Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 101 Laatste
Acties:
  • 471.064 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:24
@LankHoar Als je toch bezig bent, mijn T7 Extreme mag er ook nog bij ;) :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:41
4x2 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 08:23:
[Afbeelding]

Afgelopen dagen weer wat zitten knutselen aan de RT, had een paar gebruikte valbeugels op de kop getikt voor een paar tientjes (letterlijk) alleen zat het frame wat onder het blok hoort er niet bij.
Naja, ik heb een lasapparaat en redelijk wat profieletjes, dus dat is niet zo'n probleem.
Hier is het nog "werk in uitvoering' overigens en ja, de prachtige spijkervanger zit er ook weer onder.
Achterliggende gedachte is overigens dat je met een kapotte kuip nog kan rijden, maar met een kapot kleppendeksel is dat lastiger.

[Afbeelding]

Maar de voornaamste reden om er valbeugels op te zetten was natuurlijk zodat er verstralers op kunnen, als echte BMW rijder :P
Of het heeft er iets mee te maken dat ik tijdens een avondritje met de Integra gruwelijk zat te vloeken dat ik bij haakse bochtjes op landweggetjes helemaal niks zag voor ik de bocht in draaide. Misschien is dat ook de reden dat de verstralers redelijk naar buiten zijn gericht ;)
Ze zitten met een relais op de accu en er zit een schakelaartje op het stuur wat weer via de aansturing van het dimlicht loopt, ze staan dus niet altijd aan.
Ben alleen benieuwd of het in die lage positie langs de uitlaat goed gaat, maar goed, ze passen ook aan de bovenkant van de beugel.
Ik vind het wel lollig dat een 'valbeugel' bij Honda vaak een compleet harnas is, terwijl je op een BMW alleen maar een metalen BH nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistahk1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:29
ToolkiT schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:49:
[...]

bedankt voor de tip.. idd via de blauwe route:
[Afbeelding]

Ben daar de grens nog een paar keer over geweest trouwens omdat ik op zoek was naar een tank station dat E5 verkocht..
[Afbeelding]
De echte elende was op de N57..

hier https://www.google.com/ma...wNC4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D was ik bijna in de verleiding om het greppeltje door te gaan en de parralelweg te pakken.. maar 2up met bepakking leek me dat te riskant.. geen idee hoe diep die greppel was..
Heel herkenbaar...
Tijd geleden naar Rotterdam via die route gegaan op een zaterdag i.v.m. wegwerkzaamheden op de A-wegen richting Rotterdam. De heenreis over de N57 duurde net zo lang als een heen en terugreis over de A58 - A4 - A29 :'(

Zelf tank ik altijd hier, daar hebben ze 98 E5 en scheelt doorgaans 25 tot 35 cent per liter met NL.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

Metro2002

Memento mori

Metro2002 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 10:08:
[...]

Ik ga me binnenkort ook weer op 2 wielen verplaatsen. Na jaren motorloos te zijn geweest (reed voorheen op een kawasaki GPZ500) afgelopen weekend toch weer verleid om een tweewieler te kopen, geen 'echte' motorfiets dit keer maar een motorscooter, een Yamaha xmax300.
Well, that escalated quickly. Ondanks dat de motorscooter extreem zuinig (1 op 35 met gemak) en bijzonder praktisch is qua opbergruimte en riemaandrijving gaat hij er toch uit en dat komt vooral door de zithouding. Ik zit er gewoon net niet lekker op, korte ritjes van een half uur ofzo gaan prima maar alles daarboven wordt gewoon oncomfortabel omdat ik er als een onderuitgezakte zak aardappels op zit :P Ik krijg er dan last van mijn onderrug op. Ook het vermogen mag wel iets meer, natuurlijk, het is genoeg hoor maar echt gepassioneerd over de snelweg rijden gaat gewoon niet op een apparaat met een top van 140km/u en met zijn tweeen erop is het ding niet bepaald snel meer.

Los van de praktische aspecten zijn motorfietsen stiekem toch ook gewoon wat leuker :Y)

Dus tja, toch rondkijken, wat ga je dan kopen? Sportmotorfietsen zijn supertof om te zien maar qua houding toch vaak te sportief om lange ritten op te doen voor mij. Cruisers vind ik niks en die sport touring fietsen zijn vlees noch vis naar mijn mening dus mijn oog viel op naked bikes.

Natuurlijk geen windbescherming maar mijn ervaring met windschermen is dat ze 9 vd 10 keer behoorlijk wat turbulentie veroorzaken en je er vaker last van hebt dan plezier dus wat heb je daar uiteindelijk nu echt aan. Tenzij je een enorm hoog scherm neemt waar je helemaal achter zit biedt het weinig meerwaarde. Het moest dus een naked motorfiets worden.

Eerst gekeken naar een lichte motorfiets, de MT-03 en Z500 stonden op mijn shortlist maar de MT-03 was net iets te klein en op de Z500 schoof ik constant naar voren op het zadel. Ze hadden ook een MT-07 staan, weliswaar wat zwaarder en onzuiniger maar toen ik eenmaal op de MT-07 had gezeten zat die eigenlijk direct als gegoten. Proefrit gemaakt (wel weer even wennen aan schakelen, hallo neutraal tijdens het opschakelen naar 2 }:| ) en pff dat rijdt goed! Lekker veel vermogen bij lage toeren dus zowel schakellui te rijden als lekker sportief en qua wegligging ook helemaal top. Omdat het met 180kg nog best een relatief lichte motorfiets is ook lekker wendbaar.

Ik heb dan ook de knoop doorgehakt en een gloednieuwe Yamaha MT-07 besteld in de kleur Cyan storm, lekker opvallend B-) Omdat ik er het hele jaar op rij wordt hij wel voorzien van handvatverwarming, telefoonhouder voor de GPS en komt er een topkoffer bij voor de ritten waarbij dat nodig is. Wordt als het goed is volgende week geleverd. Ik post uiteraard nog even een plaatje als ik hem heb :Y)

En waarom nieuwe? Het wordt ook gelijk de vervanger van mijn auto dus wil iets hebben waar ik een tijdje mee vooruit kan en betrouwbaar is, we hebben nu 2 auto's die allebei nauwelijks gebruikt worden dus we gaan dan terug naar 1 auto en als mijn vrouw en ik allebei tegelijk ergens anders heen gaan (komt eigenlijk alleen bij goed weer voor) dan pak ik de motor en zij de auto. Woon-werk gaat ie niet voor gebruikt worden, ik fiets altijd en mijn vrouw werkt sinds dit jaar om de hoek dus die gaat altijd lopend naar haar werk.
Dit was toen ik de scooter kocht al het plan ik heb dat nu een klein half jaar geprobeerd en dat gaat gewoon uitstekend, ik pak zelfs véél liever de motorscooter omdat ergens met de auto heengaan echt dramatisch is met de hoeveelheid files overal.

Zodra ik de motorfiets geleverd heb gekregen gaat de auto dus in de verkoop. (dus mocht iemand nog interesse hebben in een nette Hyundai Ioniq EV uit 2018, let me know ;) )

[ Voor 17% gewijzigd door Metro2002 op 06-09-2024 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:08

steveman

Comfortabel ten onder

@Tylen zei je nou in het motogp-topic dat je naar Aragon ging? Regenbanden al nodig gehad?

Zit er 150km vandaan, en hier is het best vochtig momenteel :')
uiteraard werd ik de dag nadat m'n verlof in ging ziek, dus ben toch nog niet aan rijden toe

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ja ben er nu. Gister avond beetje regen. Vandaag helemaal top.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@Thedr welkom (terug) in de OP! :)

@harley ik heb de foto's nu correct geplaatst ;)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Ik als long time lurker mij hier ook nog maar eens melden, sinds een kleine 2 maanden rij ik op deze mooie BMW uit 2016:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2aKvDsXp-E1Tm4uO6LhRvtcQTTw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xOLUY3XATquQYNR2wKoQTzhh.jpg?f=fotoalbum_medium

2 weken geleden voor het eerst samen met mijn vrouw op haar CB500F een mooie meerdaagse rondrit gedaan naar het zwarte woud waarbij het doel was om vooral snelweg te mijden wat tot op de laatste dag redelijk gelukt was, vanwege het slechte weer op komst de laatste dag vooral snel naar huis gereden. Veel dingen geleerd, vooral de te moeten km's per dag, want vooraf hotel geboekt, waren veel te veel. 300+ is no bueno! Volgende keer gaat dit zeker rond de 200 km per dag worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E9YyiwhOxbA3NFvfvn7zcUZ7B7g=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A2kxGGD73BCNzOEgRE7RrdFs.jpg?f=fotoalbum_medium

Mede omdat we dit toch wel vaker willen doen heeft madam besloten de CB in te ruilen voor een mooie Versys650 welke volgende week naast de BMW in de garage komt te staan.
De gedachte is om dan niks van te voren te boeken en op de bonnefooi ergens heen rijden, met de nog aan te schaffen kampeergerei en hier en daar een camping mee te pakken.
Ik ga weer lekker verder lurken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Flesdop schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 23:23:
Ik als long time lurker mij hier ook nog maar eens melden, sinds een kleine 2 maanden rij ik op deze mooie BMW uit 2016:

[Afbeelding]

2 weken geleden voor het eerst samen met mijn vrouw op haar CB500F een mooie meerdaagse rondrit gedaan naar het zwarte woud waarbij het doel was om vooral snelweg te mijden wat tot op de laatste dag redelijk gelukt was, vanwege het slechte weer op komst de laatste dag vooral snel naar huis gereden. Veel dingen geleerd, vooral de te moeten km's per dag, want vooraf hotel geboekt, waren veel te veel. 300+ is no bueno! Volgende keer gaat dit zeker rond de 200 km per dag worden.

