Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.127 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Bommes schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:10:
[...]

Tot ik een maatje uit een offroad appgroep tegen kwam samen met een voor mij onbekende belg.
De rest van de route hebben we met zijn 3en gereden.
Tot die Belg ergens in een plas voorover van zijn motor afstapten.
Die was dus nat, koud, moe en had last van zijn pols.
Toch bleef hij door rijden.
Nou ja dat heeft hij geweten, stuk later waren we hem kwijt.
Toen weer terug reden vonden er heb een paar meter naast een pad zittend op zijn plat liggende motor.
Wat er gebeurd was wist hij niet meer, maar hij bleek uit eindelijk wel zijn kuit gebroken te hebben..
Noodnummer gebeld en ook geen achter gelaten. Joey en in zijn door gereden.
Wuuuut! Jeetje.

Ik ben idd na 50-60km afgehaakt. Met de Pirelli Scorpion STR (50% versleten) door de vettige klei was glibberen en glijden helaas.

Op begegeven moment nog een stuk afgesneden door het bos maar daar lag een boomstammetje over het pad waar ik (door onvoldoende vaart) op vast kwam te zitten :D Voorwiel erover en de rest niet. Met wat wrikken de motor los gekregen (met rechts de kont trekken en links de koppeling loslaten, staand naast de motor).

Na de tweede val last van m’n ribben en op huis aan gegaan, geen zin om tegen een boom te eindigen. Maar volgende keer kom ik terug op noppen >:)

Mijn iPhone belde bij de eerste keer vallen 112, dus niet vergeten die feature uit te zetten voor je offroad, of je telefoon snel toegankelijk te hebben :o

Ook mijn standaard gereedschapsset kwijt omdat er een zijpaneel los zat na de 2e val.

Voor de rest niks kapot of beschadigd eigenlijk, best tevreden over de fiets (HQV 901). Nu nog meer skills + noppen :9

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:41
Mijn partner zat ook met een versleten voorkant.
E7’s tot aan de indicatoren en voorbij weggesleten.

Heb mij kapot gelachen om hoe zijn voorwiel heen en weer vloog 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:19
ibothead schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 23:47:
[...]

hahahaha eindhoven O-) En succes het regent bijna elke dag |:( :X

Als het komend weekend maar droog is, Luxemburg weekendje :*) :*) :*)

[Afbeelding]
Die weg heb ik een keer met een beetje teveel gas genomen. Stond er ineens een flitskast :o :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
kneusteun schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:25:

Ja, ik heb E07’s staan voor een trip naar Griekenland van 6-8000km. Maar die wilde ik er nog niet opleggen omdat ik pas over een maand weg ga. Had ik beter wel kunnen doen geloof ik :P

Misschien maar een tweede set velgen scoren met noppen erop. Want op de weg / in de bochten is dat niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Heb nu die E9 (nieuwe naam weet ik even niet) achter en de E12 voor (nieuwe naam ook onbekend).
Zijn mij echt goed bevallen!

Ben benieuwd wat het gaat halen qua kilometers.
Volgens mij heeft bommes ongeveer dezelfde setup.

Edit: nog even een negatieve pluim voor Alpinestars, heb op 29 December een setje copper handschoenen gekocht. En nu is er al een stiksel gesneuveld... 8)7 als ik dus gevallen was met die dingen had ik er niuks aan gehad.
Benieuwd hoe bikeroutfit dit oppakt.

[ Voor 37% gewijzigd door kneusteun op 25-03-2024 21:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:39

Destruction

(ex-)Automonteur

s006110 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 17:16:

Het is echt de motor die ik graag wilde hebben qua styling! Helaas vandaag geen weer om te rijden, want ik sta te popelen om er mee op pad te gaan
Da's wel echt een mooiweer motor inderdaad. Ik zei dat ook al tegen @McKaamos, toen die Magna een keer door de regen had gereden was alle "shine" in 1 keer verdwenen :+

Ik zie trouwens dat ik tot een jaar of 2 terug oid nog enigszins regelmatig voor je huis langs ben gereden. Familie van me woonde verderop in die straat. Of eigenlijk, in de straat waar je op uit komt als jij zegmaar vanaf je oprit linksaf gaat en dan doorrijdt langs 't water :)

[ Voor 12% gewijzigd door Destruction op 25-03-2024 11:47 . Reden: Misschien toch maar even geen straatnamen noemen... ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
_eLMo_ schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:15:
[...]

Wuuuut! Jeetje.

Ik ben idd na 50-60km afgehaakt. Met de Pirelli Scorpion STR (50% versleten) door de vettige klei was glibberen en glijden helaas.

Op begegeven moment nog een stuk afgesneden door het bos maar daar lag een boomstammetje over het pad waar ik (door onvoldoende vaart) op vast kwam te zitten :D Voorwiel erover en de rest niet. Met wat wrikken de motor los gekregen (met rechts de kont trekken en links de koppeling loslaten, staand naast de motor).

Na de tweede val last van m’n ribben en op huis aan gegaan, geen zin om tegen een boom te eindigen. Maar volgende keer kom ik terug op noppen >:)

Mijn iPhone belde bij de eerste keer vallen 112, dus niet vergeten die feature uit te zetten voor je offroad, of je telefoon snel toegankelijk te hebben :o

Ook mijn standaard gereedschapsset kwijt omdat er een zijpaneel los zat na de 2e val.

Voor de rest niks kapot of beschadigd eigenlijk, best tevreden over de fiets (HQV 901). Nu nog meer skills + noppen :9
Boompjes zijn idd lastig..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 23:22
Destruction schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:43:
[...]

Da's wel echt een mooiweer motor inderdaad. Ik zei dat ook al tegen @McKaamos, toen die Magna een keer door de regen had gereden was alle "shine" in 1 keer verdwenen :+

Ik zie trouwens dat ik tot een jaar of 2 terug oid nog enigszins regelmatig voor je huis langs ben gereden. Familie van me woonde verderop in die straat. Of eigenlijk, in de straat waar je op uit komt als jij zegmaar vanaf je oprit linksaf gaat en dan doorrijdt langs 't water :)
Het is inderdaad wel een beetje mooi weer fiets, qua chroom en zo... Gelukkig heb ik voor alle andere weertypes ook een hele fijne RT....

Wel grappig inderdaad dat je mijn straat kent... Je had altijd een bakkie koffie mogen doen...
(wat voor brommer reed jij destijds?)

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Hier was het gisteren een stuk beter weer (ja dat kan in de UK! _O- )

En even wat trails geprobeerd..

Dit is technisch gesproken een UCR (Unclassified Road).. maar dat is vermoed ik een overblijfsel uit de middeleeuwen, want een auto kan er niet over.. motor paste net..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kneusteun schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:25:

In de modder van de laatste tijd heb je echt hardcore knoblies nodig ben ik al meerdere keren achter gekomen..
Soms kan je gelukkig het ergste vermijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

s006110 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:20:
[...]

Het is inderdaad wel een beetje mooi weer fiets, qua chroom en zo... Gelukkig heb ik voor alle andere weertypes ook een hele fijne RT....

Wel grappig inderdaad dat je mijn straat kent... Je had altijd een bakkie koffie mogen doen...
(wat voor brommer reed jij destijds?)
Ik heb sinds 2020 een Fazer 600, daarvoor reed ik op een blauwe CBR600F en daarvoor een Diversion 900.

Al reed ik daar meestal met een zwarte Fiat Panda langs, als ik m'n ouders eens moest brengen of ophalen.

Ik ben er ook wel eens letterlijk met de brommer geweest, maar daar heb ik er nogal wat van gehad dus met wat voor ding dat precies was weet ik niet meer :+ Brommer tijdperk is ook alweer zo'n 20 jaar terug..

[ Voor 17% gewijzigd door Destruction op 25-03-2024 12:38 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:44
SniperGuy schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:42:
[...]

