Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.238 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:53
Grubeater schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 01:54:
Zoals gezegd brak mijn koppelingskabel afgelopen donderdag en zaterdag heb ik deze vervangen voor een nieuwe, die lag namelijk al jaren klaar.

De uiteinden van de oude en nieuwe kabel aan elkaar geduct taped en van boven naar beneden op zijn plek getrokken.
[Afbeelding]

Strak getaped werkt goed.
[Afbeelding]

Beneden op spanning gezet.
[Afbeelding]

Kabel zit op zijn plek.
[Afbeelding]

Kabel is klaar om te monteren.
[Afbeelding]

En bij de koppelingshendel ook gemonteerd.
[Afbeelding]

Vandaag ook aan het werk geweest en een oliewissel gedaan en de kettingset vervangen.
Moest er goed hard aan trekken om het kettingwiel eraf te krijgen.
[Afbeelding]
spoiler:
Dit krijg je als de ketting te strak staat gespannen en de uitgaande as zachter staal is dan het kettingwiel.

Daarna mijn kettingwiel maar goed goed vast gebakken.
[Afbeelding]
spoiler:
Dit is dan de oplossing als de spiebanen zijn versleten van je uitgaande as.

Wees niet bang, mijn uitgaande as ziet erg gewoon goed uit. :+
[Afbeelding]

Het oude en nieuwe voorste kettingwiel. Je kan de slijtage goed zien, het zijn haaientanden geworden. Lijkt ook een beetje op haaienvinnen.
[Afbeelding]

De oude en nieuwe borgplaatjes.
[Afbeelding]

Dan ben je toch even bijna 5 uur zoet.
Klinken van de sluitschakel was ook gelukt.
Sow, da's wel even een golf aan herinneringen ja, allemaal zaken waar zo'n beetje elke Alp wel tegenaan loopt en waar de leek totaal overheen kijkt als ze zo'n 'toffe oude motor' oppikken op marktplaats.

Ik heb hele fijne herinnineringen aan dat ding, maar mis hem toch ook weer niet dankzij posts zoals deze :+. De NC is een hele saaaaaaie motor, schoppen en lopen met alleen standaard onderhoud. En nu hij op punt staat... alsof de duvel ermee speelt, gaat een vriend van mij ook voor zijn motorrijbewijs.

Hij is nu bij zijn derde les en heeft alvast een 125cc Kymco opgepikt om straks weg te rijden. Hij zou ook graag wat ritten samen maken om wat fijne kneepjes op te pikken. Ik heb alleen twee 'issues':

- ik weet niet hoeveel van de 'rij-eigenschappen' en truucs overdraagbaar zijn van motor op scooter
- die vriend woont in Bosnië (ruwweg 1650km verderop).

Eerste reactie van mijn vrouw op het idee: "Meet halfway? :+". Dat zou nog wat kunnen zijn, al lijkt Bosnië wel hele mooie natuur te hebben om in rond te rijden. Beetje @Bommes achtig avontuur zou dat worden.

Verder speelt het idee om instructeur te worden nog heel sterk, en in september ga ik dat gesprek dus ook aan met de man die mij dat idee heeft toegespeeld. Het is alleen geen kleine investering, zoiets....

Verder ben ik net terug uit Zweden waar we enkele weken hebben gewoond in een off-grid huis in de bossen. De WC was een doos in een hok, douchen met een emmer warm water en een schepje en mobiel bereik was er eigenlijk niet. Dichtstbijzijnde beschaving (en supermarkt) een half uur rijden. De Dacia bewees zich weer voortreffelijk als offroad voertuig, ondanks de 2-wiel aandrijving. Hoge grondspeling, redelijk wat koppel voor een benzine en een ervaren chaffeur doen een hele hoop, maar mijn vrouw heeft toch redelijk wat geluiden geuit in die weken als we weer eens op een twijfelachtige locatie terecht waren gekomen zoals verlaten bospaden, tientallen kilometers grind/modderpaden en iets wat volgens mij een opgedroogde rivierbedding was, grote keien ét ál. En dan denk ik gelijk - hoe vet was het geweest om hier met de motor te rijden, zelfs maar gewoon over de binnenwegen. Stampensvol glooiende heuvels en je kan geen steen gooien zonder een bocht te raken. Ideaal motorterrein, ook als je niet offroad wilt.

De zoektocht naar mijn eigen hut aldaar gaat door, heb ik helemaal een prachtig excuus daar met de motor te gaan toeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:12

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kneusteun schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 07:54:
Donderdag een stukje offroaden met een oud docent van mij, en het leuke is dat hij net een CFmoto 450 mt heeft opgehaald.
Heel benieuwd naar dat ding, hij heeft zijn nieuwe africa twin voor weggedaan, dan moet het wel goed wezen.

Reviews zijn trouwens ook extreem goed, tot nu toe alleen een issue met subframe wat water verzameld.
Kijk......CFmoto heeft het gesnapt.....een kleinvolume 2cilinder d:)b Die had ik even gemist :o

het verbaasde mij dat KTM met de ontwikkeling daarvan is gestopt.....Ik begreep vanwege de ontwikkelingskoste.....want ik begrijp volkomen het bestaansrechts van 1pitters (licht goedkoop etc etc) maar niet iedereen vind dat lekker rijden. Het gros rijdt niet eens offroad en als dat wel gebeurt dan is het niet een rondje Erzberg. NIet iedereen zit te wachten op de oomph van een XR500 :P

Buiten de CL500/500X van Honda weet ik zo snel niet een <700cc tweepitter allroadje.

Eens zien of zo'n CF450 makkelijk te proefrijden valt :)

Mocht jij op de 450 rijden, kun je dan even je bevindingen posten? zou ik wel leuk vinden _/-\o_

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 21:27
Fraggert schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:06:
[...]

Kijk......CFmoto heeft het gesnapt.....een kleinvolume 2cilinder d:)b Die had ik even gemist :o

het verbaasde mij dat KTM met de ontwikkeling daarvan is gestopt.....Ik begreep vanwege de ontwikkelingskoste.....want ik begrijp volkomen het bestaansrechts van 1pitters (licht goedkoop etc etc) maar niet iedereen vind dat lekker rijden. Het gros rijdt niet eens offroad en als dat wel gebeurt dan is het niet een rondje Erzberg. NIet iedereen zit te wachten op de oomph van een XR500 :P

Buiten de CL500/500X van Honda weet ik zo snel niet een <700cc tweepitter allroadje.

Mocht jij op de 450 rijden, kun je dan even je bevindingen posten? zou ik wel leuk vinden _/-\o_
Kove heeft tegenwoordig ook wel wat leuk speelgoed in die categorie, inclusief een 450 Rally.

Die CF450 staat onder andere bij vd Burg in Eindhoven - vast en zeker dat daar wel wat te regelen valt. Moet zeggen dat toen ik daar rondliep dat CFMoto sowieso een leuk - en vooral ook leuk geprijsd! - aanbod heeft. Ziet er erg netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Thedr schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:41:
[...]

Kove heeft tegenwoordig ook wel wat leuk speelgoed in die categorie, inclusief een 450 Rally.

Die CF450 staat onder andere bij vd Burg in Eindhoven - vast en zeker dat daar wel wat te regelen valt. Moet zeggen dat toen ik daar rondliep dat CFMoto sowieso een leuk - en vooral ook leuk geprijsd! - aanbod heeft. Ziet er erg netjes uit.
De Kove is een eenpittter, daar ben ik echt allergisch voor. Heb er twee gehad.....F650GS....een mooie voor Mrs. Fraggert en een waar ik op allroad/offroad reed omdat mijn GSA wat zwaar werdt na 20 keer uit de drek trekken ;) Zeker de mooie zwarte was de beste, de laatste versie die BMW uitbracht maar ik wordt echt geen vrienden met een 1pitter helaas.

ik zal de rest van het programma van Kove eens bekijken en thanks voor de vd Burg tip d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door Fraggert op 20-08-2024 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:38
Vind het wel apart dat die 450 evenveel kost als de 700 van CF, dat is tenminste wat op de Benelux website staat. Weliswaar totaal andere motoren maar meer cilinder inhoud betekend meestal een hogere prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:38

A13X

Dude

[...]

Je kunt hem ook omdraaien, uit de 390 trekken ze evenveel vermogen en die is ook nog eens 16kg lichter dan de CF450. Los van motor karakteristiek is er dan specs wise geen reden om een parallel twin te ontwikkelen voor KTM.

