Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.136 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:57
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:13:
[...]

Waarschijnlijk zit je nog te verkrampt. Ja, zo'n grote ruit en topkoffer vangen veel wind, maar als jij je stuur heel strak vasthoudt wordt iedere input vanuit jouw lijf ook gelijk doorgegeven. Windvlagen dus ook. Naarmate je meer ervaring krijgt en je je stuur wat losser laat, wordt dat vanzelf makkelijker. :)

Tegenwoordig heb ik op de snelweg mijn stuur bijna niet meer vast. Cruise control op, en wachten tot ik er weer af mag.

[...]

Hier sluit ik me wel bij aan. Ik ben begonnen op een naked, maar de motoren erna hebben allemaal een klein sportruitje gekregen. Zo zit mijn hoofd tenminste in een schone luchtstroom en de turbulentie op mijn borstkas.
Die turbulentie wil je niet op je helm hebben, want dat is juist waar je gek van wordt.
Als je met die grote ruit rijdt, moet je met je hand eens vanaf de bovenste rand in de lucht voelen. Dan voel je waar de turbulentie zit en waar de luchtstroom stabiel is. Vervolgens volg je die overgang steeds dichter richting jou zelf. Grote kans dat je dan op je helm uitkomt. Als het aan de bovenkant van je helm zit, kun je nog proberen de turbulentie met een spoilertje nét over je helm heen te tillen. Als het op je kin terecht komt, kun je met een lager ruitje beter de turbulentie op je borstkas laten landen.
Vandaag je advies opgevolgd. Ik heb me al (geprobeerd) aan te wennen heel relax te zitten op de snelweg. Vandaar ook dat ik die hoge ruit heb besteld, had eerst de neiging wat naar voren/gebukt te zitten om de turbulentie tegen m'n helm te verminderen. Dus vandaag eerst een stuk gaan rijden met de hoge ruit (maar zonder topkoffer om dat uit te sluiten). En was min of meer hetzelfde als gister, stond weer een sterke wind dus met inhalen flinke zwiepers. Maar inderdaad eens gevoeld met m'n handen na de luchtstromen en gemerkt dat de echte turbulentie net boven/topje van m'n helm uitkomt. Daarna de hoge ruit weer gedemonteerd en de oude terug erop. En weer de snelweg op. Toen merkte ik wel het verschil. Weer gaan voelen, en de turbulentie komt echt zo net boven m'n vizier op m'n helm, en stuk meer naar binnen tegen m'n schouders (al is dat niet zo erg natuurlijk). Voor m'n gevoel wel een stukje minder gevoelig voor de zijwaartse wind maar dat kan placebo zijn geweest. Dat spoilertje zat btw ook op dat ruitje, nog wat gespeeld met standen maar mocht geen soelaas bieden.

Dus, weer terug, weer de hoge ruit erop gezet, en weer gaan rijden. En toen werd me wel duidelijk dat de hoge ruit wel een stukje rustiger is, die klappen tegen m'n helm zijn grotendeels weg. Het waaide gisteren gewoon met vlagen tering hard, dat en nieuwe ruit + topkoffer had een versterkend effect op elkaar.
Zonder ruitje durfde ik even niet aan, de rubber/schroefdraad waar de schroeven van de ruit ingingen zaten me net wat te los, eentje was met demonteren al los gekomen, was een hels gepriegel die weer terug op z'n plek te krijgen. Dat wou ik toch even niet riskeren.

Zondag even wat beunen met maatje, olie, remolie & oliefilter zijn besteld. Eens even de ketting goed schoonmaken, smeren en wellicht stellen. En oliën (meervoud van olie..?) verversen. Kan ik er weer tijdje tegen aan. Dat het maar gauw beter weer wordt, dat maakt het rijden toch een stuk leuker!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 13:21
botoo schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:15:
* botoo is er aanvankelijk ook ingetuind, maar bij nadere bestudering is het niet bijster waarschijnlijk dat het echt is.

Overigens is Pasen imho sowieso geen dag om te gaan toeren, bij goed weer is alles overvol en bij slecht weer stap ik toch niet op de motor. Vandaag is/was het wel prima weer dus ff visje gehaald op Urk.
Geen beter moment om te toeren dan tijdens Wereldkampioenschappen voetbal... 90% minder volk op de dijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:30

botoo

💀 too old to die young

@Pyr0_ Wat mij altijd geholpen heeft is even flink hard rijden, als je daarna weet jouw normale tempo rijd dan voelt alles ineens veel minder heftig aan.

Eerste keer op de snelweg tijdens lessen was ook een eye-opener, wat.een.wind, nu rij ik soms het dubbel zo snel en dringt de wind niet eens meer echt tot me door. Kwestie van wennen.

*dubbele snelheden wel waar dat mag en kan natuurlijk*

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
botoo schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:31:
@Pyr0_ Wat mij altijd geholpen heeft is even flink hard rijden, als je daarna weet jouw normale tempo rijd dan voelt alles ineens veel minder heftig aan.

Eerste keer op de snelweg tijdens lessen was ook een eye-opener, wat.een.wind, nu rij ik soms het dubbel zo snel en dringt de wind niet eens meer echt tot me door. Kwestie van wennen.

*dubbele snelheden wel waar dat mag en kan natuurlijk*
Goed advies wel >:) Daarstraks ook ff gedaan, ff door naar 150, daarna viel het weer mee. Ach, het is ook allemaal ff wennen voor me, en ben dan ook weer zo iemand die meteen naar oplossingen gaat zoeken. En er dan (te) uitgebreid over schrijft op GoT. O-)

En wat je zegt, eerste keer snelweg op een naked lesmotor... dat was een ervaring die ik niet snel zal vergeten. :Y)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15
Dat klinkt als die sketch van Ronald Goedemondt:

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:08
@Pyr0_ nou staat dat model Vstrom ook wel bekend als een nieuw waar he veel last van turbulentie op hebt.
Ik had de orginele ruit met een klein flipup spoilertje.
Dat werkte voor mij het beste.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gu-Z2Z-ZUVpvWB6vNJ5UHkkGZ_M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/onQzlta5dNSD9ummAuRQOCmH.jpg?f=fotoalbum_large

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:20
Barista schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:08:
[...]

Geen beter moment om te toeren dan tijdens Wereldkampioenschappen voetbal... 90% minder volk op de dijk.
Of nog beter: tijdens een EK in eigen land. Politie was druk met andere dingen >:)

* Joris748 wordt echt oud

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
De GS heeft vandaag een upgrade gehad, het is nu een hoverbike! Morgenochtend de wielen even wegbrengen voor een setje Anakee Wilds. De bandenman weet niet zeker of hij er morgen daadwerkelijk aan toe komt, maar tijdens dit soort drukke weekenden ga ik toch niet voor mijn lol de weg op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zw7OHILSNluwTqrgs5qonVDyy9E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8xuADn9zTAvJcL0zotYLactT.png?f=fotoalbum_large
Barista schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:08:
[...]

Dat zijn ideale rijdagen inderdaad, zeker als NL wat verder komt. Heerlijk rustig op de weg dan *O*

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:26

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:45
Grappig dat inderdaad eerste keer snelweg best sketchy leek, en nu niks meer doet en zelfs saai is. En dat was in januari in de kou destijds..... ik weet nog mijn handen ;( bij eerste stoplicht meteen tussen het blok steken.

Afgelopen Zaterdag met die rit vroeg iemand waarom ik niet 1 spiegel veranderde om achterom te kijken als ik sta bij het rijden.. nooit bij nagedacht.. maar ik sta dus nu met 100km/h op een zandpad ook nog gewoon achterom te kijken en shit :X |:( het was ook zo'n simpele fix :o

Wat me wel even was tegengevallen trouwens, heel stom maar dat kleine slippertje had toch best nog wat effect op mijn zelfvertrouwen en vertrouwen in de band, eerste uurtje op nat asfalt was toch wel echt voorzichtig. Tot ik op een gegeven moment gewoon zonder er bij na te denken weer behoorlijk vlak door de bocht ging en toen was mijn brein weer gerustgesteld.

Kan mij voorstellen als je na een whoopsie er wat weken of maanden uit ligt dat het nog veel erger is, want dan ga je nog langer piekeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:20
Ja, die gewenning is bizar. Op alle fronten.

Met 1 handje aan het stuur half achterstevoren op de motor zitten, om te kijken waar de rest blijft.

Of na een half uurtje met 200+, bij 120 km/h het gevoel hebben dat je stapvoets rijdt.

