Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.133 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:45
noes schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 10:31:
[...]

Ik zeker wel, daar hebben we rechtsbijstandverzekering voor. Maar 1 brief van die lui is waarschijnlijk al voldoende.
Naja, voordat iemand ook daadwerkelijk betaald kan je echt nog wat jaren wachten helaas.....
Bij een vriend van mij is een doorgesnoven dronken tjappie tegen zijn geparkeerde auto gereden, hoewel het overduidelijk was allemaal en er vrij vlot bepaald was dat diegene schuld had heeft hij nog jaren op een uiteindelijke uitbetaling kunnen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

kneusteun schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 10:38:
[...]

Naja, voordat iemand ook daadwerkelijk betaald kan je echt nog wat jaren wachten helaas.....
Bij een vriend van mij is een doorgesnoven dronken tjappie tegen zijn geparkeerde auto gereden, hoewel het overduidelijk was allemaal en er vrij vlot bepaald was dat diegene schuld had heeft hij nog jaren op een uiteindelijke uitbetaling kunnen wachten.
Dat weet ik, 4 jaar geleden zijn we van achter aangereden (in de auto). Vorige week eindelijk (grotendeels) schadeloos gesteld. Tegenpartij was onverzekerd en moest dus zelf betalen. Die grepen alles aan om te dwarsbomen.

Maar gelukkig zijn de meeste mensen wél te vertrouwen. De paper trails en cover-your-ass documenten maken het (ook bij een welwillende tegenpartij) makkelijker: het is duidelijk wat de omvang van de schade is, wie wat betaalt en wie wat regelt. Geen ruimte voor interpretatie betekent dat je veel makkelijker kan vorderen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Ik heb even een hele grote n00b-vraag, maar goed, dat vergeef ik mezelf maar. Ik heb een CBF600 en om daar wat vaker gebruik van te (kunnen) maken ben ik aan het kijken naar een topkoffer. Daar moet een laptoprugzak (met laptop) in kunnen, misschien een tweede paar schoenen en wat kleding en als de motor geparkeerd is een helm. Nu kan ik op internet wel wat spullen uitzoeken, maar hoe de betreffende koffer staat/matcht met de motor vind ik lastig te bepalen. Ook de verschillende typen kofferrekken hebben wel hun esthetische voors- en tegens.

In verschillende motor(kleding)zaken in de buurt (Arnhem/Apeldoorn) hebben ze of uberhaupt geen topkoffers in de winkel, of natuurlijk niet wat ik op het oog heb. Weet iemand in die regio een zaak die wel een aanbod in de winkel heeft om ze eens - om met boer Geert te praten - te ruiken, proeven en te voelen? (En niet onbelangrijk gewoon die laptoprugzak eens te passen...)

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Je laptop en dergelijke opmeten en dan de interne dimensies van de koffer opzoeken?
Dat is hoe ik het heb gedaan.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

_eLMo_ schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:12:
Je laptop en dergelijke opmeten en dan de interne dimensies van de koffer opzoeken?
Dat is hoe ik het heb gedaan.
Ik begrijp de strekking, maar ik voel graag even aan wat ik koop :+

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
In mijn ogen zijn al die topkoffers hetzelfde waardeloze dunne plastic. Genoeg om bij elkaar te blijven, maar echt stevig voelen ze nooit.
Zat laatst te denken dat je volgens mij voor prijs kwaliteit beter een pelicase kan gebruiken ipv een topkoffer.

Maar misschien zijn er ondertussen hele stappen gemaakt met topkoffers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:21

Rick-Jan

always connected

kneusteun schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:31:
In mijn ogen zijn al die topkoffers hetzelfde waardeloze dunne plastic. Genoeg om bij elkaar te blijven, maar echt stevig voelen ze nooit.
Zat laatst te denken dat je volgens mij voor prijs kwaliteit beter een pelicase kan gebruiken ipv een topkoffer.

Zeker dat er stappen gemaakt zijn, ik had op mn crosstourer een Givi V47. Super qua design en ook erg sterk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fC3aPbYJJlp0q1W54VU35-i8wio=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ZD8OSVS4n9uUel4DPNeEZru.jpg?f=fotoalbum_large

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:04
Rick-Jan schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:04:
[...]

Zeker dat er stappen gemaakt zijn, ik had op mn crosstourer een Givi V47. Super qua design en ook erg sterk.

[Afbeelding]
Dat super qua design is toch heel persoonlijk imo.. >:)

Persoonlijk vindt ik al die plastic topkoffers niet uit zien, voor een brommer ofzo ja.. :+

Maar dat is mijn mening hè, en zoals je weet: opinions are like *ssholes... everyone's got one!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
kneusteun schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:31:

deze hutkoffer is best hufterproof hoor :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nN7xQK3XaHZt69K_7iL1YTfu7o0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Xh0Zq0VoF4woFFObytEAySBb.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mm9t18pjiSbBVhMrJmlEZeKNNnM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZAGiCJh1cAq6CDciw5J6fY1Y.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door ToolkiT op 27-03-2024 14:28 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

LankHoar schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 22:16:
[...]

Dan zet ik hem gewoon online, en indien er serieuze interesse is en een proefrit gemaakt moet worden, dan wil ik inderdaad het afgesproken bedrag in mijn handen hebben + geldig rijbewijs gezien hebben, en dan kan ik wel even regelen dat iemand me helpt die motor buiten de schutting te krijgen.
Het is al een paar keer geroepen, maar dat hele bedrag ff afgeven zou mij als koper (en zelfs verkoper) net ff te ver gaan. Sleutels van zijn/haar eigen vervoer en paspoortje (rbw wordt wat lastig met een proefrit) of een deel(tje) van de verkoopprijs hooguit (soort van handgeld).

Toen ik mijn 1150GS verkocht sprak ik met die jongen af dat ik op zijn motor zou gaan voorrijden…..dat werdt de MT-03 van zijn vriendin.

Heb een uur voorgereden omdat hij de omgeving niet kende, stukkie binnendoor, stukkie 80, stukkie snelweg, van klinkers tot asfalt et cetera.

Allicht is dat nog een optie voor je om te overwegen.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:18

cooper_s1

MINI's rule

Ugchel schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:06:
Ik heb even een hele grote n00b-vraag, maar goed, dat vergeef ik mezelf maar. Ik heb een CBF600 en om daar wat vaker gebruik van te (kunnen) maken ben ik aan het kijken naar een topkoffer. Daar moet een laptoprugzak (met laptop) in kunnen, misschien een tweede paar schoenen en wat kleding en als de motor geparkeerd is een helm. Nu kan ik op internet wel wat spullen uitzoeken, maar hoe de betreffende koffer staat/matcht met de motor vind ik lastig te bepalen. Ook de verschillende typen kofferrekken hebben wel hun esthetische voors- en tegens.

In verschillende motor(kleding)zaken in de buurt (Arnhem/Apeldoorn) hebben ze of uberhaupt geen topkoffers in de winkel, of natuurlijk niet wat ik op het oog heb. Weet iemand in die regio een zaak die wel een aanbod in de winkel heeft om ze eens - om met boer Geert te praten - te ruiken, proeven en te voelen? (En niet onbelangrijk gewoon die laptoprugzak eens te passen...)
Ikzelf heb een Shad 58X topkoffer. Wel een bakbeest maar in 3 standen te verstellen qua grootte en deze
zit dan op een Yamaha TDM 900. Zoals gezegd best huge maar ik vind het geweldig om
een en ander mee te kunnen nemen waaronder inderdaad een laptoprugzak en dan nog wat troepjes, banden reparatie set compressortje, ehbo setje. Als ik dan parkeer kan mn helm er met gemak in.
Zelfs 2 als het moet. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 15:49
Fraggert schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:29:
[...]

Toen ik mijn 1150GS verkocht sprak ik met die jongen af dat ik op zijn motor zou gaan voorrijden…..dat werdt de MT-03 van zijn vriendin.

Heb een uur voorgereden omdat hij de omgeving niet kende, stukkie binnendoor, stukkie 80, stukkie snelweg, van klinkers tot asfalt et cetera.
Dat heb ik ook een paar keer gedaan op een eigen 2e motor dan maar dat werkt altijd wel.
Het sterft hier ook van de flitskasten in de buurt dus dat is dan ook geregeld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
ToolkiT schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:27:
[...]

deze hutkoffer is best hufterproof hoor :+
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Handig zo'n hutkoffer, heb je meteen overdekte stalling voor je motor bij aankomst :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Chakotay schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:50:
[...]

