Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Chakotay schreef op donderdag 18 april 2024 @ 10:24:
Verderop bij de oprit N11-A12 stond het redelijk stil, paar auto's naar voren stond een paardentrailer. Komt daar opeens een complete douche aan paardenpis uit... Gelukkig ging de auto ernaast ruim opzij zodat ik er niet door geraakt werd tijdens het filteren

Awesome
de tanks bij baboon hebben schade, dus om dat netjes te krijgen gaat er ook weer veel geld in om, de particulier zal ik eens benaderen
Dat had ik gezien maar ik zag ik je post geen budget staan en ik weet niet wat courant is qua prijs en hoe handig je bentReloader schreef op donderdag 18 april 2024 @ 11:15:
[...]
de tanks bij baboon hebben schade, dus om dat netjes te krijgen gaat er ook weer veel geld in om, de particulier zal ik eens benaderen
Ik zou ook zeker even registreren op het GSforum, genoeg lui daar die elkaar eens helpen aan onderdelen zonder organen te hoeven te doneren
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Die van mij (oude Honda Magna) was er onlangs een stuk erger aan toe. Heb hem eerst een aantal keer doorgespoeld waar al een hoop drab uit kwam. Daarna elektrolyse geprobeerd. Was wat lastig om een goed stuk metaal diep in de tank te krijgen, dus dat had niet heel veel effect (beetje wel). Daarna heb ik hem helemaal gevuld met pure schoonmaakazijn. Omdat ik weinig tijd had heeft hij zo twee weken gestaan, brandschoon na uitspoelenReloader schreef op woensdag 17 april 2024 @ 22:44:
wat is jullie verdict, kan ik hier mee gaan rijden of moet dit opgelost worden
[Afbeelding]
[Afbeelding]
erg lastig om op de foto te krijgen.. ik weet niet of het nu hele erge roest is, of gewoon de coating ?
Wel gelijk coaten omdat het meteen weer gaat roesten.
zeker, zeker
Hij was alleen de verkeerde hoogte voor mij, daarom heb ik 'm vervangen.
Het ruitje is daarna nog gerecycled als ruit voor de hondenaanhanger, maar dat stomme beest stak dr kop dr steeds langsaf...
Dus ja, ik vond het kwalitiatief goed genoeg, de hond vond het in de weg zitten
leeg
Zag de eerste beelden alweer voorbij komen 👍Bommes schreef op donderdag 18 april 2024 @ 06:41:
[Afbeelding]
Klaar voor vertrek, dagje crossen op de baan in Emmen.
Helaas eerst nog 8,5 uur auto rijden in vanuit Zuid Nederland daar te komen. /sarcasme
Zijn in
Mooi weer erbij alles 🥳
Prima spul imho. Ik heb er onder andere een achterspatbord+kettingbeschermer (hugger) van gehad op mijn Honda Hornet '12, gelijk in de juiste kleur gespoten.ozzynator schreef op donderdag 18 april 2024 @ 14:30:
Iemand ervaring met Ermax/Speedmax? Ben aan het kijken voor een kuipje, maar zie verschillende ervaringen op fb.
Onder andere te krijgen bij Louis. Toen ik het kocht voerden ze volgens mij ook nog de naam "Bodystyle", maar daar kan ik me in vergissen. Louis leek die namen door elkaar te gebruiken.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Is dat bewezen? Verklaard wel dat ik ineens minder bereik had toen m'n ex ineens een Scorpion EXO-1400 Evo II Carbon had en ik de intercom over had gezet_eLMo_ schreef op woensdag 17 april 2024 @ 23:20:
[...]
Let er even op dat carbon helmen invloed hebben op het bereik van je intercom. Als je daar niet mee rijd: prima natuurlijk.
Als je er wel mee rijd: met de twee vrienden van me die een carbon helm hebben met de Sena op de linker kant, heb ik bij rechter bochten een stuk sneller blikkerig geluid / storing (open mesh).
Nu maar hopen dat het weer een beetje meezit.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Ik heb dus dezelfde ervaring gehad met het overzetten van een SENA_eLMo_ schreef op donderdag 18 april 2024 @ 07:47:
[...]
Ja begrijpelijk, maar beide vrienden hebben hun Sena overgezet van hun vorige niet-carbon helm, en bij beide werd het toen slechter. N=2, geen idee of het onderzocht is, maar voor mij een reden om geen carbon te willen.
