Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.287 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico95
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:24
Bartje1983 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:27:
[...]

Dat heb ik ook gehad bij mijn BMW sleutel. Dealer gaf aan dat ik bepaald type en merk batterij moest nemen. En inderdaad werkt nu al langer dan een jaar.
en dat zul je niet toevallig onthouden hebben? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:36
Geen goedkope action batterijen kopen. Ik heb dit in het verleden ook gehad en toen had ik thuis alleen maar zo een megapack met van alles en nog wat aan knoopbatterijen, die maar erin gedaan en dat ging nog geen week goed voordat de motor alweer aangaf dat de batterij bijna leeg is.

Nu gebruik ik alleen maar Varta batterijen van Amazon en die blijven ruim een jaar goed. Volgens mij zijn het dezelfde die de dealer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Nu online
Zijn er beeline moto 2 bezitters in dit topic? Twijfel om deze te halen gezien het subscription model dat ze aanbieden (wat mij niet interesseert maar de insteek ervan vindt ik niks) en twijfel hoe goed de .gpx ondersteuning is, met name als je afwijkt van de route; herpakt deze zichzelf of moet je alle punten volgen?
Bij voorbaat dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartje1983
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 15:50
Nico95 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:46:
[...]

en dat zul je niet toevallig onthouden hebben? O-)
Ik onthoud genoeg onzin dingen. Maar dit niet. Net ff gespiekt, en zijn zoals Cyntax ook aangeeft Varta batterijen. Denk dat deze net wat meer spanning geven, dan goedkope batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19:37
Nico95 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:10:
[...]

ik gok dat je weet van de manier om te starten middels de 'verborgen' knop en pincode?
Jawel. Maar het duurde ff voordat ik op dat spoor zat, want het zou op het scherm moeten staan dat de batterij niet en er stond niks. En ik ben de code vergeten ( |:( ), dus moet ff langs de dealer.

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:50
RubjeMazter schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:56:
Zijn er beeline moto 2 bezitters in dit topic? Twijfel om deze te halen gezien het subscription model dat ze aanbieden (wat mij niet interesseert maar de insteek ervan vindt ik niks) en twijfel hoe goed de .gpx ondersteuning is, met name als je afwijkt van de route; herpakt deze zichzelf of moet je alle punten volgen?
Bij voorbaat dank!
Nog niet maar ik heb hem in bestelling staan. Hopelijk heb ik over een week of 2-3 een antwoord voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

BM schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 08:46:
[...]

Ik had Ducati vooralsnog eigenlijk niet op het lijstje staan omdat ik bang was dat de onderhoudskosten door het dak zouden gaan, of valt dat voor deze wel mee?

[...]

Ik hoor net dat ik de Multistrada op de lijst moet zetten :+

Zonder gekheid, ik wil nog een proefritje maken op de nieuwe VStrom, in Oostenrijk klein stukje op gereden, en dat beviel wel prima. Africa Twin heeft ook mijn interesse, en misschien dat ik nog een keer terug ga naar BMW voor de F900GS(A).

Verder houd ik m'n ogen open voor alles wat mogelijk interessant is :)
En als je toch bij de BMW dealer bent, probeer dan ook de R1250RS eens :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nico95 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 14:30:
[...]

verlopen, verdorie! had perfect bij de ducati sleutelhanger en ventieldopjes gepast :+
vast wel te vinden op aliexpres.. daar heb ik ook mijn Guzzi ventieldopjes vandaan ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:55
BM schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 08:46:
[...]

Ik had Ducati vooralsnog eigenlijk niet op het lijstje staan omdat ik bang was dat de onderhoudskosten door het dak zouden gaan, of valt dat voor deze wel mee?
Mijn vaste monteur is Ducati-minded. Heeft een Streetfigher gehad. En het blok van de Super Tenere die ik toen had, lag open op de werkbank. Na 80 of 90 duizend kilometer: de binnenkant van de cilinderwanden zag er puntgaaf uit. Doekje erdoorheen halen (zuigers vervangen, ander verhaal :X ), en door.
Tegelijkertijd lag het blok van die Streetfighter ernaast, met 25k op de teller. Die had een revisie nodig. |:( |:(

Die motor heeft hij verkocht, nu rijdt hij een Multistrada. Ik weet eerlijk gezegd niet zeker welke versie. Onderhoudsintervallen zijn inderdaad een stuk ruimer geworden, máár de onderdelen zijn nog steeds niet goedkoop. En sommige onderhoudsklussen zijn nog steeds tijdrovend, en moeten ook na x tijd gebeuren in plaats van pas bij zoveel kilometers. Het is dat het gewoon zijn eigen tijd is, maar als hij de motor bij een dealer moest laten onderhouden zou hij er nog wel 2x over nadenken.
Verder is het wel een sublieme fiets, dat dan weer wel. :9

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:58
RubjeMazter schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:56:
Bij voorbaat dank!
Ik wacht nog vol smart op de levering. Hij zou deze week verstuurd moeten worden dus het duurt dan nog wel een week of 2 voordat ik ervaringen kan delen.

Overigens begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt met je opmerking over het abonnement. Dat is v.z.i.w. vooral voor gesproken instructies dus als dat je niet interesseert kun je het gewoon niet afnemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Jeanke117 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:05:
Eind augustus willen we een week op vakantie gaan met de tent. Maar we hebben nog geen tent. Hebben jullie een aanbeveling welke tent voor een beginnende kampeerder handig is? In de tent moet 1 persoon (187cm) liggen, maar een 2 persoons tent is gewenst vanwege de ruimte.

Ben bij de Decathlon geweest en hebben daar rondgekeken maar de verkoper gaf aan dat je niet voor een trekkerstent moet kiezen, aangezien die niet tegen de zon/UV kunnen. We willen gaan kamperen en daar een paar dagen verblijven in Italië.

Ik zat wat op internet te kijken en kwam deze Coleman tegen: https://www.dewitschijndel.nl/coleman-cobra-2-tunneltent Deze lijkt me erg ideaal vanwege het lichtgewicht en compacte pakmaat (48 x 18 x 15). Altijd goede ervaringen gehad met Coleman.

Ik hoor graag wat jullie aan een beginnende kampeerder adviseren.
Ik heb een Coleman Cobra3
https://www.colemanuk.co....a-3-tent/SAP_2176908.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vjw1OxdW0BXtVHoG-CRuT3-RGyQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MYE2ps0yvPmSV4wpyHmnARWT.png?f=fotoalbum_large
Bevalt goed, ruim genoeg voor 2 man (en wat bagage).. werkt ook voor langere mensen..
in je eentje zeeen van ruimte. En ook niet onbelangrijk past precies in mijn pannier :)
Nadeel is dat je niet echt een voortent hebt, maar wel 2 kleine ruimtes aan de zijkant..

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5cDY3RJySpWex3f51ngJrjxQHsg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OOAhpzZKCZuAwpth03epnc7K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sq4djOJMY4yKsyD-zUwqMpa3rsU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HqkechUcDbxXkXY12lGh7FSn.jpg?f=fotoalbum_large

Gewoon afladen met zooi en dan als prins op camping zitten

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
theredone51 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 21:14:
[...]

Ik zou voor de Cobra 3 gaan, heb ik zelf (1 persoon dus) met veel plezier gebruikt eind juni voor 2 weken kamperen en dagelijks opzetten/afbreken:
- Weinig groter in pakmaat dan de Cobra 2
- Hoog genoeg om makkelijk rechtop te kunnen zitten
- Stuk ruimer van binnen, wat makkelijk is voor bagage

Velen van het reisgezelschap waar ik mee was waren onder de indruk van de kwaliteit/pakmaat/prijs/etc. en gingen als ze hun huidige tent moesten vervangen ook zeker de Cobra 3 overwegen.

