Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.254 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:20
HTT-Thalan schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 19:15:
[...]

Ja racen ga ik niet doen, het gaat me er meer om dat je zo'n zwieperd krijgt op een naked als je moet omkijken op de snelheid, dus wel iets dat svelte en licht is. Ik zet die Shoei op het lijstje, samen met die Scorpion en iets van HJC.
Tijdje geleden heb ik dezelfde zoektocht gedaan. Bij mij was een zonnevizier een pre en geen must. Zet gewoon een bril op :). Ik kwam uit op een Arai Quantic. Voor mij zat die als gegoten en totaal geen last van de wind bij omkijken etc. Niet de best ventilerende helm maar goed genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:07

botoo

💀 too old to die young

Een zonnevizier was altijd wel een must voor me totdat ik bedacht dat je ook raamfolie als een zonneband op het vizier kan plakken. Dat werkt voor mij nog beter dan een zonnevizier die ik dan ook nooit meer gebruik. Werkt ook fijn bij het omhoog kijken naar het stoplicht. Het werkt niet bij een laaghangende zon met reflectie op een nat wegdek, maar daar helpt eigenlijk niets tegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6mEmVj-PKFsTz8HQEv8_xJl2Bgo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3m10ELXKjKslzvrLVYVNvDzG.jpg?f=user_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxSniperX
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19-09 16:05
Nico95 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 08:26:
[...]

met hier dan ook hier een eigen jas of trui oid overheen?
heb de pando moto besteld.

ben wel benieuwd in hoeverre zo'n vest bescherming biedt tegen glijden? daar lees ik niets over.
heb ook wel een body armour vest voor offroad, maar dat helpt daar zeker niet tegen.
Ja kan met vest of zonder ligt eraan hoe warm het is. Maar inprincipe zou die bescherming moeten geven hij is goedgekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:33
jeroenathome schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 20:41:
@NLDViane Neem dan een compressor op accu. Kan je meteen de band weer op druk brengen mocht dit nodig zijn.

Ik heb de Donrox F511 en ben er zeer tevreden over. Die is ook voor andere doeleinden te gebruiken.
Ik gebruik gewoon mijn fietspomp van 2 tientjes met metertje. Werkt als een tiet. Zou er geen lege band mee willen oppompen maar even checken hoeveel erin zit en evt beetje erbij is zo gedaan.

De navi disccusie heb ik met interesse gelezen. Zat eerst ook in mijn hoofd dat ik persé een Garmin zou willen, maar nu paar maanden later en heb al mijn navigatie met Kurviger gedaan. Laat genoeg te wensen over maar eigenlijk wel meer dan voldoende voor 90% van mijn navigatie behoefte op het moment. Enigste nadeel is dat ik mijn telefoon er voor moet gebruiken, maar daar is het ding toch ook voor, om te gebruiken... Hij hangt aan een quadlock met trillingsdemper en heeft in de 5 maanden (7000km) gebruik nog geen krimp gegeven.

Zat zelf te kijken naar een Carpuride met android auto. Dan kan ik mijn telefoon in mijn zak houden en is dat risico ook wat minder. Nadeel wat ik zo snel daarvan zie is dat ie niet zo snel eraf te halen valt, maar wellicht gewoon 'hard mounten' tzt. Maarja, dat is ook alweer gauw 300e met mount enzo. Dan kom je weer in de buurt van de Garmin XT, en dan kom je weer bij de vraag wat is beter, 'echte' navi of de navi apps op je telefoon....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 10:48
@HTT-Thalan Ik heb op het moment 2 helmen, een Shark Spartan GT Carbon en een Shoei NXR2. De Shark gebruik ik op straat en de Shoei is voor op het circuit. De Shark is sowieso een stuk zwaarder, maar door het zonnevizier is ook de hele schaal merkbaar groter, niet alleen voel ik daardoor meer turbulentie maar ook als ik de helm op zet zie ik meer van de binnenkant van de helm en heb ik meer het idee dat ik door een brievenbusopening kijk.

De Shoei is dus beduidend fijner in het gebruik, maar heeft weer geen geïntegreerd zonnevizier dus daar heb ik een transition vizier op zitten voor op het circuit :)

Overigens vind ik het palletje om het vizier omhoog te schuiven bij de Shoei NXR2 niet fijn, hoe vaak ik daar al mee heb zitten stoeien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23
Aight, goeie punten om op te letten bij het uitzoeken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
HTT-Thalan schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:23:
Aight, goeie punten om op te letten bij het uitzoeken dus.
Je zult het vast wel weten, maar iets waar ik vtv niet bij had stil gestaan; ventilatie.

Ik heb de Schubert C3 Pro en hoewel er een schuifje bovenop zit en iets op de kin, merk ik daar echt helemaal niks van. En bij 20/25+ valt dat echt al behoorlijk op. Vorige week met 30c gereden en de helm was gewoon nat van binnen, niet prettig. Iets waar ik bij een volgende helm echt wel meer op ga letten! Of gewoon een 'zomer' helm halen ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 22:00
kneusteun schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 07:37:
Maar ben beetje bang dat zo'n legging ook zweten wordt.
Daar hoef je niet bang voor te zijn.

Dat kun je wel zeker weten :P

Je post is trouwens stuque, je hebt ergens de /quote weg gehaald.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 16:51
Pyr0_ schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:19:
[...]

Ik gebruik gewoon mijn fietspomp van 2 tientjes met metertje. Werkt als een tiet. Zou er geen lege band mee willen oppompen maar even checken hoeveel erin zit en evt beetje erbij is zo gedaan.

De navi disccusie heb ik met interesse gelezen. Zat eerst ook in mijn hoofd dat ik persé een Garmin zou willen, maar nu paar maanden later en heb al mijn navigatie met Kurviger gedaan. Laat genoeg te wensen over maar eigenlijk wel meer dan voldoende voor 90% van mijn navigatie behoefte op het moment. Enigste nadeel is dat ik mijn telefoon er voor moet gebruiken, maar daar is het ding toch ook voor, om te gebruiken... Hij hangt aan een quadlock met trillingsdemper en heeft in de 5 maanden (7000km) gebruik nog geen krimp gegeven.

Zat zelf te kijken naar een Carpuride met android auto. Dan kan ik mijn telefoon in mijn zak houden en is dat risico ook wat minder. Nadeel wat ik zo snel daarvan zie is dat ie niet zo snel eraf te halen valt, maar wellicht gewoon 'hard mounten' tzt. Maarja, dat is ook alweer gauw 300e met mount enzo. Dan kom je weer in de buurt van de Garmin XT, en dan kom je weer bij de vraag wat is beter, 'echte' navi of de navi apps op je telefoon....
Het grootste nadeel van de telefoon is dat je niet (waterdicht) kunt opladen. Een volle dag toeren en navigeren gaat mijn telefoon niet uithouden, de TomTom staat gewoon op de accu. Heeft vast ook al iemand een oplossing voor gevonden.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
geert_s schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:30:
[...]

Het grootste nadeel van de telefoon is dat je niet (waterdicht) kunt opladen. Een volle dag toeren en navigeren gaat mijn telefoon niet uithouden, de TomTom staat gewoon op de accu. Heeft vast ook al iemand een oplossing voor gevonden.
Tsja, gewoon niet rijden als het regent! >:)

Maar ik heb de telefoon bij een dagtocht standaard ingeprikt in een powerbank. Als het zou regenen haal ik de kabel er wel even uit. En mijn samsung s21 is 'waterproof' dus een buitje overleeft ie echt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Pyr0_ schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:26:
[...]

Je zult het vast wel weten, maar iets waar ik vtv niet bij had stil gestaan; ventilatie.

Ik heb de Schubert C3 Pro en hoewel er een schuifje bovenop zit en iets op de kin, merk ik daar echt helemaal niks van. En bij 20/25+ valt dat echt al behoorlijk op. Vorige week met 30c gereden en de helm was gewoon nat van binnen, niet prettig. Iets waar ik bij een volgende helm echt wel meer op ga letten! Of gewoon een 'zomer' helm halen ooit.
Zeker een goede, vaak ligt dit ook wel deels aan je motor. Ik had met een Arai Tour X3 net zo weinig ventilatie via de kin als een Schuberth E1, simpelweg omdat mijn motor een mooie ruit heeft.
Bovenkant hoofd ventilatie was wel beter op die Arai.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
[...]

Quadlock heeft een oplossing met Qi charging geloof ik? Maar kan me voorstellen dat in de zomer het dan snel afgelopen is vanwege hitte.

Ik gebruik zelf een tablet met pogo pins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Pyr0_ schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:26:
[...]

Ja, o.a. die Scorpion Air Carbon op mijn shortlist schijnt ook hele goeie ventilatie te hebben, had ik naar gekeken idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 00:11
[...]

Tomtom is overigens zeker niet ten dode opgeschreven voor de navi zooi...
Nieuws van 2 weken geleden ofzo: https://www.motor.nl/nieu...egreert-tomtom-navigatie/

Ik heb alleen als bmw rijder geen idee of dit standaard in die bmw connected app komt, of dat het er al in zit of de details... gebruikte altijd alleen flitsmeister in NL voor de waarschuwingen + google maps voor navi, maar na de paywall van flitsmeister overgestapt naar Waze.

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Lord_T schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:50:
[...]

Tomtom is overigens zeker niet ten dode opgeschreven voor de navi zooi...
Nieuws van 2 weken geleden ofzo: https://www.motor.nl/nieu...egreert-tomtom-navigatie/
Nee, maar het gaat mij meer om of ze nog in nieuwe hardware gaan investeren. Als ik moest gokken, zou ik zeggen dat ze vooral op software focussen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
_eLMo_ schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:37:
[...]

Quadlock heeft een oplossing met Qi charging geloof ik? Maar kan me voorstellen dat in de zomer het dan snel afgelopen is vanwege hitte.