[Afbeelding]

Mede omdat we dit toch wel vaker willen doen heeft madam besloten de CB in te ruilen voor een mooie Versys650 welke volgende week naast de BMW in de garage komt te staan.
De gedachte is om dan niks van te voren te boeken en op de bonnefooi ergens heen rijden, met de nog aan te schaffen kampeergerei en hier en daar een camping mee te pakken.
Ik ga weer lekker verder lurken :D
Heel fijne motor, zo'n RT, en die kleurstelling staat m erg goed :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thedr
Thedr schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 22:46:
[...]
Ik heb me voor voor 6 september trouwens ingeschreven voor de Bikers Friday in Veghel. Zijn er al meer van hier die meerijden?
Gisteravond na de ergste regen dus naar Veghel gereden. Waterdichte lagen in de zadeltas in de hoop het niet nodig te hebben. Aldaar aangekomen stond een grote stapel pizza's te wachten. Bij het melden begreep ik dat de opkomst tegen ging vallen. Van de 150 aanmeldingen zijn er een (gokje) 60-70 mensen om 120 pizza's op te eten :X Ondanks het wat wisselvallige weer toch gewoon gaan rijden rond 19 uur. Het gezelschap was behoorlijk gemengd qua leeftijd en motoren, wel overwegend mannelijk. Tijdens het eten wat aan de praat geraakt met iemand anders die er ook alleen was. We zijn samen aan de route begonnen en al snel reden we met wat meer mensen die we bijhaalden (of ons bijhaalden). Uiteindelijk kwamen we met een groep van 10-12 motoren rond 20.45 aan op de eindbestemming bij het foodcourt in Uden waar we nog even wat hebben gepraat met anderen die er ook al waren of nog aan kwamen rijden.
Het was een best aardige rit, wat leuke dijkweggetjes, alleen wat jammer van het wisselvallige weer. Geen idee of ze het nog eens vaker organiseren, maar het is best leuk voor een keer. Goede kans dat ik me dan weer aanmeld en wat meer mensen optrommel om mee te gaan :)

De route:
https://www.myrouteapp.co.../route/9919733?mode=share

[ Voor 4% gewijzigd door Thedr op 07-09-2024 14:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:24
charrel schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:26:
[...]

Battery Drain Issues
Lastly, there have been complaints related to battery drain.

Some riders experience difficulty starting the motorcycle after long rides due to unanticipated depletion of the battery.

Ensuring a reliable start is fundamental for rider confidence and unhampered journey continuity.

Het is dus wel een bekend iets, maar er staat geen direct probleem of fix bij wat ik zo kon vinden. Alle polen wel is nagelopen/ schoongemaakt op corrosie en of alles goed vastzit?

Het is niet toevallig dit probleem? :

https://forums.bmwmoa.org...ont-start-when-hot.97334/
Even hierop terugkomend, het was inderdaad het beruchte hot start issue. Nogmaals dank voor de tip. Dit hebben we na een warme tankbeurt op de proef gesteld, direct na het tanken wou die niet meer starten, na 10 minuten wachten was het starten geen probleem. Heb de extra kabels aangelegd die BMW als retrofit aanbiedt voor dit probleem, tijdens installatie wel de brandstof snelsluiter afgebroken 8)7 . Het blijven ondingen… gelukkig had de dealer nog 1 op voorraad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k-lUQobxmis7HwfxUVaGtyXRlF0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W6l33mJqRqjAFrcCFZrD6uKU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:26

A13X

Dude

Thedr schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 14:16:
[...]

Gisteravond na de ergste regen dus naar Veghel gereden. Waterdichte lagen in de zadeltas in de hoop het niet nodig te hebben. Aldaar aangekomen stond een grote stapel pizza's te wachten. Bij het melden begreep ik dat de opkomst tegen ging vallen. Van de 150 aanmeldingen zijn er een (gokje) 60-70 mensen om 120 pizza's op te eten :X Ondanks het wat wisselvallige weer toch gewoon gaan rijden rond 19 uur. Het gezelschap was behoorlijk gemengd qua leeftijd en motoren, wel overwegend mannelijk. Tijdens het eten wat aan de praat geraakt met iemand anders die er ook alleen was. We zijn samen aan de route begonnen en al snel reden we met wat meer mensen die we bijhaalden (of ons bijhaalden). Uiteindelijk kwamen we met een groep van 10-12 motoren rond 20.45 aan op de eindbestemming bij het foodcourt in Uden waar we nog even wat hebben gepraat met anderen die er ook al waren of nog aan kwamen rijden.
Het was een best aardige rit, wat leuke dijkweggetjes, alleen wat jammer van het wisselvallige weer. Geen idee of ze het nog eens vaker organiseren, maar het is best leuk voor een keer. Goede kans dat ik me dan weer aanmeld en wat meer mensen optrommel om mee te gaan :)

De route:
Twijfelde van de week nog om gewoon te gaan zonder aanmelding. Uiteindelijk vrijdag moe van de week en er van af gezien.

Maar die route, die ken ik goed. Zeker dat stuk dijk, het stuk Grave tot de noord zuid (de grote weg die oversteekt) was vroeger onderdeel van mijn woonwerk route op de motor. De rest van de dijk ook vaak gezien.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:27
Thedr schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 14:16:
[...]

De route:
ik was er ook alleen de rit maar toch niet gedaan door 3 anderen die echt geen zin hadden in nog natter pak. waren wel verdomme veel pizza's over hoor Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UE0F-vhY78NTX_jABM_HrI4a36o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5xDehiyYtRJnGOGYOFs9FApx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-06 16:15
Gisteren nog maar eens de vork eruit gehaald: vorige week hpxr 10w van Putoline erin gedaan samen met wilbers progressieve veren. Zeer veel feedback van de vork, maar dit was gewoon te hard voor de slechte Belgische wegen, vooral op betonbanen een ramp. Lijkt me wel perfect voor op circuit.
Nu zit er motul 7.5w factory line in en dit rijd veeeel beter. Een mooi compromis.
Bmw schrijft type 2 olie voor die zou overeen komen met 7,5, wilbers en hyperpro zeggen dan weer 10w te gebruiken.
Wel opgemerkt dat de cartridge in de vorken verschillend lijkt. Als ik het me goed herinner was het identiek bij beiden om ze naar beneden te duwen, maar eruit trekken is merkbaar anders. 1 zeer zwaar, andere zeer licht (of was het nu toch andersom?) Volgens realoem hebben ze een apart artikelnummer voor links en rechts, dus misschien zijn ze effectief anders? Of er is iets kapot >:)
Vandaag een 40 a 50km testrit gedaan en goedgekeurd. Rijd als een nieuwe, of beter :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thedr
ibothead schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 15:24:
[...]

ik was er ook alleen de rit maar toch niet gedaan door 3 anderen die echt geen zin hadden in nog natter pak. waren wel verdomme veel pizza's over hoor [Afbeelding]
Ha, volgens mij sta ik rechts achterin op deze foto :Y) Ik heb mijn pizza zitten eten tussen die gast met dat witte shirt en die meid op dat bankje. Een paar minuten eerder had ik vol in beeld gezeten.
Tijdens de rit zelf buiten wat druppels op mijn vizier nauwelijks nat geworden eerlijk gezegd. Is natuurlijk ook deels afhankelijk van de fiets. Hoorde wel wat gasten die last hadden van hun eigen spray veroorzaakt door een ingekorte kentekenplaathouder.

