Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.276 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sobbereng
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:15
Pyr0_ schreef op maandag 15 juli 2024 @ 20:45:
[...]

Mijn zadel is ook nodig aan een upgrade toe, was al met een schuin oog aan het kijken naar een top-sellerie zadel. Na zo'n dagje in het zadel als vandaag heb ik echt een houten kont.. Binnenkort maar eens de knoop doorhakken.
Ik heb het zadel van de dl1000 erop liggen waarmee ik het, zonder training, gemakkelijk 1 dag uithou (geen ervaring met langer). Een goedkope optie. Dat zadel van de 650 met de mega kuil erin is imho dikke bullshit, enkel geschikt voor de < 1,65 meter rijders onder ons.

Ik zit eveneens vast aan de airflow, de 1st gen vstrom is helaas een turbulentiemachine, met wind die vooral langs onder komt. Op stromtrooper kan je wat geknutsel vinden, maar ‘t is ook een kwestie van aanvaarden.

Dat gezegd zijnde, als ik na de baby en verbouwing nog tijd en geld heb… de Norden 901 met het grotere scherm met gat in was heerlijk vloeiend op vakantie, met enkel turbulentie op de schouders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppassie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:11
s020506 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 08:11:
[...]

Moet het per se dicht voor 2 weken?
Ja, het geluid wat eruit komt is letterlijk oorverdovend. Zo voel ik me erg asociaal :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Ik heb eens een paar maanden met een Magna waarvan de dempers volledig van de uitlaatbochten waren losgerot woon-werk gereden. Echt aso inderdaad, ik zou het niet aanraden.

Ik had die Magna voor woon-werk nodig omdat mijn eigen motor in puin lag en we die aan het opknappen waren. Geen budget, 500 euro bij elkaar geharkt voor de Magna, etc.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Boudewijn schreef op maandag 15 juli 2024 @ 17:26:
Vandaag mijn RPHA91 binnen gehad en heb mijn RPHA90 nog niet weggegooid.
Je merkt wel een stuk meer stevigheid en de stukken die over je wangen zitten komen een stuk verder naar voren. Ook lijkt de boel inderdaad wel beter te dempen dan bij het oude model.

De helm was al gepast en daarna bij MKC moto besteld (daar ook gepast). Nu nog wachten op mijn motor laten herstellen en dan kunnen we hem testen.
Een nieuwe helm zal altijd strakker zitten dan je oude helm. Wil je de echte verschillen merken zul je van beide types een nieuw exemplaar moeten testen ;)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
iMars schreef op maandag 15 juli 2024 @ 17:16:
[...]

Heb het even op de bon opgezocht: gasket rubber 2,5"x21" ... mijn aanname is dus ja :)
Het is inderdaad de 21" spaakwiel. Nieuwe originele kost 790 (slik :| )

Eerst maar even afwachten of de seal voldoende is dan dan op mn gemak verder kijken...

Edit: de #2 is wat ze vervangen hebben... ze zien luchtbelletjes ontsnappen tussen de buitenband en velg, bij nummer 4 zeg maar...
Pfoe 790 voor een nieuw spaakwiel! Ik ben naar Bakker (link hieronder) gegaan, daar heb ik destijds een 21" Excel velg op mn KTM Adv laten leggen. Ik weet niet meer wat het kostte maar zeker geen 790 euro.
https://bakkerframes.com/

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

VidaR-9 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 22:29:
[...]

Lekker. Heb je die pas? Wat verbruikt zoiets nou?
Gister was mn eerste tankje leeg: 423.7km op 22.96l, dus 18.5km/l. Dit was een mix van sportief dijkjes rijden en saai woon-werk. Erg schappelijk dus, en had nog een kleine 40km range over. :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:09

jeroenathome

Een regel tekst

@ppassie Zou een stukje aluminiumfolie werken?
Ik vraag mij af of je met tape geen last krijgt van achtergebleven lijmresten als je de pakking wilt monteren.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:40

charrel

Cortisol4life..

iMars schreef op maandag 15 juli 2024 @ 18:00:
[...]

Ja daar zit ik ook aan te denken,... maar gekocht bij dealer (140km rijden) en banden bij Goedhart (24km rijden) laten vervangen...

Even langs rijden met een band die nu geen spanning houdt is even geen optie...
Binnenband erin zetten en langsrijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ppassie schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 07:57:
Recent de uitlaatdemper van mijn Kawasaki ER6N losgehaald. Echter de pakkingsbus van grafiet is kapot en daarom niet meer te gebruiken. Ik heb een nieuwe besteld bij de lokale motorzaak, maar het kan nog wel even duren voordat deze binnen is volgens de verkoper. Nu wil ik dit tijdelijk dichtmaken zodat ik toch kan rijden. Het hoeft maar een week of 2 het uit te houden.

Ik zat te denken aan reparatiepasta voor uitlaten, maar wellicht dat jullie een beter idee hebben. De demper heeft een binnendiameter van 47mm en de pijp waar deze op moet 43mm. Er moet dus 2mm afgedicht worden rondom.

Tips?
Bij de ER6/Versys650 is de aansluiting van downpipes naar muffler een bekend probleem..
De mijne was ook onder garantie vervangen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 10:09

BM

Moderator Spielerij
GSX-MAN schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 13:28:
@BM deze heb ik gedaan: https://www.allroad-events.nl/privetraining-allroad

één op één, wat ik zelf wel een pré vond omdat ik er echt niks van kon.
Thanks voor de suggestie, aanstaande vrijdag ga ik een dagje met Elles op pad. Ben erg benieuwd. Erg veel zin in, maar vind het ook wel beetje spannend :+

[ Voor 7% gewijzigd door BM op 16-07-2024 11:05 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

BM schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 11:05:
[...]

Thanks voor de suggestie, aanstaande vrijdag ga ik een dagje met Elles op pad. Ben erg benieuwd. Erg veel zin in, maar vind het ook wel beetje spannend :+
Ik vond het meer dan een beetje spannend. Na de eerste kilometer zandpad wilde ik eigenlijk al stoppen. De GS was ermee gestopt door iets kleins, Elles was even heen en weer naar huis om een soldeerbout te halen en ik stond de rit tot dan te overdenken. Ik hou van grip en controle, en die had ik helemaal niet, dus leek stoppen en maken dat ik weer op mijn Tiger naar huis kwam mij de beste optie. Gelukkig heb ik dat niet gedaan, want ik heb een topdag gehad daarna.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lM9HZvxg6c1PCLaIt-sLwZcQ6O4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r43NSgx21Ni6EHZmehciZWxi.jpg?f=fotoalbum_large

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:05
Vrijdag schreef op maandag 15 juli 2024 @ 21:33:
[...]

Anders misschien even contact opnemen met Tijger Leathers. Misschien hebben die een goedkopere oplossing. Is bij mij hier om de hoek. Ik dacht eerst dat het een fetishkleding winkel was, maar ze doen nog veel meer lederpret ;)
sobbereng schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 08:34:
[...]

