(tijdje niet meer in dit topic gekeken...maar ik ben weer 'wakker')
Zo te zien is dit hier nog niet voorbijgekomen, maar ik zag op youtube best wel wat filmpjes voorbij komen over deze unit: de
Chigee AIO-5 Lite
Dit is zeg maar een vervanger voor je dedicated navigatie unit zoals de Garmin, TomTom of je eigen telefoon. Het mooie aan dit apparaat is, is dat ie gebruik maakt van Apple Carplay of Android Auto. Dat betekent dat je een aantal apps van je foon ook op dit apparaat hebt (niet elke app is compatible), maar wat navigatie betreft heb je Google/Apple Maps, MyRouteApp, OsmAnd, Locus Map en Calimoto (apple) en wie weet nog meer.
Daarnaast ook WhatsApp (erg belangrijk tijdens het rijden!

) en Spotify e.d.
Wat de Chigee ook nog biedt, is een dashcam camera voor én achter. Dit zijn redelijk goede camera's. Er zijn betere, maar wat mij betreft meer voor het geval je een bewijs nodig hebt voor een aanrijding oid. Niet echt super voor je vakantiefilmpjes zeg maar.
Als laatste feature is er een TPMS, en die werkt dan met optioneel verkrijgbare sensoren. Ik geloof dat ze zowel interne (daar moet je dus je band voor af halen) en externe hebben. Het TPMS is ook nog apart verkrijgbaar, zonder deze AIO-5 unit.
Voor BMW rijders zijn er nog wat snoepjes: een CAN interface, zodat ie voor de motoren met een wonderwheel deze kunnen gebruiken om de unit te bedienen. Daarnaast is er ook een montageplaatje beschikbaar om 'm bij de RT en K1600 op de plek van de BMW Navigator te plaatsen. Daar zit wel een maar aan: hij heeft geen quick release, dus je moet 'm daaraan vast schroeven zag ik. Dat is een beetje jammer, want het ding is niet goedkoop. Daar moet dus eigenlijk iets op verzonnen worden.
Nu lijkt Chigee best een slimme onderneming, want ze proberen het wel goed te doen. Ze hebben nl voor de knutselaars onder ons het 3D model van hun unit verspreid. Dus wie handig is met CAD, kan de STP file downloaden en aan de gang met mounting brackets e.d.
Tot slot wil ik voorzichtig melden dat ik aan het onderzoeken ben of ik een soort group-buy kan opzetten. Dit dan met hun distributeur in Zweden, anders krijg je weer gedoe met invoerrechten enzo. Chigee zelf geeft al bundelkorting, maar de unit zelf, met de 2 camera's en montagespul kost €552. Ik moet dus nog kijken of die gast in Zweden wil meewerken en welke prijs we dan aan moeten denken. Anders via China als het met die Zweed niets oplevert.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.