Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.250 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Mijn Garmin Zumo XT2 heeft last van het bekende touchscreen probleem.
  • Het begon ermee dat de oriëntatie veranderende tijdens het rijden
  • Daarna versprong het scherm tijdens het rijden naar een locatie, alsof het scherm was aangeraakt.
  • En nu reageert het scherm niet meer op aanraking.
Na invoeren van het serienummer op Garmin.com blijkt hij in aanmerking voor vervanging te komen.

Hopelijk heb ik voor vrijdag een nieuwe. Dan vertrek met de motor voor een vakantie. :(

Edit:
Op koele blauwen hoef ik niet te rekenen. Zelfs als Garmin Nederland het apparaat ongezien en kosteloos vervangt, willen zij hem eerst onderzoeken. Maar ook als ik aanbied om hem zelf naar de winkel te brengen (waar er een nieuwe op voorraad ligt), kunnen ze nog steeds niet afwijken van protocol 8)7

Note to myself: volgende keer bij Waypoint kopen :(

[ Voor 27% gewijzigd door Joris748 op 02-07-2024 12:31 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

HTT-Thalan schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:44:
[...]

Ja dat 'luxeprobleem' kwam ik met de TA ook tegen, nog te nieuw om 2ehands te vinden. Maar er zijn nog wel andere motoren te krijgen met dezelfde 'kenmerken'. Ik weet o.a. nog iemand die voor een nette prijs een Suzuki GS500F (volle kuip) wegdoet met weinig kilometers. Ding staat er als nieuw bij, en dat is ook zo'n lichte bochtenmachine. Hij heeft hem mij aangeboden maar ik ben voor de CB gegaan (meer mijn stijl).
Suzuki was eens, maar nooit weer. Die CB heb ik als pekelfiets gehad, die was inderdaad wel leuk.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23
GSX-MAN schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:49:
[...]

Suzuki was eens, maar nooit weer. Die CB heb ik als pekelfiets gehad, die was inderdaad wel leuk.
Er staan nog zat CB's te koop momenteel. Mocht je iets willen dat meer gilt dan roffelt, CB400 of een CB1. Dan heb je 4 cylinders.

YouTube: Honda CB400 AKRAPOVIC

en met een aftermarket uitlaat krijg je toch een beetje die H2SX sound :+.

Acties:
  • +9 Henk 'm!
kneusteun schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:27:
[...]

Mis ik nu een appie?!
Ga me niet vertellen dat Bommes ergens een boom op de veerpont heeft gevonden... :X
Die moest op tijd naar moeders de vrouw, en was dus bij deze foto-opp al weg hellaas..
Maar ik heb plenty beelden van hem in actie.. ben de videos aan het uploaden :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K02ZmGglqwoWxYFY59OvM1MNCiI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VmcMUgWzpTJaXyMRyqA7sBfz.png?f=fotoalbum_large

Maar @Bommes ging wel vreemd van zijn Appie...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JFh8bg94mzsr2Ur2JzDxuLqW24g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SN7GjPrHZWIkilyhyVYPnDzQ.png?f=fotoalbum_large
Maar geloof dat het bij een one-night-stand bleef _O-

Ik moet zeggen dat ik onder de indruk was van de PanAmerica.. maar die van hem had gare vering vermoed ik..

[ Voor 56% gewijzigd door ToolkiT op 01-07-2024 11:18 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

HTT-Thalan schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:52:
[...]

Er staan nog zat CB's te koop momenteel. Mocht je iets willen dat meer gilt dan roffelt, CB400 of een CB1. Dan heb je 4 cylinders.

YouTube: Honda CB400 AKRAPOVIC

en met een aftermarket uitlaat krijg je toch een beetje die H2SX sound :+.
Eikel :( :( _O- _O- _O- _O- _O-

...nu zit ik dus op CB1's, Hyperpro vering en ander speelgoed te zoeken.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
GSX-MAN schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:15:
[...]

Eikel :( :( _O- _O- _O- _O- _O-

...nu zit ik dus op CB1's, Hyperpro vering en ander speelgoed te zoeken.
:+.

Het moet je voorkeur maar net zijn maar met een standaard fabrieksuitlaat klinkt een gewone CB500 ook al heel leuk.

YouTube: Honda CB500 FULL THROTTLE RUN [RAW Onboard]

Maar dat is dus geen 4-cylinder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

HTT-Thalan schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:36:
[...]

:+.

Het moet je voorkeur maar net zijn maar met een standaard fabrieksuitlaat klinkt een gewone CB500 ook al heel leuk.

YouTube: Honda CB500 FULL THROTTLE RUN [RAW Onboard]

Maar dat is dus geen 4-cylinder.
Ik heb 'm een paar jaar gehad. Zeer zeker geen beroerde fiets, maar weinig ambitie om er weer één te kopen. Behold the ugly:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YValba6gzbRvVe7O5mK7KqCke3k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TEGcVIl7Mis2oaVdl8ms8HtW.jpg?f=fotoalbum_large

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:00
Wat had je voor die CB betaald dan thalan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:41

steveman

Comfortabel ten onder

Wat te tjoeptjoepen... zie ik een mooi weggetje langskomen, laat ik die eens zoeken. Gelukkig stond er een hint in de comments, want het plaatsnaambordje op 2:17 is nou niet echt leesbaar te noemen :o

https://www.youtube.com/watch?v=3t6Y37woJMs

Gefunden!

https://maps.app.goo.gl/6pDwWAeZ1wLie38z5

V4 appie klinkt ook wel :9 zeg.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
kneusteun schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:26:
Wat had je voor die CB betaald dan thalan?
2700. En dan nog 116 voor de RDW keuring, nul BPM, en wat liters benzine om het ding op te halen. Heb net de permanente verzekering geregeld voor 13e/maand Beperkt Casco, gewoon op mijn verzamelpolis erbij laten zetten. Ik twijfel nog of ik voor 170 incl btw een taxatie laat uitvoeren, want anders krijg ik er nog een paar honderd voor diefstal of total loss, en het ding is gewoon echt wel een plaatje, vind je er niet snel nog eentje van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bridgestone trail...
YouTube: ABR trail 2024 part 1
De mysterische afslag naar eerste expert level die iedereen miste :D

[ Voor 15% gewijzigd door ToolkiT op 01-07-2024 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ik had die CB500 voor €600,- gekocht en voor €500,- weer doorverkocht. Maar goed, in de garage laten niksen is ook waardeloos.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
GSX-MAN schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:17:
[...]

Ik heb 'm een paar jaar gehad. Zeer zeker geen beroerde fiets, maar weinig ambitie om er weer één te kopen. Behold the ugly:

[Afbeelding]
:D ja dan hoef ik jou helemaal niks meer uit te leggen, je hebt er meer ervaring mee dan ik. Maar ondanks de bescheiden 10pk extra en bijna een halvering qua koppel is het voor mij nu een compleet nieuwe ervaring, het voelt allemaal retesnel komende vanaf de NC. Ik heb ook nul behoefte hier een koffer op te prikken, als ik wat wil leuren pak ik de NC wel.

https://www.motoroccasion...performance-m1543156.html

er zijn ook gewoon 'vorige' versies van die Kawa 400. Volgens mij doet dat niks onder.

