Die eerste set heeft een maat nu al een half jaar en 20k km vakantie tour mee gedaan en hij zegt geweldig ik heb ze ook van rhinowalk alleen de soort van kriega tassen dus die vierkantekneusteun schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:14:
Voor de kampianen hier (kampeerders)
Ik wil nu die rhinowalk gaan testen, maar welke?
https://rhinowalk.com/en-...cle-pannier-side-bag-pair
Of
https://rhinowalk.com/en-...-saddle-bag-mounting-base
Oh en roep geen kriega, want ik gooi nog liever twee van deze sets in de plomp en een 3e voor gebruik dan dat ik 900 euro ga betalen voor twee tassen.
Ja zo lees ik best wat tevreden gebruikers op fora,reddit etc.ibothead schreef op maandag 15 april 2024 @ 18:55:
[...]
Die eerste set heeft een maat nu al een half jaar en 20k km vakantie tour mee gedaan en hij zegt geweldig ik heb ze ook van rhinowalk alleen de soort van kriega tassen dus die vierkanteal 40k aan vakanties in 4 jaar ofzo
Maar meestal is het "ja is rotzooi je moet kriega hebben, heb ik ook is top spul"
Maar vraag mij wel eens af of ze ooit wat anders hebben gebruikt.
Heb ook een kriega tas 20 liter van 10 jaar oud en die is nu wel aan zijn einde!kneusteun schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:28:
[...]
Ja zo lees ik best wat tevreden gebruikers op fora,reddit etc.
Maar meestal is het "ja is rotzooi je moet kriega hebben, heb ik ook is top spul"
Wel super tasje op de street en andere motoren hoor
:strip_exif()/f/image/wpu1YJjQQzshsuBBbMwGRnvK.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar de set van Rinowalk is ook helemaal top
:strip_exif()/f/image/2jmHZCrC443XC5ndhzhFeGOU.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanochtend weer de waterdichtheid getest van mijn motorpak op weg naar kantoor
Flinke bak regen onderweg
Flinke bak regen onderweg

Ik heb een tailpack van eh... eigenlijk geen idee meer welk merk. Op Motor-Forum voor twee tientjes overgenomen in 2012 en reizen door Schotland en Duitsland mee gedaan.Ik stopte mijn kleding er meestal in plastic zakken in, maar de tas is nog nooit nat geworden aan de binnenkant.
Die ligt overigens te niksen in de garage, nu al een paar jaar. Dus bij interesse, geef maar een gil. Zal er straks eens een foto van maken, als ik weer thuis ben.
Die ligt overigens te niksen in de garage, nu al een paar jaar. Dus bij interesse, geef maar een gil. Zal er straks eens een foto van maken, als ik weer thuis ben.
Slecht idee... Hoe laat?
Zo heb ik het ook jaren gedaan met de Speed Triple. Tanktas en tailpack, ik had er voldoende aan.ibothead schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:44:
[...]
Heb ook een kriega tas 20 liter van 10 jaar oud en die is nu wel aan zijn einde!
Wel super tasje op de street en andere motoren hoor [Afbeelding]
Maar de set van Rinowalk is ook helemaal top [Afbeelding]
Slecht idee... Hoe laat?
Ik heb deze en ben er blij mee.. genoeg water en geen bulky backpack.. maar wel beetje extra ruimte om bijvoorbeeld een portomonee of telefoon in te doen:Chakotay schreef op maandag 15 april 2024 @ 16:03:
Over tassen gesproken: voor degenen die een drinksysteem hebben, wat raden jullie aan voor op de motor? Een Camelbak, OSWE, Kriega hydro of nog iets anders?
Ik wil eigenlijk wel eens een drink-systeem voor op de motor hebben, maar heb geen behoefte om met een grote rugzak rond te rijden. Liefst iets dat puur een tas met waterzak en hooguit een klein extra vakje is dus, met een al rijdend bruikbaar drinkventiel, en zo min mogelijk stelbandjes e.d. die rondflapperen in de rijwind
https://www.camelbak.co.u...-2-5l-with-1-5l-reservoir
op ebay voor een goede prijs gevonden (£25)
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
ik heb een roll bag van LOMO (schots merk)kneusteun schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:28:
[...]
Ja zo lees ik best wat tevreden gebruikers op fora,reddit etc.
https://www.lomo.co.uk/product-category/motorcycle/
ding koste geloof ik een tientje en is perfect in simpelheid en lekker hufterproof..
Nu kan ik of met halve huis op pad:
/f/image/37HHidwF5lVNlgVkRBZ2nS8F.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/uEbgu50rtpzvliPjVcpuxJXm.png?f=fotoalbum_large)
of hipster chic
/f/image/GAgHSjZVdC5gVCdtmJYFBNGE.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb afgelopen herfst met een Deuter Airlite 28 met 2 liter waterzak gereden, maar dronk er nauwelijks uit. Flesje in de taktas of koffer werkt voor mij net zo goed, tijdens het rijden kan ik toch niet drinken.Chakotay schreef op maandag 15 april 2024 @ 16:03:
Over tassen gesproken: voor degenen die een drinksysteem hebben, wat raden jullie aan voor op de motor? Een Camelbak, OSWE, Kriega hydro of nog iets anders?
Ik wil eigenlijk wel eens een drink-systeem voor op de motor hebben, maar heb geen behoefte om met een grote rugzak rond te rijden. Liefst iets dat puur een tas met waterzak en hooguit een klein extra vakje is dus, met een al rijdend bruikbaar drinkventiel, en zo min mogelijk stelbandjes e.d. die rondflapperen in de rijwind
Die offroad-training had ik de rugzak/waterzak combinatie weer mee, en tijdens de pauzes wel wat gedronken. Maar echt meerwaarde had ik er niet van.
Die blauwe slang over mijn linkerschouder.
:strip_exif()/f/image/2EJl1CNYWNePN96yqlsp89Rd.jpg?f=fotoalbum_large)
Slecht idee... Hoe laat?
Zondag ook de motorcross in Markelo, ga ik ook wel even kijken denk ik
Een week geleden een Multistrada gereden, beviel me op zich wel goed. Alleen ik twijfel nog heel erg gezien de prijs van de Multi. En er zit me nog iets dwars: Wanneer ik het stuur even losliet trok de fiets direct wat naar links. Dat gebeurde op alle snelheden en verschillende wegen (50km/h, 80km/h en 100+ km/h)
Nu snap ik wel dat het de bedoeling is dat je de handen aan het stuur houd maar toch bekruipt mij het idee dat er dan iets niet in orde is. Volgens de "werkplaats" kwam dit om dat de versie die ik reed een single sided swingarm heeft. Maar ik heb dit met de Brutale 800, Brutale 1000 en de KTM Superduke niet gehad.
