Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.256 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri.
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
_eLMo_ schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 13:22:
[...]

Als het goed is heeft je elektrische motor een acceleratometer aan boord en gaat het remlicht aan als je meer dan X m/s^2 vertraagd.
Echt niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 10:36

cooper_s1

MINI's rule

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Schreef ik even terug dat ze bijna klaar zou staan.. afgelopen zaterdag was het zo ver! Mijn 2de hands Royal Enfield Himalayan kon opgehaald worden bij de LowLands Biker Store te Zwolle. Gelukkig wilde Fraulein even brengen, dus dat ging soepel. Afspraak gemaakt, even een klein traantje laten bij de pinautomaat en ze is de mijne. Ook nog een Cardo in mijn helm laten klikken, een schijfremslot en een setje oordopjes.

Met een beurt, 2 nieuwe banden en een volle tank stond ze te glimmen

Daarna binnendoor naar huis (Lelystad) gereden en meteen een flinke bui. Dat is jammer, want ik heb enkel een motorjeans en een leren jack. Dat ging wel, maar een écht pak zou nog lekker zijn. Zeker als het kouder gaat worden.

De rit ging goed, en thuis even genieten van het bezit.

Vandaag een echt rondje. Fraulein was weg dus alle tijd. Tasjes erop geklikt (die echt klein zijn, kan net 1 paar schoenen in de kleinste), jas aan, Top4000 op Shuffle en gas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F0rt9Soz1c48xdPL387TJ7pzucg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bZkK56MwPTX2KLPtJzAlkIbd.jpg?f=fotoalbum_large
Geen route of iets, gewoon m'n neus achterna.
Erg lekker. Je voelt wel dat er nul power is. Met 5200 toeren rijdt ze 110. En dat is echt wel .. klaar. Er is dus niks over, wat wel even gek gaat worden op de snelweg als je ergens langs wilt ofzo. Ook de Tripper Pod
weigert te koppelen met mijn Pixel8a. Annoying! En de spiegels stonden heel matig dus ik zag vrijwel niks. Bij thuiskomst direct gesteld, hopelijk voldoende.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gza3Bopxus3VPc0TKcWPAV2iFdw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TrGKXlnjEuzIp9x9ABu6sMns.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hj-jOo_vCSiohU8YQYtuI0twbv8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VGELt9bYc9V3lVjK1id8t4fd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:31
cooper_s1 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 16:16:
[...]

Erg mooi! En zeer beschaafd nog :)
Ja gelukkig wel. Ik mag het wel horen, maar het hoeft voor mij niet te overheersen. Vergeleken met de originele, vind ik dat ik hem minder hoor, omdat hij niet meer recht onder me zit. Maar het belangrijkste was het optische.

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
ozzynator schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 16:53:
[...]

Ja gelukkig wel. Ik mag het wel horen, maar het hoeft voor mij niet te overheersen. Vergeleken met de originele, vind ik dat ik hem minder hoor, omdat hij niet meer recht onder me zit. Maar het belangrijkste was het optische.
Dit is de andere ix race, had toevallig op Facebook onder jou post gereageerd. Deze is gefilmd in mexico zonder killers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Laatst online: 18-09 10:36

cooper_s1

MINI's rule

Uberdude schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 18:42:
[...]

Dit is de andere ix race, had toevallig op Facebook onder jou post gereageerd. Deze is gefilmd in mexico zonder killers :+ [YouTube: ix race M9 mt09]
Zelfs dan klinkt t nog zeer beschaafd vind ik. Ik heb 2 LeoVince SBK op mn TDM 900 maar
als ik het gas snel opentrek schaam ik me (bijna). Het is dat het zo ontzettend veel soepeler
loopt dan met de originele dempers anders gingen ze er weer af.

Edit:
Net wat onderzoek gepleegd en zie dat er verschillende db killers zijn voor mijn uitlaten,
alleen waarom die dingen zo duur moeten zijn? rond de 60 euro per stuk! 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door cooper_s1 op 04-08-2024 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
cooper_s1 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 20:19:
[...]

Zelfs dan klinkt t nog zeer beschaafd vind ik. Ik heb 2 LeoVince SBK op mn TDM 900 maar
als ik het gas snel opentrek schaam ik me (bijna). Het is dat het zo ontzettend veel soepeler

Edit:
Net wat onderzoek gepleegd en zie dat er verschillende db killers zijn voor mijn uitlaten,
Komt omdat er tot op heden nog een katalysator en vlammen stop in het systeem zitten. komt nog verandering voor de ecu getuned word :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
Uberdude schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 18:42:
[...]

Dit is de andere ix race, had toevallig op Facebook onder jou post gereageerd. Deze is gefilmd in mexico zonder killers :+ [YouTube: ix race M9 mt09]
Mexico? Ziet er niet heel Mexicaans uit.....

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

cooper_s1 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 20:19:
[...]

Edit:
120 euro dus? Kleine investering: een evt boete is veel kostbaarder, en je voelt je er nu al niet goed bij.

Wordt in NL helaas nauwelijks op gecontroleerd, maar in DE of Luxembourg een stuk meer.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:00
noes schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 23:14:
[...]

120 euro dus? Kleine investering: een evt boete is veel kostbaarder, en je voelt je er nu al niet goed bij.

Wordt in NL helaas nauwelijks op gecontroleerd, maar in DE of Luxembourg een stuk meer.
Nou....rijdt dan maar geen rondjes op de ring in Alkmaar. Er is 1 specifieke motoragent (Emiel) die er maar al te graag een Instagram filmpje van maakt.

#allesvoordevolgers. :+

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 14% gewijzigd door KillaZ op 05-08-2024 09:29 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:00
YouTube: Clearing my head by riding my t7
Gister even een snel rondje gedaan om doorwaai outfit te testen, en was perfect weertje zo!

[ Voor 32% gewijzigd door kneusteun op 05-08-2024 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:58

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Blomminator schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 16:22:
Schreef ik even terug dat ze bijna klaar zou staan.. afgelopen zaterdag was het zo ver!
Leuk Blom _/-\o_ Gefeliciteerd joh *O* veel pleziere en veilige kilometers gewenst d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:52

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Na 12 jaar geleden mijn motorrijbewijs te hebben gehaald gaat het er eindelijk van komen om een motor te kunnen stallen, en er dus ook een aan te gaan schaffen. Ik lees veel verschillende verhalen hoe weer te starten na zoveel jaar niet gereden te hebben, gewoon doen/opnieuw cursus(sen) volgen/oefenterrein maar ik heb al een 'heropstap' cursus ingepland en wil daar snel achteraan een motor aanschaffen.

Zijn er wat jullie betreft nog tips/oefeningen die je kan doen om weer een goed gevoel te krijgen over de controle van de motor?

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:57
Alles wat je bij de AVB, voertuigbeheersing, moest doen. Dus slalom, stapvoets rijden, halve draai, achtje.