Waar in Zeeland?geert_s schreef op donderdag 18 april 2024 @ 16:39:
Komend weekend de eerste echte tour (naast al het woon-werk). Zo'n 350km totaal door Zeeland/Braboland ter ere van de Duncan's Ride.
Vandaag de Huskie 901 ingeruild op de GS. Voelt echt als thuiskomen
:strip_exif()/f/image/DjTMXy6BWZ9Z0fBhSrdAw96F.jpg?f=fotoalbum_large)
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
TLDR nog steeds motorloosMetro2002 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 10:08:
[...]
Mensen die zo'n herrie maken en blijkbaar geen enkele zin hebben om rekening met anderen te houden zullen zich inderdaad ook niet door zo'n bordje laten tegenhouden. Pakkans is toch zo goed als nul.
Je pakt er alleen de mensen mee die zich wel normaal gedragen (of mensen die daar moeten zijn of wonen al neem ik aan dat daar een uitzondering voor is)
Meer handhaving is echt keihard nodig, niet alleen voor asociale motorrijders maar in het algemeen het wegverkeer, auto's, fietsers e.d. Het is gewoon complete anarchie op de weg.
[...]
Maar een verbod dat je niet handhaaft heeft net zo weinig zin als een wet die je ook niet handhaaft waardoor het verbod in eerste instantie ontstaan is.![]()
De overlast beperkt zich daarbij ook niet alleen tot motorrijders, ook genoeg auto's die een kabaal van jewelste maken.
Ik ga me binnenkort ook weer op 2 wielen verplaatsen. Na jaren motorloos te zijn geweest (reed voorheen op een kawasaki GPZ500) afgelopen weekend toch weer verleid om een tweewieler te kopen, geen 'echte' motorfiets dit keer maar een motorscooter, een Yamaha xmax300. Wilde iets dat praktisch was, redelijke weersbescherming biedt, zuinig met brandstof omspringt, geen ketting heeft en weinig onderhoud vergt omdat hij buiten komt te staan en schakelen kan me intussen gestolen worden. Dan kom je automatisch bij een motorscooter uit.
Als ie bevalt komt deze waarschijnlijk in de plaats van onze 2e auto die intussen een beetje overbodig is geworden omdat mijn vrouw in de buurt werkt tegenwoordig maar een enkele keer komt het nog wel eens voor dat we tegelijkertijd (ver) weg moeten maar dat kan dan in principe ook op 2 wielen. Dat en omdat ik het rijden op 2 wielen toch nog een beetje miste de knoop maar direct doorgehakt. Kan hem over anderhalve week ongeveer ophalen.![]()
[Afbeelding]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Meer scootersMetro2002 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 10:08:
Ik ga me binnenkort ook weer op 2 wielen verplaatsen. Na jaren motorloos te zijn geweest (reed voorheen op een kawasaki GPZ500) afgelopen weekend toch weer verleid om een tweewieler te kopen, geen 'echte' motorfiets dit keer maar een motorscooter, een Yamaha xmax300. Wilde iets dat praktisch was, redelijke weersbescherming biedt, zuinig met brandstof omspringt, geen ketting heeft en weinig onderhoud vergt omdat hij buiten komt te staan en schakelen kan me intussen gestolen worden. Dan kom je automatisch bij een motorscooter uit.

Blijft jammer eigenlijk dat Honda bijna geen DCT motoren met cardan heeft (alleen de VFR1200 / Crosstourer / Goldwing volgens mij en dat zijn allemaal vrij lompe apparaten)
leeg
Ik zou de tankdop er ff afschroeven, dan heb je net wat beter zicht. Of, als je er toch aan gaat werken, hm er helemaal af halen en kijken hoe je filter en pomp er uit zien...Reloader schreef op woensdag 17 april 2024 @ 22:44:
wat is jullie verdict, kan ik hier mee gaan rijden of moet dit opgelost worden
[Afbeelding]
[Afbeelding]
erg lastig om op de foto te krijgen.. ik weet niet of het nu hele erge roest is, of gewoon de coating ?
Zijn er überhaupt motoren met cardan die niet lomp zijn?4x2 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 07:40:
[...]
Meer scooters
Blijft jammer eigenlijk dat Honda bijna geen DCT motoren met cardan heeft (alleen de VFR1200 / Crosstourer / Goldwing volgens mij en dat zijn allemaal vrij lompe apparaten)
Een BMW R27 is een heel lief motortje hoorChakotay schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:12:
[...]
Zijn er überhaupt motoren met cardan die niet lomp zijn?