Handig zo'n hutkoffer, heb je meteen overdekte stalling voor je motor bij aankomst :+
wat vooral handig is, is dat er 2 full size helmen in passen.. makkelijk als je met je lief ergens een kopje koffie gaat doen etc..
En motorpak van mijn dochter (inc helm) past er in dus kan ik makkelijk schoolrun doen op motor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:38
ToolkiT schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:52:
[...]

wat vooral handig is, is dat er 2 full size helmen in passen.. makkelijk als je met je lief ergens een kopje koffie gaat doen etc..
En motorpak van mijn dochter (inc helm) past er in dus kan ik makkelijk schoolrun doen op motor :)
Klinkt goed, wat voor merk / typ is het?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Michel schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 15:53:
[...]

Klinkt goed, wat voor merk / typ is het?
Givi OBKN58A Trekker Outback

Acties:
  • +4 Henk 'm!

true that

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:05
Aan de Harley Pan America 1250 ter hoogte van Gemert, 07-MS-VZ:
Als je ooit op een rotonde ondersteboven gereden wordt, zou je eens bij jezelf te rade kunnen gaan of het wel zo handig is te 'filteren' tussen de vluchtheuvel en de auto en dan parallel aan die auto de rotonde op te rijden.
Effectief haal je op de rotonde in, terwijl de automobilist met vanalles (een gaatje zoeken in het verkeer, fietsers) bezig is behalve met zijn dode hoek links.

Ja, ik toeterde, en nee, ik schrok niet want ik zag je komen. Dat lag alleen meer aan het feit dat ik motorrijder ben dan aan het feit of ik die actie van je verwacht had.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Het is een Pan America, die rijd zo over die verhoogde middenberm heen toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:08
Leuke content maakt hij vind ik altijd.
Rustig, informatief, mooie beelden (y)

@DrivinUCrazy misschien een teken voor jou om voor een Pan America te gaan kijken, vind dat wel een toffe bike voor jou eigenlijk.. :+

Topkoffer discussie:
Ik heb toen ik mijn Guzzi V85TT nieuw kocht er een Givi Trekker 46liter versie bij gekocht.
1 vakantie gebruikt, daarna nooit meer.
Staat in mijn motorkledingkast stof te vangen.. :o
Wel een fijne, erg stevige koffer, ruim genoeg voor veel, heel veel zooi.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DVHcqBwPG7nxjDf4SzAMTx2uSmQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FBxQZoW5pKENe15ujAxxNJF6.jpg?f=fotoalbum_large
Vond bij de Guzzi dat het ding echt te ver naar achteren zat. Zag er niet uit en had erg veel invloed op het (offroad) rijden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wb5KzAeHMd0lsrUjhQCmFIlD3Bc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vUcSiXvfkd4Fjoazn1KsvS2G.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Bommes op 27-03-2024 19:00 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik zie de Pan America al regelmatig in mijn spiegel als die achter me aan zit. Zo mooi vind ik die niet + het ding heeft nog wel eens wat kuren. Zoals het feit dat je de motor op contact zet, en dat de motor er dan gewoon geen zin in heeft. Contact uit, minuutje wachten, en dan werkt 'ie wel. Of niet. ;)

Daarnaast vind ik HD in de regel ietwat overpriced. ;) Klein voorbeeldje: onder een Harley Davidson horen ook de bijbehorende Harley Davidson banden. Toch? Een setje Michelin Anakee Adventure (psst, niet verder vertellen dat het dit stiekem is!) met HD logo op de wangen moet vervolgens >900 euro kosten bij de dealer. Koekoek! 8)7

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@DrivinUCrazy je bent te berekend, zo een Pan America heeft gewoon stijl. Dus als je zo een ding rijd heb je dat ook 8)

Okay het is geen Guzzi.. >:)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:49

botoo

💀 too old to die young

Zo'n Pan America is imho ook geen Harley meer, net zo min als die nieuwe Sportsters. Fraaie motoren hoor, dat wel, maar de Harley spirit zit er niet in, Harley prijzen weer wel.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 21:59
Je kunt zeggen wat je wilt over de pan america, maar qua prijs staat die zeer competitief in de markt, ik zeg niet dat het weinig geld is, maar vergelijkbaar met andere modellen met dezelfde snufjes is die echt niks duurder.
En banden zijn tegenwoordig sowieso af en toe best duur als je afwijkende mate nodig hebt.

En dat het geen echte Harley is, tsjah dat zeiden ze ook over de V-Rod maar die heeft het toch 17 jaar volgehouden. En Harley-Davidson moet wel mee doen met wat de markt vraagt, als je ziet hoeveel indian van hun markt afsnoept vooral in de USA dan kunnen ze 2 dingen doen. Doorgaan op de oude manier voor de oude garde, of proberen nieuw publiek aan te boren om te kunnen overleven.
Ja de Pan america had ook een Honda of welk ander merk kunnen zijn qua motor karakteristiek. Maar ze zetten wel out of nowhere een zeer competitieve motor in de markt , ja hij heeft wat kinderziektes, maar dat heeft de BMW gs1300 ook.
En je kunt HD niet verwijten dat ze niks proberen, ok de Livewire is niet wat ze hoopten, maar dat is gewoon omdat de actieradius te klein is en de prijs te hoog. en die Street serie is ook niks geworden ( kwaliteit was ook echt minder) maar ze proberen in ieder geval nieuwe markten aan te boren en te overleven.

[ Voor 79% gewijzigd door harley op 27-03-2024 20:01 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Helemaal eens hoor harley, er zullen zat mensen zijn die stellen dat allas na de evo geen Harley meer is, of alles vanaf de elektrische starter on-Harley is, het is arbitrair. V-Rod is ook zoiets waar ik niet warm voor loop.

Zou ik een geldboom in de tuin hebben waarvan ik dagelijks de biljetten op moest harken dan zou ik toch geen Pan America of Livewire kiezen, daarvoor liggen ze tever van -mijn- Harley gevoel af.

Ieder z'n meug nietwaar?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

harley schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 19:55:
Je kunt zeggen wat je wilt over de pan america, maar qua prijs staat die zeer competitief in de markt, ik zeg niet dat het weinig geld is, maar vergelijkbaar met andere modellen met dezelfde snufjes is die echt niks duurder.
[..]
Ding rijdt zeker goed en zit vol luxe als je alle pakketten aanvinkt. Maar de kale nieuwprijs was (iig vorig jaar) vrijwel gelijk aan een R1250GS, en beiden volgehangen met opties ontliep het elkaar ook niet heel erg.

En dan vind ik de GS toch wat beter rijden (misschien ook omdat ik het boxer blok gewend ben) met lager zwaartepunt, mooier afgewerkt en uitgerust met cardan. En de restwaarde ligt bij de GS denk ik wat hoger, maar dat is beetje koffiedik kijken natuurlijk.

Dus zeer competitief? Nee, dat vind ik niet. Maar eerlijk gezegd is het ook geen gekke prijsstelling.

Livewire is ook heel vet ja :Y jammer van de range en prijs, maar rijden doet het heel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 21:59
het echte geluid was al een beetje weg met de komst van de twin-cam en helemaal de injectie versies.
maar inderdaad genoeg die dat al vonden toen de evo uitkwam dat de shovel nog de laatste echte was ( klopt ook wel, veel meer verplicht sleutelen :+ )
Vind de nieuwe M8 blokken ook niet mooi klinken en de twin-cam ben je aan gewend door de jaren heen dus tsjah,
Heb bijna 10 jaar een v-rod gehad en kreeg altijd te horen dat het geen echte was want de helft vd vriendengroep rijdt HD. Ik gaf ze altijd maar gelijk want heb nooit aan hoeven sleutelen behalve regulier onderhoud :D
Maar overweeg nu zelf toch ook weer mijn buell te koop te zetten, want sinds de tenere gebruik ik die niet echt meer, tenere is gewoon praktischer door topkoffer en evt zijtassen.
Ja ik weet nu al dat ik er spijt van ga krijgen, maar wil er een softail voor in de plaats. Liefst een 95-98 evo carb. Maar ligt er maar net aan waar ik tegenaan loop als de buell verkocht mocht zijn.

