Zweeds Verkeer
:') !!.

Die Viking invalshoek is misschien niet eens zo gek, ik werd bij Dell wel vaker voor 'the Viking' uitgemaakt (huidige werkgever ook overigens).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan
De veilige viking! _O-.

En dan zo'n bestickering op de zijkant:

Afbeeldingslocatie: https://static.vecteezy.com/system/resources/previews/007/955/094/original/viking-helmet-logo-free-vector.jpg

Rijschool de Viking: Baardig maar Vaardig.

[ Voor 89% gewijzigd door HTT-Thalan op 03-10-2024 21:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dat is wel jammer ja. Iets met Noormannen dan?

Maak vaart met die baard.

[ Voor 23% gewijzigd door DrivinUCrazy op 03-10-2024 21:45 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
HTT-Thalan schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 21:30:
[...]

:') !!.

Die Viking invalshoek is misschien niet eens zo gek, ik werd bij Dell wel vaker voor 'the Viking' uitgemaakt (huidige werkgever ook overigens).
Hier zijn 20 Viking-geïnspireerde alternatieven voor Sven's rijschool:

Viking Stuurvaardigheid
Valhalla Rijschool
Thor’s Rijacademie
Ragnar’s Rijvaardigheden
Viking Roadmasters
Odin's Wegwijzer
Drakkar Rijders
Viking Snelweg
Schild & Stuur
Asgaard Auto’s
Berserker Bestuur
Valknut Verkeer
Viking Vaarwegen
Thor’s Thunder Drive
Nordse Navigatoren
Midgard Mobility
Vikingstuur Meesters
Rune Rijders
Viking Route
Walhalla Weg

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
DrivinUCrazy schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 21:44:
Dat is wel jammer ja. Iets met Noormannen dan?
https://nordicperspective...s/greatest-vikings-ranked

Rollo de Viking kon geen paardrijden _O-. En je had "Sven Vorkbaard", zoon van Harold Blauwtand :D _/-\o_ wiens zoon uiteindelijk engeland veroverde.

Misschien gewoon een klein beetje differentieren naar "De Drenthse Viking" ofzo :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Hmm....

Rijschool Valhalla - Baardig en Vaardig.

?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Valhalla vind ik wel wat hebben. En toch een soort van neutrale naam. Als die baard er eens af gaat zit je tenminste niet met die naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan
DrivinUCrazy schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 21:53:
Valhalla vind ik wel wat hebben. En toch een soort van neutrale naam. Als die baard er eens af gaat zit je tenminste niet met die naam.
Kan verschillende slogans/taglines proberen hiermee :P.

"Vaart met een baard"
"Baardig maar vaardig"
"Beharing met ervaring"
"Rij d'r maar in met haar op je kin"

oh man de hoeveelheid flauwe woordgeintjes die ik ga krijgen is oneindig... maar dat is misschien juist hele briljante marketing. Dan wordt er in ieder geval over je gepraat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chakotay
@HTT-Thalan Rijschool de Behaarde Bejaarde?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Ik ben 42 ja }:|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
In omgeving Amersfoort rijdt rijschool Frank Zakkers rondt.
Als je zo van de achternaam heet, kan je beter alleen je voornaam gebruiken als rijschool.

Ik denk je hier wel iets leuks te pakken hebt. Per saldo maakt het weinig uit denk ik. Mensen gaan bij jou lessen omdat jij goed instructie kan geven. Of de rijschool nou A of B heet maakt dan ook niet uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• badkuip
Maar wel op een RT >:)

Rijschool de Popo’s, is dat niet wat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
badkuip schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 22:21:
In omgeving Amersfoort rijdt rijschool Frank Zakkers rondt.
Als je zo van de achternaam heet, kan je beter alleen je voornaam gebruiken als rijschool.

Ik denk je hier wel iets leuks te pakken hebt. Per saldo maakt het weinig uit denk ik. Mensen gaan bij jou lessen omdat jij goed instructie kan geven. Of de rijschool nou A of B heet maakt dan ook niet uit.
In principe geef ik je gelijk, maar je geeft zelf ook wel het voorbeeld dat sommige dingen echt niet passen. En je wilt wel iets dat blijft hangen, want als ze je naam 'van horen zeggen' hebben (of reclame) is dat makkelijker onthouden en teruggevonden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• EJanus
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:39
Hairy-Davidson

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
badkuip schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 22:21:
[...]

Maar wel op een RT >:)

Rijschool de Popo’s, is dat niet wat?
Ja ik leerde vorige week dat het woord 'moeilijk' tegenwoordig iets goeds betekent bij 'de jeugd'. Had een recruiter aan de lijn die mijn CV echt 'moeilijk uitgebreid' noemde :o maar hij was dus onder de indruk (had me fooled).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EJanus
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:39
Vallen hou ik zelf niet zo van. Dus Valhalla zou voor mij afvallen.

Klinkt rijschool MoThor beter. En dan idd die helm als logo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
EJanus schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 22:27:
"Minder valle met Valhalla"
:') !

Kan ik er wel in verwerken hoor :P.

