Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.249 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:00
Niet zo'n heel groot probleem, vond hem vrij irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 16:51
Dat is jammer, die had ik net ontdekt als alternatief voor de fysieke TomTom Rider, die inmiddels retetraag is. Al mijn routes stonden er al in. AmiGO maar eens proberen dan. Ik snap inmiddels geen pepernoot meer van het hele TomTom ecosysteem. Volgens mij kun je in AmiGO dus geen routes inladen, dus dat is nu al waardeloos.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistahk1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:50
Iemand toevallig een Quad Lock hoesje voor een Galaxy S8 beschikbaar voor overname?
Bij Quad Lock zelf alleen in de USA te bestellen, of in de EU op wat vage webshops :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:31
mistahk1 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:32:
Iemand toevallig een Quad Lock hoesje voor een Galaxy S8 beschikbaar voor overname?
Bij Quad Lock zelf alleen in de USA te bestellen, of in de EU op wat vage webshops :?
Dan zou ik de sticker variant kiezen, laat ook nooit meer los.

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 13:52
ozzynator schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:12:
[...]

Klopt!

Let wel op wat voor hoesje of ondergrond het is. Het plakt niet zo goed op bepaalde oppervlaktes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistahk1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:50
ozzynator schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:12:
[...]

Thanks, nu kwam ik na wat zoeken toevallig een hoesje tegen bij NR1 motor.
Daar heb ik, afgezien van de marketing spam, best aardige ervaringen mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
fc moto heeft ze ook nog, prima shop ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:52

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

geert_s schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 09:08:
[...]

Dat is jammer, die had ik net ontdekt als alternatief voor de fysieke TomTom Rider, die inmiddels retetraag is. Al mijn routes stonden er al in. AmiGO maar eens proberen dan. Ik snap inmiddels geen pepernoot meer van het hele TomTom ecosysteem. Volgens mij kun je in AmiGO dus geen routes inladen, dus dat is nu al waardeloos.
Voor dat laatste heb je inderdaad de TomTom Go app nodig. Die kost 2 tientjes per jaar. Uploaden gaat wel omslachtig, via plan.tomtom.nl. Ik kan je van harte MyRouteApp aanbevelen, kost ook geld maar werkt superieur en is echt gemaakt dóór motorrijders.

Het blijft echter wachten op "de utopie": een app die op alle vlakken intuïtief en zonder quirks werkt. Ook MRA heeft soms 'gekke dingetjes' maar ik vind 'm echt een stuk beter dan TomTom, Scenic, OSMAnd, Waze, REVER, BMW Navigator en alle losse GPS systemen.

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:49

Licko

ZVDK

Ik ben wel fan van de Go Ride app. Gebruikte de functie om route te genereren door afstand en windrichting te kiezen erg vaak. Deze functie zit bij andere apps achter een betaalmuur of als de functie wel gratis is, biedt de app zelf geen navigatie. Tomtom Go Ride deed dat allemaal wel kon daarnaast ook overweg met gpx bestanden.

Ik denk dat ik de standaard Go app maar een kans ga geven.

@Icephase je zegt dat het uploaden van gpx bestanden wat omslachtig werkt. Bij Go Ride kon ik vanaf mijn iPhone via andere apps routes maken en direct openen/importeren met de Go Ride app, is dat niet mogelijk met de normale Go app?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaffyDuck43
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15:23

DaffyDuck43

MF-lurker

Gisteren voor het eerst een rit gemaakt met de AmiGo app.
Heb 20 jaar met diverse Garmin toestellen i.c.m. Basecamp (voorheen mapsource) routes gemaakt en gereden.
De laatste 2 jaar met de BMW navigatie module op het TFT scherm van mijn RT, maar die wordt hoe langer hoe slechter en geeft veel connectie problemen bij mij.
Heb om die reden een Carpuride Android Auto scherm gemonteerd en ben daarmee nu een beetje aan het stoeien om een voor mij geschikt navigatie software te draaien op mijn telefoon en scherm.

Een willekeurige bestemming ingevoerd in het gebied waar je naar toe wil, kronkelwegen aan, nou resultaat was prima.
Route was lekker rustig, goed asfalt, mooie omgeving, aanwijzingen goed incl. flitspalen, geen connectie problemen, muziekje aan. Dus tot nu tevreden over (na 20 jaar Garmins en de laatste 2 jaar de teleurstellende BMW software via t TFT scherm)

Heb ook al een rit gemaakt met MRA, en die navigeert ook prima, maar vond ik onderweg wat minder handig. Wilde als controle op een eerder gemaakte route een deel ervan rijden, maar dan is het lastig om op je telefoon eerst alle voorgaande tussenpunten te skippen om te starten vanaf de lokatie waar je op dat moment staat.
Route was gemaakt op een tablet, die geeft net wat meer info op t scherm en werkt iets makkelijker (kan ook een leeftijd issue en/of telefoon affiniteit (not) zijn…. 8)7

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:33
Vanmiddag even langs gereden bij m'n lokale motorgarage en een afspraak gemaakt voor wat onderhoud aan mijn geliefde Strom. Heb gevraagd of ze de kleppen willen stellen aangezien ik tegen de 48k km stand aan zit ondertussen. En ik heb geen idee of ze bij 24k zijn gedaan, vermoedelijk niet.

En als ze dan toch alles open hebben liggen gevraagd of ze gelijk de bougies en luchtfilter willen vervangen. Ook even gevraagd of ze mijn Secondary Throttle Valve Actuator (mond vol..) willen nakijken aangezien ik daar in het begin steeds een foutmelding van kreeg. Stukje rijden en even opnieuw uit/aan zetten deed de melding verdwijnen en sinds ik echt regelmatig rij de melding al een hele tijd niet gezien, maar kan geen kwaad het even na te laten kijken. En als dat dan gedaan is zelf ook maar weer eens de olie verversen, ondertussen ook al zo'n 7/8k km geleden.

Afgelopen maandag nog een tourtje van zo'n 350km gedaan, had geen puf erna om een verhaal te schrijven hiero maar het was heerlijk rijden in Duitsland & Luxemburg! Wat jeugd herinneringen opgehaald in Clervaux waar we vroeger op de camping zaten en me vergaapt aan het kasteel daar, nu snap ik opeens waar mijn fascinatie met ridders en kastelen vandaan komt. 8)

Betekent ook dat ik bijna mijn eerste 10k km er op heb zitten. :*)

Geen post compleet zonder wat sfeerplaatjes natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UxnrOAN5QMVJ2cOeMivoB2CfOXs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Se0prrnVq5PbJrwMfxl6dvw6.jpg?f=user_large

Route afgelopen maandag, aanradertje. Beschikbaar op aanvraag.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/isfQdUjTBBG0mHdN-DjOdzb2_UI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QcHCO3IAXDyk3t6O6niJdcQj.jpg?f=fotoalbum_medium

Van een eerder tourtje, wou 't jullie niet onthouden, want: tanks! Wie houd er niet van een paar stoere WW2 tanks. 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nUDA4Bz18w0c-cZb7GZJ8fStrAg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y2suRxio1ut4zeE0r2Qx7Fle.jpg?f=fotoalbum_medium

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Pyr0_ schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 19:54:
Vanmiddag even langs gereden bij m'n lokale motorgarage en een afspraak gemaakt voor wat onderhoud aan mijn geliefde Strom. Heb gevraagd of ze de kleppen willen stellen aangezien ik tegen de 48k km stand aan zit ondertussen. En ik heb geen idee of ze bij 24k zijn gedaan, vermoedelijk niet.

En als ze dan toch alles open hebben liggen gevraagd of ze gelijk de bougies en luchtfilter willen vervangen. Ook even gevraagd of ze mijn Secondary Throttle Valve Actuator (mond vol..) willen nakijken aangezien ik daar in het begin steeds een foutmelding van kreeg. Stukje rijden en even opnieuw uit/aan zetten deed de melding verdwijnen en sinds ik echt regelmatig rij de melding al een hele tijd niet gezien, maar kan geen kwaad het even na te laten kijken. En als dat dan gedaan is zelf ook maar weer eens de olie verversen, ondertussen ook al zo'n 7/8k km geleden.

Afgelopen maandag nog een tourtje van zo'n 350km gedaan, had geen puf erna om een verhaal te schrijven hiero maar het was heerlijk rijden in Duitsland & Luxemburg! Wat jeugd herinneringen opgehaald in Clervaux waar we vroeger op de camping zaten en me vergaapt aan het kasteel daar, nu snap ik opeens waar mijn fascinatie met ridders en kastelen vandaan komt. 8)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Van een eerder tourtje, wou 't jullie niet onthouden, want: tanks! Wie houd er niet van een paar stoere WW2 tanks. 8)
[Afbeelding]
Prachtige omgeving inderdaad. Was afgelopen weekend in Luxemburg (met de auto). Moet er echt een keer met de motor heen.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Pyr0_ schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 19:54:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie rit! Dwars door Ouren heen gereden zie ik, mijn '2e thuis' :*)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Grubeater
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Ik was vandaag een uurtje later thuis.
Ik reed Leerdam uit en wilde opschakelen naar de 4 en de koppelingskabel knapte.
Doorgereden naar de MCDonalds bij Afslag Deil - Geldermalsen waar ik normaal de A2 op ga.
Daar de KNMV gebeld, die zouden een berger sturen. Berger planner belt mij op dat de motor dan naar Vuren wordt gebracht en dan zaterdag naar Nijmegen.

Berger gecanceld want daar had ik weinig zin in. Na het eten maar naar huis gereden. Motor in de 1 in beweging krijgen door te doorstarten met extra gas, dan snel opschakelen om in de 2 te komen.
Op de snelweg was het contant 100km/u in de 5. Zo tot aan Nijmegen over A2/A15 kunnen rijden. Bij de Waalbrug was ik te laat met opschakelen, dus met 7000rpm in de 1 de Waalbrug over. 😅
Daarna ben ik vrijwel thuis.

