Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.258 views

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:44
ozzynator schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:13:
[...]

Dan heb je nog geen wielrenner op de vluchtstrook gezien? Schrik je toch ook even de 1e keer.
Geen wielrenner, wel toerfietsers. En vrachtwagens met trailer op een smalle pas, na 3x een verbodsbord voor voertuigen >3.5t voorbij te zijn gereden...

Prop in de band houdt t goed, 800km (en 3km TET) verder. Nog geen snelweg gehad though, maar verwacht daar weinig verandering.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FrDfsVoiYMlo7qRqnc898vJH1Z4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L10Rx9znnljfwmfPpwNMkQVA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SY3yrW1LakmMa2ZnboDyZW_kEao=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MLnPvpxWnRFDmZ0pQzJDpa4j.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WBp-ZagTUwKJ0iKqhQLNcNLROjc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MY1J7lpJB6VJk9je2x10h91O.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dA17c28D1Q-lA25Q-x33tzA1tcQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vhWPir4LCwtOzo6W6EQ0yiro.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FSLKS_9gANxWYkWzC9ANiNMoV6s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q93aGR7lYN972lAL6Vo96Vyj.jpg?f=fotoalbum_tile

Toch wel weer even wennen als je van 10 graden het dal in rijdt waar het 30 is 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
cyntax schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 17:31:
Nieuwe R1300GS Adventure is zojuist onthuld. Opties zijn zo goed als gelijk als de R1300GS met als nieuwtje de semi-automatische versnellingsbak wat een beetje vergelijkbaar is als het Honda systeem. Weet nog niet wat ik van het design vind, krijg er nog geen kriebels van. Ze zullen vast weer als hete broodjes over de toonbank gaan met een prijskaartje dat waarschijnlijk 37k+ gaat zijn met alle opties erbij. 268kg gewicht, geen idee of dat ledig is of niet met een 30 liter tank.
Ik krijg er wel kriebels van!! Maar wel hele negatieve. Wat een lelijk ding..

Als er dit najaar nog ergens een 1250GSA nieuw staat koop ik die. Maar ik vermoed dat die zo weg zijn, want 90% van de reacties op de 1300GSA is zwaar negatief.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
VidaR-9 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 19:14:
[...]

Ik krijg er wel kriebels van!! Maar wel hele negatieve. Wat een lelijk ding..

Als er dit najaar nog ergens een 1250GSA nieuw staat koop ik die. Maar ik vermoed dat die zo weg zijn, want 90% van de reacties op de 1300GSA is zwaar negatief.
Dan leef je in een droomwereld. Over 10 jaar vind je de 1300 prachtig en de 1400 spuuglelijk! 🤣

1300’s gaan als zoete broodjes. De wachtrij is > 6 maanden.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
_eLMo_ schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 19:29:
[...]
Dan leef je in een droomwereld. Over 10 jaar vind je de 1300 prachtig en de 1400 spuuglelijk! 🤣

1300’s gaan als zoete broodjes. De wachtrij is > 6 maanden.
Zou goed kunnen. Met de auto’s van BMW ook vaak het geval.

Voor nu krijg ik in ieder geval 0,0 hebberigheid van de 1300 serie. Alleen maar beter. Scheelt geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:44
VidaR-9 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 19:44:
[...]

Zou goed kunnen. Met de auto’s van BMW ook vaak het geval.

Voor nu krijg ik in ieder geval 0,0 hebberigheid van de 1300 serie. Alleen maar beter. Scheelt geld.
Met name de 5-serie inderdaad. De E39 is tijdloos, de E60 meteen te modern, de F10 klopte aan de voorkant niet en de achterlichten zijn te groot, de G30 is wel weer strak, en de G60 heeft een identiteitscrisis (X1 koplampen, hoge raamlijn, daardoor te kleine wielen, Mercedes achterlichten)...

Zou blij zijn als ik het zou kunnen betalen, maar dan kwam er, net als bij de GS, toch echt iets anders. Of 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 10:01
Licko schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:50:
Bedankt, ik zag dit antwoord al wel een beetje aankomen, maar qua planning ga ik het niet meer redden een route from scratch op te zetten. Ik zal eens kijken of er online ergens een route te vinden is.
als je een adres hebt heb ik met mapsource en onroute kaart zo een leuke route gevonden
kom zelf uit eindhoven en had deze route richting luxemburg dan wel https://www.dropbox.com/s...n28dfyeiin15toxyeho8&dl=0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

kneusteun schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 18:09:
Lijkt wel alsof de ontwerper van Brabantia ontslagen is bij de afdeling Kawasaki uitlaten en nu bij BMW stage loopt 😳
Hoezo stage, dan mag je niet de hele motor ontwerpen. :>

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-09 16:49

Licko

ZVDK

Wat ben ik blij dat ik hier tips voor een route naar de Ardennen gevraagd heb zeg. Dankzij de route die @Pyr0_ voor me in elkaar gezet heeft heb ik een heerlijke ritje gemaakt vanavond.
Op aanraden van meerdere mensen hier heb ik de snelweg gepakt tot Luik en daarna naar Verviers waar het echte werk kon beginnen. Heb nu al zin in de terugweg :P

Plaatje voor de sfeer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/67SNn--NDrHAOb0TuM3Th-JBkyY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f20O4KbZig8ozPu9UWXGyXUc.jpg?f=fotoalbum_large

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-09 16:49

Licko

ZVDK

ibothead schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 20:28:
[...]

als je een adres hebt heb ik met mapsource en onroute kaart zo een leuke route gevonden
kom zelf uit eindhoven en had deze route richting luxemburg dan wel https://www.dropbox.com/s...n28dfyeiin15toxyeho8&dl=0
Thanks, ook deze opgeslagen voor de volgende keer die zeker gaat komen!

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gQxuyD8tIVc8Mr_Io184Ux7VpKk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ted5DeEIPMxEIhPgrvIfmIA.jpg?f=fotoalbum_large

@GSX-MAN

Zx10, Zx6, Zx4RR, ze hebben ze allemaal staan.... motorwinkel hier vlakbij waar ik woon. Ik heb er een paar handschoentjes gehaald, mijn zomertjes waren versleten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:31
Ik was ook even bij de dealer voor wat anders. Was helaas geen demo om mee te rijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iz7VE0WmK63OXSOfxgHIq51Jalo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QXoHTbWcnIeAJ7xibAI3Pvja.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_rD_tbTroJrdhF9pt5y2Lv2FTTw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tu6CbgmjBo3Io6itbOtZ7c40.jpg?f=fotoalbum_large

zeker, zeker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:39

4x2

lộn xộn quá

Teveel takten :p

leeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ibothead
Omdat ik andere doorwaai handschoenen wilde en ali best wel iets leuks had deze besteld en eindelijk binnen duurde toch 14 dagen ipv 7 die ze zeiden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1rzE3Xw4aO1sJL78mDu9_t9OFyI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KydLlDN0zuXBJqnEaw1t5jPk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lOkFYJ0O1NIdABD358D66cH3UKI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ytT9SbEwTThK4ozBbJAMwkJk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vUX5KXaX4Es35J1_cAwHIeO-2ZU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sJFrbPIVTwoN1vHwpJW05LhV.jpg?f=fotoalbum_tile

