Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.255 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:31
Card Nox schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:40:
Wat is de regelgeving mbt kentekenplaat verlichting, kan er niets zinvols over vinden?

Wit licht (niet naar achteren schijnend)/ rode reflector / achterin licht (rood) afdoende?

Ik wil de staart van mijn Zero FXE inkorten maar moet wel weten waar ik rekening mee moet houden.
Zit nu toch ook verlichting op? Die gewoon aanhouden en klaar.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:55
@ozzynator, easier said then done. Daarnaast wil ik eea inkorten/ kleiner maken dus als dat toegestaan is zou dat mooi meegenomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Nee zo bedoelde ik het niet, als je terug plaatst wat er nu aan verlichting op zit, zit je wettelijk goed.

Kenteken verlichting is ook maar 2 of 3 ledjes, hoeft niet heel groot te zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door ozzynator op 09-08-2024 15:39 ]

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Card Nox schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:40:
Wat is de regelgeving mbt kentekenplaat verlichting, kan er niets zinvols over vinden?

Wit licht (niet naar achteren schijnend)/ rode reflector / achterin licht (rood) afdoende?

Ik wil de staart van mijn Zero FXE inkorten maar moet wel weten waar ik rekening mee moet houden.
Je kun even de wet erop naslaan.
§ 10 Regeling voertuigen

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:14
Afgelopen 3 dagen tripje naar FR gedaan en de op marktplaats gescoorde Zumo 660 voor de eerste maal "grondig"gebruikt.
Eerste anderhalf uur van de route ging prima, erna kreeg ik steeds de melding dat de stroom uit stond en wou die zumo almaar afsluiten. De stroom in de cradle valt dus tijdelijk uit. Komt kort erna weer aan, maar ik moet dus nonstop op "aanlaten" klikken of de boel sluit af na 30sec. Tijdens de terugrit maar 1x meer gehad.
Nu thuis doorgemeten en ik meet mooi 5V op de pinnetjes, die ook prima terugveren. Ook alles ingespoten met contactspray, maar tijdens een testrit opnieuw hetzelfde probleem (op 15min 3x gehad).
Nog iemand tips wat ik nog zou kunnen doen/ testen? Zo is er niet mee te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 21:40
Heb je dit probleem ook alleen tijdens het rijden of ook wanneer je stil staat?

Anders is het wellicht toch ergens een slecht contact. Maakt de kabel goed contact met de accu? Ga anders even lopen rommelen met de kabel, wellicht zit er ergens in de kabel een breuk.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:58

jeroenathome

Een regel tekst

@wittmann1982 Dit klinkt bekent in de oren met Zumo's. Mijn 390 had het ook. Behalve contactspray en controleren op vervuiling kan je weinig doen. Hooguit de contactpunten meerdere keren indrukken voor het plaatsen van de navigatie.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
Jeroen O schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 20:53:
Heb je dit probleem ook alleen tijdens het rijden of ook wanneer je stil staat?

Anders is het wellicht toch ergens een slecht contact. Maakt de kabel goed contact met de accu? Ga anders even lopen rommelen met de kabel, wellicht zit er ergens in de kabel een breuk.
Meestal tijdens rijden, al had ik het dacht ik ook al 1x gehad tijdens stilstaan, maar het kan natuurlijk ook altijd zijn dat het al verbroken was tijdens het rijden.
Ik kan van een vriend een 660 cradle lenen. Die eens monteren en zien of het probleem er dan nog is. Weet ik tenminste of het in het toestel of aan de cradle/ bekabeling ligt. En dan pas eventueel een andere 2dehands houder zoeken ...
Ik dacht ff te upgraden van mijn zumo 210, maar die mini usb heeft me tenminste nooit in de steek gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 21:40
Ik heb zelf ook jaren een 660 gehad en die heeft mij ook nooit in de steek gelaten. Ik vond het echt een heel fijn toestel. Veel beter dan de 595 die daarna kwam.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 10:01
wittmann1982 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 19:36:
Afgelopen 3 dagen tripje naar FR gedaan en de op marktplaats gescoorde Zumo 660 voor de eerste maal "grondig"gebruikt.
Eerste anderhalf uur van de route ging prima, erna kreeg ik steeds de melding dat de stroom uit stond en wou die zumo almaar afsluiten. De stroom in de cradle valt dus tijdelijk uit. Komt kort erna weer aan, maar ik moet dus nonstop op "aanlaten" klikken of de boel sluit af na 30sec. Tijdens de terugrit maar 1x meer gehad.
Nu thuis doorgemeten en ik meet mooi 5V op de pinnetjes, die ook prima terugveren. Ook alles ingespoten met contactspray, maar tijdens een testrit opnieuw hetzelfde probleem (op 15min 3x gehad).
Nog iemand tips wat ik nog zou kunnen doen/ testen? Zo is er niet mee te rijden.
nieuwe kabel halen bij waypoint

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wittmann1982
Zonet alles losgemaakt (weeral). Gps erop gezet en rond de batterij wat heen en weer geduwd: viel uit. Een goed teken dus :) Verder zoeken, specifieker wiebelen en uitgekomen bij het oogje aan de plus.zat goed vast maar gaf toch slecht contact.
Open gemaakt en draadje was vertind met de soldeerbout. Niet per sé slecht, maar met het nieuwe oogje doe ik het toch maar niet (trillingen in voertuigen is geen goede combo met soldeer). Ben nu bezig om ook alles af te knippen, en de kabel 15cm verder te strippen zodat ik met volledig nieuwe draad kan starten.
Bij installatie was de zekeringsdraad ook al losgekomen, was slecht gesoldeerd door een beunhaas. Nog getwijfeld voor die 2 oogjes, had het beter meteen vervangen.
Nu moet ik met dat goede weer weeral gaan rijden, want ja, je moet toch testen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RQ0672bHgxPrkRdJMvhF7XG34gw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/esYysrYKrQ9YZXCy7rlIok1w.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Nog mensen van hier dit weekend naar Spa/Francochamps?

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:28

Clush

Do as I say...

Clush schreef op maandag 8 juli 2024 @ 20:51:

Er komt nog een topkoffer (aluminium) op en de zitting moet nog verhoogd, maar beide konden niet voor vrijdag. Dus dat volgt nu bij de eerste beurt.
Eerste beurt was vandaag. Koffer zit er op en zitting zit nu een paar centimeters hoger, wat voor mijn zithouding een hele verbetering is.

Had met mezelf afgesproken om tot de eerste beurt rij-modus B (tamme respons) te gebruiken omdat ik toch een paar jaar niet had gereden, en vandaag dus op A (directe respons) gezet. Dat is toch wel weer even grijnzen op de motor! Bedacht direct dat ik dat veel eerder had moeten doen en ben tegelijk blij dat ik me aan m’n eigen afspraak heb gehouden. Ik ga nog meer dan genoeg kilometers maken, rustig aan beginnen om er weer in te komen is helemaal prima.

Volgende dingen worden een telefoonhouder en een ander scherm, maar zolang ik nog geen meerdaagse tochten heb gepland kan dat nog wel even wachten.

