Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.120 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 06:51
Dynazap schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 11:50:
Hoe regelen jullie nieuwe bandjes? Mijn Tracer 700 heeft een nieuwe set nodig en wil graag de Pilot Power 2CT's eronder.

Inmiddels twee offertes gekregen van €425 en €439. Vind dit echt veel geld voor wat het is.
Online kost een set Pilot Power 2CT zo'n €260. Dit zou betekenen dat er €180 aan arbeidsloon wordt gerekend (!).

Uitgaande van zo'n €90 per uur, wat mij betreft al vrij prijzig is voor arbeidsloon, zijn ze ruim 2 uur bezig om wielen eraf te halen, band verwijderen / monteren, balanceren, wiel monteren, kettingspannen en alles aandraaien.

Kan dit alles zelf maar ben niet in bezit van een bandenmachine en balanceermachine. Veel garagisten hier in de omgeving doen het niet of zijn er niet zo happig op als je met losse wielen en zelf aangeschafte bandjes aankomt om te laten wisselen. Benieuwd naar jullie manier van bandjes regelen!
Hangt er vanaf, als de lokale shop de banden op voorraad heeft die ik er graag om wil betaal ik ze met plezier, ze rekenen meestal zo'n 5 tientjes voor de arbeid.

Hebben ze ze niet liggen dat maak ik soms zelf zin om het te doen en laat ik ze aan huis bezorgen. Met bandenlichters, wat afwasmiddel en twee lege kratjes kom je een heel end.

Maar het is wel een gedoe als je 't niet onder de knie hebt en in mijn geval kost het soms ook nog wel een binnenband. Moet je maar net zin in hebben. Aan de andere kant hou je je vaardigheden wel up to date, mocht je eens ergens op een bospad staan met een lekke band.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Thedr schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 23:21:
[...]

Ah, ik had al zo'n vermoeden, maar goed te lezen dat er meer Tweakers zijn die zondag meerijden!
Ik rijd dus ook mee, evenals mijn broer, wij doen de "makkelijke" route.

:w Al lang niet meer actief geweest in het topic hier (vooral veel meegelezen een aantal jaren geleden) maar ga zeer binnenkort weer een eigen motor te kopen voor woon/werk en uiteraard ook voor toerritten. oOo
Voor zondag hebben we beiden een 890Adv gehuurd. Morgen nog even shoppen voor wat motorkleding, als je zondagochtend dus iemand ziet met een nog wel erg schoon pak; goede kans dat ik het ben ;)

Route 1 (114km)
[Afbeelding]
Leuk! Tot zondag!
Tip: Het TET / onverharde wegen topic

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:22
GSX-MAN schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:21:
Ik had vanmorgen een bespreking van een uur op mijn werk, verder eigenlijk niets op de zaak te zoeken vandaag. En het is als ik de motor pak maar tien minuten rijden, dus ik besloot die crosshelm eens te proberen. Dat was wel een belevenis, zeg.
  • Heel erg open, alsof je zonder helm met je smoel in de wind rijdt
  • Die klep :X Bij 100+ begint dat al aardig aan je hoofd te trekken, blij dat ik een ruit op mijn motor heb
  • In de regen is het "het voelt alsof ik geen helm op heb"-gevoel nog veel erger, er stond water in mijn bril
De Dunlop Mutants doen het wel uitstekend, zeker ook in de regen.
Die klep is wel een ding ja, zat ooit met mijn allroad helm op de R6 en draai de snelweg op, wil even schouder checken... bijna mijn hoofd van mijn romp gedraaid :X

Er zijn wat helmen die wat beter zijn met de klep en de rijwind, maar ideaal is het zeker niet.
Het is dan wel weer ideaal bij lage zon, of een tjappie die voor je drek aan het spuiten is met zijn achterwiel >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sobbereng
  • Laatst online: 14:16
Pyr0_ schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:40:
[...]
Als dat kan voor een fractie vd prijs in vergelijking met valbescherming.
Als je de staat van deze rechter-handkap aanvaardbaar vind, kan je deze voor niets ophalen in Aalst, België :)
Ik ben links uitgeslibberd, en ik ga voor barkbusters (ook al metalen skidplate dus complete the look).
Misschien kan ik het meegeven aan een collega die in Limburg woont?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-vfMPqO-GEwwiiJsZEM4uvqanAA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K4WaByn7LpCRi0WYXFIHYAG7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
Ha, nieuwe dynamo is binnengekomen. Ziet er een heel stuk beter uit dan wat er van de motor af kwam, en de poelie van deze draait ook daadwerkelijk soepel rond. Ik dacht dat het bij de oude deels weerstand van de magneten was, maar blijkbaar was het lager nog verder versleten dan ik dacht :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A4moeiIytNrNzmbZNvbEW-upgZk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V5jBrEhVEVowKLtTXe57kQQr.jpg?f=fotoalbum_large

Nu hopen dat het dit weekend een paar uur droog is zodat ik de boel weer in elkaar kan schroeven.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:58
sobbereng schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 14:28:
[...]

Als je de staat van deze rechter-handkap aanvaardbaar vind, kan je deze voor niets ophalen in Aalst, België :)
Ik ben links uitgeslibberd, en ik ga voor barkbusters (ook al metalen skidplate dus complete the look).

[Afbeelding]
Oh nice, dat ziet er zeker niet verkeerd uit.
Zullen we dit even verder per PM doen?;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12:07

FnordySquare47

Cool-Inc.net

sobbereng schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 14:28:
[...]

[Afbeelding]
At fokking last iemand uit de buurt :o

Short cuts make long delays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Chakotay schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:32:
Hm, ik wilde een afspraak maken om nieuwe Alpine oordopjes aan te laten meten, gaat blijkbaar bij een Hans Anders vestiging tegenwoordig. Alles hier in de buurt heeft echter pas op 18 april plek... Dat schiet ook niet op, ander merk proberen dan maar.

--

Een andere gehoorzaak gebeld die Noizezz-dealer is: "kom eind van de middag maar langs!" Dan gaan we die maar een keer proberen :)
Dat was snel, minder dan 10 min wachten en ik werd geholpen. Over een week of 2 zouden de nieuwe dopjes klaar moeten zijn :) Ook maar een fel kleurtje gekozen deze keer, dan kan ik die dingen tenminste makkelijk terugvinden als ik ze weer eens laat vallen, dat kon de vorige keer niet toen ik ze bij een open dag van Goedhart liet aanmeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
Chakotay schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 17:04:
[...]

Dat was snel, minder dan 10 min wachten en ik werd geholpen. Over een week of 2 zouden de nieuwe dopjes klaar moeten zijn :) Ook maar een fel kleurtje gekozen deze keer, dan kan ik die dingen tenminste makkelijk terugvinden als ik ze weer eens laat vallen, dat kon de vorige keer niet toen ik ze bij een open dag van Goedhart liet aanmeten.
Wat ga je ervoor betalen ongeveer? Ik merk dat mijn 'standaard' motor oordopjes van Alpine soms los komen. Heel vervelend, ze dempen namelijk écht veel geluid. Gister toen ik ff van de tandarts terug na huis reed, is nog geen 5min, had ik geen zin om ze in te doen. Dan merk je opeens hoe veel ze dempen! Aan de ene kant wel even lekker het pure geluid van m'n motor te horen, ding brult toch best aardig. Maar ik heb al tinnitus en dat wil ik niet erger maken, dus die oordopjes doe ik braaf iedere keer in!

Edit: btw wel een gedoe hoor, ff met de motor naar een afspraak... Ik heb nog geen topkoffer, dus sta ik daar met al m'n gear aan, warm te krijgen. Helm en handschoenen in de hand, rugzak op de rug. Neem maar plaats in de wachtkamer... Druk ook nog, je ziet iedereen kijken... Al die spullen op de bank/grond.. word je geroepen.. kun je weer alles meenemen.. pfff.. Tijd voor een topkoffer! Daarintegen was de tandartsassistente wel opeens heel aardig tegen me... :9

[ Voor 18% gewijzigd door Pyr0_ op 22-03-2024 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Pyr0_ schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 18:16:
[...]

Wat ga je ervoor betalen ongeveer? Ik merk dat mijn 'standaard' motor oordopjes van Alpine soms los komen. Heel vervelend, ze dempen namelijk écht veel geluid. Gister toen ik ff van de tandarts terug na huis reed, is nog geen 5min, had ik geen zin om ze in te doen. Dan merk je opeens hoe veel ze dempen! Aan de ene kant wel even lekker het pure geluid van m'n motor te horen, ding brult toch best aardig. Maar ik heb al tinnitus en dat wil ik niet erger maken, dus die oordopjes doe ik braaf iedere keer in!

