Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.242 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:00
Joris748 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:06:
[...]

Stalen remleidingen zijn een wereld van verschil. Zou eerst die eens upgraden en dan pas nadenken over andere remblokken.
Ik zou eerst kijken of de remblokken niet “op” zijn.
Klinkt gek maar veel mensen hebben het niet door dat ze er al bijna doorheen zijn.

Paar blokjes is paar tientjes, leidingen is inderdaad ook een hele goede maar wel iets duurder. Alleen de vloeistof vervangen is al duurder dan een paar blokjes.

Is er hier niemand met een zelfde strom? Kan je vergelijken. Maar vergis je niet in leeftijd, ik reed altijd op een jaren 90 AT, toen ik voor het eerst de nieuwe SV had staan schrok ik mij ook dood van het verschil in de remkracht en gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Trouwens opvallend hier in Beieren dat je geen oude motor ziet rijden. Af en toe een oude 990 of AT, maar 99% van de motoren is nieuwer dan 2016 lijkt wel 😳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:32
En veelal van hetzelfde merk zeker? ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
DrivinUCrazy schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 16:10:
En veelal van hetzelfde merk zeker? ;)
Veel KTM en BMW inderdaad maar ook ducati multistrada.
Maar je ziet hier geen fiets van voor 2010 rijden bijna :S

Ook gewoon hele groepen boomers op Trophy 1200's en dikke multistrada's ongelofelijk.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:12
Wij zijn terug! Ik heb me netjes aan de instructies van het tijdelijk kenteken gehouden en geen omroutes genomen. Beetje jammer dat ik wel mijn oordopjes ben vergeten dus het was vervelend aan de oren. Natuurlijk viel ik slechts 200m van huis stil omdat ik ook was vergeten dat deze motor gewoon nog een benzinekraantje heeft...

Dus.

Maar man, ik was helemaal vergeten hoe het is om een 'naked' rijden. Vol in de wind, die helm die een zwieper krijgt telkens als je om moet kijken, je moet er echt voor werken! Dus hoe was nou de eerste indruk van het rijden op de CB500?

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fmedia1.tenor.com%2Fimages%2F3ff9c25408bd74da50a2bde23247cab0%2Ftenor.gif%3Fitemid%3D6018638&f=1&nofb=1&ipt=5d27842c26e531dbcebaf7445c5fefb4bf28b05e0ac7a732e39a37ab06a6d8d3&ipo=images

Wanneer je 100 rechterbaan rijd in zijn 6 en even het gas opendraait om in te halen:

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fi.blogs.es%2Fe652ca%2Fharold-pain-meme%2F840_560.jpeg&f=1&nofb=1&ipt=0a857b4719b858f82afa4680f9009bd99c77e7574977ce900195f6345194d9cd&ipo=images

dus dat is 2/3 keer trappen naar een versnelling die wel voldoende toeren meekrijgt, en dan:

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.meme-arsenal.com%2Fmemes%2Fb60b8de1a1dd14a9ff622a512528bb9c.jpg&f=1&nofb=1&ipt=d65fdf0c2ebf954ae215e93ec5987dc6f529c5aa33873f372dbccec668012cbc&ipo=images

Maar ik heb bijna de hele weg max 120 gereden, 1 of 2 keer bij inhalen opgetrokken dan 140, maar vooral gewoon 100 getufd. Ook in de 50 zones laat het ding zich super soepel en rustig met 50 voortokkelen. Op de heenweg gestopt bij mijn garagist voor een eerste indruk. Hij vind de banden nog hartstikke prima en zou er gewoon op doorrijden, vooral omdat ze binnen gestaan hebben, maar ik heb voor de zekerheid toch maar een afspraak gemaakt voor over 2 maanden (eerder heeft hij geen tijd). Hij gaat er dan een nieuwe set Road 5 onder zetten. Zijn oordeel over de motor: Het is een "snoepje". Niks aan doen en vooral zo netjes houden.

Bij de RDW was het rustig. Relatief klein gebouw, maar alles waaide lekker door dus binnen was het goed vertoeven. Ik moest wel even wachten maar de keuring stelde echt niks voor. Hij heeft welgeteld 1 minuut de motor bekeken en dat was om de chassisnummers te checken. En dat klopte uiteraard. Hij wist me vervolgens te melden dat de motor geen Europese typegoedkeuring heeft.... maar op dat feitje, en op mijn vraag of hij verder niks wilde nalopen aan de motor was het antwoord doodsimpel. "De Duitsers hebben alles al nagelopen, en als zij het goedvinden, vinden wij dat ook". Hij was wel eventjes zoet met alles inkloppen in de computer. Hij vond het bijzonder dat zelfs de uitlaat en carburateurs hardcodes (ingeslagen codering) bij de motor zijn gematched. Er zal in ieder geval nooit twijfel bestaan bij een eventuele staandehouding of mijn uitlaat wel legaal is, ondanks dat bij 9000+ toeren het ding jankt als een formule 1 auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lHJBCNfcHdBdSVHCtNdZKAuDlmY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/43QLJYUBpHE7w3qC1XgaJ7Bb.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna kreeg ik een wit papiertje mee en de opdracht om de BPM aangifte te gaan regelen inderdaad. Kan even duren voor dat mogelijk is, dagje of 2 dacht hij, en zodra ik het pasje binnen heb mag ik een plaat laten maken. We zijn dus nog niet onderweg :P.

Wat betreft de hitte: Ik heb alle voering uit de jas gehaald, ventilatieritsen opgezet en een koelvest aangetrokken, dat was genoeg om het acceptabel koel te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
BM schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 15:05:
Speciaal voor @Bommes [Afbeelding]

Gister gespot op de Grossglockner
Wat een ontzettend cool ding!!! Ik hoef geen scooter maar voor zo'n ding zou ik nog wel een uitzondering maken. Heel tof :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:25

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

HTT-Thalan schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 17:07:
Daarna kreeg ik een wit papiertje mee en de opdracht om de BPM aangifte te gaan regelen inderdaad. Kan even duren voor dat mogelijk is, dagje of 2 dacht hij, en zodra ik het pasje binnen heb mag ik een plaat laten maken. We zijn dus nog niet onderweg :P.
Je kan het alvast eens proberen op de website. Na de keuring ben ik recht naar huis gereden (op de heenweg een hele lange creatieve kortste weg gereden) en alles stond al online. Heeft geen 20 min. tussen einde keuring en BPM aangifte gezeten.

