Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.154 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:01

mphilipp

Romanes eunt domus

vdr01 schreef op maandag 8 april 2024 @ 18:03:
[...]
Kijk dit filmpje even, voor een schijfremslot vanaf 3 minuut 57. Het hele filmpje is trouwens wel aardig om even te bekijken in het kader van deze discussie. YouTube: Trying to Steal Our UN-STEAL-able Motorcycle
Maar onsteelbaar bestaat ook helemaal niet. Als je wilt, krijg je 'm altijd wel weg. Het gaat erom om ze te vertragen en (liever) te laten doorgaan naar een andere motor met minder sloten. Die slijpschijf is wel ouderwets hoor... :+ je hebt ook portable hydraulische knippers die als boter door het dikste slot gaan. Behalve een schijfremslot, maar ik geloof dat ze dan ook gewoon de schijf los kunnen halen. En dat helpt ook niet tegen een paar man die 'm optillen en in een busje zetten.
Punt is dat je aan moet kunnen tonen aan de verzekering dat je van alles gedaan hebt. Daarom goede verzekering. Oude motor maakt ook niet uit. Een Tenere uit 1985 hebben ze ook ooit van mij gestolen. Pakhuis ervoor open gebroken en een electrische fiets (die meer waard is dan de motor) ervoor opzij gezet.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:19

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

mphilipp schreef op maandag 8 april 2024 @ 18:53:
[...]

Maar onsteelbaar bestaat ook helemaal niet. Als je wilt, krijg je 'm altijd wel weg. Het gaat erom om ze te vertragen en (liever) te laten doorgaan naar een andere motor met minder sloten. Die slijpschijf is wel ouderwets hoor... :+ je hebt ook portable hydraulische knippers die als boter door het dikste slot gaan. Behalve een schijfremslot, maar ik geloof dat ze dan ook gewoon de schijf los kunnen halen. En dat helpt ook niet tegen een paar man die 'm optillen en in een busje zetten.
Punt is dat je aan moet kunnen tonen aan de verzekering dat je van alles gedaan hebt. Daarom goede verzekering. Oude motor maakt ook niet uit. Een Tenere uit 1985 hebben ze ook ooit van mij gestolen. Pakhuis ervoor open gebroken en een electrische fiets (die meer waard is dan de motor) ervoor opzij gezet.
Dat is ook precies wat het filmpje laat zien m.i.

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:21

_Apache_

For life.

*knip*

[ Voor 124% gewijzigd door twain4me op 09-04-2024 08:50 . Reden: orgineel, maar nog steeds niet de bedoeling ;) ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

A13X

Dude

*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door twain4me op 09-04-2024 08:51 . Reden: Reactie op geknipte qoute ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:21

_Apache_

For life.

knip

[ Voor 92% gewijzigd door We Are Borg op 09-04-2024 09:04 . Reden: Originele post is weg ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
Toen ik laatst de dynamo had vervangen leek de voorste schokdemper wat vochtig, en zag er sowieso niet heel fris meer uit. Reviseren van zo'n ding is nog aardig aan de prijs, maar er blijken een stuk meer schokdempers dan dynamo's gebruikt aangeboden te worden.

Voor €50 deze binnengekregen vandaag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rG1lMiSpWWoDnH80tArzHkku4k0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/H27aKE2MgY0IVUQcWYaTb70J.png?f=fotoalbum_large

Dat ziet er prima uit voor dat geld, een stuk beter dan de huidige ook. Binnenkort maar even omwisselen :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:48

botoo

💀 too old to die young

En om nou een goedkope Oostblokker te vinden die dit installeert voor me, waarna een andere Oostblokker het weer gaat jatten...
lmao, je hebt wel grote kans op gelijk krijgen, maar toch, Oostblok is groot, hoeft niet onmiddelijk gelieerd te zijn.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14:45

FnordySquare47

Cool-Inc.net

Met dit:
https://www.instructables...-Micro-a-Spot-Mini-Clone/

Dit:
https://realpython.com/face-recognition-with-python/

En wat creativiteit heb je volgens mij ook geen slecht beveiligingssysteem in je garage rondhuppelen...

Short cuts make long delays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

FnordySquare47 schreef op maandag 8 april 2024 @ 21:56:
Met dit:
https://www.instructables...-Micro-a-Spot-Mini-Clone/

Dit:
https://realpython.com/face-recognition-with-python/

En wat creativiteit heb je volgens mij ook geen slecht beveiligingssysteem in je garage rondhuppelen...
Leuk, maar ik denk niet dat zo'n DHZ Spot echt een paar dieven tegen gaat houden...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:02
Dat vond ik ook! En dat geluid!!!!

Gaat iemand vast heel blij mee zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Absoluut!
De 750 4 cilinder was ook een sport/race fiets.

YouTube: HONDA 1000 CBX SOUND

[ Voor 18% gewijzigd door kneusteun op 09-04-2024 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Dat was voor die tijd echt wel een supersport, ja. Als ik geld en een grote garage had...

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Modz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-06 10:55
Paar weken terug via vinted (ja ik weet het..) een nieuw motorpak gekocht. Was nog nooit gedragen, plastic beschermkapjes zaten er nog op en de helft van de nieuwprijs. Dit weekend voor het eerst kunnen proberen, ben naast de veiligheid ook wel echt tevreden over look.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tLsg2nQ4EBTIPzovcVs133zTGUo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W2RiLULRKXx7tZmCwFwb6yoi.jpg?f=fotoalbum_large

9 mei weer naar Lelystad met 2theexperience, weer wat mooie foto's laten maken daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Modz schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 10:20:
Paar weken terug via vinted (ja ik weet het..) een nieuw motorpak gekocht. Was nog nooit gedragen, plastic beschermkapjes zaten er nog op en de helft van de nieuwprijs. Dit weekend voor het eerst kunnen proberen, ben naast de veiligheid ook wel echt tevreden over look.

[Afbeelding]

9 mei weer naar Lelystad met 2theexperience, weer wat mooie foto's laten maken daar!
Ik vind dat ergens wel dapper.
Heb al gezien dat van die aliexpress alpinestars handschoenen en protectors via vinted voor net onder de retail van de echte spullen worden aangeboden.

Dat wil niet zeggen dat je pak nep is trouwens, maar was wel benieuwd hoe je "zeker" weet dat je kwaliteit hebt nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modz
Tja alles qua labeling klopte, maar blijft een klein gokje. Wel kan je met vinted alles terug sturen met kopersbescherming, dus daarmee beperk je je risico.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Modz schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 10:33:
Tja alles qua labeling klopte, maar blijft een klein gokje. Wel kan je met vinted alles terug sturen met kopersbescherming, dus daarmee beperk je je risico.
Dat begrijp ik, alleen zo lullig als je er met 120km/h schuivend over het asfalt ontdekt dat het toch je vlees is dat de rode streep achterlaat :X

Dan kan je daarna wel de boel terug sturen, maar denk dat vinted dat niet accepteert en het kwaad al geschiet is.

Nogmaals, hoeft helemaal niet het geval te zijn hoor, maar nu heb je inzichtelijk hoe mijn brein werkt en mijn vertrouwen in de mensheid verdwenen is... ;(

Edit: ik zie dat een C6 1800 euro kost, een C5 kost op ebay 300. Is die C5 sowieso een budget model? want een full leather pak voor 300 euro is wel een steal!!!