@noes ik vind een verschil van 2000/3000 als vanafprijs oftewel meer dan 10% toch best een prijsverschil. Maar ieder zijn keuze en gelukkig is er die keuze.
(edit) zie nu dat het prijsverschil van de 2024 modellen iets kleiner is geworden met 22495 vs 23250)

het scheelt ik kan ze beide niet betalen dus hoef die keuze niet te maken, houd het wel bij mijn oude frikandelletjes :o

[ Voor 16% gewijzigd door harley op 27-03-2024 20:52 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Ik zit net beetje te plannen voor een lekkere route morgen.. maar valt me uit het niets in.. moet ik niet eens mijn ketting smeren/schoonmaken...... fuck. Vanmiddag nog in de fc-moto geweest (geslaagd voor paar mooie handschoenen btw) en gewoon totaal niet aan gedacht daar eens na wat cleaner / lube te kijken.. Ondertussen sinds aankoop n maand terug toch alweer zo'n 2k gereden ermee.. Lees her en der dat wordt aangeraden na 250km al opnieuw te smeren.. lekkere rookie actie weer.. :+ Wat is wijsheid? Ritje morgen maar even uitstellen (hoewel wss enige kans komend weekend qua weer...) en gelijk wat shit bestellen op bol die hopelijk morgen gelijk leveren? Of gwn ff langs Rosa (motorzaak in de buurt) gaan.. maarja of die gelijk zin/tijd daarvoor hebben..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:51
Pyr0_ schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 21:51:
Ik zit net beetje te plannen voor een lekkere route morgen.. maar valt me uit het niets in.. moet ik niet eens mijn ketting smeren/schoonmaken...... fuck. Vanmiddag nog in de fc-moto geweest (geslaagd voor paar mooie handschoenen btw) en gewoon totaal niet aan gedacht daar eens na wat cleaner / lube te kijken.. Ondertussen sinds aankoop n maand terug toch alweer zo'n 2k gereden ermee.. Lees her en der dat wordt aangeraden na 250km al opnieuw te smeren.. lekkere rookie actie weer.. :+ Wat is wijsheid? Ritje morgen maar even uitstellen (hoewel wss enige kans komend weekend qua weer...) en gelijk wat shit bestellen op bol die hopelijk morgen gelijk leveren? Of gwn ff langs Rosa (motorzaak in de buurt) gaan.. maarja of die gelijk zin/tijd daarvoor hebben..
Van wat ik er van begrepen heb is dat 'regulier' onderhoud goed is voor de ketting. Voor mij is elke 500km regulier genoeg (eerste motor, ook een rookie dus misschien sla ik de plank ook wel compleet mis 8)).
Als de ketting schoon is, dus geen zand of iets dergelijks en dan kan je gewoon sprayen/invetten en dan ben je klaar. Meende dat een warme ketting (dus ná een rit) het handigst is omdat metaal uitzet en het vet daarmee daadwerkelijk op alle plekken komt i.p.v. dat alles koud en 'dicht' is.
Heb zo'n vermoeden dat als er iets niet klopt ik wel commentaar, uh, feedback, ga krijgen hier O-)

Ik zou, als de winkeltijd dat toelaat, morgen vóór de rit langs een zaak gaan die dit spul heeft, het erop smeren/sprayen (je hebt dan al immers gereden), spul evt. meenemen op de rit of thuis droppen en je rit gaan doen. Maar dat is mijn mening :)

[ Voor 7% gewijzigd door RubjeMazter op 27-03-2024 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
RubjeMazter schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 21:55:
[...]

Van wat ik er van begrepen heb is dat 'regulier' onderhoud goed is voor de ketting. Voor mij is elke 500km regulier genoeg (eerste motor, ook een rookie dus misschien sla ik de plank ook wel compleet mis 8)).
Als de ketting schoon is, dus geen zand of iets dergelijks en dan kan je gewoon sprayen/invetten en dan ben je klaar. Meende dat een warme ketting (dus ná een rit) het handigst is omdat metaal uitzet en het vet daarmee daadwerkelijk op alle plekken komt i.p.v. dat alles koud en 'dicht' is.
Heb zo'n vermoeden dat als er iets niet klopt ik wel commentaar, uh, feedback, ga krijgen hier O-)

Ik zou, als de winkeltijd dat toelaat, morgen vóór de rit langs een zaak gaan die dit spul heeft, het erop smeren/sprayen (je hebt dan al immers gereden), spul evt. meenemen op de rit of thuis droppen en je rit gaan doen. Maar dat is mijn mening :)
Thanks voor je advies ;) Ik denk inderdaad dat ik morgen voor de rit gewoon ff langsrij, dat moet toch dagelijkse kost zijn voor een motorzaak, kunnen ze gelijk wat op me verdienen en aan klantenbinding doen voor als er eens wat is met het ding.
Morgen wss onderstaand rondje rijden. Van te voren even windscherm monteren, vandaag binnengekregen, echt een groot ding! Heel benieuwd hoe het staat..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uk2dXy-Kkq-1DJHvQDIyI--ieZ4=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6iumpLpY5n0CgtF9ITbimbLy.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:32

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@harley ik heb de meeste Harley blokken an sich leren waarderen qua geluid. Het enige blok waar ik gewoon echt niet aan kan wennen is de M8, vind dat wel zo ontzetten rustig en gecontroleerd lopen dat het echt niet als Harley klinkt (en voelt ivm gebrek aan trillingen). En tegelijkertijd, iemand uit de club heeft brute pijpen onder zijn M8 gezet en die klinkt dan weer geweldig. Kortom, het hangt er echt vanaf wat je er mee doet, en dat is juist de charme van Harley natuurlijk.

Blijf een zeer goed afgestelde Knucklehead die echt weinig toeren maakt met de juiste pijpen toch wel erg lekker doen klinken. Shovels klinken ook al snel erg goed.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@Pyr0_ een busje kettingspray kan elke motorzaak je elk moment van de dag wel leveren lijkt me, dat heeft de Lidl of Action zelfs regelmatig liggen :) Of wil je dat ze ketting ook voor je controlen / spannen e.d,?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
Gewoon een spuitbus ketting vet halen bij de dichtsbijzijnde motorzaak, ketting in sprayen en door. Niet te moeilijk over doen.
Ik ben menig motor tripje van enkele duizenden kilometers goed door gekomen zonder kettingspray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Bommes schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 22:25:
[...]

Gewoon een spuitbus ketting vet halen bij de dichtsbijzijnde motorzaak, ketting in sprayen en door. Niet te moeilijk over doen.
Ik ben menig motor tripje van enkele duizenden kilometers goed door gekomen zonder kettingspray.
& @Chakotay Ga ik doen, morgen eerst even langs motorzaak dus en dan gelijk door de weg op. Zondag gaat een maatje me leren hoe het fatsoenlijk schoon te maken en smeren en dergelijke. Zit te denken.. misschien gelijk even nieuwe olie + filter te doen wellicht.. vorige eigenaar heeft dat in augustus gedaan. En volgens mij erna nog behoorlijk wat kilometers erop gezet. Kwaad kan het niet toch..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

harley schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:44:
@noes ik vind een verschil van 2000/3000 als vanafprijs oftewel meer dan 10% toch best een prijsverschil. Maar ieder zijn keuze en gelukkig is er die keuze.
(edit) zie nu dat het prijsverschil van de 2024 modellen iets kleiner is geworden met 22495 vs 23250)

het scheelt ik kan ze beide niet betalen dus hoef die keuze niet te maken, houd het wel bij mijn oude frikandelletjes :o
Toen ik keek was het verschil maar een paar honderd euro.

Probleem is meer: het verschil is te klein om op prijs te concurreren met de gevestigde orde. Als je 20k+ gaat stukslaan maakt die laatste 1000 je ook minder uit, en de restwaarde is minder zeker dan die van de GS (bijv).

Dus dan moet je op andere kwaliteiten concurreren, en zoals ik zei is het zeker geen slechte motor, maar toch nét minder afgewerkt.

En qua looks is het ook een... aparte motor ;) hoewel ik m van de zijkant gaaf vind, van voren is het een beetje een lompe verschijning.