Bij mij was het maandagmiddag keuren, zelfde dag aangifte en betalen.
Dinsdag kenteken zichtbaar.
Donderdag kentekencard binnen. Net te laat voor de plaatboer :(
Vrijdag plaat laten maken en halve dag gespijbeld op het werk :P

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Joepla schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 18:38:
[...]

Je kan het alvast eens proberen op de website. Na de keuring ben ik recht naar huis gereden (op de heenweg een hele lange creatieve kortste weg gereden) en alles stond al online. Heeft geen 20 min. tussen einde keuring en BPM aangifte gezeten.

Bij mij was het maandagmiddag keuren, zelfde dag aangifte en betalen.
Dinsdag kenteken zichtbaar.
Donderdag kentekencard binnen. Net te laat voor de plaatboer :(
Vrijdag plaat laten maken en halve dag gespijbeld op het werk :P
Helaas, nog niks gevonden. Hij gaf aan dat zijn werk eerst 'intern' nog door de molen moest voor het naar de BD zou gaan. Wellicht iets te maken met het ontbreken van die EU goedkeurig oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:32
Een Duitse motor die geen EU typegoedkeuring heeft? Is het dan een Japanse import of zo geweest? Zó bijzonder is dit model toch niet?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:25

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

HTT-Thalan schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 18:41:
[...]

Helaas, nog niks gevonden. Hij gaf aan dat zijn werk eerst 'intern' nog door de molen moest voor het naar de BD zou gaan. Wellicht iets te maken met het ontbreken van die EU goedkeurig oid.
Ok - ik bedenk me nu dat ik tijdens de COVID tijd daar was. Ze hadden het zichzelf redelijk relaxed gemaakt, zal ik maar zeggen. Misschien dat alles toen daarom direct afgehandeld werd.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
DrivinUCrazy schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 18:50:
Een Duitse motor die geen EU typegoedkeuring heeft? Is het dan een Japanse import of zo geweest? Zó bijzonder is dit model toch niet?
Ding heeft NL/DE/FR bestickering (waarschuwing over de helm dragen op de tank, typenummers achter/onder de tank) dus dat lijkt me niet. Ik denk gewoon dat NL niet ALLE types heeft gehad die Honda ooit heeft gemaakt van dit ding, en dit is de laatste in de serie geweest. Je kon toen ook al 'modernere' motoren kopen in NL met meer vermogen, wellicht dat die gewoon populairder waren. De Suzuki GS500F b.v. was in NL standaard een A2 motor, hoefde je dus niet af te voeren, want vol A rijden voor 'maar' 7kw boven de norm was ook weer niet een super winst, zeg maar. Ik denk gewoon dat er meer 'spannende' motoren beschikbaar waren rond die tijd dan deze CB.

[ Voor 17% gewijzigd door HTT-Thalan op 27-06-2024 18:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Fijn dat je nu zover bent @HTT-Thalan!

Ik heb vanavond ondervonden dat de voorspelling van nog te rijden kilometers op de MT-09 best betrouwbaar is. Na 284 km rijden kon er iets meer dan 13 liter in. Fijn om te weten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
Mooi van de overgebleven vakantie centjes een nieuwe navigatie gekocht, kon via de ING rentepunten nog mooi wat korting scoren op deze zumo xt 5.5 inch Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l91xJyf4m9_TJvzl3RMZak3BrCw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b2CkCGXirpogKCKKDgSfyyiO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
saviour schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 22:53:

Ik heb vanavond ondervonden dat de voorspelling van nog te rijden kilometers op de MT-09 best betrouwbaar is. Na 284 km rijden kon er iets meer dan 13 liter in. Fijn om te weten.
Als je heel lomp doet kun je de tank ook in 140km leeg rijden met een gen2 09 ben ik ooit achter gekomen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:17
Gisteren voor werk me de motor naar NL gereden. Eerste stuk was saai via de A3 naar Duisburg, daarna binnendoor via Venray en door de Peel richting Utrecht. Was best warm en het viel me op dat er verdomd weinig schaduw is in het zuiden. 8)
Mooi met een paar veerponten de Maas en de Rijn overgestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Nog geen VIN data bij de BD :(. Ze gaan geld van me krijgen, je zou denken dat ze dan wel wat sneller werken :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 12:35

rCk

saviour schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 22:53:

Zo dan, welke gen MT09 heb je?
Ik kom meestal tussen de 170-200 km uit en dan gaat er ergens tussen de 10-11 liter in. MT09 2021 (Gen 3).

Verder houdt hij 't verbruik altijd wel aardig bij, maar zodra bij mij de streepjes weg zijn, zit er nog een liter of 3-4 in, dus tijd zat om een tankstation te vinden en indien nodig rijstijl aan te passen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:14
rCk schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:01:
[...]

Ik kom meestal tussen de 170-200 km uit en dan gaat er ergens tussen de 10-11 liter in. MT09 2021 (Gen 3).

Verder houdt hij 't verbruik altijd wel aardig bij, maar zodra bij mij de streepjes weg zijn, zit er nog een liter of 3-4 in, dus tijd zat om een tankstation te vinden en indien nodig rijstijl aan te passen :9
Hier ook, ik ga meestal tanken (als ik onderweg ben dan) zodra het lampje gaat branden. Dan zit er nog wel 4 liter in, maar just to be sure. Anders krijg ik benzine stress haha. Ligt ook of ik het de xsr in standje 2 of 1 rij.
Met inrijden was hij, hoe vreemd, een stuk zuiniger ;)

zeker, zeker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Jullie hebben benzinemeters? :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:33
Jullie hebben benzinemeters die kloppen??

Mijn strom kan ik vullen tot er geen druppel meer bij past, en dan geeft de meter nog steeds een blokje minder dan vol aan :?

En er zou 21 liter in moeten gaan, maar rij em regelmatig leeg totdat het laatste blokje knippert, reserve dus. En dan gaat er maar 16/17liter in...

Ach, ik zie het maar als de charme van een oude motor. Hou m'n verbruik bij met Fulio, en dan krijg je wel een redelijk idee wat ie doet qua kilometers. Op het moment zo'n 19.5km/l. Niet eens zo slecht met mijn rijstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Pyr0_ schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:14:
[...]

Mijn strom kan ik vullen tot er geen druppel meer bij past, en dan geeft de meter nog steeds een blokje minder dan vol aan :?

En er zou 21 liter in moeten gaan, maar rij em regelmatig leeg totdat het laatste blokje knippert, reserve dus. En dan gaat er maar 16/17liter in...

