:strip_exif()/f/image/HCmQWR6LRoic6eWaAF1vBGTb.jpg?f=fotoalbum_large)
Weer een optie op de RT gebeund

(nee, de middenbok zat dr al op)
[ Voor 3% gewijzigd door 4x2 op 29-08-2024 12:06 ]
leeg
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 3% gewijzigd door 4x2 op 29-08-2024 12:06 ]
leeg
[ Voor 25% gewijzigd door cyntax op 29-08-2024 12:35 ]
Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.
Ja ik heb die luxe niet (omgeving Alkmaar) maar goed, kan altijd in een uur of 2 wat dijkjes pakken.Unknown Alien schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:06:
[...]
Hier ook vader van jonge kinderen nu 8 en 12, maar heb altijd de motor gehouden. De endorfine die vrij komt met motorrijden helpt mij enormheerlijk dat blije en vrije gevoel.
Een uurtje na het werk rijden was al voldoende. Nu wonen wij tegen de veluwe aan, dus dat is mooier rijden dan waar ik geboren en getogen ben...Amsterdam .
Circuit rijden kan ik helaas niet meer vanwege een ernstig ongeluk 5 jaar geledendankzij een ******** **** *** ** ****** ***** die 2 stoptekens negeerde.
Racecracks heeft niet mijn voorkeur, wij(maten en ik) vinden daar de instructeurs minder goed dan een andere, Terwijl mijn ex zwager ook instructeur is bij RC.
Qua motorrijden opzich, vind ik circuit rijden het mooiste.
Het rijden met mijn maten meerdere dagen in het buitenland. Mijn beste maten zijn ook mijn motormaten, dus dat is top.
K to the KillaZ
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Dit inderdaad, en denk er aan: functie boven vorm, motorrijden doe je met je verstandcyntax schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:32:
Dat moet alle scherpe objecten die gelanceerd worden door het voorwiel tegenhouden. Dit zit ook vaak op de politiemotoren en had mij hoogstwaarschijnlijk 3 lekke achterbanden gescheeld in het verleden als ik het niet ongelofelijk lelijk had gevonden.
[Afbeelding]
leeg
Of je blijft thuis ...kneusteun schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 14:01:
nouja, ik denk iets meer emotie dan verstand, als je echt verstandig was neem je geen risico en stap je in blik
Ik ga maandag ook naar Assen toe als het weer een beetje mee zit. Voorspellingen zijn helaas niet al te positief.KillaZ schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 08:12:
[...]
Een heel dagje is misschien wat lastig, maar als de kleine man sliep had ik een uur of 2 om even een rondje te doen of iets anders voor mijzelf.
Het is een geval van heel veel meer plannen en accepteren dat het spontane niet meer kan.
Nu zijn ze iets ouder (3 en 6) en ga ik in het voorjaar voor het eerst een week weg met de motor. Gevalletje omkopen ("dan ga jij toch naar xxx met yyy?") maar het is best lastig alleen met 2 draken
Alles onder de 3 nachten is geen probleem trouwens. Zondag a.s. bijvoorbeeld, dan ga ik naar Assen zodat ik maandag fris en fruitig bij Racecracks een trackday kan doen. (Ben jij er als instructeur @Tylen ?)
Ergens wel spannend, eerste keer met de CBR en dus eerste keer met een Supersport. Als hij maar heel blijft, dan komt de fun er vanzelf in.
Is niet te vergelijken, 2 totaal verschillende apparaten. die 1000 RR kan zo knetter hard dat je er bang van wordtKillaZ schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:54:
[...]
Ja ik heb die luxe niet (omgeving Alkmaar) maar goed, kan altijd in een uur of 2 wat dijkjes pakken.
Mbt circuit, mijn eerste dag was dit jaar op CRT, waar ik dan weer een mindere ervaring mee had. We gaan het zien, wordt voor mij toch helemaal nieuw (Duke 790 VS CBR1000 rr nu) dus ik ga er gewoon groen in.
@Tylen zonde! Ben je wel nog als tweaker instructeur te boeken?
Jolke schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:28:
Euhm... wat is dat? Het doet me denken aan die rubbers die achter een auto hangen, om de bliksem af te leiden.
Tot 1500 geen regen!xos schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 14:18:
[...]
Ik ga maandag ook naar Assen toe als het weer een beetje mee zit. Voorspellingen zijn helaas niet al te positief.
Daarom! Komt wel goed. De groep waar ik mee ga nemen altijd een pitbox, scheelde inderdaad veel. Ik kan helaas niet voor 2100 in Assen zijn, dus die keuring wordt Maandag vroegUnknown Alien schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 14:34:
[...]