En vandaag nieuwe boots gehaald bij chromeburner omdat de oude Scouts H2o op waren naar 3 jaar en 80k km Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XyZJg7jLKfQ_AwLCbnxuNET8o_M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x1GGloSbstKJGKJsOeFt54r8.jpg?f=fotoalbum_large

Toch weer een maatje hoger dan ik had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:00
https://www.catawiki.com/...00-diversion-special-1994
Ik wist niet dat ik een diversion tof kon vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:07

botoo

💀 too old to die young

Geen best motorweer vandaag, windje 5-6 met vlagen naar 8 maakte het rijden in de polder wel interessant :')

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:20
ibothead schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 14:59:
Omdat ik andere doorwaai handschoenen wilde en ali best wel iets leuks had deze besteld en eindelijk binnen duurde toch 14 dagen ipv 7 die ze zeiden
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

En vandaag nieuwe boots gehaald bij chromeburner omdat de oude Scouts H2o op waren naar 3 jaar en 80k km [Afbeelding]

Zijn dat neppe revit handschoenen van Ali?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:41

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/30cPeRs-868e7yevLec9CMEeBSs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sc4s7UeVRQYb6cwEHNYRJgb9.png?f=fotoalbum_large

Ik was klaar voor de aftrap :)F

Meer motoren dan wagens tegengekomen :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:53

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 10:18:
[Afbeelding]

@GSX-MAN

Zx10, Zx6, Zx4RR, ze hebben ze allemaal staan.... motorwinkel hier vlakbij waar ik woon. Ik heb er een paar handschoentjes gehaald, mijn zomertjes waren versleten.
Motorhuis Bakker, dat zie ik meteen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
ibothead schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 14:59:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

En vandaag nieuwe boots gehaald bij chromeburner omdat de oude Scouts H2o op waren naar 3 jaar en 80k km [Afbeelding]

Everest GTX? Heb ze vandaag ook gekocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
gebruikershaes schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 20:09:
[...]

Zijn dat neppe revit handschoenen van Ali?
yes >:) O-)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• kneusteun
Benieuwd wat je heeft overtuigd voor ali handschoenen te gaan.
Ik ben pro besparen, maar niet op die manier bij veiligheidsmiddelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Even inhakend op de navigatiediscussie van een paar dagen geleden. Ik heb een tomtom 450 die ik af en toe behoorlijk traag vind worden. Heeft het zin om over te stappen naar een tomtom 550 of is het verschil niet heel groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
kneusteun schreef op zondag 7 juli 2024 @ 12:18:
Benieuwd wat je heeft overtuigd voor ali handschoenen te gaan.
Ik ben pro besparen, maar niet op die manier bij veiligheidsmiddelen.
ik dacht ga ze gewoon bestellen met bijna 100 euro verschil!
Zoals ik nu zie en voel is het echt leer! Had zelfs gewoon de labels en al aan de handschoenen en dubbele stiknaden O-) We gaan gewoon het wel zien hoelang ze het uithouden 8) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Waaj schreef op zondag 7 juli 2024 @ 12:29:
Even inhakend op de navigatiediscussie van een paar dagen geleden. Ik heb een tomtom 450 die ik af en toe behoorlijk traag vind worden. Heeft het zin om over te stappen naar een tomtom 550 of is het verschil niet heel groot?
Beste is een garmin xt te halen dan want die is echt stukken sneller!
de 550 is ook zo traag als stront |:( O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
100euro?!? Volgens mij zijn die officiële revit’s niet eens 100.

Maar succes, heb ooit een body armor gekocht die er op het oog 1 op 1 uitzag als de echte, behalve dat stiksels na 2 dagen langzaam los lieten en er onder het cheape plastic piepschuim als armor weg kwam….
Daarna nooit meer de gok gewaagd, laatst nog een heel stuk op het journaal over die shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Tussen Revit Sands en Revit by Ali zit € 80 verschil. Je koopt dat type handschoen toch niet voor de bescherming imho, de duurzaamheid van Ali zal ongetwijfeld minder zijn. Ik vermoed dat de Ali versie mss nog wel beter beschermt dan de zomerhandschoentjes van Revit die ik soms draag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kkZD2p6yy1fzKKdEAz2HgwYeWMs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lnC7KBndeLIOdMNE2iJIadKI.webp?f=user_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Fortnine heeft er al eens een stuk aan besteed, daar kwamen de neppers best wel slecht uit. Toch vraag ik me altijd af of er ook niet gewoon goed spul bij Ali vandaan komt. Heel veel producten zijn sowieso made in China, zomaar kans dat het enige verschil via de voordeur naar Revit of via de achterdeur naar Ali is.

disclaimer:
Ik weet niet of Revit in China gemaakt wordt, ik gebruik dit als voorbeeld voor welke kwaliteit er bij Ali vandaan kan komen.

Zelf heb ik via Motea een fairing bij Ali vandaan, kostte 1/8 van wat het bij Harley kost en bij Ali zaten de beugels er bij terwijl je die bij Harley apart mocht kopen voor € 200. Ik heb de Ali fairing vergeleken met de 'echte' van Harley en behalve het Harley Davidson logo zie ik geen verschil.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verschil is wel dat spul in de winkel gekeurd is of in ieder geval een merknaam heeft die zijn reputatie niet te grabbel wil gooien.
Ik ben anti-China en probeer zoveel mogelijk niet-Chinees te kopen , maar zeker bij beveiligingsmiddelen zie ik meer redenen dan alleen geopolitieke om hier in NL iets in de winkel te kopen. Ook al laat revit het alsnog in china of vietnam oid maken.

Ik heb nav mijn botsing net ook gekeken naar handschoenen en wil minimaal iets met dikke stukken plastic/rubber op de handpalm en op de knokkels. Daar zit een groot deel van de meerwaarde van een handschoen wmb.

[ Voor 21% gewijzigd door Boudewijn op 07-07-2024 15:46 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
O88088 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 19:34:
[...]

Ik heb precies daarom een Revit Levante (2) gehaald. Dat is een doorwaai-jas met een losse regenvoering. De voering kun je in je jas dragen voor extra warmte en ook over je jas zodat de buitenste laag niet doorweekt raakt. En als je de voering niet gebruikt past hij in de zak op de rug.

Ik heb de jas alleen nog niet heel lang dus ik heb hem nog niet echt kunnen testen in verschillende weersomstandigheden.
Geïnspireerd op jouw bericht heb ik van t weekend een rev'it tornado 4 h2o gepast. Zelfde principe, en ik moet zeggen, ik ben enthusiast!

Gezien mijn huidige motor is uitgerust om maximaal uit de wind te zitten, denk ik dat het een fijne combo is omdat mijn huidige jas/broek echt veel te warm zijn. Op de cb1100f weinig last van, maargoed, daar ben je zelf immers het windscherm :+

Met de voering en regenjas er in, wat is dan een beetje de minimum temp om op te stappen? Ik ben wel redelijk een mooi weer rijder, maar je hebt soms ook wel dat het smorgens vroeg erg fris is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:20
Afgezien van het logo ziet het er best ok uit. Lijkt idd op echt leer. Hoe heet het originele model? Zoek nog handschoenen met stiksels aan de buitenkant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ibothead
gebruikershaes schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:58:
[...]