Maar ik vind t ook gaaf dat HD zich breder ontwikkelt. Meer aanbieders van goede motoren is alleen maar leuk voor de diversiteit en goed om alle fabrikanten scherp te houden :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:37

jeroenathome

Een regel tekst

Lees her en der dat wordt aangeraden na 250km al opnieuw te smeren.. lekkere rookie actie weer.. :+ Wat is wijsheid?
Met mijn eerste motor(FZ8 fazer) ben ik pas gaan sprayen nadat de ketting en tandwielen vervangen waren. Had er op dat moment ongeveer 10k km mee gereden. Daarna wel bezig gehouden met het smeren van de ketting. Mijn interval was minimaal 500 km of na een wasbeurt. Heb uiteindelijk 50k km met de motor gereden en de derde ketting+ tandwielen zat er aan te komen.

Zolang je niet door zand gaat kan de interval best hoog zijn.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 18:15
Bommes schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 19:22:
@DrivinUCrazy je bent te berekend, zo een Pan America heeft gewoon stijl. Dus als je zo een ding rijd heb je dat ook 8)

Okay het is geen Guzzi.. >:)
style voor de schroothoop ja |:( :+ |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
en ik smeer mijn ketting met de osco denk elke 200km wel :P
niks zo handiger als bij terras bijna aankomen uit laten rollen en plunjer uittrekken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:16
ToolkiT schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 16:07:
[...]

Givi OBKN58A Trekker Outback
Ik heb dezelfde erop zitten. Met de zijkoffers van de Tiger, kan ik voor 2 man een heel pak achterlaten. Was ideaal op de motorbeurs bijv.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:49

4x2

lộn xộn quá

Bommes schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 22:25:
[...]
Geloof ik wel met die Guzzi :+

leeg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:18

Vrijdag

De Zwarte

Jaja, 19 mei is er weer de wereldwijde jaarlijkse hipsterposerrit! Uiteraard voor een goed doel 8)

Ik ga weer mee in Den Haag. Helaas heb ik geen mooie vintage motor, maar het gaat om het idee. En het posen uiteraard :9 Wie rijdt er nog meer mee?

Wrap up van vorig jaar:

[ Voor 15% gewijzigd door Vrijdag op 28-03-2024 08:29 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

De beste investering voor mijn huidige Teneré is de Osco kettingsmeersysteem. Na elke tankbeurt even pomp aantrekken en langzaam wegrijden en de ketting is gesmeerd. Simpel en makkelijk voor een betaalbare prijs.

Heeft ook als voordeel dat op een vakantietrip je geen kettingspray hoeft mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
botoo schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 19:41:
Zo'n Pan America is imho ook geen Harley meer, net zo min als die nieuwe Sportsters. Fraaie motoren hoor, dat wel, maar de Harley spirit zit er niet in, Harley prijzen weer wel.
in de UK verkoopt die Pan-am niet echt lekker en je kan ze nu redelijk goedkoop op de kop tikken.. terwijl ze bij release de hoofdprijs vroegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
botoo schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:20:
Helemaal eens hoor harley, er zullen zat mensen zijn die stellen dat allas na de evo geen Harley meer is, of alles vanaf de elektrische starter on-Harley is, het is arbitrair. V-Rod is ook zoiets waar ik niet warm voor loop.

Zou ik een geldboom in de tuin hebben waarvan ik dagelijks de biljetten op moest harken dan zou ik toch geen Pan America of Livewire kiezen, daarvoor liggen ze tever van -mijn- Harley gevoel af.

Ieder z'n meug nietwaar?
livewire is volgens mij nu ook een appart merk en is de link met HD weg.. waarschijnlijk deels om de reden die jij aangeeft.. en deels omdat maar een beperkt aantal HD dealers die dingen kon ondersteunen..
Hun nieuwe model is trouwens wel heel cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

jeroenathome schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 09:25:
De beste investering voor mijn huidige Teneré is de Osco kettingsmeersysteem. Na elke tankbeurt even pomp aantrekken en langzaam wegrijden en de ketting is gesmeerd. Simpel en makkelijk voor een betaalbare prijs.

Heeft ook als voordeel dat op een vakantietrip je geen kettingspray hoeft mee te nemen.
Ik heb ook een Osco systeem op mijn motor. Zat er op toen ik hem overkocht. Alleen was de olie al lang opgedroogd, dus die moet ik eens bijvullen. Het systeem werkt wel op de accu dus ik moet niet vergeten dat ding af te koppelen als de motor een tijdje niet gebruikt wordt.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

@Vrijdag Naar mijn weten heeft Osco geen smeersysteem die op 12 V aangesloten dient te worden. Er zijn wel andere merken die zoiets aanbieden. Bij alle is het wel nodig om regelmatig het niveau te controleren.

Ik heb nog nooit gehoord dat olie opdroogt. Er kan wel aanslag achterblijven dat een verstopping kan veroorzaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik heb een elektronische scottoiler. Die start en stopt automatisch bij beweging, wat op zich prima werkt. Stroomverbruik in rust is vrijwel nihil, onmeetbaar met een beetje multimeter zelfs. (ook met die van Fluke ;) )

Die heeft bij mij wel 5 jaar in de kast gelegen omdat ik een motor met cardan tussendoor heb gehad. Daarna heb ik er wel serieuze doseerproblemen mee gehad omdat er veel verstoppingen in zaten. De slangetjes en doseermondjes heb ik compleet vervangen, en ik heb het pompje eens gevuld met remmenreiniger om eens goed door te spoelen. Geen idee of dat de levensduur ten goede is gekomen, maar anders werkte die sowieso niet goed meer.
Regelmatig het niveau controleren inderdaad, zeker als je die buiten het zicht inbouwt. Wat ik wel heb is dat de scottoiler na het parkeren soms nog even nadruppelt. Niet dat het pompje dan nog werkt, maar de laatste druppeltjes lopen dan simpelweg nog uit het slangetje.

Om de volgende vraag voor te zijn: Ik gebruik de originele blauwe olie daarbij. Ik heb net mijn 2e fles leeg (als mijn geheugen me echt niet in de steek laat), op pakweg 80.000 km. Het loont zich de moeite niet om goedkopere olie te zoeken. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vrijdag schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 08:27:
[YouTube: Side By Side Worldwide - The 2024 Distinguished Gentleman's Ride]

Jaja, 19 mei is er weer de wereldwijde jaarlijkse hipsterposerrit! Uiteraard voor een goed doel 8)

Ik ga weer mee in Den Haag. Helaas heb ik geen mooie vintage motor, maar het gaat om het idee. En het posen uiteraard :9 Wie rijdt er nog meer mee?

Wrap up van vorig jaar:

[YouTube: 2023 Distinguished Gentleman's Ride - Official Global Wrap Up Video]
die staat ook nog op mijn bucketlist.. moet kiezen tussen Oxford en London..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kneusteun
Misschien dat ik wel meedoen met de Gentlemens ride in Esnchede.
De tenere vol drek om een beetje balans te brengen met de gepoetste harley's ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
Vrijdag schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 09:47:
[...]

Ik heb ook een Osco systeem op mijn motor. Zat er op toen ik hem overkocht. Alleen was de olie al lang opgedroogd, dus die moet ik eens bijvullen. Het systeem werkt wel op de accu dus ik moet niet vergeten dat ding af te koppelen als de motor een tijdje niet gebruikt wordt.
osco werkt niet met stroom https://www.osco-chainoiler.com/

beste nederlandse uitvinding, zekers met kettingzaag olie
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:21

Rick-Jan

always connected

ibothead schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 12:15:
[...]

_/-\o_
Wat is het voordeel van kettingzaag olie? Is dat net zo goed als de normale olie? Mijn motorzaak raadde de osco olie aan namelijk. En nee, hij verkocht het zelf niet :)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
De Osco heb ik vroeger ok o.a. mijn GSXR ook regelmatig gebruikt, ideaal ding! Zeker als je een motor zonder middenbok hebt scheelt het veel geklooi met smeren :)

Als er later weer een motor met ketting komt, zal er zeker weer eentje op komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Rick-Jan schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 12:23:
[...]