Is niet te vergelijken, 2 totaal verschillende apparaten. die 1000 RR kan zo knetter hard dat je er bang van wordtelke 1000 SS
Bij
Huur je ook een paddock, zodat je er de avond ervoor al kan zijn en daar blijft slapen? Bij Assen koste dat geloof ik €120. Super relax. Avond ervoor de brommert laten keuren. En in de ochtend relax douchen en klaar maken.![]()
Anywayz, have fun
[ Voor 57% gewijzigd door KillaZ op 29-08-2024 17:27 ]
K to the KillaZ
Als 4jarige kleuter noemde ik die vroegah een blijfje.ozzynator schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 14:42:
[...]
haha, ik moest even glimlachen om de bliksemafleider. Je ziet die dingen overigens nooit meer.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Bommes schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 18:58:
[...]
Als 4jarige kleuter noemde ik die vroegah een blijfje.
Dingen bleven altijd heel even met de grond in contact bij wegrijden, bleven een soort van liggen zeg maar.
Mijn moeder herinnerd mij daar nu, 44 jaar later nog aan
Die midlife crisis vind ik maar een ingewikkeld iets. Wat nu als je al jaren motor rijdt en al jaren op de mountainbike zit? Wat dan?HTT-Thalan schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 19:12:
[...]
ben jij al achtenveertig?
https://motoshare.eu/nl-n...s-deze-motor-past-bij-jou
Porsche.Joris748 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 20:03:
[...]
Die midlife crisis vind ik maar een ingewikkeld iets. Wat nu als je al jaren motor rijdt en al jaren op de mountainbike zit? Wat dan?
Maitresse ?Joris748 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 20:03:
[...]
Die midlife crisis vind ik maar een ingewikkeld iets. Wat nu als je al jaren motor rijdt en al jaren op de mountainbike zit? Wat dan?
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Als 'ie geen bruine trekt geef je niet genoeg gas.
Nu is het natuurlijk grotendeels afhankelijk van de kunsten van de berijder en uiteraard ook banden, maar dit lijkt me met een T7 (extreme) ook wel te doen? Zie in de aftermovie van bijvoorbeeld Veghel weinig tot geen adventure fietsen, alleen maar enduro's.kneusteun schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:55:
[Afbeelding]
Voor de mensen die dat leuk vinden, kijken of meerijden
Morgen eens overleggen hier, niet zo'n grote fan van zulke ritten maar aangezien ik er nog geen 5min vandaan woon ben ik in dat geval ook zo weer thuis.Thedr schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 22:46:
[...]
Nu is het natuurlijk grotendeels afhankelijk van de kunsten van de berijder en uiteraard ook banden, maar dit lijkt me met een T7 (extreme) ook wel te doen? Zie in de aftermovie van bijvoorbeeld Veghel weinig tot geen adventure fietsen, alleen maar enduro's.
Veghel en/of Handel zijn hier dichtbij![]()
Ik heb me voor voor 6 september trouwens ingeschreven voor de Bikers Friday in Veghel. Zijn er al meer van hier die meerijden?
Awesome
4x2 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:06:
[Afbeelding]
Weer een optie op de RT gebeund
(nee, de middenbok zat dr al op)
Voor mij is het ook onbekend verder, het is in de buurt dus ik ga gewoon eens kijken. Gratis pizza en een eindje rijden; kan nooit heel verkeerd zijn lijkt me.A13X schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 23:08:
[...]
Morgen eens overleggen hier, niet zo'n grote fan van zulke ritten maar aangezien ik er nog geen 5min vandaan woon ben ik in dat geval ook zo weer thuis.
Niet alle evenementen laten adv’’s toe, en je wil echt wel skills hebben, niet alleen om door de route te komen maar ook omdat de enduro’s je anders om de oren vliegen. Totale chaos 😂 dus niet ontspannen een rondje tokkelen 😉Thedr schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 22:46:
[...]
Nu is het natuurlijk grotendeels afhankelijk van de kunsten van de berijder en uiteraard ook banden, maar dit lijkt me met een T7 (extreme) ook wel te doen? Zie in de aftermovie van bijvoorbeeld Veghel weinig tot geen adventure fietsen, alleen maar enduro's.
Ik heb me voor voor 6 september trouwens ingeschreven voor de Bikers Friday in Veghel. Zijn er al meer van hier die meerijden?
Inderdaad dit zijn geen voeten aan de grond, team stationair events.kneusteun schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 07:03:
[...]
Niet alle evenementen laten adv’’s toe, en je wil echt wel skills hebben, niet alleen om door de route te komen maar ook omdat de enduro’s je anders om de oren vliegen. Totale chaos 😂 dus niet ontspannen een rondje tokkelen 😉
Dat terrein ziet er wel serieus vet uit. En die paar stukjes waar ik doorheen skipte in die video zijn voor een getrainde adventure rijder echt wel te doen.Bommes schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 07:27:
[...]