Die weg heb ik een keer met een beetje teveel gas genomen. Stond er ineens een flitskast :o :D :+
Zo'n grijze gepantserde aanhangwagen zeker? Dat weet ik me ook nog wel te herinneren ja, het eerste ritje dat @timmie271 met ons mee reed komen we daar met hoogst illegale snelheid aan vliegen. VOL in de ankers, en sommigen hadden niet eens in de gaten waarom. |:(

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jobB1q5xAYpBDU1tFIgTYLeDovA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zShxdWc0j0bSWy7WDuAmgJ0R.png?f=user_large
Nieuw tanktasje op de kop getikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:37

_Apache_

For life.

DrivinUCrazy schreef op maandag 25 maart 2024 @ 07:58:
[...]

Ik heb ook naar zo'n ding zitten kijken, maar ben nog niet overtuigd. Dus, hoe was de testuitslag?
Opzich wel tevreden.
Wilde hem hebben omdat ik dan niet na hoef te denken om hoge water druk (O ringen, kieren etc).
Wel is nog aan te raden om het met een doek na te wrijven, maar dat is niet anders dna met een hoge drukspuit.

Het is gewoon makkelijk om sop en water in 1x mooi aan te brengen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:33
_eLMo_ schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:15:
[...]
Niet dat je met een set noppen ineens Pol Tarres wordt maar je motor doet wel ineens iets met jou input. Inplaats van andersom 8)7

@kneusteun ik heb een Mitas E-09 achter en een Metzeler MC 360 voor.
Die achterband is met de blubber zoals afgelopen weekend eigenlijk nog niet genoeg offroad. Maar voor mij nog een acceptabele midden/tussen oplossing.
Op de weg gedraagd die band zich namelijk ook erg goed vind ik.
De Metzeler voorop is wel echt offroad, dat is op de weg wel goed opletten, zeker als het nat is.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik zeg maar zo, als Arnold (mijn garagist) er de rally's mee kan rijden dan moet ik er ook mee kunnen werken :)

En ik heb niet genoeg ervaring om er echt een heel hard oordeel over te hebben, wel dat ik soms het gevoel heb dat mijn achterkant mij wil inhalen. Maar wat dat betekent geen idee.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:55
kneusteun schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:30:
Ik zeg maar zo, als Arnold (mijn garagist) er de rally's mee kan rijden dan moet ik er ook mee kunnen werken :)

En ik heb niet genoeg ervaring om er echt een heel hard oordeel over te hebben, wel dat ik soms het gevoel heb dat mijn achterkant mij wil inhalen. Maar wat dat betekent geen idee.
Dat je voorkant harder moet rijden.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:19
DrivinUCrazy schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:39:
[...]

Zo'n grijze gepantserde aanhangwagen zeker? Dat weet ik me ook nog wel te herinneren ja, het eerste ritje dat @timmie271 met ons mee reed komen we daar met hoogst illegale snelheid aan vliegen. VOL in de ankers, en sommigen hadden niet eens in de gaten waarom. |:(
Ja inderdaad dat onding :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
Over rubber gesproken, ik was zaterdag weer blij dat ik ooit eens een grote doos o-ringetjes in alle zinnige maten gekocht heb toen ik een keer 1 ringetje nodig had...

Na het vervangen van de dynamo had ik de tank en alles weer gemonteerd, benzineslang weer in de snelkoppeling op de pomp, contact aan op te tanken. Bzzt*SPRAY*. Snel weer uit, ringetje in die snelkoppeling was blijkbaar goed uitgedroogd :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelfp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 14:04
s006110 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 22:01:
[...]

Poetsen is een noodzakelijk kwaad… en in dit geval was het hoog nodig
Ik snap m wel. Ik heb zelf ook een Boulevard C50. Rijdt heerlijk! En als ie er mooi uitziet, voelt dat nog lekkerder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 23:22
roelfp schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:51:
[...]

Ik snap m wel. Ik heb zelf ook een Boulevard C50. Rijdt heerlijk! En als ie er mooi uitziet, voelt dat nog lekkerder!
Het rijd inderdaad fantastisch! Wat ik nog wel lastig vind is de juiste onderdelen en zo vinden, omdat de type aanduidingen nog wel eens verschillen (ik heb namelijk een ‘echte’ c50, maar in NL zijn ze geleverd als c800)

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
DrivinUCrazy schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:39:
[...]

Ik rij altijd netjes, niet harder dan toegestaan :o

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 21:56
Bommes schreef op zondag 24 maart 2024 @ 21:33:
[...]

Knie uitsteken aan de kant waar de wind vandaan komt.
Tenminste als je hem schuin op de kop hebt.
Echt haaks van opzij helpt niet veel tegen.

Ik heb nog wel een kleine grond onderzoekje gedaan en wat monsters mee naar huis genomen. [Afbeelding]

De Tuareg zelf kan ook wel een poetsbeurtje gebruiken.
[Afbeelding]
een klein beetje tering hoe zou je luchtfilter er uit zien :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:57
timmie271 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 18:38:
[...]

Jaja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:45
timmie271 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 18:38:
[...]

Jaja, zeker netjes overal dik 70 waar je 70 mag :+

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
[...]

Zomaar opeens 8) :+

Gelukkig in 2023 geen boetes gehad, 2022 was even 3k kwijt in belgie luxemburg en duitsland :-( ;w 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i0zd5eTSfw-t4ujXPoTH6xfbB0o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oxToEGYhDpw6h9i71E2LfowH.png?f=fotoalbum_large

Nu al zin komend weekend >:)

Heb trouwens ook maar een kadotje voor de motor weer besteld :o
Kreeg van ouders voorjaars centjes, moest er iets slims voor kopen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U3JyEZmL8ZNFjcy6LAoSLYHU4zg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ejebwt0LxSgaE7kCoYCuPyoV.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Joris748 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 18:49:
[...]

Jaja, zeker netjes overal dik 70 waar je 70 mag :+
met een 1tje er voor als het even kan 8) O-) :9

Ben wel benieuwd hoeveel politie controle er dit jaar is met Pasen in luxemburg :F 8)7 :X

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• DistantFury
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik had vandaag een dag vrij, dus ik besloot om maar eens richting Luxemburg te gaan. :)

‘S middags was het lekker zonnig, maar ‘s ochtends heb ik het toch echt goed koud gehad. Vervolgens bleek ook nog dat er in Luxemburg overal gestrooid is. Als ik dat had geweten had ik het bezoek nog een paar dagen uitgesteld, want natuurlijk zit nu de hele motor onder.

Maar goed, ik ben weer wat ervaring en 418 kilometer rijker. B)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O6e9EoME1_VO-4uJKZMjd5f7BCU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OwJPv6G3oBfjwIiRKx9t5PNv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 21:59
Bommes schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:10:
[...]

@harley was samen met zijn broer ongeveer de eerste die op pad gingen.. alsof ze op de vlucht waren :P
[...]
Viel wel mee dat wij als eerste weg waren, er waren al genoeg sporen te zien iig. Wij vertrokken 8:50, hebben de 170 gradatie 2 route gereden en waren kwart voor 4 weer terug. Onderweg paar kleine drinkstops en half uurtje lunchpauze gehad.

