“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Ik had dat laatst ook bij bikeroutfit, en moet ze een dikke pluim geven.Pyr0_ schreef op woensdag 10 april 2024 @ 20:00:
[...]
Balen zeg, stond het vizier dan net een beetje open ofzo? Wel mooi ding qua design!
Hier iets soortgelijks aan de hand. Paar weken terug alle handschoenen bij fc-moto in m'n handen gehad, dik halfuur gestaan en uiteindelijk m'n keus laten vallen op een paar Buse handschoenen. Zijn ze nu naar 3 weken al kapot.FC-moto gemailed, met duidelijke foto's dat het kapot is, gevraagd om een nieuwe set handschoenen; nee kan niet. Moeten terug naar fabrikant om gemaakt te worden... Lekker dan! Heb alleen m'n dikke winterhandschoenen over. Maar ff MP afstruinen voor goedkoop 2de hands setje.
[Afbeelding]
Had mail gestuurd op Zaterdag, met een foto erbij.
Denk ik bel even, keken ze meteen naar de foto en kreeg gelijk mijn geld terug gestort! erg netjes geregeld.
mmm die referentie ken ik niet geloof ik.. welk merk?Fraggert schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:12:
[...]
"jullie' britten hadden zo'n mooie term voor Hi-viz rijders....uit de tijd dat ik de PerfomanceBikes nog las....hoe noemden ze die nou ook alweerWas volgens mij een verbastering of aanpassing van een bepaald merk van zo'n vestje ofzo.
dit is trouwens wel een handig lijstje: https://www.teammotorcycl...er-lingo-terms-and-jargon
[ Voor 11% gewijzigd door ToolkiT op 11-04-2024 12:28 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
"een bepaald merk vestje ofzo" dat impliceert al iets dat ik het niet weetToolkiT schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:23:
[...]
mmm die referentie ken ik niet geloof ik.. welk merk?
dit is trouwens wel een handig lijstje: https://www.teammotorcycl...er-lingo-terms-and-jargon
Geinig lijstje
Nee, dat spaanse ding wat een iets andere manier van meten gebruikt waardoor ie minder snel/niet door zou fikken. De zapmethode heb ik ook al geprobeerd, maar die werkte niet meer.noes schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:54:
[...]
Alternatief tanklint? Ga je de vlotter retrofit doen?
Waren de kleppen ver uit spec of viel het wel mee?
Ben zelf overigens niet zo fan van de PR4. Zaten ook onder mn RS, maar de Conti's sturen wel heel wat fijner. Maar ieder wat wils
Oh en wbt ABS: de remvloeistof al vernieuwd?
Klepspeling stond op 2 inlaatkleppen minimaal te ruim. Rest stond goed, tuimelaararmpjes waren ook nog goed qua speling (hetzij aan de bovenkant van de vrij ruime spec, maar goed, spec is spec
PR4 had ik op m'n NC700 en de huidige Integra, ze bevallen goed, gewoon goede allrounders en ze zijn goedkoop. De conti's die dr nu op zitten hebben ook niks verkeerd gedaan, al zijn ze aardig gecupt, maja, dat is toch een punt met die lompe tourmotoren.
Remvloeistof doe ik als de tank wat leger is, die had ik nl na thuiskomst even volgegooid (vanwege de zapmethode, zolang de tank bomvol (
De trechter voor het verversen is al uitgespuugd door de 3D printer
leeg
Je kan ook de KIA toepassen, 28% van het investeringsbedrag. Daarnaast zijn ze bezig om de CE02 ook op de positieve lijst te krijgen bij het RVO voor de MIA, 27% van het investeringsbedrag. Daarnaast mag je de motor over 5 jaar afschrijven maar kan je ook de vamil toepassen indien hij op de positieve lijst staat.c-nan schreef op woensdag 10 april 2024 @ 20:25:
[...]
Gefeliciteerd!
Ik rij nu een GSA, eigenlijk bedoelt voor woon-werk verkeer, maar sinds vorige week werk ik op 7km afstand![]()
Dat doe ik nu nog met de auto, maar wil ik straks met de fiets gaan doen. Of toch een CE 02? Thuis heb ik een energie overschot (veel zonnepanelen).
Welke belastingvoordelen zijn er voor de ZZP-er (behalve de BWT aftrek)?
Er is nu ook een aanbieding met de launch edition waardoor aanschaf incl BTW van 9300 naar 7990 gaat ongeveer https://dusseldorpmotorrad.nl/acties/ce02-launch .
Met de prijs nog van 9300 kwam ik netto na 5 jaar op ongeveer 3300 euro uiteindelijk uit. Zal nu nog iets van 400 euro lager uitkomen.
Enige mits/maar die ik heb is dat ik koopcontract al getekend heb dus de CE02 moet wel voor begin juni op de positieve lijst staan, anders vervalt de MIA voor mij.
ah ik dacht dat je het binnen de policy wou houdenFraggert schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:01:
[...]
"een bepaald merk vestje ofzo" dat impliceert al iets dat ik het niet weet
Ik ben benieuwd.. als je het ooit weer tegenkomt svp ff posten..
Will do!ToolkiT schreef op donderdag 11 april 2024 @ 14:07:
[...]
Ik ben benieuwd.. als je het ooit weer tegenkomt svp ff posten..
thanks, die staat ook op miijn lijstArjenIsM3 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 08:34:
Kom zelf altijd bij Biker Outfit in Amsterdam ondanks dat het voor mij een eindje rijden is. Veel keuze, prima prijzen en vriendelijke mensen.
zou voor mij een no-brainer zijn......fietsen.....goed voor je gezondheidc-nan schreef op woensdag 10 april 2024 @ 20:25:
Ik rij nu een GSA, eigenlijk bedoelt voor woon-werk verkeer, maar sinds vorige week werk ik op 7km afstand![]()
Dat doe ik nu nog met de auto, maar wil ik straks met de fiets gaan doen. Of toch een CE 02? Thuis heb ik een energie overschot (veel zonnepanelen).
Deze nu alsnog even gekeken, knap hoe hij zo'n ding door het bost ragt al kangaroos ontwijkend
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Sluit ik me bij aan. Laatst ook een nieuwe set gekocht en ben uitstekend geholpen. Voor mij nu de vaste winkel als het gaat om motorgear.Fraggert schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:10:
[...]
exact dezelfde ervaring bij Ten Kate (Honda) Motoren.
Motorkledingstore Vianen kan ik ook even mee pakken als ik in Utrecht (MKC) ben.
Whiskey throttle > Onbedoelde wheelie > Hangen aan het stuur > Nog meer whiskey throttle.Fraggert schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:01:
[...]
ik hoorde laatst iemand ook al "whiskey throttle" roepen. Rucksichtloss je gas open gooien met bijbehorende gevolgen....maar ook onbedoeld vol gas.
Zo maak je backflips.
Welke precies? De store in vianen of centre in utrecht?flowiej schreef op donderdag 11 april 2024 @ 16:32:
[...]
Sluit ik me bij aan. Laatst ook een nieuwe set gekocht en ben uitstekend geholpen. Voor mij nu de vaste winkel als het gaat om motorgear.
Klinkt als het perfect excuus om een Honda monkey te kopen!!Fraggert schreef op donderdag 11 april 2024 @ 14:41:
[...]
Will do!
[...]
thanks, die staat ook op miijn lijst![]()
[...]
zou voor mij een no-brainer zijn......fietsen.....goed voor je gezondheid
Vianen!Fraggert schreef op donderdag 11 april 2024 @ 16:43:
[...]
Welke precies? De store in vianen of centre in utrecht?
Meneer Riemann kan dan ook wel aardig sturen, die gast heeft decennia lang op hoog niveau gereden.Chakotay schreef op donderdag 11 april 2024 @ 16:31:
[...]
Deze nu alsnog even gekeken, knap hoe hij zo'n ding door het bost ragt al kangaroos ontwijkendHet is geen 12/1300GS, maar blijft toch een bakbeest van boven de 200kg.
Testrijder bij bijv. KTM wordt je niet zomaar.
Op het BMW forum reed er ook 1 met zijn gooednieuwe 900 een dikke trail, echt hilarisch, gewoon gebruiken dat ding