Quadlock is wel een mooie oplossing inderdaad. maar alles bij elkaar ben je zo weer 150 euro verder, en dan moet je nog je navi app regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
_eLMo_ schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:35:
[...]

Zeker een goede, vaak ligt dit ook wel deels aan je motor. Ik had met een Arai Tour X3 net zo weinig ventilatie via de kin als een Schuberth E1, simpelweg omdat mijn motor een mooie ruit heeft.
Bovenkant hoofd ventilatie was wel beter op die Arai.
Ja zit wat in, ik heb een enorm windscherm :+ Zat er al aan te denken m'n oude lage windscherm weer te monteren, enigste nadeel is dat die dingen waar je het inschroeft de vorige keer al wat fragiel overkwamen en als dat het begeeft het heel lastig wordt...
_eLMo_ schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:37:
[...]

Klopt, maar dat is nog eens 80e erboven op. Voor iets wat ik net zo makkelijk oplos met een kabeltje en powerbank in mijn tanktas. Vorige week m'n telefoon in de gaten gehouden qua warmte, en dat viel echt reuze mee. Werd totaal niet warm ondanks volle zon met 30c terwijl ik navigeer ermee en oplaad tegelijk. Zal ook deels door de rijwind komen.
geert_s schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:53:
[...]

Quadlock is wel een mooie oplossing inderdaad. maar alles bij elkaar ben je zo weer 150 euro verder, en dan moet je nog je navi app regelen.
Wel nee joh, volgens mij heb ik in totaal 83e betaald voor de mount + trillingsdemper + phonecase.

[ Voor 12% gewijzigd door Pyr0_ op 03-07-2024 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:57
Pyr0_ schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:32:
[...]

Tsja, gewoon niet rijden als het regent! >:)
:o :o :o Volgens mij ben jij niet helemaal goed! :+

Op een dagje kun je dat nog wel uitkiezen, maar dat is wel zonde van alle dagen waarbij er een incidentele bui wordt gemeld terwijl er achteraf gezien niets aan de hand was. Dat zijn er véél.

En als je een paar dagen of langer weg gaat, heb je maar te dealen met het weer dat je tegen komt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
geert_s schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:53:
[...]

Ik heb de TomTom Go Ride eens gedownload. Ik kan gewoon inloggen met mijn account, en mijn eigen routes inladen en een route starten. Lijkt erop dat ik dit gewoon kan gebruiken omdat ik al een TomTom heb. Deze week maar eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
DrivinUCrazy schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:56:
[...]

:o :o :o Volgens mij ben jij niet helemaal goed! :+

Op een dagje kun je dat nog wel uitkiezen, maar dat is wel zonde van alle dagen waarbij er een incidentele bui wordt gemeld terwijl er achteraf gezien niets aan de hand was. Dat zijn er véél.

En als je een paar dagen of langer weg gaat, heb je maar te dealen met het weer dat je tegen komt.
Helemaal gelijk in hoor, was natuurlijk ook sarcastisch bedoelt. :9 Ik heb afgelopen maanden zoveel vrij gehad dat ik het voor uitkiezen had wanneer ik wou rijden dus dat was echt een luxe probleem. Deze week begonnen met nieuwe job dus dan wordt de keuze wat beperkter en zal ik er vanzelf aan moeten geloven. Gelukkig heb ik best een goede waterdichte jas al. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
Pyr0_ schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:02:
[...]

Helemaal gelijk in hoor, was natuurlijk ook sarcastisch bedoelt. :9 Ik heb afgelopen maanden zoveel vrij gehad dat ik het voor uitkiezen had wanneer ik wou rijden dus dat was echt een luxe probleem. Deze week begonnen met nieuwe job dus dan wordt de keuze wat beperkter en zal ik er vanzelf aan moeten geloven. Gelukkig heb ik best een goede waterdichte jas al. :)
Ik rij wel eens georganiseerd, en dat is meestal ook precies wanneer ik de TomTom gebruik (voor de aangeleverde GPX). Datum staat dan al een half jaar vast, dus dan kom je inderdaad wel eens een buitje tegen. Mijn TomTom heeft al heel wat water te verduren gehad. Overigens heeft ie ook wel een condens in het scherm gehad, maar dat is gek genoeg weer weggetrokken en heb ik niet meer teruggezien.

Daarnaast gebruik ik vaak Google Maps voor korte ritjes, mijn Pixel kan wel tegen een drupje en dan hoeft ie niet aan de lader..

Maar mijn god, wat wordt die TomTom traag. Ik moet de dag voor een route bijna vrijnemen om die TomTom weer aan de praat te krijgen en de route erop te krijgen (iets gechargeerd, niet te verwarren met opgeladen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

[b]geert_s schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:30:[/b
Het grootste nadeel van de telefoon is dat je niet (waterdicht) kunt opladen.
Dan kan je dit krijgen als je een poos in de regen rijd.

In dit geval was ook de aansluiting van de telefoon zelf een beetje gefrituurd en dus stuque.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/znaMBBOVr_MUhGg9e4cuvIASYss=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m7m8owm4NCZ9NfGEUW6xX1VJ.jpg?f=fotoalbum_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:50
Dat kan zeker wel!

Ik gebruik zelf een SP connect houder met draadloos laden en vibratie demper. Volgens heeft Quadlock dat ook.
Moet je uiteraard wel een waterdichte telefoon hebben...
[...]

[ Voor 5% gewijzigd door djiedjee op 03-07-2024 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
botoo schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:27:
[...]

Dan kan je dit krijgen als je een poos in de regen rijd.

In dit geval was ook de aansluiting van de telefoon zelf een beetje gefrituurd en dus stuque.

[Afbeelding]
Jep, die stekkers zijn er niet voor bedoeld, dus dat is niet echt een optie. Ik rijd ook door weer en wind, dus het gaat zeker een keer gebeuren dat ik in een hoosbui terecht kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:18

A13X

Dude

@HTT-Thalan als je een lichte helm zoekt. AGV en Nishua bij Louis.nl hebben een aantal lichte opties. De Nishua Enduro Carbon bv. is 1150gr ofzo, en de peak kan er af.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Mijn vriendin heeft een Nishua helm, en dat ding lijkt heel degelijk te zijn. Er zat zelfs gelijk een pin-lock bij.
Ik overweeg serieus om voortaan liever 2x een Nishua te halen, dan 1x een Shoei of Schuberth. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
A13X schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:33:
@HTT-Thalan als je een lichte helm zoekt. AGV en Nishua bij Louis.nl hebben een aantal lichte opties. De Nishua Enduro Carbon bv. is 1150gr ofzo, en de peak kan er af.
Zo'n helm heb ik nu ook. De verbindingspunten van die klep, wanneer niet in gebruik, fluiten enorm bij hogere snelheden, echt rete-irritant. Dat doe ik niet weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:06

Vrijdag

De Zwarte

Of gewoon rustig cruisen, heb je ook minder last van windgeruis 8)

Langzamer rijden = langer posen en kunnen ze je beter zien :9

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Let wel op dat de pinlock op die Nishua een flink stuk kleiner is dat bij een Shoei. Dus het zicht in slechte omstandigheden kan beperkt zijn. Of je dat een probleem vind is persoonlijk denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Vrijdag schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:37:
Of gewoon rustig cruisen, heb je ook minder last van windgeruis 8)

Langzamer rijden = langer posen en kunnen ze je beter zien :9
Nee, dit gebeurt echt al bij 80/90. Er zitten van die boutgaatjes in de shell waar de klep op gemonteerd zit, en die gaat dus fluiten zodra er enig wind langs vloeit. Echt niet prettig op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

HTT-Thalan schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:39:
[...]

Nee, dit gebeurt echt al bij 80/90. Er zitten van die boutgaatjes in de shell waar de klep op gemonteerd zit, en die gaat dus fluiten zodra er enig wind langs vloeit. Echt niet prettig op de snelweg.
Stukje plakband er op?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Klopt, dat zit er bij de rode helm nu ook al jaren op idd. Helpt, maar geen nette/perfecte oplossing. Aangezien ik voorlopig toch geen offroad meer ga rijden, ga ik gewoon voor een straathelm nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:00
Bommes schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:27:
[...]

Daar hoef je niet bang voor te zijn.

Dat kun je wel zeker weten :P

Je post is trouwens stuque, je hebt ergens de /quote weg gehaald.
Thnx, op de offroad discord menen mensen dat het wel beter ademend is en dus wel cool blijft.
Kortom gewoon gaan testen dus.

Sprak net iemand die even een CFmoto 450MT had getest en is helemaal weggeblazen...
Ben wel heel benieuwd nu naar dat ding.
160 toeren op de snelweg ging volgens hem dikke prima, en comfort was er ook.
Maar zijn belangrijkste punt was het gewicht en ondanks de specs vond hij heem erg licht aanvoelen, waarschijnlijk ligt het punt wat lager dan hij gewend was met zijn T660.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:58

jeroenathome

Een regel tekst

[...]
Ik heb hem ook zodat ik onderweg of tijdens een vakantie de band nog kan oppompen. De fietspompen die ik thuis heb zijn dan een stuk groter en onhandiger om mee te nemen. De donrox past zelfs in de tanktas.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
_eLMo_ schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:38:
Let wel op dat de pinlock op die Nishua een flink stuk kleiner is dat bij een Shoei. Dus het zicht in slechte omstandigheden kan beperkt zijn. Of je dat een probleem vind is persoonlijk denk ik.
Klopt, de pinlock 70 in plaats van de 120. Ook heb je natuurlijk geen ingebouwde helmspecifieke intercom. Wel een stevige ratelsluiting. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:36:
[...]

Zo'n helm heb ik nu ook. De verbindingspunten van die klep, wanneer niet in gebruik, fluiten enorm bij hogere snelheden, echt rete-irritant. Dat doe ik niet weer.
Ze hebben meer modellen :>

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
A13X schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 13:12:
[...]

