Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.260 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

A13X

Dude

UTwizard schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 16:39:
Toch even benieuwd of andere mensen mijn vermoeden kunnen bevestigen of ontkrachten.

Vorige week hebben we voor mijn vriendin een nieuwe 2024 Ducati Scrambler Nightshift opgehaald:
[Afbeelding]
Met de Street Triple 765 R heeft het gewoon niet geklikt voor haar en daarom maar met tegenzin rijden is ook doodzonde.

Nu komt er bij de Scrambler tussen de 70 en 85 kmh een hele duidelijke "wobble" uit de voorkant. Het is meer als alleen een vibratie en het is ook 100% zeker niet het profiel van de banden. Ik vermoed zelf dat het voorwiel niet goed gebalanceerd is, mijn vriendin is ook al teruggeweest naar een Ducati dealer maar daar werd ze min of meer weggestuurd met de opmerking "Ja dat hoort zo". Nou nee, dit hoort 100% zeker niet zo.

Nu staat over 2 weken de 1000km beurt gepland en dan willen we het nog weer een keer aankaarten zodat ze daar ook naar kijken, maar klopt mijn vermoeden dat het voorwiel uitgebalanceerd moet worden:
- Het treedt met name op tussen de 70 en 85 kmh
- Met meer bandenspanning wordt de wobble minder heftig maar nog altijd duidelijk merkbaar
- Het voelt als een op en neer gaande beweging in het stuur
Spaakvelgen, zijn ze wel goed opgespannen? Netjes rond en alle spaken op spanning? Had hetzelfde met de Norden, op ongeveer dezelfde snelheden. Na wat zoekwerk was de velgen niet 100% rond. Dat stellen ze zo veel mogelijk weg met de spaken, dat gaat nooit 100% maar bij mij was het daarna weg. Banden waren toen machinaal al 2× (oude en nieuwe band) gebalanceerd.

Balanceren, betwijfel het genoeg die zelf hun (allroad) banden wisselen en niet of amper balanceren.

[ Voor 5% gewijzigd door A13X op 10-07-2024 17:18 ]

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Toch even benieuwd of andere mensen mijn vermoeden kunnen bevestigen of ontkrachten.

Vorige week hebben we voor mijn vriendin een nieuwe 2024 Ducati Scrambler Nightshift opgehaald:
[Afbeelding]
Met de Street Triple 765 R heeft het gewoon niet geklikt voor haar en daarom maar met tegenzin rijden is ook doodzonde.

Nu komt er bij de Scrambler tussen de 70 en 85 kmh een hele duidelijke "wobble" uit de voorkant. Het is meer als alleen een vibratie en het is ook 100% zeker niet het profiel van de banden. Ik vermoed zelf dat het voorwiel niet goed gebalanceerd is, mijn vriendin is ook al teruggeweest naar een Ducati dealer maar daar werd ze min of meer weggestuurd met de opmerking "Ja dat hoort zo". Nou nee, dit hoort 100% zeker niet zo.

Nu staat over 2 weken de 1000km beurt gepland en dan willen we het nog weer een keer aankaarten zodat ze daar ook naar kijken, maar klopt mijn vermoeden dat het voorwiel uitgebalanceerd moet worden:
- Het treedt met name op tussen de 70 en 85 kmh
- Met meer bandenspanning wordt de wobble minder heftig maar nog altijd duidelijk merkbaar
- Het voelt als een op en neer gaande beweging in het stuur
Balhoofdlager?

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:09

jeroenathome

Een regel tekst

@UTwizard Ik heb hetzelfde gehad met mijn motor. Na een thuiscontrole van de spaken kwam ik erachter dat er meerdere spaken per velg los zaten en dat er een horizontale en verticale slag in de velgen zat. In mijn geval voelde ik de trilling al bij 60 km/h en als ik de handen van het stuur haalde trilde het stuur heftig.
Een poging om alle spaken weer vast te zetten en de slag eruit te halen heeft enigszins geholpen. De trilling werd daarna pas merkbaar bij 100 km/h.

Vorige week de motor weer opgehaald na de 24k beurt en ik heb de trilling niet meer gemerkt. Ook niet bij hogere snelheden. Ik kan nu de handen van het stuur halen zonder dat het stuur gaat trillen.

Als je de velgen laat controleren houdt er dan rekening mee de doorlooptijd. Er werd gezegd dat het 10 tot 15 werkdagen kan duren, maar als ik niet had gebeld stond ik nu nog te wachten. Dan zou afgelopen week mijn lange weekend in Luxemburg niet door zijn gegaan,

Voor de kosten hoef je het niet te laten als je een binnenband hebt. Deze was voor mij € 45.- per velg. Voor tubeless velgen mag je € 75.- per velg aftikken.

Enkele links om zelf de spaken te controleren:
YouTube: The Easiest Way To True Motorcycle Wheels!

Een Nederlandse uitleg:
YouTube: Slag uit spaakwiel halen

[ Voor 11% gewijzigd door jeroenathome op 10-07-2024 18:43 . Reden: Links met beeld en uitleg toegevoegd. ]

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:07

botoo

💀 too old to die young

Nu komt er bij de Scrambler tussen de 70 en 85 kmh een hele duidelijke "wobble" uit de voorkant.
Ik durf er wel geld op te zetten dat het niet of niet goed gebalanceerd is. Zit er wel een balansgewichtje op? Hoogteslag in velg en/of band is ook een optie.

Hoogteslag is zelf makkelijk te ccontroleren als het voorwiel los van de grond is, maar uiteindelijk is het van de zotte dat jijzelf een nieuwe motor na moet kijken.

Sowieso je vrouw wegsturen met 'dat hoort zo' is niet wat je van een dealer verwacht, die zou op z'n minst na moeten kijken wat er aan de hand is.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
kneusteun schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:58:
[...]

Dat blikje had ik met mijn uitwijk proef bij het examen avb _/-\o_
Dat ging zo heftig dat de examinator zich doodschrok en daarna applaudisseerde dat ik het gehouden had.

Niet veel daarna exact hetzelfde gevoel met een paar noppen plat in de bocht die ombogen, dat zijn de schrik momentjes inderdaad. :X

Grappig hoe 99 van de 100 keer de motor zelf het probleem wel oplost, die wil rechtdoor dus niks doen en het komt wel goed.
Telt vol tegensturend de kerbstones op in Meeuwenmeer ook? :+ De motor loste het wel op. Was wel een broekpoepmomentje.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
noes schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 16:23:
[...]

Platgooien is een middel, niet het doel he.

Ik schuif best veel in mn zadel (eerste motor was een supersport, dan moet je wel), maar daarmee kan ik met een kleinere hellingshoek toch snel door een bocht. Een motor die rechter op staat heeft meer marge dan eentje die plat ligt: als ik de bocht onderschat heb kan ik de motor makkelijk platter leggen dan ik van plan was, en als ik toch moet remmen in de bocht wil de motor minder rechtop gaan.
Precies, hoe meer rechtop, des te groter de marge. Doorremmen, harder insturen, harder op het gas en gemakkelijker corrigeren als voorwiel of achterwiel een stap opzij zet.

En om helemaal de maximale grip te pakken: druk zetten op buitenste been.

[ Voor 6% gewijzigd door Joris748 op 10-07-2024 18:32 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:15

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Leut schreef op maandag 24 juni 2024 @ 17:08:
Na jaren slechts kijken (wel rijden ;) ) in dit topic, ook maar eens een fotootje van mijn huidige motor:
[Afbeelding]

Een Honda VFR 800X Crossrunner uit 2015, met alle gemakken voorzien. Dit is mijn derde VFR en rijdt nog steeds top, alleen na ruim 5 jaar deze motor te hebben gehad, begint het toch wel weer te kriebelen. Daarom maar eens langzaamaan begonnen met de zoektocht naar een waardige opvolger: de S 1000 XR (huidig model, bij voorkeur ice grey). Geen idee wanneer, tot die tijd blijf ik met de VFR netjes (en met enorm veel plezier) m'n rondjes maken door Nederland en Duitsland.

@Chakotay Wil je mij toevoegen? Ben woonachtig in Drenthe. Dank je wel.
Welkom in de OP :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-09 21:41

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/afxQpWNHkjX9u1NwGMB4aJz1btE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pYFlcsxMhoV2a6zzky7Bjhz5.png?f=fotoalbum_large

Nou, tot zover de lege wege...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:12
Dat scheelt wel met de grenscontroles zondag als ik naar Duitsland moet. :Y)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:32
Dat de spaken van de Scrambler misschien niet goed aangedraaid zouden zijn had ik zelf ook al bedacht, maar dan zou ik verwachten dat ik bij het rijden ook een slag in het wiel zou zijn kunnen zien maar dat zie ik in ieder geval niet. Daarom neig ik zelf naar de band die misschien toch niet helemaal lekker er op ligt of niet goed gebalanceerd is. Overigens zitten er wel gewichtjes op, dus het is niet zo dat ze die vergeten zijn of iets dergelijks.