[ Voor 9% gewijzigd door Fraggert op 11-04-2024 18:06 ]
Kom ik ook weleens, niet zoveel mis mee.
Slecht idee... Hoe laat?

Bij terugkomst de achterband nog eens goed geïnspecteerd, die is écht wel aan vervanging toe. Heb eens rondgekeken en denk dat ik voor een set (want beide vervangen is wel zo verstandig toch?), Michelin Road 6 ga. Achter kan ik nog 5 krijgen, voor alleen de 6. Denk dus beide maar de 6, prijsverschil is ook maar 18e. Ook gekeken naar de Conti Road attacks, maar die zijn bijna 100e duurder, dat lijkt me de meerprijs niet waard. Nu nog een adres vinden hier in de buurt voor de montage. Al eens eerder gevraagd zonder resultaat. Maar wie weet nu wel, iemand adresje in zuid/midden Limburg?
Ik heb zelf de eerste 1000 kilometer op de Road 6 bandjes gezet, en ik ben er ontzettend tevreden over!Pyr0_ schreef op donderdag 11 april 2024 @ 19:27:
Moest vandaag in Venlo zijn, de eerste van vele keren komend jaar. Krijg 't OV vergoed maar dan doe ik er bijna 2 effin uur over vanuit Maastricht.. En daar had ik geen zin in.Dus maar de motor gepakt. Snelweg rijden in de ochtendspits is en blijft een dingetje, wat mensen al niet doen voor een plekje op te schuiven in de eindeloze linkerrij die 5km harder gaat dan midden....
Maar goed. Bij Venlo ook voor het eerst file meegemaakt (met de motor hé). Dus ook voor het eerst gaan filteren, dat is toch wel ff billenknijpen af en toe hoor! Maar ging goed, geen spiegels geraakt en beetje gezond verstand gebruiken, als het een beetje gaat rijden gewoon weer aansluiten. Paar keer meegemaakt dat mensen flink naar binnen stonden, kan gebeuren, ik let er ook niet altijd op in de auto. Ook gehad dat iemand echt ff opzij ging, die kreeg een duimpje.
![]()
Bij terugkomst de achterband nog eens goed geïnspecteerd, die is écht wel aan vervanging toe. Heb eens rondgekeken en denk dat ik voor een set (want beide vervangen is wel zo verstandig toch?), Michelin Road 6 ga. Achter kan ik nog 5 krijgen, voor alleen de 6. Denk dus beide maar de 6, prijsverschil is ook maar 18e. Ook gekeken naar de Conti Road attacks, maar die zijn bijna 100e duurder, dat lijkt me de meerprijs niet waard. Nu nog een adres vinden hier in de buurt voor de montage. Al eens eerder gevraagd zonder resultaat. Maar wie weet nu wel, iemand adresje in zuid/midden Limburg?
Legt Rosa ze er niet op?
OOk als het een beetje rijd kun je er nog wel tussen door hoor.Pyr0_ schreef op donderdag 11 april 2024 @ 19:27:
Moest vandaag in Venlo zijn, de eerste van vele keren komend jaar. Krijg 't OV vergoed maar dan doe ik er bijna 2 effin uur over vanuit Maastricht.. En daar had ik geen zin in.Dus maar de motor gepakt. Snelweg rijden in de ochtendspits is en blijft een dingetje, wat mensen al niet doen voor een plekje op te schuiven in de eindeloze linkerrij die 5km harder gaat dan midden....
Maar goed. Bij Venlo ook voor het eerst file meegemaakt (met de motor hé). Dus ook voor het eerst gaan filteren, dat is toch wel ff billenknijpen af en toe hoor! Maar ging goed, geen spiegels geraakt en beetje gezond verstand gebruiken, als het een beetje gaat rijden gewoon weer aansluiten. Paar keer meegemaakt dat mensen flink naar binnen stonden, kan gebeuren, ik let er ook niet altijd op in de auto. Ook gehad dat iemand echt ff opzij ging, die kreeg een duimpje.
![]()
ga maar eens voor de gein op de ring van Antwerpen of Brussel kijken in de ochtendspits..
Trouwens protip, steek maar geen handjes uit naar automobilisten, ook niet om ze te bedanken.
Een voetje aan de kant van de te bedanken kooi bestuurder is slimmer, dat snappen ze ook wel.
Dan heb je tenminste je beide handen aan je stuur mocht het nodig zijn dat je ineens moet ingrijpen.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Thanks for teh tip, ga ik zeker doen dan.R0y. schreef op woensdag 10 april 2024 @ 21:32:
[...]
Ik heb de AVRO d2 in onderstaande kleurstelling (zwart rood). Het rood paste toen goed bij de kleur van het frame van mijn Superduke. Tip: neem je laarzen mee als je gaat passen. Laguna Seca zat mij beter, tot ik de tweede keer ging passen en net wilde gaan afrekenen vroeg de verkoopster mij voor de zekerheid nog even snel te passen met laarzen.. Ik kreeg (door mijn fietsbenen) mijn model laarzen (Alpinestars smx nog iets) bij de kuiten met geen mogelijkheid icm mijn laarzen dicht. De stof bij de rits had net een verdikking en een cm meer dan de AVRO D2. Uiteraard waren die dainese in boots a €400 de oplossing maar dat zat toen echt niet in het budget. De AVRO had net wat minder stof bij de rits zitten waardoor dit net wel paste.
Uiteraard een tijd later alsnog die dainese in boot laarzen gekocht
Nog 4.5 week en dan is het hemelvaart, met mijn beste maten weer 4 dgn op de motor. Dit x weer de eiffel in. Zin aan
whieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Ik geef meestal een dankjewel met 4 vingers, duim houd ik aan het stuur, het zal wel, voet uitsteken snappen mensen hier in nederland niet zo goedBommes schreef op donderdag 11 april 2024 @ 20:13:
[...]
OOk als het een beetje rijd kun je er nog wel tussen door hoor.
ga maar eens voor de gein op de ring van Antwerpen of Brussel kijken in de ochtendspits..![]()
Trouwens protip, steek maar geen handjes uit naar automobilisten, ook niet om ze te bedanken.
Een voetje aan de kant van de te bedanken kooi bestuurder is slimmer, dat snappen ze ook wel.
Dan heb je tenminste je beide handen aan je stuur mocht het nodig zijn dat je ineens moet ingrijpen.
Hou zelf (tegenwoordig) meestal aan dat ik ergens tusssen de 50-60 eigen snelheid tussen de auto's ga rijden en als ik met die snelheid niet echt meer inhaal er ook weer uit ga, langzamer dan 30 rijd ik sowieso niet in een file (naja, tenzij fysiek onmogelijk), die gedragsregels met max 10km/u harder zijn echt kansloos.
Toen ik jonger was lag die snelheid wel een tikkeltje hoger, verloor ook veel minder tijd in files toen
Even op marktplaats kijken en gewoon wat mailtjes sturen en/of bellen, ik heb de PR4 ook besteld bij een lokale zaak, was 50eur duurder dan online bestellen, maar dan incl opleggen op losse wielen.Pyr0_ schreef op donderdag 11 april 2024 @ 19:27:
Nu nog een adres vinden hier in de buurt voor de montage. Al eens eerder gevraagd zonder resultaat. Maar wie weet nu wel, iemand adresje in zuid/midden Limburg?
Had een keer geen zin om het zelf te doen....(als het meer had gescheeld had ik dat wel gedaan trouwens)
[ Voor 20% gewijzigd door 4x2 op 11-04-2024 20:29 ]
leeg
Rosa motoren kan banden leveren en erop leggen, en ik hoor goede berichten over Lemmens in Gronsveld. Met beide geen persoonlijke ervaringen daar ik de motor pas net heb en deze nog droog in de garage staatPyr0_ schreef op donderdag 11 april 2024 @ 19:27:
![]()
Ik google dus op Lemmens Gronsveld, eerste wat ik zie is bakkerij, ik dacht al waarom komt die naam zo bekend voorMichel schreef op donderdag 11 april 2024 @ 21:31:
[...]
Rosa motoren kan banden leveren en erop leggen, en ik hoor goede berichten over Lemmens in Gronsveld. Met beide geen persoonlijke ervaringen daar ik de motor pas net heb en deze nog droog in de garage staat