Edit: btw wel een gedoe hoor, ff met de motor naar een afspraak... Ik heb nog geen topkoffer, dus sta ik daar met al m'n gear aan, warm te krijgen. Helm en handschoenen in de hand, rugzak op de rug. Neem maar plaats in de wachtkamer... Druk ook nog, je ziet iedereen kijken... Al die spullen op de bank/grond.. word je geroepen.. kun je weer alles meenemen.. pfff.. Tijd voor een topkoffer! Daarintegen was de tandartsassistente wel opeens heel aardig tegen me... :9
Koffers en/of topkoffer maken dat soort dingen wel veel makkelijker, maar het blijft onhandig met de motor naar meerdere afspraken of winkels te gaan. Lang stuk lopen op de laarzen is niks, maar steeds alles aan en een stukje rijden is ook onhandig.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:17

_Apache_

For life.

Dynazap schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 11:50:
Hoe regelen jullie nieuwe bandjes? Mijn Tracer 700 heeft een nieuwe set nodig en wil graag de Pilot Power 2CT's eronder.

Inmiddels twee offertes gekregen van €425 en €439. Vind dit echt veel geld voor wat het is.
Online kost een set Pilot Power 2CT zo'n €260. Dit zou betekenen dat er €180 aan arbeidsloon wordt gerekend (!).

Uitgaande van zo'n €90 per uur, wat mij betreft al vrij prijzig is voor arbeidsloon, zijn ze ruim 2 uur bezig om wielen eraf te halen, band verwijderen / monteren, balanceren, wiel monteren, kettingspannen en alles aandraaien.

Kan dit alles zelf maar ben niet in bezit van een bandenmachine en balanceermachine. Veel garagisten hier in de omgeving doen het niet of zijn er niet zo happig op als je met losse wielen en zelf aangeschafte bandjes aankomt om te laten wisselen. Benieuwd naar jullie manier van bandjes regelen!
Geen idee waar je woont. Maar ik doe jet bij MotorMike. Een adresje hier in de buurt.

Werkt op afspraak (bij iemand thuis in zn garage 8)).
Maar heeft een scherpe prijs, en rekent vaste tarieven. Meen dat ie 25eu per band rekent. En dat is dan inc balanceren.
Daar kan ik - of menig ander monteur - niet tegenop wisselen.
Prijzen vind je online.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Keek even op mijn factuur, montage kosten per band was 12,40. Voor dat geld laat ik het voortaan gewoon doen als het kan. Blijven de velgen ook mooier 🤣

De banden mitas e9 achter en e12 voor waren net geen 200 euro samen. (Maar pilot pro zijn ook wel iets duurder)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:55
noes schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 18:38:
[...]

Koffers en/of topkoffer maken dat soort dingen wel veel makkelijker, maar het blijft onhandig met de motor naar meerdere afspraken of winkels te gaan. Lang stuk lopen op de laarzen is niks, maar steeds alles aan en een stukje rijden is ook onhandig.
De zomer maakt het ook een stuk makkelijker. Motor jeans, motorschoenen in plaats van laarzen, lichtere jas.. stuk minder omkleden als de zon schijnt.

Ik lag gister overigens ook nog met dikke motorbroek aan te zweten in de tandartsstoel. Niet ideaal nee.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nou ja ik heb dus de motor gekocht. Uurtje gereden, stukje bebouwde kom, stukje snelweg (en hem daar ook ff goed getest qua snelheid >:) ) en daarna nog een stukje dorp en 80-weg gedaan. Ook maar meteen voor het eerst door de file heen geploegd, den haag uit op de A12 om 1600 is dat best spannend. Had van de week wat filmpjes qua tips gekeken en gewoon rustig aan gedaan. Lekker gevoel dat je al die auto's relatief relaxed passert.

Het is dus een Vstrom met 3 koffers, extra bodemplaat onder/voor de cilinders, een osco chain oiler, gipro, en verstralers (die stuk zijn). Moet zeggen dat ik het echt een heel comfortabele versie vind van mijn lesmotor (kawasaki Z650). Daarmee bedoel ik dat ik zonder er echt over na te denken wegreed, reageert ongeveer het zelfde . Ook met meteen een hellingproef een parkeergarage uit. Met name het ruitje, met extra bovenruitje dat erop zit zorgt ervoor dat je zelfs met 130ish en wind+regen vrij relaxed zit. Enige wat ik crap vind is de het cilinderslot van die suzuki, je moet hem de sleutel een beetje onder een hoek draaien om te starten. Die maat zei dat alle suzuki's dat hebben.

Morgen maar ff wel wat toch wel nodige accessoires halen zoals:

hoes, een telefoonhouder (er zit een balhoofd-houder op), olie voor de ketting, oordopjes, dat soort werk. En spul zodat het water vanaf je vizier wegloopt ipv te blijven hangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Boudewijn op 23-03-2024 01:22 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:33
Boudewijn schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 01:21:
Enige wat ik crap vind is de het cilinderslot van die suzuki, je moet hem de sleutel een beetje onder een hoek draaien om te starten. Die maat zei dat alle suzuki's dat hebben.
Ik herken dit niet van de Vstrom die ik heb gehad :?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:07

Rick-Jan

always connected

Dat is inderdaad een Yamaha dingetje, voor zover ik weet geen Suzuki probleem.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DistantFury
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-12-2024
Boudewijn schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 01:21:

Enige wat ik crap vind is de het cilinderslot van die suzuki, je moet hem de sleutel een beetje onder een hoek draaien om te starten. Die maat zei dat alle suzuki's dat hebben.
Beide Suzuki SV650’s van mijn instructeur hadden dit probleem ook. Je moest de sleutel ietsje naar je toe trekken om te kunnen starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

DistantFury schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 08:01:
[...]

Beide Suzuki SV650’s van mijn instructeur hadden dit probleem ook. Je moest de sleutel ietsje naar je toe trekken om te kunnen starten.
dat ja. Beetje vreemd maar na 10x doen weet je niet beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• About2Break
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 20:27
Bommes schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 07:35:
[...]

Ik herken dit niet van de Vstrom die ik heb gehad :?
Ik wel! Ik had een oudere V-strom DL1000 - daar moest ik ook de sleutel op een bepaalde manier duwen omdat anders de sleutel niet wilde draaien in het slot.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
About2Break schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 10:28:
[...]

Ik wel! Ik had een oudere V-strom DL1000 - daar moest ik ook de sleutel op een bepaalde manier duwen omdat anders de sleutel niet wilde draaien in het slot.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cuKHGvL2eW3b-UwGGA-NBVlR6xk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v8pY4d74KAVNXUtKkAhtNV93.jpg?f=fotoalbum_large
2006 DL1000 had ik, fijn apparaat (y)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• About2Break
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 20:27
Bommes schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 10:38:
[...]

[Afbeelding]
2006 DL1000 had ik, fijn apparaat (y)
Absoluut, heerlijke motor! Geen enkele motor die ik heb gehad daarna heeft het rijcomfort kunnen evenaren van de v-strom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:41

jeroenathome

Een regel tekst

Rick-Jan schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 07:37:
Dat is inderdaad een Yamaha dingetje, voor zover ik weet geen Suzuki probleem.
Dit heb ik nog niet gemerkt als Yamaha rijder. Alleen de borgpin voor het stuurslot geeft al en toe problemen. Dat is op te lossen door het hele stuur iets rechter te zetten.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Ik heb dit soms ook op de Husqvarna 901. Ik kan niet in een keer door vanaf stuurslot naar contact. Eerst indrukken voor stuurslot, naar “off”, dan sleutel loslaten / stukje terugtrekken en naar “on”. Zooooo irritant. Nog nooit een fiets gehad die dat zo had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:07

Rick-Jan

always connected

jeroenathome schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 11:20:
[...]