Ach, ik zie het maar als de charme van een oude motor. Hou m'n verbruik bij met Fulio, en dan krijg je wel een redelijk idee wat ie doet qua kilometers. Op het moment zo'n 19.5km/l. Niet eens zo slecht met mijn rijstijl.
Op de NC heb ik altijd 2/3 blokjes ongeacht vulling - de vlotter ligt los in de tank, was al zo toen ik hem kocht en is een bekend 'dingetje' bij de NC. Geen noodzaak er echt wat aan te doen. En op de CB moet ik gewoon in de tank turen en gokken :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
Pyr0_ schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:14:
[...]

Ik ga er van uit dat hij redelijk klopt, voor de rest boeit het verbruik me 0. Bijna leeg is vullen en door.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:33
ozzynator schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:18:
[...]

Ik ga er van uit dat hij redelijk klopt, voor de rest boeit het verbruik me 0. Bijna leeg is vullen en door.
Jep, maar dat het redelijk klopt is ook wel het minste. Want ik ben dan weer het type dat zou vergeten de dagteller te resetten als ik het zo zou moeten bijhouden.. Zou niet graag ergens langs de weg komen te staan.

Zal niet zeggen dat verbuik me niets boeit, heb nog altijd niet die geldboom weten te groeien namelijk.. ;) En met de kilometers die ik rij lopen de kosten toch al gauw redelijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Pyr0_ schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:22:
[...]

Jep, maar dat het redelijk klopt is ook wel het minste. Want ik ben dan weer het type dat zou vergeten de dagteller te resetten als ik het zo zou moeten bijhouden.. Zou niet graag ergens langs de weg komen te staan.

Zal niet zeggen dat verbuik me niets boeit, heb nog altijd niet die geldboom weten te groeien namelijk.. ;) En met de kilometers die ik rij lopen de kosten toch al gauw redelijk op.
NC'tje kopen dan :+. Het enige dat nog zuiniger loopt is een 125...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 12:35

rCk

ozzynator schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:07:
[...]

Hier ook, ik ga meestal tanken (als ik onderweg ben dan) zodra het lampje gaat branden. Dan zit er nog wel 4 liter in, maar just to be sure. Anders krijg ik benzine stress haha. Ligt ook of ik het de xsr in standje 2 of 1 rij.
Met inrijden was hij, hoe vreemd, een stuk zuiniger ;)
Ja precies dat, op de looks na is zo'n XSR praktisch hetzelfde aan de MT. Dit werkt aardig veilig, maar ik tank hem ook altijd zodra het lampje brandt, voelt toch niet helemaal vertrouwd... Neem geen risico's :N

Maar de eerste paar keerdat het lampje brandt en je denkt: nou is tie echt bijna leeg hoor... Tot de nok vol en gaat er 10,5L in :X 8)7
ozzynator schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:18:
[...]

Precies, en half leeg voor ik thuiskom, is ook eerst even volgooien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Jerrycan van 10/20 liter in je garage zetten. Heb je altijd wat om de reis vol te beginnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
BPM AANGIFTE GEDAAN.

En idd, ik moest nul betalen :P.

Ik moet nog een kentekenplaathouder bestellen. Ik heb de keuze met of zonder tekstrand. Daar kan ik dan een sticker naar eigen tekst/ontwerp in plakken. Ik vraag me af of ik daar iets leuks mee kan doen? Iets in de trend van "My other bike is a ..." maar dan leuker :+. Ideeën?

"If you can read this, help me up" en dan ondersteboven geplakt... ofzo.

of gewoon

"Face down Ass up" en verder niks :').

[ Voor 87% gewijzigd door HTT-Thalan op 28-06-2024 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:04

4x2

lộn xộn quá

Op m'n Integra heb ik daar "voorbeeld tekst" in staan

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
waarom :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
rCk schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:25:
[...]

Precies, en half leeg voor ik thuiskom, is ook eerst even volgooien :9
Ik tank hem ook meestal net voor de grens nog even vol, daarna is het nog 8 à 10 km naar huis, afhankelijk van de route.

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:46
HTT-Thalan schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 11:16:
BPM AANGIFTE GEDAAN.

En idd, ik moest nul betalen :P.

Ik moet nog een kentekenplaathouder bestellen. Ik heb de keuze met of zonder tekstrand. Daar kan ik dan een sticker naar eigen tekst/ontwerp in plakken. Ik vraag me af of ik daar iets leuks mee kan doen? Iets in de trend van "My other bike is a ..." maar dan leuker :+. Ideeën?

"If you can read this, help me up" en dan ondersteboven geplakt... ofzo.

of gewoon

"Face down Ass up" en verder niks :').
Een paar die ik ooit heb gezien en me zijn bijgebleven:
"Ik doe al mijn stunts zelf"
"Owning The Grindbak"
"Het lijkt harder als je erop zit"
"Die walm hoort zo"
"Wie leest dit nou?"

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Kars schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 12:33:
"Het lijkt harder als je erop zit"
Die vind ik leuk :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:11

botoo

💀 too old to die young

Een beetje nerd doet zoiets:
zoals het klokje thuis tikt . . .

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-09 11:55

Hegeman

Weet van alles wat

HTT-Thalan schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:16:
[...]

Op de NC heb ik altijd 2/3 blokjes ongeacht vulling - de vlotter ligt los in de tank, was al zo toen ik hem kocht en is een bekend 'dingetje' bij de NC. Geen noodzaak er echt wat aan te doen. En op de CB moet ik gewoon in de tank turen en gokken :+.
Ik heb ook een NC (2017), maar kijk meestal naar het aantal verbruikte liters. Tank inhoud van 14 liter, als ik er 13 heb opgereden dan moet ik een tankstation zoeken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

HTT-Thalan schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:16:
[...]
En op de CB moet ik gewoon in de tank turen en gokken :+.
Doorrijden tot ie dr mee kapt, dan op reserve zetten, vervolgens vloeken omdat je 'm niet van reserve had gehaald na de vorige tankbeurt en verder duwen naar het tankstation.
Leuk

[ Voor 16% gewijzigd door 4x2 op 28-06-2024 13:27 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Hegeman schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:22:
[...]