Al zou ik dat ook wel leuk vinden hoor, al deel ik jouw negatieve ervaringen met een 1 pitter niet. Heb toch goede herinneringen aan mijn Suzuki XF650 freewind (BWM ripoff.) Al zit daar ook een pijnlijke tussen, voet tussen blok en de grond. Bij het wegrijden meteen een bocht en dan een wheelie trekken wanneer je hem weer rechttrekt. Was niet helemaal de bedoeling en toen zat mijn voet tussen het blok en de grond...oeps :+

[ Voor 8% gewijzigd door A13X op 20-08-2024 10:06 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hkuit schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 00:06:
[...]

Hé leuk, wij vertrekken zaterdag voor een week zuidwest Engeland!
Plan is oversteken naar Dover, redelijk snel naar Land’s End en dan rustig weer terug richting Dover.

Heb je nog goede adviezen voor waar we vooral wel of juist niet moeten gaan rijden?
de A39 is erg leuk :)
Met name het stuk tussen Porlock en Lynton is mooi bochtig en heuvelachtig
Porlock hill is een bekende heuvel met 25+% incline..

[video]https://youtube.com/shorts/nucfPmYxcpg[/video] Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rp_M0lHn83gu6NPK9k2urVYgof0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AstHU6otCFJPPVlcKgFWPyRv.png?f=fotoalbum_large
de gele stukken zijn leuk :)
Maar veel leuke wegen daar, de doorgaande weg kan in de zomer wel druk zijn..
vermijden: M4/M5 junction.. daar sta je geheid in de file..

[ Voor 14% gewijzigd door ToolkiT op 20-08-2024 10:15 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

A13X schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:04:
[...]

Je kunt hem ook omdraaien, uit de 390 trekken ze evenveel vermogen en die is ook nog eens 16kg lichter dan de CF450. Los van motor karakteristiek is er dan specs wise geen reden om een parallel twin te ontwikkelen voor KTM.

Al zou ik dat ook wel leuk vinden hoor, al deel ik jouw negatieve ervaringen met een 1 pitter niet. Heb toch goede herinneringen aan mijn Suzuki XF650 freewind (BWM ripoff.) Al zit daar ook een pijnlijke tussen, voet tussen blok en de grond. Bij het wegrijden meteen een bocht en dan een wheelie trekken wanneer je hem weer rechttrekt. Was niet helemaal de bedoeling en toen zat mijn voet tussen het blok en de grond...oeps :+
snap ik, maar ze waren er toch echt mee bezig tot voor kort en voor zover ik weet was het het kostenplaatje wat het de das omdeed. Redenen waarom ze die kleine twin wilden moet ik je verschuldigd blijven.

De XF ken ik ja, wat een blast from the past d:)b ik meen een vrij uitbundige geel/paarse livery te herinneren.

ik wordt gewoon niet happy van de motorkarakteristiek, ondanks dat ik nu ook geen zijdezachte japanse vier-in-lijn rijd (ik heb een FireBlade gehad) maar een 1200cc boxer rijdt dat echt ontzettend anders ondanks het grote boxerblok, KFR en een cardanreactie..wat een heerlijke mechanische mix :P _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!
zoals belooft, wat filmpjes:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:03
[...]

Zo'n Tenere "700" heeft 689 cc :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:26
A13X schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:04:
[...]

Bedoel je de KTM 390? want die ADV vind ik echt niet ADV aanvoelen, dat is meer een straat fiets aangekleed als een ADV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Melkunie schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:30:
[...]

Handelsnaam is ook xtz690 ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Melkunie schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:30:
[...]

ggrrrmmbbllll :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kneusteun schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:30:
[...]

Bedoel je de KTM 390? want die ADV vind ik echt niet ADV aanvoelen, dat is meer een straat fiets aangekleed als een ADV.
Dat is ook meestal wel de conclusie van de gemiddelde recensie......een grote funbak..maar zeker zijn beperkingen. Maar dan zie je ook wel lui op zo'n ding rondstuiteren in terrein waar wij 4 weken vakantie voor nodig hebben, dat is wel meer offroad dan een stukje gras of blubber op de lokale TET of je lokale bouwplaats :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
kneusteun schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:31:
[...]

Handelsnaam is ook xtz690 ofzo?
Yep, even snuffelend in de onderdelencatalogus:
  • TENERE 700 - XTZ690
  • TENERE 700 - XTZ690-U
  • TENERE 700 - XTZ690D-B
  • TENERE 700 35KW - XTZ690-U
  • TENERE 700 EXPLORE - XTZ690
  • TENERE 700 POLICE - XTZ690P
  • TENERE 700 POLICE - XTZ690PE
  • TENERE 700 RALLY EDITION - XTZ690-B
  • TENERE 700 WORLD RAID - XTZ690D
  • TENERE 700 WORLD RALLY - XTZ690D
Waarbij ik het wel opvallend vind dat de Explore een eigen entry krijgt, maar wel dezelfde code als de standaard, terwijl mijn Extreme er niet bij staat. Boeeh :P

Edit:
Overigens staat mijn blauwe Extreme weer bij de dealer, voor de nieuwe kappenset die ik nog van ze tegoed had. Binnenkort dus in een nieuwe kleur en kan ik eindelijk de correcte foto voor de OP maken *O*

[ Voor 11% gewijzigd door Melkunie op 20-08-2024 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Fraggert schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:16:
[...]

snap ik, maar ze waren er toch echt mee bezig tot voor kort en voor zover ik weet was het het kostenplaatje wat het de das omdeed. Redenen waarom ze die kleine twin wilden moet ik je verschuldigd blijven.

De XF ken ik ja, wat een blast from the past d:)b ik meen een vrij uitbundige geel/paarse livery te herinneren.

ik wordt gewoon niet happy van de motorkarakteristiek, ondanks dat ik nu ook geen zijdezachte japanse vier-in-lijn rijd (ik heb een FireBlade gehad) maar een 1200cc boxer rijdt dat echt ontzettend anders ondanks het grote boxerblok, KFR en een cardanreactie..wat een heerlijke mechanische mix :P _O-
Misschien omdat KTM en CFmoto een samenwerking hebben?

Ik had gewoon een saaie grijze.

Afbeeldingslocatie: https://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery%20%20A/suzuki%20XF%20650%20freewind%2097%20%201.jpg

Zou moeten gaan zoeken naar een eigen foto, inmiddels 8-9 jaar geleden dat ik er op.

@kneusteun zei niet dat ze het in een even capabel aparaat gezet hadden. :+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
CFmoto heeft een percentage van KTM en andersom.
De fabriekshallen worden geloof ik wel echt gescheiden.
Maar dat CF moto mogelijk een 390 killer heeft neergezet vind ik wel tof!

Ben heel benieuwd naar de lange termijn review van die bekende van mij, want dealers etc. heb ik geen idee van hoe dat gaat werken.
Maar als je kijkt wat je voor crf300 geld krijgt is het best absurd, er zit meer luxe op dan de middle weights van de grote merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

kneusteun schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:19:
CFmoto heeft een percentage van KTM en andersom.
De fabriekshallen worden geloof ik wel echt gescheiden.
Maar dat CF moto mogelijk een 390 killer heeft neergezet vind ik wel tof!

Ben heel benieuwd naar de lange termijn review van die bekende van mij, want dealers etc. heb ik geen idee van hoe dat gaat werken.
Maar als je kijkt wat je voor crf300 geld krijgt is het best absurd, er zit meer luxe op dan de middle weights van de grote merken.
In een review van de CFmoto 800? Met het 890 blok hoorde ik wel, waarde voor je geld maar het is geen KTM v.w.b. handeling e.d. het is dus een "cheapo" KTM, maar je krijgt er ook een "mindere" motor voor.

Awesome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:46
[...]

Aprilia Tuareg 660 :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
A13X schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:23:
[...]

In een review van de CFmoto 800? Met het 890 blok hoorde ik wel, waarde voor je geld maar het is geen KTM v.w.b. handeling e.d. het is dus een "cheapo" KTM, maar je krijgt er ook een "mindere" motor voor.
Waarom is het een cheapo KTM? Hij komt uit dezelfde fabriek, dus wat doet KTM om de KTM's beter te maken dan de CF?

Zou dom zijn van CF om bewust "slechtere" motoren te maken dan voor hun klant (KTM). Zeker nu zou je verwachten dat ze naam willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

kneusteun schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:53:
[...]

Waarom is het een cheapo KTM? Hij komt uit dezelfde fabriek, dus wat doet KTM om de KTM's beter te maken dan de CF?