Dit heb ik nog niet gemerkt als Yamaha rijder. Alleen de borgpin voor het stuurslot geeft al en toe problemen. Dat is op te lossen door het hele stuur iets rechter te zetten.
Voor zover ik weet is het bij de XJ6, FZ6 en nog een paar modellen. Gebruiken hetzelfde contactslot.

https://www.reddit.com/r/...y_hard_to_turn/?rdt=49684

https://themotorbikeforum...10-cannot-move-key-to-on/

https://foc-u.co.uk/index.php?topic=11341.0

https://www.600riders.com/threads/key-hard-to-turn.24731/

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pyr0_
Net tussen de buien door weer klein tochtje gemaakt. Was geen goed weer voorspeld, maar de zon scheen vanmorgen en het kriebelde.. op Kurviger klein rondje uitgestippeld, en op goed geluk gaan rijden. Op sommige plekken was de weg lekker droog, maar helaas veel plekken nog steeds nat. Rijd toch niet zo lekker, heb nog niet het vertrouwen helemaal. Dus lekker rustig aan en zorgen dat ik heelhuids thuis kom. Rond Epen kreeg ik nog een flinke hagelbui over me heen, dat haalt de snelheid wel ff helemaal eruit.. Maar ff bakkie gaan doen bij pa, daar nog een flinke onweersbui afgewacht en terug na huis. Jammer, had graag een groter rondje gereden maar het weer zit niet mee dit weekend.

Raadplaatje dan maar, als @Bommes of @DrivinUCrazy deze weten moet ik echt eens stickers gaan uitdelen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Gpd_kuhrKHPs8iq2BmOsHZaOoE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EEz5QfYbchXQetx29zjb4ONz.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

Ik ben net terug van ongeveer 200 km rondritje. Alleen dicht bij huis 2 keer een buitje gehad van hooguit 20 seconden. Ben letterlijk tussen de druppels doorgereden.

De zon was wel verraderlijk door steeds achter de wolken te verbergen en er doorheen te schijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DistantFury
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-12-2024
Pyr0_ schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 17:03:
Net tussen de buien door weer klein tochtje gemaakt. Was geen goed weer voorspeld, maar de zon scheen vanmorgen en het kriebelde.. op Kurviger klein rondje uitgestippeld, en op goed geluk gaan rijden. Op sommige plekken was de weg lekker droog, maar helaas veel plekken nog steeds nat. Rijd toch niet zo lekker, heb nog niet het vertrouwen helemaal. Dus lekker rustig aan en zorgen dat ik heelhuids thuis kom. Rond Epen kreeg ik nog een flinke hagelbui over me heen, dat haalt de snelheid wel ff helemaal eruit.. Maar ff bakkie gaan doen bij pa, daar nog een flinke onweersbui afgewacht en terug na huis. Jammer, had graag een groter rondje gereden maar het weer zit niet mee dit weekend.

Raadplaatje dan maar, als @Bommes of @DrivinUCrazy deze weten moet ik echt eens stickers gaan uitdelen...
[Afbeelding]
Ik denk dat ik je net ben misgelopen. Ik heb vandaag ook een goede 150km afgelegd, met als afsluiting een stukje Epenerbaan, Gemmenich en het Drielandenpunt.

Ik zag de bui al hangen (letterlijk) en ben vanaf de Epenerbaan vlug omgekeerd richting Heerlen. Ter hoogte van de berg bij Nijswiller was er helaas geen ontkomen meer aan. Ik had de hagelstenen tot achter mijn vizier zitten, en de kleren liggen ook nog te drogen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Ja het was me het buitje wel. Was gelukkig met de auto naar Margraten, ruitenwisser kreeg de hagel maar net weg.
Even nog naar Louis geweest, backprotector gekocht en voor 179,9 per liter de tank vol gegooid met Shell 95 e5.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:12
@Pyr0_ Eerste ingeving zou zijn de Voerstreek. Omgeving Welkenraedt of zo, maar helemaal plaatsen kan ik het sowieso niet met zo weinig herkenningspunten. ;)

Ik neig wel naar België. :)

[ Voor 9% gewijzigd door DrivinUCrazy op 23-03-2024 18:57 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

Gezien de weg heb ik daar wel mijn twijfels bij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:14
ozzynator schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 18:29:
Ja het was me het buitje wel. Was gelukkig met de auto naar Margraten, ruitenwisser kreeg de hagel maar net weg.
Even nog naar Louis geweest, backprotector gekocht en voor 179,9 per liter de tank vol gegooid met Shell 95 e5.
Duur grapje.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 23:22
Vandaag de Virago ingeruild op een nieuw speeltje! Heb een Suzuki Boulevard C50t gekocht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-gAc6-pF2bvODB34VmOMJ8UFnuE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tisBS12m2DNIMD6w8wtVsNOB.jpg?f=fotoalbum_large

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 18:54:
@Pyr0_ Eerste ingeving zou zijn de Voerstreek. Omgeving Welkenraedt of zo, maar helemaal plaatsen kan ik het sowieso niet met zo weinig herkenningspunten. ;)

Ik neig wel naar België. :)
Haha, nou je zit goed in de buurt hoor! Was hier. België inderdaad. Hopelijk blijft het donderdag wel droog, heb dan lekker lang weekend, wil een flinke tocht gaan maken!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ozzynator
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sBvyhiQYQ11W1SVmgAqH44HZVY0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zKqFmA0ExKLY9eXJWY1xCcaE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZnLSpfiFJC3uXuh-mMUwxQOgU6I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0xaP2amFHYmLCKRUBQbzmW9I.jpg?f=fotoalbum_large

Ik was daar woensdag vlak bij. Mooie streek, alleen af en toe echt slechte wegen. Al worden ze wel steeds meer opgeknapt.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
jeroenathome schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 19:07:
[...]

Gezien de weg heb ik daar wel mijn twijfels bij.
Dat was juist een van de weggevers. Naast de hagen tussen de weilanden dan. Wallonië is berucht om de wegen, maar vlaanderen valt met die binnendoor weggetjes regelmatig mee. Laat je er eens verrassen. ;) En in diverse gebieden zoals in de Voerstreek zijn recent een aantal wegen vernieuwd. (Maar ook rondom Eupen bijvoorbeeld)

Het is geen zoab, en de Duitsers doen die betonnen rand anders. Dus België. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Vanochtend was het gelukkig net lang genoeg droog om de nieuwe dynamo te monteren en de schokdemper, tank & plasticbende weer terug te plaatsen. Alleen jammer dat PostNL niet op tijd was met het aandrijfriempje, nu maar hopen dat het morgen ook nog een uurtje droog is zodat die er ook weer op kan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
Chakotay schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:12:
Dynamo-probleem hier is weer een stapje verder, ik heb de motor ver genoeg gedemonteerd om er bij te kunnen. Nu blijft het ding echter met externe torx-bolten vast te zitten (Blijft BMW natuurlijk)... Daar maar even een setje doppen voor bestellen, die had ik nog niet :)

Is er heel toevallig iemand in Alphen aan den Rijn die een (waarschijnlijk) E10-dopje heeft liggen?

[Afbeelding]
Zag dat je al een set doppen geregeld had, maar als je ooit uit nood iets anders moet gebruiken is mijn tip om er een ringsleutel op te zetten. die passen namelijk ook als je voorzichtig doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:30
Pyr0_ schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 20:39:
[...]
Dat zou wel heel mooi zijn, dankjewel! Gaat om rechts.
Helaas niet kunnen vinden, wellicht toch een keer verkocht of in de vuilnisbak beland..

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Uberdude schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 20:54:
[...]

Zag dat je al een set doppen geregeld had, maar als je ooit uit nood iets anders moet gebruiken is mijn tip om er een ringsleutel op te zetten. die passen namelijk ook als je voorzichtig doet
Had ik ook aan gedacht inderdaad, 12kantige ringsleutel past ook best aardig. Wilde het risico alleen niet lopen om de kop van bouten die al redelijk wat corrosie hebben te slopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
poep -O-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2HCSHCavoYf-InD4QdOYKx5CYnE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UMxt9IR1L1DtnQ8SyHJLl4d6.png?f=fotoalbum_large

En helemaal insult to injury:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MyPBpWd-5oLCrZ_xN5MdZ0qmmAk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iAeHICVoCvFfaUnzX0l6cuDO.png?f=user_large
|:(

Stomme is dat ik daar altijd parkeer en nooit problemen mee gehad heb.. en er staan echt altijd scooters can deliveroo etc..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KboFFy3jk4wuN80YU2Chclo1kFM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zQjkCTPkf0LxxNPDs78aNM48.png?f=fotoalbum_large
https://www.google.com/ma...!7i16384!8i8192?entry=ttu

Dit zal de reden zijn... want op de stoep parkeren mag in principe (behalve in London)..
Maar ik ben toch een (motor)fiets :+

Iets vrolijker note.. toen ik parkeerde kwam er meteen een kerel naar me toe en begon over Moto Guzzi te praten.. dat gebeurt met een MG echt zo vaak :7
Die kerel had zelfs nog geprobeer de parkeer wachter om te praten d:)b zonder succes duidelijk..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• kneusteun
Damn, dat was een dagje, vanochtend 9 uur weggereden en nu net thuis.
Wat mooi, 30 man veel van die globetrotters, prachtige verhalen.
Mooie prachtige uitdagende route gereden afgesloten met een prachtige bbq.