Ik heb ook een NC (2017), maar kijk meestal naar het aantal verbruikte liters. Tank inhoud van 14 liter, als ik er 13 heb opgereden dan moet ik een tankstation zoeken.
Doet jouw benzinemeter het wel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Die op m'n 700X werkte prima, die op m'n Integra ook (zelfde tank)
Volgens mij is dat helemaal geen gangbaar probleem dat de tankmeter het niet meer doet.
Dat ie verre van lineair is is wel een bekend probleem, maar daar hebben heel veel motoren last van.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-09 11:55

Hegeman

Weet van alles wat

HTT-Thalan schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:35:
[...]

Doet jouw benzinemeter het wel dan?
4x2 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:53:
Die op m'n 700X werkte prima, die op m'n Integra ook (zelfde tank)
Volgens mij is dat helemaal geen gangbaar probleem dat de tankmeter het niet meer doet.
Dat ie verre van lineair is is wel een bekend probleem, maar daar hebben heel veel motoren last van.
De blokjes werken wel, maar zoals @4x2 ook al aangeeft, op het eerste blokje kan ik 100+ rijden om op de andere 4 nog 180km. Dus linear is ie zeker niet. Maximum wat ik heb gereden is 320 km, met op de boordcomputer een verbruik van 3,6 liter/100km. Toen ben ik maar gaan tanken. Dus met 14 liter zou ik de 385 moeten kunnen redden (met een verbruik van 3,6 liter/100km).

Ik heb deze motor nog geen jaar, maar ben nog erg zoekende wat een gunstige rijstijl is. Laag in toeren en daarmee vlot doorschakelen of juist wat hoger in toeren. Het voelt tegenstrijdig, maar juist als ik middel/hoogtoerig rijd dan lijkt het verbruik wel wat lager uit te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Ik heb al een paar keer 'mijn RDW' gerefreshed vandaag om te kijken of het nieuwe kenteken al is toegevoegd aan mijn wagenpark maar no luck so far.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
  • Registratie: December 2017
Vroeger keek ik voor 2dehands onderdelen voor mijn moto op een website waar men alle gebruikte onderdelen aanbood: zoeken op het onderdeel en een lijst krijgen met de aangeboden items, met tevens de conditie en prijs erbij, dus van verschillende aanbieders op 1 enkele site. Bestaat dit nog? Al ff gezocht maar niet gevonden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:58

jeroenathome

Een regel tekst

@Hegeman Eerder opschakelen en lage toeren maakt weinig verschil in verbruik. Hoge snelheid en accelereren zorgen voor merkbaar hoger verbruik is mijn eigen ervaring.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 17:19
Voor de mensen die hun brom op een kar achter de auto meenemen op vakantie. Hoe beveiligen jullie de motor bij hotels bijvoorbeeld? Het lijkt me ideaal voor een dief om de motor met kar en al mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistahk1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16:40
Over benzinemeters gesproken, bij de Tuono begint rond de 210km op de dagteller het icoontje op het dashboard te knipperen. Heb hem nu meermaals op 1 tankbeurt meer dan 210km gereden en nagenoeg bij 210 exact op de dagteller komt de eerste knipper 8)7

Je zou bijna denken dat het af fabriek is :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
gebruikershaes schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:52:
Voor de mensen die hun brom op een kar achter de auto meenemen op vakantie. Hoe beveiligen jullie de motor bij hotels bijvoorbeeld? Het lijkt me ideaal voor een dief om de motor met kar en al mee te nemen.
Nog nooit aan de hand gehad, maar het eerst wat ik zou opperen, als hij niet beveiligd kan staan, is de motor naast de aanhanger parkeren en die aan elkaar te maken. Dan is e.e.a. al gelijk een stuk lastiger.... er zijn kettingen te krijgen die 2+ minuten kosten met een slijptol en niet meer door te knippen zijn met een betonschaar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Mijn kenteken is bekend *O* geen idee waarom ik tegen 18:00 op vrijdagmiddag nog verwachtte een update op een overheidswebsite te vinden, maar hij staat nu vermeld bij 'mijn voertuigen' (met een waarschuwing dat er geen verzekering actief is). Heb mijn tussenpersoon gelijk geappt om het te regelen.

- edit -

Verzekeringsdekking geregeld :). Handig zo'n mannetje die je gewoon kan appen.

[ Voor 14% gewijzigd door HTT-Thalan op 28-06-2024 18:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-09 20:04
Aanhanger beveiligen met een slot, de motor er af en met een paar sloten aan de kar of iets wat goed vast zit, vastzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
rCk schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:01:
[...]

Uit 2024. Het was deze week voornamelijk woon-werkverkeer, dus dan maak ik het ook niet echt gek :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Voor mijn aanhangwagen heb ik een slot die je erop kunt laten zitten tijdens het rijden: https://www.obelink.nl/al...-3004-koppelingsslot.html.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik gebruik altijd een disselslot als ik een aanhanger achter de bus heb. Ik ben nog een beetje zoekende naar een oplossing om een motor te beveiligen op de aanhanger. Binnenkort ga ik met een vriend van me naar een "race" op Assen, dan gaat er maar 1 motor mee en die staat dan achterin m'n bus. Wat ze niet zien... ;)

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Dat is best een goede tip ! De motor er af en dan heel onhandig aan de aanhanger vast maken. De sloten die je op de kogel van de aanhanger zelf monteert heb ik niet veel vertrouwen in, maar is altijd een goede extra. Hoe vervelender het stelen hoe meer kans dat ze hem laten staan.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:49

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BseY97zO2GkFqz7qEhv0L3o77GA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NARsUMbvs03zehrdEMCIBkxG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7xW2TW-r-lgZoflxW_q7WGUnUr8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XE4HN3esoWU1bMEqlSsyVND8.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qkz-IkrgGEazif8x9ibEQggykxw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kDH3lu08RisLCLfesEZTYzTt.png?f=user_large

Mooie kleurtjes met ondergaande zon, maar wees op je hoede als ie achter je zit.

... en pas op voor hazen :o

[ Voor 12% gewijzigd door steveman op 28-06-2024 23:20 . Reden: got reduceert bitdiepte:? ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

gebruikershaes schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 22:53:
Dat is best een goede tip ! De motor er af en dan heel onhandig aan de aanhanger vast maken. De sloten die je op de kogel van de aanhanger zelf monteert heb ik niet veel vertrouwen in, maar is altijd een goede extra. Hoe vervelender het stelen hoe meer kans dat ze hem laten staan.
Het gaat ook eigenlijk vooral om de vertraging, dat soort tuig is over het algemeen gek op de quick steal. Dus als jij je aanhanger en motoren parkeert zoals je nu schrijft pakken ze liever de volgende die vergeten is de aanhanger aan z'n auto vast te maken zodat ze de motor(en) in 1 keer mee kunnen nemen door eenvoudig de aanhanger van een auto te halen en die aan hun eigen te koppelen.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Tijdens de overnachting op weg naar zon, bochten en tapas probeer ik de boel zo neer te zetten dat de wagen voorkomt dat je iets met de motor of aanhanger kunt beginnen.