Ze hebben meer modellen :>
Ik zal binnenkort eens een rondje maken. Eerst naar een of ander gehucht waar een vestiging zit van Voordeelhelmen (die hebben iig een aantal interessante modellen liggen) en dan langs Assen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Sunnyboy_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 14:58

_Sunnyboy_

Mooooooooooooooooo!

djiedjee schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:29:
Dat kan zeker wel!

Ik gebruik zelf een SP connect houder met draadloos laden en vibratie demper. Volgens heeft Quadlock dat ook.
Moet je uiteraard wel een waterdichte telefoon hebben...

[...]
Ik gebruik ook SP connect houder met draadloos laden en vibratie demper. Onlangs mee naar Schotland geweest, dus ik heb de waterdichtheid van mijn Samsung getest. :9

SP Connect komt ook met een regencover die je over de voorkant van de telefoon kan doen. Dan werkt het touchscreen nog wel, maar heb je geen last van regendruppels die worden geregistreerd als het indrukken van het scherm.

Bij heel lang rijden door zware regen krijg ik na verloop van tijd dat er zich een laagje water verzamelt aan de onderkant van m'n scherm. Als dat gebeurd dan registreerd mijn telefoon continu dat er op de onderkant van het scherm wordt gedrukt, precies waar de knoppen zitten, dus dan is een telefoon niet ideaal. Even stoppen en (buiten de regen) het scherm afdrogen en dan kan ik weer door.

De telefoon heeft de Schotland reis overleeft,, en ik heb succesvol kunnen navigeren, dus voor mij werkt een telefoon prima. Kan ik ook verschillende navigatie apps gebruiken: Google maps voor A naar B & MyRouteApp navigatie voor gpx routes.. Bevalt mij goed.

[ Voor 3% gewijzigd door _Sunnyboy_ op 03-07-2024 14:45 ]

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
@_Sunnyboy_ Ik gebruik mijn Samsung zonder regenhoes. Hij is waterdicht en heb zelf ook geen last van regendruppels die onterecht dingen doen. ook niet tijdens de hoosbuien die ik gehad heb.
Misschien hangt dat af van de hoek waarop je de telefoon bevestigd hebt?

Bedienen van het touchscreen tijdens de regenbui was wel wat onvoorspelbaar, maar dat doe ik onderweg bijna nooit.

Ik heb mijn telefoon wel op landscape. De knoppen staan dan aan de zijkant/korte kant.
Dat kan ook het verschil zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door djiedjee op 03-07-2024 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 21-09 10:01
geert_s schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:12:
[...]

Ik rij wel eens georganiseerd, en dat is meestal ook precies wanneer ik de TomTom gebruik (voor de aangeleverde GPX). Datum staat dan al een half jaar vast, dus dan kom je inderdaad wel eens een buitje tegen. Mijn TomTom heeft al heel wat water te verduren gehad. Overigens heeft ie ook wel een condens in het scherm gehad, maar dat is gek genoeg weer weggetrokken en heb ik niet meer teruggezien.

Daarnaast gebruik ik vaak Google Maps voor korte ritjes, mijn Pixel kan wel tegen een drupje en dan hoeft ie niet aan de lader..

Maar mijn god, wat wordt die TomTom traag. Ik moet de dag voor een route bijna vrijnemen om die TomTom weer aan de praat te krijgen en de route erop te krijgen (iets gechargeerd, niet te verwarren met opgeladen).
tijd voor een xt dan lekker snelle kaart opbouw en 2 sec en routes staan er in!
Heb hem nu 1,5 jaar en 25k routes mee gereden en gewoon op zijn tijd alle routes er uit en veilig op pc zetten en hij kan weer door!
Had hier voor een 395lm van garmin en die was toch een partij traag |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Sunnyboy_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 14:58

_Sunnyboy_

Mooooooooooooooooo!

djiedjee schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 15:38:
@_Sunnyboy_ Ik gebruik mijn Samsung zonder regenhoes. Hij is waterdicht en heb zelf ook geen last van regendruppels die onterecht dingen doen. ook niet tijdens de hoosbuien die ik gehad heb.
Misschien hangt dat af van de hoek waarop je de telefoon bevestigd hebt?

Bedienen van het touchscreen tijdens de regenbui was wel wat onvoorspelbaar, maar dat doe ik onderweg bijna nooit.

Ik heb mijn telefoon wel op landscape. De knoppen staan dan aan de zijkant/korte kant.
Dat kan ook het verschil zijn.
Zou kunnen dat het aan de hoek ligt waarop de telefoon is bevestigt ja. Voor lichte regen gebruik ik de hoes ook niet, want dan komen er door mijn scherm toch geen druppels op de telefoon.

Ik heb mijn telefoon op portret staan. Ik heb liever een hogere kaart waarmee ik verder vooruit kan kijken dan een breed scherm waarbij ik kan zien wat er naast de weg gebeurd :)

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijdens ABR viel me op dat mijn vering toch wel moeite ermee heeft op erg bumpy stukken.. -O-
Proof and case:
De V7 van een maat van me ging er harder en soepeler naar beneden (in my defense ik reed achter iemand die traag ging)

De Harley PanAmerica waar we een proefrit mee gemaakt hebben voelde ook veel minder hobbelig..

Dus ik zit er aan te denken om de vering te upgraden (heb ik bij de V7 ook gedaan trouwens).
Nu heeft @Bommes nog een achterveer die ik graag overneem, dus nu nog de voorkant..

Nou heb ik volgens mij 2 opties:
een progressive veer (en matching olie)
https://webshop-hyperpro....g-kit-moto-guzzi-v-85-tt/ https://www.ebay.co.uk/itm/143591421041

of een hele cartridge set:
https://www.brooksuspensi...-fork-cartridge-kit-19-23
of
https://www.ebay.co.uk/itm/386971383633

Wat ik me nou afvraag is of het zo veel uitmaakt, want de 2e zijn 4x zo duur..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik kan me zo voorstellen dat je het wel fijn vind om voor een offroad fiets stelbare voorvering te hebben.

Hyperpro is, indien op jouw specifieke wensen goed gemonteerd, dikke prima, maar heb je zo'n Hyperpro specialist in de buurt die voor jou kan bepalen welke en hoeveel olie er in moet?

Bij mij volstond de standaard meegeleverde olie in de standaard hoeveelheid maar ik ga niet (vrijwillig) offroad en ik was tevreden met het verhelpen van de slappe fabriekszooi.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@ToolkiT Hyperpro had ik ook, dikke prima.
Blijft wel dat je maximaal 14cm veerweg hebt met de V85, dat is niet echt super veel. Maar voldoende voor moderate offroad rijden mits er een beetje een stuggere veer in gaat. Je levert dus wel wat in aan comfort.

Volgens mij kun je bij hun ook op je lichaamsgewicht een veer bestellen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Het juiste veertje (en olie) bij het juiste gewicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-hTNncJEaDWi-ILLvNkx5Xqswe8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xOXqs9Zw6327HsmGPgOOiKaQ.jpg?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door botoo op 03-07-2024 19:42 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@botoo klopt, denk dat ze bij Hyperpro best wel wat ervaring hebben in dat goed te doen.
En bij @ToolkiT in de buurt zit vast en garage waar ze dat kunnen installeren voor hem.

Maar @ToolkiT ik zou niet heel veel duurder gaan waar een Hyperpro setje kost.
De rest van de V85 is erg goed, als do it all bike. Nog meer richting offroad dan een setje stevigere veren (zoals de Hyperpro's) gaat niet echt lukken zonder serieus veel meer aanpassingen.

[ Voor 43% gewijzigd door Bommes op 03-07-2024 20:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Stevigere veren heb je alleen nodig als je static/driver sag niet goed is. Anders heb je meer demping nodig als hij bottomed out en je sag goed is.

Voorpoot demping bij niet instelbare poten is andere dikte olie. Kost nog minder dan veren.

[ Voor 24% gewijzigd door _eLMo_ op 03-07-2024 22:18 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:33
Mijn Yamaha XT660Z Tenere is ook voorzien van hyperpro, voor met de originele voorpoten dus alleen voorspanning instelbaar maar wel een hyperpro progressieve veer + bijpassende olie op mijn gewicht ( en 1 cm doorsteek was het advies van hyperpro)
Achter een volledig instelbare met reservoir ook voor mijn gewicht opgebouwd. Heb niets aan de settings veranderd, maar hij reed afgelopen ABR wel degelijk een stuk stabieler dan toen ik hem net had met de originele vering op de TET in NL.

Ik heb weer een aantal pagina's niet gelezen drukdrukdruk, maar ook ik was dus mee met het groepje naar ABR.