[ Voor 10% gewijzigd door kneusteun op 09-04-2024 10:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
Ik heb zo eens een setje Rev'it handschoenen voor €25 van Ali gekocht, die kwamen incl origineel label, verpakking en alle kaartjes die daar normaal bij zitten... Erg netjes allemaal, maar volgens mij toch echt namaak.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kleine heads-up wat betreft namaak...

wij als leken kunnen het verschil niet zien tussen the real deal en kwalitatief goede namaak.

Ik doe wel eens wat werk in samenwerking met nVWA, RDW, Douane en Belastingdienst en je wilt niet weten hoe moeilijk het spotten van namaak is.

Genoeg voorbeeld gezien inmiddels, van sigaretten tot merkkleding, elektronica etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik zou eens bij ducati dealer langsgaan en vergelijken.
Volgens mij maakt dainese die pakken voor hun, en als ik mijn dainese jack bekijk zie ik duidelijk de kwaliteit daarin terug.

En ik kan het heel snel voor je oplossen denk ik, want al mijn dainese kleding kwam met de typische dainese protectoren , en de meeste pakken die ik op ebay zie zijn dat gewoon generic units die ze erbij leveren....

Edit: en veel fakes hebben geen dainese logo op de onderrug btw. Ook wel een goede giveaway.

[ Voor 10% gewijzigd door kneusteun op 09-04-2024 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kneusteun schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 10:29:
[...]
Ik vind dat ergens wel dapper.
Heb al gezien dat van die aliexpress alpinestars handschoenen en protectors via vinted voor net onder de retail van de echte spullen worden aangeboden.
Het is lastig als je niet weet waar het vandaan komt. Via Marktplaats, Vinted oid denk je misschien niet zo snel aan Chinese namaak. Hoewel de helft van de prijs wel erg weinig is. Er zijn Chinezen zonder enige schaamte en er worden spullen gemaakt die gewoon niet voldoen. Ik heb ooit iets gelezen (toevallig ook over een Ducati pak) over een namaak pak uit China waar de naden van lossprongen bij een val. En als ook de kwaliteit van het leer (als het al echt leer is) ook te wensen overlaat, is het een dure manier van geld besparen. En het is niet alleen het geld, maar ook je eigen veiligheid.

Maar niet alles uit China is slecht natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 10:13
Ik dacht dat je op Vinted ook een bepaalde service had die voor een kleine betaling checken of je kleding 'echt' is. Volgens mij krijg je er zelfs een certificaat bij dan.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:52
Fraggert schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:00:
kleine heads-up wat betreft namaak...

wij als leken kunnen het verschil niet zien tussen the real deal en kwalitatief goede namaak.

Ik doe wel eens wat werk in samenwerking met nVWA, RDW, Douane en Belastingdienst en je wilt niet weten hoe moeilijk het spotten van namaak is.

Genoeg voorbeeld gezien inmiddels, van sigaretten tot merkkleding, elektronica etc.
offtopic:
Zelf heb ik in het verleden aan machines gewerkt die in sommige gevallen toevallig ook tabaksverpakkingen maakten. Ik had voor de kwaliteitscontrole 50 samples van die verpakkingen in mijn bagage zitten. Let wel, dat waren échte verpakkingen die van de productielijn af kwamen, met accijnszegel en alles er op en eraan. Alleen de tabak was er weer uit verwijderd, want we hadden alleen interesse in de verpakking.

Toen ik er, niet geheel toevallig ;) , uitgepikt werd op Schiphol heb ik wel een tijdje in een afgezonderd kamertje gezeten, en het heeft een aantal telefoontjes richting de tabaksfabrikant tot op directieniveau aan toe gekost voordat ik weer werd vrijgelaten. Wel grappig hoezeer ze de namaak probeerden te spotten, terwijl ik al vanaf het begin aangaf dat het de real deal was.
Toen de derde persoon heel nauwkeurig kwam kijken kon ik met mijn grote mond (ik werd wat vervelend omdat er geen voortgang in zat) niet laten om op te merken dat "het net echt was". Dat deed mijn zaak ook geen goed. :+ :D
Toen uiteindelijk een van de directieleden van de klant mijn identiteit en verhaal bevestigde, mocht ik gaan.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:15

4x2

lộn xộn quá

Mooi toch, allemaal binnen werktijd :p
Je had er ook nog even een "Waarschijnlijk krijg ik meer betaald dan jullie, dus ik hark nu mooi geld binnen en jullie zijn je tijd aan het verspillen aan iets wat je niks op gaat leveren" aan toe kunnen voegen, zullen ze vast ook waarderen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/khw9gGbRQIsTRgsZAEXOImH90Ls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DM2PK4TEhNsMK5qyRAAluLLq.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteravond de RT even ontdaan van plasticwerk
Als het goed is komt vandaag m'n onderhoudszooi binnen, kan ik het ding mooi even zn beurt geven en eens kijken hoe ie dan bevalt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rU4HrAnqNgL6EgsXHGoD-rWeyP0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ABXB5qNixVcUpNGIRuNYAWWP.jpg?f=fotoalbum_large

En even een busje gedraaid om de quadlock op te bevestigen, had alleen verkeerd gemeten, dus moet 'm eigenlijk ff opnieuw doen, is net iets te kort (al zit ie wel stevig)

En de cruise control op de ST1100 werkt ondertussen ook (wat een drama was dat, met 2 handleidingen die beiden niet geheel klopten.
Alleen een beetje jammer dat de led projector die ik in de koplamp had gebeund net iets te lang is (milimeters) waardoor ie niet verder omhoog kan schijnen dan 2m voor de motor, daarna raakt ie het koplampglas....

[ Voor 13% gewijzigd door 4x2 op 09-04-2024 11:51 ]

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
virtualJac schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:14:
Ik dacht dat je op Vinted ook een bepaalde service had die voor een kleine betaling checken of je kleding 'echt' is. Volgens mij krijg je er zelfs een certificaat bij dan.
Ik verzamel sneakers, en kan je vertellen dat ik mijn originele dozen heel goed kan verkopen.
Zo komen veel nep producten namelijk nog steeds door die "checks" heen.

Zelfs bedrijven die dat "legit checken" als hun core business voeren laten regelmatig steken vallen...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

4x2 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:48:
Mooi toch, allemaal binnen werktijd :p
Je had er ook nog even een "Waarschijnlijk krijg ik meer betaald dan jullie, dus ik hark nu mooi geld binnen en jullie zijn je tijd aan het verspillen aan iets wat je niks op gaat leveren" aan toe kunnen voegen, zullen ze vast ook waarderen :+
Misschien ben ik gewoon op een leeftijd dat ik zuur begin te worden, maar wat is dit voor een vervelende opmerking over mensen die hun werk goed willen uitvoeren?

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:23:
[...]

offtopic:
Zelf heb ik in het verleden aan machines gewerkt die in sommige gevallen toevallig ook tabaksverpakkingen maakten. Ik had voor de kwaliteitscontrole 50 samples van die verpakkingen in mijn bagage zitten. Let wel, dat waren échte verpakkingen die van de productielijn af kwamen, met accijnszegel en alles er op en eraan. Alleen de tabak was er weer uit verwijderd, want we hadden alleen interesse in de verpakking.