Ik heb vorig jaar m'n auto verkocht - in Roydata staan 9 schadevrije jaren. Ik ga nu een motor kopen waarbij ik deze schadevrije jaren kan gebruiken voor een lager premiebedrag. Mocht ik later dit jaar naast de motor weer een auto kopen, kan ik dezelfde schadevrije jaren gebruiken voor een korting op de premie van de auto verzekering als ik deze ook bij dezelfde maatschappij afsluit?
Bij Asr hoor ik dat dat niet kan. Ik zie dat dit bij de Anwb tot een bepaald percentage kan, maar daar is die premie weer hoger.
Weten jullie uit ervaring bij welke maatschappij je dit het beste kan regelen?
Tijd geleden op de BMW R1200GS van mijn zwager gereden met cardan en alhoewel het best een lomp apparaat is om te zien viel dat me qua rijden juist 100% mee. Vond hem bijna makkelijker/lichtvoetiger om te rijden dan de motorfiets die ik destijdszelf had (Kawasaki GPZ500). Zelfs door de straten en drukke verkeer van Boekarest waar mijn zus en zwager destijds woonden kwam je overal soepel tussendoor.4x2 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 07:40:
[...]
Meer scooters
Jammer dat die dingen zo enorm duur zijn
[ Voor 9% gewijzigd door Metro2002 op 19-04-2024 10:47 ]
Ik mocht bij mijn verzekeraar (Bikerpolis / Veldhuis Advies) de schadevrije omruilen per voertuig. Maar eentje kon het hoge aantal jaren hebben, die staan nu bij de auto aangezien die verzekering meer kost.ThijsAms schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:41:
Goedemorgen,
Ik heb vorig jaar m'n auto verkocht - in Roydata staan 9 schadevrije jaren. Ik ga nu een motor kopen waarbij ik deze schadevrije jaren kan gebruiken voor een lager premiebedrag. Mocht ik later dit jaar naast de motor weer een auto kopen, kan ik dezelfde schadevrije jaren gebruiken voor een korting op de premie van de auto verzekering als ik deze ook bij dezelfde maatschappij afsluit?
Bij Asr hoor ik dat dat niet kan. Ik zie dat dit bij de Anwb tot een bepaald percentage kan, maar daar is die premie weer hoger.
Bij Unive genieten alle voertuigen in het pakket van de korting die wordt gegeven op het voertuig met de hoogste schadevrije jaren volgens mij.ThijsAms schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:41:
Goedemorgen,
Klopt, ik heb hier 3 motoren en een scooter die allen de korting hebben van de motor met de hoogste schade vrije jaren. De voertuigen bouwen onafhankelijk van elkaar wel nog steeds hun eigen schade vrije jaren op.cyntax schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:11:
[...]
Bij Unive genieten alle voertuigen in het pakket van de korting die wordt gegeven op het voertuig met de hoogste schadevrije jaren volgens mij.
Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024
Dus heb de korting gewoon op alles.
Via een broker alles geregeld.
SortedToolkiT schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:47:
Al doende leert met zeg maar...
Ik had op ebay een goedkope tankring (2e hands) op de kop getikt:[Afbeelding]
Prima denk je.. nou dat dacht ik ook.. maar er moet natuurlijk ook een tas bij..
Dus op ebay ook een mooie tas bij gevonden (nieuw maar voor een strakke prijs)
https://www.hepco-and-bec...eet-Enduro-M/640816-00-01
Maar toen begon het geklooi..
wat blijkt nou.. toen ik de tas erop legde viel hij er meteen af.. mmm even kijken aan de onderkant..
[Afbeelding]
[Afbeelding]
bij de tassen van H&B zit niet standaard het klikt systeem..
https://www.hepco-and-bec...unting-set-Lock-it/506000
Normaal zit dat bij de tank ring...![]()
Wat een idioot systeem zeg.. dus als je een andere tas wil moet je ook meteen een niet klikding kopen en die erop monteren door zelf te gaan boren in je tas![]()
Nu dus op jacht naar een goedkope "Tankbag counterholder (closing unit) mounting set Lock-it" maar dankzij dit geintje had ik net zo goed een gloed nieuwe tank ring (met klikding erbij) kunnen kopen voor minder geld
Heb maar een nieuwe tank ring met klik systeem gekocht.. heb nu dus spares over.. beetje zonde van het geld maar ja..