Inderdaad dit zijn geen voeten aan de grond, team stationair events.
Er wordt wel echt serieus door gereden, de aanwezige adv motoren zijn vaak op 1 hand te tellen. Meer daarop meestal rijders die flink skills hebben.
Ik kan me best goed redden op mijn Tuareg maar aan zo een OTR begin ik niet.
[YouTube: OTR Eindhoven 17-12-2023 (offroad)]
Neejoh,... auto's hebben zo'n strip tegen wagenziekte, motoren hebben zo'n flap tegen motorziektecyntax schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:32:
Dat moet alle scherpe objecten die gelanceerd worden door het voorwiel tegenhouden. Dit zit ook vaak op de politiemotoren en had mij hoogstwaarschijnlijk 3 lekke achterbanden gescheeld in het verleden als ik het niet ongelofelijk lelijk had gevonden.
[Afbeelding]
Ik heb meerdere keren les gehad van instructeurs die ofwel bij de politie, of voor de politie motortraining gaven. En die hebben me dit ook allemaal genoemd idd, voorkomt een deel van de lekke banden.iMars schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:13:
[...]
Neejoh,... auto's hebben zo'n strip tegen wagenziekte, motoren hebben zo'n flap tegen motorziekte![]()
Ik dacht tegen statische ladingen... dat als je bij de pomp de nozzle tegen je chassis tikt dat het niet kan vonken.iMars schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:13:
[...]
Neejoh,... auto's hebben zo'n strip tegen wagenziekte, motoren hebben zo'n flap tegen motorziekte![]()
Thanks, misschien eerst m'n skills nog wat bijschaven en wat wennen aan mijn motor, wellicht iets voor volgend jaar dankneusteun schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 07:03:
[...]
Niet alle evenementen laten adv’’s toe, en je wil echt wel skills hebben, niet alleen om door de route te komen maar ook omdat de enduro’s je anders om de oren vliegen. Totale chaos 😂 dus niet ontspannen een rondje tokkelen 😉
Sterkte, dit soort dingen kunnen best hard aankomen. Hopelijk pakt de (gedwongen) keuze goed uit voor je!HTT-Thalan schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:34:
[...]
Ik heb meerdere keren les gehad van instructeurs die ofwel bij de politie, of voor de politie motortraining gaven. En die hebben me dit ook allemaal genoemd idd, voorkomt een deel van de lekke banden.
Goed... gisteren dacht ik een mooie rit te maken naar kantoor (Amsterdam). Helaas draaide een routine meeting uit op heel wat anders dan ik had gedacht. Lang verhaal kort, ik heb 3 jaar lang een opstartend product voor ze beheerd... uitgebouwd, succesvol gemaakt... en nu hebben ze me niet meer nodig. Bedankt en doei. De rit naar huis was dus heel anders dan de rit heen. Door onoplettendheid ook nog verkeerde snelweg genomen... flink omgereden. Wel water gezien, over schokland gereden. Was een stuk koeler dan de A1.
Ik heb besloten dat ik uit het corporate wereldje wil. Ik ben de leugens en politiek zat. Ik wil écht werk doen, eerlijk werk. Ik ga dus volgende week maar op bezoek bij die school om te kijken of ik me ga inschrijven voor de instructeursopleiding. Van dat loon bij een rijschool kan ik niet rondkomen, maar als ik voor mezelf begin misschien wel.
Vanmorgen stapte ik op mijn zwarte CB'tje om die weg te brengen naar de garage voor nieuwe banden. En dat ding zette gelukkig gelijk een glimlach op mijn gezicht. En ik kwam blij aan bij de garage. Opgelucht. Blijkbaar zat ik er langer niet op mijn plek en ik ben ergens blij dat ik nu, al is het gedwongen, bij ze wegga. Voel weer wat vrijheid...
Momenteel heb ik nog 4 maanden contract te gaan en nog een hoop geld van ze tegoed (commissie, vakantiegeld, vakantiedagen) en ik heb een spaarpotje, maar daar hoop ik niet aan te hoeven komen. WW is helaas maar een fractie van wat ik verdiende, dus het gaat wel een zwaar jaartje worden.
[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 30-08-2024 10:03 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Ik weet niet hoe je skills zijn, maar als je dit ziet en denkt dat komt wel goed zal het wel los lopen.Thedr schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:55:
[...]
Thanks, misschien eerst m'n skills nog wat bijschaven en wat wennen aan mijn motor, wellicht iets voor volgend jaar dan![]()
[...]
Sterkte, dit soort dingen kunnen best hard aankomen. Hopelijk pakt de (gedwongen) keuze goed uit voor je!