Geloof het of niet, maar het is niet voor niets dat ze je dat als eerste leren. ;)

Edit: en daarna natuurlijk de stoppies, de wheelies, de powerslides, en de afsprong. :+

[ Voor 19% gewijzigd door DrivinUCrazy op 05-08-2024 14:04 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ik kom niet meer bij man _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

TweakOverflow schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 13:57:
Na 12 jaar geleden mijn motorrijbewijs te hebben gehaald gaat het er eindelijk van komen om een motor te kunnen stallen, en er dus ook een aan te gaan schaffen. Ik lees veel verschillende verhalen hoe weer te starten na zoveel jaar niet gereden te hebben, gewoon doen/opnieuw cursus(sen) volgen/oefenterrein maar ik heb al een 'heropstap' cursus ingepland en wil daar snel achteraan een motor aanschaffen.

Zijn er wat jullie betreft nog tips/oefeningen die je kan doen om weer een goed gevoel te krijgen over de controle van de motor?
Super d:)b

het is al gezegd : inderdaad een lesje of wat even pakken en je bijzondere verrichtingen oppoetsen.

maar belangrijker.....hier delen welke motor je op het oog hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 21:38
ozzynator schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 10:11:
[Afbeelding]

Vorige week een uitlaat besteld, want eindelijk iets gevonden wat ik mooi vind. Afijn, ik die monteren, klopt de beugel niet. Weer eraf en originele terug. Hele week contact met de Duitse webshop (gelukkig is mevrouw Duits) en blijven ze volhouden dat de uitlaat niet geschikt is voor mijn motor. Dus omruilen voor ander model. Waarvan alles hetzelfde is, behalve de demper en montage beugel daarvan.

Paar dagen over nagedacht en toen maar besloten om zelf te McGyveren en daarna, volgende week of zo, dat na te laten maken door de bankwerker op het werk.

Alles zit inmiddels vast. Best goed al zeg ik het zelf, met 4 jaar MAVO. Toch wel goed geweest om alle afleveringen Kindig Custom te kijken[Afbeelding]

[Afbeelding]
Komt het niet passen niet gewoon omdat je passagiers voetsteunen verwijderd zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 16:51

Als je al een heropstapcursus hebt gepland rest je nog maar één ding; heel veel rijden.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:08

Herman

FP ProMod

Ik heb enkele jaren geleden na een tussenperiode van 8 jaren weer een motor aangeschaft. Vervolgens heb ik bij een ervaren instructeur 1 op 1 in 2 uurtjes een opfriscursus gedaan. Dat was voor mij voldoende om voor mijn gevoel wel veilig en vertrouwd op te kunnen stappen.

Jouw tussenperiode is iets langer en, nog belangrijker, uit je verhaal maak ik op dat je na je examen nooit een (eigen) motor hebt gereden. Ik vermoed dat het dan wel wat meer tijd gaat kosten om veilig en vertrouwd op je nieuwe aanwinst te kunnen rijden. Als ik jou was, zou ik gewoon 'blanco' de cursus ingaan en (evt. in overleg met de instructeur) bekijken wat er verder nodig is om weer de basisvaardigheden te beheersen. Ik denk dat je samen met je instructeur wel vrij snel duidelijk hebt hoe 'ver' je bent :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Kapot schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 14:38:
[...]

Komt het niet passen niet gewoon omdat je passagiers voetsteunen verwijderd zijn?
Nee, want die klap je normaal in, zitten bij de xsr tegen het frame aan zeg maar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jlz9LfE9NRouLtWTQr1bVrfTHT8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tNwymslN8bft6qFDZbpb3H0d.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is de originele beugel zonder de inklapbare voetsteun. Mu zit er een 3d geprinte afdekplaat op.

zeker, zeker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:52

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Fraggert schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 14:23:
[...]

Super d:)b

het is al gezegd : inderdaad een lesje of wat even pakken en je bijzondere verrichtingen oppoetsen.

maar belangrijker.....hier delen welke motor je op het oog hebt :P
Ik ben aan het rondkijken naar een Yamaha MT09 Tracer, maar ik zit ook nog met een BMW R 1200 GS in gedachte. In elk geval moet het comfortabel zijn om half Nederland mee door te rijden voor woon-werk verkeer, maar daar is natuurlijk veel voor te krijgen..
Herman schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 14:51:
[...]

Ik heb enkele jaren geleden na een tussenperiode van 8 jaren weer een motor aangeschaft. Vervolgens heb ik bij een ervaren instructeur 1 op 1 in 2 uurtjes een opfriscursus gedaan. Dat was voor mij voldoende om voor mijn gevoel wel veilig en vertrouwd op te kunnen stappen.

Jouw tussenperiode is iets langer en, nog belangrijker, uit je verhaal maak ik op dat je na je examen nooit een (eigen) motor hebt gereden. Ik vermoed dat het dan wel wat meer tijd gaat kosten om veilig en vertrouwd op je nieuwe aanwinst te kunnen rijden. Als ik jou was, zou ik gewoon 'blanco' de cursus ingaan en (evt. in overleg met de instructeur) bekijken wat er verder nodig is om weer de basisvaardigheden te beheersen. Ik denk dat je samen met je instructeur wel vrij snel duidelijk hebt hoe 'ver' je bent :)
Dat is fijn om te horen! Inderdaad, ik heb na mijn examen niet/amper gereden, af en toe bij een vriend en soms gehuurd, maar dat is natuurlijk wat anders dan daadwerkelijk kilometers maken. Ik ga sowieso eens in overleg met de instructeur, en als ik wat meer uren nodig heb dan ga ik dat gewoon doen. Liever voorbereid weer beginnen dan blanco erin, lijkt me geen goed plan ;)

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Iemand een tip voor wat kleine, eenvoudige offroad stukjes in de Flevopolder om weer te oefenen met zand rijden? Dat is alweer even geleden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 21-09 10:01
DrivinUCrazy schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 14:03:
Alles wat je bij de AVB, voertuigbeheersing, moest doen. Dus slalom, stapvoets rijden, halve draai, achtje.

Geloof het of niet, maar het is niet voor niets dat ze je dat als eerste leren. ;)

Edit: en daarna natuurlijk de stoppies, de wheelies, de powerslides, en de afsprong. :+
Je bedoelt als laatste vol op je bek gaan! Dat doet iedereen ook een keer in zijn motor leven 8) :+ O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
TweakOverflow schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 16:03:
[...]

Ik ben aan het rondkijken naar een Yamaha MT09 Tracer, maar ik zit ook nog met een BMW R 1200 GS in gedachte. In elk geval moet het comfortabel zijn om half Nederland mee door te rijden voor woon-werk verkeer, maar daar is natuurlijk veel voor te krijgen..

[...]
heb nog een mooie tracer te koop 8) O-) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mYCT92T5mGGHRcpAMg-FMQgHqYI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/frnCjw0lwDorCcanPrYAOFWx.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/goU3N4hG3yWOih6aWqA8wY62q4U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zFUNnHwDAzrXeE2Btb5LnU4a.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
ibothead schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 20:15:
[...]