[ Voor 9% gewijzigd door HTT-Thalan op 01-07-2024 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:16

Rick-Jan

always connected

HTT-Thalan schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:55:
[...]

:D ja dan hoef ik jou helemaal niks meer uit te leggen, je hebt er meer ervaring mee dan ik. Maar ondanks de bescheiden 10pk extra en bijna een halvering qua koppel is het voor mij nu een compleet nieuwe ervaring, het voelt allemaal retesnel komende vanaf de NC. Ik heb ook nul behoefte hier een koffer op te prikken, als ik wat wil leuren pak ik de NC wel.

https://www.motoroccasion...performance-m1543156.html

er zijn ook gewoon 'vorige' versies van die Kawa 400. Volgens mij doet dat niks onder.
Dit is een totaal andere motor dan de zx4rr. Tweecilinder vs viercilinder. De zx4rr is qua electronica ook een stuk geavanceerder :)

Wil je echt old school dan heb je nog de zxr400, ook erg mooi!

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Dat zijn parallel-twins inderdaad, net als de Ninja 400. Ik vond nou juist de beleving van die kleine viercilinder heel tof.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +16 Henk 'm!

Pro tip: zet je motor niet in sport stand als je subtiel gas wil geven ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!
@Bommes is hier zonder schade door gegaan! bel de krant! :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Chipping Camden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yd7Gd5hKaUkuHT2iQYTG-_A0XPI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/miTTbYhAf2zYeF2xPkRwhqgx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mIcPepEQPisyL0lAxErxc78vuJU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lcQGMnxkevHSK23cxnOCDG16.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Heb zoveel filmpjes van the Trail dat ik hier maar een playlist link plaats
https://www.youtube.com/p...N9569K2EjCEBNZbRh52NKHWsw

En de leukste hier direct link.. gelukkig allemaal shorts, dus je verveelt je geen minuut ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:58

jeroenathome

Een regel tekst

@ToolkiT Er zitten dubbele filmpjes in de playlist. Zoals 2 keer door de waterbak/

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Rick-Jan schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:30:
[...]

Dit is een totaal andere motor dan de zx4rr. Tweecilinder vs viercilinder. De zx4rr is qua electronica ook een stuk geavanceerder :)

Wil je echt old school dan heb je nog de zxr400, ook erg mooi!
Sorry, vergeten die te controleren idd. Ja, 4 is compleet anders en ik snap dat je dan specifiek dat zoekt. Dan zul je toch even verder moeten zoeken helaas @GSX-MAN :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Hoe was het geheel? Voor herhaling vatbaar?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 16:51
Gisteren even een ritje kunnen maken op de Honda CMX500 Rebel. Die heeft me toch positief verrast!
Komend vanaf een 1000cc rij je toch even met een "halve" motor. En het ding is nog eens klein en dicht bij de grond ook. Maar het zat heerlijk, en meteen van begin tot eind een lach op mijn gezicht tijdens het rijden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gwWjv4HIfVEWM-8r37Y4fXbAgI8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9RFq7QvaoIQsXihBkH91saPx.jpg?f=fotoalbum_large

De parellel-twin pakt lekker op, maakt een leuk maar beschaafd geluidje als je hem helemaal opendraait, en het ding stuurt vooral ook superlicht en makkelijk. Ik zou hem niet zozeer voor woon-werk willen hebben, maar voor lekker een tijdje relaxt toeren over binnenwegen is een 500cc cruiser eigenlijk best wel ideaal.

Terug op de CB1000R koppelt, stuurt en remt de naked ineens best wel zwaar. En het gas helemaal opendraaien kan eigenlijk ook nooit, want dat is binnen 2 seconden illegaal.. maar wel lekker. Stof tot nadenken! Eigenlijk idealiter n+1, maar daar heb ik het geld dan weer niet voor..

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jeroenathome schreef op maandag 1 juli 2024 @ 16:13:
@ToolkiT Er zitten dubbele filmpjes in de playlist. Zoals 2 keer door de waterbak/
Thanks, zal ik naar kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nav de klap die ik vorige week heb gemaakt is er nieuws; ik mag zelf een garage (de garage waar hij in onderhoud is) en sleepdienst uitzoeken.
Nu doen de meeste sleepdiensten auto's, en doen ze motoren er een beetje bij.

Iemand goede ervaring met een sleepdienst in Den Haag/Delft? (hij moet van DH naar Delft)

[ Voor 4% gewijzigd door Boudewijn op 01-07-2024 17:14 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Boudewijn schreef op maandag 1 juli 2024 @ 17:14:
Nav de klap die ik vorige week heb gemaakt is er nieuws; ik mag zelf een garage (de garage waar hij in onderhoud is) en sleepdienst uitzoeken.

Iemand goede ervaring met een sleepdienst in Den Haag/Delft? (hij moet van DH naar Delft)
Kan de betreffende motorzaak hem niet voor je ophalen met een aanhanger of busje?

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Joris748 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 17:26:
[...]

Kan de betreffende motorzaak hem niet voor je ophalen met een aanhanger of busje?
Die ga ik morgen bellen. Dat is wel een goede.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
geert_s schreef op maandag 1 juli 2024 @ 17:00:
Gisteren even een ritje kunnen maken op de Honda CMX500 Rebel. Die heeft me toch positief verrast!
Komend vanaf een 1000cc rij je toch even met een "halve" motor. En het ding is nog eens klein en dicht bij de grond ook. Maar het zat heerlijk, en meteen van begin tot eind een lach op mijn gezicht tijdens het rijden.
[Afbeelding]

De parellel-twin pakt lekker op, maakt een leuk maar beschaafd geluidje als je hem helemaal opendraait, en het ding stuurt vooral ook superlicht en makkelijk. Ik zou hem niet zozeer voor woon-werk willen hebben, maar voor lekker een tijdje relaxt toeren over binnenwegen is een 500cc cruiser eigenlijk best wel ideaal.

Terug op de CB1000R koppelt, stuurt en remt de naked ineens best wel zwaar. En het gas helemaal opendraaien kan eigenlijk ook nooit, want dat is binnen 2 seconden illegaal.. maar wel lekker. Stof tot nadenken! Eigenlijk idealiter n+1, maar daar heb ik het geld dan weer niet voor..
YouTube: Honda Rebel CMX500 Review! Could This Be The Best Small Capacity Cru...

klinkt leuk idd!

Acties:
  • +5 Henk 'm!
kneusteun schreef op maandag 1 juli 2024 @ 16:16:
Kort antwoord: Ja!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:19
kneusteun schreef op maandag 1 juli 2024 @ 16:16:
Zeker weten. Gaaf evenement. Dank @ToolkiT voor de tip en gezelligheid!

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00
Ik was zelfs vanmiddag om 12 uur nog niet geheel wakker dus poste ik in het kampeer topic wat ik eigenlijk hier wilde posten.
Poging 2 dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U64cReszzygmUqgI1_Sm_4_Y2CA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9uyvnrLlub5PiNMblZexVk61.jpg?f=fotoalbum_large

Weer veilig thuis.
En geloof het of niet.. Ik ben niet 1 keer gevallen :9
2 keer vast gezeten in deze mudpit, niet in zelf op de foto want die heb ik niet gemaakt blijkbaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lKlaH8bYcBKdl0Hmcy0V4kGLmi8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fAF9GkvfKBxPZNXKaINFr9IP.jpg?f=fotoalbum_large

Maar geen enkele boom gekust of de motor gedropt *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I16PXRpH6R9LG8cqsSAy-0Ysw04=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KlNQcIXomNpTffBdVMLidt6t.jpg?f=fotoalbum_large
Nou was er ook best wel veel ruimte dat zal ook wel geholpen hebben.

De camping was goed vol en erg gezellig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nbWgs-s-UNPyeM5QILxWubYYhvQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dti0mdd82xEFxLkNZmBNUmVn.jpg?f=fotoalbum_large

Moet mijn GoPro nog ff leeg halen om te kijken of er nog iets leuks bij zit.

@ToolkiT toffe filmpjes, die dat we de afslag miste rijd ik voor je, Ryan voorop. Tof man

@kneusteun Ja zeker, ga je volgend jaar mee?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Bommes
Kaarten voor volgend jaar al weer gekocht.. *O*
Miss Bommes: dat heb je helemaal niet overlegd... :(
* Bommes maar ik vroeg toch net of je dan mee wilde?
* Bommes je zei nee, dus heb ik maar 1 ticket besteld :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6-SlO9cuBczzFBVOjR45874otRE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wa0iXZE0Z7ZOzdf2Oo1xqHAd.jpg?f=fotoalbum_large

20 of 25 duizend mensen, nog geen stukje van een mars wikkel op de grond, niks.
Omdat Brexit gewoon nog plastic weg werp bekers voor de drank, maar ook die nergens zelfs niet na 4 dagen festival.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cp41zSJGAd9vAAW41Oma6i1jRj0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eVRkINlD7oHDXwTLlQLnn0Fh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 77% gewijzigd door Bommes op 01-07-2024 21:50 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Boudewijn schreef op maandag 1 juli 2024 @ 17:14:

In principe kan iedere sleper/berger je hierbij helpen, ze hebben zat materiaal om een motor veilig op een platte wagen te vervoeren (natuurlijk niet met lepelwagen ;))

Maar de suggestie om dit te beleggen bij de uitvoerende garage lijkt me een nog betere :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bommes
Eerste rip uit mijn Gopro net op youtube geplaatst.
Niks aan bewerkt gewoon een beetje wat kroter geknipt.

Ja mijn tellertorentje kraakt en piept als een echte ouwe Italiaanse auto/motor

[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 01-07-2024 22:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ABR Festival 2024 was echt super vet. De T.Net groep ook heel gezellig.

Kan iedereen met een motor en een tent aanraden er heen te gaan :)

Mooi wrap-up filmpje op Instagram: https://www.instagram.com/reel/C82fSN_Id26/

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

_eLMo_ schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 01:07:
ABR Festival 2024 was echt super vet. De T.Net groep ook heel gezellig.

Kan iedereen met een motor en een tent aanraden er heen te gaan :)

Mooi wrap-up filmpje op Instagram: https://www.instagram.com/reel/C82fSN_Id26/
En we zijn ook nog wat lurkers uit het topic tegen gekomen op ABR. :+

Gooi gewoon wat AX41's onder je Ninja/Hayabusa/Goldwing en ga. :D

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Ik hoop inderdaad dat ik volgend jaar het mag meemaken.
Misschien dan koppelen met een ritje tet UK ofzo.

Zag dat mijn garagist er ook was met zijn toko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ben wel even benieuwd, ik zag wat ABR lui in crosspants, wat wordt daaronder gedragen?

Ik ben er nog steeds niet uit wat mijn ideale opzet gaat zijn.

Ik twijfel over zo'n knox of pando moto legging onder een enduro pants
Of toch gewoon zo'n revit dirt series achtige broek.

Het gaat mij vooral om de warme dagen, dan vind ik mijn huidige broeken gewoon veeeeel te warm, ik rij ook in de winter gewoon met zomer handschoenen en geen extra lagen in jas of broek.

In de zomer ga ik gewoon echt kapot van de hitte, maar als ik dan weer zonder bescherming verbinding stukken over asfalt ga wil ik daar niet teveel risico lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:18

A13X

Dude

ToolkiT schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:42:
Bridgestone trail...
YouTube: ABR trail 2024 part 1
De mysterische afslag naar eerste expert level die iedereen miste :D
Was die nog niet veel eerder? De eerste zat al na 50mtr vanaf de ingang ofzo en die zat rechts.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A13X schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 10:28:
[...]

Was die nog niet veel eerder? De eerste zat al na 50mtr vanaf de ingang ofzo en die zat rechts.
ah, die heb ik dan helemaal gemist..
Als ik op het kaartje kijk zie ik hem nu ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:31
kneusteun schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 10:14:

In de zomer ga ik gewoon echt kapot van de hitte, maar als ik dan weer zonder bescherming verbinding stukken over asfalt ga wil ik daar niet teveel risico lopen.
Idem, altijd warm. Sinds een paar weken een Pando tripple A legging en wil nu al niets anders meer. Iets lossere jeans er overheen, geen last meer van de protectoren zoals in een gewone motorjeans (want die zitten daarbij nooit precies goed op waar je ze hebben wil).

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Maar die legging helpt tegen de warmte? want kan mij voorstellen dat de extra laag ook weer voor warmte zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kneusteun schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 11:08:
Maar die legging helpt tegen de warmte? want kan mij voorstellen dat de extra laag ook weer voor warmte zorgt.
merino wol base layer helpt zeker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
kneusteun schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 11:08:
Ik merk dat er iets meer wind door een jeans waait dan door een motorjeans of andere motorbroek en dat ik het daardoor als koeler ervaar. De stretch delen van de legging zijn niet 100% winddicht en dat vind ik wel fijn.

[ Voor 4% gewijzigd door ozzynator op 02-07-2024 11:23 ]

zeker, zeker

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wat filmpjes van de TRF trail online (featuring @Bommes in roze unicorn shirt)

lekker op en neer :D

Chicken versie van bog of doom:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:06

_Apache_

For life.

Gister een motorrijder aangesproken die niet alleen wat profiel op de achterband miste.
Maar het canvas was een grote zilveren streek over de gehele omtrek.

Die had een jaar geleden al vervangen moeten zijn :X

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Joris748 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:47:
Mijn Garmin Zumo XT2 heeft last van het bekende touchscreen probleem.
  • Het begon ermee dat de oriëntatie veranderende tijdens het rijden
  • Daarna versprong het scherm tijdens het rijden naar een locatie, alsof het scherm was aangeraakt.
  • En nu reageert het scherm niet meer op aanraking.
Na invoeren van het serienummer op Garmin.com blijkt hij in aanmerking voor vervanging te komen.

Hopelijk heb ik voor vrijdag een nieuwe. Dan vertrek met de motor voor een vakantie. :(

Edit:
Op koele blauwen hoef ik niet te rekenen. Zelfs als Garmin Nederland het apparaat ongezien en kosteloos vervangt, willen zij hem eerst onderzoeken. Maar ook als ik aanbied om hem zelf naar de winkel te brengen (waar er een nieuwe op voorraad ligt), kunnen ze nog steeds niet afwijken van protocol 8)7

Note to myself: volgende keer bij Waypoint kopen :(
Nieuwe update

Gisteren nogmaals een uur met de koele blauwen gebeld. Geen millimeter beweging, weigeren om met Garmin te bellen, weigeren om ook maar een millimeter te bewegen. "Tja, als zo'n apparaat zo belangrijk voor je is, moet je misschien overwegen om een backup apparaat te kopen" Nee k#t, als hij tijdens mijn vakantie kapot gaat is het overmacht, nu is er gewoon een oplossing voorhanden. 25 km verderop ligt er een apparaat in de winkel, wat je om kunt ruilen.

Maar het goede nieuws is: Garmin en Waypoint gaan me wel helpen. Ik kan donderdag een nieuw apparaat ophalen! Kostte me twee telefoontjes van 5 minuten. Daar zitten mensen die wel meedenken _/-\o_

Technische kant van het verhaal

Er komt speling op de connector van het touchscreen van bepaalde series. Dit probleem is nu structureel opgelost.
Het eerste symptoom wat ik noemde (veranderen van orientatie) staat er los van, dat komt waarschijnlijk door de vrij vlakke plaatsing in combinatie met het enthousiast insturen van langzame bochten. Gemakkelijk te verhelpen door de orientatie te vergrendelen.

Note to all: volgende keer bij Waypoint kopen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
_Apache_ schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 12:04:
Gister een motorrijder aangesproken die niet alleen wat profiel op de achterband miste.

Dat snap ik toch echt niet, dat iemand zo de weg op kan gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
_Apache_ schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 12:04:

Soms is APK niet een gek idee..
Wel irritant maar lui als dat verpesten het voor de rest..
Hier in de UK heb je wel MOT voor motoren.. het is elk jaar weer een geklooi, maar ik combineer het altijd met een beurt.. maar al je minder legale mods moeten er dan af (en erna weer op natuurlijk)..

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Bommes schreef op maandag 1 juli 2024 @ 18:51:

Maar geen enkele boom gekust of de motor gedropt *O*
Voor de mensen die het niet geloven, bewijs dat @Bommes zonder schade het bos uit kan rijden: :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 17:16

BM

Moderator Spielerij
Nav mijn recente tochtje door Oostenrijk ben ik eens aan het rondkijken naar off/allroad training. Los van de welbekende training bij Berrt kom ik de volgende tegen:
Offroad training
Allroad training

Toevallig iemand ervaring met 1 van deze trainingen? Voor mijn gevoel zou Allroad beter moeten aansluiten bij mijn normale gebruik, al vind ik het feit dat je de offroad training niet op je eigen motor doet ergens ook wel aantrekkelijk klinken.
Van Berrt weet ik dat het gewoon goed is, maar daar hangt ook wel een bijbehorend prijskaartje aan. Misschien dat ik dat gewoon moet doen, maar ik houd de opties graag open :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

@BM deze heb ik gedaan: https://www.allroad-events.nl/privetraining-allroad

één op één, wat ik zelf wel een pré vond omdat ik er echt niks van kon.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:54
HTT-Thalan schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 13:03:
[...]
Dat snap ik toch echt niet, dat iemand zo de weg op kan gaan.
Snappen niet, maar sta er niet meer van te kijken. Ik had ooit een collega (had al 15 jaar een motor) die er van stond te kijken dat ik zelf de ketting smeerden. Hij liet elk jaar een beurtje doen bij de garage, 'dan smeren ze 'm toch al?' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Melkunie schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 13:50:
[...]

Snappen niet, maar sta er niet meer van te kijken. Ik had ooit een collega (had al 15 jaar een motor) die er van stond te kijken dat ik zelf de ketting smeerden. Hij liet elk jaar een beurtje doen bij de garage, 'dan smeren ze 'm toch al?' :+
Veel mensen zijn gewoon technisch totaal niet onderlegd. Weten gewoon niet waar ze op moeten letten. Daar moeten anderen ze op wijzen.

Mocht je willens en wetens met zo'n slechte band de weg op gaan, dan ben je gewoon ontzettend dom bezig. Die mensen snap ik echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico95
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-09 17:01
zijn er hier mensen met ervaring met een (goede) kevlar legging?

ik ben aan het zoeken naar een wat frisser outfitje voor de zomer, en zat te denken aan een doorwaaijas en een motorjeans. motor jeans, leuk, maar met een legging kun je kiezen uit je hele kledingkast.

veiligheid is niet iets waar je op bespaard vind ik, dus wil wel gewoon AAA rating, kwam deze tegen: https://www.bikeroutfit.nl/nl/pando-moto-skin-uh-aaa.html

zoals gezegd, mensen met ervaring? of andere suggesties?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Mooi overzicht :)

YouTube: Fresh Back From ABR
En ik mijn influencer level is weer omhoog gegaan want ik ben ik beeld bij mijn grote vriend Richy Vida :+ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7xywMSaME6DGp7IJhwr2kvug9D8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SBzR6HtA1P77gmz1TYvvp042.png?f=fotoalbum_large

Mijn selfie skills kunnen ook beter _O-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ESc7hFlMFYxfOhBq30aybosL4Kw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/khO60Ms0R38TX1Lirewj7Cpa.png?f=fotoalbum_large
Maar was er wel gezellig, en ik kan claimen dat ik samen met hem piano heb gespeeld (hij heel goed, ik 3 noten ;) )

[ Voor 80% gewijzigd door ToolkiT op 02-07-2024 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 13:52
Ik zie dat de Tom Tom Rider 550 al 6 jaar bestaat en op verschillende bronnen op het internet heb gehoord dat deze discontinued is. Vandaar ook de (hoge) cashback actie waardoor je er een voor 250 euro onder de streep kan halen. Ik kan echter nergens vinden of er een opvolger komt en wanneer die komt. Ik ben namelijk op zoek naar een navigatiesysteem, maar wil niet een kopen en 1 maand later komt een nieuwe versie uit.

Iemand die toevallig wel weet wanneer een nieuwe versie uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Jeanke117 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:14:
Ik zie dat de Tom Tom Rider 550 al 6 jaar bestaat en op verschillende bronnen op het internet heb gehoord dat deze discontinued is. Vandaar ook de (hoge) cashback actie waardoor je er een voor 250 euro onder de streep kan halen. Ik kan echter nergens vinden of er een opvolger komt en wanneer die komt. Ik ben namelijk op zoek naar een navigatiesysteem, maar wil niet een kopen en 1 maand later komt een nieuwe versie uit.

Precies de materie waar ik mee worstel nu. TomTom heeft zich qua hardware al teruggetrokken van de Amerikaanse markt, de 550 draait al mee sinds 2018 en er is volledige radiostilte over een opvolger. Door de concurrentie met onder andere Waze is het maar de vraag of er ooit iets komt.

Als ik nu een andere moest kopen (heb nog een 400-serie), denk ik dat ik op Garmin zou gokken. Maar daar hoor ik ook niet alleen maar positieve berichten over.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Jeanke117 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:14:

Ga er maar vanuit dat er geen opvolger meer komt voor de TomTom Rider serie.

Voor Garmin heb je eigenlijk twee smaakjes:De Zumo 396 (239 EUR) is ook alweer 6 jaar oud.

Wat is je budget?
GSX-MAN schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:19:
[...]

Precies de materie waar ik mee worstel nu. TomTom heeft zich qua hardware al teruggetrokken van de Amerikaanse markt, de 550 draait al mee sinds 2018 en er is volledige radiostilte over een opvolger. Door de concurrentie met onder andere Waze is het maar de vraag of er ooit iets komt.

Als ik nu een andere moest kopen (heb nog een 400-serie), denk ik dat ik op Garmin zou gokken. Maar daar hoor ik ook niet alleen maar positieve berichten over.
Garmin heeft een wat steilere leercurve. Maar eenmal onder de knie vind ik het hele fijne apparaten, met heel veel mogelijkheden.

[ Voor 24% gewijzigd door Joris748 op 02-07-2024 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:09
Nico95 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:04:

ik ben aan het zoeken naar een wat frisser outfitje voor de zomer, en zat te denken aan een doorwaaijas en een motorjeans. motor jeans, leuk, maar met een legging kun je kiezen uit je hele kledingkast.

veiligheid is niet iets waar je op bespaard vind ik, dus wil wel gewoon AAA rating, kwam deze tegen: https://www.bikeroutfit.nl/nl/pando-moto-skin-uh-aaa.html

Ik heb de voorganger van die (met AA rating) en ik ben zeker tevreden. Ik kan dat ding zelfs comfortabel aan onder skinny jeans en heb er ook al eens een dag zonder problemen mee op kantoor gezeten en gelopen, omdat ik geen zin had me op een toilet te gaan omkleden.
Vorig jaar eens een motorjeans gekocht en bij wijze van proef aangetrokken bij een dag thuiswerk. Dat begon na een half uur zwaar te irriteren in de knieholte, dus die is toen weer terug gegaan naar de winkel. Met de pando moto legging totaal geen last van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico95
LaborGardens schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:33:
[...]

Ik heb de voorganger van die (met AA rating) en ik ben zeker tevreden. Ik kan dat ding zelfs comfortabel aan onder skinny jeans en heb er ook al eens een dag zonder problemen mee op kantoor gezeten en gelopen, omdat ik geen zin had me op een toilet te gaan omkleden.
Vorig jaar eens een motorjeans gekocht en bij wijze van proef aangetrokken bij een dag thuiswerk. Dat begon na een half uur zwaar te irriteren in de knieholte, dus die is toen weer terug gegaan naar de winkel. Met de pando moto legging totaal geen last van!
goed te horen! en bij warm weer als je bijvoorbeeld rondje door stad loopt geen zweetding? ze beweren dat dit niet het geval is namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:18

Destruction

(ex-)Automonteur

ToolkiT schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 13:04:
[...]

Hier in de UK heb je wel MOT voor motoren.. het is elk jaar weer een geklooi, maar ik combineer het altijd met een beurt.. maar al je minder legale mods moeten er dan af (en erna weer op natuurlijk)..
Ik denk dat mensen die met tot op de draad versleten banden doorrijden van de weg gehaald moeten worden, voordat ALLE motorrijders de dupe worden van dit soort sukkels. Het is een beetje hoe overheden nu allerlei wet- en regelgeving bedenkt om een probleem op te lossen dat opgelost is als je de kennelijk ongeschikten achter het stuur vandaan haalt..

Aan de andere kant denk ik, als ze morgen een APK voor motoren invoeren ben ik er niet bang voor dat mijn motor met vlag en wimpel voor die APK zal slagen. Ik heb deze motor nog maar kort (een maand) maar ik heb de technische staat voldoende kunnen beoordelen om te weten dat er geen problemen mee zijn waarmee hij zo'n APK niet zou halen (dan zou ik er ook niet mee rijden).

[ Voor 8% gewijzigd door Destruction op 02-07-2024 14:48 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Laatst online: 18-09 13:52
Joris748 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:30:
[...]

Voor Garmin heb je eigenlijk twee smaakjes:De Zumo 396 (239 EUR) is ook alweer 6 jaar oud.

Wat is je budget?

[...]

Garmin heeft een wat steilere leercurve. Maar eenmal onder de knie vind ik het hele fijne apparaten, met heel veel mogelijkheden.
Budget heb ik niet over nagedacht. Ik was even aan het uitzoeken wat allemaal te vinden is, voordat ik in augustus op vakantie ga. De grootte van de schermen van Garmin spreken mij meer aan. Dat 4,3 inch scherm van TomTom is erg klein vind ik. Maar de prijs van de TomTom is onverslaanbaar voor 250 euro met alle mogelijkheden wat het te bieden heeft.

Daarnaast zit ik ook naar navigatie apps te kijken zoals Calimoto, Detecht enzovoorts. Maar als je daar 5-10 euro per maand moet aftikken, is een navigatiesysteem van 300 euro ook niet verkeerd als je dat geld uitsmeert over een paar jaar. Het navigatiesysteem heeft daarna nog waarde, het geld van de app heb je dan weggegooid. Aangezien ik dan toch al een telefoon heb, hoef ik geen extra apparaat "op te hangen" aan de motor.

[ Voor 16% gewijzigd door Jeanke117 op 02-07-2024 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator

Yep, heb hem nu ongeveer een maand en wil nu al niet anders meer. Sluit lekker aan, knieprotectors blijven gewoon op je knie zitten en je kunt er elke jeans (of wat je wilt, bijvoorbeeld een kaki bandplooibroek) er overheen trekken. Of een korte broek.

Ik vind het zelf wat luchtiger dan een echte motorjeans, omdat een normale jeans wat dunner is en dus meer wind door laat. Pando is gedeeltelijk ook van stretch, dus laat ook wat wind door. Bandje om de voet, dus blijft lekker onder aan je been zitten als het wat frisser wordt.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23:21

Geen ervaring met een legging.
De meest koele optie is een doorwaaipak eventueel in combi met een koelvest.

Je kunt er een coolmax of merinowol laag onder dragen. Maar ook een t shirt en korte broek.

Persoonlijk loop ik prive niet graag in een legging (strakke kleding), dus daarom niet geprobeerd.

Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaborGardens
Nico95 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:36:
[...]

goed te horen! en bij warm weer als je bijvoorbeeld rondje door stad loopt geen zweetding? ze beweren dat dit niet het geval is namelijk.
Zoals gezegd heb ik er zonder problemen een dag mee op kantoor rond gelopen en gezeten, dus ik vind het geen zweetding ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nico95
@ozzynator @LaborGardens duidelijk! ik ga vanavond mijn stelten even opmeten en een bestelling doen! nu nog even op jacht naar een doorwaaijas.

ander probleem is geklapper om de helm van het windscherm oplossen.. dan kan ik op reis.
nieuw schermpje besteld, benieuwd of het gaat helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Joris748 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:30:
[...]

Wat is je budget?

[...]

Zou ik puur naar specs en toekomst kijken, zou ik een XT2 halen.
Maar, daar koop ik 2 Tomtom 550's voor, en dan heb ik nog wisselgeld over. Ik heb dus een Tomtom. En die doet het gewoon prima. :) Die is nog steeds snel zat om me bij te benen.
Dat was met de Tomtom Rider 40 op een gegeen moment anders, die werd gewoon te traag om een kleine afwijking van de route terug te berekenen. Zwarte schermen en crashes tot gevolg.

Mocht de XT2 eens serieus in prijs gaan zakken, dan wordt het een ander verhaal. Maar voor nu: Tomtom.

Let wel, beide apparaten zijn bij lange na niet perfect. Ik heb er volgens mij wel minder navigatieproblemen mee dan mijn mederijders met Garmin. Live verkeersinfo van Tomtom is meestal ook vrij goed.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Komend weekend met de motor naar Ardennen en Eifel, als ik de vooruitzichten zo zie kan de doorwaaioutfit wel thuis blijven.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaborGardens
Ik ga ook met een 3-tal anderen naar Duitsland van het weekend (richting Trier en Idar-Oberstein) en zie de korte termijn verwachting wel op vrijdag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
LaborGardens schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 16:03:
Ik ga ook met een 3-tal anderen naar Duitsland van het weekend (richting Trier en Idar-Oberstein) en zie de korte termijn verwachting wel op vrijdag...
Mooie omgeving om met de motor te vertoeven. :) Ga je ook overnachten in Trier? Anders zou ik persoonlijk Trier vermijden op de motor. Mooie stad hoor, maar als je wil rijden is het wel érg veel bebouwde kom. Ik zou zelf een andere brug over de Moezel kiezen. Gewoon een tip :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Ik heb mijn kenteken laten drukken vandaag *O*.

De plaathouder brak gelijk bij het erin drukken -O-. Waaibomenplastic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 15:39:
[...]

Zou ik puur naar specs en toekomst kijken, zou ik een XT2 halen.
Maar, daar koop ik 2 Tomtom 550's voor, en dan heb ik nog wisselgeld over. Ik heb dus een Tomtom. En die doet het gewoon prima. :) Die is nog steeds snel zat om me bij te benen.
Dat was met de Tomtom Rider 40 op een gegeen moment anders, die werd gewoon te traag om een kleine afwijking van de route terug te berekenen. Zwarte schermen en crashes tot gevolg.
Ik heb nog behoorlijk lang een Zumo 550 gebruikt. Totdat het ding echt niet meer vooruit te branden was en ik me eraan ging ergeren. En dan wordt het tijd om over te stappen. Toen maar 540 EUR kapotgeslagen op de XT2 in de hoop daar ook zeker 6-8 jaar plezier van te hebben.
Mocht de XT2 eens serieus in prijs gaan zakken, dan wordt het een ander verhaal. Maar voor nu: Tomtom.
Heb je nu een nieuwe nodig en wil je niet de hoofdprijs betalen, dan geeft de XT wel veel bang for the buck.
Let wel, beide apparaten zijn bij lange na niet perfect. Ik heb er volgens mij wel minder navigatieproblemen mee dan mijn mederijders met Garmin. Live verkeersinfo van Tomtom is meestal ook vrij goed.
De TomTom is beter in A naar B navigatie. Live Traffic van TomTom is onverslaanbaar.

Navigatieproblemen bij Garmin heeft meestal te maken met user error. De leercurve is, zoals eerder gesteld, erg stijl. Heb je de juiste instellingen dan werkt het allemaal perfect.

Als ik de Garmin gebruik voor A naar B navigatie wil ik herberekenen aan hebben staan. Bij het rijden van een track, wil ik herberekenen juist uit hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 16:10:
[...]

Mooie omgeving om met de motor te vertoeven. :) Ga je ook overnachten in Trier? Anders zou ik persoonlijk Trier vermijden op de motor. Mooie stad hoor, maar als je wil rijden is het wel érg veel bebouwde kom. Ik zou zelf een andere brug over de Moezel kiezen. Gewoon een tip :)
We overnachten in Idar-Oberstein en bedankt voor de tip! Wordt de eerste keer aan die kant. Vorige jaren gingen we steevast naar Sauerland, richting Winterberg en Diemelsee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:56
(jarig!)
@DrivinUCrazy @Jeanke117 @Joris748 precies waar ik ook over nadenk. Heb al jaren een Tomtom 440 maar dat apparaat is zo traag als wat en de accu is bijna naar zijn grootje.
Tomtom heeft nog niet met zoveel woorden gezegd dat de pijp aan maarten geven maar dat bericht zal ook wel een keer komen.

Smartphone lijkt me minder goed dan een apart kastje zoals een Garmin of Tomtom. Vraag me echt af of een iPhone een plotselinge hoosbui overleeft. Daarnaast is een dedicated kastje gewoon fijn want aanzetten en gaan.

Maar een Garmin lijkt de enige dedicaded (moderne hardware) optie te zijn. Wat me aan zo'n garmin wel mooi lijkt is dat je er meerdere kaarten kan inladen, bijvoorbeeld een Michelin routekaart of een OnRoute-kaart zodat bij het uitzetten van een route de voorkeur wordt gegeven aan de Michelin-route of de OnRoute.

En ik heb de rondrit-functie van de XT2 in actie gezien. Aangeven dat je een uur wil rijden, richting het noorden en alleen over asfalt en plek van aankomst is hetzelfde op plek van vertrek. Dat kan die TomTom 440 dus niet. Mooi toch? Alleen die prijs van die Garmin....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
badkuip schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 16:37:
@DrivinUCrazy @Jeanke117 @Joris748 precies waar ik ook over nadenk. Heb al jaren een Tomtom 440 maar dat apparaat is zo traag als wat en de accu is bijna naar zijn grootje.
Tomtom heeft nog niet met zoveel woorden gezegd dat de pijp aan maarten geven maar dat bericht zal ook wel een keer komen.

Smartphone lijkt me minder goed dan een apart kastje zoals een Garmin of Tomtom. Vraag me echt af of een iPhone een plotselinge hoosbui overleeft. Daarnaast is een dedicated kastje gewoon fijn want aanzetten en gaan.

Maar een Garmin lijkt de enige dedicaded (moderne hardware) optie te zijn. Wat me aan zo'n garmin wel mooi lijkt is dat je er meerdere kaarten kan inladen, bijvoorbeeld een Michelin routekaart of een OnRoute-kaart zodat bij het uitzetten van een route de voorkeur wordt gegeven aan de Michelin-route of de OnRoute.

En ik heb de rondrit-functie van de XT2 in actie gezien. Aangeven dat je een uur wil rijden, richting het noorden en alleen over asfalt en plek van aankomst is hetzelfde op plek van vertrek. Dat kan die TomTom 440 dus niet. Mooi toch? Alleen die prijs van die Garmin....
Je hebt ook nog Beeline, maar dat zoek je niet denk ik. misschien is een Android Auto module wel wat voor je, die kun je misschien ook met de TomTom software uitrusten. Ik heb ook nog die oude 440, dus ik ben ook wel benieuwd waar de rest hier nog mee komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
badkuip schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 16:37:

De Zumo XT heeft de rondrit-functie ook.

Voordelen van XT2 vs XT:
  • Groupride (elkaar volgen op het scherm)
  • 12V dus geen omvormer nodig (vergeet de zekering niet als je hem rechtstreeks op de accu aansluit)
  • USB-C ipv micro-USB
  • Garmin Tread ipv Garmin Drive App (ik zit nog wel te wachten op een desktop versie voor Tread)
De overige verschillen zijn in mijn ogen marginaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:56
(jarig!)
Joris748 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 16:48:
[...]

De Zumo XT heeft de rondrit-functie ook.

Voordelen van XT2 vs XT:
  • Groupride (elkaar volgen op het scherm)
  • 12V dus geen omvormer nodig (vergeet de zekering niet als je hem rechtstreeks op de accu aansluit)
  • USB-C ipv micro-USB
  • Garmin Tread ipv Garmin Drive App (ik zit nog wel te wachten op een desktop versie voor Tread)
De overige verschillen zijn in mijn ogen marginaal.
Belangrijk voor mij is dat de XT2 ook weer twee jaar nieuwer is dan de XT. Hoop dat ie daardoor ook iets langer mee gaat dan als ik nu een XT zou kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Laatst online: 21:48
Wat is het verschil tussen een scooter helm ECE 22.05 en een motorhelm ECE 22.05? Heb een helm gevonden maar als ik hierop zoek is het een scooter helm (MT Helmets Mugello).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:40
Er zit ook verschil in de uitgebrachte XT's. Wij hebben hier twee thuis liggen waarbij de productiedatum een jaar uit elkaar ligt. Die van mijn partner is een stuk sneller met opstarten en routes berekenen dan die ik heb. Mijn XT is eentje uit de eerste batch die nog spontaan uit de houder kon vallen door speling :P.

Overigens enorm tevreden over de XT, wij gebruiken het in combinatie met MRA en de route-bibliotheek. Alle routes die we inladen zijn altijd prima en als er wegafsluitingen zijn dan zoom ik de kaart uit en zoek in zelf een alternatieve route om weer terug op de geplande route te komen.

Vaak zijn er ook goede deals te scoren op Marktplaats trouwens mocht je niet de hoofdprijs willen betalen voor een XT.

[ Voor 9% gewijzigd door cyntax op 02-07-2024 17:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
@ToolkiT echt grappig die filmpjes zo, maar man man wat ben ik een Brabo zeg.. :N
Shirt valt wel goed op :P

@kneusteun ik rijd offroad met:
Onderlijf:
Lange onderbroek van zo een technisch merk, in mijn geval een Craft Cool Max Pro in de zomer. In de winter een wat meer isolerende versie. Dat soort lange onderbroeken hebben ze ook wel vaak bij de Lidl.
Short van Leatt met heup- en een stukje bovenbeen bescherming,
Kniebeschermers van Leatt (met Husqvarna branding, lekker blauw dus :P )
Daarover afhankelijk van hoe warm:
Optie 1: een crossbroek van Alpinestar de Venture R
Optie 2 een lange mountainbike broek van Fox (zie filmpje van @ToolkiT met bewijs dat ik ook tussen bomen in kan rijden zonder er tegen aan te rijden :P )
Aan mijn voeten Gaerne cross laarzen, in de winter met waterdichte sokken, anders gewoon normale sokken.

Bovenlijf:
Optie 1: bij koude een Merino shirt met lange mouwen (Decathlon)
Optie 2: technisch shirtje van kraft, of gewoon een ouwe mannen hemd van de Hema.
Bodyprotector Fox Titan
Bij heel warm weer dan niks meer aan mijn torso.
Andere opties die ik over de bodyprotector draag: gewoon t-shirts (zie in die filmpjes van @ToolkiT , crosshirt, windstopper van Fox, of body warmer van Macna.

Veel verschillende laagjes en opties dus.
Niet super veel glijbescherming daar ben ik me bewust van. Dat is dus ook de keuze die ik gemaakt heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bommes schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 17:39:
@ToolkiT echt grappig die filmpjes zo, maar man man wat ben ik een Brabo zeg.. :N
Shirt valt wel goed op :P
Je was idd makkelijk te herkennen :)
en qua brabo.. samen hebben lekker beide een accent :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Ik wil mijn rode helm gaan vervangen voor wat nieuws. Het moet strak zitten, beetje snel uiterlijk, zwart, maar vooral: zo licht mogelijk (binnen een acceptabel budget). Als ik op voordeelhelmen wat plaatjes kijk schrijven zij:

De stilste helmen, de Schuberth C5 en de Shoei Neotec 3....[/quote]
[quote]

maar dat zijn systeemhelmen. Ik wil zo min mogelijk gewicht, dus integraal (toch?). Ter referentie, mijn andere helm (die nog blijft voorlopig) is een HJC i70 in maat L-59.

Ik ben van plan een keertje naar Assen te rijden hiervoor zodat ik flink zaken af kan om te passen, maar wil alvast wat vooronderzoek doen. Welke helmen tot, pakkumbeet, 700e moet ik zeker overwegen?

- edit -

Op Eko motorwear schrijven ze dat dit supergoed spul zou zijn:

https://hjchelmets.eu/products/rpha-1n-solid

en o.a. gebaseerd op de motorGP.

- edit -

Het lijkt erop dat dit ding geen ingebouwd zonnevizier heeft, dat heeft mijn HJC i70 wel (de Viper ook trouwens) en is wel zo'n beetje een must natuurlijk. Hoe doen mensen het zonder :D.

https://www.voordeelhelme...r-carbon-solid-black.html

Heeft ook pinlock en zonnevizier, kan alleen het gewicht nog niet vinden.

[ Voor 33% gewijzigd door HTT-Thalan op 02-07-2024 18:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
@HTT-Thalan Ik zou zeker de Shoei GT-Air 3 proberen. Geen systeemhelm, wel zonnevizier.

Ik ben zelf uiteindelijk geslaagd met een Shoei NXR2 met transitionsvizier.

De echte racehelmen hebben nooit een zonnevizier. Dan zul je vizieren moeten wisselen.

[ Voor 21% gewijzigd door Joris748 op 03-07-2024 10:52 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:44
Vandaag via de snelweg naar het Zwarte Woud gereden voor een rondje Zwarte Woud, Zwitserland, Italië, en weer terug door Zwitserland en het Zwarte Woud. Dag 1 begon goed met regen, regen en nig eens regen. Tussen de snelweg en m'n hotel (10min) een mooie spijker in m'n achterband gereden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cji4vIKv3WGPFEV5BqqK5SCrQuQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sTTrM04SQhhzjjoMtWJbzIMY.jpg?f=fotoalbum_large
Band is nog geen 1000km oud, dus maar een prop er in geschoten. Als het niet lekker gaat komt er in Italië een nieuwe onder. Tot die tijd goed de druk in de gaten houden, dus moet nog ergens een bandenspanningsmetertje scoren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B64K_XxrWORkkdrKc7V9ZMKLN5s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xe0Pv0oiz0GpGFqnw22BMeK9.jpg?f=fotoalbum_large
Dat laatste beetje slijt er binnen notime af in de bochtjes, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Joris748 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 19:02:
@HTT-Thalan Ik zou zeker de Shoei GT-Air 3 proberen. Geen systeemhelm, wel zonnevizier.

Ik ben zelf uiteindelijk geslaagd met een Shoei NRX2 met transitionsvizier.

De echte racehelmen hebben nooit een zonnevizier. Dan zul je vizieren moeten wisselen.
Ja racen ga ik niet doen, het gaat me er meer om dat je zo'n zwieperd krijgt op een naked als je moet omkijken op de snelheid, dus wel iets dat svelte en licht is. Ik zet die Shoei op het lijstje, samen met die Scorpion en iets van HJC.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan
@LankHoar @Chakotay @timmie271

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZdHXmcTkMgGnffiduTCro_d7Ft4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HJeJDn488hQOArCKvUHsfAe7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s7CaHMPJpfarJv56AnVXwjslu3o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vNL0DErUbXahPDelwu8Rvhri.jpg?f=fotoalbum_large

alles is rond :) kenteken zit erop dus ze mogen samen in de OP :). Honda NC700XA en CB500 PC32A. Het dieseltje en de gti :').

