Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.284 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:35

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:42

4x2

lộn xộn quá

ToolkiT schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:47:
[...]

ik ben wel benieuwd naar de kwaliteit van die cameras... ziet er uit als een goede deal..
Maar BT is toch wel een vereisde voor mij.. anders mis je te makkelijk een afslag..
Zal nog wel updates posten als ik het ingebouwd heb, maar denk dat de airco voor de garage voorrang krijgt :P

Bluetooth zit er wel op, dat werkt gewoon voor de android auto verbinding, maar voor zover ik kon zien geen dual bluetooth waardoor je de headset als slave aan het displaydinges kan koppelen, dus die loopt nog gewoon via je telefoon.

(telefoon -> headset & displaydinges ipv telefoon <> displaydinges <> headset)

De RT was vandaag ook weer nuttig, had geen zin om te tanken met de auto en zou een houtdraaibankje meenemen voor een collega, dus die gisteravond maar achterop geknoopt en de laptoptas met wat gepast geweld in de zijkoffer geramd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ejpBSWEhZEUMuPaPsf6gI1A1CKg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7VqstAkht5BHHZ9ZHrNoD3y8.jpg?f=fotoalbum_large
mistahk1 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:53:
Op snelweg snelheid is het prima kleding die Andes V3, maar b-wegen is het te warm.

Iemand nog tips/ervaringen voor een goed set doorwaai kleding?

Heb de voorkeur voor een lichte kleur en een verbindingsrits.
Had precies hetzelfde probleem (Andes V3) en dezelfde eisen (licht & rits) en ben geland op een Richa airsummer jas & broek.
iMars schreef op maandag 29 juli 2024 @ 19:42:
[...]

Heb je toevallig wat foto's die je kan/wil delen van de achterkant qua kabels enzo? Zit ook aan zoiets te denken voor op mijn fietsje. Even mooie mount designen en printen in PA-CF :+
Komt goed, moet zelf ook nog even een adapter maken & printen zodat ie op een normaal patroon past.

[ Voor 24% gewijzigd door 4x2 op 30-07-2024 06:47 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:21
Hier hetzelfde in gebruik, werkt prima.
Deze dus:
https://sp-connect.nl/products/anti-vibration-module
ricjuh schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:35:
[...]

Ik heb hier alles van SP connect met de charging anti vibrate module, werkt prima met opladen icm met hun hoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:36

botoo

💀 too old to die young

Een doorwaaijas is toch wel lekker met het soort weer als van vandaag.

Moet (voor mij) natuurlijk wel leer en zwart zijn en het valt me bepaald niet tegen hoeveel wind die klein gaatjes doorlaten :Y) 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nbkwf4TMIr5ykdHz59tMlqqcwAo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LdmYp63kokEKwK0FTvD4eCu8.jpg?f=user_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

mistahk1 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:53:
Vandaag woon-werkverkeer gereden en met een lange detour naar huis, maar de huidige set is toch te warm met alle ritsen open en beperkte kleding eronder aan. Toch zeker met die rood-witte en zwart-witte kentekens voor je ;w

Op snelweg snelheid is het prima kleding die Andes V3, maar b-wegen is het te warm.

Iemand nog tips/ervaringen voor een goed set doorwaai kleding?

Heb de voorkeur voor een lichte kleur en een verbindingsrits.
Macna Bros unite! 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:35
botoo schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:53:
Een doorwaaijas is toch wel lekker met het soort weer als van vandaag.

Moet (voor mij) natuurlijk wel leer en zwart zijn en het valt me bepaald niet tegen hoeveel wind die klein gaatjes doorlaten :Y) 8)

[Afbeelding]
Ik heb zo’n zelfde leren jas van dainese, en inderdaad dat werkt erg goed! Maar wel beetje vaart houden, zodra je te langzaam gaat perst de lucht er niet meer door en wordt het toch snel warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:41
Heb een geperforeerde raceoverall gehad, dat was koud onder de 15 graden. Zeker op snelheid. Vind het absoluut niet prettig op de openbare weg.

Eerst ronde uit de pits was lekker fris, als je zwaar bezweet was door het wachten.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:56
Ok ff schelden op mezelf.... was een rit aan het maken over paar passen (stelvio) en ben in steile korte bocht onderuit gegaan.... snelheid ultra laag, moest hem heel krap nemen ivm tegenliggers en had te weinig momentum. Nu dus paar krassen op kofferrek (maakt niet veel uit), remhevel laatste stukje afgebroken... (kutzooi) en handkap gekrast... en wunderlich valbescherming hevig gekrast (is het voor bedoeld lol, maar godzijdank erop laten zetten)

Nou zal ik als ik terug ben in NL wel de dealer nieuwe remhevel laten monteren, maar twijfel of ik niet gelijk van de standaard handkappen afmoet en naar barkbusters ofzo moet. Iemand die me duidelijk kan vertellen wat het voordeel daarvan zou zijn?

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
Lord_T schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 18:08:

Nou zal ik als ik terug ben in NL wel de dealer nieuwe remhevel laten monteren, maar twijfel of ik niet gelijk van de standaard handkappen afmoet en naar barkbusters ofzo moet. Iemand die me duidelijk kan vertellen wat het voordeel daarvan zou zijn?
Rot situatie zeg… zelf niks aan overgehouden hoop ik? Voordeel van barkbusters bij een crash op asfalt is inderdaad dat je remhendel het waarschijnlijk overleefd. Nadeel is dat je stuur mogelijk krom raakt.

Edit: Jij rijdt ook een GSA toch? De rem- en koppelingshendel hebben expres een groefje op 2/3 van de hendel zodat ze niet compleet afbreken bij een val, maar alleen de uiteinde. Werkt dus zoals bedacht.

[ Voor 15% gewijzigd door cyntax op 30-07-2024 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:36
Overmorgen gaan mijn vrouw en ik op vakantie met de motoren. Ik vind het super spannend, maar heb er heel veel zin in. We hebben allebei bedacht wat we mee wilden hebben en gaan zeker weten teveel meenemen, maar ook dingen vergeten: dat hoort erbij. We slapen in hotels, dus dat scheelt al weer een hoop bagage.

Ik heb toch een vraag: Zowel mijn tas achterop (zie foto) als mijn zijtassen hebben véél te lange straps. Wat doen jullie daarmee? Ik ben geen fan van eindeloos opvouwen en dan onder zo'n elastieken bandje drukken; da's mij teveel werk. Helaas ben ik ook geen knopen-expert. Kan je die dingen gewoon, met wat extra lengte, gewoon afknippen, en dan het uiteinde even 'verbranden' om rafelen te voorkomen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XMep7tZrB98CL5SIz6pjQnconUw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jhczmq6JNKnc9hWfmYgYey3Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 20:38
Lord_T schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 18:08:
Ok ff schelden op mezelf.... was een rit aan het maken over paar passen (stelvio) en ben in steile korte bocht onderuit gegaan.... snelheid ultra laag, moest hem heel krap nemen ivm tegenliggers en had te weinig momentum.
Welkom in de 'omgevallen op de Stelvio club'. Ik ben lid sinds 2022 waar ik achter een VW Passat omhoog vlamde die ineens stopte in een haarspeld links omhoog, omdat een paar motorrijders op weg naar beneden in de haarspeld een andere auto probeerden in te halen en er anders een frontale aanrijding was.

Lullig, maar hoort erbij :)
JL Koppelle schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 18:53:
Ik heb toch een vraag: Zowel mijn tas achterop (zie foto) als mijn zijtassen hebben véél te lange straps. Wat doen jullie daarmee? Ik ben geen fan van eindeloos opvouwen en dan onder zo'n elastieken bandje drukken; da's mij teveel werk.
Ik zie dat je (namaak) Rok straps hebt. Het is niet meer dan 1x het restant dubbel vouwen, nog 1x en nog 1x en dan onder de strap duwen.

Max. 10 seconden werk en dan kan je ze nog eens gebruiken als je toch meer lengte nodig hebt. Bijvoorbeeld als de motorvakantie bevalt en je volgende keer nog eens een extra roltas, een stoeltje, ... achterop wil meenemen 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
Knip…

[ Voor 97% gewijzigd door cyntax op 30-07-2024 19:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Overmorgen gaan mijn vrouw en ik op vakantie met de motoren. Ik vind het super spannend, maar heb er heel veel zin in. We hebben allebei bedacht wat we mee wilden hebben en gaan zeker weten teveel meenemen, maar ook dingen vergeten: dat hoort erbij. We slapen in hotels, dus dat scheelt al weer een hoop bagage.