Dus het is een oplossing om thuis te komen, maar dan is het wel makkelijker als het vooral snelweg is zonder files en geen bebouwde kom.
Koppelingskabel had ik al jaren in huis, dus het is gewoon eigen schuld. Maar aan niets kon ik merken dat de koppelingskabel ging knappen.
Het was in ieder geval niet zo traumatisch dat ik de Transalp ombouw naar hydraulische koppeling. :+

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 11:03
Grubeater schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 22:42:
Ik was vandaag een uurtje later thuis.
Ik reed Leerdam uit en wilde opschakelen naar de 4 en de koppelingskabel knapte.
Doorgereden naar de MCDonalds bij Afslag Deil - Geldermalsen waar ik normaal de A2 op ga.
Daar de KNMV gebeld, die zouden een berger sturen. Berger planner belt mij op dat de motor dan naar Vuren wordt gebracht en dan zaterdag naar Nijmegen.

Berger gecanceld want daar had ik weinig zin in. Na het eten maar naar huis gereden. Motor in de 1 in beweging krijgen door te doorstarten met extra gas, dan snel opschakelen om in de 2 te komen.
Op de snelweg was het contant 100km/u in de 5. Zo tot aan Nijmegen over A2/A15 kunnen rijden. Bij de Waalbrug was ik te laat met opschakelen, dus met 7000rpm in de 1 de Waalbrug over. 😅
Daarna ben ik vrijwel thuis.

Dus het is een oplossing om thuis te komen, maar dan is het wel makkelijker als het vooral snelweg is zonder files en geen bebouwde kom.
Koppelingskabel had ik al jaren in huis, dus het is gewoon eigen schuld. Maar aan niets kon ik merken dat de koppelingskabel ging knappen.
Het was in ieder geval niet zo traumatisch dat ik de Transalp ombouw naar hydraulische koppeling. :+
Ben je zo thuis gekomen? YouTube: How to Shift a Motorcycle Faster

Wel lastig om de neutraal te vinden bij stop/start ja.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

KillaZ schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:57:
Mooi dilemma hier;

Ik heb op de KTM Super 1290 Adventure S proefgereden. 2024 model.

Wat een fijne machine, onwijs veel opties en een karakter wat echt bij mij past. Stukje onverhard (wat ik met de SuperDuke GT nooit zou doen) gepakt met succes en een reeks bochten die toch ook wel heel strak werden genomen op de Omringdijk.

Met andere woorden, zo'n adventure S is de ideale Jeckyll en Hyde.

Met de huidige offerte betaal ik een kleine 7k bij, om een 2024 model te rijden die volledig naar wens en spec is. Dan schrijf ik minimaal af op de SD GT voor een machine die lekkerder zit, beter bij mij past en ook nog eens nagelnieuw is.

Enige nadeel is dat de GT toch op sportief vlak is scherper is, maar dat is misschien 2% van mijn ritten van belang.

Nu ik dit tik, ga ik toch maar afscheid nemen van de GT :o
Al eens een proefrit gemaakt op een model van voor de facelift?

Heb zelf een 2022, nadat mn 2021 werd gejat. Maar mis mn vorige eigenlijk wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://www.royalenfield.com/content/dam/royal-enfield/motorcycles/guerrilla-450/studio-shots/new/yellow-ribbon/yellow-ribbon-000.webp
Stiekem een heel tof ding!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:54
Waarom hoor ik bij het zien van dat plaatje direct een hoge mannenstem AH-AAAAAAAAH! gillen? :+

[ Voor 23% gewijzigd door Melkunie op 16-08-2024 08:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Melkunie schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 08:03:
Waarom hoor ik bij het zien van dat plaatje direct een hoge mannenstem AH-AAAAAAAAH! gillen? :+
Ja die flash tekst stond op een witte achtergrond waar ik de afbeelding jatte, was voor mij ook een verassing _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Staan met die tekst ook op de eigen website zo te zien: https://www.royalenfield....otorcycles/guerrilla-450/
Maar sommige kleuren hebben dan weer Dash en Analogue er bij. Ik snap hetniet :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1IgTB_Bt2GqxNemVUEIYit_uwtg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/UxdCHRVC0T67t4REwiEodSXF.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vh9imlerKO2mGD0rscfMvXyEgoo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/mzBHxgTFxEiEimoM1nrQImLx.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J2lO5q9aGbb3AYUkHw5h4LWIS4U=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/CXBeWYTPewRbwKVcKIM7QM7o.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YdAVCw_WSHJc-Cyoe3Bqny8cciE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/yq0oTjdeEQG5BXNTEeoA4JKA.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ul67NoBvAqzKSnyYhsqmDWQSZ7A=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/nKswJeew1RaAYheBuadegx7o.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Volgens mij heeft dat met scherm te maken, optioneel een extra scherm voor nav etc.
Maar is inderdaad erg onduidelijk :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07:28
Melkunie schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 08:03:
Ik hoorde het ook. Da's de leeftijd ;)

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:05
Hoe splitsen jullie bedrading voor het aansluiten van accessoires?
Bij mijn Husqvarna 701 zit achter de koplamp(weinig ruimte) twee paar aansluitingen voor accessoires in de vorm van 2 vrouwelijke faston connectoren per paar.
Het ene paar is geschakeld met het contact en zit de handvatverwarming op en het andere paar is altijd aan en zit nu een usb lader op met zo'n losse schakelaar. Moet nu dus zelf de usb lader aan en uit zetten.

Wil deze allebei geschakeld hebben en de oplader van het stuur naar onder het zadel verplaatsen in verband met water.

Ik overweeg nu een y-kabel te maken met faston connectoren van de action maar hoor graag alternatieven.

Aan de motor kant wil ik niks veranderen maar sta ervoor open om andere stekkers op de accessoires te zetten.
Het liefst zou ik iets als wago klemmen gebruiken om het wat makkelijker te wisselen maar dat schijnt niet heel verstandig te zijn op een trillende motor.

Als ik eventueel later nog iets toevoeg denk ik dat dat toegevoegd wordt onder het zadel waar dan de usb lader zit.

Zoek dus iets waar ik makkelijk dingen kan bij prikken mocht dat nodig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb permanente (gezekerde) voeding gebracht naar onder het zadel, en dan een relais met geschakelde stroom. In mijn geval (Huskie 901) zat er ook ACC onder het zadel.

Wel gewoon faston connectors gebruikt. Je hebt voor faston splitters, is dat niet makkelijk genoeg?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bi4KIHXnMd8PGHFh6hBEyjMl4Co=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/n9JlmO2q9gJghm0QHjgM7ZTG.jpg?f=user_large

En anders iets als XT30/60/90?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0AW0aCZsMEQWty0pMp35tVPgsqA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pv8YZpkWkWgJdKQgOCCpjq13.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door _eLMo_ op 16-08-2024 11:23 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• quacktech
  • Laatst online: 07-06 18:57
Ik gebruik altijd van die waterdichte stekkerverbindingen.

The Duck did it again

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:21
@erik23 Mijn voorkeuren:
1e voorkeur zou zijn om te achterhalen welke stekkers er af-fabriek worden gebruikt als er een accessoirestekker beschikbaar is, en daarmee dan een Y-splitter maken. Eventueel een contactpen van een iets grotere aderdiameter gebruiken, en dan daar 2 draden in bevestigen. Niet helemaal hoe het hoort, maar als je het goed doet werkt dat het best. :)

2e Optie is faston met aftakking gebruiken zoals @_eLMo_ aanhaalt. Die haal ik dan niet bij de Action, of Ali, of... maar van het merk spul. Dan weet je dat de juiste materialen zijn gebruikt, met de juiste klemkracht, met het juiste isolatiemateriaal. Daarbij gebruik je dan ook het bijpassende gereedschap. ;)

3e Optie: eigen stekkerverbindingen met AMP Superseal connectoren, zoals @quacktech aangeeft.

Wagoklemmen, óók die met de oranje hendeltjes voor soepele draad, zullen geen blijvende oplossing zijn op een motor. Ondanks dat Wago een zeer degelijk merk is, zijn deze typen niet voor trillende toepassingen bedoeld.

Wat je zeker NOOIT moet gebruiken zijn zelfsnijdende aftakklemmetjes die je over een bestaande draad heen schuift. Je bent heel snel klaar, dat is waar. Maar die tijd verlies je wel weer zodra je storing gaat zoeken. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:20

Fuelke

Forza Ferrari

Fuelke schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:16:
Ongenuanceerde post: ik heb een lekkende voorvork, dus heb ik een nieuwe motor besteld.

Genuanceerde versie: ik was van plan om dit jaar een 2024 versie van de Honda CBR500-R te kopen, ik zat een beetje met september in het hoofd. Maar deze week zag ik dus dat de linkervoorpoot een beetje lekt. Ben vanmorgen naar de garage gereden ter controle. Hij heeft bijna 24000 km dus binnenkort zou het tijd zijn voor groot onderhoud + er moet nog een nieuwe kettingset op + een nieuwe voorband. Dat is een beetje te gek om die kosten nog te maken en binnen 4-5 maand alsnog een nieuwe te kopen.
Phoeh, dit heeft allemaal een tijdje geduurd, het leek alsof ik en de 2018 versie nog niet klaar waren voor het afscheid of zo. Toen hij bij de dealer stond was ik net op vakantie naar Duitsland, daarna een misverstand met de verzekeringsmakelaar waardoor de motor pas laat werd ingeschreven en tussendoor ook teveel met de zithouding in mijn hoofd gezeten.