PS. Trouwens goedkoper te vinden online dan bij De Wit.
helemaal mee eens :)
Wat ook fijn is, dat het tasje lekker ruim is met een grote opening.. dus nooit meer lopen frutten met tent weer in de tas doen.. nooit begrepen waarom er 5 cent bespaard werd op die tent tasjes als dat zoveel gezeik oplevert..

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Lord_T schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:53:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

we hadden het over tenten, niet over bungalows met garage :+

Maar cool ding! wel wat groot in tas.. maar als je ruimte hebt (en het geld) waarom niet?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
een tarp bij een klein tentje is trouwens wel lekker, voor schaduw en windvrije droge zitplek bij regen:

Dit is de setup die we hadden bij ABR:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yV1BFTSrvlUTm5wB4n7RCLbbUFM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MoPpJgOVqGHdW03riNXJGT7g.png?f=fotoalbum_large
2 tarps geschakeld aan elkaar.

[ Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 25-07-2024 11:58 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Lord_T schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:53:

[Afbeelding]

Zijn die blauwe tentstokken om de luifel van bovenaf omhoog te houden niet een beetje overkill? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_T
LaborGardens schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:58:
[...]

Zijn die blauwe tentstokken om de luifel van bovenaf omhoog te houden niet een beetje overkill? :+
Jazeker maar als je het goed doet..... doe het dan ook goed en dus luifeltje voor meer schaduw ipv tarp meeslepen

Ohw die blauwe buizen zijn van een brug over riviertje hier, sorry had niet door dat je die bedoelde

[ Voor 13% gewijzigd door Lord_T op 25-07-2024 12:49 ]

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Nu online
O88088 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:49:
[...]
Overigens begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt met je opmerking over het abonnement. Dat is v.z.i.w. vooral voor gesproken instructies dus als dat je niet interesseert kun je het gewoon niet afnemen.
Klopt, maar met de kennis dat ze zo'n abonnementstructuur hebben zouden ze dit ook op een andere manier kunnen toepassen en iets anders achter een paywall zetten. Daar zit ik niet op te wachten en ben daarom een beetje huiverig :P

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999

botoo

💀 too old to die young

Dat gedoe met tenten, mij niet gezien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dxwn8D1i3tK-pI5j4lDplFI_K0I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lqJMpOXVuTdlQZBpUdyw5A3A.jpg?f=fotoalbum_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
botoo schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 12:24:

[Afbeelding]
In mijn tent kan ik gewoon rechtop staan hoor en lunch/ ontbijt gaat prima, alleen avondeten is gewoon uiteten gaan iedere dag >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

[Afbeelding]
Je grapt, maar slapen onder de sterren in een bivibag is wel leuk :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AJzPZE8i9g8WVO0ES6bYoADK-lM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EBGK5u5nUpN6KORsbImL0YQ5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KE1Yylq0W5o2KCI8fS8ChFD1kR4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BEbphbZ7bFNEeuMbblB5afXc.png?f=fotoalbum_large
dafuq calimoto..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hixbFVFuzstcNU1ad78ESUYApIQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AyfIoUp5aXLlkpBsBeJ0suyf.png?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door ToolkiT op 25-07-2024 12:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online

[Afbeelding]
Doet me de denken aan een kerel op een TT camping die op lag te scheppen over hoe goedkoop hij de dag ervoor zijn tent had gekocht (en dat het nergens voor nodig was om meer aan een tent uit te geven). Heb hem recht in zijn gezicht uit staan lachen toen bij opzetten bleek dat het zo’n strandsheltertje was _O-

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09:57
theredone51 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 21:14:
[...]

Ik zou voor de Cobra 3 gaan, heb ik zelf (1 persoon dus) met veel plezier gebruikt eind juni voor 2 weken kamperen en dagelijks opzetten/afbreken:
- Weinig groter in pakmaat dan de Cobra 2
- Hoog genoeg om makkelijk rechtop te kunnen zitten
- Stuk ruimer van binnen, wat makkelijk is voor bagage

Velen van het reisgezelschap waar ik mee was waren onder de indruk van de kwaliteit/pakmaat/prijs/etc. en gingen als ze hun huidige tent moesten vervangen ook zeker de Cobra 3 overwegen.

PS. Trouwens goedkoper te vinden online dan bij De Wit.
Cobra 3 is zojuist besteld! Qua hoogte was die hetzelfde als de Darwin. De Cobra heeft een ingebouwde binnentent en bij de Darwin zet je eerste de binnentent op en daarna leg je de buitentent eroverheen. Dit ivm regen is de Cobra ideaal dan! Voortent heb ik dan niet, maar dat is weer gecompenseerd met de groote van de gehele tent.

Dankjulliewel voor het advies

[ Voor 4% gewijzigd door Jeanke117 op 25-07-2024 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hun support team reageerde wel snel :) ze zijn aan het onderzoeken hoe dit kan.

<edit> en al weer antwoord:

"Hi again!

Our developers looked into it, and it appears that they found the root of this issue already.
The wrong data came to our map from one of the sources for our map data - OpenStreetMap - and should be corrected there already. There is absolutely no need to panic, everything is alright. If you replace the saved via point, it will be shown correctly now"

Ik had al een vaag vermoeden want alleen deze route had het..
echt puur toeval dat ik een waypoint had gekozen waar de russen wild poepen dus ;)

[ Voor 31% gewijzigd door ToolkiT op 25-07-2024 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:03
ToolkiT schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:25:
[...]

echt puur toeval dat ik een waypoint had gekozen waar de russen wild poepen dus ;)
vies volkje, bah!

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
verplaast naar ToolkiT in "Reizen met het Vliegtuig - Deel 1"

[ Voor 107% gewijzigd door ToolkiT op 25-07-2024 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
  • Laatst online: 19:16
ToolkiT schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:51:
[...]

Ik heb een Coleman Cobra3
https://www.colemanuk.co....a-3-tent/SAP_2176908.html

[Afbeelding]
Bevalt goed, ruim genoeg voor 2 man (en wat bagage).. werkt ook voor langere mensen..
in je eentje zeeen van ruimte. En ook niet onbelangrijk past precies in mijn pannier :)
Nadeel is dat je niet echt een voortent hebt, maar wel 2 kleine ruimtes aan de zijkant..
Waar is die foto genomen? Ergens in engeland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wittmann1982 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 17:09:
[...]

Waar is die foto genomen? Ergens in engeland?
Ja dat was vorig jaar bij ABR festival..

Hier om precies te zijn:
https://www.google.com/ma...cmbg?coh=205410&entry=ttu

[ Voor 45% gewijzigd door ToolkiT op 25-07-2024 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
We hebben allen nakeds, geen hoogpoters. Op zoek naar een ander moto event dan maar ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
wittmann1982 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 17:18:
We hebben allen nakeds, geen hoogpoters. Op zoek naar een ander moto event dan maar ;)
Alle bikes zijn welkom hoor :)

Kan je mooi een proefrit maken met een hoogpoter :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 11:03
Jeanke117 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 08:18:

[...]

Heb je een link van die Trek 500? Ik heb ze ook gevonden, maar er staat heel weinig informatie op de productpagina. Hoe bedoel je "bijpassend grondzeil"? Moet je die apart erbij kopen?
Ja, dat grondzeiltje moet je er los bij kopen. Het kan ook dienen als een tarp voor boven een hangmat en hij kost een tientje ofzo.

Kennelijk is die tent inmiddels uit het assortiment en wordt hij vervangen door deze, lijkt me overigens ook een prima ding:
https://www.decathlon.nl/...340106?mc=8786418&c=GROEN

En deze moet er dan dus nog bij:
https://www.decathlon.nl/...0/_/R-p-324566?mc=8581937

edit: Die tent is wel voor warm weer bedoeld, gemaakt van zo'n mesh. Anders kan je altijd even een rondje lopen bij een Decathlon in de buurt, tijdens dit seizoen hebben ze vaak een heel zwikje tenten opgezet staan in een showroom. In Groningen wel althans.

[ Voor 13% gewijzigd door nehal3m op 25-07-2024 17:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wittmann1982
ToolkiT schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 17:20:
[...]