Het was gewoon een supergezellig ongedwongen sfeertje, tussen ons tweakers groepje maar ook het hele gebeuren op ABR. iedereen lekker relaxed geen verkeerd woord/situatie gezien of wat dan ook.
Meer dan genoeg mogelijkheden voor eten en drinken, toiletten/douches enzovoorts. De dixie's zaten op zondag toch wel tot de max vol, maarja wat wil je met 15000 man kamperen op een veldje ( ik zou al blij zijn met 1% van dat landgoed mijn god wat was dat groot !)
enige nadeel in mijn ogen vond ik dat er wel erg veel Campers, caravans en auto op het terrein waren voor een motor evenement. Maar je kunt je eraan storen of het negeren en lekker je eigen ding doen.
Je kunt je vermaken met het rijden van de trials, demoritten op vele merken en modellen veel speakerstages met allemaal socialmedia helden die ik geen van alle ken :+
En natuurlijk standjes die vooral laten zien (viel me op dat veel merken er wel staan om te showen maar niet echt om te verkopen) en vanaf smiddag tot 23:00 live muziek op het grote podium of een DJ in de grote tent.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ryQuMRDj5uyWNTX0aUXOB8RIwko=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1RKI7FLULJ4pIELB0gd4fqHY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lw1N8NooVOJVrF5AHgXJL1YBdEY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DaNG7VQgW0Kupk54MYSjKvlE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M1vurPaN7ZJUVXN19dR04_NwbEc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jRFT0TbkVykw2zR5Z3SfFuqD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NDamtRoYDcoO-x4VNaWgQueXJJQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/haBRuX9R8EXftiIErTDh7kWL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YpsECxQsAouIkpI3qpCbTDUt_RI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TvmNI0M9Q8K1zyFg3z30kd8c.jpg?f=fotoalbum_large

Heb ook een polarsteps bijgehouden, is meer voor het thuisfront dus lekker uitgebreid maar wie wil kan hem lezen op : https://www.polarsteps.co...r-festival-ragley-hall-uk

TLDR versie : iedere dag de trial gereden, 1e dag ging die niet zo lekker als ik wil, 2e dag ook niet, 3e dag zat ik er veel lekkerder en dus ook de TRF ( mud tires only) gedaan en de 4e dag ging het niet zo goed als de dag ervoor maar wel lekker gereden.
Ben geen Pro of expert maar ik vermaak me wel, en hoe meer ik dit soort weggetjes rijd hoe beter het gaat. Leuke was dat dit echt een combinatie van gras, zand, gravel en rots was ( met mini stulkje modder waar je moet omvallen volgens mij motor :+ )

Inmiddels ook mijn filmpjes allemaal online gezet :
Ik ga niet zeggen wie er op welk filmpje is gevallen ( maar er is 1 filmpje die een stukje dwars is gefilmd 8) )

YouTube: ABR Festival 2024 ride up arrival Thursday

YouTube: ABR Festival 2024 Bridgestone Trial Thursday (partial)

YouTube: ABR Festival 2024 Ride-up and Bridgestone Trial Friday

YouTube: ABR Festival 2024 Bridgestone Trial Saturday

YouTube: ABR Festival 2024 TRF Trail Saturday

YouTube: ABR Festival 2024 Sunday Bridgestone Trial

[ Voor 4% gewijzigd door harley op 03-07-2024 22:30 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

harley schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 22:16:
Mijn Yamaha XT660Z Tenere is ook voorzien van hyperpro, voor met de originele voorpoten dus alleen voorspanning instelbaar maar wel een hyperpro progressieve veer + bijpassende olie op mijn gewicht ( en 1 cm doorsteek was het advies van hyperpro)
Achter een volledig instelbare met reservoir ook voor mijn gewicht opgebouwd. Heb niets aan de settings veranderd, maar hij reed afgelopen ABR wel degelijk een stuk stabieler dan toen ik hem net had met de originele vering op de TET in NL.

Ik heb weer een aantal pagina's niet gelezen drukdrukdruk, maar ook ik was dus mee met het groepje naar ABR.

Het was gewoon een supergezellig ongedwongen sfeertje, tussen ons tweakers groepje maar ook het hele gebeuren op ABR. iedereen lekker relaxed geen verkeerd woord/situatie gezien of wat dan ook.
Meer dan genoeg mogelijkheden voor eten en drinken, toiletten/douches enzovoorts. De dixie's zaten op zondag toch wel tot de max vol, maarja wat wil je met 15000 man kamperen op een veldje ( ik zou al blij zijn met 1% van dat landgoed mijn god wat was dat groot !)
enige nadeel in mijn ogen vond ik dat er wel erg veel Campers, caravans en auto op het terrein waren voor een motor evenement. Maar je kunt je eraan storen of het negeren en lekker je eigen ding doen.
Je kunt je vermaken met het rijden van de trials, demoritten op vele merken en modellen veel speakerstages met allemaal socialmedia helden die ik geen van alle ken :+
En natuurlijk standjes die vooral laten zien (viel me op dat veel merken er wel staan om te showen maar niet echt om te verkopen) en vanaf smiddag tot 23:00 live muziek op het grote podium of een DJ in de grote tent.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb ook een polarsteps bijgehouden, is meer voor het thuisfront dus lekker uitgebreid maar wie wil kan hem lezen op : https://www.polarsteps.co...r-festival-ragley-hall-uk

TLDR versie : iedere dag de trial gereden, 1e dag ging die niet zo lekker als ik wil, 2e dag ook niet, 3e dag zat ik er veel lekkerder en dus ook de TRF ( mud tires only) gedaan en de 4e dag ging het niet zo goed als de dag ervoor maar wel lekker gereden.
Ben geen Pro of expert maar ik vermaak me wel, en hoe meer ik dit soort weggetjes rijd hoe beter het gaat. Leuke was dat dit echt een combinatie van gras, zand, gravel en rots was ( met mini stulkje modder waar je moet omvallen volgens mij motor :+ )

Inmiddels ook mijn filmpjes allemaal online gezet :
Ik ga niet zeggen wie er op welk filmpje is gevallen ( maar er is 1 filmpje die een stukje dwars is gefilmd 8) )

YouTube: ABR Festival 2024 ride up arrival Thursday

YouTube: ABR Festival 2024 Bridgestone Trial Thursday (partial)

YouTube: ABR Festival 2024 Ride-up and Bridgestone Trial Friday

YouTube: ABR Festival 2024 Bridgestone Trial Saturday

YouTube: ABR Festival 2024 TRF Trail Saturday

YouTube: ABR Festival 2024 Sunday Bridgestone Trial
De rijder die in het tweede en derde filmpje voor @harley rijd ben ik, wil je lachen kijk dan het derde filmpje vanaf een 27:05. Een prima doorwading die 10mtr verderop in een dutje eindigt _O-

Het einde van het tweede filmpje is overigens het bewijs dat ik daar prima zonder te vallen voorbij kan komen :+

De blubber op dag 2 was nogal wat erger geworden en op de makkelijkere route lag al iemand :+

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bommes schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 20:56:
@botoo klopt, denk dat ze bij Hyperpro best wel wat ervaring hebben in dat goed te doen.
En bij @ToolkiT in de buurt zit vast en garage waar ze dat kunnen installeren voor hem.

Maar @ToolkiT ik zou niet heel veel duurder gaan waar een Hyperpro setje kost.
De rest van de V85 is erg goed, als do it all bike. Nog meer richting offroad dan een setje stevigere veren (zoals de Hyperpro's) gaat niet echt lukken zonder serieus veel meer aanpassingen.
bij de V7 heb ik zelf de veer vervangen.. was makkelijker dan ik dacht..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V9g2Nyrkw3_07rRiTxVxT7ZlxVI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3JR8p4GF9VAZ5x4v1rw396EN.png?f=fotoalbum_large
ToolkiT in "Hét grote motortopic - Deel 26 (2024)"
Maar de V85TT heeft geloof ik cartridges..dus dat is lastiger?

[ Voor 20% gewijzigd door ToolkiT op 04-07-2024 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
A13X schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 22:34:
[...]

De rijder die in het tweede en derde filmpje voor @harley rijd ben ik, wil je lachen kijk dan het derde filmpje vanaf een 27:05. Een prima doorwading die 10mtr verderop in een dutje eindigt _O-

Het einde van het tweede filmpje is overigens het bewijs dat ik daar prima zonder te vallen voorbij kan komen :+

De blubber op dag 2 was nogal wat erger geworden en op de makkelijkere route lag al iemand :+
de husky wou zich gewoon even afdrogen op het gras ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_eLMo_ schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 21:01:
Stevigere veren heb je alleen nodig als je static/driver sag niet goed is. Anders heb je meer demping nodig als hij bottomed out en je sag goed is.

Voorpoot demping bij niet instelbare poten is andere dikte olie. Kost nog minder dan veren.
op de V7 merkte is dat progressive veer wel een stuk uitmaakt.. helpt hopenlijk ook wat tegen het duiken bij remmen..
Op trail merkte ik dat ik op een paar plekken met diepe bulten toch wel tegen de limiet van de veer aan liep (1x bottomde hij out).. dan kan progressive hopelijk ook helpen..

Maar bedankt voor alle feedback, scheelt me weer een bak geld door geen progressives nodig te hebben..

Voor het verschil kan ik misschie de mosko moto reckless clones kopen: https://www.jaqtrading.co...nnier-racks-needed-3.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!
harley schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 22:16:

Dat viel me ook op dat dat dit jaar veel meer is.. of misschien lag het er ook aan dat we vorig jaar op het VIP veld stonden (toen nog op de croquet lawn voor het huis waar nu alle stands stonden), daar stond een enkel busje en voor de rest tenten.. oh ja ook 1 volvo 4WD.. maar die was van een van de sprekers die geen motor reed, maar wel een goed verhaal had.. leuke kerel ook https://www.instagram.com/fellfoodie/?hl=en
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jIl2bESj-XYP9CPlEM9CEp-aw1g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/56kafnvLt51biuHMZ1QSgadA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

ToolkiT schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:03:
[...]

de husky wou zich gewoon even afdrogen op het gras ;) :+
Blijven eigenwijze dingen :+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:49

Licko

ZVDK

Welke route prefereren jullie náár de Ardennen? Mijn ouders zitten volgende week in de buurt van Libin en ik denk dat ik ze daar ga bezoeken.

Sinds begin dit jaar heb ik mijn rijbewijs en dit lijkt me een leuke eerste 'verre reis'. Ik wil op mijn gemak die kant op gaan en via Go Ride heb ik een route gevonden (snelweg vermijden etc).

Maar misschien hebben jullie suggesties? Ik ben niet zo bekend in die regio.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MtH3xe53y-DfLWT_hg2ZkM3a6X0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b6v5ypsYj47rOJibuvxdQkhI.jpg?f=fotoalbum_large

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Licko schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:32:
Welke route prefereren jullie náár de Ardennen? Mijn ouders zitten volgende week in de buurt van Libin en ik denk dat ik ze daar ga bezoeken.

Sinds begin dit jaar heb ik mijn rijbewijs en dit lijkt me een leuke eerste 'verre reis'. Ik wil op mijn gemak die kant op gaan en via Go Ride heb ik een route gevonden (snelweg vermijden etc).

