Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 101 Laatste
Acties:
  • 471.145 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:07

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Beavbusi schreef op woensdag 4 september 2024 @ 16:23:
Heeft iemand goede tips voor motoren rond de 4 a 5k? Heb tot nu toe veel bmw's gehad en nu een r1100s waar ik wel tevreden mee ben. De motor staat wel het hele jaar door buiten.. zijn er dan nog echt andere opties dan een kardan motorfiets? Is er eentje met ketting om problemen vragen?

Heeft een van jullie een omgebouwde k75 / 100/ 1100 cafe racer ?
Honda VFR1200F d:)b

*cardan
*V4
*kilometervreter

Afbeeldingslocatie: https://mcn-images.bauersecure.com/wp-images/4110/615x405/honda-vfr1200-3.jpg

Moet je wel een béétje zoeken want Honda-kwaliteit dus Honda-prijzen :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:59
Fazer013 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:03:
Wrap ziet er strak uit! Mijn Yamaha blauw vloekt een beetje bij mijn Kia EV6 Gravity blue ;) Nu nog een motortrailer en je kunt de Zero onderweg opladen met de V2L aansluiting van de Kia.

[...]
Haha, dat zou wel een sjieke combi zijn ja 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 12:07

GSX-MAN

de/het/een

Fraggert schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:09:
[...]

*cardan
*V4
*kilometervreter

[Afbeelding]

Qua kilometerstand deze:

https://divmo.nl/motoren/...758/honda-vfr-1200-f-abs/

Afbeeldingslocatie: https://www.voorraadmodule.nl/i/TMggcjQ2rMezZUta1vLo_dijFlq3iD_gkww5K9IKId0Fxg==/HONDA-VFR-1200-F-ABS-14.webp

Topkoffer, luxe zadel, wel een herriepijp.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:44
De toegevoegde waarde is discutabel.
Ik zie alleen een gewicht voordeel voor de nieuwe 457 ten opzichte van de 660, wat volgens mij ook nog maar eens vrij weinig zal zijn. Geen specs voorhanden om dit zeker te weten.
De Tuareg is al een lichte fiets (gewicht) in dit segment, met ook nog eens "weinig" cc's ten opzichte van de directe concurrenten. Alleen de T7 is vergelijkbaar met motorinhoud en vermogen, de rest is allemaal meer, cc's, vermogen, poser punten.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Fraggert schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:09:
[...]

*cardan
*V4
*kilometervreter

[Afbeelding]

enige nadeel is dat de tank range erg weinig is voor een tourer, voor de rest een perfecte sports tourer..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Bommes schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:35:
[...]

Ik zie alleen een gewicht voordeel voor de nieuwe 457 ten opzichte van de 660, wat volgens mij ook nog maar eens vrij weinig zal zijn. Geen specs voorhanden om dit zeker te weten.
De Tuareg is al een lichte fiets (gewicht) in dit segment, met ook nog eens "weinig" cc's ten opzichte van de directe concurrenten. Alleen de T7 is vergelijkbaar met motorinhoud en vermogen, de rest is allemaal meer, cc's, vermogen, poser punten.
ach, ik vond het leuk om te zien dat het een kleine mogelijkheid zou zijn :)

Het 457 blok is natuurlijk een stukje lichter en met minder vermogen kan er ook een chassis wat lichter uitgevoerd worden. En je slaat zelf al de spijker op de kop...gewicht..voor diegene die hiermee echt de paden willen gaan opzoeken.

Waar het uiteindelijk in veel gevallen om gaat is toch ook het merk...ja de CFMoto zou misschien goedkoper, beter offroad of sneller zijn.....genoeg mensen die dan toch liever rondrijden met het Aprilia-logo.

De T7 staat direct tegenover de "grote" Tuareg...de 660.......in de groep allroad/advbikes zijn alle motorfietsen concurent van elkaar...tot je gaat filteren op je wensen zoals prijs en gewicht....dan kruipen modellen natuurlijk meer naar elkaar toe.....de T7 vs Tuareg660......de KTM390 vs BMW310 en de GS vs AT etc etc.

TL:DR We are not Pol Tarres :+

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-06 16:04
Ik rij voornamelijk woon werk verkeerd eigenlijk wat prima op een fiets zou kunnen dus de range is niet echt een probleem. Vraag is dan wel of ik een dikke sports tourer nodig heb :D

Als ik dan toch voor zo een cafe racer wil gaan, zijn er niet gewoon betrouwbare adresjes waarvan je een beetje weet wie wat gedaan heeft? Of is dat dan gelijk heel veel duurder dan eentje via marktplaats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@GSX-MAN nice..mooie vondst voor @Beavbusi had al wel gezien dat ze iets boven budget zitten voor een beetje mooie km stand etc.

@ToolkiT reizen kan dat idd wel ff belemmeren...maar WW met de tankstation-dichtheid in NL allich een overkomelijk minpuntje...ik ken het real-world-verbruik niet van deze fiets. Ik stop overigens vrij regelmatig op langere afstanden (auto en motor) dus keertje extra tanken zou voor mij geen issue zijn.

[...]

de Kove 450 https://www.autotrader.co...5jr&year-from=new&fromsra weegt 145kg dat is toch 45 kg minder dan de Toe-rag ;) 660.. dus als de 457 dat matched scheelt het wel een hoop.. je verliest wel 29pk natuurlijk..

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Beavbusi schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:51:
Ik rij voornamelijk woon werk verkeerd eigenlijk wat prima op een fiets zou kunnen dus de range is niet echt een probleem. Vraag is dan wel of ik een dikke sports tourer nodig heb :D

Als ik dan toch voor zo een cafe racer wil gaan, zijn er niet gewoon betrouwbare adresjes waarvan je een beetje weet wie wat gedaan heeft? Of is dat dan gelijk heel veel duurder dan eentje via marktplaats
Eerder deed ik ww op mijn FireBlade d:)b ging ook dikke prima.

ik heb op deze VFR gezeten en het is gewoon een heel comfortabele motor hoor :)

Zo'n V4 is lekker lui rijden, emmers vol met koppel dus inhalen zonder schakelen, heb je geen moderne fratsen als een quickshifter voor nodig :P Ding draait ook vast wel prima bochtjes op een dijk :Y

Een café-racer is natuurlijk van een compleet andere orde, mij bekruipt wel het gevoel dat er heel veel verbouwde rotzooi te koop is door de populariteit van dit segment...lekker hip, heb je al een knotje? :+ :P .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:12
ROFLASTC schreef op donderdag 5 september 2024 @ 05:51:
[...]

Zodra 1 of 2 kids naar de opvang of school vervoerd moeten worden gaat de auto veel meer gebruikt worden. Er is ook dat emotionele argument over niet rijden omdat je (nu) kinderen hebt. Dat vond ik altijd dom omdat ik dacht dat iemand die 200kmu rijdt voordat de kids er waren dat ook wel kan zodra ze er zijn. Het is immers altijd even gevaarlijk. Maar toen zag ik een foto van een +/- 12jarig jongetje die van een marinier een gevouwen amerikaanse vlag kreeg. Ik vulde in dat dat jongetje ook dacht "en ik dan". Daardoor brak er wel iets want ik rij nu veeel conservatiever en nauwelijks nog 1 keer per week. Als je iemands vader wil zijn en die iemand ook groot moet worden dan kan je er niet , niet zijn.
Ik ben na het behalen motorrijbewijs veel rustiger auto gaan rijden.... je voelt de kwetsbaarheid echt wel vind ik.

OT: Kom net terug van de rijschool-school. Ze hebben me echt goede perspectieven geboden buiten gewoon les mogen geven. Ze gaan samen met een andere grote rijschool in de omgeving en kunnen me zelf genoeg werk aanbieden, maar ook referenties naar andere mogelijkheden zoals KNMV tot en met lesgeven aan de politie...

Het is 6k droppen en daarna nog eens een goeie 3k voor de WRM-A pas en het aanvangssalaris gaat een schijntje zijn vergeleken met wat ik nu verdien, maar het is zo lang geleden dat ik met een glimlach naar mijn werk ging...

- edit -

net mijn middelbare schooldiploma uit het stof moeten trekken op zolder. Moet getoond worden voor ik aan de opleiding mag beginnen :P.

[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 05-09-2024 11:15 ]

Fraggert schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:53:
@GSX-MAN nice..mooie vondst voor @Beavbusi had al wel gezien dat ze iets boven budget zitten voor een beetje mooie km stand etc.

@ToolkiT reizen kan dat idd wel ff belemmeren...maar WW met de tankstation-dichtheid in NL allich een overkomelijk minpuntje...ik ken het real-world-verbruik niet van deze fiets. Ik stop overigens vrij regelmatig op langere afstanden (auto en motor) dus keertje extra tanken zou voor mij geen issue zijn.
Mijn fazer8 had ook een redelijk beperkte range (100-150 mijl) en ik reed een redelijke afstand woon-werk.. en als gevolg ging ik telkens verder de marge opzoeken qua laat tanken.. tot is zonder benzine kwam te staan op de M25.. dat was minder fijn...

Beavbusi schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:51:

hoe ver is je woon-werk? is het veel snelweg of meer binnendoor?

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ToolkiT schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:58:
[...]

de Kove 450 https://www.autotrader.co...5jr&year-from=new&fromsra weegt 145kg dat is toch 45 kg minder dan de Toe-rag 660.. dus als de 457 dat matched scheelt het wel een hoop.. je verliest wel 29pk natuurlijk..
A-the-fucking-men ;)

dat allroad/ADV-segment blijft de komende jaren net zo sizzling hot als dat die nu is, is mijn verwachting, elk merk is daar al ingevlogen en je ziet dat de paar achterblijvers toch gaan inhaken.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Denk niet dat er een Tuareg 457 komt, als je bijvoorbeeld de CFMoto 450MT vergelijkt met de Tuareg 660 is het rijklaar gewichtverschil maar ongeveer 9 kilo. Ik zou niet weten hoe Aprilia dan nog meer in het gewicht zou kunnen snijden. Daarnaast worden al die bodemsegment all-road motoren in Azië geproduceerd, hoe Aprilia daar kostentechnisch tegen gaat concurreren is dan ook weer een vraag. Maar ik laat mij graag verassen. Zit zelf op dit moment naar tweedehands G310GSjes te kijken als tweede motor om wat TET mee te rijden. Vind het toch te pijnlijk om de poser GSA daarvoor te gebruiken.