En het mooiste van zo'n dag is toch wel het vinden van meer mensen waarmee je wat vaker een tocht kan maken!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YGyATFpEDvEDSa8mJOGGu8TjaiQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bimNztZK2X972Fo7xtm6n3oq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I2Y83QsqRJHJE5uOg1Lzsieq9zQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UXijWICLe0jA5VG98nthzGsq.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand zijn schakel pook terug buigen na een val

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j7FIF_aiZjJCgyUDYxr_LnR2Z0w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xHeUxrFEtBOZoFIJC8EddW7s.jpg?f=fotoalbum_large
3 minuten later zonder benzine staan 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Lc4HnfoaupKPywPu0Lx8uTPJJ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IdanSWz8BlAk7gAFNy7tE8Fm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 77% gewijzigd door kneusteun op 23-03-2024 23:23 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• s006110
s006110 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 19:47:
Vandaag de Virago ingeruild op een nieuw speeltje! Heb een Suzuki Boulevard C50t gekocht

[Afbeelding]
En toen was de Virago weg... Na drie jaar, en een afgeronde verbouwing, is het tijd voor wat anders geworden...

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczOBnhGZ_WC9EWs_r8PrVkJsAKIvigFdET0i7v0b7ZRIP9mUPMdSgt7ssVccVe2GsvK1dvLVkEx5V3O9XuhN4AOKgO0CRmGvx-7sHOCFfQDKErb_WBZXO0WrYixgs8fwZVqSYtDt_yDDKujKFUoWpuhmNg=w1228-h1636-s-no?authuser=0

Ik had de behoefte om een specifiek type motor te gaan bezitten/rijden. Voor mezelf had ik een tamelijk specifiek lijstje met wensen die graag wilde:

- Klassieke cruiser look (a lá HD Softail Heritage)

- 'Dikke' spatborden

- Grote motorfiets

- Breed stuur

- Spaakwielen

- Geen zwart, maar een kleurtje

In mijn zoektocht kwam ik in eerste instantie uit op de volgende motoren (in het door mij gestelde budget):

- Honda Shadow 750 ACE(eind jaren negentig, begin zeros, specifiek de ACE)

- Kawasaki Vulcan 800

- Yamaha Dragstar 650

Waarom specifiek deze 'middleweight' cruisers? Dit puur omdat in mijn bescheiden mening deze qua balans (visueel) het mooiste zijn.

Veel pk's was geen sterke behoefte, omdat de BMW daarin al voldoende in voorziet. Het gaat me echt om de stijl en de looks van deze motoren

De Dragstar viel al snel af, omdat die eigenlijk toch te klein is.

De Vulcan viel me in het echt een beetje tegen, en was het op een of andere manier 'net niet' voor me

De Shadow was een schot in de roos, ook na een proefrit. Schitterende motor, lekker koppelrijk onderin, en binnen budget.

En toen kwam er een outsider om de bocht vliegen in de vorm van een Suzuki Volusia VL800. Deze was ik nog niet eerder tegengekomen, en vinkte ook alle boxjes af... Een goede bekende van me, die hobbymatig in motoren handelt (waar ik ook destijds de Virago heb gekocht), bood me een Volusia aan (twee verschillende), met een aanbod wat heel erg interessant was.

Het werd helemaal leuk en interessant, dat een van de twee niet om een Volusia ging, maar om een Boulevard C50! En dat bracht een paar extra leuke voordelen mee, namelijk dat het om een injectie motor ging ipv een carb motor...

Om een kort verhaal lang te maken, vandaag stond de afspraak om de Boulevard te gaan bekijken. En tot mijn grote plezier, had hij ook nog eens een Shadow 750 ACE te koop staan, zodat ik ze ter plekke kon vergelijken.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczOt6xgLiaSf--Nu90uKChxhUV3--CNtRe-D-dlopd4q8CiNov810XgtEfeso5Jh9FZe06Tr4UbkkjLUObJYSn4GYT_J4abgJN5DuwP_eio-OABtw1Gek6E7lGIFWnMW83bh5ONK3tFl0Ti7rEo1kdeStQ=w1228-h1636-s-no?authuser=0

De voorste Volusia viel redelijk snel af, omdat de zitpositie door het lage stuur om te janken was, en omdat deze toch echt net niet hetgene was wat ik graag zou willen hebben (was ook een stukje goedkoper). Over de Shadow heb ik nog even zitten twijfelen, maar de Boulevard is toch wel weer 'meer' motor dan de Shadow! Iets meer power, iets breder, iets groter, cardan ipv ketting, en injectie ipv carburateur...

​Het is de Boulevard dus geworden:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczOcmMLvs0id4U0t5QQZPc7ZYgpvIlEcMWZKrfynRJnKZ8wQn0TeHTYCIst4xTD-yUERe4ZQvjDRFHQ2xvPoyWpJUM9DG1-4Gx5_pvW7CHKVJrJs79aY6hfnB8-2YAlamYID9vRsmVg4ZHed_rwnUxB61Q=w2016-h1512-s-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczN9yUrx5IiJQC2JVWkS6RkLddDPPwazDWayiL1BQHw48amffirsCJ5T9hxEXzkJr46plHhKawEPpGhJO_50vzo8Yz8Rcmdn3-nAH2oXCsoM3LPIAktU0qDbutBbMz2rzmD7wx7nL58zW0zYvgJSxJYAoA=w2016-h1512-s-no?authuser=0

Er zit nog wel wat klein werk aan... Hij moet een hele goede poetsbeurt krijgen (wat ook wel te zien is op de fotos), en ik wil hem op korte termijn een onderhoudsbeurtje geven (remmen en olie)...

Maar ik heb de motor die ik graag wilde hebben, en het hoofdstuk van de Virago is hierbij dan ook ten einde!

Van het sleutelen aan de Virago, en het verbouwen er van, heb ik enorm veel plezier beleefd, en heel erg veel van geleerd! Het was mijn eerste 'grote mensen motor', en ik blijf deze machine een warm hart toedragen! Ik hoop dat de volgende eigenaar er ook een hoop plezier aan gaat beleven.

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 23:33

Fuelke

Forza Ferrari

Na regen komt zonneschijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0mfa4lmnpTRpd5yyBwEZGMepbK4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/d6rMWGyM8h9OokCH0rC9cRDC.jpg?f=user_large

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 12:47
Vandaag was het dan eindelijk zover.

Bijna nieuw met slechts 2800 km op de teller. Hij komt uit augustus 2023. Door een foutje van de dealer heb ik ook nog een nieuwe set banden. Erg netjes van ze.

Voorzien van alle optiepakketten, hoog stuur, tire pressure monitoring system, SOS en alarm. Daarnaast ook gelijk de nieuwe BMW ConnectRide Navigator bijbesteld. Heel erg blij mee! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Vandaag gelijk ingewijd met 150 km inclusief 4 (!) hagelbuien.

Kon wel gelijk na mijn eerste ritje terug. Na het plaatsen van het hoge stuur was een kabel niet goed aangesloten waardoor ik constant foutmeldingen in mijn scherm kreeg en de cruise control niet werkte. Gelukkig was het snel verholpen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pabUxFOl6QYL99a4DYRYz9HwrFc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K7BHgkUIP7DkkOukJQug59ZH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fUCyPsp3TQq-LjwsMrBZmJFmcXk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eLoTv44vfVbM8SaSuFja5jt6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
@LankHoar @timmie271 Kunnen jullie mijn motor aanpassen in het topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Freelance schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 20:56:
[...]

Helaas niet kunnen vinden, wellicht toch een keer verkocht of in de vuilnisbak beland..
No worries! Thanks voor het zoeken iig. Gelukkig heeft @sobbereng me kunnen helpen.
Paar mooie motoren gepost deze avond, leuk om te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:15

botoo

💀 too old to die young

flowiej schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 22:01:
Bijna nieuw met slechts 2800 km op de teller. <>Door een foutje van de dealer heb ik ook nog een nieuwe set banden.
Leg eens uit hoe het komt dat een nieuwe fiets met 2800 km al aan nieuwe banden toe is? Dat soort dingen word ik altijd wantrouwig van.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flowiej
De motor had oorspronkelijk zilveren velgen. Die vond ik niet mooi en dus zouden ze gewisseld worden met de velgen van een demo motor die zwarte velgen had. Uiteindelijk is die verkocht aan iemand anders en zijn er nieuwe velgen en banden voor mij besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
botoo schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 22:18:
[...]