Afgezien van het logo ziet het er best ok uit. Lijkt idd op echt leer. Hoe heet het originele model? Zoek nog handschoenen met stiksels aan de buitenkant.
Sand 4 van revit!

En ja ik had ook gewoon de orginele vast genieten karton meuk er bij en kaartjes.

Ik ga het wel zien of het net zo goed is als die ik van revit 4 jaar geleden heb gekocht en nog steeds goed zijn!

Deze waren uiteindelijk nu gratis omdat ze telaat geleverd waren :*)
Neem ook gewoon mijn andere sets handschoenen mee Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-9MJ6jrJyQMCN1RcfopzPChUKi4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dCufBNfWQiULHhOqqdX1rGs8.jpg?f=fotoalbum_large 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:15

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 19:18:
@LankHoar @Chakotay @timmie271

[Afbeelding]

[Afbeelding]

alles is rond :) kenteken zit erop dus ze mogen samen in de OP :). Honda NC700XA en CB500 PC32A. Het dieseltje en de gti :').
Heb je een linkje naar de individuele motoren? En hun jaartallen? En de huidige Honda kan er dan uit? Dan kan ik het updaten in de OP :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

LankHoar schreef op zondag 7 juli 2024 @ 17:39:
[...]

Heb je een linkje naar de individuele motoren? En hun jaartallen? En de huidige Honda kan er dan uit? Dan kan ik het updaten in de OP :)
Zijn huidige Honda is de Honda NC700XA, in de OP staat NC700X, maar dat is dezelfde motor.

De CB500 is 21 jaar oud, dus waarschijnlijk uit 2003.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:57
Waaj schreef op zondag 7 juli 2024 @ 12:29:
De 550 is absoluut veel sneller. Alleen updaten is soms rete traag. Met grote (volledige kaarten) updates gebruik je beter een usb verbinding dan via wifi.
Dat is het eigenlijk wel. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
ibothead schreef op zondag 7 juli 2024 @ 16:15:
[...]

Sand 4 van revit!

En ja ik had ook gewoon de orginele vast genieten karton meuk er bij en kaartjes.

Ik ga het wel zien of het net zo goed is als die ik van revit 4 jaar geleden heb gekocht en nog steeds goed zijn!

Deze waren uiteindelijk nu gratis omdat ze telaat geleverd waren :*)
Neem ook gewoon mijn andere sets handschoenen mee [Afbeelding] 8)
Ja dat de douane zo druk is in NL komt mooi uit, ik had mijn tassen ook al gratis _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Grubeater schreef op zondag 7 juli 2024 @ 18:51:
[...]

Zijn huidige Honda is de Honda NC700XA, in de OP staat NC700X, maar dat is dezelfde motor.

De CB500 is 21 jaar oud, dus waarschijnlijk uit 2003.
Correct, correct en correct. Dankuwel assistent @Grubeater :>.

Ik maak bijtijds nog wel eens knappere foto's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:06

_Apache_

For life.

Zo, de FJR is de deur uit. Sinds dit weekend rijdt ie ergens rond in de noordelijke provincies. Uiteindelijk voor een best redelijike prijs kunnen verkopen. Het afgelopen jaar heb ik amper 2k gereden op het beestje, de Zero SR/S nam verder alles voor zn rekening, en dat gaat verder ook prima.

Mijn vrouw had meer moeite met de verkoop dan ik zelf, voor haar was het meer een einde van een tijdperk (samen ritjes maken, grote vakanties, wat nu niet zomaar meer gaat door kinderen).

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Kinderen. Ze maken meer kapot dan je lief is. Zoiets was het toch? ;)

On another note: gisteren mijn belofte aan @Pyr0_ ingelost om eens samen te rijden. Een collega én een maatje van me sloten ook aan, dus we waren met vier man.
Als basis een route van zo'n 265km aangehouden, maar hier en daar nog wat leuke bochtjes erbij geïmproviseerd. (Of ik zag al een afsluiting aankomen die ik zo heb vermeden ;) )
Al met al: heel netjes gereden, nette lijnen. Een hele fijne dag gehad.

Zelf heb ik voor mezelf eraan gewerkt om meer met mijn bovenlijf te doen, meer naar de spiegels te bewegen. Komende zondag is immers de gevorderde ADAC training, en moet ik wel laten zien dat ik de vorige keer iets heb opgestoken!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 10:48
DrivinUCrazy schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:17:
meer naar de spiegels te bewegen
Ik heb de afgelopen jaren al verschillende omschrijvingen gehoord van dat wat je hierboven beschrijft:
- "Koekjes van de spiegels eten"
- "Kin op de spiegel proberen te leggen"
- "Buitenste arm op je tank laten rusten" (werkt eigenlijk alleen met supersports)
- "Binnenste elleboog knikken"
- "Buitenste schouder naar de tank toe bewegen"
De laatste werkt voor mij het beste. Misschien kun je met een van de bovenstaande spreuken iets om het makkelijker in je systeem te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

DrivinUCrazy schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:17:
Kinderen. Ze maken meer kapot dan je lief is. Zoiets was het toch? ;)
Alles is een fase, zullen we maar zeggen. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Sjeetje, MP is nog wel de plek om van je voertuig af te geraken. MF, geen reactie, "motor2go" 1 reactie maar geadviseerd om een andere motor te kopen (ik heet geen Brugman...). MP, binnen paar minuten afspraak gemaakt.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:28

Clush

Do as I say...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zZDuwkUDTEALy22X820V0fn964k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GkeL13k2iUxdB1h6Um8sC1LF.jpg?f=fotoalbum_large

Zo, ik mag we hier weer melden.

Vrijdag opgehaald: de V-strom 1050 uit 2024 in het oranje. Nu zo'n 300km op gereden.

Er komt nog een topkoffer (aluminium) op en de zitting moet nog verhoogd, maar beide konden niet voor vrijdag. Dus dat volgt nu bij de eerste beurt.

Waarom deze? Ik heb hier voor ook een V-strom 1000DL gehad, en het zijn hele fijne comfortabele motoren, zeker voor iemand die wat groter is zoals ik.

En ik heb besloten om hem nieuw te kopen omdat de V-strom in 2023 een behoorlijke inhaalslag heeft gemaakt qua ride assists en sindsdien is de display ook geupgraded. En een tweedehands van na 2023 vond ik prijstechnisch niet meer de moeite waard tov nieuw.

... not as I do.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@timmie271 als je toch bezig bent met bovenstaande aan de TS toe te voegen, pak je mijn woon-werk brommertje ook ff mee? (De RS blijft natuurlijk ook)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZjH-20YovulmrOzwu70pDYKFsXA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pGdalu7v5kB49PECVYHtCVlJ.jpg?f=fotoalbum_large

2016 K1600GT in Lupine Blue / Blackstorm metallic.

En omdat we het er laatst over hadden: op de achtergrond een RR Merlin V12 uit een in WW2 neergehaalde Canadese Halifax bommenwerper, dit is het monument bij Jaarsveld.