@ToolkiT Die Kove is toch een echte enduro met bijbehorende nadelen zoals elke 60 tot 80 uur / 1000km een oliebeurt?

Zojuist een lang weekend Luxemburg en Eifel gedaan op mijn GSA die iedereen en zijn moeder heeft. Veel regen gehad maar dat mocht de pret niet drukken. Kwam nog bij een tankstation twee Belgen en een Nederlander tegen die alle drie exact dezelfde motor en kleurstelling hadden met alleen wat andere goodies erop _O- .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I-1hePHKtAIHmAR5MlvsFoh5CNA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ex5KGVb2G0GZjhLrrRXQmQaP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cyntax schreef op donderdag 5 september 2024 @ 11:04:

@ToolkiT Die Kove is toch een echte enduro met bijbehorende nadelen zoals elke 60 tot 80 uur / 1000km een oliebeurt?
valt mee.. maar wel vaker dan veel toer motoren:
MAINTENANCE: Oil change every 2,000 – 3,000 miles; Valve clearance check every 5,000 miles

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15:09
Denk niet dat er een Tuareg 457 komt, als je bijvoorbeeld de CFMoto 450MT vergelijkt met de Tuareg 660 is het rijklaar gewichtverschil maar ongeveer 9 kilo. Ik zou niet weten hoe Aprilia dan nog meer in het gewicht zou kunnen snijden. Daarnaast worden al die bodemsegment all-road motoren in Azië geproduceerd, hoe Aprilia daar kostentechnisch tegen gaat concurreren is dan ook weer een vraag. Maar ik laat mij graag verassen. Zit zelf op dit moment naar tweedehands G310GSjes te kijken als tweede motor om wat TET mee te rijden. Vind het toch te pijnlijk om de poser GSA daarvoor te gebruiken.

Zojuist een lang weekend Luxemburg en Eifel gedaan op mijn GSA die iedereen en zijn moeder heeft. Veel regen gehad maar dat mocht de pret niet drukken. Kwam nog bij een tankstation twee Belgen en een Nederlander tegen die alle drie exact dezelfde motor en kleurstelling hadden met alleen wat andere goodies erop _O- .

[Afbeelding]
Laatste alinea is helaas de waarheid. Had een maat van me gesproken en hij zei dat als je niet kan rijden, je een GS moet kopen. Het is zo wendbaar en rijdt zo soepel. Dus ik snap wel dat iedereen hem heeft. Als een motorrijder in een groep, de groep niet bij kunnen houden. Kunnen ze na het kopen van een GS wel de groep bijhouden. Heel apart eigenlijk.

Paar weken terug naar Dolomieten geweest. Enige wat je zag was een GS en een verdwaalde Japanner. Als je bovenop de Stelvio komt, moet je eerst langs een rij BMW en GS motoren voordat je een parkeerplaats hebt gevonden.

[ Voor 5% gewijzigd door Jeanke117 op 05-09-2024 11:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
9kg is idd niet de moeite.. dus hangt er maar helemaal van af hoe licht hij word of het nut heeft..
Een andere reden zou kunnen zijn dan hij binnen de A2 rijbewijs regels valt en ze zo dat segment willen aansnijden..
Maar de 660 is natuurlijk als een goede balans tussen weg en off-road.. ga je kleiner dat moet je je echt vooral op off-road gaan richten.. ik zou er graag een lichte enduru bij willen.. of misschien een V100 voor touring in combi met een 350/450 enduro.. je verliest de optie om in de alpen te TETen (tenzij je een van of trailer hebt natuurlijk) maar lokaal offroaden gaat dat wel fijner..
Het blijft altijd een balans..

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Jeanke117 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 11:09:
[...]

Paar weken terug naar Dolomieten geweest. Enige wat je zag was een GS en een verdwaalde Japanner. Als je bovenop de Stelvio komt, moet je eerst langs een rij BMW en GS motoren voordat je een parkeerplaats hebt gevonden.
Haha herkenbaar ja!
Ik heb ook vorige week een aantal mooie passen gedaan in de Alpen, en 80% GS gezien. Niks mis mee natuurlijk, maar wat ik wel grappig vond is dat ik ongemerkt een soort 2e keer m'n hand op steek als ik een Africa twin in de tegemoetkomende groep spot. En de andere AT rijder doet dan ook het zelfde. Alsof we beide gewoon opeens even extra enthusiast zijn, haha! oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
@Jeanke117 Het is gewoon een geniale motor, heel gebalanceerd, heeft niks te maken met het wel of niet kunnen rijden, die maat is gewoon jaloers... nee grapje :P.

Als je eenmaal in beweging bent dan is het echt een genot, hou met gemak de nieuwere 1000cc motoren bij in de bochten, alleen is mijn vrouw op de rechte stukken wel sneller op haar K1300R. Langzaam manoeuvreren met dat ding vind ik wel nog steeds echt klote zeker me een volle tank.

Zou er daarnaast niet aan moeten denken om de GSA op een modderig TET route een paar keer te moeten optillen.

[ Voor 11% gewijzigd door cyntax op 05-09-2024 11:26 ]

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Van de twee vrienden met wie ik altijd op motortrip ga heeft er eentje vorige week proefgereden met een GS, nadat hij tijdens een rit met de eigenaar van het motorhotel zag hoe makkelijk dat allemaal ging. Gast heeft vorig jaar net een Tracer GT gekocht, hou eens op man.

Andere kennis van me heeft vorig jaar een GS gekocht, die tipt voor sportiever rijden de Triumph Tiger Explorer. Vindt de feel van zijn GS toch net niet sportief, en zou achteraf toch voor de Triumph zijn gegaan.

Volgens mij zijn het beide topzware varkens op lage snelheid.

Slecht idee... Hoe laat?

• Nico95
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05-06 09:38
Jeanke117 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 11:09:
[...]

Laatste alinea is helaas de waarheid. Had een maat van me gesproken en hij zei dat als je niet kan rijden, je een GS moet kopen. Het is zo wendbaar en rijdt zo soepel. Dus ik snap wel dat iedereen hem heeft. Als een motorrijder in een groep, de groep niet bij kunnen houden. Kunnen ze na het kopen van een GS wel de groep bijhouden. Heel apart eigenlijk.

ik was paar weken terug ook op de stelvio (o.a.) maar viel me sowieso op hoeveel enorm mooi nieuw spul er rond rijdt, best weinig oudere motoren. naast de GSjes ook veeeeel KTM 1290's en multistradas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

cyntax schreef op donderdag 5 september 2024 @ 11:18:
@Jeanke117 Het is gewoon een geniale motor, heel gebalanceerd, heeft niks te maken met het wel of niet kunnen rijden, die maat is gewoon jaloers... nee grapje :P.

Als je eenmaal in beweging bent dan is het echt een genot, hou met gemak de nieuwere 1000cc motoren bij in de bochten, alleen is mijn vrouw op de rechte stukken wel sneller op haar K1300R. Langzaam manoeuvreren met dat ding vind ik wel nog steeds echt klote zeker me een volle tank.
precies dit...die Telelever voorvork ook _/-\o_

Een GS rijdt echt supermakkelijk.....vooral weggezet tegen het gewicht en de forse verschijning.

Maar het is geen wondermiddel hoor :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:52
[...]

Ik wordt ook wel moe van dat "te zwaar" gezeur.
Steeds meer lui die een enduro als must zien voor TET in NL want alles is te zwaar :X

Plaatste een foto van die CFmoto en kreeg reacties als "veel te zwaar" " etc.

Lijkt wel of iedereen Pol Tarres is en alleen maar met dikke enduro's echt goed TET kan rijden :X

Manman man dat testosteron gehalte bij dat soort groepen online :'(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V91QZNFNVU2q-g4AWfrE-aKjMBM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/53yF8yKSuecasKfliXkj6U8u.jpg?f=fotoalbum_large

Kan gewoon met een GS 8)

Slecht idee... Hoe laat?

• Jeanke117
Ja ook de Italianen mogen niet ontbreken in de Dolomieten inderdaad. Veel Ducati/Stukgaatie gezien.
Nico95 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 11:21:
[...]

ik was paar weken terug ook op de stelvio (o.a.) maar viel me sowieso op hoeveel enorm mooi nieuw spul er rond rijdt, best weinig oudere motoren. naast de GSjes ook veeeeel KTM 1290's en multistradas
Hey dat klopt inderdaad! Was mij ook opgevallen. Had met een groep Duitsers gepraat (40-50 jaar schat ik ze) en die leaseden hun motoren. Wellicht is dat, net zoals bij auto's, nu ook populair aan het worden? Ik snap het wel met die nieuwprijzen van 30k. Slaat nergens meer op.

Aan de andere kant, die elektronische snufjes maken het wel meer comfortabel en makkelijker om lange afstanden te rijden. Lekker Cruise Control, handvatverwarming, instelbaar onderstel voor elke ondergrond en noem maar op. Natuurlijk om ook te pronken in de motorgroep wie het duurste/dikste (grootste langste :+ ) heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Jeanke117 op 05-09-2024 11:35 ]

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kneusteun schreef op donderdag 5 september 2024 @ 11:27:
[...]

Steeds meer lui die een enduro als must zien voor TET in NL want alles is te zwaar :X

Lijkt wel of iedereen Pol Tarres is en alleen maar met dikke enduro's echt goed TET kan rijden :X

adem in.........adem uit........maar.....i hear ya....zeker de toetsenbordridders.