Wat is het voordeel van kettingzaag olie? Is dat net zo goed als de normale olie? Mijn motorzaak raadde de osco olie aan namelijk. En nee, hij verkocht het zelf niet :)
Kijk even op de site van Osco, daar wordt ook andere typen olie behalve hun eigen merk genoemd.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ibothead schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 12:15:
[...]

_/-\o_
misschien is hij in de war met Scottoiler?

Ik heb ooit een simpel systeem gehad met een knijpflesje en een slangetje dat naar je ketting gaat... simpel maar werkte prima (zolang je niet vergat af en toe in het flesje te knijpen..

Op ali zie ik deze https://nl.aliexpress.com/item/1005005457332310.html? beetje zelfde idee geloof ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ToolkiT schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 12:40:
[...]

misschien is hij in de war met Scottoiler?

Ik heb ooit een simpel systeem gehad met een knijpflesje en een slangetje dat naar je ketting gaat... simpel maar werkte prima (zolang je niet vergat af en toe in het flesje te knijpen..

Op ali zie ik deze https://nl.aliexpress.com/item/1005005457332310.html? beetje zelfde idee geloof ik..
Die AliExpress link is een kloon van de Cobrra Nemo oiler. Lijkt me een handig systeem omdat het op je stuur zit, zowel bij bijvullen als gebruiken kom je er goed bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:07
Ik heb zo'n Cobrra Nemo clone en werkt zeer goed. Kreeg hem niet gemonteerd op mijn stuur met het beugeltje die erbij zat dus een nieuw beugeltjes geprint. Ik gebruik kettingzaagolie (volgens mij. Kroon olie in ieder geval) en werkt allemaal uitstekend. (https://nl.aliexpress.com/item/4000277300840.html)

De clone is wel wat stroever dan het origineel denk ik, want met vullen moest ik echt stevig draaien om hem open te krijgen. Maar uiteindelijk werkt het allemaal.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e5OE_JEL5vF2tYRhs2sHdkhj204=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I80GtBqVTo17UOY5bK704mK2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Leviathius op 28-03-2024 13:13 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:16
Leviathius schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 13:09:
Ik heb bovenstaande Cobrra Nemo clone en werkt zeer goed. Kreeg hem niet gemonteerd op mijn stuur met het beugeltje die erbij zat dus een nieuw beugeltjes geprint. Ik gebruik kettingzaagolie (volgens mij. Kroon olie in ieder geval) en werkt allemaal uitstekend. (https://nl.aliexpress.com/item/4000277300840.html)

De clone is wel wat stroever dan het origineel denk ik, want met vullen moest ik echt stevig draaien om hem open te krijgen. Maar uiteindelijk werkt het allemaal.[Afbeelding]
Ik hoop voor je dat dat beugeltje niet van PLA is, want dat is niet geschikt voor buiten. PETG zou beter zijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:11

mphilipp

Romanes eunt domus

(tijdje niet meer in dit topic gekeken...maar ik ben weer 'wakker')
Zo te zien is dit hier nog niet voorbijgekomen, maar ik zag op youtube best wel wat filmpjes voorbij komen over deze unit: de Chigee AIO-5 Lite

Dit is zeg maar een vervanger voor je dedicated navigatie unit zoals de Garmin, TomTom of je eigen telefoon. Het mooie aan dit apparaat is, is dat ie gebruik maakt van Apple Carplay of Android Auto. Dat betekent dat je een aantal apps van je foon ook op dit apparaat hebt (niet elke app is compatible), maar wat navigatie betreft heb je Google/Apple Maps, MyRouteApp, OsmAnd, Locus Map en Calimoto (apple) en wie weet nog meer.
Daarnaast ook WhatsApp (erg belangrijk tijdens het rijden! :+ ) en Spotify e.d.

Wat de Chigee ook nog biedt, is een dashcam camera voor én achter. Dit zijn redelijk goede camera's. Er zijn betere, maar wat mij betreft meer voor het geval je een bewijs nodig hebt voor een aanrijding oid. Niet echt super voor je vakantiefilmpjes zeg maar.
Als laatste feature is er een TPMS, en die werkt dan met optioneel verkrijgbare sensoren. Ik geloof dat ze zowel interne (daar moet je dus je band voor af halen) en externe hebben. Het TPMS is ook nog apart verkrijgbaar, zonder deze AIO-5 unit.

Voor BMW rijders zijn er nog wat snoepjes: een CAN interface, zodat ie voor de motoren met een wonderwheel deze kunnen gebruiken om de unit te bedienen. Daarnaast is er ook een montageplaatje beschikbaar om 'm bij de RT en K1600 op de plek van de BMW Navigator te plaatsen. Daar zit wel een maar aan: hij heeft geen quick release, dus je moet 'm daaraan vast schroeven zag ik. Dat is een beetje jammer, want het ding is niet goedkoop. Daar moet dus eigenlijk iets op verzonnen worden.
Nu lijkt Chigee best een slimme onderneming, want ze proberen het wel goed te doen. Ze hebben nl voor de knutselaars onder ons het 3D model van hun unit verspreid. Dus wie handig is met CAD, kan de STP file downloaden en aan de gang met mounting brackets e.d.

Tot slot wil ik voorzichtig melden dat ik aan het onderzoeken ben of ik een soort group-buy kan opzetten. Dit dan met hun distributeur in Zweden, anders krijg je weer gedoe met invoerrechten enzo. Chigee zelf geeft al bundelkorting, maar de unit zelf, met de 2 camera's en montagespul kost €552. Ik moet dus nog kijken of die gast in Zweden wil meewerken en welke prijs we dan aan moeten denken. Anders via China als het met die Zweed niets oplevert.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Zweden zit nu toch bij de EU?! dan zit je toch niet met invoerrechten?
Heb er regelmatig wat gehaald, maar nog nooit mee te maken gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

kneusteun schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 13:23:
Zweden zit nu toch bij de EU?! dan zit je toch niet met invoerrechten?
Heb er regelmatig wat gehaald, maar nog nooit mee te maken gehad.
Daarom zegt ie: "met hun distributeur in Zweden, anders krijg je weer gedoe met invoerrechten". Dus als het direct met China moet wel invoerrechten, via Zweden niet (reeds betaald door importeur).

[ Voor 5% gewijzigd door noes op 28-03-2024 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:55

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoewel ik zeker spotify integratie interessant zou vinden, blijf ik voorlopig even bij m'n Garmin in combinatie met OnRoute motorkaarten. Lastig in te schatten wat de kwaliteit van zo'n unit precies doet.

Zag hier gisteren ook een discussie langs komen mbt koffers. Liep daar bij m'n nieuwe motor ook tegen een verrassing aan. Had op m'n vorige SAS de tourkoffer zitten. Daar paste prima een laptop in.
Heb nu een Touratech koffer erop zitten. Daar past ie dus niet in.

Maar wisselen kost natuurlijk ook weer een godsvermogen :X

[ Voor 44% gewijzigd door MikeyMan op 28-03-2024 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
Marco1994 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 13:14:
[...]

Ik hoop voor je dat dat beugeltje niet van PLA is, want dat is niet geschikt voor buiten. PETG zou beter zijn
Goeie checkvraag, is inderdaad PETG. Zodra ik ergens dit jaar mijn Voron gebouwd heb wil ik het vervangen met ASA en een mooiere variant ontwerpen. Deze is mij iets te bulky..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 15:49
Leviathius schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 13:09:
Ik heb zo'n Cobrra Nemo clone en werkt zeer goed. Kreeg hem niet gemonteerd op mijn stuur met het beugeltje die erbij zat dus een nieuw beugeltjes geprint. Ik gebruik kettingzaagolie (volgens mij. Kroon olie in ieder geval) en werkt allemaal uitstekend. (https://nl.aliexpress.com/item/4000277300840.html)

De clone is wel wat stroever dan het origineel denk ik, want met vullen moest ik echt stevig draaien om hem open te krijgen. Maar uiteindelijk werkt het allemaal.[Afbeelding]
Hoe smeer je je ketting dan? Olie erin snap ik, maar hoe gaat die je ketting druppelen? Dop doordraaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Leviathius schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 13:35:
[...]