Maar misschien hebben jullie suggesties? Ik ben niet zo bekend in die regio.

[Afbeelding]
Lekker de boel in elkaar klikken met Kurviger.de :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:31
noes schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:33:
[...]

Lekker de boel in elkaar klikken met Kurviger.de :)
@Licko dat dus. Wat je nu hebt zijn vooral N wegen, daar wordt je in Belgie ook niet heel vrolijk van, net als van het merendeel van de snelwegen.

Ik zou helemaal binnendoor doen, via Vise, Verviers, Malmedy, Bastenaken (kun je gelijk langs de LU fabriek ;) ). Misschien klein uitstapje naar Luxemburg voor nog goedkopere benzine.

[ Voor 28% gewijzigd door ozzynator op 04-07-2024 12:40 ]

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

Bedankt, ik zag dit antwoord al wel een beetje aankomen, maar qua planning ga ik het niet meer redden een route from scratch op te zetten. Ik zal eens kijken of er online ergens een route te vinden is.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21-09 07:28
Tot net na Luik over snelweg, de rest binnendoor. Vlaanderen heeft all rechte N-wegen, dat kan je rustig missen.

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djiedjee
Een veel mooiere route heb je al klaar als je begin en eindpunt instelt en "bochtig" kiest.
2 minuten werk.
Licko schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:50:
Bedankt, ik zag dit antwoord al wel een beetje aankomen, maar qua planning ga ik het niet meer redden een route from scratch op te zetten. Ik zal eens kijken of er online ergens een route te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

djiedjee schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 13:20:
Een veel mooiere route heb je al klaar als je begin en eindpunt instelt en "bochtig" kiest.
2 minuten werk.

[...]
Ik heb al even snel gekeken inderdaad, en voor de terugreis ga ik daar eens rustig voor zitten! Maar de heenweg ben ik een beetje gebonden aan de reisduur. Wilde eigenlijk zaterdag vertrekken maar dan lijkt 't niet zo'n lekker weer te worden.
Alternatief is nu morgen na 't werk, maar dan mag de route niet te lang duren. 4,5 uur is wel echt de max, maar liever 4 uur of minder.

Ik zal de optie hierboven eens bekijken; snelweg tot Luik. Hoewel ik snelwegen liever mijd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21-09 07:28
Licko schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 13:33:
[...]

Ik heb al even snel gekeken inderdaad, en voor de terugreis ga ik daar eens rustig voor zitten! Maar de heenweg ben ik een beetje gebonden aan de reisduur. Wilde eigenlijk zaterdag vertrekken maar dan lijkt 't niet zo'n lekker weer te worden.
Alternatief is nu morgen na 't werk, maar dan mag de route niet te lang duren. 4,5 uur is wel echt de max, maar liever 4 uur of minder.

Ik zal de optie hierboven eens bekijken; snelweg tot Luik. Hoewel ik snelwegen liever mijd ;)
Snap ik. Maar als je naar Hasselt rijdt heb je na de grens een stukje snelweg, daarna een provinciale weg met heul veul stoplichten. Dan heb je liever snelweg.

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyr0_
Licko schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 13:33:
[...]

Kan vanavond wel wat bij elkaar klikken voor je, hoe heet plaatsje waar je heen moet precies? Die kant van Belgie zou ik zoveel mogelijk vermijden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

Pyr0_ schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 14:19:
[...]

Kan vanavond wel wat bij elkaar klikken voor je, hoe heet plaatsje waar je heen moet precies? Die kant van Belgie zou ik zoveel mogelijk vermijden. ;)
Als je dat zou willen doen en belangrijker er niet te veel tijd aan kwijt bent, heel graag! Vertrekpunt is Eindhoven en bestemming Libin.
Ik ging er van uit dat met de Go Ride app de meest irritante wegen wel overgeslagen zouden worden, maar daar heb ik me dus in vergist..

Hopelijk kan ik wanneer ik daar ben nog wat tijd vrijmaken om de omgeving te verkennen!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Vandaag mijn eerste ritje gereden met de CB op mijn verse kenteken *O*. Wilde het voor jullie filmen maar mijn camera zei ;w en doet het zelf maar. Slikt geen geheugenkaarten meer, alles word als 'kaput' gezien. Had er net nieuwe kaarten en accu's voor gekocht :/. Nieuwe regelen dus.

De CB rijdt echt lekker :9. Kan er heel rustig 30/50/80 mee tokkelen, loopt super soepeltjes in tegenstelling tot de NC die altijd net een afwijkende snelheid wil om soepel te lopen op lagere snelheden. En het geluid is heerlijk. Heb welgeteld 1x gas kunnen geven bij het invoegen op een 70 weg vanuit een kruising, verder heb ik me kalm gehouden ondanks de BMW540d met luide muziek die me constant probeerde uit te lokken tot een stoplichtsprintje in de stad (50 gebied), mafketel :'). Is ook geen issue omdat het ding gewoon super kalm loopt in de stad. Kwam nog een brommer tegen op de 50 weg, ik wou hem van vriendelijk advies voorzien bij het eerstvolgende stoplicht gezien de flapperende broek om de kale enkeltjes en constant bumperkleven op de auto voor hem, maar hij draaide ineens zonder richting aan te geven een woonwijk in dus ik dacht prima, rij jezelf maar lekker het grind in je vel dan :'(. Ik vrees dat jong fout geleerd later ook fout gedaan gaat worden maar hij moet het zelf weten. Ik gaf het goede voorbeeld door op flinke afstand rustig te volgen maar ik denk dat de gele jas + helm hem alleen maar nerveus maakte.

Dus, het seizoen is voor mij nu ook echt begonnen :) heel blij met mijn aanschaf. Ook had ik vandaag niet de rode Viper maar de Gele HJC i70 op en dat ging aanmerkelijk beter met de 'rukken' bij omkijken en ook lawaai in de helm. Blijkbaar heeft mijn Viper de tand des tijds minder goed doorstaan... weer wat geleerd.

Alleen jammer dat Sony geen bullet style cams meer maakt, dan kon ik mijn accu's hergebruiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pyr0_
Licko schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 14:34:
[...]

Als je dat zou willen doen en belangrijker er niet te veel tijd aan kwijt bent, heel graag! Vertrekpunt is Eindhoven en bestemming Libin.
Ik ging er van uit dat met de Go Ride app de meest irritante wegen wel overgeslagen zouden worden, maar daar heb ik me dus in vergist..

Hopelijk kan ik wanneer ik daar ben nog wat tijd vrijmaken om de omgeving te verkennen!
Zo gedaan joh, vindt ik juist leuk ;) Raad je wel aan om het stuk tot Luik snelweg te doen, maar zal je er ook eentje maken vanaf Maasbracht binnendoor kun je zelf kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

Pyr0_ schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 14:58:
[...]

Zo gedaan joh, vindt ik juist leuk ;) Raad je wel aan om het stuk tot Luik snelweg te doen, maar zal je er ook eentje maken vanaf Maasbracht binnendoor kun je zelf kiezen.
Thanks kerel, wordt gewaardeerd!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik hoef nog niet eens meer routetips te geven voor die regio. d:)b
Wat worden ze snel groot hè. :+

Ben het wel eens met de adviezen overigens. Snelweg tot na Luik of Verviers, daarna wordt het pas leuk.

[ Voor 34% gewijzigd door DrivinUCrazy op 04-07-2024 17:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pyr0_
Licko schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 15:10:
[...]

Thanks kerel, wordt gewaardeerd!!!
Even wat bij elkaar geklikt, heb zoveel mogelijk punten toegevoegd in de hoop dat de navi-app van jouw voorkeur dan de route niet teveel laat afwijken. GPX file bevat zowel waypoints, route & track. Route is vanaf snelweg ongeveer 2.5 uur, ik rij daar meestal wel wat vanaf. Dat + anderhalf uur vanaf Eindhoven zit je mooi aan je gewenste 4 uur. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MoZObME233r-DM8coOcqiJpOCcA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zt57qR1BX8I4SzjftZy0YJpw.jpg?f=fotoalbum_medium

Blijkbaar kan ik via kurviger niet meer een direct linkje plaatsen naar de file. Dus linkje naar mijn onedrive vindt je in je inbox. ;) Route via Maasbracht wordt veel te lang, misschien iets voor de terugweg?

Edit; ohja even zelf navigeren naar beginpunt met google maps ofzo. Is toch alleen maar snelweg.

[ Voor 4% gewijzigd door Pyr0_ op 04-07-2024 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

Thanks @Pyr0_! Op de terug weg heb ik idd wat meer tijd dus dan is via Maasbracht een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Hoe doen andere motor-vakanriereizigers dat?

Vandaag even binnen gehobbeld bij een kledingzaak voor de alpinestars andes v3 welke ik op het oog heb, maar liep ook tegen doorwaai jassen aan. Toch even passen, best wat mooi spul gezien, maar het is natuurlijk wel een specifieke use case.. (moet er warm en droog genoeg voor zijn zegmaar).

In Nederland prima te plannen voor de huis tuin en keuken ritten, maar als ik straks een maand naar Noorwegen ga, of naar Portugal, dan is het natuurlijk niet altijd dè jas to go.. En als extra mee nemen lijkt me dan weer onnodig veel ruimte te kosten, zeker als je ze uitrust met inzetstukken enzo..

Dus kortom, wat is jullie ervaring?

Ik heb nu gewoon een textieljas waar de winter voering nog nooit in heeft gezeten, en ik pas m'n kleding daar onder aan al naar gelang behoeve. Te koud is meestal niet aan de orde, maar te warm wel (vorige week, 30 graden.. :') )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 21:40
@Koekstra Die wintervoering ga je in Noorwegen wel nodig hebben. Ik ben er nu twee keer geweest in de maand juni en het kan er echt koud zijn. Zeker als het regent en hard waait. Bij één bergpas heb ik zelfs met sneeuwval gereden. Op reis wil je gewoon een pak hebben wat onder alle weers- en temperatuursomstandigheden voldoet.