Na een sessie op het circuit in de uitloopronde, met 2 vingers in je neus nog steeds sneller rijden dan tijdens je eerste circuitdag.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Pyr0_ schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:00:
[...]

Vandaag je advies opgevolgd. Ik heb me al (geprobeerd) aan te wennen heel relax te zitten op de snelweg. Vandaar ook dat ik die hoge ruit heb besteld, had eerst de neiging wat naar voren/gebukt te zitten om de turbulentie tegen m'n helm te verminderen. Dus vandaag eerst een stuk gaan rijden met de hoge ruit (maar zonder topkoffer om dat uit te sluiten). En was min of meer hetzelfde als gister, stond weer een sterke wind dus met inhalen flinke zwiepers. Maar inderdaad eens gevoeld met m'n handen na de luchtstromen en gemerkt dat de echte turbulentie net boven/topje van m'n helm uitkomt. Daarna de hoge ruit weer gedemonteerd en de oude terug erop. En weer de snelweg op. Toen merkte ik wel het verschil. Weer gaan voelen, en de turbulentie komt echt zo net boven m'n vizier op m'n helm, en stuk meer naar binnen tegen m'n schouders (al is dat niet zo erg natuurlijk). Voor m'n gevoel wel een stukje minder gevoelig voor de zijwaartse wind maar dat kan placebo zijn geweest. Dat spoilertje zat btw ook op dat ruitje, nog wat gespeeld met standen maar mocht geen soelaas bieden.

Dus, weer terug, weer de hoge ruit erop gezet, en weer gaan rijden. En toen werd me wel duidelijk dat de hoge ruit wel een stukje rustiger is, die klappen tegen m'n helm zijn grotendeels weg. Het waaide gisteren gewoon met vlagen tering hard, dat en nieuwe ruit + topkoffer had een versterkend effect op elkaar.
Zonder ruitje durfde ik even niet aan, de rubber/schroefdraad waar de schroeven van de ruit ingingen zaten me net wat te los, eentje was met demonteren al los gekomen, was een hels gepriegel die weer terug op z'n plek te krijgen. Dat wou ik toch even niet riskeren.

Zondag even wat beunen met maatje, olie, remolie & oliefilter zijn besteld. Eens even de ketting goed schoonmaken, smeren en wellicht stellen. En oliën (meervoud van olie..?) verversen. Kan ik er weer tijdje tegen aan. Dat het maar gauw beter weer wordt, dat maakt het rijden toch een stuk leuker!
Grappig, dit is zo herkenbaar. Ik heb dus een week rbw en motor, ook een vstrom 650.
Daar zit een extra ruitje aan de bovenkant op, ivm de turbulentie. Zondag vond ik het best intens om op de snelweg te rijden, vandaag een stuk verder gereden en al veel relaxter op die motor gezeten. Wellicht iets minder wind maar ik wist beter wat te verwachten, en heb idd harder en ontspannener gereden. Beide versterken elkaar weer, ook een kwestie van (zelf)vertrouwen.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 22:31

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Puddi Puddin schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:31:
Zag vannochtend dit artikel voorbij komen. Opzich zelf niks geks natuurlijk maar dan citeer ik toch even dit stukje uit de artikel

[...]

Dit houd toch absoluut geen stand bij een bezwaarschrift? Als dit daadwerkelijk zo is dan vraag ik me af wat we aan het doen zijn in nederland.
Klinkklare 1 april onzin

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Boudewijn schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 22:09:
[...]

Grappig, dit is zo herkenbaar. Ik heb dus een week rbw en motor, ook een vstrom 650.
Daar zit een extra ruitje aan de bovenkant op, ivm de turbulentie. Zondag vond ik het best intens om op de snelweg te rijden, vandaag een stuk verder gereden en al veel relaxter op die motor gezeten. Wellicht iets minder wind maar ik wist beter wat te verwachten, en heb idd harder en ontspannener gereden. Beide versterken elkaar weer, ook een kwestie van (zelf)vertrouwen.
Leuk man, dat vraagt natuurlijk wel om foto's he! ;) Zeker een kwestie van zelfvertrouwen opbouwen. Mijn eerste rit met de strom (na de proefrit ofc) was 200km snelweg tijdens spits, in de stromende regen en wind/kou op de A2 (oa) tussen A'dam en Eindhoven.. Dat was een wel ff een vuurdoop zegmaar.. maar je leert alleen maar door het te doen.
kneusteun schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 21:57:
Grappig dat inderdaad eerste keer snelweg best sketchy leek, en nu niks meer doet en zelfs saai is. En dat was in januari in de kou destijds..... ik weet nog mijn handen ;( bij eerste stoplicht meteen tussen het blok steken.

Afgelopen Zaterdag met die rit vroeg iemand waarom ik niet 1 spiegel veranderde om achterom te kijken als ik sta bij het rijden.. nooit bij nagedacht.. maar ik sta dus nu met 100km/h op een zandpad ook nog gewoon achterom te kijken en shit :X |:( het was ook zo'n simpele fix :o

Wat me wel even was tegengevallen trouwens, heel stom maar dat kleine slippertje had toch best nog wat effect op mijn zelfvertrouwen en vertrouwen in de band, eerste uurtje op nat asfalt was toch wel echt voorzichtig. Tot ik op een gegeven moment gewoon zonder er bij na te denken weer behoorlijk vlak door de bocht ging en toen was mijn brein weer gerustgesteld.

Kan mij voorstellen als je na een whoopsie er wat weken of maanden uit ligt dat het nog veel erger is, want dan ga je nog langer piekeren.
Hier ook de eerste keer met 5c ofzo, gelukkig op voorbereid en dikke verwarmde handschoenen aan. O-) Daarna ook nog met -6 op de snelweg... was blij dat dat niet langer dan ~3m duurde ofzo. Daarintegen had de meid waar ik mee leste toen zich héél slecht voorbereid.. paar zomerhandschoentjes en alleen een thermobroek onder een strakke spijkerbroek aan... Hoe vaak we niet gestopt zijn... Die les heeft me maar 1 ding geleerd... en dat is goed voorbereid op de weg gaan :F

Dat van die whoopsie herken ik ook wel beetje, vorige week met inparkeren motor laten vallen, merkte dat ik echt aanmerkelijk behoudender reed.. Maar vanmiddag klikte het opeens wel weer, was volledig droog en ging met een stuk meer zelfvertrouwen. Misschien teveel.. aangezien ik toen ik een auto inhaalde op een 60 weg.. de voorligger z'n snelheid verkeerd inschatte en zo hard in de rem moest dat m'n achterwiel blokkeerde... Aldoende leert men :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:10
Ik ga morgen mijn nieuwe uitlaat ophalen en installeren *O*

Nu hopen op mooi weer zodat ik hem ook kan gaan testen :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 11:32
Thalaron schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 23:29:
Ik ga morgen mijn nieuwe uitlaat ophalen en installeren *O*

Nu hopen op mooi weer zodat ik hem ook kan gaan testen :)
Toch wel met e-keur? Anders kun je hem bij een controle ter plekke demonteren :)

Ik tuinde eerst ook even in dat nieuwsbericht maar ik schrok vooral omdat onder mijn Yamaha XJ900S een Delkevic zit zonder e-keur (volgens mij deze, in elk geval niet zo`n kort pijpje). Voor zover ik heb begrepen loop ik wel een risico in Duitsland en is de kans ook veel groter op controle daar. Ik heb zelf wel met mn mobiel gemeten en blijf onder de grens voor deze motor, maar dat is natuurlijk niet zo precies.

Stel dat ik het goed wil oplossen, is er dan achteraf nog ergens een keuring te doen waarna er wel een e-keur op komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
@prutsger jazeker ;)

Dit is een optie die af fabriek mogelijk is, dus niet een of andere tokkie pijp :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5DSbF0CC6XnfGB418cNWa1HtyhQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZYfLd3BWlGDh5h1J7ssM9hJa.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 64% gewijzigd door Thalaron op 30-03-2024 09:45 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:55
prutsger schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 08:46:
[...]

Toch wel met e-keur? Anders kun je hem bij een controle ter plekke demonteren :)

Ik tuinde eerst ook even in dat nieuwsbericht maar ik schrok vooral omdat onder mijn Yamaha XJ900S een Delkevic zit zonder e-keur (volgens mij deze, in elk geval niet zo`n kort pijpje). Voor zover ik heb begrepen loop ik wel een risico in Duitsland en is de kans ook veel groter op controle daar. Ik heb zelf wel met mn mobiel gemeten en blijf onder de grens voor deze motor, maar dat is natuurlijk niet zo precies.