* Thedr overweegt volgende keer toch maar zijn tweakers shirt aan te trekken :*)

[ Voor 10% gewijzigd door Thedr op 07-09-2024 23:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

wittmann1982 schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 21:08:
Gisteren nog maar eens de vork eruit gehaald: vorige week hpxr 10w van Putoline erin gedaan samen met wilbers progressieve veren. Zeer veel feedback van de vork, maar dit was gewoon te hard voor de slechte Belgische wegen, vooral op betonbanen een ramp. Lijkt me wel perfect voor op circuit.
Nu zit er motul 7.5w factory line in en dit rijd veeeel beter. Een mooi compromis.
Bmw schrijft type 2 olie voor die zou overeen komen met 7,5, wilbers en hyperpro zeggen dan weer 10w te gebruiken.
Wel opgemerkt dat de cartridge in de vorken verschillend lijkt. Als ik het me goed herinner was het identiek bij beiden om ze naar beneden te duwen, maar eruit trekken is merkbaar anders. 1 zeer zwaar, andere zeer licht (of was het nu toch andersom?) Volgens realoem hebben ze een apart artikelnummer voor links en rechts, dus misschien zijn ze effectief anders? Of er is iets kapot >:)
Vandaag een 40 a 50km testrit gedaan en goedgekeurd. Rijd als een nieuwe, of beter :*)
De ene poot is compressie demping, de ander rebound. Dus klopt dat de ene er moeilijker uit gaat dan de ander!

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-06 22:58
Thedr schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 23:06:
[...]
Hoorde wel wat gasten die last hadden van hun eigen spray veroorzaakt door een ingekorte kentekenplaathouder.

* Thedr overweegt volgende keer toch maar zijn tweakers shirt aan te trekken :*)
Haha herkenbaar, ben niet vies van regenrijden maar bij mijn huidige motor met verkorte houder (zo gekocht) begint de regen mijn onderbroek in te stromen na 10 minuten. :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:43
Onwijs gave dag gehad op Assen bij Racecracks. Heel erg moeten wennen omdat ik veel te weinig heb gereden met de CBR. Daarom erg blij dat ik in de groep met instructie zat.

Helaas niet een rondje vrij kunnen rijden zoals ze bij CRT vaak wel doen, desalniettemin veel geleerd die dag.

In de snelste groep kwam van der Mark nog even wat rondjes rijden met Glenn van Straalen en Ferry van Racecracks zelf.

Resultaat: 1:40:8 ofzo, 5 seconden sneller dan Ferry en Glenn :+ . Heel bijzonder om te zien hoe hij op zo'n fiets zit.

Nog dezelfde dag zijn de tijden van die mannen verwijderd, wat ik op zich wel snap, anders zet je een verkeerde toon. Waren ook veel rode vlaggen in die groep.

K to the KillaZ

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:38
Zo dat was weer een mooi rondje door Drenthe. Iets meer dan 3 uur getuft met beetje pauze. Last van m’n aars en geen gevoel meer in m’n leuter, maar het was weer mooi.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RaKZ0OhxT19tVHtDt_5jjJxsFnI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gFmdl4PH1RsmlIMmnaGEhsXk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:56

charrel

Cortisol4life..

Hier ook mijn eerste... rondje van het jaar gedaan :| Nou ja, eindelijk weer is een stukje kunnen rijden _/-\o_ Lekker dat de dijk Hoorn - Enkhuizen weer open is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tg9TXf_sUDuGhHGXa64TxfmKXfU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vryOKo4tnAA3rqdBHZgEyq1l.jpg?f=fotoalbum_large
Nieuwe helm bevalt goed met de Sena srl mesh. Zou eigenlijk volgende week met vrienden nog 5 dagen naar Luxemburg maar zie het niet zitten qua energie. Begin dit jaar week op de hart bewaking gelegen. Nu een pacemaker en een behandeling voor cardiale sarcoïdose rijker... |:(
Dat hakte er even in qua energie dit jaar naast mijn andere auto immuun ziekte.. :+

Acties:
  • +44 Henk 'm!

• Daniel L.
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 10:00
Ik ben net terug van een heerlijk weekje Alpen / Dolomieten. Grappig genoeg zijn er veel overeenkomsten met de trip van @Nico95 😏. In een notendop: via het Schwarzwald richting Zwitserland, van Zwitserland de oversteek gemaakt naar Italië en toen richting Dolomieten. In de Dolomieten 3 nachten in hetzelfde hotel verbleven om vanuit daar mooie dagtrips te kunnen maken. Op de terugweg een stuk Oostenrijk meegepakt en wederom via het Schwarzwald terug naar huis.

Wat cijfers:

- 7 dagen onderweg
- 5 landen
- 2927 kilometer
- minimum temperatuur: 4 graden
- maximum temperatuur: 33 graden
- 3 flinke plensbuien
- smiles for miles 😁

Foto’s zeggen meer dan woorden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GtZ3M7izldYebwME4iez3bIj9eY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NC9bO9DAdMg1Kp2elmNpYeLb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ff8dth6tEkxVRgPQnmzyi4SJV7U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZrvS6ay75CO8bTWb0M36l7CY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JzunofGnWs8prMsJWgxJJgmBlOY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NZy02y44zahrhQ3S2qqqtCQj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A-FASKFJNfryEQTlNZ36QaukMp4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DBH3pVHtYRZnVXedWXYRydgW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-TaPRqkqlM4ixuMy-AV-2aJdAsU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4a4rKtVF8a37EbciYh6WJ1Tt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C7rO_iylgUiEcdb-cpJJMgAcNzw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m9ehBUKYRsx1IaV6dH0Z11IY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hN0HZuIwRRpxLxyqpW63K9ZfofU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TI6yjgmewhrR4EaVPPS1gMim.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oBHVLIC3bknQQkf--XCNMifU3pM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A0F4Sy3VtNbTsuSFzqY3C53l.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M2HLePx10TTnM5Z_9SdFK0NM78k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rIZNHTPGIy1h2WeDuTyR9ipr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fck26_oI8E4L2EGJJDjiyIdtZRs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3zwAXFgS3PX2o7fYwEYlTzTS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UQrncYyjSFQaZXMj6L74fD57m4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lnlGP7X1uRRaIB36eA9rc15b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0gHAVde8NDtEXFWhuaUJPINAfiw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bAR4nTGF5jJotS5ovroZi1Wu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UkFVO6lvT1k_tsb7BcEmTMGOJgw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TLm61Sv6kaC3g7LrIWOMaLaV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2guYIRRUcvss2JsOwU_BvpmhN7Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N11dujBQ1xUyYG1KMjI1A4Ny.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EnPTHZaWzTliUYO576q9ulYNd-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6GzsqRWwa6r0OCQ3KDnjfgFI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2N2zdk_Mqep8ZFqAIdJ9qCa1h4k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qNnBFwO1g0YQRD4d5y3PJraZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/khNSoqxaSmiuzfVj6o9u1Puutos=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nXSpknQslK1tD1YFKt5jMl6Z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CBFRufChvbRU7nxvpEJEcXk7IDM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J6B9CLWUV0F2ufTm0De8uIC7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EjvzeItaATj0IeJ5kU8wHJsuBFw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kse0V8vYXPtBiXnB4vr9vXk1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jBu5iPjG8ZdLXU3wgoK-O-fcJP0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ad3NW5lnrEF81m2mC37f1Iwr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/udC1f2e7E_8r8Lo25-r8l9Ip6Hg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zj6pWoRKVhkqMCE3UhEIjLL8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y84gPt-tFJFh0838-LB6YF0zP9c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hMu8sCXeLmd5lRqkoSYGsK9H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:31

botoo

💀 too old to die young

gebruikershaes schreef op zondag 8 september 2024 @ 14:42:
Iets meer dan 3 uur getuft met beetje pauze. Last van m’n aars en geen gevoel meer in m’n leuter, maar het was weer mooi.
Miijn eerste gedachte is een slecht zittend en waarschijnlijk te zacht zadel. Een zacht zadel zit wel lekker zacht :+ maar zal op den duur je bloedsomloop beperken vandaar dat 'geen gevoel' effect. Een goed en tegelijk comfortabel zadel mag best hard of keihard zijn als het maar exact onder jouw kont in jouw motorhouding past.

https://www.silvermachine.nl/ is een vakidioot zadelmaker.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Aansluitend op zadels: Ik heb een paar maanden geleden een Topklasse (niet custom build) zadel aangeschaft, zit super, steun en comfort.
maarrrr
Bij bepaalde (lage) snelheden krijg er jeuk van aan mijn neus. Bepaalde trillingen maakt dat ik steevast ff vizier op moet klappen en over mijn neus moet wrijven :X en da's bepaald niet handig. Ik ga eerst proberen of het met een dekje oid weggaat en zo ja, dan moet ik het zadel met ander schuim laten vullen en de gel er uit laten halen. Laat ik wel gelijk bij vriend Silvermachine het dek ook vervangen voor echt leer, da's toch mooier.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
botoo schreef op zondag 8 september 2024 @ 16:44:
[...]