... not as I do.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:39

4x2

lộn xộn quá

Zoals beloofd is de Maxca M6 kloon op de R1200 gefrommeld en heb 'm even snel getest:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ok273bPQkCGv3_mPo0NaSdrgCMo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cDM9atu7pMvbtc34PZZPH6rB.jpg?f=fotoalbum_large

Achterste camera aan het kofferrek vastgebeund en vervolgens met een gasbrander en schroevendraaier wat ruimte gemaakt in het achterlicht zodat het net past.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X1GFA8lnBTUSYVqzvRi8jdE31co=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g56ekJxOef7uO2HDUzLozX45.jpg?f=fotoalbum_large

Afstandsbediening, kunt snel naar het hoofdscherm gaan (handig), een foto maken (mehh) en alleen naar het beeld van de achtercamera kijken (boeiend)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YvcldnURUSJfLztQodpgFoC4-ew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/454LckXUplnYvpIF1qF9tWe9.jpg?f=fotoalbum_large

Voorste camera zit achter de ruit, het loopt net (1mm) vrij als de ruit in de laagste stand staat, maar op deze manier komen er vliegen op het ruitje te zitten en niet de camera, makkelijker schoonmaken.

Korte versie: Opstarten tot ie op gaat nemen duurt 30sec ofzo, video is goed zat voor een situatieschets en voor de 100 euro die het ding heeft gekost is het gewoon prima, moet er alleen nog even een zonnekapje voor printen (hij is best goed leesbaar, maja, heb die 3D-printer niet voor niks :+)

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
@Card Nox dit hebben we een paar weken geleden op de 700 geschroefd. Tuv goedgekeurd, dus dan ook CE.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LZ3f19rUIknVjM3ArTEv2fup4_s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZhTKqapOhbSYGavEBZrCygZs.jpg?f=fotoalbum_large

Achterlicht is van Kedo en kenteken van Koso. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Cn_3gOUg64buPW28DCYLHJxFHk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bsUYoH2XaHX8jwk7Wj6irtgp.jpg?f=fotoalbum_large

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:55
Ik overweeg inderdaad zon kentekenhouder die je op de draagarm monteert. Zijn er algemene aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Mijn mevrouw koopt alles wat dat betreft in DLD ivm de Tuv. Dan kost het misschien wat meer als van Ali en co, maar weet je wel dat het goed is en mag.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

4x2 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 16:16:
Zoals beloofd is de Maxca M6 kloon op de R1200 gefrommeld en heb 'm even snel getest:

[YouTube: Maxca M6 android auto clone dashcam BMW R1200RT]

[Afbeelding]

Achterste camera aan het kofferrek vastgebeund en vervolgens met een gasbrander en schroevendraaier wat ruimte gemaakt in het achterlicht zodat het net past.

[Afbeelding]

Afstandsbediening, kunt snel naar het hoofdscherm gaan (handig), een foto maken (mehh) en alleen naar het beeld van de achtercamera kijken (boeiend)

[Afbeelding]

Voorste camera zit achter de ruit, het loopt net (1mm) vrij als de ruit in de laagste stand staat, maar op deze manier komen er vliegen op het ruitje te zitten en niet de camera, makkelijker schoonmaken.

Korte versie: Opstarten tot ie op gaat nemen duurt 30sec ofzo, video is goed zat voor een situatieschets en voor de 100 euro die het ding heeft gekost is het gewoon prima, moet er alleen nog even een zonnekapje voor printen (hij is best goed leesbaar, maja, heb die 3D-printer niet voor niks :+)
Nice! Heb m ook gekocht voor mn K1600GT :Y. Ik monteer m op de fork stem (geen idee hoe dat in het NL heet), heb vandaag er een blokje voor gebeund om net wat meer ruimte te creëren.

Maar ik ga mn LED achterlicht echt niet smelten voor de achterste camera ;)

Moet wel zeggen dat ik best onder de indruk ben van de behuizing en display. Ziet er strak en stevig uit, al helemaal voor dit geld.

[ Voor 3% gewijzigd door noes op 10-08-2024 19:20 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Koekstra schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:21:
Zo, even wat lichtgewicht camping gear bij elkaar gesprokkeld wat ik nog niet had (gasbrandertje, windschermpje voor de brander, microvezel handdoek etc) voor m'n eerste kampeer tripje op de Twin!

Nu nog even een tentje en stoeltje en ik ben klaar om te gaan over 2,5 week.

Plan is via 't zwarte woud naar schaffhausen, en dan vanaf daar wat mooie routes te ontdekken in de Alpen. Heb 3 zuivere rijdagen aldaar, dus zal keuzes moete maken.

Heb er wel enorm veel zin in! *O*
Zo, stoeltje is ook geregeld. Dat kleine modelletje van de Decathlon is het geworden. Gelijk op aanraden van @Bommes (indirect :P) even een merino wollen shirtje gekocht.

Nu nog een tentje, en wachten op de goodies van ome Ali, en we kunnen los *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

noes schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 19:17:
[...]
Nice! Heb m ook gekocht voor mn K1600GT :Y. Ik monteer m op de fork stem (geen idee hoe dat in het NL heet), heb vandaag er een blokje voor gebeund om net wat meer ruimte te creëren.

Maar ik ga mn LED achterlicht echt niet smelten voor de achterste camera ;)
Ja, ik had zoiets van fuck it, geen zin om het weer los te halen en opnieuw gaten te boren :P
Moet wel zeggen dat ik best onder de indruk ben van de behuizing en display. Ziet er strak en stevig uit, al helemaal voor dit geld.
Ja, daar valt inderdaad niks van te zeggen, alleen ff afwachten hoe lang het heel blijft.

Op dit moment is de zonnekap overigens aan het printen, het testframe pastte er overheen, dus goed zat.

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
Koekstra schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 19:27:
[...]

Zo, stoeltje is ook geregeld. Dat kleine modelletje van de Decathlon is het geworden. Gelijk op aanraden van @Bommes (indirect :P) even een merino wollen shirtje gekocht.

Nu nog een tentje, en wachten op de goodies van ome Ali, en we kunnen los *O*
ik heb nou deze en bevalt mijn echt goed Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k-YiVfBYNgvjVd3NU5EbCYWa_2o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/y632vS5sddDiqCAdNrH8q9hZ.jpg?f=user_large

www.baxrecreatieshop.nl
Bardani Stelvio 220 B'Cool
Bardani Stelvio 220 koepeltent De Bardani Stelvio 220 Koepeltent voor 2 tot 3 personen die perfect is voor warme zomernachten. Deze tent is namelijk voorzien van een extra donkere binnentent en voorzien van het Climate Control Sytsteem. Zo blijft het heerlijk koel in de tent en slaapt u nog...
www.baxrecreatieshop.nl www.baxrecreatieshop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Deze heeft tenminste een voorstuk om je schoenen enzo kwijt te kunnen en is niet zo aarde donker als die black en white dingen van Decathlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
ibothead schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 22:12:
[...]

ik heb nou deze en bevalt mijn echt goed [Afbeelding]

www.baxrecreatieshop.nl
Bardani Stelvio 220 B'Cool
Bardani Stelvio 220 koepeltent De Bardani Stelvio 220 Koepeltent voor 2 tot 3 personen die perfect is voor warme zomernachten. Deze tent is namelijk voorzien van een extra donkere binnentent en voorzien van het Climate Control Sytsteem. Zo blijft het heerlijk koel in de tent en slaapt u nog...
www.baxrecreatieshop.nl www.baxrecreatieshop.nl
Das zeker een mooie tent, alleen ik zit een beetje met het gewicht. Bij de Decathlon ook veel moois gezien, maar 6kg is me wat te gortig. Een must voor mij is wel een 'vaste' binnentent. Oftewel 1 die er al in hangt, of je kan laten zitten na de eerste keer. Opzetten bij regen is dan een stuk lekkerder. Voor komende vakantie niet echt een issue denk, maar voor de toekomst wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
Koekstra schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 22:54:
[...]