Balen man. De zakenwereld is bikkelhard en uiteindelijk ben je gewoon een Human Resource. Loyaliteit bestaat allang niet meer; als ze je oma in de fik moeten zetten voor een kwart punt op de AEX denken ze geen 2 keer na.
Is het ook, maar is achterhaald dus zie je ze niet meer. Je auto is niet statisch geladen, maar dat ben je zelf.kneusteun schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:47:
[...]
Ik dacht tegen statische ladingen... dat als je bij de pomp de nozzle tegen je chassis tikt dat het niet kan vonken.
Succes, soms is heel iets anders gaan doen een zegen, hoe kut het nu ook even is. Of al was.
[ Voor 31% gewijzigd door HTT-Thalan op 30-08-2024 19:47 ]
Ik heb dat ook een keer gehad. Je flink ingezet voor het bedrijf en dan krijg je te horen dat je kun vertrekken. Dat soort werkgevers kunnen van mij de eeuwige jeuk op een onbereikbare plaats krijgen. De werkdag eindigt om 17:00 en ik was als één van de weinigen ook daadwerkelijk tot 17:00 aan het werk. Tot de mededeling dat ik kon vertrekken, toen eindigde mijn werkdag ook ineens om 16:30 omdat ik net als de meesten van mijn collega's ook om stipt 17:00 het pand verlaten wilde hebben. * Destruction weigert om voor dat soort mensen ooit nog harder te lopen dan strict noodzakelijk. Ik houd niet van die mentaliteit maar als een werkgever zich niet fatsoenlijker wenst op te stellen is het snel klaar hoor...HTT-Thalan schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:34:
[...]
Goed... gisteren dacht ik een mooie rit te maken naar kantoor (Amsterdam). Helaas draaide een routine meeting uit op heel wat anders dan ik had gedacht. Lang verhaal kort, ik heb 3 jaar lang een opstartend product voor ze beheerd... uitgebouwd, succesvol gemaakt... en nu hebben ze me niet meer nodig. Bedankt en doei. De rit naar huis was dus heel anders dan de rit heen. Door onoplettendheid ook nog verkeerde snelweg genomen... flink omgereden. Wel water gezien, over schokland gereden. Was een stuk koeler dan de A1.
Ik zou in die 4 maand ook geen procentje meer werk verzetten dan je volgens dat contract verplicht bent. Ze kunnen toch zonder je, denken ze? Laat ze er vast een voorproefje van krijgen....Momenteel heb ik nog 4 maanden contract te gaan en nog een hoop geld van ze tegoed (commissie, vakantiegeld, vakantiedagen) en ik heb een spaarpotje, maar daar hoop ik niet aan te hoeven komen. WW is helaas maar een fractie van wat ik verdiende, dus het gaat wel een zwaar jaartje worden.
"Mooi" is dat toch... Personeel slecht behandelen tot ze murw geslagen zijn en geen fucks meer geven. En dan klagen over het arbeidsethosnehal3m schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:39:
[...]
Zelf maak ik me ook geen illusies; vandaan kon zomaar m'n laatste dag zijn bij m'n werkgever. Geen idee. Daarom geef ik ook weinig fucks meer en eigenlijk wil ik er ook uit.
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Dit.ozzynator schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:47:
Die feedback die ze van jou niet willen horen, dat is over 3 weken ineens hun eigen idee.
Awesome
Door dit filmpje heb ik vannacht gedroomd dat ik m’n motor mee had op wintersport en over de besneeuwde pistes croste. Leuk om zo wakker te worden 😬Bommes schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 07:27:
[...]
Inderdaad dit zijn geen voeten aan de grond, team stationair events.
Er wordt wel echt serieus door gereden, de aanwezige adv motoren zijn vaak op 1 hand te tellen. Meer daarop meestal rijders die flink skills hebben.
Ik kan me best goed redden op mijn Tuareg maar aan zo een OTR begin ik niet.
[YouTube: OTR Eindhoven 17-12-2023 (offroad)]
Corporate Nederland is echt een gezwel van de samenleving. Ik zit er ook in en elk jaar tijdens de vakantie zeg ik tegen mezelf, blegh ik walg hiervan ik moet weg. Maar toch, door gebrek aan ideeën blijf ik weer plakken. Denk dat ik dit jaar toch echt de knoop door hak. Succes met het vinden van een nieuwe baan! Lijkt nu miss lastig, maar slechter kan het uiteindelijk niet worden.HTT-Thalan schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:34:
[...]
Ik heb meerdere keren les gehad van instructeurs die ofwel bij de politie, of voor de politie motortraining gaven. En die hebben me dit ook allemaal genoemd idd, voorkomt een deel van de lekke banden.
