Nee, ik slaap graag binnen (dus zulke risico's ga ik niet nemen) 😜.jeroenathome schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 11:35:
[...]
Toen ik dit las dacht ik eerst: Gaat hij zijn kinderen wakker maken door op de motor te rijden.Daarna de foto eens beter bekeken. Valt het allemaal wel mee.
Geïnspireerd door al dat kleine CB geweld, vandaag de SV gepakt (te warm om door zand te gaan stoffen)
Nieuwe ruitje is echt perfect! Met 120km/h op snelweg is alle heftige turbulentie weg 👌
Wel even wennen om vanaf de tenere ineens hier weer mee de weg op te duiken 😂 je wordt er ook instant een tjappie van, beetje tussen de weilanden door slingeren 😍 Gerda’s en wielrenners ontwijken.
Nieuwe ruitje is echt perfect! Met 120km/h op snelweg is alle heftige turbulentie weg 👌
Wel even wennen om vanaf de tenere ineens hier weer mee de weg op te duiken 😂 je wordt er ook instant een tjappie van, beetje tussen de weilanden door slingeren 😍 Gerda’s en wielrenners ontwijken.
:strip_exif()/f/image/j07Vaqxfkz3g4uIun11whUOt.jpg?f=fotoalbum_large)
Is er iemand die een koelvest gebruikt en wat is de ervaring ermee?
Ik zit er aan te denken om er een aan te schaffen voor de vakantie in september, maar ik heb totaal geen ervaring met wat er te koop is en waar ik op moet letten.
Ik zit er aan te denken om er een aan te schaffen voor de vakantie in september, maar ik heb totaal geen ervaring met wat er te koop is en waar ik op moet letten.
Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.
Melkunie schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 15:26:
Vandaag helaas afscheid genomen van deze World Raid:
[Afbeelding]
Maar gelukkig is daar voor in de plaats een Yamaha Tenere 700 Extreme (2024) gekomen!
[Afbeelding]

Gefeliciteerd! Waar heb je de Tenere World Raid ingeruild? Ik ben nog op zoek naar een nieuw motorMelkunie schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 15:26:
Vandaag helaas afscheid genomen van deze World Raid:
[Afbeelding]
Maar gelukkig is daar voor in de plaats een Yamaha Tenere 700 Extreme (2024) gekomen!
[Afbeelding]
Dat is ook de reden dat ik de rally blauw heb gekocht, dan matchen de gouden velgen met die van de Africa twin 😂Melkunie schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 15:41:
Gouwe velguh jonguuuh!
Vette machine! Gaaf en heel benieuwd hoeveel anders dat voelt dan een stock of een WR.
[ Voor 14% gewijzigd door kneusteun op 20-07-2024 16:20 ]
Je hebt iig geen loeihete uitlaat en motorblok die je bij het stoplicht nog wat verder opstookt.Card Nox schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 00:12:
Ik had al een weekje of twee niet meer gereden. Vandaag terug van vakantie dus toen de kids in bed lagen wat gaan cruisen, uitgekomen bij een rustig plekje aan de maas. Het was warm btw, heb alle ventielatie mogelijkheden van mijn jas open gezet.
[Afbeelding]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Je huurt ze voor weinig trouwens. Ik had 4 dagen, 500km vrij, voor 150eu oid. Er kan weinig kapot, weinig onderhoud en brandstof is al helemaal een giller.HTT-Thalan schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 10:37:
[...]
Ik blijf zo'n Zero knetterinteressant vinden maar ze kosten nog zoveel...
En voor mijn eigen motor heb ik ruim een half jaar gezocht. Uiteindelijk een 17kWh variant gevonden voor relatief weinig. Een jonge occasion met goede opties.
Maarja, als je over een paar jaar dik 7-8k euro uitgeeft alleen al aan benzine voor een benzine motor vind men het OK. Maar koop je een motor die in de eerste plaats wat duurder, maar in alle andere opzichten een veelvoud goedkoper is, gaat iedereen verbaasd reageren.

Sjeetje, camelbak leeggedronken en alsnog 0,9kg lichter bij thuiskomt 
10 oC maakt ook voor de demping een hoop verschil, moest de motor nu van de hellingshoek oprapen ipv er in duwen.
Rebound voor iig maar een kwartslag verder open als het weer wat koeler is 's avonds.
10 oC maakt ook voor de demping een hoop verschil, moest de motor nu van de hellingshoek oprapen ipv er in duwen.
Rebound voor iig maar een kwartslag verder open als het weer wat koeler is 's avonds.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
True, vond dat verschrikkelijk tijdens de rijlessen (wel op een zware schakel motor gelest ivm geen notitie dat ik enkel automaat mag rijden)._Apache_ schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 16:34:
[...]
Je hebt iig geen loeihete uitlaat en motorblok die je bij het stoplicht nog wat verder opstookt.
Van de andere kant, ook gelest toen het erg koud was, juist toen was die hitte wel welkom.
"Elk nadeel heb z'n voordeel"
Even een meedenkertje gewenst:
Ik rijd nu een Honda ST1300 (Pan European) uit 2001. Ding rijdt heerlijk maar heeft nu wel wat puntjes die opgelost moeten worden. Waarschijnlijk niet al te groot maar het is wel een indicatie dat het nu tijd is om de boel motorisch op orde te maken. Deze machine wordt hoofdzakelijk gebruikt voor woon- werkverkeer, iets meer dan 50km enkele reis dus meer dan 100km op een dag. De motor staat 24/7 buiten zonder hoes of afdakje. Wordt het hele seizoen gereden behalve bij flinke nachtvorst, die plakkaten ijs van de trailers zijn niet zo fijn. Krijgt misschien 4 keer per jaar een washandje om z'n body, het scherm wel iets vaker.
Nu ben ik aan het kijken naar en sparen voor een opvolger. Mijn eerste ingeving was een BMW K1600GT(L). Prachtige machine, power en gewoon een "bigger toy for a bigger boy".
Alleen was ik een beetje aan het beredeneren dat die machine meer voor mooi weer is en minder voor 24/7 buiten etc. Het lijkt een machine die graag wat vaker dan 4 keer per jaar een washandje over z'n body krijgt en wat meer gepoetst wil worden.
Nu begon ik te twijfelen tussen die 1600 en een BMW R1200GS(A) of een 1250GS(A). Die lijken meer gemaakt om het zonder washandje te kunnen blijven doen.
Ik heb niet veel eisen behalve aardig wat vermogen, geen hoogtoerige machine en een cardan. Geen gesmeer met vet op een ketting, waarvan ik weet dat het toch te weinig gaat gebeuren bij mij.
Iemand die mij aan de hand hiervan kan bevestigen of ontkrachten dat een 1600 geen goede keuze is in mijn situatie?
Ik rijd nu een Honda ST1300 (Pan European) uit 2001. Ding rijdt heerlijk maar heeft nu wel wat puntjes die opgelost moeten worden. Waarschijnlijk niet al te groot maar het is wel een indicatie dat het nu tijd is om de boel motorisch op orde te maken. Deze machine wordt hoofdzakelijk gebruikt voor woon- werkverkeer, iets meer dan 50km enkele reis dus meer dan 100km op een dag. De motor staat 24/7 buiten zonder hoes of afdakje. Wordt het hele seizoen gereden behalve bij flinke nachtvorst, die plakkaten ijs van de trailers zijn niet zo fijn. Krijgt misschien 4 keer per jaar een washandje om z'n body, het scherm wel iets vaker.
Nu ben ik aan het kijken naar en sparen voor een opvolger. Mijn eerste ingeving was een BMW K1600GT(L). Prachtige machine, power en gewoon een "bigger toy for a bigger boy".