Balhoofdlager zou natuurlijk kunnen, maar dan zou ik het ook op andere manieren moeten merken volgens mij, sturen wat raar voelt, motor die niet rechtuit wil, etc. Dat is allemaal niet aan de orde.

In ieder geval dank voor het meedenken allen :) De Scrambler gaat over 2 weken dus sowieso eerst naar de 1000km beurt en dan zullen we het nog weer extra noemen dat ze naar de wielen kijken. Eerst maar afwachten wat daar uit komt, misschien hadden ze ook simpelweg een slechte dag toen mijn vriendin er vorige week was. Tot nu toe zijn we altijd goed geholpen bij die desbetreffende dealer dus op dat ene voorval van vorige week wil ik ze nog niet afschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:32
Voorkant even opbokken en een ruk aan het wiel geven, dan zie je vanzelf of die rond is of niet. Tijdens het rijden ga je dat niet zien tenzij het echt zo krom is als een hoepel.

[ Voor 29% gewijzigd door cyntax op 11-07-2024 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 22:57:
Dat scheelt wel met de grenscontroles zondag als ik naar Duitsland moet. :Y)
Ik reed vorige week vrijdag via Ubbergen de grens over. Hooguit 5 minuten oponthoud gehad en goed dat ik een kleinere grensovergang had genomen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Lurk altijd een tijdje mee en het kriebelt behoorlijk om na het afscheid van mijn oude TransAlp een nieuwe (tweedehands) motor te kopen. Vorige maand schoenen gekocht - broek/jas heb ik nog liggen - en gisteren een helm. Een Scorpion exo tech EVO. Zo komt het steeds dichterbij...

Ben naar Lowlands Biker store gereden en wat een leuke zaak! Ik ben een oude, langzame ziel want snelle motoren/auto's doen mij weinig. Ik zeg altijd, mijn smaak in motoren en auto's zijn het tegenovergestelde van vrouwen. Auto's graag ouder dan 30, grof, lomp en lekker groot..met her en der een deuk...

Nu stonden er in Zwolle natuurlijk geen oude motoren, maar allemaal schitterend blinkend spul, maar wel in een duidelijke stijl. Lekker retro. Een Bullet 350 is nu denk ik de voorkeur. Aangezien het puur voor de lol is, en dromen van een wereldreis - maar in de praktijk niet verder dan mn Ma komen voor koffie.Binnenkort een middagje proefrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:10
hopelijk niet iemand van hier, klinkt auw.

https://www.l1nieuws.nl/1...door-aanrijding-met-motor

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09:57
Triest hoe ze het in het nieuwsbericht vermelden. "Hert overleden door aanrijding met motor". Dus het belang van het hert is belangrijker dan de motorrijder die nu in het ziekenhuis ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:55
Jeanke117 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 12:50:
[...]

Triest hoe ze het in het nieuwsbericht vermelden. "Hert overleden door aanrijding met motor". Dus het belang van het hert is belangrijker dan de motorrijder die nu in het ziekenhuis ligt?
Hoe zou jij het opschrijven? Wel ongeveer dezelfde lengte aanhouden en dus geen ellenlange zin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
ll roel j schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 15:11:
[...]

Hoe zou jij het opschrijven? Wel ongeveer dezelfde lengte aanhouden en dus geen ellenlange zin.
Vrij simpel toch, 'motorrijder zwaargewond na aanrijding met hert'. Zo ligt de nadruk op het leed van de mens, niet van het dier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:16
[...]

"Motorrijder zwaargewond en Hert overleden na noodlottige aanrijding (...)". Ik vind beide net zo erg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Hert overleden na poging kapen van motor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

"Onschuldige BMW R1150RT zwaar beschadigd door stom hert"

:+

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Pyr0_ schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 15:13:
[...]

Vrij simpel toch, 'motorrijder zwaargewond na aanrijding met hert'. Zo ligt de nadruk op het leed van de mens, niet van het dier.
Maar in het artikeltje staat dat de motorrijder met onbekende verwondingen is afgevoerd. We weten niet of dit ter controle, met een schrammetje, of zwaargewond was. Dus ik denk dat de redactie daar ook mee in een spagaat zat.

Zo zag ik vorige week een R1200GS die compleet afgeschreven bij mijn vaste monteur lag, voor een schade-rapport.
Gisteren kwam ik een foto van datzelfde wrak tegen op de plaats des onheils, met een soort van verhaal erbij wat er gebeurd was. Dan zie je opeens hoe klein de wereld is, en dat een ongeluk in een klein hoekje zit. Die rijder reed overigens veel, onroad en offroad, én werkte regelmatig aan zijn vaardigheden.
Maar dan zie je ook dat er meerdere kanten en invalshoeken aan een verhaal zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door DrivinUCrazy op 11-07-2024 17:55 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:18

Destruction

(ex-)Automonteur

Jeanke117 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 12:50:
[...]

Zo'n hert is ook niet eens verzekerd, en dan het onfatsoen van zo'n beest om zo'n aanrijding niet te overleven. Bah :r

:+

Ik ben eigenlijk nergens bang voor maar een aanrijding met wild op de motor lijkt me wel een broekpoep moment eigenlijk :X Als je ziet hoe een auto erbij staat na een aanrijding met wild kun je wel nagaan wat er met je gebeurd als je met de motor zo'n beest raakt.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:44
Jeanke117 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:25:
[...]

Leuk is dat he. Dan heb je zo'n figuren en je hebt ook de échte goede rijders. Kwam laatst drie GS rijders tegen met alu koffers en passagier achterop. Die gingen dieper en vlotter de bocht door, dan die rijders wat hun knietje uitsteken en de motor niet eens plat gooien. Ik vind dat persoonlijk erg mooi om te zien. Lekker zware motor met volle bepakking en dan alsnog zo netjes en vlot kunnen rijden. Alleen maar respect voor.

Hetzelfde met die filmpjes op insta waar er GS rijders koffers schrapen in een bocht. HEERLIJK!
Probeerde vanochtend een Tsjech bij te houden, ik op de Street Triple, hij op een S1000XR met z'n vrouw achterop. Dat bijhouden ging alleen maar vanwege de werkzaamheden op de Furka, dus elk stoplicht stond ik weer achter ze :+

Met het verplichte instagram influencer plaatje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nN0T5fU3RRyZi9nYwD-qXgCPg4U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KHUdC7GN8gqXEDVseLvd4Cv0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:55

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:44
noes schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 16:59:
[...]

Kan ook een hoogteslag in velg of band zijn (ei-vormig). Hoewel ik dan zou vermoeden dat je het op alle snelheden wel merkt.
Hoogteslag zou je bij lagere snelheid eerder voelen, vergelijk het met langzaam over een hobbelpad rijden. Bij hogere snelheid merk je de oneffenheden minder heftig.
Op hogere snelheid lijkt een slag in het wiel meer op een ongebalanceerd wiel, ze gedragen zich hetzelfde ondanks een andere oorzaak. Wat we bij onbalans voelen is het wiel wat omhoog en omlaag geslingerd wordt, in een frequentie die slecht gedempt wordt, en dat voelt hetzelfde als een hobbelige weg, en dat voelt weer hetzelfde als een vlakke weg met een hobbelig wiel :Y Als we dan nog harder gaan rijden treedt er wel demping op.

Voor de geïnteresseerden:

Waarom voelen we onbalans dan pas op hogere snelheid? Omdat de kracht simpelweg te klein is om beweging in de vering/schokdempers te krijgen. Balanceren gaat over het algemeen per 5 gram.