Miijn eerste gedachte is een slecht zittend en waarschijnlijk te zacht zadel. Een zacht zadel zit wel lekker zacht :+ maar zal op den duur je bloedsomloop beperken vandaar dat 'geen gevoel' effect. Een goed en tegelijk comfortabel zadel mag best hard of keihard zijn als het maar exact onder jouw kont in jouw motorhouding past.

https://www.silvermachine.nl/ is een vakidioot zadelmaker.
Je analyse klopt helemaal. Dit is het comfort zadel. Die is idd zachter en zak je meer in weg. Het standaardzadel is harder maar loopt ook schuin af naar voren waardoor ik met m’n puddingbuks op de tank schuif. En beide zadels zijn smal dus je zit praktisch niet op je billen maar op je ballen. Gelukkig is het allemaal niet zo groot daar beneden dus valt het te overzien, maar na een paar uurtjes gaan ze toch protesteren.

Heb al eerder contact gehad met een zadelmaker hier in de buurt. Dus wellicht dat ik dat nog een keer doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
botoo schreef op zondag 8 september 2024 @ 16:53:
Aansluitend op zadels: Ik heb een paar maanden geleden een Topklasse (niet custom build) zadel aangeschaft, zit super, steun en comfort.
maarrrr
Bij bepaalde (lage) snelheden krijg er jeuk van aan mijn neus. Bepaalde trillingen maakt dat ik steevast ff vizier op moet klappen en over mijn neus moet wrijven :X en da's bepaald niet handig. Ik ga eerst proberen of het met een dekje oid weggaat en zo ja, dan moet ik het zadel met ander schuim laten vullen en de gel er uit laten halen. Laat ik wel gelijk bij vriend Silvermachine het dek ook vervangen voor echt leer, da's toch mooier.
🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
botoo schreef op zondag 8 september 2024 @ 16:53:
maarrrr
Weet je zeker dat het aan het zadel ligt? Je hebt meer contactpunten met de motor. Andere handvatten of andere stuurgewichten kunnen ook een verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Joris748 schreef op zondag 8 september 2024 @ 18:49:
[...]

Weet je zeker dat het aan het zadel ligt? Je hebt meer contactpunten met de motor. Andere handvatten of andere stuurgewichten kunnen ook een verschil maken.
Ik denk wel dat het aan het zadel ligt want als ik iets ga verzitten (bij de rugleuning vandaan) is het minder, maar goed punt, het zou zomaar mede aan andere punten, of een combinatie daarvan, kunnen liggen. Ga ik eens nauwkeurig op letten.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:21
Beetje offtopic, morgen heb ik "kickstart" les bij de anwb, nu heb ik laatst een telefoon gesprek in de auto gehad en meende dat mevrouw aangaf dat er Leen kleding aanwezig was. Maar zie dat nergens terug. Iemand ervaring of dit zo is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-05 09:09
flaskk schreef op zondag 8 september 2024 @ 20:56:
Beetje offtopic, morgen heb ik "kickstart" les bij de anwb, nu heb ik laatst een telefoon gesprek in de auto gehad en meende dat mevrouw aangaf dat er Leen kleding aanwezig was. Maar zie dat nergens terug. Iemand ervaring of dit zo is?
Ik kan me moeilijk voorstellen dat dit niet aanwezig is. Ze hebben vaak een rek met zo'n beetje alle maten.

Ik zou je wel adviseren, mocht je doorgaan met lessen, om dan een helm en handschoenen zelf aan te schaffen voor je overige lestijd. Wel zo makkelijk, dat past vaak beter (want je zoekt ze zelf uit) en het is hygiënischer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Nu online
flaskk schreef op zondag 8 september 2024 @ 20:56:
De ervaring die ik heb bij 2 'grotere' rijscholen is dat ze leen helmen en jassen beschikbaar stellen. Al zal niet overal zo zijn kan ik me voorstellen. Zou er morgenvroeg even een belletje aan wagen naar de rijschool voordat je gaat? ;)

Gister weer op pad geweest, door omstandigheden (onhandig geplande kappersafspraak) pas om half 1 kunnen vertrekken. Snelweg tot achter luik gepakt en toen lekker ritje door de Ardennen gedaan. Uiteindelijk toch weer 330km gereden op ~6 uurtjes tijd. Was wel echt kapot naderhand, volgende keer echt wat meer pauzes pakken. Maar in België zijn de bankjes echt zeer schaars helaas, dat doen die Duitsers toch beter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ah4xrMQHhb14XfVKCWF2HIsPpSQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vJjZIGF7fOA2W1XUgJldq9pK.jpg?f=fotoalbum_medium

Woensdag gaat de strom na de garage voor de kleppen te stellen en bougies/luchtfilter. Ben benieuwd of ik iets ga merken naderhand. Zou ook een leenmotor meekrijgen dus hopelijk blijft het een beetje droog kan ik daar een rondje mee doen, ergens wel benieuwd hoe een andere motor gaat aanvoelen. Hopelijk volgende week ergens weer richting Luxemburg als het weer beetje meezit op m'n vrije dagen.

& @Nico95 en @Daniel L. jaloersmakende foto's en trips hoor! Ik hoop dat ik volgend jaar eenzelfde soort trip kan gaan maken. Lijkt me echt heel gaaf. En die motoren mogen er ook wezen trouwens! :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:36
gebruikershaes schreef op zondag 8 september 2024 @ 18:19:
[...]

Je analyse klopt helemaal. Dit is het comfort zadel. Die is idd zachter en zak je meer in weg. Het standaardzadel is harder maar loopt ook schuin af naar voren waardoor ik met m’n puddingbuks op de tank schuif. En beide zadels zijn smal dus je zit praktisch niet op je billen maar op je ballen. Gelukkig is het allemaal niet zo groot daar beneden dus valt het te overzien, maar na een paar uurtjes gaan ze toch protesteren.

Heb al eerder contact gehad met een zadelmaker hier in de buurt. Dus wellicht dat ik dat nog een keer doe.
Ik heb dat dus ook gehad, maar dan met m'n gewone fiets. Na 3 kwartier (ongeveer) een slaapzak. Ja handig op vakantie, maar niet onderweg.

Iets breder zadel en het is gelukkig over. Is misschien op de motor lastiger, maar zou daar naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
Thedr schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 23:06:
[...]

Ha, volgens mij sta ik rechts achterin op deze foto :Y) Ik heb mijn pizza zitten eten tussen die gast met dat witte shirt en die meid op dat bankje. Een paar minuten eerder had ik vol in beeld gezeten.
Tijdens de rit zelf buiten wat druppels op mijn vizier nauwelijks nat geworden eerlijk gezegd. Is natuurlijk ook deels afhankelijk van de fiets. Hoorde wel wat gasten die last hadden van hun eigen spray veroorzaakt door een ingekorte kentekenplaathouder.

hahahah nice ik had die blauwe tracer en een volle week aan werk gehad! Dus eigenlijk dat gezeur van die 3 anderen vondt ik eigenlijk helemaal niet erg mede ook dat er nog een afspraak savonds was om 22 uur! Lekker wel terug naar eindhoven droog geblazen 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ibothead
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zD2NM6QwzGfrwVumWYGVsSlud54=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KnTkMtr3zdoZXiZYK1FOtoIH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7zLOW58nxxz6ZgfDqYFtg17aWfY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Ag6wktcGouTfP5bxPRf8zRx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9dIS8Of3doT7taTiZ7UZz6QxmC4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y287li9ABLVhoaicAOPsKKrk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bjdBabAvlIoSyUwsBKyD2YEJLGQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BkyQErXfvIbYSZV6fMGh8gh4.jpg?f=fotoalbum_large

Hier vandaag echt leuk groepje vanuit eindhoven motor rijders even eifelpark in geknald! 320km binnendoor vanaf Bochelt smorgens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Die T7 rally, wat zonde dat die acerbis tank niet er in lichtblauw is ook.
Ook zijn spatbord is vervangen?

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:03
Zo, dat was weer een dikke week Spanje op de motor.
Vorige keer was het naar de Pyreneeën, nu naar Baskenland. Specifiek de Picos de Europa, hoewel dat maar één van de parken is die daar liggen en waar we zijn geweest.