Ik kon er alleen totaal niet inkomen. Ik weet dat ik een (zeer) rustige rijder ben, en dat ik (veel) meer moet staan tijdens offroad rijden. MAAR ik had dus na 10 minuten al kramp/pijn in beide heupen wat staan echt pijnlijk maakte. Daarnaast slecht geslapen door buren die van 01:30 tot 4:30 ruzie hadden en dan de hele weg oprispingen/boeren en geen flauw idee waarom. Tot ik na 3 uur rijden erachter kwam dat ik mijn niergordel/bodyprotector veel te strak had zitten want toen die losser zat was het weg ( Wel leuk aandenken in de vorm van een blauwe plek op mijn middenrif daardoor |:( )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-8CIg4QtlwymZ5-ApYb5RGsrSgE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/m2TyFO93V2eGxE4SxQhLTeEw.jpg?f=user_large

Oftewel heel veel smoesjes :+ maar ik kwam er gewoon echt niet in. En het ergste is, als je langzaam ieder fucking spoor gat en bultje pakt is het uiteindelijk alleen maar vermoeiender, dus hoe verder op de dag hoe slechter het ging, terwijl ik normaal langzaam op gang kom en einde vd dag eindelijk de smaak goed te pakken heb. Natuurlijk geven we niet op, maar heb mezelf echt zitten opvreten omdat het gewoon niet lekker ging.
Zelf uiteindelijk drie keer omgevallen maar met zo'n lage snelheden dat je je afvraagt: HOE DAN :?

Maar we hebben de route nog, dus ik ga die zeker nog eens rijden, maar dan beter uitgerust, niet zo'n strakke protector en hoop dan wat beter de smaak te pakken te krijgen. Ook een nog hogere stuurverhoger erop, want als ik sta dan moet ik nog teveel "door mijn knieën" om het stuur goed vast te hebben.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:41

jeroenathome

Een regel tekst

Zolang er alleen van de voorkant een foto wordt genomen maakt het niet veel uit. Een foto van achteren geeft meer reuring.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Laatst online: 16:26
DistantFury schreef op maandag 25 maart 2024 @ 19:23:
Ik had vandaag een dag vrij, dus ik besloot om maar eens richting Luxemburg te gaan. :)

‘S middags was het lekker zonnig, maar ‘s ochtends heb ik het toch echt goed koud gehad. Vervolgens bleek ook nog dat er in Luxemburg overal gestrooid is. Als ik dat had geweten had ik het bezoek nog een paar dagen uitgesteld, want natuurlijk zit nu de hele motor onder.

[Afbeelding]
Lekker hoor! Moest vanmorgen ook op de motor richting Heerlen, was inderdaad best koud op de snelweg! Ik heb een lang weekend en hoop heel hard dat het donderdag droog genoeg is om een flinke rit te gaan maken. Zondag zijn de voorspellingen ook goed, maar dan gaat het natuurlijk stervens druk zijn op de weg. Al gaat me dat er wss niet van weerhouden op te stappen.

Heb je een bepaalde route gevolgd of gewoon op goed geluk gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Precies, en dát vertrouw ik dus nooit bij die mobiele flitsers. Ook dat moeten ze toch eens in de gaten krijgen en dan een flitser voor de nummerplaat erbij neerzetten?
Dus ook al kan ik de fotograaf aankijken, ook dán zal ik er rustig langs rijden.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kneusteun
Maar het belangrijkste....

Ik heb geleerd dat we dus gewoon een TeTweakers rit kunnen doen!

Gewoon afspreken op een plek ergens aan de route, en dan gewoon wegrijden.
Er worden dus vanzelf groepjes gevormd en dus geen lange slang aan motoren bij iedereen langs!

Ergens een rustplaats halverwege waar wat lunch gedaan kan worden en kletsen, en dan weer door.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:06
Ik ga mee als de koffie dude ook mee gaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DistantFury
Pyr0_ schreef op maandag 25 maart 2024 @ 19:52:
[...]

Lekker hoor! Moest vanmorgen ook op de motor richting Heerlen, was inderdaad best koud op de snelweg! Ik heb een lang weekend en hoop heel hard dat het donderdag droog genoeg is om een flinke rit te gaan maken. Zondag zijn de voorspellingen ook goed, maar dan gaat het natuurlijk stervens druk zijn op de weg. Al gaat me dat er wss niet van weerhouden op te stappen.

Heb je een bepaalde route gevolgd of gewoon op goed geluk gegaan?
Heb je al een idee welke kant je op wilt gaan?

Ik heb zelf deze route uitgezocht met Calimoto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IB2hA8EDHLaMxSPNMoUlNm9quFk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sc6qZTmwwDMllnEENw68R0NZ.jpg?f=fotoalbum_large

Oorspronkelijk was het 187 kilometer. Ik heb de start- en eindlocatie ingesteld op Heerlen, en het op de originele route laten aansluiten ter hoogte van Weiswampach.

Ik vond het een heel erg gave route, met veel mooie bochten. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
kneusteun schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:14:
Heb nu die E9 (nieuwe naam weet ik even niet) voor en de E12 voor (nieuwe naam ook onbekend).
Zijn mij echt goed bevallen!
Rij jij dan een Niken of zo?
Dat lijkt me stiekem wel gaaf om eens mee te rijden trouwens, al lijkt het onderhoud me onnodig ingewikkeld. En hoe zou zo'n ding het dan weer offroad doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
Ben je niet helemaal stuk na zo’n rit op een naked? @DistantFury

[ Voor 12% gewijzigd door gebruikershaes op 25-03-2024 20:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Welnee, waarom? Beetje zitvlees kweken, en dan gaat dat met elke motor prima.

@Pyr0_ : meestal ga ik met Pasen en pinksteren (en Koningsdag) juist naar Luxemburg omdat het daar lekker rustig is dan.
Paaszondag is wel de traditionele Beneluxrit van MMC'72, dus als je op die route zit kun je wel wat drukte verwachten ja. Maar verder valt het meestal wel mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DistantFury
gebruikershaes schreef op maandag 25 maart 2024 @ 20:09:
Ben je niet helemaal stuk na zo’n rit op een naked? @DistantFury
Het valt mee. Ik kreeg wel een beetje last van mijn rechterhand, maar dat kan ook met de kou te maken hebben. Het zijn eigenlijk maar zomerhandschoenen.

Ik moet er wel bij melden dat ik van beroep elektricien ben, en ik dagelijks langdurig te maken heb met de meest onergonomische houdingen. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
DistantFury schreef op maandag 25 maart 2024 @ 20:07:
[...]

Heb je al een idee welke kant je op wilt gaan?

Ik heb zelf deze route uitgezocht met Calimoto:

[Afbeelding]

Oorspronkelijk was het 187 kilometer. Ik heb de start- en eindlocatie ingesteld op Heerlen, en het op de originele route laten aansluiten ter hoogte van Weiswampach.

Ik vond het een heel erg gave route, met veel mooie bochten. d:)b
Calimoto ken ik zelf nog niet, zal eens googelen. Ziet er uit als een gave route! Heb je evt een gpx bestandje om te delen?
Was aan het denken om richting de Eifel te gaan, Belgische Ardennen nu al een paar keer gedaan dus voor de afwisseling eens Duitsland in. Maar een rit van 400+ km zoals jou lijkt me nog wat veel persoonlijk. Als ik eerst een uur ofwat snelweg moet doen denk ik dat mijn rug al begint te klagen, laat staan na nog eens 200km binnendoor... 8)7 Maar ik bouw het op, van de week bijna 200km gedaan en dat ging opzich prima (redelijk uitgebreid besproken paar pagina's geleden). Daarom denk ik dat ik de snelweg pak tot achter Aken, en dan vanaf daar een route uitzoek. Moet te doen zijn.

@DrivinUCrazy Ik moest het even opzoeken, als dat net zo'n clubje als de bijna gelijknamige club met een VV.. dan blijf ik ver weg van die route... >:)
Maar goed om te weten dat Luxemburg dus juist redelijk rustig is dan, maar goed, dat zullen onze vrienden in het blauw daar ook wel weten...

Edit.. fb pagina gevonden.. ligt ook nog bijna letterlijk hier om de hoek.. wat een ouwelullenfestijn zeg _O-

[ Voor 3% gewijzigd door Pyr0_ op 25-03-2024 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
DistantFury schreef op maandag 25 maart 2024 @ 20:14:
[...]

Het valt mee. Ik kreeg wel een beetje last van mijn rechterhand, maar dat kan ook met de kou te maken hebben. Het zijn eigenlijk maar zomerhandschoenen.