Tenzij er een groepje strongmen het ding willen gaan jatten, die hem over het koekblik heen kunnen tillen... zit het dan wel snor :+

[ Voor 2% gewijzigd door steveman op 29-06-2024 10:28 . Reden: stronGmen! ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-09 16:21
Aanhanger aan de auto en dan dubbele disselslot. Motoren op de aanhanger met goedkope action spanbandjes, schrijfremslot en kettingslot aan de aanhanger vast.

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Betreft spanbanden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SmVgQIbxhVJXwIjedWLihfh45Nc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uq6bmvIWZa23xRb18z2QIjGH.png?f=user_large

Automatische, zooooveel handiger dat reguliere.
Zaten ook in m'n acebikes pakketje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
steveman schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 23:31:
Tijdens de overnachting op weg naar zon, bochten en tapas probeer ik de boel zo neer te zetten dat de wagen voorkomt dat je iets met de motor of aanhanger kunt beginnen.

Tenzij er een groepje strondmen het ding willen gaan jatten, die hem over het koekblik heen kunnen tillen... zit het dan wel snor :+
Da's ook een goeie idd, doe ik ook wel eens. De aanhanger zo 'klem' zetten (b.v. achteruit tegen een blinde muur) dat hij geen kant op kan bewegen.

Ik heb in de aanhangerkist ook een slot liggen waarmee ik op zo'n trip de staalkabel (losbreek rem inrichting, alleen mijn kar heeft geen rem) aan het oogje van de auto maak. Sure, je kan de staalkabel doorknippen, maar het is weer een paar seconden extra moeite - handig als je even 5 minuten naar een shop moet lopen voor een vochtwissel bij een benzinestation oid.

[ Voor 23% gewijzigd door HTT-Thalan op 29-06-2024 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Mitssz schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 23:57:
[...]

Aanhanger aan de auto en dan dubbele disselslot. Motoren op de aanhanger met goedkope action spanbandjes, schrijfremslot en kettingslot aan de aanhanger vast.
Hmm ja hier dus niet zo fan van. Disselslot is letterlijk binnen een paar secondes open. De overige sloten doen dan vervolgens niks aangezien ze de kar met motor er op mee kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

HTT-Thalan schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 08:22:
[...]

Da's ook een goeie idd, doe ik ook wel eens. De aanhanger zo 'klem' zetten (b.v. achteruit tegen een blinde muur) dat hij geen kant op kan bewegen.

Ik heb in de aanhangerkist ook een slot liggen waarmee ik op zo'n trip de staalkabel (losbreek rem inrichting, alleen mijn kar heeft geen rem) aan het oogje van de auto maak. Sure, je kan de staalkabel doorknippen, maar het is weer een paar seconden extra moeite - handig als je even 5 minuten naar een shop moet lopen voor een vochtwissel bij een benzinestation oid.
Uh, ik bedoelde natuurlijk "strongmen" :$

Als het niet gaat, boel afladen en met ketting door wiel van aanhanger en motorfiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:58

jeroenathome

Een regel tekst

@Kars Een uitspraak van Collin Veijer: Hij is sneller, leuk voor hem

Of deze: Ik ben nog niet klaar voor de MotoGP

[ Voor 25% gewijzigd door jeroenathome op 29-06-2024 14:02 ]

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-09 16:21
gebruikershaes schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 09:22:
[...]

Hmm ja hier dus niet zo fan van. Disselslot is letterlijk binnen een paar secondes open. De overige sloten doen dan vervolgens niks aangezien ze de kar met motor er op mee kunnen nemen.
Tja, bijna elk slot is met een slijptol makkelijk open te maken. Als ze de motoren willen hebben gaan ze gewoon mee, hoe dan ook.

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

gebruikershaes schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 09:22:
[...]

Dat hangt nogal af van je disselslot denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:01
Meh, dikke meh.

Rondje op de 790 Duke, 2 km voor einde bestemming terugschakelen op de QS, "KLAK" en niets meer, alleen nog de 4e versnelling. Daarop maar naar eindbestemming gereden zonder gekke bijgeluiden.

Koppeling werkt ook nog gewoon. De pook zit naar beneden zit muurvast, naar boven nog een kleine speling maar niet genoeg om hem ergens een versnelling in te duwen.

Meh, had net weer zo'n lol met dat ding.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Ai, dat is balen zeg. Hopelijk is het gemakkelijk gemaakt...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:16

BM

Moderator Spielerij
Gister terug gekomen uit Oostenrijk. L kleine 1200km op 1 dag, minder zwaar dan gedacht, maar niet echt grappig :P

5 dagen heerlijk gereden, en ondanks de voorspellingen maar 1 (flinke) bui gehad. Fantastische routes, en een geweldige groep rijders.

Wel aantal dingen om over na te denken aan over gehouden. Er zat enigszins onverwacht een aardig stukje over grindpad in, dat vond ik eigenlijk leuker dan ik verwacht had. Misschien eens verder naar gaan kijken.
En mijn motor produceert op snelweg snelheden (130+) en enorme bak trillingen, in NL niet zo'n probleem, maar in Duitsland word dat heel snel, heel irritant. Tot aan pijnlijke ellebogen aan toe. Even bedenken wat ik daar mee wil, want dat haalt de lol er wel heel snel uit

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:38

iMars

Full time prutser

mphilipp schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 00:21:
[...]

Mooi spul! Voor mij is er een Chigee AIO-5 Play onderweg. Dat is ook een Android Auto/Apple Carplay device. Klein broertje van de Chigee AIO-5 Lite, die dan weer twee camera's heeft.

Zodra ik 'm heb, zal ik er ook een verslagje van posten.
Heb je 'm al binnen, ben wel erg nieuwsgierig :o

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
BM schreef op zondag 30 juni 2024 @ 12:25:
Gister terug gekomen uit Oostenrijk. L kleine 1200km op 1 dag, minder zwaar dan gedacht, maar niet echt grappig :P

5 dagen heerlijk gereden, en ondanks de voorspellingen maar 1 (flinke) bui gehad. Fantastische routes, en een geweldige groep rijders.

