@
Pyr0_ niet om je te ontmoedigen want kamperen is gewoon echt heel leuk.
Maar het is niet automatisch heel goedkoop. Zeker de initiële start van je kampeer uitrusting kan best in de papieren lopen.
Maar wat tips omdat ik graag iemand de camping op lul:
Tentjes:
Coleman heeft heel betaalbare, fatsoenlijke modelletjes. Darwin serie bijvoorbeeld.
Maar welk merk ook: 1 persoons is echt niet ruim genoeg voor die ene persoon en motor gear. Dus zoek iets 2 of 3 persoons.
Staar je ook niet zo blind op het gewicht maar houd wel de pakmaat en beetje in de gaten. Met normaal rijden merk je niet of je tentje 3 of 5kg weegt, wel kan het pakket net te onhandig groot zijn om mee te nemen.
Slaapzak:
Katoen slaapt het fijnste maar vind je eigenlijk nog alleen maar in de deken slaapzakken die ook vaak nog eens niet zo heel dik zijn. Pakmaat van dat soort slaapzakken is juist helaas weer xxl vaak.
Dus je ontkomt eigenlijk niet aan synthetische zakken. Dons vulling pakt het kleinst maar is het duurste.
Ik heb nog een heel oude Nomad dekenmoel dons slaapzak. Tot een paar graden boven nul goed te doen.
Tip: ga naar een goede buitensport zaak, Bever of zo iets en ga voelen en kijken. Dan weet je wat er ongeveer allemaal te krijgen is. Ben je wat groter, lengte en omvang dan kan een mummie slaapzak echt aanvoelen zoals de naam doet vermoeden.
Slaapmatjes:
In de zomer voldoet een luchtbedje wel, maar als de nacht temperatuur zakt dan trekt daardoor wel erg veel koude omhoog. Iets met wat isolatie is dus wel aan te raden.
Ik heb zelf een Exped maar dat is echt geen goedkoop spul. Tot een tijd terug was dat moment wel het enige dat klein inpakt en goed isoleert.
Maar er zijn ondertussen hem veel alternatieven te krijgen.
Self inflatable van de Decathlon is ook lekker warm maar pakmaat is echt huge. Kun je het mee krijgen dan ben je daarmee wel spekkoper.
Tassen of koffer:
Verreweg het goedkoopste zijn tassen, XLmoto heeft voor weinig zo een setje waterdichte tassen. Beetje plakplastic over je kappen, tassen over je zadel en gaan.
Beetje MP in de gaten houden en je vind misschien wel een kofferset voor jou model motor. Maar dat moet je geen haast bij hebben.
Mijn Strom met bagage:
:strip_exif()/f/image/v8pY4d74KAVNXUtKkAhtNV93.jpg?f=fotoalbum_large)
Toen keek ik niet zo op extra zooi meememen.
Zadeltassen, roltas, tent los, topkoffer.. Volgens mij ook nog een klapstoeltje
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.