Alleen was ik een beetje aan het beredeneren dat die machine meer voor mooi weer is en minder voor 24/7 buiten etc. Het lijkt een machine die graag wat vaker dan 4 keer per jaar een washandje over z'n body krijgt en wat meer gepoetst wil worden.
Nu begon ik te twijfelen tussen die 1600 en een BMW R1200GS(A) of een 1250GS(A). Die lijken meer gemaakt om het zonder washandje te kunnen blijven doen.
Ik heb niet veel eisen behalve aardig wat vermogen, geen hoogtoerige machine en een cardan. Geen gesmeer met vet op een ketting, waarvan ik weet dat het toch te weinig gaat gebeuren bij mij.
Iemand die mij aan de hand hiervan kan bevestigen of ontkrachten dat een 1600 geen goede keuze is in mijn situatie?
Daar heb je meteen een groot nadeel van een V-twin te pakken. Daar zit je ongeveer bovenop de achterste cilinder en de uitlaatbocht. Ideaal_Apache_ schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 16:34:
[...]
Je hebt iig geen loeihete uitlaat en motorblok die je bij het stoplicht nog wat verder opstookt.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Waarom zou een GS beter tegen buiten staan kunnen dan een GT? Omdat de ophanging wat hoger is en het kuipwerk 'offroad'-ish is? Denk dat je de GT gewoon mooier vindt (en terechtsypie schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 22:39:
[...]
Kies gewoon de motor die je wil

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
@sypie Mijn motor staat het hele jaar buiten op de maanden december en januari (gedeeltelijk februari) na. Zolang je maar een hoes over de motor doet, zal er weinig problemen ontstaan. Voor schoonmaken is het voor mij even naar de wasbox die toevallig op de woon-werk route ligt. Ik zou zeggen, maak een proefrit om erachter te komen of de motor bevalt.
Wat betreft het smeren van een ketting. Ik heb het systeem van OSCO gemonteerd. Bij elke tankbeurt even de knop uittrekken en stapvoets wegrijden. Veel simpeler kan je het niet maken.
Naar mijn weten was er iets aan de hand met de cardan van BMW. Er zou roestvorming optreden in het systeem. Ook een cardan is niet zonder onderhoud v en problemen.
Wat betreft het smeren van een ketting. Ik heb het systeem van OSCO gemonteerd. Bij elke tankbeurt even de knop uittrekken en stapvoets wegrijden. Veel simpeler kan je het niet maken.
Naar mijn weten was er iets aan de hand met de cardan van BMW. Er zou roestvorming optreden in het systeem. Ook een cardan is niet zonder onderhoud v en problemen.
@sypie voor alleen woon-werk zou ik sowieso de K1600 kiezen, je zit meer beschut, de zit is veel comfortabeler en het blok is werkelijk fantastisch, ideaal voor op de snelweg (en dat komende van een GSA rijder). Wees je er wel van bewust dat de onderhoudskosten aan een zescilinder een stuk hoger liggen dan een GSA bijvoorbeeld, stond laatst achter een K1600 rijder bij de dealer en die moest even 2500€ aftikken voor een grote beurt + banden. Beide motoren kan je prima buiten laten staan, in de winter worden ze daar wel goed krokant van maarja als je de motor ‘op’ gaat rijden dan boeit dat weer wat minder.
[ Voor 16% gewijzigd door cyntax op 21-07-2024 08:35 ]
Kijk ook even naar de tassen van SW-Motech. Ben daar heel tevreden over.streamnl schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 11:13:
Dit jaar wederom enkele dagen gereisd met mijn rugzak. Dat gaat eigenlijk al jaren prima.
Maar misschien word ik inderdaad ouder, maar ik merk dat ik dit jaar voor het eerst er last van had (nek, onderrug).
Dus zoek ik een alternatief. Ik wil geen koffer, want dat vind ik niet mooi (sorry).
Nu is mijn oog gevallen op de DRYPACK us30.
Ik lever dan 2L in vergeleken met mijn rugzak maar ik denk niet dat ik in praktijk daadwerkelijk iets inlever.
De rhinowalk wordt hier ook enkele keren besproken, maar ik heb geen goed gevoel bij sommige “Ali” producten.
(Hetzelfde gevoel waarom ik sommige elektrische spullen ook daar niet koop)
Iemand een adresje om de Kriega Drypack, US-30 met wat korting te kopen?
(Compleet met bandjes)
Jammer dat ik geen tijd meer had voor Zeeland. Ik moest gisterenochtend thuis zijn, daar kon ik niet onderuit komen. Maar, ik ga deze route nog een keertje afmaken. Was leuker dan verwacht.
***members only***
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Bij de watergekoelde boxers vervangen ze m nu iedere 80k km (of iets in die richting). Gratis voor alle modellen van voor deze aanpassing, maar helaas niet voor de nieuwste modellen. Voor ik weet valt de K buiten deze terugroep.jeroenathome schreef op zondag 21 juli 2024 @ 07:37:
[..].
En ja, een cardan moet ook geïnspecteerd en gesmeerd worden, maar dat kan gewoon eens per jaar bij de beurt.
Ik ben gisteren geforceerd in een nieuw-schoeisel-zoektocht.
Rits kapot getrokken, donderdag staat een ritje Ri. De Eifel op de planning dus er moet wel even wat nieuws komen.
Ik ben een mooi weer rijder, die wel per ongeluk eens in een bui terecht komt. Ik zit te twijfelen over motor sneakers want: looks, denk dat dit beter zit als je stuk wandelt door dorp oid?
Maar, hoe is dit qua veiligheid?
Ik heb nu alpinestars SMX-5(?) laarzen, zitten prima, maar enorme zweetboten.
Budget max 200-250? Wie heeft de gouden tip?
Rits kapot getrokken, donderdag staat een ritje Ri. De Eifel op de planning dus er moet wel even wat nieuws komen.
Ik ben een mooi weer rijder, die wel per ongeluk eens in een bui terecht komt. Ik zit te twijfelen over motor sneakers want: looks, denk dat dit beter zit als je stuk wandelt door dorp oid?
Ik heb een paar hoge schoenen van tcx. Model mood. Goede enkelbescherming door platen erin.
Loopt okay, zit prima en zweten niet enorm. Heb er ook paar dagen een volle dag en op werk mee gelopen. Kleine 200€ bij mkc.
Loopt okay, zit prima en zweten niet enorm. Heb er ook paar dagen een volle dag en op werk mee gelopen. Kleine 200€ bij mkc.
Zonder zijkoffers is een K1600 GT prima geschikt voor filteren in de file, met koffers moet je wat beter mikken. Maar dat geldt ook voor een GS. Verder een heerlijke comfortabele motor met goede weersbescherming, wel zwaar maar dat merk je eigenlijk alleen bij hele lage snelheden. En inderdaad niet goedkoop in het onderhoudsypie schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 22:39:

Ik zou wel investeren in een buitenhoes, zelf heb ik er eentje van DS Covers: https://dscovers.nl/motorhoes-buiten-alfa-topcase/
Ik vind persoonlijk vaste spiegels zoals op een RT / GT wel minder in de file dan spiegels aan het stuur zoals een GS. Maar ligt eraan hoe krap je door de file gaatmkrmr schreef op zondag 21 juli 2024 @ 11:40:
[...]
Zonder zijkoffers is een K1600 GT prima geschikt voor filteren in de file, met koffers moet je wat beter mikken. Maar dat geldt ook voor een GS. Verder een heerlijke comfortabele motor met goede weersbescherming, wel zwaar maar dat merk je eigenlijk alleen bij hele lage snelheden. En inderdaad niet goedkoop in het onderhoud![]()
Ik zou wel investeren in een buitenhoes, zelf heb ik er eentje van DS Covers: https://dscovers.nl/motorhoes-buiten-alfa-topcase/
Een motor buiten laten staan kan prima inderdaad, maar een hoes is een vereiste. Wat mij betreft nog meer vanwege UV -> alles wat rood is word roze, dan vanwege regen.