Toen ik er, niet geheel toevallig ;) , uitgepikt werd op Schiphol heb ik wel een tijdje in een afgezonderd kamertje gezeten, en het heeft een aantal telefoontjes richting de tabaksfabrikant tot op directieniveau aan toe gekost voordat ik weer werd vrijgelaten. Wel grappig hoezeer ze de namaak probeerden te spotten, terwijl ik al vanaf het begin aangaf dat het de real deal was.
Toen de derde persoon heel nauwkeurig kwam kijken kon ik met mijn grote mond (ik werd wat vervelend omdat er geen voortgang in zat) niet laten om op te merken dat "het net echt was". Dat deed mijn zaak ook geen goed. :+ :D
Toen uiteindelijk een van de directieleden van de klant mijn identiteit en verhaal bevestigde, mocht ik gaan.
_O- _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modz
kneusteun schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:01:
Edit: en veel fakes hebben geen dainese logo op de onderrug btw. Ook wel een goede giveaway.
Deze heb ik wel, ik heb eigenlijk weinig redenen om aan de echtheid te twijfelen, afgezien van het feit dat het een goede deal was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modz
Daarnaast zie ik geen verschil met de pakken die ik op youtube/ducati site gezien heb. En kwam het pak ook met de originele hoes, dianese cleaning set, certificaatboekjes etc.

[edit: taal]

[ Voor 6% gewijzigd door Modz op 09-04-2024 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:49

Destruction

(ex-)Automonteur

Ugchel schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:56:
[...]

Misschien ben ik gewoon op een leeftijd dat ik zuur begin te worden, maar wat is dit voor een vervelende opmerking over mensen die hun werk goed willen uitvoeren?
Het probleem is een beetje dat bij deze controles degene die niets fout doet onnodig nogal wat hinder en vertraging oploopt, terwijl degene met de kwade intenties er 99,9% van de tijd gewoon doodleuk langs komt zonder enig oponthoud.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Oh sorry als ik de indruk geef dat ik het niet geloof.
Maar omdat het om een stukje veiligheid gaat zou ik het zelf 100% willen uitsluiten..

Wat was een goede deal als ik vragen mag? want ik zie een origineel prijs van 1800 en ik zie bij ebay en dergelijke sites prijzen van 300!!!.
Dan zou ik bij 300 euro sowieso al vraagtekens hebben want ik kan mij niet voorstellen dat er zoveel pakken met zo veel korting weg gaan.

Een beetje nette aanbieding voor een goed revit pak zit al op 500 euro, en dainese is nu niet echt een budget merk.

Maar goed ik ben zelf ook wel erg goed in steals vinden, dus af en toe kan je inderdaad heel veel geluk hebben _/-\o_

Edit: YouTube: Cheap vs Expensive Fake Sneakers!! Authentication Guide hier mooi voorbeeld van hoe klein de verschillen kunnen zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door kneusteun op 09-04-2024 13:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Destruction schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:33:
[...]

Het probleem is een beetje dat bij deze controles degene die niets fout doet onnodig nogal wat hinder en vertraging oploopt, terwijl degene met de kwade intenties er 99,9% van de tijd gewoon doodleuk langs komt zonder enig oponthoud.
Het probleem is dat het een nare opmerking is tegenover mensen die hun werk grondig proberen uit te voeren, nota bene inhakend op een gesprek over het gevaar dat schuilt in namaak (motor)artikelen.

Prima dat mensen dat een volkomen normale en smaakvolle grap en veronderstelde omgangsvorm vinden, ik vind het totaal kansloos en mij triggert zo’n opmerking enorm.

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Net een poelietrekker op mijn schakelpook geprobeerd te zetten, past niet helaas. Morgen krijg ik een andere binnen, kleinje met dunne lippen en rechte ipv scharnierende armen, hopelijk past die wel. Als die ook niet wil maar langs de garage brengen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CSoD1gtFLOeB8E_S433AcFrvEOQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4lDMR7Lf4ZHl8uZe5q5ejBuc.jpg?f=user_large

[ Voor 30% gewijzigd door Chakotay op 09-04-2024 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ugchel schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:56:
[...]
Gebaseerd op ervaringen, ik kan de houding van veel douane medewerkers op schiphol niet zo best hebben (beveiliging en immigratie zijn tegenwoordig best prima)
Ik denk het alleen maar en maak 'm natuurlijk niet, want ik ben slim genoeg om te beseffen dat ik daar niks mee opschiet.
Maar sorry als ik je trekker hoor :>

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Chakotay schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 14:02:
Net een poelietrekker op mijn schakelpook geprobeerd te zetten, past niet helaas. Morgen krijg ik een andere binnen, kleinje met dunne lippen en rechte ipv scharnierende armen, hopelijk past die wel. Als die ook niet wil maar langs de garage brengen :)

[Afbeelding]
Heb je niet ergens twee scherpe metalen wiggen liggen? Een aan de onderkant, een aan de bovenkant, en tikken / aandraaien (lijmklem) maar?

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Chakotay schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 14:02:

[Afbeelding]
heb je hem al in de kruipolie gezet, dan kan het een nachtje weken meteen om je te helpen.

echte kruipolie..dus geen WD40.

en wat @_eLMo_ tipt......1 schroevendraaier werkt niet want je gaat hem schuin belasten en dus klemmen, met 2 schroevendraaiers om en om zachtjes er tussen tikken moet dit toch los komen zou je denken.

zit er niet erges een rolpin verstopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Modz
kneusteun schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:36:
Wat was een goede deal als ik vragen mag? want ik zie een origineel prijs van 1800 en ik zie bij ebay en dergelijke sites prijzen van 300!!!.
Nieuw is 1550 euro bij Ducati, ik heb 850 euro betaald. Ik begrijp je scepticisme en was zelf ook wat sceptisch. Echter zie, voel, merk ik aan het product niets wat me de indruk geeft dat het geen originele zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
_eLMo_ schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 14:08:
[...]

Heb je niet ergens twee scherpe metalen wiggen liggen? Een aan de onderkant, een aan de bovenkant, en tikken / aandraaien (lijmklem) maar?
Er is bijna geen ruimte om iets ertussen te krijgen helaas, de lipjes van zo'n kleine poelietrekker gaan hopelijk net. (Ja, die bout was er tijdens de demontage-poging wel uit :+)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/itJxW9aauQIfljoSyRWbbQOINXo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oexPrJgCqmkwiK9E9BgZzTHZ.jpg?f=fotoalbum_large

De haakjes van deze trekker waren al te dik, doordat ze niet plat zijn, en de punten juist nog een stukje extra naar binnen kantelen als ze dicht genoeg bij elkaar staan om over de pook te passen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wXTAolFtqEt3e3iCM0Tn2aAf330=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GSHhKdfC50BsS21PWjvbaqE5.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@Fraggert alleen WD40, echte kruipolie helaas niet in huis. Ook maar eens een busje van halen binnenkort.

Extra pinnetjes / borgringen / etc zitten er niet. Zie tekening, alleen die klembout (#5):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_GtSG8w2OIGp68DPIKzrtZF4XmM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YN1sAIHCGoSzFYflxgq5cKpT.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Stukje nylon draad erin wikkelen, met een beetje kracht, als hij dan niet al langzaam los komt kan je altijd nog het einde om een tool heen binden en een ruk geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 06:51
Wat is het probleem @Chakotay, krijg je die pook er niet af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Modz schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 14:16:
[...]