Wel aantal dingen om over na te denken aan over gehouden. Er zat enigszins onverwacht een aardig stukje over grindpad in, dat vond ik eigenlijk leuker dan ik verwacht had. Misschien eens verder naar gaan kijken.
En mijn motor produceert op snelweg snelheden (130+) en enorme bak trillingen, in NL niet zo'n probleem, maar in Duitsland word dat heel snel, heel irritant. Tot aan pijnlijke ellebogen aan toe. Even bedenken wat ik daar mee wil, want dat haalt de lol er wel heel snel uit
Welke motor rijd je? Ik vind dit altijd wonderbaarlijk als ik zulke afstanden zie op een dag. Zelfs in een auto is dat niet leuk laat staan op een motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
gebruikershaes schreef op zondag 30 juni 2024 @ 13:51:
[...]

Welke motor rijd je? Ik vind dit altijd wonderbaarlijk als ik zulke afstanden zie op een dag.
Als ik de startpost mag geloven een Kawasaki Versys 650 :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 17:16

BM

Moderator Spielerij
gebruikershaes schreef op zondag 30 juni 2024 @ 13:51:
[...]

Welke motor rijd je? Ik vind dit altijd wonderbaarlijk als ik zulke afstanden zie op een dag. Zelfs in een auto is dat niet leuk laat staan op een motor.
Een Tiger 900. Om 4:30 vertrokken, om 18:45 draaide ik de oprit op. Wel vaak gestopt ivm de warmte. Langste stuk was 2,5 uur, maar daarna max 1,5 aan 2 stuk gedaan. Dat was opzich prima te doen.
RubjeMazter schreef op zondag 30 juni 2024 @ 13:58:
[...]

Als ik de startpost mag geloven een Kawasaki Versys 650 :P
Die is ondertussen doorgeschoven naar mijn vriendin :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:40
BM schreef op zondag 30 juni 2024 @ 12:25:

Mooie iron butt rit! De R12XXGSen hebben ook last van een irritante resonantie rond de 110-130. Ik heb er zelf nog niet super last van maar veel mede-GS rijders installeren Grip Puppies om die trillingen wat te dempen bij de handen. Wellicht kan dat jou ook helpen, het is een goedkope mod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
cyntax schreef op zondag 30 juni 2024 @ 15:36:
[...]

Mooie iron butt rit! De R12XXGSen hebben ook last van een irritante resonantie rond de 110-130. Ik heb er zelf nog niet super last van maar veel mede-GS rijders installeren Grip Puppies om die trillingen wat te dempen bij de handen. Wellicht kan dat jou ook helpen, het is een goedkope mod.
Alleen zal dat bij BMW wel een feature zijn ipv een fail. ;)

zeker, zeker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

cyntax schreef op zondag 30 juni 2024 @ 15:36:
[...]

Grip puppies zijn wat mij betreft altijd een must, de stock grips zijn altijd vrij hard, dun en glad. Iets dikker en zachter werkt veel beter voor mijn grote handen. En ze geven veel meer grip. Zonder moet ik opletten dat ik niet ga knijpen in de grips.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:21

mphilipp

Romanes eunt domus

iMars schreef op zondag 30 juni 2024 @ 12:36:
[...]
Heb je 'm al binnen, ben wel erg nieuwsgierig :o
Ja, maar ik moet 'm nog monteren. Ik ben op zoek naar wat ik open moet maken om de originele gps kabel los te koppelen. Hij gaat de kuip in, maar ik weet niet waar ie precies heen gaat. Misschien zit er ergens een stekkertje. Ik wil niet alles open hoeven te maken, dat is nogal een werk.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Ik heb gisteren op een Kawasaki evenement proefgereden met de Ninja 1000 SX en de ZX400RR. Die 1000 wilde ik al een tijd proberen, al voordat ik mijn huidige Tiger kocht. Ik was de naked zat en die Kawa leek in veel opzichten de vakjes aan te vinken die ik op mijn Blackbird ook fijn vond. Maar ja, proefrijden op zo'n evenement is met een voorrijder, dus hoe kom je er dan achter of het wat is? Die rijden tenslotte nooit echt door.

Nou, dat ging anders dan verwacht. Ik had bij het wegrijden gezorgd dat ik achter de voorrijder terechtkwam, en die reed op een Ninja H2 SX. Zelfde principe, maar met een wat sportievere zithouding en een supercharger. Kolere, wat ging dat hard af en toe, en ik proberen bij te benen met die "gewone" SX. Het oordeel: het is inderdaad een goede opvolger voor een Blackbird. Hij is erg comfortabel, gaat als de brandweer en stuurt echt goed. Aanrader in het sport/tour segment.

De ZX4RR is andere koek. De zithouding is een stuk sportiever, maar je hoeft je er niet "in" te vouwen. Vanaf pakweg 8.000 rpm komt 'ie pas echt tot leven, maar dan heb je ook wel een hele leuke rit. Licht. superwendbaar en die viercilinder is een genot.

Met de 1000 SX rijd je naar de Eifel, met de ZX400RR rijd je in de Eifel, zeg maar.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

dubbel.

[ Voor 98% gewijzigd door GSX-MAN op 30-06-2024 20:49 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
GSX-MAN schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:47:
(...)

De ZX4RR is andere koek. De zithouding is een stuk sportiever, maar je hoeft je er niet "in" te vouwen. Vanaf pakweg 8.000 rpm komt 'ie pas echt tot leven, maar dan heb je ook wel een hele leuke rit. Licht. superwendbaar en die viercilinder is een genot.

Met de 1000 SX rijd je naar de Eifel, met de ZX400RR rijd je in de Eifel, zeg maar.
https://www.kawasaki.eu/e...33766-item-6088ce7f98-tab
Maximum power
57.0 kW {77 PS} / 14,500 rpm
Maximum torque
39.0 N•m {4.0 kgf•m} / 13,000 rpm
Goh die cijfers komen me heel bekend voor _O-. Gewicht ook vergelijkbaar. Mocht je deze halen daag ik je uit voor een sprint :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Nee, dat zou nooit een geschikte motor voor mij zijn, als het mijn enige motor is.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Jammer, maar ik snap het :P. Er komt vast wel een keer een Tweaker voorbij die het niet kan laten en er eentje koopt.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:56
(jarig!)
GSX-MAN schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:47:
Ik heb gisteren op een Kawasaki evenement proefgereden met de Ninja 1000 SX en de ZX400RR. Die 1000 wilde ik al een tijd proberen, al voordat ik mijn huidige Tiger kocht. Ik was de naked zat en die Kawa leek in veel opzichten de vakjes aan te vinken die ik op mijn Blackbird ook fijn vond. Maar ja, proefrijden op zo'n evenement is met een voorrijder, dus hoe kom je er dan achter of het wat is? Die rijden tenslotte nooit echt door.