Alle bikes zijn welkom hoor :)

Kan je mooi een proefrit maken met een hoogpoter :)
[YouTube: Harley Davidson PanAmercan test ride off road part 1]
Ik hou het in gedachten, spreekt me wel aan om eens zoiets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:10
Als je moet dan moet je. Een uitdaging voor de off-roaders die er na komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 20:18
wittmann1982 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 18:10:
[...]

Ik hou het in gedachten, spreekt me wel aan om eens zoiets te doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cp41zSJGAd9vAAW41Oma6i1jRj0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eVRkINlD7oHDXwTLlQLnn0Fh.jpg?f=fotoalbum_large
Is best een groot dingetje dat ABR Festival.
Ik was er afgelopen jaar voor het eerst op aanraden van @ToolkiT en vond het erg tof.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DrivinUCrazy schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 08:03:
En hoeveel kilometer is die meegegaan?
Ik heb de boordcomputer al een tijdje niet meer maar ik schat m op 120K kilometer

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:35
https://nieuwsmotor.nl/ni...ax-mixtour-v-strom-800de/

Banden die oem op de vstrom 800 liggen verliezen loopvlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:15
Even een vraagje m.b.t. navigatie, of ik de enige ben met dit probleem.

Als ik een specifieke route wil rijden klik in die in Calimoto (webcliënt) in elkaar, omdat ik die best handig vind werken. Vervolgens download ik de route als .gpx en importeer ik die in de webcliënt van Tomtom (plan.tomtom.com). Daarna sync ik hem en heb ik de route op de Go Navigation app op m'n telefoon. Sinds kort werkt dat dus niet meer. Tomtom geeft constant de foutmelding 'Route niet mogelijk' als ik een nieuwe route probeer te laden. Oude routes werken nog wel.

Een voorbeeld route die ik in Calimoto in elkaar heb geklikt heeft een beginpunt, dan vier waypoints en een eindpunt. Als ik die route, via .gpx, in Tomtom laadt, heeft die route in Tomtom 481 waypoints 8)7 Lijkt mij veel te veel en dat daarom de route niet werkt. Voorheen werkte dit uitstekend.

Ik heb al contact met Tomtom support, maar dacht ineens "wellicht ligt dit aan Calimoto". Anderen die dit herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:26
Hompu schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:59:
Even een vraagje m.b.t. navigatie, of ik de enige ben met dit probleem.

Als ik een specifieke route wil rijden klik in die in Calimoto (webcliënt) in elkaar, omdat ik die best handig vind werken. Vervolgens download ik de route als .gpx en importeer ik die in de webcliënt van Tomtom (plan.tomtom.com). Daarna sync ik hem en heb ik de route op de Go Navigation app op m'n telefoon. Sinds kort werkt dat dus niet meer. Tomtom geeft constant de foutmelding 'Route niet mogelijk' als ik een nieuwe route probeer te laden. Oude routes werken nog wel.

Een voorbeeld route die ik in Calimoto in elkaar heb geklikt heeft een beginpunt, dan vier waypoints en een eindpunt. Als ik die route, via .gpx, in Tomtom laadt, heeft die route in Tomtom 481 waypoints 8)7 Lijkt mij veel te veel en dat daarom de route niet werkt. Voorheen werkte dit uitstekend.

Ik heb al contact met Tomtom support, maar dacht ineens "wellicht ligt dit aan Calimoto". Anderen die dit herkennen?
Ik gebruik geen Calimoto, maar wellicht berekent Calimoto zelf die 481 waypoints bij het exporteren? Wat als je zelf al meer dan die 4 waypoints selecteert? Dat klinkt namelijk wel als heel weinig voor een route.

Waarom trouwens niet direct bij TomTom die route plannen als je toch maar 4 waypoints gebruikt?

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
1) Bij tomtom altijd tracks gebruiken in plaats van een route.
2) Route niet mogelijk betekent dat je routepunten hebt staan op een weg die niet kan. Bijvoorbeeld afgesloten, (op de kaart) doodlopend, een fietspad of wandelpad.
Dat kán ook door een verschil in de kaarten komen, zodat een Garmin of Google maps dit wél accepteert.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Laatst online: 09:15
geert_s schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:23:
[...]

Ik gebruik geen Calimoto, maar wellicht berekent Calimoto zelf die 481 waypoints bij het exporteren? Wat als je zelf al meer dan die 4 waypoints selecteert? Dat klinkt namelijk wel als heel weinig voor een route.

Waarom trouwens niet direct bij TomTom die route plannen als je toch maar 4 waypoints gebruikt?
Die 4 waypoints waren voor een test. Normaal heb ik er wel meer, tussen de 20 en de 50 o.i.d.

En met meer waypoints vind ik de planner van tomtom minder fijn werken. Bijvoorbeeld als ik een waypoint op een weg zet, dan koppelt Tomtom die aan het adres, waardoor het waypoint soms van de weg of op een andere weg komt te liggen. Dan zegt de navigatie dat ik daar moet afslaan om vervolgend om te keren. Niet onoverkomelijk, wel irritant.
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:32:
1) Bij tomtom altijd tracks gebruiken in plaats van een route.
2) Route niet mogelijk betekent dat je routepunten hebt staan op een weg die niet kan. Bijvoorbeeld afgesloten, (op de kaart) doodlopend, een fietspad of wandelpad.
Dat kán ook door een verschil in de kaarten komen, zodat een Garmin of Google maps dit wél accepteert.
1. Hoe doe ik dat dan? Want ik heb de beschikking over een .gpx file. In plan.tomtom.com kan ik bij Mijn items routes als .gpx bestand importeren. Ik zie nergens een tracks mogelijkheid.
2. Dat zou dan een verschil in maps moeten zijn. Want mijn testroute weet ik 100% zeker van dat die over normale straten gaat die niet afgesloten zijn.

Vreemd genoeg werkte de in mijn vorige post omschreven wijze tot een week of 2/3 geleden prima. Nu niet meer :X

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xtoj17hL1PflSdhwYwnPEqnzlo0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sFwIVHmNvSUPZ1gEkfVgcZqB.jpg?f=fotoalbum_large

Een rib armer, maar na de grote beurt staat hij er weer fijntjes bij!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@Hompu De standaard die .gpx bestanden beschrijft laat nog wat zaken over voor interpretatie, én de fabrikanten hebben hier en daar nog wat toevoegingen erop gemaakt.

Kort uitgelegd komt het hier op neer:
Een gpx bestand kan een route (hier heb je een paar routepunten, zoek zelf maar uit hoe je van punt 1 naar 2 komt), óf een track (iedere 10 meter of zo staat een puntje, dat wordt dus nauwgezet gevolgd), óf allebei bevatten.
Omdat je het hebt over honderden punten, ga ik er van uit dat het stiekem als track geëxporteerd wordt.

Als ik routes uit MyRouteApp exporteer, bevatten deze altijd een route én een track in een GPX bestand. Ik importeer de track, en de route gooi ik weg in Tomtom.

Nu, de kaartverschillen: het nulpunt van de kaarten is niet allemaal identiek. Dit verschilt ook wel eens per revisie van de kaarten; ontzettend irritant. Want routepunten, of in jouw geval eigenlijk trackpunten, staan op de ene kaart precies op de weg. En op de andere kaar 5 meter ernaast. Daar kun je niet rijden. Ergo, er is geen route mogelijk.

Routes uitwisselen tussen Garmin en Tomtom, is daarmee ook altijd een feest. In de praktijk maak ik routes op een Garmin kaart. Die route importeer ik in Tomtom. Die probeert dit vervolgens over de wegen op de Tomtom kaart te laten lopen. De track die ik daar overhoud gebruik ik, de route gooi ik weg.