Nieuw is 1550 euro bij Ducati, ik heb 850 euro betaald. Ik begrijp je scepticisme en was zelf ook wat sceptisch. Echter zie, voel, merk ik aan het product niets wat me de indruk geeft dat het geen originele zou zijn.
Nee dan zou ik mij inderdaad een stuk minder druk maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

De keren dat ik dit heb gehad heb ik een platte schroevendraaier in de spleet van de schakelpook getikt met een hamer, dat ie echt een stukje open staat.
En vervolgens mij een andere (niet te dunne) platte schroevendraaier tussen het frame en de pook gaan wrikken, steeds op een andere plek (en het pookje zelf kun je ook kracht mee uitoefenen)
Veel meer dan heen en weer wrikken is het normaal niet, ding zal wel vastgerot zitten, met wrikken krijg je dan meer voor elkaar dan met een poelietrekker.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@nehal3m jup :)

@4x2 dat heb ik ook al geprobeerd inderdaad, als ik een schroevendraaier in de gleuf geslagen heb zie je de pook rond de gleuf ook daadwerkelijk wel loskomen van de as. Aan de bovenkant komt er dan echter alsnog geen beweging in. Ruimte om te wrikken heb ik helaas niet echt, omdat die bus (#8 op de tekening hierboven) er tussen zit waardoor er geen schroevendraaier meer bij past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 06:51
4x2 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 14:34:
De keren dat ik dit heb gehad heb ik een platte schroevendraaier in de spleet van de schakelpook getikt met een hamer, dat ie echt een stukje open staat.
En vervolgens mij een andere (niet te dunne) platte schroevendraaier tussen het frame en de pook gaan wrikken, steeds op een andere plek (en het pookje zelf kun je ook kracht mee uitoefenen)
Veel meer dan heen en weer wrikken is het normaal niet, ding zal wel vastgerot zitten, met wrikken krijg je dan meer voor elkaar dan met een poelietrekker.
Die ervaring heb ik ook gehad met een SLR650, heb ik exact dit gedaan. Helaas waren de splines helemaal vlak. Aangezien 'ie toch al stuk was heb ik op het raakvlak tussen de pook en de as een gat geboord en daar draad in getapt om een boutje in te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ozeHgCOIKaSq86wuM0pvMTBuILQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/REcuXWVn1kc3RGs5gi5rp7xr.png?f=fotoalbum_large

edit: En als je 'm goed warm stookt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Chakotay schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 14:23:
@Fraggert alleen WD40, echte kruipolie helaas niet in huis. Ook maar eens een busje van halen binnenkort.

Extra pinnetjes / borgringen / etc zitten er niet. Zie tekening, alleen die klembout (#5):

[Afbeelding]
Ja, zeker doen! werkt echt veel beter, haal dan meteen een busje slotspray voor in huis. :P

Heb je al een keer een lange arm gebruikt? heb je een koevoetje? zie de zwarte streep hieronder, daar erin zetten en dan duwen, kun je wat meer kracht zetten zonder de boel te slopen meteen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lMMQcYuQB5m1IOG_Pc-RtH16gaY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nZOBqteSMinckE3ouNrwSMRf.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:21
Modz schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 14:16:
[...]

Nette prijs toch. Ik was iets van €1000 kwijt voor mijn twee delig Dainese (geen ducati) pak bij de Motoport, geen vreemde prijs in mijn ogen. Je moet er gewoon geluk mee hebben als je iets via internet koopt :) Als je het pak netjes wilt houden kan ik leerdoekjes adviseren (regelmatig bij de Lidl in de aanbieding voor het onderhouden van autostoelen etc). Na iedere rit de lijken even er van af en het is ook goed voor het leer.

Ik twijfel nog steeds of de stijlpolitie het goedkeurt als ik mijn Dainese pak draag op de 890 adventure :o Misschien de kneesliders er maar eens aftrekken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Fraggert ding staat nu in de echte kruipolie te weken :) Grote schroevendraaier of kleine koevoet daar ertussen zetten doet niets behalve krassen maken helaas. Touwtjes-tip van @kneusteun lijkt meer te doen, er is nu iets meer speling gekomen. Vanavond/morgen even verder proberen als het nog een tijdje in de kruipolie heeft gestaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Na vorig jaar bijna een BMW CE04 gekocht te hebben, heb ik een paar weken geleden een krabbel gezet onder het koopcontract voor een CE02 na de eerste reviews gezien te hebben. Vroeger op een Dax gereden en was nog erg aan het twijfelen tussen een nieuwe Dax/Monkey of de CE02, maar met alle belastingvoordelen als ZZP-er was ondanks de veel hogere catalogusprijs de CE02 toch de betere keus. Ik maak zelden tot nooit (veel) snelweg kilometers, vrijwel alles tot 80 km wegen, dus de beperkte snelheid en actieradius maakt voor mijn doeleinden niet zo veel uit. Dus ik sluit me binnenkort weer aan bij de motorrijders.
Toevallig nog iemand anders in dit topic die een CE04 rijdt of een CE02 besteld heeft? Ik verwacht dat er niet zo gek veel verkocht van zullen worden, maar ben benieuwd. De CE04 loopt ook een stuk beter dan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Chakotay schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 15:57:
@Fraggert ding staat nu in de echte kruipolie te weken :) Grote schroevendraaier of kleine koevoet daar ertussen zetten doet niets behalve krassen maken helaas. Touwtjes-tip van @kneusteun lijkt meer te doen, er is nu iets meer speling gekomen. Vanavond/morgen even verder proberen als het nog een tijdje in de kruipolie heeft gestaan.
Speling = blijven wiebelen / bewegen, dan word die speling vanzelf groter.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:08
@Chakotay idd koevoet erachter en luchthamer op de as.. als je geen lucht hamer hebt tikken met gewone hamer. Succes

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
theHoff schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 16:07:
Na vorig jaar bijna een BMW CE04 gekocht te hebben, heb ik een paar weken geleden een krabbel gezet onder het koopcontract voor een CE02 na de eerste reviews gezien te hebben. Vroeger op een Dax gereden en was nog erg aan het twijfelen tussen een nieuwe Dax/Monkey of de CE02, maar met alle belastingvoordelen als ZZP-er was ondanks de veel hogere catalogusprijs de CE02 toch de betere keus. Ik maak zelden tot nooit (veel) snelweg kilometers, vrijwel alles tot 80 km wegen, dus de beperkte snelheid en actieradius maakt voor mijn doeleinden niet zo veel uit. Dus ik sluit me binnenkort weer aan bij de motorrijders.
Toevallig nog iemand anders in dit topic die een CE04 rijdt of een CE02 besteld heeft? Ik verwacht dat er niet zo gek veel verkocht van zullen worden, maar ben benieuwd. De CE04 loopt ook een stuk beter dan verwacht.
Zo'n ding lijkt me echt heel tof voor ernaast! Ben benieuwd hoe de lange termijn is op zo'n ding.