Stel dat ik het goed wil oplossen, is er dan achteraf nog ergens een keuring te doen waarna er wel een e-keur op komt?
In Dld is het inderdaad anders, zoek maar eens op het YouTube. Die laten je gewoon staan bij een controle als het te gortig is. Of dat met NL motorfietsen ook zo is, weet ik niet. Daar moet je van alles wat niet standaard is, bewijs hebben dat de tuv het goed vindt.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Pyr0_ schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 23:02:
[...]

Leuk man, dat vraagt natuurlijk wel om foto's he! ;) Zeker een kwestie van zelfvertrouwen opbouwen. Mijn eerste rit met de strom (na de proefrit ofc) was 200km snelweg tijdens spits, in de stromende regen en wind/kou op de A2 (oa) tussen A'dam en Eindhoven.. Dat was een wel ff een vuurdoop zegmaar.. maar je leert alleen maar door het te doen.
Heftig, zou ik spannend hebben gevonden (en ik ken dat traject ook wel ja).
Ik merk dat ik na 20-25m lekker doortuffen (lees 100-110 op snelweg) echt wel kramp in mijn rechterhand krijg. Geen cruise control op de motor, ik weet dat er klemmetjes zijn om de gashendel vast te zetten en dat kan later ook nog wel komen. Hoop dat die kramp op termijn een beetje weggaat.

Gisteren voor de 2e x naar de Hanos en wat andere winkels gegaan op de motor. Je merkt best wel een balans verschil als er in 1 zijkoffer ongeveer 5kg aan vlees/producten zit. Grappige gewaarwording.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:04

A13X

Dude

Boudewijn schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 09:44:
[...]

Heftig, zou ik spannend hebben gevonden (en ik ken dat traject ook wel ja).
Ik merk dat ik na 20-25m lekker doortuffen (lees 100-110 op snelweg) echt wel kramp in mijn rechterhand krijg. Geen cruise control op de motor, ik weet dat er klemmetjes zijn om de gashendel vast te zetten en dat kan later ook nog wel komen. Hoop dat die kramp op termijn een beetje weggaat.

Gisteren voor de 2e x naar de Hanos en wat andere winkels gegaan op de motor. Je merkt best wel een balans verschil als er in 1 zijkoffer ongeveer 5kg aan vlees/producten zit. Grappige gewaarwording.
Als je het nog niet hebt gedaan > hendels afstellen
Als je het nog niet hebt aangeleerd > ontspannen zitten en niet knijpen in de gashendel.

Een rare hoek, hangen op of knijpen in je gashendel zijn de eerste zaken om te checken bij tintelingen in je hand. Te strakke kleding om je pols is er ook nog een.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

A13X schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 09:49:
[...]

Als je het nog niet hebt gedaan > hendels afstellen
Als je het nog niet hebt aangeleerd > ontspannen zitten en niet knijpen in de gashendel.

Een rare hoek, hangen op of knijpen in je gashendel zijn de eerste zaken om te checken bij tintelingen in je hand. Te strakke kleding om je pols is er ook nog een.
Niet knijpen is het keyword vrees ik zomaar. Het zijn ook echt de spieren die helpen de gashendel beet te pakken, niet zozeer tintelen. Afstellen ga ik eens naar kijken, ik merk dat mijn koppelingshendel ook wat verticale speling heeft (niet zozeer horizontaal / in de gewone beweegrichting). Van de week eens naar kijken op mijn gemakje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Boudewijn schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 09:58:
[...]

Niet knijpen is het keyword vrees ik zomaar. Het zijn ook echt de spieren die helpen de gashendel beet te pakken, niet zozeer tintelen. Afstellen ga ik eens naar kijken, ik merk dat mijn koppelingshendel ook wat verticale speling heeft (niet zozeer horizontaal / in de gewone beweegrichting). Van de week eens naar kijken op mijn gemakje.
Heb je grotere handen? Ik gebruik zelf Grip Puppies, die maken je handvatten dikker en zachter, en geven meer grip. Dat helpt mij om minder te knijpen, wat ik zonder wel een beetje doe omdat de meeste grips zo klein en glad zijn. Ze kosten 3 tientjes, dus bij mij gaan ze op iedere motor.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

noes schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 10:00:
[...]

Heb je grotere handen? Ik gebruik zelf Grip Puppies, die maken je handvatten dikker en zachter, en geven meer grip. Dat helpt mij om minder te knijpen, wat ik zonder wel een beetje doe omdat de meeste grips zo klein en glad zijn. Ze kosten 3 tientjes, dus bij mij gaan ze op iedere motor.
Goed, die gaan dus op het verlanglijstje voor de verjaardag. Ik heb vrij grote handen.

Leuke tip, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Grip puppies hielpen bij mijn grote handen (4-5XL handschoenen) ook. Ik ging van ~1 uur voor ik er last van kreeg naar ~2 uur.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:59
Hier zojuist een Healtech ESE-S04 besteld voor de GSX-S950 (2023), ben benieuwd hoe het geluid is met de klep in de uitlaat uitgeschakeld en op de 'open' stand. Koudere motor stagionair (klep open) is toch aanzienlijk harder dan met een warm blok (klep minimaal open).

@LankHoar @timmie271 Kan 1 van jullie mijn tweewieler toevoegen aan de TS? Suzuki GSX-S950 2023 regio Noord-Holland.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 11:32
Boudewijn schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 10:02:
[...]

Goed, die gaan dus op het verlanglijstje voor de verjaardag. Ik heb vrij grote handen.

Leuke tip, dank!
Ik heb ooit mn rechterpink gebroken gehad en zelfs met een goede houding en afstellen etc deed mn hand nog steeds zeer na langer dan een half uur rijden. Heb er een throttle rocker opgezet zodat ik door met mn pols te leunen gas kan geven. 2,50 uit China of zo.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Daniel L.
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 19:53
Gisteren +/- 90 km TET Brabant gedaan. Nog wel wat flink natte stukken maar grotendeels goed te rijden. Ook nog even bodemonderzoek gedaan. Conclusie: zand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dlb8o6lkMLbVIoVk5EJVaK46f08=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2AareeNsbavkwh6wIia6Dc3V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9xGJienMpSO6OwI41Ns0a4_c0y4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ttPWsop2eUQhtD6WMMes3tTN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FtDVKgDu93BQBX36aYRm-eGh9yM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dtab5AyfpBWRkQoZ2sDQHiE4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0rbuNhJ12JT8KgUiYAMfsmq9kTw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3b4UvWz9EhXh4kkYTVo6UTK7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ESNVloeZcJWXMKDAQtW1KCHLEQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xUQTdAg9DAp6n2DuI6JERjTY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:29

13art

Moderator Mobile
Daniel L. schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 12:18:
Gisteren +/- 90 km TET Brabant gedaan. Nog wel wat flink natte stukken maar grotendeels goed te rijden. Ook nog even bodemonderzoek gedaan. Conclusie: zand.
Weet je zeker dat het geen gras was?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

13art schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 12:37:
[...]

Weet je zeker dat het geen gras was?
Het is toch duidelijk te zien dat er ónder dat gras gewoon zand zit. Volksverlakkerij it is }:O

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hCxobVI6io5EMdXgfa2wQG-CkuY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zbhQlvEXtood91PQ1kbut4CS.jpg?f=fotoalbum_large

Net even bij de werkplaats van Termaat geweest om het nieuwe spiegelglas te laten verlijmen. Kostte mij niets.
Toch handig zo'n motorzaak om de hoek. :)

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 14:13
prutsger schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 08:46:
[...]

Hier in 010 meten ze niet eens, geen ekeur or killer erin is boete a 450 euro dacht ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
wokkelz schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 15:55:
[...]

Hier in 010 meten ze niet eens, geen ekeur or killer erin is boete a 450 euro dacht ik.
Je hoeft dan ook niet meer te meten.
Geen enkele demper is legaal als de killer er niet in zit 👍 dus slim van ze 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Puddi Puddin schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:31:
Zag vannochtend dit artikel voorbij komen. Opzich zelf niks geks natuurlijk maar dan citeer ik toch even dit stukje uit de artikel

[...]

Dit houd toch absoluut geen stand bij een bezwaarschrift? Als dit daadwerkelijk zo is dan vraag ik me af wat we aan het doen zijn in nederland.
Als je motor na 2016 geproduceerd is mag hij rijdend nooit boven de 77dB uit komen. Dit word gemeten met twee microfoons op 15 meter afstand.