Tips voor het maken van routes:
- Zet routepunten NOOIT midden op kruisingen.
- gebruik liever een routepunt te veel, dan te weinig. Geef de navigatiesystemen zo min mogelijk speling om hun eigen ding te gaan doen omdat ze hun eigen rekenmethode hanteren.
- Zet het begin en eindpunt niet te dicht bij elkaar, om te voorkomen dat je bij de start al gelijk je eindpunt hebt bereikt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

BvZwolle schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 12:22:
[Afbeelding]

Een rib armer, maar na de grote beurt staat hij er weer fijntjes bij!
Nu nog die Pilot Road 4 eraf en dan rijdt ie ook nog lekker ;) nooit vrienden kunnen worden met die band.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:20

_Apache_

For life.

Gewoon lekker mee gaan rijden, dan zal die dikke strook aan de zijkant vanzelf dunner worden :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• UTwizard
Even terugkomend op mijn verhaal van een paar weken terug over de Ducati Scrambler van mijn vriendin waar we een vibratie voelen bij ~75 kmh. We hebben de motor afgelopen dinsdag weggebracht voor de eerste 1000 km beurt en nogmaals aangegeven dat we iets voelen bij ~75 kmh wat naar onze mening niet kan kloppen.

Gistermiddag hebben we hem opgehaald en dit keer hebben ze het wel serieus opgepakt. Ze hebben er een uitgebreide testrit mee gemaakt en niet even 400 meter de straat op en neer zoals de vorige keer. Velgen zijn nagekeken en ook alle spaken nagemeten. Conclusie, alles is volgens spec en zoals het hoort te zijn. Waarbij ze overigens wel eerlijk toegaven dat zij ook iets voelden en nu wel snappen wat we bedoelen. Aan de ene kant fijn, aan de andere kant natuurlijk niet helemaal het antwoord wat je wil horen. Hun advies was om wat met de bandenspanning te experimenteren, vanwege het aggressieve profiel zouden deze banden daar heel gevoelig voor zijn.

Maar, mijn vriendin gaf aan dat het op de terugweg eigenlijk niet meer voelbaar was? Wat blijkt, de dealer heeft de achterband daarna op 2,7 bar gezet waar ik zelf altijd maximaal 2,5 bar aanhoud. Schijnbaar zorgen die 0,2 bar extra in de achterband dat de machine niet meer "schudt" bij snelheid X? Dit weekend maken we ongetwijfeld nog wat kilometers zodat we het kunnen verifiëren, maar als het daarmee opgelost is, prima.

Overigens ook direct de OEM Ducati Quickshifter + Autoblipper erop laten bouwen :Y

Ze stonden wel raar te kijken dat de Scrambler die 1000 kilometer nu al op de teller heeft staan, aangezien er 3 weken geleden nog 0 kilometer op stond :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dHKiNF-mI7J37i41BCxKCHxywbk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HqPundPcRvaycXzzgqinYkKf.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
noes schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 13:26:
[...]

Nu nog die Pilot Road 4 eraf en dan rijdt ie ook nog lekker ;) nooit vrienden kunnen worden met die band.
Alles is persoonlijk. Op de Super Tenere had ik de Pilot Road 4 Trail en die reed ik zonder problemen tot óver de rand. :X 8)7 Nou ja, zonder problemen... Als de middenbok vonken gaat trekken heb je de grens wel bereikt ja. :o

De ene houdt van een band waar je moet werken om die de bocht in te krijgen (Bridgestone), de ander houdt van een band die direct de bocht in valt en subliem is in de regen (Michelin). Dit zijn generaliserend zo'n beetje de extremen, rest zit daar zo'n beetje tussenin. Take your pick. :)

De Pilot Road 4 zal wél gaan cuppen op zo'n fiets, maar daar voel of hoor je verder niets van. ;)

@hieronder: Feli. En een heerlijke omschrijving van je motor.

[ Voor 9% gewijzigd door DrivinUCrazy op 26-07-2024 15:54 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
De kachel is door de kerk! Er is vandaag een bon getekend voor een 2dehands motortje. Een Himalayan 411. In het zilvergrijs. Ze is langzaam, avontuurlijk en met een niet al te gracieus lijnenspel. Kortom, ik herken mijzelf er aardig in. Er moet nog een beurtje en handvatverwarming overheen en dan komende week ergens ophalen. Daarna kan er getourd worden op wandelvakantie, maar dán kan er getourd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 15:46:
[...]

Alles is persoonlijk. Op de Super Tenere had ik de Pilot Road 4 Trail en die reed ik zonder problemen tot óver de rand. :X 8)7 Nou ja, zonder problemen... Als de middenbok vonken gaat trekken heb je de grens wel bereikt ja. :o

De ene houdt van een band waar je moet werken om die de bocht in te krijgen (Bridgestone), de ander houdt van een band die direct de bocht in valt en subliem is in de regen (Michelin). Dit zijn generaliserend zo'n beetje de extremen, rest zit daar zo'n beetje tussenin. Take your pick. :)

De Pilot Road 4 zal wél gaan cuppen op zo'n fiets, maar daar voel of hoor je verder niets van. ;)

@hieronder: Feli. En een heerlijke omschrijving van je motor.
De bocht invallen, nadat je eerst hebt moeten werken, bedoel je? De Road 4 vond ik daarom minder vertrouwen geven met hellingshoek. Het is geen slechte band en hij doet het inderdaad goed in de regen, maar zoals ik al zei: ik ben er nooit vrienden mee geworden.

Op de RS zaten ze ook af-fabriek, met een setje Conti SportAttacks werd de motor veel lichtvoetiger. En niet dat gekke 'vallen' in de bocht wat de PR4 wel kan doen als de flanken wat meer afgesleten zijn.
UTwizard schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 15:32:
[..]

Maar, mijn vriendin gaf aan dat het op de terugweg eigenlijk niet meer voelbaar was? Wat blijkt, de dealer heeft de achterband daarna op 2,7 bar gezet waar ik zelf altijd maximaal 2,5 bar aanhoud. S
[..]
Zijn dat af-fabriek waardes? Ik heb achterbandje altijd op 2.9 bar, voor 2.5. Dus 2.5 achter vind ik vrij laag klinken.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:30
Zow, lekker een weekendje kamperen in de buurt van Zedelgem.
Het was hier en daar een beetje douwen, maar alles zit erin :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/135ARX5FJvL6CzzwX61YYYm4N9E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gfBT86HouBaVoZQ1Cnjq2Vzq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
noes schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 16:07:
Zijn dat af-fabriek waardes? Ik heb achterbandje altijd op 2.9 bar, voor 2.5. Dus 2.5 achter vind ik vrij laag klinken.
Ja, Ducati raadt 2,5 voor en 2,5 achter aan voor een solo rijder, 2,5 voor en 2,9 achter met een passagier.

Mijn vriendin en ik rijden op straat altijd met 2,3 voor en 2,5 achter want dat vinden we allebei veel fijner rijden, maar dat lijkt met deze banden dus niet te werken. Toegegeven, we kennen ook alleen (sportief) straatrubber tot nu toe dus die MT60RS die op de Scrambler liggen zijn voor ons ook onbekend terrein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
noes schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 16:07:
[...]

De bocht invallen, nadat je eerst hebt moeten werken, bedoel je? De Road 4 vond ik daarom minder vertrouwen geven met hellingshoek. Het is geen slechte band en hij doet het inderdaad goed in de regen, maar zoals ik al zei: ik ben er nooit vrienden mee geworden.

Op de RS zaten ze ook af-fabriek, met een setje Conti SportAttacks werd de motor veel lichtvoetiger. En niet dat gekke 'vallen' in de bocht wat de PR4 wel kan doen als de flanken wat meer afgesleten zijn.
Grappig, dat herken ik dus van geen enkele Road band, vanaf de 3 t/m de 6. Ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik moest werken om een Michelin de bocht in te krijgen. Op dat ene setje na dat ik vierkant heb gereden dan; iets met te veel kilometers met een duo in hete omstandigheden. :+ Verder: naar een bocht kijken en gáán.