Zou dom zijn van CF om bewust "slechtere" motoren te maken dan voor hun klant (KTM). Zeker nu zou je verwachten dat ze naam willen maken.
Ze gebruiken wel onderdelen van KTM, maar ontwerpen ook veel zelf. Frame en vering is van hun eigen ontwerp/merk. Software dacht ik ook. Dus het is niet zozeer bewust slechter, maar om goedkoop te zijn maken ze andere keuzes. Waardoor het net allemaal minder is dan z'n KTM tegenhanger. Wat hem niet perse meteen slecht maakt overigens.

Het is geen Husqvarna die 20% van de 890 heeft afgehaald en op de resterende 80% de Norden weer heeft opgebouwd. CFmoto heeft met onderdelen van KTM hun eigen motor gebouwd en doet dat blijkbaar nog niet zo goed als KTM.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Je hebt gelijk, die staat met de T700 ook zeker op het lijstje maar dat zijn wel wat grotere/zwaardere machines hoewel natuurlijk extreem capabel.

Ik heb voordat ik de 1200GS kocht ook gekeken naar bijv. de KTM390 en BMW310 omdat ze zo lekker klein en licht zijn maar helaas eenpitters en zoals gezegd gaat hem dat voor mij niet meer worden.

Ik rij met veel plezier op de Beemer maar af en toe kijk ik toch weer eens om me heen in de categorie "ik kan iets makkelijker ermee de TET op en/of de blubber in.

Ik heb een tijd niet gereden en mijn 1150 destijds verkocht maar na mijn proefritje op de 1200 was ik meteen weer verliefd op de GS. Ik wist hoe die reed want ik heb in Hechlingen (DLD) zo'n dagje offroad gedaan op de 1200 Adventure. Zoveel lichtvoetiger als de 1150...wat een verschil zeg.

Met de 1150 GSA heb ik wat ge-offroad op TKC80's maar dat is, zacht uitgedrukt, een uitdaging :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
Oeh donderdag dus CFmoto 450 testen, krijg ik net bericht dat er op de route ook een voge 800 staat :)
Wordt mooi even wat speelgoed bekijken worden :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Cherdium
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 16-08 16:59
Zo met de Himalayan 450 wat simpel offroad gereden. Heel leuk maar de standard banden houden niet echt van los zand. ook eindelijk ingereden dus mag nu wat meer toeren maken. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ExKE8RDHPjXk5D4E4uT-02oztqs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XJEl8cEk7s4ZwNxZsHzD6D6X.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Setje bandjes kan je inderdaad helpen om wat meer vertrouwen te geven, dat glibberen van je banden is zeker als je gespannen bent wel een werkje.
Zodra je op dat punt komt dat een beetje zoekende banden geen "schrik" meer geeft weet je dat je op de goede weg bent :) en dan wordt het ook snel wat gevaarlijker omdat je dan meer op je grens gaat rijden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:04

4x2

lộn xộn quá

Had voor vandaag een Tracer 9 gehuurd bij Motoport Veldhoven (eigenlijk een 9GT, maar ze belden me eind vorige week op dat er een steen door de radiateur was gevlogen :+)
Idee was 's morgens ophalen, beetje rondpruttelen, woensdagochtend mee naar het werk (zit, nog, op flight forum) en daarna ff omwisselen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NSgVVE3R70eQ7yM3WIlLwoI-J28=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RnNihSLFFcV0dUOIRpGPFwSZ.jpg?f=fotoalbum_large

Naja, netjes met de Pan European die kant op, die mocht wel een nachtje buiten bivakkeren voor de deur en de Tracer meegesjouwd.
Beetje door Veldhoven geprutteld en vervolgens gewoon op de bonnefooi een beetje rondgereden met het ding, m'n doelstelling was ff een wat langere rit maken om dat de Tracer 9 1 vd modellen is die ik als serieuze kanshebber zie als "als ik ooit geld heb" motor.
Uiteindelijk het ding om 2u 's middags weer ingeleverd, 220km verder. Niet omdat ie niet beviel, maar ik had eruit gehaald wat ik eruit wilde halen, voor de avond was er toch maar regen voorspeld en dit was praktischer voor me.

Positieve punten:
Stuurt echt prima, lekker speels zonder nerveus te zijn.
Is een allemansvriendje, het is echt een motor waar je op weg naar de eifel (bijv) op kan stappen vanuit ergens in limboland en voordat je de grens over bent heb je voor 99% een idee wat er mogelijk is.
Blok is net een turbine, koppel ohne ende, met een aardig eindschot en is gewoon prima bij de les zonder nerveus te zijn (had m op standje 2 staan, waarbij 1 de meest giftige was)
Hoeveelheid geluid is ook gewoon prima, al werd ik verder niet echt warm van de 3-cilinder.
Zithouding is prima voor 1m86, een iets hoger ruitje zou fijner zijn, maar het was te verdragen. En ja, ik kreeg last van m'n reet, maar dat accepteer ik (ik ben niet de lichtste)
1 van de eerste motoren die ik rijd waarbij ik het gevoel had dat een quickshifter een noodzaak is, gewoon door de manier waarop het blok zn vermogen levert.
De cruise control werkt prima en zit ook op een erg fijne plek om te bedienen.

Negatieve punten:
Koppeling was wat lastig wennen, aangrijppunt voelde raar en hij kakte best veel in, net alsof het vliegwiel (rotor) 300gr zwaarder had mogen zijn.
Die pikkels onderaan de voetsteunen slaan echt nergens op, als ik halverwege een 'proefrit' van 200km die dingen voor 50% van een oprit aan de grond kan hoeken zitten ze echt wel te laag.
Geen DCT (en ja, ik weet dat Yamaha iets verzonnen heeft)

Korte versie: als je een Tracer 9 koopt is het nooit een verkeerde keus, wat dat betreft is het net een Honda (en ja, dat is een compliment)

leeg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:35
@4x2 ik lees vooral: blabla saai bla bla saai.
En nee niet blabla omdat je onzin uitkraamt, maar tussen de regels door lees ik vooral dat het een 13 in dozijn motor is.

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 20-08-2024 17:16 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Bommes schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 17:16:
En nee niet blabla omdat je onzin uitkraamt, maar tussen de regels door lees ik vooral dat het een 13 in dozijn motor is.
Net een Honda :+

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:07

steveman

Comfortabel ten onder

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Saai nee, niet echt, het is een motor die alles goed doet zonder ergens slecht in te zijn.
Hij is zo saai als je het zelf maakt :)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:07
@4x2 met een wat hogere veer voorspanning zul je de stepjes ook niet zo snel aan de grond rijden. Het gebeurt nog steeds regelmatig hoor, maar als het zo snel en zo vaak gebeurt zou ik het eerder daar in zoeken.

De koppeling blijft ik irritant vinden als je met de motor hebt gemanoeuvreerd en tegen de versnelling in hebt laten leunen. Dan hapt de koppeling de eerstvolgende keer. Of dit door de slipperclutch of zo komt?

De quickshifter is geen noodzaak, wel leuk. En, op de Yamaha heel smooth werkend. Echt een compliment waard, en dat zeggen ook mensen die meer diverse rij-ervaring hebben dan ik.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 10:01
Klopt is ook de meest verkochte motor van Yamaha , dus mijne heb ik denk nog wel even langer dan dit seizoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
4x2 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 18:07:
[...]

Saai nee, niet echt, het is een motor die alles goed doet zonder ergens slecht in te zijn.
Hij is zo saai als je het zelf maakt :)
Maar als ik het zo lees ook zonder heel veel karakter? Of iets bijzonders?
Wat jammer is want met een 3 cilinder is er in de basis natuurlijk wel wat van te verwachten

[ Voor 12% gewijzigd door Bommes op 20-08-2024 20:35 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 11:03
Grubeater schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 01:54:

Vandaag ook aan het werk geweest en een oliewissel gedaan en de kettingset vervangen.
Moest er goed hard aan trekken om het kettingwiel eraf te krijgen.
[Afbeelding]
spoiler:
Dit krijg je als de ketting te strak staat gespannen en de uitgaande as zachter staal is dan het kettingwiel.

Daarna mijn kettingwiel maar goed goed vast gebakken.
[Afbeelding]
spoiler:
Dit is dan de oplossing als de spiebanen zijn versleten van je uitgaande as.

