Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 101 Laatste
Acties:
  • 471.419 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:04

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v6c873BZ7W9eX9LcN_mXzyb5GFs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HCmQWR6LRoic6eWaAF1vBGTb.jpg?f=fotoalbum_large

Weer een optie op de RT gebeund *O*
(nee, de middenbok zat dr al op)

[ Voor 3% gewijzigd door 4x2 op 29-08-2024 12:06 ]

leeg

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:18
Euhm... wat is dat? Het doet me denken aan die rubbers die achter een auto hangen, om de bliksem af te leiden. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:01
Dat moet alle scherpe objecten die gelanceerd worden door het voorwiel tegenhouden. Dit zit ook vaak op de politiemotoren en had mij hoogstwaarschijnlijk 3 lekke achterbanden gescheeld in het verleden als ik het niet ongelofelijk lelijk had gevonden :P.

Afbeeldingslocatie: https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/dimension=1920x400:format=jpg/path/sfc036cd6aac32203/image/i8ea7e5180f36b8b0/version/1690145717/image.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door cyntax op 29-08-2024 12:35 ]

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-06 08:18

jeroenathome

Een regel tekst

@steveman De motor nieuw gekocht maar geen smeermiddelen aanschaffen totdat de ketting en tandwielen vervangen werden.

Voor de rest ben ik een redelijk rustige rijder.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:16
Unknown Alien schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:06:
[...]

Hier ook vader van jonge kinderen nu 8 en 12, maar heb altijd de motor gehouden. De endorfine die vrij komt met motorrijden helpt mij enorm :D heerlijk dat blije en vrije gevoel.
Een uurtje na het werk rijden was al voldoende. Nu wonen wij tegen de veluwe aan, dus dat is mooier rijden dan waar ik geboren en getogen ben...Amsterdam .

Circuit rijden kan ik helaas niet meer vanwege een ernstig ongeluk 5 jaar geleden :'( dankzij een ******** **** *** ** ****** ***** die 2 stoptekens negeerde.

Racecracks heeft niet mijn voorkeur, wij(maten en ik) vinden daar de instructeurs minder goed dan een andere, Terwijl mijn ex zwager ook instructeur is bij RC.

Qua motorrijden opzich, vind ik circuit rijden het mooiste.
Het rijden met mijn maten meerdere dagen in het buitenland <3 . Mijn beste maten zijn ook mijn motormaten, dus dat is top.
Ja ik heb die luxe niet (omgeving Alkmaar) maar goed, kan altijd in een uur of 2 wat dijkjes pakken.

Mbt circuit, mijn eerste dag was dit jaar op CRT, waar ik dan weer een mindere ervaring mee had. We gaan het zien, wordt voor mij toch helemaal nieuw (Duke 790 VS CBR1000 rr nu) dus ik ga er gewoon groen in.

@Tylen zonde! Ben je wel nog als tweaker instructeur te boeken? :+

K to the KillaZ

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:42

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

@KillaZ tuurlijk, regel jij dan een motort? :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:04

4x2

lộn xộn quá

cyntax schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:32:
Dat moet alle scherpe objecten die gelanceerd worden door het voorwiel tegenhouden. Dit zit ook vaak op de politiemotoren en had mij hoogstwaarschijnlijk 3 lekke achterbanden gescheeld in het verleden als ik het niet ongelofelijk lelijk had gevonden :P.

[Afbeelding]
Dit inderdaad, en denk er aan: functie boven vorm, motorrijden doe je met je verstand 8)

leeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:14
nouja, ik denk iets meer emotie dan verstand, als je echt verstandig was neem je geen risico en stap je in blik ;)

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:29
Maar het oog wil ook wat. Zou het niet overwegen voor een hobbyobject, wel voor een (woon/)werkpaard ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joris748
kneusteun schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 14:01:
nouja, ik denk iets meer emotie dan verstand, als je echt verstandig was neem je geen risico en stap je in blik ;)
Of je blijft thuis ...

Behalve mijn oude buurman, die reed 80k per jaar op zijn motoren. Zijn motto was: statistisch gezien gebeuren de meeste ongelukken in en om het huis, daarom probeer ik daar zo min mogelijk te zijn 8-)

Maar goed, hij was wel een beetje bijzonder:
YouTube: Paul haalt verhaal EP01 Piet van Bakel (met CC ondertitels)

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-06 12:27

xos

KillaZ schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 08:12:
[...]

Een heel dagje is misschien wat lastig, maar als de kleine man sliep had ik een uur of 2 om even een rondje te doen of iets anders voor mijzelf.

Het is een geval van heel veel meer plannen en accepteren dat het spontane niet meer kan.

Nu zijn ze iets ouder (3 en 6) en ga ik in het voorjaar voor het eerst een week weg met de motor. Gevalletje omkopen ("dan ga jij toch naar xxx met yyy?") maar het is best lastig alleen met 2 draken :+

Alles onder de 3 nachten is geen probleem trouwens. Zondag a.s. bijvoorbeeld, dan ga ik naar Assen zodat ik maandag fris en fruitig bij Racecracks een trackday kan doen. (Ben jij er als instructeur @Tylen ?)

Ergens wel spannend, eerste keer met de CBR en dus eerste keer met een Supersport. Als hij maar heel blijft, dan komt de fun er vanzelf in. :+
Ik ga maandag ook naar Assen toe als het weer een beetje mee zit. Voorspellingen zijn helaas niet al te positief.

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:28
KillaZ schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:54:
[...]

Ja ik heb die luxe niet (omgeving Alkmaar) maar goed, kan altijd in een uur of 2 wat dijkjes pakken.

Mbt circuit, mijn eerste dag was dit jaar op CRT, waar ik dan weer een mindere ervaring mee had. We gaan het zien, wordt voor mij toch helemaal nieuw (Duke 790 VS CBR1000 rr nu) dus ik ga er gewoon groen in.

@Tylen zonde! Ben je wel nog als tweaker instructeur te boeken? :+
Is niet te vergelijken, 2 totaal verschillende apparaten. die 1000 RR kan zo knetter hard dat je er bang van wordt :D elke 1000 SS :+
Bij
Huur je ook een paddock, zodat je er de avond ervoor al kan zijn en daar blijft slapen? Bij Assen koste dat geloof ik €120. Super relax. Avond ervoor de brommert laten keuren. En in de ochtend relax douchen en klaar maken. 8)

Anywayz, have fun

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05:30
Jolke schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:28:
Euhm... wat is dat? Het doet me denken aan die rubbers die achter een auto hangen, om de bliksem af te leiden. ;)
_/-\o_ haha, ik moest even glimlachen om de bliksemafleider. Je ziet die dingen overigens nooit meer.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:16
xos schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 14:18:
[...]

Ik ga maandag ook naar Assen toe als het weer een beetje mee zit. Voorspellingen zijn helaas niet al te positief.
Tot 1500 geen regen! ;)
Unknown Alien schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 14:34:
[...]

Is niet te vergelijken, 2 totaal verschillende apparaten. die 1000 RR kan zo knetter hard dat je er bang van wordt :D elke 1000 SS :+
Bij
Huur je ook een paddock, zodat je er de avond ervoor al kan zijn en daar blijft slapen? Bij Assen koste dat geloof ik €120. Super relax. Avond ervoor de brommert laten keuren. En in de ochtend relax douchen en klaar maken. 8)

Anywayz, have fun
Daarom! Komt wel goed. De groep waar ik mee ga nemen altijd een pitbox, scheelde inderdaad veel. Ik kan helaas niet voor 2100 in Assen zijn, dus die keuring wordt Maandag vroeg :)

[ Voor 57% gewijzigd door KillaZ op 29-08-2024 17:27 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:23
ozzynator schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 14:42:
[...]