"Ook voor Mo-thor rijles".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het_Eendje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:18
HTT-Thalan schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 22:29:

[...]

:') !

Kan ik er wel in verwerken hoor :P.

Eens kijken hoeveel Mo's erop afkomen :9

[ Voor 7% gewijzigd door Het_Eendje op 03-10-2024 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

HTT-Thalan schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 22:29:
[...]

"Minder valle met Valhalla"

Als je niet oplet bij de les krijg je een enkeltje valhalla.

Hairy davidson is leuk maar niet echt een lokker voor auto's.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 06:51
Motorrijschool Midgaard / Autorijschool Asgaard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Boudewijn schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 23:01:
[...]

Als je niet oplet bij de les krijg je een enkeltje valhalla.

Hairy davidson is leuk maar niet echt een lokker voor auto's.
De Harige Honda dan? Dat werkt voor beide!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mamorunl
Kars schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 11:49:
[...]

Maar even als interesse; wat is er allemaal al/mee gebeurd?
Ik bedoel, als mijn motor een issue heeft en ik kom er zelf niet uit, dan breng ik 'm weg en wil ik graag weten wat het kost om het te fixen.

No offence, maar je post leest een beetje als "ik heb de batterijen van m'n afstandsbediening gewisseld, nu gaat ie niet meer aan dus ik ga een nieuwe kopen". En iemand neemt 'm over en komt erachter dat de batterijen er verkeerd om in zitten :)
Ik begrijp ook waarom je dat zo leest, zo voelt het voor mij ook. Als ik het vertrouwen in iets verlies, dan verkoop ik t en koop ik wat anders terug. Ook zo met auto's gedaan.

Wat ik heb gedaan is de brandstof gewisseld, brandstofpomp al eens helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt, alle bougies zijn vervangen. Olie vervangen.

Voor mij is het makkelijker en voelt beter om er dan vanaf te zijn. Zit t ook niet meer zo in mijn hoofd.

Ik zal nog eens kijken of ik in de buurt een zaakje kan vinden die tijd heeft.

[ Voor 18% gewijzigd door mamorunl op 04-10-2024 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 22:07

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

mijn god, ik kom hier niet meer bij met die rijschoolnamen _O- _O- _O-

[ Voor 13% gewijzigd door Fraggert op 04-10-2024 08:28 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 22:07

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

mamorunl schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 00:34:
[...]

Ik begrijp ook waarom je dat zo leest, zo voelt het voor mij ook. Als ik het vertrouwen in iets verlies, dan verkoop ik t en koop ik wat anders terug. Ook zo met auto's gedaan.

Wat ik heb gedaan is de brandstof gewisseld, brandstofpomp al eens helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt, alle bougies zijn vervangen. Olie vervangen.

Voor mij is het makkelijker en voelt beter om er dan vanaf te zijn. Zit t ook niet meer zo in mijn hoofd.

Ik zal nog eens kijken of ik in de buurt een zaakje kan vinden die tijd heeft.
ik begrijp je volkomen, ik kan ook wel eens ergens he-le-maal klaar mee zijn |:(

zo te zien ben je best handig,ik wat minder op het gebied van automotive (geef mij maar een bovenfrees :+ ) maar heb je het filter ook meegepakt of zit er ergens een brandstofleiding klem met het terugzetten van je tank ofzo? Knikje in de leiding misschien, dat soort zaken.

Maar het klink allemaal niet als onoverkomelijk en soms is een monteur dan net ff wat vaardiger en voor weinig ben je geholpen...kun je alsnog afscheid willen nemen maar dan kun je de Strom tenminste rijdend aan iemand verkopen of zelfs inruilen.

Ik had de gok wel genomen in elk geval, ik denk dat dat financieel de betere keuze is.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Mijn vrouw gaf nog aan dat in het Nederlands je Walhalla met een W schrijft. Komt niet verkeerd uit, kan ik een logo laten ontwerpen waarbij een Vikinghelm de W vormt. En mijn zusje is grafisch ontwerper dus die zal ik eens lief aankijken :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:13

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:26:
Mijn vrouw gaf nog aan dat in het Nederlands je Walhalla met een W schrijft. Komt niet verkeerd uit, kan ik een logo laten ontwerpen waarbij een Vikinghelm de W vormt. En mijn zusje is grafisch ontwerper dus die zal ik eens lief aankijken :P.
Ik weet niet of ik zo gerust zou zijn om te lessen bij Walhalla.... ga ik veel vallen of zelfs sterven tijdens mijn rijles? :+

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
A13X schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:43:
[...]

Ik weet niet of ik zo gerust zou zijn om te lessen bij Walhalla.... ga ik veel vallen of zelfs sterven tijdens mijn rijles? :+
Ja dat zei mijn vrouw ook maar je weet ook wel dat het als superlatief gebruikt wordt. "Deze collectie is het Walhalla voor de motorliefhebber". Nou, ik wil het Walhalla voor rijonderricht worden :P.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
En dan kun je een A nog wat eruit laten springen omdat het vooral om A rijbewijzen gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

A13X schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:43:
[...]