Ik heb het zadel van de dl1000 erop liggen waarmee ik het, zonder training, gemakkelijk 1 dag uithou (geen ervaring met langer). Een goedkope optie. Dat zadel van de 650 met de mega kuil erin is imho dikke bullshit, enkel geschikt voor de < 1,65 meter rijders onder ons.

Ik zit eveneens vast aan de airflow, de 1st gen vstrom is helaas een turbulentiemachine, met wind die vooral langs onder komt. Op stromtrooper kan je wat geknutsel vinden, maar ‘t is ook een kwestie van aanvaarden.

Dat gezegd zijnde, als ik na de baby en verbouwing nog tijd en geld heb… de Norden 901 met het grotere scherm met gat in was heerlijk vloeiend op vakantie, met enkel turbulentie op de schouders.
Thanks voor de tips! Tijger Leathers ligt dan misschien wel voor jou om de hoek, maar niet bepaald voor mij. 230km enkele reis...

Ik ga eens kijken voor een DL1000 zadel, dit kan misschien wel eens de gouden tip zijn! Staat er 1 op MP, helaas al op gereserveerd en geen reactie van de verkoper...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:10
Pyr0_ schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:08:
[...]

[...]

Thanks voor de tips! Tijger Leathers ligt dan misschien wel voor jou om de hoek, maar niet bepaald voor mij. 230km enkele reis...
In Brunssum zit Schepers motoren, die doet ook custom zadels maken. Misschien kan die je helpen.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-09 22:37
verkeerd topic

[ Voor 91% gewijzigd door TweakerVincent op 16-07-2024 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:51

steveman

Comfortabel ten onder

https://www.marktplaats.n...2005-met-diverse-upgrades

lol, m'n ouwe cbr staat ook te koop, probeert ff 1500 euro winst te pakken XD

Mijn rullen zitten nog wel op de banden :+

En zo te zien heeft ie de sporen van een valpartij in een grindbak (een vorige eigenaar) weggeverfd.

[ Voor 55% gewijzigd door steveman op 16-07-2024 21:51 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
steveman schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 21:47:
https://www.marktplaats.n...2005-met-diverse-upgrades

lol, m'n ouwe cbr staat ook te koop, probeert ff 1500 euro winst te pakken XD

Mijn rullen zitten nog wel op de banden :+

En zo te zien heeft ie de sporen van een valpartij in een grindbak (een vorige eigenaar) weggeverfd.
En de uitlaat staat los te koop? :+

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VqWGYOtIj2sEi5Sap8G54udrakM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EdbTRSlyIdnbCgQZyhVlSzGv.jpg?f=fotoalbum_large

En bij mijn laatste stop aangekomen. Morgen weer richting huis. Kost iets meer tijd dan ik had verwacht. Of ik moet minder lang buurten met de mensen die ik tegenkom. Of meer km’s maken op een dag. Al vind ik 250 perfect als je alleen binnendoor rijdt en op diverse plekken stopt.
Maar… het is een super leuk route om te rijden. We wonen op een potverdikkie mooi stukje aarde.

Het laatste stukje kust doe ik wel een andere keer.

Misschien pak ik ooit de gehele grens mee en ga ik weer naar boven toe.

Nu douchen en kijken waar ik het gezellig is op de boulevard om daar even een pilsje te drinken.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

@streamnl Ik ben het met jou eens dat 250 tot 300 km per dag een mooie afstand is als je de snelweg vermijd. 2 weken terug met de motorclub een weekend richting Luxemburg. Alleen de heen- en terugreis was ~450 km. De meesten vonden dat te lang terwijl het eerste stuk via de snelweg ging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:07

botoo

💀 too old to die young

Oliedrukmetertje aangeschaft, kan geen kwaad om de druk een beetje in de gaten te houden.
Twincam mag:
44-50 psi bij een koude motor
30-38 bij een warme motor en 80+ km/u
<10- psi stationair

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6IESbar-05U9xJ3FR9KgnuCUpug=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XefMqYSbSPnsdzb1aUz01RhS.jpg?f=user_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:27
https://www.marktplaats.n...m-teller-bj-1989-600-euro

@GSX-MAN

Voordelige schreeuwerd :P. Kek kleurtje ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 21-09 10:01
hahahah nice lekker 17duizend toeren maken
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Laatst online: 06:55
Ik heb 1x op een cb1 gereden, en vond hem nog ongemakkelijker zitten dan de R6.

Maar leuk smijt spul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:47
Loop weer tig pagina's achter maar @ibothead wat komt ervoor terug ?

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
harley schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 21:59:
Loop weer tig pagina's achter maar @ibothead wat komt ervoor terug ?
Eerst maar eens de tracer verkopen en dan opzoek naar weer een street triple!

Zit wel te twijfelen aan een 2012 model r of 2020rs ?
:X

Vond de street nog de fijnste motor eigenlijk van allemaal!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Vet ding, mooie kleur, goede prijs. Zou het bijna doen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 20:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Die moet je gelijk gaan halen... Zelfs als je hem sloopt verdien je erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
GSX-MAN schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 22:10:
[...]

Dat ging ook door mijn gedachte. Voor de geld is het waarschijnlijk een hoop pret. En geen zorgen om zuinig op te zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 14:53
GSX-MAN schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 22:10:
[...]

Koop dan! :o :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ik heb even andere zorgen, nu niet het moment en zo. Maar @Blomminator is nog motorloos. >:)

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
GSX-MAN schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 08:52:
[...]

Ik heb even andere zorgen, nu niet het moment en zo. Maar @Blomminator is nog motorloos. >:)
Dan is het niet anders, er moet worden gekocht :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
flowiej schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 08:57:
[...]

Dan is het niet anders, er moet worden gekocht :+
Ik ben niet onwillig om hier mijn hand over het hart te strijken. Maar dan moet ik wél even horen.. ik ben een oude ziel (zie eerdere posts) en wil vooral op zondag lekker relaxt touren. Over de dijk en koffie leuten @ mams, naar de gym (hahaha, oké, naar de snackbar), en - incidenteel - naar werk (130km heen/130km terug), etc.

Is dit een beetje comfortabel zitten/zithouding (ik ben 1.87) en een beetje relaxt rijden?
Ik heb geen garage en winterstalling is schaars in LillyTown. Dus ze zal ook vooral buiten slapen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
Blomminator schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:14:
[...]

Ik ben niet onwillig om hier mijn hand over het hart te strijken. Maar dan moet ik wél even horen.. ik ben een oude ziel (zie eerdere posts) en wil vooral op zondag lekker relaxt touren. Over de dijk en koffie leuten @ mams, naar de gym (hahaha, oké, naar de snackbar), en - incidenteel - naar werk (130km heen/130km terug), etc.