Deze controles worden uitgevoerd om fabrikanten zoals BMW eens op hun vingers te tikken, omdat deze motoren significant luider worden wanneer je het gas open trekt. Ik als ex-1200GS rijder was ook helemaal niet blij met het lawaai, en een alternatief dat stiller is dan af fabriek is er alleen in de vorm van een Dr Jekyll & Hyde (grappig genoeg), en die kost >€1200.

De wet schrijft voor: niet harder dan 77dB, dus ook niet wel bij “bepaald gebruik”.
Dit is “sjoemelsoftware” op gebied van motors 🤣

[ Voor 9% gewijzigd door _eLMo_ op 30-03-2024 16:29 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chakotay
Zo, nieuwe bandjes hangen er onder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/crvzCx5RjzfwAFakSn3ily53dN4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KgNFwuU7Om2NbAqHqZmsuuwB.png?f=fotoalbum_large

Net een klein rondje gereden om even te proberen, wel flink wennen dit :P Vooral op lage snelheid heeft de motor een stuk meer overtuiging nodig om van richting te wisselen.

Nu nog wat onverhard spul vinden om dat daadwerkelijk een beetje te oefenen, heeft iemand toevallig een idee in de buurt van Alphen aan den Rijn? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Ziet er tof uit @Chakotay maar ik ben bang dat er bij jou in de buurt niet heel veel offroad te rijden is :'(

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Bommes schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 17:05:
Ziet er tof uit @Chakotay maar ik ben bang dat er bij jou in de buurt niet heel veel offroad te rijden is :'(
Daar ben ik mij bewust van inderdaad, nadeel van al die polders hier... Gelukkig doet zo'n tractor het prima op de snelweg om een stukje naar een nuttigere omgeving te rijden.

Ik hoop alleen om wat kleine losse stukjes in de buurt te kunnen vinden om als er wat minder tijd is wat aan te kunnen klooien :P Er was op een bedrijventerrein hier in de buurt tot niet zo lang geleden een redelijk groot braakliggend stuk zand met wat heuveltjes waar wel met motoren en 4x4s gereden werd, maar daar zijn ze helaas gaan bouwen intussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:53
_eLMo_ schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 16:28:
[...]

Als je motor na 2016 geproduceerd is mag hij rijdend nooit boven de 77dB uit komen. Dit word gemeten met twee microfoons op 15 meter afstand.

Deze controles worden uitgevoerd om fabrikanten zoals BMW eens op hun vingers te tikken, omdat deze motoren significant luider worden wanneer je het gas open trekt. Ik als ex-1200GS rijder was ook helemaal niet blij met het lawaai, en een alternatief dat stiller is dan af fabriek is er alleen in de vorm van een Dr Jekyll & Hyde (grappig genoeg), en die kost >€1200.

De wet schrijft voor: niet harder dan 77dB, dus ook niet wel bij “bepaald gebruik”.
Dit is “sjoemelsoftware” op gebied van motors 🤣
Ik zit in hetzelfde scheutje. 89db stationair en bij 3500 toeren 76db met standaard uitlaat. Geen idee wat die leovince met type goedkeuring doet klinkt vooral doffer en niet harder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Puddi Puddin schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 17:23:
[...]

Ik zit in hetzelfde scheutje. 89db stationair en bij 3500 toeren 76db met standaard uitlaat. Geen idee wat die leovince met type goedkeuring doet klinkt vooral doffer en niet harder.
Je mag er van uit gaan dat officiële accessoires (aka, die in de folder van de fabrikant staan) aan de typegoedkeuring voldoet.

Toen de EU in 2017 een onderzoek heeft gedaan voldeden alle (16) motorfietsen aan de norm, ze zaten zelfs gemiddeld op 72 van de 77dB.

Als je aftermarket gaat zou ik erg oppassen. Natuurlijk word je pas beboet bij 3dB overschrijding of meer. Ik zou me er dan ook niet te zenuwachtig om maken als je stock / officieel rijd.

Zelfs aftermarket met dB killer erin komt waarschijnlijk wel goed door de marge die fabrikanten aanhouden.

Rijd je echter met een verwijderde dB killer, of verwijderde catalysator ofzo (foei! :>)…. Tja…. Dan zit je wel in risico-gebied ja.

Veel interessante informatie hier: https://op.europa.eu/en/p...3a-11e7-a506-01aa75ed71a1

[ Voor 9% gewijzigd door _eLMo_ op 30-03-2024 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

_eLMo_ schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 16:28:
. . . Dr Jekyll & Hyde (grappig genoeg), en die kost >€1200.
>€1200? ja, nogal > :X
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DegXo7BAoVphNthRiIrEFAa8axU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Y7umm0TR4xILYomyevIxaALM.png?f=fotoalbum_large

En dan is er voor mijn motor geeneens een 2-1 beschikbaar :|

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Voor mijn toenmalige R1200GS LC was hij rond de €1350 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Chakotay schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 16:43:
Zo, nieuwe bandjes hangen er onder:

[Afbeelding]

Net een klein rondje gereden om even te proberen, wel flink wennen dit :P Vooral op lage snelheid heeft de motor een stuk meer overtuiging nodig om van richting te wisselen.

Nu nog wat onverhard spul vinden om dat daadwerkelijk een beetje te oefenen, heeft iemand toevallig een idee in de buurt van Alphen aan den Rijn? :+
Zag ik vandaag een foto in de discord voorbij komen met deze wielen achterin de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:55
botoo schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 17:42:
[...]

>€1200? ja, nogal > :X
[Afbeelding]

En dan is er voor mijn motor geeneens een 2-1 beschikbaar :|
Dan komen hunnie hem er wel opschroeven neem ik aan, of mag je dat dan nog zelf doen?

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

ozzynator schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 18:53:
Dan komen hunnie hem er wel opschroeven neem ik aan, of mag je dat dan nog zelf doen?
Aannames zijn fataal ;), nee dat is alleen het bedrag van de uitlaat, komt nog wat bij voor montage en de elektronika.
Zou het een 2-1 zijn zou ik het nog overwegen ook maar zo'n dubbele pijp vind ik niks. Mss als mijn huidige RedThunder in beslag genomen zou worden. Zou niet moeten want er is een E4 keur voor maar dat hebben de Italianen op mijn demper vergeten te printen. Ik heb wel de homologatie papieren, maar daar staat de FXDLS net weer niet bij (FXDL weer wel), en eerlijkheidshalve heb ik er een custom demper voor laten bouwen dus dat is ook een beetje een grensgevalletje.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
kneusteun schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 18:00:
[...]

Zag ik vandaag een foto in de discord voorbij komen met deze wielen achterin de auto?
Jup :) Andere nick daar, zelfde usericon :P

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VCFWUY5JIQjWaCwolhciELihF2g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dldq3NkYU6i5I2GrAtznWxcs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jIJkP0-iS_DuBm7BcEqOvwLJOLk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4wWRq6aqOjvKLz3hsAxzmx0R.jpg?f=fotoalbum_large ik zit op mobiel, dus ik weet niet hoe het overkomt. Vandaag hebben we getekend voor de nieuwe motoren!! Ik een Tuareg 660 en mijn vrouw voor de nieuwe Himalayan 450. Ze had de derde proefrit die middag en Lowlands heeft 3 motoren verkocht. Gave motor is dat zeg. Eind mei zouden ze allebei klaar moeten staan bij de dealers! We kunnen niet wachten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

eind mei . . .
Dat worden twee lange maanden!

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thalaron
Zo, de nieuwe uitlaat zit erop! Was toch even meer werk dan verwacht maar goed…

Morgen alleen nog even de moeren nalopen met een momentsleutel en de motor een keer wassen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uc9ZH0cBwWpv1mujufVgJ0gaN1k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kb8s3PvtV2dSmxfbkA4pTmYC.jpg?f=fotoalbum_large

Edit; en de kapjes natuurlijk er ook nog op…

[ Voor 4% gewijzigd door Thalaron op 31-03-2024 01:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
JL Koppelle schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 22:43:
[Afbeelding]

[Afbeelding] ik zit op mobiel, dus ik weet niet hoe het overkomt. Vandaag hebben we getekend voor de nieuwe motoren!! Ik een Tuareg 660 en mijn vrouw voor de nieuwe Himalayan 450. Ze had de derde proefrit die middag en Lowlands heeft 3 motoren verkocht. Gave motor is dat zeg. Eind mei zouden ze allebei klaar moeten staan bij de dealers! We kunnen niet wachten!
Je hebt wel wat weg van Paul Rabbering! (En dat bedoel ik positief ;) )

Mooie motoren, en ik weet inderdaad niet of ik zelf zo lang zou kunnen wachten. Een van de redenen dat ik tweedehands of demo koop. Doe mij die maar wat daar staat. ;-)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Waarom zo lang wachten inderdaad.
En tekenen? Ik kon gewoon betalen en wegrijden 😳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ozzynator schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 09:32:
[...]