Dat laatste moet ik even kaderen. Toen ik hem zag staan in de showroom, dicht bij de andere motoren leek het stuur laag te staan, en ik leek ik ook meer in de Supersport houding te zitten. In de showroom staan ze allemaal vrij dicht opeen, en er is zeer weinig ruimte om hem volledig rechtop te zetten, los van de stand. Nochtans stelde ze me in de garage gerust en ook op de foto's online leek die houding wel goed. Maar toch bleef dat een beetje in mijn hoofd zitten.

Ik had dan eindelijk een afspraak gemaakt om het vandaag op te halen (Ophalen van een nieuwe fiets doen ze enkel buiten de gewone openingsuren). Vorige week rondde ik de kaap van 25000 km en het voelde toen dat ik klaar was voor het afscheid. Toen ik vanmorgen bijna bij de garage was ging de reserveindicator van de tank knipperen, leek alsof de motor ook zei dat het genoeg was :P

Na wat papierwerk gingen we dan naar de werkplaats waar hij klaarstond. En toen ik hem daar zag staan, alleen en vrij rechtop zag ik meteen dat die zithouding gewoon prima ging zijn. En die 2024 versie voelt zo vertrouwd aan: aanleggen van het contact, het starten van de motor en het geluid als de motor eenmaal draait. Uiteraard het andere kuipwerk en de kleuraccenten maar het meest in het ook springende verschil is natuurlijk het andere (kleuren)dashboard dat een pak meer info geeft en meer instellingen toelaat.

Heb er nu een versnellingsindicator op zitten, handvatverwarming is volledig geïntegreerd en duidelijk op welk van de 5 standen deze staat. (Op de 2018 was het gokken op welk van de drie standen hij stond). Via Honda Roadsync app heb ik ook basisnavigatie via het dashboard. (Telefoon & sms kan ook, maar dat heb ik nog even uitgeschakeld). Oh en tractiecontrole heeft ie ook aan boord. Nog even wennen aan de richtingaanwijzers die constant blijven branden en enkel knipperen als je richting aangeeft. Heb ook opnieuw een Scotoiler laten monteren. Ze hebben een plaats gevonden onder de pillion seat, wat hem makkelijk bereikbaar maakt.

Foto volgt nog, als het niet meer regent of als de garage de foto die ze nemen bij afhaling online staan.

Nog geen 15 km gereden van de garage tot thuis en hij is al gedoopt met een regenbui en wat struikgewas :D Dat laatste komt omdat omdat ik siergras heb staan in een flinke struik die wat uitwaaiert, als ik er naast rij dan is de draaicirkel net iets de krap op achterwaarts de motor in de garage te duwen, dus ik rij met de spiegels en neus altijd tegen die pluimen aan ;)

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 16:51
We gaan het nog een keertje proberen. Dit keer gelukkig niet vanuit Rotterdam, maar vanuit Hazerswoude-Rijndijk (bij mij om de hoek).

De laatste Biker Friday van MKC op vrijdag 6 september.

Gaan er nog meer mee van hier?

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:58
geert_s schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:43:
We gaan het nog een keertje proberen. Dit keer gelukkig niet vanuit Rotterdam, maar vanuit Hazerswoude-Rijndijk (bij mij om de hoek).

Ik zie dat diezelfde dag er ook een vanuit Veghel is - ik ga daar eens even over nadenken, da's mooi in de regio voor een vrijdagavond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:00
MikeyMan schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 22:59:
[...]

Al eens een proefrit gemaakt op een model van voor de facelift?

Heb zelf een 2022, nadat mn 2021 werd gejat. Maar mis mn vorige eigenlijk wel.
Nee, maar hoezo mis je de oude? :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

KillaZ schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 12:29:
[...]

Nee, maar hoezo mis je de oude? :)
Grotendeels gevoel uiteraard.

Maar blok leek wat minder beteugeld dan de huidige. De akrapovic maakte wat meer herrie. En tegelijkertijd was ie een stuk zuiniger gek genoeg. Zithoogte was op de vorige net iets ruimer. Bediening van scherm en knipperlichten was een stuk robuuster. De valbeugel zit mn schenen een stuk meer dwars. Hoewel na een dagje op een GS dat ineens in het niet viel :+

On the upside; onderstel is wel verbeterd. Zwaartepunt verlaagd. Adaptieve cruise control op een provinciale weg wel lekker. Scherm groter maar wel minder info erop.

Kortom, ik zou ff een proefritje gaan maken.

Einde jaar eerst dit ding maar eens chippen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
MikeyMan schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 12:48:
[...]

Grotendeels gevoel uiteraard.

Maar blok leek wat minder beteugeld dan de huidige. De akrapovic maakte wat meer herrie. En tegelijkertijd was ie een stuk zuiniger gek genoeg. Zithoogte was op de vorige net iets ruimer. Bediening van scherm en knipperlichten was een stuk robuuster. De valbeugel zit mn schenen een stuk meer dwars. Hoewel na een dagje op een GS dat ineens in het niet viel :+

On the upside; onderstel is wel verbeterd. Zwaartepunt verlaagd. Adaptieve cruise control op een provinciale weg wel lekker. Scherm groter maar wel minder info erop.

Kortom, ik zou ff een proefritje gaan maken.

Einde jaar eerst dit ding maar eens chippen. :P
Ah zo, de oude was meer KTM "lomp"

Ik was onwijs te spreken over de vering, een n00b als ik op onverhard kon al heel snel leuke dingen er mee doen. Daarnaast ging hij goed naar beneden in de snellere bochten en is anti dive echt geweldig.

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
s020506 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:12:
[...]

Ik hoorde het ook. Da's de leeftijd ;)
Hier wil ik me graag van distantiëren. Toen was ik nog lang niet geboren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

KillaZ schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 14:12:
[...]

Ah zo, de oude was meer KTM "lomp"

Ik was onwijs te spreken over de vering, een n00b als ik op onverhard kon al heel snel leuke dingen er mee doen. Daarnaast ging hij goed naar beneden in de snellere bochten en is anti dive echt geweldig.
Lomp is niet het goede woord. Onderin is de nieuwe nukkiger. Trilt meer. Je merkt gewoon dat ie erg arm loopt.

Zal niet ontkennen dat je met de nieuwe ook aardig los kunt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 10:01
geert_s schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:43:

8) Is wel de bedoeling, in veghel dan :*)

[ Voor 3% gewijzigd door ibothead op 16-08-2024 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

@LankHoar @Chakotay @timmie271
Wil iemand van jullie het bouwjaar van de motor in de startpost dan aanpassen naar 2024?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ik ben even inspiratieloos, waar halen jullie routes vandaan? Is er een site die echt uitblinkt wat dat betreft?

Motorroutes staan wel paar leuke op maar nou niet zo veel (regio Zwolle) en die heb ik allemaal al wel gehad.

Scenic komt op dit moment ook niet echt met een bijzondere route helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Zelf maken. :) Dat hoort ook bij de voorpret, en zo kun je ook eens wat anders ontdekken dan wat iemand anders al voor je heeft platgereden.

Zo ga ik morgen met de missus een ronde rijden, dus we hebben net een startpunt bepaald, en nu klik ik even een route bij elkaar door Luxemburg. (Dat is wel valsspelen, want ieder klikbaar lijntje op de kaart is daar wel leuk rijden ;) )

[ Voor 46% gewijzigd door DrivinUCrazy op 16-08-2024 20:19 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Tribunus schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 20:11:
Ik ben even inspiratieloos, waar halen jullie routes vandaan? Is er een site die echt uitblinkt wat dat betreft?

Motorroutes staan wel paar leuke op maar nou niet zo veel (regio Zwolle) en die heb ik allemaal al wel gehad.

Ik geef aan mijn vrouw een paar criteria voor de rit en dan stuurt ze mij een gpx via airdrop. O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:38

https://www.routeyou.com staat het nodige op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
Hoi allemaal,

Ik (22) ben van plan om volgend jaar zomer voor mijn motorrijbewijs te gaan. Ik rijd al vier jaar een simpele brommer (Peugeot Ludix), maar ik merk dat ik toch wel iets meer power zou willen. Vooral sinds ik een keer bij een vriend achterop een KTM heb gezeten.

Nu ga ik vanaf januari een half jaar op uitwisseling naar de US (California) en was ik benieuwd of ik daar niet mijn motorrijbewijs kon halen. Nu is dat mogelijk, maar Amerikaanse rijbewijzen kunnen niet ingewisseld worden in Nederland. Toch leek het me een interessant idee om daar te oefenen met het motorrijden. In principe kan je in California na het behalen van je theorie motorrijden met de restricties dat je niet rijdt tussen zonsondergang en zonsopgang, je niemand achterop hebt en je niet op wegen mag rijden boven omgerekend 110km/u. Nu ik ouder ben dan 21 hoef ik ook geen drie-daagse cursus te nemen. Al ben ik dat wel van plan nu ik nooit heb geschakeld of een tweewieler heb bestuurd van dat formaat en gewicht.

Het leek mij een interessant idee omdat ik zo vrij snel in Nederland mijn motorrijbewijs zou kunnen halen als ik eenmaal terug ben. Simpelweg theorie, misschien een a twee lessen om te acclimatiseren aan het motorrijden in Nederland en vervolgens gelijk voor mijn praktijk gaan. Verder vond ik het ook wel fijn om daar een voertuig te hebben zodat ik een stuk mobieler ben. Alhoewel ik al vijf jaar mijn B2-rijbewijs bezit, is een auto ook daar volgens mij stukken duurder in vaste lasten dan een motor. Helaas wordt een AM-rijbewijs daar niet erkend. Voor een 50cc dien je een motorrijbewijs te bezitten.

Nu vroeg ik mij af of mensen hier ervaringen hebben met het motorrijden in de VS (evt California). Hoe ervaar je het vergeleken met Nederland? Is het te doen met verzekeren of betaal je je dan scheel? Is bovenstaand idee te adviseren of zou ik gelet op de veiligheid en mijn onervarenheid met motors gewoon wachten en simpelweg lessen volgen in Nederland?