Wees niet bang, mijn uitgaande as ziet erg gewoon goed uit. :+
[Afbeelding]

Het oude en nieuwe voorste kettingwiel. Je kan de slijtage goed zien, het zijn haaientanden geworden. Lijkt ook een beetje op haaienvinnen.
[Afbeelding]

De oude en nieuwe borgplaatjes.
[Afbeelding]

Dan ben je toch even bijna 5 uur zoet.
Klinken van de sluitschakel was ook gelukt.
Ik ben er ook altijd huiverig voor. Ken je deze? Specifiek om dat probleem voor de Transalp op te vangen.

https://ruggedroads.co.uk...-/-XL600/650/700-Transalp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Bommes schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 20:34:
[...]

Wat jammer is want met een 3 cilinder is er in de basis natuurlijk wel wat van te verwachten
Wat is 'karakter'?

Serieuze vraag, want die omschrijving ken ik eigenlijk alleen van mensen die voor iedere startpoging een schietgebedje doen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Laatst online: 12:40
Vandaag een 5 inch navigatie (ome Ali) met wireless Carplay op de Kawa ZZR600 gemonteerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JghsdtgvBt9mQ_YLn3QHu_YEHSM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uvyjZF7utPe2qJwJoRVAckVK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7XptT_Mm9VomsH-9PVWpQA9lKXU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OMJFSlkEOOY9ex9P0O9AOHMT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:08
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 20:57:
[...]

Wat is 'karakter'?

Serieuze vraag, want die omschrijving ken ik eigenlijk alleen van mensen die voor iedere startpoging een schietgebedje doen.
Karakter is dat een motor niet te soepel en gladjes is. Heeft wat mij betreft weinig met gebrek aan betrouwbaarheid te maken.

Ik heb eens op een 9 GT+ gereden. Rijdt heerlijk, kan er onbeschoft hard mee over bochtige weggetjes knallen. Maar het is wel een allemansvriendje.

Maar ik heb liever een nukkige twin. Die begint te bokken bij lage toerentallen, die je nog wel eens wil verrassen als je onvoldoende je aandacht erbij hebt en in de verkeerde versnelling zit. Het moet wel strak sturen, maar het blok mag een beetje een eigen willetje hebben.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

nehal3m schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 20:41:
[...]

Ik ben er ook altijd huiverig voor. Ken je deze? Specifiek om dat probleem voor de Transalp op te vangen.

https://ruggedroads.co.uk...-/-XL600/650/700-Transalp
SuperPinion kun je gewoon ook in Nederland halen: Bij een van de clubdealers van de Transalpclub.

Komt origineel uit Italie.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 11:03
Grubeater schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 21:54:
[...]

SuperPinion kun je gewoon ook in Nederland halen: Bij een van de clubdealers van de Transalpclub.

Komt origineel uit Italie.
Cool, wist niet dat dat hier kon! :)

Dank je, ga ik maar eens bestellen voor de komende ketting swap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

nehal3m schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 21:57:
[...]

Cool, wist niet dat dat hier kon! :)

Dank je, ga ik maar eens bestellen voor de komende ketting swap.
Je kunt bij Rob ook zelf klussen, als je een klusje hebt dat je alleen niet aandurft. Alphen aan den Rijn moet dan wel een beetje in de buurt zijn.

Hij heeft twee websites.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
ToolkiT schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:08:
[...]

de A39 is erg leuk :)
Met name het stuk tussen Porlock en Lynton is mooi bochtig en heuvelachtig
Porlock hill is een bekende heuvel met 25+% incline..
[YouTube: Porlock hill going up #motoguzzi #motoguzziv85tt]
[video]https://youtube.com/shorts/nucfPmYxcpg[/video] [Afbeelding]
de gele stukken zijn leuk :)
Maar veel leuke wegen daar, de doorgaande weg kan in de zomer wel druk zijn..
vermijden: M4/M5 junction.. daar sta je geheid in de file..
Top, dankjewel! Morgen eens “inkleuren” op mn kaart 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Bommes schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 20:34:
[...]
Een 3-cilinder heeft in theorie weinig voordelen buiten het geluid (ik ben er geen voor of tegenstander van, enige echt mooie geluid voor mij is een V4 of crossplane I4)
Vind het wel knap hoe ze het voor elkaar hebben gekregen om het blok zo lineair te krijgen en in mijn ogen is dat ook karakter (soms heb je zo'n eureka momentje en realiseer je je hoe makkelijk alles gaat)
En vergis je niet, het vermogen is voldoende om je prima te vermaken en desnoods in lastige situaties te werken ;)

Dus zou ie op de lijst van volgende motoren kunnen staan: jazeker, ze moeten alleen nog met een goede automaat komen, want schakelen en koppelingen bedienen vind ik eigenlijk geen reet aan :P

Een nukkige motor ben ik ook absoluut geen fan van, zal wel karakter zijn, maar als ik het ding vervloek als ik onverhoopt in kruipend stadsverkeer kom vind ik het gewoon een slecht ontworpen stronthoop ;)

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 20:57:
[...]

Wat is 'karakter'?

Een beetje wat @Joris748 omschrijft.
Compleet linear is dat juist niet.
Een leuk eindschot, of juist een blok dat vanuit stationair de stenen uit de grond ploegt maar waar boven de 4 duizend toeren de puf er uit is.
Of het naar links trekken van het blok van een Guzzi als je start.. O+
Een bijzonder uiterlijk design dingetje, vette tech gimmick, of juist iets heel oldskools.

Geen massa worst dus eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Bommes schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:53:
[...]

Een beetje wat @Joris748 omschrijft.
Compleet linear is dat juist niet.
Een leuk eindschot, of juist een blok dat vanuit stationair de stenen uit de grond ploegt maar waar boven de 4 duizend toeren de puf er uit is.
Of het naar links trekken van het blok van een Guzzi als je start.. O+
Een bijzonder uiterlijk design dingetje, vette tech gimmick, of juist iets heel oldskools.

Geen massa worst dus eigenlijk.
Ja heerlijk, met te laag toerental de bocht uit ... motor pakt niet lekker op en komt niet van zijn plek. Met juiste toerental de bocht uit ... gaaaaaan.

Een beetje moeten werken en juiste versnelling kiezen voor de bocht is voor mij echt wel een belangrijk ingrediënt van motorrijden. Als ik comfortabel van a naar b wil pak ik wel de trein :+

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dus eigenlijk mag een motor niet té goed zijn, want dan ontbreekt het 'karakter'.
Nou ja, ok.

Maar dat laat me wel terugdenken aan iemand die zijn Tracer 9 opnieuw had laten mappen. "er was nu véél meer eindschot te bemerken!" Als je de uitdraaien met elkaar vergeleek, zag je dat er ná de mapping een dipje was gekomen tussen 5000 en 6000 toeren. Het ding had niet meer vermogen of koppel gekregen, maar juist het dipje zorgde voor meer beleving.

Zelf is mijn motor eerder dit jaar ook gemapt (niet vanwege het vermogen), en die lijn was al aardig recht. Nu kun je er een liniaal langs leggen. Ik vind het heerlijk: voorspelbaar, altijd koppel, en als ik een haarspeldbocht in de 5e versnelling in ga moet ik wel terugschakelen, maar bij de rest trekt de motor het wel recht. Maar ja... Mijn motor heeft nu geen karakter meer. :'( :+

En ja, ik steek er zelf ook de draak mee, niet te serieus nemen. ;)

Nogmaals, ik ken die uitspraak vooral van degenen die een oldtimer van een notoir onbetrouwbaar merk rijden, en als die dan niet start heet het opeens 'karakter'.
Als je een moderne Harley start, en tijdens het starten blijft het dashboardje compleet zwart, waarna je de motor een minuutje uit moet laten staan want dan is het misschien opgelost, dan noemt de HD dealer dat 'karakter'. (I kid you not)
Wat mij betreft heeft dat dus geen positieve klank, vandaar ook dat ik om die uitleg vroeg. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DrivinUCrazy op 21-08-2024 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Je kan karakter vervangen door het woord emotie. Als tegenhanger van betrouwbaarheid/lineariteit/perfectie voor het woord rationaliteit in motoren.