Ik moet er wel bij melden dat ik van beroep elektricien ben, en ik dagelijks langdurig te maken heb met de meest onergonomische houdingen. :Y
Ik raak vooral mentaal uitgeput. Lichaam kan dat wel hebben, maar opletten, bochtjes maken, lawaai in de helm, tegen de wind vechten. Raak gewoon compleet overprikkeld. Na een rit van 2 uur ben ik meestal wel echt gaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DistantFury
Pyr0_ schreef op maandag 25 maart 2024 @ 20:24:
[...]

Calimoto ken ik zelf nog niet, zal eens googelen. Ziet er uit als een gave route! Heb je evt een gpx bestandje om te delen?
Was aan het denken om richting de Eifel te gaan, Belgische Ardennen nu al een paar keer gedaan dus voor de afwisseling eens Duitsland in. Maar een rit van 400+ km zoals jou lijkt me nog wat veel persoonlijk. Als ik eerst een uur ofwat snelweg moet doen denk ik dat mijn rug al begint te klagen, laat staan na nog eens 200km binnendoor... 8)7 Maar ik bouw het op, van de week bijna 200km gedaan en dat ging opzich prima (redelijk uitgebreid besproken paar pagina's geleden). Daarom denk ik dat ik de snelweg pak tot achter Aken, en dan vanaf daar een route uitzoek. Moet te doen zijn.
Het exporteren naar een GPX’je werkt in de iOS app helaas nog niet helemaal lekker. Ik heb er wel een linkje van gemaakt, voor het geval andere mensen het willen proberen met Calimoto. Ik zie er nu net ook bij staan dat het 484 kilometer zijn, en geen 418. Dan heb ik de kilometerstand bij vertrek verkeerd onthouden denk ik.

https://m.calimoto.com/r/UREVZ7WMCz

De route begint hier vanuit Heerlen-centrum, en niet vanaf mijn huis. :P

Ik ben op de heenweg binnendoor naar Luxemburg gereden, en op de terugweg over de E42 en via Aachen. Toch even kijken hoe de ervaring is als je de ruimte hebt om het gas wat verder open te draaien.

Conclusie:
Richting 200km/h moet je je behoorlijk goed vastklemmen bij gebrek aan een kuip/ruitje. De spiegels en telefoonhouder zijn wel goedgekeurd. 8)

Inmiddels heb ik dus ook te maken gehad met de spoorvorming op de A4, en ik moet eigenlijk zeggen dat je er totaal geen last van hebt als je er met een beetje snelheid overheen gaat. De motor wilt vanzelf wel rechtdoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DistantFury
gebruikershaes schreef op maandag 25 maart 2024 @ 20:46:
[...]

Ik raak vooral mentaal uitgeput. Lichaam kan dat wel hebben, maar opletten, bochtjes maken, lawaai in de helm, tegen de wind vechten. Raak gewoon compleet overprikkeld. Na een rit van 2 uur ben ik meestal wel echt gaar.
Dat herken ik ook wel een beetje. Voor mij is het perfecte medicijn het indoen van de Airpods met bijvoorbeeld een lijstje “Roadtrip Rock” op de achtergrond.

Nadeel is dat de Airpods het geluid van de wind/motor eigenlijk net niet voldoende dempen. Ik krijg toch wat last van mijn gehoor, waar ik dat met de rode Alpine oordopjes niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
DrivinUCrazy schreef op maandag 25 maart 2024 @ 20:09:
[...]

Rij jij dan een Niken of zo?
Dat lijkt me stiekem wel gaaf om eens mee te rijden trouwens, al lijkt het onderhoud me onnodig ingewikkeld. En hoe zou zo'n ding het dan weer offroad doen?
fixed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
DistantFury schreef op maandag 25 maart 2024 @ 20:52:
[...]

Het exporteren naar een GPX’je werkt in de iOS app helaas nog niet helemaal lekker. Ik heb er wel een linkje van gemaakt, voor het geval andere mensen het willen proberen met Calimoto. Ik zie er nu net ook bij staan dat het 484 kilometer zijn, en geen 418. Dan heb ik de kilometerstand bij vertrek verkeerd onthouden denk ik.

https://m.calimoto.com/r/UREVZ7WMCz

De route begint hier vanuit Heerlen-centrum, en niet vanaf mijn huis. :P

Ik ben op de heenweg binnendoor naar Luxemburg gereden, en op de terugweg over de E42 en via Aachen. Toch even kijken hoe de ervaring is als je de ruimte hebt om het gas wat verder open te draaien.

Conclusie:
Richting 200km/h moet je je behoorlijk goed vastklemmen bij gebrek aan een kuip/ruitje. De spiegels en telefoonhouder zijn wel goedgekeurd. 8)

Inmiddels heb ik dus ook te maken gehad met de spoorvorming op de A4, en ik moet eigenlijk zeggen dat je er totaal geen last van hebt als je er met een beetje snelheid overheen gaat. De motor wilt vanzelf wel rechtdoor.
DistantFury schreef op maandag 25 maart 2024 @ 20:57:
[...]

Dat herken ik ook wel een beetje. Voor mij is het perfecte medicijn het indoen van de Airpods met bijvoorbeeld een lijstje “Roadtrip Rock” op de achtergrond.

Nadeel is dat de Airpods het geluid van de wind/motor eigenlijk net niet voldoende dempen. Ik krijg toch wat last van mijn gehoor, waar ik dat met de rode Alpine oordopjes niet heb.
Hele gave route hoor! Ik bookmark 'm maar ff ;)

Je stipt 2 dingen aan waar ik op 't moment in aan het duiken ben. Ten eerste ruitje, menig topic doorgespit op het v-strom forum en daar komt de Givi Airflow altijd terug als het om het ruitjes gaat, geen goedkoop of mooi.... ding. Maar wel zo relaxed snelweg rijden. Ik ga komende maanden flink wat snelweg kilometertjes moeten maken, en dat wil ik écht niet allemaal met mijn slurpende 2.5l zes in lijn auto gaan doen. Dus daarom die ruit, dat zal die ritjes hopelijk stukje aangenamer maken.

En daarnaast, en hier twijfel ik toch nog best over. Een communicatie/muziek systeem. Ik zie 2 merken terug komen, Sena en Cardo. Maatje van me heeft Sena, dus lijkt me logisch voor dat merk te gaan. Hoewel je volgens mij de 2 verschillende merken wel kan connecten maar dat is omslachtig..? Maar dan; welke? Ik ben een tikje audiofiel, muziek moet goed klinken. Maar hoeveel daarvan ga ik merken onderweg? Is het waard om voor de Harman Kardon te gaan... zoveel duurder is het namelijk niet. Maar van de Cardo JBL lees ik ook weer heel goede reviews.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DistantFury
Pyr0_ schreef op maandag 25 maart 2024 @ 21:19:
[...]

[...]

Je stipt 2 dingen aan waar ik op 't moment in aan het duiken ben. Ten eerste ruitje, menig topic doorgespit op het v-strom forum en daar komt de Givi Airflow altijd terug als het om het ruitjes gaat, geen goedkoop of mooi.... ding. Maar wel zo relaxed snelweg rijden. Ik ga komende maanden flink wat snelweg kilometertjes moeten maken, en dat wil ik écht niet allemaal met mijn slurpende 2.5l zes in lijn auto gaan doen. Dus daarom die ruit, dat zal die ritjes hopelijk stukje aangenamer maken.

En daarnaast, en hier twijfel ik toch nog best over. Een communicatie/muziek systeem. Ik zie 2 merken terug komen, Sena en Cardo. Maatje van me heeft Sena, dus lijkt me logisch voor dat merk te gaan. Hoewel je volgens mij de 2 verschillende merken wel kan connecten maar dat is omslachtig..? Maar dan; welke? Ik ben een tikje audiofiel, muziek moet goed klinken. Maar hoeveel daarvan ga ik merken onderweg? Is het waard om voor de Harman Kardon te gaan... zoveel duurder is het namelijk niet. Maar van de Cardo JBL lees ik ook weer heel goede reviews.
Over een ruitje kan ik niet meepraten. :P

Over een communicatiesysteem zit ik ook al even na te denken. Ik ben zelf geneigd om een Cardo Packtalk Edge of Slim te nemen, met de JBL speakers. Enige probleem is dat ik een Bell Bullitt helm heb. Hij ziet er gaaf uit, maar het inbouwen van een communicatieset schijnt erg slecht te gaan.