Mooi! Ben benieuwd wat ik er van merkDistantFury schreef op donderdag 11 april 2024 @ 19:37:
[...]
Ik heb zelf de eerste 1000 kilometer op de Road 6 bandjes gezet, en ik ben er ontzettend tevreden over!
Legt Rosa ze er niet op?
Eens op MP gekeken, zit een dude in Susteren, die zich ff doodleuk 137e bovenop bandenprijs vraagt. Snap dat je er wat op wilt verdienen, maar poeh..4x2 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 20:26:
Even op marktplaats kijken en gewoon wat mailtjes sturen en/of bellen, ik heb de PR4 ook besteld bij een lokale zaak, was 50eur duurder dan online bestellen, maar dan incl opleggen op losse wielen.
Had een keer geen zin om het zelf te doen....(als het meer had gescheeld had ik dat wel gedaan trouwens)
4x2 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 20:26:
Ik geef meestal een dankjewel met 4 vingers, duim houd ik aan het stuur, het zal wel, voet uitsteken snappen mensen hier in nederland niet zo goed
Hou zelf (tegenwoordig) meestal aan dat ik ergens tusssen de 50-60 eigen snelheid tussen de auto's ga rijden en als ik met die snelheid niet echt meer inhaal er ook weer uit ga, langzamer dan 30 rijd ik sowieso niet in een file (naja, tenzij fysiek onmogelijk), die gedragsregels met max 10km/u harder zijn echt kansloos.
Toen ik jonger was lag die snelheid wel een tikkeltje hoger, verloor ook veel minder tijd in files toen
Goeie tip van dat voetje uitsteken. Ga ik proberen aan te denken om te doen. Zeker in zo'n file situatie toch liever handjes aan het stuur indd. Heb echt nog niet de ballen om met meer dan 10/20km/u verschil in te halen in de file hoor.Bommes schreef op donderdag 11 april 2024 @ 20:13:
[...]
OOk als het een beetje rijd kun je er nog wel tussen door hoor.
ga maar eens voor de gein op de ring van Antwerpen of Brussel kijken in de ochtendspits..![]()
Hahahaha ja natuurlijk, had ik kunnen weten. SorryPyr0_ schreef op donderdag 11 april 2024 @ 22:13:
[...]
Ik google dus op Lemmens Gronsveld, eerste wat ik zie is bakkerij, ik dacht al waarom komt die naam zo bekend voorTnx voor de tip tho

Ik rij als het droog is lekekr op de motor naar me werk. ~60km snelweg, saai, maar scheelt me 20 min elnkele rit. Maar muzziekje op en rustig doorrijden.Pyr0_ schreef op donderdag 11 april 2024 @ 19:27:
Gisteren
INvoegstrook van een andere snelweg, ik reed al links en ik kijk altijd dan rechts voor me, omdat ik wil weten wat er aan komt, maar geod ook, want er kwam een debiel van 3 of 4 rijstroken van rechts in 1 keer schuin op me af knallen, in de ankers en grootlicht seinen, natuurlijk ziet die kudt dat zelfs niet, Als ik niet had geremd dan lag ik nu tussen de vangrail...Mensen kijken echt niet.
Op naar huis rij ik links het verkeervoorbij, maar het wordt opeens druk en auto's remmen, auto schuinvoor me stampt hem zo bijna tegen me aan, gelukkig zag hij me wel op tijd dus trok zijn stuur naar rechts. Ik was al uitgeweken, maar 30cm van de vangrail was mij al vrij spannend
Tussen het verkeer doorrijden doe ik ook altijd rustig, want auto's zien je echt niet als je met 40km harder tussen ze door knalt.
Ik ga op tijd van huis, dus heb zelden haast
Mooie kant rechtophouden
Ik had op ebay een goedkope tankring (2e hands) op de kop getikt:
/f/image/Zq8yBqUobwTQC0ZK3umLsbaV.png?f=fotoalbum_large)
Prima denk je.. nou dat dacht ik ook.. maar er moet natuurlijk ook een tas bij..
Dus op ebay ook een mooie tas bij gevonden (nieuw maar voor een strakke prijs)
https://www.hepco-and-bec...eet-Enduro-M/640816-00-01
Maar toen begon het geklooi..
wat blijkt nou.. toen ik de tas erop legde viel hij er meteen af.. mmm even kijken aan de onderkant..
/f/image/2WkBXaBKBswHUbLz4MX0pTXA.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/o32Q7nrRszGoLqmZ3XgXHRry.png?f=fotoalbum_large)
bij de tassen van H&B zit niet standaard het klikt systeem..
https://www.hepco-and-bec...unting-set-Lock-it/506000
Normaal zit dat bij de tank ring...