Je bedoelt als laatste vol op je bek gaan! Dat doet iedereen ook een keer in zijn motor leven 8) :+ O-)
Nee hoor, dat bedoelde ik niet. Toen ik mijn eerste motor afschreef dacht ik halverwege de highsider dat dát hem niet meer ging worden, en ben ik er letterlijk met een salto (zweefrol eigenlijk B) ) vanaf gesprongen om zo ver mogelijk van de motor vandaan te komen. Die heb ik nog tijdens het vliegen op het asfalt zien smakken. Vandaar ook die knipoog naar die afsprong, maar ik ben uiteraard zelf de enige die die verwijzing snapte. ;)

Heel spectaculair voor de toeschouwers op straat, direct doorgerold na het neerkomen, en ik stond gelijk weer recht. Ik wist hoe ik was geland en dat ik niets mankeerde. De motor daarentegen... :N

Maar voor de (her)opstappers: laat dit sterke doch waargebeurde verhaal je niet weerhouden. Iedereen laat zijn motor wel eens omvallen, de een wat stommer dan de ander. Meestal bij het neerzetten van een voet op een gladde plek, in een kuil, of simpelweg je motor naar links laten zakken terwijl de jiffy nog niet is uitgeklapt. Shit happens, je ego heeft meer schade dan de motor. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Iemand toevallig een goed adresje om hoogglans carbonfiber te laten herstellen? De eind kap op mijn uitlaatdemper begint door de warmte zn epoxy te verliezen/af te branden en er is helaas geen nieuw eindkapje meer te bestellen... om nou een nieuwe demper te bestellen vind ik nogal grof geld namelijk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 00:11
Als je dan toch her opstapper bent, doe het dan wel met overtuiging https://m.youtube.com/shorts/pTg7YOvlwF0

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04:13
DrivinUCrazy schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 20:31:
[...]

Nee hoor, dat bedoelde ik niet. Toen ik mijn eerste motor afschreef dacht ik halverwege de highsider dat dát hem niet meer ging worden, en ben ik er letterlijk met een salto (zweefrol eigenlijk B) ) vanaf gesprongen om zo ver mogelijk van de motor vandaan te komen. Die heb ik nog tijdens het vliegen op het asfalt zien smakken. Vandaar ook die knipoog naar die afsprong, maar ik ben uiteraard zelf de enige die die verwijzing snapte. ;)

Heel spectaculair voor de toeschouwers op straat, direct doorgerold na het neerkomen, en ik stond gelijk weer recht. Ik wist hoe ik was geland en dat ik niets mankeerde. De motor daarentegen... :N

Maar voor de (her)opstappers: laat dit sterke doch waargebeurde verhaal je niet weerhouden. Iedereen laat zijn motor wel eens omvallen, de een wat stommer dan de ander. Meestal bij het neerzetten van een voet op een gladde plek, in een kuil, of simpelweg je motor naar links laten zakken terwijl de jiffy nog niet is uitgeklapt. Shit happens, je ego heeft meer schade dan de motor. :)
De net niet, dun door de broek momentjes zijn nog wel mooier (in ieder geval goedkoper). Zeker als het er voor de neutrale toeschouwer gecontroleerd uitziet. Goed voor het ego, maar slecht voor het hart.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:41

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ab8cwWhX_thbtjRnzRzR4Kl1uL4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/A9DfEO0wgvvXOdVaYhYEU6I7.png?f=user_large

M'n hoofd ging gelijk zo:

@Joris748 m'n begeleidende tekst was gesneuveld zie ik, ruzie met embedden.... Maar dit komt van marktplaats.

[ Voor 17% gewijzigd door steveman op 06-08-2024 09:39 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 23:35
Dat is fijn om te horen! Inderdaad, ik heb na mijn examen niet/amper gereden, af en toe bij een vriend en soms gehuurd, maar dat is natuurlijk wat anders dan daadwerkelijk kilometers maken. Ik ga sowieso eens in overleg met de instructeur, en als ik wat meer uren nodig heb dan ga ik dat gewoon doen. Liever voorbereid weer beginnen dan blanco erin, lijkt me geen goed plan ;)
Heb ik ook gedaan, na 25 jaar niet rijden…
Ik zou met die instructeur eerst rijden op een lesmotor, en dan nog eens op jouw Tracer, GS oid. Om vertrouwd te raken met dat hogere gewicht, extra vermogen, enz. Nog eens die pylonen, achtjes , snelweg, bochten oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

tsjaa......ik wist het wel :P

edit: lekker overal op gaan proefrijden is mijn advies......al vind je iets nog zo mooi, als je er beroerd op rijdt is het plezier van korte duur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8iIutpYwQ44YZ8gq7ri7MG7RSu0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cVSjlmqp8D5jhJruAkRjt43t.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Fraggert op 06-08-2024 08:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
steveman schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 23:22:
[Afbeelding]

M'n hoofd ging gelijk zo:

[YouTube: Galaxy Quest - spaceship scene (hilarious awkward cringe scene)]

@Joris748 m'n begeleidende tekst was gesneuveld zie ik, ruzie met embedden.... Maar dit komt van marktplaats.
Mijn hoofd ging meteen in error omdat die motor scheef stond. Dan komt er bij mij geen volgende stap, behalve uitvinden waarom hij scheef staat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 16:51
Joris748 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:47:
[...]

Mijn hoofd ging meteen in error omdat die motor scheef stond. Dan komt er bij mij geen volgende stap, behalve uitvinden waarom hij scheef staat 8)7
En weet je het al?

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 10:48
Mijn gok, deze generatie CBR heeft hetzelfde fenomeen als mijn oude FireBlade, de swingarm is links en rechts niet gelijk waardoor hij altijd scheef op de paddockstand staat -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
De ukkel heeft een front paddockstand gebruikt:

Afbeeldingslocatie: https://www.moorespeedracing.co.uk/user/products/pdsfrt_web.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
UTwizard schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:25:
[...]

Mijn gok, deze generatie CBR heeft hetzelfde fenomeen als mijn oude FireBlade, de swingarm is links en rechts niet gelijk waardoor hij altijd scheef op de paddockstand staat -O-
Daarom gewoon een paddockstand icm diabolo's (bobbins) gebruiken :)

Afbeeldingslocatie: https://tstindustries.com/images/D/Honda-Detailed-600RR-Axle-Block-Protectors-3.jpg

Ook veel kleiner risico dat het ding ervan afschuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 20-09 10:48
Joris748 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:40:
[...]

Daarom gewoon een paddockstand icm diabolo's (bobbins) gebruiken :)

[Afbeelding]

Ook veel kleiner risico dat het ding ervan afschuift.
Yep, echter had de SC44 geen mogelijkheid om bobbins te plaatsen. Althans niet op de officiele manier.