Met auto's + trailers naar Anglet in Frankrijk, daar de combinaties bij het vliegveld geparkeerd, en toen met de motoren van hotel naar hotel rondgetrokken.
Het ene hotel blijkt beter te zijn dan het andere, maar ze waren allemaal schoon, prima douches en goede bedden. Veel meer eisen hebben wij eigenlijk niet. :)

Wat een mooie omgeving is het daar. Maar let wel, het is daar erg groen. Dus, ook nat. En nat betekent in dit geval ook glad op de smalle weggetjes. Is het niet van de koeienpoep, dan wel van het mos.
Vee loopt daar gewoon los rond, dus verwacht om iedere hoek koeien, paarden, ezels, geiten, schapen, of een hond op de weg. De weg kwaliteit was over het algemeen prima. De uitzichten: magnifiek!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vA2o8ct5HdCG4YnMQIe__UFhhf4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LFNIgIuTr1W6kjqm5BQAgYxy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bt1ZvEscB67NEar1K7mLJUaiAII=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EV2hV448h8DjSHaXDGtdSExp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Al2ANLTlJRqS6xKzxv-s9wGJY-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7QmghpK7PAio8YvbIPdWBNks.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xm0bOlAcrcDF9ZAu4RWtcKyQHKc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K69L2LuhRc9BdbuYRl0s1wWT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VxBKCW47wyZXJrMai2SGLh5VCr8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dJtcrpZUDBWjcKKADRmoyCHv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fLS37tdgwM_FSh5eVtk6Ii3dEi0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8orUKHYEjX7hs8ZeBRXaP0KK.jpg?f=fotoalbum_large

Het enige: de TPS (gaskleppositiesensor) haperde bij 36.000km, vorig jaar in de vogezen. Die is bij 39.500 vervangen. Nu staat ie op 57.000, en het ding hapert weer. Een keer serieus vermogensverlies op een berg, en bij 30km/h gaat de hele tijd het gas aan/uit.
Die gaan we dus opnieuw vervangen.
Net als de remschijven trouwens, want sinds er Brembo rood gesinterde blokjes in zitten slijten die als een malle.

De banden, Michelin Road 6 deden het weer prima. Ook in de regen, en dat hebben we toch wel wat gehad, werken die prima.
Nu hebben ze wel een klein luxeprobleempje. Er zitten wat vlakke kanten aan, op de zijkanten. Onder hellingshoek vallen ze nog nét iets verder door dan normaal (alsof het achterwiel een paar cm wegglijdt, wat niet zo is), omdat we in 2883km zo veel bochten hebben gereden dat de zijkanten meer hebben geleden dan in het midden. Bizar! :D

Verder: een machtig mooie week gehad!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

DrivinUCrazy schreef op maandag 9 september 2024 @ 15:03:
het is daar erg groen. Dus, ook nat.
Die vergissing heb ik ook een keer gemaakt. 'Costa Verde' en mijn kennis ging niet verder dan Costa del Sol, Costa Daurada e.d., nou dat ligt dus ergens anders. Dat Verde groen betekent kwam ik pas later achter :o

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Voor mij was het geen verrassing, ik had dan ook niet voor niets eerder dit jaar een Goretex Pro pak gekocht. Dat was geen toeval. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Donderdag vertrek ik voor een lang weekend naar het zuiden van Duitsland. Kom er net achter dat mijn standaard Louis bagage rol net te klein is, maar mijn Enduristan tas echt veel te groot (ik heb geen slaapspullen nodig), dus onhandig.

Heeft iemand nog een tip voor een betaalbare, waterdichte bagagerol die snel bezorgd kan worden (of af te halen in omgeving Enschede)? Volgens mij is die van Louis 30L en die Enduristan 70L of 80L, dus 40 of 50L zou voor mij nu goed moeten zijn :)

-EDIT- ze verkopen ze nog wel, ik keek verkeerd. Deze heb ik, inderdaad 30L: https://www.louis.nl/nl/l...r_article_number=10024015 Maar die zijn dus sowieso uitverkocht.

[ Voor 16% gewijzigd door LankHoar op 09-09-2024 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

LankHoar schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:07:
Donderdag vertrek ik voor een lang weekend naar het zuiden van Duitsland. Kom er net achter dat mijn standaard Louis bagage rol net te klein is, maar mijn Enduristan tas echt veel te groot (ik heb geen slaapspullen nodig), dus onhandig.

Heeft iemand nog een tip voor een betaalbare, waterdichte bagagerol die snel bezorgd kan worden (of af te halen in omgeving Enschede)? Volgens mij is die van Louis 30L en die Enduristan 70L of 80L, dus 40 of 50L zou voor mij nu goed moeten zijn :)

-EDIT- ze verkopen ze nog wel, ik keek verkeerd. Deze heb ik, inderdaad 30L: https://www.louis.nl/nl/l...r_article_number=10024015 Maar die zijn dus sowieso uitverkocht.
Het is een bagage rol toch? Dus pak je grote enduristan en rol die gewoon helemaal op tot alle lucht eruit is? Zou hij net zo groot moeten zijn. Met ruimte voor souvenirs op de terugweg :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online

Hoeveel heb je nodig?
https://www.xlmoto.nl/pro...-h2o-28l_pid-XLM-H2O-TOTE
Heb deze nog liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:19

Iedere motorzaak en anders outdoorzaak zal toch wel een roltas op voorraad hebben liggen ?
Ken zo geen kampeerwinkels in die regio maar kan me niet voorstellen dat die er niet zijn. En die hebben meestal genoeg spul van ortilieb in diverse uitvoeringen en maten.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
_eLMo_ schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:22:
[...]

Het is een bagage rol toch? Dus pak je grote enduristan en rol die gewoon helemaal op tot alle lucht eruit is? Zou hij net zo groot moeten zijn. Met ruimte voor souvenirs op de terugweg :9
Die Enduristan is daar niet zo geschikt voor. Het is meer een tas dan een rol namelijk. Echt een fijn ding hoor, heel stevig en veel ruimte, maar dus te lomp als je niet zoveel nodig hebt.
Ruilen voor een motorhoes? :+ Zonder gekheid, die lijkt net zo groot als de rol die ik nu heb (30L), dus dat zou helaas niet helpen. Bedankt though!
harley schreef op maandag 9 september 2024 @ 18:37:
[...]

Iedere motorzaak en anders outdoorzaak zal toch wel een roltas op voorraad hebben liggen ?
Ken zo geen kampeerwinkels in die regio maar kan me niet voorstellen dat die er niet zijn. En die hebben meestal genoeg spul van ortilieb in diverse uitvoeringen en maten.
Outdoorzaak is wel een goede tip! Ik woon hier nog te kort om een geschikte motorzaak te weten (ken ik nog niet in ieder geval, Harley dealer in Hengelo is me wat te duur voor dit soort zaken). Maar een outdoorzaak zal hier vast ook zitten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
In ander nieuws, mijn T-bar is (eindelijk) een feit! Wat heeft dat lang geduurd en veel geld gekost, maar ik ben echt super tevreden met het resultaat :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s8oH-GwXTI0qMCfh_bfF98F_HEo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lyckD4fOgn5uBFujJN37SJ4f.jpg?f=fotoalbum_large

Volgende aanpassing zal denk ik de vering worden, progressieve wil ik. Maar ik wil nog wel veel meer dan dat, enkel eerst een geldboom zien te vinden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ik heb deze, ook van Louis: https://www.louis.nl/nl/l...r_article_number=10071121

Prima ding, lekker goedkoop en gaat aan de zijkant open, dus makkelijk spullen in/uit. Bouwkwaliteit lijkt in orde, tijdje twee keer per week gebruikt als sporttas (op de motor, wel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
https://www.polo-motorrad...onau-nederlands-0716.html

Om de hoek! hebben ze vast wel iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Goede tip! Ik zie wel een gave tas daar. Helaas lijkt geen van de twee 40-50 liter tassen daar op vooraad in de winkels, als ik hun website mag geloven :(

Deze is wel erg gaaf trouwens :+ Morgen toch maar eens bellen of ze die niet toch op voorraad hebben. Ik heb random 5 producten aangeklikt en zouden zogenaamd in geen enkele vestiging op voorraad zijn.

https://www.polo-motorrad...age-5740421210001143.html

[ Voor 29% gewijzigd door LankHoar op 09-09-2024 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-06 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

LankHoar schreef op maandag 9 september 2024 @ 21:44:
[...]

Goede tip! Ik zie wel een gave tas daar. Helaas lijkt geen van de twee 40-50 liter tassen daar op vooraad in de winkels, als ik hun website mag geloven :(

Deze is wel erg gaaf trouwens :+ Morgen toch maar eens bellen of ze die niet toch op voorraad hebben. Ik heb random 5 producten aangeklikt en zouden zogenaamd in geen enkele vestiging op voorraad zijn.

https://www.polo-motorrad...age-5740421210001143.html
Polo bezorgt ook gewoon in Nederland.
Dat doe ik ook wel eens, als ik geen tijd heb om naar Kleve te rijden.

Nu ik toch even bij Polo en Louis kijk:

Afbeeldingslocatie: https://www.polo-motorrad.com/dw/image/v2/BDGS_PRD/on/demandware.static/-/Sites-polo-master/default/dw3c75acf1/images/5702781/main/de000503135.jpg?sw=500&sfrm=jpg

€34,99

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i8wLjWMwgIvEs-z4o6EFNnMuOlA=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/MKsz3ZIQWxYlp42ghBUbG2R0.webp?f=fotoalbum_large

€29,99

Het is dezelfde olie als deze volgens de LiquiMoly mensen op de motorbeurs:

Afbeeldingslocatie: https://www.polo-motorrad.com/dw/image/v2/BDGS_PRD/on/demandware.static/-/Sites-polo-master/default/dw77aa6e67/images/5697651/main/de000495406.jpg

€ 34,85

Polo is wat duurder dan Louis met olie.