Ik heb besloten dat ik uit het corporate wereldje wil. Ik ben de leugens en politiek zat. Ik wil écht werk doen, eerlijk werk. Ik ga dus volgende week maar op bezoek bij die school om te kijken of ik me ga inschrijven voor de instructeursopleiding. Van dat loon bij een rijschool kan ik niet rondkomen, maar als ik voor mezelf begin misschien wel.
Vanmorgen stapte ik op mijn zwarte CB'tje om die weg te brengen naar de garage voor nieuwe banden. En dat ding zette gelukkig gelijk een glimlach op mijn gezicht. En ik kwam blij aan bij de garage. Opgelucht. Blijkbaar zat ik er langer niet op mijn plek en ik ben ergens blij dat ik nu, al is het gedwongen, bij ze wegga. Voel weer wat vrijheid...
Momenteel heb ik nog 4 maanden contract te gaan en nog een hoop geld van ze tegoed (commissie, vakantiegeld, vakantiedagen) en ik heb een spaarpotje, maar daar hoop ik niet aan te hoeven komen. WW is helaas maar een fractie van wat ik verdiende, dus het gaat wel een zwaar jaartje worden.
Hier maak je wel een fout in mijn ogen.A13X schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:18:
@kneusteun uitgebreide test, maar to the point.
[YouTube: CFMoto 450MT damage report after 10000 km of torture (IBEX 450)]
Conclusie voor het geld een goede motor.
Je moet alleen niet denken dat hij licht is omdat het maar een 450cc is. Blijkbaar is het nat gewicht 195kg en droog 175kg. Dat maakt hem niet veel lichter dan een T7, 890 of 901. Alleen nog wel veel goedkoper.
Voor het geld zeker een interessante optie.
[ Voor 12% gewijzigd door kneusteun op 31-08-2024 10:04 ]
Ik rij een Norden, 208kg, maar lage tank dus zo voelt hij niet. De CF heeft de tank nog steeds hoog zitten. T7 extreme heb ik ook gereden en die voelde voor mij bv niet lichter aan dan de Norden.kneusteun schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 10:01:
[...]
Hier maak je wel een fout in mijn ogen.
Gewicht op papier is wat anders dan wat je voelt.
De plaatsing is erg goed en hij voelt zoals ik zei lichter aan dan de cijfers doen lijken. Ik zou zeker even aanraden er een keer op te gaan zitten.
Edit: ik heb trouwens niks te maken met cf moto, zal er geen kopen en zal any day of the week nog steeds de T7 verkiezen.
Maar was gewoon erg positief verrast omdat ik dus ook een beetje een vooroordeel had over “China bikes” blijkbaar
Awesome
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik snap sowieso niet zo goed die hype van lichter.A13X schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 10:30:
[...]
Ik rij een Norden, 208kg, maar lage tank dus zo voelt hij niet. De CF heeft de tank nog steeds hoog zitten. T7 extreme heb ik ook gereden en die voelde voor mij bv niet lichter aan dan de Norden.
Zal hem zeker proefrijden als ik de kans krijg, gewicht was meer dat het dus fout gecommuniceerd word. Je moet niet denken dat je met een 450 voor gewichtsbesparing kiest.
Te laat, dacht er net weer aan. Maar hij zit al vol, dus ik ben er niet bij. Kan misschien wel voor de rit aansluiten.Thedr schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 22:46:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door A13X op 31-08-2024 18:18 ]
Awesome
@LankHoar @Chakotay zouden jullie de foto van mijn brommert in de topicstart nog willen vervangen voor deze? Alvast bedankt!badkuip schreef op zondag 23 juni 2024 @ 21:22:
Vandaag een mooi rondje gedaan samen met @TriPSs . Eerst over de Veluwe bovenlangs Apeldoorn, dan een stuk naar Deventer en dan onderlangs Apeldoorn weer terug.
Ook even een nieuwe foto van de Kawa gemaakt.
[Afbeelding]
@LankHoar @Chakotay Mag deze in de startpost ter vervanging van de foto die er nu staat?
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
... not as I do.
Ik heb een flinke tank tas, en daar past mijn koeltas (vergelijkbaar klik) met een diepvries element en een drinkfles (klik) in. En dan heb ik nog ruimte voor wat random zooi. In de fles zonder uitzondering water dat ik meestal dag van te voren al in de koelkast koud zet. Qua eten meestal flink wat fruit (wat ik toch al in huis heb), wat los beleg (vlees) en wat crackers apart. Soms haal ik me onderweg een of twee broodjes bij een supermarkt ofzo en doe ik daar het beleg op. Zoetigheid vermijd ik zoveel mogelijk, maar een choco bar (of boterhammen) houd zich prima als je het maar koel houd. Maar dat neem ik dus expres niet mee, ben onderweg al vaak zat zwak genoeg om toch iets te kopen (choco croissant..._Apache_ schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 18:17:
Als jullie een lange rit gaan maken, wat nemen jullie dan mee als drinken / eten?