Offtopic:
2.5 I6… BMW? Ik ruik een extra hobby :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
DistantFury schreef op maandag 25 maart 2024 @ 21:40:
[...]

Over een ruitje kan ik niet meepraten. :P

Over een communicatiesysteem zit ik ook al even na te denken. Ik ben zelf geneigd om een Cardo Packtalk Edge of Slim te nemen, met de JBL speakers. Enige probleem is dat ik een Bell Bullitt helm heb. Hij ziet er gaaf uit, maar het inbouwen van een communicatieset schijnt erg slecht te gaan.

Offtopic:
2.5 I6… BMW? Ik ruik een extra hobby :Y
Was ook meer algemeen bedoeld. :9

Hoopte op wat wijsheid van de geleerden hier vwb de comm systeem. 8)

En inderdaad, een bmw. Oudje ondertussen maar blijft een geweldige wagen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:21
@Pyr0_ staar je niet blind op de marketing power. Harman en JBL is gewoon dezelfde firma en stiekem inmiddels Samsung.

Wij hebben een redelijk goedkope Sena duo set, kunnen met elkaar praten en naar muziek luisteren.
Het is maar net wat je er aan uit wil geven en met wie je wil communiceren. Lijkt me dat als je met een groep rijdt en je hoort alles van elkaar, dat je hem na 3 minuten uit zet.

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Keuze van je com systeem is eigenlijk 99% afhankelijk van de mensen waarmee je gaat rijden.
Dan heb je de minste gezever en beste opties.

In mijn omgeving is bijna alles cardo, dus ik kocht een cardo. Is het perfect…. Nee. Ik heb met high end cardo’s soms slechter geluid dan met instap modellen.

Mijn vriendin heeft een freecom 2 ik een 4+ en dat gaat perfect.
Een maat van me heeft ook een 4+ maar het stoort veel meer, valt soms zelfs even weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Gaat mij ook nie zozeer om het communiceren als wel om mogelijkheid muziek te luisteren onderweg. Qua kosten investeer ik liever één keer in iets goeds, dan dat ik el cheapo ga en mezelf altijd zal afvragen of ik niet beter voor dit of dat was gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Verwacht geen oase van rust, en je hebt altijd geruis erdoor van de wind. Dat gezegd hebbende: met Cardo en Sena zit je dan wel goed. De aanvullende goede oordoppen maken het dan af én verbeteren de geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:09
In onze groep hebben we verschillende merken en hebben we dat "opgelost" door de headset aan de telefoon te koppelen en met elkaar te praten op een Discord server. Bijkomend voordeel is dat je navigatie instructies en Flitsmeister ook hoort. Evident nadeel is dat als het bereik wegvalt de communicatie natuurlijk ook wegvalt. Dataverbruik valt overigens erg mee.

Edit:
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 07:31:
[...]

Hebben jullie hier ook ervaring mee in het verre buitenland, zoals Duitsland of Wallonië? :)
Naar mijn ervaring heb je daar regelmatig geen gsm ontvangst, laat staan data.

@Fraggert bedoel je toevallig TFX in Weert?
Ja, in de Eifel en in Luxemburg. Terugweg stukje via Wallonië. Af en toe viel het weg, maar dan kwam het redelijk snel weer terug. Voor zover ik me kan herinneren nooit langer dan een minuut geen bereik/data gehad. De eerste keer was het echt een probeersel, maar we waren verrast van hoe goed het eigenlijk werkte. En zolang je data hebt is de range van de intercom ook geen issue meer :+

[ Voor 50% gewijzigd door Hompu op 26-03-2024 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:43
Iemand ervaringen met filefilteren op een r1250GS? Had laatst van de dealer een GSA mee. Het stuur was hoger dan de meeste autospiegels dus dat was handig. Minder handig was mijn hoogte: staand raak ik met m’n tenen de grond…

Vind de keuze tussen een GS en GSA lastig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 15:15

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

TereZz schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 06:59:
Iemand ervaringen met filefilteren op een r1250GS? Had laatst van de dealer een GSA mee. Het stuur was hoger dan de meeste autospiegels dus dat was handig. Minder handig was mijn hoogte: staand raak ik met m’n tenen de grond…

Ervarings"deskundige" hier :)

Niet zozeer wat betreft hardcore woonwerk filefilteren, maar wil wel nog een duit in het zakje doen ter overweging vanwege de rijhoogte van die dingen ;)
Filerijden moet je iets behoudener doen met je brede stuur, het sturen an zich gaat erg makkelijk juist door het brede hoge stuur.
Voordeel van een grote hoge GS is weer dat je goed gezien wordt, op voorwaarde dat mensen spiegelen en kijken. Kijkt iemand niet, ziet ie ook niks. :+

Maar here we go :

Ik heb jarenlang een R1150GSA gehad, fenomenale tractor om mee te rijden..onroad, offroad, WW, vakantietripjes.

Die heb ik laten verlagen met WIlbers schokdempers bij HKsuspension omdat ik het echt niet meer grappig vond om van het ene been naar het ander been te tippen.
Dat had ik eigenlijk meteen moeten doen, zat een jaartje of 2 tussen vanaf aanschaf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HxQIni7sJbVNnF_r-LboMb6wNSM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Mxf5my1Ur5wXtWu43a0M7Nfx.jpg?f=user_large

10 jaar geleden heb ik die GSA verkocht omdat ik er te weinig op reed......mijn vrouw was helaas gestopt met motorrijden omdat ze het niet meer leuk vond (ongeval bij mij achterop, lang verhaal)
en ik zat dus soms op <500km per jaar.

Vorig jaar wonnen de ontwenningsverschijnselen van me en ging ik weer op zoek. Hoe graag ik ook weer een 1200GS Adventure wilde (op gereden in Hechlingen bij BMW Enduropark) heb ik gekozen voor de tientallen kilo's lichtere en lagere reguliere 1200GS.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8iIutpYwQ44YZ8gq7ri7MG7RSu0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cVSjlmqp8D5jhJruAkRjt43t.jpg?f=fotoalbum_large

Met wat mazzel bleek deze zelfs ook nog wat verlaagd (ik meen met de Wilbers shocks), dus ik sta gewoon met platte voeten als ik het zadel in de laagste stand zet. Op de hogere stand sta ik stevig genoeg op mijn voorvoeten.
De motor scheelt een kleine 50-60 kilo met de 1150GSA en zo'n 30-35 met een 1200 Adventure.

En ja, de 1150GSA is in mijn ogen de mooiste motor die er is maar de 1200 rijdt echt een heel stuk soepeler en verfijnder zonder de boxer-tractor-erlebnis te verliezen.

TL;DR

je kunt voor de GSA gaan en kortere veren steken (check hyperpro of HKsuspension maar er is nog een verenboer hier wel eens genoemd @kneusteun weet jij die zo gauw?), zeker als je niet offroad gaat zou ik dat doen.

Zit je daar niet op te wachten........prijzig geintje maar serieus het geld waard....... overweeg dan een GS.

[ Voor 7% gewijzigd door Fraggert op 27-03-2024 10:39 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ja, ik vind het maar onhandig met zo'n breed stuur. Maar dat is met de GSA identiek.