_/-\o_ haha, ik moest even glimlachen om de bliksemafleider. Je ziet die dingen overigens nooit meer.
Als 4jarige kleuter noemde ik die vroegah een blijfje.
Dingen bleven altijd heel even met de grond in contact bij wegrijden, bleven een soort van liggen zeg maar.
Mijn moeder herinnerd mij daar nu, 44 jaar later nog aan :+

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Bommes schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 18:58:
[...]

Als 4jarige kleuter noemde ik die vroegah een blijfje.
Dingen bleven altijd heel even met de grond in contact bij wegrijden, bleven een soort van liggen zeg maar.
Mijn moeder herinnerd mij daar nu, 44 jaar later nog aan :+
:o ben jij al achtenveertig?

https://motoshare.eu/nl-n...s-deze-motor-past-bij-jou

• Joris748
Die midlife crisis vind ik maar een ingewikkeld iets. Wat nu als je al jaren motor rijdt en al jaren op de mountainbike zit? Wat dan? :+

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-06 14:24
Joris748 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 20:03:
[...]

Die midlife crisis vind ik maar een ingewikkeld iets. Wat nu als je al jaren motor rijdt en al jaren op de mountainbike zit? Wat dan? :+
Porsche.

• Joris748
:N

Dat kan bruin niet trekken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Joris748 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 20:03:
[...]

Maitresse ?

@HTT-Thalan je wist toch zeker wel dat ik een ouwe zak ben? Ik post vaak genoeg selfies met mijn ouwe grijze kop er op.
En wat betreft die midlifecrisis, ik mag het hopen dat ik nu pas op het midden ben, voor alles over de 80 jaar teken ik. De meeste mannen in mijn familie hebben of de 70 niet eens gehaald of net met de hakken over de sloot wel.

Triumph Bonneville wel een vet ding trouwens, van dat rijtje uit je linkje ongeveer het enigste dat ik zou rollen. 8)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-06 20:37
Als 'ie geen bruine trekt geef je niet genoeg gas.

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:16
kneusteun schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:55:
[Afbeelding]

Voor de mensen die dat leuk vinden, kijken of meerijden :)
Nu is het natuurlijk grotendeels afhankelijk van de kunsten van de berijder en uiteraard ook banden, maar dit lijkt me met een T7 (extreme) ook wel te doen? Zie in de aftermovie van bijvoorbeeld Veghel weinig tot geen adventure fietsen, alleen maar enduro's.
Veghel en/of Handel zijn hier dichtbij :)

Ik heb me voor voor 6 september trouwens ingeschreven voor de Bikers Friday in Veghel. Zijn er al meer van hier die meerijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03:14

A13X

Dude

Thedr schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 22:46:
[...]

Nu is het natuurlijk grotendeels afhankelijk van de kunsten van de berijder en uiteraard ook banden, maar dit lijkt me met een T7 (extreme) ook wel te doen? Zie in de aftermovie van bijvoorbeeld Veghel weinig tot geen adventure fietsen, alleen maar enduro's.

Ik heb me voor voor 6 september trouwens ingeschreven voor de Bikers Friday in Veghel. Zijn er al meer van hier die meerijden?
Morgen eens overleggen hier, niet zo'n grote fan van zulke ritten maar aangezien ik er nog geen 5min vandaan woon ben ik in dat geval ook zo weer thuis.

Awesome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:26
4x2 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:06:
[Afbeelding]

Weer een optie op de RT gebeund *O*
(nee, de middenbok zat dr al op)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K6SuGG20BVVsVaINkPLDV7zxhZc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tbKDcw4kiFyQocHHKdkUssGG.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
A13X schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 23:08:
[...]

Morgen eens overleggen hier, niet zo'n grote fan van zulke ritten maar aangezien ik er nog geen 5min vandaan woon ben ik in dat geval ook zo weer thuis.
Voor mij is het ook onbekend verder, het is in de buurt dus ik ga gewoon eens kijken. Gratis pizza en een eindje rijden; kan nooit heel verkeerd zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
[...]

Niet alle evenementen laten adv’’s toe, en je wil echt wel skills hebben, niet alleen om door de route te komen maar ook omdat de enduro’s je anders om de oren vliegen. Totale chaos 😂 dus niet ontspannen een rondje tokkelen 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
kneusteun schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 07:03:
[...]

Niet alle evenementen laten adv’’s toe, en je wil echt wel skills hebben, niet alleen om door de route te komen maar ook omdat de enduro’s je anders om de oren vliegen. Totale chaos 😂 dus niet ontspannen een rondje tokkelen 😉
Inderdaad dit zijn geen voeten aan de grond, team stationair events.
Er wordt wel echt serieus door gereden, de aanwezige adv motoren zijn vaak op 1 hand te tellen. Meer daarop meestal rijders die flink skills hebben.
Ik kan me best goed redden op mijn Tuareg maar aan zo een OTR begin ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Bommes schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 07:27:
[...]

Er wordt wel echt serieus door gereden, de aanwezige adv motoren zijn vaak op 1 hand te tellen. Meer daarop meestal rijders die flink skills hebben.

[YouTube: OTR Eindhoven 17-12-2023 (offroad)]
Dat terrein ziet er wel serieus vet uit. En die paar stukjes waar ik doorheen skipte in die video zijn voor een getrainde adventure rijder echt wel te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 15:14

iMars

Full time prutser

cyntax schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:32:

[Afbeelding]
Neejoh,... auto's hebben zo'n strip tegen wagenziekte, motoren hebben zo'n flap tegen motorziekte :+ :+

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
iMars schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:13:
[...]

Neejoh,... auto's hebben zo'n strip tegen wagenziekte, motoren hebben zo'n flap tegen motorziekte :+ :+
Ik heb meerdere keren les gehad van instructeurs die ofwel bij de politie, of voor de politie motortraining gaven. En die hebben me dit ook allemaal genoemd idd, voorkomt een deel van de lekke banden.

Goed... gisteren dacht ik een mooie rit te maken naar kantoor (Amsterdam). Helaas draaide een routine meeting uit op heel wat anders dan ik had gedacht. Lang verhaal kort, ik heb 3 jaar lang een opstartend product voor ze beheerd... uitgebouwd, succesvol gemaakt... en nu hebben ze me niet meer nodig. Bedankt en doei. De rit naar huis was dus heel anders dan de rit heen. Door onoplettendheid ook nog verkeerde snelweg genomen... flink omgereden. Wel water gezien, over schokland gereden. Was een stuk koeler dan de A1.

Ik heb besloten dat ik uit het corporate wereldje wil. Ik ben de leugens en politiek zat. Ik wil écht werk doen, eerlijk werk. Ik ga dus volgende week maar op bezoek bij die school om te kijken of ik me ga inschrijven voor de instructeursopleiding. Van dat loon bij een rijschool kan ik niet rondkomen, maar als ik voor mezelf begin misschien wel.

Vanmorgen stapte ik op mijn zwarte CB'tje om die weg te brengen naar de garage voor nieuwe banden. En dat ding zette gelukkig gelijk een glimlach op mijn gezicht. En ik kwam blij aan bij de garage. Opgelucht. Blijkbaar zat ik er langer niet op mijn plek en ik ben ergens blij dat ik nu, al is het gedwongen, bij ze wegga. Voel weer wat vrijheid...

Momenteel heb ik nog 4 maanden contract te gaan en nog een hoop geld van ze tegoed (commissie, vakantiegeld, vakantiedagen) en ik heb een spaarpotje, maar daar hoop ik niet aan te hoeven komen. WW is helaas maar een fractie van wat ik verdiende, dus het gaat wel een zwaar jaartje worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
iMars schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:13:
[...]

Ik dacht tegen statische ladingen... dat als je bij de pomp de nozzle tegen je chassis tikt dat het niet kan vonken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thedr
kneusteun schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 07:03:
[...]

Thanks, misschien eerst m'n skills nog wat bijschaven en wat wennen aan mijn motor, wellicht iets voor volgend jaar dan :)
HTT-Thalan schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:34:
[...]