[ Voor 44% gewijzigd door Grubeater op 09-09-2024 23:59 ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Grubeater schreef op maandag 9 september 2024 @ 23:23:
[...]

Polo bezorgt ook gewoon in Nederland.
Dat doe ik ook wel eens, als ik geen tijd heb om naar Kleve te rijden.

Nu ik toch even bij Polo en Louis kijk:

[Afbeelding]

€34,99

[Afbeelding]

€29,99

Het is dezelfde olie als deze volgens de LiquiMoly mensen op de motorbeurs:

[Afbeelding]

€ 34,85

Polo is wat duurder dan Louis met olie.
De tip was meer omdat het filiaal in Gronau bij hem de straat uitrijden is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LankHoar schreef op maandag 9 september 2024 @ 19:35:
[...]

Outdoorzaak is wel een goede tip! Ik woon hier nog te kort om een geschikte motorzaak te weten (ken ik nog niet in ieder geval, Harley dealer in Hengelo is me wat te duur voor dit soort zaken). Maar een outdoorzaak zal hier vast ook zitten!
Hou je ogen ook open bij Aldi/Lidl.. daar hebben ze soms drybags voor bij hun paddleboards..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-05 10:01

GSX-MAN

de/het/een

Ik heb deze voor in mijn topkoffer. De topkoffer is iets van 46 of 47 liter, maar de tas past precies goed in lengte en breedte.

https://www.plutosport.nl...3ZhAhwEAQYAiABEgIMzPD_BwE

Afbeeldingslocatie: https://cdn.plutosport.com/a/ProductMedia/Tenson/P.TEN.TRB.4429/Tenson-Travel-Bag-S-35L--2402131507.jpg?profile=product_page_image_medium&33

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
GSX-MAN schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:47:
Ik heb deze voor in mijn topkoffer. De topkoffer is iets van 46 of 47 liter, maar de tas past precies goed in lengte en breedte.

[Afbeelding]
Ziet er goed uit, ook handig dat je hem als rugzak kunt gebruiken. Helaas wel maar 35L, wat slechts 5L meer is dan nu. Ik vrees dat dat het verschil niet gaat maken.

Ik baal er van dat ik dit niet vorige week al door had, dan had ik nu geen stress hierom haha :X

Vandaag werk ik in Utrecht trouwens, dus zou hier ook nog bij een winkel binnen kunnen duiken.

[ Voor 5% gewijzigd door LankHoar op 10-09-2024 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

LankHoar schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 12:37:
[...]

Ziet er goed uit, ook handig dat je hem als rugzak kunt gebruiken. Helaas wel maar 35L, wat slechts 5L meer is dan nu. Ik vrees dat dat het verschil niet gaat maken.

Ik baal er van dat ik dit niet vorige week al door had, dan had ik nu geen stress hierom haha :X

Vandaag werk ik in Utrecht trouwens, dus zou hier ook nog bij een winkel binnen kunnen duiken.
Plutosport heeft ze in meer maten, een 90 liter Tenson kost 54 euro.

Bever Houten is ook nog een optie, die zijn enorm tegenwoordig. Maar wel aan de prijs vaak.

[ Voor 30% gewijzigd door GSX-MAN op 10-09-2024 12:54 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GSX-MAN schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:47:

[Afbeelding]
Is dat voor het gemak dat je alles in 1 keer eruit kan halen, of is je topbox niet waterdicht?

[ Voor 28% gewijzigd door ToolkiT op 10-09-2024 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

ToolkiT schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 12:57:
[...]

is dat voor het gemak dat je alles in 1 keer eruit kan halen, of is je topbox niet waterdicht?
Dat eerste. Aankomen op locatie, koffer open, tas eruit en klaar. In de zijkoffers heb ik alle andere shit zitten, in de duffel al mijn kleding, opladers, toilettas en alles wat mee het hotel in moet.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GSX-MAN schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 12:59:
[...]

Dat eerste. Aankomen op locatie, koffer open, tas eruit en klaar. In de zijkoffers heb ik alle andere shit zitten, in de duffel al mijn kleding, opladers, toilettas en alles wat mee het hotel in moet.
Gotcha.. ik heb zelfde idee in mijn panniers (officieele branded dingen zelfs.. keer goedkoop op ebay op de kop getikt.) passen perferkt)
Ik heb zoiets in mijn top box met daarin al mijn kook spullen: https://www.decathlon.co....owl-8-litres/_/R-p-123205
kan ik in 1 keer alle kookspullen pakken (of terug leggen) en als bonus een afwasbak..
En een boodschappen tas voor het eten zelf.. die neem ik dus ook mee de winkel in..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

ToolkiT schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:01:
[...]

Gotcha.. ik heb zelfde idee in mijn panniers (officieele branded dingen zelfs.. keer goedkoop op ebay op de kop getikt.) passen perferkt)
Ik heb zoiets in mijn top box met daarin al mijn kook spullen: https://www.decathlon.co....owl-8-litres/_/R-p-123205
kan ik in 1 keer alle kookspullen pakken (of terug leggen) en als bonus een afwasbak..
En een boodschappen tas voor het eten zelf.. die neem ik dus ook mee de winkel in..
Shad heeft ook wel mooi passende tassen voor in de koffers, maar deze vond ik mooier en makkelijker qua handvatten en zo. Rugzakbanden eraf gehaald, die gebruik ik zelf niet. In mijn zijkoffers zitten de waterdichte zakken van mijn vorige SW Motech-tassen, niet zozeer omdat mijn koffers niet waterdicht zijn, maar vooral ook om de zooi een beetje bij elkaar te houden. En dubbele veiligheid is met water altijd fijn.

Qua water... ik heb een Sw Motech tanktas, nog dat type waar je voor de tankring vier gaten moest boren in je tas, en daar dan boutjes/moertjes doorheen. Voor de Tiger had ik natuurlijk niet dezelfde pasvorm als voor de Speed Triple, dus ik los schroeven en vier nieuwe gaten boren. Dat heb ik met dat afschuwelijke teringweer in het Zwarte Woud geweten, er is nog best veel door die vier kleine gaatjes aan de onderkant binnengekomen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

MKC moto zit in utrecht: https://www.mkcmoto.com/nl/bagage/tassen/roltassen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
[...]

Ik heb ook nog wel een grotere blauwe van de lidl, maar die heb ik ook al vaak meegesleept voor duiken, dus geen idee of die nog helemaal waterdicht is ondertussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

[...]

Waarom heb je hier stress om? Ga naar een gemiddelde motor webshop en filter op 40-50L?

https://www.chromeburner.nl/held-roll-bag-yellow-40l
https://www.chromeburner.nl/held-roll-bag-yellow-60l
https://www.mkcmoto.com/nl/held-bagagerol/

Of koop gewoon een 70L die je wel kan oprollen? Ik zie niet in waarom dit zo'n probleem is xD Pak je kleine rol en een rugzak erbij anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
GSX-MAN schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:16:
[...]

Qua water... ik heb een Sw Motech tanktas, nog dat type waar je voor de tankring vier gaten moest boren in je tas, en daar dan boutjes/moertjes doorheen. Voor de Tiger had ik natuurlijk niet dezelfde pasvorm als voor de Speed Triple, dus ik los schroeven en vier nieuwe gaten boren. Dat heb ik met dat afschuwelijke teringweer in het Zwarte Woud geweten, er is nog best veel door die vier kleine gaatjes aan de onderkant binnengekomen.
ik heb voor mijn nieuwe motor maar een nieuwe versie besteld en de oude aan vriendin gegeven die rijd er al ook weer een jaar met veel plezier mee

Die nieuwe versie met magneten is nog fijner _/-\o_

Ook weer in verkoop tijd gekocht met 25% korting

[ Voor 3% gewijzigd door ibothead op 10-09-2024 22:31 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-06 23:27
LankHoar schreef op donderdag 5 september 2024 @ 21:43:
Was op vakantie en sowieso drukke periode op werk, dus weinig actief hier. @timmie271 @Chakotay we lopen wat achter met wijzigingen, laatste was door mij gedaan in juli :+

@badkuip @harley @BM @Source90 ik heb jullie wijzigingen doorgevoerd. @Source90 heb je nog een plaatje voor je nieuwe bike? @harley mooie Fatboy, lekker old school. Welk bouwjaar is ie?
Ik ben sinds 24 augustus al op pad met de motor, de 15e september pas weer thuis :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

ibothead schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 22:30:
[...]

ik heb voor mijn nieuwe motor maar een nieuwe versie besteld en de oude aan vriendin gegeven die rijd er al ook weer een jaar met veel plezier mee

Die nieuwe versie met magneten is nog fijner _/-\o_

Ook weer in verkoop tijd gekocht met 25% korting
Ik ga sowieso aan een kleinere. De topkoffer en zijkoffers hebben voldoende ruimte, ik wil alleen nog een tas voor mijn neus hebben voor de "grijpvoorraad".