(Ik zie op de foto dat ik de rechter -voor de kijkers thuis links- windgeleider open heb laten staan, binnenkort maar eens een betere foto maken, dit ziet er niet uit zo :+ )

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

BMW was van de andere club he ;)

Bekend plekje :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
noes schreef op maandag 8 juli 2024 @ 22:20:
@timmie271

Lekker. Heb je die pas? Wat verbruikt zoiets nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@LankHoar Mijn Tracer 700 mag er ook uit. Nu dus koos motorloos. Dit jaar pas 1x gereden, en verwacht ook weinig tijd te hebben ivm studie komende tijd. Zit misschien te denken om een of ander oud ding te kopen en op te knappen, dat kan ook in de winter/late avond :p
Maar nu dus maar even niks…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

VidaR-9 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 22:29:
[...]

Sinds woensdag, dus nog maar net. Mijn verbruik is dus nog een beetje moeilijk te schatten, maar de vorige eigenaar had m op 20km/l gemiddeld staan. En dat is echt netjes voor zo'n beul - als je m de sporen geeft is ie ook echt snel :Y. Het moeilijkste aan dit ding is de vmax in de gaten houden, ongemerkt rijd je veel harder dan je mag.

[ Voor 11% gewijzigd door noes op 08-07-2024 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
noes schreef op maandag 8 juli 2024 @ 22:32:
[...]
Sinds woensdag, dus nog maar net. Mijn verbruik is dus nog een beetje moeilijk te schatten, maar de vorige eigenaar had m op 20km/l gemiddeld staan. En dat is echt netjes voor zo'n beul - als je m de sporen geeft is ie ook echt snel :Y. Het moeilijkste aan dit ding is de vmax in de gaten houden, ongemerkt rijd je veel harder dan je mag.
Gaaf! Veel plezier ermee. Ik wil er ook al tijdje graag nog eens mee proefrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

VidaR-9 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 23:06:
[...]

Gaaf! Veel plezier ermee. Ik wil er ook al tijdje graag nog eens mee proefrijden.
Thanks. En zeker doen! :Y Je zal versteld staan hoe makkelijk dit rijdt: zo'n inline 6 loopt echt super, kan heel rustig op lage toeren voortzoeven of hard brullend de bochten uitknallen. Heerlijk geluid maakt ie dan. De motor is goed in balans en het hoge gewicht is op papier afschrikwekkend maar eenmaal rijdend niet te merken. Bij hard afremmen misschien iets, maar dat kan ook aan deze Bridgestones liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

noes schreef op maandag 8 juli 2024 @ 22:20:
@timmie271 als je toch bezig bent met bovenstaande aan de TS toe te voegen, pak je mijn woon-werk brommertje ook ff mee? (De RS blijft natuurlijk ook)

[Afbeelding]

En omdat we het er laatst over hadden: op de achtergrond een RR Merlin V12 uit een in WW2 neergehaalde Canadese Halifax bommenwerper, dit is het monument bij Jaarsveld.

(Ik zie op de foto dat ik de rechter -voor de kijkers thuis links- windgeleider open heb laten staan, binnenkort maar eens een betere foto maken, dit ziet er niet uit zo :+ )
Als je de Merlin / Griffon (RR) motoren graag nog een keer écht in actie wilt gaan zien.....

C-U Volgend jaar in Made >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bu7ZT_SpyFANcRxTlRKnhH1vdpo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qvAmNxsaa5xBayVefZrPVtvQ.png?f=user_large

Nou, lege plek in de garage...

@timmie271 nog een update-verzoek voor je vanavond: cbr mag uit de startpost

[ Voor 15% gewijzigd door steveman op 08-07-2024 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Clush schreef op maandag 8 juli 2024 @ 20:51:
[Afbeelding]

Zo, ik mag we hier weer melden.

Vrijdag opgehaald: de V-strom 1050 uit 2024 in het oranje. Nu zo'n 300km op gereden.

Er komt nog een topkoffer (aluminium) op en de zitting moet nog verhoogd, maar beide konden niet voor vrijdag. Dus dat volgt nu bij de eerste beurt.

Waarom deze? Ik heb hier voor ook een V-strom 1000DL gehad, en het zijn hele fijne comfortabele motoren, zeker voor iemand die wat groter is zoals ik.

En ik heb besloten om hem nieuw te kopen omdat de V-strom in 2023 een behoorlijke inhaalslag heeft gemaakt qua ride assists en sindsdien is de display ook geupgraded. En een tweedehands van na 2023 vond ik prijstechnisch niet meer de moeite waard tov nieuw.
Leuke fiets wel, mocht hem een paar dagen lenen toen ik mijne voor beurtje kwijt was.
Rijdt verrassend vlot en echt heerlijk om flinke afstanden mee te blazen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 17:16

BM

Moderator Spielerij
Ik heb afgelopen vakantie in Oostenrijk klein stukje op de VStrom1050 van reisgenoot mogen rijden (zij wilde mijn motor graag even proberen). Rijdt inderdaad erg leuk, maar vond de quickshifter wel heel erg lomp vergeleken met wat ik op mijn Tiger heb zitten :) Hoe dan ook, erg leuke motor!

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

VidaR-9 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 22:29:
[...]

5,5L/100km volgens Spritmonitor. Best aardig,

https://www.spritmonitor....ml?minkm=5000&powerunit=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

steveman schreef op maandag 8 juli 2024 @ 18:56:
Sjeetje, MP is nog wel de plek om van je voertuig af te geraken. MF, geen reactie, "motor2go" 1 reactie maar geadviseerd om een andere motor te kopen (ik heet geen Brugman...). MP, binnen paar minuten afspraak gemaakt.
Tsja, mijn ervaringen met MP zijn droevig.
Slechte communicatie, niet komen opdagen, betaalde advertentie, met automatische verlenging :X.

De koper van mijn motor kwam via autoscout24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:06

Vrijdag

De Zwarte

Clush schreef op maandag 8 juli 2024 @ 20:51:
[Afbeelding]

de zitting moet nog verhoogd, maar beide konden niet voor vrijdag.
Nee hoor, dat hoeft niet :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
[...]

Een van mijn eerste auto's had een zes-in-lijn. Echt de meest briljante motorconfiguratie om echt alles te kunnen. Echt mooi ding heb je daar, veel lol ermee :P. Dat verbruik valt me inderdaad alleszins mee, ik heb 2 en 4-cylinders gezien die veel meer nodig hebben...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Gistermiddag 17.00 terug van de tweedaagse Ardennen/Eifel trip. Zondag om 12.00 met een vriend ten noorden van Maastricht afgesproken, van daar door de tunnel en bij afslag Oost-Maarland startte de route. Dan zit je vrij vlot in België, maar ik weet niet helemaal wat ik van de route moet vinden. Ardennen zijn mooi qua natuur, maar het rijdt veel minder makkelijk vlot door dan de Eifel. Veel uitritten van woningen direct aan de 90 km-weg, best nog veel door dorpen heen, sommige stukken heel krap en technisch, ik twijfel of België wel wat voor mij is qua toeren.

Maar wel La Gleize bereikt!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ca3WrnT-cjmgmusOGmo4kv_HuLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/quZ9DqV2VfQjz2MQOzVZnEoQ.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna de route voortgezet richting Duitsland, nog een goede 60 kilometer door de Eifel gegumd en het hotel opgezocht. Eten, drinken, nog meer drinken, gezellige avond en een korte nacht en gisteren een dag Eifel. Supermooie route, mede dankzij de input hier en tot aan Aken fantastisch gereden. Daarna zuidelijk van Aken België in en lintbebouwing tot aan Vaals. Het stuk door Limburg was mooi, maar na de Eifel wel in laag tempo. Desondanks een schoon stukje Nederland.