Ik heb toch een vraag: Zowel mijn tas achterop (zie foto) als mijn zijtassen hebben véél te lange straps. Wat doen jullie daarmee? Ik ben geen fan van eindeloos opvouwen en dan onder zo'n elastieken bandje drukken; da's mij teveel werk. Helaas ben ik ook geen knopen-expert. Kan je die dingen gewoon, met wat extra lengte, gewoon afknippen, en dan het uiteinde even 'verbranden' om rafelen te voorkomen?

[Afbeelding]
Er is ook een korte versie van de rokstraps te koop he ;) dan hoef je deze niet te slopen

Maar ja, knippen en smelten kan.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

[Afbeelding]
Wat @theredone51 zegt, dubbel, nog een keer dubbel en dat onder de strap zelf klemmen/doen. Klaar.
Of als je zeker weet dat je nooit die lengte nodig gaat hebben: afknippen en met een aansteker ff eindjes smelten.

Houd er wel rekening mee dat je tijdens een tripje altijd wel iets extra's er onder doet. Jas ff uit omdat het toch te warm is, natte handdoek ff te drogen, pak bier, stokbrood, enz.

Oh tip, neem iets van zo een buitensport handdoek en je zwembroek mee, je vriendin haar badpak natuurlijk.
Niks zo lekker als ergens onderweg ff plonzen, opdrogen, pak weer aan en door gassen

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

4x2 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 06:41:
[...]
Komt goed, moet zelf ook nog even een adapter maken & printen zodat ie op een normaal patroon past.
https://www.thingiverse.com/thing:6714858

Gedaan, de kabels (4 stuks, 4mm dik) komen van de zijkant van de unit, met de V2 variant kun je ze als het goed is door het midden vd mount heen duwen en netjes wegwerken.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:36
Bedankt voor alle tips! Ik denk dat ik ze dan eerst maar even ga dubbelvouwen en mocht dat irritant worden, knip ik ze wel af. Het is inderdaad een goed idee ze wat langer te houden om evt wat extra's mee te nemen. De Rokstraps komen bij Louis vandaan in Emden, waar ze helaas niet een kortere versie hadden. Bij de tas zelf zat een Chinese versie van de Rokstraps (enige verschil is dat ze helemaal zwart zijn).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:05
Nou dat ging rap. Duke aangeboden aan 2 partijen (Baboon en VB parts), beiden "gingen mee" in mijn prijs.

Hopelijk een snelle afwikkeling, dan kunnen we de CBR van @steveman halen voor het circuit :+

K to the KillaZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:44
KillaZ schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 07:58:
Nou dat ging rap. Duke aangeboden aan 2 partijen (Baboon en VB parts), beiden "gingen mee" in mijn prijs.

Hopelijk een snelle afwikkeling, dan kunnen we de CBR van @steveman halen voor het circuit :+
Dus beide partijen krijgen een halve Duke? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
RubjeMazter schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 08:34:
[...]

Dus beide partijen krijgen een halve Duke? :P
Voor dezelfde prijs! :+

Nee Baboon was de eerste (en de grootste) met qua proces het beste voorstel, dus prima.

K to the KillaZ

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Vorig jaar ben ik verhuisd naar een veel rustigere plek dan voorheen, maar alles heeft zijn prijs. Het woon-werkverkeer betekende nu file rijden, zowel op de gewestwegen als op de snelweg. Daarom ging ik op zoek naar een tweewieler om niet meer als een lemming vast te zitten in het oranje monster of de gratis blauwe (de foto's maken dat wel duidelijk 😛).

Ondanks mijn beperkte zelfkennis besloot ik om niet voor een echte motorfiets te gaan. Een snorfiets, bromfiets, e-bike of speed-pedelec vond ik allemaal te gevaarlijk. Dus bleef de 125cc klasse over. Lang geleden had ik ook een Vespa, maar tijdens mijn zoektocht zag ik een reclame voor een CE 02.

Het spreekt voor zich dat dat model me aansprak, en sinds 24 mei ben ik de trotse eigenaar van een CE 02 met Highline-pakket.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n0_tCr_r0hich7SIVu1IZAZWnY4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ouKeYaPGH81X1COb3repdZ9Z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wsPymT1l4y32Vg-eZUZFlV_5K94=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p7FbZE5ZuiXq3s9RRIFQmVvP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ILLC6SMRHkaSSTCmGCc-hMTnuSE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SMeyAnxlQ745sgL7CP6L5nPD.jpg?f=fotoalbum_large

Alle foto's hier: https://imgur.com/gallery...024-highline-pack-8pQt6Tq

Uiteraard is dat een verkoopspraatje, maar bij het tekenen van de bestelbon zei de verkoper: "Je zal met een glimlach vertrekken en aankomen," en hij had helemaal gelijk.

Specificaties en prestaties (100 km/h max, geadverteerde actieradius 95 km, in de praktijk eerder rond de 80 km, opladen aan een gewone huishoudstekker, iets langer dan 2 uur als de batterij minder dan halfvol is) van de CE 02 vind je overal wel. Als iemand een specifieke vraag heeft, laat het me weten.

De CE 02 is echt ontworpen voor ritten over trage wegen; denk aan de stad of dorpskernen waar je toch niet sneller dan 50 km/h of maximaal 70 km/h mag, met veel stops, voorrang en voorsorteren. Snellere wegen (denk aan 90 km/h) zijn zeker niet onmogelijk, maar een hoge constante snelheid vreet je batterij leeg. Mijn beredeneerde gok is dat je actieradius dan smelt tot 50-55 kilometer. Een korte afstand (denk aan enkele kilometers) aan hoge snelheid is uiteraard geen probleem en heeft niet veel invloed op de actieradius.

Bij de CE 02 geniet je meer van de acceleratie dan van de topsnelheid. Binnen 2,5 seconden zit je al aan 50 km/h, dus bij het stoplicht ben je als eerste weg en stoor je niemand.

Een doorsnee werkdag ziet er als volgt uit:

's Morgens een traject van 19 km via allerlei kleine wegen met veel bochten en zonder veel ander verkeer.
's Middags eventueel een kort ritje van maximaal 2x10 km (meestal veel minder) om te gaan eten.
's Avonds een traject van 23 km dat veel sneller is (een paar stukjes aan 70 en 90 km/h).
Als ik 's avonds thuiskom, zit er meestal nog meer dan 50% in de accu, dus met die actieradius zit het voor mijn persoonlijk gebruik helemaal goed.

Sinds eind mei heb ik al 2500 km met de CE 02 gereden. Door een Eve Energy-plug heb ik ook een redelijk accurate schatting van de kosten voor het opladen. Met het woon-werkverkeer zoals hierboven en 's avonds meestal nog een paar tiental kilometer, zal ik ongeveer uitkomen op een jaarlijkse kost van €360. Dat is - in drukke maanden - evenveel als de Z4 sDrive28i maandelijks aan benzine kost. Dat is pas een no-brainer.

Op de "grote zwarte zijtas" is het nog even wachten. De beugel waar die tas op klikt had "technische problemen" (lees: de bouten waren te kort 🤷‍♂️). Op 19 augustus zou die leverbaar moeten zijn.

Voor de smartphonehouder werkt BMW samen met SP Connect. Niet heel slecht, maar ik heb al betere connectors gezien. Ik had de schokdempende en draadloos ladende houder gekocht, maar nadat ik die had geïnstalleerd, laadde de 12V-batterij niet meer op en moest de CE 02 zelf getakeld worden. Het is dus het beste even te wachten tot er een software-update voor uitgebracht wordt.

Over die software-update: bij de volgende versie zal het mogelijk zijn om de twee batterijen uit de CE 02 te halen en extern op te laden.

Als iemand nog vragen heeft, laat het me weten! 😀

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Het ziet er uit als een kinderfietsje. Dat is niet lullig bedoeld; het oogt gewoon klein. Qua ontwerp kan ik het juist wel waarderen, en voor deze use-case absoluut handig. :)
Daardoor vraag ik mij wél af: hoe is het met de ergonomie? Zit je er niet opgevouwen op? Zo lenig ben ik niet meer, dus voor mijn use-case nog niet geschikt als ik er te veel mijn knieën voor moet opvouwen.

En de stepjes voor een passagier, ik neem eigenlijk een beetje aan dat die er voor de sier op zitten, of past dat daadwerkelijk ook nog? Als ik het filmpje op de site van BMW bekijk zijn die juist beide voor de bestuurder bedoeld, afhankelijk van je gewenste zithouding. :?