Formule voor centrifugaalkracht (voor de betweters onder ons: de normaalkracht ten opzichte van de centripetale kracht, want centrifugaalkracht bestaat niet), en kleine lettertjes inertia, demping en frequentie laat ik achterwege
code:
1
2
3
4
5
F= (m * v^2) / r
F = kracht in [N]
m = massa in [kg] (onbalans)
v = wegsnelheid in [m/s]
r = radius in [m]

Bij mijn motoren zie ik meestal 15 [g] lood zitten, dus daar ga ik even mee rekenen.

code:
1
2
3
4
5
m = 15 [g] = 0,015 [kg]
v = 35 [km/h] = 35/3,6 [m/s]
r = 17/2 [in] = 8,5 [in] * 0,0254 [m/in]
F = (0,015 * (35/3,6)^2) / (8,5 * 0,0254) 
F = 6,6 [N]

10 [N] staat ongeveer gelijk aan 1 [kg]. Bij 30 [km/h] voelt het dus alsof je een halve liter water in een emmer rond aan het slingeren bent, emmer meegerekend :+

Meestal voel je onbalans pas op hogere snelheid, zeg 70 [km/h]. De rest van de gegevens verandert niet, anders zou ik een nieuwe motor halen
code:
1
2
3
v = 70 [km/h] = 70/3,6 [m/s]
F = (0,015 * (70/3,6)^2) / (8,5 * 0,0254)
F = 733 [N]

Verdubbeling van snelheid betekent dat er ineens een volwaardige puber aan je wiel hangt, terwijl je maar 15 gram onbalans hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

NLDViane schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 19:33:
[...]

Hoogteslag zou je bij lagere snelheid eerder voelen, vergelijk het met langzaam over een hobbelpad rijden. Bij hogere snelheid merk je de oneffenheden minder heftig.
Op hogere snelheid lijkt een slag in het wiel meer op een ongebalanceerd wiel, ze gedragen zich hetzelfde ondanks een andere oorzaak. Wat we bij onbalans voelen is het wiel wat omhoog en omlaag geslingerd wordt, in een frequentie die slecht gedempt wordt, en dat voelt hetzelfde als een hobbelige weg, en dat voelt weer hetzelfde als een vlakke weg met een hobbelig wiel :Y Als we dan nog harder gaan rijden treedt er wel demping op.

Voor de geïnteresseerden:

Waarom voelen we onbalans dan pas op hogere snelheid? Omdat de kracht simpelweg te klein is om beweging in de vering/schokdempers te krijgen. Balanceren gaat over het algemeen per 5 gram.

Formule voor centrifugaalkracht (voor de betweters onder ons: de normaalkracht ten opzichte van de centripetale kracht, want centrifugaalkracht bestaat niet), en kleine lettertjes inertia, demping en frequentie laat ik achterwege
code:
1
2
3
4
5
F= (m * v^2) / r
F = kracht in [N]
m = massa in [kg] (onbalans)
v = wegsnelheid in [m/s]
r = radius in [m]

Bij mijn motoren zie ik meestal 15 [g] lood zitten, dus daar ga ik even mee rekenen.

code:
1
2
3
4
5
m = 15 [g] = 0,015 [kg]
v = 35 [km/h] = 35/3,6 [m/s]
r = 17/2 [in] = 8,5 [in] * 0,0254 [m/in]
F = (0,015 * (35/3,6)^2) / (8,5 * 0,0254) 
F = 6,6 [N]

10 [N] staat ongeveer gelijk aan 1 [kg]. Bij 30 [km/h] voelt het dus alsof je een halve liter water in een emmer rond aan het slingeren bent, emmer meegerekend :+

Meestal voel je onbalans pas op hogere snelheid, zeg 70 [km/h]. De rest van de gegevens verandert niet, anders zou ik een nieuwe motor halen
code:
1
2
3
v = 70 [km/h] = 70/3,6 [m/s]
F = (0,015 * (70/3,6)^2) / (8,5 * 0,0254)
F = 733 [N]

Verdubbeling van snelheid betekent dat er ineens een volwaardige puber aan je wiel hangt, terwijl je maar 15 gram onbalans hebt!
Interessant, goede uitleg ook :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quacktech
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-06 18:57
Dit soort verschijnselen heb ik eens gehad. Dat bleek een gecupte voorband te zijn. Maar bij zo weinig km's kan dat haast niet voor mijn gevoel. Aan de andere kant zou dat wel verklaren waarom het minder wordt met een hogere bandenspanning. Je forceert dan de vorm van de band iets meer.

The Duck did it again

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 20:38
NLDViane schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 18:14:
[...]

Probeerde vanochtend een Tsjech bij te houden, ik op de Street Triple, hij op een S1000XR met z'n vrouw achterop. Dat bijhouden ging alleen maar vanwege de werkzaamheden op de Furka, dus elk stoplicht stond ik weer achter ze :+

Met het verplichte instagram influencer plaatje
[Afbeelding]
Paar weken geleden ook gepasseerd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/68UtpgbicXHpmHnPRIaCjykX51g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ed3fsRO9wLBXxD80OL1fW331.jpg?f=fotoalbum_large
Mooie scheurpas, maar toen ook al wegenwerken 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:20
Bleeghjhhh ik zat zo leuk naar zomerkleding te zoeken, maar denk dat ik beter een regenpak kan scoren. Ben letterlijk 3x op de motor geweest dit jaar. Ja ben wel mooi weer rijder. Dit is om te huilen 😢

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
gebruikershaes schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 19:39:
Bleeghjhhh ik zat zo leuk naar zomerkleding te zoeken, maar denk dat ik beter een regenpak kan scoren. Ben letterlijk 3x op de motor geweest dit jaar. Ja ben wel mooi weer rijder. Dit is om te huilen 😢
Deze week een helm gekocht en de volgende stap is een motor. Maar met dit weer èn nog zo'n 7 weken vakantie tussen nu en 1ste week oktober... Is er weinig tijd om nog aangenaam (te kopen) en te touren. En dan is t alweer tijd voor de winterstalling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

@gebruikershaes De hele week op de motor naar mijn werk gereden. Alleen vandaag uit voorzorg niet gedaan. Ik ben wel blij met die beslissing gezien de hoeveelheid water dat vandaag is gevallen.

Vorig jaar heb ik de ixs evo air jacket en broek gekocht en ixs rain jacket Saint yellow met broek. Geen spijt van deze combinatie. Bij warme temperaturen voldoende koeling en indien nodig kan je snel iets tegen de regen doen. Tevens is de regenjas ook handig bij lage temperaturen. Doordat het winddicht is merk je weinig van de kou. Ik ga ook rijden als het rond het vriespunt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Gister een toffe clinic gevolgd bij 'derijder'.
Was een cadeau voor een vriend van me die dit dit graag wilde doen na het recent halen van zijn rijbewijs, en ik had aangeboden ook best mee te willen.

3 dagen voor uitgetrokken. Woensdag richting z. Limburg, donderdag de 'bochten in de bergen' training (Eifel), en vandaag een behoorlijk nat pak gehaald op de weg naar huis.. -O-

Toffe dag gehad gister, toch weer een hoop nuttigs opgestoken! Leuke groep, en een leuke trainer (Eric)! _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:46

_Apache_

For life.

UTwizard schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 09:15:.

In ieder geval dank voor het meedenken allen :) De Scrambler gaat over 2 weken dus sowieso eerst naar de 1000km beurt en dan zullen we het nog weer extra noemen dat ze naar de wielen kijken. Eerst maar afwachten wat daar uit komt, misschien hadden ze ook simpelweg een slechte dag toen mijn vriendin er vorige week was. Tot nu toe zijn we altijd goed geholpen bij die desbetreffende dealer dus op dat ene voorval van vorige week wil ik ze nog niet afschieten.
Je bent echt veeeelste vriendelijk / vergeeflijk. Een dergelijke trilling is echt een serieus probleem, vooral voor de veiligheid van de rijder.
Ik had de motor direct teruggebracht, 'bel me maar als het opgelost is'.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-09 21:41

steveman

Comfortabel ten onder

Vele manen geleden had m'n broer een slechte band op z'n Hornet. Ding stuiterde ook, na eerst een hoop "nee dat kan het niet zijn" kwam er een nieuwe band op, en was het euvel weg.

Als je nou in de buurt woonde zou ik zeggen, kom even langs, zetten we een meetklok tegen de velgen en/of de wielen in de balanceerunit. Dan zie je het waarschijnlijk gauw genoeg. Maar als je woonplaats juist is, is het 100km enkele reis :+

Je kunt ook met een "poor mans dial indicator" al redelijk wat uitsluitsel creëren. Tie wrap om een vorkpoot, en het uiteinde net contact laten maken met de velg bijvoorbeeld. Een persoon trekt het voorwiel van de grond op de zijstandaard, de ander slingert het wiel en kijkt/luistert of her veranderingen optreden per omwenteling.

Maar zoals hierboven aangegeven, wat je nu hebt is absoluuut niet normaal en kan nog gevaarlijk zijn ook.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 17:22
Ik heb een Akrapovic racing line full system. Heel bizar dat de middendemper na 2.5 jaar stuk is gegaan. Er zitten scheuren in, 2 popnagels zijn afgebroken en in de kat gevallen.

