Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.146 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:50
Chakotay schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:30:
[...]

Ik ga wel eens naar vrienden midden in Leeuwarden, in de parkeergarage daar (Zaailand) mag je niet eens met de motor. Die parkeer ik dan dus altijd bij hun voor de deur, op het Wilhelminaplein. Als het een uitgaans-avond is staat daar altijd minimaal 4 man politie, waar ik letterlijk naast parkeer. Nooit problemen mee gehad ondanks dat je daar niet mag rijden :)

In de parkeergarage heb ik het eens gevraagd waarom je er niet met de motor in mag, hun verklaring was dat de sensor motoren niet goed pakt... Slagboom gaat dan wel open, maar kan op je kop komen als hij te snel weer dicht gaat. Goed systeem 8)7
Nu heb ik nog minder zin om parkeergarages te proberen! :+ Zal er ook aan liggen hoe je je gedraagt natuurlijk, als je daar met een flinke vaart over de stoep knalt en met luide uitlaat even lekker in de toeren jaagt om de stoere boy uit te hangen.... Zullen ze anders reageren als wanneer je rustig stapvoets je plekje zoekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:29

botoo

💀 too old to die young

Nycrea schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 10:23:

... ik wordt liever beter gezien dat het minimaal toegestane...
Vandaar dat ik uitleg dat die Atto's het beslist niet onderdoen voor de standaard lampjes. Zowel mijn motormaatje als ik hebben ze, dus gebruikerservaring in licht/donker/regen en persoonlijk vind ik ze beter zichtbaar dan de lampen die ze vervangen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 20:45
Chakotay schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:30:

In de parkeergarage heb ik het eens gevraagd waarom je er niet met de motor in mag, hun verklaring was dat de sensor motoren niet goed pakt... Slagboom gaat dan wel open, maar kan op je kop komen als hij te snel weer dicht gaat. Goed systeem 8)7
En dat is dan precies de reden dat men op het tolplein bij de Westerscheldetunnel motorrijders ook naar een bemand hokje proberen dirigeren en ze je dan liever niet bij een betaalautomaat met automatische slagboom zien. 1x gedaan en ik had gelijk een medewerker, die in lichte paniek kwam aanrennen :+

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6JpTo2ZRQFXoZNuKPsYAhspkybI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xwWfjvKiHSy3u5PHHOfdUagr.jpg?f=fotoalbum_large

Met een beetje geluk kan ik deze morgen ophalen. Mijn eerste motor.
Kan ik misschien de horrormaanden op de A7 bij Purmerend iets makkelijker doorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@TR1969 veel plezier ermee! Hopelijk zijn die rijbanen niet te smal, zodat je er nog daadwerkelijk tussendoor kunt... Anders maar door de berm, kan ook prima op een VStrom :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@LankHoar @timmie271 kan één van jullie mijn RT uit de TS halen? @4x2 is daar de nieuwe eigenaar van geworden :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
Chakotay schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 14:52:
@TR1969 veel plezier ermee! Hopelijk zijn die rijbanen niet te smal, zodat je er nog daadwerkelijk tussendoor kunt... Anders maar door de berm, kan ook prima op een VStrom :+
En anders kan ik misschien wat makkelijker op de provinciale wegen de file voorbij gaan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Pics or it didn't happen.
Kellerman Atto in aktie (kentekenplaat is niet voor de openbare weg :+ ).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oSw-zx_EbnQR1BCl8pxP_prwYhw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KpPVJmDYfYzMMc1bzHkQCY2Q.jpg?f=fotoalbum_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:57

Herman

FP ProMod
TR1969 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 14:44:
[Afbeelding]

Met een beetje geluk kan ik deze morgen ophalen. Mijn eerste motor.
Kan ik misschien de horrormaanden op de A7 bij Purmerend iets makkelijker doorkomen.
Misschien domme vraag, maar is dat de 650, 800 of de 1050?

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TR1969
Herman schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 16:27:
[...]

Misschien domme vraag, maar is dat de 650, 800 of de 1050?
Geen domme vraag hoor, dit is de 650 (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:48
Over de lampjes discussie: er zijn er genoeg die een Ali lampje monteren dat als er stroom doorheen gaat toevallig van kleur verandert, maar niet echt licht uitstraalt.
Kellermann (en Rizoma, waar ik zelf voor heb gekozen) zijn van een andere orde. Deze zijn FEL en ook bij helder zonlicht goed zichtbaar.

Enige probleem daarbij ontstaat bij de combinaties van remlicht+knipperlicht, dan valt een van de twee wat weg. Ik zal dus ook nooit voor een combinatie oplossing kiezen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:35

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Morgen droog en warm. Stap ik toch maar even op de motorscooter voor een ritje naar Duitsland om wat inkopen te doen. Vertrek vanuit midden Nederland maar de lagere prijzen zijn het meer dan waard. Mijn sloompie rijdt ca. 1 op 30. Misschien overnacht ik er ook nog wel. Kan ik lekker uiteten en wat halve liters consumeren. 8)

[ Voor 26% gewijzigd door vdr01 op 05-04-2024 18:45 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:54

4x2

lộn xộn quá

noes schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 14:53:
@LankHoar @timmie271 kan één van jullie mijn RT uit de TS halen? @4x2 is daar de nieuwe eigenaar van geworden :)
Ben er zonder moeite mee thuis gekomen, nu ga ik ergens in een hoekje ziek zijn :X
Maar dat heeft niks met de hangtieten te maken :p

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Vandaag bij gebrek aan zon maar wéér naar Wurselen gereden voor een bezoekje aan FC-moto. Al een tijdje het idee een motorjeans aan te schaffen zodat de motor pakken naar diverse verplichtingen wat makkelijker wordt. Dat het niet zo opvalt gelijk dat je je motorkleding nog aan hebt.. In ieder geval wel gelijk geslaagd voor een zwarte jeans met zo te voelen redelijke padding erin. Vandaag ook m'n nieuwe Rev'it (Eclipse 2) zomerjas binnen gekregen. Morgen met 25c een uitgelezen kans beide eens te proberen! :*)

Ohja, en beetje impuls aankoop gedaan... Cardo Packtalk Neo O-) Ging er toch komen... dus maar met m'n ogen dicht afgerekend bij FC-moto..

Onderweg terug binnendoor richting Vaals over de Epenerbaan, wat een pareltje van een weg is dat toch. Jammer genoeg was het wegdek nog behoorlijk nat, dus rustig aan gedaan. Morgen dan toch eindelijk eens richting de Eiffel, zin in! 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:53

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
noes schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 14:53:
Done! Dit is voor mij de eerste keer dat ik een bike moet verwijderen uit de OP, maar ook gelijk dezelfde bike bij een andere gebruiker terug kan plaatsen :+

@4x2 gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Maar wat dat nou met hangtieten te maken heeft.. :? :P

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Hebben jullie de nieuwe Fortnine al gezien?

YouTube: Why I Stopped Wearing Motorcycle Body Armour

Ten eerste echt knap dat Ryan dit 6min verhaal strak en nagenoeg foutloos neerzet zonder onderbrekingen (in 1x opgenomen lijkt het)! De conclusie vind ik wat opmerkelijk, en bijzonder. Het verbaasd me niet dat bedrijven hun lobby activiteiten uitvoeren en daar succesvol in zijn, maar had niet verwacht dat zonder (standaard CE1/2) protectors wellicht net zo veilig is als met :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:27

Destruction

(ex-)Automonteur

LankHoar schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 18:57:
[...]

Done! Dit is voor mij de eerste keer dat ik een bike moet verwijderen uit de OP, maar ook gelijk dezelfde bike bij een andere gebruiker terug kan plaatsen :+

@4x2 gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Maar wat dat nou met hangtieten te maken heeft.. :? :P
De Magna is ook al een keertje van mij naar @McKaamos verhuisd, dus het was misschien jouw eerste keer maar een motor verhuizing ansich is eerder gebeurd :)

Nou ging de Magna in dat geval van gedeeld eigendom naar vol eigendom van Kaamos (en hij heeft 'm nog steeds!), maar dat terzijde. Hij vond 't een geinig ding en ik wilde er niks meer mee te maken hebben :+

[ Voor 7% gewijzigd door Destruction op 05-04-2024 19:42 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

LankHoar schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 18:57:
[...]

Ja fun fact: deze RT is al door 4 tweakers bereden (en waarschijnlijk nog meer, gezien dit ook de leenmotor van de dealer was): @Grubeater @NLDViane en nu @4x2. En ik zelf natuurlijk.

En hangtieten is een Guzzi grapje, zet de boxer eens naast een MG en je ziet m wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-09 16:51
Pyr0_ schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 18:56:
Ohja, en beetje impuls aankoop gedaan... Cardo Packtalk Neo O-) Ging er toch komen... dus maar met m'n ogen dicht afgerekend bij FC-moto..
Deze heb ik z.s.m. omgeruild voor de Edge... Elke keer die dongel er tussenuit moeten halen om het ding aan de lader te leggen en/of los te koppelen was voor mij geen doen. Daarnaast hangen die aansluitingen als je de Cardo niet mee hebt/wilt los aan je helm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
RubjeMazter schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 22:35:
[...]

Deze heb ik z.s.m. omgeruild voor de Edge... Elke keer die dongel er tussenuit moeten halen om het ding aan de lader te leggen en/of los te koppelen was voor mij geen doen. Daarnaast hangen die aansluitingen als je de Cardo niet mee hebt/wilt los aan je helm.
Had me dat eerder gezegd toen ik erover poste vorige week... :z

Nouja, hij zit er nu al op. Kan 'm toch niet meer zomaar terug brengen, zit met een plakker vast aan de helm en de luidsprekers in de helm geplakt.. Snap alleen niet helemaal wat je met dongel bedoelt, de aansluiting vd mic/speakers? Nog niet geprobeerd maar lijkt me dat je die zo los trekt toch? Dat ze los hangen als je ze niet gebruikt is wel tikje irritant ja. Dan maar op de helm laten zitten. :7

Btw, best een prima geluid van die jbl speakers. Nog niet op de weg getest, maar alleen ff binnen de helm op gehad. Echt nog niet zo verkeerd. Hoewel tikje buyers bias misschien. Maar nog geen spijt van.