[ Voor 16% gewijzigd door DrivinUCrazy op 31-07-2024 11:01 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Laatst online: 18-09 10:36

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Shaidar schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 10:51:
Vorig jaar ben ik verhuisd naar een veel rustigere plek dan voorheen, maar alles heeft zijn prijs. Het woon-werkverkeer betekende nu file rijden, zowel op de gewestwegen als op de snelweg. Daarom ging ik op zoek naar een tweewieler om niet meer als een lemming vast te zitten in het oranje monster of de gratis blauwe (de foto's maken dat wel duidelijk 😛).

Ondanks mijn beperkte zelfkennis besloot ik om niet voor een echte motorfiets te gaan. Een snorfiets, bromfiets, e-bike of speed-pedelec vond ik allemaal te gevaarlijk. Dus bleef de 125cc klasse over. Lang geleden had ik ook een Vespa, maar tijdens mijn zoektocht zag ik een reclame voor een CE 02.

Het spreekt voor zich dat dat model me aansprak, en sinds 24 mei ben ik de trotse eigenaar van een CE 02 met Highline-pakket.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Uiteraard is dat een verkoopspraatje, maar bij het tekenen van de bestelbon zei de verkoper: "Je zal met een glimlach vertrekken en aankomen," en hij had helemaal gelijk.

Specificaties en prestaties (100 km/h max, geadverteerde actieradius 95 km, in de praktijk eerder rond de 80 km, opladen aan een gewone huishoudstekker, iets langer dan 2 uur als de batterij minder dan halfvol is) van de CE 02 vind je overal wel. Als iemand een specifieke vraag heeft, laat het me weten.

De CE 02 is echt ontworpen voor ritten over trage wegen; denk aan de stad of dorpskernen waar je toch niet sneller dan 50 km/h of maximaal 70 km/h mag, met veel stops, voorrang en voorsorteren. Snellere wegen (denk aan 90 km/h) zijn zeker niet onmogelijk, maar een hoge constante snelheid vreet je batterij leeg. Mijn beredeneerde gok is dat je actieradius dan smelt tot 50-55 kilometer. Een korte afstand (denk aan enkele kilometers) aan hoge snelheid is uiteraard geen probleem en heeft niet veel invloed op de actieradius.

Bij de CE 02 geniet je meer van de acceleratie dan van de topsnelheid. Binnen 2,5 seconden zit je al aan 50 km/h, dus bij het stoplicht ben je als eerste weg en stoor je niemand.

's Morgens een traject van 19 km via allerlei kleine wegen met veel bochten en zonder veel ander verkeer.
's Middags eventueel een kort ritje van maximaal 2x10 km (meestal veel minder) om te gaan eten.
's Avonds een traject van 23 km dat veel sneller is (een paar stukjes aan 70 en 90 km/h).
Als ik 's avonds thuiskom, zit er meestal nog meer dan 50% in de accu, dus met die actieradius zit het voor mijn persoonlijk gebruik helemaal goed.

Sinds eind mei heb ik al 2500 km met de CE 02 gereden. Door een Eve Energy-plug heb ik ook een redelijk accurate schatting van de kosten voor het opladen. Met het woon-werkverkeer zoals hierboven en 's avonds meestal nog een paar tiental kilometer, zal ik ongeveer uitkomen op een jaarlijkse kost van €360. Dat is - in drukke maanden - evenveel als de Z4 sDrive28i maandelijks aan benzine kost. Dat is pas een no-brainer.

Op de "grote zwarte zijtas" is het nog even wachten. De beugel waar die tas op klikt had "technische problemen" (lees: de bouten waren te kort 🤷‍♂️). Op 19 augustus zou die leverbaar moeten zijn.

Voor de smartphonehouder werkt BMW samen met SP Connect. Niet heel slecht, maar ik heb al betere connectors gezien. Ik had de schokdempende en draadloos ladende houder gekocht, maar nadat ik die had geïnstalleerd, laadde de 12V-batterij niet meer op en moest de CE 02 zelf getakeld worden. Het is dus het beste even te wachten tot er een software-update voor uitgebracht wordt.

Over die software-update: bij de volgende versie zal het mogelijk zijn om de twee batterijen uit de CE 02 te halen en extern op te laden.

Erg leuk ding om te zien, ik ben erg benieuwd hoe dat accelereert :)
Just curious, wat maakt het eigenlijk dat jij dit veiliger vind dan een snorfiets, bromfiets, e-bike of speed-pedelec?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Als bestuurder kan je zelf kiezen welke footrest je gebruikt. Als je de voorste gebruikt zit je normaal met je knieën in een hoek van 90° zoals - euh - een chopper? Dat is zeker niet onaangenaam, maar dan vangt je achterste alle schokken op.

Gebruik je de achterste footrests heb je veel meer controle met je gebogen benen. In die positie rij ik meestal en ondervind daar helemaal geen last van.
cooper_s1 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:04:
[...]

Erg leuk ding om te zien, ik ben erg benieuwd hoe dat accelereert :)
Just curious, wat maakt het eigenlijk dat jij dit veiliger vind dan een snorfiets, bromfiets, e-bike of speed-pedelec?
Ik woon in België en je wilt de staat van fietspaden niet weten 😀 Aangezien je met een 125cc/11kW gewoon mee met al het ander (auto-) verkeer beweegt vind ik dit veel veiliger. Met je fiets op het fietspad (als dat er al is) ben je een vogel voor de kat hier 😀

[ Voor 42% gewijzigd door Shaidar op 31-07-2024 11:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Shaidar schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:04:
Ik woon in België en je wilt de staat van fietspaden niet weten 😀 Aangezien je met een 125cc/11kW gewoon mee met al het ander (auto-) verkeer beweegt vind ik dit veel veiliger. Met je fiets op het fietspad (als dat er al is) ben je een vogel voor de kat hier 😀
Ja nu snap ik waarom inderdaad, heel begrijpelijk dan! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Bij mijn huidige woon-werk verkeer moet ik zo'n 15km over een 80km/h (in de praktijk 100 tussen de flitspalen in) provinciale weg rijden zonder uitwijkmogelijkheden, gevolgd door nog zo'n 4km achterafweggetjes. Door die provinciale weg ga ik daar echt niet met zo'n ding rijden.

Alternatief kan ik ook 25km achterafweggetjes rijden. Daar zou dit serieus een interessant alternatief voor zijn. :) Ik ga het wel in gedachten houden voor de eventuele ontwikkelingen in de komende jaren. Ik moet ook regelmatig naar andere vestigingen, dan heb ik nog steeds een auto nodig, en dan heb je de wintermaanden nog. ;)

Leuk ding!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zag er laatst ook eentje rijden. Is volgens mij een prima ding voor de bebouwde kom/woon-werk etc. als je niet veel mee hoeft te nemen. Daarbij ook lekker stil, dus als je in alle vroegte vertrekt is niet de hele straat wakker.

Vind het een leuk ding :) (ze zijn alleen wel taffes duur :o )

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ik vind de CE02 best een geinig ding, maar het financiele plaatje laat je wel wat rooskleuriger lijken dan het is door 'm met een niet al te goedkope auto te vergelijken ;)

Zet de aanschafprijs eens tegenover een 125cc scooter die met dergelijk gebruik 1:40 rijden en in aanschaf heel veel voordeliger zijn (een Honda PCX125 kost 3600eur, de CE02 volgens mij 9500, een MSX125, wat vergelijkbaar is qua idee kost 4300)
Die zullen van 0-50 natuurlijk wat langzamer zijn (al is het prima werkbaar tot 70-80km/u) en de beurtjes zijn waarschijnlijk wat duurder.

Maar voor 5000 euro verschil kun je wel een paar jaar beurtjes en benzine verstoken.
15000km/jaar, 2,20eur/liter = 850eur aan benzine, laten we het stroomverbruik wegstrepen tegen de beurtjes en uitgaan van 0 onderhoudskosten voor de CE02, dus 850eur/jaar extra voor de benzinevariant, ben je toch 6 jaar verder :P
Owja, en op dat punt staan beide apparaten natuurlijk op bijna 100.000km, dus ws allebei finaal afgeschreven.

[ Voor 3% gewijzigd door 4x2 op 31-07-2024 11:26 ]

leeg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 18:46

iMars

Full time prutser

DrivinUCrazy schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 10:59:
Het ziet er uit als een kinderfietsje. Dat is niet lullig bedoeld; het oogt gewoon klein. Qua ontwerp kan ik het juist wel waarderen, en voor deze use-case absoluut handig. :)
Daardoor vraag ik mij wél af: hoe is het met de ergonomie? Zit je er niet opgevouwen op? Zo lenig ben ik niet meer, dus voor mijn use-case nog niet geschikt als ik er te veel mijn knieën voor moet opvouwen.