In hechlingen deed ik een enduro training op een 1200GSA......8tjes in het grind.....waterbak..grashellingen omhoog en genoeg andere gekkigheid en met de oude 1150 reed ik ook met mijn cilinders door de drek.

alles kan.......maar het kan ook makkelijker :P

Het kleinere lichtere segment komt natuurlijk ook met een kleiner prijskaartje :)

En laten we wel zijn....het gros blijft op het asfalt met hooguit 80/20 rubber.

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Gisteren de nieuwe aanwinst van @Blomminator mogen bewonderen. Toffe fiets, kan niet wachten om er een keer op te rijden.

Slecht idee... Hoe laat?

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
kneusteun schreef op donderdag 5 september 2024 @ 11:27:
[...]

Ik denk dat je vooral moet kijken naar het totaalplaatje van gewicht, vermogen en balans voor je iets zinnigs kan zeggen over de capaciteiten van een motor in specifieke omstandigheden.

• Nico95
Jeanke117 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 11:34:
Ja ook de Italianen mogen niet ontbreken in de Dolomieten inderdaad. Veel Ducati/Stukgaatie gezien.

[...]

Hey dat klopt inderdaad! Was mij ook opgevallen. Had met een groep Duitsers gepraat (40-50 jaar schat ik ze) en die leaseden hun motoren. Wellicht is dat, net zoals bij auto's, nu ook populair aan het worden? Ik snap het wel met die nieuwprijzen van 30k. Slaat nergens meer op.

Aan de andere kant, die elektronische snufjes maken het wel meer comfortabel en makkelijker om lange afstanden te rijden. Lekker Cruise Control, handvatverwarming, instelbaar onderstel voor elke ondergrond en noem maar op. Natuurlijk om ook te pronken in de motorgroep wie het duurste/dikste (grootste langste :+ ) heeft.
ik ben dus sinds maandje of 3 een multistrada meneer en man wat is dat een genot, snelweg is geen hel meer, cruisecontrol op 160, geen centje pijn, vering in standje vervoersmiddel van Aladin en je glijdt zo de alpen in, eenmaal daar paar knoppies indrukken en je hebt een compleet andere fiets. wel gemerkt dat het publiek wat je aanspreekt qua leeftijd wel wat anders is dan wanneer je met een street triple met Arrows, zonder dB killer rijdt (ik mis dat geluid :-( )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:53

A13X

Dude

Van een ander >:)

spoiler:
dat is die van Elles volgens mij

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

A13X schreef op donderdag 5 september 2024 @ 11:55:
[...]

Van een ander >:)

spoiler:
dat is die van Elles volgens mij
Hahahahahahahaha _O- _O- _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
cyntax schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:32:
Dat moet alle scherpe objecten die gelanceerd worden door het voorwiel tegenhouden. Dit zit ook vaak op de politiemotoren en had mij hoogstwaarschijnlijk 3 lekke achterbanden gescheeld in het verleden als ik het niet ongelofelijk lelijk had gevonden :P.

[Afbeelding]
Zo'n flapje had ik 2 weken geleden in de Eifel moeten hebben :/

"Iets" in m'n achterband gekregen (was er uit toen ik erachter kwam) dat een sneetje van 1,5 cm breed dwars door profiel en loopvlak had gemaakt. Daar hielp m'n bandenplaksetje ook niet meer. En natuurlijk gebeurd dit op vrijdag eind van de middag dus alle bandenboeren al dicht.

Gelukkig wist de ADAC te regelen dat er maandagochtend een nieuwe band op werd gelegd. In de tussentijd een autootje gehuurd en naar onze eindbestemming gereden en in het weekend lekker gewandeld. Maandagochtend weer teruggereden, motor opgehaald en de rest van de week lekker door de Hünsruck gereden :) Lang geleden dat ik daar was geweest maar het is er nog steeds een heel stuk rustiger dan de Eifel maar minstens even leuke stuurweggetjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Nico95 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 11:55:
[...]

ik ben dus sinds maandje of 3 een multistrada meneer en man wat is dat een genot, snelweg is geen hel meer, cruisecontrol op 160, geen centje pijn, vering in standje vervoersmiddel van Aladin en je glijdt zo de alpen in, eenmaal daar paar knoppies indrukken en je hebt een compleet andere fiets. wel gemerkt dat het publiek wat je aanspreekt qua leeftijd wel wat anders is dan wanneer je met een street triple met Arrows, zonder dB killer rijdt (ik mis dat geluid :-( )
Dat wordt dus een Termigoni (*) :P

*of willekeurige andere blerhpijp ;)

Acties:
  • +24 Henk 'm!
over toeren gesproken.. ik heb nog helemaal geen verslag van mijn Zandvoort toer met mijn jongste dochter achterop..
Die laatste is enorm F1 fan en met name LN4 oftewel Lando Norris..
Dus toen ik het aanbod kreeg om te logeren bij een ABR ganger die in Zandvoort woont (you know who you are! muchos gracias) kwam het plan om naar de races te gaan..
Qua kosten, pret :) en file gevoeligheid kwam het beter uit om op de motor te gaan ipv met auto of vliegen..
Dus zo geschiedde het..

Dag 1 ging er een enorme storm over het land..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RtsTQOVaSbq3FGHMn9AelLfrobU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Z8V9NuBkYOureI72yhOMHB6b.png?f=fotoalbum_large
Dus erg vroeg weg om te proberen de regen voor te zijn.. dat was gedeeltelijk gelukt, want een tiener om 05:00 uit bed krijgen is een uitdaging _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ydKdl9D5eRnGkTi866TCqDB1O8o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BWkzgWmjLNCNmyDg8ArCpvxy.png?f=fotoalbum_large
ik was zo slim geweest flexiplus kaarje te kopen voor de tunnel en dat was een goed besluit.. op de motor is het (in verhouding met auto) niet zo heel veel meer (£40 per rit geloof ik).. maar gezien de enorme rijen en feit dat ik van te voren als SMSjes met excuses voor de drukte kreeg was het super handig om dat allemaal te omzeilen.. en met de motor kan je zelfs filteren voor dat je bij de hekjes komt.. en bij de douane rij.. scheelt een hoop stress.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8dzijo5uBLAUbsobmds9dgBqCjA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W34UzMEBe5cKOKK9tg7V2hZg.png?f=fotoalbum_large
Snelle pitstop bij de 'lounge' welke niet veel voorsteld trouwens.. voornamelijk ingesteld dat autorijders snel een zakje kunnen vullen met hapjes en door kunnen rijden.. maar goed een bakkie pleur gaat er altijd in..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X5avzB-DcssyUTjogUoVLIgL-i0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3X6RjMoYbbuosjoAewbWxTm4.png?f=fotoalbum_large
Redelijk druk in de tunnel qua motoren.. inclusief een 'biker gang' (geen idee of het 1%ers waren of niet, maar aardige lui iig)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0mFIx0lfiHibvNej7wH11DFT2UE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vx5W5on2rnA7y6MyGnK9hgJ5.png?f=fotoalbum_large
in Calais afgesproken met mijn zusje en familie voor brunch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g7WJnMYdKaY2Ch5QgRSGHZqWsKo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TTBGeiUhxNJd09qkt68lcHEr.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b5T0Polpp1iL5YaWxyH5yfb4v-4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YKkGcfnEUjFP3dDxRAoMkYf2.png?f=fotoalbum_large
(dat is 'draken koffie' trouwens..)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tnp7utswMGHHbqLJJGeKFV4llO0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8x6LusIYReGEeATtOOsR1a61.png?f=fotoalbum_large
wel een klein technish probleemje.. grappig genoeg werkte het slot nog wel met het stuk dat erinzat en het stompje.. gelukkig had ik een reserve sleutel bij me voor de andere pannier..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7alik2qoSkPKwn7Av7pCIgYJi1A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HoIxVpFGrhLVyCymYHSGgdVi.png?f=fotoalbum_large
het weer klaarde gelukkig wel op.. maar de wind bleef..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fgArxLzsNcWXgULlolR4aK2HgRs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/arjBOBb1AuPXC8O7LeQqkdZd.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ndWraOp_G_Qh1tjbHmHNfO81k0o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bBNkvuSqRAzZomJoXGPFVbKk.png?f=fotoalbum_large
2 grenzen later waren we in het land.. (4 landen in 1 dag :) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V_z4rkPprOoPYDqhl2UQVry6QmA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/U5gjBoQulhHQdyN9KS2iZLYF.png?f=fotoalbum_large
via de Breskenstunnel 'binnendoor' om drukte in Antwerpen te vermijden en een meer scenic ride te hebben..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vnGPUJ1GqnGWqi4Uc1cA_SNPh_k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vk6GE9FlUDYdHZPeSM5W3x7K.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hPraccv_v42Tm-dbpbl6sJQqCdU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qcU3Kfo0hwodf9XKlphIDG3k.png?f=fotoalbum_large
Dochterlief de deltawerken laten zien (toch iets waar we als nederlanders trots op kunnen zijn :) )

Door Zeeland rijden is trouwens dikke ellende... allemaal wegen met doorgetrokken streep met lage snelheidslimiten een nog langzaam rijdende autos (die je niet in kan halen)..
Als 2 mechanische probleem kwam ik erachter dan het balhoofdlager kaduuk was.. ik dacht voor de rit dat het aan mijn voorband lag die raar afgesleten was.. maar die had ik voor de trip vervangen.. dus rotondes moesten met wat meer kracht ingezet worden.. niet ideaal met een zwaar bepakte motor..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a8pg7GJklj60ytsIqM1zDzf5ARQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9lokK8UxZovDzvTqwmbtRseJ.png?f=fotoalbum_large
Uiteindelijk met motor begeleiding door de verkeersfuiken gekomen (het dorp is auto/motorvrij tijdens de F1, dus vergunning nodig).

volgende dag op naar de training en quali:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sPpWf5TwH10mYQzAKcJ2kh-d3Io=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7uhSsptGd7P4Y4YDaRC1Qq0i.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fELVr54Ov40dEN6Dx7R8ya7b4h8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/E322GrqxQHnZvFrqhbbO8auH.png?f=fotoalbum_large
We hadden leuke plekken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BIe-6vtb9EIiNMB42MCSRnxN_uo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/59u7QWIlguen1PYf4VKCgagY.png?f=fotoalbum_large
Onze vriend Lando haalde P1 dus thing2 was helemaal happy :)

Op zondag verloor hij die voorsprong in de eerste bocht (zoals altijd _O- )
Maar de McLaren bleek toch superieur over de RedBull

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BzkTdFoLiVInDbopNm955Eoe6DE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FAHkcG8AVayEHcShvA9vGkbJ.png?f=fotoalbum_large
Dus een happy dochter :D

een drankje op het strand om het te vieren
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sesyp7XgU8Vh1PVNWTonvXpQ4JM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eHwNl5omDlX3eQFQpFgMAViC.png?f=fotoalbum_large

Op maandag weer terug naar huis..