Wat een idioot systeem zeg.. dus als je een andere tas wil moet je ook meteen een niet klikding kopen en die erop monteren door zelf te gaan boren in je tas

Nu dus op jacht naar een goedkope "Tankbag counterholder (closing unit) mounting set Lock-it" maar dankzij dit geintje had ik net zo goed een gloed nieuwe tank ring (met klikding erbij) kunnen kopen voor minder geld

[ Voor 8% gewijzigd door ToolkiT op 12-04-2024 09:47 ]
Of van sw motech de daypack kunen kopen met tankring erbij https://www.louis.nl/nl/s...r_article_number=10067547ToolkiT schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:47:
Al doende leert met zeg maar...
Ik had op ebay een goedkope tankring (2e hands) op de kop getikt:[Afbeelding]
Prima denk je.. nou dat dacht ik ook.. maar er moet natuurlijk ook een tas bij..
Dus op ebay ook een mooie tas bij gevonden (nieuw maar voor een strakke prijs)
https://www.hepco-and-bec...eet-Enduro-M/640816-00-01
Maar toen begon het geklooi..
wat blijkt nou.. toen ik de tas erop legde viel hij er meteen af.. mmm even kijken aan de onderkant..
[Afbeelding]
[Afbeelding]
bij de tassen van H&B zit niet standaard het klikt systeem..
https://www.hepco-and-bec...unting-set-Lock-it/506000
Normaal zit dat bij de tank ring...![]()
Wat een idioot systeem zeg.. dus als je een andere tas wil moet je ook meteen een niet klikding kopen en die erop monteren door zelf te gaan boren in je tas![]()
Nu dus op jacht naar een goedkope "Tankbag counterholder (closing unit) mounting set Lock-it" maar dankzij dit geintje had ik net zo goed een gloed nieuwe tank ring (met klikding erbij) kunnen kopen voor minder geld
Hoewel, dat zeg ik nu wel... Volgens mij heb ik bij dat type dat @ibothead post niet meer hoeven doen en is die met wat torx (dacht ik) schroefjes te verstellen.
Bij mijn eerste SW-Motech tanktasje moest ik wel nog gaatjes in de bodem boren voor de juiste positionering van het vergrendelingssysteem. Maar dat zat er wel standaard bijgeleverd, dát wel.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Resultaat: ik vol in de ankers en tot stilstand gekomen op 5cm van zijn bumper. Kon nog net de motor overeind houden. Dat argeloze sorry-zwaaitje maakte mijn humeur er niet beter op..
maar inderdaad dus altijd handjes aan het stuur, en focus x10 in de file.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
ja nieuwe systeem is anders en met magnetenDrivinUCrazy schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:14:
En ook daar moet je voor de juiste positionering nog steeds in je tanktas boren.
Hoewel, dat zeg ik nu wel... Volgens mij heb ik bij dat type dat @ibothead post niet meer hoeven doen en is die met wat torx (dacht ik) schroefjes te verstellen.
Bij mijn eerste SW-Motech tanktasje moest ik wel nog gaatjes in de bodem boren voor de juiste positionering van het vergrendelingssysteem. Maar dat zat er wel standaard bijgeleverd, dát wel.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Zo heb ik wel eens mijn motor total loss gereden (zelf gelukkig geen ernstige klachten)geert_s schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:17:
Ik had afgelopen dinsdag weer een kleine hartaanval op de motor. Ik reed rustig tussen de file door, denk dat ik 40-50 reed en het verkeer 30 ofzo. Pleurt een beste BMW-rijder zonder knipperlichtvloeistof (zal je altijd zien) ineens zijn auto naar links. Hij zag blijkbaar een gaatje op de linkerbaan, maar had even geen tijd meer om spiegels te checken en dergelijke overbodige veiligheidshandelingen.
Resultaat: ik vol in de ankers en tot stilstand gekomen op 5cm van zijn bumper. Kon nog net de motor overeind houden. Dat argeloze sorry-zwaaitje maakte mijn humeur er niet beter op..
maar inderdaad dus altijd handjes aan het stuur, en focus x10 in de file.
daar zit idd de top ring in maar moet je nog steeds een tank ring bij kopen.. dus ben ik dan bijna £200 kwijt...ibothead schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:45:
[...]
Of van sw motech de daypack kunen kopen met tankring erbij https://www.louis.nl/nl/s...r_article_number=10067547
Maar wel verleidelijk om huidige H&B zooi weer op ebay te gooien..
het H&B lockit systeem werkt hetzelfde.. klink handig..DrivinUCrazy schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:32:
Ja, precies die heb ik nu ook. Je tanktas een beetje in de richting van de tankring mikken, en de magneten lijnen het ding uit en trekken hem in de vergrendeling. Briljant systeem.

Zet vast voor volgend jaar een reminder in februari
Edit:
Vandaag nieuwe stove besteld.
https://www.katadyngroup....te-solo-cook-system~p6909
Alleen nog een nieuwe mat en dan ga ik hopelijk snel een test weekend doen
[ Voor 48% gewijzigd door kneusteun op 12-04-2024 12:52 ]
Van het verschil in prijs met de dure garage kan je ook een doppensetje kopen om je wielen er zelf uit te halenPyr0_ schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 12:34:
Zo dan, motorzaakjes hebben het druk. Seizoen weer begonnen ofzo?Lemmens gebeld, hebben pas eind mei tijd, of ik moet de banden/velgen ff los langs brengen... hmm. Ga ik niet aan beginnen. Zaakje in Born heeft ook pas midden mei weer plaats. Maar gelukkig heeft Rosa wel plek volgende week. Kost wel óók 420 incl.. maar als het alternatief nog anderhalve maand wachten is... Dan pak ik m'n verlies wel. Toch maar eens die geldboom zien te vinden.
:strip_exif()/f/image/kvRRFk9j4wI7LU3xfYnaYmLl.jpg?f=fotoalbum_large)
In ander nieuws, de Integra eindelijk weer eens gewassen, die zag er echt niet meer uit (net zoals de Pan en m'n auto trouwens) en maar te koop gezet.
Niet dat ie niet bevalt, maar het is de duurste van het huidige clubje motoren, dus tsjah, die mag als eerste weg nu de verkoopkans hoger is
leeg
Dat doe je snel, binnen 10 min verkocht!4x2 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 14:13:
[Afbeelding]
In ander nieuws, de Integra eindelijk weer eens gewassen, die zag er echt niet meer uit (net zoals de Pan en m'n auto trouwens) en maar te koop gezet.
:fill(white):strip_exif()/f/image/XN7H0BY6hKkOyCL1zGuwqFB6.png?f=user_large)
Ik zat echt 3x te kijken waarom dat stuk kuipwerk omcirkeld was, en wat het te maken had met stabiliteit tijdens onderhoud4x2 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 14:13:
Ik zou zelf eerder zo'n ding aanraden, die staan lekker stabiel en zijn voor onderhoud ook erg handig, zelfs als je een middenbok hebt.
[Afbeelding]
Niet dat ie niet bevalt, maar het is de duurste van het huidige clubje motoren, dus tsjah, die mag als eerste weg nu de verkoopkans hoger is
Dat is het lijntje waarlangs je uit moet knippen.Chakotay schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 15:42:
[...]
Ik zat echt 3x te kijken waarom dat stuk kuipwerk omcirkeld was, en wat het te maken had met stabieliteit tijdens onderhoud
Ik kan niet anders dan je gelijk geven. Sterker nog, die doppenset heb ik al, op m'n oude werk kon ik een hele mooie complete set tegen inkoop prijs kopen. En m'n buurman kwam laatst aanzetten met een of andere motorlift, had ie dubbel, mocht ik hebben. Moet volgens mij onder het blok ofzo, nog niet geprobeerd. Maar dat wil niet zeggen dat ik de skills/durf heb om zomaar m'n wielen er onderuit te schroeven...! Ik breng 't maar gewoon naar een professional.Chakotay schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:03:
[...]
Van het verschil in prijs met de dure garage kan je ook een doppensetje kopen om je wielen er zelf uit te halenJe hebt zo te zien een middenbok, dan kunnen ze er zelfs tegelijk uit als je iets van een krikje onder het blok zet (of nog wat stabieler een paar assteunen onder de voorvork, die zijn ook niet zo duur.)
Kleine dingen wil ik nog wel proberen. Bij het laten vallen van de motor paar weken terug was m'n knipperlicht afgebroken, origineel nieuwe besteld en vandaag 'even' erop gezet. Eraf ging makkelijk zat, stekkertje lostrekken, zat best vast.. moertje los. Nieuwe erop, kabeltje door trekken, moertje vast. Kabeltje inpluggen.... nope. Had ik bij de oude stekker alleen de kabels los getrokken, niet de stekker
Toen dacht ik, erger kan het niet worden. Die nieuwe handkap van @sobbereng maar eens erop zetten. Kwestie van moertje los, boutje omhoog, kapje ertussen, boutje terug, moertje, klaar. Or so I thought... Dat hele fuckin boutje is geen beweging in te krijgen. Beetje met hamer erop getikt, mocht niet baten.. Spaar jullie de rest, genoeg details, maar nog geen handkap dus.