En de stepjes voor een passagier, ik neem eigenlijk een beetje aan dat die er voor de sier op zitten, of past dat daadwerkelijk ook nog? Als ik het filmpje op de site van BMW bekijk zijn die juist beide voor de bestuurder bedoeld, afhankelijk van je gewenste zithouding. :?
Inderdaad, maar als ik dan de foto zie dat ie naast de Z4 staat, vind ik 'm weer groter lijken dan dat ik dacht :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xg5KD7p.jpeg
Vrijdag schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:21:
[...]

Ik zag er laatst ook eentje rijden. Is volgens mij een prima ding voor de bebouwde kom/woon-werk etc. als je niet veel mee hoeft te nemen. Daarbij ook lekker stil, dus als je in alle vroegte vertrekt is niet de hele straat wakker.

Vind het een leuk ding :) (ze zijn alleen wel taffes duur :o )
Volgens BMW site vanaf 8K,... vind ik nog meevallen en al helemaal als ik zo lees dat het veel goedkoper rijden is.

[ Voor 21% gewijzigd door iMars op 31-07-2024 11:38 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 00:25

[Afbeelding]
Natuurlijk werkt dat wel kijken dat na het branden alles nog de gesp gaat. Heb het jaren gedaan met spanbande n .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

DrivinUCrazy schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:12:
[...] zo'n 15km over een 80km/h (in de praktijk 100 tussen de flitspalen in) [...]
Dat traject van 15 km aan 80~100 km/h heen en terug lijkt me wel doenbaar, maar dan schiet er niet veel batterij meer over voor nog veel verder te rijden ... Het is maar wat je het leukste vind: trage bochtige wegen of snel en rechtdoor 😀
Vrijdag schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:21:
[...]

[...] Daarbij ook lekker stil, dus als je in alle vroegte vertrekt is niet de hele straat wakker.[...]
Goh, pas op ... aan 70 km/h maakt de CE 02 toch ook serieus geluid. Vergelijk het met een RC auto maar dan op steroïden, zo'n typisch elektrische fluit-toon.
4x2 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:25:
[...]

[...]maar het financiele plaatje laat je wel wat rooskleuriger lijken dan het is door 'm met een niet al te goedkope auto te vergelijken 😉[...]
Ja, natuurlijk is dat helemaal zo 😀 Ik ben dan ook geen verkoper, maar ik kan alleen iets zinnigs zeggen over m'n eigen persoonlijke situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Shaidar schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:46:
[...]
Ja, natuurlijk is dat helemaal zo 😀 Ik ben dan ook geen verkoper, maar ik kan alleen iets zinnigs zeggen over m'n eigen persoonlijke situatie.
Owja, groot gelijk ook, je hebt een leuke auto, waarschijnlijk loop je niet bij de voedselbank, dus het YOLO gedeelte moet er ook gewoon zijn :)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
iMars schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:36:
[...]

Inderdaad, maar als ik dan de foto zie dat ie naast de Z4 staat, vind ik 'm weer groter lijken dan dat ik dacht :+
[Afbeelding]

[...]

Volgens BMW site vanaf 8K,... vind ik nog meevallen en al helemaal als ik zo lees dat het veel goedkoper rijden is.
Met die Z4 als referentie valt het opeens reuze mee inderdaad!
De prijs vond ik ook reuze meevallen.
Shaidar schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:46:
[...]

Dat traject van 15 km aan 80~100 km/h heen en terug lijkt me wel doenbaar, maar dan schiet er niet veel batterij meer over voor nog veel verder te rijden ... Het is maar wat je het leukste vind: trage bochtige wegen of snel en rechtdoor 😀
Woon-werk verkeer hoeft niet leuk te zijn. Het moet alleen niet vervelend zijn. En die weg vind ik te gevaarlijk om met een dergelijk voertuig op te begeven, ondanks dat het natuurlijk gewoon mag. Te veel inhaalacties met frontale botsingen, te veel kop-staart botsingen (telefoon? ;) ), of bestuurders die een ander gewoon opzij drukken. Dus dan worden het sowieso de kleinere wegen als serieus alternatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

Ik ben 1.91 en ik zit er helemaal prima op. Ik kan zelfs nog een kind achterop meenemen en dan zit ik nog prima. Ik krijg eerder last van m'n kont van het dunne/smalle zadel dan dat ik last heb van de stuur/zit positie.
Van 't weekend nog 220 km gereden met een mini motor vakantie met kind achterop en dat was prima te doen.
Toen wel m'n laadkoffer die ik geMcGyvered heb. Helaas met de hoge temperatuur ging het laden wel langzaam met gesloten koffer (te weinig koeling), maar uiteindelijk heb ik daar geen last van gehad met onnodig lang wachten totdat de motor vol genoeg was.
Ik heb er wel de dikkere stepjes op en die zijn wel een stuk comfortabeler dan de standaard stepjes. En ziet er stoerder uit.
DrivinUCrazy schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 12:16:
[...]

Met die Z4 als referentie valt het opeens reuze mee inderdaad!
De prijs vond ik ook reuze meevallen.
Als je 'm in Nederland zakelijk koopt (als ZZP-er bijv) dan mag je zowel de KIA, MIA als Vamil toepassen. Dan wordt tie zonder de BTW ineens nog een stuk interessanter.

[ Voor 11% gewijzigd door theHoff op 31-07-2024 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Heeft ie ook regeneratieve remmen?
Mijn Zero SR/S heeft dat ook, de range en SoC lijkt alleen maar omhoog te gaan als in de bebouwde kom rij.
Laatste gaf ie nog >200km range bij 45% charge,alleen maar omdat het sluip door kruip door verkeer was. d:)b

[ Voor 7% gewijzigd door _Apache_ op 31-07-2024 15:50 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
_Apache_ schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:43:
[...]

Heeft ie ook regeneratieve remmen?
Mijn Zero SR/S heeft dat ook, de range en SoC lijkt alleen maar omhoog te gaan als in de bebouwde kom rij.
Laatste gaf ie nog >200km range bij 45% charge,alleen maar omdat het sluip door kruip door verkeer was. d:)b
2 van de 3 modi hebben ook regeneratief remmen
4x2 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:25:
[...]

Ik vind de CE02 best een geinig ding, maar het financiele plaatje laat je wel wat rooskleuriger lijken dan het is door 'm met een niet al te goedkope auto te vergelijken ;)

Zet de aanschafprijs eens tegenover een 125cc scooter die met dergelijk gebruik 1:40 rijden en in aanschaf heel veel voordeliger zijn (een Honda PCX125 kost 3600eur, de CE02 volgens mij 9500, een MSX125, wat vergelijkbaar is qua idee kost 4300)
Die zullen van 0-50 natuurlijk wat langzamer zijn (al is het prima werkbaar tot 70-80km/u) en de beurtjes zijn waarschijnlijk wat duurder.

Maar voor 5000 euro verschil kun je wel een paar jaar beurtjes en benzine verstoken.
15000km/jaar, 2,20eur/liter = 850eur aan benzine, laten we het stroomverbruik wegstrepen tegen de beurtjes en uitgaan van 0 onderhoudskosten voor de CE02, dus 850eur/jaar extra voor de benzinevariant, ben je toch 6 jaar verder :P
Owja, en op dat punt staan beide apparaten natuurlijk op bijna 100.000km, dus ws allebei finaal afgeschreven.
Nieuwprijs van Launch edition (highline) was €8000 euro inclusief BTW in Nederland. Als je 'm zakelijk koopt kan je de BTW eraf halen en daarna de KIA toepassen (mag op alle motoren) a 28% van het aanschafbedrag. Daarna mag je op de CE02 nog de MIA/Vamil toepassen, 27% van het aanschafbedrag.
Dan wordt het verschil een heel stuk kleiner. Dat is voor mij ook de reden dat ik voor de CE02 ben gegaan ipv een Grom of een Dax/Monkey. Particulier had ik 'm niet aangeschaft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:07

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
mr_zippey schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:17:
Zo mijzelf nog eens verwend.. :)

Had paar maanden geleden een TDM 850 gekocht als hobby project, die is inmiddels klaar en rijdt heerlijk, ligt als een blok op de weg met de HyperPro set die eronder zit. Maar voor mij gewoon te saai om te rijden. De Bandit 1200 die ik heb rijdt al leuker, dus besloten om de TDM te koop te zetten. (zal vanavond nog even een link in m'n signatuur delen)
Afgelopen week was mijn oog gevallen op een Husqvarna Svartpilen 401 uit '22 die bij een dealer in de buurt stond. Dus stoute schoenen aangetrokken en om een proefrit gevraagd. En gelijk verkocht natuurlijk, weegt 160kg en heeft een 1cyl blok met ongeveer 44 pk goed voor een top van 150/160 km/u, maar wat lekker wendbaar rijdt dit zeg.