Leg eens uit hoe het komt dat een nieuwe fiets met 2800 km al aan nieuwe banden toe is? Dat soort dingen word ik altijd wantrouwig van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

flowiej schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 22:23:
De motor had oorspronkelijk zilveren velgen. Die vond ik niet mooi en dus zouden ze gewisseld worden met de velgen van een demo motor die zwarte velgen had. Uiteindelijk is die verkocht aan iemand anders en zijn er nieuwe velgen en banden voor mij besteld.
Dat is heel netjes opgelost. Mooie motor, geniet ervan :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
noes schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 22:25:
[...]

Dat is heel netjes opgelost. Mooie motor, geniet ervan :Y
Dankjewel! Dat vond ik ook. Goede eerste ervaring met deze dealer, die nu ook mijn periodiek onderhoud gaat doen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Mooi geregeld dan, dus niet omdat de huidige banden sleets waren?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
Maar het is een motor met een ketting, velgen worden dan na een paar maanden vanzelf zwart! :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 16-09 21:56
Chakotay schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 22:41:
Maar het is een motor met een ketting, velgen worden dan na een paar maanden vanzelf zwart! :+
ik heb blauwe velgen en iets poets hem zeker toch wel naar elke 2 ritten ;)
Nu zelfs in glascoating gezet en moet zeggen doekje er over en alles is weg
_/-\o_ :9~ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/25sPcAu4gIhLXxxghvclyk8211Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eZBfnQfopfhW5VBgoJJkEPps.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
Mag ik mijne ook langs brengen? Ik wou dat ik dat poetsen ook leuk zou vinden…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ibothead
kneusteun schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 23:03:
Mag ik mijne ook langs brengen? Ik wou dat ik dat poetsen ook leuk zou vinden…
hahahaha eindhoven O-) En succes het regent bijna elke dag |:( :X

Als het komend weekend maar droog is, Luxemburg weekendje :*) :*) :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ys9747XufMSV2oKMCCI5ffHpXU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jpOJo60zDotZHkByCnMEObqJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
botoo schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 22:27:
Mooi geregeld dan, dus niet omdat de huidige banden sleets waren?
Nee, hij stond op battleaxe hypersport. Zelfde als nu mee afgeleverd. Is gewoon een BMW motorrad locatie dus niet een of andere gare garage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flowiej
Chakotay schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 22:41:
Al die moeite en onderhandelen over de velgen voor niks :o :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
ozzynator schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 20:15:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik was daar woensdag vlak bij. Mooie streek, alleen af en toe echt slechte wegen. Al worden ze wel steeds meer opgeknapt.
Leuke motor! Mag ik je iets heel anders vragen?

Ik las dat de XSR900 je eerste motor is. Zelf denk ik ook eraan om deze te kopen als eerste motor. Hoe bevalt hij als eerste motor?

Enerzijds wil ik straks vlot mee kunnen rijden met mijn vrouw die een 1100 cc allroad heeft. Anderzijds wil ik ook lekker relaxed ermee kunnen rijden op de 60 km-wegen, zonder het gevoel te hebben dat ik op een nerveuze wheelie bike zit. Als ik op internet zoek naar forumberichten over deze motor, kom ik namelijk best veel posts tegen van mensen die deze motor willen kopen voor de looks, met de intentie om er in de 1e en 2e versnelling wheelies mee te maken. Zo’n rijder ben ik niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:30
@Squawk geen direct antwoord op je vraag, maar staar je niet blind op het aantal CC.

Ik heb zelf een Kawasaki Vulcan S (649cc) en had hiervoor een BMW r1150r (1130cc) en een Yamaha BT1100 Bulldog (1063cc). Een vriend van mij heeft een Moto Guzzi VT85 (853cc) en daar zat bij normaal gebruik niet echt een merkbaar verschil in.

Sure.. wanneer ik plankgas weg wilde op de BMW dan merkte je dat. Ook op de snelweg van b.v. 100KM/h en dan verder accelereren was merkbaar een verschil. Maar tijdens normaal rijden buiten de snelweg om/ ritjes binnendoor heb ik nooit het idee gehad dat ik iets moest inleveren. Ook trek ik de Moto Guzzi er met gemak uit. Die haalt mij uiteindelijk wel weer in en kan mij verder prima bijhouden.

Het leuke aan een motor met minder vermogen is dat die wat vergevingsgezind is. Het is voor mij leuker om lekker te kunnen spelen met de gashendel dan mij in te moeten houden.

Ik denk dat je meer verschil zal merken wanneer een van beide een beter vol te houden zithouding (ergonomisch) heeft dan de ander, dan je last gaat krijgen van een verschil in vermogen.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Nu online
Squawk schreef op zondag 24 maart 2024 @ 08:01:
[...]

Leuke motor! Mag ik je iets heel anders vragen?

Ik las dat de XSR900 je eerste motor is. Zelf denk ik ook eraan om deze te kopen als eerste motor. Hoe bevalt hij als eerste motor?
Tja, waar zal ik beginnen?

Zitpositie: ik ben 193 met een lang bovenlijf en kortere benen. Dus ik zit lekker rechtop, zonder kramp na een uur of meer. Ik had 3 motoren op mijn lijst, bij de andere 2 had ik het gevoel dat ik met gebogen armen zat, net alsof in de auto je stoel iets te dicht op het stuur staat. Ook de bar end mirrors zijn echt fijn, want ik zie mezelf niet constant. Wat ik bij de lesmotor (Z650) dus wel had.

Optrekken en wheelies: hard optrekken is geen probleem, hij kan (op de teller) 100 in z'n 1. Nee niet zelf getest. Achterwiel doe ik ook niet aan, heb alles lekker in stand 2. Top weet ik niet, vind ik ook niet bijster interessant. Het is dus eigenlijk iets wat je zelf in de hand hebt. Gewoon touren en dan heb je wat extra power om in te halen bijvoorbeeld. Je hoeft ze niet alle 119 los te laten.

Electronica: zeker ook een pluspunt, cruisecontrol werkt gewoon goed en is handig op de snelweg. Quickshift idem, al gebruik ik die alleen met doortrekken. Wil het gewoon schakelen ook niet verleren ivm de 700 van mevrouw.

Enige nadeel, vind ik, de uitlaat. Maar daar komt ooit wel een andere voor in de plaats. Eerst andere prioriteiten.

Ik zou zeggen, kijk of er nog demodagen bij je in de buurt zijn en test er 1, of maak een proefrit. Ik vind het echt geweldige motor. En ik weet niet waarde woont, maar kijken en koffie kan bij mij ook. :)

[ Voor 9% gewijzigd door ozzynator op 24-03-2024 10:40 ]

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:51
ibothead schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 23:47:
[...]

hahahaha eindhoven O-) En succes het regent bijna elke dag |:( :X

Als het komend weekend maar droog is, Luxemburg weekendje :*) :*) :*)

[Afbeelding]
Ziet er echt gaaf uit!
Met een GoPro gemaakt? Welke instellingen :$

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
ozzynator schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:36:

Optrekken en wheelies: hard optrekken is geen probleem, hij kan (op de teller) 100 in z'n 1. Nee niet zelf getest. Achterwiel doe ik ook niet aan, heb alles lekker in stand 2. Top weet ik niet, vind ik ook niet bijster interessant. Het is dus eigenlijk iets wat je zelf in de hand hebt. Gewoon touren en dan heb je wat extra power om in te halen bijvoorbeeld. Je hoeft ze niet alle 119 los te laten.
Als ik je reactie lees, denk ik dat we redelijk dezelfde rijstijl hebben en zelf ben ik ook geen 20 meer. Goed om te lezen dat je er ook prima ontspannen mee kunt rijden door de juiste rijmodus te selecteren.

Electronica: zeker ook een pluspunt, cruisecontrol werkt gewoon goed en is handig op de snelweg. Quickshift idem, al gebruik ik die alleen met doortrekken. Wil het gewoon schakelen ook niet verleren ivm de 700 van mevrouw.
De uitgebreide elektronische rijhulpsystemen en zaken als handvatverwarming en cruise control spreken mij ook erg aan. Dat zie je helaas nog niet zo veel bij de kleine motoren.