Ik heb zelf een Gore tex pak, geschikt voor alle weersomstandigheden. Als het plenst is deze waterdicht. Als het koud is, kan de wintervoering er in en als het warm is kan deze doorwaaien. Ik denk dat je dan beter op reis de binnenvoering apart mee kunt nemen, dat neemt minder ruimte in dan een extra jas / pak. Ik neem de binnenvoering ook altijd mee op reis als het niet de gehele vakantie gegarandeerd droog en +20º wordt.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:44
Koekstra schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 18:39:

Vandaag even binnen gehobbeld bij een kledingzaak voor de alpinestars andes v3 welke ik op het oog heb, maar liep ook tegen doorwaai jassen aan. Toch even passen, best wat mooi spul gezien, maar het is natuurlijk wel een specifieke use case.. (moet er warm en droog genoeg voor zijn zegmaar).

In Nederland prima te plannen voor de huis tuin en keuken ritten, maar als ik straks een maand naar Noorwegen ga, of naar Portugal, dan is het natuurlijk niet altijd dè jas to go.. En als extra mee nemen lijkt me dan weer onnodig veel ruimte te kosten, zeker als je ze uitrust met inzetstukken enzo..

Ik heb nu gewoon een textieljas waar de winter voering nog nooit in heeft gezeten, en ik pas m'n kleding daar onder aan al naar gelang behoeve. Te koud is meestal niet aan de orde, maar te warm wel (vorige week, 30 graden.. :') )
Goretex met veel ventilatie-openingen, bij voorkeur niet zwart. Zit nu met een Rev'it Poseidon pak bij het meer van Iseo in de buurt, 28 graden en de ventilatie vol open is goed te doen. Merk persoonlijk dat een helm met goede ventilatie en doorwaaihandschoenen al een hoop doen, die laatste heb je naast een setje gore-tex nog wel ruimte voor. 30+ blijft een uitdaging, zelfs met doorwaaipak is 35 graden niet leuk want je hebt alleen maar warme wind, en dat koelt alleen bij lage luchtvochtigheid.

Dan zou een koelpak uitkomst bieden, mijn pak is daar op voorbereid dus die ritst er zo in. Hoorde vorig jaar wat heren hier over een bepaald universeel pak welke ze thuis ook gebruikten bij gebrek aan airco, @Vrijdag @Patrock welk pak was dat ookalweer?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:38

Net terug van 2 weken Duitsland/Oostenrijk/Italië/Zwitserland/Frankrijk met wisselend weer. Mijn setup:
- Merino underlayer (Decathlon)
- Revit doorwaai vest + broek
- Is het warm? Alleen underlayer onder pak.
- Is het fris? Fleece trui onder vest.
- Is het nog kouder? Fleece trui + regenjas over doorwaai als 'windstopper'.
- Is het nat? Regenbroek extra.

Op die manier nog nooit problemen gehad met te koud/warm, neemt weinig plaats in en de fleece is ook te gebruiken als 'trui' voor 's Avonds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

NLDViane schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 19:00:
[...]

Goretex met veel ventilatie-openingen, bij voorkeur niet zwart. Zit nu met een Rev'it Poseidon pak bij het meer van Iseo in de buurt, 28 graden en de ventilatie vol open is goed te doen. Merk persoonlijk dat een helm met goede ventilatie en doorwaaihandschoenen al een hoop doen, die laatste heb je naast een setje gore-tex nog wel ruimte voor. 30+ blijft een uitdaging, zelfs met doorwaaipak is 35 graden niet leuk want je hebt alleen maar warme wind, en dat koelt alleen bij lage luchtvochtigheid.

Dan zou een koelpak uitkomst bieden, mijn pak is daar op voorbereid dus die ritst er zo in. Hoorde vorig jaar wat heren hier over een bepaald universeel pak welke ze thuis ook gebruikten bij gebrek aan airco, @Vrijdag @Patrock welk pak was dat ookalweer?
Macna koelvest is dat. Soort bodywarmer die je vult met water en dat daarna door lichaamswarmte en rijwind verdampt.

Werkt erg goed op een naked en met een doorwaai jas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:58
[...]maar liep ook tegen doorwaai jassen aan. Toch even passen, best wat mooi spul gezien, maar het is natuurlijk wel een specifieke use case.. (moet er warm en droog genoeg voor zijn zegmaar).

[...]
Ik heb precies daarom een Revit Levante (2) gehaald. Dat is een doorwaai-jas met een losse regenvoering. De voering kun je in je jas dragen voor extra warmte en ook over je jas zodat de buitenste laag niet doorweekt raakt. En als je de voering niet gebruikt past hij in de zak op de rug.

Ik heb de jas alleen nog niet heel lang dus ik heb hem nog niet echt kunnen testen in verschillende weersomstandigheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:40
theredone51 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 19:25:
[...]

Net terug van 2 weken Duitsland/Oostenrijk/Italië/Zwitserland/Frankrijk met wisselend weer. Mijn setup:

Op die manier nog nooit problemen gehad met te koud/warm, neemt weinig plaats in en de fleece is ook te gebruiken als 'trui' voor 's Avonds.
Ik heb voor de zomerse vakantiereizen met de motor ook zo ongeveer deze setup maar dan een Goretex binnenvoering onder de Rukka doorwaaijas. Ideale setup, zo was het comfortabel bij 2 graden op Col de L'iseran en 30 graden in Menton. Regenbroek heb ik achterwegen gelaten aangezien mijn broek nauwelijks nat wordt op de GS met die grote voorgevel. Heb een keertje niet goed opgelet en toen moeten rijden met mijn gelamineerde pak in de lente bij 30 graden, je kon me toen echt opdweilen na aankomst.

[ Voor 7% gewijzigd door cyntax op 04-07-2024 19:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pyr0_
Licko schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 18:29:
Thanks @Pyr0_! Op de terug weg heb ik idd wat meer tijd dus dan is via Maasbracht een optie.
Heb me even laten gaan. O-)
Halverwege klein stukje snelweg om een vervelend stukje bij Vervier over te slaan. Klein stukje z-limburg en Maastricht om wat moois langs de maas mee te pakken, en dan helemaal binnendoor naar Maasbracht, vandaar zou ik de snelweg weer op duiken, of zelf de route even aanvullen maar hij is al best lang zo. Ik ken het boven Maasbracht verder niet. Niet alles staat op het onderstaande plaatje, maar staat wel in de gpx die je weer in je inbox zult vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c28Lfi-auaDMYLGvDlWGdg6LAHU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e4YCHX9ZcMj5oaPpzxdJsGvw.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@Pyr0_ Zou je mij de gpx rit van Eijsden tot Du*boy willen sturen? Ik ga 17-18 aug La Gleize-Troi Points rijden (route langs diverse wrakstukken en monumenten uit WWI en WWII) en een wat interessanter stuk tussen Maastricht en La Gleize is welkom. Ik weet nog niet waar we op einde dag 1 gaan overnachten, ws ergens aan het begin of halverwege de route.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 14:57:
Vandaag mijn eerste ritje gereden met de CB op mijn verse kenteken *O*. Wilde het voor jullie filmen maar mijn camera zei ;w en doet het zelf maar. Slikt geen geheugenkaarten meer, alles word als 'kaput' gezien. Had er net nieuwe kaarten en accu's voor gekocht :/. Nieuwe regelen dus.

De CB rijdt echt lekker :9. Kan er heel rustig 30/50/80 mee tokkelen, loopt super soepeltjes in tegenstelling tot de NC die altijd net een afwijkende snelheid wil om soepel te lopen op lagere snelheden. En het geluid is heerlijk. Heb welgeteld 1x gas kunnen geven bij het invoegen op een 70 weg vanuit een kruising, verder heb ik me kalm gehouden ondanks de BMW540d met luide muziek die me constant probeerde uit te lokken tot een stoplichtsprintje in de stad (50 gebied), mafketel :'). Is ook geen issue omdat het ding gewoon super kalm loopt in de stad. Kwam nog een brommer tegen op de 50 weg, ik wou hem van vriendelijk advies voorzien bij het eerstvolgende stoplicht gezien de flapperende broek om de kale enkeltjes en constant bumperkleven op de auto voor hem, maar hij draaide ineens zonder richting aan te geven een woonwijk in dus ik dacht prima, rij jezelf maar lekker het grind in je vel dan :'(. Ik vrees dat jong fout geleerd later ook fout gedaan gaat worden maar hij moet het zelf weten. Ik gaf het goede voorbeeld door op flinke afstand rustig te volgen maar ik denk dat de gele jas + helm hem alleen maar nerveus maakte.

Dus, het seizoen is voor mij nu ook echt begonnen :) heel blij met mijn aanschaf. Ook had ik vandaag niet de rode Viper maar de Gele HJC i70 op en dat ging aanmerkelijk beter met de 'rukken' bij omkijken en ook lawaai in de helm. Blijkbaar heeft mijn Viper de tand des tijds minder goed doorstaan... weer wat geleerd.
Stiekem heb ik ook al wat naar CB500's zitten kijken :D Eerst leek me dat niks, zo'n "opgevoerde bromfiets". Van de andere kant, is een gooi en smijt/scheur/pekelmotor niet juist leuker als het de beleving geeft dat je hard gaat, terwijl dat in werkelijkheid niet zo is? Ik ben stiekem geneigd te denken van wel ;) En volgens motorcycle-ergonomics zou met mijn lengte de houding op een CB500 niet heel veel verschillen van de houding op mijn Diversion 900, dus dat lijkt ook best goed :)

Ben benieuwd hoe het je bevalt in ieder geval, al weet ik niet wat jouw plannen er precies mee zijn. Mijn idee is om naast de Div900 een fiets te hebben waar je een beetje leuk mee kunt gooien en smijten, die niet mooi hoeft te zijn* zodat het ook niet zonde is om er een keertje mee in pekeltijd te gaan rijden (dat wil ik met die Diversion niet gaan doen), evt. iets zachter rubber erop en er progressieve vering in zetten. Hoe strakker het stuurt hoe beter, en zoals ik al zei, maximaal de beleving maar wel een keertje gewoon gas kunnen geven zonder gelijk je rijbewijs in je zak te voelen branden :P

* Ergens lijkt het me wel wat om zo'n motor eruit te laten zien alsof hij ieder moment uit elkaar kan vallen terwijl de techniek gewoon goed is uiteraard.