@LankHoar deze mag ook toegevoegd worden aan de TS

Ohja plaatjes hé
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Toegevoegd! Persoonlijk vond ik de eerste foto je bike er netter uit laten komen, dus heb die toegevoegd. Wel gaaf ook die andere met dat schip op de achtergrond :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 13:37
Vorige week een lang weekend naar Zwitserland gereden. Dat was een primeur en daar ga ik zeker vaker naar toe. Wat een mooi land. O+

De eerste dag ben ik naar het zuiden van het Zwarte Woud gereden bij Waldshut-Tiengen. De volgende dag via Zürich (of Basel? Nou ja, het blijft Kloten ;)) Zwitserland ingereden.
De dagen erna diverse passen gereden, de een nog mooi dan de ander. Je kan eigenlijk geen verkeerde weg nemen. Ik ben tot aan Zermatt - of beter gezegd Täsch, omdat Zermatt autovrij is - gereden. Terug via het Vierwaldstättermeer, Basel en de Vogezen, maar daar heb ik verder geen foto's gemaakt. Om de een of andere manier is de Grand Ballon minder imposant, als je passen van 2100+ m hebt gehad. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dSFOgdL5F8BQtyO8S29F3uEIJLQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pRoGIboEYQBh7QUuNveBT2tJ.jpg?f=fotoalbum_large
Grimselpass / Furkapass / Nufenenpass

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L23IrE5Ap4X4Rbr5qSJDLF8xsmE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i77GtJowUPgP9zldXPqj1aE0.jpg?f=fotoalbum_tile
Schauinsland
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sd63tWv_LRMAEEP-4zmrVq8bgtg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kWHfV2j86BCcEjt5W6qKU8ds.jpg?f=fotoalbum_tile
Winkels dicht, kroegen gesloten... dit is dus mooi Kloten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ZAcypMyARE3WhvQAdIeMvvF9jg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AXO7lWrmFsV4hLYsZEDR2tLe.jpg?f=fotoalbum_tile
Bij Kloten kan je ook prima spotten!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T--DZZV6uOJ_WIJRhuaWZ9Z_HVg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4SutWo5hb1cwlgZqjzNemJoQ.jpg?f=fotoalbum_tile
Baldeggersee
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZBRm05Bv70t8jxdk2KMEN5FOFTg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IIVMpjrSzYORpijBDqQJkD1o.jpg?f=fotoalbum_tile
Grimselpass 2165 m
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vtZPouLq8ypZqKWhT9QRaffWKG4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0O5aUMvyz6K7aP6WgMD6zu0R.jpg?f=fotoalbum_tile
Blijft bijzonder in juli in de sneeuw staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nuWcXAz8jxn5mk26qcdRWME3ul4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5MBUJgtti0Fmfi3wyMQWi5KE.jpg?f=fotoalbum_tile
Vergeten welke pass, maar wel een mooi uitzichtje, hè :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QR3am4JxJz28e6HRH3AVZxRCyaU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NdohjWSCrPCfST9k0N1BLSSc.jpg?f=fotoalbum_tile
Uitzicht vanuit mijn tent 's ochtends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IRL valt dat wel mee, op de NEC motorbeurs heb ik op zo'n ding gezeten en was meer volwassen dan wat je denkt bij de fotos

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shaidar schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:04:

herkenbaar.. hier in de UK zijn fietspaden ook zo goed als non existant..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jolke schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:45:
Vorige week een lang weekend naar Zwitserland gereden. Dat was een primeur en daar ga ik zeker vaker naar toe. Wat een mooi land. O+

De eerste dag ben ik naar het zuiden van het Zwarte Woud gereden bij Waldshut-Tiengen. De volgende dag via Zürich (of Basel? Nou ja, het blijft Kloten ;)) Zwitserland ingereden.
De dagen erna diverse passen gereden, de een nog mooi dan de ander. Je kan eigenlijk geen verkeerde weg nemen. Ik ben tot aan Zermatt - of beter gezegd Täsch, omdat Zermatt autovrij is - gereden. Terug via het Vierwaldstättermeer, Basel en de Vogezen, maar daar heb ik verder geen foto's gemaakt. Om de een of andere manier is de Grand Ballon minder imposant, als je passen van 2100+ m hebt gehad. :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Schauinsland
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Baldeggersee
[Afbeelding]
Grimselpass 2165 m
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Finkers fan zie ik :)
Leuk tripje..

het rekindled mijn wishlist om naar Mandelo te rijden via de alpen weer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@ToolkiT ga je volgend jaar weer een trip door EU doen? Zo ja, hou me op de hoogte, ik sluit graag een paar dagen (Alpen 8) ) aan.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!
botoo schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:28:
@ToolkiT ga je volgend jaar weer een trip door EU doen? Zo ja, hou me op de hoogte, ik sluit graag een paar dagen (Alpen 8) ) aan.
Volgend jaar is het plan dat we naar Australia gaan.. maar jaar erop heb ik het wel in gedachten :)
Zal je zeker op de hoogte houden d:)b

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jolke
Ook leuk, @ToolkiT, Oostenrijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.hypocrite
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Kreeg vandaag een brief op de mat van Suzuki.

https://motornieuws.be/bl...blemen-met-de-achterband/

"Wereldwijde terugroepactie van de Suzuki V-Strom 800DE voor problemen met de achterband"

"...Die kregen standaard Dunlop Trailmax Mixtours om de wielen. Die band blijkt bij hogere snelheden te scheuren of andere vervormingen van het loopvlak te ontwikkelen. In de ergste gevallen kwamen delen van het loopvlak los, wat uiteraard niet enkel onwenselijk maar ook potentieel gevaarlijk is."

[ Voor 9% gewijzigd door mr.hypocrite op 02-08-2024 01:24 . Reden: titel van artikel toegevoegd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Jolke schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:45:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Schauinsland
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Baldeggersee
[Afbeelding]
Grimselpass 2165 m
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Prachtige trip, en ik speelde eigenlijk met de gedachte om volgend jaar ook zoiets te gaan doen. Dus bedankt voor het uitstippelen alvast. ;)

En Finkers sowieso altijd +1. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:35
https://www.motorcyclenew...ure-bike-hints-at-future/

Komt niet in productie, maar wel vet ding 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 11:03
Vandaag deze opgepikt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dcY-mZGmavOlpV_AU3qmtS6EUpA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bMwnkl8P7IJT9woBNhEpzfTk.jpg?f=fotoalbum_large

Aangezien ik zonder auto door het leven ga momenteel is het handiger om geen extra paar schoenen mee te hoeven slepen om om te wisselen met de grote laarzen op mijn bestemming. Nu nog een chille motorjeans en dan hoef ik alleen ff jas + helm op te zetten voor vertrek en bij aankomst.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 09:10
Gisteravond toch eventjes 2,5 uur gestuurd door NH. Was er lekker weer voor. Meestal rij ik niet zo ver noordelijk de kop in, maar met beetje doorrijden gewoon A9 gepakt en via Alkmaar naar Bergen gereden (voor de kenners, via het crematorium)
Toch even een plaatje bij het praatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FXtPH8iwE-nKTgMMPgczg_B9tdQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6DAV6y69Ps7aP2fFoFqHtzTP.jpg?f=fotoalbum_large

Nadeel is dat ik hem nu weer kan wassen, de insectenpopulatie is weer wat afgenomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
DrivinUCrazy schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 21:08:
[...]

Prachtige trip, en ik speelde eigenlijk met de gedachte om volgend jaar ook zoiets te gaan doen. Dus bedankt voor het uitstippelen alvast. ;)

En Finkers sowieso altijd +1. ;)
Als je routes nodig hebt, geef maar even een seintje.

Ik vond 4 dagen wat kort voor de afstanden die ik gereden heb. Een VTR is me toch net te sportief voor 6 uur en/of 300 km door de bergen rijden. Misschien toch een keer naar een nieuwe motor kijken na dit seizoen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:49

jeroenathome

Een regel tekst

Deze week ben ik bezig om mijn koelvest uit te proberen. Het is wel bijzonder dat bij temperaturen onder 20 °C het niet werkt en bij hogere temperaturen aan de gevoelstemperatuur niet merkt dat de vest wel werkt, ondanks het klamme gevoel. Volgende week eens proberen met het vest direct op de huid te gaan rijden.