Chocolade kan ik wel waarderen, maar word warm/slap door warmte in de topkoffer.
Bammetje doen het ook niet lekker qua warmte.
Zoetigheid als drop geeft me een sugarcrash tijdens het rijden.
Drinken doe ik vaak een 1,5L fles met limonade, dat gaat er altijd wel in.
[ Voor 9% gewijzigd door Pyr0_ op 31-08-2024 18:50 ]
Ja, dat is ook helemaal prima natuurlijk! Ik rijd ook meestal solo, maar vind het juist leuk om dan bijvoorbeeld rond lunchtijd wel weer even onder de mensen te zijn. En vaak is de motor zelf aanleiding genoeg voor mensen om even een praatje te maken.Pyr0_ schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 18:41:
[...]
Edit: als toevoeging/reactie op hierboven. Ik ben lichtelijk mensenschuw (en meestal solo) dus ik vermijd terrassen en dergelijke liever. Plus dat het altijd toch een flink stuk duurder is om zulke dingen op een terras / tankstation steeds te kopen. Zoek me het liefste een rustig plekje in de natuur om te lunchen.
... not as I do.
Suikervrij / arme limonade. Meestal in een fles met wat grotere mond, zodat ik er nog wta ijsblokjes bij kan mikken._eLMo_ schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 18:19:
Van die limonade dan geen sugar crash? ;P
Bij toerrit neem ik meestal drop en gedroogde worstjes mee in de topkoffer. Drinken gewoon water.
Bij offroad rijden Aquarius / iets met zouten en muesli repen.
Ga je dan voor het rijden of het eten?jeroenathome schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 20:59:
"om de 70 tot 100 km een stop"
[ Voor 11% gewijzigd door Pyr0_ op 31-08-2024 22:23 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Gisteren hadden we er eentje bij die bij iedere stop een sigaret opstak. Zelfs als we even moesten overleggen over hoe verder te rijden. Bah, wat irritant. Wij zijn gewend om om de 1.5 tot 2 uur te stoppen.jeroenathome schreef op zondag 1 september 2024 @ 07:29:
@Pyr0_ Een van de personen die vaak mee rijdt is een echte koffieleut. Als je hem een plezier doet dan stop je nog vaker. Die persoon begint al na 30 km te zeuren om de koffie.
De tochten met de club zijn tussen de 100 en 200 km. Het valt wel mee hoe vaak wij stoppen.
Ziet er zo op de foto erg gaaf uit. Dat blauw is een mooie tint ookCard Nox schreef op maandag 2 september 2024 @ 22:52:
Ik heb vorige week mijn Zero FXE gewrapped in 3M 2080 G378 Gloss Blue Raspberry, doel was het enigzins te laten lijken op mijn KIA EV6 Yacht Blue. Nu het geheel bekijkend, wellicht moet ik die batterij cover ook nog wrappen, wat denken jullie??
Indien gewenst mag iemand me in de TS opnemen, bouwjaar 2023 (I Guess).
[Afbeelding]
Het was een leerzaam klusje om te doen, ben niet over alles even tevreden (ben wel pietje precies) maar van een afstandje ziet het er strak uit.
[..]
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Dat zou ook mijn idee, dat stukje motor cover ook in blauw doen.botoo schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 00:02:
Zo op de foto gezien netjes gedaan![]()
* botoo zou de accu ook zwart laten, hooguit dat kleine stukje voor-onder de accu ook blauw maken.
[Afbeelding]
Wow nice! Waar heb je dit laten doen? En nog een vraagje, heb je nog een cat of is deze verwijderd?Uberdude schreef op maandag 2 september 2024 @ 21:52:
Toch wel ff nagels bijten als hij helemaal uitgeknepen word op de testbank. Eindstand is 112 pk op het achterwiel en 88nm koppel. Verder zit er nu een sensor op dat die automatisch gas geeft met terug schakelen en als bijkomstigheid ook launch control.
[Afbeelding]
PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond
zelf gedaan?Card Nox schreef op maandag 2 september 2024 @ 22:52:
Ik heb vorige week mijn Zero FXE gewrapped in 3M 2080 G378 Gloss Blue Raspberry, doel was het enigzins te laten lijken op mijn KIA EV6 Yacht Blue. Nu het geheel bekijkend, wellicht moet ik die batterij cover ook nog wrappen, wat denken jullie??