Das zeker een mooie tent, alleen ik zit een beetje met het gewicht. Bij de Decathlon ook veel moois gezien, maar 6kg is me wat te gortig. Een must voor mij is wel een 'vaste' binnentent. Oftewel 1 die er al in hangt, of je kan laten zitten na de eerste keer. Opzetten bij regen is dan een stuk lekkerder. Voor komende vakantie niet echt een issue denk, maar voor de toekomst wel :)
Deze heb ik dus er in hangen en kan ik laten zitten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:35
noes schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 19:17:
[...]

Nice! Heb m ook gekocht voor mn K1600GT :Y. Ik monteer m op de fork stem (geen idee hoe dat in het NL heet),
Vorkpoot, lijkt mij 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 21-09 15:17
ozzynator schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 16:46:
@Card Nox dit hebben we een paar weken geleden op de 700 geschroefd. Tuv goedgekeurd, dus dan ook CE.[Afbeelding]

Achterlicht is van Kedo en kenteken van Koso. [Afbeelding]
Beginnen de motorkentekens inmiddels al met een nummer in NL?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02:13
Jolke schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 08:20:
[...]

Beginnen de motorkentekens inmiddels al met een nummer in NL?
De reeks met twee cijfers en vier letters loopt al aardig op zijn einde.

https://www.kenteken.tv/laatstekenteken.php#motorfiets

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

[...]
Het verschil tussen 3kg of 6kg merk je niet zo heel veel van, ook offroad niet, en het hebben van een fatsoenlijke plek om te slapen en zitten is wel iets waard.
Ik heb laatst nog een Safarica Blackhawk 220 gehaald omdat ik een voortentje wilde hebben waar ik (net) in kan zitten zodat ik evt droog wat te eten kan maken.
Voor een tripje van 1-2 dagen zal het me wat (daar heb ik een campz vira 3P voor, en die is echt ruim voor zn pakmaat, maja, campz is failliet), maar als ik evt wat langer weg ben wil ik wat meer ruimte/luxe.

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:38
[...]

https://www.coleman-shop....cobra-3-tunneltent-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Hkuit schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 01:09:
[...]

Vorkpoot, lijkt mij 🙂
Nee ik bedoel het centrale punt van de vork, niet een poot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
4x2 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 08:41:
[...]

Het verschil tussen 3kg of 6kg merk je niet zo heel veel van, ook offroad niet, en het hebben van een fatsoenlijke plek om te slapen en zitten is wel iets waard.
Ik heb laatst nog een Safarica Blackhawk 220 gehaald omdat ik een voortentje wilde hebben waar ik (net) in kan zitten zodat ik evt droog wat te eten kan maken.
Voor een tripje van 1-2 dagen zal het me wat (daar heb ik een campz vira 3P voor, en die is echt ruim voor zn pakmaat, maja, campz is failliet), maar als ik evt wat langer weg ben wil ik wat meer ruimte/luxe.
Zeker mee eens, alleen weet ik uit ervaring (met het bouwen van m'n camper) dat elke kilo telt. Het is natuurlijk niet alleen de tent die het verschil maakt.

Ben ook nog voorzien van 3 aluminium koffers (qua gewicht ook niet perse ideaal)

Ik twijfel wel enorm hoor, want ik zie de meerwaarde absoluut wel van wat meer leefruimte. Zeker ook als het wat slechter weer is.
Die staat inderdaad op de shortlist. Net als z'n kleinere broertje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:46
noes schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 10:35:
[...]

(Onderste) kroonplaat :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 13:52
Volgende week vertrekken we naar de Dolomieten en we hebben een route gemaakt om de Stelvio en Gaviapas te berijden. Maar we zijn er nog niet over uit welke van de twee we omhoog gaan rijden en welke omlaag.

Iemand een voorkeur uit ervaring welke omhoog te rijden en welke omlaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:12
Jeanke117 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 12:04:
Volgende week vertrekken we naar de Dolomieten en we hebben een route gemaakt om de Stelvio en Gaviapas te berijden. Maar we zijn er nog niet over uit welke van de twee we omhoog gaan rijden en welke omlaag.

De Stelvio zou ik altijd vanaf de 46(?) haarspeldbochtenkant omhoog rijden. Als je boven bent rechts aanhouden, dan kom je in een andere wereld terecht. Echt heel mooi! De Gavia zou ik niet weten.
Andere aanrader: neem ook de Manghenpass in de route op. Fantastisch mooi daarboven en lekker smal rijden! Eigen materiaal: YouTube: Manghen Pass - Triumph Tiger 800 vs BMW S1000XR

Vergeet bovenop de Stelvio niet goed rond te kijken: de grootste vliegende vogel van Europa huist daar: de Lammergier. Magistraal beest!

[ Voor 7% gewijzigd door BvZwolle op 11-08-2024 12:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00
4x2 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 08:41:
[...]

Ja en nee, het is een optelsom van alle spulletjes bij elkaar. 3kg minder tent, paar kilo kleding die je niet mee neemt, kilo lichter stoeltje, softbags in plaats van koffers, enz.
Dan begin je het wel te merken.
Zeker als je het ding offroad een keer om laat vallen en weer op moet tillen.

Ervaring leert, er is altijd wel een plekje te vinden om even uit de regen te zitten, een stoel te leen, picknickbank in de buurt, enz.
Minder is echt meer in het geval van kamperen gecombineerd met offroad rijden.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 13:52
BvZwolle schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 12:14:
[...]

De Stelvio zou ik altijd vanaf de 46(?) haarspeldbochtenkant omhoog rijden. Als je boven bent rechts aanhouden, dan kom je in een andere wereld terecht. Echt heel mooi! De Gavia zou ik niet weten.
Andere aanrader: neem ook de Manghenpass in de route op. Fantastisch mooi daarboven en lekker smal rijden! Eigen materiaal: YouTube: Manghen Pass - Triumph Tiger 800 vs BMW S1000XR

Vergeet bovenop de Stelvio niet goed rond te kijken: de grootste vliegende vogel van Europa huist daar: de Lammergier. Magistraal beest!
Die Manghenpas pakken we de volgende dag mee :) @BvZwolle Welke kant is het mooiste om te rijden? Noord naar Zuid of Zuid naar Noord?

Dus Stelvio omhoog rijden en dan via Gaviapas omlaag, top! Dit is de route trouwens: https://plan.tomtom.com/r...62-43c9-a84f-cc9de0c5d1f0 Zien jullie ook meteen waar wij overnachten ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Jeanke117 op 11-08-2024 13:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Bommes schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 12:34:
[...]

Ja en nee, het is een optelsom van alle spulletjes bij elkaar. 3kg minder tent, paar kilo kleding die je niet mee neemt, kilo lichter stoeltje, softbags in plaats van koffers, enz.

Ervaring leert, er is altijd wel een plekje te vinden om even uit de regen te zitten, een stoel te leen, picknickbank in de buurt, enz.
Tassen ipv van koffers, carbon ipv staal, titanium ipv aluminum.

OF

Zelf 20, 30 om meer kilos afvallen.

Wat is makkelijker. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:12
@Jeanke117 ik durf niet te zeggen hoe we zijn gereden. Misschien dat het filmpje iets duidelijkheid geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:00
[...]

Naast optillen vind ik het rijgedrag op de weg van mijn Alp ook ten slechte veranderen als ik veel bagage achterop bind. Ik probeer altijd zoveel mogelijk gewicht in mijn zijtassen te krijgen en die dan weer zo ver mogelijk naar voren te plaatsen.

Een vakantie gehad waarbij mijn voorwiel boven de 90 km/u ging trillen en zwaar instabiel voelde. Dat gaf heel weinig vertrouwen.