Overigens is die FireBlade ondertussen ook al een paar jaar bij een nieuw baasje dus "it's a next owner kind of problem" :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
UTwizard schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:43:
[...]

Yep, echter had de SC44 geen mogelijkheid om bobbins te plaatsen. Althans niet op de officiele manier.

Overigens is die FireBlade ondertussen ook al een paar jaar bij een nieuw baasje dus "it's a next owner kind of problem" :P
Tja, dat is wel een tekortkoming van toermotoren >:)

* Joris748 rent hard weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bauke87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19-09 15:13
Goedemiddag,

Op 25 aug heb ik bij 2 the eperience een training op het Midland circuit staan (de ochtend sessie van 8:30 tot 12:30.

Door omstandigheden is het voor mij lastig om te gaan. Is er iemand die mijn inschrijving wil overnemen?

Heb de training in het voorjaar al eens gedaan en vond hem echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvzoggie
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 23:28
Vriendelijke vrienden! VRAAGJE :)

Ik ga aankomende week naar Schwarzwald en zwitserland in mijn 1tje. Ik ben erg benieuwd of er mensen zijn met goede overnachtingtips in het zuiden van schwarzwald en in zwitserland?

Ik zie graag jullie reactie!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Zo, even wat lichtgewicht camping gear bij elkaar gesprokkeld wat ik nog niet had (gasbrandertje, windschermpje voor de brander, microvezel handdoek etc) voor m'n eerste kampeer tripje op de Twin!

Nu nog even een tentje en stoeltje en ik ben klaar om te gaan over 2,5 week.

Plan is via 't zwarte woud naar schaffhausen, en dan vanaf daar wat mooie routes te ontdekken in de Alpen. Heb 3 zuivere rijdagen aldaar, dus zal keuzes moete maken.

Heb er wel enorm veel zin in! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21-09 07:28
Rvzoggie schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:47:

Ik ga aankomende week naar Schwarzwald en zwitserland in mijn 1tje. Ik ben erg benieuwd of er mensen zijn met goede overnachtingtips in het zuiden van schwarzwald en in zwitserland?

Ik heb eens in Berggasthaus Beverin geslapen, op de berg. Was erg mooi.

We sliepen meestal in Oostenrijk. Een keertje in Italie.

Komend jaar staat er weer een rondje alpen op het programma, misschien kom ik met wat tips terug. We gaan over 3 weken. Vandaag de wielen er vanaf gehaald zodat de bandenboer nieuw rubber kan monteren. Dan ben ik er klaar voor. Zin in!

[ Voor 10% gewijzigd door s020506 op 06-08-2024 22:23 ]

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mr.hypocrite
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Voor mijn trip naar Zwitserland reed ik ook voor 90% solo en stelde geen hoge eisen aan een onderkomen. Ik wist waar ik ongeveer heen ging en +/- 2 uur voor avondeten zocht ik op booking.com en deed een filter op gratis parkeren en van prijs van laag naar hoog.

Ik weet niet hoeveel tijd je hebt en tot hoever in Zwitserland je komt, in het zuiden zijn de bergen een stuk hoger en leuker rijden. Mocht je in de buurt komen van zuid oost Zwitserland dan kan ik Livigno (net in Italie) aanraden. Vlakbij Stelvio pass mocht je die willen doen, ten zuiden heb je ook de Gavia pass, dat vond ik ook wel een leuke. Benzine is belastingvrij dus je betaalt maar 1,40 per liter en heeft een leuk skidorp sfeer. Ik verbleef in Hotel Victoria inclusief een uitgebreid ontbijt https://maps.app.goo.gl/24DYS57Uo4XRNVw76

Nog een tip voor verblijf en eten: ik reed express vlakbij de grens van Zwitserland. Het eten en verblijf in Zwitserland is erg duur vergeleken met Duitsland, Oostenrijk en Italie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 13:52

Als je een hotel wil zou ik zeker Hotel Adler Post in Baiersbronn aanraden. Ben daar zelf ook geweest. Eigenaar is ook motorrijder en rijdt met je mee als je wil en laat je de mooiste plekken zien. Sommige plekken ook waar je als toerist nooit bij zou komen. Motor kan in een afgesloten garage staan die je met een code kunt openen. Ontbijt is daar ook prima. Voor mij was dat echt een top paar dagen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 16:46

Camping, hotel, herberg, B&B? Wat zoek je?

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead

hotel nagel :*) _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Tip, bij hotels altijd de plaatsnaam vermelden.

Zeker in Duitsland kun je een bingokaart vullen met de namen van hotels. Zur Post, Adler, Goldenen Hirsch, Am Linde, Anker, Löwen...
En dat zijn de namen die me écht als eerste te binnen schieten die je overal aantreft. Na wat nadenken kan ik dit lijstje nog wel aanvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:32

Mooiste passen die ik tot nog toe gereden heb in Zwitserland zijn de Sustenpass en de Nufenenpass. Overnachting zou ik niet zo goed weten. Jeugdherbergen zijn relatief goodkoop en (naar mijn mening) goede kwaliteit. Die in Bellinzona kan je net buiten de deur de motor gratis neerzetten. Zo heb ik het in ieder geval gedaan.
Qua eten heb je goede kant en klaar maaltijden bij de Coop of Migros.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
DrivinUCrazy schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:26:
[...]

Tip, bij hotels altijd de plaatsnaam vermelden.

Zeker in Duitsland kun je een bingokaart vullen met de namen van hotels. Zur Post, Adler, Goldenen Hirsch, Am Linde, Anker, Löwen...
En dat zijn de namen die me écht als eerste te binnen schieten die je overal aantreft. Na wat nadenken kan ik dit lijstje nog wel aanvullen.
Bedoelde eigenlijk deze in zwarte woud https://www.anker-simmersfeld.de/gaestebuch/
Ligt in het mooie Simmersfeld https://www.google.com/ma..._h29?authuser=0&entry=ttu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Anker staat nota bene in mijn lijstje er bij! :D :+

Waldesruh en Waldblick was ik trouwens nog vergeten. Ook klassiekertjes. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:58

jeroenathome

Een regel tekst

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FnordySquare47
  • Laatst online: 21:24

FnordySquare47

Cool-Inc.net

Ik ben de Ninja in gereedheid aan het brengen om aan het nieuwe woon-werkverkeerseizoen te beginnen.

Als update voor dit najaar zou ik graag:

(weten of dit ook werkt met het 2023 model)
https://nl.aliexpress.com...%3Asearch%7Cquery_from%3A

en combineren met

De android auto gaat hopelijk een hele verbetering zijn tov mijn freecom...
Via de Shelly app zou ik makkelijk de poort kunnen openen etc...

heeft er iemand an een gelijkaardige set-up gebouwd?

Short cuts make long delays

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:56
FnordySquare47 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 15:20:
Ik ben de Ninja in gereedheid aan het brengen om aan het nieuwe woon-werkverkeerseizoen te beginnen.