[Afbeelding]
Het was een leerzaam klusje om te doen, ben niet over alles even tevreden (ben wel pietje precies) maar van een afstandje ziet het er strak uit.
[Afbeelding]
Zal binnenkort beide eens wassen en een goede foto maken van mijn EVs. Had hieronder even snel een fototje.
[Afbeelding]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Op een foto ziet het er al snel goed uitbotoo schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 00:02:
Zo op de foto gezien netjes gedaan![]()
* botoo zou de accu ook zwart laten, hooguit dat kleine stukje voor-onder de accu ook blauw maken.
[Afbeelding]
Yes, 12V werkt. Dashcam VIOFI MT1 werkt naar behoren. Op de weg erheen wel 12 zekeringen geknapt maar nu werkt het. Heb geen idee waarom het zo moeizaam ging, heb nu niets anders dan de eerste keer aansluiten in mijn optiek. Complimenten aan VIOFI CS trouwens, kon het terugsturen, ze hebben alles nagemeten (maar vonden geen defecten) en stuurde het weer terug binnen een paar dagen._Apache_ schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 08:52:
Ik zelf twijfel nog een beetje, als je de cover wel blauw maakt,lijkt het meer een geheel imho, ipv een voor en achterkant.
Maar ziet er verder er goed uit!
Al wat wijzer geworden met je 12V aansluiting?
Yes, aan de andere kant heb ik die wel al gewrapped (lastig te zien, maar is bij de voetsteun).charrel schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 09:18:
[...]
Dat zou ook mijn idee, dat stukje motor cover ook in blauw doen.
Yes, had 3M 2080 een heatgun en wat basic tooltjes. Ik heb nog vrij ronde vormen, maar een motor is lastig wrappen met zoveel hoekjes etc.ToolkiT schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 10:16:
[...]
zelf gedaan?
Ik heb het ook geprobeerd, maar met de vormen van de Guzzi was dat niet te doen.. maar misschien had ik niet de goede wrap..
[ Voor 76% gewijzigd door Card Nox op 03-09-2024 12:23 ]
Cool dat het werkt,Card Nox schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 11:00:
[...]
Yes, 12V werkt. Dashcam VIOFI MT1 werkt naar behoren. Op de weg erheen wel 12 zekeringen geknapt maar nu werkt het. Heb geen idee waarom het zo moeizaam ging, heb nu niets anders dan de eerste keer aansluiten in mijn optiek. Complimenten aan VIOFI CS trouwens, kon het terugsturen, ze hebben alles nagemeten (maar vonden geen defecten) en stuurde het weer terug binnen een paar dagen.
Als je wilt kan ik wel wat filmpjes van de camera halen en uploaden._Apache_ schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 13:03:
[...]
Cool dat het werkt,
Ben wel benieuwd naar de beelden, nog veel last van windruis / contacttrillingen?
Ziet er goed uitGSX-MAN schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 13:45:
Tweede kapstok bij Louis besteld, nu hang alles netjes:
[Afbeelding]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ja, die. Normaal €50, maar regelmatig in de aanbieding voor €30. Vervolgens bij https://www.dekledinghangergigant.nl/en/ hangers besteld, en klaar.BM schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 13:55:
[...]
Ziet er goed uit
Ik denk dat het deze is? https://www.louis.nl/nl/b...r_article_number=10015988
Misschien voor hier ook wel een mooie oplossing, mijn kleding hangt wel (enigszins geimproviseerd) in de garage, maar motorpak van vriendin zwerft maar beetje door huis heen
Slecht idee... Hoe laat?
Waar heb je dit gedaan? En wat is precies het nut van "automatisch gas geeft met terug schakelen"?Uberdude schreef op maandag 2 september 2024 @ 21:52:
Toch wel ff nagels bijten als hij helemaal uitgeknepen word op de testbank. Eindstand is 112 pk op het achterwiel en 88nm koppel. Verder zit er nu een sensor op dat die automatisch gas geeft met terug schakelen en als bijkomstigheid ook launch control.
[Afbeelding]
een blipper noemen ze dat ook wel eens.. zorgt dat je eerder je toeren kan matchen tussen motor en wielen..TriPSs schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 14:35:
[...]
Waar heb je dit gedaan? En wat is precies het nut van "automatisch gas geeft met terug schakelen"?
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Dan kun je zonder gebruik van koppeling terugschakelen.TriPSs schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 14:35:
[...]
Waar heb je dit gedaan? En wat is precies het nut van "automatisch gas geeft met terug schakelen"?
Cat zit er nog onder, is afgesteld zonder killers(scheelde 8pk). Was op de bank wel te zien dat de uitlaat wel enige restrictie veroorzaakte, mogelijk door de cat. Ben bij Druijff racing in lunteren geweest.HhK1907 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 10:02:
[...]