Dus naast gewichtsbesparing is balans ook een belangrijke als het gaat om rijcomfort.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:06

_Apache_

For life.

Waarom kiezen?
Gewoon genoeg tijd inplannen, en op en neer, neer en op, op en neer, neer en op. O+

Dat noemen wij rotonde-routes. Als het een mooi stuk is, pak je een rotonde helemaal, en dan ga je weer een stuk terug.

[ Voor 10% gewijzigd door _Apache_ op 11-08-2024 14:51 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 11:03
[...]

Mits je koffer er stevig genoeg voor is kun je daar natuurlijk ook op gaan zitten. Kussentje erop wellicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00
nehal3m schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 15:07:
[...]

Mits je koffer er stevig genoeg voor is kun je daar natuurlijk ook op gaan zitten. Kussentje erop wellicht.
Offroad wel je echt geen koffers.
De kans dat die je enkels breken bij een schuivertje is niet gering. Ze zien er stoer uit van die grote aluminium koffers maar mijn inziens dus geen aanrader voor offroad.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Bommes schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 19:45:
[...]

Offroad wel je echt geen koffers.
De kans dat die je enkels breken bij een schuivertje is niet gering. Ze zien er stoer uit van die grote aluminium koffers maar mijn inziens dus geen aanrader voor offroad.
De koffer zal het wel overleven, maar je aansluitpunten zullen afbreken.
En laat DAT nou net lastig te vervangen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 09:14
noes schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 10:35:
[...]

T- Stuk wordt dat in NL genoemd ;)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

[...]
Klopt, maar ik zeg ook niet dat het 5-sterren gasfornuis mee moet :P
Als je dan iets kiest waar je wat meer gewicht voor kan accepteren zou het wel de tent moeten zijn (IMHO)
Al hangt het er daar ook weer vanaf hoe je wil reizen, zolang de tent alleen maar een plekje voor de nacht is waar je pas vrij laat in kruipt, ok, dan is een kleiner ding ook wel prima, ik ben er alleen nooit zo'n fan van om na iedere nacht verder te trekken.

Gelert had ook altijd wel leuke lichte tentjes voor weinig, maar die zijn dr ook mee gestopt volgens mij.

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
Koekstra schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 10:54:
[...]

Ik twijfel wel enorm hoor, want ik zie de meerwaarde absoluut wel van wat meer leefruimte. Zeker ook als het wat slechter weer is.

[...]

Die staat inderdaad op de shortlist. Net als z'n kleinere broertje!
Als wat meer ruimte meerwaarde heeft, dan zou ik wel even gaan 'passen' voor de 2-persoons versie. Die is een stuk lager (moeilijker rechtop zitten afhankelijk van hoe groot je bent) en minder breed (minder plek voor zooi).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:00
https://www.outdoorxl.nl/...144-3472&kw=&gad_source=1
Als klein moet zijn is dit denk ik een prima optie.
Zelf heb ik een iets grotere tent, zodat ik inderdaad nog wel met twee man rechtop zou kunnen zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:18

A13X

Dude

theredone51 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:40:
[...]

Als wat meer ruimte meerwaarde heeft, dan zou ik wel even gaan 'passen' voor de 2-persoons versie. Die is een stuk lager (moeilijker rechtop zitten afhankelijk van hoe groot je bent) en minder breed (minder plek voor zooi).
Ik heb net als @ToolkiT de Cobra 3, en die is precies goed voor 1 persoon met al je spullen in de tent. Een tweede past er ook wel bij, maar dan is het wel fijn als je spullen nog in de panniers zitten/ wat meer netjes inrichten.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:54
Thedr schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:37:
[...]

Leuk! Ik heb de nr.77. Ik heb een proefritje gemaakt ivm de banden op die van Gerard, met de Peterhansel plaatjes er al op:
[Afbeelding]

Het is dat we aan het verhuizen zijn, maar ik woonde zo goed als in dezelfde straat als van Sleeuwen. Nu nog steeds in de buurt maar een paar km verder.
Laat maar weten als je het leuk vindt om ze een keer naast elkaar te zetten of wat zandpaden te laten happen!
Dat exemplaar heb ik ook geprobeerd, maar toen nog zonder de naamplaatjes. Wel goed om te weten dat ik dezelfde bloedgroep heb :+
Ben je er komende zaterdag toevallig ook op de demo dag? Altijd wel gezellig daar. En eind van de ochtend kom ik dan even de MT-10 proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
  • Laatst online: 19-09 10:29
Goedemiddag!

Even een vraagje voor de ervaringsdeskundigen hier. Mijn vriendin is zwanger en nu zal ze dus de komende maanden geen motor meer gaan rijden, rekeninghoudend met geboordedatum, herstel en wensen zal ze op zijn vroegst pas ergens volgend jaar zomer gaan rijden.

We spelen nu met het idee om haar motorverzekering op te zeggen en de motor te schorsen, met een all risk verzekering toch een erg interessante optie. Maar nu het volgende, kan het kwaad om de motor zolang stil te laten staan (wel aan een druppellader)?

Op zich kan ik hem hier wel af en toe door de straat rijden, we wonen erg rustig, maar echt warm draaien zit er niet in.

Wat zouden jullie doen?

Betreft overigens een eind 2023 geleverde royal enfiel classic 350 mocht het relevant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:33
Ik zou hem gewoon stil zetten aan de druppellader. Evt voor het gevoel nog een flesje additief in de tank om de benzine te stabiliseren en voor je er weer op los gaat even een goede beurt (laten) geven zodat alle sapjes weer vers zijn en de remmen vrij lopen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:40
@Michel Ik zou de motor verkopen. Stilstand is achteruitgang en is de verwachting groot dat ze direct weer gaat motorrijden nadat de koter er is? Tot die tijd staat de motor maar een beetje te verstoffen. Een nieuwe motor is ook zo weer gekocht.

Edit: Mocht je het toch willen laten staan dan doe ik het volgende altijd met mijn motoren voor de winter:
- Voltanken met V-power of een soortgelijke ethanol vrije benzine.
- Goed wassen en alle bewegende delen zoals voetsteunen, remhendels, zijstandaard inspuiten met silicone spray.
- Rest van de motor inpoetsen met ACF-50.
- Banden op spanning brengen met een halve bar extra. Karton onder de banden of het beste de motor opbokken.
- Accu volledig opladen en vervolgens loskoppelen van de motor.
- Ademende zijl eroverheen, zoals een oud dekbedovertrek van katoen mits de motor in een verwarmde garage staat.

[ Voor 55% gewijzigd door cyntax op 12-08-2024 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 18:30
Michel schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 13:50:
Goedemiddag!

Even een vraagje voor de ervaringsdeskundigen hier. Mijn vriendin is zwanger en nu zal ze dus de komende maanden geen motor meer gaan rijden, rekeninghoudend met geboordedatum, herstel en wensen zal ze op zijn vroegst pas ergens volgend jaar zomer gaan rijden.

We spelen nu met het idee om haar motorverzekering op te zeggen en de motor te schorsen, met een all risk verzekering toch een erg interessante optie. Maar nu het volgende, kan het kwaad om de motor zolang stil te laten staan (wel aan een druppellader)?

Op zich kan ik hem hier wel af en toe door de straat rijden, we wonen erg rustig, maar echt warm draaien zit er niet in.

Wat zouden jullie doen?