Leuk om te ervaren dat ook motorrijders die professioneel op de tweewieler zitten enthousiast groeten én tof dat je als leerling, hoewel je nog geen motorrijbewijs hebt en in mijn geval overduidelijk gekleed was als leerling, toch al een beetje onderdeel van de groep wordt.
In ieder geval alvast welkom!
zeker, zeker
Die heb ik wel eens achter me aan gehad terwijl ik de motor op cruise control had staan (63km/h). In sommige bochten ging die even van de cruise control af, maar wel weer zo snel mogelijk terug naar die snelheid.
Vervolgens werd ik aangesproken dat ik wel perféct wist dat ik daar maar 60 mocht rijden. Het gemiddelde zat daar niet ver onder.
zeker, zeker
Ik heb eigenlijk een beetje slecht nieuws, voor mezelf vooral...
De RT1200 bevalt eigenlijk wel

Op de terugweg vanaf @noes zat ik vooral te vloeken, want file, buikgriep, ellende, drama, deed maar moeilijk, telelever/paralever stom, zadelpijn auw enz enz.
Naja, ondertussen heeft ie dus onderhoud gehad, ik heb bij de baboon bestelling ook meteen een 2e hands Wunderlich bestuurderszadel mee laten komen en de buikgriep is ook al voorbij.
Vandaag op en neer geweest naar HBM omdat ik wat moest hebben voor de draaibank, de tank toch wat leger moet voor het vervangen van het tanklint en gewoon een stuk wilde rijden. Route was op de bonnefooi, stukken binnendoor, stukken snelweg enz, overal wel redelijk doorgereden (vmax +20-30 BuBK)
Naja, de goede punten:
- Het plastic van het kuipwerk is kwalitatief wel echt goed, duidelijk beter dan wat ik gewend ben van vooral Honda (en die zijn al goed)
- Elektrisch ruitje, daar ben ik een stuk blijer mee dan ik had verwacht, toch wel fin om te kiezen tussen wind in je gezicht en rust.
- Hij stuurt eigenlijk gewoon prima, zwaartepunt ligt vrij laag en hij laat zich ook met lage snelheid makkelijk omzwiepen (als ik het nu slim doe gebruik ik het kantelmoment van het blok daarvoor, net als dat propellorvliegtuigen sneller met de motor mee draaien dan er tegenin)
- Zadel is nu prima
- Opbergmogelijkheden, vooral het vakje rechts in de kuip is echt fijn.
- Lekker lui rijden, gewoon afknijpen tot 2500rpm in zn 6 en hij buffelt wel door als je harder wil.
De neutrale punten:
- Kantelmoment van de boxer, het heeft wel iets als je stilstaat, maar van mij hoeft het niet perse, soms word ik een beetje zeeziek
- De remmen, hij remt hard, maar het gevoel van dat servo ABS is gewoon raar.
- Paralever, ja, geen cardanreactie, dat klopt, maar daar stoor ik me nooit zo aan (het heeft wel iets dat de motor omhoog komt als je gas geeft, dan voel ik me net zo'n stokstaart)
- Spiegels, ze zijn goed, maar die van de ST1100 zijn beter. Heb er wel even een dikke tyrip doorheen getrokken dat ze aan de motor blijven hangen als je ze dr af tikt (de linkse was al 3 jaar jonger dan de motor
- De meeste dingen zijn voor het onderhoud makkelijk bereikbaar, maar aftrek voor het servo ABS.
- Geluid van de boxer vind ik weinig aan (en nee, dr gaat geen brulpijp op, stilte is prima)
De minpunten:
- Torx bouten, bah, inteeltkindje van een inbus en kruiskop....
- Telelever, qua sturen enzo vind ik het wel prima (het is ff wennen, fuck de feedback, gewoon insturen, stabiel is het wel), maar korte richeltjes geeft ie dat net wat te hard door vind ik en daar kan ik me behoorlijk aan storen.
- Droge koppeling, het is gewoon niet zo soepel als een natte koppeling.
Kans is aanwezig dat ie nog wel ff blijft als ie geen rare stunts uit gaat halen, het voornaamste voordeel boven de ST1100 zijn de ABS en dat ik er gewoon E10 in kan donderen.
Enige nadeel is de potentie voor dramatisch falen van van alles en nog wat.
En nog een plaatje "raad de locatie":
:strip_exif()/f/image/5ImCoQ5QgZUEKhCtaE2Gfyev.jpg?f=fotoalbum_large)
leeg
En wij die RT en GS rijders maar voor gek verklaren... Op jouw RT heb ik voor mij de eerste echte rit na m'n ongeluk weer gemaakt, naar Luxemburg. M'n knie lag nog open, schreeuwend van angst de (natte, met bladeren bedekte) bochten door om er vervolgens achter te komen dat je met 40 een haarspeld pakt. Volgende dag het langzame groepje voorgereden en dat ging best lekker. Dan is het naar behelpen op een naked hoor, en stiekem staat de zoekopdracht voor een RT ook regelmatig open. Eerst de studie afmaken...4x2 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 17:30:
[...]
Op de terugweg vanaf @noes zat ik vooral te vloeken, want file, buikgriep, ellende, drama, deed maar moeilijk, telelever/paralever stom, zadelpijn auw enz enz.
[...]
Da's juist mooi toch4x2 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 17:30:
Dr zijn ook beroerdere dingen dan heel de dag door Zuid-limboland rijden op de motor