In Dld is het inderdaad anders, zoek maar eens op het YouTube. Die laten je gewoon staan bij een controle als het te gortig is. Of dat met NL motorfietsen ook zo is, weet ik niet. Daar moet je van alles wat niet standaard is, bewijs hebben dat de tuv het goed vindt.
Dat heet in Nederland de WOK-status, een agent kan je voertuig op straat in het systeem op Wachten Op Keuring zetten, dit kan door twijfel over een uitlaat maar ook foute verlichting, scherpe voertuigdelen, te veel vermogen of andere ongein dat niet in overeenstemming lijkt met een tyoegoedkeuring of wet.

Je mag dan effectief geen meter meer rijden.

[ Voor 4% gewijzigd door Fraggert op 31-03-2024 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark309
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

[Afbeelding]

[Afbeelding] ik zit op mobiel, dus ik weet niet hoe het overkomt. Vandaag hebben we getekend voor de nieuwe motoren!! Ik een Tuareg 660 en mijn vrouw voor de nieuwe Himalayan 450. Ze had de derde proefrit die middag en Lowlands heeft 3 motoren verkocht. Gave motor is dat zeg. Eind mei zouden ze allebei klaar moeten staan bij de dealers! We kunnen niet wachten!
Dat ze nog maar weer vaak mag verdwalen ;)!

Productman.nl - Helpt startups in de Achterhoek en Liemers

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Mijn Husqvarna Norden 901 Expedition komt te koop. De liefde is er niet. Binnenkort op marktplaats, bij interesse stuur maar een DM. Richtprijs €16k (inc btw, het is een btw fiets). Met Akrapovic, TPMS en kofferdragers. Topkoffer komt erbij (met 12v erin).
Lichte krasjes op de linker kant. 4000km gelopen. Nieuwe banden erop bij.

De Mosko Moto set houd ik nog even.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tMKNWf3OsBqKwv3m5SflUKIAqz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9aXJN2jktoE3sJN1BpLNkMcJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
[Afbeelding]

Vet nog een Tuareg er bij in dit topic (y)
En samen met de Himalayan nog offroad plannen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Is het slim shims te checken? Of is dat inmiddels opgelost bij de Tuareg?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:44
_eLMo_ schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:16:
Mijn Husqvarna Norden 901 Expedition komt te koop. De liefde is er niet. Binnenkort op marktplaats, bij interesse stuur maar een DM. Richtprijs €16k (inc btw, het is een btw fiets). Met Akrapovic, TPMS en kofferdragers. Topkoffer komt erbij (met 12v erin).

[Afbeelding]
De vraag is, wat komt ervoor terug ?

Ik heb sinds eergisteren ook mijn buell te koop staan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/udE-7bv7P5JNVWPX0ZZstMYTap0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QssmyvVAm0Yh6IeMWHSKOTro.jpg?f=fotoalbum_large
Heb er sinds de aanschaf van de tenere te weinig mee gereden. 1e 2 jaar circa 4000km per jaar laatste jaar nog geen 1000 dat is te weinig.
Als die verkocht is wil ik er een "echte" harley voor terug;)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:27
De Royal Enfield is zó nieuw dat 'ie pas eind mei leverbaar is. Omdat we graag samen willen beginnen dit jaar, heb ik de levering van mijn motor daarop aangepast.

In de tussentijd zijn we op zoek naar een garage voor onze motoren en die van een vriend. Wonen in de stad heeft veel voordelen, maar een garage is pittig duur.... Voorlopig mogen ze eerst hij mijn werkgever staan, dus dat is een fijn.

We gaan het eerste seizoen denk ik niets spannendste doen offroad: eerst maar even wennen aan de motoren. Na het inrijden is de eerste grote reis naar het noorden van Italië. Al kan je in Meppen, net over de grens bij ons, wel heel leuk een dagje klooien op een mooi groot terrein. Dat is misschien wel heel tof om te doen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nehal3m
  • Laatst online: 14-09 06:51
JL Koppelle schreef op zondag 31 maart 2024 @ 12:37:
De Royal Enfield is zó nieuw dat 'ie pas eind mei leverbaar is. Omdat we graag samen willen beginnen dit jaar, heb ik de levering van mijn motor daarop aangepast.
Wat ben jij een held. Ik had de zelfbeheersing er niet voor gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Ja dat vind ik ook wel ongelofelijk knap 🫣

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
harley schreef op zondag 31 maart 2024 @ 11:22:
[...]

De vraag is, wat komt ervoor terug ?
R1250RT is de grootste kandidaat op dit moment. En dan later een offroad fiets ernaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DistantFury
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-12-2024
@Pyr0_

Zat jij vanmiddag bij Restaurant Buitenlust, of zag ik daar per toeval eenzelfde V-strom staan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
kneusteun schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:33:
Is het slim shims te checken? Of is dat inmiddels opgelost bij de Tuareg?
Geen idee, die Amerikanen blijven er over bezig op het ADV forum.
Hier in NL hoor ik er nooit iets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ja ik hoorde het, maar geen idee hoe vaak dat nu daadwerkelijk mis is gegaan.
En bij nieuw kopen mag ik hopen dat het allemaal onder garantie gefixed wordt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 14:49

4x2

lộn xộn quá

Goed, zal 'm 1 keer hier posten voor wie de kans niet wil missen om dit pareltje in bezit te krijgen;

Beste motorscooter ooit

En om het niet geheel op een verkoopberichtje te laten lijken hier nog een foto dat de ophangbussen van het blok daadwerkelijk vervangen zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R6THebS7J0xNCq5LmoZ8mq1BCOQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W6Cl4fsFnZiJ1IK45V2FuqKp.jpg?f=fotoalbum_large

Het is een apart gevoel dat ie nu achter gewoon veert (ipv tordeert) en het blok niet meer opgetild wordt in de bocht, dat lag dus niet aan de Mitas achterband....
Ook nog het wiellager van de verstevigingsbrug vervangen, het achterwiel heeft opeens ook geen zwaar punt meer, ik dacht eerst dat dat aan een ovale remtrommel lag :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
DistantFury schreef op zondag 31 maart 2024 @ 14:13:
@Pyr0_

Zat jij vanmiddag bij Restaurant Buitenlust, of zag ik daar per toeval eenzelfde V-strom staan? :)
Nee helaas, dat is toeval geweest! Heb vanmiddag samen met een maatje wat onderhoud gedaan aan de strom. Weer flink wat bijgeleerd, een volgende keer kan ik hopelijk het meeste zelf doen. Hebben de olie, oliefilter en remolie ververst. De ketting goed schoongemaakt, ingevet en gelijk gesteld. En gewoon flink wat slap geouwehoerd over vanalles en nogwat. :9

Toen ik vertrok vanmorgen scheen het zonnetje heerlijk, had nog in de kop dat we lekker stukje konden gaan rijden... Maar tegen de tijd dat ik weer vertrok was het grijs en regenachtig ;w Ben maar naar huis gegaan en toch maar wat huishouden gedaan. :z

Edit: ohja en kon het niet laten bij bikeroutfit.nl een zomerjasje (blauw) te bestellen, had 'm al een tijdje op het oog, en hij was in de aanbieding plus een paasactie dat je een rugprotector er gratis bij kreeg. Goeie deal lijkt me.

[ Voor 15% gewijzigd door Pyr0_ op 31-03-2024 18:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-09 09:47

[Afbeelding]
Vraagje: wat maakt dat de liefde er niet is?

Voor mij een droomfiets, dus heel nieuwsgierig...

I took the blue pill…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
kneusteun schreef op zondag 31 maart 2024 @ 16:03:
Ja ik hoorde het, maar geen idee hoe vaak dat nu daadwerkelijk mis is gegaan.
En bij nieuw kopen mag ik hopen dat het allemaal onder garantie gefixed wordt.
Ik denk niet dat een merkdealer hier iets mee kan.
Het is echt geen hogere wiskunde maar je moet wel weten hoe het werkt en hoort te zitten met al die shims enzo.
500 euro bij HK om beide poten te checken/herstellen.
Ik denk dat ik er zelf eens aan ga beginnen als het wat warmer is in mijn garage, op dat ADV forum staat precies welke shims je moet hebben en veel meer informatie.
Moet niet heel lastig zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
FBTN schreef op zondag 31 maart 2024 @ 19:19:
[...]