/f/image/UDOfewOxu3NIVwOHBDJHowG7.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/r2BBPVz0hM4ZjiE5neCRGPS7.png?f=fotoalbum_large)
Ik had alleen net zo goed deze
https://www.hepco-and-bec...eet-Tourer-M/640805-00-01
ipv
https://www.hepco-and-bec...eet-Enduro-M/640816-00-01
tas kunnen kopen want het extra stuk word niet gebruikt want tank is niet stijl genoeg (past zeker alleen op een GS)
/f/image/WGnb9aTjcK36mnrB2ONymKL6.png?f=fotoalbum_large)
Super handig met die magneten..
Blijft ook goed zitten, zelfs off road (maar dan zit de tas wel erg dicht tegen je kruis aan
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Zie het inderdaad staan op de website nu. Bedankt!cyntax schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:11:
[...]
Bij Unive genieten alle voertuigen in het pakket van de korting die wordt gegeven op het voertuig met de hoogste schadevrije jaren volgens mij.
Beetje te laat met inschrijven ookbotoo schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 00:15:
Beloofd wel weer pestweer te worden zaterdag, da's minder als je bijna 500 km moet doen anders zou ik graag meegaan.
Ik denk dat ik mijn gore-tex pak wel goed kan testen morgen ja.. we gaan het zien. Misschien neem ik ook wel een extra setje handschoenen en droge sokken mee, dan kan ik halverwege nog even op iets droogs overstappen. We gaan het zien.. verder toch wel zin in!
Nu ik er over nadenk, zo'n georganiseerde route zal wel maximaal 180-200km zijn. Meer dan dat is toch niet haalbaar.
[ Voor 50% gewijzigd door DrivinUCrazy op 19-04-2024 12:34 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Die kende ik nog niet, bedankt.
Veridian Cruise ontwikkelt er ook één, die ken ik al wel via wat YouTube kanalen met een TransAlp. Weliswaar een stuk goedkoper dan McCruise, maar vereist wel een t-tap connector in de remkabel in tegenstelling tot McCruise. Dat lijkt me onwenselijk voor de garantie.
Gaat zeker op mijn lijstje. Niet de hoogste prioriteit maar waarschijnlijk wel iets wat ik ooit eens ga toevoegen.
Klopt, dit is 200km ongeveer, maar ik heb nog 2x70km heen en terug te doen.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:33:
Dit is toch nooit 350km? Of tel je daar heen-terug bij op?
Nu ik er over nadenk, zo'n georganiseerde route zal wel maximaal 180-200km zijn. Meer dan dat is toch niet haalbaar.
Zitten daar nog mechanische schijfremmen op, of trommels?
zeker, zeker
En een aftakking maken in iets kritieks als een remsignaal, zou ik ook nooit doen. Er zijn dingen waar je vanaf moet blijven.
Slechte vertaling begrijp ikozzynator schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:27:
[...]
Zitten daar nog mechanische schijfremmen op, of trommels?
Op de website is het "the brake wire". Zal ongetwijfeld een digitaal signaal zijn en geen traditionele stalen remkabel, nee
Korte samenvatting:
Niet mijn ding.
Maatje landend na een sprong met zijn 990 Adventure:
:strip_exif()/f/image/YeWJYQyw2gorWPcOumM4sQDo.jpg?f=fotoalbum_large)
Team slalom in actie:
De baan was ook wel erg vettig, nat, zwaar, zuigend zand.
Maar de paar rondjes die ik gedaan heb, heb ik geen schade gereden en mezelf niet pijn gedaan, dus wat dat betreft alles okay.
Maar in nou te zeggen dat ik het naar mijn zin had op de baan zelf...
Nee dus, continu aan het vechten om niet om te vallen, niet de van af te stuiteren, langs de zijkant van een van de bulten 3 meter naar beneden te vallen.
Nu een dag later spierpijn, niet van de afstanden die ik gereden heb, maar die het krampachtig op mijn motor zitten.
Alex van den Broek was er ook, allroad, trail, offroad trainingen en shows.
In het 2de filmpje is dat de rijder, op de KTM, die voorbij komt alsof ik stil sta.
Hier is hij in actie een paar bulten verderop.
:strip_exif()/f/image/lgk6Fkjz3aGp7YWnn7pvIjtk.jpg?f=fotoalbum_large)
Overigens was de overal ervaring wel echt leuk, toffe groep mensen, veel gelachen, wat ervaringen opgedaan en geluk gehad met het weer.