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
https://www.marktplaats.n...61-4b95-9048-74daf67089ac

@GSX-MAN

of ben je niet meer latent zoekende? Zo richting einde seizoen worden de prijzen wat interessanter denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

HTT-Thalan schreef op woensdag 11 september 2024 @ 07:52:
https://www.marktplaats.n...61-4b95-9048-74daf67089ac

@GSX-MAN

of ben je niet meer latent zoekende? Zo richting einde seizoen worden de prijzen wat interessanter denk ik.
Lief, maar het jaar heeft nogal een rare wending genomen. Onverwacht onze auto moeten vervangen, nu is er in plaats van mijn spaarrekening een gapend gat.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
GSX-MAN schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:12:
[...]

Lief, maar het jaar heeft nogal een rare wending genomen. Onverwacht onze auto moeten vervangen, nu is er in plaats van mijn spaarrekening een gapend gat.
Ik voel met je mee :P. Ik sta op de vooravond van een enorme carrierewissel waarbij ik meer dan 50% van mijn salaris ga droppen. Dus wij doen het nu ook even rustig aan :P.

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

HTT-Thalan schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:17:
[...]

Ik voel met je mee :P. Ik sta op de vooravond van een enorme carrierewissel waarbij ik meer dan 50% van mijn salaris ga droppen. Dus wij doen het nu ook even rustig aan :P.
Holy shit, dan moet het wel een hele toffe baan zijn. Of je bent enorm aan wat mentale rust toe.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan
GSX-MAN schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:26:
[...]

Holy shit, dan moet het wel een hele toffe baan zijn. Of je bent enorm aan wat mentale rust toe.
Beide :P. Ik word motorinstructeur :P.

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-05 12:42
HTT-Thalan schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:32:
[...]

Was jij niet al degene die ooit eens zo'n drastische carrireswitch had gemaakt? :)

there's no tweak without the tweaker

• HTT-Thalan
virtualJac schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:35:
[...]

Was jij niet al degene die ooit eens zo'n drastische carrireswitch had gemaakt? :)
Niet dat ik weet :P zit al ~ 20 jaar in de IT.

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-05 12:42
HTT-Thalan schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:46:
[...]

Niet dat ik weet :P zit al ~ 20 jaar in de IT.
Dacht me een topic te herinneren dat je de IT in wilde ruilen voor een ommezwaai, maar dan zal ik het mis hebben.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HTT-Thalan
virtualJac schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:52:
[...]

Dacht me een topic te herinneren dat je de IT in wilde ruilen voor een ommezwaai, maar dan zal ik het mis hebben.
Wil ik al jaren, maar nu ga ik het echt doen. Morgen begint mijn opleiding...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

[...]

Vet!

Slecht idee... Hoe laat?

• DrivinUCrazy
timmie271 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 22:34:
[...]

Ik ben sinds 24 augustus al op pad met de motor, de 15e september pas weer thuis :+
Holy shit, en dat op zo'n klein motortje! Jij moet wel een schroefje los hebben!

kleine inside joke, uitleg volgt nog wel een keer.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

DrivinUCrazy schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:59:
[...]

Holy shit, en dat op zo'n klein motortje! Jij moet wel een schroefje los hebben!

kleine inside joke, uitleg volgt nog wel een keer.
K1600GT naast een CBR650R zetten en het is idd een klein ding ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
kneusteun schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:05:
[...]

Ik heb ook nog wel een grotere blauwe van de lidl, maar die heb ik ook al vaak meegesleept voor duiken, dus geen idee of die nog helemaal waterdicht is ondertussen
Thanks, ik heb gisteren een rol besteld wat ik vandaag bij de Decathlon kan ophalen :) En ik krijg net bericht dat mijn Louis bestelling ook al binnen zou komen. Ik heb dus overvloed zometeen haha. Echt snel verzonden vanuit Duitsland!
_eLMo_ schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:50:
[...]

Waarom heb je hier stress om? Ga naar een gemiddelde motor webshop en filter op 40-50L?

https://www.chromeburner.nl/held-roll-bag-yellow-40l
https://www.chromeburner.nl/held-roll-bag-yellow-60l
https://www.mkcmoto.com/nl/held-bagagerol/

Of koop gewoon een 70L die je wel kan oprollen? Ik zie niet in waarom dit zo'n probleem is xD Pak je kleine rol en een rugzak erbij anders?
Omdat ik normaliter een week voor vertrek alles klaar heb. Dat ging nu niet ivm vorige vakantie met daarna ziek zijn. Dat gecombineerd met dat het nu een paar dagen voor een lange reis was en e.e.a. niet op voorraad was / niet snel genoeg verzonden kon worden, dat zorgt bij mij wel voor wat stress inderdaad :+

Maar het komt al goed - thanks! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

ben benieuwd hoe dat bevalt.. daar heb ik namelijk ook wel eens aan zitten denken (IT-> motor instructeur).. maar geld is wel de grootste reden om het niet te doen.. zeker omdat ik de hoofd broodwinner ben.. en mijn vrouw ook in education werkt (met bijbehoordende salaris beperkingen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

ToolkiT schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:30:
[...]

ben benieuwd hoe dat bevalt.. daar heb ik namelijk ook wel eens aan zitten denken (IT-> motor instructeur).. maar geld is wel de grootste reden om het niet te doen.. zeker omdat ik de hoofd broodwinner ben.. en mijn vrouw ook in education werkt (met bijbehoordende salaris beperkingen)
Mijn vrouw staat ook voor de klas, ik heb dus een saaie kantoorbaan die wat meer verdient. Les geef ik alleen soms voor de sport, in het weekend.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan
[...]

Klopt, dat is hier ook een dingetje. Ik ben hoofdkostwinner en breng ~80% van het salaris binnen, vrouw werkt parttime. Maar ik ga het niet alleen bij motorrijles houden, ben in gesprek met 2 rijscholen en een solo instructeur die wel wat extra werk weten te vinden voor me. Wil ook geavanceerde trainingen geven, offroad cursussen, dat soort zaken. Na mijn stage en inwerkperiode ga ik ook naar een eigen onderneming bewegen, meer flexibiliteit, meer opties en meer verdiensten.

Dan nog zal mijn oude salaris onbereikbaar blijven, maar we hebben becijfers dat het wel uit kan als we alles een tandje minder doen. En ik kan elke dag met een glimlach uit bed en op de motor stappen, iets wat ik echt heel lang heb gemist.

[ Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 11-09-2024 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Dat zijn ook van die dingen waar ik wel eens aan zit te denken: als ik nu eens full time rijvaardigheidstrainingen en mountainbikeclinics zou kunnen geven? Maar ja, het is wel een grote sprong een diepe financiële kloof.

@HTT-Thalan respect, en heel veel succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Joris748 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:58:
Dat zijn ook van die dingen waar ik wel eens aan zit te denken: als ik nu een full time rijvaardigheidstrainingen en mountainbikeclinics zou kunnen geven. Maar ja, het is wel een grote sprong een diepe financiële kloof.

@HTT-Thalan respect, en heel veel succes!
We hebben genoeg spaargeld om het een jaartje of twee te overbruggen. Als het dan nog niks is geworden, moet ik gewoon weer in loondienst.

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:36
Cool @HTT-Thalan, de stap durven te zetten naar wat je echt wil doen. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
noes schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:21:
[...]

K1600GT naast een CBR650R zetten en het is idd een klein ding ;)
Je zit wel bizar dicht bij de waarheid! Tim zal zelf de foto's wel posten. ;)

• HTT-Thalan
DrivinUCrazy schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:33:
[...]

Je zit wel bizar dicht bij de waarheid! Tim zal zelf de foto's wel posten. ;)
Volgens mij kon hij met een 250cc al heel behoorlijk meekomen dus met een 650 zal hij wel helemaal vlot zijn :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
GSX-MAN schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 23:06:
[...]

Ik ga sowieso aan een kleinere. De topkoffer en zijkoffers hebben voldoende ruimte, ik wil alleen nog een tas voor mijn neus hebben voor de "grijpvoorraad".
de mirco is echt te klein voor telefoon en portomomnee al samen ! Laat staan nog een kabel voor je telefoon wat snakcs enzo O-) Ik zou zekers gewoon bij Louis eens beiden tasjes vast hebben

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 16:34
[...]

Ben je nu al auto instructeur ? Dat is toch een vereiste ?

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:54

iMars

Full time prutser

wd200 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:20:
[...]