Ik zou zeggen, kijk of er nog demodagen bij je in de buurt zijn en test er 1, of maak een proefrit. Ik vind het echt geweldige motor. En ik weet niet waarde woont, maar kijken en koffie kan bij mij ook. :)
Op dit moment ben ik nog aan het lessen en in de oriënterende fase voor de eerste motor. Gisteren zag ik een blauwe XSR900 staan bij MotoPort. Hij sprak mij qua uiterlijk en techniek meteen erg aan, maar tegelijkertijd vroeg ik mij af of hij met een MT09-blok niet te heftig zou zijn als eerste motor. Vervolgens zie ik op Tweakers dat jij hem als eerste motor hebt gekocht. Leuk om te lezen dat je het een geweldige motor vindt! Bedankt voor het aanbod voor een kopje koffie. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
c-nan schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:40:
[...]

Ziet er echt gaaf uit!
Met een GoPro gemaakt? Welke instellingen :$
8)7 Zou het niet weten? Kreeg vorig jaar gratis weekend weg bij vakantie park ivm fotoshoot en moesten met 6 man camera's mee nemen >:)
Hebben echt duizende foto's gekregen en drone filmpjes 8)

Was echt wel zeer nice weekend en lekker kennen rijden!
Hopelijk komend weekend ook weer droog weer :X Want ben niet zo van bergjes rijden met nat weg dek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:46
Hopelijk hier iemand met een goede oplossing.

Mijn maten heb ik hebben allemaal zo'n Cardo packtalk comm systeem. Werkt goed.

Nu heb ik een nieuwe helm gekocht de Shoei GT air III en dioe schuimpies van Shoei hebben een deal met Sena. Dus de Cardo packtalk bold past er niet meer op.

De adaptor van Cardo past volgens de specs alleen op een Air II en de bold past hier ook niet op.

Net dat ding bij de vorige helm ewraf gehaald, omdat te kijken of ik hem anders op de helm kan plakken. Mjahh met die klem erop is dat niet mogelijk..

ughhh ultimate frustrationnnnn.. |:(

Iemand nog een idee wat ik zou kunnen proberen om mijn hudige comm system op de nieuwe helm te monteren?

Die Sena SLR-3 is een mooie oplossing, mjahh ik heb die cardo net een jaar. Spul is allemaal niet gratis.

*edit*
Had in de la waar alle PC en telefoon kabels liggen dat plak gedeelte gevonden .. logische plek 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Unknown Alien op 24-03-2024 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:13
kneusteun schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 21:31:
Damn, dat was een dagje, vanochtend 9 uur weggereden en nu net thuis.
Wat mooi, 30 man veel van die globetrotters, prachtige verhalen.
Mooie prachtige uitdagende route gereden afgesloten met een prachtige bbq.

En het mooiste van zo'n dag is toch wel het vinden van meer mensen waarmee je wat vaker een tocht kan maken!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Iemand zijn schakel pook terug buigen na een val

[Afbeelding]
3 minuten later zonder benzine staan 😂

[Afbeelding]
Tof! Ik zou zelf ook wel iets met wat offroad willen gaan doen. Zo te zien is de yamaha dan de populairste keuze!

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• s006110
Vandaag maar eens bezig gegaan met de Soes... Koffers er af, schutting aan de voorkant er af, kofferbeugels er af, sissybar er af, en eens kijken hoe goed het chroom nog is.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczMK42Y36DJ-1HXC7dYXr_20NyszQvOpr5L6QLoHrMuNjGAYs2gv6ckq6nmQcvSe6xXNaE_PlczY_afhMlTONqTK285ts1QZOoc_HpmdzEGnfvMFbdwF5O699Pl1jwu601Vai7ozxv6IjM5prb2xo1KJlA=w1228-h1636-s-no?authuser=0

Het chroom is gelukkig nog in hele goede staat, en met een eerste poetsbeurt komt er al een hele andere motor onder vandaan

Voor:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczN9yUrx5IiJQC2JVWkS6RkLddDPPwazDWayiL1BQHw48amffirsCJ5T9hxEXzkJr46plHhKawEPpGhJO_50vzo8Yz8Rcmdn3-nAH2oXCsoM3LPIAktU0qDbutBbMz2rzmD7wx7nL58zW0zYvgJSxJYAoA=w2016-h1512-s-no?authuser=0

Na:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczNYjpgjZAxEiOjUuPoInNIQ9WHb77GQ6J35KkzELlEg_0QRaXKuRqRhD_jCmqHvbtTG9L5MoCbxcB5zy46IJihynY7LWcxpiVruk6ETw0Pzsv9ckWrUmv1_spN7Oksc-8GxCwnSV24trl4FQL5dfDP2Ng=w2182-h1636-s-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczMSTMyN2L10lQzQHVDWufQ8cpxcJF6ZkuwxSwvYviItRD84PtPf0jwyi2u_ANKfIwgi0CLYJfR9ik5iUgQqRgm8os231WNsVyqWOtrsdrHbGDbamg4nrZvpfoe6Mmkdyj5Vv-E10_VcfPIquqVJjrVE5w=w2182-h1636-s-no?authuser=0

Het is echt de motor die ik graag wilde hebben qua styling! Helaas vandaag geen weer om te rijden, want ik sta te popelen om er mee op pad te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
wokkelz schreef op zondag 24 maart 2024 @ 16:52:
[...]

Tof! Ik zou zelf ook wel iets met wat offroad willen gaan doen. Zo te zien is de yamaha dan de populairste keuze!
Hier waren veel t7’s maar ook wel ajp’s bmw’s crfs husky’s
Kijk vooral naar hoe je hem wil gebruiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 23:31

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Huh, er mist iets B) .

Nieuwe bandjes zijn er dinsdag. Olie en filter zijn al binnen.
Bijna klaar voor het nieuwe seizoen :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/slS-Nkh_mwe3WvqWzIRmfCM_UY8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M3tBjqbTzAyibwq4gqm5KO6x.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Je hebt het hart zoals het overgrote deel Harley rijders (poetsers), die doen schijnbaar niets liever dan poetsen, poetsen en nog meer poetsen (nee ik niet, ik heb al een hekel aan aan afspoelen).

Mocht je ooit afkickverschijnselen krijgen omdat er niets te poetsen valt dan geef je maar een seintje ;)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 20:54
Zo, weer ruim en breed thuis na een dagje heerlijk spelen in de modder O+ (Get off the Road vanuit Wanroij).
Wel een stukje van de route afgesneden om het niet te gek te maken en weer een beetje op tijd terug te zijn. Wilden het sowieso rustig aan doen i.v.m. de gehuurde fietsen en soms pittigere omstandigheden en hadden geen haast om te vertrekken. Maar wat was het leuk en lekker om weer eens mee te doen met buitenspelen voor grote mensen!
Moet eerlijk zeggen dat ik het meeste lol heb gehad op de Husky 701, hoewel het op de KTM 890 ook zeker niet verkeerd ging... Wat heeft die laatste een beestachtig blok zeg >:)
Binnenkort dus voor mezelf maar eens wat leuks uitzoeken en dan volgend jaar wellicht met mijn eigen motor meerijden :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2sJBIin1OuzsBxONgnzm6N8Xovg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0CQOCwP3ay6xy1P3VBrKmjG5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BG0ak9XUMhiBiFIY44yufaJV3W8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZPEDnFGflDER1vBZZNwak8vt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rNj9GyWN_-hgupZ8oWROUiVjCO0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zBAwj5cgcs8ZtTqYHx3LcBA7.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 49% gewijzigd door Thedr op 24-03-2024 20:19 ]

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Bommes
wokkelz schreef op zondag 24 maart 2024 @ 16:52:
[...]

Ik heb vandaag mee gereden met Get off the Road vanuit Wanroij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q6Z_Y_zg1CZV5-Hfu_FUDbyr7G4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Sdf6pVLaa6wkkJs3hDe16XO.jpg?f=fotoalbum_large
Daar kon je je ook inschrijven op demo (offroad) ritjes op diverse motoren. BMW's nieuwe 900, KTM's 890, Husky 701, enz.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jDY-o-EhrCLlI7_bEVeNTCWO26E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sCPdZckaaFSr2ppw7B6jSEAF.jpg?f=fotoalbum_large

Vanuit hier waren er ook een aantal mee rijders. Route van 215km, waarvan veel offroad. Soms in echt serieuze slechte staat. Diepe, hele diepe plassen, een paar tot zeker aan het zadel (Nee ik heb geen Monkey >:) )
Hele dikke blubber, stukken met gladde klei, grindpaden, singletracks met whooptiedoes, brede paden, mulzand, enz.
Het zat er gelijk in. Eerste stuk was echt gaaf en flink werken, daarna volgde helaas flink wat asfalt en ook de regen. Veel regen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M-7OTMlg7Gui_lpMzuQnAqm2FFo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/udpXS8EXbiuy4Kptom7Txsxa.jpg?f=fotoalbum_large

Afsluiting was weer in Wanroij bij het Adventure park met een bbq.
Leuke dag geweest (y) jammer van het weer, dat heeft wel veel energie gekost.