Als update voor dit najaar zou ik graag:

(weten of dit ook werkt met het 2023 model)

en combineren met

De android auto gaat hopelijk een hele verbetering zijn tov mijn freecom...
Via de Shelly app zou ik makkelijk de poort kunnen openen etc...

heeft er iemand an een gelijkaardige set-up gebouwd?
Die eerste beugel heb ik ook voor mijn 2023 Ninja. Past gewoon.
Ik moest de gaten voor het bevestigen van de TomTom-houder iets opboren.
Ken het navigatiegeval verder niet, maar als die een beetje dezelfde afmetingen heeft als een Garmin of TomTom houder dan moet het lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FnordySquare47
  • Laatst online: 21:24

FnordySquare47

Cool-Inc.net

badkuip schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 15:49:
[...]

Die eerste beugel heb ik ook voor mijn 2023 Ninja. Past gewoon.
Ik moest de gaten voor het bevestigen van de TomTom-houder iets opboren.
Ken het navigatiegeval verder niet, maar als die een beetje dezelfde afmetingen heeft als een Garmin of TomTom houder dan moet het lukken.
Bedankt!
Ik heb ze beide besteld.

Het navigatiegeval is eigenlijk gewoon een Android Auto display.
Die kan ik enerzijds gebruiken voor TomTom Go / Waze / Google Maps / Calimoto en anderzijds de Shelly Clous app om de automatische poort te openen als ik aan kom thuis. Geen gedoe meer met afstandsbedieningen etc.

[ Voor 24% gewijzigd door FnordySquare47 op 07-08-2024 21:13 ]

Short cuts make long delays

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 22:00
Voor het ABR Festival zijn nog steeds Early Bird (korting) tickets te krijgen. En vanaf vandaag ook de donderdag prefestivalpartyvippooltickets in de verkoop.
https://www.abrfestival.com/

Geen aandelen, geen belang, gewoon een tof festival als je van allroad motorreizen, vakantie, motoren in het algemeen, muziek foodtrucks en biertjes houd.
En de kans om wat mede Tweakers in het echt te ontmoeten.. wie wil dat nou niet :+ 8)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Daniel L.
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 21-09 14:29
In de categorie “niet nodig maar wel leuk”: heb de DesertX een gele retro knipoog gegeven 😉:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E3acEh_tjZhTePEhy99DRbyGD2s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oFHTnq3K4b1sbCWWuq3BPm3A.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast ben ik benieuwd naar jullie ervaring als het gaat om Alpenritten: hoeveel KM per dag is een beetje reëel? Ik vertrek over een paar weken richting Zwitserland / Oostenrijk / Italië en heb nu tussen de 350 en 550 KM per dag gepland staan voor de eerste drie dagen. Scenic app geeft als maximum reistijd 7,5 uur per dag aan maar dat is natuurlijk zonder stops. Wellicht ben ik wat te optimistisch en moet ik nog wat schaven in de routing 😅.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ligt eraan hoeveel je leuk vind. Ik ken mensen die 200km/dag leuk vinden, en ik ken mensen die 500km leuk vinden. Ligt aan je rijstijl, de wegen, hoeveel je wil stoppen, hoe laat je uit bed wil, hoe laat je aan het eten wil zitten, of je door wil rijden na het avondeten. Ga je nog stops doen? Museum / bezienswaardigheden.

Voor mij als "doorrijder" (dus niet snelheid maar weinig stoppen / lang doorrijden) vind ik 300-400km / dag leuk als toeristisch. Meer is een "doorrijdag", dan kan ik maximaal 1000km maar comfortabel 800km doen. Maar dat is dan dus snelweg zitten.

- Edit: Ohja, en welke motor je hebt, Ducati DesertX is best comfortabele fijne fiets voor kilometers.

[ Voor 12% gewijzigd door _eLMo_ op 08-08-2024 09:30 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Daniel L. schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 09:16:
In de categorie “niet nodig maar wel leuk”: heb de DesertX een gele retro knipoog gegeven 😉:

[Afbeelding]

Daarnaast ben ik benieuwd naar jullie ervaring als het gaat om Alpenritten: hoeveel KM per dag is een beetje reëel? Ik vertrek over een paar weken richting Zwitserland / Oostenrijk / Italië en heb nu tussen de 350 en 550 KM per dag gepland staan voor de eerste drie dagen. Scenic app geeft als maximum reistijd 7,5 uur per dag aan maar dat is natuurlijk zonder stops. Wellicht ben ik wat te optimistisch en moet ik nog wat schaven in de routing 😅.
Dat is echt vorm van de dag. Vroeger deed ik op een supersport gemakkelijk 400 km (100% toeristisch) tot 1000 km (50% snelweg, 50% doorgaande wegen, ook over bergpassen). Maar dan had je weinig tijd om te stoppen en was je van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat onderweg en moest je stevig doorrijden.

Die 350 km tot 550 km lijkt me prima te doen als je een beetje zitvlees en een beetje doorzettingsvermogen hebt. Zeker de eerste dag kun je veel kilometers maken als je vroeg vertrekt (bijvoorbeeld tot Baden-Baden over de snelweg en dan het Zwarte Woud in). Ik zou zowiezo het gebied, wat je met een weekendtripje kunt bezoeken, via de snelweg voorbij rijden.

De afstanden die je noemt zit dus wel enige uitdaging in. En je zult onderweg de tijd wel in de gaten moeten houden.

[ Voor 4% gewijzigd door Joris748 op 08-08-2024 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Alpen slinger weg km's vs snelweg km's vs n-wegen km's is allemaal verschillend natuurlijk.
Welke banden heb je er op liggen? want dat gaat je niet helpen op het asfalt, snelweg wordt erg trillen lijkt me?

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Jeroen19709
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-05 14:13
@LankHoar @Chakotay @timmie271

Ik ben nieuw hier op het forum, zou één van jullie mij aan de lijst willen toevoegen? Thanks :)

Provincie: Zuid-Holland
Merk: Yamaha
Type: MT-09 SP
Bouwjaar: 2021

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k0JFfBciLxmytcphpunRXISa6Pg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HPfo0r9JBIUqiWjbEjY8VjKm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel L.
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 21-09 14:29
Thanks voor de snelle reacties, kan ik wat mee! Idee voor die eerste drie dagen is inderdaad wel flink doorrijden. Uiterlijk 09:00 op de motor en rond etenstijd ergens inchecken. Ik rijd alleen dus kan ook mijn eigen tempo bepalen.