[ Voor 9% gewijzigd door Pyr0_ op 05-04-2024 22:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:57

Herman

FP ProMod
LankHoar schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:00:
Hebben jullie de nieuwe Fortnine al gezien?

YouTube: Why I Stopped Wearing Motorcycle Body Armour

Ten eerste echt knap dat Ryan dit 6min verhaal strak en nagenoeg foutloos neerzet zonder onderbrekingen (in 1x opgenomen lijkt het)! De conclusie vind ik wat opmerkelijk, en bijzonder. Het verbaasd me niet dat bedrijven hun lobby activiteiten uitvoeren en daar succesvol in zijn, maar had niet verwacht dat zonder (standaard CE1/2) protectors wellicht net zo veilig is als met :?
Het filmpje is knap gemaakt en Ryan heeft echt een talent om in één take dat hele shot te doen.

Inhoudelijk vind ik het minder sterk. Bij motorjeans heb ik bijvoorbeeld diverse slijtagetests gezien waarbij de protector ervoor zorgde dat de huid bij het glijden over asfalt (veel) langer beschermd bleef. Op die 'glijplaatsen' zitten ook vaak protectors (elleboog, knie, etc.). Dat aspect neemt Ryan niet mee en zou voor mij alleen al een reden zijn om ze erin te laten.
Sowieso heb ik het idee dat Fortnine een beetje aan het eigen succes ten onder gaat, de laatste tijd. Ze slaan nogal eens de plank mis.

Nu ik trouwens de reacties onder de YT-video bekijk, zie ik dat daar de conclusie ook totaal wordt weerlegd.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Herman schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 23:30:
[...]

Het filmpje is knap gemaakt en Ryan heeft echt een talent om in één take dat hele shot te doen.

Inhoudelijk vind ik het minder sterk. Bij motorjeans heb ik bijvoorbeeld diverse slijtagetests gezien waarbij de protector ervoor zorgde dat de huid bij het glijden over asfalt (veel) langer beschermd bleef. Op die 'glijplaatsen' zitten ook vaak protectors (elleboog, knie, etc.). Dat aspect neemt Ryan niet mee en zou voor mij alleen al een reden zijn om ze erin te laten.
Sowieso heb ik het idee dat Fortnine een beetje aan het eigen succes ten onder gaat, de laatste tijd. Ze slaan nogal eens de plank mis.

Nu ik trouwens de reacties onder de YT-video bekijk, zie ik dat daar de conclusie ook totaal wordt weerlegd.
Goed punt, net even wat comments zitten lezen. Een daarvan was blijkbaar 2u geleden herpost na verwijdering, maar zeer gedegen en van iemand met veel ervaring in die industrie lijkt het. Ryan slaat de plank behoorlijk mis zo te lezen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
Herman schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 23:30:
[...]

Grappig, want wat je zegt over glijden is precies wat hij ook in het filmpje zegt… het gaat in het filmpje over impact en de lobby (demping bij impact). Dat er een keurmerk is wat niet in het voordeel is gedaan voor de rijder, maar de fabrikant.

Filmpjes van fortnine worden beschouwd als bijbel… prachtig is dat. Tuurlijk kan hij het fout hebben, vaak genoeg zelfs. Maar typisch voorbeeld van hoge bomen vangen veel wind. Het is een mening wat hij hier uit, en vreemd genoeg zijn veel mensen vergeten dat een mening iets anders is dan een feit (check zijn filmpje dat licht hij meermaals toe).

Het was blijkbaar al moeilijk genoeg voor iemand om niet in te zien dat hij hier niemand adviseert om de pads weg te doen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:01
Pyr0_ schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 22:47:
[...]

Btw, best een prima geluid van die jbl speakers. Nog niet op de weg getest, maar alleen ff binnen de helm op gehad. Echt nog niet zo verkeerd. Hoewel tikje buyers bias misschien. Maar nog geen spijt van.
Zei ik toch al, al die fancy merknamen is allemaal marketing. Met een tweeter van 2 cm doorsnee kun je echt niet horen van wie of wat het is. Komt allemaal uit dezelfde Chinese fabriek.

Als je je muziek en communicatie goed hoort, is het belangrijkste.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
ozzynator schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 08:24:
[...]

Zei ik toch al, al die fancy merknamen is allemaal marketing. Met een tweeter van 2 cm doorsnee kun je echt niet horen van wie of wat het is. Komt allemaal uit dezelfde Chinese fabriek.

Als je je muziek en communicatie goed hoort, is het belangrijkste.
Wat een onzin, dus alle in-ear oordopjes of hoofdtelefoons zijn hetzelfde? Met speakers die (soms) nog veel kleiner zijn... De speakers van de Cardo zijn btw 4cm, sena ook iirc. Dat er een flinke saus marketing over zit ben ik met je eens hoor. Maar om nou te zeggen dat je niet het verschil kan horen.. Laatste 15 jaar is er een behoorlijke ontwikkeling geweest in die markt. Dat is echt niet allemaal marketing.

Dat je het verschil niet gaat horen op de weg met alle windruis en geluiden die bij motorrijden hoort; daar kan ik het mee eens zijn. Maar daar ging mijn comment ook niet om, ik merkte alleen op dat het geluid best meeviel in positieve zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:04
Nou ik heb een jaar of 7 een Sena smh10 gehad, nu een setje sena srl3 Harman kardon in mijn nieuwe shoei. Dat is een wereld van verschil. Waarschijnlijk ook omdat de nieuwe helm een stukje stiller is maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Nee maakt ook zeker wel verschil!
Heb 2 jbl sets en 1 basic.

Die tweede jbl heb ik gehaald toen ik die basic in gebruik nam voor mijn tweede helm…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
Pyr0_ schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 22:47:
[...]

Had me dat eerder gezegd toen ik erover poste vorige week... :z
Ik lees niet alles :P daarbij is jouw post veel te lang :+
Nouja, hij zit er nu al op. Kan 'm toch niet meer zomaar terug brengen, zit met een plakker vast aan de helm en de luidsprekers in de helm geplakt.. Snap alleen niet helemaal wat je met dongel bedoelt, de aansluiting vd mic/speakers? Nog niet geprobeerd maar lijkt me dat je die zo los trekt toch? Dat ze los hangen als je ze niet gebruikt is wel tikje irritant ja. Dan maar op de helm laten zitten. :7
De mic + speakers gaan in een los stukje (de dongel) en deze gaat dan in de Cardo Neo. Je kan de Neo niet loshalen zonder deze dongel eruit te halen. Bij de Edge sluit je de mic + speakers aan ín de helm en zit deze vast aan de plakker. Ik kan de Edge dus nu ook opladen terwijl ie aan de helm zit omdat de kabels in de helm zitten. Bij de Neo moet je eerst die dongel eruit halen. En je kan bij de Neo dus niet zonder het apparaat rijden zonder dat de kabels/dongel los bungelt. De Edge kan je er zo afhalen en zit alles nog gewoon vast.
An sich geen probleem maar wel iets waar ik me aan zou irriteren :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 17-09 22:17
RubjeMazter schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 22:35:
[...]

Dat dus echt zwaar irritant en hoorde van waypoint dat er verschillende stuk zijn gegaan en terug genomen zijn

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DistantFury
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-12-2024
Meer mensen die vandaag gebruik hebben gemaakt van het heerlijke weer? oOo

Ik ben vanmorgen om 7:20 uur, toen het nog lekker fris was, weggereden voor een nieuw tourritje door Luxemburg. Rond 18:00 uur was ik weer thuis, met 614 kilometer achter de kiezen. Al met al een zeer geslaagde dag! Ik moet er wel bij vermelden dat ik rond de 500 kilometer echt last kreeg van mijn kont, en dat trok helaas niet meteen weg toen ik thuis kwam en van het zadel stapte.

Ik ben wat verder richting het zuiden van Luxemburg geweest. Onderweg ook een aantal grotere groepen motorrijders tegengekomen, welke dan toevallig voor een aantal kilometer dezelfde route volgden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nhB_BjriFcge1pDjjlBXQXb0dsk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p0HNDIWgwDEpNhtEzwQhyXHZ.jpg?f=fotoalbum_large

Meteen even de nieuwe Michelin Road 6 bandjes showen. :P

Ik moet zeggen dat ze veel meer vertrouwen geven in de bochten. Volgens Calimoto heb ik er vandaag een lean angle van 38 graden mee gehaald.

Oh, en wilt iemand wellicht gokken waar de foto is genomen? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HP3oV0vc7aWNNmwez8MbsUglAnk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yFLfEdA7r278TxwGJXrttexx.jpg?f=fotoalbum_large

Luxemburg is op twee ritjes tijd al aardig verkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
DistantFury schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 20:00:

Ik ben vanmorgen om 7:20 uur, toen het nog lekker fris was, weggereden voor een nieuw tourritje door Luxemburg. Rond 18:00 uur was ik weer thuis, met 614 kilometer achter de kiezen. Al met al een zeer geslaagde dag! Ik moet er wel bij vermelden dat ik rond de 500 kilometer echt last kreeg van mijn kont, en dat trok helaas niet meteen weg toen ik thuis kwam en van het zadel stapte.

Ik ben wat verder richting het zuiden van Luxemburg geweest. Onderweg ook een aantal grotere groepen motorrijders tegengekomen, welke dan toevallig voor een aantal kilometer dezelfde route volgden.

[Afbeelding]

Ik moet zeggen dat ze veel meer vertrouwen geven in de bochten. Volgens Calimoto heb ik er vandaag een lean angle van 38 graden mee gehaald.