Goeie checkvraag, is inderdaad PETG. Zodra ik ergens dit jaar mijn Voron gebouwd heb wil ik het vervangen met ASA en een mooiere variant ontwerpen. Deze is mij iets te bulky..
PETG gaat wel goed, heb ik zelf ook al een paar jaar als beugel gehad.
PLA gaat trouwens ook echt wel een hele lange tijd goed, alleen vries is dodelijk, omdat het vocht opneemt en dan scheurt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

@ibothead en @jeroenathome hmm, nu twijfel ik. Is het dan misschien toch een Scottoiler :? Van de week maar eens checken in de stalling. Want ik heb echt geen flauw idee wat het nou is. Er zit wel een elektronische unit bij namelijk, want dat zorgt dat ik zo goed als nul ruimte inder het zadel meer heb :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:37

BM

Moderator Spielerij
N!co schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:04:
[...]

Hoe smeer je je ketting dan? Olie erin snap ik, maar hoe gaat die je ketting druppelen? Dop doordraaien?
Je kunt de hele unit draaien, elke paar 100km een kwartslag draaien, dan druppelt er wat olie uit, en klaar :)

Heb 'm zelf niet op stuur, maar aan motorblok zitten, werkt prima.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Ik heb ook zo'n Cobrra aan het stuur zitten. Ik draai te vaak merk ik, omdat er vettige zand meuk ophoopt bij mijn voortandwiel.

Het blijft altijd lastig, automatische oliërs moet je stellen aan de hand van temperatuur, of zijn ingewikkeld elektronisch. Handmatige oliërs doen te veel / te weinig in een keer ofzo.

imho is alles beter dan 1x in de 1000km vet spuiten, dus blijf ik lekker 1x per tankbeurt m'n Cobrra een kwartslag draaien.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
nee hoor..
*kuch* cardan *kuch*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
ToolkiT schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:24:
[...]

nee hoor..
*kuch* cardan *kuch*
Als je een fiets wil rijden onder de 220kg :+ ik mis 'm wel ja

[ Voor 7% gewijzigd door _eLMo_ op 28-03-2024 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:49

4x2

lộn xộn quá

Ik steek altijd een speld door de keerring van de tandwielas, automagische smering 8)

(Ownee, een cobrra nemo kloon, werkt prachtig voor die 2 tientjes)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
_eLMo_ schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:19:
Ik heb ook zo'n Cobrra aan het stuur zitten. Ik draai te vaak merk ik, omdat er vettige zand meuk ophoopt bij mijn voortandwiel.

Het blijft altijd lastig, automatische oliërs moet je stellen aan de hand van temperatuur, of zijn ingewikkeld elektronisch. Handmatige oliërs doen te veel / te weinig in een keer ofzo.

imho is alles beter dan 1x in de 1000km vet spuiten, dus blijf ik lekker 1x per tankbeurt m'n Cobrra een kwartslag draaien.
Ingewikkeld elektronisch? :?
+ op een rode aansluiting van de accu of het startrelais. - op een willekeurig massapunt, bij voorkeur ook bij de accu of het startrelais.
Nou, de elektrische aansluiting is klaar.

Vullen, aan zetten, en de normale stilstandspositie (jiffy of middenbok) calibreren. Druppelfrequentie instellen. Bij de scottoiler: aantal seconden tussen de druppels; 40-50-60 seconden tussen de druppels is prima. 40 is best rijk, 60 kan nog wel eens wat weinig blijken te zijn. Ik veeg wel een keer extra, dus bij mij staat ie al snel wat aan de rijke kant.
Klaar.

Je bent nog het langste bezig met het slangetje en doseertuitje positioneren, maar dat heb je met ieder systeem.

Aandachtspuntje: de olie druppelt via het kettingwiel naar de ketting. Je smeert dus alleen de binnenkant, maar de zijkant van de schakels kunnen nog wel eens droog worden. Dus die smeer ik wel nog heel dun in met wat kettingvet tegen de vliegroest. :) Echt belangrijk is het niet, maar het oog wil ook wat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:39
Ik kan de Tutoro ook van harte aanraden, geen ingewikkelde elektrische verbindingen nodig en niet zelf handmatig moeten klooien met een plunjer. Het is even een weekje priegelen met de dosering maar vervolgens werkt die volledig op de trillingen van je motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
_eLMo_ schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:26:
[...]

Als je een fiets wil rijden onder de 220kg :+ ik mis 'm wel ja
https://piaggiogroup.azur...-v85tt-technical-spec.pdf
Dry Weight 194 kg

ok.. Kerb Weight 230 kg

[ Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 28-03-2024 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leviathius
N!co schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:04:
[...]

Je draait het zwarte deel om een ander deel heen waarin de vloeistof zit. Door het draaien verkleind je de ruimte waar de vloeistof in zit en druk je dus de vloeistof eruit door een slangetje. Bij mij loopt ie naar het achtertandwiel, maar voortandwiel kan natuurlijk ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MikeyMan schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 13:33:
Hoewel ik zeker spotify integratie interessant zou vinden, blijf ik voorlopig even bij m'n Garmin in combinatie met OnRoute motorkaarten. Lastig in te schatten wat de kwaliteit van zo'n unit precies doet.
Tsja, ik kan zelf natuurlijk nog niets zeggen uit eigen ervaring. Er zijn inmiddels aardig wat youtubers die er een hebben getest, zoals te verwachten de een wat beter dan de ander. Sommigen zijn ook in de regen gaan rijden. Het enige commentaar dat ik heb kunnen vinden is op de camera's. Bij snellere ritten krijg je dat wobble effect. Dat heb je niet bij dedicated dashcam systemen waarbij de camera's een hogere refresh rate hebben. Vandaar mijn opmerking vooraf dat je niet moet denken dat je mooie vakantiefilmpjes eruit kan krijgen. Het kan op sommige delen meevallen, maar dat is dus niet hun sterkste punt. De camera zelf kan het volgens mij op zich wel, maar je hebt ook een snellere verwerking nodig. En ik denk dat ze er al een aardig snelle chip in hebben zitten om de unit een beetje lekker te laten werken, terwijl ie van 2 camera's video opneemt.

Chigee zelf heeft een nietszeggend fimpje uitgebracht over hun test trip door Tibet. Ziet er leuk uit, maar je weet niet wat de problemen zijn geweest.

Toch denk ik dat Chigee niet zomaar een doorsnee Chinees is die wat rommel in elkaar prutst en dat verkoopt tegen een flinke marge. Zo te zien is er echt wel nagedacht en hebben ze naast deze unit ook nog andere leuke spullen. Er zijn genoeg Android Auto/Apple Carplay units te koop op Ali E, ook voor de motor. Sommigen hebben een merk, anderen niet. Die zijn allemaal veel goedkoper.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
kneusteun schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:07:
[...]

PLA gaat trouwens ook echt wel een hele lange tijd goed, alleen vries is dodelijk, omdat het vocht opneemt en dan scheurt het.
Oh ja PETG is meer dan goed inderdaad. Heb ook knipperlicht adapters die ik verkoop van PETG. Het is meer dat ik het wil vervangen met een sjieker beugeltje, dan gelijk een reden om ASA uit te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kneusteun schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:07:
[...]
Klopt. Ik heb een jaar of 2 een houder voor mijn tablet op mijn dashboard zitten (op de plek waar normaal de navi zit op de K1600) en die is gewoon PLA, omdat ik op dat moment even niets anders had in het zwart. Ik heb 'm er afgelopen week af gehaald en hij was in principe nog intact, alleen een beetje gegolfd omdat er aan getrokken werd natuurlijk. Maar hij heeft hitte en aardig wat kracht kunnen weerstaan. Hij zat alleen niet in de volle zon, dus dat scheelt. En ik parkeer de motor in een garage; daar wordt het nooit echt superkoud.

Nu zou ik dergelijke onderdelen in ASA printen, meer ook omdat ik dat nu kan (Bambu X1C) en omdat dat spul gewoon lekker sterk is en tegen van alles kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

_eLMo_ schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:34:
[...]

< 220kg echt gewicht, rijklaar :+
BMW R1200R LC is 223kg nat. Dus als je m niet helemaal vol tankt haal je dat wel :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

noes schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 17:06:
[...]
BMW R1200R LC is 223kg nat. Dus als je m niet helemaal vol tankt haal je dat wel :Y
In mijn ervaring merk je nooit zoveel van dat gewicht als je eenmaal rolt. Ik heb best wat zware jongens gereden: K1100RS, R850RT, R1200GSA en nu de K1600GTL, maar met geen van allen echt moeite gehad. Ja, je moet met een GSA wel even opletten hoe je 'm neerzet, zodat je 'm met wegrijden bijvoorbeeld niet achteruit tegen een helling moet duwen. Hoeft niet eens een steile helling te zijn. Ik heb gemerkt dat je daar ervaring mee krijgt en je vaak al automatisch ziet waar en hoe je 'm moet neerzetten.

