Dat idee had ik toen ik van de 1000RR fireblade (2008) van een vriend van me stapte, dat ding had (althans op kenteken) 180pk op 180kg.. Achterlijk snelle motor imo. Mooi spul, maar voor mijzelf? Oh hell no. Dat gaat niet goed komen. Iets met boetes en een roze pasje

Zelf heb ik nog steeds een motor die ik tegelijkertijd wel én niet (terug) wil hebben, de VFR750. Ik had eerder
zo'n fiets en het geluid van die V4 de toeren in jagen was gewoon veel te mooi. Hoewel dat ding op papier niet heel veel vermogen had was het bestwel een snelle fiets en was het ook bestwel gemakkelijk om ruim boven rijbewijs-km/u uit te komen
Ik heb net zoveel lol (misschien wel meer lol) op de motoren in de lage prijsklasse. En ja, die zijn wat ouder. En ja dan is er wel eens wat kapot of versleten.. Tsja. Sleutelen is ook een onderdeel van de hobby imo. De 90pk van de Div900 is genoeg, wat ook helpt is dat het kreng bijna evenveel Nm's als PK's heeft. Nu nog een keer een motor erbij voor de lol en het betere scheur en smijtwerk, maar dat mag een motor zijn met minder vermogen dan de Diversion. De Fazer viel redelijk in de categorie scheur/smijtfiets maar als ik kijk hoe ik daar de laatste tijd mee omging (steeds harder door de bochten maar ook steeds een stap harder op de rechte weg...) dan moet een opvolger vooral het idee geven dat het hard gaat, terwijl dat in werkelijkheid gewoon tegenvalt. Beter
En ja, ouder en wijzer worden is saai. Niet meer vol ervoor gaan als je die 60 rijder op een 100 weg zat bent maar even afwachten tot je meer overzicht hebt en er dan rustiger voorbij gaan dan je 10 jaar geleden gedaan zou hebben

Ook zit ik nog wel eens hoofdschuddend oude beelden terug te kijken waar ik mezelf met de auto (in de sneeuw bijvoorbeeld...) allerlei stunts uit zie halen

Kan ik een potje sturen, weet ik in die zin redelijk wat ik doe? Ja, wel.. Gaan we die shit nog eens herhalen? Neuh doe maar niet

In ieder geval niet op een rustig stuk openbare weg zoals toen
[
Voor 55% gewijzigd door
Destruction op 24-07-2024 11:49
]
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.