Ik zag laatst een lijst van alle quirks en foutjes er op die nieuwe GS zitten en dat vond ik best heftig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
https://nl.foxracing.com/adventure/
Fox heeft nu ook een ADV lijn.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Chakotay
Zo, het kreng is los :) Er zat aardig wat troep tussen... Ik heb maar even de staalborstel er overheen gehaald om alles los te krijgen, schoongemaakt en met wat vet ertussen weer teruggezet. Doel is wel bereikt, ik kan nu de pook een tandje hoger staat daadwerkelijk schakelen met mijn enduro-laarzen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sGJec9V92UUGrItjSqH8CWp_vg4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZGKWEugHnivHWmZILke3wl38.png?f=fotoalbum_large

@theHoff apart ding is dat :) Heb je kunnen proefrijden? Ik heb er even op gezeten bij de motorbeurs een paar weken terug, maar ik vond het zadel wel heel erg vlak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Chakotay schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 17:39:
Zo, het kreng is los :) Er zat aardig wat troep tussen... Ik heb maar even de staalborstel er overheen gehaald om alles los te krijgen, schoongemaakt en met wat vet ertussen weer teruggezet. Doel is wel bereikt, ik kan nu de pook een tandje hoger staat daadwerkelijk schakelen met mijn enduro-laarzen :+

[Afbeelding]

@theHoff apart ding is dat :) Heb je kunnen proefrijden? Ik heb er even op gezeten bij de motorbeurs een paar weken terug, maar ik vond het zadel wel heel erg vlak.
Nee, niet kunnen proefrijden. Wel gezeten op de beurs en had hetzelfde gevoel als jij. Zitpositie prima, zadel te dun en te smal. Daar gaat wel een ander zadel voor komen. Ben ook niet voor het comfort zadel gegaan, die schijnt wel wat beter te zitten. Waarschijnlijk ga ik er een aangepast zadel voor kopen over een tijdje. Ik verwacht aftermarket dat er een comfortabeler en iets langer zadel zal komen. Maar dat wordt allemaal pas bekend gemaakt zodra de ce02 op de weg komt. Vooralsnog is er nog geen eentje op kenteken gezet dus het is nog even wachten.
Het zadel is eigenlijk de hele plank boven de batterij, inclusief het stuk wat omhoog loopt richting het stuur. Daar zullen wel aftermarket zadels voor komen want het verwisselen is echt seconden werk omdat die plank losgeklikt kan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 17-09 20:37

BM

Moderator Spielerij
Stevig windje vandaag. Besloten om terugweg via de dijkjes te doen, maar dat was aardig werken om 'm in het rechte spoor te houden :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Rec0n
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-09 15:05
Afgelopen weekend dan eindelijk mijn nieuwe puppy serieus uitgelaten!
Wat zijn die puppy's toch altijd lekker speels he :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yY75PuF_6f4pghg05Yni_Y8hHeE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/swnyiTf2zvi9nnuXP0Bf0ZFX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FnordySquare47
  • Laatst online: 14:45

FnordySquare47

Cool-Inc.net

Ik ben vandaag even in Oudenaarde gestopt. Daar is namelijk een Richa brandstore (met Outlet hoek)
één paar R-pro handschoenen in een ridicuul grote maat bij
https://www.richa.eu/en-us/r-20-pro-racing-gloves-5rpro

en een nieuwe motorjas
https://www.richa.eu/en-u...infinity%2b2%26count%3d18

gelukkig vielen de outlet prijzen wat beter mee dan die op de website...

Short cuts make long delays

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Rec0n schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 20:26:
Afgelopen weekend dan eindelijk mijn nieuwe puppy serieus uitgelaten!
Wat zijn die puppy's toch altijd lekker speels he :)

[Afbeelding]
Zitten niet eens grip puppies op ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:21
R0y. schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 15:38:
[...]
Ik twijfel nog steeds of de stijlpolitie het goedkeurt als ik mijn Dainese pak draag op de 890 adventure :o Misschien de kneesliders er maar eens aftrekken ofzo.
Ik rijd op de KTM 1290 SAS ook gewoon rond met (Richa) leder pak met sliders en Alpinestars Toucans als laarzen. Lekker boeiend: safety first 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modz
kan je ook gewoon je knie mee aan de grond krijgen!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:48

botoo

💀 too old to die young

Nieuw zadel met rugsteuntje. Vorig zadel duwde mijn onderrug wat rond en deze totaal niet, ik word er lekker ingeperst als ik een slinger aan het gas geef :Y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n9mD7yDpLmTRbS-qsWMmF8Jc-us=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B51L7erlmNQUcye9bROCSWHU.jpg?f=fotoalbum_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
1 van de weinige voordelen van het wonen in Heerlen, je bent in een kwartiertje in Valkenburg en het verdere heuvelland. Dus vandaag na het werk weer even een rondje gedaan. Het was gelukkig redelijk rustig.

Ik zal ook een raadplaatje doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tmStR66lh5CRLEVaYoU0rICgC9U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kIxB1qPB2X6vXntxzL3aoSxH.jpg?f=fotoalbum_large

zeker, zeker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Laatst online: 15:19
ozzynator schreef op woensdag 10 april 2024 @ 19:16:
1 van de weinige voordelen van het wonen in Heerlen, je bent in een kwartiertje in Valkenburg en het verdere heuvelland. Dus vandaag na het werk weer even een rondje gedaan. Het was gelukkig redelijk rustig.

[Afbeelding]
Het ziet er net wat anders uit op streetview, maar volgens mij hier. Uitzicht over Schoonbron/Wijlre. De hoogspanningsmasten gaven het weg. Die zijn er (gelukkig) niet al te veel in z-limburg. Klopt 't?

Edit, vette bike trouwens! d:)b

Vandaag maar wéér wezen touren, wat een zwaar leven. :Y) @sobbereng had een handkap over van zijn strom die ik mocht hebben (waarvoor, nogmaals duizendmaal dank!), en een collega van 'm woonde in de buurt, dus hoefde ik 't alleen maar daar op te pikken. Een route uitgezet die me tot in Tongeren zou brengen, en rond uurtje of 11 op de motor gestapt. Wel de rookie fout gemaakt niet m'n gewone motorbroek aan te doen, maar m'n nieuwe (motor)jeans... Was toch best koud aan de beentjes! Maar het mocht de pret niet drukken, even gestopt bij Lac de la Gileppe en van 't uitzicht genoten in de toren daarboven, echt heel mooi. Daarna de Ardennen door en weer genoten van de natuur en wegen. Helaas was de pret toch echt voorbij toen ik ten (n) westen van Luik was.. hoe kan een landschap veranderen zeg... Dood en dood saaie wegen en velden, die superslecht onderhouden zijn en een en al bebouwde kom om door te rijden. Als je België in gaat... vermijd alles ten westen van Luik als het ff kan!

Ook maar een raadplaatje, al heb ik geen plaatje waar de motor op staat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TeiSkM8ti436Wex2vAXvFoGtBOI=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LCz94xO21gC4sY8nIN7zOf4R.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bXLFfpz60w0e9cnA97byOGW3f4Y=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LsAATyDbUaRAlLt8B15dX88u.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yWVmfzjqkPn_MesIovSeroIQR50=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NxPR594bioO6eWAr43Nmibs7.jpg?f=fotoalbum_small

[ Voor 53% gewijzigd door Pyr0_ op 10-04-2024 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
Pyr0_ schreef op woensdag 10 april 2024 @ 19:27:
[...]