Ik heb meerdere keren les gehad van instructeurs die ofwel bij de politie, of voor de politie motortraining gaven. En die hebben me dit ook allemaal genoemd idd, voorkomt een deel van de lekke banden.

Goed... gisteren dacht ik een mooie rit te maken naar kantoor (Amsterdam). Helaas draaide een routine meeting uit op heel wat anders dan ik had gedacht. Lang verhaal kort, ik heb 3 jaar lang een opstartend product voor ze beheerd... uitgebouwd, succesvol gemaakt... en nu hebben ze me niet meer nodig. Bedankt en doei. De rit naar huis was dus heel anders dan de rit heen. Door onoplettendheid ook nog verkeerde snelweg genomen... flink omgereden. Wel water gezien, over schokland gereden. Was een stuk koeler dan de A1.

Ik heb besloten dat ik uit het corporate wereldje wil. Ik ben de leugens en politiek zat. Ik wil écht werk doen, eerlijk werk. Ik ga dus volgende week maar op bezoek bij die school om te kijken of ik me ga inschrijven voor de instructeursopleiding. Van dat loon bij een rijschool kan ik niet rondkomen, maar als ik voor mezelf begin misschien wel.

Vanmorgen stapte ik op mijn zwarte CB'tje om die weg te brengen naar de garage voor nieuwe banden. En dat ding zette gelukkig gelijk een glimlach op mijn gezicht. En ik kwam blij aan bij de garage. Opgelucht. Blijkbaar zat ik er langer niet op mijn plek en ik ben ergens blij dat ik nu, al is het gedwongen, bij ze wegga. Voel weer wat vrijheid...

Momenteel heb ik nog 4 maanden contract te gaan en nog een hoop geld van ze tegoed (commissie, vakantiegeld, vakantiedagen) en ik heb een spaarpotje, maar daar hoop ik niet aan te hoeven komen. WW is helaas maar een fractie van wat ik verdiende, dus het gaat wel een zwaar jaartje worden.
Sterkte, dit soort dingen kunnen best hard aankomen. Hopelijk pakt de (gedwongen) keuze goed uit voor je!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:39

_Apache_

For life.

Sterkte @HTT-Thalan , ik hoop dat je snel iets vind dat je meer energie geeft, en misschien wat meer in-lijn is met jouw morele kompas zo gezegd.

[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 30-08-2024 10:03 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Thedr schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:55:
[...]

Thanks, misschien eerst m'n skills nog wat bijschaven en wat wennen aan mijn motor, wellicht iets voor volgend jaar dan :)

[...]

Sterkte, dit soort dingen kunnen best hard aankomen. Hopelijk pakt de (gedwongen) keuze goed uit voor je!
Ik weet niet hoe je skills zijn, maar als je dit ziet en denkt dat komt wel goed zal het wel los lopen.
Maar ik zou mij vooral gehaast voelen door al die enduro's die er langs drukken of achter je staan te reven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-06 20:37
Balen man. De zakenwereld is bikkelhard en uiteindelijk ben je gewoon een Human Resource. Loyaliteit bestaat allang niet meer; als ze je oma in de fik moeten zetten voor een kwart punt op de AEX denken ze geen 2 keer na.

Zelf maak ik me ook geen illusies; vandaan kon zomaar m'n laatste dag zijn bij m'n werkgever. Geen idee. Daarom geef ik ook weinig fucks meer en eigenlijk wil ik er ook uit. Persoonlijk zou ik liever iets met m'n handen doen, een monteursopleiding lijkt me wel wat. Komt een kapotte machine binnen, gaat een werkende weer naar buiten. Is toch meer voldoening dan KPI'tjes halen. Ik ben helaas deels blind, weinig effect op m'n dagelijks leven, maar anders was ik motoragent geworden.

Geeft het ook niet een beetje een gevoel van vrijheid, nu? Je lijkt me wel iemand die z'n zaakjes op orde heeft. En je hebt voorlopig even tijd om de wielen van die CB af te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
kneusteun schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:47:
[...]

Ik dacht tegen statische ladingen... dat als je bij de pomp de nozzle tegen je chassis tikt dat het niet kan vonken.
Is het ook, maar is achterhaald dus zie je ze niet meer. Je auto is niet statisch geladen, maar dat ben je zelf.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ozzynator
Succes, soms is heel iets anders gaan doen een zegen, hoe kut het nu ook even is. Of al was.

Jarenlang (19) sales gedaan en dan mag je met z'n allen bij een vd Valk komen en wordt verteld dat je job vervalt, omdat iemand op het hoofdkantoor in Wenen bedacht heeft dat dat 100.000 per jaar scheelt. Want we maken maar 1,25 miljard winst per kwartaal.

Afijn, halve dag nagedacht en ga niet 1,5 uur perdag reizen. Dus nu lekker onder anderen beetje heftruck rijden, productie plannen, ondersteuning plantmanagement. Met behoud van salaris en een pt er bij geregeld. Niet meer elke dag hetzelfde gezeur voor 5€ korting....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bommes
@HTT-Thalan ik heb ongeveer 5 1/2 jaar geleden de overstap gemaakt naar de overheid. Eerst semi overheid (drinkwaterbedrijf) en nu sinds 1,5 jaar werkzaam bij een kleine gemeente.
Leuk team, divers werk (team Openbare ruimte, Nuts toezicht + nog 100 meer taken)

Geen bedrijfstargets, Ja we hebben ook gewoon een begroting (nota), budgetten, deadlines enz. Maar het gaat er allemaal een heel stuk socialer aan toe.

Neem je tijd, je rust en de ruimte, als er ergens een deur dichtgaat gaat er wel weer ergens anders een raampje open.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Thanks voor de woorden, allen :). Geeft idd wel een beetje vrijheid. Ik heb mijn directe manager net gesproken en hij begrijpt absoluut waarom ik mijn werk doe zoals ik het doe. Hij erkent zelfs dat het de manier is waarop het hoort. Maar zo werkt het bedrijf helaas niet. Ze willen geen feedback horen die niet strookt met hun visie en al helemaal niet als het ze in verlegenheid brengt.

Ik ga de komende tijd gebruiken om te solliciteren, veel houtprojecten af te maken en idd meer motor te rijden. Gelukkig heb ik eind van deze dag een nieuwe Set Road 5 classic onder de motor hangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cfujs2lfwEQnK55fnCDUiVxF7g4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oXVOnbrQQEcxMxlc2x2mAR0y.jpg?f=fotoalbum_large

Kan er pas om komen zodra mijn vrouw klaar is met werken, dan pik ik haar op en zet zij me weer af.

- edit -

Road Classic heb ik gekocht :P.

[ Voor 31% gewijzigd door HTT-Thalan op 30-08-2024 19:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ozzynator
Die feedback die ze van jou niet willen horen, dat is over 3 weken ineens hun eigen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:38

Destruction

(ex-)Automonteur

[...]

Ik heb dat ook een keer gehad. Je flink ingezet voor het bedrijf en dan krijg je te horen dat je kun vertrekken. Dat soort werkgevers kunnen van mij de eeuwige jeuk op een onbereikbare plaats krijgen. De werkdag eindigt om 17:00 en ik was als één van de weinigen ook daadwerkelijk tot 17:00 aan het werk. Tot de mededeling dat ik kon vertrekken, toen eindigde mijn werkdag ook ineens om 16:30 omdat ik net als de meesten van mijn collega's ook om stipt 17:00 het pand verlaten wilde hebben. * Destruction weigert om voor dat soort mensen ooit nog harder te lopen dan strict noodzakelijk. Ik houd niet van die mentaliteit maar als een werkgever zich niet fatsoenlijker wenst op te stellen is het snel klaar hoor...