Wil je offroad met je GS(A)? Zo nee, probeer dan ook eens een R, RS of RT. Zelfde sterke boxer platform, maar heel ander rijgedrag.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Hompu schreef op maandag 25 maart 2024 @ 22:57:
In onze groep hebben we verschillende merken en hebben we dat "opgelost" door de headset aan de telefoon te koppelen en met elkaar te praten op een Discord server. Bijkomend voordeel is dat je navigatie instructies en Flitsmeister ook hoort. Evident nadeel is dat als het bereik wegvalt de communicatie natuurlijk ook wegvalt. Dataverbruik valt overigens erg mee.
Hebben jullie hier ook ervaring mee in het verre buitenland, zoals Duitsland of Wallonië? :)

[ Voor 3% gewijzigd door DrivinUCrazy op 26-03-2024 07:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 15:15

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

TFX heb ik ook langs zien komen hier inderdaad.

ik heb nog verder gezocht en https://www.jjsuspension.nl/ is een bekende zaak op het BMS GS forum, die geeft wel eens veringclinics voor clubleden waar aardig wat mensen op af komen voor een leerzame avond.

@TereZz

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
[...]

Wat dat betreft mag Duitsland zich schamen, op snelwegen en steden heb je soms niks geen dekking.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay

Geen 1250, wel met een 1200. Filefilteren gaat helemaal prima. het is natuurlijk niet zo smal als een supersport (waar ik mijn meeste file-kilometers mee gedaan heb), maar omdat je een stuk hoger zit wel een prima overzicht. De zijkoffers laat ik in de file liever wel thuis, en vooral bij stoplichten is het ook opletten met de passagiers-stepjes. Die steken nog best ver naar buiten uit, daar heb ik laatst iemand mee aangetikt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Pyr0_ schreef op maandag 25 maart 2024 @ 22:23:
Gaat mij ook nie zozeer om het communiceren als wel om mogelijkheid muziek te luisteren onderweg. Qua kosten investeer ik liever één keer in iets goeds, dan dat ik el cheapo ga en mezelf altijd zal afvragen of ik niet beter voor dit of dat was gegaan.
Als je alleen muziek wil kan je ook zo iets proberen. https://nl.aliexpress.com...8b-4e45-a2eb-0a64180ee71b

Is idd el cheapo maar ik kan je vertellen dat de speakers van de dure setjes ook gewoon ruk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:13
DistantFury schreef op maandag 25 maart 2024 @ 19:23:

[Afbeelding]
Blijft toch een heerlijke fiets zo'n ST!

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Is dit iemand van 'ons'?
Vanmorgen rond 9u, op de A12 ri Utrecht. Je volgde met me mee de A2 op.
Een Fz6 model Fazer (met dubbele uitlaat onder de buddy seat). Met kenteken MP-RT...

Je beugel van je topkoffer is gebroken, je koffer danst in de wind

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DistantFury
virtualJac schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:25:
[...]

Blijft toch een heerlijke fiets zo'n ST!
Dankje! Ik kan er zelf geen genoeg van krijgen. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D8iLQwtJlphXI-obzBSPtq9PlDM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NB9clhfWYX3mEfSTIdGzjgln.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Zo, setje Michelin Anakee Wild besteld. Eens zien hoe iets dat niet puur op asfalt gericht is bevalt :) Ben nog benieuwd of de bandenboer nog een opmerking gaat hebben over dat ik gietwielen heb... Setje spaakwielen zou ik nog wel willen hebben, maar ik zie ze erg weinig aangeboden de laatste tijd. En voor wat ze moeten kosten kan ik best veel gietvelgen krom rijden :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Chakotay schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 14:51:
Zo, setje Michelin Anakee Wild besteld. Eens zien hoe iets dat niet puur op asfalt gericht is bevalt :) Ben nog benieuwd of de bandenboer nog een opmerking gaat hebben over dat ik gietwielen heb... Setje spaakwielen zou ik nog wel willen hebben, maar ik zie ze erg weinig aangeboden de laatste tijd. En voor wat ze moeten kosten kan ik best veel gietvelgen krom rijden :+
Gietvelgen rijd je niet krom, die breek je. Gesmede velgen rijd je krom. Dat is waarom gietvelgen afgeraden worden offroad, als ze kapot gaat ben je gestrand, waar je gesmeed of spaakvelgen (enigszins) recht kan hameren.

Laat je niet bangmaken though, voordat je zoiets overkomt moet je met een zachte band (zoals een AX41) een flinke steen tegen komen. Of je bandendruk verlagen (niet doen dus met een band met zachte wang + gietvelg).

In Nederland zie je dat maar weinig, lekker rijden Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PGWBTAANvP3rs_GGT7P1sJqIago=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/PyQ7caYIhyZ4quCY0gP6XNAC.gif?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@_eLMo_ ik maak me niet heel veel zorgen inderdaad. Offroad-ervaring is uberhaupt nog 0, op erg spannende paden (en buiten ANWB-bereik) zal ik zeer waarschijnlijk niet komen voorlopig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 15:49
Chakotay schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 14:51:
Anakee wild heb ik een paar maanden geleden op m'n F650 laten zetten.
Was meer nop dan ik ingeschat had bij bestellen, maar ze hebben goed grip op straat en natuurlijk ook in de blub.
Vooral achter zal niet heel lang mee gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
kneusteun schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 08:06:
[...]

Wat dat betreft mag Duitsland zich schamen, op snelwegen en steden heb je soms niks geen dekking.
UK heeft ook nog heel wat witte vlekken op de kaart:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ds6W0ojM6zKMYHOq5PTHRt15q6Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0CIg7zt71nJnxM5Y5umx6m7s.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0rJd8zOX224GqTIe9InB1Uwqez0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FtbyLRFHXR8chhDNEZfavU8D.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IZslscGRwXKSM54yetJ3K1aHo6o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/joLLSpq9BFd7wJ7YQoUP5c6L.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
N!co schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:12:
[...]

Anakee wild heb ik een paar maanden geleden op m'n F650 laten zetten.
Was meer nop dan ik ingeschat had bij bestellen, maar ze hebben goed grip op straat en natuurlijk ook in de blub.
Vooral achter zal niet heel lang mee gaan.
8000km is behoorlijk haalbaar.
Als je nog meer offroad gerichte band pakt gaat dat soms nog eens makkelijk door de helft ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Ik ben dus weer aan het zoeken naar nieuw paartje handschoenen.
Kom ik deze tegen: https://www.revitsport.co...dschoenen-ritmo-neon-geel

Baal ik dat ik gele handkappen heb want dat gaat vloeken als de ziekte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fraggert schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 07:21:
[...]

Ervarings"deskundige" hier :)

Niet zozeer wat betreft hardcore woonwerk filefilteren, maar wil wel nog een duit in het zakje doen ter overweging vanwege de rijhoogte van die dingen ;)
Filerijden moet je iets behoudener doen met je brede stuur, het sturen an zich gaat erg makkelijk juist door het brede hoge stuur.
Voordeel van een grote hoge GS is weer dat je goed gezien wordt, op voorwaarde dat mensen spiegelen en kijken. Kijkt iemand niet, ziet ie ook niks. :+

Maar here we go :

Ik heb jarenlang een R1150GSA gehad, fenomenale tractor om mee te rijden..onroad, offroad, WW, vakantietripjes.

Die heb ik laten verlagen met WIlbers schokdempers bij HKsuspension omdat ik het echt niet meer grappig vond om van het ene been naar het ander been te tippen.
Dat had ik eigenlijk meteen moeten doen, zat een jaartje of 2 tussen vanaf aanschaf.

[Afbeelding]

10 jaar geleden heb ik die GSA ingeruild omdat ik er te weinig op reed......mijn vrouw was helaas gestopt met motorrijden omdat ze het niet meer leuk vond (ongeval bij mij achterop, lang verhaal)
en ik zat dus soms op <500km per jaar.

Vorig wonnen de ontwenningsverschijnselen van me en ging ik weer op zoek. Hoe graag ik ook weer een 1200GS Adventure wilde (op gereden in Hechlingen bij BMW Enduropark) heb ik gekozen voor de tientallen kilo's lichtere en lagere reguliere 1200GS.