Vriend van mij reed een hele mooie lineaire Triumph Speed Triple 1050. Nu rijd hij een boxer, een ver inferieur blok qua koppelkromme / vermogensafgifte gezien. Karakter Emotie :+

Het ligt helemaal aan jouw emotie / doel bij een motorfiets.

disclaimer: ik rijd zelf ook boxer

[ Voor 8% gewijzigd door _eLMo_ op 21-08-2024 11:15 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dat is wel een betere omschrijving inderdaad. Het gaat meer om de beleving door de berijder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 16:51
Ik vind karakter/emotie helemaal niet samenhangen met hoe lineair of goed een motor is. Een lichte wendbare fiets die heerlijk heen en weer smijt in de bochten geeft ook emotie. Een fiets die maar (lineair) blijft gaan en gaan geeft zeker ook karakter en emotie (angst is ook een emotie). Of een lekkere brul boven de 6000 toeren.

Overigens had mijn Alfa ook karakter.. een nukkig karakter wel te verstaan.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
_eLMo_ schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:14:
Je kan karakter vervangen door het woord emotie. Als tegenhanger van betrouwbaarheid/lineariteit/perfectie voor het woord rationaliteit in motoren.

Vriend van mij reed een hele mooie lineaire Triumph Speed Triple 1050. Nu rijd hij een boxer, een ver inferieur blok qua koppelkromme / vermogensafgifte gezien. Karakter Emotie :+

Het ligt helemaal aan jouw emotie / doel bij een motorfiets.

disclaimer: ik rijd zelf ook boxer
Dit is wel de betere samenvatting.
Heeft niks met (on)betrouwbaarheid te maken, inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
DrivinUCrazy schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:48:
Dus eigenlijk mag een motor niet té goed zijn, want dan ontbreekt het 'karakter'.
Nou ja, ok.
Nee dat is het niet.
Voorbeeldje live muziek: een band of artiest kan het op het podium zo perfect doen dat het klinkt alsof je de cd aan zet (voor de jeugd onder ons, de offline Spotify).
Heel tof dat die artiest dat kan en doet, maar daar beleef je nou niet echt het vette live show gevoel van.
Daarmee dan niet gezegd dat hij of zei vals moet gaan zingen, of spelen. Maar een extra rifje gitaar, wat leuke interactie, een praatje er bij, flinke uithaal, enz. Dat geeft een heel ander gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:56
Over een lekkere 'Karaktermotor' gesproken:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

De Triumph Thruxton R 1200. Wat een geluid en heerlijk koppel. Ik vergis me wel eens met het toerenbereik, aangezien ik zelf een motor rijd die 11.500 toeren kan maken.
De Triumph staat overigens ook te koop: 2017 Triumph Thruxton 1200 R 97pk ABS - Vance&Hines uitlaten
€ 10.790,00
https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons

Tijdens het zelfde rondritje ook op een Africa Twin 1000 Adventure gereden. Ik was positief verrast over de soepelheid van het blok en het stuurwielgedeelte. Het zal niet mijn motor worden, want ik mis grip in het zadel. Dat zal met de offroad eigenschappen te maken hebben. Ik zit graag in de fiets en niet op. Ook mis ik was 'oempf'. Hij trekt niet de stenen uit de bestrating.

[ Voor 24% gewijzigd door BvZwolle op 21-08-2024 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
geert_s schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:27:
Ik vind karakter/emotie helemaal niet samenhangen met hoe lineair of goed een motor is. Een lichte wendbare fiets die heerlijk heen en weer smijt in de bochten geeft ook emotie. Een fiets die maar (lineair) blijft gaan en gaan geeft zeker ook karakter en emotie (angst is ook een emotie). Of een lekkere brul boven de 6000 toeren.

Overigens had mijn Alfa ook karakter.. een nukkig karakter wel te verstaan.
Mijn ideale motor:
  • Hoogtoerige V-twin
  • Goed stuurgedrag
  • Een zithouding die IK een dag volhoud
  • Een uiterlijk waar IK warm van word
Een motor koop ik met mijn hart, een auto met mijn verstand. Een motor is inderdaad één en al emotie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:11
Karakter is toch gewoon wat je er zelf van maakt, voor de 1 is het zo snel mogelijk naar de 100, voor de ander zo hard mogelijk, voor weer een ander een lekkere cruise motorfiets.

Is voor iedereen anders lijkt me.

zeker, zeker

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 12:35

rCk

Afgelopen weekend naar de Eifel geweest met de MT09 (2021) en de MT07 (2019) van mijn vriendin.
Zaterdag compleet verregend helaas, zondag was een prima dag, toen weer heerlijk genoten van de eigenschappen van de MT met zijn 3-cilinder. De opbouw zal wellicht lineair zijn, maar het rijdt erg fijn en vooral het koppel laag in de toeren is top.

Het is jammer dat mijn vriendin niet op de "grote" MT durfde te stappen, dat ik ook even met de 2 cil kon spelen in de bochtige bergweggetjes, maar het was prima. Ook met de Yamaha zijtassen (over 't zadel heen) merkte je niet veel nadeligs, alleen dat je iets minder druk op het voorwiel had, dat was even wennen.

in 2 dagen even 800km erbij getikt, maar dat smaakt naar meer, maar dan wel iets minder nattigheid. Het stroomde werkelijk overal heen en in. :F

Twee rolling shots 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yE2fS-I2UgDE2UClwszASEGuF8Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Xksjp115bEFPW5DvTPo6rot.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ov11o231OI4aePgc8Tuh8MUMBdM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ORIZY36JbnJrkp59GOxrHCJY.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
Ik zou niet eerst op de 900 rijden en dan direct daarna op de 700, dan moet je toch even een minuut of 10 wennen is mijn ervaring.

zeker, zeker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
ozzynator schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:20:
Ik zou niet eerst op de 900 rijden en dan direct daarna op de 700, dan moet je toch even een minuut of 10 wennen is mijn ervaring.
Dan rijd je toch 20 minuten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 12:35

rCk

ozzynator schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:20:
Wat bedoel je precies?
Ik doelde eerder op dat het soms ook leuk is om te spelen op de "kleine" 07, hij voelt iets meer als een brommertje voor mij met 1,93m, maar die 2 cil is echt enorm leuk om mee te crossen.
Joris748 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:22:
[...]

Dan rijd je toch 20 minuten ;)
Zo is het :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 14:45

FnordySquare47

Cool-Inc.net

zx9r_mario schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 20:57:
Vandaag een 5 inch navigatie (ome Ali) met wireless Carplay op de Kawa ZZR600 gemonteerd.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ben net dezelfde aan het installeren op een ninja 1000 SX. Hoe heb je de aansluiting van de stroom achter het sleutelcontact gekregen?
En heb je de camera's er ook bij?

Short cuts make long delays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Laatst online: 12:40
FnordySquare47 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 15:01:
[...]

Ik ben net dezelfde aan het installeren op een ninja 1000 SX. Hoe heb je de aansluiting van de stroom achter het sleutelcontact gekregen?
En heb je de camera's er ook bij?
Via een kabeldiefje (scotchlock) op stadslicht aangesloten. Geen camera.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
rCk schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:40:
[...]

Wat bedoel je precies?
Ik doelde eerder op dat het soms ook leuk is om te spelen op de "kleine" 07, hij voelt iets meer als een brommertje voor mij met 1,93m, maar die 2 cil is echt enorm leuk om mee te crossen.

[...]

Zo is het :+
Ik bedoel niet eerst een uur op de 900 bochtjes doen en dan direct op de 700. Voor de rest is het idd net een brommer haha, die xsr van mijn mevrouw is ook nog verlaagd, dus knieën in de nek en dicht bij de grond. Net een Grom.

[ Voor 3% gewijzigd door ozzynator op 21-08-2024 17:42 ]

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
De K1300R van mijn vrouw vreet batterijen, zo vaak dat ik vermoed dat er een probleem is. In de afgelopen 3,5 jaar is ze al toe aan de 3e accu en die lijkt nu het ook te begeven. De motor hangt netjes periodiek aan de acculader.

Daarnaast beginnen de problemen vaak pas na een lange rit, dan valt de motor niet meer te starten en dat komt door een lege accu wat niet zou moeten kunnen doordat ze net heeft gereden.

Ik meet stationair gewoon stabiel 14,6v, ook hoger in de toeren en het zakt bij het starten niet onder de 10v.

Weet iemand hier nog raad mee? Er zit wel direct een Zumo lader aangesloten op de accu, deze zat eerst op de accessoire stekker maar via die verbinding ging de canbus nooit in slaapstand waardoor het de accu leeg trok op den duur. Directe verbinding op de accu heeft voor ons op andere motoren nog nooit problemen veroorzaakt mede doordat we periodiek de motoren opladen. Ik heb nog nooit de accu’s hoeven te vervangen van mijn GSA’s dus het is vreemd dat de K1300R zoveel problemen hiermee heeft met dezelfde behandeling.