Misschien nu inderdaad maar de kans aangrijpen om te kijken of instructeur worden iets voor je is :)
Ik zou in die 4 maand ook geen procentje meer werk verzetten dan je volgens dat contract verplicht bent. Ze kunnen toch zonder je, denken ze? Laat ze er vast een voorproefje van krijgen....
nehal3m schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:39:
[...]

Zelf maak ik me ook geen illusies; vandaan kon zomaar m'n laatste dag zijn bij m'n werkgever. Geen idee. Daarom geef ik ook weinig fucks meer en eigenlijk wil ik er ook uit.
"Mooi" is dat toch... Personeel slecht behandelen tot ze murw geslagen zijn en geen fucks meer geven. En dan klagen over het arbeidsethos :') Zelfstandige zijn heeft ook absoluut zijn nadelen maar achterlijk gedrag van werkgevers is daar niet één van. Ik vraag me soms wel af welke idioot toch de planning gedaan heeft, dat dan weer wel :+

Nu ook al een paar dagen thuis die wel waren ingepland, maar iets met openstaande facturen die inmiddels bij een incasso liggen :X Natuurlijk ga ik niet verder bij die klant voor er betaald is. Volgende week weer ergens anders verder. Let wel, we hebben het hier over een zakelijke klant want ik werk niet rechtstreeks voor particulieren.

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

ozzynator schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:47:
Die feedback die ze van jou niet willen horen, dat is over 3 weken ineens hun eigen idee.
Dit.
Hou verder je snuit, doe wat je gevraagd word en ga op zoek naar iets anders. Als zij zonder je verder willen, dat is hun keuze. Feitelijk ga je nu (not so) quiet-quiting doen.

Anyway, genoeg geleuter.

Over een week of 3 ga ik een weekendje weg met de motor. Zal wel een rondje Cochem / Luxemburg worden. Iemang must-sees? De L98, L200 en L202 staan wel redelijk hoog op de afvink lijst.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• wittmann1982
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:40
Pretpakketje is ook binnen. De standaarveren zijn gewoon lineaire. Bij die f800r heb ik dan wel ESA, maar bij de voorvork is zelfs de veervoorspanning niet te regelen. Dat is gewoon triest.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qpR92TNeM9pJMyUF92z7drwtxyc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8rJwebJgjK6YUjMqZSDt0s0V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nTkkR_8Q-2I_D1VP3Jb8s17QbX4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mBRhUOVeJOEM13ojRjlF4TgL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

@kneusteun uitgebreide test, maar to the point.

Conclusie voor het geld een goede motor.

Je moet alleen niet denken dat hij licht is omdat het maar een 450cc is. Blijkbaar is het nat gewicht 195kg en droog 175kg. Dat maakt hem niet veel lichter dan een T7, 890 of 901. Alleen nog wel veel goedkoper.

Voor het geld zeker een interessante optie.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
Bommes schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 07:27:
[...]

[YouTube: OTR Eindhoven 17-12-2023 (offroad)]
Door dit filmpje heb ik vannacht gedroomd dat ik m’n motor mee had op wintersport en over de besneeuwde pistes croste. Leuk om zo wakker te worden 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
[...]

Corporate Nederland is echt een gezwel van de samenleving. Ik zit er ook in en elk jaar tijdens de vakantie zeg ik tegen mezelf, blegh ik walg hiervan ik moet weg. Maar toch, door gebrek aan ideeën blijf ik weer plakken. Denk dat ik dit jaar toch echt de knoop door hak. Succes met het vinden van een nieuwe baan! Lijkt nu miss lastig, maar slechter kan het uiteindelijk niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
A13X schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:18:
@kneusteun uitgebreide test, maar to the point.

[YouTube: CFMoto 450MT damage report after 10000 km of torture (IBEX 450)]

Conclusie voor het geld een goede motor.

Je moet alleen niet denken dat hij licht is omdat het maar een 450cc is. Blijkbaar is het nat gewicht 195kg en droog 175kg. Dat maakt hem niet veel lichter dan een T7, 890 of 901. Alleen nog wel veel goedkoper.

Voor het geld zeker een interessante optie.
Hier maak je wel een fout in mijn ogen.
Gewicht op papier is wat anders dan wat je voelt.

De plaatsing is erg goed en hij voelt zoals ik zei lichter aan dan de cijfers doen lijken. Ik zou zeker even aanraden er een keer op te gaan zitten.

Edit: ik heb trouwens niks te maken met cf moto, zal er geen kopen en zal any day of the week nog steeds de T7 verkiezen.
Maar was gewoon erg positief verrast omdat ik dus ook een beetje een vooroordeel had over “China bikes” blijkbaar

[ Voor 12% gewijzigd door kneusteun op 31-08-2024 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

kneusteun schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 10:01:
[...]

Hier maak je wel een fout in mijn ogen.
Gewicht op papier is wat anders dan wat je voelt.

De plaatsing is erg goed en hij voelt zoals ik zei lichter aan dan de cijfers doen lijken. Ik zou zeker even aanraden er een keer op te gaan zitten.

Edit: ik heb trouwens niks te maken met cf moto, zal er geen kopen en zal any day of the week nog steeds de T7 verkiezen.
Maar was gewoon erg positief verrast omdat ik dus ook een beetje een vooroordeel had over “China bikes” blijkbaar
Ik rij een Norden, 208kg, maar lage tank dus zo voelt hij niet. De CF heeft de tank nog steeds hoog zitten. T7 extreme heb ik ook gereden en die voelde voor mij bv niet lichter aan dan de Norden.

Zal hem zeker proefrijden als ik de kans krijg, gewicht was meer dat het dus fout gecommuniceerd word. Je moet niet denken dat je met een 450 voor gewichtsbesparing kiest.

Awesome

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:36

BM

Moderator Spielerij
Oke, mijn 'zoektocht' naar een opvolger van de Tiger is gister definitief ten einde gekomen :)

Gister opgehaald
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M2FHbWXHpTB4sEJ5fahoWUB8NZc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H0YRAMVrWFkevkJ4yG1SWCku.jpg?f=fotoalbum_large
Suzuki VStrom 1050DE 2024.

Was oorspronkelijk 'bang' dat ie erg zwaar zou zijn vergeleken met mijn Tiger, maar dat bleek enorm mee te vallen. Komende tijd eens goed de tijd nemen om motor beter te leren kennen, maar ik ben er nu al heel erg blij mee 8)

@LankHoar @Chakotay @timmie271 De Tiger mag van mij uit de TS, en deze mag er voor in de plaats :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
A13X schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 10:30:
[...]

Ik rij een Norden, 208kg, maar lage tank dus zo voelt hij niet. De CF heeft de tank nog steeds hoog zitten. T7 extreme heb ik ook gereden en die voelde voor mij bv niet lichter aan dan de Norden.

Zal hem zeker proefrijden als ik de kans krijg, gewicht was meer dat het dus fout gecommuniceerd word. Je moet niet denken dat je met een 450 voor gewichtsbesparing kiest.
Ik snap sowieso niet zo goed die hype van lichter.
Lijkt voor veel mensen een obsessie geworden.

Het is overigens niet een hoge tank vs lage tank, mijn vriendin is compact model en die vond een dr650 makkelijker rijden dan haar funduro, en die funduro is geloof ik lichter, lager en lagere tank.
Ik zou je aanraden toch even te gaan testen, al kan je er even op zitten bij de dealer zul je merken wat ik bedoel.

Ik denk dat ook veel mensen een beetje schrikken van het feit dat die CF tot nu toe niet tegen valt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

[...]

Te laat, dacht er net weer aan. Maar hij zit al vol, dus ik ben er niet bij. Kan misschien wel voor de rit aansluiten.

[ Voor 3% gewijzigd door A13X op 31-08-2024 18:18 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:02
badkuip schreef op zondag 23 juni 2024 @ 21:22:
Vandaag een mooi rondje gedaan samen met @TriPSs . Eerst over de Veluwe bovenlangs Apeldoorn, dan een stuk naar Deventer en dan onderlangs Apeldoorn weer terug.

Ook even een nieuwe foto van de Kawa gemaakt.
[Afbeelding]

@LankHoar @Chakotay Mag deze in de startpost ter vervanging van de foto die er nu staat?
@LankHoar @Chakotay zouden jullie de foto van mijn brommert in de topicstart nog willen vervangen voor deze? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Als jullie een lange rit gaan maken, wat nemen jullie dan mee als drinken / eten?

Chocolade kan ik wel waarderen, maar word warm/slap door warmte in de topkoffer.
Bammetje doen het ook niet lekker qua warmte.
Zoetigheid als drop geeft me een sugarcrash tijdens het rijden.

Drinken doe ik vaak een 1,5L fles met limonade, dat gaat er altijd wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Van die limonade dan geen sugar crash? ;P

Bij toerrit neem ik meestal drop en gedroogde worstjes mee in de topkoffer. Drinken gewoon water.

Bij offroad rijden Aquarius / iets met zouten en muesli repen.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Clush
  • Laatst online: 22:44

Clush

Do as I say...

Ik neem eigenlijk nooit iets mee, vind het leuker om een terras op te zoeken en daar een broodje en koffie te doen. Hier in Nederland is eigenlijk altijd wel iets in de buurt.

En ook in het buitenland... Ik moet toch elke 250km tanken, en flesjes water verkopen ze overal wel. Eerder nam ik wel een pak sultana oid en een literfles water mee, maar eigenlijk kwam dat altijd bij aankomst ongebruikt weer uit de tas.

... not as I do.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:10
_Apache_ schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 18:17:
Als jullie een lange rit gaan maken, wat nemen jullie dan mee als drinken / eten?

Chocolade kan ik wel waarderen, maar word warm/slap door warmte in de topkoffer.
Bammetje doen het ook niet lekker qua warmte.
Zoetigheid als drop geeft me een sugarcrash tijdens het rijden.

Drinken doe ik vaak een 1,5L fles met limonade, dat gaat er altijd wel in.
Ik heb een flinke tank tas, en daar past mijn koeltas (vergelijkbaar klik) met een diepvries element en een drinkfles (klik) in. En dan heb ik nog ruimte voor wat random zooi. In de fles zonder uitzondering water dat ik meestal dag van te voren al in de koelkast koud zet. Qua eten meestal flink wat fruit (wat ik toch al in huis heb), wat los beleg (vlees) en wat crackers apart. Soms haal ik me onderweg een of twee broodjes bij een supermarkt ofzo en doe ik daar het beleg op. Zoetigheid vermijd ik zoveel mogelijk, maar een choco bar (of boterhammen) houd zich prima als je het maar koel houd. Maar dat neem ik dus expres niet mee, ben onderweg al vaak zat zwak genoeg om toch iets te kopen (choco croissant... :Y )

Edit: als toevoeging/reactie op hierboven. Ik ben lichtelijk mensenschuw (en meestal solo) dus ik vermijd terrassen en dergelijke liever. Plus dat het altijd toch een flink stuk duurder is om zulke dingen op een terras / tankstation steeds te kopen. Zoek me het liefste een rustig plekje in de natuur om te lunchen.

[ Voor 9% gewijzigd door Pyr0_ op 31-08-2024 18:50 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Joris748
Een flesje water en een paar krentenbollen. Daar kom ik heel ver mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Laatst online: 22:44

Clush

Do as I say...

Pyr0_ schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 18:41:
[...]

Edit: als toevoeging/reactie op hierboven. Ik ben lichtelijk mensenschuw (en meestal solo) dus ik vermijd terrassen en dergelijke liever. Plus dat het altijd toch een flink stuk duurder is om zulke dingen op een terras / tankstation steeds te kopen. Zoek me het liefste een rustig plekje in de natuur om te lunchen.
Ja, dat is ook helemaal prima natuurlijk! Ik rijd ook meestal solo, maar vind het juist leuk om dan bijvoorbeeld rond lunchtijd wel weer even onder de mensen te zijn. En vaak is de motor zelf aanleiding genoeg voor mensen om even een praatje te maken.

Denk dat het objectief beschouwd wel verstandig is om in ieder geval water en koekjes/krentenbollen/mueslirepen altijd mee te hebben, maar ja... ik merk dat ik daar vrij makkelijk in ben geworden.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

_eLMo_ schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 18:19:
Van die limonade dan geen sugar crash? ;P

Bij toerrit neem ik meestal drop en gedroogde worstjes mee in de topkoffer. Drinken gewoon water.

Bij offroad rijden Aquarius / iets met zouten en muesli repen.
Suikervrij / arme limonade. Meestal in een fles met wat grotere mond, zodat ik er nog wta ijsblokjes bij kan mikken.

Krentenbollen is idd een goed idee, die had ik nog even gemist.

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:18
Paar weken geleden een 1290 SAS gehuurd om mee te kunnen op een tourrit. Kon ook eens kijken of ik die richting op wil gaan qua soort motor. Hiervoor had ik een ZX10R, maar reed er uiteindelijk vrij weinig op door combinatie van zithouding en druk werkleven. Ik heb echt genoten op de tourrit van deze motor! Lekkere zithouding en ook prima vermogen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BkmsToGVR-YpdzKXIubKFk1jmTo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CodDfRKcRjGXC0DR8ZDLhU20.jpg?f=fotoalbum_large

Ook een lekker dagje met de vrouw achterop weggeweest en die was helemaal om. Ben nu dus een hele blije eigenaar van een 1290 SAR! :D Ondanks ik de features van de SAS zeker kon waarderen (digitaal de vering instellen etc) wil ik ook graag het onverharde gaan ontdekken en daar past die SAR wel wat beter bij. Nu nog even wat kilometers maken en dan 50/50 banden laten monteren :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/My16lnfdBw4NipFUbfVnO-5eoTA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e0CBWFlmsTLQrPFPMU3ijmU9.jpg?f=fotoalbum_large

Wat voelt dat heerlijk om na jaren weer motor te rijden *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

@_Apache_ Ik neem alleen water en sultana mee bij een toerrit.(Als ik er aan denk) Als ik alleen een lange rit rij stop ik bijna nooit en blijft alles in de topkoffer. Bij korte ritten(tot 200km) neem ik zelfs niks mee.

Met de club zoeken wij een plek waar iets te eten is. Dan is er om de 70 tot 100 km een stop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Laatst online: 00:10
Ga je dan voor het rijden of het eten? >:)

@Streskip Mooie machine! :9~ Veel plezier ermee!

[ Voor 11% gewijzigd door Pyr0_ op 31-08-2024 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:56
Altijd op zijn minst water bij me. Al is het maar om bij een pechgeval (dat is altijd in de zon zonder schaduw in de buurt) nog wat te drinken te hebben.

We wisselen ook af. De ene keer zoeken we een restaurantje, de andere keer rijden we meer picknick stijl. Dan kan ik best wat broodjes of krentenbollen, thermoskan koffie, wat flesjes water, eventueel met wat siroop, meenemen. Richting Duitsland wil ik dan ook nog wel een belegd broodje of Streuselbrötchen :9 (regio Aachen) halen bij een bakkerij.
Het hangt een beetje van het gezelschap en de route af waar de voorkeur naar uit gaat. Picknick heeft als voordeel dat je overal kunt stoppen, maar vooral ook dat je vlot weer onderweg bent. Dus beter voor de langere routes. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Ik heb altijd iets van water of aa drink mee en een knoppers of iets. Suiker kan handig zijn naast water.

Maar in de praktijk stop ik alleen als ik samen met iemand rij. Dan ergens even op terrasje iets kouds en beetje kletsen.