Vraagje: wat maakt dat de liefde er niet is?

Voor mij een droomfiets, dus heel nieuwsgierig...
Het is geen BMW :+

spoiler:
Het volgende is mijn SUBJECTIEVE MENING :7
  1. Ketting smeren
  2. Ketting smeren (zelfs met automatische olie-er)
  3. Last van windstoten door slecht gevormde kuip (heeft niks met de ruit te maken)
  4. Ketting smeren
  5. De hoeveelheid menu items die ik door moet om handvat- en zadelverwarming te verstellen
  6. Ketting smeren
  7. Het blok inspireert mij niet, het is een erg saai blok (geen karakter) en hij hikt ~1-3x per 300km
  8. De motor is niet dusdanig lichter dat hij veel makkelijker offroad is dan een GS
  9. De algehele kwaliteit van KTM (roest, shit die los komt, shit die over de kop draait) valt mij tegen
  10. Ketting smeren
  11. Geen alarmlichten
  12. "Okay" lichtbeeld
  13. Matige vering (beter dan ESA, maar slechter dan Touratech Extreme op een GS)
  14. Ketting smeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:13
Ik moet nog een volledige uitrusting gaan kopen. Wil graag voor textiel gaan. Iemand goede ervaringen met een een of meerdere winkels in de regio van Zwolle/Apeldoorn? Zou wel handig zijn als ik daar alles kan vinden:

Helm
Jas
Broek
Laarzen
Handschoenen (4XL +)

Helm vind ik nog wel lastig, systeemhelm lijkt mij het meest voor de hand liggend aangezien ik wat meer wil "touren" maar dat scheelt nog wel wat gewicht met een integraal helm. En hoe vaak rij je nu met de kinstuk open (helmen waar ik nu naar kijk kunnen niet helemaal naar achteren) en ook de prijs is vaak wat forser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 13:21
Tribunus schreef op zondag 31 maart 2024 @ 21:14:
Ik moet nog een volledige uitrusting gaan kopen. Wil graag voor textiel gaan. Iemand goede ervaringen met een een of meerdere winkels in de regio van Zwolle/Apeldoorn? Zou wel handig zijn als ik daar alles kan vinden:

Helm
Jas
Broek
Laarzen
Handschoenen (4XL +)

Helm vind ik nog wel lastig, systeemhelm lijkt mij het meest voor de hand liggend aangezien ik wat meer wil "touren" maar dat scheelt nog wel wat gewicht met een integraal helm. En hoe vaak rij je nu met de kinstuk open (helmen waar ik nu naar kijk kunnen niet helemaal naar achteren) en ook de prijs is vaak wat forser.
Dan woon je toch redelijk in de buurt van Ten Kate. Prima winkel vind ik.

Vooral je helm uitzoeken een kwestie van zoveel mogelijk modellen op zetten. De een zal echt beduidend beter zitten dan de ander. Vergeet trouwens met kinstuk open rijden. Alle ambulancebroeders gruwelen van pothelmen en dat is een systeem helm in principe ook als je met kinstuk open rijdt.

En tip bij je handschoenen: beter ietsje te groot dan te klein. Als je het stuur vast hebt glijden je vingers verder in je handschoenen: tussen je vingers kan het dan gaan irriteren bij de kleine handschoenen. Daarbij zou ik ook altijd twee paar handschoenen aanraden. Setje warm en waterdicht, plus een setje zomer handschoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
_eLMo_ schreef op zondag 31 maart 2024 @ 21:13:
[...]

Het is geen BMW :+

spoiler:
Het volgende is mijn SUBJECTIEVE MENING :7
  1. Ketting smeren
  2. Ketting smeren (zelfs met automatische olie-er)
  3. Last van windstoten door slecht gevormde kuip (heeft niks met de ruit te maken)
  4. Ketting smeren
  5. De hoeveelheid menu items die ik door moet om handvat- en zadelverwarming te verstellen
  6. Ketting smeren
  7. Het blok inspireert mij niet, het is een erg saai blok (geen karakter) en hij hikt ~1-3x per 300km
  8. De motor is niet dusdanig lichter dat hij veel makkelijker offroad is dan een GS
  9. De algehele kwaliteit van KTM (roest, shit die los komt, shit die over de kop draait) valt mij tegen
  10. Ketting smeren
  11. Geen alarmlichten
  12. "Okay" lichtbeeld
  13. Matige vering (beter dan ESA, maar slechter dan Touratech Extreme op een GS)
  14. Ketting smeren
Niet om te ouwehoeren, maar ding had 4000km gelopen, hoe vaak smeer jij je ketting? Of doe ik het te weinig?

Voor de rest snap ik het eigenlijk allemaal best wel. Het is een mooie fiets, maar toen ik er een keer op ging zitten vond ik hem te fors. Viel ook wel buiten budget.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
kneusteun schreef op zondag 31 maart 2024 @ 22:01:
[...]

Niet om te ouwehoeren, maar ding had 4000km gelopen, hoe vaak smeer jij je ketting? Of doe ik het te weinig?
Als hij oppervlakte roest vertoont ging ik er met de borstel over heen. 2x. 2x te veel. Wat een shit werk. Liever €1500 voor een kardan 1x in de 100.000km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
_eLMo_ schreef op zondag 31 maart 2024 @ 22:12:
[...]

Als hij oppervlakte roest vertoont ging ik er met de borstel over heen. 2x. 2x te veel. Wat een shit werk. Liever €1500 voor een kardan 1x in de 100.000km.
Dat klinkt meer als een schoonmaak- ipv smeer-interval. (Al deed ik de ketting daadwerkelijk schoonmaken zelf zo goed als nooit). Smeren hoor je bij de gemiddelde ketting wel een stuk vaker te doen :P

Met een middenbox of paddockstand is het smeren met een minuut of 2 wel klaar, als mis ik de ketting nu met een cardan-fiets zelf ook absoluut niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Ik had een olie-er, dus ik hoefde het alleen na offroad / veel regen zelf even te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door _eLMo_ op 31-03-2024 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
_eLMo_ schreef op zondag 31 maart 2024 @ 22:50:
Ik had een olie-er, dus ik hoefde het alleen na offroad / veel regen zelf even te doen.
Ahh, dacht al :P Dat maakt het wel prettiger inderdaad, al blijft het snel ranzig wordende achterwiel/achterbrug/etc wel irritant. Sinds ik de GS heb kan ik daadwerkelijk de kleur van mijn achterwiel zien, bij al mijn vorige motoren was het steeds zwart :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
Chakotay schreef op zondag 31 maart 2024 @ 22:53:
[...]

Ahh, dacht al :P Dat maakt het wel prettiger inderdaad, al blijft het snel ranzig wordende achterwiel/achterbrug/etc wel irritant. Sinds ik de GS heb kan ik daadwerkelijk de kleur van mijn achterwiel zien, bij al mijn vorige motoren was het steeds zwart :+
Gewoon een zwart achterwiel nemen, heb je dat probleem niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Chakotay schreef op zondag 31 maart 2024 @ 22:53:
[...]

Remstof maakt de velgen ook zwart. De velgen van mn RT zijn origineel zilver.. maar dat zijn ze al heel lang niet meer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
noes schreef op zondag 31 maart 2024 @ 23:44:
[...]

Remstof maakt de velgen ook zwart. De velgen van mn RT zijn origineel zilver.. maar dat zijn ze al heel lang niet meer :9
Is ook weer zo natuurlijk, al gaat dat er wel een stuk makkelijker vanaf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Chakotay schreef op zondag 31 maart 2024 @ 23:57:
[...]

Is ook weer zo natuurlijk, al gaat dat er wel een stuk makkelijker vanaf :P
Nou.. moet je het een beetje bijhouden. Was best schrobben hier ;)

Misschien bij volgende bandenwissel de wielen maar eens laten poedercoaten, corrosie op de lak maakt het niet beter.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:11
In mei een lang weekendje Vogezen doen. Een GoPro gaat mee, een Insta360 camera gaat mee en waarschijnlijk ook een DJI drone. Niet allemaal van mij, we gaan met z'n 2'en.