[ Voor 12% gewijzigd door cyntax op 21-08-2024 20:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:00
cyntax schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 18:40:
De K1300R van mijn vrouw vreet batterijen, zo vaak dat ik vermoed dat er een probleem is. In de afgelopen 3,5 jaar is ze al toe aan de 3e accu en die lijkt nu het ook te begeven. De motor hangt netjes periodiek aan de acculader.

Daarnaast beginnen de problemen vaak pas na een lange rit, dan valt de motor niet meer te starten en dat komt door een lege accu wat niet zou moeten kunnen doordat ze net heeft gereden.

Ik meet stationair gewoon stabiel 14,6v, ook hoger in de toeren en het zakt bij het starten niet onder de 10v.

Weet iemand hier nog raad mee? Er zit wel direct een Zumo lader geïnstalleerd op de accu, deze zat eerst op de accessoire stekker maar via die verbinding ging de canbus nooit in slaapstand waardoor het de accu leeg trok op den duur. Directe verbinding op de accu heeft voor ons op andere motoren nog nooit problemen veroorzaakt mede doordat we periodiek de motoren opladen. Ik heb nog nooit de accu’s hoeven te vervangen van mijn GSA’s dus het is vreemd dat de K1300R zoveel problemen hiermee heeft met dezelfde behandeling.
wat doet ie qua laden NA zo'n lange rit, nog steeds 14,6V of niet ? Aangezien je vermoedt dat het pas na een lange rit een probleem is.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
harley schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 19:53:
[...]

wat doet ie qua laden NA zo'n lange rit, nog steeds 14,6V of niet ? Aangezien je vermoedt dat het pas na een lange rit een probleem is.
Na de rit start de motor niet meer dus dan kan ik ook niet accuraat het laden meten :P. Het is altijd een roulette wanneer dat moment van niet meer kunnen starten komt dus het valt helaas ook niet te anticiperen. Gelukkig heeft het tot op heden altijd thuis plaatsgevonden en niet onderweg. Daarna gaat de motor gelijk aan de druppellader waarna die weer kan starten en 14,6V geeft. Dit gebeurt vervolgens steeds vaker tot we de accu weer wisselen voor een nieuwe.

[ Voor 13% gewijzigd door cyntax op 21-08-2024 20:18 ]

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• harley
Paar weekjes weer niet in dit topic geweest, was op vakantie ;)
net geen 5500km in 19 dagen door Engeland en Schotland met als "verste" punt John o' Groats
Afbeeldingslocatie: https://www.robmcdougall.com/wp-content/uploads/LONG-WAY-DOWN-3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tVe02wlhmVdmHXLBMpYaKvpdsJI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fb4bnhKwIrp3zGl5o7h4ZqWJ.jpg?f=fotoalbum_large

We zijn (weer) via de tunnel gegaan want die is het snelst en goedkoopst om in de UK te komen.
Dit jaar eens zonder aanhanger en tent, maar combinatie van Airbnb/hotel/hostel. 1e week uitstapjes gemaakt vanaf dezelfde locatie de anderhalve week erna vrijwel iedere dag andere overnachtingsplek. Wel handig om dan niet iedere keer alles op te moeten breken.
Onder andere bij het ACE cafe geweest waar een zijspan meeting zou zijn ( maar die was of VEEL vroeger of geen opkomst want ik en 2 andere zijspannen waren er)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ll0g0RIphNhn0UenNiLKFt2OKCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DijrwPxf0iVFIwTsVxZ4JhcB.jpg?f=fotoalbum_large

Natuurlijk ook een bezoekje aan het Triumph museum gedaan bij de fabriek.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QlROE2vlMnoNxTRxfIUdissB9VQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/284lIbe5XQwhi66b0uD52XBk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9YeueRTYCnt6JCRyo0KbRG64fsM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cdMV44wUTiE5JqsSdzSceVlC.jpg?f=fotoalbum_large

En natuurlijk in prachtig Schotland gereden, we slechts zijn 4 dagen in Schotland geweest, 1 dag alleen maar regen, 1 dag afwisselend met wind en 1 dag echt alleen maar rukwinden. Maar daar ga ik nog wel een keer terug hopend op beter weer.

Engeland is leuk om te rijden, maar de wegen zijn af en toe toch echt in slechte staat, België is er tegenwoordig niks bij. Zeker een zijspancombinatie die echt heel stug geveerd is was het niet altijd een pretje. Achter en zijspan zijn volledig instelbaar dus daar kon ik nog wel wat mee, voorvork was helaas te zwaar geveerd dus daar ga ik nog wel wat bij aanpassen. Iedere vakantie in het buitenland blijkt die te stug en iedere keer vergeet ik het weer want in Nederland zijn we echt verwend qua wegennet.

Ook zijn in de UK zijspannen blijkbaar een zeldzaamheid. Naast de 2 bij ACE cafe zijn we tijdens de hele reis nog 2 andere zijspannen tegengekomen, een duits stel in schotland dus niet eens engelsen. En bij iedere tankstop wist de bediende ook te vermelden dat ze nooit zijspannen zagen. Ook bij parkeergarage's staan ze raar te kijken dat je hem binnen wilt stallen, en bij kastelen of andere bezienswaardigheden mag je als motor vaak gratis parkeren, maar voor het zijspan moest af en toe wel overleg gepleegd worden want hij nam wel veel ruimte in 8)

Direct na de vakantie kon ik (eindelijk) mijn "nieuwe" motor ophalen. De Buell was namelijk al in april verkocht
(en in Juli alweer doorverkocht want zag hem alweer op marktplaat staan, die hem van mij kocht was ook al achteraan in de 60 :X )

De vervanger is geworden een "oude" droom van me.
Een lekkere "ouderwetse" Harley-Davidson Fatboy uit 2002.

Natuurlijk inmiddels al voorzien van diverse aanpassingen zoals het hoort bij een Harley.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3NYrvuhN37HCbHBEcrbH7X5P4p4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fdq4lbnHpVHQ6dxYbWy3nHhM.jpg?f=fotoalbum_large

Vance & Hines Big shot LONG (met E-Keur van thorcat) Chrome covers op de tank ipv het leer, andere spiegels, handvaten, Moustache valbeugel, LED verlichting voor en achter, en natuurlijk een volledige onderhoudsbeurt met alle olieën (motor, primair, versnellingbak en rem) , en nieuwe banden.
De motor heeft namelijk pas 16000km op de teller en de originele banden zaten er nog onder :+
Ik had ook een nieuw luchtfilter en ander zadel klaarliggen, maar beide voor ander bouwjaar dus passen niet. Ben al bezig met vervangende die wel gaan passen dus die komen later nog wel over een week of 2 / 3. (nog niet alle aanpassingen staan al op de foto, maak wel nieuwe als luchtfilter er ook op zit :P )

Ook wil ik (uiteindelijk, als het budget weer wat ruimte heeft) er Fat spoke wielen in en een ander kleurtje voor de spatborden en tank. Maar dat komt later wel, eerst maar weer even sparen. O-)

[ Voor 11% gewijzigd door harley op 21-08-2024 20:48 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:10

jeroenathome

Een regel tekst

Bij de eerste foto dacht ik die is in Schotland geweest. Ik was daar in mei en alle 10 dagen waren zonder regen. Alleen 'the north coast' was iets winderig. Zelfs met mooi weer wil je daar weer naartoe. Alleen die campers zouden verboden moeten worden. Een schot kan daar over mee praten. Zijn auto lag in de greppel doordat een camper geen ruimte gaf. De camper is nog doorgereden ook. :(
De Nederlanders zouden wel eens les mogen krijgen van de Britten over hoe je moet gedragen in het verkeer. Aan het voorrang nemen herkende je de Nederlanders op afstand.

In september eerst naar de Dolomieten en dan maar eens gaan denken waar het volgend jaar naartoe gaat. Er is alleen zoveel keus :? :?

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
cyntax schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 20:00:
[...]

Na de rit start de motor niet meer dus dan kan ik ook niet accuraat het laden meten :P. Het is altijd een roulette wanneer dat moment van niet meer kunnen starten komt dus het valt helaas ook niet te anticiperen. Gelukkig heeft het tot op heden altijd thuis plaatsgevonden en niet onderweg. Daarna gaat de motor gelijk aan de druppellader waarna die weer kan starten en 14,6V geeft. Dit gebeurt vervolgens steeds vaker tot we de accu weer wisselen voor een nieuwe.
Kan dus wel je rectifier zijn, als die warm wordt dat de weerstand afneemt of toeneemt en je accu op zijn donder krijgt, of juist helemaal niks meer krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
kneusteun schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 08:22:
[...]