Ik heb de motor particulier gekocht dus heb geen factuur van de uitlaat.

Ik heb foto's gestuurd naar Akrapovic zelf, maar die zeggen niks te kunnen doen...eigenlijk willen doen.

Nieuwe demper kost 800 euro.... ;(

Iemand een tip waar ik eventueel een 2e handse kan vinden of laten repareren?

MT09 2021 model.

https://thumbs-eu-west-1....94b-b48c-949c5bb05cda.jpg
https://thumbs-eu-west-1....5b7-aa51-e269bbfa05db.jpg

Er zaten l;ose stukken in. En deze stukjes vielen eruit nadat ik hem eraf had gehaald en flink ging schudden.
https://thumbs-eu-west-1....789-b111-f6542c424057.jpg

*edit* Waarom, is de tekst dorostreept??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:49
Unknown Alien schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 15:05:
*Knip*

Ik neem aan dat je 'doorgestreept' bedoeld. Dit komt omdat je jouw'n hele tekst in [ s ] [ /s ] tags hebt staan. Als je die met een edit verwijderd komt t goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Nu online
Had van de week wat goodie's gescoord op MP. O.a. een zwarte uitlaatcover, ziet er net wat strakker uit imo.

En een 'sport'schermpje. Van die laatste ben ik nog niet helemaal overtuigd. De givi airflow had ik er eigenlijk op gezet om de turbulentie op snelwegsnelheden te verhelpen, dat deed het deels wel, maar niet helemaal. En bij warmer weer houd het ook écht heel veel wind tegen op het lichaam. Daarom besloten eens te experimenteren, een origineel schermpje en dit sportschermpje voor 25e elk op de kop getikt en vandaag even dat sport ding gemonteerd, naast dat het echt even wennen is qua looks is het ook echt mega verschil op snelwegsnelheden. Lijkt bijna weer alsof ik op de naked lesmotor zit! Moet me opeens weer bijna vasthouden met 120. Daarnaast (natuurlijk...) ook echt mega veel wind geluid opeens, boven de 70 ofzo hoor je de motor alleen nog als je 'm vol open trekt. Wel een beetje een gemis. Ben dus nog niet overtuigd. Van de week eens dat ander schermpje erop schroeven, is volgens mij een origineel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g0tAOiUgoyNwhzgTL4sp8w6OToU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fpia3LEL3GEXjp8BrxjVsaZc.jpg?f=user_large

Ter vergelijking voorheen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aDE-B6s-CTGToI4T6Bmf_LDNugs=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/loNzAi0wXlrYwSRUCSLCl62i.jpg?f=fotoalbum_small

Bij de weg, morgen een ritje Ardennen op de planning staan en mijn route neemt me direct langs Circuit Spa-Francorchamps. Iemand nog tips voor een uitkijkpunt waar ik ff kan stoppen en wat kan zien van het circuit? Of is dat helemaal afgesloten en moet je echt het terrein zelf op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clush
  • Laatst online: 01:28

Clush

Do as I say...

Ik had eerder een DL1000 uit 2004 en niet de 650, en ik weet niet of daar verder verschil in zit, maar ik was wel echt blij met de Givi Airflow. Het stock scherm vond ik nauwelijks bruikbaar, daarmee klapperde de helm zowat van m’n hoofd.

Behalve de AirFlow heeft Givi ook nog een hoog scherm dat verder niet verstelbaar is. Ik heb wel eens gehoord dat mensen die er op zetten en dan indien nodig een stuk van de bovenkant afknippen.

Maar geen scherm of een sport schermpje is idd beter dan het stock scherm, die is praktisch onbruikbaar.

... not as I do.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Op mijn super Tenere had ik een laag sportschermpje. Daarbij kwam de turbulentie op mijn kin.
Toen heb ik er een aantal cm van af gezaagd, om te zorgen dat de turbulentie op mijn borst kwam. Mijn volledige helm zat dan in schone lucht.

Datzelfde heb ik nu met een sportschermpje op de Tracer, maar daar is de standaard laagste stand voor mij voldoende voor dat effect.

Test eens zonder ruitje, om zo te kijken wat het effect is in schone lucht ipv turbulentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 18:22:
Op mijn super Tenere had ik een laag sportschermpje. Daarbij kwam de turbulentie op mijn kin.
Toen heb ik er een aantal cm van af gezaagd, om te zorgen dat de turbulentie op mijn borst kwam. Mijn volledige helm zat dan in schone lucht.

Datzelfde heb ik nu met een sportschermpje op de Tracer, maar daar is de standaard laagste stand voor mij voldoende voor dat effect.

Test eens zonder ruitje, om zo te kijken wat het effect is in schone lucht ipv turbulentie.
Dat heb ik dus met de givi airflow, de turbulentie komt net tegen de bovenste rand van mijn helm aan. Daar doelde ik ook met dat het deels hielp maar niet helemaal. Het is beter dan het vorige ruitje (zo een met een opklap ruitje, daar rammelde de vullingen van uit). Maar met de airflow heb ik op de snelweg dus nog steeds best een rammel tegen m'n helm aan. Vandaar ook het idee om eens een lager ruitje te proberen. Dat en met warm weer ik vrijwel geen airflow op m'n lichaam had en dus alsnog best warm had.

Dit sportruitje zoals afgebeeld hierboven is nagenoeg hetzelfde als géén ruit. Geen turbulentie maar ik krijg gewoon de volle laag (schone lucht) zoals op de lesmotor. Morgen eens wat uitgebreider proberen, dan conclusie trekken. Nu alleen stukje snelweg en stukje binnendoor gedaan.

Iemand nog m'n vraag onder de foto's gezien? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 22:00
Pyr0_ schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 18:34:
Iemand nog m'n vraag onder de foto's gezien? O-)
Jawel maar geen antwoord op die vraag.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 19:56
Unknown Alien schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 15:05:
Ik heb een Akrapovic racing line full system. Heel bizar dat de middendemper na 2.5 jaar stuk is gegaan. Er zitten scheuren in, 2 popnagels zijn afgebroken en in de kat gevallen.

Ik heb de motor particulier gekocht dus heb geen factuur van de uitlaat.

Ik heb foto's gestuurd naar Akrapovic zelf, maar die zeggen niks te kunnen doen...eigenlijk willen doen.

Nieuwe demper kost 800 euro.... ;(

Iemand een tip waar ik eventueel een 2e handse kan vinden of laten repareren?

MT09 2021 model.

https://thumbs-eu-west-1....94b-b48c-949c5bb05cda.jpg
https://thumbs-eu-west-1....5b7-aa51-e269bbfa05db.jpg

Er zaten l;ose stukken in. En deze stukjes vielen eruit nadat ik hem eraf had gehaald en flink ging schudden.
https://thumbs-eu-west-1....789-b111-f6542c424057.jpg

Bel of mail eens met Pajic uit Gendringen (Achterhoek),
Leveren maatwerk en hebben voorraad nieuw en gebruikt.
Ik heb er eerder dit jaar mijn demper laten vervangen en ben zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
@Pyr0_ de paddock en de pits zijn vaak vrij toegankelijk, tenzij er een groter evenement is.

Beste plekje is de muur van de oude pitsstraat, bij insturen van L’eau Rouge. Je kunt de auto’s of motoren daar bijna aanraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:10
@Pyr0_ Vroeger, als in een jaar of 38 geleden, was een stuk nog gewoon openbare weg. Kan me nog herinneren, volgend mij met een Renault 18, inclusief vouwwagen "lekker over het circuit gereden" op weg naar Luxemburg.

Hoe het nu is weet ik ook niet, maar ik denk dat er wel wat te zien zal zijn.

zeker, zeker

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Vandaag na wat huisvlijt eindelijk de chargekoffer klaar. Je moet toch wat als je een externe lader hebt en je een keer wat verder weg wilt. Nu kan ik de motor tenminste ook een keer aan een laadpaal opladen als het nodig is zonder dat de lader gestolen of nat kan worden.
Op marktplaats een oude Givi koffer gekocht voor 3 tientjes. Twee gaten geboord voor beide kabels en 2 doppen ge-3d print waarmee ik de koffer weer helemaal (water)dicht kan maken als ik er mee op pad ben. Op Aliexpress een type 2 naar schuko adapter gekocht die emuleert dat er een auto aan een laadpaal hangt en nu kan m'n 240v lader gewoon aan een laadpaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gULUc7v4UncMPLSnjeFjdp33bPE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/h6PwQOZaUszBSuMHlwDZVnNy.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:16
McGyver _O-.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:46

_Apache_

For life.

Lekker bezig @theHoff!