Het ziet er net wat anders uit op streetview, maar volgens mij hier. Uitzicht over Schoonbron/Wijlre. De hoogspanningsmasten gaven het weg. Die zijn er (gelukkig) niet al te veel in z-limburg. Klopt t?
Ja klopt, ongeveer 2 meter verder. Moest even proefrijden voor de Golldace 😄

Bedankt voor het compliment!

zeker, zeker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 16:51
Afgelopen maandag naar het werk op de motor was toch ffkes 10000x fijner dan die week ervoor. Zon en 10gr warmer <3

Mjah heb ik weer. Na een hele winter wezen zoeken naar een gave nieuwe helm. Had ik hem vorige maand gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://www.tenkateshop.com/media/catalog/product/cache/626ddbe6eee32c59d68ef3e1c4a1c7a0/s/h/shoei-gt-air3-discipline-tc1-1.webp

Komt erzoveel wind in de helm tijdens het rijden, dat mijn ogen 180gr gedraaid zijn als ik aankom op me werk.
Terug naar de winkel voordeelhelmen. Iets anagepast, wind weg, maar krijg het vizier niet meer met 1 hand open, moet met 2 handen flinks kracht zetten. Lijkt me niet goed...en alsnog wind in mijn gezicht.

Zucht..nu de helm terug gebracht en gaat naar SHoeie in Frankrijk voor reparatie....

kakzooi, was blij met de nieuwe helm en nu ben ik hem een week of 4 kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Laatst online: 15:19
Unknown Alien schreef op woensdag 10 april 2024 @ 19:54:
Afgelopen maandag naar het werk op de motor was toch ffkes 10000x fijner dan die week ervoor. Zon en 10gr warmer <3

Mjah heb ik weer. Na een hele winter wezen zoeken naar een gave nieuwe helm. Had ik hem vorige maand gekocht.

[Afbeelding]

Komt erzoveel wind in de helm tijdens het rijden, dat mijn ogen 180gr gedraaid zijn als ik aankom op me werk.
Terug naar de winkel voordeelhelmen. Iets anagepast, wind weg, maar krijg het vizier niet meer met 1 hand open, moet met 2 handen flinks kracht zetten. Lijkt me niet goed...en alsnog wind in mijn gezicht.

Zucht..nu de helm terug gebracht en gaat naar SHoeie in Frankrijk voor reparatie....

kakzooi, was blij met de nieuwe helm en nu ben ik hem een week of 4 kwijt
Balen zeg, stond het vizier dan net een beetje open ofzo? Wel mooi ding qua design!

Hier iets soortgelijks aan de hand. Paar weken terug alle handschoenen bij fc-moto in m'n handen gehad, dik halfuur gestaan en uiteindelijk m'n keus laten vallen op een paar Buse handschoenen. Zijn ze nu naar 3 weken al kapot. :( FC-moto gemailed, met duidelijke foto's dat het kapot is, gevraagd om een nieuwe set handschoenen; nee kan niet. Moeten terug naar fabrikant om gemaakt te worden... Lekker dan! Heb alleen m'n dikke winterhandschoenen over. Maar ff MP afstruinen voor goedkoop 2de hands setje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GT94s5BTXRA9UBK9FAGKZoQJXSM=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6f5wMiRt5lBv0LItAEqUaNH8.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DistantFury
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-12-2024

[Afbeelding]
Gaaf! Dan ben ik je vandaag tegengekomen op een rotonde van de Euregioweg, ter hoogte van de Kerkraderweg. Zag er goed uit. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 16:51
Pyr0_ schreef op woensdag 10 april 2024 @ 20:00:
[...]

Balen zeg, stond het vizier dan net een beetje open ofzo? Wel mooi ding qua design!

Hier iets soortgelijks aan de hand. Paar weken terug alle handschoenen bij fc-moto in m'n handen gehad, dik halfuur gestaan en uiteindelijk m'n keus laten vallen op een paar Buse handschoenen. Zijn ze nu naar 3 weken al kapot. :( FC-moto gemailed, met duidelijke foto's dat het kapot is, gevraagd om een nieuwe set handschoenen; nee kan niet. Moeten terug naar fabrikant om gemaakt te worden... Lekker dan! Heb alleen m'n dikke winterhandschoenen over. Maar ff MP afstruinen voor goedkoop 2de hands setje.
[Afbeelding]
Vizier sluit idd niet goed om die rubberen onderrand. Dus op de snelweg komt daar behoorlijk veel wind doorheen. En als het 5gr is, dan is dat best koude wind op de snelweg.

Kon hem wel strakker zetten, dan had ik geen last van de wind, maar dan kreeg ik het vizier amper open met 2 handen.

Voor die prijs moet de helm gewoon goed zijn. Als die terug is dan SHoeie fitting service gebruiken. En twijfel of ik de Sena SLR 3 koop of toch de cardo erop plak en blijf gebruiken.
Al mijn maten hebben Cardo.

Lekker zuur dan van je hadnschoenen. Gewoon stuk en dan niet eens nieuwe krijgen...ppfff TF is dat voor service dan 8)7

Ik ben nu nog op zoek naar een mooie Dainese 2 delig leren zomer pak. Denk de deze. Past ook wel bij de rode velgen B)
Afbeeldingslocatie: https://www.tenkateshop.com/media/catalog/product/cache/626ddbe6eee32c59d68ef3e1c4a1c7a0/2/0/201513479_54g_1.webp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:52
theHoff schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 16:07:
Gefeliciteerd!

Ik rij nu een GSA, eigenlijk bedoelt voor woon-werk verkeer, maar sinds vorige week werk ik op 7km afstand 8)7

Dat doe ik nu nog met de auto, maar wil ik straks met de fiets gaan doen. Of toch een CE 02? Thuis heb ik een energie overschot (veel zonnepanelen).

Welke belastingvoordelen zijn er voor de ZZP-er (behalve de BWT aftrek)?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:19

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

c-nan schreef op woensdag 10 april 2024 @ 20:25:
[...]

Gefeliciteerd!

Ik rij nu een GSA, eigenlijk bedoelt voor woon-werk verkeer, maar sinds vorige week werk ik op 7km afstand 8)7

Dat doe ik nu nog met de auto, maar wil ik straks met de fiets gaan doen. Of toch een CE 02? Thuis heb ik een energie overschot (veel zonnepanelen).

Welke belastingvoordelen zijn er voor de ZZP-er (behalve de BWT aftrek)?
Zelfjoris.

[ Voor 74% gewijzigd door vdr01 op 11-04-2024 01:39 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:52
vdr01 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 20:31:
[...]

Investeringsaftrek en afschrijving lijkt mij.
Disclaimer: Ik ben geen belastingadviseur dus laat je goed informeren.
https://www.zzp-nederland...ank/zzp-belastingvoordeel
Maar dat heb je met iedere voertuig, ik dacht misschien nog een andere aftrek/voordeel ivm elektrisch.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RoasteR87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:08
Goedeavond,

Ik zal me ook maar eens inchecken:

BMW R1200RT '14 ex-P (Wit) uit Noord Brabant.

Gebruik: 3 a 4x per week naar regio Utrecht voor het werk. Weer of geen weer. Uiteraard bij sneeuw of ijs blijft hij in de garage staan.