Gisteren ontdekt dat de koelvest ook automatisch kan worden "opgeladen". Op de terugweg van mijn werk reed ik door een regenbui. :(

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:00

A13X

Dude

jeroenathome schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:24:
Deze week ben ik bezig om mijn koelvest uit te proberen. Het is wel bijzonder dat bij temperaturen onder 20 °C het niet werkt en bij hogere temperaturen aan de gevoelstemperatuur niet merkt dat de vest wel werkt, ondanks het klamme gevoel. Volgende week eens proberen met het vest direct op de huid te gaan rijden.

Gisteren ontdekt dat de koelvest ook automatisch kan worden "opgeladen". Op de terugweg van mijn werk reed ik door een regenbui. :(
Als je weet hoe een koelvest werkt, (niet simpelweg waterverdamping maar adiabatische verdamping/koeling) is het hartstikke logisch :+

Kort gezegd het koelvest verlaagd de temperatuur door te verdampen, maar die verdamping is beperkt door de buitentemperatuur en luchtvochtigheid. Je was droogt ook slechter bij 20grC 60%RV dan bij 30grC 40%RV, maar weer beter bij 20grC 60% dan bij 30grC 80%.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Jolke schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 08:53:
[...]

Als je routes nodig hebt, geef maar even een seintje.

Ik vond 4 dagen wat kort voor de afstanden die ik gereden heb. Een VTR is me toch net te sportief voor 6 uur en/of 300 km door de bergen rijden. Misschien toch een keer naar een nieuwe motor kijken na dit seizoen. ;)
Dé voorpret is juist het maken van routes, dus ik red me wel. Alsnog bedankt voor het aanbod.
4 dagen lijkt me hier ook wat kort voor, ik dacht meer aan 6.

Maar ik wil ook nog een keer terug naar Spanje, de Pyreneeën waren wel héél mooi. De Picos ben ik ook nog niet geweest. Keuzes, keuzes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
jeroenathome schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:24:

Belangrijk is ook dat je voldoende 'verluchting' hebt tussen jas en koelvest. Een koelvest met een winddichte strak zittende jas erover gaat niet veel helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:44:
[...]

Dé voorpret is juist het maken van routes, dus ik red me wel. Alsnog bedankt voor het aanbod.
4 dagen lijkt me hier ook wat kort voor, ik dacht meer aan 6.

Maar ik wil ook nog een keer terug naar Spanje, de Pyreneeën waren wel héél mooi. De Picos ben ik ook nog niet geweest. Keuzes, keuzes..
Begrijp ik. :)
Maar welke weg/pass leuker is dan de ander, etc... Die ervaringen vind ik altijd wel fijn om te horen, want die vind je niet in route programma's.

Picos zijn ook prachtig. Lang geleden geweest met de auto en gewandeld. De rit er naartoe is voor mij al een tour, dan moet ik 2 weken nemen. Ik heb (nog) geen bankstel zoals jij. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Bankstel? Bankstel?!
Een maatje van me heeft een K1600GTL. Dát is een bankstel. Dan is een Tracer gewoon een wat sportievere motor met een rechte zit.
Ik rij echt niet op de motor naar spanje, tenzij ik dat in 3 dagen doe. En ook dat is al doorbikkelen. Dan liever met een trailer, komt dat B+E rijbewijs tenminste ook eens van pas. :)

Dit jaar ben ik met de trein in Zwitserland geweest, daar kun je ook niet veel fout doen qua routes heb ik het idee. Als er maar bochtjes in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:49
@Jolke voor een weekend best een stukje, hoe heb je dat ingedeeld? Dag heen, twee dagen daar, dag terug? Ik zie ontzettend op tegen een dag snelweg; dat houdt me toch wel tegen om verder dan de Eifel of Luxemburg te gaan.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico95
  • Laatst online: 16:24
ik ben een 'ritje' aan het plannen voor in mijn vakantie (plan is vertrek over ca. 2 weken, 7-8 dagen rijden).

afgelopen weekend naar de Eifel geweest, terug over de snelweg en kilometers vreten blijken de Multistrada en ik prima vol te houden dus we mogen wat verder.

nu heb ik het volgende in gedachte: snelweg tot aan de B500, vanaf daar door ri. oostenrijk-italie-zwitserland-frankrijk(vogezen)-belgie en vanaf luik weer snelweg.

heb in GPX studio een route gemaakt, werkt opzich prima maar bijvoorbeeld halverwege de route aanpassen, geen idee hoe.. zijn hier betere (gratis) alternatieven voor?

tevens, op en/of aanmerkingen op de route? tot aan luzern vond ik het niet zo ingewikkeld, vanaf daar, via vogezen e.d. wat twijfelachtiger

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VzhqZjZSFO3JN_DK_VOlXf8e7DI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kj6Aemm9dolypXZprQNrqQVm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09:57
Nico95 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:29:
ik ben een 'ritje' aan het plannen voor in mijn vakantie (plan is vertrek over ca. 2 weken, 7-8 dagen rijden).

afgelopen weekend naar de Eifel geweest, terug over de snelweg en kilometers vreten blijken de Multistrada en ik prima vol te houden dus we mogen wat verder.

nu heb ik het volgende in gedachte: snelweg tot aan de B500, vanaf daar door ri. oostenrijk-italie-zwitserland-frankrijk(vogezen)-belgie en vanaf luik weer snelweg.

heb in GPX studio een route gemaakt, werkt opzich prima maar bijvoorbeeld halverwege de route aanpassen, geen idee hoe.. zijn hier betere (gratis) alternatieven voor?

tevens, op en/of aanmerkingen op de route? tot aan luzern vond ik het niet zo ingewikkeld, vanaf daar, via vogezen e.d. wat twijfelachtiger

[Afbeelding]
Ik raad zelf plan.tomtom.com aan. Dat is echt ideaal om routes in te maken. Deze kan je ook exporteren naar GPX.

Maar euhhmm jij gaat over twee weken? Ik ook! Ook naar de Dolomieten en we overnachten in Trento. Leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico95
Jeanke117 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:31:
[...]

Ik raad zelf plan.tomtom.com aan. Dat is echt ideaal om routes in te maken. Deze kan je ook exporteren naar GPX.

Maar euhhmm jij gaat over twee weken? Ik ook! Ook naar de Dolomieten en we overnachten in Trento. Leuk!
die gebruik ik af en toe ook wel, maar trekt soms nogal z'n eigen plan...

ha leuk! ik zal bij elke hollander die ik tegenkom uitgebreid zwaaien :9~ al een route bekend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

[Afbeelding]
Hahntennjoch vond ik erg leuk dichtbij Innsbruck.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fsaJzi6rrrPHLi7IAKN03vfCbPk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XdEm89SpIIecWEspBAV61E0t.png?f=fotoalbum_large

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico95
_eLMo_ schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:38:
[...]

Hahntennjoch vond ik erg leuk dichtbij Innsbruck.

[Afbeelding]
dan wordt het alleen kiezen, de hahntennjoch of the silvretta hochalmstrasse

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:23:
Bankstel? Bankstel?!
Een maatje van me heeft een K1600GTL. Dát is een bankstel. Dan is een Tracer gewoon een wat sportievere motor met een rechte zit.
Ik rij echt niet op de motor naar spanje, tenzij ik dat in 3 dagen doe. En ook dat is al doorbikkelen. Dan liever met een trailer, komt dat B+E rijbewijs tenminste ook eens van pas. :)

Dit jaar ben ik met de trein in Zwitserland geweest, daar kun je ook niet veel fout doen qua routes heb ik het idee. Als er maar bochtjes in zitten.
Bankstel? Bankstel?!
Heb wel eens gereden op een Goldwing. Dát is een bankstel. Dan is een K1600GT gewoon een wat sportievere motor met een rechte zit.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Mwah, dat laatste waag ik nog wel te betwijfelen.
Maar ik kan in ieder geval een Tracer in de verste verte niet bestempelen als bankstel.
Ook niet als allroad trouwens, wat velen ook wel doen. Van het asfalt af voelt die motor zich gewoon niet thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51

[Afbeelding]
Al verschillende keren vanuit Zwitserland (rond Bern) terug omhoog gereden via Le Clerjus (Vogezen). Het eerste stuk is nog wel leuk, maar als je de grens over bent/net de Alpen achter je hebt dan zijn de Vogezen maar 'mwa'. Ik zou dus de 'kortste route' nemen richting Luxemburg, daar is het beter rijden dan in de doodse Vogezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
Nico95 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:33:
[...]

die gebruik ik af en toe ook wel, maar trekt soms nogal z'n eigen plan...

ha leuk! ik zal bij elke hollander die ik tegenkom uitgebreid zwaaien :9~ al een route bekend?
Ja dat eigen plan trekken ligt ook aan wat voor instellingen je hebt ingesteld. Als je het uiterste van gebergte en bochten hebt ingesteld en je sleept hem op een snelweg, vindt die dat niet leuk haha.