Ik was overgings de enige met een Tuareg, ding heeft zich echt voortreffelijk gedragen. Het is echt een super offroad motor, grote crossmotor bijna.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Zo dat ziet er lekker uit @Thedr @Bommes . Veel plezier 8)

Vandaag voor het eerst een wat langere rit gemaakt, Den Haag uit, naar het noorden. Wilde nog even het centrum in, en daarna de A4 op. Holy shit, ik had niet verwacht dat het zo hard zou waaien; 6-7 Beaufort met windstoten lees ik net. Toen ik de oprit op reed (Die over de A4 heen gaat) realiseerde ik het me pas. Tsja dan ben je te laat ;)

Ik heb nu lekker de rechterbaan gepakt en 90-95 gereden, en een beetje tegen de wind in proberen te hangen. Zijn daar nog andere tips voor? Harder rijden had gekund, maar ik schrok wel van de 20-30cm die je zomaar naar de zijkant gedrukt kan worden. Met lessen heb ik ook wel met slecht weer gereden, maar nooit met vlagen en altijd met een naked bike.

offtopic:
Even bij MKC langs geweest, hoes, oordopjes, telefoonhouder en vizierspray gehaald. Met name die laatste kan ik goed gebruiken

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bommes
Boudewijn schreef op zondag 24 maart 2024 @ 21:25:

Vandaag voor het eerst een wat langere rit gemaakt, Den Haag uit, naar het noorden. Wilde nog even het centrum in, en daarna de A4 op. Holy shit, ik had niet verwacht dat het zo hard zou waaien; 6-7 Beaufort met windstoten lees ik net. Toen ik de oprit op reed (Die over de A4 heen gaat) realiseerde ik het me pas. Tsja dan ben je te laat ;)

Ik heb nu lekker de rechterbaan gepakt en 90-95 gereden, en een beetje tegen de wind in proberen te hangen. Zijn daar nog andere tips voor? Harder rijden had gekund, maar ik schrok wel van de 20-30cm die je zomaar naar de zijkant gedrukt kan worden. Met lessen heb ik ook wel met slecht weer gereden, maar nooit met vlagen en altijd met een naked bike.

offtopic:
Even bij MKC langs geweest, hoes, oordopjes, telefoonhouder en vizierspray gehaald. Met name die laatste kan ik goed gebruiken
Knie uitsteken aan de kant waar de wind vandaan komt.
Tenminste als je hem schuin op de kop hebt.
Echt haaks van opzij helpt niet veel tegen.

Ik heb nog wel een kleine grond onderzoekje gedaan en wat monsters mee naar huis genomen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/63_7wrVwJWhrPkgYYAgHRQrYrAQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/75zotnzfKdeg8oeVVQtSuXTd.jpg?f=fotoalbum_large

De Tuareg zelf kan ook wel een poetsbeurtje gebruiken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xMQJvlZG11gVdpZV_ygUbChbHTs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x4YWQEU469LqsuwDurZYQEdQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bommes schreef op zondag 24 maart 2024 @ 21:33:
[...]

Knie uitsteken aan de kant waar de wind vandaan komt.
Tenminste als je hem schuin op de kop hebt.
Echt haaks van opzij helpt niet veel tegen.

Ik heb nog wel een kleine grond onderzoekje gedaan en wat monsters mee naar huis genomen. [Afbeelding]

De Tuareg zelf kan ook wel een poetsbeurtje gebruiken.
[Afbeelding]
Haaks werkt dat ook prima, maar vooral als je harder rijdt.

offtopic:
Gas erop houden, niet te dicht langs vrachtwagens, goed op de omgeving letten: bijv als je onder een brug rijdt valt de wind ineens weg, en als je bebouwd gebied uit rijdt heb je juist meer wind. En bij bochten ook even rekening houden dat je soms wat platter moet: als je bocht naar rechts is en de wind van rechts komt, moet je net doen alsof de bocht scherper is dan hij daadwerkelijk is. De wind blaast je namelijk rechter op en daardoor wordt je bocht wijder.

[ Voor 44% gewijzigd door noes op 24-03-2024 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

noes schreef op zondag 24 maart 2024 @ 21:34:
[...]

Haaks werkt dat ook prima, maar vooral als je harder rijdt.
Okay dat moet ik echt nog even leren durven ;)

Had die tip ook gelezen, en beetje geprobeerd op de lesmotor. Daar werkte het beduidend beter dan op mijn vstrom.

Dank beiden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

noes schreef op zondag 24 maart 2024 @ 21:34:

Gas erop houden, niet te dicht langs vrachtwagens, goed op de omgeving letten: bijv als je onder een brug rijdt valt de wind ineens weg, en als je bebouwd gebied uit rijdt heb je juist meer wind. En bij bochten ook even rekening houden dat je soms wat platter moet: als je bocht naar rechts is en de wind van rechts komt, moet je net doen alsof de bocht scherper is dan hij daadwerkelijk is. De wind blaast je namelijk rechter op en daardoor wordt je bocht wijder.
Goeie tip van die bocht. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
botoo schreef op zondag 24 maart 2024 @ 19:54:
[...]

Je hebt het hart zoals het overgrote deel Harley rijders (poetsers), die doen schijnbaar niets liever dan poetsen, poetsen en nog meer poetsen (nee ik niet, ik heb al een hekel aan aan afspoelen).

Mocht je ooit afkickverschijnselen krijgen omdat er niets te poetsen valt dan geef je maar een seintje ;)
Poetsen is een noodzakelijk kwaad… en in dit geval was het hoog nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:13
kneusteun schreef op zondag 24 maart 2024 @ 19:49:
[...]

Hier waren veel t7’s maar ook wel ajp’s bmw’s crfs husky’s
Kijk vooral naar hoe je hem wil gebruiken.
Ik rij op dit moment een KTM 1190 adventure, die zou prima off road kunnen. Maar mijn voorkeur zou iets zijn wat minder pijn doet als ik hem neerleg, wat ouder beestje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

... Zijn daar nog andere tips voor?
Neem goed positie in het midden, zodat je een windstoot kan 'opvangen'.
Probeer in vrije lucht te rijden, dus niet naast / achter een ander voertuig.
Hou de motor trekkend, desnoods een versnelling lager.

Nekspieren trainen :+

En onthou, bepaalde modellen zijn nou eenmaal windgevoelig (veel fontaal oppervlak, hoog zwaartepunt, laag gewicht, werkt allemaal tegen).

[ Voor 15% gewijzigd door _Apache_ op 24-03-2024 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

s006110 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 22:01:
[...]

Poetsen is een noodzakelijk kwaad… en in dit geval was het hoog nodig
Ik heb laatste een foamspuit gehaald voor op de tuinslang, natuurlijk even getest.
Vind dat wel weer genoeg voor het voorjaar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
_Apache_ schreef op maandag 25 maart 2024 @ 06:13:
[...]

Ik heb laatste een foamspuit gehaald voor op de tuinslang, natuurlijk even getest.
Het resultaat van het (chroom) poetsen van deze motor was wel extreem bevredigend! Alles was mat en viezig, en daardoor was het resultaat des te groter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
_Apache_ schreef op maandag 25 maart 2024 @ 06:13:
[...]

Ik heb ook naar zo'n ding zitten kijken, maar ben nog niet overtuigd. Dus, hoe was de testuitslag?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yAXg2g9lt1kfktUddDm-f9_b2LA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CUXVRNJLb86HdVQUxP0cNGXU.png?f=fotoalbum_large
Zoek plaatje, zoek het koffiezetapparaat op de tenere!

Wat betreft welke allroad je nodig hebt heb ik zaterdag gezien dat het 90% de rijder is.
De eigenaar van die toko rijdt zellf rally raids en romaniacs etc.

Ik reed op een gegeven moment een best technisch stuk redelijk vlot door, komt meneer met een rotgang voorbij alsof hij op een enduro rijdt _/-\o_ er is nog genoeg te leren :X

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 15:49
Leuk, modderspelen!!