Heb je dan niet dat je onder de ondergrens komt van 1F 6A (1.3kW)?
Daaronder stopt de paal vaak.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
_Apache_ schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 22:31:
Lekker bezig @theHoff!

Heb je dan niet dat je onder de ondergrens komt van 1F 6A (1.3kW)?
Daaronder stopt de paal vaak.
Op de paal die ik geprobeerd heb niet in ieder geval. De lader trekt max 1500w dus dat zou precies goed moeten gaan. Maar ik zal er rekening mee houden als ik een keertje ermee op pad ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
badkuip schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 19:27:
[...]

Bel of mail eens met Pajic uit Gendringen (Achterhoek),
Leveren maatwerk en hebben voorraad nieuw en gebruikt.
Ik heb er eerder dit jaar mijn demper laten vervangen en ben zeer tevreden.
Ik heb ze net een mail gestuurt.

BEn benieuwd. Akrapovic zelf wil niks doen helaas, daar baal ik wel van. De uitlaat past alleen op een MT09 vanaf 2021, dus ouder kan hij niet zijn, maar ze willen niks doen :X

Maat zei al om een middenstuk ertussen te zetten, maar dan zit er geen kat meer onder die het geluid dempt. Ik vind mooi geluid bij een motor horen. Zo'n stofzuiger vind ik zielig, maar de hele straat wakker maken vind ik weer aso. Daarom deze uitlaat (y)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 18:30
Misschien is het wel een alipovic :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Pyr0_ schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 17:45:
En een 'sport'schermpje. Van die laatste ben ik nog niet helemaal overtuigd.
Visueel iig honderd keer beter, zo'n ruit op ruit op ruit vind ik af.grij.se.lijk. Net alsof je wel motor rijd maar niet tegen wind kan, enige wat dan nog ontbreekt zijn grote leren handmoffen en een kleedje voor over je benen.

Form follows function maar er zijn grenzen :X

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Nu online
botoo schreef op zondag 14 juli 2024 @ 18:30:
[...]

Visueel iig honderd keer beter, zo'n ruit op ruit op ruit vind ik af.grij.se.lijk. Net alsof je wel motor rijd maar niet tegen wind kan, enige wat dan nog ontbreekt zijn grote leren handmoffen en een kleedje voor over je benen.

_O-

Ben ook geen fan van de airflow, maar het scheen de beste ruit te zijn voor deze fiets. Uiteindelijk was ik ook wel weer gewend aan de looks en nu ziet dat kleine ruitje er vreemd uit. Op een of andere manier kan zo'n grote motor wel een grote ruit hebben.

Maar goed, opinions are like *ssholes, everyone's got one. :>

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Zo, vandaag de dag waar ik lang naar heb uitgekeken. Nee, niet weer een motorvakantie, maar een rijtraining bij FSZ Grevenbroich. Om precies te zijn de Motorrad Perfektionstraining 2.
https://www.fsz-grevenbro...rad/perfektions-training/
En jawohl, dat is inderdaad in Deutschland. ;)

Bij KNMV had ik de VRO Expert al gedaan een aantal jaar geleden, toen lief gevraagd of dat voldoende was voor de perfektionstraining 1 (ja dus), die eerder dit jaar gedaan, en nu deze.
Dat geeft ook al aan hoe goed de eerste was bevallen.

Let wel, eigenlijk vond ik de toelatingseisen voor de eerste training achteraf gezien wat kinderachtig.
Op sommige vlakken ging de KNMV VRO Expert op het politiecircuit namelijk een stukje verder.

Maar voor de Perfektionstraining 2 zijn die toelatingseisen zéker terecht!! Diverse varianten van gevaarzettingen hebben we geoefend en de reflexen aangescherpt. Denk aan remmen op gladde of wisselende ondergronden, een bocht met een obstakel waar je of links/rechts, of er dwars overheen moet. Onder hellingshoek inderdaad. Noodstop oefening bergaf, uitwijken met 70-100km/h, noodstop in de bocht. Ik vergeet vast nog wel iets.

Wat ik heel goed vond: we hadden twéé trainers tegelijk, dus we deden een uitwijk oefening, en bij het terugrijden kregen we van de tweede trainer een langzame slalom (krapper en langzamer dan die van de avb ;) ) voor de kiezen.
Ook werken ze met walkie-talkies en oortjes. Je zit dus de maximale tijd in het zadel. De trainers vulden elkaar perfect aan.

Ik heb hier en daar mijn eigen grenzen ontdekt, ook soms de grenzen van de motor maar wel op een veilige manier.
Ik moet zeggen, nu ben ik ook totaal gesloopt. Dus, ze hebben me flink uitgedaagd. :)

[Edit]En, totaal losstaand hiervan, een mailtje dat mijn Michelin cashback voor een setje Road 6 is goedgekeurd. Toch weer 40 euro. :)

[ Voor 4% gewijzigd door DrivinUCrazy op 14-07-2024 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
botoo schreef op zondag 14 juli 2024 @ 18:30:
[...]

Mja, ik ben 1m93, voor mij was het op de Huskie 901 of de ruit eraf / mini ruit of de grootste ruit met een spoiler.

Op de GS kan ik af met de grootste ruit. Maar alsnog zet ik er op stukken snelweg van >400km wel de spoiler op.

De andere optie is gehoorschade -O-

[ Voor 3% gewijzigd door _eLMo_ op 14-07-2024 19:36 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Unknown Alien
wokkelz schreef op zondag 14 juli 2024 @ 16:30:
Misschien is het wel een alipovic :P
Nu is het een stukopovic, mjahh... kan al 2 weken niet meer rijden...klotezooi :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 18:30
DrivinUCrazy schreef op zondag 14 juli 2024 @ 19:21:
Zo, vandaag de dag waar ik lang naar heb uitgekeken. Nee, niet weer een motorvakantie, maar een rijtraining bij FSZ Grevenbroich. Om precies te zijn de Motorrad Perfektionstraining 2.
https://www.fsz-grevenbro...rad/perfektions-training/
En jawohl, dat is inderdaad in Deutschland. ;)

Bij KNMV had ik de VRO Expert al gedaan een aantal jaar geleden, toen lief gevraagd of dat voldoende was voor de perfektionstraining 1 (ja dus), die eerder dit jaar gedaan, en nu deze.
Dat geeft ook al aan hoe goed de eerste was bevallen.

Let wel, eigenlijk vond ik de toelatingseisen voor de eerste training achteraf gezien wat kinderachtig.
Op sommige vlakken ging de KNMV VRO Expert op het politiecircuit namelijk een stukje verder.

Maar voor de Perfektionstraining 2 zijn die toelatingseisen zéker terecht!! Diverse varianten van gevaarzettingen hebben we geoefend en de reflexen aangescherpt. Denk aan remmen op gladde of wisselende ondergronden, een bocht met een obstakel waar je of links/rechts, of er dwars overheen moet. Onder hellingshoek inderdaad. Noodstop oefening bergaf, uitwijken met 70-100km/h, noodstop in de bocht. Ik vergeet vast nog wel iets.

Wat ik heel goed vond: we hadden twéé trainers tegelijk, dus we deden een uitwijk oefening, en bij het terugrijden kregen we van de tweede trainer een langzame slalom (krapper en langzamer dan die van de avb ;) ) voor de kiezen.
Ook werken ze met walkie-talkies en oortjes. Je zit dus de maximale tijd in het zadel. De trainers vulden elkaar perfect aan.

Ik heb hier en daar mijn eigen grenzen ontdekt, ook soms de grenzen van de motor maar wel op een veilige manier.
Ik moet zeggen, nu ben ik ook totaal gesloopt. Dus, ze hebben me flink uitgedaagd. :)

[Edit]En, totaal losstaand hiervan, een mailtje dat mijn Michelin cashback voor een setje Road 6 is goedgekeurd. Toch weer 40 euro. :)
En dit doe je op je eigen motor?
Ik kan best een potje rijden hoor, maar zodra je bewust opstakels in bochten over moet zou ik dat niet graag met mijn eigen motor willen doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

_eLMo_ schreef op zondag 14 juli 2024 @ 19:36:
Op de GS kan ik af met de grootste ruit. Maar alsnog zet ik er op stukken snelweg van >400km wel de spoiler op.

Custom oordoppen?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
wokkelz schreef op zondag 14 juli 2024 @ 20:09:
[...]