[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HhIOP6iUeudLdXTIwcaXYTTPRhI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eLIVAIeSIkqjcsCcY0lYmTYb.jpg?f=fotoalbum_large

Daar ergens. Weet niet welke route je vandaag hebt gereden, maar dit is mijn guess :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Sauertalbrucke?

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Iets links van de 60 aanduiding op de kaart is de foto genomen.

Vandaag hebben wij ook gereden. Ik had zelf wat meer de Vulkaneifel gekozen, maar een maatje van me had al een route geselecteerd en daar heb ik niets aan veranderd. Wel de Rursee heel bewust vermeden door via Düren te rijden in plaats van Aachen, maar alsnog was het erg druk. Zelfs op de kleinere technische weggetjes waar we er erg veel van hebben gehad.
Daar heb ik vandaag eindelijk wel eens echt de nieuwe ECU mapping aan de tand kunnen voelen. En wauw, wat is dit nu goed doseerbaar! :) Heel lineaire motorrem wat ook het doel was, meer punch van onderuit, en de motor trekt beduidend beter. Nóg beter!

Het verschil tussen de modi 1-2-3 is veel kleiner geworden, maar dat maakt ook niet meer uit. 4 is voor in de regen (en in Nederland ;) ), en een willekeurige andere mode is geschikt voor alle andere ritjes. Iedere haarspeld is daarmee nu goed doseerbaar.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pyr0_

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Poeh flinke rit heb jij gemaakt zeg, knap dat je dat volhoud op dat ding!

Ik heb vandaag ook zeker gebruik gemaakt van het goede weer, alleen niet zo vroeg vertrokken, eerst F1 gekeken. Toen vertrokken voor een rondje in de Eiffel. Eindelijk. En wat een heerlijke rit was dit zeg! Binnendoor richting Eupen was al heerlijk, en eenmaal die lange rechte weg na Eupen gehad te hebben, kon het beginnen. En wat een heerrrrlijke wegen daar, en echt een prachtige omgeving! Snap wel dat het zo druk was daar, en dat was het... Ik heb kramp aan m'n arm van het zwaaien :+ Wel honderden motorrijders gezien vandaag.. Maar ook kennis gemaakt met de 'piloten' sjonge jonge, op een snel bochtig stuk gewoon in de bocht me voorbij, schrok me de pleuris.. En niet 1x.... Snap dat ik niet de snelste ben nog, maar kom op.. 8)7

All in all een geslaagde rit, voor mijn doen een flinke rit gereden, half 12 ongeveer vertrokken, en om 5u weer terug. Zo'n 235km ongeveer. Mijn rug viel reuze mee, merk dat mijn oefening beginnen te helpen. Midden/onder rug op het einde wel flink vermoeid (maar niet pijnlijk zoals eerst). Maar het ergste was ook voor mij het zitvlees! Dat was tegen het einde toch ook niet zo leuk meer... Vraag me af of het een kwestie van 'eelt kweken' is of ik naar een ander zadel kom te kijken..

Cardo setje uiteraard ook geprobeerd, erg fijn om muziek te hebben onderweg! Alleen met oordopjes in hoor je er beduidend minder van... logisch, uiteraard. Maar nog steeds heel fijn om beetje achtergrond muziek te hebben. Had 'm meestal ook heel zacht staan zodat ik de motor en derg nog goed hoor. En soms gewoon ff lekker knallen en dansjes doen op de motor oOo

Lekker dagje op de motor gehad hoor :Y

Edit, plaatjes vergeten. Wie raad het dit keer? :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SI6HTlZ2ysiVDcW1KwFyFQajUNQ=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5fRD5CytLefAcuNN6Xf3ecWF.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z0fGKogvjul0fd0NY0Lf817IkXQ=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GJCn56XYhuwKqljMLewtY1K3.jpg?f=fotoalbum_small

[ Voor 10% gewijzigd door Pyr0_ op 06-04-2024 21:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Vandaag veel local heroes gezien ja. Bijzonder veel supermotards op de kleine K-weggetjes. (=Duitse wegnummers met K is het kleinere en krappere werk) En ook een aantal gasten die op de verkeerde weghelft zaten en moesten bijsturen. Gelukkig is alles goed gegaan, maar toch...
Een van die piloten heb ik langs gelaten, voor de rest heb ik ze alleen tegemoet zien komen. O-)

551 km toen ik weer thuis was, waarvan dus 130km van en naar de grens in nederland, en het stukje van de grens tot Düren. De rest binnendoor.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• flowiej
  • Registratie: November 2006

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ook hier zeker gebruik gemaakt van het lekkere weer. Rond 13:00 op de motor gestapt aangezien er nog andere verplichtingen waren en rond 18:00 weer thuis. Heerlijk gereden. Lean angle van 36 graden hier, you win :+

Plaatjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0vTx3pvrRsyA1cwhD9JU8p_gUzA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ceOO5ljzOGQD0q2vIGxNGmVB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4q9UQ7t-pyyM8Qt6SbNJItubVIw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ErALB3vFW3ILRUYDIkk1LNAj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Jaloers!

Wat een lekkere ritten hebben sommigen gemaakt zeg! Ik heb het bij rondje om de kerk moeten houden, al is het wel fijne omgeving rond de kerk hier.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9rE4sxAb8N5i7qMBw-p3W_Vr3Ng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OHXqtCGY7oj6uoZrs00YziWx.jpg?f=fotoalbum_large

Weekend Texel bezoek. Op de middelste RT van pap. Vast even wennen aan de R1250 :9

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Als het goed is hangen hier nog wat mensen uit Alphen aan den Rijn rond, heeft een van jullie toevallig een poelietrekker? Ik krijg mijn schakelpookje er niet af... :|

lembout is er helemaal uit. Schroevendraaier in de gleuf duwen om het wat verder open te krijgen helpt niet, verhitten of een paar tikken met een kunstof hamer ook niet. Ik heb het ding ook nog een nachtje in de WD40 laten weken, ook geen effect... Poelietrekker lijkt me dan een volgende stap, als dat ook niet helpt gaat de dremel er in en bestel ik een vervangend pookje :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SrytghLi0u7EwYGBRwwm1Z2kvXU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nusdLH2Fa2QHdDgp7JRqT8lN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Chakotay op 06-04-2024 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 20:36
Lekkere ritjes hoor allemaal. Ben jaloers dat sommigen zo dicht bij de mooie wegen wonen. Ik uit het verre noorden moet eerst 600km overbruggen voordat ik er ben.
Zelf niet gereden vandaag, althans niet op de brom. Wel idd paar super-retards gespot ook hier die niet zeg maar heel netjes reden. Nieuwe hype?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 09:01
Ik heb stukje NH gedaan. Luxemburg is gewoon te ver vanaf hier.
Kleine 115 km, rond 13.30 vertrokken en op tijd weer thuis.
Eindige met toeren op de dijken van het IJsselmeer.
Zo irritant dat ze daar afgesloten zijn…

Plaatje bij het praatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3H9XIBJsXAFy61kmLmsP79wgFAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HcOS4YVBtGBLg41ZLJA0ULhN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 20:36
Chakotay schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 22:37:
Als het goed is hangen hier nog wat mensen uit Alphen aan den Rijn rond, heeft een van jullie toevallig een poelietrekker? Ik krijg mijn schakelpookje er niet af... :|

lembout is er helemaal uit. Schroevendraaier in de gleuf duwen om het wat verder open te krijgen helpt niet, verhitten of een paar tikken met een kunstof hamer ook niet. Ik heb het ding ook nog een nachtje in de WD40 laten weken, ook geen effect... Poelietrekker lijkt me dan een volgende stap, als dat ook niet helpt gaat de dremel er in en bestel ik een vervangend pookje :P

[Afbeelding]
Heb je wel ruimte om het pookje te pakken met de poelietrekker? Anders kan je nog een schroevendraaier tussen het pookje en de kant van de motor zeg maar drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
gebruikershaes schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 22:59:
[...]

Heb je wel ruimte om het pookje te pakken met de poelietrekker? Anders kan je nog een schroevendraaier tussen het pookje en de kant van de motor zeg maar drukken.
Weinig, maar net genoeg om er eentje met dunne lippen tussen te krijgen hoop ik. Met een schroevendraaier daar tussen wrikken heb ik ook geprobeerd, maar kan het nergens tegen afzetten om daadwerkelijk kracht te kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 21:21:
Vandaag veel local heroes gezien ja. Bijzonder veel supermotards op de kleine K-weggetjes. (=Duitse wegnummers met K is het kleinere en krappere werk) En ook een aantal gasten die op de verkeerde weghelft zaten en moesten bijsturen. Gelukkig is alles goed gegaan, maar toch...
Een van die piloten heb ik langs gelaten, voor de rest heb ik ze alleen tegemoet zien komen. O-)

551 km toen ik weer thuis was, waarvan dus 130km van en naar de grens in nederland, en het stukje van de grens tot Düren. De rest binnendoor.
Ik snap ondertussen wel heel goed waarom mensen langs zulke wegen helemaal gek worden van motorrijders. Op de stop bij die foto, zijn op die 10/15m echt tientallen motorrijders langs gekomen.. en écht niet allemaal gewoon rustig toerend... En je hoort ze ook écht van ver aankomen. Ik zou er ook gek van worden. Om maar niet te beginnen over de hoeveelheid wannabe Rossi's..

Ondertussen besef ik me maar al te goed dat ik van geluk mag spreken in deze contreien geboren te zijn. Met een uurtje in de Eiffel, Ardennen en beetje meer Luxemburg... En niet te vergeten, Zuid-Limburg zelf :*) Daarintegen kijk ik op YT naar een meid die in Noorwegen een reis doet, dat is wel echt next level mooi.. Aanradertje btw.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Pyr0_ schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 23:17:
[...]