Eerste hotel is geboekt in het Schwarzwald en daar wil ik liefst in één streep naartoe vlammen (veel snelweg om km's te maken). Dag 2 en 3 om via Zwitserland en Oostenrijk in de Dolomieten te geraken, 50/50 snelweg en bergwegen. In de Dolomieten heb ik van dag 3 t/m 6 één hotel geboekt. Daar kan ik dus lekker relaxt rondtoeren :-). Vervolgens weer in 2 dagen terug naar NL (grotendeels snelweg, gok ik, vanwege de tijd).
kneusteun schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 09:41:
Alpen slinger weg km's vs snelweg km's vs n-wegen km's is allemaal verschillend natuurlijk.
Welke banden heb je er op liggen? want dat gaat je niet helpen op het asfalt, snelweg wordt erg trillen lijkt me?
Heb de OEM Pirelli STR's er nog onder liggen, deze doen het prima op de snelweg gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Daniel L. schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 09:46:
Thanks voor de snelle reacties, kan ik wat mee! Idee voor die eerste drie dagen is inderdaad wel flink doorrijden. Uiterlijk 09:00 op de motor en rond etenstijd ergens inchecken. Ik rijd alleen dus kan ook mijn eigen tempo bepalen.

Eerste hotel is geboekt in het Schwarzwald en daar wil ik liefst in één streep naartoe vlammen (veel snelweg om km's te maken). Dag 2 en 3 om via Zwitserland en Oostenrijk in de Dolomieten te geraken, 50/50 snelweg en bergwegen. In de Dolomieten heb ik van dag 3 t/m 6 één hotel geboekt. Daar kan ik dus lekker relaxt rondtoeren :-). Vervolgens weer in 2 dagen terug naar NL (grotendeels snelweg, gok ik, vanwege de tijd).

[...]

Heb de OEM Pirelli STR's er nog onder liggen, deze doen het prima op de snelweg gelukkig.
Ik weet niet waar je precies woont, maar vanaf Den Bosch is Baden-Baden maar 500 km. Als je om 6.00u 's ochtends vertrekt, ben je daar met de lunch. Dan heb je de hele middag nog voor een lekkere toer door het Zwarte Woud. De B500 (Schwarzwalder Hochstrasse) is leuk om te volgen. En dan kun een hotel wat dieper in het Schwarzwald boeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21-09 07:28
Joris748 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:19:
[...]

Ik weet niet waar je precies woont, maar vanaf Den Bosch is Baden-Baden maar 500 km. Als je om 6.00u 's ochtends vertrekt, ben je daar met de lunch. Dan heb je de hele middag nog voor een lekkere toer door het Zwarte Woud. De B500 (Schwarzwalder Hochstrasse) is leuk om te volgen. En dan kun een hotel wat dieper in het Schwarzwald boeken.
Die B500 is erg mooi. Wel opletten, oom agent wil wel eens op de loer liggen met zijn radar gun.

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik ben niet vies van kilometers maken, maar snelweg vind ik dan wel weer heel vervelend en vermoeiend. Vooral het stilzitten. Ik rij liever afwisselend half uur binnendoor, half uur snelweg, half uur binnendoor. Wel de kilometers, maar nog steeds een actieve en afwisselende rit. (En laat zo'n half uur dan drie kwartier worden, ook goed)
Nóg liever rijd ik de snelweg alleen tot Sankt Vith, en vanaf dan binnendoor blijven rijden. :P

Zo heeft ieder zijn smaak.

In de bergen ligt je gemiddelde snelheid een stuk lager. 350km in de bergen is al behoorlijk stevig. Op vakantiedagen probeer ik zo'n 6 uur pure rijtijd aan te houden, dan hoef je niet te jagen en kun je rustig pauzeren. Ben je alleen kun je wat meer pure rijtijd aan, dan met een groep. Dat kost toch overal (afrekenen, wc, tanken, roken) iets meer tijd, en dat telt dan op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:50
@Daniel L.
Doorgaande wegen in de bergen: 350 km is geen probleem.
Kleine drukke slingerweggetjes met veel haarspeldbochten: 250 is dan best veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead

[Afbeelding]

Als ik rond Bad gastein overnacht in oostenrijk heb ik elke dag wel 300+ km routes _/-\o_ Is goed te doen als je om de 1,5 uur pauze neemt en smorgens gewoon om half 10 op de motor zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 22:00
Eerste paar dagen lukt het mij meestal wel om over de 400 per dag op de kleinere slinger weggetjes te rijden.
Maar na een paar dagen komt daar toch wel wat vermoeidheid bij kijken, merk dat ik minder alert wordt en dus de snelheid naar beneden gaat. En dus ook de afstanden wat korter worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T96CWbk1Ik6cOa_8zmNcLCP0Pqw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0dn5BD07xLCEcprtmqFisePj.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is mijn laatste weg trip door Frankrijk, afstanden waren okay te doen op een Vstrom 1000

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:13
Zoals al wat eerder voorspeld is het eindelijk zover... Ik hoor weer bij de club van actieve motorrijders *O*
Dit is het geworden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sO6jHyYWFbkWFtG3t41lU47xvZ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wDvXRdvmW3XL2SpPhNsnAe9u.jpg?f=fotoalbum_large

Binnenkort dus maar eens de zandpaden in de omgeving verkennen en me ook melden in het TET/allroad topic :D

Nu nog op zoek naar wat accessoires; mocht iemand goede tips hebben voor compacte tasjes die aan de valbeugels en/of achterop kunnen dan houd ik me aanbevolen. Heb uiteraard al wat rondgekeken, neig momenteel naar iets als de Kriega OS-6 of US-5.

Hij mag uiteraard in de topicstart @LankHoar @Chakotay @timmie271 :
Provincie: Noord Brabant
Type: XTZ690 / Ténéré 700
Bouwjaar: 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:54
@Thedr hele goeie keus! ;)
Toevallig ook een persmodel bij Van Sleeuwen? Of is deze fonkeltje nieuw?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Tasje van Rhinowalk 10L voor wat klein spul werkt perfect!
Andere tip is om je achterbrug te beschermen door of de uitlaat bocht te vervangen of beschermlagen te plaatsen 😂.

Voor de rest gewoon rijden en zien wat je mist of anders wil hebben. Het is heel makkelijk om geld te bloeden… maar is amper nodig.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
https://www.motoplus.nl/n...tsysteem-koffers-r1300gs/

Ik weet het echt niet, ik kan niet kiezen.
:D
:'(
:o
7(8)7
:')
}:|
|:(

Welke is hier nu het meest van toepassing?!

Dacht ik laatst al een 1-april grap te lezen over het niet uitleveren door Honda ivm ontbrekende goedkeuring op de knipperlichten, nu gaat BMW er nog eens overheen.

Kun je zeggen wat je wil, de nieuwere topkoffers van Yamaha waren lang niet leverbaar (schijnbaar bleken ze niet waterdicht te zijn maar dat zullen ze nooit zeggen), maar een actie als dit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 11:03
DrivinUCrazy schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 18:18:
https://www.motoplus.nl/n...tsysteem-koffers-r1300gs/

Ik weet het echt niet, ik kan niet kiezen.
:D
:'(
:o
7(8)7
:')
}:|
|:(

Welke is hier nu het meest van toepassing?!