Gek genoeg heb ik met de K1600 (380Kg!) het minste moeite, maar dat is te danken aan de achteruitversnelling en hill-hold. Vooral die laatste is met zo'n zware machine gewoon een vereiste. Als je even stil staat ergens om iets te pakken ofzo, merk je dat zelfs de kleinste helling genoeg is om dat ding te laten rollen.

Hoog gewicht is voor offroad wel weer een ander ding, maar voor een wegmotor heb ik het persoonlijk nooit een probleem gevonden. Ik moet er eerlijkheidshalve bij vermelden dat ik zelf ook niet de kleinste ben. Als je klein van stuk bent en/of niet heel erg sterk, kan het een issue zijn. Maar probeer het eens voor de gein, ik vond het altijd erg meevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Ik rijd offroad ;) De K1600 van pap rijd heerlijk, en de GS die ik had ook. Maar ik was toe aan wat anders ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

mphilipp schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 17:18:
[...]

In mijn ervaring merk je nooit zoveel van dat gewicht als je eenmaal rolt. Ik heb best wat zware jongens gereden: K1100RS, R850RT, R1200GSA en nu de K1600GTL, maar met geen van allen echt moeite gehad. Ja, je moet met een GSA wel even opletten hoe je 'm neerzet, zodat je 'm met wegrijden bijvoorbeeld niet achteruit tegen een helling moet duwen. Hoeft niet eens een steile helling te zijn. Ik heb gemerkt dat je daar ervaring mee krijgt en je vaak al automatisch ziet waar en hoe je 'm moet neerzetten.

Gek genoeg heb ik met de K1600 (380Kg!) het minste moeite, maar dat is te danken aan de achteruitversnelling en hill-hold. Vooral die laatste is met zo'n zware machine gewoon een vereiste. Als je even stil staat ergens om iets te pakken ofzo, merk je dat zelfs de kleinste helling genoeg is om dat ding te laten rollen.

Hoog gewicht is voor offroad wel weer een ander ding, maar voor een wegmotor heb ik het persoonlijk nooit een probleem gevonden. Ik moet er eerlijkheidshalve bij vermelden dat ik zelf ook niet de kleinste ben. Als je klein van stuk bent en/of niet heel erg sterk, kan het een issue zijn. Maar probeer het eens voor de gein, ik vond het altijd erg meevallen.
Ja zeker. Heb vorige zomer ook een rit gedaan op een K1600GT en als je m niet optilt merk je er helemaal niks van :Y

Belangrijker is zijn zwaartepunt: een motor met goed laag zwaartepunt is veel makkelijker te hanteren dan eentje met hoog zwaartepunt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pyr0_
Vanmorgen m'n nieuwe windscherm gemonteerd, was echt een piece of cake. Toen ik wou vertrekken voor m'n rondje Eiffel wat ik gister poste, zag ik dat dpd m'n nieuwe topkoffer al binnen een uur zou komen leveren. Dus toen daar maar op gewacht en gelijk geïnstalleerd. Echt blij dat ik niet bespaard heb en voor een zwarte aluminium ben gegaan, maakt het plaatje echt af voor mij. :*)

Maar toen was het alweer bijna 1u voordat ik vertrok richting Rosa motoren, en toen ik daar weer vertrok half 2... Dus ik de snelweg op en hoopte natuurlijk op een aanmerkelijke verbetering met m'n nieuwe windscherm.. Maar ik merkte nou niet bepaald zoveel verbetering, wat rustiger op de armen/schouders wel. Maar in de laagste stand zat er nog net een turbulentie tegen m'n helm aan te knallen. En hoger kijk ik door de ruit, en dat is gewoon kut. Maar er stond ook echt een behoorlijk pittige wind vandaag.. Op de snelweg op een bepaald moment langs een vrachtwagen en ik krijg me toch een windvlaag.. moest m'n best doen om binnen de lijnen te blijven en niet tegen de vangrail aan te knallen.. was wel even een broekpoep momentje hoor... Toen maar besloten mezelf niet nog 40m aan snelweg marteling te dwingen (en dan pas aan m'n 200km rondrit te beginnen...) Dus bij Visé ergens eraf en nog stukje Voerstreek gedaan. Onderweg nog een paar keer bijna de berm in geblazen, denk dat ik met een combinatie van groter windscherm + topkoffer toch wel flink wat meer wind vang dan eerst. Maar zeker dat scherm ga ik toch eens goed over nadenken of ik dat hou. Toch ff 145 piek zo'n ding..

Toen maar eens langs de wasbox en de strom eens goed afgespoten en thuis even met doekje eroverheen. Resultaat mag er wezen. Nog steeds zeker niet moeders mooiste, maar 'n goede wasbeurt maakt toch best verschil. :*)

Plaatjes bij de praatjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x3UmPZqgdhITgIUg9yROTze83LE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a0vXrn5lOHJWBC0fYliAidO8.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eRUWrbD3O5lLxoU6NLqiqAPbpmY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/loNzAi0wXlrYwSRUCSLCl62i.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:03

A13X

Dude

Pyr0_ schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 18:33:
Vanmorgen m'n nieuwe windscherm gemonteerd, was echt een piece of cake. Toen ik wou vertrekken voor m'n rondje Eiffel wat ik gister poste, zag ik dat dpd m'n nieuwe topkoffer al binnen een uur zou komen leveren. Dus toen daar maar op gewacht en gelijk geïnstalleerd. Echt blij dat ik niet bespaard heb en voor een zwarte aluminium ben gegaan, maakt het plaatje echt af voor mij. :*)

Maar toen was het alweer bijna 1u voordat ik vertrok richting Rosa motoren, en toen ik daar weer vertrok half 2... Dus ik de snelweg op en hoopte natuurlijk op een aanmerkelijke verbetering met m'n nieuwe windscherm.. Maar ik merkte nou niet bepaald zoveel verbetering, wat rustiger op de armen/schouders wel. Maar in de laagste stand zat er nog net een turbulentie tegen m'n helm aan te knallen. En hoger kijk ik door de ruit, en dat is gewoon kut. Maar er stond ook echt een behoorlijk pittige wind vandaag.. Op de snelweg op een bepaald moment langs een vrachtwagen en ik krijg me toch een windvlaag.. moest m'n best doen om binnen de lijnen te blijven en niet tegen de vangrail aan te knallen.. was wel even een broekpoep momentje hoor... Toen maar besloten mezelf niet nog 40m aan snelweg marteling te dwingen (en dan pas aan m'n 200km rondrit te beginnen...) Dus bij Visé ergens eraf en nog stukje Voerstreek gedaan. Onderweg nog een paar keer bijna de berm in geblazen, denk dat ik met een combinatie van groter windscherm + topkoffer toch wel flink wat meer wind vang dan eerst. Maar zeker dat scherm ga ik toch eens goed over nadenken of ik dat hou. Toch ff 145 piek zo'n ding..

Toen maar eens langs de wasbox en de strom eens goed afgespoten en thuis even met doekje eroverheen. Resultaat mag er wezen. Nog steeds zeker niet moeders mooiste, maar 'n goede wasbeurt maakt toch best verschil. :*)

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zou eens beide ruiten eraf halen en een rondje doen, misschien is dat wel fijner.

Awesome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

_eLMo_ schreef op zondag 3 maart 2024 @ 15:51:
Ik heb vandaag maar even een praktijk test gedaan en mijn achterband leeg laten lopen.

Ik had CO2 cartridges gekocht en een ventiel. Cartridges van 25 gram, normale fiets cartridges zijn 8 gram.

Ik had 3 cartridges nodig om tot 1.6 bar te komen voor een 150/70R18 band. Dus ik zou ~8 cartridges (2 banden + 2 backup) mee willen nemen op vakantie.

Dat weegt 800 gram, en een mini compressor weeg 500 gram.