Wat kan dit zijn? En ik vind het gek dat ze dit afdoen als onderdeel van de motorfiets...
Nu snap ik wel dat het de bedoeling is dat je de handen aan het stuur houd maar toch bekruipt mij het idee dat er dan iets niet in orde is. Volgens de "werkplaats" kwam dit om dat de versie die ik reed een single sided swingarm heeft. Maar ik heb dit met de Brutale 800, Brutale 1000 en de KTM Superduke niet gehad.
Wat kan dit zijn? En ik vind het gek dat ze dit afdoen als onderdeel van de motorfiets...
Zou dat ook niet vertrouwen. Kan iets met de banden zijn, kan zijn dat een wiel er niet helemaal recht in zit, kan een balhoofd lager zijn, kan een krom frame zijn..Tribunus schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 15:10:
Een week geleden een Multistrada gereden, beviel me op zich wel goed. Alleen ik twijfel nog heel erg gezien de prijs van de Multi. En er zit me nog iets dwars: Wanneer ik het stuur even losliet trok de fiets direct wat naar links. Dat gebeurde op alle snelheden en verschillende wegen (50km/h, 80km/h en 100+ km/h)
Kan het me op de Speed Triple die ik had ook niet herinneren, en de Tiger 1050 die ik nu heb ook niet. En je hebt ook al andere Italianen gereden, daar ligt het ook niet aan.
Slecht idee... Hoe laat?
Mijn Speed Triple doet dit ook. Ik kan er met geen mogelijkheid tegenin leunen. Zodra ik mijn handen van het stuur haal duikt hij ook naar links.Tribunus schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 15:10:
Ook hier een enkelzijdige draagarm achter, dus ik ben ook wel benieuwd naar de reacties hierop.
Complete leek hier hoor, maar als er maar 1 draagarm op zit, dan zit het gewicht toch al snel voornamelijk aan de kant van de draagarm waardoor de motor niet geheel in balans is? Of zie ik dat verkeerd en compenseren ze dat normaliter?
Ja, of ik heb het helemaal mis en mijn fiets doet het wel, maar het is me tijdens twaalf jaar Speed Triple in elk geval niet opgevallen. Er staat nu dus een Tiger met enkelzijdig achter, zal er eens op letten.
Slecht idee... Hoe laat?
Zoals aangegeven, als het aan de enkele swingarm zou liggen dan had ik het ook op de 2 Brutale's en de KTM moeten hebben. Hetgeen mij nog het meeste tegenstaat is de reactie van de werkplaats waarin het wordt afgedaan als iets wat heel normaal is. Ze namen het niet serieus. Alsof je het maar moet accepteren op een motorfiets van 30K+. Baal er wel enorm van, nu gaat de zoektocht weer verder naar een motor.Michel schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 15:20:
Complete leek hier hoor, maar als er maar 1 draagarm op zit, dan zit het gewicht toch al snel voornamelijk aan de kant van de draagarm waardoor de motor niet geheel in balans is? Of zie ik dat verkeerd en compenseren ze dat normaliter?
KTM SD 1290 GT is een goede optie, maar daar komt dit jaar een nieuwe versie van met een beetje geluk (die wat mij betreft voor het oog veel aangenamer is) dus de waarde van het oude model neemt dat significant sneller af heb ik het idee.
Normale SD1290 dan? Vond ik een fantastische machine, alleen heb ik die dus al gehad. Wil eigenlijk wel iets nieuws.
S1000XR? Weet niet of mij dat gaat bekoren. Hoewel de Ducati MS een hele fijne motor is, vond ik het toch wat lief vergeleken met de SD.
zucht, keuzes.....
De banden waren splinternieuw, dus dat zal niet. Het wiel niet correct monteren op een single swingarm is haast niet mogelijk lijkt me? Die zit op 1 positie vast, maar pin me hier niet op vast. En als het een van de andere opties is dan kijk ik sowieso verderArjenIsM3 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 15:15:
[...]
Zou dat ook niet vertrouwen. Kan iets met de banden zijn, kan zijn dat een wiel er niet helemaal recht in zit, kan een balhoofd lager zijn, kan een krom frame zijn..
[ Voor 32% gewijzigd door Tribunus op 16-04-2024 15:34 ]
BMW zou ik mijn klauwen niet aan durven branden.
KTM ken ik zelf niet goed genoeg, maar ik hoor soms mensen over twijfelachtige betrouwbaarheid. Jammer, want zo'n 390 Adventure lijkt me superleuk voor erbij.
KTM ken ik zelf niet goed genoeg, maar ik hoor soms mensen over twijfelachtige betrouwbaarheid. Jammer, want zo'n 390 Adventure lijkt me superleuk voor erbij.
Slecht idee... Hoe laat?
@Tribunus zou niet moeten... Op een vlakke weg hoort een motor zonder input gewoon rechtdoor te gaan... Hier ook al wel een aantal motoren met enkelzijdige swingarm gereden (incl mijn huidige GS), die gaan allemaal netjes rechtdoor.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Bij Ducati zit het meen ik hetzelfde als bij Triumph: een heel grote moer die het wiel op het aansluitpunt fixeert.Vervolgens heb ik op het wiel een vijftal gaten die corresponderen met pennen op de achterbrug/wiellager. Kan niet missen, tenzij je 'm veel te weinig Nm geeft. Heb er tussen vervangen achterband (november of december geloof ik) en balanceren achterwiel (vorige week zaterdag) een paar honder kilometer mee gereden zonder rare afwijkingen in het rij- of stuurgedrag.Tribunus schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 15:26:
De banden waren splinternieuw, dus dat zal niet. Het wiel niet correct monteren op een single swingarm is haast niet mogelijk lijkt me? Die zit op 1 positie vast, maar pin me hier niet op vast. En als het een van de andere opties is dan kijk ik sowieso verder
:strip_exif()/f/image/ANij7ELvT57aeATZkdhWeOxe.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door GSX-MAN op 16-04-2024 16:02 ]
Slecht idee... Hoe laat?
Vanmorgen in de stromende regen mijn strom naar de werkplaats gebracht voor nieuwe banden. Maar goed ook, want toen ik onderweg bij het verlaten van een rotonde wat gas gaf deed die toch een flinke stap opzij... Nog niet eerder zo'n heftige stap gehad dus ik schrok wel ff! Aan het profiel te zien viel het wel te verwachten.
Kreeg net alweer een belletje dat ie al klaar is. Hij zegt dat ie gelijk de wiellager achter heeft vervangen. Nu ben ik normaal niet zo'n fan van zomaar iets doen zonder overleg. Maar ik beredeneer maar zo; dat ie dat niet zomaar zou doen zonder goede reden. Heeft ook ff mijn handkap erop gezet. Ik kan weer ff vooruit!