@Streskip gratz, vette bike.
Wel mooi omschreven “prima vermogen” 🫣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

@Pyr0_ Een van de personen die vaak mee rijdt is een echte koffieleut. Als je hem een plezier doet dan stop je nog vaker. Die persoon begint al na 30 km te zeuren om de koffie.
De tochten met de club zijn tussen de 100 en 200 km. Het valt wel mee hoe vaak wij stoppen.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-06 16:17
Toch wel ff nagels bijten als hij helemaal uitgeknepen word op de testbank. Eindstand is 112 pk op het achterwiel en 88nm koppel. Verder zit er nu een sensor op dat die automatisch gas geeft met terug schakelen en als bijkomstigheid ook launch control.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WOhmZBWIRCeMoRUSyItT6p9EaKI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1icS8aEs1QnWlti2ABon90F0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
jeroenathome schreef op zondag 1 september 2024 @ 07:29:
@Pyr0_ Een van de personen die vaak mee rijdt is een echte koffieleut. Als je hem een plezier doet dan stop je nog vaker. Die persoon begint al na 30 km te zeuren om de koffie.
De tochten met de club zijn tussen de 100 en 200 km. Het valt wel mee hoe vaak wij stoppen.
Gisteren hadden we er eentje bij die bij iedere stop een sigaret opstak. Zelfs als we even moesten overleggen over hoe verder te rijden. Bah, wat irritant. Wij zijn gewend om om de 1.5 tot 2 uur te stoppen.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:33
Ik heb vorige week mijn Zero FXE gewrapped in 3M 2080 G378 Gloss Blue Raspberry, doel was het enigzins te laten lijken op mijn KIA EV6 Yacht Blue. Nu het geheel bekijkend, wellicht moet ik die batterij cover ook nog wrappen, wat denken jullie??

Indien gewenst mag iemand me in de TS opnemen, bouwjaar 2023 (I Guess).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cmfElFG0Mo-Oe-8OSCdbubkErXA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pz6SReS9XmnCv3RgB8j5f0k0.jpg?f=fotoalbum_large

Het was een leerzaam klusje om te doen, ben niet over alles even tevreden (ben wel pietje precies) maar van een afstandje ziet het er strak uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MGqRsVjJ1diUXcLPAo9ZhAOnljo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/268z07JV2depDUuo1LqRmLMJ.jpg?f=fotoalbum_large

Zal binnenkort beide eens wassen en een goede foto maken van mijn EVs. Had hieronder even snel een fototje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QxLM41BtUq2vSI-zglsEY2q10WY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MtnhhMOjD562Qfq4FBZ571JU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Card Nox schreef op maandag 2 september 2024 @ 22:52:
Ik heb vorige week mijn Zero FXE gewrapped in 3M 2080 G378 Gloss Blue Raspberry, doel was het enigzins te laten lijken op mijn KIA EV6 Yacht Blue. Nu het geheel bekijkend, wellicht moet ik die batterij cover ook nog wrappen, wat denken jullie??

[Afbeelding]

Het was een leerzaam klusje om te doen, ben niet over alles even tevreden (ben wel pietje precies) maar van een afstandje ziet het er strak uit.
[..]
Ziet er zo op de foto erg gaaf uit. Dat blauw is een mooie tint ook :Y

Zou die batterijcover lekker zwart laten, dan blijven de lijnen door het contrast beter zichtbaar. Als je die ook blauw maakt wordt het zo'n groot blauw vlak.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:42

botoo

💀 too old to die young

Zo op de foto gezien netjes gedaan :Y)

* botoo zou de accu ook zwart laten, hooguit dat kleine stukje voor-onder de accu ook blauw maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u9JpylcNyJKHPe6QsoUX_MBdpSY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d25bTPaLEXeqnoiKJLBK0p4e.jpg?f=fotoalbum_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Ik zelf twijfel nog een beetje, als je de cover wel blauw maakt,lijkt het meer een geheel imho, ipv een voor en achterkant.

Maar ziet er verder er goed uit!

Al wat wijzer geworden met je 12V aansluiting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06 18:22

charrel

Cortisol4life..

botoo schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 00:02:

* botoo zou de accu ook zwart laten, hooguit dat kleine stukje voor-onder de accu ook blauw maken.

[Afbeelding]
Dat zou ook mijn idee, dat stukje motor cover ook in blauw doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HhK1907
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-06 00:14
Uberdude schreef op maandag 2 september 2024 @ 21:52:
Toch wel ff nagels bijten als hij helemaal uitgeknepen word op de testbank. Eindstand is 112 pk op het achterwiel en 88nm koppel. Verder zit er nu een sensor op dat die automatisch gas geeft met terug schakelen en als bijkomstigheid ook launch control.
[Afbeelding]
Wow nice! Waar heb je dit laten doen? En nog een vraagje, heb je nog een cat of is deze verwijderd?

PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zal binnenkort beide eens wassen en een goede foto maken van mijn EVs. Had hieronder even snel een fototje.

[Afbeelding]
zelf gedaan?
Ik heb het ook geprobeerd, maar met de vormen van de Guzzi was dat niet te doen.. maar misschien had ik niet de goede wrap..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
botoo schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 00:02:

[Afbeelding]
Op een foto ziet het er al snel goed uit >:)
Dat kleine stukje vind ik wel een cool idee, eens even kijken hoe dat precies ziet.
_Apache_ schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 08:52:
Ik zelf twijfel nog een beetje, als je de cover wel blauw maakt,lijkt het meer een geheel imho, ipv een voor en achterkant.

Maar ziet er verder er goed uit!

Al wat wijzer geworden met je 12V aansluiting?
Yes, 12V werkt. Dashcam VIOFI MT1 werkt naar behoren. Op de weg erheen wel 12 zekeringen geknapt maar nu werkt het. Heb geen idee waarom het zo moeizaam ging, heb nu niets anders dan de eerste keer aansluiten in mijn optiek. Complimenten aan VIOFI CS trouwens, kon het terugsturen, ze hebben alles nagemeten (maar vonden geen defecten) en stuurde het weer terug binnen een paar dagen.
charrel schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 09:18:
[...]

Dat zou ook mijn idee, dat stukje motor cover ook in blauw doen.
Yes, aan de andere kant heb ik die wel al gewrapped (lastig te zien, maar is bij de voetsteun).
ToolkiT schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 10:16:
[...]

zelf gedaan?
Ik heb het ook geprobeerd, maar met de vormen van de Guzzi was dat niet te doen.. maar misschien had ik niet de goede wrap..
Yes, had 3M 2080 een heatgun en wat basic tooltjes. Ik heb nog vrij ronde vormen, maar een motor is lastig wrappen met zoveel hoekjes etc.

[ Voor 76% gewijzigd door Card Nox op 03-09-2024 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Card Nox schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 11:00:
[...]

Yes, 12V werkt. Dashcam VIOFI MT1 werkt naar behoren. Op de weg erheen wel 12 zekeringen geknapt maar nu werkt het. Heb geen idee waarom het zo moeizaam ging, heb nu niets anders dan de eerste keer aansluiten in mijn optiek. Complimenten aan VIOFI CS trouwens, kon het terugsturen, ze hebben alles nagemeten (maar vonden geen defecten) en stuurde het weer terug binnen een paar dagen.
Cool dat het werkt,
Ben wel benieuwd naar de beelden, nog veel last van windruis / contacttrillingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
_Apache_ schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 13:03:
[...]

Cool dat het werkt,
Ben wel benieuwd naar de beelden, nog veel last van windruis / contacttrillingen?
Als je wilt kan ik wel wat filmpjes van de camera halen en uploaden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 05-06 12:07

GSX-MAN

de/het/een

Tweede kapstok bij Louis besteld, nu hangt alles netjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oRuhXEW5EUfhBVfWGM4LAjF-WkY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6jUDKOrKcvMfIP8545Odm7sR.jpg?f=fotoalbum_large

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 00:36

BM

Moderator Spielerij
GSX-MAN schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 13:45:
Tweede kapstok bij Louis besteld, nu hang alles netjes:
[Afbeelding]
Ziet er goed uit :)

Ik denk dat het deze is? https://www.louis.nl/nl/b...r_article_number=10015988

Misschien voor hier ook wel een mooie oplossing, mijn kleding hangt wel (enigszins geimproviseerd) in de garage, maar motorpak van vriendin zwerft maar beetje door huis heen :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 05-06 12:07

GSX-MAN

de/het/een

BM schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 13:55:
[...]