Ik snap ondertussen wel heel goed waarom mensen langs zulke wegen helemaal gek worden van motorrijders. Op de stop bij die foto, zijn op die 10/15m echt tientallen motorrijders langs gekomen.. en écht niet allemaal gewoon rustig toerend... En je hoort ze ook écht van ver aankomen. Ik zou er ook gek van worden. Om maar niet te beginnen over de hoeveelheid wannabe Rossi's..
Er zijn veel te luide motoren, maar afsluiten is echt de oplossing niet.

Ik woon dicht bij de Lekdijk, en er kwamen vandaag echt horden motorrijders langs. De meesten waren niet (veel) luider dan de automobilisten. Maar dan komt er een Audi S3 langs en die is véél luider dan de motoren die ik daarvoor gezien en gehoord heb. Deze Audi mag wel de dijk op (iets verderop is die afgesloten voor motorrijders) en de Moto Guzzi V7 die bijna onhoordbaar optrok niet. Ook de kreitlerclub was weer van de partij.. en die maken ook veel meer (en langer) herrie. Net als die cabrio met geluidsinstallatie op 11.

Mijn mening blijft: meer controleren op de excessen en technische staat (dempers, DB killers, maar ook volume van autoradio), minder totaal verbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
noes schreef op zondag 7 april 2024 @ 00:15:
[...]

Er zijn veel te luide motoren, maar afsluiten is echt de oplossing niet.

Ik woon dicht bij de Lekdijk, en er kwamen vandaag echt horden motorrijders langs. De meesten waren niet (veel) luider dan de automobilisten. Maar dan komt er een Audi S3 langs en die is véél luider dan de motoren die ik daarvoor gezien en gehoord heb. Deze Audi mag wel de dijk op (iets verderop is die afgesloten voor motorrijders) en de Moto Guzzi V7 die bijna onhoordbaar optrok niet. Ook de kreitlerclub was weer van de partij.. en die maken ook veel meer (en langer) herrie. Net als die cabrio met geluidsinstallatie op 11.

Mijn mening blijft: meer controleren op de excessen en technische staat (dempers, DB killers, maar ook volume van autoradio), minder totaal verbod.
Afsluiten is inderdaad zeker niet de oplossing, zeg ik ook nergens. Dan verplaats je het probleem alleen maar. Al kan ik me wel inleven in de mensen die er wonen en blij zullen zijn dat het afgesloten is in de weekenden. Maar daar heb je daar inderdaad weer niet de auto's mee, en dat is gewoon krom. Eens dat de enige 'oplossing' gewoon meer controle op excessen is.

2 weken terug trouwens nieuwe handschoenen gekocht... nu al kapot :F Lekker dan. Hopelijk stuurt FC-moto een nieuw paar op, geen zin om weer 40km enkele reis naar Wurselen te doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 20:37

BM

Moderator Spielerij
Afsluitingen hebben ook weinig nut als ze collectief genegeerd worden. We waren gister met vrienden rondje fietsen oa die de meije , die is momenteel in de weekenden dicht voor motoren. Als ik voor elke motor die voorbij het terras kwam waar wij zaten 50 cent had gekregen, hadden we een hele leuke middag kunnen hebben :+

En de meesten rijden dan nog best netjes, maar een aantal... We werden op de fiets gesneden door een motorrijder, waarop iemand uit onze groep verbaasd z'n hand opstak. Nou... Dat was de verkeerde reactie, toen moest ie toch even laten zien wat een klein pikkie luide motor hij had door met 1500000 toeren verder te rijden. En dan vragen sommigen zich af hoe motorrijders aan die slechte naam komen.

Om te janken...

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 20:45
Gister heb ik me in Rotterdam verbaasd over het gedrag van vele motor(scooter)rijders. Luide pijpen en maar aan dat gas jengelen tussen de hoge gebouwen in de binnenstad, wheelies trekken vanaf stoplichten, wheelies trekken en dan op het achterwiel slalommen tussen verkeer op de Maasboulevard… Echt bi-zar wat ik gister allemaal heb gezien en gehoord in die stad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:34

_Apache_

For life.

LaborGardens schreef op zondag 7 april 2024 @ 14:46:
Gister heb ik me in Rotterdam verbaasd over het gedrag van vele motor(scooter)rijders. Luide pijpen en maar aan dat gas jengelen tussen de hoge gebouwen in de binnenstad, wheelies trekken vanaf stoplichten, wheelies trekken en dan op het achterwiel slalommen tussen verkeer op de Maasboulevard… Echt bi-zar wat ik gister allemaal heb gezien en gehoord in die stad.
Als er nog daadwerkelijk een pakkans was dan had het gedrag anders geweest.

Het is de rijnste verloedering.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• robbertg91
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Heerlijk weer voor de motor!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/43Ei0HTNTxIN2-Mzuu2jx9A-GqY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CAfElDqJ8CbqYp0LOn9y0tyB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kneusteun
Het was hier ook aardig raak, in kleine groepjes op mt07's en oude r6'jes, de wel bekende roof helmpjes en geripte g-star jeans.
Knipperlicht staat nog aan op elk recht stuk, inhalen via fietspad/stoep, wheelies overal en vooral veel jengelen aan het gas... maar niet fatsoenlijk kunnen stoppen voor een stoplicht zonder bijna om te vallen |:(

Ik wordt oud en zuur dat snap ik, maar hier zijn wel een hoop jongens bezig om de hele hobby lastiger te maken voor iedereen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Compleet achterlijk gedrag dus. Ik erger me er ook aan, terwijl ik met twee weken rijbewijs tot de jongere garde reken.

Vandaag ook een motorrijder op de A4 gehad die meerdere keren van rijstrook1 naar 4 en terug ging, zonder richting aan te geven, lekker revven in de tunnel bij Leiden. Wat een baas zeg, of toch niet.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Niet gereden wel geshopt voor de motor :P

In mijn motorloze periode mijn Arai crosshelm verkocht maar mijn Systeemhelm de shoei Syncrotech II voor de zekerheid gehouden maar die is nu bijna 20 jaar oud, tijd voor een nieuwe pletterpet.

Na al eerder een zwikje helmen gepast te hebben vandaag richting A’dam naar Voordeelhelmen want die hadden hem op voorraad. Nog veel andere gepast voor de zekerheid maar gekozen voor een witte Tour X5 :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8oeeFbmfkGaDdeQWbmBjoe8LdUM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/akBlTh6YXADibUWInYharKc2.jpg?f=user_large

Mooie opties om te kiezen, met de Shoei reed ik bijna altijd opengeklapt maar kreeg te vaak rotzooi in mijn ogen, mijn crosshelm was lekker luchtig en deze X5 heeft zowel een vizier al ruimte om met een crossbril te rijden d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Gisteren ook weer even een stuk gereden. En inderdaad, er zijn kennelijk ook steeds meer paupers met een motorrijbewijs :/ Wheelies, stoppies, motoren die bij het stoplicht kennelijk niet stationair kunnen blijven lopen, het bekende type helm, etc...

Eigenlijk mag je 't niet zeggen maar als zo'n type onderuit gaat en gewond raakt hoeft hij/zij/whatever niet op mijn medelijden te rekenen. We zitten als motorrijder al genoeg in een slecht daglicht, dergelijke stumperds kunnen we daar niet bij gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door Destruction op 07-04-2024 16:33 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
Dat soort "volk" heeft in de gaten dat de pakkans vele malen kleiner is op een motor. En een motor is makkelijker te jatten dan een gti. Zo simpel is het nu eenmaal.

Eerst hadden die de motorscooter (en in mindere mate de quad) geadopteerd, nu is men over op de motorfiets, want kun je nog dommer mee doen.

Hier ook bepaalde straten, worden als racebaan gebruikt, je ziet het al aan wat ze aan kleding dragen op een motor. Inderdaad een kapotte jeans, liefst losse sneakers en zo een zwarte klaphelm met van die rode oortjes er aan.

zeker, zeker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyr0_
Boudewijn schreef op zondag 7 april 2024 @ 16:04:
Compleet achterlijk gedrag dus. Ik erger me er ook aan, terwijl ik met twee weken rijbewijs tot de jongere garde reken.

Vandaag ook een motorrijder op de A4 gehad die meerdere keren van rijstrook1 naar 4 en terug ging, zonder richting aan te geven, lekker revven in de tunnel bij Leiden. Wat een baas zeg, of toch niet.
Hier ook hoor, net 1.5 maand m'n motor en begin 30... Maar kan me ook ergeren aan de typetjes die je veel ziet.

Voor mij is het motorrijden een openbaring geweest qua fun, vrijheid en een manier om de wereld te ontdekken. Ben altijd autogek geweest, heb daarom wat jaartjes terug mijn 'betaalbare droomauto' gekocht, een e46 bmw met 'dikke' 6 in lijn, prachtige auto, rijd heerlijk. Maar gvd dat ding zuipt als een malle, ff dagje touren kost je gewoon 30-50 piek aan benzine. Pakte 'm daardoor eigenlijk nooit om voor m'n plezier te rijden. En nu met de motor, iedere kans die ik krijg. Is ook niet gratis, maar toch een stuk behapbaarder. En het gaat me dan echt om het rijden, touren en beetje de wereld om me heen ontdekken.

En dus niet om het ruig doen, wheelie's trekken, stoppies maken, herrie maken, racen, zo hard mogelijk rijden of kijken hoe hard ik door die bocht kan. Dat kan me allemaal gestolen worden. En kijk, ieder z'n meug, maar je moet er niet andere mee lastig vallen, en al helemaal niet in gevaar brengen.

Dus, misschien wordt ik ook wel oud en zuur ondertussen. Het zij zo, dat ben ik wel van plan te worden, oud dan iig :7.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Zoveel moois op het cicuit van Zandvoort tijdens American Sunday vandaag en met een ploeg van ~40 Harleys konden wij ons ding doen. Veel publiek ook.

13.32 op de 1/4 mijl met een eindsnelheid van net over de 150 km/u.
* botoo is een noob maar heeft er wil dikke pret mee gehad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FwqFxBXYKZjQNNUuxF92qGw0lTw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aeXlyIfM1en5DcobDMOnXx18.jpg?f=user_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@Pyr0_ Om je alvast uit de droom te helpen: een flinke dag toeren kost ook een aantal tientjes aan benzine. En het rubber slijt wat harder dan bij zo'n vierwieler, bij mij tenminste wel. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Voor wat betreft die ROOF helmen, je mag die dus kennelijk open dragen als Jet helm. Volgens mij mag dat met mijn gewone helm (RPHA 90) niet.

Waar zit daar de crux in?

(en nee ik rijd met helm dicht behalve in de parkeergarage waar ik wel eens kom en op mijn eigen oprit. Verder gewoon helm dicht, wellicht vizier open).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
Fraggert schreef op zondag 7 april 2024 @ 16:27:
Niet gereden wel geshopt voor de motor :P

In mijn motorloze periode mijn Arai crosshelm verkocht maar mijn Systeemhelm de shoei Syncrotech II voor de zekerheid gehouden maar die is nu bijna 20 jaar oud, tijd voor een nieuwe pletterpet.

Na al eerder een zwikje helmen gepast te hebben vandaag richting A’dam naar Voordeelhelmen want die hadden hem op voorraad. Nog veel andere gepast voor de zekerheid maar gekozen voor een witte Tour X5 :)

[Afbeelding]

Mooie opties om te kiezen, met de Shoei reed ik bijna altijd opengeklapt maar kreeg te vaak rotzooi in mijn ogen, mijn crosshelm was lekker luchtig en deze X5 heeft zowel een vizier al ruimte om met een crossbril te rijden d:)b
Ik had de x4 op het oog voor bij de Africa twin, maar die is er helaas (bijna) niet meer vanwege de x5. Vind 'm qua looks wat minder dan de x4 (de AT kleurstelling) maar ben wel benieuwd naar je ervaringen met deze helm!

Keep me posted 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
DrivinUCrazy schreef op zondag 7 april 2024 @ 22:11:
@Pyr0_ Om je alvast uit de droom te helpen: een flinke dag toeren kost ook een aantal tientjes aan benzine. En het rubber slijt wat harder dan bij zo'n vierwieler, bij mij tenminste wel. O-)
Ja maar 1op6 bij doorrijden tegen 1op16-20 is toch wel ff een verschil ;) Daarbij komt nog dat ik veel meer plezier met motorrijden heb als dat ik ooit met autorijden heb gehad.

Qua rubber heb je een punt. Zag dat m'n achterband niet zo gek meer profieldiepte over heeft... binnenkort eens in verdiepen. Iemand alvast hier die een goed adres (in zuid/mid limburg) waar ik de banden zelf mag aanleveren heeft?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P6dzmRFSgeqNjXk4lvDu8V3aEL8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3pAN1cnqkuxaWLzG4uvNGiKG.jpg?f=fotoalbum_large

Zaterdag weer voor het eerst gereden. Niks bijzonders, gewoon via Wassenaar, Noordwijk, Lisse, Bloemendaal, Zandvoort, Santpoort en Driehuis naar mijn ouders. Heel veel motoren gezien, lekker rustig rondgetoerd en daarna weer over de A4 terug.

Het gehalte aso's dat ik ben tegengekomen was verrassend laag eigenlijk. Ik heb ze wel gezien, maar meestal stonden ze stil langs de kant foto's van elkaar te maken :P

[ Voor 11% gewijzigd door Vrijdag op 07-04-2024 23:46 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chakotay
Vrijdag schreef op zondag 7 april 2024 @ 22:54:
[Afbeelding]

Zaterdag weer voor het eerst gereden. Niks bijzonders, gewoon via Wassenaar, Noordwijk, Lisse, Bloemendaal, Zandvoort, Santpoort en Driehuis naar mijn ouders. Heel veel motoren gezien, lekker rustig rondgetoerd en daarna weer over de A4 terug.

Het gehalte aso's dat ik ben tegengekomen was verrassend laag eigenlijk. Ik heb we wel gezien, maar meestal stonden ze stil langs de kant foto's van elkaar te maken :P
Ha, de Ruïne van Brederode. Daar ben ik opgegroeid :P (Het dorp, niet het kasteel. Zo oud ben ik ook weer niet.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Koekstra schreef op zondag 7 april 2024 @ 22:38:
[...]

Ik had de x4 op het oog voor bij de Africa twin, maar die is er helaas (bijna) niet meer vanwege de x5. Vind 'm qua looks wat minder dan de x4 (de AT kleurstelling) maar ben wel benieuwd naar je ervaringen met deze helm!

Keep me posted 8)
Ik las op een site of in een magazine dat er wat issues zijn met de 5. Ik dacht fluiten op bepaalde snelheden of iets dergelijks. Kan het alleen niet terug vinden 😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:47

A13X

Dude

Boudewijn schreef op zondag 7 april 2024 @ 22:25:
Voor wat betreft die ROOF helmen, je mag die dus kennelijk open dragen als Jet helm. Volgens mij mag dat met mijn gewone helm (RPHA 90) niet.

Waar zit daar de crux in?

(en nee ik rijd met helm dicht behalve in de parkeergarage waar ik wel eens kom en op mijn eigen oprit. Verder gewoon helm dicht, wellicht vizier open).
Keuring, een helm moet in de open stand en gesloten stand gekeurd worden en aan de eisen van beide type helmen voldoen. Neotec 2 mag het bijvoorbeeld ook maar alleen als je hem in de 2e vergrendeling drukt.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 11:16
Gister ook ff rondje gedaan met mijn zoon achterop. Even onze nieuwe comm testen. Ik heb de Cardo Spirit erop zitten, bij hem nu een Freecomm Ali ding van 3 tientjes. Communicatie werkte goed moet ik zeggen. Verbinding was stabiel en werkte prima.

Voor het geld een prima! oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Chakotay schreef op zondag 7 april 2024 @ 23:27:
[...]

Ha, de Ruïne van Brederode. Daar ben ik opgegroeid :P (Het dorp, niet het kasteel. Zo oud ben ik ook weer niet.)
Jaja, voordat je geboren was, was het gewoon een kasteel, nu is het een ruïne :P

Ik ben daar ook opgegroeid, in Velsen. Nadat ik gefaald had voor het Felisenum, de rest van mijn middelbare school op het Ichtus College gezeten. Vriend van me woont nog in IJmuiden. Van daaruit doen we ook wel eens rondjes door de polder. Zeg maar vanuit Beverwijk, Edam, Hoorn, Heerhugowaard, Egmond aan Zee, Wijk aan Zee. Kan je ook best leuk rijden op die dijkweggetjes. En het is er niet zo heel erg druk over het algemeen.

Deze keer gewoon even bij mijn ouders op de koffie geweest. Zat nog te twijfelen om terug via Mijdrecht enzo te gaan, maar dan werd het me te laat.

Nog gecheckt, en ik heb inderdaad een Scottoiler. Moet ik maar eens uitzoeken hoe dat precies werkt, want op zich is het wel een handig systeem.

[ Voor 16% gewijzigd door Vrijdag op 08-04-2024 08:35 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Vrijdag ah, Santpoort-Zuid hier. Toevallig, ik ben ook begonnen op het Felisenum om na een paar jaar ergens anders heen te gaan waar ze minder Latijn & Grieks gaven :+

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ha4ISZcZfwY9PAGLkopQXss2D8A=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/6xdCrhciHIO2SdQ9wgIX8qwd.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8I6wFUPYcUWj1Fs9iak7FMmviGE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Iyn8CIkje8f03ONahAlSHBow.png?f=fotoalbum_tile

Zaterdag weer een stuk TET gedaan, samen met @mark_78. Bovenstaande actie van mij kostte alleen bijna een uur extra, die kregen we er met z'n tweeën met geen mogelijkheid meer uit. Precies in een bestaande geul gereden met keiharde randen waardoor we 'm ook niet even konden omgooien en wegslepen.
Uiteindelijk onder water met een bandenijzer flink zitten afbikken waarmee het wel wat losser kwam en uiteindelijk verschenen er achter ons twee vrolijke Belgen die dezelfde route reden en geholpen hebben. Met vier man kregen we het ding er uiteindelijk wel uit d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel L.
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 17-09 19:53
Melkunie schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:45:
[Afbeelding][Afbeelding]

Zaterdag weer een stuk TET gedaan, samen met @mark_78. Bovenstaande actie van mij kostte alleen bijna een uur extra, die kregen we er met z'n tweeën met geen mogelijkheid meer uit. Precies in een bestaande geul gereden met keiharde randen waardoor we 'm ook niet even konden omgooien en wegslepen.
Uiteindelijk onder water met een bandenijzer flink zitten afbikken waarmee het wel wat losser kwam en uiteindelijk verschenen er achter ons twee vrolijke Belgen die dezelfde route reden en geholpen hebben. Met vier man kregen we het ding er uiteindelijk wel uit d:)b
Oef, dat zal een pittige zijn geweest :X . Komt me bekend voor overigens, was dit in de buurt van Valkenswaard / Maarheeze toevallig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
@Daniel L., denk dat je de goede plek hebt inderdaad! Hier was het :)
https://www.google.com/ma....469254!5m1!1e1?entry=ttu

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:27
Voor motoren afgesloten wegen en borden met 'denk aan de omgeving, rijd rustig en niet in groepen' werden hier op de eerste mooie zaterdag van het jaar, volledig genegeerd.

Ik was bij een afspraak in Hengelo GLD, op een plek vlakbij de Varsselring. Met verbazing daar gezeten, echt absurd hoeveel motorrijders daar vol het gas opengooien en even 'een rondje' doen :F
Ik was zelf op de motor en schaamde me kapot daar.

Oh en aan die MT-07 rijder die onder het rijden lekker op zijn telefoon aan het kijken (!) was; nee je bent niet stoer als je met je open uitlaat een camper inhaalt terwijl er verkeer van de andere kant komt. Nee die opengeklapte Roof Boxer helm helpt dan ook niet.

/rant

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• mark_78
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 14:41
Melkunie schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:45:
[Afbeelding][Afbeelding]

We hadden heerlijk weer en genoeg modder om ons mee te vermaken.
Van dit moment en een frisse duik ietsjes daarvoor zijn "toevallig" ook wat beelden >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kars schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:09:
Voor motoren afgesloten wegen en borden met 'denk aan de omgeving, rijd rustig en niet in groepen' werden hier op de eerste mooie zaterdag van het jaar, volledig genegeerd.

Ik was bij een afspraak in Hengelo GLD, op een plek vlakbij de Varsselring. Met verbazing daar gezeten, echt absurd hoeveel motorrijders daar vol het gas opengooien en even 'een rondje' doen :F
Ik was zelf op de motor en schaamde me kapot daar.

Oh en aan die MT-07 rijder die onder het rijden lekker op zijn telefoon aan het kijken (!) was; nee je bent niet stoer als je met je open uitlaat een camper inhaalt terwijl er verkeer van de andere kant komt. Nee die opengeklapte Roof Boxer helm helpt dan ook niet.

/rant
Ik word echt gek van al die wegafsluitingen. Een beetje rustig touren over de kleinere wegen wordt welhaast onmogelijk gemaakt her en der.

Zou liever zien dat dit wangedrag beter gehandhaafd zou worden om dit te voorkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
/rant
Helaas altijd hetzelfde verhaal de eerste hele mooie weekend dagen van het jaar. Zelf maak ik op dat soort dagen heel vroeg of ‘s avonds een rondje.

Ik woon vlakbij de Waaldijk en hoorde ook véél motoren die overduidelijk te hard en te luid waren. Ik snap heel goed dat mensen die direct aan zo’n weg wonen het zo langzamerhand wel zat worden.

Handhaven op geluid en rijgedrag zal toch het effectiefste zijn, want genoeg motoren die zich niks meer aantrekken van de wegafsluitingen. Pakkans is toch nagenoeg nihil.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Handhaving kost geld / moeite. Verbieden niet. Gemak wint dan.

Beste optie is als mede-motorrijders elkaar aanspreken. Mensen met luide uitlaat leg ik uit waarom ik daar tegen ben en komen bij mij niet mee als ik voorop rij / een route uitgezet heb. Meer kan ik er ook niet aan doen denk ik dan.

Tis ook niet alleen illegale uitlaten, ook legale uitlaten kunnen flink lawaai maken op sommige fietsen bij vol gas / de juiste toeren. Daarvoor moet de manier waarop de huidige regulering word gemeten aangepast worden om fabrikanten aan te pakken. En simpelweg een beetje rustig aan doen rondom ander verkeer / druk bewoond gebied.

[ Voor 7% gewijzigd door _eLMo_ op 08-04-2024 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Persoonlijk vind ik handhaven een goed idee. Meer dan storend vind ik dat iedereen en z'n moeder verkeersborden kan kopen en plaatsen, weet jij dan waar dat echt van toepassing is of dat één of andere 'grapjas' dat zelf geplaatst heeft?
https://www.verkeerswinke...en-voor-motorrijders.html slechte zaak imho.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Omdat iedereen en z'n moeder aan de weg werkt? Hahaha.

Rijkwaterstaat, provincies, gemeentes en dan nog alle aannemers en onderaannemers. Je hoort simpelweg geen bord te plaatsen op een weg die niet jouw eigendom is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
Het mag simpelweg ook niet natuurlijk, maar als iemand zo'n officieel (lijkend) bord koopt kun je dat ook niet weten. En een agent weet het ook niet, die schrijft waarschijnlijk ook gewoon een boete.

Kwam zaterdag ook langs dit pareltje met de tekst "VERBODEN TE CROSSEN".
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gNfTV6Q.png

Was gewoon een stuk openbare weg, dus lijkt me logisch dat het daar verboden is te crossen. Een crossmotor heeft geen kenteken toch? Mag je dan volgens dit bordje daar weer wel enduroën?
Of ben ik, toen ik daar rustig voorbij tokkelde met mijn modderinge Tenere, ook illegaal aan het crossen in de ogen van de buurtbewoners? Zoveel vragen, maar ben niet gestopt om ze te stellen. Kijk wel uit :+

[ Voor 0% gewijzigd door Melkunie op 08-04-2024 13:37 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Nee die opengeklapte Roof Boxer helm helpt dan ook niet.
Ik wist niet dat die er ook voor motoren waren, ik zie ze eigenlijk alleen op brommers/scooters. Waarschijnlijk wel hetzelfde soort tuig die ze op heeft, daar niet van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Bij sommige kuddes Harley rijders zijn ook veel Roof Boxers, niet het eerder genoemde tuig maar ws omdat ze vaker stilstaan om elkaars pins en patches te bewonderen dan dat ze rijden, hoeven ze niet steeds helm op helm af te doen :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Valt me op dat, met name in de grote steden, de combinatie MP3/Roof Boxer/Akra wel nagenoeg een 100% hit op tuig is.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:03
Zondag even een rondje Lekdijk gedaan, was goed te doen en had het een stuk drukker verwacht. Wat me opvalt is dat de jeugd wilt dat je je motor zo veel mogelijk herrie laat maken en wheelies trekt (sorry jongens, heb geen KTM...), en dat de oudjes alleen maar met een Duitse groet je tegemoet fietsen, ondanks dat je 60 in z'n 4 tokkelt.

Heb wel meteen de tassen getest, blijven goed zitten, stuiteren alleen een beetje bij drempels. Moet wel iets aan lakbescherming doen, en de knipperlichten krijgen er ook van langs...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TZ8EbLIdouaUuO-kVZMdZ9j0Nzw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kue1XLcKCn3HHO5S6ma1rLmC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dI9jP3jmCcxGFsoJhHpkAow7Jd0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5KjjGYP73vqNPdPY341Uzrv0.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Yeehaa, vandaag geslaagd voor mijn AVD en daarna gelijk mijn nieuwe rijbewijs aangevraagd 8) En dan hopelijk overmorgen lekker de weg op op de V-Strom die al klaarstaat in de garage, kan niet wachten!

Tijdens mijn examen ook voor het eerst mogen ervaren hoe het is om te rijden met lekker weer, ik heb echt de hele herfst en winter nattigheid gehad (understatement, de Niagara watervallen en de Noord-Hollandse moesson kwamen meer in de buurt), iedere week kon ik de hele bende weer laten drogen. Vandaag was heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel L.
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 17-09 19:53
Ik had al zo'n vermoeden, daar heb ik ook op m'n plaat gelegen een week geleden ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Geen idee of dit een eigen topic verdient :+ Maar aangezien het motor-gerelateerd is: Hoe kan ik mijn motor voor diefstal behoeden in een omgeving waar al minimaal 8 verschillende motoren zijn gestolen in de afgelopen 12 jaar, waaronder ook een eigen motor?

Ik woon in een appartementencomplex met daaronder een afgeschermde (afstandbediening voor de poort) parkeergarage welke ik deel met de medehuurders. In 2022 is mijn gloednieuwe Honda Africa Twin gestolen :( Maar er worden om de haverklap motoren gestolen uit de parkeergarage.

Buren hebben ankers in de muur gebouwd met zware kettingen eraan: maar die worden doorgeknipt. Motor wordt opgetild. Busje rijdt weg. Klaar.

Hoe ze binnenkomen? Tja, een signaal van de afstandbediening is ongetwijfeld makkelijk te klonen of te brute-forcen. De fietsdeur ernaast is met een loper ook open te prutsen (en hij wordt niet altijd netjes dicht gedaan), en dan hoef je alleen nog maar op de detectiestrook te staan (onderaan de afrit naar beneden toe) met iets zwaars en presto: de deur gaat open voor een dief met bestelbusje.

Maar ik wil een motor hebben.

Ik heb 1 parkeerplaats waar mijn auto staat, en daar achter is ruimte genoeg om een motor te stallen. Het probleem is, zoals al gemerkt, dat ze gewoon die motor optillen en in een busje gooien en de motor slopen en de onderdelen worden verkocht.

Een ketting knippen ze gewoon door, een velgslot deert ook niets want ze gaan er niet mee rijden, een alarmsysteem negeren ze gewoon (of daar boren ze dwars doorheen, als je weet waar het systeem zit), en een GPS tracker o.i.d. is te blokkeren met een simpel apparaatje wat het signaal blokkeert.

Dus hoe hou ik een toekomstige motorfiets veilig op zijn plek?

Suggesties die ik krijg:

Moeite: maak het zodanig lastig dat het teveel werk is voor te weinig beloning.
  1. Meerdere verschillende kettingen gebruiken waardoor het teveel werk wordt en het interessanter is om een 5-tal elektrische fietsen op te pakken;
  2. Tegelijkertijd een motorhoes gebruiken zodat het voor dieven op het eerste gezicht niet makkelijk is om te zien waar ze naar kijken (dan gaan ze eerder voor open-en-bloot staande motoren);
  3. Alarm systeem van de motor zelf (BMW) en tegelijkertijd ook van een separate aanbieder (een geluidsbom + tracking systeem + 24/7 alarmcentrale);
  4. Smart locks die mij zelf op de hoogte stellen als er iets gebeurt;
  5. Blokkades zoals de motor tussen de muur en mijn auto parkeren, en vervolgens de zijkanten inperken met een zwaar stalen mechanisme met zijn eigen slot;
  6. Plakkaten aan de muur bevestigen (NL, EN, PL, UK, RU) met de waarschuwingen erop, duidelijk aangeven: 24/7 service houdt het in de gaten; smart-locks aanwezig; meerdere alarmsystemen; meerdere GPS trackers.
Het probleem bij bovenstaande opties is natuurlijk dat het allemaal veel tijd en moeite kost om de motor te parkeren en er op weg te rijden. En 24/7 alarmdiensten kosten ook weer veel geld iedere maand. Op zich niet echt een probleem, maar het voelt ruk omdat ik betaal omdat er mensen zijn die ik liever ter plekke hun hand afhak zoals in de goede oude tijd :7

Opbrengst: neem een motor die mindere interessant is qua features en prijs.
  1. Mijn H-D Sportster 883 twv. toentertijd 7000 euro werd altijd met rust gelaten;
  2. Mijn Honda VFR1200F twv. toentertijd 7500 euro werd altijd met rust gelaten;
  3. Motoren van het soort "Adventure" (zoals mijn gestolen Africa Twin) zijn populair;
  4. Maar standaard naked of regular motorfietsen zijn veel minder populair;
  5. Een ouder model is mogelijk ook minder interessant dan andere motorfietsen.
De motor dealer geeft aan dat een BMW R 1250 RS "niet populair is bij de dieven". Maarja, het is nog steeds een motor met een waarde van ~20.000 euro. Die onderdelen raken ze ook wel kwijt. Online leer je dat een dievenbende grofweg 1/4e van de waarde van de motor overhoudt aan de verkoop van onderdelen. Dus dat is gewoon een garage binnenrijden en 5000 euro meenemen. Belastingvrij :+

Dus ik geloof dat voor geen meter. Een Adventure model zou meer populair zijn, dus de verkoop van de onderdelen gaat wat sneller, maar of je nou 2 weken bezig bent met de verkoop of 6 weken... met de hoeveelheden diefstallen die ze plegen is dat geen belemmering vermoed ik zo.

Dus een oudere fiets dan: ik zou graag een Honda VFR1200F (2014 of nieuwer) kopen, maar die staan in Nederland nauwelijks te koop (met DCT)... :-(

Plaats en locatie: ergens anders gaan wonen of de motor ergens anders stallen.

Ik woon redelijk goedkoop, een huis kopen is mij veel te duur, ik blijf liever huren. En in de buurt zijn ook geen garageboxen te huur of iets dergelijks. Op zich zou ik dat nog willen doen, mits het op loopafstand van huis is :)

Wat zijn alternatieven die ik nog niet heb overwogen?

Ik denk bijvoorbeeld aan een soort wielklem-installatie voor motoren, iets waar ik beide wielen in kan rollen en vervolgens op slot kan zetten. Dan zouden beide wielen in dat systeem moeten worden gesloten, en dat systeem zou ik met meerdere betonbouten in de grond kunnen verankeren, inclusief bouten die recht onder de wielen zitten.

Motorwielen haal je namelijk niet zomaar los (zeker het achterwiel vaak niet), en dat hele systeem zit in de grond verankerd. Met goede sloten (liefst 2 sleutels met ieder een ander mechanisme) is dat ook niet makkelijk te "lockpicken" vermoed ik zo. En daarnaast wil ik er nog een ketting of 2 aan hangen :7

Maar het is zoveel gedoe...

Ik denk soms dat de motor onder een lantaarnpaal midden op straat veiliger staat dan binnen in zo'n afgesloten garage :-(

Alternatief: geen motor kopen. Maarja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Een garage box dichtbij huren is ook nog een optie. toch overheen gelezen.

[ Voor 22% gewijzigd door _eLMo_ op 08-04-2024 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

In zo'n omgeving kun je - helaas - alleen een oud lelijk hok van een motor rijden die allang niet meer interessant is voor diefstal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Verhuizen? klinkt als een leuke buurt...
Wordt er meer gejat en gesloopt of komen ze alleen de motoren ophalen?
Klinkt bijna alsof iemand ze steeds binnen laat...

Zijn er beelden van dat "ze" het doen? zijn het steeds dezelfde? zijn er geen sporen van braak te zien bij de toegang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:34

_Apache_

For life.

Destruction schreef op maandag 8 april 2024 @ 15:56:
In zo'n omgeving kun je - helaas - alleen een oud lelijk hok van een motor rijden die allang niet meer interessant is voor diefstal.
Dit. Lekker 20j oud beestje kopen, schoonmaken afleren, en het liefste nog wat vervaalde stickers opplakken. :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
_eLMo_ schreef op maandag 8 april 2024 @ 15:52:
Een garage box dichtbij huren is ook nog een optie. toch overheen gelezen.
Niets in de buurt voorhanden helaas :-(
Destruction schreef op maandag 8 april 2024 @ 15:56:
Denk dat het idd met de prijs te maken heeft, alles onder de 8000 euro lijkt niet de moeite waard te zijn, want dan tillen ze liever 3 willekeurige elektrische fietsen op.
kneusteun schreef op maandag 8 april 2024 @ 16:15:
Verhuizen? klinkt als een leuke buurt...
Wordt er meer gejat en gesloopt of komen ze alleen de motoren ophalen?
Klinkt bijna alsof iemand ze steeds binnen laat...

Zijn er beelden van dat "ze" het doen? zijn het steeds dezelfde? zijn er geen sporen van braak te zien bij de toegang?
De buurt is gewoon Amsterdam IJburg, kindvriendelijke buurt, scholen, vinexwijk, weinig mis mee verder. Behalve dat het rustig is om gewoon een garagebox binnen te rijden en motoren op te pakken...

Beelden zijn beschikbaar maar alleen voor de politie, die d'r niks mee doen, want ze zijn te druk met belangrijkere zaken.

En ik mag de beelden niet inzien, want "privacy"...

Er is geen schade bij de poort, dus ze hacken dat systeem gewoon. Dat zou mij ook lukken met een uurtje uitzoekwerk en een zendertje ;)
_Apache_ schreef op maandag 8 april 2024 @ 16:18:
[...]

Dit. Lekker 20j oud beestje kopen, schoonmaken afleren, en het liefste nog wat vervaalde stickers opplakken. :+
Ja, dus een VFR1200F met DCT, die koop ik het liefst, maar die staan echt nergens te koop ;(

[ Voor 5% gewijzigd door Blue-eagle op 08-04-2024 16:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
Blue-eagle schreef op maandag 8 april 2024 @ 15:50:
Geen idee of dit een eigen topic verdient :+ Maar aangezien het motor-gerelateerd is: Hoe kan ik mijn motor voor diefstal behoeden in een omgeving waar al minimaal 8 verschillende motoren zijn gestolen in de afgelopen 12 jaar, waaronder ook een eigen motor?

Ik woon in een appartementencomplex met daaronder een afgeschermde (afstandbediening voor de poort) parkeergarage welke ik deel met de medehuurders. In 2022 is mijn gloednieuwe Honda Africa Twin gestolen :( Maar er worden om de haverklap motoren gestolen uit de parkeergarage.

Buren hebben ankers in de muur gebouwd met zware kettingen eraan: maar die worden doorgeknipt. Motor wordt opgetild. Busje rijdt weg. Klaar.

Hoe ze binnenkomen? Tja, een signaal van de afstandbediening is ongetwijfeld makkelijk te klonen of te brute-forcen. De fietsdeur ernaast is met een loper ook open te prutsen (en hij wordt niet altijd netjes dicht gedaan), en dan hoef je alleen nog maar op de detectiestrook te staan (onderaan de afrit naar beneden toe) met iets zwaars en presto: de deur gaat open voor een dief met bestelbusje.

Ik heb 1 parkeerplaats waar mijn auto staat, en daar achter is ruimte genoeg om een motor te stallen. Het probleem is, zoals al gemerkt, dat ze gewoon die motor optillen en in een busje gooien en de motor slopen en de onderdelen worden verkocht.

Een ketting knippen ze gewoon door, een velgslot deert ook niets want ze gaan er niet mee rijden, een alarmsysteem negeren ze gewoon (of daar boren ze dwars doorheen, als je weet waar het systeem zit), en een GPS tracker o.i.d. is te blokkeren met een simpel apparaatje wat het signaal blokkeert.

Suggesties die ik krijg:

1. Meerdere verschillende kettingen gebruiken waardoor het teveel werk wordt en het interessanter is om een 5-tal elektrische fietsen op te pakken;
  2. Tegelijkertijd een motorhoes gebruiken zodat het voor dieven op het eerste gezicht niet makkelijk is om te zien waar ze naar kijken (dan gaan ze eerder voor open-en-bloot staande motoren);
  3. Alarm systeem van de motor zelf (BMW) en tegelijkertijd ook van een separate aanbieder (een geluidsbom + tracking systeem + 24/7 alarmcentrale);
  5. Blokkades zoals de motor tussen de muur en mijn auto parkeren, en vervolgens de zijkanten inperken met een zwaar stalen mechanisme met zijn eigen slot;
  6. Plakkaten aan de muur bevestigen (NL, EN, PL, UK, RU) met de waarschuwingen erop, duidelijk aangeven: 24/7 service houdt het in de gaten; smart-locks aanwezig; meerdere alarmsystemen; meerdere GPS trackers.
Het probleem bij bovenstaande opties is natuurlijk dat het allemaal veel tijd en moeite kost om de motor te parkeren en er op weg te rijden. En 24/7 alarmdiensten kosten ook weer veel geld iedere maand. Op zich niet echt een probleem, maar het voelt ruk omdat ik betaal omdat er mensen zijn die ik liever ter plekke hun hand afhak zoals in de goede oude tijd :7

1. Mijn H-D Sportster 883 twv. toentertijd 7000 euro werd altijd met rust gelaten;
  3. Motoren van het soort "Adventure" (zoals mijn gestolen Africa Twin) zijn populair;
De motor dealer geeft aan dat een BMW R 1250 RS "niet populair is bij de dieven". Maarja, het is nog steeds een motor met een waarde van ~20.000 euro. Die onderdelen raken ze ook wel kwijt. Online leer je dat een dievenbende grofweg 1/4e van de waarde van de motor overhoudt aan de verkoop van onderdelen. Dus dat is gewoon een garage binnenrijden en 5000 euro meenemen. Belastingvrij :+

Dus ik geloof dat voor geen meter. Een Adventure model zou meer populair zijn, dus de verkoop van de onderdelen gaat wat sneller, maar of je nou 2 weken bezig bent met de verkoop of 6 weken... met de hoeveelheden diefstallen die ze plegen is dat geen belemmering vermoed ik zo.