Kreeg net alweer een belletje dat ie al klaar is. Hij zegt dat ie gelijk de wiellager achter heeft vervangen. Nu ben ik normaal niet zo'n fan van zomaar iets doen zonder overleg. Maar ik beredeneer maar zo; dat ie dat niet zomaar zou doen zonder goede reden. Heeft ook ff mijn handkap erop gezet. Ik kan weer ff vooruit!
:strip_exif()/f/image/NWRKBmSd7tzGaLl5ZyI8QuTG.jpg?f=fotoalbum_small)
Tja je kan natuurlijk bij een andere dealer een Multistrada proberen, kijken of die dat ook doet. En als je nieuw koopt heb je natuurlijk garantie. Singleside swingarm zou het probleem niet moeten zijn, mijn BMW R1250RS (en ex R1200RT) heeft dat ook en spoort gewoon recht.Tribunus schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 15:26:
[...]
Zoals aangegeven, als het aan de enkele swingarm zou liggen dan had ik het ook op de 2 Brutale's en de KTM moeten hebben. Hetgeen mij nog het meeste tegenstaat is de reactie van de werkplaats waarin het wordt afgedaan als iets wat heel normaal is. Ze namen het niet serieus. Alsof je het maar moet accepteren op een motorfiets van 30K+. Baal er wel enorm van, nu gaat de zoektocht weer verder naar een motor.
KTM SD 1290 GT is een goede optie, maar daar komt dit jaar een nieuwe versie van met een beetje geluk (die wat mij betreft voor het oog veel aangenamer is) dus de waarde van het oude model neemt dat significant sneller af heb ik het idee.
Normale SD1290 dan? Vond ik een fantastische machine, alleen heb ik die dus al gehad. Wil eigenlijk wel iets nieuws.
S1000XR? Weet niet of mij dat gaat bekoren. Hoewel de Ducati MS een hele fijne motor is, vond ik het toch wat lief vergeleken met de SD.
zucht, keuzes.....
[...]
De banden waren splinternieuw, dus dat zal niet. Het wiel niet correct monteren op een single swingarm is haast niet mogelijk lijkt me? Die zit op 1 positie vast, maar pin me hier niet op vast. En als het een van de andere opties is dan kijk ik sowieso verder
Als je nog andere modellen wil proberen, een BMW R1250R rijdt ook erg leuk. Denk dat de S1000XR wat tegenvalt na de dikke twins. Niks mis met een 4 cilinder, maar het karakter is toch anders: meer bovenin, minder onderin.
Want?GSX-MAN schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 15:45:
BMW zou ik mijn klauwen niet aan durven branden.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Omdat ik er enorm veel gezeik over hoor. En het er sterk op lijkt dat BMW hun klanten als bètatesters gebruikt. Wat gecombineerd met een "premium" prijskaartje mij doet afhaken.
En ik ontken mijn midlifecrisis, dus een GS komt er niet.

Slecht idee... Hoe laat?
Denk dat de gemiddelde BMW rijder ook wat kritischer is. Wat ook terecht is gezien het prijskaartjeGSX-MAN schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 16:48:
[...]
Omdat ik er enorm veel gezeik over hoor. En het er sterk op lijkt dat BMW hun klanten als bètatesters gebruikt. Wat gecombineerd met een "premium" prijskaartje mij doet afhaken.
Ik hou het nog maar even bij de ‘99 denk ik.
Ook een leek met enkele arm, maar het lijkt me dat als hij met losse handen gelijk naar links wil, dat je dan met de handen aan het stuur ook een trek naar links hebt en dus constant tegen moet sturen. Lijkt me logisch.Tribunus schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 15:10:
zeker, zeker
Dat laatste merk je niet echt, je doet het onbewust natuurlijk wel het corrigeren maar het is niet worstelen met het stuur of je lichaamsgewicht. Maar hoe subtiel ook, het klopt wat je zegt.ozzynator schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 17:32:
[...]
Ook een leek met enkele arm, maar het lijkt me dat als hij met losse handen gelijk naar links wil, dat je dan met de handen aan het stuur ook een trek naar links hebt en dus constant tegen moet sturen. Lijkt me logisch.
Ik ben in ieder geval blij dat het inderdaad niet klopt, en bij andere ook niet zo is. Blij dat ik de fiets heb laten staan!
Probleem is er in EU niet, dus hier is ding gewoon dikke prima!nehal3m schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 17:10:
[...]
Ik hou het nog maar even bij de ‘99 denk ik.
Ja ik denk het ook hoor, prima vertegenwoordiging van Honda in dat segment, maar die pijp onder het carter staat me gewoon niet aan. Plus de ‘99 heb ik al dus die kost me niks, die heeft al aardig wat te verduren gehad (woon-werk, vakantie, offroad) en het is een soort van oude vriend inmiddels. Deukje hier, krasje daar, het maakt niet zoveel meer uit.kneusteun schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 17:53:
[...]
Probleem is er in EU niet, dus hier is ding gewoon dikke prima!
Als er een nieuwe middelgrote allroad komt wordt het een T7 of een Tuareg, maar voorlopig vermaak ik me uitstekend met de CRF. Dit jaar wordt een motorvakantie niks in verband met de verbouwing, in 2025 maar eens kijken hoe dat gaat met een ADV lite en anders komt er in 2026 een grote broer bij.
Het zijn de meest verkochte motoren, dus je hoort altijd meer qua gezeik in absolute aantallen.GSX-MAN schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 16:48:
[...]
Eerste bouwjaar van een compleet nieuw model heeft vaak issues maar worden wel onder garantie opgelost.
Ik zie iig niet meer problemen dan bij andere merken. Misschien dat meer conservatieve motoren (qua vermogen en elektronica) van Japanse merken wel wat betrouwbaarder zijn, maar dat is ook appels en peren.
Niet teveel zorgen maken: kopen en rijden!
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Het is wel een stigma wat ze hebben, je hoort het meer.
En met die nieuwe 1300 waren er ook wel weer wat missers zoals ik het begreep.
Zoals ik zei, eerste bouwjaar compleet nieuwe fiets.kneusteun schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 18:47:
Het is wel een stigma wat ze hebben, je hoort het meer.
In de fik vliegende start relais, koffers die kapot gaan en inmiddels niet meer uitgeleverd worden tot nader order.
En vast nog wat dingen. Als de 1350/1400 uit komt roept iedereen hoe geweldig de 1300 was.
Wil je een betrouwbare boxer? Koop nu een 1250
De US eigenaren moeten hem dus de EU ECU map geven en problem solved?kneusteun schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 17:53:
[...]
Probleem is er in EU niet, dus hier is ding gewoon dikke prima!