:strip_exif()/f/image/KHmiHUYixaRkx2WTCbshEXdK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wTKPCXqJkOJUJz7vY13lvyU1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NDMvDQoqC3lc4f7ZxLCbN3cJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3fGFfTQFMbYZOoQfiKIMrS1p.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 64% gewijzigd door Bommes op 19-04-2024 15:25 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
En je ziet gwiedert trouwens ook vechten met zijn stuur constant.. dat is inderdaad echt pokke zwaar.
Niet normaal, zelfs de gasten die goed konden rijden moest flink vechten.kneusteun schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 15:40:
Ik zag net de filmpjes van Gwiedert en Erwin, die stark![]()
En je ziet gwiedert trouwens ook vechten met zijn stuur constant.. dat is inderdaad echt pokke zwaar.
Die Alex van den Broek uitgezonderd, die kwam rondje na rondje voorbij alsof hij op een crossertje zat.
Maar goed het is ook zijn werk
Leuke dag hoor, maar ik ga er niet nog een keer 3 uur heen en 3 uur terug voor in de auto zitten
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
eerst de positie bepalen
Beugels gemonteerd, en proefhangen...
en uiteindelijk met zitje er weer op
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Maar ben nu wel even aan het focussen om eerst zelf een lang weekend of weekje een richting op te rijden.
Motor ook al vast aan het klaar maken, wil denk ik na die trip wel keer gaan doen, maar ik voorzie nu al crashes....
Is goed te doen, jij hebt al veel offroad ervaring dus voor jou zeker.
Maar ook dan is het echt tof, ander land, mooie landschappen, door de natuur, bossen.
Ja wordt denk ik echt een last minute call.Bommes schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 15:55:
@kneusteun beetje drogere tijd afwachten en dan gewoon Frankrijk in schieten de TET op.
Is goed te doen, jij hebt al veel offroad ervaring dus voor jou zeker.
Maar ook dan is het echt tof, andere land, mooie landschappen, die de natuur, bossen.
Tijdje vrij maken op werk en inderdaad paar mooie dagen weer.
Reed altijd alleen, maar door de laatste paar ritten met een groep ben ik wel iets zelfverzekerder geworden, blijkbaar toch meer skills dan ik zelf dacht.
Arjan die cursussen geeft zij al dat dat al helemaal geen zin meer had en dat ik gewoon lekker moest doorgaan zo
Edit:
Krijg vandaag als het goed is weer een lading gear binnen! eerst 24mx even vervloekt, maar toen de medewerker zich versprak had ik hem bij zijn ballen en nu komt er een nieuwe helm en bril binnen voor 39,95
[ Voor 13% gewijzigd door kneusteun op 19-04-2024 16:04 ]
Lowrider!Bommes schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:42:
[...]
[Afbeelding]
Hehe, mooie ervaring rijker! Is inderdaad echt een MX baan.. zou er zelf niet graag met een adv rijdenBommes schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:42:
[...]
[YouTube: Aprilia Tuareg 660 on MX Track]
Korte samenvatting:
Niet mijn ding.
[YouTube: Aprilia Tuareg 660 on MX Track with KTM blasting by]
[Afbeelding]
Team slalom in actie:
[YouTube: Aprilia Tuareg 660 on MX Track team slalom]
De baan was ook wel erg vettig, nat, zwaar, zuigend zand.
Maar de paar rondjes die ik gedaan heb, heb ik geen schade gereden en mezelf niet pijn gedaan, dus wat dat betreft alles okay.
Maar in nou te zeggen dat ik het naar mijn zin had op de baan zelf...
Nee dus, continu aan het vechten om niet om te vallen, niet de van af te stuiteren, langs de zijkant van een van de bulten 3 meter naar beneden te vallen.
Nu een dag later spierpijn, niet van de afstanden die ik gereden heb, maar die het krampachtig op mijn motor zitten.
Alex van den Broek was er ook, allroad, trail, offroad trainingen en shows.
In het 2de filmpje is dat de rijder, op de KTM, die voorbij komt alsof ik stil sta.
Hier is hij in actie een paar bulten verderop.
[Afbeelding]
Overigens was de overal ervaring wel echt leuk, toffe groep mensen, veel gelachen, wat ervaringen opgedaan en geluk gehad met het weer.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Volgende keer rij je er op de motor heen ipv op een karretje?Bommes schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 15:47:
[...]
Niet normaal, zelfs de gasten die goed konden rijden moest flink vechten.
Die Alex van den Broek uitgezonderd, die kwam rondje na rondje voorbij alsof hij op een crossertje zat.