Daarna de A2 naar huis was een noodzakelijk kwaad. _O- _O-

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik verwacht dezelfde foto te maken over een maandje, maar dan met twee Lowriders :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

[...]

Inmiddels 50k km gereden met de grote K en zit op een verbruik van 1 op 15, niet slecht voor zo'n bakbeest. En ja, netjes rijden en vmax vallen niet mee, het trekt zo makkelijk en soepel dat je snel (veel) te hard rijdt... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
GSX-MAN schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:04:
Gistermiddag 17.00 terug van de tweedaagse Ardennen/Eifel trip. Zondag om 12.00 met een vriend ten noorden van Maastricht afgesproken, van daar door de tunnel en bij afslag Oost-Maarland startte de route. Dan zit je vrij vlot in België, maar ik weet niet helemaal wat ik van de route moet vinden. Ardennen zijn mooi qua natuur, maar het rijdt veel minder makkelijk vlot door dan de Eifel. Veel uitritten van woningen direct aan de 90 km-weg, best nog veel door dorpen heen, sommige stukken heel krap en technisch, ik twijfel of België wel wat voor mij is qua toeren.

[Afbeelding]

Daarna de route voortgezet richting Duitsland, nog een goede 60 kilometer door de Eifel gegumd en het hotel opgezocht. Eten, drinken, nog meer drinken, gezellige avond en een korte nacht en gisteren een dag Eifel. Supermooie route, mede dankzij de input hier en tot aan Aken fantastisch gereden. Daarna zuidelijk van Aken België in en lintbebouwing tot aan Vaals. Het stuk door Limburg was mooi, maar na de Eifel wel in laag tempo. Desondanks een schoon stukje Nederland.

Het stuk boven de lijn Luik - Verviers - Eupen is heel erg bebouwd inderdaad. Alsnog kun je er van alles wat vinden. De N645 over Lierneux is lekker doorrijden met goed asfalt. Rondom Eupen zijn ook wat wegen compleet vernieuwd, en de N626 bij St. Vith ligt er ook al weer een paar jaar mooi bij.
Tegelijkertijd kun je inderdaad krap en technisch werk vinden (daar houd ik wel van), en de klassieke Belgische kuilenwegen. ;) In beide regio's zijn echt wel stukken te vinden waar het echt mooi rijden is, ook vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Nu online
GSX-MAN schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:04:

[Afbeelding]

Welke route had je uiteindelijk gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-09 18:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NjU3V4h_0hd9M6RDVWneq681THs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ggWguWcAKlyrZcF5mZnHsaM.jpg?f=fotoalbum_large
In mijn Berik broek staat maat 94. Alle verkochte exemplaren zijn 49, 50, 52,... weet iemand met wat die 94 overeenkomt, een 50? Ben 1m76 en 65kg.
Wil nog een broek erbij waar wel sliders op kunnen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

wittmann1982 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 18:30:
[Afbeelding]
In mijn Berik broek staat maat 94. Alle verkochte exemplaren zijn 49, 50, 52,... weet iemand met wat die 94 overeenkomt, een 50? Ben 1m76 en 65kg.
Wil nog een broek erbij waar wel sliders op kunnen :)
94 is een lengtemaat. Als ik t goed zie komt dat overeen met 48.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:51
Iemand deze route wel eens gereden? https://www.routeyou.com/...rroute/1000-bochten-eifel

We verwachten rond 14:00 vanuit Luxemburg te starten, in Adenau avondeten en dan in de avond terug in Luxemburg.

Is het een leuke route? Met haarspeldbochten heb ik niet zo veel mee, maar veel S-bochten (of hoe dat heet) vind ik wel heel gaaf.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

c-nan schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 20:31:
Iemand deze route wel eens gereden? https://www.routeyou.com/...rroute/1000-bochten-eifel

We verwachten rond 14:00 vanuit Luxemburg te starten, in Adenau avondeten en dan in de avond terug in Luxemburg.

Is het een leuke route? Met haarspeldbochten heb ik niet zo veel mee, maar veel S-bochten (of hoe dat heet) vind ik wel heel gaaf.
De meeste van die wegen heb ik denk ik wel een keer gereden, maar exact deze route heb ik denk ik niet in één keer gereden. Flinke afstand voor een dag, als je om 14.00 vertrekt. Maken jullie geen stops, alleen eentje om te eten?

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Die heb ik gereden ja, maar is me niet voldoende bijgebleven voor een review. (Dit is voor mij een standaard regio en afstand voor een zondagsritje, en dan komt thuis-startpunt-thuis er nog bij)
Wel een mooie omgeving waar je bijna niet verkeerd kunt rijden.

Ik weet wel dat deze route ook in mijn TomTom staat.
De Luxemburgse kant van die editie van de 1000bochten route is maar zo'n 250km en véél technischer.

Ik zou wel in de ochtend vertrekken. Met gemiddeld zo'n 65-70 km/h ben je al 5:30u puur aan het rijden... Als je dat gemiddelde al haalt. ;)
En met alle respect, ik ken je niet, als je om ervaringen vraagt mbt deze route, hoe geoefend ben je dan om in een paar uurtjes 350km weg te knallen in deze omgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Tenzij je er echt avondwerk van gaat maken, natuurlijk. Heeft ook zijn voordelen, qua drukte op de weg, maar ik zou er wel naar streven voor donker binnen te zijn. Dat gebied wordt echt donker, en dat vind ik persoonlijk minder leuk rijden.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Alleen al het tegen de zon in rijden wordt gewoon irritant en gevaarlijk. Ik zou écht eerder vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
We vertrekken om 07:00 vanuit Den Haag richting Luxemburg, veel eerder dan 14:00 starten zit er niet in. Als we het niet halen breken we de route af en keren we terug richting ons hotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
In dat geval: wees inderdaad bereid om de route tijdig af te breken in plaats van te gaan forceren. Dat laatste is gewoon gevaarlijk. :)

Maar als je halverwege bent, op het verste punt, en dán de route gaat afbreken, schiet je er nog niet heel veel mee op.

[ Voor 31% gewijzigd door DrivinUCrazy op 10-07-2024 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico95
  • Laatst online: 18-09 17:01
c-nan schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 20:31:

als ik mij goed herinner, alweer 4 jaar terug, mooie routes, wel veel smalle weggetjes, maar ik vond het zeker mooi. wel taai voor een dagje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:18

M14

c-nan schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 06:49:
We vertrekken om 07:00 vanuit Den Haag richting Luxemburg, veel eerder dan 14:00 starten zit er niet in. Als we het niet halen breken we de route af en keren we terug richting ons hotel.
Je wil om 7u in de ochtend vanuit Den Haag vertrekken en dan nog die in route gaan rijden?

Ik heb in het verleden wel eens routes gereden van ongeveer 450 km. Dat is ook 8u 's ochtends vertrekken en 12u later ben je op de eindbestemming. En jij wil er nog eens 200km bovenop doen.

Ik zou eens serieus bekijken wat haalbaar is. Voor de meeste is een rit van 200km al behoorlijk.