Mocht ik het uiteindelijk doen, ben ik niet van plan om met een hele grote motor te starten. Een 125cc of 250cc is waar ik het bij ga houden in de US. Misschien goed om te weten dat ik geen wegpiraat o.i.d. ben. Meestal keurig de speed limit :P

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Squawk
  • Niet online
RazorMaron schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 07:58:
Hoi allemaal,

Ik (22) ben van plan om volgend jaar zomer voor mijn motorrijbewijs te gaan. Ik rijd al vier jaar een simpele brommer (Peugeot Ludix), maar ik merk dat ik toch wel iets meer power zou willen. Vooral sinds ik een keer bij een vriend achterop een KTM heb gezeten.

Nu ga ik vanaf januari een half jaar op uitwisseling naar de US (California) en was ik benieuwd of ik daar niet mijn motorrijbewijs kon halen. Nu is dat mogelijk, maar Amerikaanse rijbewijzen kunnen niet ingewisseld worden in Nederland. Toch leek het me een interessant idee om daar te oefenen met het motorrijden. In principe kan je in California na het behalen van je theorie motorrijden met de restricties dat je niet rijdt tussen zonsondergang en zonsopgang, je niemand achterop hebt en je niet op wegen mag rijden boven omgerekend 110km/u. Nu ik ouder ben dan 21 hoef ik ook geen drie-daagse cursus te nemen. Al ben ik dat wel van plan nu ik nooit heb geschakeld of een tweewieler heb bestuurd van dat formaat en gewicht.

Het leek mij een interessant idee omdat ik zo vrij snel in Nederland mijn motorrijbewijs zou kunnen halen als ik eenmaal terug ben. Simpelweg theorie, misschien een a twee lessen om te acclimatiseren aan het motorrijden in Nederland en vervolgens gelijk voor mijn praktijk gaan. Verder vond ik het ook wel fijn om daar een voertuig te hebben zodat ik een stuk mobieler ben. Alhoewel ik al vijf jaar mijn B2-rijbewijs bezit, is een auto ook daar volgens mij stukken duurder in vaste lasten dan een motor. Helaas wordt een AM-rijbewijs daar niet erkend. Voor een 50cc dien je een motorrijbewijs te bezitten.

Nu vroeg ik mij af of mensen hier ervaringen hebben met het motorrijden in de VS (evt California). Hoe ervaar je het vergeleken met Nederland? Is het te doen met verzekeren of betaal je je dan scheel? Is bovenstaand idee te adviseren of zou ik gelet op de veiligheid en mijn onervarenheid met motors gewoon wachten en simpelweg lessen volgen in Nederland?

Mocht ik het uiteindelijk doen, ben ik niet van plan om met een hele grote motor te starten. Een 125cc of 250cc is waar ik het bij ga houden in de US. Misschien goed om te weten dat ik geen wegpiraat o.i.d. ben. Meestal keurig de speed limit :P
Waarom zou je niet nu al in Nederland je motorrijbewijs halen, zodat je in januari je Nederlandse rijbewijs mee kunt nemen naar het buitenland? Dan kun je nu al meteen starten met rijden. Met een beetje motivatie en plannen lukt dat prima in vier maanden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:48
Squawk schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 08:34:
[...]
Met een beetje motivatie en plannen lukt dat prima in vier maanden. :)
Ook vanuit CBR oogpunt? :P

Is een NL rijbewijs wel te gebruiken in de USA? Dan zou ik idd óf z.s.m. gaan lessen óf wachten tot je terug bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Laatst online: 21:48
Amerikaanse motorregels gaan ook nergens over imo... Theorie halen en je mag de weg op? Ook is daar volgens mij geen helmplicht (of in elk geval niet in elke staat).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:55
RubjeMazter schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 08:49:
Amerikaanse motorregels gaan ook nergens over imo... Theorie halen en je mag de weg op? Ook is daar volgens mij geen helmplicht (of in elk geval niet in elke staat).
Als ik de MotoStars videos bekijk vraag ik me ook oprecht af hoe het kan dat sommige mensen de weg op mogen, zelfs de meest basic skills beheren ze vaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:06

_Apache_

For life.

Beetje rondkijken op gpstracks.nl, ik kies de regio. En dan knip en plak ik wat routes bij elkaar.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik laat mn Garmin een rondrit maken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ozzynator
Ik ben vorig jaar in de Vs van A geweest, maar daar wil je niet rijden zonder een beetje uitgebreide training. Zeker niet in Californie, bijvoorbeeld LA.

Het is daar net iets anders dan in Nederland. Op de highway mag je zowel links als rechts inhalen, bij elk stopbord (en dat zijn er vrij veel in de stedelijke gebieden) moet je ook daadwerkelijk stoppen. Meeste verkeerslichten mag je rechtsaf door rood rijden.

Ik zou gewoon hier zsm het rijbewijs halen, dan heb je in ieder geval een gedegen basis.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
Squawk schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 08:34:
[...]

Waarom zou je niet nu al in Nederland je motorrijbewijs halen, zodat je in januari je Nederlandse rijbewijs mee kunt nemen naar het buitenland? Dan kun je nu al meteen starten met rijden. Met een beetje motivatie en plannen lukt dat prima in vier maanden. :)
Omdat ik nu helaas niet het budget heb om dat te financieren. Als student zijnde heb ik het al niet breed, maar ik dien ook nog te sparen voor mijn uitwisseling. 6 maanden California is heel prijzig, kan ik een hele bachelor en master hier in Nederland mee financieren.

Het voordeel aan het behalen van een motorrijbewijs in California is dat de theorie ongeveer 50$ is en die driedaagse cursus rond de 250$. Een motor kan ik aan het eind van de rit weer verkopen zonder al te veel waardevermindering. Motorkleding kan ik natuurlijk wel weer meenemen naar Nederland.

Aan het eind van de dag denk ik dat ik dan goedkoper uit zal zijn in plaats van vier maanden lang lesgeld te betalen. Los nog van het mobiliteitsvoordeel waar ik het over had en natuurlijk het plezier.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:33

A13X

Dude

RazorMaron schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 09:26:
[...]

Omdat ik nu helaas niet het budget heb om dat te financieren. Als student zijnde heb ik het al niet breed, maar ik dien ook nog te sparen voor mijn uitwisseling. 6 maanden California is heel prijzig, kan ik een hele bachelor en master hier in Nederland mee financieren.

Het voordeel aan het behalen van een motorrijbewijs in California is dat de theorie ongeveer 50$ is en die driedaagse cursus rond de 250$. Een motor kan ik aan het eind van de rit weer verkopen zonder al te veel waardevermindering. Motorkleding kan ik natuurlijk wel weer meenemen naar Nederland.

Aan het eind van de dag denk ik dat ik dan goedkoper uit zal zijn in plaats van vier maanden lang lesgeld te betalen. Los nog van het mobiliteitsvoordeel waar ik het over had en natuurlijk het plezier.
Ik denk dat je onderschat hoeveel hoger de eisen aan een motorrijbewijs hier zijn t.o.v. de USA. Het zal je misschien een voorsprong geven, maar het kan ook zijn dat je dingen moet gaan afleren. Tenzij je een natuurtalent bent denk ik dat je op z'n best een paar lessen eraf schaaft en misschien wel helemaal niet.

[ Voor 9% gewijzigd door A13X op 17-08-2024 09:33 ]

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat , en je gaat in druk stadsverkeer rondrijden met alleen theorie in je achterzak. Ik zou het hier in NL niet durven. Het is ook fijn als je weet hoe defensief te rijden en wat dingen te hebben geleerd mbt voertuigbeheersing (noodstop, snelle uitwijk etc).

Ik ben aantal maal in de VS geweest, maar nooit zelf gereden. Het is rustiger dan hier, buiten de stad. In de stad is het volgens mij prima vergelijkbaar, wellicht minder fietsers.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:40
Card Nox schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 09:01:
[...]

Als ik de MotoStars videos bekijk vraag ik me ook oprecht af hoe het kan dat sommige mensen de weg op mogen, zelfs de meest basic skills beheren de vaak niet.
Ja joh en op het internet zijn genoeg filmpjes van die gasten in de VS die een gloednieuwe supersport financieren en er vervolgens met 300 over de highway knallen in hun tanktop. Het lijkt wel of iedereen daar gratis health care heeft.

@RazorMaron Denk dat daar een auto praktischer is dan een motor. Maar mocht je het echt willen doen dan moet je er gewoon voor gaan, er zijn ook zat mensen die in Bali zonder enige ervaring op een motor stappen zonder helm op en de meeste overleven het ook.

Edit: Ik heb ook één jaar in het buitenland gestudeerd toen ik al in NL een motor had. Heb toch daar lokaal een auto (barrel) gehuurd van een medestudent voor een prikkie. Was veel handiger met boodschappen doen, reizen, vrienden ophalen, op date gaan, etc.

[ Voor 14% gewijzigd door cyntax op 17-08-2024 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squawk
  • Niet online

Gemiddeld hebben de meeste mensen in Nederland zo’n 10 lessen nodig voordat zij klaar zijn voor enkel het examen verkeersdeelname. Dit zijn veelal mensen met jaren autorij-ervaring. Verwacht dus niet dat je aan één a twee lessen voldoende hebt om te ‘acclimatiseren’. Verkeersdeelname op de motor is echt andere koek dan in een metalen kooi vol airbags.

Wat betreft kosten onderschatten veel mensen wat het kost om motor te rijden. Je bent er nog niet met het aanschaffen van een barrel van marktplaats. Een verstandige rijder heeft bijvoorbeeld ook: een degelijke beschermende jas, broek, helm, handschoenen, motorlaarzen en ga zo maar door. Dus als je het motorrijden vooral uit kosten overweegt, om goedkoop te rijden in de VS, dan kom je al snel bedrogen uit. Tenzij je voor the full American experience gaat… dan zijn een t-shirt en korte broek voldoende. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Squawk schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 11:00:
[...]

Gemiddeld hebben de meeste mensen in Nederland zo’n 10 lessen lessen nodig voordat zij klaar zijn voor enkel het examen verkeersdeelname. Dit zijn veelal mensen met jaren autorij-ervaring. Verwacht dus niet dat je aan één a twee lessen voldoende hebt om te ‘acclimatiseren’. Verkeersdeelname op de motor is echt andere koek dan in een metalen kooi vol airbags.

Wat betreft kosten onderschatten veel mensen wat het kost om motor te rijden. Je bent er nog niet met het aanschaffen van een barrel van marktplaats. Een verstandige rijder heeft bijvoorbeeld ook: een degelijke beschermende jas, broek, helm, handschoenen, motorlaarzen en ga zo maar door. Dus als het je motorrijden vooral uit kosten overweegt, om goedkoop te rijden in de VS, dan kom je al snel bedrogen uit. Tenzij je voor the full American experience gaat… dan zijn een t-shirt en korte broek voldoende. ;)
American meat crayon <3

Ik vind het eigenlijk volslagen onverantwoord. Ik had geen motor/scooter/brommerervaring en heb ongeveer 30 uur les gehad met AVB + 1e keer AVD (die ik niet haalde, ik was ziek en was eigenlijk nog niet op het niveau). Wellicht ben ik een trage leerling, maar ik rijd wel elke dag ±50km auto. Bij AVD leer je veel kleine dingen en krijg je feedback zodat het van "goed gegaan" naar "goed gedaan" gaat.

Kleding , helm en (hand)schoenen? Doe maar 1000E, en verder.

[ Voor 15% gewijzigd door Boudewijn op 17-08-2024 22:58 ]

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:52
Zo! de zomertrip van dit jaar zit er ook weer op. Afgelopen zondag vertrokken richting het Zwarte Woud > Zwitserland. 2 dagen rondgereden en gewandeld in de Zwitserse Alpen en vanaf daar vertrokken naar de Vogezen > Nederland.

Op dag 2 vol goede moed vanuit het Zwarte Woud vertrokken om er na 2 uur rijden achter te komen dat een van m'n koffers van de motor af was... huilen stond me nader dan het lachen. Er zat een Apple device in die wel een laatste locatie had afgegeven, maar daar lag die niet. Uiteindelijk het hele stuk terug en weer heen gereden. en GEVONDEN! Hij lag in de berm op een hobbelig stukje bergpas, iets verder dan waar de laatste locatie was.. Blijkbaar is 'sleutel op slot' niet genoeg en moet de rechter koffer stevig aangedrukt worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qslNeATdv9ZH7UJmwxwEwHKiPd0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PKccdN0zj896yGUbjQeUGFgL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/97YD6GET6MiF7-cHvksCb2261iQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CnlCtAF8d6ijF3o4ABMEHhCo.jpg?f=fotoalbum_tile

En de KTM, wat heeft die zich bewezen zeg.. ik snap nu waar de SuperMoto en Touring in 'SMT' vandaan komen. Messcherp de bergpassen over knallen en daarna zonder moeite 780 km. in 1 dag vanaf de Vogezen naar huis met nog wat bochtig speelplezier in Frankrijk en Luxemburg.

Genoeg geluld, tijd voor wat plaatjes :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8mkjmXFSzQaAjYOHieGw7md2pCQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NZlH2dvLfuFWh6qnm7wsvqBT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JZVAUJM4xb5j-XPgQsAbdPMXbyM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1FovaX2PKR3lXSuZnofTMlAU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DNnjANvhbYQy8-O-ISKxG1XBeu8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oQ3EtDZ01Q7h4r4JcKFf4osU.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3x9iSb_zGo0gv8xE11kJ9_jBu7c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/25OycYfIJexxm2SqUfHIyRr4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s3hmnmHjKmY4DATRqnOPqy1z9j0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mzmwztvfyl3URB54XkoCcgvN.jpg?f=fotoalbum_tile

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:58

jeroenathome

Een regel tekst

@homemix25 Weet je zeker dat het geen BMW kofferset is?

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:52
De gedachte om spanbanden mee te nemen de volgende keer is wel door m’n hoofd gegaan hahah!

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

Gelukkig is de koffer dicht gebleven. Ergens een verhaal opgevangen dat bij iemand de deksel niet goed dicht zat. Hij kon zijn kleding over meerdere kilometers van de snelweg halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.hypocrite
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Hoi allemaal,

Zelf geen ervaring met rijden in de VS (wel in AU, NZ en Indonesie) en had daar niet willen rijden zonder ervaring en of rijbewijs.

Ik raad aan om hier je A rijbewijs te halen. Op je 22ste kun je voor je A rijbewijs (je lest op een A motor) met code 80 gaan. Je mag dan 2 jaar in Nederland op een A2 motor rijden (max 35kw) en na 2 jaar vervalt automatisch code 80 en mag je op een motor rijden met onbeperkt vermogen.

Ik lees op ANWB ook dat je je rijbewijs geldig is in VS icm een IDP.

Als je het zo aanpakt dan heb je:
- Les van een professional in Nederland
- Rij je veiliger in de VS
- Hoef je na 2 jaar niet meer opnieuw examen te doen voor je A rijbewijs

Even wat RubjeMazter aangaf, bij je rijschool even navragen of er plek is bij het CBR om in nov of dec af te rijden. Weet niet of het CBR nog steeds een backlog heeft nog van corona. Lessen in regen is ook aan te raden. Ik had lang geleden alleen maar droog weer gehad met lessen en de eerste keer regen was ik wel een beetje nerveus, ik had toen geen instructeur om tips te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

nehal3m schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 22:52:
[...]

Ben je zo thuis gekomen? YouTube: How to Shift a Motorcycle Faster

Wel lastig om de neutraal te vinden bij stop/start ja.
Zo ongeveer ja.
Tussen de 3000 en 5000 toeren gas dicht en opschakelen, dat gaat prima en zonder problemen. Alleen van de eerste naar de tweede versnelling ging niet super vloeiend, en boven de 5000 toeren/40 km/u gaat de motor met geen mogelijkheid meer naar de 2de versnelling.

Terugschakelen gaat niet vloeiend, ook omdat je op de motor wilt afremmen. Net voor stilstand schakelde ik de motor uit met de killswitch.
Starten in neutraal en dan naar de eerste versnelling werk niet zonder koppeling. Je moet echt doorstarten met gas erbij en dan zo snel mogelijk naar de tweede versnelling.

@RazorMaron Ik zou eerst kijken of je budget hebt voor een auto. Genoeg te vinden op Craigslist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:37

epic_gram

undercover moderator

Ik heb een kapotte uitlaat, en ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met deze reparatieset:

https://www.toolstation.n...urce_platform=KelkooGroup

Het lijkt me top, maar de reviews zijn heel wisselend. Sommigen zeggen dat hun motor bijna in de fik vloog, anderen geven het 5 sterren. Wat vinden jullie?

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

Zulke dingen zijn alleen als noodoplossing onderweg. Ik zou er niet lang mee blijven rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Laatst online: 18:21

Clush

Do as I say...

Verder vond ik het ook wel fijn om daar een voertuig te hebben zodat ik een stuk mobieler ben. Alhoewel ik al vijf jaar mijn B2-rijbewijs bezit, is een auto ook daar volgens mij stukken duurder in vaste lasten dan een motor.
Ik denk dat jouw plan op zich niet onmogelijk is, maar ik kan me haast niet voorstellen dat dat je het op deze manier goedkoper voor elkaar gaat krijgen dan een auto. En aangezien je het vooral vanuit financiele overwegingen lijkt te willen denk ik dat je beter naar een goedkope auto kan kijken.

En mobiel zijn is een ding, een en ander meenemen op je tripjes is op een kleine motor ook wat uitdagender dan een auto waar je alles in kan pleuren. En iets als navigatie zal je op een motor ook speciaal moeten regelen ipv je telefoon in de bekerhouder zetten. Een slot? Moet je er ook nog even bij kopen. Kleding is een investering op zich. Ik denk dat je al heel snel 1500 euro kwijt bent, en dan komt de motor zelf daar nog bovenop.

Waar in CA ga je overigens heen? Hoe is het OV daar geregeld?

Ik denk overigens niet dat een 250cc motor zonder verdere ervaring per se onverantwoord zou zijn. Dat hangt er vooral vanaf wat je er mee wil en hoe je er zelf mee rijdt. Ik denk dat je met zo'n driedaagse cursus en zelf nog even een paar daagjes oefenen je prima zou kunnen redden. Of dat vervolgens ook betekent dat je in Nederland makkelijker je rijbewijs haalt is een tweede, ik denk niet dat dat onder aan de streep heel veel gaat schelen.

Je bent sowieso al 300 dollar kwijt aan je learner's permit daar, en daarbij komen nog allerlei kleinere kosten zoals ik hierboven genoemd heb... het lijkt mij heel uitdagend om dat allemaal te gaan besparen op je lesgeld hier, en als het al lukt zal dat echt marginaal zijn.

Ik denk dat je geld besparen wel uit je hoofd kan zetten. En vervolgens kan je je afvragen of jouw uitwisselingsjaar het perfecte moment is om ook te gaan investeren in een motorrijbewijs/-kleding, wat linksom of rechtsom toch zeker een paar duizend euro gaat kosten.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Laatst online: 19:33
Clush schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 13:48:
[...]