Veel file onderweg.. dus filteren met koffers en een kapotte lager was 'fun'..
Een van de files was door een oer hollands probleem: brug open..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4NwEmRbVm5UpD9Zu5xhtHkllFeg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uO6K07uulPOCBb8MgSwQ8lY4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZtYTzmDKislxA68HHSA6IhYKCFk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2R7SizWC6spQXibeZ5BO6Wsp.png?f=fotoalbum_large

in noord Frankrijk veel 'counterflow' op de snelweg, dus we waren later dan geplanned in Calais..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BZR4JbWON0oGrEtvEFDjZgsgXwQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/50T0KkTQay5Xnt0XytMQZrSh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zj7a2yfY6r3dG7PKlr8-WIqH3ko=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cjXNQMxr6YkNeZ5KYJWE6S0m.png?f=fotoalbum_large
in Calais nog 'even' tanken, maar ding leek het niet te doen.. tot de dame achter de kassa me in het frans duidelijk maakte dat je van te voren moest betalen.. en hoeveel dan.. geen idee, had een half volle tank.. dus ik gokte maar 10liter.. en dat paste gelukkig precies.. maar wat een onhandig systeem zeg..

Maar gelukkig zorgde onze vertraging niet voor echte problemen want met flexiplus kan je op elke trein op die dag.. en als eerste dus dat scheelde een hoop stress..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ths8pBxDzDJPcDNRIlzdd7uneA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YN4QB1sHddBQWbuGPTBffr8y.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C9A2MG-m-xcAlsXeuxLNvPSDXWg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/w9AkWBU3HpZIhdHrF1J9tGp8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/chldOOrG58dWsv3t-7OWtSNeRWw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/146tPkB9eiYewxLG9Jk2X1LQ.png?f=fotoalbum_large

deze keer als enige motor in de trein :)
top tip in de tunnel: gebruik je top box als zitje.. van de motor afhalen en op de grond zetten.. stuk comfortabeler dan op de grond zitten of blijven staan :)

Ook in de UK veel couterflow -O-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_QxeuQ6I58aUIjk5XKFNoBkHS4A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eWKua2xlaKrp4NlTNOUVbBOY.png?f=fotoalbum_large

Toen ik deze Zwitsers tegen kwam, vond ik ons ineens heel licht bepakt _O-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rsUfdQeS4yysp0Ki-jojZvH-6HE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wQxzGsuhES0fv04LGPTIYBg4.png?f=fotoalbum_large

Bijna thuis (@Grubeater weet wel waar dit is ;) ) kwamen we dit ding tegen..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6dtqKFDgbymikgqV3WoStQbFYXk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5IUPSqoRISjRYOuEYfebXYoZ.png?f=fotoalbum_large
dikke chopper maar met zo te zien een 4 of 6 cilinder blok.. klonk goed!

Bijna thuis, laatste keer tanken.. want volgende dag moest ik weer om 05:00 op de motor springen om naar vliegveld te gaan voor werk-trip..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lJxymfDcXrQRPIXkmigRl7WJPeg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YlSccUIxPnjva4GAfAMjkgyg.png?f=fotoalbum_large

In totaal toch meer dan 700 mijl (1131.37 km) gereden..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DxbRP_OLrDh11V-4D-stivCGwIw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QWnyurNscJzb6RRNeoCWywqa.png?f=fotoalbum_large

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Jeanke117 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 11:34:

[...]

Was dat dan private lease? Mortor van de zaak? Of gewoon een huurfiets?

Ik schrok me inderdaad suf toen ik vorig jaar ff bij DDM Apeldoorn naar binnen liep.....zelfs de F8xx modellen krijg je op zulke torenhoge bedragen als je het lijstje opties ff aanvinkt.

echt wat een kolder joh :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!
op de NEC motor show was een BMW stunt team die met een 1300GS dingen deden waar ik op een trialsbike nog niet aan zou denken..
Met veel techniek en de juiste banden kan het op elke motor, maar het is een stuk makkelijker op een lichtere fiets :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@ToolkiT wat een fenomenale trip man, geweldig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Dat ben ik deels met je eens, een lichtere fiets houdt veel minder zijn spoor.

Pak maar eens een lichte sjoelsteen en rol die over een zandpad.
Datzelfde met een zwaardere steen en dus momentum zal veel minder van zijn pad geramd worden dan bovenstaande.

Merkte dat zelf dus heel erg met de CFmoto450mt ook in het zand.
kneusteun schreef op donderdag 5 september 2024 @ 12:22:
Dat ben ik deels met je eens, een lichtere fiets houd veel minder zijn spoor.

Pak maar eens een lichte sjoelsteen en rol die over een zandpad.
Datzelfde met een zwaardere steen en dus momentum zal veel minder van zijn pad geramd dan bovenstaande.

Merkte dat zelf dus heel erg met de CFmoto450mt ook in het zand.
Dat is wel een goed punt.. toen ik met mijn zwager aan het rijden was op zijn 1200GS en husky enduro vond ik de GS ook makkelijker sturen in het zand.. ik dacht dat het was om wat ik gewend was.. maar zou idd ook het massa momentum kunnen zijn..

Motor optillen als je hem laat vallen is een ander verhaal _O-

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:12
@ToolkiT wat is die dinomech :D.

• kneusteun
ToolkiT schreef op donderdag 5 september 2024 @ 12:28:
[...]

Dat is wel een goed punt.. toen ik met mijn zwager aan het rijden was op zijn 1200GS en husky enduro vond ik de GS ook makkelijker sturen in het zand.. ik dacht dat het was om wat ik gewend was.. maar zou idd ook het massa momentum kunnen zijn..

Motor optillen als je hem laat vallen is een ander verhaal _O-
Klopt, maar hoe vaak gebeurd dat?
Ik heb serieus afgelopen jaar nog maar 1x mijn motor hoeven oprapen.

Los trekken uit de drek wel wat vaker :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beavbusi
Woon-werk is echt een km of 10, en naar de andere locatie 15 met een klein stukje snelweg als ik daar zin in heb en anders lekker tussendoor allemaal.

@Fraggert Wel een matje en een snor :D
kneusteun schreef op donderdag 5 september 2024 @ 12:32:
[...]

Klopt, maar hoe vaak gebeurd dat?
Ik heb serieus afgelopen jaar nog maar 1x mijn motor hoeven oprapen.

Los trekken uit de drek wel wat vaker :X
Ik best vaak.. maar hangt er van af waar en hoe je rijd natuurlijk..
Zelf merk ik dat als je op een pad met veel rutts rijd je dan makkelijk de balans kan verliezen omdat je voorwiel gaat klapperen tussen de 2 zijkanten.. en dan lig je zo..

En in dikke drek is ook veel gewicht niet fijn idd..

En al die truuks om makkelijk om te keren dat doe je ook makkelijker met een lichte enduro (met name de 'zet hem op zijn achterwiel' methode..

ik tractor lekker door op de Guzzi maar merk zeker het verschil met de lichte jongens..

Acties:
  • +2 Henk 'm!
https://www.google.com/ma...wMi4xIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
https://www.compagniedudragon.com/en

helaas reed/liep hij niet die dag (wanwege de wind), wel een super cool ding!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Beavbusi schreef op donderdag 5 september 2024 @ 12:36:
Woon-werk is echt een km of 10, en naar de andere locatie 15 met een klein stukje snelweg als ik daar zin in heb en anders lekker tussendoor allemaal.

@Fraggert Wel een matje en een snor :D
dan kan je beter een ebike pakken IMHO..

• Jeanke117
Fraggert schreef op donderdag 5 september 2024 @ 12:15:
[...]

Was dat dan private lease? Mortor van de zaak? Of gewoon een huurfiets?

Ik schrok me inderdaad suf toen ik vorig jaar ff bij DDM Apeldoorn naar binnen liep.....zelfs de F8xx modellen krijg je op zulke torenhoge bedragen als je het lijstje opties ff aanvinkt.

echt wat een kolder joh :X
Ja private leasen of zakelijk leasen is allemaal mogelijk.

Zie bij BMW bijvoorbeeld: https://www.ekris.nl/bmw-...financieren/private-lease

• kneusteun
Die v85tt is ook nog wel iets zwaarder en wat minder offroad gericht.
Ik gebruik de T7 echt wel flink en heb wel wat oeps momentjes gehad maar ben vrij lang en fors dus in verhouding is het goed te doen.

Maar dat mensen nu naast een T7 of Tuareg een enduro kopen om TET te rijden vind ik een slechte ontwikkeling. Ik denk nog steeds dat het zwaar overkill is en hoe zich ook sneller misdragen omdat ze nu wel harder durven te rijden.

Ik moet wel toegeven dat ik er ook wel een naast wil, maar dat zou dan wel voor de baan zijn of otr.