Betreft overigens een eind 2023 geleverde royal enfiel classic 350 mocht het relevant zijn.
Tank vol, gewoon wegzetten.
Trek je hem volgend jaar weer uit de schuur kan je zonder problemen (wel ff accu opladen) gewoon lekker gaan rijden.
Mocht je het niet helemaal vertrouwen even wat vloeistoffen verversen en gaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel
squashedraven schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 13:54:
Ik zou hem gewoon stil zetten aan de druppellader. Evt voor het gevoel nog een flesje additief in de tank om de benzine te stabiliseren en voor je er weer op los gaat even een goede beurt (laten) geven zodat alle sapjes weer vers zijn en de remmen vrij lopen
Brandstof had ik nog niet eens over nagedacht, goed idee!
cyntax schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 13:58:
@Michel Ik zou de motor verkopen. Stilstand is achteruitgang en is de verwachting groot dat ze direct weer gaat motorrijden nadat de koter er is? Tot die tijd staat de motor maar een beetje te verstoffen. Een nieuwe motor is ook zo weer gekocht.
Verkopen vind ik wat ver gaan, zie geen noodzaak om hem weg te doen als de motor bevalt en gewoon gebruikt gaat worden naderhand. Ze wil in principe ook geen nieuwe motor kopen (in tegenstelling tot vele hier, en mijzelf, heeft ze niet het gevoel regelmatig een nieuwe te willen kopen :+ )
wokkelz schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:01:
[...]

Tank vol, gewoon wegzetten.
Trek je hem volgend jaar weer uit de schuur kan je zonder problemen (wel ff accu opladen) gewoon lekker gaan rijden.
Mocht je het niet helemaal vertrouwen even wat vloeistoffen verversen en gaan!
Beurt is sowieso jaarlijks in de wintermaanden dus dat kunnen we wel iets rekken en dan inderdaad met verse vloeistoffen op pad!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Wat zouden jullie doen?
Dit vooral niet. Heeft totaal geen nut voor de motor of accu, alleen maar extra slijtage. En risico, met een onverzekerde motor door de straat rijden.

Gewoon voltanken, liefst met superplus, druppel lader er eens per maand op en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
noes schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:07:
[...]

Dit vooral niet. Heeft totaal geen nut voor de motor of accu, alleen maar extra slijtage. En risico, met een onverzekerde motor door de straat rijden.

Gewoon voltanken, liefst met superplus, druppel lader er eens per maand op en klaar.
Klinkt logisch inderdaad, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:13
Melkunie schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 13:43:
[...]

Dat exemplaar heb ik ook geprobeerd, maar toen nog zonder de naamplaatjes. Wel goed om te weten dat ik dezelfde bloedgroep heb :+
Ben je er komende zaterdag toevallig ook op de demo dag? Altijd wel gezellig daar. En eind van de ochtend kom ik dan even de MT-10 proberen :D
Oh dat was wel leuk geweest, maar ik heb helaas geen tijd om even langs te gaan; zoals eerder gezegd zijn we een paar weken geleden verhuisd en heb voor komend weekend wat volk gemobiliseerd om de laatste grote dingen mee over te huizen. Kan dan slecht tussendoor rustig even een bakkie gaan doen en motors kijken :X

Heb van 't weekend de 10L saddle pack van Rhinowalk ontvangen. Ziet er prima uit, eerdaags maar eens achterop monteren.
Dit weekend nog een mooi ritje gemaakt; vanuit Volkel over de binnenwegen naar Irrland (Kevelaer) en 's avonds weer terug. De Maasduinen daar in de grensstreek zijn erg mooi om te rijden.

[ Voor 17% gewijzigd door Thedr op 12-08-2024 15:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:44
Jeanke117 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 12:40:
[...]

Die Manghenpas pakken we de volgende dag mee :) @BvZwolle Welke kant is het mooiste om te rijden? Noord naar Zuid of Zuid naar Noord?

Dus Stelvio omhoog rijden en dan via Gaviapas omlaag, top! Dit is de route trouwens: https://plan.tomtom.com/r...62-43c9-a84f-cc9de0c5d1f0 Zien jullie ook meteen waar wij overnachten ;)
Het zuidelijke stuk van de Gavia vond ik geen pretje naar beneden, maar de noordkant van de Stelvio is leuker omhoog. Vergeet ook niet de Umbrailpas, die loopt Zwitserland in maar is echt prachtig en een rondritje waard! Manghen zou ik noord-zuid pakken, hoewel je aan de noordkant mooier ergens anders heen rijd. Kan er ook mee te maken hebben dat ik op een zaterdag zuid-noord reed en dat toch minder leuk was met alle koekblikken voor me :+

Dan kan ik je Trento-Bondone aanraden, dat is een hillclimb-route dus ook in die richting rijden, en SP3-SP345-SP669 tussen Lago d'Iseo en Lago d'Idro. Houd er rekening mee dat het noordelijke stukje SP345 tussen de NATO Troposcatter en Rifugio Crocedomini offroad is. Het is te doen, maar niet ideaal op een straatfiets.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9fjJ3l1TI7C47RKLDypz-FuaL2Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MY1J7lpJB6VJk9je2x10h91O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9I3PZ5ypw0Hh96FjMmAs7X565zY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q93aGR7lYN972lAL6Vo96Vyj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AEAPCiOi4JqD2kLZa7tFNZh3r0s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vhWPir4LCwtOzo6W6EQ0yiro.jpg?f=fotoalbum_large

Dit waren de normale stukken, zitten ook echt wel aardige kuilen en (water)sporen in met vies hoge stenen

Rondje Canazei-Arabba-Corvara is ook prachtig, wel druk in de zomer en zeker in de weekenden. Geld (of gold) trouwens tegenwoordig een 60km-limiet voor motoren, weet niet hoe de handhaving daar van is.

SS508-SS44 is ook mooi vegen.

Eigenlijk hoef je daar geen routes te plannen, gewoon gas geven en uit de grote steden blijven 8)

[ Voor 8% gewijzigd door NLDViane op 12-08-2024 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
[...]

Precies daarom lichtgewicht kampeerspullen die compact op te bergen zijn. Het zijn alle beetjes bij elkaar die het (te)veel maken.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Goedemiddag!

Wat zouden jullie doen?

Accu eruit halen en binnen bewaren.
Tank vol met e98/Vpower.
Bij het wegrijden bandjes goed op druk brengen.

Dat is het wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik zou eigenlijk ook even een stuk rijden met die e98/Vpower erin, even zorgen dat de motor goed op temperatuur is geweest en de 98 niet alleen in de tank maar ook in het brandstofsysteem zit.

Maar als ik het zo lees heb ik niet de indruk dat er snel weer met die motor gereden zal worden en zou ik serieus overwegen de motor te verkopen en tzt een andere te kopen. Ik ken meer van dit soort situaties waarin de vrouw na de geboorte van het kind ook geen interesse meer heeft in motorrijden "Als hij/zij wat groter is misschien wel weer".

[ Voor 4% gewijzigd door Destruction op 12-08-2024 17:46 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Destruction schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 17:45:
Ik zou eigenlijk ook even een stuk rijden met die e98/Vpower erin, even zorgen dat de motor goed op temperatuur is geweest en de 98 niet alleen in de tank maar ook in het brandstofsysteem zit.

Maar als ik het zo lees heb ik niet de indruk dat er snel weer met die motor gereden zal worden en zou ik serieus overwegen de motor te verkopen en tzt een andere te kopen. Ik ken meer van dit soort situaties waarin de vrouw na de geboorte van het kind ook geen interesse meer heeft in motorrijden "Als hij/zij wat groter is misschien wel weer".
Eensch, al zou ik dit niet voor je vrouw beslissen. Zeker niet als die onder zware invloed is van hormonen / kraamtranen / ontzwangeren. :+

Kan je de motor droog wegzetten. Als hij onder een hoes moet of zelfs direct blootgesteld aan de elementen, dan zou ik wel verkoop overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Ik weet niet hoe jij woont, maar de meesten moeten een stukje rijden om te gaan tanken. Dus dat zit wel in het systeem denk ik. :)

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000

Destruction

(ex-)Automonteur

ozzynator schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:16:
[...]

Ik weet niet hoe jij woont, maar de meesten moeten een stukje rijden om te gaan tanken. Dus dat zit wel in het systeem denk ik. :)
Ik moet ook een stukje rijden om te tanken. Maar als jij e10 aftopt met e5 en weer naar huis rijdt zit die E5 nog niet echt in het systeem. Daarom ook het advies om na het tanken echt even een goed stuk te rijden zodat die E5 ook in het systeem zit.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
Dan heb je e7,5 of meer. Beste eerst zo leeg mogelijk rijden, dan e5 er in en dan later nog eens aftoppen.

Of in België of DLD ron102 tanken. Nog beter.

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel

We tanken altijd 98 dus dat komt goed. Bedankt voor het meedenken maar verkopen gaat hem niet worden. Ik vraag me sterk af of deze motor uberhaupt ooit verkocht wordt. love at first sight geval, ze heeft nooit een andere motor dan deze en de lesmotor gereden en heeft die ambitie ook nooit gehad.

Na de zwangerschap zal er zeker weer gereden worden en zolang we het geld niet nodig hebben gaat hij echt niet verkocht worden. We hebben ruimte zat in de garage, als hij is geschorst kost hij niets en als blijkt dat hij volgende zomer toch niet meer gaat rijden kan ze hem altijd nog weg doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Om je motor langer te stallen, kun je aanvullend ook het toevoegen van een zogeheten fuel stabilizer aan de brandstof overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

_Apache_ schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 08:40:
[...]

De koffer zal het wel overleven, maar je aansluitpunten zullen afbreken.
En laat DAT nou net lastig te vervangen zijn.
Enkels zijn ook moeilijk te vervangen, dat lijkt mij belangrijker dan ophangpunten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:40
Squawk schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 20:19:
Om je motor langer te stallen, kun je aanvullend ook het toevoegen van een zogeheten fuel stabilizer aan de brandstof overwegen.
Die additieven zitten vaak al door premium benzines zoals V-power en ultimate gemixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb sinds een week mijn motor terug en rijd vrolijk rond met mijn nieuwe HJC RPHA91 helm. Fijn ding, sommige dingen werken net wat handiger dan bij de RPHA90. Echter merk ik dat als ik met het vizier open rijd, deze gaat klapperen boven de 80 km/h en dan soms met een rotklap dichtschiet. Je lijkt hem niet in de open stand vast te kunnen zetten oid.
Bij mijn RPHA90 heb ik nooit meegemaakt dat hij zomaar dichtschoot.

Weet iemand of dit zo hoort?

offtopic:
Ik rijd wel met zonnebril of zonnevizier als mijn gewone vizier open staat, maar met het weer van vandaag is het wel lekker.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Magische truc: "vraagstelling in het engels" +reddit :P
Lijkt inderdaad normaal te zijn.

M'n Schuberth C3 Pro heeft hetzelfde probleem, die hoort overigens wel te blijven hangen, ik had ergens een tip van iemand gevonden die wat isolatietape om het vizierscharnier (scrabble) had gedaan en dat werkt best prima.

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Goedemiddag!

Wat zouden jullie doen?

Kan jij er niet af en toe mee forensen?
Hoeft ie in principe niet aan de druppellader, tenzij ie al na een paar weken leeg is oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 16:51
_Apache_ schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 07:49:
[...]

Hoeft ie in principe niet aan de druppellader, tenzij ie al na een paar weken leeg is oid.
Niet zo verstandig als ie geschorst is toch?

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
_Apache_ schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 07:49:
[...]

Stel dat ik hem zelf zou kunnen gebruiken voor forensen zijn we het voordeel kwijt waarvoor we hem juist willen schorsen, de maandelijkse kosten.

Ik ben veel op pad voor mijn werk en heb een leaseauto, dus ga in principe niet met de motor op pad voor woon werk verkeer gezien de vaak lange afstanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
Michel schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:09:
[...]

Stel dat ik hem zelf zou kunnen gebruiken voor forensen zijn we het voordeel kwijt waarvoor we hem juist willen schorsen, de maandelijkse kosten.

Ik ben veel op pad voor mijn werk en heb een leaseauto, dus ga in principe niet met de motor op pad voor woon werk verkeer gezien de vaak lange afstanden.
Gewoon lekker in de garage, liefst op de paddockstands, lakentje erover, liefst accu inderdaad binnen, maar zelfs permanent aan de druppellader terwijl hij in de motor in de garage staat is volgens mij prima. De druppellader voert zijn onderhoudsroutine uit als het goed is. Na een jaar binnenstaan is ie echt niet weggeroest of afgeschreven.. zal allemaal wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

geert_s schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:03:
[...]

Niet zo verstandig als ie geschorst is toch?
Dat hoor je me ook niet zeggen.
Als je in het buitengebied woont zou het kunnen, op eigen terrein rondrijden :+. Maar dat heeft 99.99%van de mensen niet.

Maar idd, als ie allrisk verzekerd is, dan kan het wel lonen om te schorsen. Dan zou ik doen wat ik eer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
Jaar wegzetten is niks, de SV stond ook bijna een jaar stil.
Even accu aan de lader (to be sure)
En daarna direct netjes gestart, ketting even beetje glimmend gemaakt en banden weer op druk.

Dit weekend met de vrouw en wat vrienden een rondje Tecklenburg gedaan en ging allemaal prima.

Wel mooi trouwens, 1 sv650, 1 shiver 750 en een cbf600, kwam ik daar achteraan met een tenere vol drek en dikke noppen.... gaf wel wat rare blikken bij wat terrasjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
kneusteun schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:37:
Jaar wegzetten is niks, de SV stond ook bijna een jaar stil.
Even accu aan de lader (to be sure)
En daarna direct netjes gestart, ketting even beetje glimmend gemaakt en banden weer op druk.

Dit weekend met de vrouw en wat vrienden een rondje Tecklenburg gedaan en ging allemaal prima.

Wel mooi trouwens, 1 sv650, 1 shiver 750 en een cbf600, kwam ik daar achteraan met een tenere vol drek en dikke noppen.... gaf wel wat rare blikken bij wat terrasjes.
Vrouw en vrienden op het asfalt en jij met de Tenere ernaast door de berm?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:00
Mooi dilemma hier;

Ik heb op de KTM Super 1290 Adventure S proefgereden. 2024 model.

Wat een fijne machine, onwijs veel opties en een karakter wat echt bij mij past. Stukje onverhard (wat ik met de SuperDuke GT nooit zou doen) gepakt met succes en een reeks bochten die toch ook wel heel strak werden genomen op de Omringdijk.

Met andere woorden, zo'n adventure S is de ideale Jeckyll en Hyde.

Met de huidige offerte betaal ik een kleine 7k bij, om een 2024 model te rijden die volledig naar wens en spec is. Dan schrijf ik minimaal af op de SD GT voor een machine die lekkerder zit, beter bij mij past en ook nog eens nagelnieuw is.

Enige nadeel is dat de GT toch op sportief vlak is scherper is, maar dat is misschien 2% van mijn ritten van belang.

Nu ik dit tik, ga ik toch maar afscheid nemen van de GT :o

K to the KillaZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
geert_s schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:53:
[...]