Wij vertrekken zondag eind van de middag naar Baden Baden. Daar pakken we hotelletje. Daarna via de Bodensee naar Timmelsjoch en daarna arriveren we in Trento. Daar rijden we drie routes (Gardameer, oostelijk en noord/oostelijk en daarna via Zwitserland (westelijk) langzaam terug richting huis. Vriend van me die ook meegaat heeft de routes gemaakt, heb ze niet 1-2-3 bij de hand.
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:55:
Maar ik kan in ieder geval een Tracer in de verste verte niet bestempelen als bankstel.
Ook niet als allroad trouwens, wat velen ook wel doen. Van het asfalt af voelt die motor zich gewoon niet thuis.
Dit kan ik bevestigen. Comfort zadel (de hardere variant) is prima om op te rijden. Qua onderstel is die veel te stug voor offroad te gaan enslecht wegdek te hebben. Ook als je hem op het zachtst afstelt, is die alsnog best hard.

[ Voor 25% gewijzigd door Jeanke117 op 02-08-2024 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Ik heb het comfort zadel gehad. Tweedehands, om te proberen. (Die persoon wilde upgraden naar een verwarmd zadel)
2 korte ritten er op gehad, en weer doorverkocht. Het originele zadel kan ik 600km op een dag mee rijden, maar dat ging me met dat comfort zadel echt niet lukken. Nog niet de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 14:36:
Ik heb het comfort zadel gehad. Tweedehands, om te proberen. (Die persoon wilde upgraden naar een verwarmd zadel)
2 korte ritten er op gehad, en weer doorverkocht. Het originele zadel kan ik 600km op een dag mee rijden, maar dat ging me met dat comfort zadel echt niet lukken. Nog niet de helft.
grappig ik heb het precies andersom. op mijn Tracer 700 kan ik hele dag rondrijden met het comfortzadel maar het standaard zadel is het na een uurtje wel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 14:36:
Goed dat je het zegt. Ik kan het best goed vinden met het comfort zadel, maar heb het gewone zadel ook nog meegekregen bij de koop van de Tracer. Die morgen maar eens proberen en kijken welke verschil dit geeft. Wilde k direct na de koop al doen, maar had me nog niet echt geïrriteerd aan het comfort zadel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri.
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Misschien dat iemand hier mij kan helpen, ik ben op zoek naar achterlichten waarin gewoon licht, remlicht en knipperlicht ineen zit, welke duidelijk helder licht geven, geen Ali kwaliteit zeg maar.
Kan van alles vinden, maar kan aan de foto's de kwaliteit niet zien, iemand met ervaringen over deze achterlichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Henri. schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 18:24:
Misschien dat iemand hier mij kan helpen, ik ben op zoek naar achterlichten waarin gewoon licht, remlicht en knipperlicht ineen zit, welke duidelijk helder licht geven, geen Ali kwaliteit zeg maar.
Kan van alles vinden, maar kan aan de foto's de kwaliteit niet zien, iemand met ervaringen over deze achterlichten?
De keus is zeer beperkt omdat ze de richtingaanwijzers dan vaak te dicht bij elkaar zitten.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:49

jeroenathome

Een regel tekst

A13X schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:39:
Als je weet hoe een koelvest werkt, (niet simpelweg waterverdamping maar adiabatische verdamping/koeling) is het hartstikke logisch :+
Ik heb wel eens van adiabatische compressie gehoord, maar dat was lang geleden tijdens een natuurkunde les. Nu even zoeken naar meer informatie om de werking duidelijker te krijgen en te begrijpen.
theredone51 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:46:
Belangrijk is ook dat je voldoende 'verluchting' hebt tussen jas en koelvest. Een koelvest met een winddichte strak zittende jas erover gaat niet veel helpen :)
Ik heb een doorwaaijas, maar af en toe vind ik het nog te warm als de temperatuur boven de 25 °C komt. Dit is ook de reden om naar een koelvest of ander alternatief te kijken.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:55:
Tuurlijk, een K1600GT is een tourmotor en geen circuit monster. Maar tegelijkertijd ook best sportief: met gemak en precisie leg je m op snelheid in iedere bocht, en hij raast er met gemak weer uit. Zelfs op laag rpm zat kracht. Een sportieve rijder met een K1600GT hoeft echt de langzaamste niet te zijn van de groep. Een GTL is natuurlijk nog wat meer op comfort gericht, maar qua ophanging en blok gelijk.

Wat dat betreft bedoel ik meer: het is maar wat je perspectief is. Een Amerikaan die gewend is op de enorme full dress touring motoren te rijden die ze daar maken vind een K1600 maar een licht ding.

Daarbovenop: Meeste moderne motoren hebben zat power en ook een prima wegligging. Het is meer wat je er zelf mee kan en wil dan de tekortkomingen van de motor. Zie ook de R1250RT of K1600GT in handen van een motoragent is (een van) de snelste motoren op de weg, ondanks dat het grote tourmotoren zijn.

En idd, een Tracer is geen adventure of allroad, net als de S1000XR en vergelijkbare motoren. Ik noem ze altijd SUVs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Voor allroad is een 19” voorwiel wel een pré.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:00

A13X

Dude

Joris748 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 21:12:
Voor allroad is een 19” voorwiel wel een pré.
Allroad is 19" vereist en 21" pre, veerweg van 200mm is ook wel minimaal vereist.

Anders zijn het, zoals @noes zegt, SUV's of tourmotors met een rechte zit.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
A13X schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 21:27:
[...]

Allroad is 19" vereist en 21" pre, veerweg van 200mm is ook wel minimaal vereist.

Anders zijn het, zoals @noes zegt, SUV's of tourmotors met een rechte zit.
Ik vind 21” toch een maatje te groot voor op asfalt. Kan het wel met je eens zijn dat 19” wel vereist is voor allroad. Perfect compromis tussen verhard en onverhard. Die 21” zou ik voor willen behouden aan de echte adventure bikes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:13
noes schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 20:51:
[...]
En idd, een Tracer is geen adventure of allroad, net als de S1000XR en vergelijkbare motoren. Ik noem ze altijd SUVs ;)
Hoho!!! YouTube: Drive the BMW S1000XR to the MAX

(Niet dat ik dit kan, maar toch... :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
Joris748 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 21:30:
[...]

Ik vind 21” toch een maatje te groot voor op asfalt. Kan het wel met je eens zijn dat 19” wel vereist is voor allroad. Perfect compromis tussen verhard en onverhard. Die 21” zou ik voor willen behouden aan de echte adventure bikes.
M'n Transalp en CRF hebben 21" voor. Waarom vind je dat te groot als ik vragen mag? (Voor asfalt, dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
jeroenathome schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 18:27:
[...]
Ik heb een doorwaaijas, maar af en toe vind ik het nog te warm als de temperatuur boven de 25 °C komt. Dit is ook de reden om naar een koelvest of ander alternatief te kijken.
Het helpt ook erg om een dunne kol vochtig te maken. Koelt heerlijk als het warm is, aangenomen dat je 'n beetje kan doorrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
nehal3m schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 22:23:
[...]

M'n Transalp en CRF hebben 21" voor. Waarom vind je dat te groot als ik vragen mag? (Voor asfalt, dan)
Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik nog niet met een 21” heb gereden. Het lijkt me nadelig in snelle bochten, maar dan heb je het waarschijnlijk over rijbewijs-kwijt-snelheden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Joris748 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 22:36:
[...]

Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik nog niet met een 21” heb gereden. Het lijkt me nadelig in snelle bochten, maar dan heb je het waarschijnlijk over rijbewijs-kwijt-snelheden.
Merk en niet veel van op mijn Tuareg, met 21" voor.
Gaat net zo makkelijk van de ene naar de andere kant als mijn vorige 19" voorwiel hebbende Guzzi V85.
Nou was dat wel een verdomd fijne stuurfiets. Niet bijster veel vermogen dus je leert wel de gang er in houden. Erg leuk als het asfalt flink slingerend het landschap doorkruist.
Mijn laatste tripje met dat ding door de Alpen nog aangehaakt bij een local op een of andere recente GS.
Die kon ik echt niet bijhouden op vermogen, de bochtjes uit zat ik op het elastiek. Maar ik zat er zo weer achter als er geremd of flink gestuurd moest worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6wGi3AOFYQFUM3CiD0dFivXUp5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HGadMAW8HNHEAlZaDWpfRDfs.jpg?f=fotoalbum_large

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 18:46

iMars

Full time prutser

I'm not the expert...