Ik twijfel nog hard of ik de OTR in Tubbergen wil gaan doen met de T7, en dat komt meer omdat ik mij echt kut zou voelen als ik iedereen alleen maar in de weg zit 😂

Op de TET rijden is nog wel leuk, maar merk dat ik nu wel wat meer wil dan de TET.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Laatst online: 16:56
Zal wel niet heel hard gaan als dit in de footer staat:
Dit aanbod is geldig tot en met 31 oktober 2022 of zolang de voorraad strekt.
:P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beavbusi
ToolkiT schreef op donderdag 5 september 2024 @ 12:41:
[...]

dan kan je beter een ebike pakken IMHO..
Dat gaat niet ivm snor...
fatbike dan? :+

kneusteun schreef op donderdag 5 september 2024 @ 13:04:
Die v85tt is ook nog wel iets zwaarder en wat minder offroad gericht.
Ik gebruik de T7 echt wel flink en heb wel wat oeps momentjes gehad maar ben vrij lang en fors dus in verhouding is het goed te doen.

Maar dat mensen nu naast een T7 of Tuareg een enduro kopen om TET te rijden vind ik een slechte ontwikkeling. Ik denk nog steeds dat het zwaar overkill is en hoe zich ook sneller misdragen omdat ze nu wel harder durven te rijden.

Op de TET rijden is nog wel leuk, maar merk dat ik nu wel wat meer wil dan de TET.
Ja de V85TT is een stuk zwaarder wat het lastiger kan maken (maar ook meer momentum heeft.. moet je alleen wel de ballen hebben om dat te gebruiken natuurlijk..

Het NL stuk van de TET is een stuk makkelijker dan in de UK vermoed ik.. als ik filmpjes zie waar ervaren mensen op enduro's strugglen om een stijl stuk omhoog te gaan met veel natte rotsen en gladde boomwortels dan is het modderploegen in NL een eitje..

• Beavbusi
https://www.marktplaats.n...2120114829-bmw-cafe-racer

Dit ziet er wel oke uit toch ? 4000 moet misschien wel lukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Ja Nederland stelt geen zak voor vergeleken met UK van wat ik gezien heb.
Maar toevallig dat ik laatst dus met iemand reed waarmee ik al 5 jaar niet gereden had en die kerel was stom verbaasd dat ik tot 100 door trok (op stukken waar het mijn inziens prima kon) in mulle stukken en rustig omkeek waar hij bleef.

Ik probeerde hem uit te leggen dat ik dat ook alleen deed met vaart, want ik ben er wel achter dat als ik met 60 over zo'n stuk ga of met 30 dat het met die 60km/h amper moeite kost.

Met die 30km/h zit ik ook wel stuur correcties te doen etc.

Ik zeg niet dat het niet een paar keer bijna fout ging, maar toen die mentale barrier was doorbroken was het rijden in modder en zand zoveel relaxter en ik zit zoveel zekerder op de fiets nu.
Als je wat harder doorrijdt ga je ook weer zoals op de weg veel verder voor je kijken ipv ruts te scannen.

Om deze reden zou ik ook graag wat meer willen rijden met wat mensen van hier die ook wat meer tempo willen houden, soms kan het niet anders maar heb nu ook wel wat mensen die gewoon nog veel "lopen" etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:44
ToolkiT schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:58:
[...]

de Kove 450 https://www.autotrader.co...5jr&year-from=new&fromsra weegt 145kg dat is toch 45 kg minder dan de Toe-rag ;) 660.. dus als de 457 dat matched scheelt het wel een hoop.. je verliest wel 29pk natuurlijk..
Met 200cc minder ook meteen 50kg besparen lijkt me uitgesloten.
Het zou kunnen dat ze het nieuwe blokje willen promoten en dus om die reden in het Hack-Taureg frame hangen.
Maar echt als serieuze extra, lichtere offroad toevoeging geloof ik er niet zo in.
He niet gezegd dat de Hack-Taureg nou eenmaal de beste is, meer dan genoeg opties in dit segment.
Maar kan me niet voorstellen dat het een serieuze optie vanuit Aprilia.
Je ziet het aan Honda, die met de nieuwe Transalp al in hun eigen vaarwater van de Africa Twin gaan zitten.
Die zitten gewoonweg te dicht op elkaar in de modellen lijn. Waarbij Honda er voor kiest om bepaalde opties niet op de Transalp beschikbaar te maken, en her en der nog meer bijzondere keuzes te maken om de Transalp bewust nog wat lager in het gamma te positioneren.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bommes schreef op donderdag 5 september 2024 @ 15:03:
[...]

Met 200cc minder ook meteen 50kg besparen lijkt me uitgesloten.
Het zou kunnen dat ze het nieuwe blokje willen promoten en dus om die reden in het Hack-Taureg frame hangen.
Maar echt als serieuze extra, lichtere offroad toevoeging geloof ik er niet zo in.
He niet gezegd dat de Hack-Taureg nou eenmaal de beste is, meer dan genoeg opties in dit segment.
Maar kan me niet voorstellen dat het een serieuze optie vanuit Aprilia.
Je ziet het aan Honda, die met de nieuwe Transalp al in hun eigen vaarwater van de Africa Twin gaan zitten.
Die zitten gewoonweg te dicht op elkaar in de modellen lijn. Waarbij Honda er voor kiest om bepaalde opties niet op de Transalp beschikbaar te maken, en her en der nog meer bijzondere keuzes te maken om de Transalp bewust nog wat lager in het gamma te positioneren.
mee eens, het is meer dan alleen het blok dat anders moet zijn.. maar dat kan natuurlijk wel gedaan worden.. maar kost veel R&D en of dat het waard is is een goede vraag..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/i-guess-this-real-no-fix-or-parts-yet-v0-88kvtnmbqvmd1.jpeg?auto=webp&s=74f99270d2bedce87836728c0f0bdd5154f48f85

Bij 1000 en 800 modellen een issue?!

[ Voor 11% gewijzigd door kneusteun op 05-09-2024 15:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-05 09:09
Van ATV's ja, 2 wielen teveel.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Nico95
nog een kleine recap van mijn trip:

dag 1 (13 aug):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pKsjj32g85UCgD5BqisjevXKI2o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jcYTk0b9HoWgzEyOjBi8yVk7.jpg?f=fotoalbum_large

bepakt op pad, maar prima te doen. het was alleen bloedheet, hele tijd rond 37 graden, met piek van 39.. zweten als een otter, rijden in een föhn. ook nog twee buien gehad, maar door de temperatuur zo weer droog gelukkig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XZfR1HzX59_s7jMSPl_v-leCo74=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7frJiVhcrkP9L4urveTRDhmi.jpg?f=fotoalbum_large

gereden tot aan baden-baden, daar hotelletje, en op schnitzeljacht. gevonden op 20 min lopen, wel stuk dubbel gelopen want in eerste instantie geen contant mee (wanneer leren ze het nou?!)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N_hClvo_XBBceYQ-Ik5ZcjQnShg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zOiCV9nT4a9ikbBeFITm2A2T.jpg?f=fotoalbum_large

dag 2: de B500 aftikken en dan door naar Bregenz, althans was het plan. B500 viel tegen, 50kmh en afgesloten vanaf halverwege. nog wel een mooi uitzichtje te pakken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ogit6wJURVVy15l-lcCVGY3GF8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HNExA3K216cJHQKWNqT2sM2I.jpg?f=fotoalbum_large

na klein stukje B500 rechtstreeks naar Bregenz, maar ook dat schoot niet op. vlak voor bregenz werd de lucht angstig donker, maar ik was er bijna dus even doorzetten. regenkleding aan, en gaan. tunnel uit en zo volle bak water in, inclusief plassen op de snelweg, best spannend. precies in zo'n plas werd ik ingehaald door een auto, met als resultaat water tot aan de helm:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NztN-4qUun-FLvl1wavVpiu9qa8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NPfp9Ch4Hx3hwDFwzT5NqOf1.png?f=fotoalbum_large

(gopro net te laat aan)

ook hier weer hotel en vreten, dat snappen ze daar wel. motor stond veilig in de garage, in prima gezelschap:

hierna via de Reschenpass italie in, lange tweebaans weg, niet spannend. eenmaal italië volgde dé pas, de Stelvio! wel erg druk en grappig om het verschil te zien in hoe motorrijders door de bochten heen komen. ik zie mijzelf niet als pro, verre van, maar sommige mensen wat ik zag, had ik Rossi kunnen zijn. aan de andere kant blazen er ook mensen om je heen, alsof je stil staat.
de incidentele touringcar en stinkende camper uiteraard ook present

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UpcRtgzlnypfPnKhIIMa-C-wEbc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/78qbPVxIebDEUKpeY4DXK6pF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6H5-G3zjceoW9PqXS9RVD98ew_U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yuIyyrmXhbWIvVi2vecTf1wv.jpg?f=fotoalbum_large

na de stelvio net buiten Bormio een nachtje op de camping, niet voor niets de kampeerspullen mee, en het weer liet het toe. luchtbed veel te dun dus was niets aan..

dag 4: stukje terug gereden en de Gavia pass op, wát is dit een heerlijke weg, vooral de kant vanaf bormio omhoog, prachtig asfalt en mooie bochten, niet alleen haarspelden maar ook glooiend, daar geniet ik enorm van!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lZUY6J3p6DzVUij1HZiDpmD2Dq4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0TbbUXneTDeSubfy4IIVUkbE.jpg?f=fotoalbum_large

na de Gavia pass een pas ergens naar de grens met zwitserland, weet de naam even niet. dit was niet mijn ding. erg smalle slechte weg, korte bochtjes met weinig zicht door veel bomen. daarnaast was het bloedwarm dus zweten als een gek!
eenmaal beneden was ik vrij vlot bij de grens, net daarvoor bij een lidl nog even een stuk pizza en dit knappe op en top stukje italiaans vastgelegd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nE6jUNYcZKOWfgLKu-Z_URBsTUw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d3cCrljuqB6FpIhSw1uAkE6g.jpg?f=fotoalbum_large