Onder een afdak is nog het mooist. Mijn GS staat echter ook buiten onder een hoes omdat ik geen afdak mag bouwen van de gemeente
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Gisteren weer keihard zitten schelden op mijn TomTom 420: hij wilde weer eens niet koppelen aan mijn telefoon, waardoor de verkeersmeldingen niet werkten. Ik had op de heenweg al een file zien staan, was met de auto om de kinderen van scoutingkamp op te halen en wilde een betere terugweg vinden.
Frau herkende de irritatie van alle vorige keren dat het gebeurde, gaf later aan "volgens mij 90% van de keren dat we samen ergens naartoe proberen te navigeren", en zei heel subtiel: "als je nu die Garmin XT2 bestelt, hebben we 'm nog voor de vakantie binnen..."
Dus die komt vandaag met PostNL.
Frau herkende de irritatie van alle vorige keren dat het gebeurde, gaf later aan "volgens mij 90% van de keren dat we samen ergens naartoe proberen te navigeren", en zei heel subtiel: "als je nu die Garmin XT2 bestelt, hebben we 'm nog voor de vakantie binnen..."
Slecht idee... Hoe laat?
En dan heb je de hele vakantie de tijd om uit te vogelen hoe alles werkt en welke mogelijkheden je nog meer hebtGSX-MAN schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:37:
"als je nu die Garmin XT2 bestelt, hebben we 'm nog voor de vakantie binnen..."
(Ik zou de 420 als backup nog even niet loshalen)
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Nadat je de bestelling hebt afgerond kwam je erachter dat de bluetooth uitstond?GSX-MAN schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:37:

https://www.chromeburner....8uOtZCyllDGxoCDhIQAvD_BwENico95 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 10:43:
Ik ben gisteren geforceerd in een nieuw-schoeisel-zoektocht.
Ik heb deze (moet je van houden). Ik heb grote (47) maar smalle voeten. Ze zitten als gegoten. Door de stugge zool,wat de veiligheid moet waarborgen, loopt het natuurlijk nog steeds niet al echte sneakers.
Voor de rest ben ik er erg tevreden over.
Grappig, ik vind juist precies het tegenovergestelde. Met spiegels aan je stuur is de hoek die je sturen kan beperkt (want spiegel kan auto raken), met spiegels aan de kuip kan je de volle stuuruitslag gebruiken om de motor tussen de auto's te frotten. Als ik een GS mee krijg van de dealer vind ik het erg onhandig, maar is uiteindelijk vooral kwestie van wennen._eLMo_ schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:27:
[...]
Ik vind persoonlijk vaste spiegels zoals op een RT / GT wel minder in de file dan spiegels aan het stuur zoals een GS. Maar ligt eraan hoe krap je door de file gaat
Maar.. eigenlijk is het net aan de te smalle kant als je spiegels het probleem zijn. Met de K16 (en ook vaak met de R1250RS) rijd ik ook met de zijkoffers erop door de file, en dat past eigenlijk altijd makkelijk. Ook even langs een auto steken die staat te treuzelen bij een rotonde (want nee, je hoeft niet te wachten op de voertuigen van links als ze nog niet eens op de rotonde zijn

Een motor buiten laten staan kan prima inderdaad, maar een hoes is een vereiste. Wat mij betreft nog meer vanwege UV -> alles wat rood is word roze, dan vanwege regen.

Nee, in de verwarmde inpandige garage is t mooistOnder een afdak is nog het mooist. Mijn GS staat echter ook buiten onder een hoes omdat ik geen afdak mag bouwen van de gemeente

Heb ik eerder gehad, gaan we niet weer doen. Ik wil in de ochtend geen gedoe hebben. Net als met de auto: sleutel er in, starten en gaan.
Op de rest ga ik later nog even uitgebreider op in.
Door de schuifpui in de keuken is niet zo moeilijk.noes schreef op zondag 21 juli 2024 @ 13:05:
[...]
Nee, in de verwarmde inpandige garage is t mooistOf in de woonkamer natuurlijk, maar dat is zo'n gedoe iedere keer.
Dat ging sneller dan gedachtLeut schreef op maandag 24 juni 2024 @ 17:08:
Na jaren slechts kijken (wel rijden) in dit topic, ook maar eens een fotootje van mijn huidige motor:
[Afbeelding]
Een Honda VFR 800X Crossrunner uit 2015, met alle gemakken voorzien. Dit is mijn derde VFR en rijdt nog steeds top, alleen na ruim 5 jaar deze motor te hebben gehad, begint het toch wel weer te kriebelen. Daarom maar eens langzaamaan begonnen met de zoektocht naar een waardige opvolger: de S 1000 XR (huidig model, bij voorkeur ice grey). Geen idee wanneer, tot die tijd blijf ik met de VFR netjes (en met enorm veel plezier) m'n rondjes maken door Nederland en Duitsland.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8r3szgWWbNQmGWhxgZ5aExFz.jpg?f=user_large)
Een 2020 S1000XR in ice grey is sinds gisteren onderdeel van de familie geworden.
Het was een mooi avontuur met de Honda, nu gaan we -hopelijk- mooie nieuwe avonturen met de BMW beleven

@LankHoar @Chakotay zou een van jullie dit kunnen aanpassen op de startpagina?
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
Mag ik met je ruilen?GSX-MAN schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:37:
Gisteren weer keihard zitten schelden op mijn TomTom 420: hij wilde weer eens niet koppelen aan mijn telefoon, waardoor de verkeersmeldingen niet werkten. Ik had op de heenweg al een file zien staan, was met de auto om de kinderen van scoutingkamp op te halen en wilde een betere terugweg vinden.
De vrouw dan hè, ik heb al een XT2
Ja, dat zal wel even uitzoeken worden. De 420 gaat wel mee, uiteraard. Kan die Garmin uit 2010 misschien een keer weg uit het handschoenenkastje.botoo schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:43:
[...]
En dan heb je de hele vakantie de tijd om uit te vogelen hoe alles werkt en welke mogelijkheden je nog meer hebt
(Ik zou de 420 als backup nog even niet loshalen)
Ja, dat zou lachen zijn.jeroenathome schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:51:
[...]
Nadat je de bestelling hebt afgerond kwam je erachter dat de bluetooth uitstond?
Slecht idee... Hoe laat?
Nee, deze hou ik.Joris748 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 14:20:
[...]
Mag ik met je ruilen?
De vrouw dan hè, ik heb al een XT2
Slecht idee... Hoe laat?
Reken op 50% afschrijving in 3 jaar dan. Als je dat prima vind, go for itsypie schreef op zondag 21 juli 2024 @ 13:26:
[...]
Heb ik eerder gehad, gaan we niet weer doen. Ik wil in de ochtend geen gedoe hebben. Net als met de auto: sleutel er in, starten en gaan.
Op de rest ga ik later nog even uitgebreider op in.
Technisch gezien heeft mijn vriendin een auto, ik niet. Zij neemt deze dus vaak naar werk, waardoor ik weinig tot niet een auto tot mijn beschikking heb.Barista schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 20:05:
[...]
Je noemt jezelf koos autoloos terwijl je één auto hebt en een gezin? Of mis ik nu iets? Dan heb je toch gewoon een auto?
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Yamaha FJR?sypie schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 22:39:
Je kunt al best veel voorkomen door spatlappen te monteren (https://www.google.com/se...&chrome_dse_attribution=1).