Ik heb wél de Bridgestone T32 in een V-vorm spits afgesleten. Zijkanten waren op, en in het midden was die nog prima. Vooral de voorband had dat extreem na 6000km, de achterband had nog wel even mee gekund. En dat was gewoon op de openbare weg, geen circuitgebruik of zo. |:(

Ik rijd overigens altijd met 2.5 voor, 2.9 achter. Met duo eventueel een paar tienden hogere druk achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:26

jeroenathome

Een regel tekst

Voor de Teneré is 2.3 voor en 2.5 achter wat het boekje aangeeft. Het ligt aan het gebruik wat de exacte druk gaat zijn voor een rit. Bij vakantie met extra lading gaat er 2.7 achter erin en hooguit 2.5 voor.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
UTwizard schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 16:14:
[...]

Ja, Ducati raadt 2,5 voor en 2,5 achter aan voor een solo rijder, 2,5 voor en 2,9 achter met een passagier.

Mijn vriendin en ik rijden op straat altijd met 2,3 voor en 2,5 achter want dat vinden we allebei veel fijner rijden, maar dat lijkt met deze banden dus niet te werken. Toegegeven, we kennen ook alleen (sportief) straatrubber tot nu toe dus die MT60RS die op de Scrambler liggen zijn voor ons ook onbekend terrein.
Op mijn CB1000R houd ik ook 2,5 voor en 2,9 achter aan. Dat is wel volgens solo spec. maar op 2.5 of lager achter rijdt het ook echt voelbaar slechter. Minder lekker de bocht in enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:13
noes schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 13:26:
[...]

Ben ik met je eens. Helaas was in Spanje mijn voorband dermate versleten dat ik een nieuwe moest hebben. Er was één bedrijf (topbedrijf overigens!!! Hondadealer in Pamplona) die een band voor me had en per direct kon monteren en dat was een Pilot Road 4... Aangezien ik graag met dezelfde banden voor en achter rijd, besloten om een Pilot achter ook maar te doen. Als deze band het net zo lang volhoudt als de Metzeler Roadtec 01, zijn we over 2000km weer aan de beurt... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
c-nan schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:39:
[...]

Ja, dat is wel het idee :)

In totaal 350 km (grotendeels snelweg):
07:00 vertrekken
08:00 half uur pauze
08:30 rijden we weer
09:30 uur pauze, ontbijten in een cafetje
10:30 rijden we weer
11:30 half uur pauze
12:00 rijden we weer
13:00 inchecken hotel, pauze en om 14:00 starten aan route

Als het goed is, komen we niet moe aan in ons hotel vanwege de pauzes. Op een snelweg rit van 350 km hebben we 2.5 uur pauze.

De route die we willen rijden is 350km, starten om 14:00, gemiddeld 60km/h zonder pauze = 20:00 uur terug. Tel daar 2 a 3 uur pauze bij, kom je rond 22:00/23:00 uur aan. Dat is inderdaad wat aan de late kant, liefst ben ik om 21:00 uur al terug.

Volgende dag rijden we via de snelweg terug naar huis.

Dank allemaal voor de feedback, misschien passen we ons route/planning nog wel aan :)
Het liefst vertrek ik een dag eerder al die kant op, maarja... dat moet de rest dan ook wel willen
Mag ik vragen wat hiervan terecht is gekomen, en hoe het was?
Of moet dit nog gaan plaatsvinden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
KillaZ schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 22:20:
Meh, dikke meh.

Rondje op de 790 Duke, 2 km voor einde bestemming terugschakelen op de QS, "KLAK" en niets meer, alleen nog de 4e versnelling. Daarop maar naar eindbestemming gereden zonder gekke bijgeluiden.

Koppeling werkt ook nog gewoon. De pook zit naar beneden zit muurvast, naar boven nog een kleine speling maar niet genoeg om hem ergens een versnelling in te duwen.

Meh, had net weer zo'n lol met dat ding.
En afgeschreven. De bak is letterlijk uit elkaar geklapt, ding staat vast in zijn neutraal, de stukken lagen bij de koppeling en er zit een flinke speling op de as.

Nieuwe bak: 1100 euro
Arbeid: 2500 ex minimaal.

Voor iets wat voor 1000 op de balans staat :r

Kutzooi.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:49

Destruction

(ex-)Automonteur

Ander blok evt? Ook geen goedkope grap, maar misschien beter te betalen/een realistischere oplossing.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 11:03
KillaZ schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 18:43:
[...]

En afgeschreven. De bak is letterlijk uit elkaar geklapt, ding staat vast in zijn neutraal, de stukken lagen bij de koppeling en er zit een flinke speling op de as.

Nieuwe bak: 1100 euro
Arbeid: 2500 ex minimaal.

Voor iets wat voor 1000 op de balans staat :r

Kutzooi.
Hoe is 2500 euro arbeid te verantwoorden dan? Mijn gebruikelijke monteur rekent 55 ex per uur, je bent toch niet een fulltime werkweek bezig lijkt mij? Of ik ben ik dan naïef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Destruction schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 19:20:
Ander blok evt? Ook geen goedkope grap, maar misschien beter te betalen/een realistischere oplossing.
Ja ander blok wordt het sowieso, maar die zijn heel slecht te vinden helaas.

Dus mocht iemand een Duke 790 blok weten die werkt... :w
nehal3m schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 19:21:
[...]

Hoe is 2500 euro arbeid te verantwoorden dan? Mijn gebruikelijke monteur rekent 55 ex per uur, je bent toch niet een fulltime werkweek bezig lijkt mij? Of ik ben ik dan naïef?
Ga je al, hier 85 ex per uur. Daarnaast is het een kwestie van blok uitbouwen, splitsen, lagers persen, bak plaatsen, inbouwen en materialen als pakkingen, olie filter etc. :X

[ Voor 40% gewijzigd door KillaZ op 26-07-2024 20:26 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

UTwizard schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 15:32:
Even terugkomend op mijn verhaal van een paar weken terug over de Ducati Scrambler van mijn vriendin waar we een vibratie voelen bij ~75 kmh. We hebben de motor afgelopen dinsdag weggebracht voor de eerste 1000 km beurt en nogmaals aangegeven dat we iets voelen bij ~75 kmh wat naar onze mening niet kan kloppen.

Gistermiddag hebben we hem opgehaald en dit keer hebben ze het wel serieus opgepakt. Ze hebben er een uitgebreide testrit mee gemaakt en niet even 400 meter de straat op en neer zoals de vorige keer. Velgen zijn nagekeken en ook alle spaken nagemeten. Conclusie, alles is volgens spec en zoals het hoort te zijn. Waarbij ze overigens wel eerlijk toegaven dat zij ook iets voelden en nu wel snappen wat we bedoelen. Aan de ene kant fijn, aan de andere kant natuurlijk niet helemaal het antwoord wat je wil horen. Hun advies was om wat met de bandenspanning te experimenteren, vanwege het aggressieve profiel zouden deze banden daar heel gevoelig voor zijn.

Maar, mijn vriendin gaf aan dat het op de terugweg eigenlijk niet meer voelbaar was? Wat blijkt, de dealer heeft de achterband daarna op 2,7 bar gezet waar ik zelf altijd maximaal 2,5 bar aanhoud. Schijnbaar zorgen die 0,2 bar extra in de achterband dat de machine niet meer "schudt" bij snelheid X? Dit weekend maken we ongetwijfeld nog wat kilometers zodat we het kunnen verifiëren, maar als het daarmee opgelost is, prima.

Overigens ook direct de OEM Ducati Quickshifter + Autoblipper erop laten bouwen :Y

Ze stonden wel raar te kijken dat de Scrambler die 1000 kilometer nu al op de teller heeft staan, aangezien er 3 weken geleden nog 0 kilometer op stond :+

[Afbeelding]
Wel een wat kwetsbare oplossing. Vering afstelling mogelijk? Als er een demper zit met meer dan alleen een veer dan kun je verminderen dat een strakke band alle steentjes putjes streepjes van de weg doortrilt

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
ROFLASTC schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 20:27:
[...]