Behalve dat je torx nooit doldraait tenzij je echt lomp bent. Inbus en kruiskop slijten allebei, torx is by far mn favoriet.De minpunten:
- Torx bouten, bah, inteeltkindje van een inbus en kruiskop....
Hey je was weer in de achtertuinEn nog een plaatje "raad de locatie":
[Afbeelding]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
:strip_exif()/f/image/EqkRdYLBKPb5WCJ4wsbQT1Zn.jpg?f=fotoalbum_small)
De band is in september nieuw erop gezet en de DOT-code is 3422. Dus zeker geen oude band. Een bijzonder resultaat voor een band die iets meer als 6000 km heeft gereden. Iemand een mogelijke oorzaak voor dit of is het gewoon een maandagmiddag band.
Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.
Ik voel me nog een beetje vies eigenlijk
Inbus en kruiskop slijten ook niet als je goed gereedschap gebruikt (heb sinds een tijdje JIS schroevendraaiers voor de Honda's ipv philips en dan merk je wel verschil)Behalve dat je torx nooit doldraait tenzij je echt lomp bent. Inbus en kruiskop slijten allebei, torx is by far mn favoriet.
Ik zie gewoon het voordeel van torx niet boven inbus en zeskant.
Behoorlijk ja, ik kon m'n busroute weer opnieuw ervaren, maar nu voelde ik me een stuk beterHey je was weer in de achtertuin
leeg
Dit is normaal voor een AX41 / Anakee Wild. Die blokken hebben flink wat te lijden.jeroenathome schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 19:19:
Ik kan een nieuwe voorband verwachten voor mijn motor. Gisteren ontdekte ik dat de voorband allemaal scheuren vertoonde. In de afbeelding hieronder het resultaat.
[Afbeelding: Band met scheuren]
De band is in september nieuw erop gezet en de DOT-code is 3422. Dus zeker geen oude band. Een bijzonder resultaat voor een band die iets meer als 6000 km heeft gereden. Iemand een mogelijke oorzaak voor dit of is het gewoon een maandagmiddag band.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Vandaag weer stukje Eifel en toen de Ardennen in geweest. Man wat is het toch een mooi gebied! Echt genieten, iedere keer weer.
:strip_exif()/f/image/Q6iHz7CL11PZ7ob3TGu2o3gU.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/NtnAbkCTaVfKk6ZQwOKLjVlI.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/Ai6Jzjd9R6eyf2Wic1CGPo5m.jpg?f=fotoalbum_small)
Het is wel vreemd dat alleen de voorband hier last van heeft. De achterband ziet er normaal uit.
Mijn Pirelli Scorpion Rally STR (90/90R21 voorband) na 6 maanden en 4000km:jeroenathome schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 21:01:
@_eLMo_ Het gaat om de Bridgestone Battlax AT41. Ik heb AT41 juist genomen omdat ik voornamelijk op asfalt rij en af en toe door het zand. Bij de Pirelli Scorpion STR rally die standaard op de Teneré zit heb ik dit niet gezien. De pirelli heeft er ongeveer 14000 km volgehouden in ongeveer 1 jaar tijd.
Het is wel vreemd dat alleen de voorband hier last van heeft. De achterband ziet er normaal uit.
:strip_exif()/f/image/XPknaukGvFL6yxjHLwh1oSFX.jpg?f=fotoalbum_large)
Normaal voor banden met blokken / noppen imho.
Ja die buikgriep was niet fijn.. je had me helaas aangestoken4x2 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 20:15:
[...]
Ik voel me nog een beetje vies eigenlijk
[...]
Inbus en kruiskop slijten ook niet als je goed gereedschap gebruikt (heb sinds een tijdje JIS schroevendraaiers voor de Honda's ipv philips en dan merk je wel verschil)
Ik zie gewoon het voordeel van torx niet boven inbus en zeskant.
[...]
Behoorlijk ja, ik kon m'n busroute weer opnieuw ervaren, maar nu voelde ik me een stuk beter
"Inbus en kruiskop slijten ook niet als je goed gereedschap gebruikt" - dat is waar, maar als er een inbus goed vast zit is de kans groot dat je spoedig een schroef hebt met een O ipv inwendige zeskant. Bij een torx kan je veel meer kracht overbrengen. Nee, geef mij overal maar torx op.
Wat voor zadel heb je voor de RT gevonden? Ik vond het standaardzadel wel goed genoeg, maar mocht wel iets steviger.
6k op een nop, dan ben je spekkoperjeroenathome schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 19:19:
Ik kan een nieuwe voorband verwachten voor mijn motor. Gisteren ontdekte ik dat de voorband allemaal scheuren vertoonde. In de afbeelding hieronder het resultaat.
[Afbeelding: Band met scheuren]
Met de STR heb ik ongeveer 12k km gehaald en vanwege de motorvakantie vervangen. Er zat nog 2 mm profiel op en wou niet het risico lopen met mogelijke regen in Oostenrijk vorig jaar.
Sorrynoes schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 21:34:
[...]
Ja die buikgriep was niet fijn.. je had me helaas aangestokenpaar dagen later hele dag plat gelegen. Gelukkig pas na het weekend

Wunderlich ergo seat, met verwarming (niet dat ik een schakelaar heb voor de verwarming, maar goed)Wat voor zadel heb je voor de RT gevonden? Ik vond het standaardzadel wel goed genoeg, maar mocht wel iets steviger.
Was 170 euro voor alleen het bestuurderszadel, maja, losse verkoop als de RT weer weg gaat
Wat ik trouwens ook nog als nadeel was vergeten, maar dat is specifiek voor deze RT: geen cruise control.
Toch eens kijken of dat er achteraf op te beunen is, draadjestechnisch gezien is het niet zoveel spul en volgens mij heb je alleen de linkerschakelaar, ander gaskabelkastje en de actuator nodig.
leeg
/f/image/L01AXsWcOtkLgNN19uuDXDU3.png?f=fotoalbum_large)
Schokdemper voor was lek, reviseren van zo'n ding is aardig aan de prijs. Een nette gebruikte was echter maar €50, dat eerst maar proberen
/f/image/9jAkNsdfzlrZ2ZZy0QmUNym4.png?f=fotoalbum_large)
Voor een LC (2014+) is dat zo ja, die hebben ride by wire dus de gaskleppen worden toch al elektronisch bediend. Maar voor de Twinspark en DOHC (2005-2014) moet je ook de cruisecontrol module hebben. Helaas dus een stuk kostbaarder (die handgreep modules met knoppenwinkel erin zijn helaas ook best duur) en meer werk. En waarschijnlijk ook even aan de computer hangen om de modules met elkaar te laten praten.4x2 schreef op zondag 14 april 2024 @ 10:12:
[..]
Wat ik trouwens ook nog als nadeel was vergeten, maar dat is specifiek voor deze RT: geen cruise control.
Toch eens kijken of dat er achteraf op te beunen is, draadjestechnisch gezien is het niet zoveel spul en volgens mij heb je alleen de linkerschakelaar, ander gaskabelkastje en de actuator nodig.
Koppelingsschakelaar trouwens ook nog, die is volgens mij ook anders.
Misschien gewoon eens rustig kijken of ik de zooi bij elkaar kan sprokkelen, de rechter knoppenwinkel wil ik eigenlijk ook de variant met BC en zadelverwarming
leeg
Ah zo. Ja, dan kan het. Geen idee of de BC knop nog andere modules nodig heeft overigens, die kon mij niet zo interesseren4x2 schreef op zondag 14 april 2024 @ 13:18:
Met de actuator bedoelde ik het de module inderdaad (die rechtsvoor ergens hangt)
Koppelingsschakelaar trouwens ook nog, die is volgens mij ook anders.
Misschien gewoon eens rustig kijken of ik de zooi bij elkaar kan sprokkelen, de rechter knoppenwinkel wil ik eigenlijk ook de variant met BC en zadelverwarming
Ben nu rustig aan het rondkijken naar een vervanger, maar een tourmotor met cruisecontrol onder de 10k....? Goede kans dat het weer een RT wordt, want iets anders lijkt er niet te zijn.
Je hebt evt ook nog iets als mccruise.com om het achteraf ergens op te knutselen (al zijn ze verre van goedkoop)noes schreef op zondag 14 april 2024 @ 13:28:
[...]
Ah zo. Ja, dan kan het. Geen idee of de BC knop nog andere modules nodig heeft overigens, die kon mij niet zo interesseren
Ben nu rustig aan het rondkijken naar een vervanger, maar een tourmotor met cruisecontrol onder de 10k....? Goede kans dat het weer een RT wordt, want iets anders lijkt er niet te zijn.
Maja, wat zijn de alternatieven buiten BMW als je een tourmotor wil en geen hoogpoter; een ST1300, FJR1300, misschien nog een Triumph en dan is het wel een heel eind op denk ik.
Owja, gisteravond ook nog even een nieuwe versie van de telefoonhouder geknutseld, nu iets langer en met ribbeltjes (want de kartelfrees was 1 vd redenen om naar HBM te rijden)
En ook nog een mooi dopje gedraaid zodat de inbusbout onzichtbaar is (zolang het dopje blijft zitten)
:strip_exif()/f/image/ig3qPtmeXCNrEZBc8MmzR7ER.jpg?f=fotoalbum_large)
Geen idee hoe ik het dopje dr weer uit moet halen mocht ie blijven zitten, maar secondenlijm zal wel werken.
leeg
Ja het lijstje (recente) tourers is sowieso kort (vergeet ik er één? vul me aub aan4x2 schreef op zondag 14 april 2024 @ 21:52:
[...]
Je hebt evt ook nog iets als mccruise.com om het achteraf ergens op te knutselen (al zijn ze verre van goedkoop)
Maja, wat zijn de alternatieven buiten BMW als je een tourmotor wil en geen hoogpoter; een ST1300, FJR1300, misschien nog een Triumph en dan is het wel een heel eind op denk ik.