Ik denk dat jouw plan op zich niet onmogelijk is, maar ik kan me haast niet voorstellen dat dat je het op deze manier goedkoper voor elkaar gaat krijgen dan een auto. En aangezien je het vooral vanuit financiele overwegingen lijkt te willen denk ik dat je beter naar een goedkope auto kan kijken.

En mobiel zijn is een ding, een en ander meenemen op je tripjes is op een kleine motor ook wat uitdagender dan een auto waar je alles in kan pleuren. En iets als navigatie zal je op een motor ook speciaal moeten regelen ipv je telefoon in de bekerhouder zetten. Een slot? Moet je er ook nog even bij kopen. Kleding is een investering op zich. Ik denk dat je al heel snel 1500 euro kwijt bent, en dan komt de motor zelf daar nog bovenop.

Waar in CA ga je overigens heen? Hoe is het OV daar geregeld?

Ik denk overigens niet dat een 250cc motor zonder verdere ervaring per se onverantwoord zou zijn. Dat hangt er vooral vanaf wat je er mee wil en hoe je er zelf mee rijdt. Ik denk dat je met zo'n driedaagse cursus en zelf nog even een paar daagjes oefenen je prima zou kunnen redden. Of dat vervolgens ook betekent dat je in Nederland makkelijker je rijbewijs haalt is een tweede, ik denk niet dat dat onder aan de streep heel veel gaat schelen.

Je bent sowieso al 300 dollar kwijt aan je learner's permit daar, en daarbij komen nog allerlei kleinere kosten zoals ik hierboven genoemd heb... het lijkt mij heel uitdagend om dat allemaal te gaan besparen op je lesgeld hier, en als het al lukt zal dat echt marginaal zijn.

Ik denk dat je geld besparen wel uit je hoofd kan zetten. En vervolgens kan je je afvragen of jouw uitwisselingsjaar het perfecte moment is om ook te gaan investeren in een motorrijbewijs/-kleding, wat linksom of rechtsom toch zeker een paar duizend euro gaat kosten.
Daarnaast denk ik dat een instructeur jou zal vertellen dat het makkelijker is zonder (motor) rij ervaring hier in NL het rijbewijs te halen dan met rijervaring waar je je allemaal verkeerde gewoontes hebt opgedaan. Mijn instructeur zei me dat het makkelijker is iets aan te leren dan af.

En vergis je niet in hoeveel kleine dingetjes je hier worden aangeleerd waar je als leek niet bij stil staat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:39

4x2

lộn xộn quá

ozzynator schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 09:11:
Het is daar net iets anders dan in Nederland. Op de highway mag je zowel links als rechts inhalen, bij elk stopbord (en dat zijn er vrij veel in de stedelijke gebieden) moet je ook daadwerkelijk stoppen. Meeste verkeerslichten mag je rechtsaf door rood rijden.
En schoolbussen zijn heilig, net als hulpvoertuigen die op de vluchtstrook stilstaan.
Verder stelt het land qua inrichting (zeker aan de westkust) geen reet voor om te rijden, bijna alles is lekker makkelijk opgezet.
Nadeel is dat jij als totaal onervaren motorrijder tussen de absolute prutskutten van bestuurders zit die ook nog eens vrolijk lopen te blowen en zuipen voordat ze in hun pickup van 3,5 ton stappen.

Nee, ik zou het sterk afraden om daar zonder fatsoenlijke opleiding op een motor te stappen :)
Een lichte motor(scooter) (125cc) zou ik dan een beter (minder slecht) idee vinden, daar kun je heel wat meer fout doen qua voertuigbeheersing zonder dat het een probleem wordt, nadeel is wel dat je inderdaad verkeerde dingen aan kan leren.
cyntax schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 10:36:
@RazorMaron Denk dat daar een auto praktischer is dan een motor. Maar mocht je het echt willen doen dan moet je er gewoon voor gaan, er zijn ook zat mensen die in Bali zonder enige ervaring op een motor stappen zonder helm op en de meeste overleven het ook.
En ook daar is het veel relaxter rijden als je wel een fatsoenlijke opleiding achter de rug hebt ;)

In ander nieuws, vanmorgen even een Wilbers achterschokdemper van een RT1200 LC (2014) op m'n eigen RT gebeund, aanpassingen vielen mee (2x1,5mm van een lasnaad dremelen, 2 verloopbusjes maken en 2 M10 ringetjes dr tussen duwen)
En het is gelukt om de schokdemper dr uit te frommelen zonder het achterwiel te verwijderen, ik vond dat dat wel kon (en had dus ook gelijk)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z4Z04BHicpb_YYKks6OSRjARDr4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ySeSQehyOw4pXNIsyKiHAgM0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M86GD5JNUwEBByD0o5Uf6bXF5ro=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A5PPhYWvnafnBNA0sK7eiXjz.jpg?f=fotoalbum_large

leeg

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Onder de zon ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-fF8srtfncuNeO5hOHOh9OTTajU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Xt36zxqQr4trREcckvEkV6I7.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Boudewijn schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 11:05:
[...]

American meat crayon <3

Ik vind het eigenlijk volslagen onverantwoord. Ik had geen motor/scooter/brommerervaring en heb ongeveer 30 uur les gehad met AVB + 1e keer AVD (die ik niet haalde, ik was ziek en was eigenlijk nog niet op het niveau). Wellicht ben ik een trage leerling, maar ik rijd wel elke dag ±50km auto. Bij AVD leer je veel kleine dingen en krijg je feedback zodat het van "goed gegaan" naar "goed gedaan" gaat.

Kleding , helm en (hand)schoenen? Doe maar 1000E.
Mee eens. Ik zou niet precies weten hoeveel uur les ik heb gehad op de motor, maar 30-40 uur zal het wel zijn. Toevallig heb ik mijn lessen onderbroken omdat ik naar, jawel, Amerika ging voor mijn werk.
Daarbij heb ik 2 weken met de auto rondgereden in de regio San Francisco - Fremont - San Jose. De Bay Area dus.

Ik was blij met mijn Nederlandse rijbewijs. Tegelijkertijd was ik ook blij met de auto. Ik had toen niet de behoefte om daar motor te gaan rijden. (hoewel de CA-130 vanuit San Jose er op de kaart magnifiek uitziet. Ze hebben daar wél bochten! :+ )
Als ik het verkeer vergelijk: als je maar een beetje stevige auto hebt, dan laten ze je er wel tussen. Maar smartjes en aygo's (of formaat Polo) zie je daar vrijwel niet. Dat heeft een reden. Ik zou daar al helemaal niet op een licht motortje rond gaan rijden. Dat is daar speelgoed. Het verkeer is daar gewoon niet op ingericht.

Om zonder fatsoenlijke opleiding op de motor te stappen: kijk hier maar eens rond naar de oudere belgen op de motor. Geen idee wat defensief rijden is, uiterst rechts op de rijstrook om het overige verkeer maar uit te nodigen om ze in te halen en van de weg te drukken. Spiegelen? Wasda?
Ik heb wel het idee dat tegenwoordig de eisen wat aangescherpt zijn, maar je pikt ze er zó uit. Amerika schat ik niet hoger in dan dat.
van "goed gegaan" naar "goed gedaan"
Heerlijke uitspraak, die ga ik van je lenen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
To tarp or not to tarp?

Heb reeds op aanraden van meerdere mensen hier de Coleman Cobra 3 besteld voor m'n motortrip, maar twijfel dus over een tarp.

De Alpen zijn momenteel best warm, en er is echt veel zon. Een beetje schaduw kunnen maken is wellicht wel de moeite van een tarp waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Gewoon naar de noordkaap gaan, heb je geen schaduw nodig :p

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Koekstra schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 21:19:
To tarp or not to tarp?

Heb reeds op aanraden van meerdere mensen hier de Coleman Cobra 3 besteld voor m'n motortrip, maar twijfel dus over een tarp.

De Alpen zijn momenteel best warm, en er is echt veel zon. Een beetje schaduw kunnen maken is wellicht wel de moeite van een tarp waard.
Imho, als je niet “lightweight” gaat, ja, sowieso. Handig tegen zon, handig tegen modder voor je tent bij regen. Creëert extra ruimte voor je tent waar je je stoeltje ff kan laten staan.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00
In tegenstelling tot @_eLMo_ zeg ik dan juist weer nee @Koekstra to not tarp.
Schaduw vind je altijd wel ergens op een camping.
Regen Meh dat valt niet als jij daar bent.
Extra zooi, extra zorgen. Thuis laten dat ding.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

DrivinUCrazy schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 19:45:

Om zonder fatsoenlijke opleiding op de motor te stappen: kijk hier maar eens rond naar de oudere belgen op de motor. Geen idee wat defensief rijden is, uiterst rechts op de rijstrook om het overige verkeer maar uit te nodigen om ze in te halen en van de weg te drukken. Spiegelen? Wasda?
Ik heb wel het idee dat tegenwoordig de eisen wat aangescherpt zijn, maar je pikt ze er zó uit. Amerika schat ik niet hoger in dan dat.

[...]

Heerlijke uitspraak, die ga ik van je lenen. :)
Of die mensen op die driewielers die je met een B-rijbewijs mag rijden.Dat. zijn ook clowns op wieltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Nog een beter voorbeeld inderdaad.
Dan heb ik nog liever een clown met een éénwieler op de weg. Die is tenminste voorspelbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:46
-knip-

…bij elk stopbord (en dat zijn er vrij veel in de stedelijke gebieden) moet je ook daadwerkelijk stoppen…

-knip-
Voor de duidelijkheid: dat is hier ook zo ;)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 07:54:
Nog een beter voorbeeld inderdaad.
Dan heb ik nog liever een clown met een éénwieler op de weg. Die is tenminste voorspelbaar.
Toch zijn veel van die gasten ook heel voorspelbaar. Je weet dat ze domme dingen gaan doen, maar alleen niet wat precies.