Zwitserland ingereden via de Berdinapass, gevolgt door de Abulapass. wat is zwitersland een prachtig mooi land, de omgevingen zijn adembenemend!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QdPgzYb9Fq-xfFsUGjZwz8EBfYk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UapqkSmJPa8kOvY0pBdzGOBi.jpg?f=fotoalbum_large

hier ergens airbnb geboekt langs de route en weer lekker doorgereden. aangekomen boven aan de oberalp pass eens even gekeken hoe ver ik nog moest naar de AirBnB, drie kwartier terug was de conclusie, beetje jammer. eenmaal aangekomen genoten van m'n avondeten, een croissant en bus pringles, iets met winkels en dicht.

dag 5: dag begonnen met stukje routeherhaling en de oberalppass weer omhoog, geen straf!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ORmN77hNgQOBAbBbdsaSfDXktiE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aVAuDqJyFSUoo3MdV6qLufnO.jpg?f=fotoalbum_large

vlak na deze pas volgde de enige echte Furkapass, werelds! uiteraard een foto op de iconische plek genomen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YQ7vutOxZI9dNP9OtUiZzS3NIwY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UMSErqSMNms9Y1okgSt3UVcN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KU6RsZAVpqpn-NlUGDo0S4QVeuc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YHu42uVzrpo1zXQaCucMrMm6.jpg?f=fotoalbum_large

einde van de pas twee bochten en je zit op de Grimselpas, dit was echter in de wolken en regen. in de regen zit ik nooit lekker op de fiets zodra het wat bochtig wordt, dus minder van genoten. uiteraard wederom een foto

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gfxBdkpzPe_n2BQ3ImQub1rGQ6Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CuFc0ll5xunBgHugst7bdJer.jpg?f=fotoalbum_large

begin van de middag kwam ik aan in Luzern. hier wilde ik een dagje blijven, maar de weersvoorspelling liet zien dat er een dag later 40-50 mm regen uit de lucht zou komen, dus dat plan ging niet op.

even anderhalf uur rondgelopen en weer door, mooie stad overigens!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nQfYTUqmNcwcHclVyMpFPBzyQZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RAREVcPN7Qdp5NUeDP0cMnBg.jpg?f=fotoalbum_large

de weg vervolgt richting basel. ik had een hotelletje geboekt net buiten basel in Frankrijk. net voor basel even de Macdonalds aangedaan en zag de lucht flink betrekken. dus regenkledij ging weer aan. het was nog wel 30 graden, dus warm. gezien ik geen vignet had, moest ik even dwars door Basel heen. normaliter geen probleem maar 30 graden in een regenpak en stoplichten, niet mijn favoriet. ik had het nooit eerder gehad maar hoopte zo dat het ging regenen! en die kwam ook nog, lekker verkoelend.

Ik had een hotel met een werkelijk waar prachtig uitzicht!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IBhbwhWfa-PNE9hPXsS1i8UcaNY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2mDRjZtuccW94aZVCiKe5oPm.jpg?f=fotoalbum_large

Dag 6: m'n plan was doorrijden tot luxemburg en daar nog even leuk sturen, daar zou het ook weer droog zijn. de ochtend bestond dus uit rijden door de regen op de snelweg, niet m'n hobby maar het was prima te doen. eenmaal in de buurt van luxemburg toch maar besloten om door te rijden naar huis, ik had geen overnachting meer bedacht na luxemburg, dat vond ik te dicht bij huis, is ook door te rijden. gezien ik op zich wel lekker in het zadel zat op de snelweg maar in 1x doorgebeukt, luxemburg is 'dichtbij' dus die bewaren we voor een volgende trip.

dus, in snelweg de autobahn op om deze zo hoog mogelijk weer te verlaten (noordeling hier).

afsluitend, ik ben enorm blij met m'n nieuwe fiets, deze leent zich hier perfect voor en heeft zich uitstekend gehouden. met mijn vorige motor (street triple) was de snelweg een hel geweest en de bepakking een uitdaging. ik ben geen dag met pijntjes of wat dan ook afgestapt of opgestapt.

qua route, ik had wat voorbereid maar hier en daar wel echt van afgeweken, toch wel fijn om een uitgangspunt te hebben. het aanpassen van de route viel me reuze mee (tomtom + telefoon).
wel is de camera van m'n telefoon gesneuveld, zo'n uurtje voor het einde, dat gelukkig wel. terugweg hele poos 160 op de cruise, waar toch wel wat vibratie aanwezig was door de tas achterop.

• kneusteun
nehal3m schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:20:
[...]

Van ATV's ja, 2 wielen teveel.
Wat goed dat je kan lezen ;) wat wil je er mee zeggen is de vraag?

Nog een leuke btw, net in een discord zit iemand helemaal te raven over de kove 800x

"dat ding is heerlijk licht en kan de rest wat van leren. meneer riep dat het geclaimde gewicht op 169kg zit..

YouTube: Kove 800X exclusive first UK ride on and off-road | True power and w...

In filmpje komen ze toch echt uit op 196,4....

Specsheet heroes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
kneusteun schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:22:
[...]

Wat goed dat je kan lezen ;) wat wil je er mee zeggen is de vraag?
Datzelfde kan ik ook van jou zeggen; je post in het motor topic dat er een recall is van ATV's. Dus mooi dat je dat gelezen hebt, maar wat wil je ermee zeggen? :9

• kneusteun
nehal3m schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:25:
[...]

Datzelfde kan ik ook van jou zeggen; je post in het motor topic dat er een recall is van ATV's. Dus mooi dat je dat gelezen hebt, maar wat wil je ermee zeggen? :9
Ik vond het interessant, kan mij heel goed voorstellen dat er namelijk onderdelen van ATV's en motoren interchangeable zijn.

Genoeg onderdelen van een yamaha atv's zijn terug te vinden geweest in motoren.

• nehal3m
kneusteun schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:31:
[...]

Ik vond het interessant, kan mij heel goed voorstellen dat er namelijk onderdelen van ATV's en motoren interchangeable zijn.

Kan me voorstellen dat de gaskabel/hendel setup hetzelfde is als op motoren ja, maar ze roepen specifiek deze units terug.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:15
@Nico95 mooie tour! 8)

Begin van de maand was Grimsel nog 2165 m hoog, toen ik er was. :P

Jolke in "Hét grote motortopic - Deel 26 (2024)"

• kneusteun
nehal3m schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:33:
[...]

Kan me voorstellen dat de gaskabel/hendel setup hetzelfde is als op motoren ja, maar ze roepen specifiek deze units terug.
Klopt, maar je weet het nooit.
KTM heeft ook jaren erover gedaan om fouten toe te geven bij de 790 etc.

• Nico95
Jolke schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:42:
@Nico95 mooie tour! 8)

8)7 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kneusteun schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:31:
[...]

ATV hebben toch een thumb throttle?

Jolke schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:42:
@Nico95 mooie tour! 8)

bij ouderdom krimp je he? ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:59
Melkunie schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 14:11:
[...]

En nu heeft ie de juiste kleurtjes gekregen en mag ie in de OP! :)
De World Raid mag er uit en worden vervangen voor de Ténéré 700 Extreme (2024)

[Afbeelding]

Nog even bedenken wat ik met stickers ga doen, maar voor nu is het goed zo :)

@LankHoar, @Chakotay, @timmie271. alvast bedankt!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xnQYuLuJAfZbz1gcJ6xTnNTpLGg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x5sbDFoJaqSEc70hwuz8uaE4.jpg?f=fotoalbum_large

Geen goede locatiefoto deze keer, maar er zit inmiddels een rode sticker op! :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nico95 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:21:
nog een kleine recap van mijn trip:

dag 1 (13 aug):

[Afbeelding]

bepakt op pad, maar prima te doen. het was alleen bloedheet, hele tijd rond 37 graden, met piek van 39.. zweten als een otter, rijden in een föhn. ook nog twee buien gehad, maar door de temperatuur zo weer droog gelukkig.

[Afbeelding]

gereden tot aan baden-baden, daar hotelletje, en op schnitzeljacht. gevonden op 20 min lopen, wel stuk dubbel gelopen want in eerste instantie geen contant mee (wanneer leren ze het nou?!)

[Afbeelding]

dag 2: de B500 aftikken en dan door naar Bregenz, althans was het plan. B500 viel tegen, 50kmh en afgesloten vanaf halverwege. nog wel een mooi uitzichtje te pakken:

[Afbeelding]

na klein stukje B500 rechtstreeks naar Bregenz, maar ook dat schoot niet op. vlak voor bregenz werd de lucht angstig donker, maar ik was er bijna dus even doorzetten. regenkleding aan, en gaan. tunnel uit en zo volle bak water in, inclusief plassen op de snelweg, best spannend. precies in zo'n plas werd ik ingehaald door een auto, met als resultaat water tot aan de helm:

[Afbeelding]

(gopro net te laat aan)

ook hier weer hotel en vreten, dat snappen ze daar wel. motor stond veilig in de garage, in prima gezelschap:

hierna via de Reschenpass italie in, lange tweebaans weg, niet spannend. eenmaal italië volgde dé pas, de Stelvio! wel erg druk en grappig om het verschil te zien in hoe motorrijders door de bochten heen komen. ik zie mijzelf niet als pro, verre van, maar sommige mensen wat ik zag, had ik Rossi kunnen zijn. aan de andere kant blazen er ook mensen om je heen, alsof je stil staat.
de incidentele touringcar en stinkende camper uiteraard ook present

[Afbeelding]

[Afbeelding]

na de stelvio net buiten Bormio een nachtje op de camping, niet voor niets de kampeerspullen mee, en het weer liet het toe. luchtbed veel te dun dus was niets aan..

dag 4: stukje terug gereden en de Gavia pass op, wát is dit een heerlijke weg, vooral de kant vanaf bormio omhoog, prachtig asfalt en mooie bochten, niet alleen haarspelden maar ook glooiend, daar geniet ik enorm van!