Kawasaki GTR1400 - geen cruise
Honda VFR1200 - geen cruise
Honda ST 1300 - geen cruise
Triumph Trophy - cruise (maar volgens de reviews onhandig te gebruiken)
Yamaha FJR1300 - cruise optioneel
BMW R1200RT - cruise optioneel (R1200RT-P altijd zonder, vziw)
BMW K1300GT - cruise optioneel
BMW K1600GT - cruise (tot nu toe alleen mét gezien, zelfs de GT-P, maar wellicht ook optioneel)
Verder heb je natuurlijk nog de lichtere (sport) tourmotoren: Yamaha Diversion, BMW F800GT, Triumph Sprint, VFR800, voor ik weet allemaal zonder cruise control. Hoewel zowel BMW F800GT als Sprint GT er wel interessant uitzien verder, heeft deze categorie ook niet echt mijn voorkeur, gezien de mindere windbescherming en (iets) sportievere houding. Allebei wel op te lossen natuurlijk, ruitje en zadel en/of voetsteunen aanpassen. Maar geen cruisecontrol..
En ja, de aftermarket CC units zijn er ook nog. Maar: erg kostbaar (vooral voor een <10k motor is bijna 1k aan cruisecontrol inbouwen gewoon te duur), en ik ben toch huiverig wbt levensduur. Zal over het algemeen prima gaan na inbouw, maar wat na 3 jaar in de regen rijden? Of zo'n throttle lock.. maar daar heb je nou nét niks aan in de traject controles en spits.
Dus.. goede kans dat het weer een R1200RT wordt (dan zou ik voor een DOHC of nieuwer gaan) of toch een K1600GT... soms komen er leuke dealtjes langs, eens kijken richting de herfst
Ziet er netjes, zelfs profi uitOwja, gisteravond ook nog even een nieuwe versie van de telefoonhouder geknutseld, nu iets langer en met ribbeltjes (want de kartelfrees was 1 vd redenen om naar HBM te rijden)
En ook nog een mooi dopje gedraaid zodat de inbusbout onzichtbaar is (zolang het dopje blijft zitten)
[Afbeelding]
Geen idee hoe ik het dopje dr weer uit moet halen mocht ie blijven zitten, maar secondenlijm zal wel werken.

Guzzi V85TT heeft Cruise controlnoes schreef op zondag 14 april 2024 @ 23:59:
[...]
Ja het lijstje (recente) tourers is sowieso kort (vergeet ik er één? vul me aub aan)
<knip>
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Superduke GT heeft CC, verwarmde handvatten en als optie verwarmde zadel(s)noes schreef op zondag 14 april 2024 @ 23:59:
[...]
Ja het lijstje (recente) tourers is sowieso kort (vergeet ik er één? vul me aub aan)
[...]
[ Voor 9% gewijzigd door KillaZ op 15-04-2024 09:10 ]
K to the KillaZ
Meer een hoogpoter/SUV/adventure dan een tourer, maar is wel een gaaf ding om te zien. Had niet verwacht deze al onder de 10k tegen te komen trouwens.
En is te zowel te duur als te klein voor mijKillaZ schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:10:
[...]
Superduke GT heeft CC, verwarmde handvatten en als optie verwarmde zadel(s)
Haha, ik kreeg in de WhatsApp al een waarschuwing: Heb jij nu aan Noes een SUV motor voorgesteld??noes schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:53:
[...]
Meer een hoogpoter/SUV/adventure dan een tourer, maar is wel een gaaf ding om te zien. Had niet verwacht deze al onder de 10k tegen te komen trouwens.
Dingen waren in het begin nog geen 13k nieuw.
Dus met wat kilometers er op eerste bouwjaar lukt wel onder de 10k.
Ik heb die van mij ingeruild en kreeg er 9 op terug maar die had ook nog eens niet veel gelopen (12.000 dacht ik)
:strip_exif()/f/image/7NcetcSaQpdtwjz5vVLigsIX.jpg?f=fotoalbum_large)
@LankHoar Kan je mijn motor wijzigen in de topic start?
Ik wil nu die rhinowalk gaan testen, maar welke?
https://rhinowalk.com/en-...cle-pannier-side-bag-pair
Of
https://rhinowalk.com/en-...-saddle-bag-mounting-base
Oh en roep geen kriega, want ik gooi nog liever twee van deze sets in de plomp en een 3e voor gebruik dan dat ik 900 euro ga betalen voor twee tassen.
[ Voor 20% gewijzigd door kneusteun op 15-04-2024 11:15 ]
:fill(white):strip_exif()/f/image/DfiCVe58SZHlvHDlruX1vAMA.png?f=user_large)
Wat een aanbieding zeg
hi, I'm ToolkiT I'm a motobike gear addict..
Hebben is hebben, je hoeft er niets voor te doen.
zeker, zeker
[YouTube: https://youtube.com/shorts/W7KB4GVtbdE]
(deze is private op YT omdat ik zag dat ik ietsjes te hard reed
[ Voor 14% gewijzigd door ToolkiT op 15-04-2024 11:36 ]
Als ik het goed zie is je eerste link de bags, die rackless zijn. En de tweede link is juist een universel rack (die je dus niet nodig zou hebben bij de eerste). Dus of ik begrijp je vraag niet zo goed, of...?kneusteun schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:14:
Voor de kampianen hier (kampeerders)
Of
Oh en roep geen kriega, want ik gooi nog liever twee van deze sets in de plomp en een 3e voor gebruik dan dat ik 900 euro ga betalen voor twee tassen.
Ook heel benieuwd naar, ik moet voor m'n CRF ook nog wat mooie tassen hebben. Ben benieuwd naar je ervaringen straks.kneusteun schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:14:
Of
Zijn twee systemenPyr0_ schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:33:
[...]
Als ik het goed zie is je eerste link de bags, die rackless zijn. En de tweede link is juist een universel rack (die je dus niet nodig zou hebben bij de eerste). Dus of ik begrijp je vraag niet zo goed, of...?
De eerste is een over de buddy tassenset.
De tweede is een nep kriega harnas waar dan 2x 10L tassen aan komen te zitten.
Ah. En die tassen vindt ik waar? Of heb je die al en gaat het puur om het harnas?kneusteun schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:49:
[...]
Zijn twee systemen
De eerste is een over de buddy tassenset.
De tweede is een nep kriega harnas waar dan 2x 10L tassen aan komen te zitten.
Heb zelf ook gekeken naar die eerste link. Lijkt me wel wat, niet te duur en toch behoorlijk wat opbergruimte. Ziet er best strak uit en ze zeggen dat het waterdicht is. Bovendien bieden ze best wel wat accessoires. Het is wel een Chinees merk, dus of het echt kwaliteit is durf ik niet te zeggen. Maar voor het geld...
Nee ik wil ze testen omdat de reviews best wel goed zijn op veel plekken.Pyr0_ schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:41:
[...]
Ah. En die tassen vindt ik waar? Of heb je die al en gaat het puur om het harnas?
Heb zelf ook gekeken naar die eerste link. Lijkt me wel wat, niet te duur en toch behoorlijk wat opbergruimte. Ziet er best strak uit en ze zeggen dat het waterdicht is. Bovendien bieden ze best wel wat accessoires. Het is wel een Chinees merk, dus of het echt kwaliteit is durf ik niet te zeggen. Maar voor het geld...
Maar veel lui roepen meteen kriega, en ik ben dus wel benieuwd of dit ook gewoon afdoende is.
Die tassen staan los op de site, zijn gewoon van die neppe kriega tasjes van 10/15/20L (ik zou dan gaan voor 2x 10)
De V100 heeft ook CC volgens mij..noes schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:53:
[...]
[...]
En is te zowel te duur als te klein voor mij
Ja prachtig ding, maar da's eerder een concurrent voor mn R1250RS dan een opvolger van de RT. En te duur, wil voor een woon-werk (incl winter) motor toch wel onder de 10k blijven, liever rond de 8k.
De V100 bestond nog niet toen ik mn RS kocht, anders had ik m zeker ook proefgereden destijds