Vrouw en vrienden op het asfalt en jij met de Tenere ernaast door de berm?
Ik heb wel een stuk berm meegepakt om even stofwolkje te maken, mixed reactions >:)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• geert_s
KillaZ schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:57:
Mooi dilemma hier;

Ik heb op de KTM SuperDuke 1290 Adventure S proefgereden. 2024 model.

Wat een fijne machine, onwijs veel opties en een karakter wat echt bij mij past. Stukje onverhard (wat ik met de SuperDuke GT nooit zou doen) gepakt met succes en een reeks bochten die toch ook wel heel strak werden genomen op de Omringdijk.

Met de huidige offerte betaal ik een kleine 7k bij, om een 2024 model te rijden die volledig naar wens en spec is. Dan schrijf ik minimaal af op de SD GT voor een machine die lekkerder zit, beter bij mij past en ook nog eens nagelnieuw is.

Enige nadeel is dat de GT toch op sportief vlak is scherper is, maar dat is misschien 2% van mijn ritten van belang.

Fijn dat we even je rubber duck konden zijn :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quacktech
  • Laatst online: 07-06 18:57
Goedemiddag!

Wat zouden jullie doen?

Idd gewoon stallen. Tank vol met 98, banden wat hogere spanning en het liefst van de grond af. Accu aan de druppellader. Het beste is om regelmatig even te spelen met koppeling- en remhandels, en om de motor even de vering in te duwen. Ook het achterwiel lekker draaien voor de ketting. Zo houd je alles soepel.

Waar je wel even rekening mee moet houden, is dat je ook niet verzekerd bent tegen diefstal als je de verzekering opschort. En vraag even na hoe het zit met opgebouwde schadevrije jaren. Die vervallen vaak na een X tijd.

The Duck did it again

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:52

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ik heb hem vorige week gereden. Eerst de Gavia, en daarna via Bormio de Stelviopas op. Dan rij je het 'beroemdste' stuk naar beneden. Ik vond het niet erg, beide kanten schijnen mooi en indrukwekkend te zijn. Het is dat de Stelvio een 'afvinker' is (die móet je gedaan hebben), het was niet de mooiste pas van de dag. Best druk, heel toeristisch bovenop en hij is vooral heel hoog. De Gavia vond ik mooier, en daarvoor hadden we de Mortirolo gereden. Die laatste vond ik het mooist, smalle weggetjes langs de koeien en je hebt echt het gevoel op avontuur te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:08

Herman

FP ProMod
Mooi dilemma hier;

Ik heb op de KTM SuperDuke 1290 Adventure S proefgereden. 2024 model.

Klinkt inderdaad dat je de keuze al (onbewust) gemaakt hebt en dat je de bevestiging hiervoor zoekt :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

ozzynator schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:59:
[...]

Dan heb je e7,5 of meer. Beste eerst zo leeg mogelijk rijden, dan e5 er in en dan later nog eens aftoppen.

Of in België of DLD ron102 tanken. Nog beter.
Waarom is ron102 beter? Zit daar 0% ethanol is of is dat ook gewoon E5? Indien dat laatste, betekent die 102 alleen maar dat de brandstof lastiger te ontbranden is (immers; het is bedoeld om kloppen tegen te gaan) dus heeft je motor meer moeite om de energie eruit te halen. Beste is -als je gewoon een moderne motor hebt- ron95 zónder ethanol (E5 = maximaal 5% ethanol).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
Herman schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:21:
[...]
Klinkt inderdaad dat je de keuze al (onbewust) gemaakt hebt en dat je de bevestiging hiervoor zoekt :)
Daar is een forum toch voor? :+

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Icephase schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:25:
[...]

Waarom is ron102 beter? Zit daar 0% ethanol is of is dat ook gewoon E5? Indien dat laatste, betekent die 102 alleen maar dat de brandstof lastiger te ontbranden is (immers; het is bedoeld om kloppen tegen te gaan) dus heeft je motor meer moeite om de energie eruit te halen. Beste is -als je gewoon een moderne motor hebt- ron95 zónder ethanol (E5 = maximaal 5% ethanol).
Yep, die 102 is alleen nodig als je getuned blok met een compressieverhouding van 1 staat tot heel veel hebt. Nagenoeg ieder standaard blok loopt hebt beste op 95.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thedr
[...]

Dat klopt niet helemaal wat je daar zegt. Een hoger octaangetal houdt in dat de klopvastheid groter is, dat is dat de neiging tot zelfontbranding hoger lager is. Bij benzinemotoren is (ongecontroleerde) zelfontbranding niet wenselijk want de ontbranding wordt daarbij geïnitieerd door een vonk van de ontsteking. Bij een dieselmotor is het juist wel wenselijk, maar daar wordt het ontstekingsmoment (bij modernere motoren) bepaald door het/de moment(en) van brandstofinjectie.
Bij beide soorten motoren geldt dat als het mengsel te vroeg gaat ontsteken, dat kan leiden tot het zogenaamde kloppen, met een hoge kans op motorschade als gevolg. Daarnaast is het zeer nadelig voor het rendement van de motor: als de hoofdmoot van de verbranding al plaatsvindt voor het bovenste dode punt remt de verbrandingsdruk de motor zelfs af.
Een hoge(re) compressieverhouding is doorgaans wenselijk omdat dat direct invloed heeft op het thermodynamisch rendement van de verbrandingscyclus, wat weer leidt tot een hoger vermogen en totaal rendement. Geblazen en getunede motoren hebben vaak wat hogere (uiteindelijke) compressieverhoudingen, vandaar dat daar soms geadviseerd wordt om 98 of hoger te tanken.
Het betekent dus niet dat het voor een motor moeilijker is om er energie uit te halen.

Overigens wordt er ook al lang geëxperimenteerd met (gecontroleerde) zelfontbranding in benzinemotoren (HCCI) in bepaalde delen van het werkingsbereik, door Mazda wordt dat bijvoorbeeld vermarkt in de SkyActive-G motoren.

Afhankelijk van de motor en het motormanagement (met name de ontsteking) kan het voorkomen dat er met brandstoffen met hoger octaangetal er een paar PK extra beschikbaar zijn, maar doorgaans is dat effect erg klein/nihil. Voor de motor kan het geen kwaad om een brandstof erin te gooien met een hoger octaangetal, voor de portemonnee is het een ander verhaal ;)

edit: kleine correctie; thanks @NLDViane

[ Voor 15% gewijzigd door Thedr op 13-08-2024 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Thedr schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:50:
[...]

voor de portemonee is het een ander verhaal
Ik was zondag op Spa-Francochamps en daar is op het binnenterrein een Total. Daar was de race benzine €3,11.

EXCELLIUM SPA 102 is particularly suited to the needs of the Circuit of Spa-Francorchamps customers. An unleaded fuel suitable both for 4-stroke turbocharged and naturally aspirated engines, it brings significant gains in power while preserving reliability. In addition, it can be used with the Unleaded (SansPlomb) 98 original mapping and thus can be mixed with it.

https://www.spa-francorch...cuit-of-spa-francorchamps

Voor de rest heb ik het geluk dat ik 10 km van een Duisre Shell af woon waar de v power met 102 net zo duur is als in NL de E5. Dus 9 van de 10x mag die er in.

[ Voor 25% gewijzigd door ozzynator op 13-08-2024 14:28 ]

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
[...]

Beste is -als je gewoon een moderne motor hebt- ron95 zónder ethanol (E5 = maximaal 5% ethanol).
5%, dat is dan met zonder of zo? Want niet hetzelfde.

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:57
Nee, niet met zonder. :+
Ze zijn wettelijk verplicht om er E5 op te zetten, óók als er geen bio-ethanol in zit.