Nou, dat ging anders dan verwacht. Ik had bij het wegrijden gezorgd dat ik achter de voorrijder terechtkwam, en die reed op een Ninja H2 SX. Zelfde principe, maar met een wat sportievere zithouding en een supercharger. Kolere, wat ging dat hard af en toe, en ik proberen bij te benen met die "gewone" SX. Het oordeel: het is inderdaad een goede opvolger voor een Blackbird. Hij is erg comfortabel, gaat als de brandweer en stuurt echt goed. Aanrader in het sport/tour segment.

Ik zou het doen die 1000 sx! Hier nog even een plaatje om je over de streep te trekken :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n5DgoXhMihlXe1BxGcpjSsgOA98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MthzqQInRhR0m2GLwaFbotd3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:52

Rick-Jan

always connected

De zx4rr lijkt mij heel erg leuk! Helaas is de prijs ook behoorlijk. Wie weet over een tijdje wat betaalbaarder.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 14:45

FnordySquare47

Cool-Inc.net

badkuip schreef op zondag 30 juni 2024 @ 23:06:
[...]

Ik zou het doen die 1000 sx! Hier nog even een plaatje om je over de streep te trekken :P
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fxupWEjXM9cowRuhBQMS2_joF5g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Isiks0obACEYRKDKHiFMysH1.jpg?f=fotoalbum_large

Nog ééntje erbij. Omdat het kan >:)

Short cuts make long delays

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
@GSX-MAN nu moet je je wel laten gelden, je kan met niks anders meer thuiskomen dan een H2SX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 14:45

FnordySquare47

Cool-Inc.net

badkuip schreef op zondag 30 juni 2024 @ 23:06:
[...]

[Afbeelding]
Van waar heb je die uitlaat?
Ik ben al sinds de aanschaf aan het twijfelen om voor de akra te gaan (of een alternatief).

Short cuts make long delays

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

HTT-Thalan schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:34:
[...]

@GSX-MAN nu moet je je wel laten gelden, je kan met niks anders meer thuiskomen dan een H2SX...
Die H2 heeft ten opzichte van de gewone SX een andere zitpositie, je leunt meer voorover. Ik heb zaterdag op allebei gezeten, maar alleen op de gewone gereden.

Vind ik het een geschikte motor? Zeker, het is alles wat mijn Blackbird was, maar dan moderner. Stuurgedrag was ook dik in orde, we hadden een 270 graden doordraaier in de testroute waar hij strak doorheen ging. Maar ik ben toch wel superblij met de Tiger 1050, en die biedt op het gebied van gemak en comfort ook veel. Bijvoorbeeld een belachelijk goede plek om de navigatie te plaatsen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F5ATRkc5ztMivcIuaq0DY6OUL6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AtbiUof93YP5Hz6Rek6jGdNO.jpg?f=fotoalbum_large

Op de 1000 SX zie ik even niet waar dat handig is, tussen de clipons in vind ik veel te laag. En ik zou er denk ik toch een hoger ruitje op zetten, herinner me dat dat bij de Blackbird op lange reizen op hoge snelheid ook wel fijner was.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Ik had zonder nadenken mijn ram mount overgeclipt van de NC naar de CB toen ik naar de RDW vertrok. Ik had de route al bekeken en kon hem uit mijn hoofd rijden, maar besloot voor de zekerheid mijn telefoon in de mount te steken.

.... na 4 kilometer gestopt en er weer uit gehaald. Zonder ruitje (geen rekening mee gehouden) vond ik het toch allemaal wat gevaarlijk worden _O-.

Dus we gaan geen H2SX in dit topic verwelkomen? ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

HTT-Thalan schreef op maandag 1 juli 2024 @ 09:33:

Niet bij mij in elk geval. Hij is vet hoor, ik kon 'm met de 1000 SX niet bijhouden en het geluid van die supercharger is bruut. Maar ik heb net mijn eigen spaarvarken en die van de kinderen bekeken, ik kom niet eens in de buurt.

Edit: o wacht: de H2 SX SE is op zich wel betaalbaar als occasion. Staat er een van zes jaar oud in Goes met alles erop en eraan:

https://www.motoroccasion...ja-h2-sx-se-m1543107.html

[ Voor 20% gewijzigd door GSX-MAN op 01-07-2024 09:37 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
GSX-MAN schreef op maandag 1 juli 2024 @ 09:35:
[...]

Niet bij mij in elk geval. Hij is vet hoor, ik kon 'm met de 1000 SX niet bijhouden en het geluid van die supercharger is bruut. Maar ik heb net mijn eigen spaarvarken en die van de kinderen bekeken, ik kom niet eens in de buurt.
_O-

Dat je ook gewoon overwoog de kinderen hun spaarcenten erbij te vegen _O-.

https://www.goedhartmotoren.nl/kawasaki-ninja-h2-sx

Hmmm... ik kan hem kopen.

Maar ik laat het :+.

Je zal het hiermee moeten doen:

YouTube: Kawasaki Ninja H2 SX SE Maximum Speed Autobahn

:9.

[ Voor 12% gewijzigd door HTT-Thalan op 01-07-2024 09:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 10:48
HTT-Thalan schreef op maandag 1 juli 2024 @ 09:38:
[...]

_O-

De kinderen hebben er toch ook baat bij als papa iedere keer met een goed humeur thuis komt, dan mogen zij er ook aan meebetalen lijkt me? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
UTwizard schreef op maandag 1 juli 2024 @ 09:48:
[...]

De kinderen hebben er toch ook baat bij als papa iedere keer met een goed humeur thuis komt, dan mogen zij er ook aan meebetalen lijkt me? :P
Ik weet niet of dat voldoende is om ze door hun dagen bij McD te trekken omdat studeren er niet meer in zat :+. Bovendien spaar ik nog voor zoveel andere zaken (o.a. nog een warmtepomp en een blokhutje in zweden...... ooit). Daar worden de kinderen veel beter van denk ik.

En papa heeft al een turbo in de Dacia _O-.