Helemaal waar, maar het stigma blijft er niet minder om._eLMo_ schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 19:08:
[...]
Zoals ik zei, eerste bouwjaar compleet nieuwe fiets.
In de fik vliegende start relais, koffers die kapot gaan en inmiddels niet meer uitgeleverd worden tot nader order.
En vast nog wat dingen. Als de 1350/1400 uit komt roept iedereen hoe geweldig de 1300 was.
Wil je een betrouwbare boxer? Koop nu een 1250Of wacht 1-2 jaar op een 1300, is gelijk de kop eraf bij de tweedehandse.
Als je over 2 jaar een 2ehandse 1300 koopt, dan heb je toch alsnog juist het 1e bouwjaar? Of bedoel je dan dat het ding inmiddels alle recalls al gehad heeft?_eLMo_ schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 19:08:
[...]
Zoals ik zei, eerste bouwjaar compleet nieuwe fiets.
Wil je een betrouwbare boxer? Koop nu een 1250Of wacht 1-2 jaar op een 1300, is gelijk de kop eraf bij de tweedehandse.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Voor 286 eur krijg je verlengde garantie, 5 jaar totaalkneusteun schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 19:41:
[...]
Helemaal waar, maar het stigma blijft er niet minder om.
@Tribunus @DistantFury Dat trekken naar één kant is vaak simpel op te lossen door de beol avan de voorvork en de as los te draaien, een aantal met je volle gewicht op het stuur naar beneden drukken en dan alles weer netjes op moment vast zetten.
Vaak is het daarmee opgelost.
"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
Als je de laatste 30 seconden van de video bekijkt, hint hij hierop...ToolkiT schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 19:16:
[...]
De US eigenaren moeten hem dus de EU ECU map geven en problem solved?
Wel vet dat hij een XL600 heeft met supertrapp demper
Ja dat. De eerste bouwjaren 1200 watergekoeld hadden ook wat issues (nokkenassen die niet goed gehard waren bijvoorbeeld), maar die kun je nu prima kopen, alles is al opgelost onder garantie.Chakotay schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 20:27:
[...]
Als je over 2 jaar een 2ehandse 1300 koopt, dan heb je toch alsnog juist het 1e bouwjaar? Of bedoel je dan dat het ding inmiddels alle recalls al gehad heeft?
[ Voor 5% gewijzigd door _eLMo_ op 16-04-2024 22:34 ]
Dat lijkt me zeker niet goed. Stel je voor dat je over glad wegdek rijdt, dan zal de motor altijd de neiging hebben om weg te glijden doordat blijkbaar niet alle krachten in balans zijn als je rechtdoor rijdt. Dat wordt gecompenseerd met wrijving zolang dat er is, maar als het glad is dan krijg je toch wat onverwacht rijgedrag. Dat zou niks met de single sided swingarm te maken mogen hebben. Dat zullen ze zo hebben ontworpen dat dat geen invloed heeft als je rechtdoor rijdt. Ik verwacht eerder een kromme/scheve voorpoot.Tribunus schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 15:10:
Gezeik. En het echt grote witwassen pak je hiermee niet aan.
Gisteravond een proefrondje koffers inpakken gedaan, voor de aankomende vakantie. Afgelopen september zes dagen weg geweest met een kleinere topkoffer dan ik nu heb, en een tanktas. En nu heb ik de beschikking over twee 23 liter zijkoffers, één 47 liter topkoffer en een tanktas, dus ik was wel benieuwd. En inderdaad, ik blijk dus een zijkoffer en tanktas over te houden als ik klaar ben met inladen voor een zesdaagse vakantie. Dat is mooi, dan hoef ik nergens te proppen en kan er nog wat te eten en drinken mee ook.
Gisteravond een proefrondje koffers inpakken gedaan, voor de aankomende vakantie. Afgelopen september zes dagen weg geweest met een kleinere topkoffer dan ik nu heb, en een tanktas. En nu heb ik de beschikking over twee 23 liter zijkoffers, één 47 liter topkoffer en een tanktas, dus ik was wel benieuwd. En inderdaad, ik blijk dus een zijkoffer en tanktas over te houden als ik klaar ben met inladen voor een zesdaagse vakantie. Dat is mooi, dan hoef ik nergens te proppen en kan er nog wat te eten en drinken mee ook.
Slecht idee... Hoe laat?
Yep, een maat van mij wilde toevallig gisteren een auto kopen en contant afrekenen. De garage wilde dit echter niet accepteren. Het was wel 35k, maar dan nog. Geld is geld. De overdreven controle vanuit overheden onder het mom van veiligheid moet echt stoppen.kneusteun schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:25:
https://nieuwsmotor.nl/ni...verboden-vanaf-3000-euro/
Dit soort shit wordt ik ook wel moe van.
Tijd terug wilde ik een piano kopen van 1k. Kon niet in een keer pinnen en moest 2x pinnen van 2 verschillende rekeningen.
Dat wordt in Duitsland shoppen. Die lui zijn nog zo gehecht aan contant geld en ik zie het niet snel gebeuren dat dit ook daar ingevoerd wordt.
Inderdaad een regel die misschien tiental witwassers aanpakt maar veel meer mensen in de weg zit.
Als het zo simpel is, ga ik er van uit dat een motorzaak dit ook weet toch? En dat ze dan aangeven dat het heel makkelijk is op te lossen. Ik denk dus dat er stiekem iets meer aan de hand is.SpongeRob schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 21:02:
@Tribunus @DistantFury Dat trekken naar één kant is vaak simpel op te lossen door de beol avan de voorvork en de as los te draaien, een aantal met je volle gewicht op het stuur naar beneden drukken en dan alles weer netjes op moment vast zetten.
Iemand hier ervaring met het ontroesten van een tank, heb een motor waar in iedersgeval in de vulopening wat roest zit en ben bang dat het misschien ook verder in de tank zit
er zijn goedjes te koop maar ik weet niet / twijfel of dat goed werkt?
Tank Cure is een van de middelen die je kunt gebruiken. Dat wordt volgens mij over het algemeen goed beoordeeld qua effectiviteit.Reloader schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:06:
Iemand hier ervaring met het ontroesten van een tank, heb een motor waar in iedersgeval in de vulopening wat roest zit en ben bang dat het misschien ook verder in de tank zit![]()
Verder is het zaak je tank gevuld te houden. Dus volgetankt wegzetten (zeker gedurende de winterstop).