De motor is dus ex politie en heeft nog bepaalde "features" zoals de radiobak, de speciale zijkoffers en de valbeugelset waardoor menig automobilist mij aanziet voor een oom agent. Komt bij dat ik ook nog een knal gele helm draag en de bovenzijde van mijn pak ook mooi fluor geel is, dus het plaatje is redelijk compleet.

Rij dus veel snelweg, maar merk meer en meer dat men totaal niet bezig is met het verkeer, zeker niet in files / langzaam rijdend verkeer. De mobiel van zeker de helft van de mensen die ik passeer is toch te interessant. Dat geeft soms wel eens "bijzondere" situaties.

Meteen ook even een vraagje: ik ben aan het kijken om mijn verlichting te "ver-led-ten" maar kan eigenlijk buiten ledperf niets vinden. Tuurlijk ali en zo staan vol met troep, maar gezien het feit dat ik dagelijks rij wil ik gewoon goed spul en niet de kans dat ik ali spul heb waardoor ik ineens zonder licht rij.

Iemand enige leads?

Alvast bedankt!

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
DistantFury schreef op woensdag 10 april 2024 @ 20:12:
[...]

Gaaf! Dan ben ik je vandaag tegengekomen op een rotonde van de Euregioweg, ter hoogte van de Kerkraderweg. Zag er goed uit. :*)
Dank! Het is een kleine wereld, dat was ik inderdaad.

zeker, zeker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:08
Ahh verdorie, laat ik nou net de kappen waar blauw blauw in zat hebben vervangen voor "stock" kappen :P

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Pyr0_ schreef op woensdag 10 april 2024 @ 20:00:
[...]

[Afbeelding]
Fc moto, tsja ik heb een soortgelijk verhaal gehad met een helm bij ze. Aftersales is echt volkomen knake.

Vandaag bij mkc een nieuwe afgeprijsde 3-in-1 broek gehaald in de lunchpauze. Had hem met nieuw vizier besteld, oude had een kras echt midden voorop.
Nieuwe broek na werk aan en lekker naar huis gescheurd. Kwam er onderweg achter dat met alle binnenvoering en niet goed versteld/opgetrokken ik net te weinig ruimte had. Dat rijdt a-relaxed (had ook nog gewone broek aan, dus 4 lagen uiteindelijk).
Na verwijderen voering is het een heerlijke broek 8)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:21
Unknown Alien schreef op woensdag 10 april 2024 @ 20:15:
[...]

Ik ben nu nog op zoek naar een mooie Dainese 2 delig leren zomer pak. Denk de deze. Past ook wel bij de rode velgen B)
[Afbeelding]
Ik heb de AVRO d2 in onderstaande kleurstelling (zwart rood). Het rood paste toen goed bij de kleur van het frame van mijn Superduke. Tip: neem je laarzen mee als je gaat passen. Laguna Seca zat mij beter, tot ik de tweede keer ging passen en net wilde gaan afrekenen vroeg de verkoopster mij voor de zekerheid nog even snel te passen met laarzen.. Ik kreeg (door mijn fietsbenen) mijn model laarzen (Alpinestars smx nog iets) bij de kuiten met geen mogelijkheid icm mijn laarzen dicht. De stof bij de rits had net een verdikking en een cm meer dan de AVRO D2. Uiteraard waren die dainese in boots a €400 de oplossing maar dat zat toen echt niet in het budget. De AVRO had net wat minder stof bij de rits zitten waardoor dit net wel paste.

Uiteraard een tijd later alsnog die dainese in boot laarzen gekocht :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y_LRRyZB-NKQmd8P6b9cxivE40M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N0Y9ulzomMiqsTOPPp6ga8ZE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Boudewijn schreef op woensdag 10 april 2024 @ 21:19:
[...]

Fc moto, tsja ik heb een soortgelijk verhaal gehad met een helm bij ze. Aftersales is echt volkomen knake.

Vandaag bij mkc een nieuwe afgeprijsde 3-in-1 broek gehaald in de lunchpauze. Had hem met nieuw vizier besteld, oude had een kras echt midden voorop.
Nieuwe broek na werk aan en lekker naar huis gescheurd. Kwam er onderweg achter dat met alle binnenvoering en niet goed versteld/opgetrokken ik net te weinig ruimte had. Dat rijdt a-relaxed (had ook nog gewone broek aan, dus 4 lagen uiteindelijk).
Na verwijderen voering is het een heerlijke broek 8)
Ik ga vrijdag een dagje vrij nemen en een rondje motorpakken passen.

Ik denk dat ik sowieso MKC utrecht pak, was je daar? Beviel MKC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Fraggert schreef op woensdag 10 april 2024 @ 21:55:
[...]

Ik ga vrijdag een dagje vrij nemen en een rondje motorpakken passen.

Ik denk dat ik sowieso MKC utrecht pak, was je daar? Beviel MKC?
Ik heb goede ervaringen met MKC in Hazerswoude, dat is om de hoek bij de ouders van mijn vriendin. Prima de bima service.
Niet per se de goedkoopste maar gewoon vriendelijke lui. Als beginner kun je daar prima je domme vragen stellen, en word je nog geholpen ook.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Boudewijn schreef op woensdag 10 april 2024 @ 23:34:
[...]

Ik heb goede ervaringen met MKC in Hazerswoude, dat is om de hoek bij de ouders van mijn vriendin. Prima de bima service.
Niet per se de goedkoopste maar gewoon vriendelijke lui. Als beginner kun je daar prima je domme vragen stellen, en word je nog geholpen ook.
oewh, dat is bij Zoetermeer, ik ga vrijdagavond daar ff een scherm halen, als die gast nou overdag thuis is dan kan ik net zo goed even passen in Hazerswoude.

Voordeel is ook dat niet elke shop natuurlijk alle kleuren en maten op voorraad heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 17-09 20:37

BM

Moderator Spielerij
Boudewijn schreef op woensdag 10 april 2024 @ 23:34:
[...]

MKC Hazerswoude ben ik ook paar keer geweest, maar sinds we daar een keer waren voor kleding voor mijn vriendin, maar de helft van het personeel bij 1 klant beneden bezig was, en de rest te 'druk' was om naar ons om te kijken hebben we maar besloten om daar niet meer terug te gaan. Ik wil best geld bij je uitgeven, maar ik kom niet smeken of je alsjeblieft wilt komen helpen.

Heb zelf al meermaals goeie ervaringen gehad met motorkledingstore in vianen, zowel voor mezelf als voor mijn vriendin. Hele vriendelijke mensen daar.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxSniperX
  • Laatst online: 14:35
BM schreef op donderdag 11 april 2024 @ 07:41:
[...]

MKC Hazerswoude ben ik ook paar keer geweest, maar sinds we daar een keer waren voor kleding voor mijn vriendin, maar de helft van het personeel bij 1 klant beneden bezig was, en de rest te 'druk' was om naar ons om te kijken hebben we maar besloten om daar niet meer terug te gaan. Ik wil best geld bij je uitgeven, maar ik kom niet smeken of je alsjeblieft wilt komen helpen.