Zo te zien wel:
In onze wetgeving is het zo geregeld dat je allereerst B-instructeur (auto) dient te zijn alvorens je jezelf verder mag gaan specialiseren in een andere categorie, zoals bijvoorbeeld de motor.
bron: https://knmv.nl/opleiding...n/wrm-motorinstructeur-a/

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
wd200 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:20:
Klopt. Ik moet dus eerst ~6 maanden WRM-B doen voor ik doormag voor A. Voor WRM-A heb ik al een instructeur/school uitgekozen (de persoon die me dit wereldje binnen heeft geloodst) en WRM-B haal ik hier lokaal bij een verkeersschool die ook mijn stage zal verzorgen.

Er staat daarna nog een heel pakket trainingen en examens klaar die ik mag doen als ik dat wil (en dat wil ik zeker), je kan via de KNMV aan de slag, via rijscholen die speciale cursussen aanbieden, er is zelfs een pad richting het geven van EMG cursussen dat ik hoop te mogen gaan bewandelen. Op die manier is het werk elke week dus héél verschillend en kun je ook nog gewoon een normale boterham verdienen.

[ Voor 55% gewijzigd door HTT-Thalan op 11-09-2024 13:33 ]

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

ibothead schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:49:
[...]

de mirco is echt te klein voor telefoon en portomomnee al samen ! Laat staan nog een kabel voor je telefoon wat snakcs enzo O-) Ik zou zekers gewoon bij Louis eens beiden tasjes vast hebben
Serieus? Ik heb 'm een tijdje geleden eens bekeken in een winkel en dacht met die 3-5 liter wel uit te gaan komen. Nog maar eens kritisch gaan kijken.

Slecht idee... Hoe laat?

• DrivinUCrazy
HTT-Thalan schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:45:
[...]

Volgens mij kon hij met een 250cc al heel behoorlijk meekomen dus met een 650 zal hij wel helemaal vlot zijn :P.
Vlot is ie zeker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
GSX-MAN schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:40:
[...]

Serieus? Ik heb 'm een tijdje geleden eens bekeken in een winkel en dacht met die 3-5 liter wel uit te gaan komen. Nog maar eens kritisch gaan kijken.
Ik was voornemens de micro te kopen, had ze beide in mijn handen bij Louis en ben heel blij dat ik toch voor de daypack ben gegaan.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

MerijnB schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:07:
[...]

Ik was voornemens de micro te kopen, had ze beide in mijn handen bij Louis en ben heel blij dat ik toch voor de daypack ben gegaan.
Nuttige info, dank je. Het gaat bij mij om de telefoon, portemonnee en een paar sleutels of zo, de rest gaat gewoon in de top- en zijkoffers. Maar Micro is misschien wel heel minimaal.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Nu online
Zo dan! Vanmorgen de strom ingeleverd bij de garage (Rosa voor de locals hier in 't zuiden). Kleppen stellen, bougies en luchtfilter laten vervangen. Kosten vielen me ook nog mee (350e). Het zal vast beetje bias zijn, maar voor m'n gevoel loopt ie een stuk beter. Ik denk wat minder bijgeluiden te horen en hij loopt gewoon heel netjes en soepel. Zeker vergeleken met de leenmotor die ik van ze mee kreeg.. Een Hyosung GT650 Comet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UHenyP5rrr8RNQNHG7m0jy1UaL8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mCW2gG8Kaf6D0pbyoVjLe8YD.jpg?f=fotoalbum_medium
Verheugde me erop eens een andere motor te rijden, en op papier zijn mijn strom en deze redelijk vergelijkbaar; beide ~650cc en rond de 70pk. Maar wat een ding zeg, alleen al de zitpositie, vraag me echt af hoe je hier langer als een uur op kan zitten. Hij was geknepen dus je moest flink aan 't gas om beetje vooruit te komen maar er zat totaal geen beleving in het blok. Zal wel komen ómdat ie geknepen is maar goed.

Voordeel is wel, toen ik weer op m'n strom stapte was het echt als thuiskomen en werd ik er gelijk aan herinnerd hoe goed deze machine rijd, zó makkelijk en comfortabel. Omweg terug naar huis gedaan met een big smile op m'n gezicht. Kan nu alweer niet wachten weer een flinke tocht te maken ermee!

• HTT-Thalan
Sowieso luxe/service dat je een leenmotor mee krijgt, maar wel slim van ze inderdaad! Brakke kutmotor uitlenen zodat je gelijk het idee hebt dat jouw motor goed onder handen is genomen door ze :P. Wel slechte reclame dat de leenmotor zo slecht is dan weer _O-.

Ik lees net dat ik op het examen over een paar maanden een motor met minimaal 50kw mee moet nemen.... dat word een issue, daar komt zelfs mijn CB niet aan :o. Iemand in de buurt van Emmen die zijn of haar motor een paar keer wil verhuren? :+.

- edit -

en anders maar offseason gaan shoppen....

https://www.marktplaats.n...57-41ba-b0d9-e78f8143018f

deze ziet er lief uit en voldoet aan de eisen.

Zal ook eens kijken of ik de NC misschien niet gewoon moet inruilen bij een zaak maar de meesten zien de kmstand als een 'dingetje' :+.

[ Voor 37% gewijzigd door HTT-Thalan op 11-09-2024 16:33 ]

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Pyr0_ schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:04:
Een Hyosung GT650 Comet...
...er zat totaal geen beleving in het blok...
Ik kan het mis hebben, maar ligt in die Hyosungs niet gewoon een SV650 blok, wat ook hetzelfde blok is als in de VStrom 650? Goed, die 25-30 PK mis je dan wel als ie geknepen is, maar ik denk dat je met "je eigen motorblok" onderweg was :P

• Pyr0_
  • Nu online
UTwizard schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:24:
[...]

Ik kan het mis hebben, maar ligt in die Hyosungs niet gewoon een SV650 blok, wat ook hetzelfde blok is als in de VStrom 650? Goed, die 25-30 PK mis je dan wel als ie geknepen is, maar ik denk dat je met "je eigen motorblok" onderweg was :P
Ja zoiets zij de man van de garage ook al. Maar dat blok was duidelijk geknepen en zat echt weinig leven in, helaas.
HTT-Thalan schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:14:
Sowieso luxe/service dat je een leenmotor mee krijgt, maar wel slim van ze inderdaad! Brakke kutmotor uitlenen zodat je gelijk het idee hebt dat jouw motor goed onder handen is genomen door ze :P. Wel slechte reclame dat de leenmotor zo slecht is dan weer _O-.
Ja inderdaad best slim van ze, nodigt niet bepaald uit om dat ding eens even flink uit te laten ergens. Maar is natuurlijk meer dan goed genoeg om van a naar b te komen. En inderdaad zo lijkt je eigen motor gelijk een stuk beter, nog niet zo dom.

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
GSX-MAN schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:10:
[...]

Nuttige info, dank je. Het gaat bij mij om de telefoon, portemonnee en een paar sleutels of zo, de rest gaat gewoon in de top- en zijkoffers. Maar Micro is misschien wel heel minimaal.
Ik had dezelfde inhoud in gedachten, er is wat meer bijgekomen: extra paar handschoenen (wel kleine handschoenen), oordoppen, miniflesje met wat glassex. Het zit echt zo vol :)

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• kneusteun
  • Nu online
[...]

Mijn oude instructeur vroeg het ook, toen contact gehad en was het duidelijk dat ik eerst auto lessen moest gaan geven ook... omgedraaid en weggelopen.
Toen ik hem dat vertelde moest hij hard lachen en snapte hij wel, hij heeft dat nooit gehad...

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-06 19:35

13art

Moderator Mobile
Bummer, kom er net na een flinke regenbui achter dat mijn motorbroek (Rev'it) niet meer waterdicht is en ook dat mijn motorlaarsen (Alpin stars) bij de tenen niet meer waterdicht zijn.

De broek was een all season broek met twee voeringen (waterdichte voering en een warmtevoering) maar goed die waterdichte voering heeft het nu dus begeven.

Kortom het wordt nu op zoek gaan naar nieuwe laarzen en een nieuwe broek. Zal een flinke uitgave worden vrees ik met het najaarseizoen zo voor de deur. Niet echt de periode voor uitverkoop van de najaarartikelen.

[ Voor 14% gewijzigd door 13art op 11-09-2024 18:07 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:39
[b]13art in "Hét grote motortopic - Deel 26 (2024)"13art schreef op
Zal een flinke uitgave worden vrees ik met het najaarseizoen zo voor de deur. Niet echt de periode voor uitverkoop van de najaarartikelen.
MKC heeft Rev'it broeken in de sale met 20%, geen idee of t dan ook daadwerkelijk goedkoop is maar wellicht een blik waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-06 19:35

13art

Moderator Mobile
RubjeMazter schreef op woensdag 11 september 2024 @ 18:16:
[...]

MKC heeft Rev'it broeken in de sale met 20%, geen idee of t dan ook daadwerkelijk goedkoop is maar wellicht een blik waard.
Ik ga eens een blik werpen. Dank!

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Pagina: 1 ... 75 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.