Ziet er goed uit :)

Ik denk dat het deze is? https://www.louis.nl/nl/b...r_article_number=10015988

Misschien voor hier ook wel een mooie oplossing, mijn kleding hangt wel (enigszins geimproviseerd) in de garage, maar motorpak van vriendin zwerft maar beetje door huis heen :)
Ja, die. Normaal €50, maar regelmatig in de aanbieding voor €30. Vervolgens bij https://www.dekledinghangergigant.nl/en/ hangers besteld, en klaar.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TriPSs
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 10:06
Uberdude schreef op maandag 2 september 2024 @ 21:52:
[Afbeelding]
Waar heb je dit gedaan? En wat is precies het nut van "automatisch gas geeft met terug schakelen"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TriPSs schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 14:35:
[...]

Waar heb je dit gedaan? En wat is precies het nut van "automatisch gas geeft met terug schakelen"?
een blipper noemen ze dat ook wel eens.. zorgt dat je eerder je toeren kan matchen tussen motor en wielen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
TriPSs schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 14:35:
[...]

Dan kun je zonder gebruik van koppeling terugschakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-06 16:17
HhK1907 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 10:02:
[...]

Wow nice! Waar heb je dit laten doen? En nog een vraagje, heb je nog een cat of is deze verwijderd?
Cat zit er nog onder, is afgesteld zonder killers(scheelde 8pk). Was op de bank wel te zien dat de uitlaat wel enige restrictie veroorzaakte, mogelijk door de cat. Ben bij Druijff racing in lunteren geweest.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-06 06:21
Gisteren was dan eindelijk de keuringsdatum van de voor mij nieuwe Harley-Davidson FLSTFI Fatboy. En natuurlijk in 1 keer door de keuring. Ze hebben niet eens een geluidsmeting gedaan, ik mag 106dB op 4000RPM maken :D hij hoorde zo wel dat ik daaronder zat.
Vandaag de BPM aangifte gedaan en nu wachten op het pasje zodat ik de kentekenplaat kan laten maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H6rhOkbRei7b87kSGpf3_n8U3hw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZvQLRPTdgOpxfNO2XlssnHO7.jpg?f=fotoalbum_large

Hij heeft dus net iets meer dan 10000 miles op de teller. Oftewel net ingereden.
De originele banden zaten er nog op 😆

Natuurlijk zijn die meteen door mij vervangen evenals de volgende onderdelen:
- Vance Hines big shot long (thorcat ekeur edition) uitlaatdempers
-Jet air luchtfilter
- fat flyer stuur
- Kuryakin tracer led verlichting voor en achter (knipperlichten achter komen nog)
- chrome led koplamp
- Kuryakin iso grips handvaten
- Harley-davidson moustache valbeugel
- long reach schakelpedalen
- chrome bib cover
- chrome headbolt covers
- stalen remleiding met gereviseerde remklauw
- tilted license plate
- fatboy seat
En natuurlijk is die verwend met een grote onderhoudsbeurt met alle filters, oliën, iridium bougies en een nieuwe accu.

Heb natuuurlijk nog wel meer plannen zoals, tandwiel aangedreven nokkenassen, nacelle koplamphuis, voorveren, ander spuitwerk en misschien andere wielen enzo, maar eerst moet het geldboompje weer aangroeien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jV6fIREgtt4ujdmA6WPpaM2lA38=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/egyzNzMcXgJ9iWTUWjRtmpRl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nkxsLlAR3fhDXLY2esTiUys6btw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nd2cp9NixaykUBOmttgrEaph.jpg?f=fotoalbum_large

@LankHoar /@Chakotay @timmie271
Bij mijn naam mag de buell dus uit het lijstje en daarvoor is de fatboy in de plaats gekomen.
Ik zag ook dat de foto van de goldwing nog van de 1e 6 maanden dat ik hem had is, toen was die nog solo namelijk. Inmiddels past deze foto beter ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/skMAASvG3N7WD2iIRdFEWcBXAO0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f3KoJjbr9KeKyOB8V5N8boz1.jpg?f=fotoalbum_large

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kneusteun
Vroeger had ik serieus een poster van een HD fatboy op mijn kamer.
die dichte wielen vond ik altijd snoeihard!
En BIKERMICE FROM MARS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:42

botoo

💀 too old to die young

harley schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 21:23:
Heb natuuurlijk nog wel meer plannen zoals, ketting aangedreven nokkenassen,
Ketting is standaard toch? Wil je naar gear-drive soms? Gear is veel foutgevoeliger, je moet echt wel een hele strakke krukas hebben, en gear geeft meer mechanisch geluid.

Fraai exemplaar wat je hebt daar, veel plezier er mee :Y)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03:58
Ik heb op motor-forum.nl een verslag geplaatst van de trip naar zuidwest Engeland die ik vorige week heb gemaakt: https://www.motor-forum.n...lag.476769/#post-32156011

samenvatting? Het was een succes!
O ja, en heeft iemand nog een linker handschoen over? Die van mij ligt ergens daar langs de snelweg…

[ Voor 15% gewijzigd door Hkuit op 04-09-2024 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-06 15:58
Heeft iemand goede tips voor motoren rond de 4 a 5k? Heb tot nu toe veel bmw's gehad en nu een r1100s waar ik wel tevreden mee ben. De motor staat wel het hele jaar door buiten.. zijn er dan nog echt andere opties dan een kardan motorfiets? Is er eentje met ketting om problemen vragen?

Heeft een van jullie een omgebouwde k75 / 100/ 1100 cafe racer ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

Ik rij nu meer als 10 jaar en heb helaas geen overdekte plek voor mijn motor. Alleen in de winter ging de motor in de winterstalling. Ik heb nog nooit problemen gehad met de ketting. Zolang je maar regelmatig de ketting smeert. Het is zeker aan te raden om een afdekhoes te gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Beavbusi schreef op woensdag 4 september 2024 @ 16:23:
Heeft iemand goede tips voor motoren rond de 4 a 5k? Heb tot nu toe veel bmw's gehad en nu een r1100s waar ik wel tevreden mee ben. De motor staat wel het hele jaar door buiten.. zijn er dan nog echt andere opties dan een kardan motorfiets? Is er eentje met ketting om problemen vragen?

Ketting kan prima, wel blijven smeren.

Een goede hoes is wel aan te raden trouwens. Blootstellen aan de seizoenen versneld roest ed, een goede hoes vertraagd dat.

Wel is een gekuipte motor beter bestand tegen de elementen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 23:10

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@harley ik kan zo’n dikke Harley wel waarderen, mooi ding zeg _/-\o_

Veel plezier er mee gewenst d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

jeroenathome schreef op woensdag 4 september 2024 @ 16:56:
Ik rij nu meer als 10 jaar en heb helaas geen overdekte plek voor mijn motor. Alleen in de winter ging de motor in de winterstalling. Ik heb nog nooit problemen gehad met de ketting. Zolang je maar regelmatig de ketting smeert. Het is zeker aan te raden om een afdekhoes te gebruiken.
Bij cafe racers weet je nooit of het goed geknutseld is, of dat er een beun een kontje af heeft gezaagd.