Persoonlijk zou ik van de heenweg en route maken, de 2e dag een route in de omgeving en de 3e dag een route naar huis.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

M14 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 08:29:
[...]

Je wil om 7u in de ochtend vanuit Den Haag vertrekken en dan nog die in route gaan rijden?

Ik heb in het verleden wel eens routes gereden van ongeveer 450 km. Dat is ook 8u 's ochtends vertrekken en 12u later ben je op de eindbestemming. En jij wil er nog eens 200km bovenop doen.

Ik zou eens serieus bekijken wat haalbaar is. Voor de meeste is een rit van 200km al behoorlijk.

Persoonlijk zou ik van de heenweg en route maken, de 2e dag een route in de omgeving en de 3e dag een route naar huis.
Wel eens met dat je realistische doelen met hebben, en vakantie hoeft geen iron-butt marathon te worden.
Maar 200km is wel dunnetjes. Als je vanaf Den Haag vertrekt haal je Aken nog niet eens, dat is 250km.

Zelf ben ik ook een weekendje aan het plannen, maar 350km/dag met de elektrische motor moet haalbaar zijn met een lunchstop, en dan ben ik niet aan het hypermilen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

_Apache_ schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 08:50:
[...]

Wel eens met dat je realistische doelen met hebben, en vakantie hoeft geen iron-butt marathon te worden.
Maar 200km is wel dunnetjes. Als je vanaf Den Haag vertrekt haal je Aken nog niet eens, dat is 250km.

Zelf ben ik ook een weekendje aan het plannen, maar 350km/dag met de elektrische motor moet haalbaar zijn met een lunchstop, en dan ben ik niet aan het hypermilen.
200km op snel- en N-wegen is heel wat anders dan 200km technische bochtjes rijden in de bergen. Vooral als je dat laatste niet gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:04

iMars

Full time prutser

c-nan schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 06:49:
Persoonlijk zou ik zo'n rit niet in een dag doen samen met reistijd vanuit Den Haag. Ik kom ook uit die omgeving en rij (met de auto) een paar keer per jaar naar kennisgen van mij in Luxemburg, maar dat vind ik al een hele rit (en dat is alleen maar immer geradeaus op de snelweg).

Ik zou het op z'n minst in twee-en delen. Er heen in de ochtend, dan de helft van zo'n tocht. overnachten, de andere helft en eind van de dag weer terug.

Was je van plan om dezelfde avond ook nog terug te rijden naar Den Haag?

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Laten we het er over eens zijn dat 'we' het niet een heel verstandig idee vinden. 1000-bochtenroutes zijn meestal de wat technischere routes, erg vermoeiend.
Uiteindelijk moeten ze het zelf beslissen. Daar hoeven we niet pagina's lang over door te gaan. :)

Ik weet wel dat wij als doorgewinterde rijders, vertrekkend uit Maastricht, wel 'even' zo'n 1000-bochtenroute gingen doen door Luxemburg. Dat was maar 250km, dus dat valt wel mee. :P Ik zal je zeggen dat tegen 16:30u we terug waren in Winterspelt, en iedereen was total loss... Dat werd rustig aan op via de snelweg terug naar huis. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
M14 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 08:29:
[...]

Ja, dat is wel het idee :)

In totaal 350 km (grotendeels snelweg):
07:00 vertrekken
08:00 half uur pauze
08:30 rijden we weer
09:30 uur pauze, ontbijten in een cafetje
10:30 rijden we weer
11:30 half uur pauze
12:00 rijden we weer
13:00 inchecken hotel, pauze en om 14:00 starten aan route

Als het goed is, komen we niet moe aan in ons hotel vanwege de pauzes. Op een snelweg rit van 350 km hebben we 2.5 uur pauze.

De route die we willen rijden is 350km, starten om 14:00, gemiddeld 60km/h zonder pauze = 20:00 uur terug. Tel daar 2 a 3 uur pauze bij, kom je rond 22:00/23:00 uur aan. Dat is inderdaad wat aan de late kant, liefst ben ik om 21:00 uur al terug.

Volgende dag rijden we via de snelweg terug naar huis.

Dank allemaal voor de feedback, misschien passen we ons route/planning nog wel aan :)
Het liefst vertrek ik een dag eerder al die kant op, maarja... dat moet de rest dan ook wel willen

[ Voor 3% gewijzigd door c-nan op 10-07-2024 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 21-09 15:17
Is het een optie om 1 nacht langer te blijven? Ik ken delen van de route, je wil ook nog van de route kunnen genieten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Al met al: 700km op een dag, dat kan nog afhankelijk van wat je gewend bent en je ervaring.

Maar: waarbij de zwaarste kilometers op het laatste zijn, in de gevaarlijkste omstandigheden van de dag (tegen de zon in kijken, vanuit het zonlicht de schaduw in rijden bij de bossen, overstekend wild), terwijl je al vermoeid bent.
Ik vind het een recept om bochten te missen, bijvoorbeeld op het stukje van Salm richting Schönecken (de L16). Prachtig weggetje, maar het gaat ook wel eens fout daar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:18

M14

c-nan schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:39:
[...]

Ja, dat is wel het idee :)

In totaal 350 km (grotendeels snelweg):
08:00 half uur pauze
08:30 rijden we weer
10:30 rijden we weer
11:30 half uur pauze
12:00 rijden we weer
13:00 inchecken hotel, pauze en om 14:00 starten aan route

Als het goed is, komen we niet moe aan in ons hotel vanwege de pauzes. Op een snelweg rit van 350 km hebben we 2.5 uur pauze.

De route die we willen rijden is 350km, starten om 14:00, gemiddeld 60km/h zonder pauze = 20:00 uur terug. Tel daar 2 a 3 uur pauze bij, kom je rond 22:00/23:00 uur aan. Dat is inderdaad wat aan de late kant, liefst ben ik om 21:00 uur al terug.

Volgende dag rijden we via de snelweg terug naar huis.

Dank allemaal voor de feedback, misschien passen we ons route/planning nog wel aan :)
Het liefst vertrek ik een dag eerder al die kant op, maarja... dat moet de rest dan ook wel willen
Als het slechts 1 overnachting is en je wil een leuk stuk rijden, dan zou ik het echt anders doen.

Heenweg:
2 tot 3 uur snelweg tot bijvoorbeeld Luik. Van daar uit door de Ardennen, door Luxemburg naar je hotel. Dan heb je een mooie route en kun je zorgen dat je rond een uur of 6 bij het hotel bent.

Als je om 7u vertrekt, dan begint je route om 10u. Als je dan een route van 200km - 300km maakt, dan ben je op een schappelijke tijd op het hotel en kun je nog even relaxen.

Terugweg:
Daar doe je precies hetzelfde, maar dan andersom en net een iets andere route binnendoor.

De truuk is om zoveel/efficient mogelijk route tussen je start en eindpunt te maken. In je originele idee heb je je route ver buiten het start-eindpunt zitten. En dat is doorgaans gewoon niet haalbaar wanneer het start-eindpunt al ver uit elkaar liggen. Als je dat wil, dan moet je er echt een overnachting bij pakken en die route op zichzelf rijden zonder aanrij-deel.

Betreft de omgeving: In de omgeving van Aywaille (onder Luik) zijn echt mooie routes te vinden en je bent zo in Luxemburg, waar ook erg mooi rijden is.