[ Voor 12% gewijzigd door noes op 15-04-2024 12:58 ]
Ahzo, nou ik heb ze niet dus daar kan ik niets over zeggen. Ik zou het gewoon proberen als ik jou was, voor dat geld kun je geen buil vallen, en als 't niet bevalt ben je het vast zo weer kwijt op MP met minimaal verlies. Het is dat, of bijna 6x zoveel betalen voor Kriega. Laat vooral weten wat je ervan vindt, ik ben best benieuwd.kneusteun schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:53:
[...]
Nee ik wil ze testen omdat de reviews best wel goed zijn op veel plekken.
Maar veel lui roepen meteen kriega, en ik ben dus wel benieuwd of dit ook gewoon afdoende is.
Die tassen staan los op de site, zijn gewoon van die neppe kriega tasjes van 10/15/20L (ik zou dan gaan voor 2x 10)
Ik zou nog even goed kijken wat je allemaal zou willen meenemen. Ik heb een 10L tasje en die vind ik vrij klein. 20L heb ik ook en die is ook niet overdreven groot. Ik denk dat je met 2x 10 steeds moet passen en meten wat waar nog bij past.kneusteun schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:53:
[...]
Nee ik wil ze testen omdat de reviews best wel goed zijn op veel plekken.
Het is niet eens perse dat het te duur is, maar dat ik het te groot en te duur vind voor wat ik er mee wil doen.
Heb nu voor 90 euro die dubbele set gekocht, met die twee hangdingen. Niet die kriega namaak, maar die andere.
We gaan het zien.
Je kan Rhinowalk ook via Ali (hebben daar een officiele shop) bestellen, mijn ervaring is dat het dan soms goedkoper is. Die 10L roltas (Kriega kloon) had ik daar voor €19,-.kneusteun schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:14:
Of
Ohja, en omdat we geen Kriega mogen roepen: heb je al eens naar Mosko Moto gekeken?
Edit: spuit11
Heb hem nu ook via ali, was in de aanbieding daar voor 90 ipv 120,-R0y. schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:06:
[...]
Je kan Rhinowalk ook via Ali (hebben daar een officiele shop) bestellen, mijn ervaring is dat het dan soms goedkoper is. Die 10L roltas (Kriega kloon) had ik daar voor €19,-.
Ohja, en omdat we geen Kriega mogen roepen: heb je al eens naar Mosko Moto gekeken?
Edit: spuit11
Hij was 155 bij amazon.
We gaan het zien, volgende maand echt geld uitgeven aan de slaapmat, want daar wil ik niet op besparen.
Mijn vorige was een best dure maar na 2 nachten lek......
Kriega 900 voor twee tassen? De OS-32 is €600 voor twee?kneusteun schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:25:
[...]
Heb hem nu ook via ali, was in de aanbieding daar voor 90 ipv 120,-
Hij was 155 bij amazon.
We gaan het zien, volgende maand echt geld uitgeven aan de slaapmat, want daar wil ik niet op besparen.
Mijn vorige was een best dure maar na 2 nachten lek......
https://www.bartang.eu/en/os-32-soft-pannier.html
Harnas is nog een keer €105 zit je op €705.
Als dat te duur is, OS-18’s voor €244 voor twee.
Of Enduristan Blizzard voor €330?
Okay, 200-300€ is een long way van €100. Maar de kwaliteit van Kriega / Enduristan is dat imho ook van andere goedkope merken.
En als dit bevalt en ik weet wat wel en niet bevalt aan dit systeem dan investeer ik wel een keer in branding.
Maar afgelopen jaar nogal met geld lopen smijten… keuken,badkamer,hal, kozijnen, tenere en nu dus de camping gear upgraden.
Ik wil eigenlijk wel eens een drink-systeem voor op de motor hebben, maar heb geen behoefte om met een grote rugzak rond te rijden. Liefst iets dat puur een tas met waterzak en hooguit een klein extra vakje is dus, met een al rijdend bruikbaar drinkventiel, en zo min mogelijk stelbandjes e.d. die rondflapperen in de rijwind

Met of zonder slagroom?kneusteun schreef op maandag 15 april 2024 @ 16:57:
Ik heb er een van fox, alleen die bladder ooit gevuld met chocomel...... dus moet nieuwe bladder halen
Was op wintersport, had nog wat pakjes chocomel mee en dat leek mij best lekker zo op de piste.
Maar de zooi die het gaf
Dit topic is gesloten.