Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.240 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:26
HTT-Thalan schreef op maandag 24 juni 2024 @ 20:10:
[...]

Hey, ik wijs je niet terecht en ik betwijfel dat ze hem voor jou gebeld zouden hebben. Hij zag je gewoon rijden waarschijnlijk een dacht "mooi moment om een punt te maken". Het jammere is idd dat je al snel over één kan geschoren word dankzij enkele lawaaimakers.

Ik ben ook nog nooit een stille Harley tegengekomen idd.
botoo schreef op maandag 24 juni 2024 @ 19:38:
[...]

Hé!
Wat herrie kan ja (niet zo vreemd met die ouderwetsche mega cc's), maar achterlijk? :N ;)

't Is duidelijk dat oom agent niet zo van die 'scheurende naaimachines' hield ;) :P
Hahaha, lange teentjes huh? :>

Denk inderdaad dat ie niet specifiek achter mij aanzat, anders had ie me wel aan de kant gezet voor een praatje op z'n minst. Denk dat het precies is zoals @HTT-Thalan zegt, gewoon om een punt te maken op die weg. En jammer genoeg was ik de gelukkige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:31
gebruikershaes schreef op maandag 24 juni 2024 @ 19:16:
Ik ga binnenkort een koekblik kopen, maar aangezien ik 0 auto schadevrije jaren heb, vroeg ik me af of jullie tips hebben voor een verzekering met een goede tweede voertuig regeling. Heb namelijk al wel 8 schadevrije jaren op de motor. Nu verzekerd bij KNMV maar die lijken karig met tweede voertuig.
Ik zou verder zoeken dan knmv. Ik ben al 20 jaar klant, maar de kwaliteit en bereikbaarheid laat de laatste jaren te wensen over. Communiceren zijn ze vergeten en als klap op de vuurpijl hoef je tegenwoordig niets meer van de verhaalsrechtsbijstand van ze te verwachten. Ze schuiven liever de schuld (die duidelijk bij de tegenpartij lag en waar dashcambeelden van zijn) in de schoenen van hun eigen klanten. Mij zijn ze eerdaags kwijt. Ik ga al mijn verzekeringen daar weghalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:26
Mitssz schreef op maandag 24 juni 2024 @ 19:26:
[...]

Hier Unive, die nemen het hoogste kortingspercentage van alle voertuigen en passen deze toe op alle voertuigen.
Hier same

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
SniperGuy schreef op maandag 24 juni 2024 @ 20:28:
[...]

Ik zou verder zoeken dan knmv. Ik ben al 20 jaar klant, maar de kwaliteit en bereikbaarheid laat de laatste jaren te wensen over. Communiceren zijn ze vergeten en als klap op de vuurpijl hoef je tegenwoordig niets meer van de verhaalsrechtsbijstand van ze te verwachten. Ze schuiven liever de schuld (die duidelijk bij de tegenpartij lag en waar dashcambeelden van zijn) in de schoenen van hun eigen klanten. Mij zijn ze eerdaags kwijt. Ik ga al mijn verzekeringen daar weghalen.
Ik had ze een opzegging gestuurd, en jaar erop kreeg ik doodleuk weer een verlenging met factuur opgestuurd. Heb ik ze fijntjes aan die opzegging herinnerd, en toen was het toch ineens opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 17:19
SniperGuy schreef op maandag 24 juni 2024 @ 20:28:
[...]

Ja ik heb die genomen puur omdat die het goedkoopst is. Heb nog geen contact met ze hoeven te hebben dus geen ervaring. Moet zeggen dat de website ook regelrecht uit 2002 komt en nooit een update heeft gehad. Dus dat zegt miss ook wel wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 13:52
Iemand hier heel toevallig nog een oliekoeler liggen van een MT09 of Tracer 9 van 2020 of nieuwer? Of van een sloopmotor? Mijn oliekoeler is kapot door mijn eigen toedoen.....

Nieuw kost die 481 :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:11

botoo

💀 too old to die young

Pyr0_ schreef op maandag 24 juni 2024 @ 20:20:
Hahaha, lange teentjes huh? :>
Nee hoor, dat vooroordeel kom je met je Harley toch niet vanaf, ik doe er ook vrolijk aan mee.
oren dicht! wel volume ff op standje normaal zetten hè anders mis je clou.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Had die GSXR mengsmering getankt?
Of die moet zijn pakking checken, wat een rook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:19
botoo schreef op maandag 24 juni 2024 @ 20:56:
[...]

Nee hoor, dat vooroordeel kom je met je Harley toch niet vanaf, ik doe er ook vrolijk aan mee.
oren dicht! wel volume ff op standje normaal zetten hè anders mis je clou.
Was jij degene met valse start of de ander? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

RubjeMazter schreef op maandag 24 juni 2024 @ 21:52:
[...]

Was jij degene met valse start of de ander? :P
Dat was ik, RT was -0,104 ik was sneller dan het licht :+
Tweede run was 0,364 dus er is nog wel wat winst te behalen, niet dat het veel uitmaakt tegen zo'n V-rod, die rijd zomaar een seconde sneller op de 1/4 mile. Op de 1/8 maak ik nog een kans, maar dan moet ik wel scherp zijn.

Helaas was het zo druk dat we maar twee runs konden doen en dan kom je niet lekker in sync met de kerstboom.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:30

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Grr ik ben mijn Alpine custom oordoppen kwijt. En ook al een tijdje. Ze waren aan het scheuren, dus heb ze opgestuurd ter reparatie, en netjes terug ontvangen. Maar waar ik ze sindsdien gelaten heb.. Ik heb al mijn halve huis over hoop gehaald, maar geen resultaat. En zoveel spulletjes heb ik niet.

Dacht die duiken vanzelf weer op, maar ik vrees dat er weinig anders op zit dan mijn verlies accepteren en nieuwe te bestellen :( En mocht ik ze dan nog eens terugvinden heb ik een extra paar, I guess.

Even mijn frustratie delen hier, ben vast niet de eerste die zijn custom oordoppen kwijt is :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
botoo schreef op maandag 24 juni 2024 @ 22:03:
[...]
Helaas was het zo druk dat we maar twee runs konden doen en dan kom je niet lekker in sync met de kerstboom.
Snap ik, heb het zelf nog nooit gedaan maar kan me indenken dat het wel even duurt voordat je in het ritme zit, dat is inderdaad niet na 2x al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
LankHoar schreef op maandag 24 juni 2024 @ 22:08:
Even mijn frustratie delen hier, ben vast niet de eerste die zijn custom oordoppen kwijt is :)
En ik vond het al zuur dat mijn algemene alpine oordopjes weggegooid waren...
Mijn vrouw kan oorsmeer niet aan en vindt die oordopjes dus ook vies (ook al zijn ze af/omgespoeld). Dus ik dacht, prima, dan leg ik ze niet in het zicht maar dan vouw ik ze wel in een keukenpapier. Toen heeft mijn vrouw dat pakketje dus bij het afval gemikt, kwam ik paar dagen later pas achter toen ik ze weer in wilde doen.

Gelukkig komen die algemene oordopjes in 2 paar :P dus als ik dat trucje nog eens doe moet ik ook nieuwe halen :+

Geheid dat je dan straks die tweede set binnen hebt en je een eureka-moment hebt en ze weervindt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 10:01
op de trap al gekeken op het stapeltje post :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Bij Alpine kan/kon je een 'verzekering' afsluiten voor als je je doppen zou verliezen. Kostte € 25 maar ik heb er wel gebruik van kunnen maken. Nu ben ik zo zoetjesaan wel weer aan een nieuwe set toe, je oren veranderen met de jaren en dan gaan je doppen lekken. Ik wacht nog ff tot begin 2025 en dan laat ik nieuwe opmeten.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Laatst online: 18:17
Wat betreft die oordoppen: Die filteren in principe het windruis toch? Ik mag graag naar wat muziek luisteren tijdens een rit, maar dat is niet echt fantastisch met al die rijwind😅.

Zal het helpen om zo een setje met oordoppen te kopen die door het filteren van de rijwind de muziek ook wat beter laat uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Pyr0_ schreef op maandag 24 juni 2024 @ 19:19:
Zozo, vandaag maar weer eens de Ardennen ingedoken. Perfect weertje ervoor eindelijk! 8)

Een aantal ongehoord lekkere en snelle wegen gehad vandaag, rond La Roche-En-Ardenne was het echt genieten (de N834). De rest ook hoor, maar die weg is me even blijven hangen, mocht je 'm keer mee kunnen pakken, doen!

Echter rond het plaatsje Neufmoulin draaide opeens een motoragent achter me de weg op... Ik was daarvoor best aso aan het trappen met het ding dus dat was ff slikken, maar goed. Ik natuurlijk netjes aan de snelheid houden overal, maar dat is verdomme lastig als de weg zo leuk is. Die vent heeft tot Stoumont achter me gezeten! Maar ook echt vlák achter me... En natuurlijk nergens een logische plek om even te stoppen ("pauzeren") om hem voorbij te laten.. Pas in Stoumont zag ik een ijstentje waar ik maar gestopt ben.. Net ff gekeken, 13km is die weg, en dat was zo'n heerlijk typisch bochtig Ardennen weg.. Baalde echt dat ik me zo moest inhouden 8)7

Maargoed, het ijsje smaakte, en daarna kwam ik langs La Gleize waar @GSX-MAN laatst over poste. Dat er een mooie Tiger tank stond, die natuurlijk ff bekeken en fototje gemaakt.