Maar wat ik weet (gelezen heb) is dat bij 19" de massa dichter bij de as is en daardoor makkelijker te kantelen, all vraag ik me af of ik dat überhaupt zal merken. M'n vorige motor (SV1000N) had 17" wielen en ik vind mijn huidige motor (KTM 1290SAR) met 21" voorwiel makkelijker kantelen :)

Ik heb ook gelezen dat er voor de 19" meer keuze aan banden is (en in verhouding goedkoper) dan 21" ... maar again... I'm not the expert :+

Als je alleen asfalt gaat rijden, kan je voor 19" gaan (de 1290SAS heeft niet voor niks 19" voorwiel). Wil je wat meer offroad (zand, onverhard, etc) dan zou ik voor de 21" gaan (1290SAR heeft niet voor niets de 21") :+ :+

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• KillaZ
Niet de cbr van @steveman geworden.

Wel een cbr.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7WIZEx1-0WtgfCL_M4lrljhguLk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lX6DArA9wQyONkMfO4dgcFON.jpg?f=fotoalbum_large

Cbr1000 RR 2005. Alles vernieuwd afgelopen winter, ding is echt in onwijs mooie staat.

Dus nu er mee naar Assen :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Ongeacht de maat van de wielen, meestal is het type banden de beperkende factor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ik zeg niet dat het langzame SUVs zijn ;)

Bijv Porsche Cayenne Turbo S of BMW X5M gaan ook mokersnel. Maar het zijn wel SUVs en niet voor het onverhard gebouwd.

Een S1000XR zie ik dus ook in die categorie, maar dan op twee wielen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
https://www.shin-yo.de/nl...gaanwijzercombinaties-nl/

Heb al verschillende keren Shin-Yo gebruikt en kwaliteit (zowel de lampen zelf als de lichtopbrengst) was dik in orde 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:23:
Bankstel? Bankstel?!

Excusé moi... Ik dacht dat dat jij degene was met een K1600. :)

@VidaR-9, ik woon al in het zuiden van Duitsland. Dus ik was na 2 uur snelweg al in Freiburg. Terug had ik ook een halve dag nodig om van Basel weer thuis te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri.
  • Niet online
theredone51 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 21:05:
[...]

https://www.shin-yo.de/nl...gaanwijzercombinaties-nl/

Heb al verschillende keren Shin-Yo gebruikt en kwaliteit (zowel de lampen zelf als de lichtopbrengst) was dik in orde 👍
Dank je, ga ik bekijken 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Als het echt klein en toch heel helder moet zijn: Kellermann Atto
https://www.kellermann-online.com/en/atto-df/156.200

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ane_dS3Ws27jBj6BjMu0LQ7haGc=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AlB3e3AW7QSnP0IVpE7FjGE4.jpg?f=fotoalbum_small

[edit]
en E-keur

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Imho, goede heldere achterlichten kun je wel vinden. Rizoma, Kellermann, bijvoorbeeld.

Maar, dat maakt het verschil tussen remlicht en knipperlicht heel slecht te zien, omdat de helderheid dan niet verandert maar alleen de kleur.
En de meeste mensen remmen nog wel eens voordat ze afslaan, dus die combinatie komt vaak voor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:20
Ik heb idd Puig. En die zijn flink helder, maar inderdaad is het volgens mijn vriendin die soms achter me rijdt soms lastig te zien dat ie knippert. Idem voorkant icm positielicht.
Wel heel zichtbaar was het op de Großglockner in de wolk, ze kon die achterlichten beter zien dan het standaard led achterlicht.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H9cSv2dvkghlMS6sSPvz5y2r8ag=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/osXnhJxMPMBxGbrRBR7nsPaX.jpg?f=fotoalbum_large

Vorige week een uitlaat besteld, want eindelijk iets gevonden wat ik mooi vind. Afijn, ik die monteren, klopt de beugel niet. Weer eraf en originele terug. Hele week contact met de Duitse webshop (gelukkig is mevrouw Duits) en blijven ze volhouden dat de uitlaat niet geschikt is voor mijn motor. Dus omruilen voor ander model. Waarvan alles hetzelfde is, behalve de demper en montage beugel daarvan.

Paar dagen over nagedacht en toen maar besloten om zelf te McGyveren en daarna, volgende week of zo, dat na te laten maken door de bankwerker op het werk.

Alles zit inmiddels vast. Best goed al zeg ik het zelf, met 4 jaar MAVO. Toch wel goed geweest om alle afleveringen Kindig Custom te kijkenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xnADSJJ1M8mfoobpTu36kV4OAWc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jxqY8HLyNHq18rhqafI3o4zg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uvKtzTehsWQwDDtkC_3MrHZcdmI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6t3sLO6ItZpisS9AnKeb1aPJ.jpg?f=fotoalbum_large

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri.
  • Niet online
Bedankt voor de input over de achterlichten, ik heb de Kellermann besteld https://www.kellermann-online.com/en/bullet-1000-df/180.200

Het remmen in combinatie met knipperlicht probleem is mij bekend, mijn motor was bij aankoop (2015😁) al uitgevoerd met 3 in 1 achterlichten, ik houd hier altijd rekening mee.
Plus, hij is electrisch, ik heb het regenereren op vol staan, daardoor rem ik al een stuk minder dan op een gewone motor.

Oja, reden van vervangen is dat een achterlicht kapot is en ik dezelfde lamp niet meer kan vinden, ook kan ik geen merk oid vinden op/in de lamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
Henri. schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 11:15:

Het remmen in combinatie met knipperlicht probleem is mij bekend, mijn motor was bij aankoop (2015😁) al uitgevoerd met 3 in 1 achterlichten, ik houd hier altijd rekening mee.
Plus, hij is electrisch, ik heb het regenereren op vol staan, daardoor rem ik al een stuk minder dan op een gewone motor.
Interessant, gaat je remlicht dan niet aan als je regeneratief remt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri.
  • Niet online
nehal3m schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 11:31:
[...]

Interessant, gaat je remlicht dan niet aan als je regeneratief remt?
Nee, in het gewone stadsverkeer kan ik bijna zonder remmen meerijden, alleen het laatste stukje om voor een stoplicht te stoppen gebruik ik dan de rem (soms wat eerder, alleen om de remlichten aan te laten gaan)
Beetje zoals je met veel elektrische auto's kan rijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI&#039;s rule

ozzynator schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 10:11:
[Afbeelding]

Vorige week een uitlaat besteld, want eindelijk iets gevonden wat ik mooi vind. Afijn, ik die monteren, klopt de beugel niet. Weer eraf en originele terug. Hele week contact met de Duitse webshop (gelukkig is mevrouw Duits) en blijven ze volhouden dat de uitlaat niet geschikt is voor mijn motor. Dus omruilen voor ander model. Waarvan alles hetzelfde is, behalve de demper en montage beugel daarvan.

Paar dagen over nagedacht en toen maar besloten om zelf te McGyveren en daarna, volgende week of zo, dat na te laten maken door de bankwerker op het werk.

Alles zit inmiddels vast. Best goed al zeg ik het zelf, met 4 jaar MAVO. Toch wel goed geweest om alle afleveringen Kindig Custom te kijken[Afbeelding]

[Afbeelding]
Netjes toch? Erg benieuwd hoe het klinkt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Henri. schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 11:41:
[...]

Nee, in het gewone stadsverkeer kan ik bijna zonder remmen meerijden, alleen het laatste stukje om voor een stoplicht te stoppen gebruik ik dan de rem (soms wat eerder, alleen om de remlichten aan te laten gaan)
Beetje zoals je met veel elektrische auto's kan rijden
Als het goed is heeft je elektrische motor een acceleratometer aan boord en gaat het remlicht aan als je meer dan X m/s^2 vertraagd.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:08

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

_eLMo_ schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 13:22:
[...]

Als het goed is heeft je elektrische motor een acceleratometer aan boord en gaat het remlicht aan als je meer dan X m/s^2 vertraagd.
Nope.

Zero heeft gelobbied om het remlicht op te lichten bij regen braking, maar alleen de mechanische remmen mogen dat.
Zelf zou ik het wel willen, zoals @Henri. aangeeft kan je prima af met alleen regen braking. Pas onder de 15kmh moet ik even bijremmen, want dan gaat het uit.

Waarom dit bij auto's anders is, geen idee.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Pagina: 1 ... 66 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.