6 April ga ik de enclaverit van Ad Ketelaars rijden. Nog meer van hier?

Wel op een oudje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jRYNGcrpYzDJCHVVWrvZk7gJGRk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Rs38ZozXWCUyxb9SOJlDmz8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Bommes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0g7VM7Lj86hiKRKSBoHYNhqFtmc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e3y8eiOBkxWikgJ2JDamMFJD.jpg?f=fotoalbum_large

Poser punten.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Dat kan dwarser ;)

Mooie plaat! d:)b

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• kneusteun
Het antwoord: op zijn uitlaat bocht zit twee meter remkabel gewikkeld… boven gooit hij koud water in en onder een kraantje waar het kokend uit komt 😱👌

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
kneusteun schreef op maandag 25 maart 2024 @ 08:25:
[Afbeelding]
Zoek plaatje, zoek het koffiezetapparaat op de tenere!

Wat betreft welke allroad je nodig hebt heb ik zaterdag gezien dat het 90% de rijder is.
De eigenaar van die toko rijdt zellf rally raids en romaniacs etc.

Ik reed op een gegeven moment een best technisch stuk redelijk vlot door, komt meneer met een rotgang voorbij alsof hij op een enduro rijdt _/-\o_ er is nog genoeg te leren :X
Bedoel je die spiraal om de uitlaatbocht?

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Kak, nu lijkt het net dat ik te laat was met reageren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Joris748 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 08:57:
[...]

Bedoel je die spiraal om de uitlaatbocht?
Jup! stonden met 6 man eerst te kijken "wat doet dat daar nu weer?"
Ik grapte dat hij misschien afwas water wou opwarmen, komt de beste man vertellen dat het voor zijn koffie is, dat is belangrijker. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
kneusteun schreef op maandag 25 maart 2024 @ 08:57:
Het antwoord: op zijn uitlaat bocht zit twee meter remkabel gewikkeld… boven gooit hij koud water in en onder een kraantje waar het kokend uit komt 😱👌
Dan ben je wel de Uber hipster zeg.. wow..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
N!co schreef op maandag 25 maart 2024 @ 08:39:
Leuk, modderspelen!!

6 April ga ik de enclaverit van Ad Ketelaars rijden. Nog meer van hier?

Wel op een oudje:
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OMyIUOnSpZo2-KzMyrp7CSDaMYQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2xnbXKw4Hk1CrigERMgPpNR4.jpg?f=fotoalbum_large
Leuk ding, deze heeft mijn vriendin een tijdje gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:02:
[...]

Dan ben je wel de Uber hipster zeg.. wow..
Was een 60+ er die de hele wereld over ging.
Dus hij vond het best belangrijk 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
kneusteun schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:04:
[...]

Was een 60+ er die de hele wereld over ging.
Dus hij vond het best belangrijk 😂
Ik snap dat wel, zelfs in de middle of nowhere altijd heet water. I like it! :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
@Bommes
Hoe ging het qua organisatie daar?
In groepen wegrijden, of gewoon succes hier is de route?

Bij ons was het wegrijden wanneer je wou, en er vormde snel wel wat groepjes van 3 a 4 motoren die hetzelfde tempo vonden en dan zo verder reden.
Toevallig zaten wij met de enige tuareg samen, dus heb mooi van het uitzicht kunnen genieten (what could have been ;) )

En uiteindelijk erg blij met een nieuwe appgroep met lokale gelijkgestemden, dus voortaan minder alleen rijden :) daar wordt nu een plan gemaakt voor Pasen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 14:31

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Bommes schreef op zondag 24 maart 2024 @ 20:09:

Ik was overgings de enige met een Tuareg, ding heeft zich echt voortreffelijk gedragen. Het is echt een super offroad motor, grote crossmotor bijna.
volgens mij onterecht ook ondergewaardeerd :)

capabel genoeg en ik vind hem dik smoelen _/-\o_

Iedereen wil natuurlijk een T700 maar ik heb de T660 ook op mijn shortlistje staan voor als ik later groot ben :P

Hoog tijd dat die midsize ADV-bikes een flink groter marktdeel gaan krijgen.....die zware kolossen dat hebben we wel gezien inmiddels en ook de R.E.-derivaten met goedkope éénpitters in de "net-niet"-categorie geloof ik ook wel.

Tijd voor een Triumph Tiger 660 op noppen.....dat motorblok hangt al in een zwikje streetbikes.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
kneusteun schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:46:
@Bommes

Bij ons was het wegrijden wanneer je wou, en er vormde snel wel wat groepjes van 3 a 4 motoren die hetzelfde tempo vonden en dan zo verder reden.
Toevallig zaten wij met de enige tuareg samen, dus heb mooi van het uitzicht kunnen genieten (what could have been ;) )

En uiteindelijk erg blij met een nieuwe appgroep met lokale gelijkgestemden, dus voortaan minder alleen rijden :) daar wordt nu een plan gemaakt voor Pasen :)
Inschrijven, polsbandje krijgen en verder niks.
De routes waren al via de mail gedeeld en paar dagen op voorhand.
Dus iedereen druppelde op eigen initiatief en goed vinden de route op.

@harley was samen met zijn broer ongeveer de eerste die op pad gingen.. alsof ze op de vlucht waren :P

Ik ben met @_eLMo_ en een vriend van hem op zijn Trans Alp niet veel later vertrokken. Marowi had het erg lastig met zijn Pirelli Scorpion rally str bandjes. Dat was volop glibberen en glijden, die maat van hem reed alsof hij op een crossmotor zat, bizar.. echt niet bang en loads of techniek.
Na een minuut of 5 was het wel duidelijk dat we meer zijn 3en niet echt een bij elkaar passend groepje waren.

In waarde Top Gear stijl heb ook ze dud achter gelaten en ben alleen verder gereden.
Tijdje alleen gereden, bij een groepje aan gehaakt, weer wat alleen gereden, enz.
Tot ik een maatje uit een offroad appgroep tegen kwam samen met een voor mij onbekende belg.
De rest van de route hebben we met zijn 3en gereden.
Tot die Belg ergens in een plas voorover van zijn motor afstapten.
Die was dus nat, koud, moe en had last van zijn pols.
Toch bleef hij door rijden.
Nou ja dat heeft hij geweten, stuk later waren we hem kwijt.
Toen weer terug reden vonden er heb een paar meter naast een pad zittend op zijn plat liggende motor.
Wat er gebeurd was wist hij niet meer, maar hij bleek uit eindelijk wel zijn kuit gebroken te hebben..
Noodnummer gebeld en ook geen achter gelaten. Joey en in zijn door gereden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
kneusteun schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:46:
@Bommes

Organisatie was “hier is de route”. Vanaf 08:00 aanmelding open en vanaf 09:00 wegrijden, maar er was geen “start” ofzo. Je kon ook om 08:10 wegrijden als je wilde.

Tis meer dan op zondag voor 09:00 misschien wat aso voor de buurt is, dus de starttijd is “richtlijn” zeg maar. Je kon ook prima pas om 10:00 wegrijden als je dat wilde.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Laatst online: 13:08
Thedr schreef op zondag 24 maart 2024 @ 20:05:
Zo, weer ruim en breed thuis na een dagje heerlijk spelen in de modder O+ (Get off the Road vanuit Wanroij).
Wel een stukje van de route afgesneden om het niet te gek te maken en weer een beetje op tijd terug te zijn. Wilden het sowieso rustig aan doen i.v.m. de gehuurde fietsen en soms pittigere omstandigheden en hadden geen haast om te vertrekken. Maar wat was het leuk en lekker om weer eens mee te doen met buitenspelen voor grote mensen!
Moet eerlijk zeggen dat ik het meeste lol heb gehad op de Husky 701, hoewel het op de KTM 890 ook zeker niet verkeerd ging... Wat heeft die laatste een beestachtig blok zeg >:)
Binnenkort dus voor mezelf maar eens wat leuks uitzoeken en dan volgend jaar wellicht met mijn eigen motor meerijden :*)

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ha, lachen! stond naast je bij de bbq even.
Er was een 2e tuareg, maar die stond nog mooi te shinen op een trailer en mocht niet van vriendinlief het parcours op. Moest zelf met een 1290 aan de slag.. man wat een slagschip op die glibber paden.

Maar wat een lol gehad!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R9NT4IGqztLc2d88aZsT7Rl2rd8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/emexgADOT0SKKIgpQZpegnyE.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 26 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.