Ik kan best een potje rijden hoor, maar zodra je bewust opstakels in bochten over moet zou ik dat niet graag met mijn eigen motor willen doen..
Ja, dit is op je eigen motor.
En je moet niets he. Uitwijken mag ook. Maar als je het eenmaal gezien en ervaren hebt stelt het oprecht niets meer voor. Het is ook maar een (schuin oplopende) plank, in België heb je diepere kuilen in de weg. Ook in de bochten. In feite is dat exact hetzelfde.
Eerlijk: het uitwijken voor die plank in de bocht was moeilijker.

Hellingshoek is overigens relatief, je gaat door een bocht en dus schuin. Het is niet alsof je met je knie over de grond over die plank heen moet. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door DrivinUCrazy op 14-07-2024 20:32 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grubeater
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

wokkelz schreef op zondag 14 juli 2024 @ 20:09:
[...]

Ik doe zoiets liever met een bekende motor dan op een vreemde motor.
Het is ook realistischer, want als je in het echt een obstakel tegenkomt dan is het op je eigen motor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z6O18QQqm5Qb2aLkO_4u4uPsygo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2h7EEgaiIa5TJgvaUD7av2bE.png?f=user_large
ia opgeschoonde foto waarbij ik over een autoband rij.

Vrijdagavond na het werk mijn oude voetsteun verwijderd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oBUMySein_pyGi7vt7jUSbt5wIk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BzpKG7BmUbIQqgDhF9uLleJc.jpg?f=fotoalbum_large

De pin zet muurvast, dus met de slijptol de kop eraf geslepen. Daarna met een centerpunt de pin eruit geslagen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tT0VbbyhAFcuF4-PAPpMzmjdE9o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SJfsJt5HjHKAdeiEHrEDuM54.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna de nieuwe SW-Motech voetsteun geplaatst en de nieuwe pin geborgd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gP7kiExdz2dgy32hqwNwC4Zv99w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oZAlE9WRfBO4EGBr91jhQcZY.jpg?f=fotoalbum_large

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

_eLMo_ schreef op zondag 14 juli 2024 @ 19:36:
[...]

Mja, ik ben 1m93, voor mij was het op de Huskie 901 of de ruit eraf / mini ruit of de grootste ruit met een spoiler.

Oordopjes, schuimpjes werken echt t beste op de snelweg. Lekker sportief bochtjes pakken? Otoplastieken. Lang stuk snelweg? Schuimpjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
Grubeater schreef op zondag 14 juli 2024 @ 20:52:
Daarna de nieuwe SW-Motech voetsteun geplaatst en de nieuwe pin geborgd.

[Afbeelding]
Ik hoop dat je de beentjes van de splitpen nog hebt omgebogen na het maken van de foto zodat die blijft zitten? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
noes schreef op zondag 14 juli 2024 @ 22:05:
[...]

Oordopjes, schuimpjes werken echt t beste op de snelweg. Lekker sportief bochtjes pakken? Otoplastieken. Lang stuk snelweg? Schuimpjes!
Minder turbulentie op je helm in aanvulling op je gehoorbescherming werkt nóg beter! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

theredone51 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 22:06:
[...]

Ik hoop dat je de beentjes van de splitpen nog hebt omgebogen na het maken van de foto zodat die blijft zitten? ;)
Nee, die heb ik afgeknipt. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KDsKOzB16HmKEhcvzWijiHold9c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B2poiww8fKnqfk2IjgGFX3lC.jpg?f=fotoalbum_large

@noes schuimpjes is misschien wel een idee voor lange stukken. Na de UK rit voelde ik mijn linker oor toch nog een aantal dagen. @_eLMo_ had tijdens de reis gewoon oordoppen in, ik weet niet welke precies.

Vroeger deden ze niet aan oordoppen, de oprichter van de Transalpclub was redelijk doof door het motorrijden.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Natuurlijk heb ik al oordoppen in. Ik heb >200.000km motor achter de rug. Zonder was ik nu al lang doof geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08:02
Die schuimpjes geven best wat druk in het oor, in de gehoorgang. Werken wel prima, maar voor mij niet voor een hele dag als het kan. Beter horen had een jaar of 2 geleden een actie van Pluggerz op maat (50% korting meen ik), die werken super.

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:04

Vrijdag

De Zwarte

Afbeeldingslocatie: https://3kamido.com/files/1_Para_s.jpg

Moldex Countour small.

Ik gebruik deze al tijden. Werken stukken beter dan die universele doppen. Kost echt geen moer, heb daarom in alle jassen, rugtassen etc. wel een paar van die zakjes met een setje. Kan je ze ook nog eens uitdelen voor het geval dat. 200 stuks voor nog geen vier tientjes bij Bol of Conrad.

Omdat dit de small versie is, kan ik ze zonder problemen een hele dag inhebben (heb smalle gehoorgang). Voor kleine stukjes binnendoor heb ik dan universele dopjes, dat is nog wel acceptabel. Maar ik heb een systeemhelm en die maken gewoon meer lawaai. En een naked, dus vol in de wind.

[ Voor 6% gewijzigd door Vrijdag op 15-07-2024 08:38 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

A13X

Dude

DrivinUCrazy schreef op zondag 14 juli 2024 @ 22:30:
[...]

Minder turbulentie op je helm in aanvulling op je gehoorbescherming werkt nóg beter! :Y
Dat ja, op ABR was een (OEM) spiegel gesneuveld. Daarom heb ik aansluitend ze beide vervangen door double take kopietjes. Sindsdien is de luchtstroom een stuk verbeterd en heb ik een stuk minder herrie aan de kop om te beginnen.

In het geval van turbulentie kun je dus ook beter verder kijken dan alleen je ruitje. Spiegels, handkappen of je kuip kunnen net zo goed onderdeel van het probleem zijn.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

_eLMo_ schreef op maandag 15 juli 2024 @ 00:49:
Natuurlijk heb ik al oordoppen in. Ik heb >200.000km motor achter de rug. Zonder was ik nu al lang doof geweest :+
Ja het punt is: kies de juiste oordoppen voor de juiste situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 20:50
Na enige tijd geen motor meer te hebben gereden ben ik een aantal maanden weer begonnen.
Vroeguh had ik van die otoplastieken en begonnen tijdens een rit toch wat te irriteren.
Gebruik nu de Alpine MotoSafe Tour en bevallen mij uitstekend.
Dempen zeer goed, zijn zacht en makkelijk in en uit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:18

Destruction

(ex-)Automonteur

noes schreef op zondag 14 juli 2024 @ 22:05:
[...]

Ik gebruik ook eigenlijk altijd van die schuimpjes. Werkt prima. Ik heb ook andere oordopjes gehad maar nadat ik zo'n oordopje bij de huisarts uit m'n oor heb moeten laten halen (dat handige tooltje pakte het oordopje niet meer) ben ik daar wel van genezen.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Zo meteen vertrek ik voor mijn meerdaagse solo reis. Vorig jaar was ik goed ziek, dus kon het niet doorgaan.

Dit jaar niet zo spectaculair. Zeker niet als je het vergelijkt met sommige andere hier maar nog steeds heb ik er veel zin in. Dit staat al jaren op mijn “todo-lijst”.

Eerst richting Ede (snelweg, meters maken) om vanuit daar binnendoor via TT Assen naar Windschoten te rijden. ‘s avonds naar de sauna en dan de dagen erop de kust volgen van ons landje met verschillende stops die ik wil zien.
(Bijv. meest noordelijke punt van NL (vasteland) tot aan enkele museums en andere bezienswaardigheden)

Nu nog een kop koffie, omkleden en dan vertrek ik. Zin in!!

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
Hier Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/3290/files/2527151/600x465x3/3m-oranje-oordopjes-snr-35db-25-paar.jpg
Hier ook oorschuimpjes al jaren.
Ze dempen 30db, enigen adeel ze dempen alle frequenties.

Ik heb 2 x iets aan laten meten en kosten elke x 100e of meer. De schuimpjes vind ik fijner zitten en dempen goed. Gehoor wil ik niet beschadigen.

Have fun @streamnl

[ Voor 4% gewijzigd door Unknown Alien op 15-07-2024 10:32 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Veel plezier streamnl!

Voor degenen die ook eens nadenken over zo'n ADAC training: ik heb vandaag spierpijn in mijn bovenbenen, liezen vooral, van het klemmen tegen de tank! Dat wens je je vijand nog niet toe. :P
En ik merk gewoon dat ik na een nacht slapen nog steeds moe (maar voldaan!) ben van gisteren.
Ab-so-luut een aanrader wat mij betreft. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistahk1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08:47
Ben zelf fervent gebruiker van deze 3M schuimpjes. Prima zat!

Zoals @Vrijdag zegt, voor nog geen vier tientjes 200+ stuks.