Nee ik heb liever het gevoel van snelheid zonder de daadwerkelijke kilometers per uur. Beter voor mijn portomonnee en levensverwachting.

[ Voor 31% gewijzigd door HTT-Thalan op 01-07-2024 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
GSX-MAN schreef op maandag 1 juli 2024 @ 09:35:
[...]

Edit: o wacht: de H2 SX SE is op zich wel betaalbaar als occasion. Staat er een van zes jaar oud in Goes met alles erop en eraan:

https://www.motoroccasion...ja-h2-sx-se-m1543107.html
Je kan 1 van de uitlaten verkopen voor nog wat cashback.... en je eigen motor brengt ook nog wel wat op. 21k is niet veel kilometers, me dunkt :P.

WAAR WACHT JE NOG OP :*).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 10:48
HTT-Thalan schreef op maandag 1 juli 2024 @ 09:59:
21k is niet veel kilometers, me dunkt :P.
Hier heb ik wel een serieuze reactie op, de H2 modellen van Kawasaki hebben vanwege de supercharger afwijkende (kortere) onderhoudsintervallen. Daarnaast zijn de beurten ook een stuk uitgebreider als bij een "normale" motor.

Die 21k kun je dus niet vergelijken met 21k met een standaard 4-in-lijn en de beurten zullen daarbij dus ook nog beduidend duurder uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
UTwizard schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:18:
[...]

Hier heb ik wel een serieuze reactie op, de H2 modellen van Kawasaki hebben vanwege de supercharger afwijkende (kortere) onderhoudsintervallen. Daarnaast zijn de beurten ook een stuk uitgebreider als bij een "normale" motor.

Die 21k kun je dus niet vergelijken met 21k met een standaard 4-in-lijn en de beurten zullen daarbij dus ook nog beduidend duurder uitvallen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SNfipF-x3uKaqvqKmhNzOPWwMHk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jpqoatFYKoNxldoiD9ne8pcK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZGEaVgc_3RCE4W-bzmUVX4FJuRI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QchLlIxfy7we3Qtqb1F34DhM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E5mFl9zGwwmJvXn_Wqmdjnc2Rjk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/L8MBoUjnOY7I12BYtzaWn5Wi.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op maandag 1 juli 2024 @ 09:33:
Ik had zonder nadenken mijn ram mount overgeclipt van de NC naar de CB toen ik naar de RDW vertrok. Ik had de route al bekeken en kon hem uit mijn hoofd rijden, maar besloot voor de zekerheid mijn telefoon in de mount te steken.

.... na 4 kilometer gestopt en er weer uit gehaald. Zonder ruitje (geen rekening mee gehouden) vond ik het toch allemaal wat gevaarlijk worden _O-.

Die RAM mount moet dat makkelijk kunnen hebben toch? mensen zweren erbij ook bij offroad of greenlaning.
Heb zelf een quadlock en dat is ook nog niet mis gegaan, en dan komt de motor echt wel flink los etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
Mis ik nu een appie?!
Ga me niet vertellen dat Bommes ergens een boom op de veerpont heeft gevonden... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
kneusteun schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:26:
[...]

Die RAM mount moet dat makkelijk kunnen hebben toch? mensen zweren erbij ook bij offroad of greenlaning.
Heb zelf een quadlock en dat is ook nog niet mis gegaan, en dan komt de motor echt wel flink los etc.
De klem blijft wel zitten, mijn telefoon in de klem, niet zo zeker van. Ik had hem er met hoesje en al in gevrot, dat moet ik echt een keer zonder hoesje proberen kijken of dat beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Vooral niet de seconden lijm op de rubbers vergeten, dat is wel een ding hoorde ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:56
(jarig!)
FnordySquare47 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:38:
[...]

Van waar heb je die uitlaat?
Ik ben al sinds de aanschaf aan het twijfelen om voor de akra te gaan (of een alternatief).
Die uitlaat heb ik genomen omdat ik de uitlaat waarmee hij van de fabriek komt oerlelijk vind:
Afbeeldingslocatie: https://storage.kawasaki.eu/public/kawasaki.eu/en-EU/model/23MY_Ninja_1000_SX_GN1_STU__2__001.png

Volgens mij is de motor getekend door de topontwerpers van Kawasaki maar de uitlaat is getekend door Rupert de stagair. Het ziet er toch niet uit?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

HTT-Thalan schreef op maandag 1 juli 2024 @ 09:38:
[...]

_O-

https://www.goedhartmotoren.nl/kawasaki-ninja-h2-sx

Hmmm... ik kan hem kopen.

Maar ik laat het :+.

Je zal het hiermee moeten doen:

YouTube: Kawasaki Ninja H2 SX SE Maximum Speed Autobahn

:9.
Nou ja, Frau zou 'm denk ik wel kunnen betalen. Maar mijn salaris gaat vaak op aan onzin, en mijn spaargeld heb ik destijds in het huis gestoken. Scheelde toch anderhalve ton hypotheek en lage maandlasten zijn ook wel fijn.

En eigenlijk wordt ik hebberiger van die ZX4RR dan van die 1000 SX. Maar een motor "voor erbij" is zoals ik al vaker gezegd heb met mijn aantal kilometers per jaar onzin.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
badkuip schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:38:
[...]

Die uitlaat heb ik genomen omdat ik de uitlaat waarmee hij van de fabriek komt oerleljik vindt:
[Afbeelding]

Volgens mij is de motor getekend door de topontwerpers van Kawasaki maar de uitlaat is getekend door Rupert de stagair. Het ziet er toch niet uit?!
Lijkt wel een ingebouwde motorlift :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
GSX-MAN schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:39:
En eigenlijk wordt ik hebberiger van die ZX4RR dan van die 1000 SX. Maar een motor "voor erbij" is zoals ik al vaker gezegd heb met mijn aantal kilometers per jaar onzin.
Ja dat 'luxeprobleem' kwam ik met de TA ook tegen, nog te nieuw om 2ehands te vinden. Maar er zijn nog wel andere motoren te krijgen met dezelfde 'kenmerken'. Ik weet o.a. nog iemand die voor een nette prijs een Suzuki GS500F (volle kuip) wegdoet met weinig kilometers. Ding staat er als nieuw bij, en dat is ook zo'n lichte bochtenmachine. Hij heeft hem mij aangeboden maar ik ben voor de CB gegaan (meer mijn stijl).

[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 01-07-2024 10:44 ]

Pagina: 1 ... 57 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.