Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.235 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:50
Mijn F800R 2017 heeft 30k km, het interval voor de voorvorkolie die er inmiddels 7 jaar in zit.
Zou ik gelijk ook de veren vervangen door progressieve veren of gaat dat bij "recente" motos niet meer zo een groot verschil geven tov de originele veren? Kostprijs van Wilbers is +- 170 euro, dus valt wel mee.
Destijds heb ik de voorvorkveren bij mijn VFR vervangen, daar was het ook echt nodig, die standaard vering was veel te slap.
Tijdens een circuitdag enkele weken terug merkte ik dat de vering niet mee wou wanneer ik wat begon te pushen, maar meer dan 1x per jaar doe ik dat thans toch niet meer, dus daarvoor zou ik het niet doen. En progressieve zijn daarvoor sowiezo al niet de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Vandaag op de A7 in Duitsland zag ik deze verkeersborden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kUrwfPiHF24Uvusc4eZr0Lr4_Z8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BXRAxnT9FykWUablpcyt2SQi.jpg?f=fotoalbum_large

Ik denk dat het betekent dat gemotoriseerd verkeer maximaal 120 km/h mag rijden, behalve motorfietsen. Die hebben een maximum snelheid van slechts 80 km/h. Dat vind ik echter vreemd en heb ik niet eerder gezien. :?

Hebben jullie dit vaker gezien en zo ja, waarom deze beperking voor motorfietsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:34

jeroenathome

Een regel tekst

Ja, was ook in Duitsland. Het zijn dan vaak de leuke stuurwegen waarbij het weinig moeite kost om de gang erin te houden.

Als ik mij niet vergis stond er op een van die wegen een gedenkteken van een motorrijder.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• $n@p$hot
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 22:50
Joris748 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:08:
[...]

Bovenste foto toevallig gemaakt vlakbij een grote bierbrouwer?
De foto is hier gemaakt: https://maps.app.goo.gl/1GfCFZqmKTKqwsGL8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:14
Squawk schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:50:

[Afbeelding]

Ik denk dat het betekent dat gemotoriseerd verkeer maximaal 120 km/h mag rijden, behalve motorfietsen. Die hebben een maximum snelheid van slechts 80 km/h. Dat vind ik echter vreemd en heb ik niet eerder gezien. :?

Hebben jullie dit vaker gezien en zo ja, waarom deze beperking voor motorfietsen?
Ja, dit komt helaas vaker voor in duitsland.
Vaak houden ze het op verkeersveiligheid. Soms is dat ook de reden (over de effectiviteit van die maatregelen is nog een hele discussie te voeren), maar vaak komt het neer op motortje pesten vanwege drukte en geluid.

Bij Cochem bergaf is er ook zo'n weg. Het vrachtverkeer mag en gaat daar harder de weg naar beneden dan de motoren. 8)7
Richting Bad Bertrich is een stuk waar alleen de motoren maar 50 mogen. Fijn dat dat bord er staat, maar die weg is zo hobbelig dat je bij 60km/h al losse vullingen hebt.

En de praktijk is dus dat ik die wegen wel weet te liggen, maar dat ik ze vermijd. Doel bereikt.

Je hebt natuurlijk ook regelmatig wegen die verboden zijn voor motoren op weekend- en feestdagen. Dit is daar een variant op. :/

[ Voor 4% gewijzigd door DrivinUCrazy op 23-08-2024 17:24 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 21:27
[...]

Aan de brug en omgeving te zien kan dat niet missen :)
Binnenkort zelf daar ook maar eens een foto maken >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Thedr op 23-08-2024 17:21 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:56
Melkunie schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 14:11:
[...]

En nu heeft ie de juiste kleurtjes gekregen en mag ie in de OP! :)
De World Raid mag er uit en worden vervangen voor de Ténéré 700 Extreme (2024)

[Afbeelding]

Nog even bedenken wat ik met stickers ga doen, maar voor nu is het goed zo :)

@LankHoar, @Chakotay, @timmie271. alvast bedankt!
Poh lekker stukje offroad daar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K0P-QXEIWLdH6p8ukJdmSOR4hdc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gShNKg2FvgCspXDxUIDlRSFG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:27
[...]

Die ruiken we hier wel eens inderdaad, maar waar het om gaat is dat het hier lekker dichtbij de straat uit uit :+

Ik maak er wel vaker mijn motorfotootjes :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GBM7b7aE9QV_DKLRTuiyz33Fa-k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4HDd27Z4fG3R16zGgqvCBzY7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHbyft_IpTdv4te4gO6iXk-T8pQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YL8et3eoetWgB8rJVkWJGgTO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yfd0tPFgjDeRXP_AD_0JtIiQVNU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pziHXFOe1PY8AzipjXKopWh0.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ee_7MPbPSAPjBv6cQ01uEhKKDQc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t5afDAXPEqkzCj6EP8P5Tv6f.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D-OEMeABrONKUGvqLlnihqKXN1Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rj6XzJmMzLF8DVDgAePs7tTc.jpg?f=fotoalbum_tile

Misschien ook eens tijd om stiekem een stuk asfalt daar te markeren nu ik ze zo bij elkaar zie. Niet uniform genoeg :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mn7rcKHd44Y1yiFRukyLyok1WBM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/viTvyW6M5VFefim3KvH7mddy.jpg?f=fotoalbum_large

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-09 16:03
Om heel eerlijk te zijn weet ik niet waar dit is...

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SqGwiwnynRJr-PbYLZujd8Y2Tao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uWZu3AYuvIgJsVuCmuwpOPEa.jpg?f=fotoalbum_large

Algemeen bekende foto locatie! _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door ozzynator op 23-08-2024 22:22 ]

zeker, zeker

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:31
Die van mij mag veranderd worden van Tiger naar BMW R 1300 GS 2024 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squawk
  • Niet online
Source90 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 00:48:
[...]
Toffe motor! Welke uitvoering, triple black?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:38
Source90 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 00:48:
[...]
Gefeliciteerd! Ook overwogen om een 1300 GS te kopen, maar 15k bijbetalen en mijn 1200GSA 2018 inleveren vind ik weer teveel van het goede :D

Voor 15k koop ik wel een 2e fiets voor erbij.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:31
Dank allebei!
Squawk schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 08:19:
[...]

Toffe motor! Welke uitvoering, triple black?
Het is een standaard uitvoering qua kleur, wel alle pakketten.
Kappen ga ik binnenkort laten spuiten in de verf equivalent van “Satin Thundercloud (3M 2080 wrap-kleur). Gespoten bij bedrijf dat ook voor bijvoorbeeld van BMW van Harten-Specials spuit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zPctcvg0c9ukQhjrLUlfG2f9TEY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9slGcwyg0V5iueJfwHyH2pae.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 6% gewijzigd door Source90 op 24-08-2024 09:19 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:07

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/olmwMsYXcRtysLsS2mmuhyIjQgg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ws0TtDP1csMRLp4Z6ObdBgoo.png?f=fotoalbum_large

zekers!

hoe heb ik ooit 2x de photoshop-wedstrijd van m'n studie gewonnen...?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squawk
  • Niet online
Source90 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 09:17:
Dank allebei!