Wel een wat kwetsbare oplossing. Vering afstelling mogelijk? Als er een demper zit met meer dan alleen een veer dan kun je verminderen dat een strakke band alle steentjes putjes streepjes van de weg doortrilt
Enkel de preload en die staat nu eigenlijk goed voor haar gewicht en sag ingesteld. Ik heb ook niet het idee dat ik het met een extra click preload ga oplossen maar proberen kan natuurlijk altijd.

Voorheen hebben we nog een stuk gereden maar ruim 2,7 bar is in ieder geval teveel aan de achterkant, dan voel je continue de blokken van het profiel op het asfalt, heel irritant. Volgende keer proberen we dus maar ~2,6 bar aan de achterkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

UTwizard schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 23:48:
[...]
dan voel je continue de blokken van het profiel op het asfalt, heel irritant. [...]
Is dat niet gewoon inherent aan het rijden met noppen op asfalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Door de bandenspanning? Heeel apart, maar ja als het werkt...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:25
geert_s schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 12:05:
Zijn hier mensen die ervaring hebben met plastidip en/of motip sprayplast? Ik ben benieuwd of het ook wel eens mooi resultaat geeft, of het eigenlijk altijd opvallend als een slechte sticker of wrap eruit ziet.

Ter context: er zitten wat beschadigingen en kleine putjes op het kontje van mijn motor, van de tas die altijd achterop zit. Ik ben van plan het óf weer zwart te spuiten, of een brede witte "racestreep" over het kontje en de tank te spuiten, ook voor de extra horsepower natuurlijk. Zwarte afwerking moet sowieso glossy zijn, witte streep misschien juist wel mat..

Heeft iemand een idee of dit wat kan worden? Als iemand plaatjes van eigen werk heeft, graag! Anders ga ik zelf maar wat proberen en zal ik het hier ook delen.
Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen. Ik zou graag een kap (tijdelijk) in een ander kleurtje willen en wrappen zie ik echt niet zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
noes schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 23:59:
[...]

Is dat niet gewoon inherent aan het rijden met noppen op asfalt?
Noppen zullen nooit rijden als 100% straatbanden en het profiel zal altijd voelbaar zijn ja, dat is duidelijk en ook niet het probleem. Maar met de bandenspanning die ik gisteravond heb geprobeerd was het te merken dat het simpelweg te hoog was, waarbij de banden bij het minste of geringste in de bebouwde kom al begonnen te stuiteren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:21
geert_s schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 12:05:
Zijn hier mensen die ervaring hebben met plastidip en/of motip sprayplast? Ik ben benieuwd of het ook wel eens mooi resultaat geeft, of het eigenlijk altijd opvallend als een slechte sticker of wrap eruit ziet.

Ter context: er zitten wat beschadigingen en kleine putjes op het kontje van mijn motor, van de tas die altijd achterop zit. Ik ben van plan het óf weer zwart te spuiten, of een brede witte "racestreep" over het kontje en de tank te spuiten, ook voor de extra horsepower natuurlijk. Zwarte afwerking moet sowieso glossy zijn, witte streep misschien juist wel mat..

Heeft iemand een idee of dit wat kan worden? Als iemand plaatjes van eigen werk heeft, graag! Anders ga ik zelf maar wat proberen en zal ik het hier ook delen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g8tVuXbQrNaGu-9wYyUcmBzDeD0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V09aFdfhtk0wLq3szIxFMlJk.png?f=fotoalbum_large

Ik heb dat ooit gedaan op tank van de MT-07 die ik toen had. Geen glossy er overheen gedaan, want ik vond mat mooier. Prima te verwerken die plastidip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

UTwizard schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 23:48:
[...]

Enkel de preload en die staat nu eigenlijk goed voor haar gewicht en sag ingesteld. Ik heb ook niet het idee dat ik het met een extra click preload ga oplossen maar proberen kan natuurlijk altijd.

Voorheen hebben we nog een stuk gereden maar ruim 2,7 bar is in ieder geval teveel aan de achterkant, dan voel je continue de blokken van het profiel op het asfalt, heel irritant. Volgende keer proberen we dus maar ~2,6 bar aan de achterkant.
sowieso is 2.6 al aan de hoge kant maar als je noppen hebt voel je het sowieso. De veer an sich nog instelbaar? De rebound en Preload zo afstellen dat het snel de schokken van het achterwiel opvangt. Straks en hard zal eerder duwen tegen het wiel en stijf maken waardoor je schokken voelt. Staat er in het boekje iets van Comfort, Sport en andere instellingen?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

KillaZ schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 20:09:
[...]

[...]

Ga je al, hier 85 ex per uur. Daarnaast is het een kwestie van blok uitbouwen, splitsen, lagers persen, bak plaatsen, inbouwen en materialen als pakkingen, olie filter etc. :X
Het zou zo maar kunnen zijn dat hij het blok (met bak) onderhands naar een specialist moet brengen. Met dito prijs.

Balen man, wat was de km stand als ik vragen mag?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:42

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5XN01tWAhoqDPzWMzTi1wQbOQac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ed1utoLAh1regw5X1pr0FfBn.jpg?f=fotoalbum_large

Want ik had alweer een tijdje niks besteld bij ali en hij was in de aanbieding (105€ zoals op de afbeelding)
Binnen 10 dagen binnen, even snel gekeken en het lijkt te werken, cameras zullen wel aardappelkwaliteit zijn, maar geschikt genoeg voor een situatieschets.
Als de Pixel 8a nu beter werkt dan de S21 qua GPS ontvangst enzo kan het nog iets worden, alleen even tijd/zin kweken om het ding op de BMW in te bouwen.

1 groot voordeel: geen moeilijk gedoe met elektrisch aansluiten, er zit een intern relais in, dus 2 kabeltjes op de accu, 1 naar een geschakeld draadje en klaar.

owja, de dual BT is volgens mij een leugen, maar dat maakt me niks uit, heb de headset liever aan alleen de telefoon hangen (bij de garmin werkte het ook voor geen meter)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

[...]

[...]

Het zou zo maar kunnen zijn dat hij het blok (met bak) onderhands naar een specialist moet brengen. Met dito prijs.

Of dat hij zelf nog veel risico ziet en zich daar op in dekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:09
[...]

[...]

Balen man. Ga je hem laten fixen of schrijf je hem af?

Helaas staan die 790s erom bekend dat ze niet al te betrouwbaar zijn, de 1290 schijnt een stuk beter te zijn in dat opzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
_Apache_ schreef op zondag 28 juli 2024 @ 09:41:
[...]

Of dat hij zelf nog veel risico ziet en zich daar op in dekt.

Hij maakt reclame als KTM specialist, dus dit zou hij moeten kunnen :o

Ik ga een 2nd opinion vragen bij Postma in Haarlem. Die had ik aan de lijn en was best verbaasd over de schatting.

Dus de motor gaat weer de stalling in en ergens september hoop ik hem naar Postma te brengen.

30k km overigens, maar alsnog rond de 5k op de markt, dus wie weet.

@ArjenIsM3 Dat ligt helemaal aan de kosten. Als ik 2k voor onderdelen kan vangen is dat al verstandiger.

Overigens waren de puntjes van dit blok al aangepakt. De oorzaak ligt in een flaw van het carter. Daar zit een nokje die de as op zijn plek houdt. Dat nokje breekt in zeldzame gevallen af.

[ Voor 17% gewijzigd door KillaZ op 28-07-2024 12:27 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Laatst online: 15:23
badkuip schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 19:27:
[...]

Bel of mail eens met Pajic uit Gendringen (Achterhoek),
Leveren maatwerk en hebben voorraad nieuw en gebruikt.
Ik heb er eerder dit jaar mijn demper laten vervangen en ben zeer tevreden.
Ik ben hier afgelopen vrijdag geweest. De uitlaat die ik heb is niet gemaakt voor die 500KM pw dat ik rij in 4 dgn. middendemper wordt te heet en gaat shceuren ivm zeer dun materiaal.