Toevallig afgelopen weekend in de bebouwde kom een kort stukje zonder schuimpjes gereden.
Wat een kabaal in je helm 8)7
Kan me niet voorstellen hoe dat is buiten de bebouwde kom.

Het was geloof ik nog geen 2km, maar 2km te veel mijns inziens.
Hoor liever nu tijdelijk m'n motor (en de rest) minder, dan over 20 jaar alles minder.

M'n instructeur destijds stond ook vreemd te kijken als ik die dingen indeed.
"Doe jij oordopjes in :? , dat doe ik alleen als ik een lesje ga invoegen op de snelweg."
Eerstvolgende les: invoegen op de snelweg, wie o wie had er geen oordopjes? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dat vond ik wel een nadeeltje gisteren. Communicatie per radio, prima. Maar de beste oplossing is nog steeds een walkie-talkie met oordopjes. Je rijdt dus de hele dag zonder gehoorbescherming rond. Sterker nog, dat getetter van die instructeur via die oordopjes kan ook nog best hard zijn.
In de regel geen probleem, maar bij deze training liggen de snelheden wat hoger, dus gaat het volume ook wat hoger om boven de ruis uit te komen.

Maar ik snap het wel. Zo'n belangrijke factor wil je in eigen beheer houden, dus dit is het minst slechte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 21-09 10:01
*knip*

[ Voor 144% gewijzigd door twain4me op 15-07-2024 15:51 . Reden: V&A ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:26
mistahk1 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 10:22:
Toevallig afgelopen weekend in de bebouwde kom een kort stukje zonder schuimpjes gereden.
Wat een kabaal in je helm 8)7
Kan me niet voorstellen hoe dat is buiten de bebouwde kom.
Ik vergeet het regelmatig en denk er natuurlijk pas onderweg aan... Als ik met dopjes rij is het een verademing van rust (en ik rijd al electrisch).

Ik gebruik de Alpine MotoSafe Race 8717154024920, erg happy mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:55
Ik heb ook oordoppen, gebruik ze alleen nooit 😓
Maar heb ook niet zo’n last van herrie.

En dat gaat al 10 jaar goed 🫣 denk elke keer weer “nu ga ik ze gebruiken” en vergeet elke keer weer 😓

Krijg morgen mijn 15x sterker dan staal legging binnen! Ben heel benieuwd. Voelde bij het passen wel lekker koel aan 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-09 20:13
kneusteun schreef op maandag 15 juli 2024 @ 12:26:

Krijg morgen mijn 15x sterker dan staal legging binnen! Ben heel benieuwd. Voelde bij het passen wel lekker koel aan 👍
Maak me gek 😝

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

ibothead schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:40:
https://www.autoscout24.n...d2-483f-8d5e-841253c06280

Ooh jhee toch maar deze prachtige motor te koop gezet!
Wil terug naar een Street triple rs
Foto voor de aandacht, was afgelopen weekend in de moezel met leuk groepje [Afbeelding]
Voor de prijs waarvoor 'ie nu op MotorForum staat ben je 'm zo kwijt. >:)

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
GSX-MAN schreef op maandag 15 juli 2024 @ 12:59:
[...]

Voor de prijs waarvoor 'ie nu op MotorForum staat ben je 'm zo kwijt. >:)
8)7 8)7 8)7 8)7 hahahah snap ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Bij mijn volgende helm wordt een inbouw ipv opbouw communicatie wel een harde eis. Vind, ondanks oordopjes op maat, het extra windgeruis aanzienlijk.

Heb nu een Shoei NXR2 met bijbehorende SLR-EXT. Het verschil met of zonder is heel groot.

[ Voor 3% gewijzigd door Joris748 op 15-07-2024 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:04

iMars

Full time prutser

Advies vraagje:
Begin vorig jaar (~1,5 jaar geleden) kocht ik m'n 2020 1290SAR met iets minder dan 5K op de teller.
Paar maanden geleden banden laten vervangen, maar sinds dien loopt de voorband langzaam leeg.
2.6 bar erin en na 2,5~3 weken terug naar 1.7 bar. Opgepompt, en na dezelfde periode weer hetzelfde.
Ik terug naar de dealer, hebben ze een nieuwe binnenrand erin gedaan... 3 weken later weer hetzelfde verhaal. weer afspraak gemaakt. Dat was afgelopen weekend. Nu zeggen ze dat de binnenrand gecorrodeerd is. Nu willen ze dat met een sealer fixen, en zeggen ze, als dat niet werkt zal er mogelijk een nieuwe voorvelg moeten komen.

Ik heb de motor inmiddels dus ruim 1,5 jaar en zit nu op de 17K op de teller. Ik vind het een beetje raar dat ik al zo snel een velg moet vervangen. Ik heb er alleen nog maar onroad ermee gereden, voornamelijk woon/werk verkeer en af en toe een rit.

Is dit normaal? Of gevalletje van "shit happens, suck it up buttercup"?

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
iMars schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:45:
Advies vraagje:
Begin vorig jaar (~1,5 jaar geleden) kocht ik m'n 2020 1290SAR met iets minder dan 5K op de teller.
Paar maanden geleden banden laten vervangen, maar sinds dien loopt de voorband langzaam leeg.
2.6 bar erin en na 2,5~3 weken terug naar 1.7 bar. Opgepompt, en na dezelfde periode weer hetzelfde.
Ik terug naar de dealer, hebben ze een nieuwe binnenrand erin gedaan... 3 weken later weer hetzelfde verhaal. weer afspraak gemaakt. Dat was afgelopen weekend. Nu zeggen ze dat de binnenrand gecorrodeerd is. Nu willen ze dat met een sealer fixen, en zeggen ze, als dat niet werkt zal er mogelijk een nieuwe voorvelg moeten komen.

Ik heb de motor inmiddels dus ruim 1,5 jaar en zit nu op de 17K op de teller. Ik vind het een beetje raar dat ik al zo snel een velg moet vervangen. Ik heb er alleen nog maar onroad ermee gereden, voornamelijk woon/werk verkeer en af en toe een rit.

Ik had vroeger een KTM 950 Adv en mn voorvelg moest een keer vervangen worden.Ik heb er een Excel velg op laten leggen en daar eigenlijk nooit gezeur mee gehad. Wellicht is dat een interessant alternatief als KTM teveel vraagt voor een nieuwe velg.

De 1290SAR is met spaakwielen toch? Die binnenrand, bedoel je daarmee het velglint? Dus nummer 2 op dit plaatje :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZS0K7RFwLdmU4hb7nOTQ_q6hUTo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/10YiOuvz45M36XaLATSY1NYV.png?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door Widow op 15-07-2024 16:13 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Widow schreef op maandag 15 juli 2024 @ 16:12:
[...]

Ik had vroeger een KTM 950 Adv en mn voorvelg moest een keer vervangen worden.Ik heb er een Excel velg op laten leggen en daar eigenlijk nooit gezeur mee gehad. Wellicht is dat een interessant alternatief als KTM teveel vraagt voor een nieuwe velg.

De 1290SAR is met spaakwielen toch? Die binnenrand, bedoel je daarmee het velglint? Dus nummer 2 op dit plaatje :)

[Afbeelding]
Heb het even op de bon opgezocht: gasket rubber 2,5"x21" ... mijn aanname is dus ja :)
Het is inderdaad de 21" spaakwiel. Nieuwe originele kost 790 (slik :| )

Eerst maar even afwachten of de seal voldoende is dan dan op mn gemak verder kijken...

Edit: de #2 is wat ze vervangen hebben... ze zien luchtbelletjes ontsnappen tussen de buitenband en velg, bij nummer 4 zeg maar...

[ Voor 6% gewijzigd door iMars op 15-07-2024 17:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
iMars schreef op maandag 15 juli 2024 @ 17:16:
[...]

Heb het even op de bon opgezocht: gasket rubber 2,5"x21" ... mijn aanname is dus ja :)

Eerst maar even afwachten of de seal voldoende is dan dan op mn gemak verder kijken...

Edit: de #2 is wat ze vervangen hebben... ze zien luchtbelletjes ontsnappen tussen de buitenband en velg, bij nummer 4 zeg maar...
Het lijkt me niet normaal dat zo’n nieuwe (en dure) fiets nu al kapotte velgen heeft. Ik zou minimaal een coulance verdeling verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Vandaag mijn RPHA91 binnen gehad en heb mijn RPHA90 nog niet weggegooid.
Je merkt wel een stuk meer stevigheid en de stukken die over je wangen zitten komen een stuk verder naar voren. Ook lijkt de boel inderdaad wel beter te dempen dan bij het oude model.