[ Voor 14% gewijzigd door Destruction op 04-07-2024 22:14 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Destruction schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 21:26:
[...]

Stiekem heb ik ook al wat naar CB500's zitten kijken :D Eerst leek me dat niks, zo'n "opgevoerde bromfiets". Van de andere kant, is een gooi en smijt/scheur/pekelmotor niet juist leuker als het de beleving geeft dat je hard gaat, terwijl dat in werkelijkheid niet zo is? Ik ben stiekem geneigd te denken van wel ;) En volgens motorcycle-ergonomics zou met mijn lengte de houding op een CB500 niet heel veel verschillen van de houding op mijn Diversion 900, dus dat lijkt ook best goed :)

Ben benieuwd hoe het je bevalt in ieder geval, al weet ik niet wat jouw plannen er precies mee zijn. Mijn idee is om naast de Div900 een fiets te hebben waar je een beetje leuk mee kunt gooien en smijten, die niet mooi hoeft te zijn zodat het ook niet zonde is om er een keertje mee in pekeltijd te gaan rijden (dat wil ik met die Diversion niet gaan doen), evt. iets zachter rubber erop en er progressieve vering in zetten. Hoe strakker het stuurt hoe beter, en zoals ik al zei, maximaal de beleving maar wel een keertje gewoon gas kunnen geven zonder gelijk je rijbewijs in je zak te voelen branden :P
Ja ik heb het ding puur voor de hebberij en de lol. Ik zal er heus nog eens een langere tourrit op maken maar voor nu is het gewoon korte ritjes in de buurt wanneer het lekker weer is. De kilometers (retourtje A'dam of Utrecht voor werk b.v.) doe ik ofwel elektrisch ofwel met de NC.

Ja, het is bij lange na niet zo snel als het meeste spul in dit topic, maar vergis je niet, als je hem doortrek zit je echt wel in no time op 120/130 en dat is op binnenwegen natuurlijk al tricky. En inderdaad, je kan er behoorlijk op drukken om lekker in de bochtjes te liggen.

Het staat je vrij een keer langs te komen dan doen we een rondje, kun je het meemaken :P maar YT staat ook ramvol met CB's want er zijn er (tien)duizenden van verkocht natuurlijk. En als je een goedkoop model wil, ze zijn al te koop vanaf bedragen onder de 1000 euro. Verschillende staten van onderhoud, maar dat blok blijft echt wel lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistahk1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:50

Ik heb zelf de Andes V3 nu zo’n 2 jaar. Ben er erg tevreden mee. Zelf ben ik nog niet op de motor gestapt in de winter, over die kwaliteiten kan ik dan ook weinig zeggen.

Voor de zomer is het een prima jas. Heb zelf ook de bijpassende broek gekocht en moet zeggen dat ik ook op warme dagen genoeg verkoeling krijg.

De twee ritsen op de borst open en in de oksels en op je rug is prima koeling. In de stad zal het geen pretje zijn, maar als je kan rijden is het goed te doen. Mis soms wel op de warmere dagen een rits op de onderarm, maar dat is meer een luxe probleem.

Een nadeel is wel dat de jas, ongeacht of de ritsen op je rug open of dicht staan, opblaast op de snelweg. In ieder geval op een semi-naked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Vandaag de schade-expert gesproken en de garage nav mijn botsing. De schade-expert gaf al aan dat de motor mogelijk total loss is. Ik sprak de garage eerder: stuur verbogen, wat carosserie stuk (spatbord, kuipwerk), gedoe met de remmen, het kofferrek is de uitlaat in geramd, schaven op koffer.
Dat gaat financieel kennelijk best hard voor een motor die ze op 4500-5000E taxeren (V-Strom 650 uit 2012 met ±65k km, en berg accessoires).

Baal als een stekker, ik ga dinsdag de einduitslag horen. Ze gaan dan met een soort biedsysteem voor het wrak werken. Ik vind het een fijne motor en wil kijken of ik de cosmetische dingen uit kan laten betalen om de schade aan de mechanica te laten fixen. Ik vind een paar krassen op de kuip of koffer prima , itt een krom stuur.
Iemand nog tips voor dit soort situaties?

offtopic:
Het lullige is dat de schuld van aanrijding niet bij mij lag, maar ik wel met de gebakken peren zit. Ik had uit de opruiming een RPHA90 helm gekocht, nu is alleen de RPHA91 nog te krijgen... voor zo'n 200E meer. Mijn de-dag-ervoor-gekochte geweer dat ik bij me had is ook mogelijk total loss, krijg je ook weer dagwaarde. Ik word er echt best verdrietig van :/ Nog los van het feit dat ik nu al 2 wk thuis zit met gekneusde ribben en ngo minstens 1 week erbij op mag tellen

[ Voor 4% gewijzigd door Boudewijn op 04-07-2024 23:36 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Boudewijn schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 23:27:
Vandaag de schade-expert gesproken en de garage nav mijn botsing. De schade-expert gaf al aan dat de motor mogelijk total loss is. Ik sprak de garage eerder: stuur verbogen, wat carosserie stuk (spatbord, kuipwerk), gedoe met de remmen, het kofferrek is de uitlaat in geramd, schaven op koffer.
Dat gaat financieel kennelijk best hard voor een motor die ze op 4500-5000E taxeren (V-Strom 650 uit 2012 met ±65k km, en berg accessoires).

Baal als een stekker, ik ga dinsdag de einduitslag horen. Ze gaan dan met een soort biedsysteem voor het wrak werken. Ik vind het een fijne motor en wil kijken of ik de cosmetische dingen uit kan laten betalen om de schade aan de mechanica te laten fixen. Ik vind een paar krassen op de kuip of koffer prima , itt een krom stuur.

offtopic:
Het lullige is dat de schuld van aanrijding niet bij mij lag, maar ik wel met de gebakken peren zit. Ik had uit de opruiming een RPHA90 helm gekocht, nu is alleen de RPHA91 nog te krijgen... voor zo'n 200E meer. Mijn de-dag-ervoor-gekochte geweer dat ik bij me had is ook mogelijk total loss, krijg je ook weer dagwaarde. Ik word er echt best verdrietig van :/ Nog los van het feit dat ik nu al 2 wk thuis zit met gekneusde ribben en ngo minstens 1 week erbij op mag tellen
Als de schuld van de aanrijding bij een ander lag, waarom stel je die persoon dan niet aansprakelijk voor je schade?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrock
  • Laatst online: 20-09 08:32

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Vrijdag schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 19:27:
[...]

Macna koelvest is dat. Soort bodywarmer die je vult met water en dat daarna door lichaamswarmte en rijwind verdampt.

Werkt erg goed op een naked en met een doorwaai jas.
En voor de ventilator op de bureaustoel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Patrock schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 08:50:
[...]

Ik ben niet de enige dus _O-.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 20-09 10:48
Boudewijn schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 23:27:
Ze gaan dan met een soort biedsysteem voor het wrak werken. Ik vind het een fijne motor en wil kijken of ik de cosmetische dingen uit kan laten betalen om de schade aan de mechanica te laten fixen. Ik vind een paar krassen op de kuip of koffer prima , itt een krom stuur.
Een paar jaar terug ben ik van mijn toenmalige motor af gereden waarbij al meteen duidelijk was dat de motor total loss was (volledig krom). Er is toen een bedrag uitgekomen wat ik aan materiële schade vergoed zou krijgen (motor + kleding). De motor is toen inderdaad opgekocht door een sloper (Boonstra). Dat geld heb ik in eerste instantie gekregen en later kreeg ik het resterende bedrag via de verzekering van de tegenpartij. Nog een half jaar later werd er nog een bedrag uitbetaald voor alle immateriële schade.

Dat was mij toen niet zo bewust totdat de mevrouw van de rechtsbijstand me daarop wees, maar immateriële schade gaat heel ver. Denk aan het niet kunnen doen van hobby's, ik kon een aantal weken niet met de hond lopen / spelen, mijn vriendin moest alle boodschappen doen, etc. Houd dat soort dingen dus ook bij want daar staat gewoon een bepaald bedrag tegenover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasE!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 16:01
UTwizard schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:07:
[...]

Een paar jaar terug ben ik van mijn toenmalige motor af gereden waarbij al meteen duidelijk was dat de motor total loss was (volledig krom). Er is toen een bedrag uitgekomen wat ik aan materiële schade vergoed zou krijgen (motor + kleding). De motor is toen inderdaad opgekocht door een sloper (Boonstra). Dat geld heb ik in eerste instantie gekregen en later kreeg ik het resterende bedrag via de verzekering van de tegenpartij. Nog een half jaar later werd er nog een bedrag uitbetaald voor alle immateriële schade.

Dat was mij toen niet zo bewust totdat de mevrouw van de rechtsbijstand me daarop wees, maar immateriële schade gaat heel ver. Denk aan het niet kunnen doen van hobby's, ik kon een aantal weken niet met de hond lopen / spelen, mijn vriendin moest alle boodschappen doen, etc. Houd dat soort dingen dus ook bij want daar staat gewoon een bepaald bedrag tegenover.
rechtsbijstand inschakelen bij een ongeluk met veel materiele en/of lichamelijke schade is sowieso een nobrainer. 2 jaar geleden van mijn fiets gereden (niet mijn schuld) waar de fiets sowieso total loss was, plus een AC luxatie voor mij (schouder gewricht los).

einde van het liedje werd er naar hobbys en zelf redzaamheid gekeken. Ik sleutel graag, doe alles zelf thuis. Het ging uiteindelijk zo ver dat er werd gerekend wat een schilder kost om om de 6 jaar mijn huis te schilderen tot +- 65 jaar (ik was toen 37). zonder rechtsbijstand was dit allemaal niet naar voren gekomen en had ik ruim (denk aan 20k euro) minder schadevergoeding / smartegeld ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Patrock schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 08:50:
[...]