[Afbeelding]

Met wat mazzel bleek deze zelfs ook nog wat verlaagd (ik meen met de Wilbers shocks), dus ik sta gewoon met platte voeten als ik het zadel in de laagste stand zet. Op de hogere stand sta ik stevig genoeg op mijn voorvoeten.
De motor scheelt een kleine 50-60 kilo met de 1150GSA en zo'n 30-35 met een 1200 Adventure.

En ja, de 1150GSA is in mijn ogen de mooiste motor die er is maar de 1200 rijdt echt een heel stuk soepeler en verfijnder zonder de boxer-tractor-erlebnis te verliezen.

TL;DR

je kunt voor de GSA gaan en kortere veren steken (check hyperpro of HKsuspension maar er is nog een verenboer hier wel eens genoemd @kneusteun weet jij die zo gauw?), zeker als je niet offroad gaat zou ik dat doen.

Zit je daar niet op te wachten........prijzig geintje maar serieus het geld waard....... overweeg dan een GS.
geweldige foto :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Zo, motor zometeen ophalen na montage van een nieuw setje Michelin Road 5. Beduidend goedkoper dan de 6. Ja, de 6 is beter, maar niet zó veel beter. ;)

Als het goed is komende zondag de VRO voor gevorderden in Grevenbroich, Duitsland. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
jeroenathome schreef op maandag 25 maart 2024 @ 19:46:
[...]

Zolang er alleen van de voorkant een foto wordt genomen maakt het niet veel uit. Een foto van achteren geeft meer reuring.
Helaas heeft duitsland en luxemburg voortaan digitale flitsers vele staan en die doen beiden zijde |:( Eerst konden gewoon gas bij geven als je ze zag of hoorde in je intercom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
DrivinUCrazy schreef op maandag 25 maart 2024 @ 20:12:
Welnee, waarom? Beetje zitvlees kweken, en dan gaat dat met elke motor prima.

@Pyr0_ : meestal ga ik met Pasen en pinksteren (en Koningsdag) juist naar Luxemburg omdat het daar lekker rustig is dan.
Paaszondag is wel de traditionele Beneluxrit van MMC'72, dus als je op die route zit kun je wel wat drukte verwachten ja. Maar verder valt het meestal wel mee.
Dan zulde mijn wel zien met pasen O-) :*) en 16 anderen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tg4NK4pbK5sC7nRKFesoeTNg75o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HKmib0d8W1lBvxaEydFA3Dyk.jpg?f=fotoalbum_large

Even deze tracer in de gaten houden O-) heb denk 5 man/ vrouw achter me aan en zijn in totaal met 16en weg 8) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
gebruikershaes schreef op maandag 25 maart 2024 @ 20:46:
[...]

tijd voor oordoppen _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!
oordoppen zijn zowiso essentieel..

tenzij je van piepen in je oren houd natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Pyr0_ schreef op maandag 25 maart 2024 @ 21:19:
[...]

[...]

ik heb de cardo x4 met jbl+ boxen en zeg zelf tot 160km per uur echt geweldig lekker hard in me oren inc oordoppen in _/-\o_

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:33
Ik kom helaas niet in beeld maar ter lering en vermaak: De aftermovie van de Get off the Road dag afgelopen zondag is er niet minder gaaf om.

*O*

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

ibothead schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 19:02:
[...]

ik heb de cardo x4 met jbl+ boxen en zeg zelf tot 160km per uur echt geweldig lekker hard in me oren inc oordoppen in _/-\o_
Daarom wil ik wel weer een goed setje. Heb nu een Interphone F5XT. Een van de eerste sets die met andere merken in mesh konden connecten.

Helaas is de batterij op zn eind, Hij houdt het met moeite een uur uit nu.
Een vervangende batterij van ome Ali was nog slechter. Ondanks dat de batterij een hoger mAh claimde te zijn. :F

Na 12 jaar (!!) mag de set met pensioen em ga k een vervanger zoeken, maar welke...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:48

botoo

💀 too old to die young

5 cm hoger iets breder en een andere hoek, mij benieuwe wat dat met de buffeting gaat doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rRzZqk4qYHgnd_xjKjvltBQfwCU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PQmXL8qDazWHzmiiQRwVc1zn.jpg?f=fotoalbum_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pyr0_
ToolkiT schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 18:59:
[...]

oordoppen zijn zowiso essentieel..

tenzij je van piepen in je oren houd natuurlijk..
Dit, het verschil met en zonder oordoppen is echt gigantisch, in de stad (max 50km/u) nog wel te doen, maar sneller dan dat ga ik mezelf echt niet aan doen.
ibothead schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 19:02:
[...]

_Apache_ schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 19:58:
[...]

Daarom wil ik wel weer een goed setje. Heb nu een Interphone F5XT. Een van de eerste sets die met andere merken in mesh konden connecten.

Helaas is de batterij op zn eind, Hij houdt het met moeite een uur uit nu.
Een vervangende batterij van ome Ali was nog slechter. Ondanks dat de batterij een hoger mAh claimde te zijn. :F

Na 12 jaar (!!) mag de set met pensioen em ga k een vervanger zoeken, maar welke...
Ben er maar eens ingedoken en kom tot de conclusie dat Cardo de beste optie is. Om specifiek te zijn, de Cardo Packtalk Neo. Heeft ook de JBL speakers. Ik kom behoorlijk wat negatieve ervaringen tegen over Sena, maar vooral het feit dat ze niet eens een IP4 (spatwaterdichtheid) rating af durven te geven, geeft voor mij de doorslag. Dat is toch wel het minste wat je verwacht van iets wat in weer en wind gebruikt zal worden.

Heb nog even gekeken na aparte JBL speaker (a 100e) in combinatie met een goedkopere base set, maar dan zit je gelijk akelig dicht in de buurt van setjes die heel wat meer functionaliteit bieden. Dan maar 1 keer pijn lijden en hopelijk jaren plezier ervan hebben. Nu alleen hopen dat ik die Cardo kan connecten met de Sena van een maatje. Zo niet, jammer dan. Ik zal toch het meeste alleen rijden verwacht ik.

Heb mijn vervroegd vakantie geld alweer deels verbrast.. Givi Airflow windscherm besteld.. En de Givi Trekker Dolomiti topkoffer! :*) En morgen terug naar FC-Moto om de handschoenen te passen/kopen... En daar hebben ze ook Cardo packtalk Neo op voorraad zag ik... word een duur weekje ben ik bang.. O-)
Edit: Moest me inhouden niet ook gelijk de zijkoffers te bestellen.. maar dat kan ik toch echt nog niet rechtvaardigen, die ga ik voorlopig nog niet nodig hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Pyr0_ op 26-03-2024 20:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DistantFury
Pyr0_ schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 20:47:

Heb mijn vervroegd vakantie geld alweer deels verbrast.. Givi Airflow windscherm besteld.. En de Givi Trekker Dolomiti topkoffer! :*)
Klinkt goed! Ik wacht de foto’s af. :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 20:34
@Bommes Naar aanleiding van jouw foto's en ritjes offroad vandaag een proefrit gemaakt op een Tuareg 660 bij Motoport in Leek. Goed, ik heb maar een kleine 30 minuten gereden en kan het alleen maar vergelijken met een zelfde ritje op een Ténéré World Raid. Maar ik vind echt dat de Tuareg lekkerder rijdt.

Eigenlijk kwam ik bij Motoport om een proefrit te maken op de V-Strom 800DE (naar aanleiding van die video die deze week online kwam ( YouTube: The internet thinks you're on the wrong adventure bike... ). Maar toen ik de Tuareg zag werd ik daar meteen blij van. En ik denk dat dat wel heel belangrijk is: dat je je motor ziet staan en er een glimlach op je gezicht van krijgt.