Dacht ik laatst al een 1-april grap te lezen over het niet uitleveren door Honda ivm ontbrekende goedkeuring op de knipperlichten, nu gaat BMW er nog eens overheen.

Kun je zeggen wat je wil, de nieuwere topkoffers van Yamaha waren lang niet leverbaar (schijnbaar bleken ze niet waterdicht te zijn maar dat zullen ze nooit zeggen), maar een actie als dit?
Ga je op vakantie, valt je onderbroek in de Maastunnel!

Ik vind het sowieso belachelijke prijzen voor zo'n over-engineered onding. Je had beter een sporttas op je zadel kunnen knopen met (jawel!) spanbanden.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L8j8N_TcuTcaHq4_9KdjcluQzWc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O5v8svbY80Czd72ROSWdAEDA.jpg?f=fotoalbum_large voor het eerst op vakantie met de motoren. De vrouw was teleurgesteld dat we nog geen meter off-road gedaan hadden, dus wij off-road in Italië. Nog geen 50 meter later lag ze onderuit. Niets aan de hand: vrouw heeft niets en de tassen vingen de motor op. Alleen rem is verbogen. De rest van het pad was echt te zwaar voor ons, maar we hebben doorgezet. Bij 28 graden was het wel afzien. Morgen de Großglockner Hochalpenstraße, Krimml watervallen en dan richting Duitsland terug. Heerlijk aan het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Gelukkig niets ernstigs @JL Koppelle !

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 11:03
JL Koppelle schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 20:10:
[Afbeelding] voor het eerst op vakantie met de motoren. De vrouw was teleurgesteld dat we nog geen meter off-road gedaan hadden, dus wij off-road in Italië. Nog geen 50 meter later lag ze onderuit. Niets aan de hand: vrouw heeft niets en de tassen vingen de motor op. Alleen rem is verbogen. De rest van het pad was echt te zwaar voor ons, maar we hebben doorgezet. Bij 28 graden was het wel afzien. Morgen de Großglockner Hochalpenstraße, Krimml watervallen en dan richting Duitsland terug. Heerlijk aan het rijden.
Weet je hoe ver je kan gaan. :)

En dat rempedaal buig je zo weer terug, meestal is dat dun spul. Kosten ook de wereld niet om even een nieuwe op te zetten.

Hardcore bezig hoor, gewoon weer oppakken en doorgaan. _/-\o_

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Joris748
Ik zat alvast voor te sorteren op de hoofdprijs die de 10e op mijn lot gaat vallen en ben met de configurator voor een Multistrada V2S aan de slag gegaan :+

Kreeg alleen een beetje kortsluiting bij de keuze voor aluminium of kunststof koffers. Die aluminium koffers zagen er in mijn ogen niet uit. Iets klopte er niet. En toen viel het kwartje: aluminium koffers zijn alleen mooi met spaakwielen en kunststof koffers alleen met gietwielen.

Wilde dit moment even met jullie delen 8-)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-09 16:03
[Afbeelding] voor het eerst op vakantie met de motoren. De vrouw was teleurgesteld dat we nog geen meter off-road gedaan hadden, dus wij off-road in Italië. Nog geen 50 meter later lag ze onderuit. Niets aan de hand: vrouw heeft niets en de tassen vingen de motor op. Alleen rem is verbogen. De rest van het pad was echt te zwaar voor ons, maar we hebben doorgezet. Bij 28 graden was het wel afzien. Morgen de Großglockner Hochalpenstraße, Krimml watervallen en dan richting Duitsland terug. Heerlijk aan het rijden.
Schat, ik kom eraan, blijven liggen! Niet bewegen! Eerst een foto! 8) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Steekt ze nu haar duimpjes omhoog? d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thedr
Melkunie schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 17:17:
@Thedr hele goeie keus! ;)
Toevallig ook een persmodel bij Van Sleeuwen? Of is deze fonkeltje nieuw?
Ding-ding-ding... Je bent door voor de koelkast d:)b Ze zijn ondertussen allemaal verkocht maar ik heb er inderdaad een van die serie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Vuikie schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 21:51:
[...]

Schat, ik kom eraan, blijven liggen! Niet bewegen! Eerst een foto! 8) >:)
Schat, ik lig dubbel van het lachen. Even de tranen uit mijn ogen vegen. Ik kom eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:06
Joris748 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 21:51:
Ik zat alvast voor te sorteren op de hoofdprijs die de 10e op mijn lot gaat vallen en ben met de configurator voor een Multistrada V2S aan de slag gegaan :+

Wilde dit moment even met jullie delen 8-)
Ik moet het winnende lot nog kopen, maar de site en configurator is me bekend. Ook zo'n beetje mijn droommotor, ook al heb ik er nog nooit echt op gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Blabla13 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 22:18:
[...]

Ik moet het winnende lot nog kopen, maar de site en configurator is me bekend. Ook zo'n beetje mijn droommotor, ook al heb ik er nog nooit echt op gereden.
Ik heb vorig jaar een uitgebreide proefrit op een V2S gedaan. Wat een apparaat! Voelde na een paar kilometer al vertrouwd, terwijl ik bijna mijn hele motorleven al op supersports/bikes rijdt. Het gemak waarmee dat ding stuurt is fenomenaal. Insturen, gas erop en op naar de volgende bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 17:16

BM

Moderator Spielerij
Blabla13 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 22:18:
[...]

Ik laatst wel. Rijd op snelheid fantastisch. Ik vond echter op lage snelheid het echt geen fijn blok. Heel erg bokkerig op de snelheid waarmee ik rotondes etc wilde nemen, dusdanig dat ik 'm direct van de lijst gehaald heb.

Dus ik zou wel ff proefrijden voor je je handtekening zet :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
BM schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 22:26:
[...]

Ik laatst wel. Rijd op snelheid fantastisch. Ik vond echter op lage snelheid het echt geen fijn blok. Heel erg bokkerig op de snelheid waarmee ik rotondes etc wilde nemen, dusdanig dat ik 'm direct van de lijst gehaald heb.

Dus ik zou wel ff proefrijden voor je je handtekening zet :+
Dan heb je een andere referentie :+ Was voor het eerst in jaren dat ik in de 3e versnelling een rotonde over kwam. Dat is me met een 748 en een RSV Mille nooit gelukt. Ik vond hem onderin daarom juist erg soepel voor een V-twin.

Je moet zo’n V-twin wel leuk vinden inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 17:16

BM

Moderator Spielerij
Joris748 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 22:31:
[...]

Dan heb je een andere referentie :+ Was voor het eerst in jaren dat ik in de 3e versnelling een rotonde over kwam. Dat is me met een 748 en een RSV Mille nooit gelukt. Ik vond hem onderin daarom juist erg soepel voor een V-twin.

Je moet zo’n V-twin wel leuk vinden inderdaad.
Misschien rijd ik als een bejaarde, dat kan ook heel goed zijn :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
BM schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 22:51:
[...]