En ik moet zeggen dat een nette naked K75 of K100 er nog altijd leuk uitziet. Vrij tijdloos design, goede lijnen, niks mis mee :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

R1200ST, zo lelijk dat hij goedkoop is :)

https://link.marktplaats.nl/m2147471496

Complete kofferset, 56.000km gelopen, druppellader erbij. Voor €4-5k!

https://www.motoroccasion...w-r-1200-st-m1523904.html

Complete kofferset, 65.000km gelopen (alhoewel ik die niet geloof gezien de staat van het motorblok). Voor €3.999!

[ Voor 22% gewijzigd door _eLMo_ op 04-09-2024 19:34 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-06 06:21
botoo schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 23:01:
[...]
Ketting is standaard toch? Wil je naar gear-drive soms? Gear is veel foutgevoeliger, je moet echt wel een hele strakke krukas hebben, en gear geeft meer mechanisch geluid.

Fraai exemplaar wat je hebt daar, veel plezier er mee :Y)
Was een typfoutje, ga inderdaad over naar tandwielaangedreven. Die spanners van de 1999 tot 2006 generatie zijk gewoon slecht. Vaak genoeg problemen daardoor gezien, kapotte oliepompen en zelfs als nevenschade gebroken drijfstang...
Tandwielaangedreven elimineert dit hele probleem, maar dat doe ik dan wel inclusief nieuwe oliepomp en drukplaat. (En de lagers natuurlijk)
Meer mechanisch geluid heb ik nog niet echt ervaren, maar het blijft een Harley dus geluid wordt meestal overstemd door de uitlaat. Sowieso maakt een TC88B blok al meer mechanisch geluid door de balansas.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes

Hayabusa, een rode :Y

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 19:07

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

kneusteun schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:50:
Niet om te ouwehoeren maar serieus een vraag.

Ik snap dat nooit helemaal (geen ervaring met kids)
Maar je doet je motor weg door gebrek aan tijd wat je inschat?
Of weet je zeker dat je geen tijd over hebt? motor pakken ipv auto af en toe onmogelijk?

Blijf mij altijd verbazen over het hele kind erin motor eruit effect.... kan mij niet voorstellen dat je een passie bij voorbaat al stopt omdat het mogelijk wat drukker gaat worden.
Zijn er mensen hier met kids die zeggen dat dat gewoon echt zo is en dat je inderdaad geen uur per week meer overhoudt? of zie ik iets over het hoofd?
Zodra 1 of 2 kids naar de opvang of school vervoerd moeten worden gaat de auto veel meer gebruikt worden. Er is ook dat emotionele argument over niet rijden omdat je (nu) kinderen hebt. Dat vond ik altijd dom omdat ik dacht dat iemand die 200kmu rijdt voordat de kids er waren dat ook wel kan zodra ze er zijn. Het is immers altijd even gevaarlijk. Maar toen zag ik een foto van een +/- 12jarig jongetje die van een marinier een gevouwen amerikaanse vlag kreeg. Ik vulde in dat dat jongetje ook dacht "en ik dan". Daardoor brak er wel iets want ik rij nu veeel conservatiever en nauwelijks nog 1 keer per week. Als je iemands vader wil zijn en die iemand ook groot moet worden dan kan je er niet , niet zijn.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 23:10

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

.
.
.
.

[clickbait] Tuareg 457?????? [/clickbait] :o
.
.
Afbeeldingslocatie: https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiqhbKcpLTZbz0mx1TMXQGt4dAw4-eUYe4rNDf-2KTmZU-sT55gVEmscUTWSQHkH8gEUPLsKj3QQ4ZSjFUe0vs9btjF55JcWxYZra6LDAWPNRES3QRtmHAz7s7ItON7BmHbQuYWCoLwIwtsQ_h2uH26f4qB7CuC6w0ETcmd3qW7u9IYGeFeT7LvABsQvNrD/w640-h408/457%20tuareg.jpg
.

Gisteravond een rondje Youtube......en dankzij het algoritme zitten daar ook ook soms wat clickbaiterige filmpjes tussen zoals over de onwaarschijnlijke BMW F500GS Twin met allerlei knip/plak- en photoshop-werk.

Ook Motobob is niet vies van het verspreiden van geruchten maar ik was toch eens benieuwd wat er over 2025 al bekend was.

De Aprilia RS457 was aan mijn aandacht ontsnapt....begrijpelijk want het is niet echt het segment waar ik naar kijk...met de nieuwe 457 parallelle twin.

Long story short.......de veronderstelling is dat er met dat blok ook een kleine Tuono kan gaan komen...en allicht.....drumroll......een Tuareg 457. :o

Het is het bekende recept zoals Aprilia gedaan heeft met het 660 blok, Yahama met hun CP2 in de MT en Tenere's en ook Honda met hun 500cc-tje...je kent de nomenclatuur wel...CB/CBx/CL..meerdere merken lepelen een beproefd blok in een sport, naked, tour en soms een allroad.

Een Tuareg 457 past hier mooi bij......nu bijv de nieuwe Himalayan een verkoopsucces blijft en CFMoto die 450MT in zijn line-up heeft.

Ik denk dat de Italianen ook wel een stukje van die pizza taart willen

Dat het blok breder ingezet gaat worden mag geen verrassing zijn. Zusterbedrijf MotoGuzzi is al gesnapt met het RSblok in een roadstar-achtig ding op spyshots.

Uit andere filmpjes heb ik begrepen dat het met emissie-eisen schijnbaar ook voor de eenpitters steeds lastiger wordt om die te halen. Een kleine Twin schijnt schoner te lopen......wat mij betreft een goede ontwikkeling want...no suprrise here i think.......ik ben niet zo gecharmeerd van thumpers :P
Een éénpitter hoort in het maisland of op de baan........dan maar wat inspiratielozer mijn pk's naar het achterwiel......maar wel comfortabel zonder trillingen ;)

Hier de MotoGuzzi met het RS-blokje:

Afbeeldingslocatie: https://www.cycleworld.com/resizer/vJdBncxjALIkcNpbHvQwiUMg6AQ=/1440x0/filters:focal(707x449:717x459)/cloudfront-us-east-1.images.arcpublishing.com/octane/DC4XZXK7JFFRNCPK3UGU6XQXKI.jpg

De bovenste foto komt van een of ander spaanstalig forum. Nu ben ik die taal niet machtig maar het lijkt een flinke aanname parade te zijn daar...met wat zelfs lijkt op een photo-shop met aprilia kuipwerk op een Honda NX500...niet om te faken..maar om te laten zien wat een Tuareg457 zou kunnen zijn :D

Afbeeldingslocatie: https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgZ2hyphenhyphen7nrKrfL3m2aqU4ZuqDdJNSYGfNH5OLSXaspoDngW66wpuQ_QfrCy1DAn8lmNhSbMmoONu-YWBnMXI9QpvGqtlyUmn1aYcDE1ucKHyiU-8GtTfKGof2D3Cfu7WG8v7Y5JYD1Ujdxjk7pqTbm3U7I-WA_08EeW9xYc2AZfK0xuUDkJQbWEt0PeG_4o1/w640-h368/NX457.jpg

Afbeeldingslocatie: https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiEQcreyWzoPNtdX7B39j0Lq5FkM0Kfl-tpkpPZBkIHewmGAh8Shrkozk72M98Y_wl4nDEEvETYVmBC1UmRsVuqWyA9e5VCCRwF_tyGVvZf15elsGYQo3wf8sePwxOv6u8lp5y_NbGBmscNwHIm0xe7BhyW0MIruVhQMtlh-vSPz5xB6AKfbafESS-gluzj/w640-h368/Nxtuareg.jpg

Stay tuned.......Like and subscribe for more and checkout my Patreon :+

[ Voor 22% gewijzigd door Fraggert op 05-09-2024 08:56 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-06 09:02
Wrap ziet er strak uit! Mijn Yamaha blauw vloekt een beetje bij mijn Kia EV6 Gravity blue ;) Nu nog een motortrailer en je kunt de Zero onderweg opladen met de V2L aansluiting van de Kia.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Pagina: 1 ... 73 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.