Sowieso hebben motorzaken/autodealers al een meldplicht bij grote contante betalingen. Als ze (de overheid) daar nou eens fatsoenlijke opvolging aan zouden geven zou het verbieden van contante betalingen ook niet verboden hoeven te worden.kneusteun schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:47:
Inderdaad een regel die misschien tiental witwassers aanpakt maar veel meer mensen in de weg zit.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Je kan het toch ook storten met een prijs van ik meende 5-10,- en dan digitaal afrekenen? Of denk ik dan te simpelkneusteun schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:25:
https://nieuwsmotor.nl/ni...verboden-vanaf-3000-euro/
Dit soort shit wordt ik ook wel moe van.
thanks dan ga ik dat proberen, motor is net aangeschaft mijn motor staat standaard met een volle tank!Barista schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:16:
[...]
Tank Cure is een van de middelen die je kunt gebruiken. Dat wordt volgens mij over het algemeen goed beoordeeld qua effectiviteit.
Verder is het zaak je tank gevuld te houden. Dus volgetankt wegzetten (zeker gedurende de winterstop).
Ik snap niet zo goed hoe je in de praktijk echt last hebt van zo'n maatregel die prima effectief is tegen witwassen. Online betalen is snel en veilig: het geld staat direct op de rekening van een ander. Ik zou ook absoluut niet willen dat ik contant betaald werd bij een verkoop van meer dan €250. Wat moet ik met dat contante geld? Vers uit de pin-automaat weer terug naar de bank brengen? Daar kleven alleen maar risico's aan, het kan vals zijn, je kunt beroofd worden, je kunt het kwijt raken, weet ik veel. En ja, natuurlijk heb je ook bij online bankieren risico's maar als je oppast wat je doet en niet vertrouwt op een geshopte screenshot van een koper en gewoon je eigen bank-app gebruikt kan er al niet zoveel meer misgaan toch?
Je kunt bij bijvoorbeeld ING ook maar tot 3000 euro per dag storten, dus je moet het dan al snel over meerdere dagen verspreiden én die fee dus ook een aantal keer betalen. Hoop gedoe wel voor één betaling.RubjeMazter schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:25:
[...]
Je kan het toch ook storten met een prijs van ik meende 5-10,- en dan digitaal afrekenen? Of denk ik dan te simpel
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Even het criminele circuit daargelaten: In nederland zijn er nog een aantal banen waar "zwart" werken wordt gedoogd. Ik snap best dat deze personen het geld in een potjes stoppen en daarmee uiteindelijk eens wat leuks willen komen.Elwood Blues schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:40:
Ik snap niet zo goed hoe je in de praktijk echt last hebt van zo'n maatregel die prima effectief is tegen witwassen. Online betalen is snel en veilig: het geld staat direct op de rekening van een ander. Ik zou ook absoluut niet willen dat ik contant betaald werd bij een verkoop van meer dan €250. Wat moet ik met dat contante geld? Vers uit de pin-automaat weer terug naar de bank brengen? Daar kleven alleen maar risico's aan, het kan vals zijn, je kunt beroofd worden, je kunt het kwijt raken, weet ik veel. En ja, natuurlijk heb je ook bij online bankieren risico's maar als je oppast wat je doet en niet vertrouwt op een geshopte screenshot van een koper en gewoon je eigen bank-app gebruikt kan er al niet zoveel meer misgaan toch?
Ik ken genoeg mensen in mijn omgeving die meer dan 10K contant ergens in huis hebben liggen.
En dan zijn er ook nog mensen die het hele bankwezen niet vertrouwen en het wit verdiende geld gewoon van de bank afhalen en contant in huis leggen.
Ik snap de overheid wel, maar toch, dit is typisch zo'n maatregel waar de eerlijke Nederlanders meer last van hebben dan de mensen waarvoor ze deze regels maken.
Met dat witwassen moet je niet teveel aan criminele activiteiten denken. Maar aan zwart werk dat contant word betaald, als je daar moeilijk mee kunt betalen als ontvanger word dat ook ontmoedigd.
Awesome
Als andere mensen banken niet vertrouwen is dat prima, ieder z'n mening, maar daar maak ik niet mijn probleem van. Ik ga niet met € 5000 cash lopen leuren omdat iemand anders het systeem niet vertrouwt.
En wat betreft zwart (bij)verdienen: volgens mij zit er heel wat verschil tussen wat mensen 'vinden kunnen' en wat volgens de Belastingdienst kan. En dat geld zit vaak niet voor niks contant in een potje, dat zit daar omdat je het niet zomaar op een rekening kunt storten omdat het dan vragen oproept. Dus of dat echt 'gedoogd' zwart bijverdienen is...? Ik betwijfel het.
Dus als ik bij jullie een keer een motor kom kopen of andersom, hou er dan rekening mee dat ik alleen werk met digitaal geld
En wat betreft zwart (bij)verdienen: volgens mij zit er heel wat verschil tussen wat mensen 'vinden kunnen' en wat volgens de Belastingdienst kan. En dat geld zit vaak niet voor niks contant in een potje, dat zit daar omdat je het niet zomaar op een rekening kunt storten omdat het dan vragen oproept. Dus of dat echt 'gedoogd' zwart bijverdienen is...? Ik betwijfel het.
Dus als ik bij jullie een keer een motor kom kopen of andersom, hou er dan rekening mee dat ik alleen werk met digitaal geld
[ Voor 10% gewijzigd door Elwood Blues op 17-04-2024 10:03 ]
Zwart werken & eerlijk?Tribunus schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:46:
[...]
In nederland zijn er nog een aantal banen waar "zwart" werken wordt gedoogd.
dit is typisch zo'n maatregel waar de eerlijke Nederlanders
Imo ook niet handig, mocht er wat in je huis gebeuren dan kan 't zo weg zijn, tenzij je 't in een superdeluxe kluis mikt.Ik ken genoeg mensen in mijn omgeving die meer dan 10K contant ergens in huis hebben liggen.
Maar ja ieder z'n ding, ik heb nog nooit meer dan 500,- contant in huis gehad en pin ook bijna alles.
Je trekt het uit z'n verband, die twee zinnen stonden niet onder elkaar.RubjeMazter schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:06:
[...]
Zwart werken & eerlijk?volgens mij gaat die vergelijking dan niet helemaal op.
Wel goed je tijd nemen en de instructies uitgebreid doornemen. Inmiddels 1 tank gedaan en bezig met de 2e, goed spul maar het werkt zo goed als de manier waarop je het aanbrengt.Reloader schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:39:
[...]
thanks dan ga ik dat proberen, motor is net aangeschaft mijn motor staat standaard met een volle tank!
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Ik zou kijken naar een andere vergelijkbare multi die je eventueel zou bevallen en met dat verhaal bij die dealer een proefrit regelen, heb je een 2de ritje en een second-opinion op dat type motor voor jezelf.Tribunus schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 15:10:
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Nee, dat zal niet of nauwelijks effect hebben. De motor wordt overeind gehouden en gaat rechtdoor door het gyroscopisch effect van de wielen. Paar kilo meer of minder links of rechts gaat het verschil niet maken.Michel schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 15:20:
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Zo las ik het vervolg, maar misschien bedoelde hij/zij het niet zo?_eLMo_ schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:08:
[...]