Kan dus wel je rectifier zijn, als die warm wordt dat de weerstand afneemt of toeneemt en je accu op zijn donder krijgt, of juist helemaal niks meer krijgt.
In het Nederlands heet dat gelijkrichter. Niet iedere monteur spreekt Engels ;)

Maar inderdaad, dat is wel waar ik ook aan denk. Zeker als sluipverbruik uitgesloten is.

[ Voor 11% gewijzigd door Joris748 op 22-08-2024 08:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:22

charrel

Cortisol4life..

cyntax schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 20:00:
[...]

Battery Drain Issues
Lastly, there have been complaints related to battery drain.

Some riders experience difficulty starting the motorcycle after long rides due to unanticipated depletion of the battery.

Ensuring a reliable start is fundamental for rider confidence and unhampered journey continuity.

Het is dus wel een bekend iets, maar er staat geen direct probleem of fix bij wat ik zo kon vinden. Alle polen wel is nagelopen/ schoongemaakt op corrosie en of alles goed vastzit?

Het is niet toevallig dit probleem? :

https://forums.bmwmoa.org...ont-start-when-hot.97334/

[ Voor 5% gewijzigd door charrel op 22-08-2024 09:29 ]

• cyntax
@kneusteun @Joris748 Bedankt voor het meedenken! Ik had die vermoeden ook maar ik kan geen gelijkrichter vinden op de onderdeel lijsten en tekeningen van de motor :P Geen idee waar dat ding dus zit. Daarnaast zou de motor allemaal vage elektronische storingen krijgen bij een defecte gelijkrichter toch zoals ontploffende lampjes? Die symptomen zie ik ook niet.

Edit: Bij de K1300 zit de gelijkrichter geïntegreerd in de alternator/dynamo blijkbaar.

@charrel oei, dat van het niet kunnen starten wanneer de motor warm is kan ik nog wel even verder gaan onderzoeken. Ik heb namelijk nooit de motor laten afkoelen om het starten nogmaals te proberen, altijd gedacht dat de accu gewoon leeg was. Bedankt voor de link! Alle polen zitten verder goed vast, zijn schoon, vrij van corrosie en hebben een likje vaseline.

[ Voor 8% gewijzigd door cyntax op 22-08-2024 10:01 ]

• Joris748
charrel schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:26:
[...]

Battery Drain Issues
Lastly, there have been complaints related to battery drain.

Some riders experience difficulty starting the motorcycle after long rides due to unanticipated depletion of the battery.

Ensuring a reliable start is fundamental for rider confidence and unhampered journey continuity.

Het is dus wel een bekend iets, maar er staat geen direct probleem of fix bij wat ik zo kon vinden. Alle polen wel is nagelopen/ schoongemaakt op corrosie en of alles goed vastzit?

Het is niet toevallig dit probleem? :

https://forums.bmwmoa.org...ont-start-when-hot.97334/
Ik zou verwachten dat dit een ander probleem is. De accu lijkt in dat geval niet leeg te zijn, maar het startrelais weigert dienst. Ik zie het verband niet met een kapotte accu. Dat zou dan alleen gerelateerd kunnen zijn als de accu's niet daadwerkelijk kapot waren. @cyntax heb je een kapotte accu door laten meten?

Ik zou eerder verwachten dat de accu kapot gaat door een te hoge laadstroom of door diepontladen vanwege een te lage laadstroom. Dus gelijkrichter.

• cyntax
Joris748 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:55:
[...]

@cyntax heb je een kapotte accu door laten meten?
Neen, altijd aangenomen dat de accu leeg was nadat de motor niet meer wou starten. Door op de startknop te drukken ging de startmotor heel zwakjes één of twee keer rond en daarna stopte die ermee, super kenmerkend voor een lege accu dus, maar het kan dus ook gewoon een te dunne startkabel en relais zijn. Na het opladen met een druppellader deed die het altijd weer, maar dan is natuurlijk ook wel wat tijd verstreken en de motor afgekoeld. Ik ga dit even verder onderzoeken!

[ Voor 20% gewijzigd door cyntax op 22-08-2024 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:22

charrel

Cortisol4life..

cyntax schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:02:
[...]

Neen, altijd aangenomen dat de accu leeg was nadat de motor niet meer wou starten. Door op de startknop te drukken ging de startmotor heel zwakjes één of twee keer rond en daarna stopte die ermee, super kenmerkend voor een lege accu dus, maar het kan dus ook gewoon een te dunne startkabel en relais zijn. Na het opladen met een druppellader deed die het altijd weer, maar dan is natuurlijk ook wel wat tijd verstreken en de motor afgekoeld. Ik ga dit even verder onderzoeken!
Nou ja, het kan dus het relais zijn als ik dat topic zo even doorneem. Schijnt dus een nieuwere versie van te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
cyntax schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:02:
[...]

Was ook geen verkeerde aanname. Niets zo vervelend als een motor die niet wil starten, dus hoop dat je snel de echte oorzaak vind.

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Ik heb een praktisch vraagje; zie onderstaande screenshot van mijn inshared verzekeraar. Nu vraag ik me af: wat betekent dit nu precies? Ik heb een CFMOTO CL-X. Deze heeft uiteraard gewoon een sleutel, maar valt dat nu precies onder de eis: "SCM klasse 1"?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bd4PL9TyD8IyP9hO-rUafNtErQ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4YrwnPeMu6ouObMjvOhPATLk.png?f=fotoalbum_large

• cyntax
@smeerbartje SCM klasse 1 betekend dat het voertuig voorzien moet zijn van een zogenoemde startonderbreker. Dus als een dief een schroevendraaier in je slot ramt en het naar 'aan' forceert dat die daarmee niet de motor kan starten. Meeste startonderbrekers werken met een chip in de sleutel en een sensor in het slot die de unieke chip herkent waarna je de motor kan starten. Dus ff navragen bij CFMoto of er zoiets op de motor zit, kan mij overigens niet voorstellen dat het er niet op zit bij een nieuwe motor.

https://scmklasse.nl/alarm-klasse-1-startonderbreker/

[ Voor 5% gewijzigd door cyntax op 22-08-2024 15:48 ]

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
cyntax schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 15:47:
@smeerbartje SCM klasse 1 betekend dat het voertuig voorzien moet zijn van een zogenoemde startonderbreker. Dus als een dief een schroevendraaier in je slot ramt en het naar 'aan' forceert dat die daarmee niet de motor kan starten. Meeste startonderbrekers werken met een chip in de sleutel en een sensor in het slot die de unieke chip herkent waarna je de motor kan starten. Dus ff navragen bij CFMoto of er zoiets op de motor zit, kan mij overigens niet voorstellen dat het er niet op zit bij een nieuwe motor.

https://scmklasse.nl/alarm-klasse-1-startonderbreker/
Thanks, ik zal CFMOTO eens mailen. Ik wil het zeker weten, maar ik kan het online nergens vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
harley schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 20:40:

Engeland is leuk om te rijden, maar de wegen zijn af en toe toch echt in slechte staat, België is er tegenwoordig niks bij. Zeker een zijspancombinatie die echt heel stug geveerd is was het niet altijd een pretje. Achter en zijspan zijn volledig instelbaar dus daar kon ik nog wel wat mee, voorvork was helaas te zwaar geveerd dus daar ga ik nog wel wat bij aanpassen. Iedere vakantie in het buitenland blijkt die te stug en iedere keer vergeet ik het weer want in Nederland zijn we echt verwend qua wegennet.
geen wonder dat de GS de meest verkochte motor is hier ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
ToolkiT schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 16:02:
[...]

geen wonder dat de GS de meest verkochte motor is hier ;)
Het was me tijdens het abr weekend met de tenere inderdaad ook niet echt opgevallen, maarja die heeft ook langere veerweg :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 13:21
harley schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 18:25:
[...]