[...]
Het is een standaard uitvoering qua kleur, wel alle pakketten.
Kappen ga ik binnenkort laten spuiten in de verf equivalent van “Satin Thundercloud (3M 2080 wrap-kleur). Gespoten bij bedrijf dat ook voor bijvoorbeeld van BMW van Harten-Specials spuit.
[Afbeelding]
Deel je een foto met ons zodra hij terug is van de spuiter? Lijkt me wel een gave kleur op de motor.

Of je maakt er een triple grey van. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
steveman schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 10:53:
[...]

[Afbeelding]

zekers!

hoe heb ik ooit 2x de photoshop-wedstrijd van m'n studie gewonnen...?
AI op de telefoon, 2 minuten werk tegenwoordig. Leuk speelgoed.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Lijkt een beetje op de kleur van de Hornet uit 2012 die ik heb gehad, met 'Cynos grey metallic', ook zo'n satijn glanzende lak maar dan een stuk donkerder. Dit lijkt wat blauwiger/grijzer. Wel gaaf. :Y

[ Voor 7% gewijzigd door DrivinUCrazy op 24-08-2024 13:16 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XZlBvHJjIngqBe4DNW52LYB6QbE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JSykZOveFRbwJNHA3h2zDvH5.jpg?f=fotoalbum_large

Zo. Daar gaan we eens wat parkoertjes mee uitzetten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Je eerste aanschaf om AVB lessen mee te geven is gedaan zie ik :+

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Destruction schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 15:22:
Je eerste aanschaf om AVB lessen mee te geven is gedaan zie ik :+
Eerst maar eens zorgen dat ik ze met de CB net zo mooi kan als met de NC :P.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
Nieuw zadeltje gescoord voor de yamaha. Nieuw in de doos geïmporteerd uit de usa. 30e gaat die naar druijff racing voor een ecu tune en nog wat extra opties :9 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i4CesQjvD9ExdQRCntTcLaVPsoA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Arv2gfqNsB6fV5LFk6oKfxVF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• wittmann1982
  • Laatst online: 09:50
Mooi!
Je hebt zelfs gedacht aan 2 assorti gietertjes >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Die fluorgele kleurstelling vind ik sowieso wel gaaf. Alleen jammer dat die achtervelg na een rit toch al weer grijs is.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
A13X schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:57:
[...]

Ik heb net als @ToolkiT de Cobra 3, en die is precies goed voor 1 persoon met al je spullen in de tent. Een tweede past er ook wel bij, maar dan is het wel fijn als je spullen nog in de panniers zitten/ wat meer netjes inrichten.
Kijk 'm shinen :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lo22ZdtHL_NP4Zg3v-LyEOLMNwA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qJdxqq5v7QB97RH1eUeg3gno.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 19:27:
Die fluorgele kleurstelling vind ik sowieso wel gaaf. Alleen jammer dat die achtervelg na een rit toch al weer grijs is.
Ligt aan je remblokken en hoe netjes je ketting houd. zoals die er nu bij staat heeft die net een ritje van 700ish km gehad dus het is te overzien. Zelfde geld voor het voorwiel qua remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Met scottoiler en wat remstof zou dit bij mij na een dagje al weer grijs zijn. ;)

Ik heb nu heel mooie blauwe (deep purplish blue metallic) velgen, maar ik heb de kofferdeksels ook die kleur meegegeven omdat ik het blauwe anders nooit zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:39
Squawk schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:50:

[Afbeelding]

Die zie ik hier vaker in Duitsland, ja. Hier in de omgeving zijn veel toffe weggetjes, maar een hoop bejaarden mensen hebben al snel last van motorengeluiden. 70 voor autos, 50 km/u voor motoren. Inhalen is sowieso verboden, maar met een auto achter een motor hangen kan natuurlijk niet. Dus gaan ze op de meest onmogelijke stukken inhalen. 8)7

Waarom 120 vs 80 km/u is mij een raadsel. Het lijkt me zelfs gevaarlijk om 80 te rijden met auto's om je heen die 120 km/u rijden.

Rare mensen die Romeinen Duitsers. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:26
Jolke schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 07:55:
[...]

Die zie ik hier vaker in Duitsland, ja. Hier in de omgeving zijn veel toffe weggetjes, maar een hoop bejaarden mensen hebben al snel last van motorengeluiden. 70 voor autos, 50 km/u voor motoren. Inhalen is sowieso verboden, maar met een auto achter een motor hangen kan natuurlijk niet. Dus gaan ze op de meest onmogelijke stukken inhalen. 8)7

Waarom 120 vs 80 km/u is mij een raadsel. Het lijkt me zelfs gevaarlijk om 80 te rijden met auto's om je heen die 120 km/u rijden.

Rare mensen die Romeinen Duitsers. :?
Nou, dat. Die snelheidsbeperking is wat voor te zeggen, maar dat inhalen door auto’s op plekken waar het niet kan is ronduit gevaarlijk te noemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 21:40
Ik ben er sowieso op tegen dat auto’s en motoren ongelijk behandeld worden.

Mogen motoren vanwege de overlast maar 50? Dan vind ik dat die limiet ook moet gelden voor auto’s.

Hetzelfde in dat 120/80 verhaal.

Hier in Nederland ook. Mooie wegen die afgesloten worden voor motoren zoals de Lekdijk of de Meije? Gooi het dan ook maar dicht voor auto’s.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squawk
  • Niet online
Eddos schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 09:19:
[...]

Nou, dat. Die snelheidsbeperking is wat voor te zeggen, maar dat inhalen door auto’s op plekken waar het niet kan is ronduit gevaarlijk te noemen.
Een snelheidsbeperking voor alleen motoren - op een snelweg in mijn geval - vind ik nog steeds wel vreemd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ozzynator
Jeroen O schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 09:30:

Hier in Nederland ook. Mooie wegen die afgesloten worden voor motoren zoals de Lekdijk of de Meije? Gooi het dan ook maar dicht voor auto’s.
Mee eens, alleen hebben we dat te danken aan onze motor"collegas" die zonder db killer lekker toeren makend over de dijk gieren. Uiteraard zelf wel met oordoppen in.
Als je daar woont en er komen er 120 per dag langs, krijg je daar behoorlijk de schijt van gok ik zo.

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:21
ozzynator schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 09:50:
[...]

Mee eens, alleen hebben we dat te danken aan onze motor"collegas" die zonder db killer lekker toeren makend over de dijk gieren. Uiteraard zelf wel met oordoppen in.
Als je daar woont en er komen er 120 per dag langs, krijg je daar behoorlijk de schijt van gok ik zo.
En als op te luide motoren en autos nou goed op gehandhaafd zou worden dan waren de schijnoplossingen ook niet noodzakelijk.

Op andere plekken zijn geven de enorme lawaaimotoren en autos ook overlast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:08
ozzynator schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 09:50:
[...]