Je trekt het uit z'n verband, die twee zinnen stonden niet onder elkaar.
Er is natuurlijk een wezenlijk verschil tussen contante betalingen en zwarte betalingen.
Ik loop al een € of 5.000 mee in het tattoo circuit en dat is allemaal contant gegaan, want de tattoo industrie doet alles contant. Dat wil niet zeggen dat het gelijk zwart is.
En die willen het merendeel ook weer contant uitgeven, dus die 3000 zit je zo aan met een automobiel of motorfiets.
Ik loop al een € of 5.000 mee in het tattoo circuit en dat is allemaal contant gegaan, want de tattoo industrie doet alles contant. Dat wil niet zeggen dat het gelijk zwart is.
En die willen het merendeel ook weer contant uitgeven, dus die 3000 zit je zo aan met een automobiel of motorfiets.
zeker, zeker
En waarom denk je dat ze alles contant willen?ozzynator schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:53:
Er is natuurlijk een wezenlijk verschil tussen contante betalingen en zwarte betalingen.
Ik heb twee proefritten op de Tiger 1050 gemaakt, bij twee dealers, ik vind dat sowieso een aanrader als je tijd hebt en er ook meerdere te koop staan. In mijn geval bleek de aftermarket Hyperpro-vering een wereld van verschil te zijn en voor mij absoluut doorslaggevend.Fraggert schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:28:
[...]
Ik zou kijken naar een andere vergelijkbare multi die je eventueel zou bevallen en met dat verhaal bij die dealer een proefrit regelen, heb je een 2de ritje en een second-opinion op dat type motor voor jezelf.
Slecht idee... Hoe laat?
Om kleuren inkt te kopen. Dan werken ze niet zwartnoes schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:45:
[...]
En waarom denk je dat ze alles contant willen?
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
bedankt, ik ga eerst de tank er eens afpakken en de vulopening(?) schoonmaken misschien dat het in de tank meevalt, ik hoop dat te kunnen zien. ik zag in de handleiding dat je de tank weer leeg moet gieten door de vulopening, maar volgens mij gaat dat niet zomaar en zit daar weer iets voorgelast in de tank wat dat extra moeilijk maakt.Rick-Jan schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:11:
[...]
Wel goed je tijd nemen en de instructies uitgebreid doornemen. Inmiddels 1 tank gedaan en bezig met de 2e, goed spul maar het werkt zo goed als de manier waarop je het aanbrengt.
maar eerst even goed onderzoeken als ik wat vrije tijd heb, het is gelukkig voor mij toch geen motor weer en geen tijd
Buienradar beloofde rustig weer vandaag dus ik trok vandaag de zomerse handschoenen aan. Halverwege naar het werk een beste hagelbui. Toen ik naar binnen liep stopte het, totdat ik weer opstapte 😂
Ach ja. Verfrissend.
Ach ja. Verfrissend.
Na vrij lang mee te lezen "mag" ik me dan ook eindelijk melden in dit topic. Nadat mijn vrouw en ik samen ons rijbewijs hebben behaald in '21 sindsdien enkel af en toe op huurmotoren gereden maar lagen de prioriteiten voor uitgaven elders.
Een paar weken terug dan eindelijk onze eerste motoren gekocht. Nadat mijn vrouw haar oog viel op een Honda NX500 en we daar naar keken viel mijn oog op een Honda Transalp. De knoop vrij snel doorgehakt.
Ondanks een paar kleine minpunten, zoals bijvoorbeeld geen cruise control die FortNine ook aanhaalt in de video hierboven, toch zeer tevreden met de aanschaf en inmiddels al een hoop plezier uit een paar langere ritten en het nodige woon-werk verkeer.
Grootste plannen voor vakanties met de motor, en de bagagetassen zijn al gemonteerd. Hopelijk in juni en september weg met de motor, maar nog wel een hoop uitzoeken en best spannend natuurlijk.
Sfeerfoto van afgelopen weekend:
:strip_exif()/f/image/gFPqpHX8VjkwRfrr2FK4j36G.jpg?f=fotoalbum_large)
En eentje samen van het weekend er voor:
:strip_exif()/f/image/4QlOBpWPkMawlV0dsklYzM0Z.jpg?f=fotoalbum_large)
@LankHoar als je mij toe zou willen voegen aan de TS, bouwjaar '23 en regio Zuid-Holland.
Een paar weken terug dan eindelijk onze eerste motoren gekocht. Nadat mijn vrouw haar oog viel op een Honda NX500 en we daar naar keken viel mijn oog op een Honda Transalp. De knoop vrij snel doorgehakt.
Ondanks een paar kleine minpunten, zoals bijvoorbeeld geen cruise control die FortNine ook aanhaalt in de video hierboven, toch zeer tevreden met de aanschaf en inmiddels al een hoop plezier uit een paar langere ritten en het nodige woon-werk verkeer.
Grootste plannen voor vakanties met de motor, en de bagagetassen zijn al gemonteerd. Hopelijk in juni en september weg met de motor, maar nog wel een hoop uitzoeken en best spannend natuurlijk.
:strip_exif()/f/image/gFPqpHX8VjkwRfrr2FK4j36G.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4QlOBpWPkMawlV0dsklYzM0Z.jpg?f=fotoalbum_large)
@LankHoar als je mij toe zou willen voegen aan de TS, bouwjaar '23 en regio Zuid-Holland.
Lekker man! kun je mooie tochten samen mee maken
Aftermarket-vering kan een mooie bonus zijn op een fiets.GSX-MAN schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:57:
[...]
Ik heb twee proefritten op de Tiger 1050 gemaakt, bij twee dealers, ik vind dat sowieso een aanrader als je tijd hebt en er ook meerdere te koop staan. In mijn geval bleek de aftermarket Hyperpro-vering een wereld van verschil te zijn en voor mij absoluut doorslaggevend.
Het is ook schunnig hoeveel beter die shocks kunnen zijn, zeker als je ziet wat een setje OEM kost

Hele mooie bikes! Zo'n transalp mag er echt wel wezen! En niet bespaard op de tassen zie ik.diabyte schreef op woensdag 17 april 2024 @ 18:38:
Na vrij lang mee te lezen "mag" ik me dan ook eindelijk melden in dit topic. Nadat mijn vrouw en ik samen ons rijbewijs hebben behaald in '21 sindsdien enkel af en toe op huurmotoren gereden maar lagen de prioriteiten voor uitgaven elders.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Edit: kan iemand trouwens nog iets zinnigs zeggen over inrijden van nieuwe banden? Vanmorgen de strom opgehaald met setje nieuwe Michelin Road 6 erop. Alleen ff <10km stad kunnen doen. Voelde wel al best anders aan, ronder... Maar het was nat en vies dus ik heb voorzichtig aan gedaan.. Helemaal na de monteur zei er rustig aan mee te doen..