Vandaag wezen uitproberen met de camera's, mics etc. Ondertussen ook wat foto's genomen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M9bZ9GjHGnBq819HZ7zQG_ZqrU8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lJeG2wUOfVYPLV6X52WGwTO0.jpg?f=fotoalbum_large

Mocht iemand nog een getinte/zwarte windscherm hebben neem ik 'm graag over :P

[ Voor 5% gewijzigd door c-nan op 01-04-2024 00:14 ]

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Zo, eerste paasdag was dan de training waar ik lang naar heb uitgekeken: de ADAC Motorrad Perfektionstraining niveau 1, te Grevenbroich in Duitsland.
in oktober al gepland, ging toen niet door vanwege te weinig deelnemers, dit was de eerstvolgende mogelijkheid
Omdat ik al eens een VRO Expert gedaan had bij de KNMV in Lelystad op het politiecircuit + rijervaring, heb ik lief gevraagd of ik door mocht stromen naar de gevorderden training. Eigenlijk is eerst een basistraining verplicht, maar ze vonden het goed. :)

Allereerst: we waren niet de enigen op het oefenterrein terrein. Er was nog een groep motoren die met een basistraining bezig waren en er was een groep auto's met een (anti-)slipcursus bezig. Het terrein is wel groot genoeg om daar geen last van te hebben.
Het is wel echt op de oefeningen ingericht, dus wie een circuitje verwacht komt bedrogen uit. Natuurlijk zijn er wat rondjes aan elkaar te knopen, maar het is niet te vergelijken met het politiecircuit.

We begonnen met een simpele voorstelronde, leerdoelen van die dag, enzovoort. Mijn doel was eigenlijk vooral het opnieuw aanscherpen van reflexen; het onderhouden van spiergeheugen voor de uitzonderingssituaties.
Velen vroegen ook om technieken voor haarspeldbochten, zowel omhoog als omlaag. Daar heb ik dan weer geen enkele moeite mee.

Zaken die aan bod kwamen: kijktechniek, slalom, bochten, uitwijken in de bocht (zowel naar binnen als naar buiten), kijktechniek, meer met de motor meebewegen (kin naar de spiegel in plaats van wegdrukken zoals op een allroad te gemakkelijk is), kijktechniek, nog langzamer dan stapvoets rijden inclusief keren, noodstop op droog en nat wegdek, uitwijken na vertraging vanaf 80 km/h, uitwijken tijdens die vertraging. Oh ja, en kijktechniek ook.

Wat viel me tegen: ik had iets hogere snelheden verwacht als ik het vergelijk met de oefeningen van de VRO Expert. Niet echt een tegenvaller in die zin, maar ik had het anders verwacht. Bij de VRO een noodstop gedaan tot 110km/h, dan is het hier met zo'n 65 wel een beetje lafjes. :)
Het tempo werd in de bochten ook wel iets gedrukt door twee choppers die erbij waren.
Heel opvallend voor de Nederlander: héél veel nadruk op officiële regeltjes en voorschriften. Het blijven wel Duitsers.
- Volgens de regeltjes moet je dit of dat met een slepende koppeling oefenen. Prima joh, en ik doe het wel een paar keer om te laten zien dat ik het kan, maar het hoeft niet de standaard te zijn voor iedere bocht.
- De theorie zegt doseer je snelheid met de voetrem. Dat is natuurlijk perfect om de motor te stabiliseren. Tegelijkertijd kan ik de motor nu perfect doseren op het gas en verloopt de lastwisselreactie echt mooi. Zo lang de ketting strak blijft is het toch prima? (Complimenten aan Carmo, vandaag heb ik de handelbaarheid van de gasreactie en motorrem goed kunnen testen!) Die achterrem en koppeling gebruik ik zeker nog in heel steile en bizar krappe haarspeldbochtjes, maar alles daarbuiten kan gewoon met de gashendel.

Wat was absoluut goed: de instructeur. De beschikbare ruimte. Het feit dat er in de groep even een uitleg werd gegeven, maar verdere instructies tijdens de oefening via een radio. Pas als het echt nodig was nam hij je apart om iets 1:1 te bespreken. Dit leidde tot veel tijd om daadwerkelijk te rijden. En dat blijkt, ik had zo'n 155km op het oefenterrein afgelegd. :+

Wat heb ik nu vooral geleerd: ik moet meer met mijn bovenlichaam bewegen. Die super Tenere drukte ik heel makkelijk onder me weg, maar dat is hierbij toch iets minder. Meer voorover zitten en meer naar de spiegels buigen.

Vooral een intense, maar zeker geslaagde dag. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:37

jeroenathome

Een regel tekst

@DrivinUCrazy wordt die training alleen in het Duits gegeven of ook in het Nederlands?

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

c-nan schreef op maandag 1 april 2024 @ 00:13:
In mei een lang weekendje Vogezen doen. Een GoPro gaat mee, een Insta360 camera gaat mee en waarschijnlijk ook een DJI drone. Niet allemaal van mij, we gaan met z'n 2'en.

Vandaag wezen uitproberen met de camera's, mics etc. Ondertussen ook wat foto's genomen :P

[Afbeelding]

Die nieuwere generaties GS/GSA die zijn wel potverdorie dik zeg, qua smoelwerk _/-\o_

Dan merk ik wel dat mijnes uit 2009 is.

Ik moet nog ff mijn lage rallyeschermpje in de epoxy en glasvelzelmatje doen aan de binnenzijde (zitten wat stressscheurtjes) en dan moet ik die even in zwart spuiten voorbij de snavelvebreder, dan maak ik even nieuwe foto’s. De valbeugelset (hoog en laag) van swmotech zit er al op.

Is zo’n rallyscherm wat voor jou of zit je liever achter een hoge ruit?
Ik vind de rijbeleving wat leuker zonder scherm, das met lang touren misschien wat anders natuurlijk.

https://boxerpower.nl/aft...es/r1200gsa-lc-windscreen

Het stikt van de aftermarket screens voor BMW, hou ook even MP in de gaten, ik heb op “1200GS” een notificatie aanstaan. Dat werkt erg handig.

[ Voor 8% gewijzigd door Fraggert op 01-04-2024 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Het zal je niet verrassen, maar het werd alleen in het Duits gegeven. En de verwijzingen naar de 'Schwarz-gelbe Nummernschilder' in het stukje gevaarherkenning waren ook overvloedig aanwezig. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
DrivinUCrazy schreef op maandag 1 april 2024 @ 10:20:
Het zal je niet verrassen, maar het werd alleen in het Duits gegeven. En de verwijzingen naar de 'Schwarz-gelbe Nummernschilder' in het stukje gevaarherkenning waren ook overvloedig aanwezig. ;)
Die laatste zijn er bij ons ook, overvloedige waarschuwingen, maar dan voor de witte platen met rode letters.. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 23:22
Tribunus schreef op zondag 31 maart 2024 @ 21:14:

Helm
Jas
Broek
Laarzen
Handschoenen (4XL +)

Lowlands Biker Store
TT motoren

Met beide heb ik goede ervaringen op kleding gebied

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k6WJTe1F-GddC4MT3sDyziXH57I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OT5fMTRD6OOPntY4ckBjuN8i.jpg?f=fotoalbum_large

Husky is weg. 1250GS gekocht (2019, 15.000km). 18 april omruilen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PGWBTAANvP3rs_GGT7P1sJqIago=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/PyQ7caYIhyZ4quCY0gP6XNAC.gif?f=user_large

Vario koffers gaan eraf en Adventure rek erop, zodat de Mosko Moto tassen erop kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Bommes schreef op maandag 1 april 2024 @ 12:29:
[...]

Die laatste zijn er bij ons ook, overvloedige waarschuwingen, maar dan voor de witte platen met rode letters.. :o
En daar zit ook zeker een kern van waarheid in.

Gisteravond was ik voldaan, uitgeput, en ik denk dat ik op sommige vlakken toch wel weer wat heb bij te schaven. Wat slechte gewoontes afleren vooral. Tijdens zo'n oefening ben ik dan te hard aan het nadenken. 'Let hierop, let daarop, nu naar links. Niet te hard...' en ga zo maar door. Daarom loopt het soms voor geen meter tijdens zo'n training. Nu moet het goede er weer in slijten.
Maar nu denk ik er ook wel aan om de vervolgtraining te doen. Wat hogere snelheden, en andere oefeningen zoals over een obstakeltje rijden in een bocht. :)

Ik zit nog met wat zaken prive die voorrang krijgen, maar ik denk wel dat ik die vervolgtraining dit jaar nog ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
c-nan schreef op maandag 1 april 2024 @ 00:13:
Lijkt je dat niet levensgevaarlijk als je keer in het donker moet rijden?

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Fraggert schreef op maandag 1 april 2024 @ 10:18:
[...]

Die nieuwere generaties GS/GSA die zijn wel potverdorie dik zeg, qua smoelwerk _/-\o_

Dan merk ik wel dat mijnes uit 2009 is.