All in all lekker dagje gehad, enigste waar ik me steeds meer aan begin te storen is dat ik echt een beurse kont heb als ik een paar uur op dat zadel heb gezeten. Misschien toch maar eens kijken voor zo'n topsellerie zadel..

Sfeerplaatjes:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wil je die route eens delen?:) Mag eventueel ook via DM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Uit eigen ervaring: Alpine custom filtert idd vooral het windgeruis en hoge tonen, stemmen/muziek blijft prima hoorbaar. Schuimpjes dempen overwegend alle geluid en standaard motordoppen doen dat ook maar laten stemmen/muziek wel beter door dan die schuimpjes.

Disclaimer: als je maar hard genoeg rijd en/of een matig dempende helm draagt dan gaan de stemmen wel wat verloren boven een bepaalde snelheid.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pyr0_
Ik gebruik de Alpine Moto Race versie, ben er qua demping best tevreden over. Is werkelijk een wereld van verschil met en zonder. Rij praktisch geen meter meer zonder. Enigste waar ik tegen aan loop is dat als het wat warmer is ze wel eens willen 'lekken', door het zweet komen ze dan beetje los te zitten. Of lastig in te doen zijn als ik ze niet helemaal droog dep, en dan vaak nog lastig omdat het wat dieper in het oorkanaal wat zweterig is. Vraag me af of custom made oordopjes daar echt nog verbetering in gaan brengen.

Qua muziek luisteren, ik hoor genoeg van de muziek als ik het wat harder zet, maar ik heb het meestal toch redelijk zacht als achtergrond geluid. Wil de motor blijven horen, je rijd toch veel op gehoor merk ik.
R0y. schreef op maandag 24 juni 2024 @ 23:00:
[...]

Wil je die route eens delen?:) Mag eventueel ook via DM.
Zekers, klik! ;)

Kleine disclaimer: er waren trouwens wel wat wegen afgesloten, zoals altijd in België... Mocht je deze route in de nabije toekomst rijden hou er rekening mee dat je wellicht paar keer aan het omdraaien/omrijden komt. Geen grote stukken hoor, en ik kon meestal redelijk makkelijk de goeie weg weer vinden. Maar heb echt niet onthouden waar dat allemaal was dus route ook niet erop aangepast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:30

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Pyr0_ schreef op maandag 24 juni 2024 @ 23:17:
Vraag me af of custom made oordopjes daar echt nog verbetering in gaan brengen.
Ja, dat is echt dag en nacht verschil. Ik had ook precies die Alpine doppen (heb ik nog steeds trouwens, heb ze nooit weggedaan), twijfelde ook, maar toen ik die custom binnenkreeg wilde ik echt nooit meer anders :)
botoo schreef op maandag 24 juni 2024 @ 22:45:
Bij Alpine kan/kon je een 'verzekering' afsluiten voor als je je doppen zou verliezen. Kostte € 25 maar ik heb er wel gebruik van kunnen maken. Nu ben ik zo zoetjesaan wel weer aan een nieuwe set toe, je oren veranderen met de jaren en dan gaan je doppen lekken. Ik wacht nog ff tot begin 2025 en dan laat ik nieuwe opmeten.
Ik zie dat ze dat nu aanbieden. Wanner heb je ze gekocht? Ik kan me namelijk niet herinneren dat ik die optie had. Ik zal ze eerst wel eens schrijven en kijken of ze mijn afdrukken nog hebben..
RubjeMazter schreef op maandag 24 juni 2024 @ 22:12:
[...]

En ik vond het al zuur dat mijn algemene alpine oordopjes weggegooid waren...
Mijn vrouw kan oorsmeer niet aan en vindt die oordopjes dus ook vies (ook al zijn ze af/omgespoeld). Dus ik dacht, prima, dan leg ik ze niet in het zicht maar dan vouw ik ze wel in een keukenpapier. Toen heeft mijn vrouw dat pakketje dus bij het afval gemikt, kwam ik paar dagen later pas achter toen ik ze weer in wilde doen.

Gelukkig komen die algemene oordopjes in 2 paar :P dus als ik dat trucje nog eens doe moet ik ook nieuwe halen :+

Geheid dat je dan straks die tweede set binnen hebt en je een eureka-moment hebt en ze weervindt :P
Nou, als ik dat Eureka momentje dan heb, dan heb ik in ieder geval twee sets oordoppen. Maar goed.eigenlijk wacht ik al een paar weken op dat momentje :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:51

The Executer

Lekker belangrijk!

LankHoar schreef op maandag 24 juni 2024 @ 23:25:
Nou, als ik dat Eureka momentje dan heb, dan heb ik in ieder geval twee sets oordoppen. Maar goed.eigenlijk wacht ik al een paar weken op dat momentje :+
Zo'n moment heb ik hier ook nodig, maar dan met de pinpas en een armband. Pinpas kwijtgeraakt, praktisch onmogelijk maar goed. Inmiddels meer als een jaar weg, maar kan gelukkig met de telefoon nog van deze rekening betalen. Zit nog steeds te wachten totdat ik hem tegenkom op de plek waarvan je het niet verwacht.
En de armband ben ik kwijt geraakt met klussen. Ik heb hem afgedaan, aan de vrouw gegeven en sindsdien weg...

Overigens moet ik ook nieuwe doppen. De huidige op maat gemaakte zijn al flink wat jaartjes oud en gaan iets minder lekker zitten. Daarnaast lekt de ene kant soms een beetje.

Wat ik ook nog nieuw moet... iets met de voorvering. Vorig jaar nadat de motor een poosje stilstond begon de veerpoot te lekken aan 1 kant. Als ik dan een keer rij houdt het lekken weer op maar kan een week later zo weer beginnen. Overigens dit jaar nog geen lekkerij gezien dus weet niet echt wat ik moet. Heb nog zoveel plannen liggen die geld kosten... (cv-ketel, andere auto, nieuwe pc).

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik zie dat ze dat nu aanbieden. Wanner heb je ze gekocht? Ik kan me namelijk niet herinneren dat ik die optie had. Ik zal ze eerst wel eens schrijven en kijken of ze mijn afdrukken nog hebben..
Ik heb mijn doppen 3(?) jaar geleden bij het hoofdkantoor van Alpine laten aanmeten. Ze zitten nu in Utrecht maar ik kan niet zo gauw het adres vinden.
Ze nemen daar je 'oormaat' op en je krijgt ze daarna thuisgestuurd, de maten bewaren ze in hun database, maar ik zou die maatvoering niet langer dan een jaar of vier houden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Jeanke117 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 20:51:
Iemand hier heel toevallig nog een oliekoeler liggen van een MT09 of Tracer 9 van 2020 of nieuwer? Of van een sloopmotor? Mijn oliekoeler is kapot door mijn eigen toedoen.....

Nieuw kost die 481 :(
Je zou bij Baboon kunnen kijken, maar met een snelle zoektocht vind ik daar niets.

Roukema is een andere motorsloperij. Ook zij hebben weinig MT's staan.

Hier is een lijst met motorsloperijen.

Heb je het onderdeelnummer? Dan kun je gewoon zoeken, dan krijg je links naar bijvoorbeeld ebay.

Als ik het goed zie is de oliekoeler een soort warmtewisselaar met de koelvloeistof?

Hoe krijg je die beschadigd? Wat is er precies stuk aan je oliekoeler?

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyr0_
[...]
Ja, dat is echt dag en nacht verschil. Ik had ook precies die Alpine doppen (heb ik nog steeds trouwens, heb ze nooit weggedaan), twijfelde ook, maar toen ik die custom binnenkreeg wilde ik echt nooit meer anders :)
Nou dat trekt me over de streep. ;) Binnenkort maar eens een Hans Anders inlopen om ze aan te meten.

Morgen na bijna 7000km, m'n eerste rit samen met een maatje gepland. Paar uurtjes sturen in de eifel, hij op een MT-09. Ben benieuwd hoe dat me gaat bevallen, hij heeft circuit ervaring dus ik hoop dat ie zich een beetje weet aan te passen aan mijn tempo, c.q. dat ik niet ga overdriven om hem bij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:20

A13X

Dude

Grubeater schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 02:37:
[...]

Je zou bij Baboon kunnen kijken, maar met een snelle zoektocht vind ik daar niets.

Heb je het onderdeelnummer? Dan kun je gewoon zoeken, dan krijg je links naar bijvoorbeeld ebay.

Als ik het goed zie is de oliekoeler een soort warmtewisselaar met de koelvloeistof?

@Jeanke117 er zijn bedrijven die radiateurs reviseren/repareren, mogelijk doen die ook oliekoelers en kunnen ze hem repareren?

Awesome

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Pyr0_ schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:23:
[...]

Nou dat trekt me over de streep. ;) Binnenkort maar eens een Hans Anders inlopen om ze aan te meten.

Morgen na bijna 7000km, m'n eerste rit samen met een maatje gepland. Paar uurtjes sturen in de eifel, hij op een MT-09. Ben benieuwd hoe dat me gaat bevallen, hij heeft circuit ervaring dus ik hoop dat ie zich een beetje weet aan te passen aan mijn tempo, c.q. dat ik niet ga overdriven om hem bij te houden.
Advies is meestal om de langzaamste rijder voorop te laten rijden. Dat voorkomt dat iemand boven z'n kunnen gaat rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:16
[...]

Dat laatste moet je nooit doen. Recept voor ellende.
Gewoon je eigen tempo blijven rijden, hij wacht maar op je :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
f2ride2001 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:06:
[...]

Dat laatste moet je nooit doen. Recept voor ellende.
Gewoon je eigen tempo blijven rijden, hij wacht maar op je :+
Ja ik ben er me bewust van. Ik ga het proberen, hoop alleen dat ik het niet onbewust toch doe.. we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Fuck, ik vind het papierwerk lastig.

De man die mij de motor verkocht heeft (ik heb een getekend koopcontract + al zijn gegevens/handtekening en een foto van hem) had alle papieren erbij. Volledig tot en met de eerste keuringen, boekjes, echt alles. Daaruit blijken de eerste 2 eigenaren: Eerst een vrouw en toen een man.

De verkoper heeft de motor voor zichzelf gekocht, maar nooit meer tenaamgesteld. In Duitsland werkt dat ook anders, begrijp ik... de motor was afgemeld en is nooit meer aangemeld geweest omdat hij daarvan afgezien heeft en een scooter heeft gekocht.

Ik heb dus een ondertekend koopcontract en alle papieren, maar de naam op Zulassungsbescheinigung 1 en 2 (die ik er netjes bij heb) is niet identiek aan die van de verkoper, maar aan eigenaar #2. Delen 1 en 2 horen overduidelijk bij elkaar (heb ook de aparte 'fahrzeugbrief' erbij overigens, en beiden hebben dezelfde gegevens) maar deel 1 is met een streep doorgehaald. De Fahrzeugbrief staat nog op naam van eigenaar #2 maar er zit een sticker op met de naam van eigenaar #1 :?. - edit - ik zie nu dat beide namen erop staat, overdracht van #1 naar #2.

Ik kan niks online vinden over hoe dit hoort te werken en of hier iets mis kan zijn. Hopelijk doet de RDW hier niet moeilijk over.

Ik heb ook het BPM formulier gepoogd in te vullen maar kom niet heel ver. Alhoewel er een optie is om motor aan te klikken, werkt dat niet. Ik heb het dus maar half ingevuld geprint en doe de rest met de hand...

[ Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-06-2024 11:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Voordeel van achter iemand aan rijden is wel dat je zijn lijnen kunt kopieëren. Kun je veel van leren, mits je niet boven je kunnen gaat rijden.

Eerst goed leren rijden, daarna komt de snelheid vanzelf.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:15:
Fuck, ik vind het papierwerk lastig.

De man die mij de motor verkocht heeft (ik heb een getekend koopcontract + al zijn gegevens/handtekening en een foto van hem) had alle papieren erbij. Volledig tot en met de eerste keuringen, boekjes, echt alles. Daaruit blijken de eerste 2 eigenaren: Eerst een vrouw en toen een man.

De verkoper heeft de motor voor zichzelf gekocht, maar nooit meer tenaamgesteld. In Duitsland werkt dat ook anders, begrijp ik... de motor was afgemeld en is nooit meer aangemeld geweest omdat hij daarvan afgezien heeft en een scooter heeft gekocht.

Ik heb dus een ondertekend koopcontract en alle papieren, maar de naam op Zulassungsbescheinigung 1 en 2 (die ik er netjes bij heb) is niet identiek aan die van de verkoper, maar aan eigenaar #2. Delen 1 en 2 horen overduidelijk bij elkaar (heb ook de aparte 'fahrzeugbrief' erbij overigens, en beiden hebben dezelfde gegevens) maar deel 1 is met een streep doorgehaald. De Fahrzeugbrief staat nog op naam van eigenaar #1 trouwens...

Ik kan niks online vinden over hoe dit hoort te werken en of hier iets mis kan zijn. Hopelijk doet de RDW hier niet moeilijk over.

Ik heb ook het BPM formulier gepoogd in te vullen maar kom niet heel ver. Alhoewel er een optie is om motor aan te klikken, werkt dat niet. Ik heb het dus maar half ingevuld geprint en doe de rest met de hand...
Een beller is sneller. Bel even met de klantenservice van het RDW.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:32
theHoff schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:54:
[...]

Advies is meestal om de langzaamste rijder voorop te laten rijden. Dat voorkomt dat iemand boven z'n kunnen gaat rijden.
Absoluut niet mee eens.
Een ervaren persoon als eerste. Die kan dan ook nog zijn overcapaciteit benutten voor de navigatie en in zijn spiegels de minder ervaren rijder die als tweede rijdt, in de gaten houden.

Ieder rijdt zijn eigen rit. Als het te vlot gaat, gewoon een gaatje laten vallen. Dan past de snellere zich maar iets aan. De kunst is om nét ietsje harder te rijden dan waar de tweede rijder zich helemaal relaxt voelt, zodat die wel nog wordt uitgedaagd. En dat is verrekte lastig. ;)

Als de snellere rijder achter de langzamere rijdt, gaat de langzamere in de bochten zich opgejaagd voelen en in de spiegels kijken. Terwijl die juist moet kijken waar die naartoe gaat. Disaster waiting to happen, imho.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Joris748 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:18:
[...]

Een beller is sneller. Bel even met de klantenservice van het RDW.
Idd... dus dat maar gedaan.

De instructie klopt al niet, ik moet blijkbaar geen ingevuld BPM formulier meenemen naar de RDW. Doen ze niks mee, gewoon 's avonds zelf doen. Soit, prima, heb ik wel voor niks 21 pagina's geprint _O-.

Zij kijken niet naar de naam/namen op de kentekenpapieren, als ze er maar bij zijn en kloppen met het voertuig. Dat het koopcontract niet dezelfde naam heeft maakt blijkbaar ook niet uit, kijken ze niet naar (zei deze mevrouw). Ik snap dan niet helemaal waarom de instructies op diverse sites vermelden dat het belangrijk is deze bij te hebben.

Ook doen ze blijkbaar helemaal geen technische keuring en geen co2 meting. Gewoon nummers bekijken en stempel erop :?. Snap niet waarom, je bent er toch en ze willen toch een veilig voertuig invoeren me dunkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:14
HTT-Thalan schreef op maandag 24 juni 2024 @ 17:23:
[...]

Drenthe én een Honda liefhebber. Wat wil je nog meer.
Wat meer serieuze heuvels zou wel leuk zijn 8) Hoewel, nu is het een klein stukje rijden en dan zijn we al in de buurt van de uitlopers van het Teutoburgerwald. Helemaal niet vervelend.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:26:
[...]

Absoluut niet mee eens.
Een ervaren persoon als eerste. Die kan dan ook nog zijn overcapaciteit benutten voor de navigatie en in zijn spiegels de minder ervaren rijder die als tweede rijdt, in de gaten houden.

Ieder rijdt zijn eigen rit. Als het te vlot gaat, gewoon een gaatje laten vallen. Dan past de snellere zich maar iets aan. De kunst is om nét ietsje harder te rijden dan waar de tweede rijder zich helemaal relaxt voelt, zodat die wel nog wordt uitgedaagd. En dat is verrekte lastig. ;)

Als de snellere rijder achter de langzamere rijdt, gaat de langzamere in de bochten zich opgejaagd voelen en in de spiegels kijken. Terwijl die juist moet kijken waar die naartoe gaat. Disaster waiting to happen, imho.
Niet mee eens en clubs als IAM (https://www.iamroadsmart.com/about-us/overview) doen het vaak ook niet zo..
Een ervaren/snelle rijder kan makkelijker de groep bijhalen dan een onervaren.. en als die laatste dat probeert levert dat alleen extra gevaar op.
Het is als snelle rijder wel irritant als je achter een slowcoach zit natuurlijk.. maar dat is nou eenmaal bij groepen rijden een ding..

Wat ook belangrijk is als regel is dat de voorste verantwoordelijk is dat degene achter hem, hem kan volgen.. en de hij weer op de volgende etc.. bij afslagen wacht je dus altijd op de persoon achter je..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
theHoff schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:54:
[...]

Dat is alleen van toepassing in een groep. Maar dan nog met een ervaren rijder voorop, zoals @DrivinUCrazy aangeeft. En daarachter wel op volgorde van ervaring/snelheid. Vergis je niet dat je in een groepje van 5 als laatste rijder behoorlijk veel harder moet rijden dan de nummer 2 in de groep. Zeker als de snelheid vooraan ook wat hoger ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:16
Ik heb eigenlijk heel vaak achteraan gereden als we met de club reden:
1) ik had navigatie met ook de route
2) kanariegele fiets, valt goed op in de spiegels voor de voorrijder zodat ie weet dat de groep nog compleet is
3) gereedschap/bandenplak/EHBO etc bij
4) ik nam dan meestal de jeugd onder mijn hoede en zette die voor mij. De rest kon wegrijden. Wij bleven bij elkaar.

Heb iets te vaak jeugd gezien die boven hun kunnen reden om maar bij te blijven en om die reden ook vaak aan de verkeerde kant van bocht eindigden.... Levensgevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-09 16:21
HTT-Thalan schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:27:
[...]

Idd... dus dat maar gedaan.

De instructie klopt al niet, ik moet blijkbaar geen ingevuld BPM formulier meenemen naar de RDW. Doen ze niks mee, gewoon 's avonds zelf doen. Soit, prima, heb ik wel voor niks 21 pagina's geprint _O-.

Zij kijken niet naar de naam/namen op de kentekenpapieren, als ze er maar bij zijn en kloppen met het voertuig. Dat het koopcontract niet dezelfde naam heeft maakt blijkbaar ook niet uit, kijken ze niet naar (zei deze mevrouw). Ik snap dan niet helemaal waarom de instructies op diverse sites vermelden dat het belangrijk is deze bij te hebben.

Ook doen ze blijkbaar helemaal geen technische keuring en geen co2 meting. Gewoon nummers bekijken en stempel erop :?. Snap niet waarom, je bent er toch en ze willen toch een veilig voertuig invoeren me dunkt...
Namen doen ze idd niks mee.
Na de keuring kan je adhv de VIN online de BPM regelen. Kreeg je dacht ik een linkje voor na de keuring.

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Wat vinden jullie een prettige maximale groepsgrootte voor jezelf en voor de omgeving?

Ik vind 5 a 6 eigenlijk al meer dan genoeg. Afgelopen zaterdag met een groep van 8 mensen gereden en dat ging omdat het bijzonder rustig was op de weg. Ondanks dat 'moest' ik al flink doortrappen achteraan. Wel binnen mijn eigen grenzen natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Joris748 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:48:
Wat vinden jullie een prettige maximale groepsgrootte voor jezelf en voor de omgeving?

Ik vind 5 a 6 eigenlijk al meer dan genoeg. Afgelopen zaterdag met een groep van 8 mensen gereden en dat ging omdat het bijzonder rustig was op de weg. Ondanks dat 'moest' ik al flink doortrappen achteraan. Wel binnen mijn eigen grenzen natuurlijk.
1 :+. Rij niet graag in groepen. Zo af en toe eens een ritje met één ander persoon is te doen, maar 90% van de tijd liever alleen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Cb7DAlttMQTiniFjATeLWPJJTE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/G9y7QdFYZP8iWdScUM2hVrae.png?f=fotoalbum_large

Ik had nog een mooi stuk witte ladenbodem liggen voor een tijdelijke plaat. Zit een stuk steviger dan karton of papier, moet er toch 2x1 uur mee rijden :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:38

iMars

Full time prutser

Ik hou niet van groepen. Meestal met z’n 3-en, soms iemand erbij. Niet meer…

Bij grotere groepen zou er altijd iemand achteraan moeten rijden die herkenbaar is en kan aangeven als die weer bij is. Lekker lullig als je achteraan rijdt en de groep kwijtraakt (of buiten je limiet moet gaan rijden).

Sowieso vind ik touren fijner als je lekker rustig rijdt.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 16:51

Ik rijd soms met een groep tot 10 personen, maar wel allemaal mensen die ik goed ken en waarvan ik de rijstijl ook ken. Als groep rijden we relaxt, dus niemand rijdt op de top van zijn kunnen. Voorop de meest ervaren rijder met navigatie, dan daarachter een paar rookies, in het midden weer iemand met navigatie voor als de groep per ongeluk opbreekt, en achterop weer een paar ervaren rijders, waarvan de bezemwagen ook navigatie heeft en zo de rest mee kan sturen. minimaal 8 van de 10 hebben ook een Cardo, dus we kunnen als groep ook praten met elkaar onderweg. De achterste rijder moet toch vaak weer de groep bijhalen en wat meer aan het gas hangen, dus we zorgen dat daar wel een ervaren/snelle jongen zit.

Bij onbekende of deels onbekende groepen vind ik 6 al meer dan voldoende, en dan rijd ik zelf ook met navigatie zodat ik desnoods ook alleen verder kan tot de volgende tussenstop.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.hypocrite
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
gebruikershaes schreef op maandag 24 juni 2024 @ 19:16:
Ik ga binnenkort een koekblik kopen, maar aangezien ik 0 auto schadevrije jaren heb, vroeg ik me af of jullie tips hebben voor een verzekering met een goede tweede voertuig regeling. Heb namelijk al wel 8 schadevrije jaren op de motor. Nu verzekerd bij KNMV maar die lijken karig met tweede voertuig.
Unive!

Heb een oude motor met 10 jar schadevrije jaren en mijn all risk auto en all risk motor liften mee met de 80% no claim korting. Zelfde regeling voor je 4de, 5de, etc voertuig.

ANWB ook een optie. Is wat goedkoper in sommige gevallen maar daar is de korting van motor naar auto bijv maar max 65% noclaim. Heb je een 3de voertuig, dan maakt die gebruik van je schadevrije jaren van je 2de voertuig enz. https://www.anwb.nl/verzekeringen/tweede-voertuig-regeling

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• Rec0n
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12:45
Wat is Oostenrijk (en een beetje Italië) toch mooi! O+

Timmelsjoch:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AON3m4UayfzXdw-PDNrgUQmT7HM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WCoQonU4jWEo0oHADI5KuO4g.jpg?f=fotoalbum_large

Silvretta:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nNwVAuwWKvionWd_ABv-3zBBFuU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ajgtJ2P24XATftMFjWW6hvZ6.jpg?f=fotoalbum_large

Lago di Livigno (met brommer):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uqTmM-2W4oTNNDpvul8KRt5xgZs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FASu6sS2Hpq6V3xIxSLcTUKG.jpg?f=fotoalbum_large

Lago di Livigno:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fjv4GLNGNWPZuXBHXguu1qI5-uM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Wmfmd6epGMShnISXuvCmpkU.jpg?f=fotoalbum_large

Stelvio:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bhv8Qv_LAAQALxQSSmebV87l8GI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rNE2iNy1EFsBSt9awKzsGg8H.jpg?f=fotoalbum_large

Nu helaas weer een jaar wachten voordat we weer gaan :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:04

4x2

lộn xộn quá

HTT-Thalan schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:27:
[...]
Als ze iets vinden wat (echt) niet door de beugel kan voltooien ze het invoerproces en geven het voertuig direct een WOK status.
Kun je dr nog niks mee, dus die mogelijkheid is er echt nog wel.

Verder stelt het invoerproces geen reet voor, meenemen wat op de RDW site staat, nummertje trekken, zooi afgeven, geroepen worden, blablabla, klaar, nog wat dingetjes, vergeet je BPM formulier straks niet in te vullen, doei.

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
4x2 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 12:31:
[...]

Als ze iets vinden wat (echt) niet door de beugel kan voltooien ze het invoerproces en geven het voertuig direct een WOK status.
Kun je dr nog niks mee, dus die mogelijkheid is er echt nog wel.

Verder stelt het invoerproces geen reet voor, meenemen wat op de RDW site staat, nummertje trekken, zooi afgeven, geroepen worden, blablabla, klaar, nog wat dingetjes, vergeet je BPM formulier straks niet in te vullen, doei.
Mja, ding staat er gewoon hartstikke strak bij. Alles werkt correct, alle verlichting, side stand schakelaar, TUV rapporteren laten zien dat in de volledige levensduur de uitlaatgasmetingen perfect waren.... enige puntjes is de banden die, ondanks de bijna nieuwstatus, wel 11 jaar oud zijn. Maar daar zullen ze dan wel niet over vallen gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:09

Destruction

(ex-)Automonteur

Heb in de jaren een aantal auto's ingevoerd op die manier. Stelt inderdaad weinig voor. In die tijd kon je nog zonder afspraak terecht als je voor 8:00u bij het keurstation was, daar maakte ik dankbaar gebruik van. Auto opgehaald en direct de volgende ochtend naar de RDW met 't ding. Gingen die auto's bij de verkoper op de ambulance en er bij de RDW weer af, dat effect.

Geen idee of ze nog dingen hebben veranderd in dat proces, de laatste auto die ik invoerde bij de RDW was ergens in 2019 :+

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rec0n schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 12:22:

Timmelsjoch:
[Afbeelding]

Silvretta:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Lago di Livigno:
[Afbeelding]

Stelvio:
[Afbeelding]

Nice!!
de alpen staat nog steeds op mijn bucketlist :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
[...]

Beste dan zelf voorop, want als hij sneller is ga je onbewust kopiëren en waarschijnlijk te snel.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:38

iMars

Full time prutser

Rec0n schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 12:22:

Timmelsjoch:
[Afbeelding]

Silvretta:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Lago di Livigno:
[Afbeelding]

Stelvio:
[Afbeelding]

Ohhhh zo nice! Hoe ben je er heen gegaan? Motoren op aanhanger, of in busje? Of op de motor?

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rec0n
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12:45
iMars schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 12:50:
[...]

Ohhhh zo nice! Hoe ben je er heen gegaan? Motoren op aanhanger, of in busje? Of op de motor?
Motoren op de aanhanger. Dinsdagavond vertrokken en de hele nacht gereden. Woensdagochtend bij het hotel aangekomen en direct de motoren afgeladen en omgekleed. Klein rondje gereden want toch wel erg moe :P
Donderdag, vrijdag (middag regen gehad helaas), zaterdag en zondagochtend gereden. Zondag rond 12:00 uur weer naar huis.

Dit was voor mij nu het tweede jaar op deze manier en bevalt erg goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
ozzynator schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 12:43:
[...]

Beste dan zelf voorop, want als hij sneller is ga je onbewust kopiëren en waarschijnlijk te snel.
Denk dat we het gewoon gaan afwisselen ofzo. Bedankt voor alle tips iedereen. ;)

Hopelijk krijgen we de Sena en Cardo gelinked, dan wordt het communiceren wel wat makkelijker. Nog nooit gedaan, maar zijn vast mensen hier die er ervaring mee hebben? (Al zal ik zeker ook zelf even googlen)

En, @Rec0n dat zijn serieus mooie plaatjes man. Lichte jaloezie hier. :+ Ik mag echt niet klagen met de Eifel en Ardennen op minder dan een uur rijden... maar er is altijd baas boven baas hé. Geniet ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 13:52
Grubeater schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 02:37:
[...]

Ik heb ze allemaal al gehad in Nederland, niks tweedehands te vinden. Ebay vind je ze maar moeten uit Japan komen. Dat is de enige optie die enigzins voordelig is. Ongeveer 160 euro ex BTW en invoerkosten.

Er zit een gat in de koeler op het dunste punt, dus lassen is geen optie helaas. Aangezien ik de Tracer 9 pas heb, wil ik een langdurige fix en geen beunoplossing.
A13X schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:30:
[...]

@Jeanke117 er zijn bedrijven die radiateurs reviseren/repareren, mogelijk doen die ook oliekoelers en kunnen ze hem repareren?
Klopt inderdaad maar lassen wordt hem niet, zie hierboven.

Dat wordt dus uit Japan halen. Thanks voor de moeite in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ToolkiT schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:31:
[...]

Niet mee eens en clubs als IAM (https://www.iamroadsmart.com/about-us/overview) doen het vaak ook niet zo..
Een ervaren/snelle rijder kan makkelijker de groep bijhalen dan een onervaren.. en als die laatste dat probeert levert dat alleen extra gevaar op.
Het is als snelle rijder wel irritant als je achter een slowcoach zit natuurlijk.. maar dat is nou eenmaal bij groepen rijden een ding..

Wat ook belangrijk is als regel is dat de voorste verantwoordelijk is dat degene achter hem, hem kan volgen.. en de hij weer op de volgende etc.. bij afslagen wacht je dus altijd op de persoon achter je..
Hangt m.i. heel erg af hoe groot de groep is. Bij een grote groep: ja dan de langzame op positie 2, maar bij een kleine groep (bijv 3 a 4 personen) kan de langzamere lekker achteraan op eigen tempo en moet de kop af en toe tempo laten zakken (bijv op rechte stukken). Een kleine groep blijft veel dichter bij elkaar, vooral op stukken waar niet iedere 100m een stoplicht staat ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:17
Rec0n schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 14:15:
[...]

Motoren op de aanhanger. Dinsdagavond vertrokken en de hele nacht gereden. Woensdagochtend bij het hotel aangekomen en direct de motoren afgeladen en omgekleed. Klein rondje gereden want toch wel erg moe :P
Donderdag, vrijdag (middag regen gehad helaas), zaterdag en zondagochtend gereden. Zondag rond 12:00 uur weer naar huis.

Dit was voor mij nu het tweede jaar op deze manier en bevalt erg goed!
Erg gaaf!! _O_
Ik ga eind volgende maand een paar dagen naar de regio Zermatt. Ik denk niet dat ik het zo ver oostelijk zal halen in de korte tijd, zoals de Stelvio. Daarvoor moet ik maar een keer terugkomen. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-09 16:41
Tribunus schreef op maandag 24 juni 2024 @ 22:54:
Wat betreft die oordoppen: Die filteren in principe het windruis toch? Ik mag graag naar wat muziek luisteren tijdens een rit, maar dat is niet echt fantastisch met al die rijwind😅.

Zal het helpen om zo een setje met oordoppen te kopen die door het filteren van de rijwind de muziek ook wat beter laat uitkomen?
Ja! Mega verschil. Muziek met maatwerk doppen gaat prima.

I took the blue pill…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
noes schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 14:54:
[...]

Hangt m.i. heel erg af hoe groot de groep is. Bij een grote groep: ja dan de langzame op positie 2, maar bij een kleine groep (bijv 3 a 4 personen) kan de langzamere lekker achteraan op eigen tempo en moet de kop af en toe tempo laten zakken (bijv op rechte stukken). Een kleine groep blijft veel dichter bij elkaar, vooral op stukken waar niet iedere 100m een stoplicht staat ;)
Mee eens. Met de groep waarmee ik ook reizen onderneem kunnen we tot 9 man probleemloos rijden; we zijn behoorlijk aan elkaar gewaagd qua tempo. En dat met allerlei soorten motoren. Van R1200GS, tot Multistrada, Z1000, fazer, K1600GTL....
Bij hun hoef ik niet mee te kijken voor ze, ieder rijdt zelf, en ik kan er op vertrouwen dat ze zelf bijvoorbeeld wel een plekje zoeken om veilig in te halen. Op hun kan ik blind vertrouwen, hopelijk andersom ook. (Maar dat geloof ik wel, daarvoor rijden we al te veel kilometers samen ;) )
Daarbij rijden we van snel naar langzaam. Iedereen kan er op vertrouwen dat er bij afslagen wordt gewacht.

Komen er wat rookies bij, of zoals laatst, reed ik voor een groepje collega's met uitsluitend rookies én vreemden van elkaar, gaat dat maximum aantal personen en het tempo drastisch omlaag. Dat was de hele dag de cruise control op 63 vast geklikt en maar laten rollen. Degene met de minste rijervaring als tweede. ;)

En heel eerlijk: Veel vermoeiender dan een dagje Eifel met mijn maatjes waarbij het daggemiddelde al 65-70 km/h is.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Jolke schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 15:55:
[...]

Erg gaaf!! _O_
Ik ga eind volgende maand een paar dagen naar de regio Zermatt. Ik denk niet dat ik het zo ver oostelijk zal halen in de korte tijd, zoals de Stelvio. Daarvoor moet ik maar een keer terugkomen. :P
Houd de beschadigingen van de wegen even in de gaten, ze hebben wat overstromingen, modderstromen en aardverschuivingen gehad in die regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Zijn wel wat wegen nog afgesloten inderdaad, veel bordjes voor omleidingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:25

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

HTT-Thalan schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:15:

Na de keuring staat vrijwel alles online voor je ingevuld, alle zaken die niets met een motor te maken hebben zie je niet terug. Op papier is het een drama, online een eitje. Ik zou die hele papieren toestand vergeten.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
@HTT-Thalan Dat bpm formulier is sowieso kut, mijn meverouw heeft vorig jaar haar auto als inboedel mee verhuisd. Hoef je geen bpm te betalen, maar wel dat hele formulier invullen. Als allerlaatste staat er een vakje, aanvinken als je de auto als inboedel importeert en als zodanig al bij de douane hebt aangemeld. Je komt niet bij dat vakje als je niet alles vtv invult. Want als je je eigen auto importeert, moet het digitaal en kan het niet per post.

zeker, zeker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Dank voor alle tips :P. Nog een nachtje slapen en ik ga het meemaken, mijn eerste importvoertuig. Ik denk dat ik goed voorbereid ben... nu hopen dat die legendarische betrouwbaarheid van Honda me ook morgen niet in de steek laat op de eerste rit :P. Mijn motorgaragist is gelukkig op de route dus die kan mooi even naar de banden kijken en een oordeel uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roefje
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 19:15
Moet binnenkort wat kleins ophalen en dacht eraan om met de motor naar de Ikea in Duiven te gaan. Echter nooit over nagedacht, maar kan je daar makkelijk je motor parkeren.

Of denk ik gewoon te moeilijk..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
roefje schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:33:
Moet binnenkort wat kleins ophalen en dacht eraan om met de motor naar de Ikea in Duiven te gaan. Echter nooit over nagedacht, maar kan je daar makkelijk je motor parkeren.

Vacuüm verpakt matras in je topkoffer _O-.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator

In Duiven weet ik het niet, maar hier in Heerlen zijn motorparkeervakken, tegenover de ingang. En aangezien al die dingen bijna generiek zijn, gok ik dus dat die er in Duiven ook wel zullen zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door ozzynator op 26-06-2024 14:59 ]

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:25

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Ik maak me weleens zorgen of ik mijn auto ergens kwijt kan maar voor mijn motor is altijd wel een plekje te vinden. Alleen ooit een waarschuwingsbriefje van de politie onder mijn benzinedop gevonden dat je niet meer mocht parkeren in centrum Renesse. Long time ago btw.

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:46

Daar zit een heel plein voor de ingang, kun je 'm zo neer plempen :)
https://www.google.com/ma...5120?coh=205410&entry=ttu

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ozzynator
Kars schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 16:01:
[...]

Daar zit een heel plein voor de ingang, kun je 'm zo neer plempen :)
https://www.google.com/ma...5120?coh=205410&entry=ttu
ze zijn wel lekker op tijd met de kerstbomen _/-\o_ _/-\o_

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistahk1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16:40
vdr01 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 15:11:
Ik maak me weleens zorgen of ik mijn auto ergens kwijt kan maar voor mijn motor is altijd wel een plekje te vinden. Alleen ooit een waarschuwingsbriefje van de politie onder mijn benzinedop gevonden dat je niet meer mocht parkeren in centrum Renesse. Long time ago btw.
Is het daar niet altijd drama met parkeren :+

Gekkigheid, maar volgens mij zien ze wel liever dat je het transferium gebruikt dan het centrum in komt. Ongeacht welk voertuig. Ben er voor m'n werk ook wel een paar keer geweest, altijd drama :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
Zozo, was me dagje wel weer. Vandaag voor het eerst samen met een maatje gereden. Hij op een MT-09 ik op m'n strom. Rondje rond de Rursee gedaan. Hij liet me eigenlijk al vanaf het moment dat we weg reden voorop rijden en dat ging prima. Hij hield me makkelijk bij met het vermogen en z'n circuit ervaring, paar keer gevraagd of ie het niet irritant vond; maar hij vond het wel prima.

Op een gegeven moment wel even gewisseld, ik wilde wel eens zien wat/hoe hij voor een lijnen reed, maar hij was duidelijk gewend te volgen achter me en het tempo ging er helemaal uit, de hele tijd bezig met hoe hard we mochten en waar we heen moesten, in plaats van gewoon lekker te rijden en te genieten. Daarna maar snel weer geswitched, hij herhaalde nog maar eens dat ie het wel prima vond te volgen. En ik vindt het niet persé fijn om iemand te volgen die geen tempo rijd.

Op een gegeven moment op de weg achter Heimbach, heerlijk bochtig weggetje, kwamen we halverwege een groep (10man ofzo) harley rijders tegen... Totaal geen snelheid in de bochten en geen fatsoenlijk recht stuk om ze in te halen... Geen enkele had fatsoenlijke bescherming aan, allemaal in een t-shirtje.. nouja met zulke snelheden zullen ze het ook niet snel nodig hebben..

En 30graden is toch wel randje wat nog prettig is, ook al had ik een doorwaai jas + jeans aan... als je dan ff stil staat of langzaam door een dorp rijd dan helpt dat ook niet zo meer.. Ondanks dat we maar iets van 275km hebben gereden toch echt totaal gesloopt.

Maatje merkte wel op dat mijn remmen echt als een spons aanvoelde vergeleken met zijne, ik was er al niet erg tevreden over maar dat bevestigde het wel.. vraag me af of m'n '04 model het nog waard is om daar echt geld aan te geven voor een upgrade..

Geen sfeerfoto's (vergeten) of routekaartje dit keer, onderweg raakte Kurviger in de war toen we verkeerd reden en hebben we de route opnieuw moeten inladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-09 16:21
Pyr0_ schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 18:48:
Maatje merkte wel op dat mijn remmen echt als een spons aanvoelde vergeleken met zijne, ik was er al niet erg tevreden over maar dat bevestigde het wel.. vraag me af of m'n '04 model het nog waard is om daar echt geld aan te geven voor een upgrade..
Remmen goed ontlucht? Hoe oud is de remvloeistof?
Die 2 zaken op orde kan al een hoop schelen.

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Mitssz schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 18:53:
[...]

Remmen goed ontlucht? Hoe oud is de remvloeistof?
Die 2 zaken op orde kan al een hoop schelen.
Yep, bij de beurt in maart aangepakt. Volledig ververst en uiteraard ontlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Pyr0_ schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 18:58:
[...]

Yep, bij de beurt in maart aangepakt. Volledig ververst en uiteraard ontlucht.
Check ook je remleidingen... Als die oud/versleten zijn verlies je ook wat remdruk.

Als ze te heet zijn geworden krijg je dat overigens ook.

[ Voor 9% gewijzigd door HTT-Thalan op 26-06-2024 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
HTT-Thalan schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 19:58:
[...]

Check ook je remleidingen... Als die oud/versleten zijn verlies je ook wat remdruk.

Als ze te heet zijn geworden krijg je dat overigens ook.
Dat zal best inderdaad, ik vermoed dat die remleidingen er al 20jaar opzitten. Wat ik me meer afvraag is of dat het de remdruk is, of dat de remmen gewoon niet zo goed (meer) zijn. Ik heb in ieder geval weinig vertrouwen bij het aanremmen. De motor duikt dan ook best naar voren. Zal vast allemaal op te lossen zijn (veren/schijven etc), maar kost dan weer een bak. En ik zie dit meer als beginner fiets, die upgrades haal ik er bij verkoop nooit uit. En ik wil begin volgend jaar ergens upgraden naar wat nieuwers. Dat is het plan in ieder geval, eerst ff sparen en ervaring opdoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Pyr0_ schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 23:00:
Dat zal best inderdaad, ik vermoed dat die remleidingen er al 20jaar opzitten. Wat ik me meer afvraag is of dat het de remdruk is, of dat de remmen gewoon niet zo goed (meer) zijn. Ik heb in ieder geval weinig vertrouwen bij het aanremmen. De motor duikt dan ook best naar voren. Zal vast allemaal op te lossen zijn (veren/schijven etc), maar kost dan weer een bak. En ik zie dit meer als beginner fiets, die upgrades haal ik er bij verkoop nooit uit. En ik wil begin volgend jaar ergens upgraden naar wat nieuwers. Dat is het plan in ieder geval, eerst ff sparen en ervaring opdoen.
Het daadwerkelijke gevoel van het remmen zou niet moeten veranderen tijdens de rit. Als dat zo is, en de volgende dag is het weer 'steviger' zou het best oververhitting geweest kunnen zijn. En olie is 1 ding, maar een oude rubberen leiding kan ook 'uitzetten' onder druk en dus komt er minder aan bij de klauw. Ik heb op de Alp destijds een stahlflex leiding gezet om die reden en aangezien de Alp sowieso onderbemeten was qua remmerij, was dat een goeie upgrade.

Maarrrrr als hij teveel duikt moet je ook gaan denken aan de vering. B.v. progressieve vering in de je voorvork.

En ja, ik snap dan prima dat je bij jezelf denkt 'ik ben klaar voor een motorupgrade'. Als je het kan lijden, waarom niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Pyr0_ schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 23:00:
[...]

Pads al gechecked?
Het is ook niet heel gek dat er verschil zit in een v strom en een mt09.

De laatste is gemaakt om lekker vlot mee door bochten te gaan en is gok ik heel wat nieuwer.

Upgrades eruit halen bij verkoop…. Waarom? Is het een investering of een hobby? Je doet upgraded om je rij ervaring te verbeteren lijkt me.

Maar het is bij de strom een combinatie van alle eerder genoemde factoren. En niet 1 ding gaat het helemaal oplossen.

En ach het is een twee cilinder, gebruik de compressie als rem 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
kneusteun schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:04:
[...]

Pads al gechecked?

De laatste is gemaakt om lekker vlot mee door bochten te gaan en is gok ik heel wat nieuwer.

Upgrades eruit halen bij verkoop…. Waarom? Is het een investering of een hobby? Je doet upgraded om je rij ervaring te verbeteren lijkt me.

Maar het is bij de strom een combinatie van alle eerder genoemde factoren. En niet 1 ding gaat het helemaal oplossen.

De vraag is of @Pyr0_ het gevoel heeft dat hij 'alles eruit heeft gehaald'. Ik rij nog steeds met plezier op mijn NC maar de uitdaging is er niet meer, ik ben het ding ontgroeid qua rijvaardigheden. Maar dat is prima, want ik gebruik hem toch alleen voor kilometervreten en filemijden.

Ik ben het zeker met @kneusteun eens dat upgrades aan je motor, als je er verder gewoon gelukkig mee bent, geen slecht iets hoeven te zijn. Je maakt iets waar je blij van wordt, nog beter (en dus meer smiles per liter).

Maar als je het idee hebt dat de motor ook qua vermogen, looks, geometrie of wat dan ook niet meer voldoet aan je huidige wensen en rijvaardigheden, snap ik dat je wil gaan upgraden naar iets anders. Ik zou wel willen zeggen dan 7 maanden misschien nog niet zo lang/veel is. Het heeft mij jaren gekost (en toen reed ik meer dan 20k motorkilometers per jaar!) om zo ver te zijn dat de motor mij niet meer bij kan houden (bij wijze van spreken).

Wij kunnen niet voor jou beslissen. Sommigen (hoor ik zelf ook bij) vinden het juist leuk om 'alles' uit een bestaand platform te halen voor ze verder bewegen. Ik heb maar 47pk op de NC maar gebruik ze wel allemaal. Zelfde gaat voor de remmerij en de randen op de achterband. En dat geeft wel een veilig en vertrouwd gevoel waardoor ik meer van de rit kan genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

HTT-Thalan schreef op zondag 23 juni 2024 @ 18:42:
[...]

Kun je iets gedetailleerder vertellen over het een en ander?
Die Sport Demon's deden het prima, ben ik ook een paar keer mee naar een circuitdag geweest (Zandvoort, politiecircuit en Venray) en af en toe een buitje meegepakt. Reed nog steeds best.

Nu rij ik ook als een natte krant, dus ik push die dingen wellicht net naar de 40% van wat ze eigenlijk kunnen. Maar op zich reed het verder prima. Maar de Road4 vond ik wel veel fijner. Gaf mij meer grip en vertrouwen.

De BT-45 kan ik eigenlijk maar weinig over zeggen, aangezien ik op de GPZ nog geen 1000km heb gereden in totaal.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
De BT45 was best in class, enige andere optie die er was voor mijn FJ600 was de Michelin Macadam. Die laatste band was zo hard, dat het asfalt sneller sleet dan de band.

(Maar dan hebben we het over 25 jaar geleden) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
kneusteun schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:04:
[...]

Pads al gechecked?

HTT-Thalan schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:27:
[...]

De vraag is of @Pyr0_ het gevoel heeft dat hij 'alles eruit heeft gehaald'. Ik rij nog steeds met plezier op mijn NC maar de uitdaging is er niet meer, ik ben het ding ontgroeid qua rijvaardigheden. Maar dat is prima, want ik gebruik hem toch alleen voor kilometervreten en filemijden.

Ik ben het zeker met @kneusteun eens dat upgrades aan je motor, als je er verder gewoon gelukkig mee bent, geen slecht iets hoeven te zijn. Je maakt iets waar je blij van wordt, nog beter (en dus meer smiles per liter).

Maar als je het idee hebt dat de motor ook qua vermogen, looks, geometrie of wat dan ook niet meer voldoet aan je huidige wensen en rijvaardigheden, snap ik dat je wil gaan upgraden naar iets anders. Ik zou wel willen zeggen dan 7 maanden misschien nog niet zo lang/veel is. Het heeft mij jaren gekost (en toen reed ik meer dan 20k motorkilometers per jaar!) om zo ver te zijn dat de motor mij niet meer bij kan houden (bij wijze van spreken).

Wij kunnen niet voor jou beslissen. Sommigen (hoor ik zelf ook bij) vinden het juist leuk om 'alles' uit een bestaand platform te halen voor ze verder bewegen. Ik heb maar 47pk op de NC maar gebruik ze wel allemaal. Zelfde gaat voor de remmerij en de randen op de achterband. En dat geeft wel een veilig en vertrouwd gevoel waardoor ik meer van de rit kan genieten.
Pads is inderdaad wel iets wat redelijk makkelijk te checken is en niet al te duur om te vervangen. Zijn door de vorige eigenaar vorig jaar juli vervangen, en zullen zo'n 10k~ km gedaan hebben vermoed ik. Al eens gekeken natuurlijk, maarja wat zie je er aan.. ze zitten er nog :+ En uiteraard de compressie van de v-twin is enorm, de motor rem wordt ook zeker gebruikt, sterker nog, als ik een keer mis schakel en alleen rem op m'n schijven dan heb ik helemaal het gevoel niet meer op tijd stop te komen..

Qua upgraden om mijn huidige fiets te verbeteren ben ik het wel eens, de smiles per gallon zal er echt wel op vooruit gaan. Maar het geld groeit me eenmaal niet op de rug en ik zal keuzes moeten maken waar ik het aan uit geef. En dan kom je dus weer uit dat je zo'n upgrades bij doorverkoop echt niet eruit krijg.

Dus dan zou ik graag gewoon een wat nieuwere, moderne fiets hebben. Ik hou van m'n strom, maar hij is best schofel, en qua demping en dus remmen best een boot. En qua looks, tsja, het is een oudje, ik kan ze best waarderen maar het heeft ook niet bepaald een 'wow' factor. En natuurlijk zijn mijn skills de motor nog lang niet ontgroeit, maar dat is het punt ook niet bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Vergis je dan niet met de pads, ik had nieuwe en na 2k km zat ik te mopperen dat mijn achterrem niet echt een bite had.
Bleek dat ze al compleet weg waren, nu rij ik bijna alleen onverhard en veel modder gedaan in de winter, maar dit was ik ook niet gewend.

De moeite waard, heb ook wel eens gezien dat mensen per ongeluk hun tenen rusten op de achterrem en zo gaat slijtage ook vrij rap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
kneusteun schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:15:
Vergis je dan niet met de pads, ik had nieuwe en na 2k km zat ik te mopperen dat mijn achterrem niet echt een bite had.
Bleek dat ze al compleet weg waren, nu rij ik bijna alleen onverhard en veel modder gedaan in de winter, maar dit was ik ook niet gewend.

De moeite waard, heb ook wel eens gezien dat mensen per ongeluk hun tenen rusten op de achterrem en zo gaat slijtage ook vrij rap.
Ik zal eens kijken wat nieuwe kosten, kan geen kwaad om te vervangen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Pyr0_ schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:24:
[...]

Ik zal eens kijken wat nieuwe kosten, kan geen kwaad om te vervangen natuurlijk.
Geen ervaring mee maar gehoord van mensen dat gesinterde pads net even wat harder bijten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Wat ik me herinner van gesinterde blokken, is dat de bedrijfstemperatuur hoger ligt dan bij organische blokken.

Dus met gesinterde blokken kun je harder remmen, maar ze moeten daarvoor wel op temperatuur zijn. Bij normaal gebruik zou ik de voorkeur geven aan organische blokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Dan defereer ik naar mensen met meer ervaring :P. Ik heb op de NC geen tekort aan stopkracht dus nooit de noodzaak gehad er wat mee te doen.

Wat betreft de CB, we gaan er vandaag achter komen. Over een half uurtje trek ik mijn koelvest aan en ga ik een uurtje kachelen naar Heerenveen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Pyr0_ schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:59:
(...) En natuurlijk zijn mijn skills de motor nog lang niet ontgroeit, maar dat is het punt ook niet bepaald.
Niet wat betreft je remmerij of mogelijke upgrades, meer dat je wellicht de keuze gaat maken voor iets veel snellers om ook betere remmen te krijgen ;). Ik ben een groot voorstander van naar een nieuwe motor toe groeien ipv gas terug moeten nemen omdat het anders 'te veel' is. We draaien allemaal graag het gas open, die impuls is moeilijk te beheersen :P. En ik kan me niet voorstellen dat ik na 7 maanden ervaring mijn motor moest upgraden omdat mijn remmen het niet kunnen bijhouden, dan rij ik gewoon te snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
HTT-Thalan schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:51:
Dan defereer ik naar mensen met meer ervaring :P. Ik heb op de NC geen tekort aan stopkracht dus nooit de noodzaak gehad er wat mee te doen.

Wat betreft de CB, we gaan er vandaag achter komen. Over een half uurtje trek ik mijn koelvest aan en ga ik een uurtje kachelen naar Heerenveen :).
Have fun! Laat je ons weten hoe het was? :)
HTT-Thalan schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:58:
[...]

Niet wat betreft je remmerij of mogelijke upgrades, meer dat je wellicht de keuze gaat maken voor iets veel snellers om ook betere remmen te krijgen ;). Ik ben een groot voorstander van naar een nieuwe motor toe groeien ipv gas terug moeten nemen omdat het anders 'te veel' is. We draaien allemaal graag het gas open, die impuls is moeilijk te beheersen :P. En ik kan me niet voorstellen dat ik na 7 maanden ervaring mijn motor moest upgraden omdat mijn remmen het niet kunnen bijhouden, dan rij ik gewoon te snel.
Dit is wel een beetje 'jumping to conclusions' hé ;) Dat ik te snel rij dat m'n remmen het niet bijhouden. Het begon met een opmerking dat een maatje m'n remmen wat sponsig aan vond voelen, en dat ik ook niet erg tevreden was over m'n remmen. Maar goed, genoeg gezegd erover. Remblokken (en evt. stalen remleidingen) lijkt me een redelijk betaalbare & makkelijke manier om wat verbetering te zien.

Qua het willen van een motor upgrade komt dit ook totaal niet van het willen van betere remmen. Had het liefst vanaf het begin een 2017> model v-strom gekocht, maar daar zijn mijn financiën niet naar. Zo simpel is het, ik heb gekocht wat ik kon betalen en spaar ondertussen voor wat nieuwers. Niet zo gek toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Pyr0_ schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:55:
[...]

Have fun! Laat je ons weten hoe het was? :)

[...]

Dit is wel een beetje 'jumping to conclusions' hé ;) Dat ik te snel rij dat m'n remmen het niet bijhouden. Het begon met een opmerking dat een maatje m'n remmen wat sponsig aan vond voelen, en dat ik ook niet erg tevreden was over m'n remmen. Maar goed, genoeg gezegd erover. Remblokken (en evt. stalen remleidingen) lijkt me een redelijk betaalbare & makkelijke manier om wat verbetering te zien.

Qua het willen van een motor upgrade komt dit ook totaal niet van het willen van betere remmen. Had het liefst vanaf het begin een 2017> model v-strom gekocht, maar daar zijn mijn financiën niet naar. Zo simpel is het, ik heb gekocht wat ik kon betalen en spaar ondertussen voor wat nieuwers. Niet zo gek toch ;)
Stalen remleidingen zijn een wereld van verschil. Zou eerst die eens upgraden en dan pas nadenken over andere remblokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Pyr0_ schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:55:
Dit is wel een beetje 'jumping to conclusions' hé ;)
Een beetje inherent aan dit forum.

2 jaar geleden was ik in de Pyreneeën, en in Andorra ging het bergaf ook nog erg hard. Zo hard dat de remmen begonnen te faden. Dat lokte ook een hele discussie uit over verkeerde remtechnieken en zo, terwijl ik zelf echt wel wist dat het niet handig is om bergaf ook nog flinke tussensprints te trekken die je dan herhaaldelijk weer tot stilstand moet brengen.

Zodra ik voelde dat de remmen begonnen na te laten, heb ik ook gelijk rustig aan gedaan om de remmen rustig te laten koelen. ;)

Stalen remleidingen staan ook nog op mijn verlanglijstje; tegelijkertijd voelt dat ook als kapitaalvernietiging zo lang de huidige leidingen nog prima zijn. In die zin snap ik het wel.

[ Voor 11% gewijzigd door DrivinUCrazy op 27-06-2024 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Ik had op Corfu een keer een huurmotorscooter waar lucht in het remsysteem zat of zo. Net over het hoogste punt van een bergweg, omlaag richting de haarspeldbocht, bleek ik geen werkende voorrem meer te hebben. Dat was spannend...

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
DrivinUCrazy schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:29:
[...]

Een beetje inherent aan dit forum.

2 jaar geleden was ik in de Pyreneeën, en in Andorra ging het bergaf ook nog erg hard. Zo hard dat de remmen begonnen te faden. Dat lokte ook een hele discussie uit over verkeerde remtechnieken en zo, terwijl ik zelf echt wel wist dat het niet handig is om bergaf ook nog flinke tussensprints te trekken die je dan herhaaldelijk weer tot stilstand moet brengen.

Zodra ik voelde dat de remmen begonnen na te laten, heb ik ook gelijk rustig aan gedaan om de remmen rustig te laten koelen. ;)

Stalen remleidingen staan ook nog op mijn verlanglijstje; tegelijkertijd voelt dat ook als kapitaalvernietiging zo lang de huidige leidingen nog prima zijn. In die zin snap ik het wel.
Klopt, is verder ook niet erg, zolang zo'n 'discussie' maar niet uit de hand loopt.

Je moet je gewoon altijd aanpassen, ik rijd over het algemeen rustig op bochten af en (denk dat ik...) weet ondertussen wel waar ik het gas moet loslaten en remmen. Maar soms vergis je je gewoon, en dan zou je willen dat je wat meer remkracht had. En dan is het al gauw billenknijpen. Maar daarom houd je altijd marge en zorg je dat je zoiets kan opvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Kan me nog een rit in de Dolomieten herinneren. Ik had zwevende gietijzeren Brembo's op mijn 748. Remden als een malle, maar dan moest er wel een beetje temperatuur in de remmen zitten. Dat laatste lukte niet bij het afdalen van een bergpas in de stromende regen. De remmen deden bijna niets meer.
Pyr0_ schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:40:
[...]

Klopt, is verder ook niet erg, zolang zo'n 'discussie' maar niet uit de hand loopt.

Je moet je gewoon altijd aanpassen, ik rijd over het algemeen rustig op bochten af en (denk dat ik...) weet ondertussen wel waar ik het gas moet loslaten en remmen. Maar soms vergis je je gewoon, en dan zou je willen dat je wat meer remkracht had. En dan is het al gauw billenknijpen. Maar daarom houd je altijd marge en zorg je dat je zoiets kan opvangen.
Weet je zeker dat je meer remkracht nodig hebt? Is het niet een kwestie van wat harder doorknijpen? De meeste motoren kunnen veel harder remmen dan de berijder aandurft.

Ik weet dat mijn RSV nog veel harder kan remmen dan dat ik durf te knijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
Joris748 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:53:
Kan me nog een rit in de Dolomieten herinneren. Ik had zwevende gietijzeren Brembo's op mijn 748. Remden als een malle, maar dan moest er wel een beetje temperatuur in de remmen zitten. Dat laatste lukte niet bij het afdalen van een bergpas in de stromende regen. De remmen deden bijna niets meer.

[...]

Weet je zeker dat je meer remkracht nodig hebt? Is het niet een kwestie van wat harder doorknijpen? De meeste motoren kunnen veel harder remmen dan de berijder aandurft.

Ik weet dat mijn RSV nog veel harder kan remmen dan dat ik durf te knijpen.
Zit wat in hoor, ik moet eigenlijk weer eens wat AVB oefening doen met mijn eigen motor. Zou best eens goed kunnen zijn. Durf te wedden dat ik er niks meer van bak met de langzame slalom enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:38
Het duiken van de voorkant kan ook gewoon betekenen dat je voorvork onderhoud nodig heeft. Onderschat niet wat verse olie en keerringen (bekijk dan ook goed welke dikte van olie of laat je hierin adviseren) kunnen doen voor de werking ervan... je kunt het ook omdraaien: met een upgrade van je voorvork en het installeren van progressieve veren kun je nog steeds eindigen met een stevig duikende motor als je niet tijdig de vorkolie ververst.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 16:51
Al die mensen hier met goedbedoelde adviezen.. Je kunt niet eens meer op je gemak een goed excuus bedenken om een nieuwe motor te moeten kopen.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
LaborGardens schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:19:
Het duiken van de voorkant kan ook gewoon betekenen dat je voorvork onderhoud nodig heeft. Onderschat niet wat verse olie en keerringen (bekijk dan ook goed welke dikte van olie of laat je hierin adviseren) kunnen doen voor de werking ervan... je kunt het ook omdraaien: met een upgrade van je voorvork en het installeren van progressieve veren kun je nog steeds eindigen met een stevig duikende motor als je niet tijdig de vorkolie ververst.
Voorvork is door de vorige eigenaar vorig jaar aangepakt, seals zijn nog zgan.

Moet ook eens spelen met de instellingen van de dempers, valt wss nog wel wat te winnen.
geert_s schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:22:
Al die mensen hier met goedbedoelde adviezen.. Je kunt niet eens meer op je gemak een goed excuus bedenken om een nieuwe motor te moeten kopen.
Dit. _O-

[ Voor 15% gewijzigd door Pyr0_ op 27-06-2024 14:55 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:16

BM

Moderator Spielerij
Speciaal voor @Bommes Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/flbARkzUDNwrFliH5uCCGVJFYIk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i1qu65aCuA8gggLE8mhdl9eF.jpg?f=fotoalbum_large

Gister gespot op de Grossglockner

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico95
  • Laatst online: 18-09 17:01
@HTT-Thalan vwb de BPM, dit kan gewoon online: https://www.belastingdien...ntent/online-aangifte-bpm

je moet hiervoor de nettowaarde van de fiets weten. makkelijkst is even een soortgelijke fiets op te zoeken op marktplaats oid en middels kenteken bij rdw of een verzekeringsmaatschappij de verkooprijs vinden.

die kun je hier invullen: https://www.roadracing.nl/bpm.php samen met leeftijd, dan krijg je de nettoprijs en te betalen BPM, die bij jou 0 zal zijn.

de online omgeving v.w.b. BPM spreekt verder wel voor zich.
ik had een keuring bij RDW om 1545 en kon dezelfde avond al BPM aangifte doen, in tegenstelling tot de 2 tot 3 dagen die men bij het RDW aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
geert_s schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:22:
Beste advies is bijkopen!
Verzamelen > vervangen 😅
Pagina: 1 ... 56 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.