Uit de buurt blijven dus.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Kars schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 08:50:
[...]

Voor de duidelijkheid: dat is hier ook zo ;)
Jaja, dat klopt. Maar wie gaat er daadwerkelijk echt stil staan? Ik niet in ieder geval, zeker met de motor niet.

Daar is zo wat elke kruising gelijkwaardig, met 4 stopborden. Komen er 4 auto's aan, stoppen ze alle 4 en wie er als 1e was mag als 1e weer gaan rijden.

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
Ik ben vorig jaar in de Vs van A geweest, maar daar wil je niet rijden zonder een beetje uitgebreide training. Zeker niet in Californie, bijvoorbeeld LA.

Ik zou gewoon hier zsm het rijbewijs halen, dan heb je in ieder geval een gedegen basis.
Dat is wel heel erg angst in boezemen. Het hele keep your lane principe heb je zo door, rechts is vrij net zo. Qua ritten is downtown niet veel spannender dan de Randstad hier. In de buiten gebieden is het zeer goed te doen, je hebt meer tijd door de ruimte die er is om te anticiperen.

Mijn persoonlijke irritatie na 3000 mijl was het vele slingeren wat ik zag. Of dat door middelen of door gebrek aan focus was geen idee, maar vaak zijn mensen daar met andere dingen dan de weg bezig.

K to the KillaZ

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RazorMaron
Bedankt voor de reacties allemaal!

Ik heb na het lezen van jullie input en verdere research toch maar besloten om af te zien van het halen van een rijbewijs in de VS. Het feit dat het me niet zo heel veel zal schelen qua kosten en dat ik mezelf verkeerde gewoontes aan zal leren zijn de voornaamste redenen. Nu heb ik het brommerrijden mezelf aangeleerd, maar of dit volgens het boekje is betwijfel ik. Verder heb ik aan het begin ook de nodige valpartijen gehad, al lag dat misschien eerder aan het feit dat ik toentertijd ook wel iets roekelozer reed.

Het behalen van mijn motorrijbewijs zal dan moeten wachten totdat ik terug ben in Nederland zo rond juni. Ik kijk er nu al naar uit. Al helemaal na al die foto’s die ik hier voorbij zie komen. Tot die tijd zal ik maar moeten touren op mijn oude vertrouwde Ludix.

Wat betreft vervoer in de VS zal ik inderdaad kijken naar een auto. Al heb ik wel vernomen dat een verzekering op een auto erg duur is voor een buitenlander. Daar zal ik dan maar even onderzoek naar doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 23:02
RazorMaron schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 12:19:
Wat betreft vervoer in de VS zal ik inderdaad kijken naar een auto. Al heb ik wel vernomen dat een verzekering op een auto erg duur is voor een buitenlander. Daar zal ik dan maar even onderzoek naar doen.
Off topic en een beetje klok/klepel verhaal. Maar kijk goed naar de verzekering daar. Voor zover ik weet dekken standaard verzekeringen voor aansprakelijkheid daar relatief lage bedragen. Als de schade meer is dan je verzekerd bedrag kun je daar in privé dan voor aansprakelijk worden gesteld (helemaal met die claimcultuur). Hogere dekking kan wel, maar kost meer en verschilt per verzekeraar. In Europa zijn die dekkingen gelukkig veel hoger. Even waard om in te duiken dus, lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:29

botoo

💀 too old to die young

Tweedaagse route in de Ardennen gelpland langs WWII punten. Omdat het weer er steeds wat wisselvallig uitzag gewacht met huisje boeken totdat ik zeker wist dat ik aan de goede kant van het regenfront zat, dat pakte dus precies verkeerd uit.

Mijn FXDLS begon het eerst tegen te sputteren in de regen en de FXLRS iets later, schijnt veel vaker voor te komen, maar is wel knap vervelend.

Volgende dag droog en dan denkt TomTom dat dit wel een leuke kronkelroute is. Onverhard staat op vermijden maar er lag een soort van asfalt :+

En ik maar denken dat route dégradée betekent dat de weg naar beneden loopt :o :N

[ Voor 25% gewijzigd door botoo op 19-08-2024 10:10 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
In belgië en frankrijk houd ik mezelf maar altijd voor dat Route Degradee net zoiets is als Route du Soleil. :+

Zaterdag was het erg nat inderdaad. Ik had een route richting Luxemburg gepland; dat ging dus niet door. Om de buien te vermijden wat meer het noorden van de Eifel aangehouden. Denk aan Bad-Münstereifel, die hoek. De buienradar gaf daar niet veel (niks eigenlijk) aan, maar het was toch écht nat.
Alsnog hebben we ons prima vermaakt, zo'n 180km lang. Lekker gegeten in Insul, nog wat haarspeldjes gepakt met de missus. Prima dagje.

Gisteren was het weer ietsje beter voorspeld, maar wel vergelijkbaar. Met een maatje alsnog die Luxemburg-route gereden. De hele dag hebben de wolken gedreigd, maar nog geen spatje gevallen. Heel raar weer. Het voelde ook heel koel van tijd tot tijd, terwijl het gewoon een nette 23 graden was.
Wel een leuke route, met snelweg van en naar Sankt Vith om wat meer tijd daar door te kunnen brengen.

Op de terugweg was er weer een flinke file voor de brug bij Polleur, omdat ze daar aan de weg aan het werken zijn. Met de motoren er tussendoor, en wat valt op: de meeste voertuigen die niet aan de kant gaan staan, hebben gele kentekens. Er zaten ook een paar grapjassen bij die actief gingen blokkeren. Heel leuk.
2 keer een noodstop mogen maken in de file. Een keer omdat iemand (blauwe fiat panda, geel kenteken, dame achter het stuur) niet keek. De andere keer omdat iemand bewust op me instuurde om me te blokkeren . :o Gelukkig ga ik niet hard tussen de file door, dus ik kon het beide keren makkelijk bijremmen. Maar 2 noodstopjes, ook al gaat het met 30-40km/h vond ik wel zat op een dag.

De grapjas die dacht me om te kunnen tikken had geluk dat ik het op die motor was en dat ik niet gelijk agressief word in het verkeer. Menig ander had waarschijnlijk die auto richting carglass gestuurd.

Nu is het achterbandje wel op. En uitzonderlijk: ik heb het midden nu versleten terwijl de zijkanten nog profiel zat hebben. Én als ik het goed heb geteld zou ik hier nu 11.000km mee hebben gereden. Dat is 3.000 meer dan normaal. :o
Of mijn administratie klopt niet en ik heb nog een bandenwissel tussendoor gemist. Maar 6000km voor een setje banden, zo gek maak ik het zelfs niet eens

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Het ruitje van een K52 R1200RT past dus ook met wat gedremel :+ (je ziet de originele gaten net onder de beschermpkapjes aan de onderkant)
Puig ruit van 60eur op marktplaats gevonden redelijk in de buurt, de originele is net te laag met het zadel in de hoogste stand, dus dit is een mooi goedkoop experimentje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2DBRTMaq-Rm30C86npI2A8-f9BE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nJNH0jx88Z6Pxhz9vjNROWCP.jpg?f=fotoalbum_large

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:16

BM

Moderator Spielerij
DrivinUCrazy schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 10:44:
Met de motoren er tussendoor, en wat valt op: de meeste voertuigen die niet aan de kant gaan staan, hebben gele kentekens.
Die Luxemburgers toch, allemaal klootzakken :+

Maar wellicht komt dat hier door? https://www.anwb.nl/verke...sgasse-bij-file-in-belgie

In Nederland kennen we dit fenomeen niet echt in deze vorm volgens mij. Wist tot kort geleden ook niet dat men dit in Belgie ook deed, kende dit alleen uit Duitsland (maar daar mag je dan weer niet tussen de file door, zonde als er zo'n mooi vrij baantje ligt :+)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Zo had ik het op de Super Tenere ook gedaan inderdaad. Weliswaar had ik die niet tweedehands gekocht, maar ik zat alsnog in de turbulentie. Boorgaten aangepast voor een andere hoogte, vulringetjes er onder om de hoek aan te passen, en toen was het al een stuk beter.

Het sportievere, lagere, ruitje was vervolgens iets te hoog. De turbulentie kwam net op mijn kin terecht. Die heb ik een zelfde behandeling gegeven, en aan de bovenkant simpelweg 4-5 cm af gezaagd. Vervolgens de rand netjes opschuren, en je zag er niets van. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@botoo wat is een FXDLS ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
BM schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 11:13:
[...]

Die Luxemburgers toch, allemaal klootzakken :+

Maar wellicht komt dat hier door? https://www.anwb.nl/verke...sgasse-bij-file-in-belgie

In Nederland kennen we dit fenomeen niet echt in deze vorm volgens mij. Wist tot kort geleden ook niet dat men dit in Belgie ook deed, kende dit alleen uit Duitsland (maar daar mag je dan weer niet tussen de file door, zonde als er zo'n mooi vrij baantje ligt :+)
Het fenomeen Rettungsgasse ken ik al lang. ;) Ook dat je daar in Duitsland dus geen gebruik van mag maken, maar bij extreem weer doe ik het alsnog. Zowel bij extreme regen, als bij extreme hitte ga ik er alsnog tussendoor om een schuilplek/schaduw op te zoeken. Dan maar een boete, hoewel dat nog nooit is gebeurd.

In België mag je wél gebruik maken van die Rettungsgasse. Uiteraard wel plek maken voor hulpdiensten, duh.

Overigens, ook in Nederland zie ik steeds vaker spandoeken bij provinciale wegen dat men bij file zo ver mogelijk aan de kant gaat staan zodat het midden vrij blijft voor hulpdiensten. Dit moet gewoon wettelijk vastgelegd gaan worden imho. Ook op de snelweg, want er is lang niet meer overal een vluchtstrook beschikbaar.