Ik moet nog ff mijn lage rallyeschermpje in de epoxy en glasvelzelmatje doen aan de binnenzijde (zitten wat stressscheurtjes) en dan moet ik die even in zwart spuiten voorbij de snavelvebreder, dan maak ik even nieuwe foto’s. De valbeugelset (hoog en laag) van swmotech zit er al op.

Is zo’n rallyscherm wat voor jou of zit je liever achter een hoge ruit?
Ik vind de rijbeleving wat leuker zonder scherm, das met lang touren misschien wat anders natuurlijk.

https://boxerpower.nl/aft...es/r1200gsa-lc-windscreen

Het stikt van de aftermarket screens voor BMW, hou ook even MP in de gaten, ik heb op “1200GS” een notificatie aanstaan. Dat werkt erg handig.
Ik heb laatst ook het een en ander zwart gemaakt. De valbeugels heb ik zwart laten poedercoaten, maar te dik waardoor de koffers er niet meer op kunnen :D

Laatst heb ik een 1200 RS mee gekregen, wat een gaaf ding vond ik dat. Maar op de snelweg is het niks, althans niet voor mij. Daarom wil ik een hoge ruit :)

Wunderlich, touratech. puig, en zo zijn er wel meer merken die aftermarket maken, maar ik heb geen flauw idee welke nou echt goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
c-nan schreef op maandag 1 april 2024 @ 14:06:
[...]

Ik heb laatst ook het een en ander zwart gemaakt. De valbeugels heb ik zwart laten poedercoaten, maar te dik waardoor de koffers er niet meer op kunnen :D

Laatst heb ik een 1200 RS mee gekregen, wat een gaaf ding vond ik dat. Maar op de snelweg is het niks, althans niet voor mij. Daarom wil ik een hoge ruit :)

Wunderlich, touratech. puig, en zo zijn er wel meer merken die aftermarket maken, maar ik heb geen flauw idee welke nou echt goed is.
Op de RS en en GS was ik beide zeer te spreken over de Puig! De RS en GS zat ik beide als op een RT/GT uit de wind. Ik ben 1m95 met gemiddelde been/bovenlijf verhouding.

Ik ga ook zeker weer een Puig bestellen voor mijn 1250GS. Daar wel een extra beugel nodig voor versteviging (bij elke hele grote ruit). Omdat de ophanging matig is, en als de ruit gaat trillen je dit merkt als turbulentie (met name >120kmh).

Foto van mijn oude 1200 met Puig ruit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zj-Jj2QQB1GeOTOHCb91L2soN6k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1vwSyKRr2LE5IQwI7g7Ieihi.jpg?f=fotoalbum_large

En de RS van een maat van mij met Puig (wij wisselen van motor elke paar uur op lange stukken tegen zadelpijn enzo).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4F7U6HVQsYzLRXFSrK7BRPZoYEQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sGroLwmlQXo8rPwcFZQKe3Xz.jpg?f=fotoalbum_large
VidaR-9 schreef op maandag 1 april 2024 @ 13:29:
[...]

Hangt van je lengte af, maar ik kijk er niet doorheen. Een goede ruit hoeft niet in je blikveld te zitten om de lucht over je heem te krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door _eLMo_ op 01-04-2024 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
VidaR-9 schreef op maandag 1 april 2024 @ 13:29:
[...]

Wellicht, geen idee. Hoeft ook niet compleet zwart te zijn, getint is prima. Maar als ik daardoor minder zicht heb dan komt ie er gewoon niet op, of ik vermijd de donker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
_eLMo_ schreef op maandag 1 april 2024 @ 14:15:
[...]
Op de RS en en GS was ik beide zeer te spreken over de Puig! De RS en GS zat ik beide als op een RT/GT uit de wind. Ik ben 1m95 met gemiddelde been/bovenlijf verhouding.

Ik ga ook zeker weer een Puig bestellen voor mijn 1250GS. Daar wel een extra beugel nodig voor versteviging (bij elke hele grote ruit). Omdat de ophanging matig is, en als de ruit gaat trillen je dit merkt als turbulentie (met name >120kmh).

Foto van mijn oude 1200 met Puig ruit:
[Afbeelding]

En de RS van een maat van mij met Puig (wij wisselen van motor elke paar uur op lange stukken tegen zadelpijn enzo).
[Afbeelding]

[...]

Hangt van je lengte af, maar ik kijk er niet doorheen. Een goede ruit hoeft niet in je blikveld te zitten om de lucht over je heem te krijgen.
Ik zit ook aan een Puig ruit te denken. Is dit de lichtgetinte uitvoering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
VidaR-9 schreef op maandag 1 april 2024 @ 14:47:
[...]

Ik zit ook aan een Puig ruit te denken. Is dit de lichtgetinte uitvoering?
Ja. “Puig 6486H Touring Windscreen, Smoke, Medium”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wN7KG7XdW0RGi1RDTE0MF8WilkI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5awYDV4whGqu6GETEg6zdpJS.jpg?f=fotoalbum_large
Heb ook nog het lage spatbord. Ik twijfel een beetje. En ik wil nog iets van een wrap of een sticker op de zwarte kuip (zwarte boutjes zijn under de way).
_eLMo_ schreef op maandag 1 april 2024 @ 13:23:
[...]

[Afbeelding]

Husky is weg. 1250GS gekocht (2019, 15.000km). 18 april omruilen. [Afbeelding]

Vario koffers gaan eraf en Adventure rek erop, zodat de Mosko Moto tassen erop kunnen.
Mooi ding, gefeliciteerd. Ooit heeft iemand mij er eens op geattendeerd dat er kleurverschil zit tussen de remklauw en de velg en dat is nu elke keer het eerste wat mij opvalt als ik die kleurstelling zie _O-

[ Voor 3% gewijzigd door R0y. op 01-04-2024 15:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 22:17
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 16:02:
[...]

Eten en drinken in de koffer, hop de grens over, en daar genieten van de rust. Lekker picknickje ergens op een heuveltop in bijvoorbeeld Luxemburg. Prima vooruitzicht hoor. ;)
Nou ik kom terug van paas weekend maar kan zeggen had het liever droger gehad ;( Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qZNmSCYd7mRL_k4HMCPdgA0AozI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tSDf3SViX1qVwKgLnJya6GUb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VPc-DeiNz_hf6WkICA2Jdbi3mGs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OySa7FVck9WOawoWjaUzhyaA.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren was einde middag perfecto 8) lekker 3 keer vianden circuit op en neer gegaan O-) >:) en 180km fun gehad Vrijdag was beetje afzien met het vele regen einde dag en zaterdag was ook smiddags weer regen. Vandaag sloeg alles vanaf 6 uur smorgens t/m ik vertrok en de grens over was in nederland regen regen en nog eens regen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 22:17
Rick-Jan schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 12:23:
[...]

Wat is het voordeel van kettingzaag olie? Is dat net zo goed als de normale olie? Mijn motorzaak raadde de osco olie aan namelijk. En nee, hij verkocht het zelf niet :)
ketting zaag olie is meer plakkerig en trekt slierten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
_eLMo_ schreef op maandag 1 april 2024 @ 14:52:
[...]
Ja. “Puig 6486H Touring Windscreen, Smoke, Medium”
Net besteld. Staat al zo lang op het lijstje. Ik rij nu met een kort Rallye ruitje m’n rondjes, maar ga vaker met de motor naar het werk en wil dan uit de wind zitten.

Had jij er versteviging opzitten?

Ik heb nog Wunderlich versteviging liggen, schroef straks alles in een keer op de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
ibothead schreef op maandag 1 april 2024 @ 17:27:
[...]

ketting zaag olie is meer plakkerig en trekt slierten
Dan lijkt mij dat die juist meer zand aantrekt en langer blijft zitten, mét dat zand op plekken die je niet wil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
VidaR-9 schreef op maandag 1 april 2024 @ 17:30:
[...]

Net besteld. Staat al zo lang op het lijstje. Ik rij nu met een kort Rallye ruitje m’n rondjes, maar ga vaker met de motor naar het werk en wil dan uit de wind zitten.

Had jij er versteviging opzitten?

Ik heb nog Wunderlich versteviging liggen, schroef straks alles in een keer op de motor.
Ik had die versteviging niet mee besteld, maar die was wel nodig, dus had ik er alsnog op gezet.

Ik reed daarvoor ook rond met de Rally ruit, maar die Puig is wel stiller. Ook al is de lucht “schoon” met de rally ruit, op de snelweg blijft het wel lawaaiig.

[ Voor 13% gewijzigd door _eLMo_ op 01-04-2024 18:43 ]

Pagina: 1 ... 29 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.