[Afbeelding]

na de Gavia pass een pas ergens naar de grens met zwitserland, weet de naam even niet. dit was niet mijn ding. erg smalle slechte weg, korte bochtjes met weinig zicht door veel bomen. daarnaast was het bloedwarm dus zweten als een gek!
eenmaal beneden was ik vrij vlot bij de grens, net daarvoor bij een lidl nog even een stuk pizza en dit knappe op en top stukje italiaans vastgelegd:

[Afbeelding]

Zwitserland ingereden via de Berdinapass, gevolgt door de Abulapass. wat is zwitersland een prachtig mooi land, de omgevingen zijn adembenemend!

[Afbeelding]

hier ergens airbnb geboekt langs de route en weer lekker doorgereden. aangekomen boven aan de oberalp pass eens even gekeken hoe ver ik nog moest naar de AirBnB, drie kwartier terug was de conclusie, beetje jammer. eenmaal aangekomen genoten van m'n avondeten, een croissant en bus pringles, iets met winkels en dicht.

dag 5: dag begonnen met stukje routeherhaling en de oberalppass weer omhoog, geen straf!

[Afbeelding]

vlak na deze pas volgde de enige echte Furkapass, werelds! uiteraard een foto op de iconische plek genomen

[Afbeelding]

[Afbeelding]

einde van de pas twee bochten en je zit op de Grimselpas, dit was echter in de wolken en regen. in de regen zit ik nooit lekker op de fiets zodra het wat bochtig wordt, dus minder van genoten. uiteraard wederom een foto

[Afbeelding]

begin van de middag kwam ik aan in Luzern. hier wilde ik een dagje blijven, maar de weersvoorspelling liet zien dat er een dag later 40-50 mm regen uit de lucht zou komen, dus dat plan ging niet op.

even anderhalf uur rondgelopen en weer door, mooie stad overigens!

[Afbeelding]

de weg vervolgt richting basel. ik had een hotelletje geboekt net buiten basel in Frankrijk. net voor basel even de Macdonalds aangedaan en zag de lucht flink betrekken. dus regenkledij ging weer aan. het was nog wel 30 graden, dus warm. gezien ik geen vignet had, moest ik even dwars door Basel heen. normaliter geen probleem maar 30 graden in een regenpak en stoplichten, niet mijn favoriet. ik had het nooit eerder gehad maar hoopte zo dat het ging regenen! en die kwam ook nog, lekker verkoelend.

Ik had een hotel met een werkelijk waar prachtig uitzicht!

[Afbeelding]

Dag 6: m'n plan was doorrijden tot luxemburg en daar nog even leuk sturen, daar zou het ook weer droog zijn. de ochtend bestond dus uit rijden door de regen op de snelweg, niet m'n hobby maar het was prima te doen. eenmaal in de buurt van luxemburg toch maar besloten om door te rijden naar huis, ik had geen overnachting meer bedacht na luxemburg, dat vond ik te dicht bij huis, is ook door te rijden. gezien ik op zich wel lekker in het zadel zat op de snelweg maar in 1x doorgebeukt, luxemburg is 'dichtbij' dus die bewaren we voor een volgende trip.

dus, in snelweg de autobahn op om deze zo hoog mogelijk weer te verlaten (noordeling hier).

afsluitend, ik ben enorm blij met m'n nieuwe fiets, deze leent zich hier perfect voor en heeft zich uitstekend gehouden. met mijn vorige motor (street triple) was de snelweg een hel geweest en de bepakking een uitdaging. ik ben geen dag met pijntjes of wat dan ook afgestapt of opgestapt.

qua route, ik had wat voorbereid maar hier en daar wel echt van afgeweken, toch wel fijn om een uitgangspunt te hebben. het aanpassen van de route viel me reuze mee (tomtom + telefoon).
wel is de camera van m'n telefoon gesneuveld, zo'n uurtje voor het einde, dat gelukkig wel. terugweg hele poos 160 op de cruise, waar toch wel wat vibratie aanwezig was door de tas achterop.
gave motor en gave trip!
Die passen staan ook op mijn bucketlist.. hopelijk kan ik die in 2026 doen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nico95
terwijl ik mijzelf altijd verkondig als jonge god, gaat weer helemaal mis..

• Nico95
ToolkiT schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:53:
[...]

gave motor en gave trip!
doen! ze zijn ook echt prima te combineren

• A13X

A13X

Dude

Melkunie schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:53:
[...]

[Afbeelding]

Geen goede locatiefoto deze keer, maar er zit inmiddels een rode sticker op! :9
Wat staat er? Sambal bij?

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 12:15
ToolkiT schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:53:
[...]

gave motor en gave trip!
Eens eens, helemaal mee eens. Ik heb een paar van die passen dit jaar gedaan, maar het smaakt naar meer. :9

Die 2164 vs 2165 m was waarschijnlijk de conversie van ft naar meter. 7100 ft staat beter dan 7103 ft.

• kneusteun
ToolkiT schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:52:
[...]

ATV hebben toch een thumb throttle?
Dat dacht ik ook, maarheb ze ook wel gezien met gashendel.
De enige keer dat ik op een feestje op zo'n ding stapte was het ook een motor gashendel, geen idee welk merk het was, was geel zal dus wel suzuki zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
Geen geekpunten voor Alex -O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2_Z8xjyj3WzdLNOdLH6EKKP5a3U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/65qjRpQVTtYLMWJdQPgOZK0v.png?f=fotoalbum_large
Godzilla??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Gojira als je dan toch specifiek wil zijn ;)

Edit: hoe makkelijk was het plaatsen van die R-tech set?

[ Voor 41% gewijzigd door kneusteun op 05-09-2024 18:04 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nehal3m
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w6oPB08h5BNkQgUplMRNDw9an9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zSyMeaDdMvchcHTO5eIuKc18.jpg?f=fotoalbum_large

Best mooi dat Groningen in de nazomer. Al is dit wel op de grens met Friesland.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

kneusteun schreef op donderdag 5 september 2024 @ 18:03:

Ohh een ode aan z'n vliegende walvis :+

Awesome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Melkunie
Hm opgezocht maar wel correct... 6,5! ;)
kneusteun schreef op donderdag 5 september 2024 @ 18:03:

Dat viel echt reuze mee! Gaf de sleutel af en haalde 'm een paar dagen later weer op.
10/10 would recommend :+

Maar zonder grappen, was oorspronkelijk van plan het zelf te doen, maar de R-tech was onderdeel van de inruildeal dus was ook wel makkelijk zo. De dealer had 8 persmodellen met 600km op de teller, met hier en daar verschillende stukken plastic met wat krasjes. Ik was sowieso al van plan de R-tech er op te zetten, en hij kende het nog niet maar wilde het zelf ook wel eens proberen voor gebruik op zijn verhuur-motoren. Dus heb nu het exemplaar met het minste val-risico (gebruikt door Stéphane Peterhansel op het perstripje), maar met wat plastics van wat andere die krassen hadden.
Die zijn dus (gratis) vervangen voor de R-techs. Bij het ophalen waren ze wel erg tevreden over alle pasvormen enzo, daar waren ze het benieuwdst naar. Hadden het nog wel over 2 schroefjes die ze er bij mistte, dat was wel opvallend want ik was in de veronderstelling dat er verder niets nodig was maar dat je al het OEM aansluitmateriaal moest gebruiken.
Heerlijk nummer, maar vind dat het refrein van deze het wel goed samenvat :>
https://themothmen.bandcamp.com/track/gojira-3

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
nehal3m schreef op donderdag 5 september 2024 @ 18:54:
[Afbeelding]

Best mooi dat Groningen in de nazomer. Al is dit wel op de grens met Friesland.
Oeh dat ziet er heel vet uit. Ben heel benieuwd waar dat is. Paar weken geleden het noordelijke stuk TET gedaan in, in Groningen. Dat is toch wel oppassen hoor: zaten verschillende stukken fietspad tussen, een doodlopende weg en een onbewaakte spoorwegovergang met akelig nauwe doorgang tussen van die hekken. Alles wel gewoon gedaan volgens de route, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8B48GC0oAAv-sX9YRQ6_FAxqLVM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rY5XHF8ETpWbQZ5S7xc2iLPH.jpg?f=fotoalbum_large

Verder nog een klein avontuur gehad in Drenthe, waar ik onderuit ging door heel fijn zand. Ik viel gelukkig op de naastgelegen akker, waar ik op verse ruggen belandde. Was net alsof ik op een matras viel. Meteen opgestaan om te zien of iemand het gezien had natuurlijk! Geen schade aan motor, alleen mijn ego.

Binnenkort moet de Tuareg voor de 10.000km beurt naar Motoport. Mijn hemel, wat ging dat allemaal snel. 30 april stond 'ie nieuw op mijn naam...

[ Voor 4% gewijzigd door JL Koppelle op 05-09-2024 20:28 ]

• nehal3m
JL Koppelle schreef op donderdag 5 september 2024 @ 20:26:
[...]
zaten verschillende stukken fietspad tussen, een doodlopende weg en een onbewaakte spoorwegovergang met akelig nauwe doorgang tussen van die hekken. Alles wel gewoon gedaan volgens de route, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Klopt ja, viel me ook op. Ik kreeg na die hekken ook nog commentaar dat het om een wandelpad zou gaan. Maar volgens mij klopt de track gewoon.