Ben het met je eens. Echter oordoppen doe je in tegen het lawaai van de rijwind, niet tegen uitlaatgeluid. Oordoppen is geen sterk argument in een discussie over te luide uitlaten ;)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Joris748 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 10:31:
[...]

Ben het met je eens. Echter oordoppen doe je in tegen het lawaai van de rijwind, niet tegen uitlaatgeluid. Oordoppen is geen sterk argument in een discussie over te luide uitlaten ;)
Okee, wist ik niet, dacht dat het alles dempt.

zeker, zeker

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
In principe, ja. Maar afhankelijk van de filters worden bepaalde frequenties meer gedempt dan andere. Dat maakt het ook mogelijk om schadelijke windruis sterk te dempen, waardoor juist de spraak van je intercom beter hoorbaar wordt.

Natuurlijk wordt dat ook wat gedempt.
Maar je hersenen+oren hebben een mooie eigenschap: als het zachter wordt, worden ze gevoeliger. Of beter gezegd, er wordt minder weggefilterd. En het mooiste hier aan is: dat wegfilteren kost ontzettend veel concentratie en energie. Door dat van te voren alvast te filteren zodat jouw brein dat niet meer hoeft te doen, houd je veel meer energie over om te doen wat je leuk vindt: het rijden zelf.
Goede gehoorbescherming is dus niet alleen positief voor je gehoor, maar vooral óók voor je rij-ervaring. en je veiligheid omdat je minder vermoeid raakt

offtopic:
en ik heb niet eens aandelen in gehoorbescherming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

Joris748 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 10:31:
[...]

Dan wordt het tijd voor nieuwe oordoppen. Die van mij dempen al het geluid. Ook van de uitlaat. Dat is een van de redenen om de standaard uitlaat te gebruiken in plaats van een brulpijp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Yes, we zijn weer terug bij de uitlaten discussie. Die had ik al lang niet meer voorbij zien komen. :)

Maar zoals ik al aangaf, je hebt diverse soorten gehoorbescherming met diverse filters. Degenen die een brulpijp monteren om die 'zelf beter te horen', houden zichzelf voor de gek. Een beter filter in otoplastieken is een betere investering, en dan hoor je je uitlaat nog beter ook nog. Let op: beter, dat is iets anders dan harder! Alleen, omdat dat niet de echte reden is ga je die discussie ook niet winnen. ;)

Maar goed, ik ben dan ook een van de zeldzame gevallen die op stap otoplastieken had met lineaire filters voor muziek. Ik heb niets met merken koptelefoons die een 'mooie diepe bass geven' (lees extra veel bas zodat de rest naar de achtergrond wordt gedrukt), en ik heb ook regelmatig discussie met geluidstechnici gehad dat als ik de boxen hoor clippen en mijn eigen oren beginnen te kraken, nog harder zetten niet dé oplossing is. Datzelfde geldt voor die uitlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 12:47:
Yes, we zijn weer terug bij de uitlaten discussie. Die had ik al lang niet meer voorbij zien komen. :)

Maar zoals ik al aangaf, je hebt diverse soorten gehoorbescherming met diverse filters. Degenen die een brulpijp monteren om die 'zelf beter te horen', houden zichzelf voor de gek. Een beter filter in otoplastieken is een betere investering, en dan hoor je je uitlaat nog beter ook nog. Let op: beter, dat is iets anders dan harder! Alleen, omdat dat niet de echte reden is ga je die discussie ook niet winnen. ;)

Maar goed, ik ben dan ook een van de zeldzame gevallen die op stap otoplastieken had met lineaire filters voor muziek. Ik heb niets met merken koptelefoons die een 'mooie diepe bass geven' (lees extra veel bas zodat de rest naar de achtergrond wordt gedrukt), en ik heb ook regelmatig discussie met geluidstechnici gehad dat als ik de boxen hoor clippen en mijn eigen oren beginnen te kraken, nog harder zetten niet dé oplossing is. Datzelfde geldt voor die uitlaten.
Echt mooi geluid komt uit de motor, niet de uitlaat. Maar dat is mijn bescheiden mening :P. Ik kan een mooie sound in een motor best waarderen, maar ik heb er totaal geen moeite mee dat je mijn NC nauwelijk hoort als ik door de stad roffel en als ik een elektrische motor, fluisterstil, zou hebben, had ik daar ook totaal geen moeite mee. De lol van motorrijden komt bij mij echt niet uit de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
DrivinUCrazy schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 12:47:

Het is geen uitlatendiscussie toch? :?

Ik stel alleen dat het uitlaatgeluid van je motor niet schadelijk is voor je oren. Ook niet met herriepijp (tenzij je het wel heel, heel, heel bont maakt).

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:38

iMars

Full time prutser

Er zijn vast meer KTM rijders hier ;)

Weten jullie wat voor plug er in de KTM 1290SAR gaat, de sigaretten plug op het stuur?
Linker foto is de plug welke aan de compressor zit en daarnaast een plug die ik erop wilde zetten, maar ook niet past. Middelste foto laat zien dat er een soort binnenring in zit. Rechts weer een andere plug met een versmalling (BMW enzo), maar die past ook niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dVXqf-3-M-n2gkKQ-uGxqF2Z80s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ratjyNL9RR6UiTQAKJyDU5su.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w7K8ZT26gcLyoab9V7XpR5FWOVY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Hc2ugD4LH4xiw3ofscejZba.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0pEUjigYIWXPVITgIK8q8TMhgNo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fUJ3Zv4k9FB5XfWrD5gf1v3c.jpg?f=fotoalbum_tile

Schiet mij maar lek, dacht een simpele sigerettenplug te zijn, maar heb er nou 3 gehad en geen van allen passen.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
iMars schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:20:
Er zijn vast meer KTM rijders hier ;)

Weten jullie wat voor plug er in de KTM 1290SAR gaat, de sigaretten plug op het stuur?
Linker foto is de plug welke aan de compressor zit en daarnaast een plug die ik erop wilde zetten, maar ook niet past. Middelste foto laat zien dat er een soort binnenring in zit. Rechts weer een andere plug met een versmalling (BMW enzo), maar die past ook niet.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Schiet mij maar lek, dacht een simpele sigerettenplug te zijn, maar heb er nou 3 gehad en geen van allen passen.
Er zit zo te zien een deel van een oude plug in je socket. Dat rode moet er uit vermoed ik.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:25

_Apache_

For life.

_eLMo_ schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 16:10:
[...]

Er zit zo te zien een deel van een oude plug in je socket. Dat rode moet er uit vermoed ik.
Dit, dat rode in de plug hoort er niet.
Even power eraf, en het er met een punttang uittrekken.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

@_eLMo_ && @_Apache_ ... dat ding zit dus gewoon vast in de socket.

* iMars stands corrected... jullie hadden gelijk :+

[ Voor 30% gewijzigd door iMars op 25-08-2024 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Waarschijnlijk de reden dat hij er afgebroken is, goedkope chinese plug, de min / aarde kant van de 12v plug gebarsten / open en die blijft nu achter een gat ergens haken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

* iMars gaat stil in een hoekje zitten en zichzelf lopen schamen |:(

Dat wat er in zat, zat goed vast en was inderdaad iets wat er niet in hoorde...
Onderdeel van een andere plug :X
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R5oRm85gKv4H9WQZhxqmZX3IRCI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FA8dPbbOSANrBBBbNROIbAZV.jpg?f=fotoalbum_large

Dat was die van mijn collega die dezelfde compressor heeft als ik _O-

[ Voor 54% gewijzigd door iMars op 25-08-2024 17:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

iMars schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 17:53:
* iMars gaat stil in een hoekje zitten en zichzelf lopen schamen |:(

Dat wat er in zat, zat goed vast en was inderdaad iets wat er niet in hoorde...
Onderdeel van een andere plug :X
[Afbeelding]

Dat was die van mijn collega die dezelfde compressor heeft als ik _O-
Geeft niet, we houden nog steeds van je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

_Apache_ schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 18:29:
[...]

Geeft niet, we houden nog steeds van je.
O+ <3 *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HhK1907
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 23:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OMHklZi7OC7AUisc54pCj9r7hg4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lwxa1b0bpk33KptK71qFN8YY.jpg?f=fotoalbum_large

Zou ik nog veilig naar de garage kunnen rijden?😅

PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Gebruik je de rest van het rubber niet? Je hebt toch voor het hele loopvlak betaald?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 17:19
Motorrijdende vaders, hoe doen jullie dat eigenlijk met motor tripjes? Ik merk dat ik behoefte heb om wat motor trips te plannen, maar elk jaar zie ik er weer van af omdat ik ook graag dingen met de kids doe en de vrouw niet te lang met de kinderen alleen wil laten. Vind het een beetje egoïstisch om in m’n eentje weg te gaan… Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Laatst online: 08:20
gebruikershaes schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 00:14:
Motorrijdende vaders, hoe doen jullie dat eigenlijk met motor tripjes? Ik merk dat ik behoefte heb om wat motor trips te plannen, maar elk jaar zie ik er weer van af omdat ik ook graag dingen met de kids doe en de vrouw niet te lang met de kinderen alleen wil laten. Vind het een beetje egoïstisch om in m’n eentje weg te gaan… Meer mensen met dit probleem?
Bedoel je dan meerdaagse tripjes?

Ben toevallig gisteren de hele dag weggeweest met de motor, het is bij ons een beetje afwisselen. Eens in de zoveel tijd heb ik een dag motorrijden (als de sterren op 1 lijn zitten qua planning en weer), andere keer gaat zij een dag weg met vriendinnen.

Moet zeggen dat sinds de kleine er is ik ook minder op de motor zit;
Kind naar de kinderopvang (2 dagen per week) --> kan niet op de motor naar werk
Het aantal visites zijn meer geworden maar dit zal wel afzwakken naar mate ze ouder wordt denk ik (nu 8 maand) :P

Meerdaags zou je wellicht kunnen combineren? Ik weet dat mijn oom bijv. op de motor naar de vakantieadressen reed en mijn tante ging dan met de kinderen in de auto. Maar dan moet je vrouw/vriendin autorijden wel leuk vinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Dat is toch 1 van de grote voordelen van motorrijden? Even alleen weg? :P.

Mijn vrouw is heel lang alleen thuismama geweest maar nu ze haar eigen (parttime) baan heeft is het enige dat is veranderd, de planning. Het luistert nauwer om iets te plannen, maar ik kan nog steeds alleen weg. Soms is dat vanwege werk (buitenlandse, meerdaagse trips) maar soms ook prive. En andersom is dat ook prima mogelijk. Kwestie van gunnen (niet dat ik wil impliceren dat dit bij jou niet gebeurt).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online
Dit jaar niet van gekomen, vorig jaar en de jaren daarvoor wel steeds een weekje solo weg geweest.
Eerste paar jaar is sowieso lastig met een klein kindje in dat gepland te krijgen.
Kinderen hebben dan ook meer zorg nodig, dus de drempel om je partner er dan alleen mee achter te laten is begrijpelijk hoger.

Mijn vrouw ging voorheen altijd een week met haar moeder op pad, ideale combi als ik dan ook tegelijk weg ging op de motor.
Maar mijn schoonmoeder begint dusdanig last van het ouder worden te krijgen dat mijn vrouw niet zo een zijn met heeft om haar een week op sleeptouw te nemen.

Maar lang verhaal kort:
Lastig te plannen soms, kijk anders of je 2 of 3 nachtjes in gepland kunt krijgen.
Probeer het te combineren, misschien willen opa en oma wel oppassen, kan je partner tegelijk met kind met een vriendin met kinderen op vakantie. Zo iets.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Afstemmen met je partner om elkaar weer vrijheid te geven? Je partner wil misschien ook wel weer een weekend weg met haar vriendenkring? Als de jongste een jaar of 3 is dan kan (gemiddeld) prima een van de partners een weekendje op beide passen.

Wij gunnen elkaar heel veel vrijheid, ik ben dit jaar een maand weg geweest naar Griekenland (dwars door de Balkan). Onze kids zitten in groep 2 en 4.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pYYDLbTP-Y1XzfPzbBd_ttEDoYs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YWYYTL8vCB3no9xZ2imX2lXC.jpg?f=fotoalbum_large
Durmitor

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EtVs9tm7ufTCNEYf4gDyaxzITAg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kw8reAsX7VsYUj5GL4VpLEcb.jpg?f=fotoalbum_large
Tara Canyon

En mijn vrouw gaat weekendjes en weekjes hier en daar.

[ Voor 20% gewijzigd door _eLMo_ op 26-08-2024 08:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
Ik ben lid van een motorclub. De ritten en weekendjes (1x kamperen, 1x hotel) worden aan het begin van het jaar al in onze agenda gezet. Ik doe mee, tenzij er echt iets heel belangrijks doorheen komt. Nu de kinderen wat ouder worden (6 en 7) komt er ook weer ruimte voor een midweek of een hele week.

Het is vooral geven en nemen. Mijn vrouw heeft de vrijheid om alleen weg te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 13:21
Bommes schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 08:34:
[...]

Dit jaar niet van gekomen, vorig jaar en de jaren daarvoor wel steeds een weekje solo weg geweest.
Eerste paar jaar is sowieso lastig met een klein kindje in dat gepland te krijgen.
Kinderen hebben dan ook meer zorg nodig, dus de drempel om je partner er dan alleen mee achter te laten is begrijpelijk hoger.

Mijn vrouw ging voorheen altijd een week met haar moeder op pad, ideale combi als ik dan ook tegelijk weg ging op de motor.
Maar mijn schoonmoeder begint dusdanig last van het ouder worden te krijgen dat mijn vrouw niet zo een zijn met heeft om haar een week op sleeptouw te nemen.

Maar lang verhaal kort:
Lastig te plannen soms, kijk anders of je 2 of 3 nachtjes in gepland kunt krijgen.
Probeer het te combineren, misschien willen opa en oma wel oppassen, kan je partner tegelijk met kind met een vriendin met kinderen op vakantie. Zo iets.
Ik heb jouw motorvakantie wel gemist trouwens. Verslagen lezen of kijken op youtube geven mij ook wel voldoening nu ik zelf minder vaak/makkelijk weg kan ivm kinderen.

@gebruikershaes
Wat ik ook kan aanraden is om oppas te regelen of de kinderen uit logeren te doen wanneer je zelf weggaat. Zo geeft je vrouw ook een avondje/dagje rust terwijl je weggaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:26
[...]

Maar lang verhaal kort:
Heb je Herfst vakantie?
Ben nu met iemand aan het kijken om in de Herfst vakantie nog een weekje te gaan.
Of Noorden of Zuiden TET volgen, nog geen bestemming gekozen behalve dat ik en bekende van mij besloten dat deze week voor hem de laatste optie is (kids).

Als je Drenthe lus plan doorgaat hou ik mijzelf ook nog steeds aanbevolen _/-\o_
Wil nog keer alles testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:12
[...]

Dus dit jaar geen mooi reistopic? Jammer, keer er al naar uit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Ja, hier is het ook best lastig af en toe.. Die van mijn zijn 1j3m en ruim 5.

Het is gewoon goed voor je eigen mentale welzijn, en het is ook goed voor de kinderen om niet constant op pappa of mamma's lip te zitten.

Zij mag ook een keer overnachten bij een vriendin, of op stap met haar moeder.

Wat ik dan doe, is zodanig helpen dat zij minder moeite heeft met de vrije dag, dus alvast de grote boodschappen (weekboodschappen) doen, wat food-preppen (dat ze kliekjes eten ipv moet koken) dat soort dingen.
Of plan ene bezoek met opa/oma en ga iets doen, dat vinden ze allemaal leuk en geeft jou als ouder wat lucht.

Ik had eerlijk gezegd mijn motorweekendje al doorgestreept, totdat ze er laatst over begon, 'dat het echt wel moest kunnen'. Dat heb ik mij dus geen tweede keer laten vertellen, en direct vast gezet in de kalender. :*)

[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 26-08-2024 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 11:49
Joris748 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 14:34:
[...]

Het is geen uitlatendiscussie toch? :?

Ik stel alleen dat het uitlaatgeluid van je motor niet schadelijk is voor je oren. Ook niet met herriepijp (tenzij je het wel heel, heel, heel bont maakt).
Hier moet ik je toch even corrigeren; uitlaatgeluid van je motor is wel schadelijk voor je oren. Op snelheid gaat de wind alleen harder dan het uitlaatgeluid. Genoeg motoren die met een standaard uitlaat al >=95DB aan herrie produceren. Vanaf 80DB is herrie al schadelijk.

Ik rijd overigens met een standaard pijpje maar die produceert al 95DB. :+

Lijstje:
80 dB: Schade kan optreden na 8 uur blootstelling.
83 dB: Schade kan optreden na 4 uur blootstelling.
86 dB: Schade kan optreden na 2 uur blootstelling.
89 dB: Er kan schade optreden na 1 uur blootstelling.
92 dB: Schade kan optreden na 30 minuten blootstelling.
95 dB: Schade kan optreden na 15 minuten blootstelling.
98 dB: Schade kan optreden na 7,5 minuten blootstelling.
101 dB: Schade kan optreden na minder dan 4 minuten blootstelling.

[ Voor 25% gewijzigd door Mauritio op 26-08-2024 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Mauritio schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 11:22:
[...]

Hier moet ik je toch even corrigeren; uitlaatgeluid van je motor is wel schadelijk voor je oren. Op snelheid gaat de wind alleen harder dan het uitlaatgeluid. Genoeg motoren die met een standaard uitlaat al >=95DB aan herrie produceren. Vanaf 80DB is herrie al schadelijk.

Ik rijd overigens met een standaard pijpje maar die produceert al 95DB. :+

Lijstje:
80 dB: Schade kan optreden na 8 uur blootstelling.
83 dB: Schade kan optreden na 4 uur blootstelling.
86 dB: Schade kan optreden na 2 uur blootstelling.
89 dB: Er kan schade optreden na 1 uur blootstelling.
92 dB: Schade kan optreden na 30 minuten blootstelling.
95 dB: Schade kan optreden na 15 minuten blootstelling.
98 dB: Schade kan optreden na 7,5 minuten blootstelling.
101 dB: Schade kan optreden na minder dan 4 minuten blootstelling.
En hoe groot is de geluidsdruk op je oren, als je aan het rijden bent? Het is geen puntbron die naar alle kanten uitstraalt. Voor een megafoon is de geluidsdruk hoger, dan erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ondertussen rijdt ik al 10+ jaar zonder doppen :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartje1983
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 15:50
kneusteun schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 11:39:
Ben ondertussen zo gewend aan de doppen, dat ik het echt vervelend vind als ik zonder rij.
Ga morgen nieuwe aan laten meten. En in de tussentijd rij ik met wegwerp doppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
kneusteun schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 11:39:
Heb ik ook lang gedaan maar tegenwoordig heb ik overal toch dopjes verstopt. Een doosje in elke motor verstopt, in mijn jas, mijn broek.... zeker op de CB heb ik het hard nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online
kneusteun schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 10:45:
[...]

Heb je Herfst vakantie?
Ben nu met iemand aan het kijken om in de Herfst vakantie nog een weekje te gaan.
Of Noorden of Zuiden TET volgen, nog geen bestemming gekozen behalve dat ik en bekende van mij besloten dat deze week voor hem de laatste optie is (kids).

Als je Drenthe lus plan doorgaat hou ik mijzelf ook nog steeds aanbevolen _/-\o_
Wil nog keer alles testen :)
Nog niks gepland, maar het zal wel ongeveer in de herfst worden.
Kijken wat past.
Wel jammer da tik net de noppen er af heb gehaald, daarna 2 keer woon werk gereden, gisteren een ritje van 200+ kilometer en ik dadelijk dan weer de noppen er op kan leggen 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-09 22:54

botoo

💀 too old to die young

* botoo heeft totaal geen last van kids als ik met de motor er op uit wil, maar mijn kids zijn al wat ouder en daar hoef ik geen rekening meer mee te houden. Voor de kids zelf is het wel een dingetje om rekening mee te houden maar dat komt omdat ze zelf kids hebben :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 16:51
Voor een beetje tegengeluid van alle mensen waar het wel te regelen is: ik heb een kleine van 3,5 die heel erg aan mij hangt. Ze wil sinds kort niet meer bij opa en oma slapen, en als ik niet thuis ben is het een groot drama thuis om haar op bed te krijgen. Niet logeren dus, en voor papa geen meerdaagse motortripjes. Er komen vast andere tijden, maar voor nu gaat het gewoon niet. Ik doe wel alleen of met vrienden 1-daagse motortripjes, of kleinere routes even tussendoor.

Verder is het al lastig zat om tijd te vinden met gezin, alleen met de vrouw, en dan ook nog tijd voor jezelf, dus die eerste jaren is het héél veel concessies doen. Maar zet jezelf vooral niet op de laatste plaats, want je hebt ook tijd nodig voor jezelf om je batterij weer op te laden. Daar wordt je ook weer een betere vader van.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online
geert_s schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:23:
[...]

Voor een beetje tegengeluid van alle mensen waar het wel te regelen is: ik heb een kleine van 3,5 die heel erg aan mij hangt. Ze wil sinds kort niet meer bij opa en oma slapen, en als ik niet thuis ben is het een groot drama thuis om haar op bed te krijgen. Niet logeren dus, en voor papa geen meerdaagse motortripjes. Er komen vast andere tijden, maar voor nu gaat het gewoon niet. Ik doe wel alleen of met vrienden 1-daagse motortripjes, of kleinere routes even tussendoor.
Ik begrijp je compleet hoor, mijn dochtertje hangt niet zo zeer aan mij. Maar mijn vrouw is vanwege een auto ongeluk (lang geleden) niet volledig belastbaar.
In het kort: ik doe ongeveer alles in het huishouden, boodschappen, fysieke inzet bij het hebben van een kind (sjouwen, opruimen, bed verschonen, enz enz.

Zomaar ff er vandoor is dus zeer zeker niet een, twee drie gepland. Zeer zeker niet als het langer dan een dag duurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Bommes schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:41:
[...]

Ik begrijp je compleet hoor, mijn dochtertje hangt niet zo zeer aan mij. Maar mijn vrouw is vanwege een auto ongeluk (lang geleden) niet volledig belastbaar.
In het kort: ik doe ongeveer alles in het huishouden, boodschappen, fysieke inzet bij het hebben van een kind (sjouwen, opruimen, bed verschonen, enz enz.

Zomaar ff er vandoor is dus zeer zeker niet een, twee drie gepland. Zeer zeker niet als het langer dan een dag duurt.
Herkenbaar. Voor mijn vrouw idem vanwege niet-aangeboren hersenletsel. Met moeite (en een beetje hulp van anderen) kan ze het draaiende houden als ik weg ben. Na zo'n weekend kan ik er weer weken tegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
geert_s schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:23:
[...]

Verder is het al lastig zat om tijd te vinden met gezin, alleen met de vrouw, en dan ook nog tijd voor jezelf, dus die eerste jaren is het héél veel concessies doen. Maar zet jezelf vooral niet op de laatste plaats, want je hebt ook tijd nodig voor jezelf om je batterij weer op te laden. Daar wordt je ook weer een betere vader van.
Even tegengeluid tegen de mensen met kinderen.

Wij hebben dus bewust de optie tot kinderen laten verwijderen bij de dealer.
Vreemde is dat iedereen ons gek aankijkt... maar dit soort issues hebben we niet meer.

En ik ben gewoon het kind van ons "gezin".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 12:28:
[...]

Kijken wat past.
Wel jammer da tik net de noppen er af heb gehaald, daarna 2 keer woon werk gereden, gisteren een ritje van 200+ kilometer en ik dadelijk dan weer de noppen er op kan leggen 8)7
Dit herken ik totaaaaaaaal niet :+
Ik heb er nu mega lompe banden op en bijna niemand die mee zand in gaat en de hele zomer zeurt iedereen voor asfalt toertjes ;(

Wielset anyone?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 11:41:
[...]

Heb ik ook lang gedaan maar tegenwoordig heb ik overal toch dopjes verstopt. Een doosje in elke motor verstopt, in mijn jas, mijn broek.... zeker op de CB heb ik het hard nodig.
Ik heb ze ook altijd bij me (jaszak) maar na 15 minuten doen ze zoveel pijn dat ik oprecht minder kan concentreren. Al verschillende geprobeerd maar het is niet te doen.

1x met een weekend rit ingehad en echt nog een week last van gehad...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zIkQz_zmx1_TB0v2obiI9w1Okvc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hdwlelth9uU75WrrsQEuR86R.jpg?f=fotoalbum_large
Tweakers hack.

Mac Pro is ideale houder voor je motor bagage 👍😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
kneusteun schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 14:46:
[...]

Even tegengeluid tegen de mensen met kinderen.

Wij hebben dus bewust de optie tot kinderen laten verwijderen bij de dealer.
Vreemde is dat iedereen ons gek aankijkt... maar dit soort issues hebben we niet meer.

En ik ben gewoon het kind van ons "gezin".
Bij ons is de garage steevast de "kinderkamer", omdat mijn baby daar staat. En daar is zij mee begonnen, niet ik. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

kneusteun schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 14:49:
[...]

Ik heb ze ook altijd bij me (jaszak) maar na 15 minuten doen ze zoveel pijn dat ik oprecht minder kan concentreren. Al verschillende geprobeerd maar het is niet te doen.

Ik heb ze hier ook liggen, ik krijg ze niet eens mijn oren in. Dat zal wel aan mij liggen, maar ik heb best wel last van overtollig oorsmeer. Al paar keer meegemaakt dat ik oorsmeer te ver m'n oren in propte, dat ik bij de dokter weer mn oren kon uitspuiten.

En ja, ik maak mijn oren zo goed als elke dag schoon, elke keer als ik douche even uitspoelen, maar durf het gewoon niet meer aan.

Heb nu een goed dempende helm en vind het prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
kneusteun schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 14:49:
[...]

Heb je op maat gemaakte otoplastieken? als die goed zijn gemaakt (en vooral goed zijn aangemeten) zou je daar helemaal geen last van moeten hebben. Maar ik moet zeggen ik heb nu een set van Noizezz waar ik na een uurtje ook een beetje last van krijg, en soms zelf zo erg dat heel mijn oor beurs voelt. Meestal gaat het wel goed, dus het is incidenteel. Volgend jaar nieuwe, want deze hebben eigenlijk nooit zo perfect gezeten als de vorige set die ik had. Ik weet alleen de fabrikant niet meer |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 11:03
Bommes schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 12:28:
[...]

Kijken wat past.
Perfect excuus voor een tweede setje velgen. :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ach, voor die kleine meerprijs kun je dan net zo goed ook de houder voor die velgen mee bestellen. Een voorvork, achterbrug, zadel, een blok voor ertussenin. En hier en daar wat details om het af te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Laatst online: 19-09 16:29
Iemand een tip waar ik kan kijken\zoeken.

Motor MT 09 2021 gen 3

OMdat ik tot ~kerstvakantie motorrij, wordt het erg koud, vooral mijn handen. Nu heb ik winterhandschoenen van Dainese, maar dat helpt maar een beetje. En met >5gr en 65km snelweg is dat niet alleen zeer onprettig, maar ook gevaarlijk. Met zulke koude handen reageren je handen minder snel.

Ik zoek van die handkappen, net als bv een tracer, zodat de wind van voren niet tegen je handen aan komt.

Nu zoek ik op google en webshops, maar ze hebben ze niet voor de MT09 gen 3. Nu heb ik wel een universele gezien, maar de winkel, geeft aan niet te weten of deze past op mijn motor...Ik kan het onderdeel niet retoursturen als ik geprobeerd heb om deze te monteren. Zou dan nog niks hebben.

https://www.xlmoto.nl/pro...ail-blazer_pid-PM-4948298

Puig website gekeken en daar staan niet eens handkappen tussen voor dit model MT09.

Ik wil al van die Rev IT verwarmde handschoenen gaan, mjah die kappen zullen ook een hoop schelen.

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Meeste zal allemaal prima passen.
De maten die van belang zijn is de binnen en buiten diameter van je stuurbuis en of je ruimte hebt om die mounting te doen.
Beetje motorzaak kan je hier prima mee helpen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
Unknown Alien schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 16:29:
Iemand een tip waar ik kan kijken\zoeken.

Motor MT 09 2021 gen 3

OMdat ik tot ~kerstvakantie motorrij, wordt het erg koud, vooral mijn handen. Nu heb ik winterhandschoenen van Dainese, maar dat helpt maar een beetje. En met >5gr en 65km snelweg is dat niet alleen zeer onprettig, maar ook gevaarlijk. Met zulke koude handen reageren je handen minder snel.

Ik zoek van die handkappen, net als bv een tracer, zodat de wind van voren niet tegen je handen aan komt.

Nu zoek ik op google en webshops, maar ze hebben ze niet voor de MT09 gen 3. Nu heb ik wel een universele gezien, maar de winkel, geeft aan niet te weten of deze past op mijn motor...Ik kan het onderdeel niet retoursturen als ik geprobeerd heb om deze te monteren. Zou dan nog niks hebben.

https://www.xlmoto.nl/pro...ail-blazer_pid-PM-4948298

Puig website gekeken en daar staan niet eens handkappen tussen voor dit model MT09.

Ik wil al van die Rev IT verwarmde handschoenen gaan, mjah die kappen zullen ook een hoop schelen.

Iemand een tip?
Ik heb op al m'n motors verwarmde handvaten van Oxford. Universeel en werkt als een tierelier, op 100 vind ik ze zelfs tegen de kerst wat te warm.

Er zijn verschillende types, deze bijvoorbeeld:

https://www.bol.com/nl/nl...z5dORg.2_6.9.ProductTitle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
nehal3m schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 16:32:
[...]

Ik heb op al m'n motors verwarmde handvaten van Oxford. Universeel en werkt als een tierelier, op 100 vind ik ze zelfs tegen de kerst wat te warm.

Deze ja. En handvatverwarming vind ik persoonlijk handiger dan verwarmde handschoenen, die hoef je niet op te laden namelijk. Met bescherming erbij van een paar handkappen moet je de winter wel doorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Laatst online: 19-09 16:29
nehal3m schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 16:32:
[...]

De MT09 heeft standaard een 10 standen handvatverwarmng, maar die verwarmt alleen de binnenkant van je hand natuurlijk.
De wind komt op de buitenkant van je hand, vandaar dat ik handkappen zoek die passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
Unknown Alien schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 16:52:
[...]

De MT09 heeft standaard een 10 standen handvatverwarmng, maar die verwarmt alleen de binnenkant van je hand natuurlijk.
De wind komt op de buitenkant van je hand, vandaar dat ik handkappen zoek die passen.
Logisch. Barkbusters maakt modellen voor de MT09 van 2021:

https://twistedthrottle.c...le-colors-black-on-black/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
YouTube: The MiniBike Smuggler: #45 Adventures

Zo'n ding lijkt me echt leuk om te hebben :D kan makkelijk mee op vakantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
@Unknown Alien Je kan ook van die handmoffen overwegen. Ziet er niet uit maar super praktisch, comfortabel en universeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:38

-tom-562

Oliesjeik

Heeft er iemand hier ervaring met een motorcross training? Ik wil er eentje gaan volgen omdat ik (denk ik :P) OTR/enduro ritten rijden als motorrij hobby wil gaan doen.
Er zijn 2 grote aanbieders in Nederland,
https://supermotorschool.nl en https://motoracademy.nl/

Supermotorschool geeft alleen (nog) cursussen in Eindhoven, Motoracademy o.a. in Cuijk, wat mijn voorkeur zou hebben. Dat is namelijk het minst ver weg vanuit mijn woonplaats (Achterhoek). Eigenlijk ook wel gek dat ze niet hier in de buurt een cursus geven, aangezien er hier binnen een stral van 10 km al 3 circuits zitten :P

Overigens laatst voor het eerst sinds 6 jaar weer eens op een echte motor gereden (meer als 125cc dus :+), een splinternieuwe MT09 Tracer van m'n schoonpa. Ik snap niet waarom je tegenwoordig nog een nieuwe supersport zou kopen. Dit rijdt net zo mooi zonder gebroken polsen en rug :D

[ Voor 19% gewijzigd door -tom-562 op 26-08-2024 17:07 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:42
Ik heb zelfs een jaar of acht geen motor gereden vanwege prioriteit/tijd.
De motor verkocht.
Later, omdat het toch weer begon te kriebelen, af en toe wat gehuurd.

Uiteindelijk toch weer een motor gekocht, toen gingen de kinderen inmiddels wel naar het middelbaar onderwijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
-tom-562 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 17:06:
Heeft er iemand hier ervaring met een motorcross training? Ik wil er eentje gaan volgen omdat ik (denk ik :P) OTR/enduro ritten rijden als motorrij hobby wil gaan doen.
Er zijn 2 grote aanbieders in Nederland,
https://supermotorschool.nl en https://motoracademy.nl/

Supermotorschool geeft alleen (nog) cursussen in Eindhoven, Motoracademy o.a. in Cuijk, wat mijn voorkeur zou hebben. Dat is namelijk het minst ver weg vanuit mijn woonplaats (Achterhoek). Eigenlijk ook wel gek dat ze niet hier in de buurt een cursus geven, aangezien er hier binnen een stral van 10 km al 3 circuits zitten :P

Overigens laatst voor het eerst sinds 6 jaar weer eens op een echte motor gereden (meer als 125cc dus :+), een splinternieuwe MT09 Tracer van m'n schoonpa. Ik snap niet waarom je tegenwoordig nog een nieuwe supersport zou kopen. Dit rijdt net zo mooi zonder gebroken polsen en rug :D
Wil je echt crossen?
Dan zijn dat wel de twee bekendsten, als je het goedkoper en lomper wil kan je beter een weekje Spanje of oostblok doen.
Dan heb je voor ietsje meer euro's meerdere dagen incl. huur motor.

Wel een leuke en dure hobby voor naast het motorrijden, wou dat ik me dat kon veroorloven :9~

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Squawk
  • Niet online
De discussie over de handvatverwarming doet mij terugdenken aan een proefrit die ik op een warme zomerdag maakte.