Kortom: Ik zou die ene route laten voor wat het is en zelf even wat maken.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Laatst online: 05:33
c-nan schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:39:
[...]
2.5 uur zonder ontbijt op de motor? :X je moet 't helemaal zelf weten maar ik eet altijd wel voor ik op de motor ga :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
RubjeMazter schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 11:35:
[...]

2.5 uur zonder ontbijt op de motor? :X je moet 't helemaal zelf weten maar ik eet altijd wel voor ik op de motor ga :)
Meer druk op de banden = meer grip _O-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 14:49

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Pyr0_ schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:32:
[...]

Tsja, gewoon niet rijden als het regent! >:)

Maar ik heb de telefoon bij een dagtocht standaard ingeprikt in een powerbank. Als het zou regenen haal ik de kabel er wel even uit. En mijn samsung s21 is 'waterproof' dus een buitje overleeft ie echt wel.
Ja dat klopt; echter. Bij een hoosbui gaat je touchscreen gek doen en overal op drukken. Dat is niet direct een probleem als je vanuit duitsland naar huis rijdt en je rijdt enkele uren in de regen... Dan werkt een navi gewoon prima zoals die van garmin.

Tevens nog dat als er wat vocht bij je laderpoort komt hij meteen niet of langzaam gaat laden.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Vandaag eens een paar bochtjes geprobeerd zoals ik dat die gasten op die politiecursus zag doen, dus niet in de bocht leunen maar meer rechtop blijven zitten (was lage snelheid, 20~40km/u). Dat voelt best grappig :P maar de motor gaf geen krimp (zoals ik ook had moeten verwachten idd). F9 zei al dat als je moet gaan hangen voor dat laatste beetje grip, dan rij je snelheden die je op de openbare weg helemaal niet behoort te halen :P maar de upside is meer overzicht. Ik ga dat vaker doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Tijdens de VRO training kreeg ik juist het commentaar dat ik dat ("De GS stuurmethode" oftewel de motor onder je weg drukken) te veel deed en juist meer de bocht in moest leunen.
Een allroad heeft een lekker breed stuur en je zit hoog, dus daar werkt dat heel makkelijk op. Té makkelijk, vandaar die benaming.

Ach ja, kies afhankelijk van de situatie maar het beste advies, denk ik dan maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
RubjeMazter schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 11:35:
[...]

Die snap ik niet helemaal. Wat is de link tussen ontbijten en motorrijden? Misselijkheid vanwege een leeg maag, of wat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 10:36

cooper_s1

MINI's rule

c-nan schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 12:37:
[...]

Die snap ik niet helemaal. Wat is de link tussen ontbijten en motorrijden? Misselijkheid vanwege een leeg maag, of wat?
Beter voor je focus denk ik zo, in elk geval geldt dat voor mij. Geen ontbijt geen focus... :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• UTwizard
c-nan schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 12:37:
[...]

Over het algemeen ben je niet op je best als je nog niet hebt ontbeten en zeker als je dan een hele dag motor wil rijden (of in ieder geval al 2,5 uur), wil je wel goed scherp zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06:24
DrivinUCrazy schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 12:04:
Tijdens de VRO training kreeg ik juist het commentaar dat ik dat ("De GS stuurmethode" oftewel de motor onder je weg drukken) te veel deed en juist meer de bocht in moest leunen.
Een allroad heeft een lekker breed stuur en je zit hoog, dus daar werkt dat heel makkelijk op. Té makkelijk, vandaar die benaming.

Ach ja, kies afhankelijk van de situatie maar het beste advies, denk ik dan maar. :)
Is inderdaad een beetje afhankelijk van de omstandigheden. Motor teveel onder je wegdrukken, maakt hem wel gevoeliger voor rotzooi en oneffenheden op de weg. En bij sommigen uit het zich ook in een gebrek aan grondspeling.

Daarom meestal neutrale zithouding, bij hoge snelheden bovenlichaam indraaien, bij lage snelheden bovenlichaam rechtop houden. Naast de motor hangen is pas nodig als het echt hard gaat.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik heb nog nooit naast mijn motor gehangen. Ik rij ook alleen openbare weg natuurlijk. Wel regelmatig achter anderen gezeten, meestal met gele kentekenplaten die er als een aap naast gaan hangen, terwijl wij er met een gezicht als dit :? achter zitten en dezelfde snelheid rijden. Sterker nog, dan zitten we al te wachten tot we er veilig langs kunnen. :+

Hoewel, zondag kwamen er 2 stuks S1000XR (Duitse kentekens) langs die ietwat lomp inhaalden. Vooral de tweede, die nog achter zijn maatje aan dook vóór een blinde bocht naar links. En toen kwam er daadwerkelijk een auto. Dat verdiende echt niet de schoonheidsprijs en had heel anders af kunnen lopen.

[ Voor 3% gewijzigd door DrivinUCrazy op 10-07-2024 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Joris748 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:39:
[...]

Is inderdaad een beetje afhankelijk van de omstandigheden. Motor teveel onder je wegdrukken, maakt hem wel gevoeliger voor rotzooi en oneffenheden op de weg. En bij sommigen uit het zich ook in een gebrek aan grondspeling.

Daarom meestal neutrale zithouding, bij hoge snelheden bovenlichaam indraaien, bij lage snelheden bovenlichaam rechtop houden. Naast de motor hangen is pas nodig als het echt hard gaat.
Ik heb tijdens de lessen VRO een keer een stuk afval (geloof een platgereden stukje van een blikje oid) onder mijn achterwiel gehad tijdens een 8'tje / halve draai, niet gevallen maar schoof wel een eindje weg en dat voelt nog naar tot op de dag van vandaag.

Ik kan me helemaal vinden in je uitleg. Ze redeneren dat je bij lagere snelheden sneller op een veilige manier 'van je motor' kunt komen als hij om gaat ipv er met 1 been onder te belanden (in die politievideo van F9 bedoel ik dan) en daar zie ik wel wat in - gezien mijn ervaringen met omvallen (die ik best wel heb :+) voelt het voor mij ook best fijn om het zo te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 13:52
DrivinUCrazy schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:47:
Ik heb nog nooit naast mijn motor gehangen. Ik rij ook alleen openbare weg natuurlijk. Wel regelmatig achter anderen gezeten, meestal met gele kentekenplaten die er als een aap naast gaan hangen, terwijl wij er met een gezicht als dit :? achter zitten en dezelfde snelheid rijden. Sterker nog, dan zitten we al te wachten tot we er veilig langs kunnen. :+

Hoewel, zondag kwamen er 2 stuks S1000XR (Duitse kentekens) langs die ietwat lomp inhaalden. Vooral de tweede, die nog achter zijn maatje aan dook vóór een blinde bocht naar links. En toen kwam er daadwerkelijk een auto. Dat verdiende echt niet de schoonheidsprijs en had heel anders af kunnen lopen.
Leuk is dat he. Dan heb je zo'n figuren en je hebt ook de échte goede rijders. Kwam laatst drie GS rijders tegen met alu koffers en passagier achterop. Die gingen dieper en vlotter de bocht door, dan die rijders wat hun knietje uitsteken en de motor niet eens plat gooien. Ik vind dat persoonlijk erg mooi om te zien. Lekker zware motor met volle bepakking en dan alsnog zo netjes en vlot kunnen rijden. Alleen maar respect voor.