De World Raid is een mooie motor en de 800DE heeft gedurfde lijnen, maar voor mij is de World Raid meer een stuk gereedschap om dat ik nooit ten volle zal kunnen benutten en de 800DE iets te saai.

Wát een gaaf ding zeg, die Tuareg. En een geluid!

Aankomende zaterdag gaat de vrouw een proefrit maken in Zwolle op de Himalayan 450 en hopelijk dan ook bestellen. Ik hoop dat ik dan dit weekend mijn handtekening kan zetten voor de Tuareg. Kan niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:32

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Ik wil een motor verkopen, maar die krijg ik niet in mijn eentje door de schuttingdeur van mijn nieuwe woning (achterwiel moet opgeschoven worden om de draai te kunnen maken). De schutting aanpassen gaat nog even op zich laten wachten. Nu wil ik mijn motor het liefst wel te koop zetten, en er dan bij vermelden dat er geen proefrit gemaakt kan worden (of niet vermelden maar zodra iemand komt kijken). Dat vind ik eigenlijk sowieso spannend, iemand zou maar schade rijden of er van door gaan.

Hoe kijken jullie hier tegenaan? Is het gek om geen proefrit aan te bieden? Wil graag niet langer wachten met te koop zetten, nu is het een mooi moment namelijk met mooier weer komende.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Er zit in Borne een Harley dealer, kan die niet iets voor je doen? Verkoop via hun? Misschien kennen ze een potentiële klant en pakken ze een beetje winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Er vanuit gaande dat we 't hier niet hebben over een motor van 200 euro, moet er wel proefgereden kunnen worden natuurlijk. En ja, da's altijd een beetje eng. Ik zeg zelf altijd dat proefrijden alleen mogelijk is als ik tijdens de proefrit een legitimatiebewijs en de vraagprijs of het afgesproken bedrag in bezit heb. Helaas kan het niet anders.

En ja, sommige kopers zullen dat "gezeik" vinden en erop afhaken. So be it.

[ Voor 10% gewijzigd door Destruction op 26-03-2024 21:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:48

botoo

💀 too old to die young

LankHoar schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 21:50:
Ik wil een motor verkopen, maar die krijg ik niet in mijn eentje door de schuttingdeur van mijn nieuwe woning (achterwiel moet opgeschoven worden om de draai te kunnen maken).
Koop een motormover https://cdn.zilvercms.nl/...er-bewegen-voertuigen.jpg of schrijf in je advertentie dat voor een proefrit hulp bij optillen achterkant noodzakelijk is.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@LankHoar proefrit laten maken op voorwaarde dat ze helpen met de motor deur de schuttingdeur krijgen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
kneusteun schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 21:56:
Er zit in Borne een Harley dealer, kan die niet iets voor je doen? Verkoop via hun? Misschien kennen ze een potentiële klant en pakken ze een beetje winst.
Bedankt voor de tip. Mijn ervaring is dat ze er dan wel erg veel van af willen snoepen, mij te veel in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Destruction schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 21:56:
Er vanuit gaande dat we 't hier niet hebben over een motor van 200 euro, moet er wel proefgereden kunnen worden natuurlijk. En ja, da's altijd een beetje eng. Ik zeg zelf altijd dat proefrijden alleen mogelijk is als ik tijdens de proefrit een legitimatiebewijs en de vraagprijs of het afgesproken bedrag in bezit heb. Helaas kan het niet anders.

En ja, sommige kopers zullen dat "gezeik" vinden en erop afhaken. So be it.
Dan zet ik hem gewoon online, en indien er serieuze interesse is en een proefrit gemaakt moet worden, dan wil ik inderdaad het afgesproken bedrag in mijn handen hebben + geldig rijbewijs gezien hebben, en dan kan ik wel even regelen dat iemand me helpt die motor buiten de schutting te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
botoo schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 22:00:
[...]

Koop een motormover https://cdn.zilvercms.nl/...er-bewegen-voertuigen.jpg of schrijf in je advertentie dat voor een proefrit hulp bij optillen achterkant noodzakelijk is.
Dat is wellicht een idee. Hoewel ik voornemens ben de schutting aan te passen omdat dit niet erg handig is om bij aankomst altijd te moeten doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik zou als koper het pittig vinden om iemand de hele koopsom meteen te betalen, en id af te geven.
Im het worst case geval heb je als koper dan gedoe om je geld terug te krijgen als het object niet bevalt.

Id en 50% zou mij redelijk lijken tbh.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Boudewijn schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 08:40:
Ik zou als koper het pittig vinden om iemand de hele koopsom meteen te betalen, en id af te geven.
Im het worst case geval heb je als koper dan gedoe om je geld terug te krijgen als het object niet bevalt.

Ik laat geen geld achter bij een verkoper als ik op zijn/haar motor rijdt. En als verkoper vind ik dat ook te veel om te eisen.

Wel verstandig om een proefrit overeenkomst te tekenen en van te voren de prijs af te stemmen: bij totaalverlies heb je de vervangingswaarde al vaststaan. Dit is voor koper en verkoper dus gunstig. Let als koper ook goed op de "bravok" want je zet in de overeenkomst ook dat de motor door beide partijen als veilig te rijden wordt beschouwd.

Foto van ID en proefrit overeenkomst in de mail van beide partijen, met bevestiging, is voldoende paper trail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

noes schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 08:52:
[...]

Ik laat geen geld achter bij een verkoper als ik op zijn/haar motor rijdt. En als verkoper vind ik dat ook te veel om te eisen.

Wel verstandig om een proefrit overeenkomst te tekenen en van te voren de prijs af te stemmen: bij totaalverlies heb je de vervangingswaarde al vaststaan. Dit is voor koper en verkoper dus gunstig. Let als koper ook goed op de "bravok" want je zet in de overeenkomst ook dat de motor door beide partijen als veilig te rijden wordt beschouwd.

Foto van ID en proefrit overeenkomst in de mail van beide partijen, met bevestiging, is voldoende paper trail.
Maak ff een paar goede foto's rondom. Mocht ie neergelegd worden heb je recente foto's, en een sterke case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

_Apache_ schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 08:58:
[...]

Maak ff een paar goede foto's rondom. Mocht ie neergelegd worden heb je recente foto's, en een sterke case.
Goede aanvulling :Y en evt filmpje dat de motor loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
En vergeet dan niet af te spreken dat eventuele schade tijdens de proefrit voor eigen risico is, en niet onder jouw verzekering valt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Boudewijn schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 08:40:

Ik heb de KTM ook zo verkocht, hij maakte eerst het bedrag over. Mocht toen proefrijden en zijn daarna meteen doorgereden naar het overschrijven.
Voor zijn vertrouwen heb ik die kosten dan weer gedekt 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

_eLMo_ schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:21:
En vergeet dan niet af te spreken dat eventuele schade tijdens de proefrit voor eigen risico is, en niet onder jouw verzekering valt ;)
Dat hoort in je proefrit overeenkomst te staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:21
Niet voor het een of het ander, maar als die proefrit dan mis gaat, en de tester maakt brokken. Ga je dan een civiele procedure startten om je schade vergoed te krijgen? Want voor de rest heeft zo'n contract tussen 2 particulieren natuurlijk ook 0 waarde.

Ik zou zoals hier al geopperd, proberen om hem bij een handelaar te koop te zetten. Kost je misschien een klein bedrag, maar geen gedoe. Ook niet om hem 3x uit de schuur te moeten zien te krijgen.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ozzynator schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 10:19:
Niet voor het een of het ander, maar als die proefrit dan mis gaat, en de tester maakt brokken. Ga je dan een civiele procedure startten om je schade vergoed te krijgen? Want voor de rest heeft zo'n contract tussen 2 particulieren natuurlijk ook 0 waarde.
Ik zeker wel, daar hebben we rechtsbijstandverzekering voor. Maar 1 brief van die lui is waarschijnlijk al voldoende.

Pagina: 1 ... 27 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.