Mooi? Nee, maar wel functioneel.
Een beest! Ik heb zijn oudere broer uit 2016. Die is rauwer. Deze veel verfijnder. Wel sneller je rijbewijs kwijtLeut schreef op zondag 21 juli 2024 @ 14:01:
[...]
Dat ging sneller dan gedacht:
[Afbeelding]
Een 2020 S1000XR in ice grey is sinds gisteren onderdeel van de familie geworden.
Het was een mooi avontuur met de Honda, nu gaan we -hopelijk- mooie nieuwe avonturen met de BMW beleven

Heb je de Honda ingeruild? En wat is je voornaamste reden om over te stappen? Ik kijk met een schuin oog naar de Crossrunner namelijk.Leut schreef op zondag 21 juli 2024 @ 14:01:
[...]
Dat ging sneller dan gedacht:
[Afbeelding]
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Dan zou ik voor de Crosstourer gaan (mening...) Eventueel met DCT te krijgen. Niet stuk te krijgen. Wel even zoeken naar een comfortzadel.Rick-Jan schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:50:
[...]
Heb je de Honda ingeruild? En wat is je voornaamste reden om over te stappen? Ik kijk met een schuin oog naar de Crossrunner namelijk.
Die heb ik (even) gehad, ik vond die motor echt te zwaar en lomp voor mij. Ik kreeg er ook enorme tintelende handen van. Verkocht aan een maat van mij die er ontzettend veel plezier van heeftBvZwolle schreef op zondag 21 juli 2024 @ 21:19:
[...]
Dan zou ik voor de Crosstourer gaan (mening...) Eventueel met DCT te krijgen. Niet stuk te krijgen. Wel even zoeken naar een comfortzadel.
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Yup, de Crossrunner is ingeruild. Een erg goede en fijne motor die zeer prettig rijdt, zoals het een VFR betaamd. Snel genoeg en makkelijk hanteerbaar. Ook qua comfort/ zithouding vond ik um erg prettig.Rick-Jan schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:50:
[...]
Heb je de Honda ingeruild? En wat is je voornaamste reden om over te stappen? Ik kijk met een schuin oog naar de Crossrunner namelijk.
Reden voor de overstap is dat ik dit type S1000XR ontzettend gaaf vind en er nu een mooie mogelijkheid voorbij kwam zetten. Een keer wat anders.
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
Vrijdag op vakantie met vrienden, ik ben van plan om met de motor te gaan. Nog tips voor een eventuele route van regio Amersfoort naar Maredsous?( Zuid België). Duitsland ben ik wel aardig bekend maar ben toch wat huiverig voor de Belgische wegen.
Als ik jou was zou ik snelweg pakken tot na Luik (Vervier eraf). Dan grofweg Aywaille, Durbuy, Nettine, Dinant ofzo doen. Kun je uurtje of 2 lekker sturen in een mooie omgeving.Rick-Jan schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:30:
Vrijdag op vakantie met vrienden, ik ben van plan om met de motor te gaan. Nog tips voor een eventuele route van regio Amersfoort naar Maredsous?( Zuid België). Duitsland ben ik wel aardig bekend maar ben toch wat huiverig voor de Belgische wegen.
Mee eens.
Wat praktische tips: Let op de mensen met rode letters op een witte achtergrond als kenteken. Let ook op de kuilen in de weg.
Gisteren ben ik ook (uitgebreid) de Ardennen in geweest, vanuit Maastricht binnendoor naar Bouillon en terug. Waar we weer tegenaan liepen: weinig gelegenheden om iets te eten/drinken, óf het is er super toeristisch en ontzettend druk. Zelfs de winkeltjes van tankstations langs de grote wegen waren stuk voor stuk gesloten.
Misschien ligt dat ook wel aan onze routes, omdat wij juist de achterafweggetjes pakken en de grote plaatsen proberen te vermijden. Zorg dus dat je voldoende zelfvoorzienend bent.
Wat praktische tips: Let op de mensen met rode letters op een witte achtergrond als kenteken. Let ook op de kuilen in de weg.
Gisteren ben ik ook (uitgebreid) de Ardennen in geweest, vanuit Maastricht binnendoor naar Bouillon en terug. Waar we weer tegenaan liepen: weinig gelegenheden om iets te eten/drinken, óf het is er super toeristisch en ontzettend druk. Zelfs de winkeltjes van tankstations langs de grote wegen waren stuk voor stuk gesloten.
Misschien ligt dat ook wel aan onze routes, omdat wij juist de achterafweggetjes pakken en de grote plaatsen proberen te vermijden. Zorg dus dat je voldoende zelfvoorzienend bent.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Dit dus, ik heb gewoon mijn stevige motorlaarzen aan, no-matter waar ik naar toe rij met de moter, zomer of winter. Wat voor mij ook een belangrijke reden is dat mijn onderbenen/enkels beter beschermd zijn. Zeker met zwaardere motoren, als dat op je been valt wil je gewoon bescherming.noes schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:22:
[...]
In theorie is het ideaal, maar motorschoenen en -jeans vind ik zowel op als naast de motor niet heel fijn. Op de motor rijd ik liever met laarzen (steviger) en een overbroek (droog blijven, warmer in winter, geen wind lek langs de enkel, schuift makkelijker over zadel), naast de motor vind ik die schoenen en jeans te warm en te stug. Het is ideaal als je veel vrij korte stukjes moet (bijv meerdere winkels bezoeken), maar een hele dag in te warme en oncomfortabele kleding rondlopen omdat ik 's morgens en 's avonds een stuk rijden moet doe ik liever niet.
Dus idd, motorlaarzen aan, schoenen op werk. Mijn overbroek en laarzen zijn allebei GTX, dus waterdicht. Heb in de zomer vaak dunnere sokken mee voor in mn schoenen op werk (is al te warm op kantoor, en dikke sokken rijden net lekkerder). En soms, bij stevige regen en wind, gebeurt het me dat er water tussen jas en broek lekt. Moet er eens op letten waar dit door komt, iets zit er dus niet helemaal goed.
Ik twijfel wel of ik er nog een motor hoodie bij wil, te gebruiken als doorwaaijas in de zomer. Of dat ik dan beter een dedicated doorwaaijasje kan kiezen. Hoodie kan evt gecombineerd worden met een (normaal) windjack, en dat is wel weer fijn als ik ergens heen ga en motorspullen bij de motor wil laten (bijv Schiphol) - ik wil geen natte kleding in de koffers proppen.
Dat samen met full gear (altijd). Doorwaaipak in de zomer, en Gortex pak voor de mindere dagen en wanneer er regen is.
Ook ik heb een paar schoenen standaard op kantoor staan (droge sokken niet, nog nooit nodig gehad
Dat is een behoorlijke route geweest dan! In België is op zondag inderdaad het meeste gewoon echt dicht, alleen bij de populaire hotspots blijft wat open.DrivinUCrazy schreef op maandag 22 juli 2024 @ 10:27:
Mee eens.![]()
Waar ik zelf vaak tegenaan loop in België is het gebrek aan random stops (lees: bankjes) buiten de dorpen. Als ik alleen rijd stop ik het liefste buiten de dorpen in de natuur, ergens met een bankje dat ik ff kan zitten en m'n rug rust kan gunnen. Niet zelden ben ik héél lang aan het zoeken voordat ik eens iets tegenkom. Daarom ook het idee opgedaan om eens zo'n inklapbaar stoeltje te kopen, zo'n Helinox Chair Two lijkt me ideaal, maar wat zijn die krengen achterlijk duur....
Ik vindt trouwens de achteraf weggetjes in België juist vaak niet zo ideaal, zijn vaak juist de wegen die slecht onderhouden zijn.
Ik heb me tijd geleden Gaerne Dakar (enduro stijl) laarzen gekocht. Zijn echt fantastische laarzen. Maar 2 weken terug een paar gewone zwarte leren motorlaarzen (TCX) op de kop getikt op MP, voor de korte ritjes voornamelijk. En ik merk dat met wat warmer weer mijn voorkeur toch uitgaat naar de TCX laarzen.iMars schreef op maandag 22 juli 2024 @ 10:29:
[...]
Dit dus, ik heb gewoon mijn stevige motorlaarzen aan, no-matter waar ik naar toe rij met de moter, zomer of winter. Wat voor mij ook een belangrijke reden is dat mijn onderbenen/enkels beter beschermd zijn. Zeker met zwaardere motoren, als dat op je been valt wil je gewoon bescherming.
Dat samen met full gear (altijd). Doorwaaipak in de zomer, en Gortex pak voor de mindere dagen en wanneer er regen is.
Ook ik heb een paar schoenen standaard op kantoor staan (droge sokken niet, nog nooit nodig gehad)
Qua bescherming snap ik de keuze voor laarzen, maar in de zomer vind ik niets zo lekker als mijn doorwaaischoenen. Ik voel letterlijk de wind tussen mijn tenen en dat is heerlijk verkoelend.iMars schreef op maandag 22 juli 2024 @ 10:29:
[...]
Dit dus, ik heb gewoon mijn stevige motorlaarzen aan, no-matter waar ik naar toe rij met de moter, zomer of winter. Wat voor mij ook een belangrijke reden is dat mijn onderbenen/enkels beter beschermd zijn. Zeker met zwaardere motoren, als dat op je been valt wil je gewoon bescherming.
Ook ik heb een paar schoenen standaard op kantoor staan (droge sokken niet, nog nooit nodig gehad)
Ook qua broek vind ik jeans juist veel lekkerder in de zomer. Ik had ze vroeger van Rev'it, maar die bescherming zat nooit op de juiste plek. Broek zat ook altijd te los of te strak afhankelijk van het model. Nu heb ik John Doe, met verstelbare pockets voor de kniebeschermers waardoor ze ook laag genoeg kunnen. De juiste lengtemaat verkrijgbaar, waarbij de pockets dus ook aangepast zijn in plaats van alleen een stukje broekspijp extra aan de onderkant (28-34 is wel een beetje gekke maat misschien). Deze broek kan ik ook makkelijk de hele dag aan op kantoor. Die Rev'it was dubbellaags en ook veel te warm voor juist de warme zomerdagen.
Zaterdag had mijn vrouw een event in London maar wist niet of ze wel wou (met OV), dus ik stelde voor om met de motor te gaan 
Eerst via Ace Cafe
/f/image/0RaY3QGL6gnq9CPowmmHxmfM.png?f=fotoalbum_large)
Toen bij Bike Shed even hapje eten
Wel leuk als je zelf op terras zit trouwens en er rijd van alles langs
/f/image/NcjX2Lf02vIdx01aQ5Uzje3v.png?f=fotoalbum_large)
Leuke dag gehad maar de Guzzi houd niet van warme dagen in de stad met stop-start verkeer.. bij 2500RPM begon hij behoorlijk te pingen en olie verbruik was ook merkbaar..
Dus gisteren de cat maar uit de uitlaat gesloopt.. hopelijk helpt dat een beetje..
Eerst via Ace Cafe
/f/image/0RaY3QGL6gnq9CPowmmHxmfM.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/NcjX2Lf02vIdx01aQ5Uzje3v.png?f=fotoalbum_large)
Leuke dag gehad maar de Guzzi houd niet van warme dagen in de stad met stop-start verkeer.. bij 2500RPM begon hij behoorlijk te pingen en olie verbruik was ook merkbaar..
Dus gisteren de cat maar uit de uitlaat gesloopt.. hopelijk helpt dat een beetje..
[ Voor 19% gewijzigd door ToolkiT op 22-07-2024 12:02 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
400km.Pyr0_ schreef op maandag 22 juli 2024 @ 10:43:
[...]
Dat is een behoorlijke route geweest dan! In België is op zondag inderdaad het meeste gewoon echt dicht, alleen bij de populaire hotspots blijft wat open.
Waar ik zelf vaak tegenaan loop in België is het gebrek aan random stops (lees: bankjes) buiten de dorpen. Als ik alleen rijd stop ik het liefste buiten de dorpen in de natuur, ergens met een bankje dat ik ff kan zitten en m'n rug rust kan gunnen. Niet zelden ben ik héél lang aan het zoeken voordat ik eens iets tegenkom. Daarom ook het idee opgedaan om eens zo'n inklapbaar stoeltje te kopen, zo'n Helinox Chair Two lijkt me ideaal, maar wat zijn die krengen achterlijk duur....
Ik vindt trouwens de achteraf weggetjes in België juist vaak niet zo ideaal, zijn vaak juist de wegen die slecht onderhouden zijn.
Op de terugweg heb ik op een gegeven moment de route ook afgebroken en wat meer doorgaande wegen en een stukje snelweg toegevoegd. 45 minuten rijtijd er zo van af gehaald, om tenminste nog om 21:00u thuis te zijn.
Die random stops mbt bankjes; klopt deels wel. Ze zijn wel te vinden, maar ik vind het ook niet erg om gewoon lekker in het gras te zitten of even te gaan liggen. Met name in Wallonië kun je dan héél mooie plekjes vinden met prachtige uitzichten.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
https://www.amazon.nl/GUH...ltralichte/dp/B0D4DG7Y4M/Pyr0_ schreef op maandag 22 juli 2024 @ 10:43:
[...]
Daarom ook het idee opgedaan om eens zo'n inklapbaar stoeltje te kopen, zo'n Helinox Chair Two lijkt me ideaal, maar wat zijn die krengen achterlijk duur....
De 'two' staat er ook ergens op
heeft iemand toevallig nog tips voor een goede telefoonhouder voor de motor? Ik heb al jaren een rammount x grip maar is altijd gepruts met de pootjes die dan net de volumeknoppen oid indrukken. heb helaas geen telefoon die geschikt is voor SP-connect of quadlock systemen (en een sticker vertrouw ik niet zo)
ik heb uit nood anderhalf lang offroad gereden met een quadlock sticker, vastgeplakt op een oud aliexpress hoesje, bleef keurig zittensquashedraven schreef op maandag 22 juli 2024 @ 11:53:
heeft iemand toevallig nog tips voor een goede telefoonhouder voor de motor? Ik heb al jaren een rammount x grip maar is altijd gepruts met de pootjes die dan net de volumeknoppen oid indrukken. heb helaas geen telefoon die geschikt is voor SP-connect of quadlock systemen (en een sticker vertrouw ik niet zo)
Voordat ik over ging op quadlock, had ik een Ultimate Addons waterdicht hoesje. Werkte heel goed.squashedraven schreef op maandag 22 juli 2024 @ 11:53:
Heb de cover nog wel liggen mocht je interesse hebben. Kan direct gemonteerd worden op een ram kogel.
The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future
SP Connect universal case
https://sp-connect.nl/pro...=r&variant=40315885486189
Al zou ik zelf ook voor zo'n sticker op m'n case gaan, want het mooie van SP Connect & Quadlock is juist dat je de telefoon heel snel van de motor afhaalt en er weer opzet, zonder te klooien met het hoesje.
Al zou ik zelf ook voor zo'n sticker op m'n case gaan, want het mooie van SP Connect & Quadlock is juist dat je de telefoon heel snel van de motor afhaalt en er weer opzet, zonder te klooien met het hoesje.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life
Ik gebruik deze. Niet zo snel als een SP2, maar werkt goed. Mooi aluminium, en stevig en ene fractie van het geld.squashedraven schreef op maandag 22 juli 2024 @ 11:53:
Het wisselen van portret naar landschap heeft wel ene schroevendraaier nodig, maar anders dan dat.
Wissel deze tussen de motor en bakfiets, letterlijk in een minuut gewisseld.
https://www.gsmpunt.nl/ho...nu747U-qy6dxoC6hUQAvD_BwE
Deze is ook prima.Pyr0_ schreef op maandag 22 juli 2024 @ 10:43:
[...]
Daarom ook het idee opgedaan om eens zo'n inklapbaar stoeltje te kopen, zo'n Helinox Chair Two lijkt me ideaal, maar wat zijn die krengen achterlijk duur....
:strip_exif()/f/image/exkslzQGtbaYTYHVjTtYqun5.jpg?f=fotoalbum_large)
Paste ook prima in een minimale camping setup, verpakt klein, licht genoeg voor op de motor en tot nu toe prima stevig.
edit: ik ben 1,82 en 80 kilo, fyi. Flex als je zit is er wel een beetje, maar gezien de prijs en de eigenschappen goed genoeg.
[ Voor 6% gewijzigd door nehal3m op 22-07-2024 12:31 ]
Was vorige week in de aanbieding bij bever.Pyr0_ schreef op maandag 22 juli 2024 @ 10:43:
[...]
[...]
Let wel op dat je de namaak units test, ik heb er een hoop gezien maar bijna allemaal zijn ze erg zwak en swing je heen en weer door de montage.
Zon sticker van Quadlock kun je er gerust op plakken. Had er 1 op mijn reserve telefoon (want hoesjes waren toen even niet op voorraad), ik wilde die er af halen, dus fohn er op. Nou dat zat zo vast dat ik de naad tussen scherm en achterkant van de telefoon open trok.squashedraven schreef op maandag 22 juli 2024 @ 11:53:
zeker, zeker
Die heb ik ook, ben iets zwaarder dan jou en hij houd dat primanehal3m schreef op maandag 22 juli 2024 @ 12:28:
[...]
Deze is ook prima.
[Afbeelding]
Paste ook prima in een minimale camping setup, verpakt klein, licht genoeg voor op de motor en tot nu toe prima stevig.
edit: ik ben 1,82 en 80 kilo, fyi. Flex als je zit is er wel een beetje, maar gezien de prijs en de eigenschappen goed genoeg.
Deze zal ik dan eerst echt moeten proberen. Wat werk om hem erop te krijgen is geen probleem maar ook hier zit ik dan weer te klooien met de locatie van de volume en ontgrendelknoppen welke vlak boven elkaar zitten aan de zijkant_Apache_ schreef op maandag 22 juli 2024 @ 12:26:
[...]
Ik gebruik deze. Niet zo snel als een SP2, maar werkt goed. Mooi aluminium, en stevig en ene fractie van het geld.
Het wisselen van portret naar landschap heeft wel ene schroevendraaier nodig, maar anders dan dat.
Wissel deze tussen de motor en bakfiets, letterlijk in een minuut gewisseld.
https://www.gsmpunt.nl/ho...nu747U-qy6dxoC6hUQAvD_BwE
plakt zo'n sticker dan een beetje goed op een siliconen hoesje? (het type wat Xiaomi levert bij de telefoons)_Sunnyboy_ schreef op maandag 22 juli 2024 @ 12:09:
SP Connect universal case
ik heb superglue gebruikt om de quad lock clone aan mijn rubberised telefoon te plakken.. blijft goed zitten..squashedraven schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:12:
[...]
plakt zo'n sticker dan een beetje goed op een siliconen hoesje? (het type wat Xiaomi levert bij de telefoons)
Vermoed dat dat bij zo'n siliconen hoesje ook wel werkt
Eigenlijk heb ik geen problemen ervaren. Je draait de klem aan de onderste helft van je telefoon vast, dus knoppen zitten niet in de weg.squashedraven schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:12:
[...]
Deze zal ik dan eerst echt moeten proberen. Wat werk om hem erop te krijgen is geen probleem maar ook hier zit ik dan weer te klooien met de locatie van de volume en ontgrendelknoppen welke vlak boven elkaar zitten aan de zijkant
Ik zal wel eens gaan testen met zo'n stickertje dan (of een nieuwe telefoon kopen waar wel een hoesje voor is) en anders inderdaad zo'n klem zoals @_Apache_ voorstelde. Nu alleen nog wachten tot Ali het beugeltje voor aan het ruitje heeft opgestuurd. Het stuur zit al vol met GPS alleen
Een anderhalf WAT? Jaar? Dag? Uur? Kilometer? Ik hoop op 't laatste ..Nico95 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 12:01:
[...]
ik heb uit nood anderhalf lang offroad gereden met een quadlock sticker, vastgeplakt op een oud aliexpress hoesje, bleef keurig zitten
Stel nou dat ik hypothetisch (
) gezien op zoek zou zijn naar een vervanger voor mijn Tiger 900.
Waarbij het ding voor flink deel woon/werk verkeer doet (85km enkel, 2x per week, dus qua comfort wil ik eigenlijk niet inleveren op wat ik nu heb), en verder voor plezierritjes en vakantie. Maar ik de optie eigenlijk wel open wil houden om er ook eens een zandpad mee te pakken.
Daarnaast zou het fijn zijn als de onderhoudsinterval iets hoger ligt dan die van mijn Tiger (die mag elke 10K op bezoek bij de dealer).
Zelf al wel beetje rondgekeken, maar er is best wel een heleboel leuks te koop
Motoren die ik voor nu zelf voorzichtig op een kladblaadje heb geschreven
Honda NT1100 (is denk ik alleen on-road geschikt?)
Honda Africa Twin (zowel on als offroad volgens mij zeer geschikt, maar wel behoorlijk prijzig)
Suzuki V-Strom 1050 (erg interessant, maar vergeleken met wat ik heb wel aardig zwaar)
KTM 890 Adventure (weet ik heel weinig van af eigenlijk)
BMW F900GS(A) (Volgens mij ook erg interessant, maar BMW, dus aardig aan de prijs)
Ben niet perse opzoek naar iets nieuws, jong tweedehands is ook prima (max 2 jaar, en max 10K km)
Iemand nog suggesties waar ik zeker een blik op moet gaan werpen?
Waarbij het ding voor flink deel woon/werk verkeer doet (85km enkel, 2x per week, dus qua comfort wil ik eigenlijk niet inleveren op wat ik nu heb), en verder voor plezierritjes en vakantie. Maar ik de optie eigenlijk wel open wil houden om er ook eens een zandpad mee te pakken.
Daarnaast zou het fijn zijn als de onderhoudsinterval iets hoger ligt dan die van mijn Tiger (die mag elke 10K op bezoek bij de dealer).
Honda Africa Twin (zowel on als offroad volgens mij zeer geschikt, maar wel behoorlijk prijzig)
Suzuki V-Strom 1050 (erg interessant, maar vergeleken met wat ik heb wel aardig zwaar)
BMW F900GS(A) (Volgens mij ook erg interessant, maar BMW, dus aardig aan de prijs)
Ben niet perse opzoek naar iets nieuws, jong tweedehands is ook prima (max 2 jaar, en max 10K km)
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik zou bij de Tiger blijven, maar afscheid nemen van de dealer maar een goedkoper adres (maar wel goed) voor onderhoud zoeken.
Blomminator schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:52:
[...]
Een anderhalf WAT? Jaar? Dag? Uur? Kilometer? Ik hoop op 't laatste ..

Yamaha Tracer 9?BM schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:28:
Stel nou dat ik hypothetisch () gezien op zoek zou zijn naar een vervanger voor mijn Tiger 900.
Dit, interval van 10k is wel het hoogste wat ik doorgaans zie. Dan heb je alleen nog de prijs omlaag te brengen, daar is nog wel wat ruimte in.DrivinUCrazy schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:32:
Ik zou bij de Tiger blijven, maar afscheid nemen van de dealer maar een goedkoper adres (maar wel goed) voor onderhoud zoeken.
Er zijn een aantal redenen waarom ik op zoek ben naar wat anders, en dat is niet perse iets wat met goedkoper onderhoud gefixt kan worden. Maar ik besef me terdege dat de Tiger ontzettend veel boxjes aftikt in wat ik zoek. Dat maakt de zoektocht ook wat lastigerDrivinUCrazy schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:32:
Hmmz, die had ik eigenlijk afgeschoten vanwege dat vreselijke gesplitste dashboard, maar zo te zien hebben ze er bij de T9 GT+ wel een normaal dashboard op weten te plakken. Eens kijken hoe die in het plaatje past
Mijn 'wensenlijst' was nog wel wat langer, maar het moet wel realistisch blijven. Eigenlijk wilde ook een motor die minder weegt dan de Tiger, en geen ketting meer heeft, maar ik besef me dat ik 'm dan waarschijnlijk zelf moet gaan bouwen_Apache_ schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:55:
[...]
Dit, interval van 10k is wel het hoogste wat ik doorgaans zie. Dan heb je alleen nog de prijs omlaag te brengen, daar is nog wel wat ruimte in.
[ Voor 22% gewijzigd door BM op 22-07-2024 14:57 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Tsja, de interval op mijn Zero is ook 10k km, maar een grote beurt was 60 euro. Dus dat loopt wel los.BM schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:56:
[...]
Mijn 'wensenlijst' was nog wel wat langer, maar het moet wel realistisch blijven. Eigenlijk wilde ook een motor die minder weegt dan de Tiger, en geen ketting meer heeft, maar ik besef me dat ik 'm dan waarschijnlijk zelf moet gaan bouwen
Riem, Cardan, opzich nog best wat opties, maar ga je hte budget knijpen dat het wordt het bijna onmogelijk.
Hehe altijd afgevraagd waar je dan naar toe gaat met je motor. Dit is wel echt een briljant concept. Een kleine runway voor de bezoekers. Een moment of shine voor de berijder en weer wat leuks te zien voor de aanschouwers.ToolkiT schreef op maandag 22 juli 2024 @ 11:08:
Zaterdag had mijn vrouw een event in London maar wist niet of ze wel wou (met OV), dus ik stelde voor om met de motor te gaan
Eerst via Ace Cafe
[Afbeelding]
[YouTube: London Bike Shed 20 July 2024]
[Afbeelding]
Héél eerlijk: ik ben heel tevreden over de Tracer 9 en kan er alles mee wat ik wens. (Ik heb de GT met gesplitst dashboard, niet de GT+)
Dit is gewoon 1:1 vergelijkbaar met een Tiger 900, of een F900XR. Kleine nuance-verschillen natuurlijk, maar verder vrijwel gelijk. Dan heb je de Suzuki GSXS1000GX
nog, die wel meer vermogen heeft en in het bereik van de S1000XR uit komt.
Van al deze motoren, is de Tiger het meest geschikt voor een zandpaadje.
Interval van de Tracer is ook gewoon 10k.
Enige alternatief die écht een upgrade is, zou een Multistrada zijn. Maar daar zou ik écht niet mee van het asfalt af gaan.
Ik zal het zo zeggen: zou ik een alternatief zoeken voor de Tracer 9, dan kom ik uit bij een Tiger 900/1200, of een Africa Twin. (De Suzuki GX zit ik niet lekker op)
Dit is gewoon 1:1 vergelijkbaar met een Tiger 900, of een F900XR. Kleine nuance-verschillen natuurlijk, maar verder vrijwel gelijk. Dan heb je de Suzuki GSXS1000GX
Van al deze motoren, is de Tiger het meest geschikt voor een zandpaadje.
Interval van de Tracer is ook gewoon 10k.
Enige alternatief die écht een upgrade is, zou een Multistrada zijn. Maar daar zou ik écht niet mee van het asfalt af gaan.
Ik zal het zo zeggen: zou ik een alternatief zoeken voor de Tracer 9, dan kom ik uit bij een Tiger 900/1200, of een Africa Twin. (De Suzuki GX zit ik niet lekker op)
Moto Guzzi V85 TTBM schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:56:
[...]
Mijn 'wensenlijst' was nog wel wat langer, maar het moet wel realistisch blijven. Eigenlijk wilde ook een motor die minder weegt dan de Tiger, en geen ketting meer heeft, maar ik besef me dat ik 'm dan waarschijnlijk zelf moet gaan bouwen
of de V100 of Stelvio natuurlijk
Hij wilde af en toe nog een offroad paadje meepakken. Dus V100 valt dan af. De Stelvio is een flink stuk zwaarder, en hij vond de 1050 al te zwaar.
Dan blijft er idd niet veel over met shaft drive.. dit was ook een van de redenen dat ik bij Guzzi uitkwam trouwens_eLMo_ schreef op maandag 22 juli 2024 @ 15:35:
[...]
Hij wilde af en toe nog een offroad paadje meepakken. Dus V100 valt dan af. De Stelvio is een flink stuk zwaarder, en hij vond de 1050 al te zwaar.
Vro geboekt, heb er zin in!
Dit keer VRO 2,heb al eens eerder een Vro bochten gedaan.
Dit keer VRO 2,heb al eens eerder een Vro bochten gedaan.
Ik zou zelf ipv de 890 adventure de Norden 901 proefrijden. Gewoon een standaard uitvoering is al behoorlijk offroad capable, sowieso meer dan de 890 idg en imo en stuk comfortabeler nog. Standaard uitvoering gebruikt of sterk in prijs gereduceerd kopen, anders de expedition uitvoering pakken. De meerprijs tov de standaard uitvoering is het dubbel en dwars waard.BM schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:28:
Stel nou dat ik hypothetisch () gezien op zoek zou zijn naar een vervanger voor mijn Tiger 900.
@squashedraven Ik had zo'n quadlock sticker op een Spigen hoesje, sticker bleef zitten alleen kwam het hoesje na een tijdje uit elkaar. De rand en backplate waren losse/verschillende materialen. Zou dus wel een hoesje uit één geheel pakken.
Awesome
Ik gebruik deze Lamicall: https://lamicallshop.com/...mount-with-dual-vibrationsquashedraven schreef op maandag 22 juli 2024 @ 11:53:
heeft iemand toevallig nog tips voor een goede telefoonhouder voor de motor?
Telefoon erin en uit gaat snel, kan eigen hoesje gebruiken, landscape en portrait wissel kan binnen seconden zonder tools, veel mounting opties en er zit een antivibratie systeem in (zou beter moeten zijn voor OIS lensen in teelfooncameras).
Bij De Wit in Schijndel hebben ze een vergelijkbaar stoeltje van Bardani. Scheelt toch weer 40 EUR.Pyr0_ schreef op maandag 22 juli 2024 @ 10:43:
[...]
[...]
Ik heb me tijd geleden Gaerne Dakar (enduro stijl) laarzen gekocht. Zijn echt fantastische laarzen. Maar 2 weken terug een paar gewone zwarte leren motorlaarzen (TCX) op de kop getikt op MP, voor de korte ritjes voornamelijk. En ik merk dat met wat warmer weer mijn voorkeur toch uitgaat naar de TCX laarzen.
[ Voor 6% gewijzigd door Joris748 op 22-07-2024 16:41 ]
Voor goedkoper onderhoud zou ik zelf wegblijven van KTM en consorten, hele toffe en fijne fietsen maar niet echt goedkoop qua onderhoud.A13X schreef op maandag 22 juli 2024 @ 15:52:
[...]
Ik zou zelf ipv de 890 adventure de Norden 901 proefrijden. Gewoon een standaard uitvoering is al behoorlijk offroad capable, sowieso meer dan de 890 idg en imo en stuk comfortabeler nog. Standaard uitvoering gebruikt of sterk in prijs gereduceerd kopen, anders de expedition uitvoering pakken. De meerprijs tov de standaard uitvoering is het dubbel en dwars waard.
@squashedraven Ik had zo'n quadlock sticker op een Spigen hoesje, sticker bleef zitten alleen kwam het hoesje na een tijdje uit elkaar. De rand en backplate waren losse/verschillende materialen. Zou dus wel een hoesje uit één geheel pakken.
Bij Lidl hadden ze er laatst een voor €25 ofzo, prima ding. Scheelt nog meer geld.Joris748 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:39:
[...]
Bij De Wit in Schijndel hebben ze een vergelijkbaar stoeltje van Bardani. Scheelt toch weer 40 EUR.
FTFYkneusteun schreef op maandag 22 juli 2024 @ 17:06:
[...]
Voor goedkoop zou ik zelf wegblijven van KTM en consorten, hele toffe en fijne fietsen maar niet echt goedkoop.
Awesome
1 antwoord: 1250 gs adventureBM schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:56:
[...]
Er zijn een aantal redenen waarom ik op zoek ben naar wat anders, en dat is niet perse iets wat met goedkoper onderhoud gefixt kan worden. Maar ik besef me terdege dat de Tiger ontzettend veel boxjes aftikt in wat ik zoek. Dat maakt de zoektocht ook wat lastiger
[...]
Hmmz, die had ik eigenlijk afgeschoten vanwege dat vreselijke gesplitste dashboard, maar zo te zien hebben ze er bij de T9 GT+ wel een normaal dashboard op weten te plakken. Eens kijken hoe die in het plaatje past
[...]
kost wel redelijk wat
Had grote beurt (premium selection model met 20k km erop uit 2021) en was 838€ waarbij ze niets vonden.... banden waren in januari al gedaan....
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Mijn 1250GS non-A was €611 voor de grote beurt (20.000km). En dat is dus idd zonder slijtage onderdelen zoals remblokken/banden.Lord_T schreef op maandag 22 juli 2024 @ 18:21:
[...]
1 antwoord: 1250 gs adventure
kost wel redelijk wat![]()
Had grote beurt (premium selection model met 20k km erop uit 2021) en was 838€ waarbij ze niets vonden.... banden waren in januari al gedaan....
Grote beurt bij mijn 990 was meer dan 2k 🫣
Oh deze ziet er wel heel interessant uit. Denk dat ik deze eens ga proberenCard Nox schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:32:
[...]
Ik gebruik deze Lamicall: https://lamicallshop.com/...mount-with-dual-vibration
Telefoon erin en uit gaat snel, kan eigen hoesje gebruiken, landscape en portrait wissel kan binnen seconden zonder tools, veel mounting opties en er zit een antivibratie systeem in (zou beter moeten zijn voor OIS lensen in teelfooncameras).
Enkele weken terug de 24k beurt laten doen. In totaal was het iets meer als € 1000,-. Hierbij zaten wel 2 nieuwe banden en de velgen zijn extern opnieuw gericht en de spaken gecontroleerd.
Misschien toch maar overstappen op een Japanner in plaats van met Duitsers bevriend blijven.
Misschien toch maar overstappen op een Japanner in plaats van met Duitsers bevriend blijven.
Banden en richten zal ongeveer hetzelfde kosten bij een Japanse motorjeroenathome schreef op maandag 22 juli 2024 @ 19:43:
Enkele weken terug de 24k beurt laten doen. In totaal was het iets meer als € 1000,-. Hierbij zaten wel 2 nieuwe banden en de velgen zijn extern opnieuw gericht en de spaken gecontroleerd.
Ik had het niet expliciet vermeld maar ik ben er tevreden mee in ieder geval 👌squashedraven schreef op maandag 22 juli 2024 @ 19:43:
[...]
Oh deze ziet er wel heel interessant uit. Denk dat ik deze eens ga proberen
:strip_exif()/f/image/xLEFXNsOHA9S4YQWosswwEP6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4VPPkQ4hG4Bm0Fts4eJxihhi.jpg?f=fotoalbum_large)
Hij lijkt veel op eentje van Ali die ik al een paar duizend kilometer op het stuur heb zitten.squashedraven schreef op maandag 22 juli 2024 @ 19:43:
[...]
Oh deze ziet er wel heel interessant uit. Denk dat ik deze eens ga proberen
Zowel met een s20fe als een s23 geen problemen.
Je kunt daarbij gewoon een eigen hoesje om de telefoon houden.
Ik ben er blij mee
Dit kan ik beamen. Zolang je de stappen en eisen volgt op welke ondergronden je de sticker plakt, is het zo muurvast als wat. Heb een hoesje gekocht op ali met een aluminium/metalen ondergrond en dit hoesje gebruik ik al twee jaar icm de Quad Lock sticker op de motor. Nog nooit problemen gehad.ozzynator schreef op maandag 22 juli 2024 @ 12:49:
[...]
Zon sticker van Quadlock kun je er gerust op plakken. Had er 1 op mijn reserve telefoon (want hoesjes waren toen even niet op voorraad), ik wilde die er af halen, dus fohn er op. Nou dat zat zo vast dat ik de naad tussen scherm en achterkant van de telefoon open trok.
Overstappen van de fijnste 3-cilinder naar alleen maar 2-cilinders? Lekker bij de Triumph blijven.BM schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:28:
Je kunt nog kijken naar een MV Agusta Turismo Veloce
Ikzelf ben van een Tiger 1050 overgestapt naar een Triumph Explorer. Het blok blijft toch wel fantastisch!
Daarna naar de S1000XR omdat ik ooit de fout heb gemaakt om daarop te stappen en meteen verkocht was. Dit heeft vooral te maken met het stuurwiel gedeelte en het achterlijke vermogen. Maar zo fijn als de 3-cilinder rijdt hij niet. Alleen jakkerend in de bergen..
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Wat is er mis met twee cylindersBvZwolle schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 14:09:
[...]
Overstappen van de fijnste 3-cilinder naar alleen maar 2-cilinders? Lekker bij de Triumph blijven.
Je kunt nog kijken naar een MV Agusta Turismo VeloceOver smaak valt natuurlijk te twisten.
Ikzelf ben van een Tiger 1050 overgestapt naar een Triumph Explorer. Het blok blijft toch wel fantastisch!
Daarna naar de S1000XR omdat ik ooit de fout heb gemaakt om daarop te stappen en meteen verkocht was. Dit heeft vooral te maken met het stuurwiel gedeelte en het achterlijke vermogen. Maar zo fijn als de 3-cilinder rijdt hij niet. Alleen jakkerend in de bergen..![]()
YouTube: Lekker vlot naar beneden (22-05-2024)
* HTT-Thalan aait zijn twee p-twins
Niks en kan niet tippen aan een 3-cilinderHTT-Thalan schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 14:15:
[...]
Wat is er mis met twee cylinders.
* HTT-Thalan aait zijn twee p-twins
.
Da's net als met zijn 3'en naar een pretpark of restaurant gaan... het past altijd beter met 2 of 4 personen
Dit topic is gesloten.