Hetzelfde met die filmpjes op insta waar er GS rijders koffers schrapen in een bocht. HEERLIJK!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:49:
[...]

Ik heb tijdens de lessen VRO een keer een stuk afval (geloof een platgereden stukje van een blikje oid) onder mijn achterwiel gehad tijdens een 8'tje / halve draai, niet gevallen maar schoof wel een eindje weg en dat voelt nog naar tot op de dag van vandaag.

Ik kan me helemaal vinden in je uitleg. Ze redeneren dat je bij lagere snelheden sneller op een veilige manier 'van je motor' kunt komen als hij om gaat ipv er met 1 been onder te belanden (in die politievideo van F9 bedoel ik dan) en daar zie ik wel wat in - gezien mijn ervaringen met omvallen (die ik best wel heb :+) voelt het voor mij ook best fijn om het zo te doen.
Dat blikje had ik met mijn uitwijk proef bij het examen avb _/-\o_
Dat ging zo heftig dat de examinator zich doodschrok en daarna applaudisseerde dat ik het gehouden had.

Niet veel daarna exact hetzelfde gevoel met een paar noppen plat in de bocht die ombogen, dat zijn de schrik momentjes inderdaad. :X

Grappig hoe 99 van de 100 keer de motor zelf het probleem wel oplost, die wil rechtdoor dus niks doen en het komt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
kneusteun schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:58:
[...]

Dat blikje had ik met mijn uitwijk proef bij het examen avb _/-\o_
Dat ging zo heftig dat de examinator zich doodschrok en daarna applaudisseerde dat ik het gehouden had.

Niet veel daarna exact hetzelfde gevoel met een paar noppen plat in de bocht die ombogen, dat zijn de schrik momentjes inderdaad. :X

Grappig hoe 99 van de 100 keer de motor zelf het probleem wel oplost, die wil rechtdoor dus niks doen en het komt wel goed.
Fuck ik mis-schreef me, het was niet VRO maar inderdaad tijdens bijzondere verrichtingen, net als jij. En inderdaad, ik bedenk me dat soms nog als je een rot stuk in het asfalt hebt op de snelweg, b.v. zo'n lange geul/scheur. Dat voelt naar om doorheen te rijden (soms gebeurt het je ff) en dan moet je bewust beseffen 'die motor gaat heus wel rechtdoor'.

Het blijft een boeiende bezigheid en verbazingwekkend hoe het op blijvende wijze zoveel meer 'engagement' geeft dan 'gewoon' autorijden, zelfs als je maar een simpel boodschappenrondje doet.

In gerelateerd nieuws: Ik hoorde deze week op de radio dat er opnieuw uitgesproken werd richting werkgevers dat een hoop fileproblemen kunnen verdwijnen als een deel van de forezen motor gaat rijden. Ik bedoel, er zijn nog steeds teveel mensen die onnodig op kantoor verwacht worden (en allemaal op dezelfde werktijden ;() maar een paar extra motoren op de snelweg zou best een leuke vertoning zijn. En dan ook eens niet alleen met stralende zon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Jeanke117 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:25:
[...]

Leuk is dat he. Dan heb je zo'n figuren en je hebt ook de échte goede rijders. Kwam laatst drie GS rijders tegen met alu koffers en passagier achterop. Die gingen dieper en vlotter de bocht door, dan die rijders wat hun knietje uitsteken en de motor niet eens plat gooien. Ik vind dat persoonlijk erg mooi om te zien. Lekker zware motor met volle bepakking en dan alsnog zo netjes en vlot kunnen rijden. Alleen maar respect voor.

Hetzelfde met die filmpjes op insta waar er GS rijders koffers schrapen in een bocht. HEERLIJK!
Platgooien is een middel, niet het doel he.

Ik schuif best veel in mn zadel (eerste motor was een supersport, dan moet je wel), maar daarmee kan ik met een kleinere hellingshoek toch snel door een bocht. Een motor die rechter op staat heeft meer marge dan eentje die plat ligt: als ik de bocht onderschat heb kan ik de motor makkelijk platter leggen dan ik van plan was, en als ik toch moet remmen in de bocht wil de motor minder rechtop gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
Toch even benieuwd of andere mensen mijn vermoeden kunnen bevestigen of ontkrachten.

Vorige week hebben we voor mijn vriendin een nieuwe 2024 Ducati Scrambler Nightshift opgehaald:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8uLk97_y92AVJBHsTa7j90nZrjE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ktAeRZRGsaZIydSGVG1gDJ1z.jpg?f=fotoalbum_medium
Met de Street Triple 765 R heeft het gewoon niet geklikt voor haar en daarom maar met tegenzin rijden is ook doodzonde.

Nu komt er bij de Scrambler tussen de 70 en 85 kmh een hele duidelijke "wobble" uit de voorkant. Het is meer als alleen een vibratie en het is ook 100% zeker niet het profiel van de banden. Ik vermoed zelf dat het voorwiel niet goed gebalanceerd is, mijn vriendin is ook al teruggeweest naar een Ducati dealer maar daar werd ze min of meer weggestuurd met de opmerking "Ja dat hoort zo". Nou nee, dit hoort 100% zeker niet zo.

Nu staat over 2 weken de 1000km beurt gepland en dan willen we het nog weer een keer aankaarten zodat ze daar ook naar kijken, maar klopt mijn vermoeden dat het voorwiel uitgebalanceerd moet worden:
- Het treedt met name op tussen de 70 en 85 kmh
- Met meer bandenspanning wordt de wobble minder heftig maar nog altijd duidelijk merkbaar
- Het voelt als een op en neer gaande beweging in het stuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

UTwizard schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 16:39:
Toch even benieuwd of andere mensen mijn vermoeden kunnen bevestigen of ontkrachten.

Vorige week hebben we voor mijn vriendin een nieuwe 2024 Ducati Scrambler Nightshift opgehaald:
[Afbeelding]
Met de Street Triple 765 R heeft het gewoon niet geklikt voor haar en daarom maar met tegenzin rijden is ook doodzonde.

Nu komt er bij de Scrambler tussen de 70 en 85 kmh een hele duidelijke "wobble" uit de voorkant. Het is meer als alleen een vibratie en het is ook 100% zeker niet het profiel van de banden. Ik vermoed zelf dat het voorwiel niet goed gebalanceerd is, mijn vriendin is ook al teruggeweest naar een Ducati dealer maar daar werd ze min of meer weggestuurd met de opmerking "Ja dat hoort zo". Nou nee, dit hoort 100% zeker niet zo.

Nu staat over 2 weken de 1000km beurt gepland en dan willen we het nog weer een keer aankaarten zodat ze daar ook naar kijken, maar klopt mijn vermoeden dat het voorwiel uitgebalanceerd moet worden:
- Het treedt met name op tussen de 70 en 85 kmh
- Met meer bandenspanning wordt de wobble minder heftig maar nog altijd duidelijk merkbaar
- Het voelt als een op en neer gaande beweging in het stuur
Kan ook een hoogteslag in velg of band zijn (ei-vormig). Hoewel ik dan zou vermoeden dat je het op alle snelheden wel merkt.

Pagina: 1 ... 60 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.