Heb er nu een andere middendemper door hun ertussen laten zetten op maat. met wel DIK materiaal, zodat dit niet meer gebeurd.
Resultaat is dat ik eindelijk weer kan rijden oOo en het geluid is ook goed opgeknapt. STuk zwaarder.

Nog wel even geluisterd om zonder de middendemper, maar dat is mij te luid, daar heb ik geen zin in. Moet mooi klinken, maar niet de vullingen eruit trillen 8)7

koste ook maar €450 incl montage d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

4x2 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 09:30:
[Afbeelding]

Want ik had alweer een tijdje niks besteld bij ali en hij was in de aanbieding (105€ zoals op de afbeelding)
Binnen 10 dagen binnen, even snel gekeken en het lijkt te werken, cameras zullen wel aardappelkwaliteit zijn, maar geschikt genoeg voor een situatieschets.
Als de Pixel 8a nu beter werkt dan de S21 qua GPS ontvangst enzo kan het nog iets worden, alleen even tijd/zin kweken om het ding op de BMW in te bouwen.

1 groot voordeel: geen moeilijk gedoe met elektrisch aansluiten, er zit een intern relais in, dus 2 kabeltjes op de accu, 1 naar een geschakeld draadje en klaar.

owja, de dual BT is volgens mij een leugen, maar dat maakt me niks uit, heb de headset liever aan alleen de telefoon hangen (bij de garmin werkte het ook voor geen meter)
Dat ziet er wel interessant uit. Ik zoek een oplossing voor de telefoon op de K1600 maar heb nog niks moois gevonden. Die 4 schroeven aan de achterkant, is dat toevallig het AMPS4 patroon? (38mm en 30mm afstand hoh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:42

4x2

lộn xộn quá

noes schreef op zondag 28 juli 2024 @ 14:05:
[...]

Dat ziet er wel interessant uit. Ik zoek een oplossing voor de telefoon op de K1600 maar heb nog niks moois gevonden. Die 4 schroeven aan de achterkant, is dat toevallig het AMPS4 patroon? (38mm en 30mm afstand hoh)
Nee, dat is het China123 patroon van 59x38mm (38mm is de breedte) :P
Dr zit wel schroefdraad in het midden, maar ik zal wel weer iets moeten beunen.
Gelukkig zijn dat soort dingen met Tinkercad en een 3d printer vrij vlot opgelost.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
ROFLASTC schreef op zondag 28 juli 2024 @ 08:11:
[...]

sowieso is 2.6 al aan de hoge kant maar als je noppen hebt voel je het sowieso. De veer an sich nog instelbaar? De rebound en Preload zo afstellen dat het snel de schokken van het achterwiel opvangt. Straks en hard zal eerder duwen tegen het wiel en stijf maken waardoor je schokken voelt. Staat er in het boekje iets van Comfort, Sport en andere instellingen?
Nee, afgezien van de preload kan ik aan de schokbreker verder niks afstellen en de voorkant is helemaal niet in te stellen. We hebben nu in ieder geval een bandenspanning gevonden waarmee ze er mee kan leven (2,5 voor / 2,6 achter). Nu is het een kwestie van deze banden snel oprijden zodat er ander rubber onder kan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:04
"Hier en daar een klein beetje schade":

https://www.marktplaats.n...3a-4846-9650-e59cdf749034

het lijkt wel of hij van een trap is gevallen _O-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op zondag 28 juli 2024 @ 19:56:
"Hier en daar een klein beetje schade":

https://www.marktplaats.n...3a-4846-9650-e59cdf749034

het lijkt wel of hij van een trap is gevallen _O-.
tering dan is mijn tracer echt een pareltje 8)
Die maar vandaag op MP gezet kijken of daar wel reacties op komen
en prijs verlaging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Unknown Alien schreef op zondag 28 juli 2024 @ 13:17:
[...]

Ik ben hier afgelopen vrijdag geweest. De uitlaat die ik heb is niet gemaakt voor die 500KM pw dat ik rij in 4 dgn. middendemper wordt te heet en gaat shceuren ivm zeer dun materiaal.
Say what?! :? 8)7
500km per 4 dagen, zijn ritjes van zo'n 65km enkele reis. Waar is die uitlaat dan wél voor gemaakt?!

Vandaag heerlijk naar de Moezel geweest. Mooi België ontweken ivm de Grand prix. En het was drúk in de Eifel en aan de Moezel, vooral opvallend veel gele nummerplaten daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik was vandaag bijna weer te lui om het te monteren (in dat kleine hok waar je je kont niet kan keren en alleen met kromme rug, op je knieen of gehurkt iets kan doen) maar aangezien ik speciaal voor dit doel de tank leger dan leeg had gereden, toch maar aan het werk gegaan. Lijkt dat ik de 5 koppelingen netjes dicht heb gekregen.

Gelijk ook weer een goede reden om niet in een korte broek te gaan rijden :+ dat metertje steekt uit en wordt WARM!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_rMflFvs7O61j-X-SgZAO629QFk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kzCEv6QbmgpvYvVNNqRHKdiX.jpg?f=fotoalbum_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

botoo schreef op zondag 28 juli 2024 @ 23:56:
Ik was vandaag bijna weer te lui om het te monteren (in dat kleine hok waar je je kont niet kan keren en alleen met kromme rug, op je knieen of gehurkt iets kan doen) maar aangezien ik speciaal voor dit doel de tank leger dan leeg had gereden, toch maar aan het werk gegaan. Lijkt dat ik de 5 koppelingen netjes dicht heb gekregen.

Gelijk ook weer een goede reden om niet in een korte broek te gaan rijden :+ dat metertje steekt uit en wordt WARM!

[Afbeelding]
Olie temperatuur of druk meter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

DrivinUCrazy schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:16:
[...]

500km per 4 dagen, zijn ritjes van zo'n 65km enkele reis. Waar is die uitlaat dan wél voor gemaakt?!

Vandaag heerlijk naar de Moezel geweest. Mooi België ontweken ivm de Grand prix. En het was drúk in de Eifel en aan de Moezel, vooral opvallend veel gele nummerplaten daar.
Die verdomde Engelsen. :+

Of waren het Luxemburgers? B)

:)F

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

noes schreef op maandag 29 juli 2024 @ 00:21:
[...]

Olie temperatuur of druk meter?
Druk, moet me o.m. duidelijk maken dat het blok voldoende opgewarmd is bij het dragracen omdat ik daar steeds een poos stil sta te wachten op de volgende run en zo’n luchtgekoeld blok kan je niet al te lang stilstaand laten draaien.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Laatst online: 15:23
DrivinUCrazy schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:16:
[...]

Idd bizar...€1600 kost die zooi ook nog... 8)7 betaald door de vorige eigenaar, dat scheelt :p

Ik heb een full Akra racing line titanium. Materiaal is erg dun, vandaar ook het scherpe geluid (vind ik minder mooi). Blijkt dat ik het demping wol moet aanvullen om de 3 maanden. Dus 10 popnagels eruit boren, los halen, vullen met wol en weer dicht maken.
Heb ik nooit eerder van gehoord in de afgelopen 18 jaar, maar dit schijnt wel te moeten bij titanium spul met dergelijke KMs.

De nieuwe middendemper ziet er mooier uit, hoeft geen onderhoudt, omdat deze wel van goed materiaal gemaakt is en klinkt een stuk mooier...lees zwaarder geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
Unknown Alien schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:52:
[...]

Idd bizar...€1600 kost die zooi ook nog... 8)7 betaald door de vorige eigenaar, dat scheelt :p

Ik heb een full Akra racing line titanium. Materiaal is erg dun, vandaar ook het scherpe geluid (vind ik minder mooi). Blijkt dat ik het demping wol moet aanvullen om de 3 maanden. Dus 10 popnagels eruit boren, los halen, vullen met wol en weer dicht maken.
Heb ik nooit eerder van gehoord in de afgelopen 18 jaar, maar dit schijnt wel te moeten bij titanium spul met dergelijke KMs.