[ Voor 14% gewijzigd door DrivinUCrazy op 19-08-2024 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@MikeyMan Het type Harley waar ik op rij, voluit Lowrider S
https://www.motorcyclespe..._Davidson_Low_Rider_S.htm

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:19
DrivinUCrazy schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 10:44:
Met de motoren er tussendoor, en wat valt op: de meeste voertuigen die niet aan de kant gaan staan, hebben gele kentekens. Er zaten ook een paar grapjassen bij die actief gingen blokkeren.
Dit herken ik in België ook, als men zo'n mooie rettungsgasse maakt dan zie er altijd een aantal in het midden blijven staan... je weet van te voren dat dit NLers zijn.

V.w.b. actief blokkeren, als je er niet rechts omheen kunt dan rij ik gewoon linksom. Vaak genoeg zijn deze personen zo bezig met je te blokken dat er aan de linkerkant, voor en achter hen veel ruimte is.. 8)

Oh in Duitsland heb ik mij van de week netjes in de file aangesloten en ben nergens langs gereden. Merk toch dat de bekeuringsmogelijkheid mij hierin belemmerde. Overigens heb ik alleen maar B-wegen en andere niet-snelwegen gereden. Meestal rijd het daar wel rustig door dus ook niet echt nodig om in te halen.

[ Voor 18% gewijzigd door ll roel j op 19-08-2024 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 21:58

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

cultuurbarbaar :P

ik heb niks met chroom, maar dit is wel schandalig hoor :+

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Fraggert schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:06:
[...]

cultuurbarbaar :P

Ik weet nu ook dat het een Harley is, maar waar het voor staat is nog niet heel obvious. Factory experimental naar het schijnt.

Dacht dat het over een dashcam ging ofzo :P

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 19-08-2024 15:10 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Een motor die niet tegen regen kan :9

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
noes schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:10:
[...]

Maar zelf wel eens het een en ander laat lopen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

MikeyMan schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:09:
[...]

Ik weet nu ook dat het een Harley is, maar waar het voor staat is nog niet heel obvious. Factory experimental naar het schijnt.

Dacht dat het over een dashcam ging ofzo :P
klopt, dat is ook onwijs obscuur...net als die gasten die op die dingen rijden :P

Er was vroegah....voordat er memes bestonden....een plaatje dat de draak stak met de nomenclatuur van HD's.....ging om het nieuwe model Harley davidson huppeldepup FXABCDEFGHIJKLMA....iets van dien aard :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

noes schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:10:
[...]

Klopt…van die dat wel kunnen eindigt het typenummer op IP44 :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Fraggert schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:06:
Och, er zit nog wat chrome op maar daarvan gaat nog een deel verdwijnen. Het enige chrome wat ik wil aanvaarden is het chrome wat het zwart goed benadrukt 8)

Nee, een (fors) aantal HD's zijn niet bijster gecharmeerd van water, dan gaan ze sputteren. Wist ik ook niet, dus ik schrok er wel van, ik zag mezelf al uren in de regen staan te wachten op de Belgische WegenWacht :o

Stukje educatie, de FXDLS (alleen gebouwd in 2016 en 2017)
FX = Motorblok BigTwin 73 Ci en groter t/m 110 Type TC, TwinCam (geen gebalanceerde krukas)
D = framesoort Dyna
L = Lowrider (die staat dus wat lager op z'n wielen)
S = sportuitvoering

FXRLS (2020-2023)
FX = wederom BigTwin maar nog meer Ci, iirc 103 t/m 117 type M8, Milwaukee Eight (deze heeft een gebalanceerde krukas wat trillingen verminderd)
RL = Lowrider met Softail frame
S = sportuitvoering

Beide kunnen net zo slecht tegen de regen :X

En dan de grote grap: er zitten nogal wat uitzondering in het letterbeleid van Harley, stel je voor dat de plebs dat zou begrijpen :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +23 Henk 'm!
Afgelopen 2 weken op vakantie geweest in Totnes (Devon) :)
Heenweg met pitstop in Glastonbury (aka hippy central) ookwel bekend van het festival daar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OFU0CYXYFDzxV2lZr7VYoxzSTnI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Zq8tNxN2FzlyGNiAm7Q3ZykX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g9YWkI5TcpQNcQ3EioRW1AyNemY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7iNieY7BsF67hlpgLGP5i7T8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LWf6CQQ2O5kTJqsWZJ38kFHehdE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7drVGutkKjHLiNYmzP5ZUPmP.png?f=user_large

In de regio Totnes even wezen green lanen (filmpjes volgen)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zxDqOO1JV7OE9QHlehX9F5UOXuo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KtgeIyKKSZmCPdunzOlDaTEL.png?f=fotoalbum_large

Toen even een nachtje in een B&B in Noord Devon:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4NLuJ5q2XREvUswSxorN7oeqaBk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KW38FVo1i7gDnG7174tnveeb.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ib3UdH8TezhSROe62GJzEIT0LKw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/C5WXBw2KD890hwE6hMqgAbhG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w5zAQ74D-bfFmybzhyJupreTDQA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UVRMeyQbgKd3zZeo1dKoRzoI.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HD1lbGnhRXneXz_gowMHRL6u8bg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YAo9safuEW9sPjPZet55SyvX.png?f=fotoalbum_large

En toen weer binnendoor naar huis :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fEi3Toe3BAfVktAXeIK7G922T6c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tYF6hUR2blhdVmcN52FuxIzd.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5VFWZuj96AkoEV_6cBw9MTjUyr4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dxoopxD4LnCDlQLMiTN4cGFa.png?f=fotoalbum_large

Weer was mixed bag, lekker warm, maar ook regen en mist.. soms 4-seasons-in-a-day maar dat hoort erbij in de UK.. wel onderweg nog even snel een regenbroek gekocht bij de outdoorshopt voor mrsT, want die waren we vergeten om mee te nemen |:(

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
  • Laatst online: 18:14
Iemand de laatste jaren nog naar de Northwest200 geweest? De moeite? Logie opties en hoe ben je er naartoe gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
ToolkiT schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 17:14:
Afgelopen 2 weken op vakantie geweest in Totnes (Devon) :)
Hé leuk, wij vertrekken zaterdag voor een week zuidwest Engeland!
Plan is oversteken naar Dover, redelijk snel naar Land’s End en dan rustig weer terug richting Dover.

Heb je nog goede adviezen voor waar we vooral wel of juist niet moeten gaan rijden?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Zoals gezegd brak mijn koppelingskabel afgelopen donderdag en zaterdag heb ik deze vervangen voor een nieuwe, die lag namelijk al jaren klaar.

De uiteinden van de oude en nieuwe kabel aan elkaar geduct taped en van boven naar beneden op zijn plek getrokken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ivRIXvqVWP0ApyTAAwIqRYAOgO4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OWe42jIHPXuDAwez1cQJeAaI.jpg?f=user_large

Strak getaped werkt goed.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bo_c7VdNY_FVTsWdKCJLbKS2I5o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HzVt3eH56jFPclfTrNRR7Q1H.jpg?f=user_large

Beneden op spanning gezet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yw1WS-Dc1cNAXuFruTm7fu9SGoA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P9jq02T2WnawFEddWHt4XaOh.jpg?f=fotoalbum_large

Kabel zit op zijn plek.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pGVSFqVJJ4M8dmW72HMWioGDFaA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yUGXeEuX8TUjyeCOLC0cl4Uf.jpg?f=user_large

Kabel is klaar om te monteren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZcSvlyX6ZJvYEa7YYflK0Adi00w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0a6TAwdnEUWy6OTkC3vrKAZI.jpg?f=user_large

En bij de koppelingshendel ook gemonteerd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/stvkMCVtEtYj9WbFmfxJLazF-gs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t9ib6O72IGeqyFH4oDA0wRnh.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag ook aan het werk geweest en een oliewissel gedaan en de kettingset vervangen.
Moest er goed hard aan trekken om het kettingwiel eraf te krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eTEBiFlDX9aex8k_qoQ15nZC6RU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iCRTRpviGvpFazlYKqVGFnJD.jpg?f=fotoalbum_large
spoiler:
Dit krijg je als de ketting te strak staat gespannen en de uitgaande as zachter staal is dan het kettingwiel.

Daarna mijn kettingwiel maar goed goed vast gebakken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VboptncuDuqXh2XIPFwwC8XghBM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bSgzJlbQQcjUqfWWohD0w897.jpg?f=fotoalbum_large
spoiler:
Dit is dan de oplossing als de spiebanen zijn versleten van je uitgaande as.

Wees niet bang, mijn uitgaande as ziet erg gewoon goed uit. :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3GYOf5ryoImDkhUBI---iCYAsho=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FrzP47VdQ6u3PiEA2xzx5m6K.jpg?f=user_large

Het oude en nieuwe voorste kettingwiel. Je kan de slijtage goed zien, het zijn haaientanden geworden. Lijkt ook een beetje op haaienvinnen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ajnQP8_qlUx5-9g12NPLhSme0C4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jMz2L0L8m8n97EHKy11CiX5l.jpg?f=user_large

De oude en nieuwe borgplaatjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w4gVJK2umzQy-F76_UHcEj2M0w0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UR6J41tviu9DgEDIRijWseWQ.jpg?f=user_large

Dan ben je toch even bijna 5 uur zoet.
Klinken van de sluitschakel was ook gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Donderdag een stukje offroaden met een oud docent van mij, en het leuke is dat hij net een CFmoto 450 mt heeft opgehaald.
Heel benieuwd naar dat ding, hij heeft zijn nieuwe africa twin voor weggedaan, dan moet het wel goed wezen.

Reviews zijn trouwens ook extreem goed, tot nu toe alleen een issue met subframe wat water verzameld.
Pagina: 1 ... 69 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.