Ik heb inderdaad dat vest ook wel eens gewoon aan binnen als het achterlijk warm is :P Vorige week was het 29 graden bij mij binnen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeoA
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19-09 08:36
Iemand nog tips voor een ritje naar zuid-Frankrijk? Ik vertrek zondagmiddag richting Marseille, m'n idee is om dan de eerste 300km ofzo via de snelweg te rijden, en dan maandag en dinsdag een bochtige route van kurviger/calimoto of iets dergelijks te volgen. Alles bij elkaar dus zo'n 1100-1200km verdeeld over 2,5 dag.

Zijn er bepaalde stukken weg die ik absoluut niet mag missen die kant op? Of gekke regels in Frankrijk om rekening mee te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
theredone51 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 19:25:
[...]

Ik doe iets vergelijkbaars met layers..
- Merlin laminated Jas+ broek beide met doorwaai gaten
- Is het warm? Alleen underlayer onder pak. misschien met tshirt erover
- Is het fris? merino mid layer (uit de ski collectie van decathlon)
- Is het nog kouder? wollen trui erbij.
- Is het nat? niks extra want laminated laag :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark_78
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 14:41
Layers blijven een hele fijne en handige optie! Als er 1 van de onderdelen niet meer goed is kun je alleen dat ene onderdeel vervangen..

- Merino wol underlayer (Dilling)
- Losse protectie (knie en bodyprotector)
- Klim Dakar broek en jas (jas vervang ik door Jersey als het echt warm is)

Aanvullen met tussenlaag als het koud is, regenjas en broek indien nodig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:00
LeoA schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 10:04:
Iemand nog tips voor een ritje naar zuid-Frankrijk? Ik vertrek zondagmiddag richting Marseille, m'n idee is om dan de eerste 300km ofzo via de snelweg te rijden, en dan maandag en dinsdag een bochtige route van kurviger/calimoto of iets dergelijks te volgen. Alles bij elkaar dus zo'n 1100-1200km verdeeld over 2,5 dag.

Zijn er bepaalde stukken weg die ik absoluut niet mag missen die kant op? Of gekke regels in Frankrijk om rekening mee te houden?
In de openings post op pagina één staat wel handig uitgelegd wat allemaal van toepassing is in Frankrijk qua regelgeving.

Wat ik mij nog herinner van één vakantie paar jaar terug: rondom Parijs wordt soms vrij absurd gereden door motoren en automobilisten houden hier wonderwel rekening mee. Zo reed ik met 80 km/u achter een auto op de linker rijbaan, waar 80 was toegestaan, en die auto ging steeds verder links rijden op zijn rijbaan... Terwijl de auto's rechts juist rechts de zijlijn opzochten. Ik dacht wat doen ze toch? Totdat er ineens met 120 een motor rechts langs mij heen kwam. Tussen de autos door. Die auto maakte dus in principe ook ruimte voor mij besefte ik toen, maar ik had nog toekomstplannen dus ik bleef rustig achter de auto.

Nu is het verkeer in of rondom steden vaak sowieso anders dan in de periferie.

Verder: opletten als een Fransman z'n knipperlicht aanzet. In de meeste gevallen gaat ie dan direct daarna van baan wisselen.

En ten slotte... G'niet ervan! Je leert de nukken van de overige weggebruikers vrij snel kennen is mijn ervaring en in het buitenland rijden is normaliter leuker dan in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:44
Barista schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:12:
[...]

En ten slotte... G'niet ervan! Je leert de nukken van de overige weggebruikers vrij snel kennen is mijn ervaring en in het buitenland rijden is normaliter leuker dan in Nederland.
Gisteren vanuit het extreem strikte Zwitserland direct Italië in gereden, duurde nog geen 5 minuten voor de eerste pickup me voorbij kwam vliegen na een 50-bord (en de volgende auto, en die daarna). Ze geven je verder wel alle ruimte om in te halen op die 90/110 wegen, heb je ineens je eigen rijstrook in het midden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

HTT-Thalan schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 07:27:
[...]

Als de schuld van de aanrijding bij een ander lag, waarom stel je die persoon dan niet aansprakelijk voor je schade?
Uhh dat gebeurt zeker ook. Heb mijn rechtsbijstandsverzekering erop gezet, die spreekt de verzekering van de ander aan. Punt is wel dat ook in deze situatie het me geld kan/zal gaan kosten.
UTwizard schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:07:
[...]

Ik ben me inderdaad bewust van de factor immateriële schade. Die is er, ik zit minimaal 3 weken met pijn thuis, maar ik heb geen idee wanneer ik daar wat voor krijg en hoeveel dat zal zijn.

Mijn vraag was meer bedoeld voor de constructie waarbij de kosten om de motor te herstellen 50% van de marktwaarde van de motor zijn en hij dus per opbod verkocht kan gaan worden. Op het eerste gezicht is het raar, maar als je er wat langer over nadenkt eigenlijk wel een logisch systeem. Punt is natuurlijk wel dat je uiteindelijk niet beter van zo'n aanrijding wil worden, maar ook niet slechter. Met tweedehands bagage (ook al was het letterlijk 1 dag oud) en een tweedehands motorfiets is dat wel een reële kans.
Ik lees her en der dat het wijs is om een second-opinion aan te vragen bij een andere expert, of inderdaad met de garage een deal te maken. In mijn geval is de koffer ook beschadigd (cosmetisch). Het geld wat ik daarvoor zou krijgen stop ik wel in het herstel van het verbogen stuur indien mogelijk etc.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Laatst online: 20:31
NLDViane schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:45:
[...]

Gisteren vanuit het extreem strikte Zwitserland direct Italië in gereden, duurde nog geen 5 minuten voor de eerste pickup me voorbij kwam vliegen na een 50-bord (en de volgende auto, en die daarna). Ze geven je verder wel alle ruimte om in te halen op die 90/110 wegen, heb je ineens je eigen rijstrook in het midden :D
Dan heb je nog geen wielrenner op de vluchtstrook gezien? Schrik je toch ook even de 1e keer.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:58
Boudewijn schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:59:
[...]

Uhh dat gebeurt zeker ook. Heb mijn rechtsbijstandsverzekering erop gezet, die spreekt de verzekering van de ander aan. Punt is wel dat ook in deze situatie het me geld kan/zal gaan kosten.

[...]
Punt is natuurlijk wel dat je uiteindelijk niet beter van zo'n aanrijding wil worden, maar ook niet slechter. Met tweedehands bagage (ook al was het letterlijk 1 dag oud) en een tweedehands motorfiets is dat wel een reële kans.
Ik lees her en der dat het wijs is om een second-opinion aan te vragen bij een andere expert, of inderdaad met de garage een deal te maken. In mijn geval is de koffer ook beschadigd (cosmetisch). Het geld wat ik daarvoor zou krijgen stop ik wel in het herstel van het verbogen stuur indien mogelijk etc.
Ik zou inzetten op de vervangingswaarde van je spullen. Dat exact dezelfde helm niet meer leverbaar is moet niet jouw probleem zijn. Een soortgelijke kost nu €xxx,- dus dat wil je hebben. Voor een verzekeraar zijn die kosten peanuts, helemaal als je het vergelijkt met de kosten van immateriële schade.

Toen ik ben aangereden op m'n bromfiets heb ik ook een (heel knullig) lijstje met beschadigde spullen gemaakt. De verzekeraar van de tegenpartij heeft dat lijstje zonder morren aangenomen en naar boven afgerond, en geprobeerd om het daarmee af te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Laatst online: 23:24
Boudewijn schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:59:
[...]

[...]

Ik ben me inderdaad bewust van de factor immateriële schade. Die is er, ik zit minimaal 3 weken met pijn thuis, maar ik heb geen idee wanneer ik daar wat voor krijg en hoeveel dat zal zijn.
Ga naar een letselschade expert, ik heb daar zeer goede ervaringen mee. Dit kost je vaak zelf niets gezien de factuur van het bureau naar de tegenpartij gaat. Zeker als je met letsel te maken hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:40
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aO7W-o1mKCbTjKeZrB25luBu7tw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/i0ECQGQ0RJxD9hYaeUoc1ejS.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3n9f_yCu_skMtnJU28m3X4kxdmA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/X5otbrjnFH8RZjA1UHp45chT.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/16kr-T6Be6o3EhD9wa_iVzW3ywc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/tK7vwu56JKTXjsyCRENRPW01.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hWAIb80q0qSE8hY69LpMvf5_Vqg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/HAn0zFXOsB4ttUnBVRsVKkcn.png?f=fotoalbum_tile

Nieuwe R1300GS Adventure is zojuist onthuld. Opties zijn zo goed als gelijk als de R1300GS met als nieuwtje de semi-automatische versnellingsbak wat een beetje vergelijkbaar is als het Honda systeem. Weet nog niet wat ik van het design vind, krijg er nog geen kriebels van. Ze zullen vast weer als hete broodjes over de toonbank gaan met een prijskaartje dat waarschijnlijk 37k+ gaat zijn met alle opties erbij. 268kg gewicht, geen idee of dat ledig is of niet met een 30 liter tank.

BaronVonGrumble doet de nieuwe GSA goed beschrijven :P.

[ Voor 62% gewijzigd door cyntax op 05-07-2024 17:50 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:00
Lijkt wel alsof de ontwerper van Brabantia ontslagen is bij de afdeling Kawasaki uitlaten en nu bij BMW stage loopt 😳
Pagina: 1 ... 59 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.