Heb zelf al meermaals goeie ervaringen gehad met motorkledingstore in vianen, zowel voor mezelf als voor mijn vriendin. Hele vriendelijke mensen daar.
Ga zelf altijd naar Motorkledingstore in Capelle zijn erg vriendelijke en behulpzamen mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:33
Kom zelf altijd bij Biker Outfit in Amsterdam ondanks dat het voor mij een eindje rijden is. Veel keuze, prima prijzen en vriendelijke mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Chromeburner in Nieuwkuijk vind ik een erg prettige winkel. Ik ben daar altijd goed geholpen en ze hebben ook vaak erg scherpe prijzen.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Zo, gisteravond nog een heel kort proefrondje gereden op de RT1200 na het beurtje, synchroniseren heeft veel gedaan, loopt een stuk soepeler (hij is ook verkocht als zijnde "beurt nodig" dus tsjah, dan mag het ook :))
Ook maar nieuwe banden besteld (PR4, goed zat voor mij) en dan eens ff mee rondrijden en vergelijken met de ST1100 (als de servo ABS kapot gaat en ik die dr tussenuit moet lussen is het helemaal een mooi vergelijk :+)
En een alternatief tanklint besteld, niet dat ik niet kan rijden op de dagteller, maar zoiets banaals moet gewoon werken :D

leeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:25
Als je voor een lerenpak gaat zou ik zeker Damen eens bekijken. Pakje op maat is niet zo gek veel duurder dan de standaard pakken in de winkels.
https://www.damenmotorkle...ls/zolder-evo-raceoverall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 22:43

Rick-Jan

always connected

4x2 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 09:13:
Zo, gisteravond nog een heel kort proefrondje gereden op de RT1200 na het beurtje, synchroniseren heeft veel gedaan, loopt een stuk soepeler (hij is ook verkocht als zijnde "beurt nodig" dus tsjah, dan mag het ook :))
Ook maar nieuwe banden besteld (PR4, goed zat voor mij) en dan eens ff mee rondrijden en vergelijken met de ST1100 (als de servo ABS kapot gaat en ik die dr tussenuit moet lussen is het helemaal een mooi vergelijk :+)
En een alternatief tanklint besteld, niet dat ik niet kan rijden op de dagteller, maar zoiets banaals moet gewoon werken :D
Tanklint schijnt echt een probleem dingetje te zijn bij die BMW's. Heb het helaas zelf ook ervaren door bij een geleende R1200RT savonds laat stil te vallen met een halve tank welke toch leeg bleek te zijn. :'(

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Chakotay schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 17:39:
nice :) ik zag je ook al victorie kraaien op het GS forum d:)b

wij hebben beide andere nicks daar, maar mijn avatar is hetzelfde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

4x2 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 09:13:
Alternatief tanklint? Ga je de vlotter retrofit doen?
Waren de kleppen ver uit spec of viel het wel mee?

Ben zelf overigens niet zo fan van de PR4. Zaten ook onder mn RS, maar de Conti's sturen wel heel wat fijner. Maar ieder wat wils :Y

Oh en wbt ABS: de remvloeistof al vernieuwd? :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

noes schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:54:

Ben zelf overigens niet zo fan van de PR4. Zaten ook onder mn RS, maar de Conti's sturen wel heel wat fijner. Maar ieder wat wils :Y
PR4 = Pilot Road 4?

ik zie die bij Oponeo nog staan.....ik dacht dat Michelin allang die serie naar Road had vernoemd.

De Road 6 is het huidige model na de Road 5.

Zijn die PR4 nog gewoon leverbaar? ik heb PR3 op mijn GSA gehad maar dat is inmiddels <10 jaar terug :?

*ik heb sinds februari RoadAttack4 van Conti want ik las over zware motoren die met de Road6 naar links trokken FWIIW.

[ Voor 10% gewijzigd door Fraggert op 11-04-2024 11:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Ik ben je niet tegen gekomen, maar bij 3 landenpunt was het ook verbazend rustig:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UIPPJuRjcaLgOT2pi-3GdOU9mdY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mX5CWnfx3Rqe9VIsTCjDnhr4.jpg?f=fotoalbum_large

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
Sommige types van de Pilot Road 4 zijn inderdaad nog leverbaar. De Trail versie volgens mij niet meer; ik moest toen noodgedwongen overstappen op de Road 5.
En inderdaad, vanaf de 5 is die serie hernoemd naar simpelweg "Road". ;)

De Pilot Road 4 is ook nog steeds een prima band. Ja, de Road 5 heeft wat minder last van cupping en heeft daadwerkelijk iets meer grip. (als je érg sportief gaat rijden dan) Maar de 4 is weer beter in de regen. Bij de 5 lopen de groeven ook minder naar de zijkant door; op de zijkanten zijn het vrijwel slicks. "de gemiddelde rijder gebruikt dat deel van de band in de regen toch niet" --> sommige rijders werden dus nog wel eens verrast door een uitstapje als de weg wat vochtig was, mezelf inclusief.
Dat heeft Michelin ook ingezien, en dat hebben ze verbeterd bij de 6. Maar, het prijsverschil met de 6 is vervolgens dan weer stevig. Daarom dat ik zelf weer terug ben naar de 5.

Kortom: alle 3 prima, kies wat je het beste past. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

DrivinUCrazy schreef op donderdag 11 april 2024 @ 11:17:
Sommige types van de Pilot Road 4 zijn inderdaad nog leverbaar. De Trail versie volgens mij niet meer; ik moest toen noodgedwongen overstappen op de Road 5.
En inderdaad, vanaf de 5 is die serie hernoemd naar simpelweg "Road". ;)

De Pilot Road 4 is ook nog steeds een prima band. Ja, de Road 5 heeft wat minder last van cupping en heeft daadwerkelijk iets meer grip. (als je érg sportief gaat rijden dan) Maar de 4 is weer beter in de regen. Bij de 5 lopen de groeven ook minder naar de zijkant door; op de zijkanten zijn het vrijwel slicks. "de gemiddelde rijder gebruikt dat deel van de band in de regen toch niet" --> sommige rijders werden dus nog wel eens verrast door een uitstapje als de weg wat vochtig was, mezelf inclusief.
Dat heeft Michelin ook ingezien, en dat hebben ze verbeterd bij de 6. Maar, het prijsverschil met de 6 is vervolgens dan weer stevig. Daarom dat ik zelf weer terug ben naar de 5.

Kortom: alle 3 prima, kies wat je het beste past. :)
_/-\o_ d:)b

Acties:
  • +7 Henk 'm!
RoasteR87 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 21:11:
[...]

Ahh verdorie, laat ik nou net de kappen waar blauw blauw in zat hebben vervangen voor "stock" kappen :P
Bestel er ook maar zo'n vestje bij ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NnAxYD8VXOPJ5FHVUnN1LOtoZOE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/o8GOGcZxP8zj0FhWWchPFLPY.png?f=user_large

https://www.motorcyclenew.../polite-vest-ruined-life/
https://www.reddit.com/r/...that_polite_vest_wearers/

[ Voor 16% gewijzigd door ToolkiT op 11-04-2024 11:38 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

BM schreef op donderdag 11 april 2024 @ 07:41:
[...]

exact dezelfde ervaring bij Ten Kate (Honda) Motoren.

Motorkledingstore Vianen kan ik ook even mee pakken als ik in Utrecht (MKC) ben.

Pagina: 1 ... 32 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.