Wow nice! Waar heb je dit laten doen? En nog een vraagje, heb je nog een cat of is deze verwijderd?
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Ketting is standaard toch? Wil je naar gear-drive soms? Gear is veel foutgevoeliger, je moet echt wel een hele strakke krukas hebben, en gear geeft meer mechanisch geluid.harley schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 21:23:
Heb natuuurlijk nog wel meer plannen zoals, ketting aangedreven nokkenassen,
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
[ Voor 15% gewijzigd door Hkuit op 04-09-2024 00:16 ]
Ketting kan prima, wel blijven smeren.Beavbusi schreef op woensdag 4 september 2024 @ 16:23:
Heeft iemand goede tips voor motoren rond de 4 a 5k? Heb tot nu toe veel bmw's gehad en nu een r1100s waar ik wel tevreden mee ben. De motor staat wel het hele jaar door buiten.. zijn er dan nog echt andere opties dan een kardan motorfiets? Is er eentje met ketting om problemen vragen?
Heeft een van jullie een omgebouwde k75 / 100/ 1100 cafe racer ?
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Bij cafe racers weet je nooit of het goed geknutseld is, of dat er een beun een kontje af heeft gezaagd.jeroenathome schreef op woensdag 4 september 2024 @ 16:56:
Ik rij nu meer als 10 jaar en heb helaas geen overdekte plek voor mijn motor. Alleen in de winter ging de motor in de winterstalling. Ik heb nog nooit problemen gehad met de ketting. Zolang je maar regelmatig de ketting smeert. Het is zeker aan te raden om een afdekhoes te gebruiken.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
R1200ST, zo lelijk dat hij goedkoop isBeavbusi schreef op woensdag 4 september 2024 @ 16:23:
Heeft iemand goede tips voor motoren rond de 4 a 5k? Heb tot nu toe veel bmw's gehad en nu een r1100s waar ik wel tevreden mee ben. De motor staat wel het hele jaar door buiten.. zijn er dan nog echt andere opties dan een kardan motorfiets? Is er eentje met ketting om problemen vragen?
[ Voor 22% gewijzigd door _eLMo_ op 04-09-2024 19:34 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Was een typfoutje, ga inderdaad over naar tandwielaangedreven. Die spanners van de 1999 tot 2006 generatie zijk gewoon slecht. Vaak genoeg problemen daardoor gezien, kapotte oliepompen en zelfs als nevenschade gebroken drijfstang...botoo schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 23:01:
[...]
Ketting is standaard toch? Wil je naar gear-drive soms? Gear is veel foutgevoeliger, je moet echt wel een hele strakke krukas hebben, en gear geeft meer mechanisch geluid.
Fraai exemplaar wat je hebt daar, veel plezier er mee
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Hayabusa, een rodeBeavbusi schreef op woensdag 4 september 2024 @ 16:23:
Zodra 1 of 2 kids naar de opvang of school vervoerd moeten worden gaat de auto veel meer gebruikt worden. Er is ook dat emotionele argument over niet rijden omdat je (nu) kinderen hebt. Dat vond ik altijd dom omdat ik dacht dat iemand die 200kmu rijdt voordat de kids er waren dat ook wel kan zodra ze er zijn. Het is immers altijd even gevaarlijk. Maar toen zag ik een foto van een +/- 12jarig jongetje die van een marinier een gevouwen amerikaanse vlag kreeg. Ik vulde in dat dat jongetje ook dacht "en ik dan". Daardoor brak er wel iets want ik rij nu veeel conservatiever en nauwelijks nog 1 keer per week. Als je iemands vader wil zijn en die iemand ook groot moet worden dan kan je er niet , niet zijn.kneusteun schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:50:
Niet om te ouwehoeren maar serieus een vraag.
Ik snap dat nooit helemaal (geen ervaring met kids)
Maar je doet je motor weg door gebrek aan tijd wat je inschat?
Of weet je zeker dat je geen tijd over hebt? motor pakken ipv auto af en toe onmogelijk?
Blijf mij altijd verbazen over het hele kind erin motor eruit effect.... kan mij niet voorstellen dat je een passie bij voorbaat al stopt omdat het mogelijk wat drukker gaat worden.
Zijn er mensen hier met kids die zeggen dat dat gewoon echt zo is en dat je inderdaad geen uur per week meer overhoudt? of zie ik iets over het hoofd?
And it goes BRAAAAAPP!
[ Voor 22% gewijzigd door Fraggert op 05-09-2024 08:56 ]
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Card Nox schreef op maandag 2 september 2024 @ 22:52:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zal binnenkort beide eens wassen en een goede foto maken van mijn EVs. Had hieronder even snel een fototje.
[Afbeelding]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq