Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.143 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:36
DrivinUCrazy schreef op maandag 1 april 2024 @ 18:17:
[...]

Dan lijkt mij dat die juist meer zand aantrekt en langer blijft zitten, mét dat zand op plekken die je niet wil?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:15
Ik gebruik al 20 jaar duckhams vet voor mijn kettingfietsen. Tegenwoordig heet het Keenol ivm merk en productieovername maar is nog steeds onovertroffen.
Afbeeldingslocatie: https://www.dcamotorcycles.nl/wp-content/uploads/2024/01/KEENOL-DUCKHAMS.jpg
Komt alleen niet in een spuitbus ofzo. Ik heb zelf de links onder verpakking nog ( heb behoorlijke tijd geen kettingfiets gehad O-)
Lekker ouderwets met een tandenborstel erop kwakken na een ritje en je hebt weer lange tijd een lekkere vette witte ketting. En het gaat echt lang mee zo'n pot. Veel langer dan een spuitbus die vrijwel net zoveel kost.

[ Voor 18% gewijzigd door harley op 01-04-2024 20:38 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@harley ha, zo heb ik ook jarenlang met een pot Forté Red Chain Grease gedaan :)

Afbeeldingslocatie: https://cdn.myonlinestore.eu/93de9252-6be1-11e9-a722-44a8421b9960/image/cache/full/7e8b1c31f2dbab29cc575d5184575e47970472e5.jpg?20240329092552

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Ik heb nu een kwart van zo'n forte red pot gebruikt. En nog twee potten onaangebroken staan.
Die gebruik ik om heel dun de zijkanten in te vetten tegen het roesten, de rest mag de scottoiler doen.
Ik gebruik per keer dan ook nog eens 3x niks.

Ik ben benieuwd of ik die potten ooit leeg krijg tijdens mijn motor carrière _O-

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:15
@Chakotay @DrivinUCrazy
Die red forte is inderdaad ook erg goed. Wordt helaas al jaren niet meer gemaakt, ook tot grote spijt van onze forte vertegenwoordiger.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Dat weet ik, daarom gaan die twee volle potten ook niet weg, anders had ik die al lang verpatst.
Ooit via eBay op de kop getikt voor de prijs van één pot. Mijn verbazing was groot toen ik de doos open deed, maar het was echt geen fout van de verkoper.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

c-nan schreef op maandag 1 april 2024 @ 14:06:
[...]

Ik heb laatst ook het een en ander zwart gemaakt. De valbeugels heb ik zwart laten poedercoaten, maar te dik waardoor de koffers er niet meer op kunnen :D

Laatst heb ik een 1200 RS mee gekregen, wat een gaaf ding vond ik dat. Maar op de snelweg is het niks, althans niet voor mij. Daarom wil ik een hoge ruit :)

Wunderlich, touratech. puig, en zo zijn er wel meer merken die aftermarket maken, maar ik heb geen flauw idee welke nou echt goed is.
ow joh.......dat is balen -O-

De meeste merken maken fatsoenlijk spul....zeker Puig, Wunderlich etc.....het is eerder wat goed werkt voor jou in de combinatie motor+helm+rijder (lengte) en je wensen.

check ook even V&A van het GS-forum, Daar staan bij tijd en wijle ook wat ruitjes te koop..ook nu:

https://www.bmwgsclub.nl/...n-accessoires-onderdelen/

Misschien mag je zelfs even proefrijden :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:34
kneusteun schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 16:06:
[...]

Je hoeft dan ook niet meer te meten.
Geen enkele demper is legaal als de killer er niet in zit 👍 dus slim van ze 👌
Dat is onzin: Akrapovic verkoopt voor bepaalde motorfietsen legale dempers (die ook als oem onderdeel bij de motorfabrikant te koop zijn) zonder killer :Y
E-keur en netjes beschreven in het certificaat van de specifieke demper. Daar staan alle dempereigenschappen in (maten, gebruikte voorbochten etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 08:34
Chakotay schreef op maandag 1 april 2024 @ 21:41:
@harley ha, zo heb ik ook jarenlang met een pot Forté Red Chain Grease gedaan :)

[Afbeelding]
Jammer dat ze dat spul niet meer verkopen. Heerlijk spul was dat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 17-09 15:27
SniperGuy schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 08:35:
[...]

Dat is onzin: Akrapovic verkoopt voor bepaalde motorfietsen legale dempers (die ook als oem onderdeel bij de motorfabrikant te koop zijn) zonder killer :Y
E-keur en netjes beschreven in het certificaat van de specifieke demper. Daar staan alle dempereigenschappen in (maten, gebruikte voorbochten etc)
Wat @kneusteun denk ik bedoelt, als je een uitlaat hebt waar een separate killer in zit/hoort en die wordt er uit gehaald, vervalt -altijd- je goedkeuring. Maakt niet uit dat je dan nog steeds een katalysator hebt, als de uitlaat verkocht is met killer, is de goedkeuring ook met killer.

En inderdaad, er zijn ook bijv Akrapovic uitlaten zonder killer die wel een goedkeuring hebben, maar die worden ook niet aangehouden omdat ze teveel lawaai maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Afgelopen weekend mijn Tiger 1050 van de laatste generatie (de mijne is van 2017) vergeleken met de recentste Tracer 9 GT (2021) van een goede vriend. Mijn twee beste motorvrienden rijden allebei Tracer 9, supermoderne fietsen met alles erop en eraan, eentje zelfs de GT+.

Er zijn wel duidelijke verschillen tussen de twee fietsen. De Tracer is wat lichter (15 kg), je kuip en dashboard zitten wat dichterbij en het fabriekszadel is verboden onder de Conventie van Genève. Het volledig digitale dashboard is duidelijk, maar zit doordat het dichterbij je zit wel diep onderin je blikveld. Bij de Tiger kan ik er een snelle blik op werpen, bij de Tracer moet ik echt omlaag kijken. Rijden en stuurgedrag is wel super, het is een gretig driecilinderblok en dankzij de sound engineering van Yamaha klinkt het op de motor een stuk sportiever dan voor de omwonenden. Al met al een goede 60 kilometer gereden, en een heel positieve indruk van de fiets.

Andersom had mijn vriend hetzelfde, die had niet verwacht dat de Tiger, die op papier toch een stukje minder geavanceerd is, zo lekker rijdt.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

UTwizard schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:31:
[...]

Wat @kneusteun denk ik bedoelt, als je een uitlaat hebt waar een separate killer in zit/hoort en die wordt er uit gehaald, vervalt -altijd- je goedkeuring. Maakt niet uit dat je dan nog steeds een katalysator hebt, als de uitlaat verkocht is met killer, is de goedkeuring ook met killer.

En inderdaad, er zijn ook bijv Akrapovic uitlaten zonder killer die wel een goedkeuring hebben, maar die worden ook niet aangehouden omdat ze teveel lawaai maken ;)
Warme herinneringen aan de dubbele Arrows op mijn Speed Triple. Je kon zonder oordoppen niet rijden, want dan kreeg je met een paar minuten koppijn. Bij optrekken begon het met een diepe brul, en ging dat door tot een gekrijs alsof er een Spitfire in de aanval ging. Als je op de motor afremde, kwamen er vlammen uit de uitlaat, vergezeld van harde knallen.

Ja, echt leuk voor de medemens. Maakte je vrienden mee. 8)

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
GSX-MAN schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:38:
Afgelopen weekend mijn Tiger 1050 van de laatste generatie (de mijne is van 2017) vergeleken met de recentste Tracer 9 GT (2021) van een goede vriend. Mijn twee beste motorvrienden rijden allebei Tracer 9, supermoderne fietsen met alles erop en eraan, eentje zelfs de GT+.

Er zijn wel duidelijke verschillen tussen de twee fietsen. De Tracer is wat lichter (15 kg), je kuip en dashboard zitten wat dichterbij en het fabriekszadel is verboden onder de Conventie van Genève. Het volledig digitale dashboard is duidelijk, maar zit doordat het dichterbij je zit wel diep onderin je blikveld.
Dat van het dashboard herken ik wel, dat zit inderdaad erg laag. De 2021 tracer heeft een gesplitst dashboardje, wat echt niet uitblinkt in afleesbaarheid.
De 2023 GT+ heeft vervolgens een beter afleesbaar schermpje gekregen.

"het fabriekszadel is verboden onder de Conventie van Genève" :D :D :D
Grappig hoe ervaringen verschillen. Ik zit probleemloos 500+ kilometer op een dag op dat zadel. (na zoveel tijd in het zadel voel je ieder zadel wel). Ik heb het comfortzadel geprobeerd, maar daar was ik heel vlot op uitgekeken en weer verpatst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 22:17
hahahaha ik had op mijn street triple onder het kontje 2 scoprions onder zitten Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pJ-IMiPVhHZWHQJezjF9i6WgOA4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YYuzIXu8RbDKiB3VkFg4fvHg.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een geluidje en zonder dempers was het zelfs bij stoplicht niet meer grappig!
Tot je in Luxemburg gas dicht berg afwaarts ging <3 <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Mijn maat heeft sowieso nog nooit een motorzadel gevonden waar hij lange tijd lekker op zit, ik heb daar zelf veel minder last van. En met die Tiger heb ik afgelopen herfst stints van 2,5 uur gemaakt, dat zit gewoon perfect.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ibothead
mis hem wel de street zo af en toe! Wat een gooi en smijt fietsje was dat zeg!
Zekers hier Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/26CjCRefyol0Mw0yYKj7fTHJ09Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4SGFOTanEdZMs9aKJvQoIWjX.jpg?f=fotoalbum_large

Maar dit jaar gaan we oostenrijk doen op iets meer comfort en net zo leuke motor blok 3 cillinder met de tracer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s-2m1uOZZ9v9ilMwBD6cu3JYeO0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OsOOUjWqvUBvMxaZ5p5Ia7r0.jpg?f=fotoalbum_large

Mag wel ivm kwijt geraakt dit afgelopen weekend nieuwe motor handschoenen halen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel L.
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 17-09 19:53
Blijkt maar weer hoe populair die Street Triple was / is. Dit was de mijne, met LeoVince dempers :). Erg fijne motor. Alleen voor langere afstanden vond ik het niet zo'n pretje (vandaar overgestapt naar een hoger model).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nxm5OezrnsTYHJgoD4InHL5ukOk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JHOavM848RYh9Bu6y0VVEQIf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:21

_Apache_

For life.

DrivinUCrazy schreef op maandag 1 april 2024 @ 22:22:
Ik heb nu een kwart van zo'n forte red pot gebruikt. En nog twee potten onaangebroken staan.
Die gebruik ik om heel dun de zijkanten in te vetten tegen het roesten, de rest mag de scottoiler doen.
Ik gebruik per keer dan ook nog eens 3x niks.

Ik ben benieuwd of ik die potten ooit leeg krijg tijdens mijn motor carrière _O-
Ik had 2 kettingen nodig, die ik door weer en wind heb gereden om 1 pot te verbruiken.

Mind you, de kettingen tikte beide de 45k km aan voor ze vervangen werden.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 12:47
Weet niet of dit mag als forumpost. Zo niet dan hoor ik het graag :)

Wellicht kan ik iemand hier blij maken. :)

Mocht je op zoek zijn naar een nieuwe navi voor op de motor. Ik heb mijn TomTom Rider 550 net te koop gezet op Tweakers aangezien ik een ander systeem heb aangeschaft bij mijn nieuwe motor.

v&a aangeboden: TomTom Rider 550 (Wereldwijd)

[ Voor 5% gewijzigd door flowiej op 02-04-2024 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:29
SniperGuy schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 08:35:
[...]

Klopt, die heb ik namelijk.
Maar zoals in de post te zien was was de killer verwijdert... dan is meten niet meer nodig

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:21

rCk

Gisteren nog een leuk ritje gedaan met een paar mede-MT09 gen 3 rijders. Was prima te doen gisterenmiddag, heerlijk!

Ik rijd de middelste van de 3.
Triple Threat 8) :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/igw-UDLFee-Xf8A3st3WBpN4svQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xXqL0DpmLndegSTlJPuzqk9S.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 07:54

4x2

lộn xộn quá

@LankHoar @timmie271

De FMX650 is net verkocht, dus die kan uit de topicstart.
Ik wacht nog wel even met de huidige voertuigen updaten, dat zal ongetwijfeld wel weer wijzigen :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Daniel L. schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:16:
Blijkt maar weer hoe populair die Street Triple was / is. Dit was de mijne, met LeoVince dempers :). Erg fijne motor. Alleen voor langere afstanden vond ik het niet zo'n pretje (vandaar overgestapt naar een hoger model).

[Afbeelding]
Ik ben 1.87, en heb 'm heel even gepast bij de dealer toen ik in 2011 ging proefrijden met de Speed. Ik stak er aan alle kanten uit, dus ben voor een iets grotere gegaan.

Ik was wel meteen verliefd op de Imperial Purple O+

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
rCk schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 12:34:
Gisteren nog een leuk ritje gedaan met een paar mede-MT09 gen 3 rijders. Was prima te doen gisterenmiddag, heerlijk!

[Afbeelding]
Deze foto onderstreept wel weer waarom ik de blauwe accenten mis op de grijs met blauwe Tracer 9. Alleen de velgen zijn blauw. Nu heb ik de kofferdeksels wel al blauw gespoten, dus er is wat blauw bij gekomen. En nóg vind ik het te grijs. Bij de MT-09 heb je tenminste nog een paar blauwe accentjes hier en daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:36

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik vind eerlijk gezegd de Akra onder mijn 1290 ook met de DB Killers al aardig wat geluid maken.

Zou liever zien dat dit wat strakker in de hand gehouden wordt. En daadwerkelijk handhaving plaatsvindt.

In plaats daarvan zijn er steeds meer stukken openbare weg waar geen motor meer mag komen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 15:49:
[...]

Deze foto onderstreept wel weer waarom ik de blauwe accenten mis op de grijs met blauwe Tracer 9. Alleen de velgen zijn blauw. Nu heb ik de kofferdeksels wel al blauw gespoten, dus er is wat blauw bij gekomen. En nóg vind ik het te grijs. Bij de MT-09 heb je tenminste nog een paar blauwe accentjes hier en daar.
Dat klopt ja, de Tracer is wat meer basic inderdaad. Leuk dat je wat hebt gespeeld met de accenten. Blauw met grijs is een mooie combinatie.

Wel leuk dat ze bij Yamaha wel afwijkende accenten gedaan hebben, zo heb ik op mijn motor weer een sticker op de achterbrug met Yamaha en de "Storm Fluo" kleuren, hebben die jongens weer niet.

Links heeft (subtiel) zijn koplamp wat naar beneden geplaatst, staat hem wel goed. Misschien die beugeltjes ook nog eens (laten) maken _/-\o_
GSX-MAN schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 14:36:
[...]

Ik ben 1.87, en heb 'm heel even gepast bij de dealer toen ik in 2011 ging proefrijden met de Speed. Ik stak er aan alle kanten uit, dus ben voor een iets grotere gegaan.

Ik was wel meteen verliefd op de Imperial Purple O+
Ja dat lijkt mij ook idd wel bij die Triumph. Met 1,93 pas ik gelukkig goed op de MT, blijft altijd een beetje passen en meten met sommige motoren en zithoudingen.

[ Voor 22% gewijzigd door rCk op 02-04-2024 16:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

rCk schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 16:54:

Ja dat lijkt mij ook idd wel bij die Triumph. Met 1,93 pas ik gelukkig goed op de MT, blijft altijd een beetje passen en meten met sommige motoren en zithoudingen.
Is allemaal relatief natuurlijk, de MT07 van mijn maat was ook niet gek groot en daar paste ik ook prima op. Kwestie van echt op rijden, die Street Triple heb ik alleen in de showroom gevoeld.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:31

Secsytime

Automagisch

[Afbeelding]
Mooie motor zo'n MT-09, dit zijn de SP's toch? Wat een geld moet die tegenwoordig kosten zeg.. en dan een 14 liter tank hebben, lekker onpraktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echt niet.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 22:13

Echt niet.

Gewoon niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Echt niet.

Echt niet.

Gewoon niet.

Wel weer een mooie realitycheck voor zijn volgers, Ryan kan er ook gewoon naast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 20:36
Hmmm ik gok dat de snelheid waarmee je crasht wel van belang is. Bij vallen met lage snelheid val ik graag op een pad. Ben ooit met 30km/h op de voorkant van m’n heup gevallen. Precies waar niks zat. En dat deed best wel pijn. Had daar graag 2cm rubber tussen willen hebben.
Bij bot-breek snelheid zal het vast minder effectief zijn.

Ik ben toevallig op zoek naar een nieuwe jas. M’n lederen jas is gekrompen :+ . Dus meteen iets met airbag nemen, maar twijfel tussen jas of vest of rugzak. Iemand suggesties?

[ Voor 13% gewijzigd door gebruikershaes op 02-04-2024 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Echt niet. schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 17:40:
Wel weer een mooie realitycheck voor zijn volgers, Ryan kan er ook gewoon naast zitten.
Waar zit hij naast dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:30

botoo

💀 too old to die young

421,823 views 1 day ago
1 dag terug, dat was 1 april?
[edit]
eh, daar begint het verhaaltje mee * botoo had het nog niet bekeken

[ Voor 40% gewijzigd door botoo op 02-04-2024 17:58 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Echt niet.

Echt niet.

Gewoon niet.

Het is niet perfect >>> haal het maar uit je kleding :S

Beetje vreemde gevolgtrekking. Bij de YT comments reageerden er ook enkelen met dat de steekproef van Ryan te klein was om een conclusie uit te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Echt niet. schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 17:55:
Het is niet perfect >>> haal het maar uit je kleding :S

Beetje vreemde gevolgtrekking. Bij de YT comments reageerden er ook enkelen met dat de steekproef van Ryan te klein was om een conclusie uit te trekken.
Jammer dat je die conclusie eruit trekt, kijk vooral even het filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echt niet.

Echt niet.

Gewoon niet.

Heb ik gedaan. Zo'n airbag zit niet om je hele lichaam heen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Echt niet. schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 17:56:
Heb ik gedaan. Zo'n airbag zit niet om je hele lichaam heen toch?
Weet je zeker dat je het filmpje hebt bekeken?
Waar zegt die dat jij je pads uit de kleding moet halen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Echt niet.

Echt niet.

Gewoon niet.

In de titel?

Ok ok, niet letterlijk dat ik dat moet doen, maar iemand met een hoeveelheid volgers als hij moet letten op wat hij zegt.

[ Voor 83% gewijzigd door Echt niet. op 02-04-2024 17:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kneusteun
Thnx, nu weet ik hoe je werkt.

"Why I Stopped Wearing Motorcycle Body Armour"

Vertaal jij dus in je hoofd naar

"Jij moet je body armor niet om doen"

Edit: op 5:12 wordt er letterlijk gezegd dat hij niet zegt dat iedereen zijn armor eruit moet halen...

[ Voor 15% gewijzigd door kneusteun op 02-04-2024 18:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Lezen is een kunst.

Ik laat ze er lekker in zitten! Ik val nog wel eens offroad en het beduidend minder pijnlijk met protectors in m’n jas! 🤣

[ Voor 4% gewijzigd door _eLMo_ op 02-04-2024 19:08 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Echt niet. schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 17:58:
In de titel?

Ok ok, niet letterlijk dat ik dat moet doen, maar iemand met een hoeveelheid volgers als hij moet letten op wat hij zegt.
Daarom niet lezen en aannames doen en luisteren wat hij echt ZEGT.

Hij kaart aan dat het systeem niet klopt en niet gedacht wordt vanuit de bescherming van de motorrijder, maar het merk en de handel.
Gevolgd met een uitleg dat hij niet aanraadt om het eruit te halen, maar dat hij de afweging heeft gemaakt.

Als je echt zo veel om de veiligheid geeft, moet je dan überhaupt nog motor willen rijden? tuurlijk! maar het laat wel mooi zien dat elke motorrijder de beleving boven de veiligheid van zichzelf zet, dat betekent dat die lijn dus per persoon anders ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:26

jeroenathome

Een regel tekst

DrivinUCrazy schreef op maandag 1 april 2024 @ 10:20:
Het zal je niet verrassen, maar het werd alleen in het Duits gegeven. En de verwijzingen naar de 'Schwarz-gelbe Nummernschilder' in het stukje gevaarherkenning waren ook overvloedig aanwezig. ;)
De britten staan ook bekend om hun 'goede' rijstijl :+
Het kon zijn dat er veel aanmeldingen uit Nederland waren dat zij het ook in het Nederlands geven.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:47
Waar geen rekening mee te houden is in die 'beperkte' onderzoeken waar hij naar refereert zijn de motorrijders die crashen maar mogelijk door die pads geen significante verwondingen/breuken oplopen en dus zelf opstaan en weer verder rijden. Alleen ongelukken met een ambulance tot gevolg lijken meegenomen te zijn, dat zijn bij voorbaat al stuk heftigere crashes is mijn aanname...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:26
Wat ik uit het filmpje van Ryan haalde is dat, wanneer je echt veiligheid wenst, je kwalitatieve aftermarket spul moet aanschaffen.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 06:51
cyntax schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 19:37:
[...]

Waar geen rekening mee te houden is in die 'beperkte' onderzoeken waar hij naar refereert zijn de motorrijders die crashen maar mogelijk door die pads geen significante verwondingen/breuken oplopen en dus zelf opstaan en weer verder rijden. Alleen ongelukken met een ambulance tot gevolg lijken meegenomen te zijn, dat zijn bij voorbaat al stuk heftigere crashes is mijn aanname...
Jep. Dit. edit: Hij zegt 'They look at a few thousand motorcycle crashes with known injuries, and then they ask people what they were wearing'. Dan moet de crash al dusdanig vervelend zijn dat 'ie geregisteerd wordt inderdaad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X6_DaSk9HKXAG8OqEW_6Hgl6i0g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HeOiGieaqifzr9mUloy5xtP5.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door nehal3m op 02-04-2024 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Als ik mijn crashes (die ik me nog herinner dan) even terugkijk, dan zijn het vooral schaaf- en brandwonden door geen of ingebrande (textiel) motorkleding. Nog nooit met een helm de straat geraakt, nog nooit iets gebroken. Twee keer politie en ambulance bij geweest, maar nooit meegenomen naar het ziekenhuis. Die statistieken zijn niet dekkend, nee.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ik vind het overigens wel altijd goed gemaakte filmpjes. Knap wat hij allemaal in één take kan.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
GSX-MAN schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 21:39:
[...]

Ik vind het overigens wel altijd goed gemaakte filmpjes. Knap wat hij allemaal in één take kan.
Ik ook, maar dit filmpje valt me tegen. De titel zet je op het verkeerde been en, zoals al aangehaald, statistisch klopt het verhaal niet goed. Ryan is wel slim, maar hij heeft niet altijd gelijk…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
cyntax schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 19:37:
[...]

Precies, ik dus. Flink hard tegen het beton, maar m’n hoofd gered door mijn helm en mijn schouder door, volgens mij, toch m’n pad. Opstaan, motor uit de afwatering getild met vier man en naar de camping gereden (met 25 km/u, ik ben geen held 🦸 ). Moet er niet aan denken dat ik geen motorpak en helm had gedragen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Hkuit schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 23:41:
[...]

Precies, ik dus. Flink hard tegen het beton, maar m’n hoofd gered door mijn helm en mijn schouder door, volgens mij, toch m’n pad. Opstaan, motor uit de afwatering getild met vier man en naar de camping gereden (met 25 km/u, ik ben geen held 🦸 ). Moet er niet aan denken dat ik geen motorpak en helm had gedragen…
Dat je hier door je pad gered bent is natuurlijk ook een aanname.

Wat hier in het filmpje duidelijk wordt gemaakt is dat het een afweging kan zijn.
Maar iedereen hier interpreteert het als een absolute waarheid, maar er wordt duidelijk gemaakt dat het dus de afweging waard kan zijn om zonder de pads te rijden en meer bewegingsvrijheid er voor terug te krijgen.

Maar als iedereen hier zo van de pads lijkt te zijn, waarom dan niet de variant die hij ook voordraagt die dus wel genoeg bescherming zouden geven op papier?

Want het grote punt in mijn ogen is dus de lobby van de merken om met minimale middelen voor de consument als "enigste" de optie voor motorkleding te zijn.
Zoals Ryan aangeeft is een goede jas van Fjallraven eigenlijk een net zo goede motor jas als je er dat soort pads in drukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 15:40

[Afbeelding]
Vet zeg. Ik heb ook een MT-09 2021. Ik zie dat jullie aardig wat verspijkerd hebben aan de MTs. Waar hebben jullie die frontlip onder de koplamp vandaan? _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rCk

rCk

Secsytime schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 17:21:
[...]

Mooie motor zo'n MT-09, dit zijn de SP's toch? Wat een geld moet die tegenwoordig kosten zeg.. en dan een 14 liter tank hebben, lekker onpraktisch.
Thanks! Nee, dit zijn de normale 09's, dus die zijn iets goedkoper. Enige verschil is de geüpgrade vering (Öhlins), andere kleurencombinatie en cruisecontrol. Toen ik hem kocht was dat tov een motor die net ingereden was een verschil van €3000,- en dat vond ik het niet waard. Uiteindelijk enorm blij met de keuze, de kleurstelling die ik heb vind ik prachtig.

Ja, de tank is inderdaad niet groot, ik ben niet heel veel anders gewend.. Mijn Gixxer 750 2005 had volgens mij een tank van 17L en die verbruikte zelfs nog wat meer dan de MT09, dus de actieradius is voor mij hetzelfde. het genot is echter een stuk groter met die 3-cil.
Nu vind ik het zelf niet erg dat ik niet langer dan 2 tot 3u aan een stuk kan rijden, even tanken en beentjes strekken is niet verkeerd :P.
GSX-MAN schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 17:00:
[...]

Is allemaal relatief natuurlijk, de MT07 van mijn maat was ook niet gek groot en daar paste ik ook prima op. Kwestie van echt op rijden, die Street Triple heb ik alleen in de showroom gevoeld.
Ja, terwijl ik (zeker wanneer ik van mijn MT09 afstap) op de MT07 uit 2019 van mijn vriendin stap, en dat dat echt als een brommertje voelt :X
Wel een heel leuk en speels brommertje :+
-Muncky- schreef op woensdag 3 april 2024 @ 08:51:
[...]

Vet zeg. Ik heb ook een MT-09 2021. Ik zie dat jullie aardig wat verspijkerd hebben aan de MTs. Waar hebben jullie die frontlip onder de koplamp vandaan? _/-\o_
Thanks! Ik/we hebben er inderdaad vrij veel aan verspijkerd, toen ik de balans opmaakte schrok ik wel eventjes 8)7
Ik zal je even een PB sturen!

[ Voor 12% gewijzigd door rCk op 03-04-2024 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:19
rCk schreef op woensdag 3 april 2024 @ 09:12:

Ja, terwijl ik (zeker wanneer ik van mijn MT09 afstap) op de MT07 uit 2019 van mijn vriendin stap, en dat dat echt als een brommertje voelt :X
Wel een heel leuk en speels brommertje :+
Dat heb ik dus ook. Rijdt niet verkeerd, maar net even anders dan de 3 cilinder. Het enige wat leuker is dat het geluid van de uitlaat, vergeleken met de standaard XSR900 (en MT09), naar mijn idee beter is.

zeker, zeker

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:03
Zie ik daar Street Triples voorbij komen? Heb voor de mijne afgelopen week een setje harde tassen gekocht via Marktplaats. De vorige eigenaar had z'n motor te koop staan, met eventueel de tassen erbij. Mailtje gestuurd of de tassen los beschikbaar waren, leuke deal gemaakt en afgelopen vrijdag gemonteerd :Y

Bij het monteren van de crossbrace kwam ik er wel achter dat er iets mist. Dacht dat dit bij de set zou zitten, maar mijn motor mist de originele crossbrace tussen de voetsteunen, inclusief schroefdraad... Rijd toch nooit met iemand achterop, dus een tripje naar de lokale fietsenmaker en 2 M8 zelflockende moeren verder kon ik weer door.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RbOKCz_XV7Oi6gAzlQXIpkytLEY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pbTIFCNcwm3M8zFeEvpOvzN5.jpg?f=fotoalbum_large

Hele zooitje handvast gezet zodat het nog iets kon bewegen, voetsteunen op de motor gemonteerd, aangedraaid, en dan ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RAuhM1WshyiI_ZIyvasHEXqw6yI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VRhbR6LmhqAF6oWI6aNqesNn.jpg?f=fotoalbum_large
Er is ook een universele set welke de framepjes op de voetsteunen zelf maakt, maar dit is dus de set speciaal voor deze motor ontworpen. De houders hangen dus los van de voetsteunen zelf. Hier schuif je aan beide kanten een stang in met een s-vorm, om de tassen bij je achterwiel weg te houden. Daarna klik je ze vast met een gesp aan de houder bij de stepjes, en deze trek je nog een keer aan. Heb hier geen foto van gemaakt helaas.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PgX6vk8SJYU3V20Q4csVR5m1HgE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7wmJrfu6Hc6Y15SaN13WVPI9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C86u-kjEJCz_cHpq-63uDFve5To=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LMEMsKl7MeZy9qKg6DhSZpOt.jpg?f=fotoalbum_tile

Helaas is het spul niet compatibel met andere accesoires, waaronder een korte kentekenplaathouder. De tassen raken m'n knipperlichten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qRTzwCW3TV1D5KpbQAGENlAezvA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JXozV5Lg6QEu9EOMfMRhpePn.jpg?f=fotoalbum_large

Maar dit heb ik opgelost door de stangen om te draaien. Nu steken ze iets verder naar buiten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FR5_K28BggqX7_122Ks-ju4UYes=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pPIOZPJ2AQs9l3vpy9roRU0L.jpg?f=fotoalbum_large.

Met wat mooier weer eens gaan rijden, ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 19:38
@NLDViane anderen die ook het probleem met deze tassen en de knipperlichten hebben, willen de stangen nog wel eens inkorten. Wat je eens kan doen is de stangen ieder op de goede plek aan de motor bevestigen en dan de tassen er even tegen aan hangen in plaats van de stang in de tas te steken. Tassen op de goede plek aan het zadel bevestigen en kan je aan de achterkant zien hoever je de stangen moet inkorten.

Op eigen risico, heb het zelf niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:03
@badkuip Moest het even inbeelden, maar snap wat je bedoelt. Kan er eens naar kijken inderdaad, thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik zou liever kleinere knippers monteren zoals Kellermann Atto (steekt 14 mm uit), kan je de tassen ook wat strakker monteren.

Afbeeldingslocatie: https://www.kellermann-online.com/media/7c/f2/78/1705913212/156.200_03cover.jpg

Of deze die je op je kentekenplaathouder monteert.

Afbeeldingslocatie: https://shop.thunderbike.de/out/pictures/zoom/product/2/41-99-1680-2.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door botoo op 03-04-2024 14:05 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay
Zo, dagje allroad-training is geboekt voor eind deze maand, ik ben benieuwd :)

Ik kreeg nog wel de tip om enduro/cross-laarzen aan te doen als ik die heb. Tot nu toe rij ik altijd in 'normale' hoge motorlaarzen. Wel met enkelbescherming e.d., maar je kunt ze nog steeds dubbelvouwen met een beetje moeite. Iemand toevallig tips voor waar op de letten voor enduro-laarzen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yNcpyvS1-IraVkC6LF3dm6bpssI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JtlKiWi7Kkeg8yq4KS3jut3H.jpg?f=user_large

Waar is het voor?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NOPJYpEdAKeaJblEr9MCOmfh6Ok=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4UB9Ghx74OYgEtRwqIShdgOg.jpg?f=user_large

https://dragymotorsports.eu/

Zondag testen op Zandvoort :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Chakotay schreef op woensdag 3 april 2024 @ 14:02:

Ik kreeg nog wel de tip om enduro/cross-laarzen aan te doen als ik die heb. Tot nu toe rij ik altijd in 'normale' hoge motorlaarzen. Wel met enkelbescherming e.d., maar je kunt ze nog steeds dubbelvouwen met een beetje moeite. Iemand toevallig tips voor waar op de letten voor enduro-laarzen?
Ik reed in Hechlingen op het BMW Enduropark ook gewoon op toerlaarzen, je gaat niet meedoen aan Erzberg ;)

check anders voor de zekerheid even bij de organisatie, staat er niks op de site over minimale kleding-eisen? als je een zwaar hardcore programma kiest ga ik snappen dat je dikke boots aan moet maar zo'n eerste kennismaking kan prima met normale motorlaarzen IMHO.

Op voorhand crosslaarzen kopen is een duur geintje als je eerst even wil proeven aan blubberen.

Ik heb ze wel eens aangehad...geleend......maar ga ze passen als je een zaak weet, want het zijn geen pantoffeltjes.

[ Voor 10% gewijzigd door Fraggert op 03-04-2024 14:30 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Fraggert 'als je ze hebt is het verstandig', het is geen verplichting sowieso :) Huidige setje laarzen is de TCX SP Master GTX. Kan vast wel wat hebben, maar ik heb wat twijfels of het stevig genoeg is mijn mijn enkels heel te houden als ik de motor er bovenop leg.

Het is echt een instapniveau-dagje over relatief eenvouding terrein. Gezien mijn gebrek aan ervaring ga ik erechter vanuit dat ik de motor op lage snelheid vast wel een keer neer ga leggen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Chakotay op 03-04-2024 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax

Men zegt toch dat er op een enduro laars minimaal 3 van die sluiters/gespen moeten zitten? :P Dat is het enige wat ik vaak hoor. Zelf heb ik een cursus crossen op een crossbaan gedaan met mijn Alpinestars Toucans en dat ging prima, die heeft 'maar' twee van die sluiters. De harde schaal van een enduro of enduro-tour laars is wel fijn, paar keer de YZ450F op mijn voet en been laten vallen en dat deed gelukkig geen pijn :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@cyntax MKC moto heeft het instap-model van TCX toevallig in mijn maat in de uitverkoop, die heeft zelfs 4 gespen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

ozzynator schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:47:
[...]

Dat heb ik dus ook. Rijdt niet verkeerd, maar net even anders dan de 3 cilinder. Het enige wat leuker is dat het geluid van de uitlaat, vergeleken met de standaard XSR900 (en MT09), naar mijn idee beter is.
En ik vond juist de MT09 (2021+) en mogelijk dan ook de XSR900 weer beter klinken dan de MT07, want met de standaard uitlaat vond ik hem erg mak en tam. Nu hangt er een Mivv GP Pro (met DB killer) onder en is het geluid zoals het moet zijn. Zonder DB Killer is het echt asociaal :X

Voor mijn MT09 is het met de SC Project (mét e-keur) een perfecte match. Niet te luid, nog gewoon e-keur, voor de berijder goed geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:19
rCk schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:09:
[...]

En ik vond juist de MT09 (2021+) en mogelijk dan ook de XSR900 weer beter klinken dan de MT07, want met de standaard uitlaat vond ik hem erg mak en tam. Nu hangt er een Mivv GP Pro (met DB killer) onder en is het geluid zoals het moet zijn. Zonder DB Killer is het echt asociaal :X

Voor mijn MT09 is het met de SC Project (mét e-keur) een perfecte match. Niet te luid, nog gewoon e-keur, voor de berijder goed geluid.
Zo zie je maar dat ervaringen/smaken verschillen. Als mevrouw achter mij staat bij het verkeerslicht en we trekken op, hoor ik haar motor beter dan de mijne.

Maar ooit komt er een andere onder. Weet alleen nog niet welke :*)

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-09 15:38

Heb deze even opgeslagen, klinkt goed namelijk! Succes met de cursus! Benieuwd of het bevalt.

Voor laarzen heb ik als belangrijkste tip gekregen dat ze niet van links naar rechts kunnen omzwikken rondom de enkel. Ik ben uiteindelijk voor de Oneal sierra pro gegaan, die een beetje een compromis zijn tussen echt enduro maar toch nog beetje comfortabel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
@Michel er was laatst als het goed is nog iemand hier uit het topic erheen gegaan, @GSX-MAN als ik even snel terugzoek :) Ik zal als het zover is ook hier laten weten hoe het ging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
cyntax schreef op woensdag 3 april 2024 @ 14:41:
[...]

Men zegt toch dat er op een enduro laars minimaal 3 van die sluiters/gespen moeten zitten? :P Dat is het enige wat ik vaak hoor. Zelf heb ik een cursus crossen op een crossbaan gedaan met mijn Alpinestars Toucans en dat ging prima, die heeft 'maar' twee van die sluiters. De harde schaal van een enduro of enduro-tour laars is wel fijn, paar keer de YZ450F op mijn voet en been laten vallen en dat deed gelukkig geen pijn :P.
4
3 straps is tour laars over het algemeen.

Waar op te letten hangt heel erg af van je wensen, maar ze moeten je beweging beperken (alle kanten).

Sinds ik met goede laarzen rij heb ik aanzienlijk minder last van mijn enkels en kuiten.

En nee het is geen must, maar er ging voor mij ook wel een wereld open. Normaal bij staand rijden sta ik op mijn tenen/bal van de voet. Als je dan een vrij slappe schoen hebt gaat je dat enorm veel energie kosten. Ook als je even een pootje aan de grond mee snoept dan voelt dat ook alsof je wat doet, ipv je voet een slinger geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Nieuwe slaapzak gescoord
Goede aanbieding dus kon niet laten:
https://www.thenorthface....nl/lynx-eco-slaapzak-52e3

Uiteindelijk voor 70 euro nieuw 👍

Edit: voor het reizen op de motor (motor gerelateerd 😂)

[ Voor 15% gewijzigd door kneusteun op 03-04-2024 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Laatst online: 00:57
Edit; omdat ik toch al iets -perongeluk- gepost had, beter maar een fatsoenlijke post van maken.

Deze week weinig kans gehad om de motor te pakken, maar zaterdag 25c en geen regen :9~
Maar eens even tripje richting de Eiffel of Ardennen plannen, zal wel druk worden maar dat moeten we dan maar op de koop toe nemen.

[ Voor 198% gewijzigd door Pyr0_ op 03-04-2024 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Ik ga zaterdag en/of zondag inderdaad ook de wat rustigere regionen opzoeken over de grens en niet de voor de hand liggende routes in de Eifel. :)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Chakotay schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:52:
@Michel er was laatst als het goed is nog iemand hier uit het topic erheen gegaan, @GSX-MAN als ik even snel terugzoek :) Ik zal als het zover is ook hier laten weten hoe het ging.
Ja, dat ben ik. Vandaag zelfs. Vanmorgen melden in Oss, opstappen op een omgebouwde GS met gigantische noppenbanden en voor het eerst echt offroad. Dit ligt echt mijlenver buiten mijn comfortzone, ik word helemaal gek als ik geen grip heb. Maar Elles heeft het me in alle rust uitgelegd, eerst leren draaien, slalommen en over voorwerpen heenrijden en daarna gingen we het landschap in. Meteen vastgereden in een diepe plas, had ik dat ook alvast gehad. GS op zijn kant, wrikken om 'm los te krijgen, en weer door.

Supergaaf om te doen, goed moe nu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V91QZNFNVU2q-g4AWfrE-aKjMBM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/53yF8yKSuecasKfliXkj6U8u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lM9HZvxg6c1PCLaIt-sLwZcQ6O4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r43NSgx21Ni6EHZmehciZWxi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GbhZfXVlTOoHghBDXSMyhvpkBnI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/el3ZW36Dot3qIaKpHieDLjHN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hi6I6Or3YLvByP9a-iGQU0w-DX0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m0tJY3D25AqE8huCfuoMeGzq.jpg?f=fotoalbum_large

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ik heb ze op Marktplaats gescoord, en ze stonken niet eens toen ik ze thuisbezorgd kreeg. Voor één keertje kijken of offroad wat voor mij is, vond ik een nieuw paar wel heel duur, dus fuck it.

Ik heb wel een nieuwe crosshelm gekocht (50 euro bij FC Moto), maar dat was ook omdat ik echt net een nieuwe Shoei Integraal had gekocht en die niet naar de klote wilde helpen. Vandaag ook genoeg takken in mijn smoel gehad, liever met een goedkope helm.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Echt wel gaaf om te doen dat offroad, maar dat schoonmaken elke keer :X :X :X

* botoo gaat zaterdag de drukte meemaken bij https://www.chromeburner.nl/ voor de seizoensopeningsacties, niet dat ik direct iets nodig heb daar maar ik wil Rokker jeans passen en kijken of ze echt zo goed zitten als de prijs doet vermoeden. Kleding koop ik niet graag online.

Zondag wederom de drukte in naar de 1/4 mile dragraces in Zandvoort.

Nu maar hopen dat de weersvoorspellers het juist hebben, anders veranderd alles.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Dat schoonmaken valt erg mee 😂😓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
botoo schreef op woensdag 3 april 2024 @ 20:34:
Echt wel gaaf om te doen dat offroad, maar dat schoonmaken elke keer :X :X :X

* botoo gaat zaterdag de drukte meemaken bij https://www.chromeburner.nl/ voor de seizoensopeningsacties, niet dat ik direct iets nodig heb daar maar ik wil Rokker jeans passen en kijken of ze echt zo goed zitten als de prijs doet vermoeden. Kleding koop ik niet graag online.

Zondag wederom de drukte in naar de 1/4 mile dragraces in Zandvoort.

Nu maar hopen dat de weersvoorspellers het juist hebben, anders veranderd alles.
ik ben er zaterdag ook bij Chrome burner eerst even langs louis tilburg voor nieuwe handschoenen oude kwijt geraakt op weekend |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Vrijdagavond naar mijn maat, grote beurt voor de fiets, zaterdagmorgen kijken wat we af moeten maken, achterwiel balanceren bij hem op de zaak en dan naar mijn moeders verjaardag. Zondag denk ik gewoon helemaal niks uitvoeren.

15 mei op motorvakantie met de jongens, zin in. oOo

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@GSX-MAN ha, ziet er goed uit! Ik ga het zelf op mijn eigen motor doen, ben benieuwd. Crosshelm aanschaffen ben ik nog niet van plan, goggles lijken me ook niet superpraktisch in combinatie met een redelijk grote bril. Mijn Schuberth E1 heeft ook een grote klep en is inmiddels alweer 5 jaar oud, dat werkt vast :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
Heel gaaf @GSX-MAN toffe foto's heeft Elles gemaakt.
Had ze zelf haar eigen 701 bij?

De GS waar je op hebt gereden is ook die van haar, ze weet wel echt wat ze moet doen met dat ding!.
Zij kan ook best een aardig potje rijden, en is ook gewoon niet zo bang. Eigenlijk op het lompe af zelfs :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VeL0NIYc0CI4DJkydU8dXdHaylk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CXUUHuz5nUAR98d7S2spA3Rl.jpg?f=fotoalbum_large

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Bommes schreef op donderdag 4 april 2024 @ 08:48:
Heel gaaf @GSX-MAN toffe foto's heeft Elles gemaakt.
Had ze zelf eigen 701 bij?
De GS waar je op hebt gereden is ook die van haar zelf, ze weet wel echt wat ze moet doen met dat ding!.
Zij kan best een aardig potje rijden, en is ook gewoon niet zo bang, op het lompe af zelfs.
[Afbeelding]
Ja, ze had de 701 mee. Met aardig versleten banden, dus die zag ik af en toe vervaarlijk uitbreken maar ze was nog steeds niet bij te houden. Wel een fijne docent, hele interessante dag gehad.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Kogel is door de kerk, mijn FJR1300A gaat de deur uit. Ik rij er te weinig mee, en het forenswerk doe ik met de Zero. En tourritjes doe ik veelste weinig.

Het is echt een fijne machine, maar 1 motor is wel voldoende.

FJR is verder wel van veel luxe voorzien. 2 zijkoffers en topkoffer, abs, handvat verwarming, verstelbaar ruitje, genoeg PK's en koppel.

Van het weekend even goede foto's gaan maken.

[ Voor 33% gewijzigd door _Apache_ op 04-04-2024 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

_Apache_ schreef op donderdag 4 april 2024 @ 13:56:
Kogel is door de kerk, mijn FJR1300A gaat de deur uit. Ik rij er te weinig mee, en het forenswerk doe ik met de Zero. En tourritjes doe ik veelste weinig.

Het is echt een fijne machine, maar 1 motor is wel voldoende.

FJR is verder wel van veel luxe voorzien. 2 zijkoffers en topkoffer, abs, handvat verwarming, verstelbaar ruitje, genoeg PK's en koppel.

Van het weekend even goede foto's gaan maken.
FJRs zijn gaaf, maar ik herken je punt.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 11:16
Ik mis cruise control op de oudere modellen. Dat vind ik toch wel een ontzettende pre geworden voor standaard ritjes. Op de dijk gebruik je het niet, maar gewoon snelweg blazen zeker wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
Ik heb toch maar een setje van die TCX X-Blast laarzen besteld, voor de outlet-prijs was dat nog best te doen. Kort stukje mee gereden om te proberen net, flink verschil met gewone laarzen :) Bevalt prima, ik heb alleen nog wat ruzie met mijn schakelpedaal. Doordat ze bij de tenen een stuk dikken zijn dan mijn normale laarzen en ook nog eens minder flexibel zijn, krijg ik mijn voet bijna niet onder het pedaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3owl8DjNIdxhfM_cG4P_6Jn4EXk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iRVjsqZ7f37uhH5eduYOkrOr.jpg?f=fotoalbum_large

Pedaaltje wat hoger zetten dan maar, maar ik krijg het ding niet los :X Wat WD40 laten intrekken en van het weekend nog maar even naar kijken...

[ Voor 25% gewijzigd door Chakotay op 04-04-2024 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:37
Ik heb even een vraagje over een boete die ik heb gehad met de motorfiets. Ik zou een stuk over het trottoir/fietspad hebben gereden en zonder staande houden een boete hebben gehad. Nu is dit vlakbij mijn huis gebeurd, maar heb geen idee waar precies. Ik ga altijd een stuk bij mijn huis over een stoep om hem voor mijn appartementen complex te kunnen parkeren en heb hier verder nooit problemen gehad. Ik heb dus geen idee wat ik eventueel verkeerd heb gedaan en mogen ze zomaar een boete hiervoor uitdelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Beavbusi schreef op donderdag 4 april 2024 @ 16:56:
Ik heb even een vraagje over een boete die ik heb gehad met de motorfiets. Ik zou een stuk over het trottoir/fietspad hebben gereden en zonder staande houden een boete hebben gehad. Nu is dit vlakbij mijn huis gebeurd, maar heb geen idee waar precies. Ik ga altijd een stuk bij mijn huis over een stoep om hem voor mijn appartementen complex te kunnen parkeren en heb hier verder nooit problemen gehad. Ik heb dus geen idee wat ik eventueel verkeerd heb gedaan en mogen ze zomaar een boete hiervoor uitdelen?
Gewoon bezwaar aantekenen dat je over de stoep moest om eigen terrein te bereiken? Lijkt me prima.

Zij weten natuurlijk niet (vanuit de auto) dat je daar woont.

[ Voor 4% gewijzigd door _eLMo_ op 04-04-2024 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Chakotay schreef op donderdag 4 april 2024 @ 16:21:
Ik heb toch maar een setje van die TCX X-Blast laarzen besteld, voor de outlet-prijs was dat nog best te doen. Kort stukje mee gereden om te proberen net, flink verschil met gewone laarzen :) Bevalt prima, ik heb alleen nog wat ruzie met mijn schakelpedaal. Doordat ze bij de tenen een stuk dikken zijn dan mijn normale laarzen en ook nog eens minder flexibel zijn, krijg ik mijn voet bijna niet onder het pedaal.

[Afbeelding]

Pedaaltje wat hoger zetten dan maar, maar ik krijg het ding niet los :X Wat WD40 laten intrekken en van het weekend nog maar even naar kijken...
Ik het pedaal ook best wel hoog staan maar dan nog is het soms lastig om mijn tenen er onder te krijgen als ik mijn crosslaarzen aan heb.
Met een beetje mikken lukt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
Beavbusi schreef op donderdag 4 april 2024 @ 16:56:
Rijden over de stoep of fietspad met een motorfiets is stafbaar feitcode 315A, het wordt alleen vaak gewoon gedoogd of niet gehandhaafd. Ik ben ook 1x hiervoor gepakt en wel met een 'hot persuit' staande gehouden.

Online las ik destijds dat het mogelijk is om bezwaar te maken als je er niet voor staande bent gehouden maarja je doet iets illegaals dus betaal gewoon de boete. Tegenwoordig kijk ik even om of duw ik de motor over het voetpad heen mocht het nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Laatst online: 00:57
cyntax schreef op donderdag 4 april 2024 @ 17:46:
[...]

Rijden over de stoep of fietspad met een motorfiets is stafbaar feitcode 315A, het wordt alleen vaak gewoon gedoogd of niet gehandhaafd. Ik ben ook 1x hiervoor gepakt en wel met een 'hot persuit' staande gehouden.

Online las ik destijds dat het mogelijk is om bezwaar te maken als je er niet voor staande bent gehouden maarja je doet iets illegaals dus betaal gewoon de boete. Tegenwoordig kijk ik even om of duw ik de motor over het voetpad heen mocht het nodig zijn.
Dat moet ik maar even onthouden dan... Al een paar keer bij de fysio een flink stuk de stoep op gereden om te parkeren bij een fietsrek (waar echt meer dan genoeg ruimte is). Alternatief is de ondergrondse parkeergarage inrijden, dat probeer ik te voorkomen met de motor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 08:06
botoo schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:56:
Ik zou liever kleinere knippers monteren zoals Kellermann Atto (steekt 14 mm uit), kan je de tassen ook wat strakker monteren.

[Afbeelding]

Of deze die je op je kentekenplaathouder monteert.

[Afbeelding]
Tja, zeker die laatste zou ik niet doen als je wil dat mensen kunnen zien waar je van plan bent heen te gaan. Ik heb liever duidelijke richtingaanwijzers (en verlichting in het algemeen) dan dat het zo minimaal mogelijk binnen (of buiten) de wet is.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Die eerste zijn in NL niet toegestaan lijkt me?
Ben met de R6 wel eens aangehouden omdat mijn knippers in mijn achterlichten zat, en dat mocht niet blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
kneusteun schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 08:58:
Die eerste zijn in NL niet toegestaan lijkt me?
Ben met de R6 wel eens aangehouden omdat mijn knippers in mijn achterlichten zat, en dat mocht niet blijkbaar.
Knipperlichten moeten minimaal 18cm uit elkaar staan volgens de wegenverkeerswet (Artikel 5.4.54)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
_eLMo_ schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:00:
[...]

Knipperlichten moeten minimaal 18cm uit elkaar staan volgens de wegenverkeerswet (Artikel 5.4.54)
Kan kloppen
Afbeeldingslocatie: https://cdn4.volusion.store/safbp-jhfxy/v/vspfiles/photos/TZY-110-xxx-x-2.jpg?v-cache=1537430898
Dit was ongeveer mijn situatie.

Ze zeiden dat het niet in hetzelfde mocht zitten als de achterlichten ofzo.. kwam wel weg met waaarschuwing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

kneusteun schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:05:
[...]

Kan kloppen
[Afbeelding]

Ze zeiden dat het niet in hetzelfde mocht zitten als de achterlichten ofzo.. kwam wel weg met waaarschuwing.
Dat is sowieso heel onduidelijk, omdat je bij het remmen én knipperen eigenlijk niet ziet wat er bedoeld wordt.

Maar ze mogen prima in dezelfde behuizing zitten, zo hebben de S1000XR en R1300GS dat ook, maar wel ver genoeg uit elkaar: Afbeeldingslocatie: https://www.advpulse.com/wp-content/uploads/2023/09/bmw-r1300gs-adventure-motorcycle-65.jpg

Of de R1200RT, wel duidelijk apart lichtvlak, maar achter zelfde transparant:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/bmw-R1200RT-10.jpg

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

kneusteun schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:05:
[...]

Kan kloppen
[Afbeelding]

Jaa, maar als je remt en knippert tegelijk (gebeurt vaker dan je denkt :+ ), dan zie je het verschil tussen rood en oranje niet snel genoeg.
Vooral als je realiseert dat men kijkt vanuit perifeer zichtveld, dan zie je het verschil tussen rood en oranje niet snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Pyr0_ schreef op donderdag 4 april 2024 @ 23:05:
[...]

Dat moet ik maar even onthouden dan... Al een paar keer bij de fysio een flink stuk de stoep op gereden om te parkeren bij een fietsrek (waar echt meer dan genoeg ruimte is). Alternatief is de ondergrondse parkeergarage inrijden, dat probeer ik te voorkomen met de motor...
Ik ga wel eens naar vrienden midden in Leeuwarden, in de parkeergarage daar (Zaailand) mag je niet eens met de motor. Die parkeer ik dan dus altijd bij hun voor de deur, op het Wilhelminaplein. Als het een uitgaans-avond is staat daar altijd minimaal 4 man politie, waar ik letterlijk naast parkeer. Nooit problemen mee gehad ondanks dat je daar niet mag rijden :)

In de parkeergarage heb ik het eens gevraagd waarom je er niet met de motor in mag, hun verklaring was dat de sensor motoren niet goed pakt... Slagboom gaat dan wel open, maar kan op je kop komen als hij te snel weer dicht gaat. Goed systeem 8)7
_Apache_ schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:29:
[...]

Jaa, maar als je remt en knippert tegelijk (gebeurt vaker dan je denkt :+ ), dan zie je het verschil tussen rood en oranje niet snel genoeg.
Vooral als je realiseert dat men kijkt vanuit perifeer zichtveld, dan zie je het verschil tussen rood en oranje niet snel genoeg.
Wat dat betreft heb ik liever dat Amerikaanse knipperlichten verboden worden... Van die ondingen waar alleen 1 remlicht knippert zonder uberhaupt van kleur te veranderen. Zeker als je niet de hele achterkant van de auto kan zien is dat echt compleet waardeloos :X

[ Voor 35% gewijzigd door Chakotay op 05-04-2024 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Nycrea schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 08:40:
[...]
Tja, zeker die laatste zou ik niet doen als je wil dat mensen kunnen zien waar je van plan bent heen te gaan. Ik heb liever duidelijke richtingaanwijzers (en verlichting in het algemeen) dan dat het zo minimaal mogelijk binnen (of buiten) de wet is.
Die Kellermann Atto's doen absoluut niet onder voor de standaard lampen en hebben gewoon de vereiste E keur. Hoe fel die onderste zijn weet ik niet maar hebben ook de vereiste E keur en je kentekenplaat is 210 mm breed dus voldoet het ruimschoots aan de minimale 18 cm afstand.

Als mensen niet zien waar je van plan bent om heen te gaan komt dat doordat ze niet kijken. Ik 'promoot' hier geen illegale of slecht zichtbare verlichting.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
botoo schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:42:
[...]

Als mensen niet zien waar je van plan bent om heen te gaan komt dat doordat ze niet kijken. Ik 'promoot' hier geen illegale of slecht zichtbare verlichting.
Dat is het grootste probleem inderdaad, je kan wel je best doen om gezien te worden.
Maar het lijkt erop dat meer en meer mensen druk zijn met allerlei zaken ipv op de weg en weggebruikers te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 08:06
botoo schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:42:
[...]

Die Kellermann Atto's doen absoluut niet onder voor de standaard lampen en hebben gewoon de vereiste E keur. Hoe fel die onderste zijn weet ik niet maar hebben ook de vereiste E keur en je kentekenplaat is 210 mm breed dus voldoet het ruimschoots aan de minimale 18 cm afstand.

In mijn post zeg ik ook nergens dat je illegale dingen promoot. Maar wat ik zeg is dat het minimale binnen de wet doen, wat ik vaak zie, niet is wat ik zou doen. Want het minimale is niet altijd ook echt een goed idee. Ik zag inderdaad de E keur bij wat je linkt, maar dat maakt het nog niet per se een veilige/goede keuze.

Je mag in je onderbroek met een helm op de motor stappen, wel legaal niet veilig.

Vat het niet zo persoonlijk op, ik zeg gewoon wat ik zou doen, ik wordt liever beter gezien dat het minimaal toegestane, jij moet doen waar je zelf blij van wordt, daar gaat motorrijden uiteindelijk om. :)

🇺🇦

Pagina: 1 ... 30 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.