[ Voor 8% gewijzigd door Pyr0_ op 17-04-2024 19:25 ]
Zelfs al zijn bij de meeste merken de nieuwe banden niet zo glad meer, is het nog altijd verstandig rustig an te doen. Nieuwe banden, zelfs van zelfde type, voelt altijd een stuk anders dan een flink versleten, gecupte of vierkant gereden set.Pyr0_ schreef op woensdag 17 april 2024 @ 19:16:
[...]
Hele mooie bikes! Zo'n transalp mag er echt wel wezen! En niet bespaard op de tassen zie ik.Veel plezier ermee! Hou je ons op de hoogte van je motorvakantie?
Edit: kan iemand trouwens nog iets zinnigs zeggen over inrijden van nieuwe banden? Vanmorgen de strom opgehaald met setje nieuwe Michelin Road 6 erop. Alleen ff <10km stad kunnen doen. Voelde wel al best anders aan, ronder... Maar het was nat en vies dus ik heb voorzichtig aan gedaan.. Helemaal na de monteur zei er rustig aan mee te doen..
Thanks! Nee, inderdaad, maar onder het mom van "buy once, cry once". De gedachte is wel dat deze de nodige jaren mee kunnen, ook naar volgende motoren zolang er een pannier rack beschikbaar is. Dus zo verantwoord ik dat een beetje voor mezelfPyr0_ schreef op woensdag 17 april 2024 @ 19:16:
[...]
Hele mooie bikes! Zo'n transalp mag er echt wel wezen! En niet bespaard op de tassen zie ik.Veel plezier ermee! Hou je ons op de hoogte van je motorvakantie?
Ben toch wel heel benieuwd naar deze helm ziet er toch wel netjes uit.
https://www.bikeroutfit.n...-evo-carbon-air-onyx.html
Gave motor(en)! Heb er ook op proef gereden, en ik was ook enthusiast!diabyte schreef op woensdag 17 april 2024 @ 18:38:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Veel veilige kilometers gewenst, en op naar 't mooie weer

Nice, dat is een leuk setje zo zeg, allememaggiesdiabyte schreef op woensdag 17 april 2024 @ 18:38:
Na vrij lang mee te lezen "mag" ik me dan ook eindelijk melden in dit topic.
Heerlijk droog en wat een fijne rant ook weer

Over die GS……..ik vind de Honda CRF1000/1100’s nog steeds de mooiste maar deze F900 moet ik maar niet in het echt gaan bekijken en proefzitten
Ik ben heel benieuwd hoe BMW het gaat doen met deze…..wat een beauty én een beast
Vette bikes hoor, dat vind ik de mooiste kleurstelling die er is voor de nieuwe Alp.
wat is jullie verdict, kan ik hier mee gaan rijden of moet dit opgelost worden
:strip_exif()/f/image/vJBWaPX7eny1f44J2RSlNQGA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KbSzcjTeaw2kx3G6NOv3NjxF.jpg?f=fotoalbum_large)
erg lastig om op de foto te krijgen.. ik weet niet of het nu hele erge roest is, of gewoon de coating ?
:strip_exif()/f/image/vJBWaPX7eny1f44J2RSlNQGA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KbSzcjTeaw2kx3G6NOv3NjxF.jpg?f=fotoalbum_large)
erg lastig om op de foto te krijgen.. ik weet niet of het nu hele erge roest is, of gewoon de coating ?
[ Voor 28% gewijzigd door Reloader op 17-04-2024 22:46 ]
Let er even op dat carbon helmen invloed hebben op het bereik van je intercom. Als je daar niet mee rijd: prima natuurlijk.OxSniperX schreef op woensdag 17 april 2024 @ 19:50:
Ben toch wel heel benieuwd naar deze helm ziet er toch wel netjes uit.
Als je er wel mee rijd: met de twee vrienden van me die een carbon helm hebben met de Sena op de linker kant, heb ik bij rechter bochten een stuk sneller blikkerig geluid / storing (open mesh).
Dat ding in de helm doet waarschijnlijk evenveel storing maken als de helm zelf. Ik vraag me af in hoeverre dit door de carbon helm komt._eLMo_ schreef op woensdag 17 april 2024 @ 23:20:
[...]
Let er even op dat carbon helmen invloed hebben op het bereik van je intercom. Als je daar niet mee rijd: prima natuurlijk.
Als je er wel mee rijd: met de twee vrienden van me die een carbon helm hebben met de Sena op de linker kant, heb ik bij rechter bochten een stuk sneller blikkerig geluid / storing (open mesh).
Mooie baan is dat 👌🏻Bommes schreef op donderdag 18 april 2024 @ 06:41:
[Afbeelding]
Klaar voor vertrek, dagje crossen op de baan in Emmen.
Helaas eerst nog 8,5 uur auto rijden in vanuit Zuid Nederland daar te komen. /sarcasme
Zijn in
Ja begrijpelijk, maar beide vrienden hebben hun Sena overgezet van hun vorige niet-carbon helm, en bij beide werd het toen slechter. N=2, geen idee of het onderzocht is, maar voor mij een reden om geen carbon te willen.noes schreef op donderdag 18 april 2024 @ 00:03:
[...]
Dat ding in de helm doet waarschijnlijk evenveel storing maken als de helm zelf. Ik vraag me af in hoeverre dit door de carbon helm komt.
Oh dat heb ik nog niet eerder gehoord, thaanks voor de info. Wil uiteindelijk wel een communication set erin gaan zetten._eLMo_ schreef op donderdag 18 april 2024 @ 07:47:
[...]
Ja begrijpelijk, maar beide vrienden hebben hun Sena overgezet van hun vorige niet-carbon helm, en bij beide werd het toen slechter. N=2, geen idee of het onderzocht is, maar voor mij een reden om geen carbon te willen.
https://www.mccruise.com/...50-transalp-from-2023-tbwdiabyte schreef op woensdag 17 april 2024 @ 18:38:
Just sayin
Het ziet er vrij slecht uit, ik zou je benzinefilter goed in de gaten houden.Reloader schreef op woensdag 17 april 2024 @ 22:44:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat voor motor is het eigenlijk?
[ Voor 47% gewijzigd door 4x2 op 18-04-2024 08:26 ]
leeg
BMW R1100GS4x2 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 08:19:
[...]
https://www.mccruise.com/...50-transalp-from-2023-tbw
Just sayin
[...]