Het was me tijdens het abr weekend met de tenere inderdaad ook niet echt opgevallen, maarja die heeft ook langere veerweg :+
De gaten in de weg op de Engelse wegen zijn echt veel erger geworden in de afgelopen 10j. Ik was er een paar maanden geleden nog. De buurman van m'n airbnb zei dat het kwam omdat de kosten voor onderhoud zijn overgeheveld van Rijk naar lokale overheden, met 50% van het budget. Klonk aannemelijk.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jwhhm8-GmJO1nA513dC-zNthb-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CSQtIxL3eHElUU7RlmhRukkr.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een tof ding! Even in het kort (stap net van de motor)
Enorm licht en door plaatsing van het gewicht lijkt het verschil met de T7 nog groter..
Best wat power voor offroad (heb niet op asfalt gereden) maar mocht hem nog niet voorbij de 8k halen dus moest beetje inhouden.
Rijdt echt prima, vering is standaard best wel goed, ik denk als je met wat settings speelt dat er best veel uit te halen valt.
Wat settings en electronica etc. betreft is hij echt enorm luxe voor de prijs!

Enorm verrast door dat ding, ik kan niet anders zeggen dan dat. Grootste minpunten zijn het zadel wat echt belachelijk laag is en de banden die er standaard op zitten vond ik ook erg zenuwachtig.
Barista schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 19:55:
[...]

De gaten in de weg op de Engelse wegen zijn echt veel erger geworden in de afgelopen 10j. Ik was er een paar maanden geleden nog. De buurman van m'n airbnb zei dat het kwam omdat de kosten voor onderhoud zijn overgeheveld van Rijk naar lokale overheden, met 50% van het budget. Klonk aannemelijk.
klopt.. de tories hebben er een zooitje van gemaakt afgelopen 10 jaar.. dit is helaas maar een van de voorbeelden :/

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
kneusteun schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 20:01:
[Afbeelding]

Enorm licht en door plaatsing van het gewicht lijkt het verschil met de T7 nog groter..
Best wat power voor offroad (heb niet op asfalt gereden) maar mocht hem nog niet voorbij de 8k halen dus moest beetje inhouden.
Rijdt echt prima, vering is standaard best wel goed, ik denk als je met wat settings speelt dat er best veel uit te halen valt.

Enorm verrast door dat ding, ik kan niet anders zeggen dan dat. Grootste minpunten zijn het zadel wat echt belachelijk laag is en de banden die er standaard op zitten vond ik ook erg zenuwachtig.
Welk merk en type was het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Hkuit schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 23:37:
[...]

Welk merk en type was het?
CFmoto 450 MT. aka china ktm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kneusteun schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 20:01:
[Afbeelding]

Thanks kerel, super dat je even je ervaring deelt d:)b

Zo'n laag zadel past mij goed, mijn 1200GS is verlaagd door de vorige eigenaar en ik kan met mijn voeten plat als het zadel in de laagste stand staat :)

Weet je welke banden erop zaten? Want die kunnen er zo af natuurlijk als een ander setje beter rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Dat lage zadel was wel echt laaaaaaag.
Als ik beide poten plat op de grond had zweefde mijn. zak nog boven het zadel :+

De banden waren stock, weet niet meer welk type of merk er nu op lad, op hun site zie ik het ook zo 123 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 21:27
Fraggert schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 08:57:
[...]

Thanks kerel, super dat je even je ervaring deelt d:)b

Zo'n laag zadel past mij goed, mijn 1200GS is verlaagd door de vorige eigenaar en ik kan met mijn voeten plat als het zadel in de laagste stand staat :)

Weet je welke banden erop zaten? Want die kunnen er zo af natuurlijk als een ander setje beter rijdt.
Die voorbanden lijken mij op het eerste gezicht de Pirelli Scorpion Rally STR? Die is redelijk standaard te vinden op veel van dit soort fietsen

Afbeeldingslocatie: https://tyre-images.pirelli.com/MKTData/MOTO/files/2399/mototopimage/pirelli_moto_scorpion_rally_str_base_992x992.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:07

fdees

Trust me I'm an Engineer

Ik zie het CST logo erop staan. Maar de desbetreffende band kan ik qua profiel niet zo vlot vinden.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Thedr schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:10:
[...]

Die voorbanden lijken mij op het eerste gezicht de Pirelli Scorpion Rally STR? Die is redelijk standaard te vinden op veel van dit soort fietsen

[Afbeelding]
Ja die waren het niet, maar dacht wel dat iemand zei een "kloon van de scorpion"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Thedr schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:10:
[...]

[Afbeelding]
even gezocht.......kun je je maatje even vragen of dit klopt:

"The standard tyres are CST, which are Ching Shin, and not really a brand I am familiar with."

bron: https://www.thedirt.co.nz...view-all-new-cfmoto-450mt

@Thedr

[ Voor 3% gewijzigd door Fraggert op 23-08-2024 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

fdees schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:14:
Ik zie het CST logo erop staan. Maar de desbetreffende band kan ik qua profiel niet zo vlot vinden.
Bingo, zie bovenstaand :)

Merk is voor nu wel even voldoende.....consensus lijkt dat er in elk geval ruimte voor verbetering lijkt te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

in de review worden ook de banden nog gewisseld:

"Having said that, I ordered some more aggressive hoops in the form of the Metzler MC360 combo to try out on the 450MT. If we’re going to take it off-road in places that I like to go, we were going to need some knobs on our tyres. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 18:30
ozzynator schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:15:
Karakter is toch gewoon wat je er zelf van maakt, voor de 1 is het zo snel mogelijk naar de 100, voor de ander zo hard mogelijk, voor weer een ander een lekkere cruise motorfiets.

Is voor iedereen anders lijkt me.
Voor mij was het karakter/emotie het meest duidelijk toen ik mijn KTM 1190 adv voor een beurt achterliet en een kawasaki versys 1000 mee kreeg. Man wat een saai gedrocht. Reed en schakelde verder heel soepel maar echt niks voor mij. Compleet emotieloos motortje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Fraggert schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:16:
[...]

"The standard tyres are CST, which are Ching Shin, and not really a brand I am familiar with."

@Thedr
Ja waren inderdaad die.
Maar gaan er dus wel meteen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Fraggert schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:16:
[...]

@Thedr
CST maakt goede mountainbike banden (maar dat wil niet zeggen dat ze ook goede motorbanden maakt)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Joris748 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:09:
[...]

CST maakt goede mountainbike banden (maar dat wil niet zeggen dat ze ook goede motorbanden maakt)
Mijn vrouw bakt een heerlijke appeltaart, maar koken doe ik maar ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:07

steveman

Comfortabel ten onder

Ik doe datascience-dingen voor werk, maar m'n laswerk is maar matig.

Of snap ik het spelletje niet?

Nog iets meer dan een week geduld, en het convooi gaat weer naar het beloofde bochtenland \o/
Vering laten services, wat met olie laten kliederen bij de dealer, en zelf redelijk nieuwe banden vervangen voor gloednieuwe exemplaren. Scheelde toch al bijna weer 2mm profiel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-fECwrLVTk5oR6FjyDrDn7ILNLQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4VPc3tzjXES3GGuegjC6DvwE.png?f=user_large

Niet op de grond werken beviel beter, stuk minder zweet in de ogen :o

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Melkunie
Melkunie schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 15:26:
[...] Maar gelukkig is daar voor in de plaats een Yamaha Tenere 700 Extreme (2024) gekomen! :)
[Afbeelding]
En nu heeft ie de juiste kleurtjes gekregen en mag ie in de OP! :)
De World Raid mag er uit en worden vervangen voor de Ténéré 700 Extreme (2024)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dEIJA5VivloWx46O7spZrqLMaJ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pziHXFOe1PY8AzipjXKopWh0.jpg?f=fotoalbum_large

Nog even bedenken wat ik met stickers ga doen, maar voor nu is het goed zo :)

@LankHoar, @Chakotay, @timmie271. alvast bedankt!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/736x/a4/47/a9/a447a98b7a01ddaae504b2be7649123f.jpg
BEste sticker set, maar ik ben bias want dit was de kleurstelling van mijn oude ten.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:46
Of een knipoog naar de old-school rally stijl:

Afbeeldingslocatie: https://www.livingthisbikelife.com/cdn/shop/products/livingthisbikelife-yamaha-tenere-700-full-graphics-kit-adhesivos-chesterfield-1.jpg

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Melkunie schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 14:11:
[...]

En nu heeft ie de juiste kleurtjes gekregen en mag ie in de OP! :)
De World Raid mag er uit en worden vervangen voor de Ténéré 700 Extreme (2024)

[Afbeelding]

Nog even bedenken wat ik met stickers ga doen, maar voor nu is het goed zo :)

@LankHoar, @Chakotay, @timmie271. alvast bedankt!
Bovenste foto toevallig gemaakt vlakbij een grote bierbrouwer?

Pagina: 1 ... 70 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.