Ride of the Valkyries intensifies :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:46:
En dan kun je een A nog wat eruit laten springen omdat het vooral om A rijbewijzen gaat.
Nou inderdaad, dat kan ik wel gewoon op de bestickering zetten want die autorijlessen doe ik er toch maar 'bij' en is zeker niet de focus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
Top 40: bijzondere rijschoolnamen
1: Rijschool Go Fast uit Zaandam

2: Rijschool Reden Te Meer uit Alkmaar

3: Rijschool LaLa uit Leeuwarden

4: Rijschool Seatbelt uit Zwolle

5: Rijschool Plankgas uit Heemstede

6: Rijschool S O S uit Hoofddorp

7: Rijschool Buurman & Buurman uit Lemelerveld

8: Rijschool Vmax uit Leeuwarden

9: Rijschool Spektakel uit ’s-Gravenhage

10: Rijschool C’Mon uit ’s-Gravenhage

11: Rijschool Rijweg uit Putten

12: Rijschool Drive Social uit Amsterdam

13: Rijschool Ondiep uit Utrecht

14: Rijschool Taktiek uit Zoetermeer

15: Rijschool Rijbewijsje Rotjeknor uit Schiedam

16: Rijschool Belevenis uit Gemert

17: Rijschool Rijrichting uit Amsterdam

18: Rijschool VLNR uit Diessen

19: Rijschool Bestemming Bereikt uit Dordrecht

20: Rijschool Snelheid uit ’s-Gravenhage

21: Rijschool Mirjam Toet uit Harderwijk

22: Rijschool De Wegpiraat uit Groesbreek

23: Rijschool Be Prepared uit ’s-Gravenhage

24: Rijschool Doorzetter uit Amsterdam

25: Rijschool Moesje uit Amsterdam

26: Rijschool Spoed uit ’s-Gravenhage

27: Rijschool Challenger uit Haarlem

28: Rijschool Oppertopper uit Amsterdam

29: Rijschool Level Up uit Zoetermeer

30: Rijschool The Doctor uit Utrecht

31: Rijschool “Stuutje” uit Voorburg

32: Rijschool Bikkel uit Amsterdam

33: Rijschool Impreza uit ’s-Gravenhage

34: Rijschool Tof uit Veenendaal

35: Rijschool Burgers uit Giesbeek

36: Rijschool Talent op Wielen uit Asten

37: Rijschool Rijbewijs uit Tilburg

38: Rijschool High Speed uit Rotterdam

39: Rijschool Speed uit Nijmegen

40: Rijschool GTA uit Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 09:14
HTT-Thalan schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 20:33:

Geeft dit iemand inspiratie? Ik vind het echt heel moeilijk.
Rijschool Sven Baardig

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:13

A13X

Dude

Vrijdag schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:50:
[...]

Ride of the Valkyries intensifies :P
Dan moet dit als lesmotor

Afbeeldingslocatie: https://mcn-images.bauersecure.com/wp-images/3466/600x400/bmf6c_19973ra-01.jpg?mode=max&quality=90&scale=down

Honda Valkyrie :+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

Vi is King zou ook nog kunnen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:59
"Walhalla betekent letterlijk Zaal voor de Gevallenen. "

Rijschool Walhalla - Wij laten je niet vallen!
Rijschool Walhalla - Voor alles op wielen.
Rijschool Walhalla - Hoe tem je een motor.
Rijschool Walhalla - Voor mensen met én zonder baard.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

A13X schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:08:
[...]

Dan moet dit als lesmotor

[Afbeelding]

Honda Valkyrie :+
Die wil ik O+ Naast de FTR1200s, de PC-800 en de Diavel V4. En een willekeurige zijspancombi :9

De opvolger vind ik dan weer niet helemaal mijn smaak:

Afbeeldingslocatie: https://static0.topspeedimages.com/wordpress/wp-content/uploads/jpg/200704/2004-honda-valkyrie-rune-34.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Vrijdag op 04-10-2024 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Vrijdag schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:27:
[...]

Die wil ik O+ Naast de FTR1200s, de PC-800 en de Diavel V4. En een willekeurige zijspancombi :9

De opvolger vind ik dan weer niet helemaal mijn smaak:

[Afbeelding]
Wat een gedrocht _O- maar inderdaad, past wel in het thema :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HTT-Thalan schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 21:30:
De veilige viking! _O-.

En dan zo'n bestickering op de zijkant:

[Afbeelding]
+1 voor "Veilige Viking!2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EJanus schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 22:27:

Klinkt rijschool MoThor beter. En dan idd die helm als logo.
dat is ook een leuke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:46:
Rijschool wAlhAllA om het triple A karakter te benadrukken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

V-L-ka Fenryka natuurlijk. Met de L een blauwe les L:

Afbeeldingslocatie: https://artwork.40k.gallery/wp-content/uploads/2024/01/Space-Wolves-Bikers.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Vrijdag op 04-10-2024 10:53 ]

Pagina: 1 ... 85 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.