Voor zover ik weet, maar mogelijk is dit achterhaald, voegen Shell en Esso daadwerkelijk geen bio-ethanol toe aan hun Euro98 brandstoffen.
Andere merken geven geen commentaar als er naar werd gevraagd, dus trek zelf je conclusie of ze 5% ethanol toevoegen of niet. ;)

In Duitsland of Frankrijk kun je ook nog Euro95 E5 krijgen naast de E10. In Frankrijk kostte deze hetzelfde, in Duitsland zit daar zo'n 3 cent per liter verschil in. Die 3 cent extra is het mij wel waard. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 14:46:
Nee, niet met zonder. :+
Ze zijn wettelijk verplicht om er E5 op te zetten, óók als er geen bio-ethanol in zit.

Voor zover ik weet, maar mogelijk is dit achterhaald, voegen Shell en Esso daadwerkelijk geen bio-ethanol toe aan hun Euro98 brandstoffen.
Andere merken geven geen commentaar als er naar werd gevraagd, dus trek zelf je conclusie of ze 5% ethanol toevoegen of niet. ;)

In Duitsland of Frankrijk kun je ook nog Euro95 E5 krijgen naast de E10. In Frankrijk kostte deze hetzelfde, in Duitsland zit daar zo'n 3 cent per liter verschil in. Die 3 cent extra is het mij wel waard. ;)
E5 betekent letterlijk: tot 5% bio-ethanol. Er kan/mag dus inderdaad minder dan 5% in zitten.

(succesvolle lobby door Shell en Esso) :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:57
https://nieuwsmotor.nl/ni...meestal-geen-bio-ethanol/

BP, Shell, Esso: geen ethanol.
Lukoil, Total: wel.
Texaco: geen commentaar, al stond toen op de site dat er geen bio-ethanol werd bijgemengd. ;)

Hier refereerde ik aan; alleen dit is al uit 2020. Misschien zijn er inmiddels meer merken overstag.

Alleen jammer dat de betaalbare pompen hier in de buurt van Total of een lokale brandstoffenhandel zijn. De lokale Esso is me écht te duur. Ik gun iedereen zijn omzet, maar die maakt het wel heel bont.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistahk1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:50
Thedr schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:50:
[...]

...

Geblazen en getunede motoren hebben vaak wat hogere (uiteindelijke) compressieverhoudingen, vandaar dat daar soms geadviseerd wordt om 98 of hoger te tanken.
...
Hoe bedoel je (uiteindelijke) compressieverhoudingen in deze zin?
Bedoel je hiermee de compressieverhouding als het gas vol open staat (en dus de turbo maximale druk geeft)? Of de compressieverhouding van het blok op papier?

Uitgaande van de vol gas situatie is de druk in de cilinder inderdaad hoger door de toegevoegde druk van het laadsysteem.

Uitgaande van de compressieverhouding op papier wil je juist in een atmosferische motor een hoge compressieverhouding, maar met geblazen blokken (pro- of superchargers en turbo's) juist niet, om de kans op zelfontbranding te vermijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HhK1907
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:40
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 15:10:
https://nieuwsmotor.nl/ni...meestal-geen-bio-ethanol/

BP, Shell, Esso: geen ethanol.
Lukoil, Total: wel.
Texaco: geen commentaar, al stond toen op de site dat er geen bio-ethanol werd bijgemengd. ;)

Hier refereerde ik aan; alleen dit is al uit 2020. Misschien zijn er inmiddels meer merken overstag.

Alleen jammer dat de betaalbare pompen hier in de buurt van Total of een lokale brandstoffenhandel zijn. De lokale Esso is me écht te duur. Ik gun iedereen zijn omzet, maar die maakt het wel heel bont.
Interessant, ik probeer nooit te tanken bij een 'b-merk' tankstation. Maar Tango vermeld op hun website dat super 98 0% ethanol bevat. Dan liever dat dan e5 van Total?

https://www.tango.nl/de-kwaliteitsbrandstoffen-van-tango
Super Plus 98: benzine die geschikt is voor alle benzinemotoren, deze brandstof mag tot 5% ethanol bevatten. Deze wordt ook wel E5 genoemd. Bij Tango bevat de Super Plus 98 geen ethanol.
Ook 'OK' voegt geen ethanol toe:
https://ok.nl/overzicht-tankstations/superplus98/
Omdat ethanol daarnaast een lagere energiedichtheid heeft dan pure benzine, ligt het verbruik van een E10 product hoger dan bij onze OK SuperPlus Pure (98), waaraan geen ethanol is toegevoegd.

[ Voor 11% gewijzigd door HhK1907 op 13-08-2024 15:58 . Reden: Nog een tankstation toegevoegd ]

PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

HhK1907 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 15:54:
[...]

Interessant, ik probeer nooit te tanken bij een 'b-merk' tankstation. Maar Tango vermeld op hun website dat super 98 0% ethanol bevat. Dan liever dat dan e5 van Total?

https://www.tango.nl/de-kwaliteitsbrandstoffen-van-tango

[...]

Ook 'OK' voegt geen ethanol toe:
https://ok.nl/overzicht-tankstations/superplus98/

[...]
In mijn geval zéker. Mijn brandstofniveaumeter gaat stuk van ethanol (Ducati-kwaaltje, is bekend maar wordt niet opgelost). Een nieuwe kost € 150 ex montage, dus ik tank zo min mogelijk brandstof met ethanol.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thedr
mistahk1 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 15:50:
[...]

Hoe bedoel je (uiteindelijke) compressieverhoudingen in deze zin?
Bedoel je hiermee de compressieverhouding als het gas vol open staat (en dus de turbo maximale druk geeft)? Of de compressieverhouding van het blok op papier?

Uitgaande van de vol gas situatie is de druk in de cilinder inderdaad hoger door de toegevoegde druk van het laadsysteem.

Uitgaande van de compressieverhouding op papier wil je juist in een atmosferische motor een hoge compressieverhouding, maar met geblazen blokken (pro- of superchargers en turbo's) juist niet, om de kans op zelfontbranding te vermijden.
Precies; in principe is er maar één manier om compressieverhouding te berekenen: met compressievolume versus het slagvolume. Maar door de drukvulling bij een geblazen motor wordt inderdaad de druk tijdens compressie verhoogd t.o.v. een atmosferische motor waardoor bij een geblazen motor de compressieverhouding meestal ter compensatie wat lager gekozen wordt om pingelen/kloppen te voorkomen. Uiteindelijk komt het er op neer dat je niet boven een bepaalde druk wilt komen tijdens de compressieslag. Dus technisch gezien wordt de drukvulling niet meegerekend bij de compressieverhouding, maar je moet er uiteraard wel rekening mee houden bij het ontwerp.
Vooral bij het tunen van geblazen motoren (er vanuit gaande dat de meeste motoren worden ontwikkeld/afgesteld voor 95) wordt o.a. vaak de inlaatdruk wat verhoogd. In die gevallen is het vaak nuttig of zelfs noodzakelijk om 98 of 102 te tanken om van de tuning te kunnen profiteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theredone51
Mooi dilemma hier;

Ik heb op de KTM SuperDuke 1290 Adventure S proefgereden.
Dat model bestaat naar mijn weten niet , wel de KTM 1290 Super Adventure S :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
theredone51 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:49:
[...]

Dat model bestaat naar mijn weten niet , wel de KTM 1290 Super Adventure S :9
Mijn telefoon is het er nog niet mee eens :+

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 03:29

Arrogant

S.F.W.

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Pagina: 1 ... 68 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.