De helm was al gepast en daarna bij MKC moto besteld (daar ook gepast). Nu nog wachten op mijn motor laten herstellen en dan kunnen we hem testen.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

_eLMo_ schreef op maandag 15 juli 2024 @ 17:23:
[...]

Het lijkt me niet normaal dat zo’n nieuwe (en dure) fiets nu al kapotte velgen heeft. Ik zou minimaal een coulance verdeling verwachten.
Ja daar zit ik ook aan te denken,... maar gekocht bij dealer (140km rijden) en banden bij Goedhart (24km rijden) laten vervangen...

Even langs rijden met een band die nu geen spanning houdt is even geen optie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
A13X schreef op maandag 15 juli 2024 @ 08:39:
[...]

Dat ja, op ABR was een (OEM) spiegel gesneuveld. Daarom heb ik aansluitend ze beide vervangen door double take kopietjes. Sindsdien is de luchtstroom een stuk verbeterd en heb ik een stuk minder herrie aan de kop om te beginnen.

In het geval van turbulentie kun je dus ook beter verder kijken dan alleen je ruitje. Spiegels, handkappen of je kuip kunnen net zo goed onderdeel van het probleem zijn.
lol, duurt ff maar ik heb nu pas je nickname door |:(

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
gave trip!
Wat kan die man rijden zeg!
Of ligt het aan de motor?? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door ToolkiT op 15-07-2024 19:10 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Nu online
Kon niet kiezen vandaag dus ben zowel in de Ardennen als de Eifel als Luxemburg en toen weer na de Ardennen geweest. :7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VSpShJ2IBFVRvKROmJE97KZYFuM=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/K8NT8VjWe1U7qTDABsq1g285.png?f=fotoalbum_small

Lekker dagje op de motor gehad. Ook m'n nieuw schermpje kunnen testen (zie vorige post). En kwam eigenlijk al vrij gauw tot de conclusie dat dat 'm niet wordt. Op de heenweg stuk snelweg gedaan en de hele tijd m'n rug aanspannen om te blijven zitten, niet relax. Op een naked (oid) is je natuurlijke houding al wat meer naar voren, maar op mijn strom is dat gewoon niet relaxed. Maar het grootste heikelpunt vindt ik wel de windruis. Had nog wel van die schuimpjes in gedaan maar de windruis is zo overheersend, niet alleen op de snelweg maar eigenlijk alles boven de 60/70km/h hoor je alleen nog maar wind. Neemt voor mij een stuk van de beleving weg, en het is ook gewoon stuk vermoeiender. Dus asap weer m'n enorme, lelijke givi airflow weer erop, sorry @botoo. :+

Sfeerplaatje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z1liLJwZex74P_9HUkZt8-w1U9Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SGBADL5nsjEDIKOtpyEmEz7P.jpg?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door Pyr0_ op 15-07-2024 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Pyr0_ schreef op maandag 15 juli 2024 @ 19:38:
Op de heenweg stuk snelweg gedaan en de hele tijd m'n rug aanspannen om te blijven zitten, niet relax

Dus asap weer m'n enorme, lelijke givi airflow weer erop, sorry @botoo. :+
Ik had zo'n zelfde vermoeiende zit bij lange, wat snellere :+ ritten. Mijn vorige zadel had zo'n fraaie organische flow maar daarmee gleed je makkelijk naar achter en werd mijn rug wat rond gedrukt, ook moest ik me veel meer aan het stuur vasthouden om er niet afgeblazen te worden. Ik heb gekozen voor een niet zo mooi zadel waar ik heel veel rugsteun mee kreeg. Gevolg veel minder vermoeiend, prettiger voor mijn rug en geen gehang aan het stuur om er niet af te wapperen. Ook niet de mooiste oplossing maar wel een bruikbare oplossing.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

@iMars Mocht je er niet uit komen met de dealer. Je kan altijd nog een binnenband monteren. Is een stuk goedkoper dan een nieuwe velg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Nu online
botoo schreef op maandag 15 juli 2024 @ 20:09:
[...]

Ik had zo'n zelfde vermoeiende zit bij lange, wat snellere :+ ritten. Mijn vorige zadel had zo'n fraaie organische flow maar daarmee gleed je makkelijk naar achter en werd mijn rug wat rond gedrukt, ook moest ik me veel meer aan het stuur vasthouden om er niet afgeblazen te worden. Ik heb gekozen voor een niet zo mooi zadel waar ik heel veel rugsteun mee kreeg. Gevolg veel minder vermoeiend, prettiger voor mijn rug en geen gehang aan het stuur om er niet af te wapperen. Ook niet de mooiste oplossing maar wel een bruikbare oplossing.
Mijn zadel is ook nodig aan een upgrade toe, was al met een schuin oog aan het kijken naar een top-sellerie zadel. Na zo'n dagje in het zadel als vandaag heb ik echt een houten kont.. Binnenkort maar eens de knoop doorhakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
iMars schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:45:
Advies vraagje:

Denk dat je geen 2 jaar garantie hebt bij aankoop of zoiets! maar heb je al een gevraagd of ze niet de binnenkant velg niet kunnen polijsten! En niet zo lomp willen zijn met de banden ijzers als die velg iederekeer beschadigd 8)7 |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:04

Vrijdag

De Zwarte

Pyr0_ schreef op maandag 15 juli 2024 @ 20:45:
[...]

Mijn zadel is ook nodig aan een upgrade toe, was al met een schuin oog aan het kijken naar een top-sellerie zadel. Na zo'n dagje in het zadel als vandaag heb ik echt een houten kont.. Binnenkort maar eens de knoop doorhakken.
Anders misschien even contact opnemen met Tijger Leathers. Misschien hebben die een goedkopere oplossing. Is bij mij hier om de hoek. Ik dacht eerst dat het een fetishkleding winkel was, maar ze doen nog veel meer lederpret ;)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
DrivinUCrazy schreef op maandag 15 juli 2024 @ 10:09:
Veel plezier streamnl!

Voor degenen die ook eens nadenken over zo'n ADAC training: ik heb vandaag spierpijn in mijn bovenbenen, liezen vooral, van het klemmen tegen de tank! Dat wens je je vijand nog niet toe. :P
En ik merk gewoon dat ik na een nacht slapen nog steeds moe (maar voldaan!) ben van gisteren.
Ab-so-luut een aanrader wat mij betreft. :*)
Ooit eens een Wheelie cursus gedaan, ook niet bevorderlijk voor de spierpijn kan ik je vertellen 😅
iMars schreef op maandag 15 juli 2024 @ 17:16:
[...]

Als 2 is vervangen dan is dat niet de reden dat er bij 4 lucht lekt, 2 is om je spaken af te dichten. Als het lekt bij 4 dan is er een beschadiging aan de velg (corrosie, bandenijzers, ...), niet voldoende bandenvet gebruikt, ... waardoor er geen goede afdichting is tussen de twee. Ooit bij de R1100RT eens gehad en toen hebben ze het contactvlak tussen band en velg geschuurd en was het weer in orde :)

Voorstel van een binnenband is een optie, maar is lastig als je onderweg iets in je band krijgt en niet 'gewoon' een prop kunt monteren en weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppassie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:11
Recent de uitlaatdemper van mijn Kawasaki ER6N losgehaald. Echter de pakkingsbus van grafiet is kapot en daarom niet meer te gebruiken. Ik heb een nieuwe besteld bij de lokale motorzaak, maar het kan nog wel even duren voordat deze binnen is volgens de verkoper. Nu wil ik dit tijdelijk dichtmaken zodat ik toch kan rijden. Het hoeft maar een week of 2 het uit te houden.

Ik zat te denken aan reparatiepasta voor uitlaten, maar wellicht dat jullie een beter idee hebben. De demper heeft een binnendiameter van 47mm en de pijp waar deze op moet 43mm. Er moet dus 2mm afgedicht worden rondom.

Tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08:02
ppassie schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 07:57:
Recent de uitlaatdemper van mijn Kawasaki ER6N losgehaald. Echter de pakkingsbus van grafiet is kapot en daarom niet meer te gebruiken. Ik heb een nieuwe besteld bij de lokale motorzaak, maar het kan nog wel even duren voordat deze binnen is volgens de verkoper. Nu wil ik dit tijdelijk dichtmaken zodat ik toch kan rijden. Het hoeft maar een week of 2 het uit te houden.

Ik zat te denken aan reparatiepasta voor uitlaten, maar wellicht dat jullie een beter idee hebben. De demper heeft een binnendiameter van 47mm en de pijp waar deze op moet 43mm. Er moet dus 2mm afgedicht worden rondom.

Tips?
Moet het per se dicht voor 2 weken?

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren

Pagina: 1 ... 61 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.