De nieuwe middendemper ziet er mooier uit, hoeft geen onderhoudt, omdat deze wel van goed materiaal gemaakt is en klinkt een stuk mooier...lees zwaarder geluid
Dus eigenlijk moet je met een titanium racing ding alleen een rondje circuit doen en dan het ding weer in de garage parkeren? Ben je lekker mee dan.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:43
Zo mijzelf nog eens verwend.. :)

Had paar maanden geleden een TDM 850 gekocht als hobby project, die is inmiddels klaar en rijdt heerlijk, ligt als een blok op de weg met de HyperPro set die eronder zit. Maar voor mij gewoon te saai om te rijden. De Bandit 1200 die ik heb rijdt al leuker, dus besloten om de TDM te koop te zetten. (zal vanavond nog even een link in m'n signatuur delen)
Afgelopen week was mijn oog gevallen op een Husqvarna Svartpilen 401 uit '22 die bij een dealer in de buurt stond. Dus stoute schoenen aangetrokken en om een proefrit gevraagd. En gelijk verkocht natuurlijk, weegt 160kg en heeft een 1cyl blok met ongeveer 44 pk goed voor een top van 150/160 km/u, maar wat lekker wendbaar rijdt dit zeg.

@LankHoar deze mag ook toegevoegd worden aan de TS

Ohja plaatjes hé
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2LW7bwICrbhaAN1jpSnt7v0sxNA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PjHIc4XBKP1bjIsg9bcKtjJh.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ipVB7UZMnkw7Gpep4L_Ot8PCX9Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/syaQpWiCsCFOaCumEnInjbVk.jpg?f=user_large

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Afbeelding]

ik ben wel benieuwd naar de kwaliteit van die cameras... ziet er uit als een goede deal..
Maar BT is toch wel een vereisde voor mij.. anders mis je te makkelijk een afslag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
mr_zippey schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:17:
Zo mijzelf nog eens verwend.. :)

Had paar maanden geleden een TDM 850 gekocht als hobby project, die is inmiddels klaar en rijdt heerlijk, ligt als een blok op de weg met de HyperPro set die eronder zit. Maar voor mij gewoon te saai om te rijden. De Bandit 1200 die ik heb rijdt al leuker, dus besloten om de TDM te koop te zetten. (zal vanavond nog even een link in m'n signatuur delen)
Afgelopen week was mijn oog gevallen op een Husqvarna Svartpilen 401 uit '22 die bij een dealer in de buurt stond. Dus stoute schoenen aangetrokken en om een proefrit gevraagd. En gelijk verkocht natuurlijk, weegt 160kg en heeft een 1cyl blok met ongeveer 44 pk goed voor een top van 150/160 km/u, maar wat lekker wendbaar rijdt dit zeg.

@LankHoar deze mag ook toegevoegd worden aan de TS

Ohja plaatjes hé
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik had vorige week zo’n ding voor mij, en ik moest op de sv650 best flink doorrijden om hem bij te houden!

Tussen de weilanden door ging dat ding als een gek door die krappe bochtjes 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
geert_s schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:12:
[...]

Dus eigenlijk moet je met een titanium racing ding alleen een rondje circuit doen en dan het ding weer in de garage parkeren? Ben je lekker mee dan.
En/of posen op het youtube.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:05
Titanium is eigenlijk helemaal geen goed materiaal voor uitlaten. Het heeft niet de taaiheid en veerkracht die bijv RVS wel heeft, vooral bij wisselende temperaturen.
Titanium heeft als voordeel dat het lichtgewicht is, omdat het de gewenste sterkte bij minder materiaal al bereikt. De rest zijn voornamelijk nadelen :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik dacht dat voornaamste probleem bij Ti was dat het bewerken gewoon drama is, vergeleken met rvs.

Ik kan mijn herinneren dat ik ooit een titanium loop voor mijn paintball marker had gescoord, dingen waren super gewild omdat er door het zuurstof vlammen uit de loop kwamen s'nachts _/-\o_ zag er wel indrukwekkend uit met 35 ballen per seconden. Kan mij voorstellen dat dit effect ook bij uitlaten kan optreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico95
  • Laatst online: 16:24
zijn hier nog mensen die de afweging SP-connect / Quad Lock hebben gemaakt?

zat een SP connect op m'n motor, maar door vorm stuur krijg ik hem niet lekker recht gepositioneerd.

nu heb ik al een Alie quadlock op de crossbrommert, maar geen hoesje (plakker op oud hoesje), wel een SP hoesje van Marktplaats gescoord.

zit er over na te denken om draadloos laden toe te voegen, maar met het SP hoesje werkt dit niet op een gewone draadloze lader (iphone 11, nog geen magsafe meuk)

lang verhaal kort, wat is beter? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Nico95 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:42:
zijn hier nog mensen die de afweging SP-connect / Quad Lock hebben gemaakt?

zat een SP connect op m'n motor, maar door vorm stuur krijg ik hem niet lekker recht gepositioneerd.

nu heb ik al een Alie quadlock op de crossbrommert, maar geen hoesje (plakker op oud hoesje), wel een SP hoesje van Marktplaats gescoord.

zit er over na te denken om draadloos laden toe te voegen, maar met het SP hoesje werkt dit niet op een gewone draadloze lader (iphone 11, nog geen magsafe meuk)

lang verhaal kort, wat is beter? :9
Ik heb hier alles van SP connect met de charging anti vibrate module, werkt prima met opladen icm met hun hoesje.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistahk1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16:14
Vandaag woon-werkverkeer gereden en met een lange detour naar huis, maar de huidige set is toch te warm met alle ritsen open en beperkte kleding eronder aan. Toch zeker met die rood-witte en zwart-witte kentekens voor je ;w

Op snelweg snelheid is het prima kleding die Andes V3, maar b-wegen is het te warm.

Iemand nog tips/ervaringen voor een goed set doorwaai kleding?

Heb de voorkeur voor een lichte kleur en een verbindingsrits.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
mistahk1 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:53:
Vandaag woon-werkverkeer gereden en met een lange detour naar huis, maar de huidige set is toch te warm met alle ritsen open en beperkte kleding eronder aan. Toch zeker met die rood-witte en zwart-witte kentekens voor je ;w

Op snelweg snelheid is het prima kleding die Andes V3, maar b-wegen is het te warm.

Revit Air Wave 4 als hij past. Zelf heb ik BMW Svartberg vanwege betere protectoren.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator

Ik heb een Held Sonic, zwart. Maar die is er ook in het zwart/lichtgrijs/wit. Kreeg het gisteren zelfs een beetje fris in het ding. Standaard schouder en elleboog protectie, geen rug. Wel een rits om aan de broek te ritsen.

https://www.fc-moto.de/ep...dKBu_QW8FB6oaAmehEALw_wcB

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:46

iMars

Full time prutser

[Afbeelding]

Heb je toevallig wat foto's die je kan/wil delen van de achterkant qua kabels enzo? Zit ook aan zoiets te denken voor op mijn fietsje. Even mooie mount designen en printen in PA-CF :+

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:26

jeroenathome

Een regel tekst

Ik heb de classic evo air van IXS en daar kan de wind goed doorheen. Voor extra koeling zou je een koelvest eronder kunnen dragen. Vandaag de eerste rit gemaakt met een koelvest om te testen voor de vakantie in september. 's Morgens bij een temperatuur van ongeveer 16 °C leek het vest niet te werken, maar 's middags was het goed merkbaar met een temperatuur van 24 °C. Geen enkel gevoel gehad dat het buiten warm was.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:58

Ik had vandaag m'n Revit Levante aan, vanochtend was dat een beetje fris maar vanmiddag was het heerlijk.

Waarom ik deze gekozen heb: CE AA rating, lichte kleur en door de losse regenliner wat veelzijdiger dan een pure doorwaai-jas .
Pagina: 1 ... 65 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.