CO2 cartridges zijn bullshit dus voor motoren. Neem een 12v mini compressor mee, of zelfs een fietspompje.

Hele verhaal:
[YouTube: 25g CO2 cartridge test op Pirelli Scorpion Rally Street 150/70R18]
op papa dag heb ik weinig te doen :+
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/339383/files/405626933/topeak-racerocket-mt-pomp.jpg
Ik heb ook een pompje gehaald: 114 gram. :+

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 06:51
_eLMo_ schreef op zondag 3 maart 2024 @ 15:51:
Ik heb vandaag maar even een praktijk test gedaan en mijn achterband leeg laten lopen.

Ik had CO2 cartridges gekocht en een ventiel. Cartridges van 25 gram, normale fiets cartridges zijn 8 gram.

Ik had 3 cartridges nodig om tot 1.6 bar te komen voor een 150/70R18 band. Dus ik zou ~8 cartridges (2 banden + 2 backup) mee willen nemen op vakantie.

Dat weegt 800 gram, en een mini compressor weeg 500 gram.

CO2 cartridges zijn bullshit dus voor motoren. Neem een 12v mini compressor mee, of zelfs een fietspompje.

Hele verhaal:
[YouTube: 25g CO2 cartridge test op Pirelli Scorpion Rally Street 150/70R18]
op papa dag heb ik weinig te doen :+
Gewicht technisch heb je zonder meer gelijk, je kan niet onder de wiskunde uit.

Maar zo'n cartridge systeem is mechanisch wel simpeler en dus inherent betrouwbaarder, nietwaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

noes schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 18:31:
[...]
Ja zeker. Heb vorige zomer ook een rit gedaan op een K1600GT en als je m niet optilt merk je er helemaal niks van :Y
Belangrijker zijn zwaartepunt: een motor met goed laag zwaartepunt is veel makkelijker te hanteren dan eentje met hoog zwaartepunt.
Precies. Alleen met heel langzaam rijden merk je dat het Newton wat meer werkt op veel massa... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:12
Snuitebolletje schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:13:
[...]

Ha, lachen! stond naast je bij de bbq even.
Er was een 2e tuareg, maar die stond nog mooi te shinen op een trailer en mocht niet van vriendinlief het parcours op. Moest zelf met een 1290 aan de slag.. man wat een slagschip op die glibber paden.

Maar wat een lol gehad![Afbeelding]
Oh nice, weten we voor de volgende keer wie wie is :) Was gezellig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Pyr0_ schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 18:33:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Waarschijnlijk zit je nog te verkrampt. Ja, zo'n grote ruit en topkoffer vangen veel wind, maar als jij je stuur heel strak vasthoudt wordt iedere input vanuit jouw lijf ook gelijk doorgegeven. Windvlagen dus ook. Naarmate je meer ervaring krijgt en je je stuur wat losser laat, wordt dat vanzelf makkelijker. :)

Tegenwoordig heb ik op de snelweg mijn stuur bijna niet meer vast. Cruise control op, en wachten tot ik er weer af mag.
A13X schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 20:49:
[...]

Ik zou eens beide ruiten eraf halen en een rondje doen, misschien is dat wel fijner.
Hier sluit ik me wel bij aan. Ik ben begonnen op een naked, maar de motoren erna hebben allemaal een klein sportruitje gekregen. Zo zit mijn hoofd tenminste in een schone luchtstroom en de turbulentie op mijn borstkas.
Die turbulentie wil je niet op je helm hebben, want dat is juist waar je gek van wordt.
Als je met die grote ruit rijdt, moet je met je hand eens vanaf de bovenste rand in de lucht voelen. Dan voel je waar de turbulentie zit en waar de luchtstroom stabiel is. Vervolgens volg je die overgang steeds dichter richting jou zelf. Grote kans dat je dan op je helm uitkomt. Als het aan de bovenkant van je helm zit, kun je nog proberen de turbulentie met een spoilertje nét over je helm heen te tillen. Als het op je kin terecht komt, kun je met een lager ruitje beter de turbulentie op je borstkas laten landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Zag vannochtend dit artikel voorbij komen. Opzich zelf niks geks natuurlijk maar dan citeer ik toch even dit stukje uit de artikel
Wettelijke eisen

Wat veel motorrijders niet weten, is dat ook standaard motorfietsen al snel veel te veel geluid maken. Zo zijn bijna alle modellen weliswaar voorzien van een Europese goedkeuring, maar is het algemeen bekend dat die keuring bij een laag toerental gebeurt, waarna er bij een hoger toerental een klep in de uitlaat opengaat. “We meten op Tweede Paasdag elke motor bij een hoger toerental, zodat die “Italiaanse Methode” niet meer werkt. Overigens wordt die truc niet alleen bij Italiaanse merken gebruikt, eigenlijk maken alle motormerken zich schuldig aan deze vorm van geluidsfraude. Door een nieuwe vorm van meten kunnen we dat nu ondervangen”, aldus Brinker van de politie.
Dit houd toch absoluut geen stand bij een bezwaarschrift? Als dit daadwerkelijk zo is dan vraag ik me af wat we aan het doen zijn in nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:36

Destruction

(ex-)Automonteur

Stiller dan origineel is niet mogelijk. Dit klinkt inderdaad alsof Oom (of Tante) agent gaat bepalen welke motor wel of niet is goed gekeurd. Volgens mij gaat de Politie daar niet over.

Of 't is gewoon een 1 april mop inderdaad :+

[ Voor 11% gewijzigd door Destruction op 29-03-2024 13:19 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 15:27
Hmm, gezien de datum van tweede Paasdag en hoe ook de rest van het artikel geschreven is... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
UTwizard schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 13:07:
Hmm, gezien de datum van tweede Paasdag en hoe ook de rest van het artikel geschreven is... :)
Claus Paasheer van het MotorrijdersOpvoedingsKader (MOK) _O-

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
UTwizard schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 13:07:
Zou je denken? ;)

"Jans Brinker" (tip: Hansje Brinker)
"Claus Paasheer van het MotorrijdersOpvoedingsKader (MOK)"

Er zit nét genoeg kern van waarheid in om het geloofwaardig te maken en half motorrijdend Nederland te laten steigeren. I love it. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

* botoo is er aanvankelijk ook ingetuind, maar bij nadere bestudering is het niet bijster waarschijnlijk dat het echt is.

Overigens is Pasen imho sowieso geen dag om te gaan toeren, bij goed weer is alles overvol en bij slecht weer stap ik toch niet op de motor. Vandaag is/was het wel prima weer dus ff visje gehaald op Urk.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 13:21:
[...]

Zou je denken? ;)

"Jans Brinker" (tip: Hansje Brinker)
"Claus Paasheer van het MotorrijdersOpvoedingsKader (MOK)"

Er zit nét genoeg kern van waarheid in om het geloofwaardig te maken en half motorrijdend Nederland te laten steigeren. I love it. :+
:P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
botoo schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:15:
* botoo is er aanvankelijk ook ingetuind, maar bij nadere bestudering is het niet bijster waarschijnlijk dat het echt is.

Overigens is Pasen imho sowieso geen dag om te gaan toeren, bij goed weer is alles overvol en bij slecht weer stap ik toch niet op de motor. Vandaag is/was het wel prima weer dus ff visje gehaald op Urk.
Eten en drinken in de koffer, hop de grens over, en daar genieten van de rust. Lekker picknickje ergens op een heuveltop in bijvoorbeeld Luxemburg. Prima vooruitzicht hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Net even bij Hans van Wijk een paartje Revit mangroves gescoord, zaten veel fijner dan al die dirt series modellen gek genoeg.
Terwijl ik afrekende kwam ik een dainese super air pants tegen, zat echt magistraal goed! alleen waren de knie beschermers ook meteen scheen beschermers en was bang dat dat niet ging met hoge laarzen..

Maar ga wel even zoeken naar iets vergelijkbaars, want een mx broek lijkt me nog steeds niet heel handig, wil nog wel eens asfalt bochtjes draaien, dus dan is dat meteen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
kneusteun schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 16:37:
Net even bij Hans van Wijk een paartje Revit mangroves gescoord, zaten veel fijner dan al die dirt series modellen gek genoeg.
[..]
Heb ik ook, erg fijne handschoenen _/-\o_

Pagina: 1 ... 28 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.