Misschien rijd ik als een bejaarde, dat kan ook heel goed zijn :+
Of heeft liefde voor Italiaanse V-twins mij blind gemaakt :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:07

botoo

💀 too old to die young

Nog geen 50 meter later lag ze onderuit.
Je hebt je prioriteiten goed op orde, eerst foto'tje maken en daarna kijken wat er aan de hand is en helpen.
_O-

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:53
botoo schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 23:26:
[...]

Je hebt je prioriteiten goed op orde, eerst foto'tje maken en daarna kijken wat er aan de hand is en helpen.
_O-
Ze had door de Cardo al laten weten dat alles in orde was en moest heel hard lachen. Dus toen durfde ik de foto wel te maken.

Mijn vrouw en ik doen maximaal 250km per dag hier in de Alpen en dan zijn we 6 uur onderweg, met stops. We boeken iedere dag ongeveer een uur voor aankomst een hotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
JL Koppelle schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 06:17:
[...]

Ze had door de Cardo al laten weten dat alles in orde was en moest heel hard lachen. Dus toen durfde ik de foto wel te maken.

Mijn vrouw en ik doen maximaal 250km per dag hier in de Alpen en dan zijn we 6 uur onderweg, met stops. We boeken iedere dag ongeveer een uur voor aankomst een hotel.
Toch vet hoor om zo samen op vakantie te gaan d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online

Het ligt een beetje aan het soort wegen maar voor kronkelweggetjes hou ik 300-400km per dag aan. Dan blijft er ook genoeg tijd over om een keer extra te stoppen om van het uitzicht te genieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Een grote plus voor het duimpje dat zij opsteekt!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:54
Thedr schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 22:05:
[...]

Ding-ding-ding... Je bent door voor de koelkast d:)b Ze zijn ondertussen allemaal verkocht maar ik heb er inderdaad een van die serie :)
Gaaf, meende al wat kenmerkende elementen te herkennen en je gaf zelf al Brabant aan 8)

Heb er zelf ook een uit die serie (het persmodel van Stéphane Peterhansel, maar de kapjes met zijn naam er op wilde Gerard graag zelf houden voor z'n museum-in-wording dus die zijn vervangen door nieuw) en de 20e opgehaald.

De koelkast heb ik toevallig ook al net nieuw :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E6Vk4Os6FDtDwAAfVpCBMaBF7LE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/9TM0bBz4lbPVlgFgLRsuyAdI.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 15:17
Is de onderste helft ook te koop, of alleen de bovenkant? :P

@JL Koppelle, gelukkig niets ernstigs gebeurd en kunnen jullie verder! Großglocknerstraße is mooi. Wel jammer dat de Pasterzegletsjer bijna helemaal weg is. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thedr
Melkunie schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:15:
[...]

Gaaf, meende al wat kenmerkende elementen te herkennen en je gaf zelf al Brabant aan 8)

Heb er zelf ook een uit die serie (het persmodel van Stéphane Peterhansel, maar de kapjes met zijn naam er op wilde Gerard graag zelf houden voor z'n museum-in-wording dus die zijn vervangen door nieuw) en de 20e opgehaald.

De koelkast heb ik toevallig ook al net nieuw :+

[Afbeelding]
Leuk! Ik heb de nr.77. Ik heb een proefritje gemaakt ivm de banden op die van Gerard, met de Peterhansel plaatjes er al op:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bzbbT5qnEyp_cxliEvbbk04iUpU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v4RnJF3kp3zCmbwl3tukx2Rw.jpg?f=fotoalbum_large

Het is dat we aan het verhuizen zijn, maar ik woonde zo goed als in dezelfde straat als van Sleeuwen. Nu nog steeds in de buurt maar een paar km verder.
Laat maar weten als je het leuk vindt om ze een keer naast elkaar te zetten of wat zandpaden te laten happen!

[ Voor 14% gewijzigd door Thedr op 09-08-2024 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
Thedr schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 16:40:
Zoals al wat eerder voorspeld is het eindelijk zover... Ik hoor weer bij de club van actieve motorrijders *O*
Dit is het geworden:
[Afbeelding]

Binnenkort dus maar eens de zandpaden in de omgeving verkennen en me ook melden in het TET/allroad topic :D

Nu nog op zoek naar wat accessoires; mocht iemand goede tips hebben voor compacte tasjes die aan de valbeugels en/of achterop kunnen dan houd ik me aanbevolen. Heb uiteraard al wat rondgekeken, neig momenteel naar iets als de Kriega OS-6 of US-5.

Hij mag uiteraard in de topicstart @LankHoar @Chakotay @timmie271 :
Provincie: Noord Brabant
Type: XTZ690 / Ténéré 700
Bouwjaar: 2024
kunt kijken bij rinowalk voor tassen! Ik heb 3 verschillende soorten en bevalt erg goed _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
Jolke schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:36:
[...]

Is de onderste helft ook te koop, of alleen de bovenkant? :P

@JL Koppelle, gelukkig niets ernstigs gebeurd en kunnen jullie verder! Großglocknerstraße is mooi. Wel jammer dat de Pasterzegletsjer bijna helemaal weg is. :/
hahaha de volledige motor is te koop :*) 8600 euro voor een 2017 model met langere achterbrug en op 2019 pas op kenteken gekomen
Staat wel ondertussen 42k km op O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
kneusteun schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 17:31:
Tasje van Rhinowalk 10L voor wat klein spul werkt perfect!
Andere tip is om je achterbrug te beschermen door of de uitlaat bocht te vervangen of beschermlagen te plaatsen 😂.

Voor de rest gewoon rijden en zien wat je mist of anders wil hebben. Het is heel makkelijk om geld te bloeden… maar is amper nodig.
ibothead schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 10:46:
[...]

kunt kijken bij rinowalk voor tassen! Ik heb 3 verschillende soorten en bevalt erg goed _/-\o_
Thanks voor de tip, heb de 10L tail pack besteld. Niet te duur maar lijkt me functioneel prima om eens mee te beginnen. Dit was eigenlijk precies waar ik naar op zoek was om niet meteen de volle mep te hoeven betalen voor een Kriega o.i.d. Mooi spul maar eerst eens zien of/hoe/hoe vaak ik het gebruik. Wil er in ieder geval mijn slot in kwijt kunnen en eventueel wat andere kleine dingen, dus dat moet lukken. Morgenmiddag als het goed is weer een mooi stukje rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:55
Wat is de regelgeving mbt kentekenplaat verlichting, kan er niets zinvols over vinden?

Wit licht (niet naar achteren schijnend)/ rode reflector / achterin licht (rood) afdoende?

Ik wil de staart van mijn Zero FXE inkorten maar moet wel weten waar ik rekening mee moet houden.

[ Voor 21% gewijzigd door Card Nox op 09-08-2024 13:41 ]

Pagina: 1 ... 67 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.