Dus een oudere fiets dan: ik zou graag een Honda VFR1200F (2014 of nieuwer) kopen, maar die staan in Nederland nauwelijks te koop (met DCT)... :-(

Ik woon redelijk goedkoop, een huis kopen is mij veel te duur, ik blijf liever huren. En in de buurt zijn ook geen garageboxen te huur of iets dergelijks. Op zich zou ik dat nog willen doen, mits het op loopafstand van huis is :)

Ik denk bijvoorbeeld aan een soort wielklem-installatie voor motoren, iets waar ik beide wielen in kan rollen en vervolgens op slot kan zetten. Dan zouden beide wielen in dat systeem moeten worden gesloten, en dat systeem zou ik met meerdere betonbouten in de grond kunnen verankeren, inclusief bouten die recht onder de wielen zitten.

Motorwielen haal je namelijk niet zomaar los (zeker het achterwiel vaak niet), en dat hele systeem zit in de grond verankerd. Met goede sloten (liefst 2 sleutels met ieder een ander mechanisme) is dat ook niet makkelijk te "lockpicken" vermoed ik zo. En daarnaast wil ik er nog een ketting of 2 aan hangen :7

Ik denk soms dat de motor onder een lantaarnpaal midden op straat veiliger staat dan binnen in zo'n afgesloten garage :-(

Vertragen, vertragen, vertragen. Zorg dat ze de motor niet mee kunnen nemen. Denk aan het parkeren achter je auto, met een paaltje voor en achter de motor. Er zijn van die paaltjes die je deugdelijk kan bevestigen waardoor demontage van het paaltje niet kan zonder sleutel oid.

Bouw hem in, zet hem klem, veranker hem daarnaast nog eens met een ketting (al dan niet aan de vloer met beugels ipv een ketting) en zorg dus gewoon dat hij niet van de plek kán komen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Chakotay
@Blue-eagle Copilot geeft dit als oplossing:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g4VzAPR4Lpqj-fyJZJcmKc9LdKs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2S6hoQbgar0cFpNXPCkftM6m.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Koekstra schreef op maandag 8 april 2024 @ 16:23:
[...]

Vertragen, vertragen, vertragen. Zorg dat ze de motor niet mee kunnen nemen. Denk aan het parkeren achter je auto, met een paaltje voor en achter de motor. Er zijn van die paaltjes die je deugdelijk kan bevestigen waardoor demontage van het paaltje niet kan zonder sleutel oid.

Bouw hem in, zet hem klem, veranker hem daarnaast nog eens met een ketting (al dan niet aan de vloer met beugels ipv een ketting) en zorg dus gewoon dat hij niet van de plek kán komen.
Ja daar zat ik aan te denken ook :) Mijn auto is een mooie blokkade natuurlijk (VW Golf, automaat, parkeert met de handrem aan volgens mij, is niet makkelijk weg te duwen denk ik?) – en paaltjes zou ik dan aan de muur willen bevestigen, met een slot erop, die ik vervolgens naar boven of naar beneden duw om weg te kunnen rijden.

Ergens klinkt dat wel perfect eigenlijk: 1 paal achter de motor, 1 paal die op het zadel terecht komt, en 1 paal voor de motor. Dan kan hij in principe alleen zijwaarts eruit worden getild, dus als ik er niet ben met de auto...

En dat kan je voorkomen door een drempel te installeren aan de zijkant van de wielen.

Maar ik ben ongeveer 0,0% handig met hardwarematige zaken zoals dit. En om nou een goedkope Oostblokker te vinden die dit installeert voor me, waarna een andere Oostblokker het weer gaat jatten... (statistiek is geen discriminatie, toch?)
:D Er komt een tijd dat we security-bots hebben, en dat daar niks raars aan is.

De vraag is alleen wat ze vervolgens kunnen en mogen. Ik zou al blij zijn als ik überhaupt een camera mocht ophangen. Maarja, gedeelte ruimte, privacy enzo... mag niet. Tenzij je een Tesla bent, dan mag het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:15

mphilipp

Romanes eunt domus

Dat is zeker waar. Een afgesloten garage klinkt veilig, maar het is feitelijk een mooie, afgeschermde werkplek waar je op je gemak aan een slot kunt werken.

Je hebt eigenlijk alle opties al opgesomd. Mijn motor staat ook in een parkeergarage, en ik heb zo'n muuranker geplaatst en doe extra nog een schijfremslot (maar dan aan een spaak in het achterwiel; draait ie ook niet rond en valt minder op) en stuurslot. Een hoes heb ik niet, maar dat houdt inderdaad ook een beetje tegen omdat ze niet kunnen zien of er een alarm aan staat enzo. Maar ja, als ze al klaar staan met een busje, is het een kwestie van de sloten doorknippen en in het busje hijsen. Die bus kan geïsoleerd zijn voor geluid en GPS signalen, dus dat heeft allemaal geen zin.

Het enige is goede sloten en een goede verzekering. Die sloten knippen ze door, en dat is dan je bewijs dat ie echt gestolen is. Mijn BMW heeft een alarm, maar dat staat nooit aan in de garage. Ik rij nl niet elke dag en het alarm schakelt zichzelf uit na een paar dagen omdat ie anders de accu leeg trekt.

Punt is dat je niet de baas bent over de parkeergarage, dus je kunt zelf niet veel ondernemen. Bij ons is het nog nooit voorgekomen dat er een motor (of auto) gestolen is, anders zou ik bv erop aandringen kooien te maken waar je de motor in stalt. Dat is dan ook weer een extra barrière waardoor ze hopelijk naar een andere garage gaan.

[edit]
oh, ik bedenk mij nog dat je zo'n vast schijfremslot gaat kunt kopen. Dat is alleen voor motoren met radiale remklauwen (daarom kan het niet bij mij), maar dat spul kunnen ze niet boren of knippen. Tenminste...zo gaat het verhaal. Kan zijn dat het gilde ook hier weer iets op gevonden heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door mphilipp op 08-04-2024 17:06 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 17:27

Suggesties die ik krijg:

Mijn 1200GS uit 2014 is van 2019 t/m 2022 gelukkig altijd blijven staan in soortgelijke omgeving terwijl(tenminste 2) andere motoren wel werden gestolen(doorgeknepen ketting, via de lift naar begane grond en via de deur naar buiten…) in dezelfde periode. Wel met ketting en anker aan de muur en een 2e slot. Daarnaast hield ik hem bewust niet in showroom staat qua poetswerk, geen idee of dat hielp of dat het puur geluk was dat hij bleef staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@mphilipp ik weet een geval waarbij ze remschijf in stukken geslepen hebben om het slot er af te halen, en vervolgens de motor óver een geparkeerde land rover getild hebben.
Dus ook dat houdt ze niet tegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

mark_78 schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:18:
[...]

We hadden heerlijk weer en genoeg modder om ons mee te vermaken.
Van dit moment en een frisse duik ietsjes daarvoor zijn "toevallig" ook wat beelden >:)

[YouTube: Blubberen in de zon met Bram - 6 april 2024]
Helemaal goud dit, die snoekduik is hilarisch _O- _O- _O- d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

mphilipp schreef op maandag 8 april 2024 @ 17:01:
[...]

Dat is zeker waar. Een afgesloten garage klinkt veilig, maar het is feitelijk een mooie, afgeschermde werkplek waar je op je gemak aan een slot kunt werken.

Je hebt eigenlijk alle opties al opgesomd. Mijn motor staat ook in een parkeergarage, en ik heb zo'n muuranker geplaatst en doe extra nog een schijfremslot (maar dan aan een spaak in het achterwiel; draait ie ook niet rond en valt minder op) en stuurslot. Een hoes heb ik niet, maar dat houdt inderdaad ook een beetje tegen omdat ze niet kunnen zien of er een alarm aan staat enzo. Maar ja, als ze al klaar staan met een busje, is het een kwestie van de sloten doorknippen en in het busje hijsen. Die bus kan geïsoleerd zijn voor geluid en GPS signalen, dus dat heeft allemaal geen zin.

Het enige is goede sloten en een goede verzekering. Die sloten knippen ze door, en dat is dan je bewijs dat ie echt gestolen is. Mijn BMW heeft een alarm, maar dat staat nooit aan in de garage. Ik rij nl niet elke dag en het alarm schakelt zichzelf uit na een paar dagen omdat ie anders de accu leeg trekt.

Punt is dat je niet de baas bent over de parkeergarage, dus je kunt zelf niet veel ondernemen. Bij ons is het nog nooit voorgekomen dat er een motor (of auto) gestolen is, anders zou ik bv erop aandringen kooien te maken waar je de motor in stalt. Dat is dan ook weer een extra barrière waardoor ze hopelijk naar een andere garage gaan.

[edit]
oh, ik bedenk mij nog dat je zo'n vast schijfremslot gaat kunt kopen. Dat is alleen voor motoren met radiale remklauwen (daarom kan het niet bij mij), maar dat spul kunnen ze niet boren of knippen. Tenminste...zo gaat het verhaal. Kan zijn dat het gilde ook hier weer iets op gevonden heeft.
Kijk dit filmpje even, voor een schijfremslot vanaf 3 minuut 57. Het hele filmpje is trouwens wel aardig om even te bekijken in het kader van deze discussie. YouTube: Trying to Steal Our UN-STEAL-able Motorcycle

Een minder begerenswaardige fiets is m.i. de enige oplossing. Ik woon in een jachthaven. Zelfde gezeik met buitenboordmotoren. :(

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Pagina: 1 ... 31 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.