• kneusteun
Er zijn wel meer van dat soort "shady stukjes" dat je inderdaad een fietspad volgt of een bruggetje voor fietser over moet.
Schijnbaar is er in een stuk in Brabant tegenwoordig ook afgesloten voor motoren en auto's, had iemand op een discord over deze week. Dus het wordt er ook niet perse beter op.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LankHoar
  • Laatst online: 07:20

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Was op vakantie en sowieso drukke periode op werk, dus weinig actief hier. @timmie271 @Chakotay we lopen wat achter met wijzigingen, laatste was door mij gedaan in juli :+

@badkuip @harley @BM @Source90 ik heb jullie wijzigingen doorgevoerd. @Source90 heb je nog een plaatje voor je nieuwe bike? @harley mooie Fatboy, lekker old school. Welk bouwjaar is ie?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Melkunie

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:44
LankHoar schreef op donderdag 5 september 2024 @ 21:43:
Was op vakantie en sowieso drukke periode op werk, dus weinig actief hier. @timmie271 @Chakotay we lopen wat achter met wijzigingen, laatste was door mij gedaan in juli :+

@badkuip @harley @BM @Source90 ik heb jullie wijzigingen doorgevoerd. @Source90 heb je nog een plaatje voor je nieuwe bike? @harley mooie Fatboy, lekker old school. Welk bouwjaar is ie?
Hij is nu een beetje naakt, ik plaats een nieuwe foto wanneer terug van de spuiter :)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Source90 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 22:13:
[...]

Hij is nu een beetje naakt, ik plaats een nieuwe foto wanneer terug van de spuiter :)

***members only***
Dat lijkt me beter. Anders moeten we dit topic nog [NFSW] tags gaan geven in de topic titel :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter

• Melkunie
Hartelijk bedankt! O+

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:25
[b]....@harley mooie Fatboy, lekker old school. Welk bouwjaar is ie?
2002, is het 1e jaar met de delphi injectie. Wilde per se geen magnetti marelli. Liever nog carburateur maar die zijn heel schaars.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:08

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_XoNmYY03D038aUx2SPQOYKhUs0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/621u4uDrKMLMeX0Pn99d2Hgp.jpg?f=fotoalbum_large

Afgelopen dagen weer wat zitten knutselen aan de RT, had een paar gebruikte valbeugels op de kop getikt voor een paar tientjes (letterlijk) alleen zat het frame wat onder het blok hoort er niet bij.
Naja, ik heb een lasapparaat en redelijk wat profieletjes, dus dat is niet zo'n probleem.
Hier is het nog "werk in uitvoering' overigens en ja, de prachtige spijkervanger zit er ook weer onder.
Achterliggende gedachte is overigens dat je met een kapotte kuip nog kan rijden, maar met een kapot kleppendeksel is dat lastiger.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/09dFWQ6LupDZEIpslckMqTlAb28=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rr4NgtbjYnqcDSNkHSCxwLnL.jpg?f=fotoalbum_large

Maar de voornaamste reden om er valbeugels op te zetten was natuurlijk zodat er verstralers op kunnen, als echte BMW rijder :P
Of het heeft er iets mee te maken dat ik tijdens een avondritje met de Integra gruwelijk zat te vloeken dat ik bij haakse bochtjes op landweggetjes helemaal niks zag voor ik de bocht in draaide. Misschien is dat ook de reden dat de verstralers redelijk naar buiten zijn gericht ;)
Ze zitten met een relais op de accu en er zit een schakelaartje op het stuur wat weer via de aansturing van het dimlicht loopt, ze staan dus niet altijd aan.
Ben alleen benieuwd of het in die lage positie langs de uitlaat goed gaat, maar goed, ze passen ook aan de bovenkant van de beugel.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
4x2 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 08:23:
Ben alleen benieuwd of het in die lage positie langs de uitlaat goed gaat, maar goed, ze passen ook aan de bovenkant van de beugel.
Blokkeren ze zo ook niet behoorlijk wat luchtstroom over de koppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri.
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
4x2 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 08:23:
[Afbeelding]

Afgelopen dagen weer wat zitten knutselen aan de RT, had een paar gebruikte valbeugels op de kop getikt voor een paar tientjes (letterlijk) alleen zat het frame wat onder het blok hoort er niet bij.
Naja, ik heb een lasapparaat en redelijk wat profieletjes, dus dat is niet zo'n probleem.
Hier is het nog "werk in uitvoering' overigens en ja, de prachtige spijkervanger zit er ook weer onder.
Achterliggende gedachte is overigens dat je met een kapotte kuip nog kan rijden, maar met een kapot kleppendeksel is dat lastiger.

[Afbeelding]

Maar de voornaamste reden om er valbeugels op te zetten was natuurlijk zodat er verstralers op kunnen, als echte BMW rijder :P
Of het heeft er iets mee te maken dat ik tijdens een avondritje met de Integra gruwelijk zat te vloeken dat ik bij haakse bochtjes op landweggetjes helemaal niks zag voor ik de bocht in draaide. Misschien is dat ook de reden dat de verstralers redelijk naar buiten zijn gericht ;)
Ze zitten met een relais op de accu en er zit een schakelaartje op het stuur wat weer via de aansturing van het dimlicht loopt, ze staan dus niet altijd aan.
Gelukkig zet je de lampjes ook wel eens uit, vreselijk namelijk die bmw rijders met de hele kerstboom aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

nehal3m schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 08:32:
[...]

Denk niet dat je je daar zorgen over hoeft te maken. Komt heus wel voldoende lucht overheen, en er zit een oliekoeler (radiator) onder de koplamp.

Ook op warme dagen langere tijd langzaam rijden (stad en file) was geen probleem op die motor.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:08

4x2

lộn xộn quá

Henri. schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 09:45:
[...]
Gelukkig zet je de lampjes ook wel eens uit, vreselijk namelijk die bmw rijders met de hele kerstboom aan
Je hebt het verkeerd begrepend denk ik, die schakelaar zit er tussen zodat ik ze uit kan zetten en het hele zaakje dus legaal is.
Wil niet zeggen dat ik ze ooit uit zet, maar het kan wel 8)
nehal3m schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 08:32:
[...]
Nee, want ze zitten voor het kleppendeksel en die is van de rest geisoleerd met een rubberen pakking, dus zal weinig doen voor de koeling (die sowieso voornl via oliekoeling werkt)

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistahk1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:22
@ToolkiT leuk reisverslag, leuk om een aantal herkenbare punten te zien 8)
ToolkiT schreef op donderdag 5 september 2024 @ 12:13:
[Afbeelding]
2 grenzen later waren we in het land.. (4 landen in 1 dag :) )
Aha, dat is een bekende grensovergang bij Knokke / Sluis (Sint Anna ter Muiden) ;)
Ben je via de 'doorgaande weg' richting de BreskensWesterscheldetunnel gereden?
Doorgaande weg is dan de blauwe route:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YVNc7bYg2cReOYXDS8mArdvEEOY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P6jKbSvMIkAvcCFR0rbREAQZ.png?f=fotoalbum_large

Meer 'scenic' door West-Zeeuws Vlaanderen zou de rode route geweest zijn. Hoewel je weinig strand ziet, neem ik liever die route dan de 'doorgaande weg'. Ook voor woon-werkverkeer.
Zelf start ik ergens op de rode lijn langs de kust :9
Mocht je volgend jaar weer de route rijden, wil ik gerust het stuk Zeeland aanhaken :Y
Door Zeeland rijden is trouwens dikke ellende... allemaal wegen met doorgetrokken streep met lage snelheidslimiten een nog langzaam rijdende autos (die je niet in kan halen)..
Als 2 mechanische probleem kwam ik erachter dan het balhoofdlager kaduuk was.. ik dacht voor de rit dat het aan mijn voorband lag die raar afgesleten was.. maar die had ik voor de trip vervangen.. dus rotondes moesten met wat meer kracht ingezet worden.. niet ideaal met een zwaar bepakte motor..
Als je op de N-wegen blijft is het drama inderdaad :X
Helaas ontkom je er niet aan om als je van eiland naar eiland gaat en toch wat 'vlot' wilt passeren, afgezien van enkele vakantiegangers die de maximum snelheid in NL niet zo goed begrijpen :|

Binnendoor heb je de doorgetrokken strepen vaak niet, maar wel de landbouwvoertuigen, oude vandaagjes, fietsers, wielrenners enzovoorts...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mistahk1 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:16:
@ToolkiT leuk reisverslag, leuk om een aantal herkenbare punten te zien 8)

[...]

Aha, dat is een bekende grensovergang bij Knokke / Sluis (Sint Anna ter Muiden) ;)
Ben je via de 'doorgaande weg' richting de BreskensWesterscheldetunnel gereden?
Doorgaande weg is dan de blauwe route:
[Afbeelding]

Meer 'scenic' door West-Zeeuws Vlaanderen zou de rode route geweest zijn. Hoewel je weinig strand ziet, neem ik liever die route dan de 'doorgaande weg'. Ook voor woon-werkverkeer.
Zelf start ik ergens op de rode lijn langs de kust :9
Mocht je volgend jaar weer de route rijden, wil ik gerust het stuk Zeeland aanhaken :Y

[...]

Als je op de N-wegen blijft is het drama inderdaad :X
Helaas ontkom je er niet aan om als je van eiland naar eiland gaat en toch wat 'vlot' wilt passeren, afgezien van enkele vakantiegangers die de maximum snelheid in NL niet zo goed begrijpen :|

Binnendoor heb je de doorgetrokken strepen vaak niet, maar wel de landbouwvoertuigen, oude vandaagjes, fietsers, wielrenners enzovoorts...
bedankt voor de tip.. idd via de blauwe route:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SObYP8guuVK8ojLJOTMyMI8RIm8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IQ0M9JAEe464vIEOoO2HVTxe.png?f=fotoalbum_large

Ben daar de grens nog een paar keer over geweest trouwens omdat ik op zoek was naar een tank station dat E5 verkocht..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z1-AHEu3gGQ0RTCs7SIbA6bFd3s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/foVQYsfNtGZSYmM5V7hfE8JP.png?f=fotoalbum_large
De echte elende was op de N57..

hier https://www.google.com/ma...wNC4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D was ik bijna in de verleiding om het greppeltje door te gaan en de parralelweg te pakken.. maar 2up met bepakking leek me dat te riskant.. geen idee hoe diep die greppel was..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:56
Henri. schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 09:45:
[...]

Kerstboom ansich is niks mis mee, alleen verkeerd afgestelde kerstbomen zijn vervelend (en dat is helaas 99.9% van de verstraler/mistlampen op motoren)
Pagina: 1 ... 74 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.