Is dit een beetje comfortabel zitten/zithouding (ik ben 1.87) en een beetje relaxt rijden?
Ik heb geen garage en winterstalling is schaars in LillyTown. Dus ze zal ook vooral buiten slapen..
Bij motorrijden hoort een beetje afzien, onderdeel van het charme :+

In alle eerlijkheid, ik zou niet gelukkig worden van het woon-werk wat jij beschrijft op zo'n machine. Zou eerder in jouw geval kijken een mooie Guzzi 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Klinkt alsof je meer plezier gaat halen uit een R1200RT, K1600GT(L), of zelfs Goldwing. Lekker relaxed rijden kan daar prima mee, koffers erop voor de sportspullen (of snacks) en als je ergens op bezoek bent kan je je helm en andere gear in de koffers bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

[...]

Een CB1 is meer een schreeuwende ADHD-er, gok ik.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
GSX-MAN schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:29:
[...]

Een CB1 is meer een schreeuwende ADHD-er, gok ik.
Kijk, ik hardloop al met jou. 1 schreeuwende ADHD-er in mijn leven is al teveel genoeg.

Ik ga mijn Enfield binnenkort maar proefrijden dan.

Ja, mooie motoren allemaal; als je een K1600GT voor zo'n 600,- euro ziet, hoor ik het graag!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:45

Vrijdag

De Zwarte

Bij mijn werk (nuja, het is een heel groot verzamelpand met allerlei kantoren er in) staat er ook vaak een Royal Enfield Super Meteor voor de deur. Dat vind ik wel een heel tof ding om te zien 8)

Afbeeldingslocatie: https://mcn-images.bauersecure.com/wp-images/192841/royal-enfield-super-meteor-01.jpg

Lijkt me lekker relaxt retro rondtouren.

[ Voor 27% gewijzigd door Vrijdag op 18-07-2024 09:58 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ik vind die nieuwe Himalayan echt vet. Niet erg snel, maar prima allround. "voor erbij" is het niets voor me, omdat er teveel overlap met de Tiger is, maar ik zou 'm zeker overwegen als allround fiets als ik nog niets in de garage had staan.

Nu merk ik op de afgelopen trips met mijn maat wel dat onze voorkeur ligt bij vlot tot nogal vlot door de heuvels en bergen, dus strakke wegligging en een beetje vermogen is wel fijn.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Als de CB500 enige indicatie is (en volgens mij is dat zo) - nee. Tot max 1m80 is het te doen, daarboven wordt het oncomfortabel. En als de lengte al geen issue was:

YouTube: #22 HONDA CB-1 ACCELERATION & TOP SPEED

het is een 400cc. Dat is net iets meer dan de inhoud van een colablikje al is in dit geval de vergelijking meer accuraat als je je 4 van die mini-sisi-sinasblikjes op een rij voorstelt (4 x 100cc). Om enige gang te genereren moet het ding gewoon in de toeren gejakkerd worden. Ja, je kan er rustig en gezapig op rijden maar die toerenbegrenzer op 15k is juist de reden dat mensen zo'n ding kopen. Je kan er ongegeneerd hard mee jakkeren met weinig noodzaak je rijbewijs te riskeren.

Als je dat lollig vind, ga ervoor :P. Ik heb de CB500 er meer als 'speelmotor' bij want daar ga ik ook geen toerrit snelweg op doen, daarvoor zit ik lekkerder op mijn NC700. De CB is meer om even een blokje om te doen, even spelen, paar bochtjes meepakken. Ik ga er zometeen even een rondje op rijden naar de school van mijn zoon, hij gaat afzwaaien uit groep 8. Ritje met goed weer, lege/schone bochten en nul bagage.

Is dat niet wat je zoekt en je wil gewoon kalm touren, sluit ik me aan bij het reeds gegeven advies. De merk/type keuze is natuurlijk hoogst persoonlijk, maar een wat grotere/krachtigere tourmotor waarbij je lekker rechtop zit leent zich veel beter voor rustig genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poep! De aanhechting van de armourhouder van mijn rokker jeans heeft losgelaten..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MX9zVsb-pWsCdiueHBOJBysUOZc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U7vRlHjyYuRR2KGfHcZauGx9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4LsNEmHm7SNRKZG1pGxtnvgdzso=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5SUj2ccs44M6lYmOS80JwKtW.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CPx5kTWfGbGFe4QJ1unY0PbAF7U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jErxzkifQ2b0xJdzynDFLGdV.png?f=fotoalbum_large
Trok hem vanochtend aan en dacht, wat voelt dat gek.. zat ik met mijn been voor de knie armour ipv erachter 8)7
Nooit mee gevallen dus puur schuur slijtage.. zal de verkoper eens email kijken hoe lang de garantie is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

HTT-Thalan schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:32:
[...]

Als de CB500 enige indicatie is (en volgens mij is dat zo) - nee. Tot max 1m80 is het te doen, daarboven wordt het oncomfortabel. En als de lengte al geen issue was:

YouTube: #22 HONDA CB-1 ACCELERATION & TOP SPEED

het is een 400cc. Dat is net iets meer dan de inhoud van een colablikje al is in dit geval de vergelijking meer accuraat als je je 4 van die mini-sisi-sinasblikjes op een rij voorstelt (4 x 100cc). Om enige gang te genereren moet het ding gewoon in de toeren gejakkerd worden. Ja, je kan er rustig en gezapig op rijden maar die toerenbegrenzer op 15k is juist de reden dat mensen zo'n ding kopen. Je kan er ongegeneerd hard mee jakkeren met weinig noodzaak je rijbewijs te riskeren.

Als je dat lollig vind, ga ervoor :P. Ik heb de CB500 er meer als 'speelmotor' bij want daar ga ik ook geen toerrit snelweg op doen, daarvoor zit ik lekkerder op mijn NC700. De CB is meer om even een blokje om te doen, even spelen, paar bochtjes meepakken. Ik ga er zometeen even een rondje op rijden naar de school van mijn zoon, hij gaat afzwaaien uit groep 8. Ritje met goed weer, lege/schone bochten en nul bagage.

Is dat niet wat je zoekt en je wil gewoon kalm touren, sluit ik me aan bij het reeds gegeven advies. De merk/type keuze is natuurlijk hoogst persoonlijk, maar een wat grotere/krachtigere tourmotor waarbij je lekker rechtop zit leent zich veel beter voor rustig genieten.
Ik heb een CB500 als woon-werkfiets gehad. Ik ben 1.87, heb nooit enig probleem met de afmetingen gehad. Als die CB1 vergelijkbaar is qua zitten, lijkt het me wel wat.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
GSX-MAN schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:38:
[...]

Ik heb een CB500 als woon-werkfiets gehad. Ik ben 1.87, heb nooit enig probleem met de afmetingen gehad. Als die CB1 vergelijkbaar is qua zitten, lijkt het me wel wat.
Voor mij gaat het nét maar zoiets is gewoon heel subjectief inderdaad. Ik hou hem niet tegen, ik zou met liefde een CB1 erbij hebben als ik onbeperkt plek en geld had, maar het is geen rustige toerfiets vind ik. Pas geleden zag ik een Varadero 125 v-twin voorbij komen. Lijkt me ook echt tof. Die schijnen echt wel geschikt te zijn voor lange mensen overigens.

[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 18-07-2024 10:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Vrolijke noot, even leuke detour gemaakt op terugweg van schoolrun..
Omdat ik dus die jeans aan had (die niet waterdicht zijn) maar niet door die modderplassen gegaan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
ToolkiT schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:43:
Omdat ik dus die jeans aan had (die niet waterdicht zijn) maar niet door die modderplassen gegaan ;)
[YouTube: woody green lane in the morning..]
WAT een top weggetje! Mooi man.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
Prachtig zo die bossen daar. Moet ik echt eens in het echt komen bekijken!

Doet me er aan herinneren dat ik afgelopen zaterdag ook een stukje groen gefilmd had. De brug stond open, maar daar gaan we natuurlijk niet op wachten dus door naar de volgende brug :+

Toen bedacht ik dat dit hoogstwaarschijnlijk het laatste stukje zand ooit is wat ik met de World Raid ga pakken, dus toch maar even de telefoon aan de valbeugel gemaakt voor een opname (vandaar slecht beeld, slechte stabilisatie, slechte skills, slecht geluid). Zojuist even op Youtube geknalt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
ToolkiT schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:33:
Poep! De aanhechting van de armourhouder van mijn rokker jeans heeft losgelaten..
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Trok hem vanochtend aan en dacht, wat voelt dat gek.. zat ik met mijn been voor de knie armour ipv erachter 8)7
Nooit mee gevallen dus puur schuur slijtage.. zal de verkoper eens email kijken hoe lang de garantie is..
Mijn oude alpinestars jeans is ook langzaam aan uit elkaar aan het vallen.
Ik heb hem dus nu vervangen met een pando moto legging, want dan kan ik gewoon normale spijkerbroeken dragen en de bescherming is los.
Als ik dan wil crossen kan ik een simpelen crossbroek pakken ipv een jeans.

Misschien ook interresant voor u? ipv 1 motor jeans heb je er dan meerdere :D

Edit: en omdat de legging strak zit zitten ineens de plaatsbare beschermer ook gewoon helemaal perfect! en niet meer van die schuivende knie beschermers!!! _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door kneusteun op 18-07-2024 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Melkunie schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:07:
[...]

Doet me er aan herinneren dat ik afgelopen zaterdag ook een stukje groen gefilmd had. De brug stond open, maar daar gaan we natuurlijk niet op wachten dus door naar de volgende brug :+

Toen bedacht ik dat dit hoogstwaarschijnlijk het laatste stukje zand ooit is wat ik met de World Raid ga pakken, dus toch maar even de telefoon aan de valbeugel gemaakt voor een opname (vandaar slecht beeld, slechte stabilisatie, slechte skills, slecht geluid). Zojuist even op Youtube geknalt :)

[YouTube: The last dirt for the World Raid]
Waarom is dat het laatste stukje zand?
Ik vind de tenere een top fiets, maar voor op het asfalt had ik zeer zeker een andere keuze gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kneusteun schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:14:
[...]

Mijn oude alpinestars jeans is ook langzaam aan uit elkaar aan het vallen.
Ik heb hem dus nu vervangen met een pando moto legging, want dan kan ik gewoon normale spijkerbroeken dragen en de bescherming is los.
Als ik dan wil crossen kan ik een simpelen crossbroek pakken ipv een jeans.

Misschien ook interresant voor u? ipv 1 motor jeans heb je er dan meerdere :D
ik zat destijds ook te denken aan van die kevlar leggings.. maar de feedback was dat die erg warm zijn..
Single layer kevlar jeans zijn comfortabeler..
Deze zijn trouwens nog prima te gebruiken, moet alleen ff goed opletten met aantrekken.. als ik geen garantie krijg dan zal ik het denk ik zelf repareren met van die broekzoom plakstrips..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ze voelen best prima aan, en minder warm dan mijn jeans met dikke laag kevlar erin.
Moet zelf nog uitvogelen of het echt veel koeler is, nog geen tijd gehad om te testen hopelijk dit weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
@kneusteun
Zeker niet het laatste stukje zand, maar wel met de World Raid (voor mij).
Hij was eigenlijk al schoongemaakt door de dealer, maar deze kans kon ik niet laten liggen dus hij moet nog een keer poetsen ben ik bang, maar ik zal morgen nog even de tuinslang er op zetten denk ik.

Hopelijk zaterdag inwisselen, laat ik de vervanger meteen zien met een foto hier :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Melkunie schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:07:
[...]

Moet je zeker doen.. heel veel leuke green lanes hier..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RhAChpx07jaGvCeTxvh9kW5FXXQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/J8Lo5ttVwZlNpsvT2DvwsHeH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

ToolkiT schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:35:
[...]

Moet je zeker doen.. heel veel leuke green lanes hier..
[Afbeelding]
Ga je mee naar ABR @Melkunie ?

Ben je wel bijna heel juni van huis als je weer de Ténéré Travel Trophy gaat doen. :P

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Grubeater schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:55:
[...]

Ben je wel bijna heel juni van huis als je weer de Ténéré Travel Trophy gaat doen. :P
Ik ga volgend jaar denk ik wel mee naar ABR.
Mijn "dealer" gaat er een trip naar toe doen met wat mensen, en daar meteen een trip door UK aan koppelen geloof ik _/-\o_

"Wij kwamen op het idee om volgend jaar met een aantal van jullie naar het ABR festival te gaan. We vertrekken op dinsdag 24 juni op de motor om met de nachtferry richting Engeland te gaan. Aangekomen in Engeland zullen we een aantal avontuurlijke routes rijden met onderweg leuke tussenstops. Op 27, 28 en 29 juni verblijven we op de camping van het ABR festival, waar iedereen lekker zijn eigen ding kan doen."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
Grubeater schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:55:
[...]

Wel over nagedacht, vooral omdat jullie allemaal zo positief waren. Maar ik vrees dat volgend jaar de Trophy er ook niet meer in zit helaas. Moet namelijk eerder dat jaar nog even een (auto)rondje door Nieuw-Zeeland doen en dan zit ik al heel ver door de vrije dagen heen ben ik bang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Trophy travel vind ik ook nog een optie.
Ook die organisator zit bij ons in de "club" van adventure bike experience center.

Hopelijk dat dit jaar de route iets makkelijker is qua startpunt etc. (misschien zelfs UK?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Hoe kun je de modder die onder je achterwiel vandaag spat nou op JOUW kleren krijgen ;-). GAS EROP _O-.

Net mijn eerste gecontroleerde tankbeurt gedaan met de CB. 1 op 20 bij rustig buurtverkeer, max 110 en af en toe een keertje doortrekken. Ik denk dat als ik echt mijn best zou doen 1 op 15 ook wel mogelijk is :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HTT-Thalan schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 12:26:
[...]

Hoe kun je de modder die onder je achterwiel vandaag spat nou op JOUW kleren krijgen ;-). GAS EROP _O-.

Net mijn eerste gecontroleerde tankbeurt gedaan met de CB. 1 op 20 bij rustig buurtverkeer, max 110 en af en toe een keertje doortrekken. Ik denk dat als ik echt mijn best zou doen 1 op 15 ook wel mogelijk is :+.
Een motor heeft 2 wielen he?
Als ik vol gas door een plas ga, komt er best veel omhoog..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Voorwiel is optioneel

Gewoon nóg meer gas _O-.

[ Voor 40% gewijzigd door HTT-Thalan op 18-07-2024 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 22:51
ToolkiT schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 12:35:
[...]

Een motor heeft 2 wielen he?
Als ik vol gas door een plas ga, komt er best veel omhoog..
[YouTube: Splish splash #motoguzziv85tt #motoguzzi]
Vraagje, gebruik je meer dan 1 microfoon? Je motor is namelijk erg goed hoorbaar, maar je stem ook.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!
c-nan schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:02:
[...]

Vraagje, gebruik je meer dan 1 microfoon? Je motor is namelijk erg goed hoorbaar, maar je stem ook.
Ik film met de RayBan meta zonnebril en die heeft idd meerdere mics, maar wel allemaal in de bril..
"MICROPHONE Custom 5 Mic Array"
https://www.ray-ban.com/u...farer-black/8056597988384

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
ToolkiT schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:05:
[...]

Ik film met de RayBan meta zonnebril en die heeft idd meerdere mics, maar wel allemaal in de bril..
"MICROPHONE Custom 5 Mic Array"
https://www.ray-ban.com/u...farer-black/8056597988384
Heb je die dan schuin op? je films zijn namelijk in portrait mode?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kneusteun schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 15:33:
[...]

Heb je die dan schuin op? je films zijn namelijk in portrait mode?!
Nee hij filmt ze altijd in Portait... speciaal voor de Insta generatie vermoed ik..
Zelf had ik liever landscape maar ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
En je kunt het niet wisselen in de software ofzo?! rare keuze inderdaad.
Of zie je door die bril ook minder aan de zijkanten ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!
ToolkiT schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:33:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vrij snel antwoord:
Thank you for your details. Please could you send these back to us and we can get these re-taped for you free of charge.

goede service dus d:)b

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Laatst online: 10:05
Dankzij een tip van hier (waarvoor dank @sobbereng ) op jacht gegaan naar een DL 1000 zadel en zowaar eentje op de kop weten te tikken op de Belgische MP. Aangezien mijn ouders vlak over de grens in België wonen was dat zo geregeld qua verzending. Gister gekocht en vandaag al aangekomen, mooi op tijd voor mijn vrije dag. Gelijk naar mijn ouders gereden en de zadels verwisseld en toen de Ardennen maar weer ingetrokken. Klein maar heerlijk tourtje van ~200km gedaan, wat kan de Ardennen toch ontzettend mooi zijn! Zadel is zeker een verbetering, maar vereist wel weer gewenning, de drukpunten zijn weer net wat anders waardoor het na 4u rijden toch niet meer zo prettig aanvoelt. Maar dat went wel, hopelijk.

Ook mijn oude vertrouwde, Givi Airflow maar weer terug erop gemonteerd, wat een rust en 'stilte' achter dat enorme scherm, heerlijk! Kan mijn strom weer als vanouds horen brullen. >:)

En omdat een post van mij niet compleet is zonder wat sfeerplaatjes... 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KipqhMwsjehNBD8Qn7VJ0BD1__A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rXhBCLwCIRHSnBL0Ex3b6bRX.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QhiaPF33zlwVfDwP1hJXJ5Or-K4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kfFAn77GzmHSO3whxCEAdewC.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zsIQ_KLka8v0rO-owGaDTNv1adg=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tXLmzTI3fETow5Irb5OSH9X2.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Pyr0_ schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 19:21:
Dankzij een tip van hier (waarvoor dank @sobbereng ) op jacht gegaan naar een DL 1000 zadel en zowaar eentje op de kop weten te tikken op de Belgische MP. Aangezien mijn ouders vlak over de grens in België wonen was dat zo geregeld qua verzending. Gister gekocht en vandaag al aangekomen, mooi op tijd voor mijn vrije dag. Gelijk naar mijn ouders gereden en de zadels verwisseld en toen de Ardennen maar weer ingetrokken. Klein maar heerlijk tourtje van ~200km gedaan, wat kan de Ardennen toch ontzettend mooi zijn! Zadel is zeker een verbetering, maar vereist wel weer gewenning, de drukpunten zijn weer net wat anders waardoor het na 4u rijden toch niet meer zo prettig aanvoelt. Maar dat went wel, hopelijk.

Ook mijn oude vertrouwde, Givi Airflow maar weer terug erop gemonteerd, wat een rust en 'stilte' achter dat enorme scherm, heerlijk! Kan mijn strom weer als vanouds horen brullen. >:)

En omdat een post van mij niet compleet is zonder wat sfeerplaatjes... 8)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zo'n groot scherm is echt wel fijn hoor. Scheelt zoveel gebulder op je helm. Als mijn motor terug is ga ik ook kijken hoe ik de bovenste lamellen die op mijn scherm zitten beter af kan stellen, ik merkte dat ik vaak wat in elkaar dook tijdens het rijden... om net onder de luchtstroom te gaan zitten.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ibothead
[...]

Dan is een tracer helemaal geweldig O-) Ik heb er eentje die net ingereden is en perfect voor je 8) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ceFoPt_xZ2qKh-eXYCLyhkov7I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RJO8TYt5eUJhcyBJdb83tz9W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U_TPRqjlw6Jylbvs_aeK2fQkg7E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JD5DXV1CoMwXOyL88ZQHDOJb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mYCT92T5mGGHRcpAMg-FMQgHqYI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/frnCjw0lwDorCcanPrYAOFWx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
https://www.marktplaats.n...da/m2134501257-honda-cb-1

Zocht er iemand nog een nette CB-1?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:22
ibothead schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 22:29:
[...]

Dan is een tracer helemaal geweldig O-) Ik heb er eentje die net ingereden is en perfect voor je 8) [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zeg koffertje, waar ga jij met die motor naartoe? Sodeju, ik heb al zitten twijfelen tussen 34 of 39 liter, maar dit is pas écht huge. :o
En dan te bedenken dat ik de topkoffer voor dagritten gebruik, en als ik op weekend/langere reis ga gebruik ik alleen de zijkoffers. Dan ga ik wel naar hotels, dus geen kampeergerei bij me.
Maar in de regel heb ik voor 8 dagen niet veel meer bij me dan voor 4 dagen. Het grootste verschil zit in het aantal onderbroeken en sokken. Op een gegeven moment zul je toch kleding moeten wassen en kun je niet steeds meer mee blijven slepen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Het kriebelt hier toch wel bij een paar mensen geloof ik :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
ibothead schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 22:29:
[...]

Dan is een tracer helemaal geweldig O-) Ik heb er eentje die net ingereden is en perfect voor je 8) [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zit daar een vouwfiets in _O- zoals je mensen met een caravan ook nog wel eens een scooter achterop ziet snoeren :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 11:03
Nou, op vakantie geweest naar Frankrijk met de Saab. Die gaat dus mooi de deur uit. Voor de vakantie naar de specialist geweest met de opdracht: Loop er even met een zaklamp onderdoor en alles waarvan je denkt 'dat moet de volgende keer vervangen', doe dat maar gelijk. Ik wil straks zo'n 3000km rijden en ik wil geen gekloot.

- Uitlaat rot, flens van de middendemper compleet door gerot. Ik heb een paar Franse dorpjes wakker moeten maken (sorry!).

- ABS krans geknapt ergens, nu is de ABS over actief. Irritant en mogelijk gevaarlijk.

- Boordcomputer geeft om de haverklap meldingen over de lichten terwijl er niks aan de hand is

- Bak fluit af en toe bij schakelen (automaat), ik vertrouw het niet

- Wiellagers achter versleten

En nog wat kleine irritaties. Ik vind 't wel goed zo, ik verkoop 'm terug aan waar 'ie vandaan komt voor wat ze er maar ook voor over hebben en tot in ieder geval december wordt 't lekker fulltime CRF. Vrouwlief heeft wel een auto met trekhaak, bij hoge nood gebruik ik die wel.

Dus! Topkoffertje erop, de volgende set banden wordt gewoon weer 50/50 (ik zou eerst iets groffer voor offroad maar hij gaat dus ook dienst doen als woonwerk fiets), ik heb een goed regenpak...

Nog andere tips voor Koos Autoloos door het leven gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:13
nehal3m schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 10:35:
Nou, op vakantie geweest naar Frankrijk met de Saab. Die gaat dus mooi de deur uit. Voor de vakantie naar de specialist geweest met de opdracht: Loop er even met een zaklamp onderdoor en alles waarvan je denkt 'dat moet de volgende keer vervangen', doe dat maar gelijk. Ik wil straks zo'n 3000km rijden en ik wil geen gekloot.

- Uitlaat rot, flens van de middendemper compleet door gerot. Ik heb een paar Franse dorpjes wakker moeten maken (sorry!).

- ABS krans geknapt ergens, nu is de ABS over actief. Irritant en mogelijk gevaarlijk.

- Boordcomputer geeft om de haverklap meldingen over de lichten terwijl er niks aan de hand is

- Bak fluit af en toe bij schakelen (automaat), ik vertrouw het niet

En nog wat kleine irritaties. Ik vind 't wel goed zo, ik verkoop 'm terug aan waar 'ie vandaan komt voor wat ze er maar ook voor over hebben en tot in ieder geval december wordt 't lekker fulltime CRF. Vrouwlief heeft wel een auto met trekhaak, bij hoge nood gebruik ik die wel.

Dus! Topkoffertje erop, de volgende set banden wordt gewoon weer 50/50 (ik zou eerst iets groffer voor offroad maar hij gaat dus ook dienst doen als woonwerk fiets), ik heb een goed regenpak...

Nog andere tips voor Koos Autoloos door het leven gaan?
Ik rij nu ook ongeveer een half jaar als Koos Autoloos. We hebben als gezin 1 grote auto gekocht, dus ik blijf de komende tijd ook (bewust) autoloos. Met een verdeling aan thuiswerkdagen en mijn gepensioneerde autobezittende ouders om de hoek is er altijd wel iets te regelen. En ja, ik heb er toch wel een dag of 5 al een beroep op moeten doen. Dus tip naast alle kleding- en motorvoorzieningen, zorg dat je een backupplan hebt als de motor je even in de steek laat, of het echt zulk pleurisweer is dat het niet meer verstandig is om te rijden.

Bij mij was het vooral dat eerste.. afgelopen week moest er een nieuwe kettingset op want deze was gevaarlijk ver versleten. Was de verkeerde kettingset geleverd bij de garagist, dus ik moest een paar dagen extra overbruggen tot de nieuwe set er was en de tijd om hem te monteren. Dan is een auto toch wel handig als backup.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
geert_s schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 10:45:
[...]

Ik rij nu ook ongeveer een half jaar als Koos Autoloos. We hebben als gezin 1 grote auto gekocht, dus ik blijf de komende tijd ook (bewust) autoloos. Met een verdeling aan thuiswerkdagen en mijn gepensioneerde autobezittende ouders om de hoek is er altijd wel iets te regelen. En ja, ik heb er toch wel een dag of 5 al een beroep op moeten doen. Dus tip naast alle kleding- en motorvoorzieningen, zorg dat je een backupplan hebt als de motor je even in de steek laat, of het echt zulk pleurisweer is dat het niet meer verstandig is om te rijden.

Bij mij was het vooral dat eerste.. afgelopen week moest er een nieuwe kettingset op want deze was gevaarlijk ver versleten. Was de verkeerde kettingset geleverd bij de garagist, dus ik moest een paar dagen extra overbruggen tot de nieuwe set er was en de tijd om hem te monteren. Dan is een auto toch wel handig als backup.
Goeie. In geval van mechanisch falen heb ik een dubbel back up plan: Vrouwlief heeft naast een Swift ook zo'n zelfde CRF! :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:22
Aha, zoals de gemiddelde TD'er dan doet: kannibaliseren en zorgen dat je eigen machine wél werkt. >:)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
nehal3m schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 10:52:
[...]

Goeie. In geval van mechanisch falen heb ik een dubbel back up plan: Vrouwlief heeft naast een Swift ook zo'n zelfde CRF! :+
O ja, tip van mijn motorrijdende collega die ik ook ten harte genomen heb: altijd droge schoenen en sokken op werk hebben liggen. De hele dag op zwarte motorlaarzen/schoenen lopen is niet heel chill, en met natte sokken lopen al helemaal niet (omdat je broek net in je schoen zat in plaats van erover, of je schoen net die megaplas water niet aan kon, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
geert_s schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:01:
[...]

O ja, tip van mijn motorrijdende collega die ik ook ten harte genomen heb: altijd droge schoenen en sokken op werk hebben liggen. De hele dag op zwarte motorlaarzen/schoenen lopen is niet heel chill, en met natte sokken lopen al helemaal niet (omdat je broek net in je schoen zat in plaats van erover, of je schoen net die megaplas water niet aan kon, etc.).
Schoenen liggen inderdaad al in een locker, maar sokken had ik nooit aan gedacht. Dat is een goed idee, ik zal even een setje meenemen van de week. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08:02
[...]

Weet je wat een nog beter tip is: een langere broek en echt waterdichte laarzen ;)

Al heb ik ook een paar schoenen op het werk staan. Ik heb wel van die motorschoenen, maar dat zit toch niet echt lekker een hele dag.

[ Voor 10% gewijzigd door s020506 op 19-07-2024 11:25 ]

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

lekker ruime topbox past een laptop tas en een paar schoenen in en kan je bij aankomst je helm in doen :)
Jaren gedaan zo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
s020506 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:24:
[...]

Weet je wat een nog beter tip is: een langere broek en echt waterdichte laarzen ;)

Al heb ik ook een paar schoenen op het werk staan. Ik heb wel van die motorschoenen, maar dat zit toch niet echt lekker een hele dag.
Haha ja die heb ik ook, maar ik trek in de zomer vaak gewoon motorschoenen aan. en 364 dagen per jaar gaat dat goed, en dag 365 krijg je zo'n zomers buitje over je heen en lekt het ook precies in de achterkant van je schoen ofzo.. Dan ben je blij dat je droge sokken in je laatje hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 19:56
nehal3m schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 10:52:
[...]

Kijk eens naar een abonnement of gratis lidmaatschap op MyWheels deelauto's, als je die in de buurt hebt. Zo hebben wij het ook een jaar gedaan. Ik op de motor en vriendin met de fiets of deelauto als het niet anders kan. Boodschappen bij de Picnic, daar heb je geen auto meer voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 10:36

cooper_s1

MINI&#039;s rule

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 08:43:
[...]

Zeg koffertje, waar ga jij met die motor naartoe? Sodeju, ik heb al zitten twijfelen tussen 34 of 39 liter, maar dit is pas écht huge. :o
En dan te bedenken dat ik de topkoffer voor dagritten gebruik, en als ik op weekend/langere reis ga gebruik ik alleen de zijkoffers. Dan ga ik wel naar hotels, dus geen kampeergerei bij me.
Maar in de regel heb ik voor 8 dagen niet veel meer bij me dan voor 4 dagen. Het grootste verschil zit in het aantal onderbroeken en sokken. Op een gegeven moment zul je toch kleding moeten wassen en kun je niet steeds meer mee blijven slepen.
Ik heb deze koffer ook. Ik vind m ideaal aangezien hij in hoogte verstelbaar is in 3 standen.
Dus weinig mee is ie lekker plat maar er kunnen ook 2 helmen in bij volledig omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

geert_s schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:29:
[...]

Haha ja die heb ik ook, maar ik trek in de zomer vaak gewoon motorschoenen aan. en 364 dagen per jaar gaat dat goed, en dag 365 krijg je zo'n zomers buitje over je heen en lekt het ook precies in de achterkant van je schoen ofzo.. Dan ben je blij dat je droge sokken in je laatje hebt.
In theorie is het ideaal, maar motorschoenen en -jeans vind ik zowel op als naast de motor niet heel fijn. Op de motor rijd ik liever met laarzen (steviger) en een overbroek (droog blijven, warmer in winter, geen wind lek langs de enkel, schuift makkelijker over zadel), naast de motor vind ik die schoenen en jeans te warm en te stug. Het is ideaal als je veel vrij korte stukjes moet (bijv meerdere winkels bezoeken), maar een hele dag in te warme en oncomfortabele kleding rondlopen omdat ik 's morgens en 's avonds een stuk rijden moet doe ik liever niet.

Dus idd, motorlaarzen aan, schoenen op werk. Mijn overbroek en laarzen zijn allebei GTX, dus waterdicht. Heb in de zomer vaak dunnere sokken mee voor in mn schoenen op werk (is al te warm op kantoor, en dikke sokken rijden net lekkerder). En soms, bij stevige regen en wind, gebeurt het me dat er water tussen jas en broek lekt. Moet er eens op letten waar dit door komt, iets zit er dus niet helemaal goed.

Ik twijfel wel of ik er nog een motor hoodie bij wil, te gebruiken als doorwaaijas in de zomer. Of dat ik dan beter een dedicated doorwaaijasje kan kiezen. Hoodie kan evt gecombineerd worden met een (normaal) windjack, en dat is wel weer fijn als ik ergens heen ga en motorspullen bij de motor wil laten (bijv Schiphol) - ik wil geen natte kleding in de koffers proppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert_s
noes schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:22:
[...]

In theorie is het ideaal, maar motorschoenen en -jeans vind ik zowel op als naast de motor niet heel fijn. Op de motor rijd ik liever met laarzen (steviger) en een overbroek (droog blijven, warmer in winter, geen wind lek langs de enkel, schuift makkelijker over zadel), naast de motor vind ik die schoenen en jeans te warm en te stug. Het is ideaal als je veel vrij korte stukjes moet (bijv meerdere winkels bezoeken), maar een hele dag in te warme en oncomfortabele kleding rondlopen omdat ik 's morgens en 's avonds een stuk rijden moet doe ik liever niet.

Dus idd, motorlaarzen aan, schoenen op werk. Mijn overbroek en laarzen zijn allebei GTX, dus waterdicht. Heb in de zomer vaak dunnere sokken mee voor in mn schoenen op werk (is al te warm op kantoor, en dikke sokken rijden net lekkerder). En soms, bij stevige regen en wind, gebeurt het me dat er water tussen jas en broek lekt. Moet er eens op letten waar dit door komt, iets zit er dus niet helemaal goed.

Ik twijfel wel of ik er nog een motor hoodie bij wil, te gebruiken als doorwaaijas in de zomer. Of dat ik dan beter een dedicated doorwaaijasje kan kiezen. Hoodie kan evt gecombineerd worden met een (normaal) windjack, en dat is wel weer fijn als ik ergens heen ga en motorspullen bij de motor wil laten (bijv Schiphol) - ik wil geen natte kleding in de koffers proppen.
Mijn collega heeft zowel een doorwaaijas als hoodie, en hij vindt de hoodie warmer dan de doorwaaijas. Ik heb zelf alleen een doorwaaijas, en dat is perfect voor alles boven de 24 graden. Alles daaronder heb ik mijn Goretex jas die op meerdere plekken incl rug open kan, en dus ook best goed doorwaait.

Verder heb ik een overbroek (waterdicht) Stuk of 4 jeans, 3 paar handschoenen, GTX jas, doorwaaijas, en een leren jas voor poserpunten natuurlijk. 2x Waterdichte schoenen, doorwaaischoenen en GTX laarzen als schoeisel. Je verzamelt wat zo door de jaren heen..

Edit: o ja nog een motorlegging ook, maar dat vind ik eigenlijk warmer dan jeans. Wel handig als je die op werk gewoon uit doet en dan een normale/nette broek aan hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door geert_s op 19-07-2024 14:31 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:50

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

LankHoar schreef op zondag 12 mei 2024 @ 21:37:
@Bubbles welkom in de OP! Tzt nog even een mooie foto delen wanneer je die bike uitgelaten hebt ipv ingeladen? ;)

@HhK1907 ook welkom!
Belofte maakt schuld, dus bij deze een mooie foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HZPiI3uFICAc3P-Zr0tk9OPCZTI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ms8JoHWLyjG6at6llhvb13iA.jpg?f=fotoalbum_large

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-09 20:00
geert_s schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 10:45:
[...]

Je noemt jezelf koos autoloos terwijl je één auto hebt en een gezin? Of mis ik nu iets? Dan heb je toch gewoon een auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
HTT-Thalan schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 08:46:
[...]