Het ziet er vrij slecht uit, ik zou je benzinefilter goed in de gaten houden.
Wat voor motor is het eigenlijk?
Dan zou ik eens rustig aan een andere tank zoeken, deze tank krijg je nooit meer goed goed ben ik bang.
leeg
Helaas kosten die echt de wereld momenteel voor dit model
Dat rode in de tank is gewoon de coating, totaal geen zorgen over maken tenzij het heel erg loslaat. Als het een kunststof tank is dan zou ik het overigens wel vervangen. Vulopening kan je eruit schroeven en vervolgens goed roestvrij maken met wat schuurpapier. Belangrijk bij de R1100GS en overigens alle andere motoren met een vulopening aan de bovenkant is dat de afwateringsgat (klein gaatje naast vulopening) en leiding niet verstopt is, die kan je het beste doorblazen met wat lucht. Als die verstopt is dan komt er namelijk wel een hoop water in je tank zodra je de dop opent en dan gaat je tank na verloop van tijd wel behoorlijk roesten vanuit de binnenkant.Reloader schreef op woensdag 17 april 2024 @ 22:44:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Daarnaast is het sowieso verstandig om de brandstoffilter te vervangen mocht dat jaren niet zijn gedaan, relatief eenvoudig klusje op de R1100. Dan kan je direct ook eenvoudiger de binnenzijde inspecteren.
[ Voor 6% gewijzigd door cyntax op 18-04-2024 09:22 ]
Je kunt kijken of je de vulhals schoon kan krijgen, vervolgens het hele coatingproces nog een keer kan uitvoeren, echt goed de tijd voor nemen en hopen op het beste.Reloader schreef op donderdag 18 april 2024 @ 09:18:
leeg
Zet even een zoekertje uit op het BMW gs forum, wie weet tref je iemand die er 1 over heeft voor je of weet waar er 1 op de plank ligt.Reloader schreef op donderdag 18 april 2024 @ 09:18:
https://www.bmwgsclub.nl/...n-accessoires-onderdelen/
Goede tip. Mijn mevrouw heeft sinds een paar weken ook een carbon helm en inderdaad, blikkerig geluid en veel meer storingen. Ook Sena. Voorheen eigenlijk geen last van gehad, nooit aan het carbon gedacht._eLMo_ schreef op donderdag 18 april 2024 @ 07:47:
[...]
Ja begrijpelijk, maar beide vrienden hebben hun Sena overgezet van hun vorige niet-carbon helm, en bij beide werd het toen slechter. N=2, geen idee of het onderzocht is, maar voor mij een reden om geen carbon te willen.
Van het weekend eens verder onderzoeken.
zeker, zeker
Mensen die zo'n herrie maken en blijkbaar geen enkele zin hebben om rekening met anderen te houden zullen zich inderdaad ook niet door zo'n bordje laten tegenhouden. Pakkans is toch zo goed als nul.VidaR-9 schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:47:
[...]
Helaas altijd hetzelfde verhaal de eerste hele mooie weekend dagen van het jaar. Zelf maak ik op dat soort dagen heel vroeg of ‘s avonds een rondje.
Ik woon vlakbij de Waaldijk en hoorde ook véél motoren die overduidelijk te hard en te luid waren. Ik snap heel goed dat mensen die direct aan zo’n weg wonen het zo langzamerhand wel zat worden.
Handhaven op geluid en rijgedrag zal toch het effectiefste zijn, want genoeg motoren die zich niks meer aantrekken van de wegafsluitingen. Pakkans is toch nagenoeg nihil.
Je pakt er alleen de mensen mee die zich wel normaal gedragen (of mensen die daar moeten zijn of wonen al neem ik aan dat daar een uitzondering voor is)
Meer handhaving is echt keihard nodig, niet alleen voor asociale motorrijders maar in het algemeen het wegverkeer, auto's, fietsers e.d. Het is gewoon complete anarchie op de weg.
Maar een verbod dat je niet handhaaft heeft net zo weinig zin als een wet die je ook niet handhaaft waardoor het verbod in eerste instantie ontstaan is._eLMo_ schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:58:
Handhaving kost geld / moeite. Verbieden niet. Gemak wint dan.
De overlast beperkt zich daarbij ook niet alleen tot motorrijders, ook genoeg auto's die een kabaal van jewelste maken.
Ik ga me binnenkort ook weer op 2 wielen verplaatsen. Na jaren motorloos te zijn geweest (reed voorheen op een kawasaki GPZ500) afgelopen weekend toch weer verleid om een tweewieler te kopen, geen 'echte' motorfiets dit keer maar een motorscooter, een Yamaha xmax300. Wilde iets dat praktisch was, redelijke weersbescherming biedt, zuinig met brandstof omspringt, geen ketting heeft en weinig onderhoud vergt omdat hij buiten komt te staan en schakelen kan me intussen gestolen worden. Dan kom je automatisch bij een motorscooter uit.
Als ie bevalt komt deze waarschijnlijk in de plaats van onze 2e auto die intussen een beetje overbodig is geworden omdat mijn vrouw in de buurt werkt tegenwoordig maar een enkele keer komt het nog wel eens voor dat we tegelijkertijd (ver) weg moeten maar dat kan dan in principe ook op 2 wielen. Dat en omdat ik het rijden op 2 wielen toch nog een beetje miste de knoop maar direct doorgehakt. Kan hem over anderhalve week ongeveer ophalen.
:strip_exif()/f/image/Xc8tbGal63dtZ1vNCv7xzcrO.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 44% gewijzigd door Metro2002 op 18-04-2024 10:19 ]
Carbon van invloed op het geluid van je commset? Zelf niets van gemerkt op mijn AGV K6 die een mix carbon en glasvezel buitenschaal heeft, maar ik heb nooit op de kwaliteit van het geluid gelet, zolang het maar goed hoorbaar was. * botoo heeft Cardo, kan daar een verschil in zitten met Sena?
Ik ben wel nieuwsgierig of carbon de oorzaak kan zijn maar mijn volgende helm gaat toch wel weer carbon worden.
Ik ben wel nieuwsgierig of carbon de oorzaak kan zijn maar mijn volgende helm gaat toch wel weer carbon worden.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Kijk, dat is het betere werkBommes schreef op donderdag 18 april 2024 @ 06:41:
[Afbeelding]
Klaar voor vertrek, dagje crossen op de baan in Emmen.
Helaas eerst nog 8,5 uur auto rijden in vanuit Zuid Nederland daar te komen. /sarcasme
Zijn in
@Reloader
https://link.marktplaats....tm_content=app_ios_tablet
Op mp staat Baboon en een particulier met een 1100tank
Op mp staat Baboon en een particulier met een 1100tank
Dit topic is gesloten.