Op een gegeven moment kreeg ik toch wel klamme handjes, dus ik zei nog tegen mezelf: “stel je niet zo aan, zo spannend is het allemaal niet.” Toen ik nog eens goed naar het display keek, bleek dat de verkoper na zijn uitleg van de menustructuur en de multi-controller op het stuur was vergeten om de stuurverwarming uit te zetten. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

@-tom-562 Kan een van de clubs die op de baan in de buurt is niet wat betekenen? Ook hun leden zullen toch ergens lessen moeten volgen om het goed te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:38

-tom-562

Oliesjeik

kneusteun schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 17:36:
[...]

Wil je echt crossen?
Dan zijn dat wel de twee bekendsten, als je het goedkoper en lomper wil kan je beter een weekje Spanje of oostblok doen.
Dan heb je voor ietsje meer euro's meerdere dagen incl. huur motor.

Wel een leuke en dure hobby voor naast het motorrijden, wou dat ik me dat kon veroorloven :9~
Ik heb
a) geen motor
b) geen kleding
c) 0 ervaring. Nouja, 3x mee gedaan met de Zwarte Cross op een brommertje met een 125cc blok er onder :+

Ik wil voornamelijk OTR/Enduro ritten rijden, dus meer je eigen tempo bepalen en niet zo veel op de baan. Eventueel ook op wat banen in de buurt een avondje trainen/crossen (in de kenteken/senioren klasse :+). Dus qua kosten kan je het dan net zo gek maken als je het wilt. En met een enduro met kenteken (Yamaha WR450F/Honda CRF450 o.i.d.) is het ook nog wel leuk om stukjes TET te pakken.
Met 2 kleine kinderen (5 en 1 jaar) heb ik gewoonweg nauwelijks tijd om lekker (weg)motor te rijden. Een rondje in de buurt 's avonds heb ik na 3x ook wel gezien.
OTR/Enduro leek mij dan wel een leuke hobby, gaat ook allemaal een stuk minder hard :P In het najaar worden er veel OTR ritten hier in de regio georganiseerd.
Met zo'n cursus zou ik dus willen kijken of ik het uberhaupt leuk vind voordat ik heel impulsief een enduro koop :+
jeroenathome schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 18:19:
@-tom-562 Kan een van de clubs die op de baan in de buurt is niet wat betekenen? Ook hun leden zullen toch ergens lessen moeten volgen om het goed te kunnen.
Met een licentie kan je gewoon de baan op om te trainen, maar dan moet je dus wel een motor/kleding etc. hebben. Er worden vanuit die clubs ook wel cursussen georganiseerd, maar dan heb je ook weer je eigen materiaal nodig.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
Vandaag de furkapas en de gotthardpas gereden en heel veel epische routes binnendoor richting de sint Bernardpas, en perongeluk de helft van de sint Bernard pas zelf al gereden :o (was voorbij de camping aan het begin van de pas gereden, staat voor morgen op de planning! :+)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w8Ph03xSu4seAhbU4EvMhXC5j0E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yTkr4nqcgVUDV6iXzfeO3KRX.jpg?f=fotoalbum_large

En als je dan toch even staat te genieten van het uitzicht...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uzks3a2-DlCkMLU-qwYexHQGWxU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xuExnhjV8uiLNRqV70krdLLI.jpg?f=fotoalbum_large
*O*

En inmiddels dus opgesteld vóór de sint Bernard pas :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TvqU5dVYz3HtkvwHhFcIzNN3d0E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JczcajLdHdumq77wzglLSpbh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online
Koekstra schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 20:11:
Vandaag de furkapas en de gotthardpas gereden en heel veel epische routes binnendoor richting de sint Bernardpas, en perongeluk de helft van de sint Bernard pas zelf al gereden :o (was voorbij de camping aan het begin van de pas gereden, staat voor morgen op de planning! :+)
[Afbeelding]

En als je dan toch even staat te genieten van het uitzicht...

[Afbeelding]
*O*

En inmiddels dus opgesteld vóór de sint Bernard pas :P
[Afbeelding]
Maximaal jaloers.. :Y
-tom-562 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 19:58:
[...]

Ik heb
a) geen motor
b) geen kleding
c) 0 ervaring. Nouja, 3x mee gedaan met de Zwarte Cross op een brommertje met een 125cc blok er onder :+

Ik wil voornamelijk OTR/Enduro ritten rijden, dus meer je eigen tempo bepalen en niet zo veel op de baan. Eventueel ook op wat banen in de buurt een avondje trainen/crossen (in de kenteken/senioren klasse :+). Dus qua kosten kan je het dan net zo gek maken als je het wilt. En met een enduro met kenteken (Yamaha WR450F/Honda CRF450 o.i.d.) is het ook nog wel leuk om stukjes TET te pakken.
Met 2 kleine kinderen (5 en 1 jaar) heb ik gewoonweg nauwelijks tijd om lekker (weg)motor te rijden. Een rondje in de buurt 's avonds heb ik na 3x ook wel gezien.
OTR/Enduro leek mij dan wel een leuke hobby, gaat ook allemaal een stuk minder hard :P In het najaar worden er veel OTR ritten hier in de regio georganiseerd.
Met zo'n cursus zou ik dus willen kijken of ik het uberhaupt leuk vind voordat ik heel impulsief een enduro koop :+

[...]

Met een licentie kan je gewoon de baan op om te trainen, maar dan moet je dus wel een motor/kleding etc. hebben. Er worden vanuit die clubs ook wel cursussen georganiseerd, maar dan heb je ook weer je eigen materiaal nodig.
De OTR's waar de helft van de rijders niet rijd alsof ze voor het WK daar gekomen zijn, alsof ze on onontdekte talentjes zijn die mogelijk gescout worden.. die OTR''s moeten nog gereden worden.

De meeste wannabe Herlingsen die daar komen rijden je de schouders van het lijf, hebben geen idee wat ze aan het doen zijn en rijden zichzelf en jou er bij van de baan af als ze de kans krijgen.

Dus overdenk je plan nog ff. Als je wilt kan ik je wel met iemand in contact brengen die wel wat adressen weet om aan de gang te gaan, die je eventueel ook nog wel aan een betaalbare motor kan helpen, of deze voor je kan repareren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
Naah, ik heb ook al veel te vaak jaloers naar jouw foto's gekeken. Volgens mij kom jij ook niks te kort :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
https://buitenhuisallroadmotoren.nl/offroad-training/ (zelf geen ervaring mee, ken ze ook niet)

Dit soort toko's zit op veel plekken wel, denk dat je daar ook gewoon al eens langs kan gaan om beetje te proeven.
Die OTR's hier in de buurt gaan er ook vrij hard en lomp aan toe, dan wil je wel een beetje ervaring hebben om daar tussen te gaan staan.

Ook is een enduro op de tet wel echt maar 1x leuk, met een zware motor is het eigenlijk erg saai op wat kleine stukken na.
3x zwarte cross op een 125cc vind ik beetje lastig inschatten ;) want hoe ging dat?
Heb je wel eens met een enduro gereden? of op andere motoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:29
Koekstra schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 20:11:
Whow wat een gave fotos! _/-\o_
Mag ik vragen welke camping dat is? (ben alvast aan het plannen voor volgend jaar nl)
Bedankt alvast.
Pagina: 1 ... 71 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.