Zit daar een vouwfiets in _O- zoals je mensen met een caravan ook nog wel eens een scooter achterop ziet snoeren :P.
ja ik gebruik hem eigenlijk ook nooit zo!
Altijd in lage stand op 32 liter O-) Of gewoon voor een weekend of lange trip 2 zijkoffers

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 10:09

BM

Moderator Spielerij
Vandaag paar uur offroad mogen ervaren. Ging op straatbanden boven verwachting goed, je hebt echt veel meer grip dan je zou denken.

Mooie ervaring, en hoop stof tot nadenken aan over gehouden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/--aDO47gPBqtOJwrJ6uTm7AH7pU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CxFuM1qEXNOnKCdzdtGq0tDa.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IbLAUGUM_uuHSItJcO1_9qh1BqA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R2enhmdpPeWzUrY5Wd0sqcrS.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q3IzDo9tNRXtpgsw9Jkjf4kXBvw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Eh05ZvIIyvuhih0hHFsNosoq.jpg?f=fotoalbum_large
niet alles lukte :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-09 20:00
Haha 'Stof tot nadenken' en dan die laatste foto. Humor! Ik vind 't lef dat je dit op straatbanden doet en mooie foto's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nehal3m
I see what you did there. :9

edit: Barista was me voor, even doorlezen tot de laatste reactie nehal3m |:(

edit 2: Op gravel en harde zandpaden gaat 't met straatbanden ook wel prima, als het glibberig wordt voegen noppen wel veel toe.

[ Voor 42% gewijzigd door nehal3m op 19-07-2024 22:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:51

Destruction

(ex-)Automonteur

Barista schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 20:05:
[...]

Je noemt jezelf koos autoloos terwijl je één auto hebt en een gezin? Of mis ik nu iets? Dan heb je toch gewoon een auto?
Toen ik zelf geen auto had maar mijn toenmalige vriendin wel (en die kon ik eigenlijk altijd wel gebruiken) zei ik ook dat ik geen auto had ;) Ik gok dat Geert het ook zo bedoeld. Autoloos in de zin van dat hij waarschijnlijk ooit 2 auto's had (waarvan één van hemzelf) en dat die weg is gegaan :)

Ik noem mezelf nu overigens ook autoloos. Er staat wel een bus voor de deur maar da's een zakelijk hok, dus in a way... :+ M'n privé vervoer is een Diversion 900. Daar moet nog iets bij komen voor de leuk (een beetje zoals @HTT-Thalan zijn CB500 wil gebruiken) maar dat mag/moet een low budget ding zijn waar bij aankoop ook echt wel iets mis mee mag zijn, ik heb al een aantal ideeën om een portie foute tuning op zo'n ding los te laten :P Wat voor fiets ik als basis zou willen weet ik nog niet, afgezien van dat een naked me prima lijkt en er ook niet alteveel vermogen in hoeft te zitten. Eigenlijk moet 't ding eruit komen te zien alsof hij elk moment uit elkaar kan vallen zodat je 'm (bij wijze van) met de sleutel in het contact geparkeerd kunt laten staan en niemand het aandurft het ding mee te nemen :+

Die Diversion is in nette staat en totaal origineel. Dan is het wel leuk als de 2e motor daar een tegenpool van is, right? :P

[ Voor 39% gewijzigd door Destruction op 19-07-2024 23:10 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:11
Ik had al een weekje of twee niet meer gereden. Vandaag terug van vakantie dus toen de kids in bed lagen wat gaan cruisen, uitgekomen bij een rustig plekje aan de maas. Het was warm btw, heb alle ventielatie mogelijkheden van mijn jas open gezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hkFfLXN7a9jY7nwRj06vFAMFcg4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A1mdM1Ui1czMd53EZLa9TqNF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Destruction schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 23:05:
(...)

Daar moet nog iets bij komen voor de leuk (een beetje zoals @HTT-Thalan zijn CB500 wil gebruiken) maar dat mag/moet een low budget ding zijn waar bij aankoop ook echt wel iets mis mee mag zijn, (...)
Deze 'voor de leuk' motor is de snelste en netste motor die ik ooit gehad heb :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Card Nox schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 00:12:
Ik had al een weekje of twee niet meer gereden. Vandaag terug van vakantie dus toen de kids in bed lagen wat gaan cruisen, uitgekomen bij een rustig plekje aan de maas. Het was warm btw, heb alle ventielatie mogelijkheden van mijn jas open gezet.

[Afbeelding]
Ik blijf zo'n Zero knetterinteressant vinden maar ze kosten nog zoveel...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Dit jaar wederom enkele dagen gereisd met mijn rugzak. Dat gaat eigenlijk al jaren prima.
Maar misschien word ik inderdaad ouder, maar ik merk dat ik dit jaar voor het eerst er last van had (nek, onderrug).

Dus zoek ik een alternatief. Ik wil geen koffer, want dat vind ik niet mooi (sorry :$ ).
Nu is mijn oog gevallen op de DRYPACK us30.
Ik lever dan 2L in vergeleken met mijn rugzak maar ik denk niet dat ik in praktijk daadwerkelijk iets inlever.

De rhinowalk wordt hier ook enkele keren besproken, maar ik heb geen goed gevoel bij sommige “Ali” producten.
(Hetzelfde gevoel waarom ik sommige elektrische spullen ook daar niet koop)

Iemand een adresje om de Kriega Drypack, US-30 met wat korting te kopen?
(Compleet met bandjes)

Jammer dat ik geen tijd meer had voor Zeeland. Ik moest gisterenochtend thuis zijn, daar kon ik niet onderuit komen. Maar, ik ga deze route nog een keertje afmaken. Was leuker dan verwacht.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:11
HTT-Thalan schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 10:37:
[...]Ik blijf zo'n Zero knetterinteressant vinden maar ze kosten nog zoveel...
Goedkoop zijn ze inderdaad niet, maar ik was zoooo lief geweest dat ik hem mezelf cadeau heb gedaan 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:37
@streamnl Kriega maakt super fijne tassen. Op Marktplaats kan je vaak goede deals scoren, daar had ik destijds mijne ook vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

Card Nox schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 00:12:
Vandaag terug van vakantie dus toen de kids in bed lagen wat gaan cruisen, uitgekomen bij een rustig plekje aan de maas.
Toen ik dit las dacht ik eerst: Gaat hij zijn kinderen wakker maken door op de motor te rijden. 8)7 Daarna de foto eens beter bekeken. Valt het allemaal wel mee. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 21:58
streamnl schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 11:13:
Iemand een adresje om de Kriega Drypack, US-30 met wat korting te kopen?
(Compleet met bandjes)
Kijk ook eens op Marktplaats. Er zijn genoeg mensen die die dingen kopen, weinig gebruiken en daarna een stuk goedkoper weer verkopen. Zo heb ik m'n US20 en Kriega Messenger tas voordelig gekocht.
Pagina: 1 ... 62 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.