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 19:15:
[...]

Ja racen ga ik niet doen, het gaat me er meer om dat je zo'n zwieperd krijgt op een naked als je moet omkijken op de snelheid, dus wel iets dat svelte en licht is. Ik zet die Shoei op het lijstje, samen met die Scorpion en iets van HJC.
Zwieper bij omkijken? :? Op een naked?

Dat heeft niets met gewicht, en alles met aerodynamica te maken. En nekspieren kweken, oftewel rijden.
Altijd dat gemiep over wind bij naked motoren. (Van heel veel personen ;) ) Rij nu gewoon eens.
Ik heb altijd een zo laag mogelijk ruitje er op gehad en met mijn helm vol in de wind gezeten. Nog nooit ergens last van gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 19:50:
[...]

Dat heeft niets met gewicht, en alles met aerodynamica te maken. En nekspieren kweken, oftewel rijden.
Altijd dat gemiep over wind bij naked motoren. (Van heel veel personen ;) ) Rij nu gewoon eens.
Ik heb altijd een zo laag mogelijk ruitje er op gehad en met mijn helm vol in de wind gezeten. Nog nooit ergens last van gehad.
Yep, dat is wel hoe het werkt. Bij de meeste supersports zit je ook met je hoofd vol in de wind. Bij kruissnelheden van 170 km/h hoef je nog niet achter het ruitje. En dan is, naast aërodynamica, ook pasvorm belangrijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Joris748 op 02-07-2024 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:06

_Apache_

For life.

ToolkiT schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 13:04:
[...]

Nee klopt, zou er zelf ook geen probleem mee hebben. Zegmaar een 'basis controle veiligheid', met dingen zoals 'zijn de schijfremmen nog dik genoeg', 'heb je nog materiaal op je remblokken', 'heb je nog x mm profiel op beide banden'.

Een ervaren monteur moet in staat zijn om dit soort dingen snel in kaart te brengen, dus veel hoeft het niet te kosten.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:58

jeroenathome

Een regel tekst

@NLDViane Neem dan een compressor op accu. Kan je meteen de band weer op druk brengen mocht dit nodig zijn.

Ik heb de Donrox F511 en ben er zeer tevreden over. Die is ook voor andere doeleinden te gebruiken.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
[...]

Ik snap dat je dat zegt, maar heb dat tijdens het lessen ook altijd zo ervaren. De huidige helm zal idd minder aerodynamisch zijn, maar hij moest toch al vervangen worden (6 jaar oud plastic) dus dan stel ik gelijk de eisen voor de nieuwe scherp. Zo licht mogelijk :).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes

Veel meer kon ik niet uit mijn Gopro krijgen, tenminste dat ergens op sloeg en of de moeite van de vervelling van de Youtubers waard was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07:28
NLDViane schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 19:09:
Vandaag via de snelweg naar het Zwarte Woud gereden voor een rondje Zwarte Woud, Zwitserland, Italië, en weer terug door Zwitserland en het Zwarte Woud. Dag 1 begon goed met regen, regen en nig eens regen. Tussen de snelweg en m'n hotel (10min) een mooie spijker in m'n achterband gereden.
[Afbeelding]
Band is nog geen 1000km oud, dus maar een prop er in geschoten. Als het niet lekker gaat komt er in Italië een nieuwe onder. Tot die tijd goed de druk in de gaten houden, dus moet nog ergens een bandenspanningsmetertje scoren.
[Afbeelding]
Dat laatste beetje slijt er binnen notime af in de bochtjes, ben benieuwd.
Goed in de gaten houden. Mijn ervaring is dat je de band prima kaal kan rijden met prop erin. Veel plezier daar!

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
@kneusteun ik rijd offroad met:
Onderlijf:
Lange onderbroek van zo een technisch merk, in mijn geval een Craft Cool Max Pro in de zomer. In de winter een wat meer isolerende versie. Dat soort lange onderbroeken hebben ze ook wel vaak bij de Lidl.
Short van Leatt met heup- en een stukje bovenbeen bescherming,
Kniebeschermers van Leatt (met Husqvarna branding, lekker blauw dus :P )
Daarover afhankelijk van hoe warm:
Optie 1: een crossbroek van Alpinestar de Venture R
Optie 2 een lange mountainbike broek van Fox (zie filmpje van @ToolkiT met bewijs dat ik ook tussen bomen in kan rijden zonder er tegen aan te rijden :P )
Aan mijn voeten Gaerne cross laarzen, in de winter met waterdichte sokken, anders gewoon normale sokken.

Veel verschillende laagjes en opties dus.
Niet super veel glijbescherming daar ben ik me bewust van. Dat is dus ook de keuze die ik gemaakt heb.
Precies met dat laatste zit ik dus ook, vaak rij ik een stuk en dan jaag ik over de weg weer terug naar huis. Maar ik zou graag een optie hebben die dan ook beschermd, daarom kijk ik met een scheef ook naar zo'n kevlar legging. Dan kan daar gewoon steeds een goedkope crossbroek over en ook mooi basis om de bescherming rash mee te verlagen.

Maar ben beetje bang dat zo'n legging ook zweten wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OxSniperX
  • Laatst online: 19-09 16:05
Nico95 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 15:25:
@ozzynator @LaborGardens duidelijk! ik ga vanavond mijn stelten even opmeten en een bestelling doen! nu nog even op jacht naar een doorwaaijas.

ander probleem is geklapper om de helm van het windscherm oplossen.. dan kan ik op reis.
nieuw schermpje besteld, benieuwd of het gaat helpen.
Is wel erg fijn in warmer weer en zit comfortabler. Heb een broek van John doe en deze doorwaai jack.
https://www.motorkledings...jacket-2.html?kleur=zwart

Is het geld zeker waardt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico95
OxSniperX schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 08:09:
[...]

Is wel erg fijn in warmer weer en zit comfortabler. Heb een broek van John doe en deze doorwaai jack.
https://www.motorkledings...jacket-2.html?kleur=zwart

Is het geld zeker waardt.
met hier dan ook hier een eigen jas of trui oid overheen?
heb de pando moto besteld.

ben wel benieuwd in hoeverre zo'n vest bescherming biedt tegen glijden? daar lees ik niets over.
heb ook wel een body armour vest voor offroad, maar dat helpt daar zeker niet tegen.

[ Voor 17% gewijzigd door Nico95 op 03-07-2024 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/61NVb7t2kWL._AC_UF1000,1000_QL80_.jpg
Deze heb ik in principe, maar moet ook geruild worden want is nu te groot geworden :(

Edit:
En dit zie ik als optie onder een crossbroek https://www.trilobitemoto...skintec-yellow-men-detail

[ Voor 28% gewijzigd door kneusteun op 03-07-2024 08:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
[...]

Ik heb het al eerder gezegd, en zeg het nog maar eens. Meer metal luisteren, meer headbangen, probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Zwiepert heb ik wel met de ADV helm met zonneklep.
Maar met mijn HJC RPHA 70 nooit zoiets ervaren, ook niet op de KTM 990 dus een CB500 moet ook wel goed gaan lijkt me.
Pagina: 1 ... 58 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.