Maar goed het is ook zijn werk![]()
Leuke dag hoor, maar ik ga er niet nog een keer 3 uur heen en 3 uur terug voor in de auto zitten
Voor de terug weg had hij geluk. Er was ruimte op een aanhanger tot zeker over de helft van zijn rit, hij kon tot Best mee liften.
@Secsytime Ja dit was echt een echte crossbaan. Blijkbaar als het droog is een harde baan, dus dan een stuk makkelijker.
Nu was het flink werken..
Zo’n vette bagger lompe tankbaan is leuk eens mee te maken maar dat is eigenlijk niet grappig op grote ADV’s, zelfs op een T660 of T7…..dat is echt meer voor mx-fietsen maar het is erg leerzaam en geeft je een bak vertrouwen in je eigen kunnen
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Top dat je het geprobeerd hebt hoor! Ik heb ooit een middagje op een privé-crossbaantje mogen aanrommelen met @Grubeater en @Patrock. Ik reed toen met een lekker lichte KLX250, maar dan nog was was ik compleet gesloopt, week nog last van gehad.
En snoeihard ingehaald door een kleuter op een PW50, daar heb ik nog steeds mentaal wel eens last van
Ook wel een paar keer met de Tenere staan kijken terwijl de crossers op de Landsard aan het oefenen waren, maar dat ga ik zeker niet proberen na die ene ervaring
In other news, het startpakket met de stickers voor mijn startnummer van de Travel Trophy 2024 zijn vast binnen. Dat wordt lekker plakken binnenkort, als ik de ondergrond een beetje schoon krijg
:strip_exif()/f/image/P7pgC54rMjF2dnfOzU2DFCp8.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Melkunie op 20-04-2024 15:54 ]
Heb even snel gekeken, maar de remlichtschakelaar voor werkt nog steeds (had ook niet anders verwacht) via het schakelaartje wat ze al sinds 19kruik gebruiken, daar zitten gewoon 2 kleine vlakstekkertjes op, dus daar is wel een t-stukje tussen te maken waarbij je niks permanent aan hoeft te passen.diabyte schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:20:
[...]
Die kende ik nog niet, bedankt.
Veridian Cruise ontwikkelt er ook één, die ken ik al wel via wat YouTube kanalen met een TransAlp. Weliswaar een stuk goedkoper dan McCruise, maar vereist wel een t-tap connector in de remkabel in tegenstelling tot McCruise. Dat lijkt me onwenselijk voor de garantie.
Gaat zeker op mijn lijstje. Niet de hoogste prioriteit maar waarschijnlijk wel iets wat ik ooit eens ga toevoegen.
Achter is een vergelijkbaar verhaal, daar moet je alleen even de juiste stekker bij zoeken (maar dat soort spul is prima op ali te vinden)
Die set van Veridian ziet er, zeker voor dat geld, met die soft touch switch uit als een no-brainer, dus jij ook bedankt
leeg
schadevrije jaren kan je maar naar 1 voertuig meenemen. De bonusmalus/ trede kan vaak wel gespiegeld worden maar dit verschilt per maatschappij. Heb dus zelf ook overal de maximale korting op maar ieder voertuig heeft zijn eigen aantal schadevrije jaren, al dan niet mee overgenomen wegens overstap naar andere motor.ThijsAms schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:41:
Goedemorgen,
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HaOe2vXYFopz2AehfwEnFQsr.webp?f=user_large)
Binnenkort mag ik op de 2024 Yamaha MT-09 rijden.

Zoals ze in Azeroth altijd zeggen: WB!saviour schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 21:12:
Wat vliegt de tijd zeg. Voor je het weet is het alweer zo'n 10 jaar geleden dat je voor het laatst hebt motorgereden. Na vele kriebels in de afgelopen jaren is de knoop dan toch maar doorgehakt:
[Afbeelding]
Binnenkort mag ik op de 2024 Yamaha MT-09 rijden.De verwachte levering is eind mei/begin juni. De komende weken gaan gevoelsmatig misschien wel langzamer voorbij dan de afgelopen 10 jaar.
Monsterlijke fiets.
WBsaviour schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 21:12:
Wat vliegt de tijd zeg. Voor je het weet is het alweer zo'n 10 jaar geleden dat je voor het laatst hebt motorgereden. Na vele kriebels in de afgelopen jaren is de knoop dan toch maar doorgehakt:
[Afbeelding]
Binnenkort mag ik op de 2024 Yamaha MT-09 rijden.De verwachte levering is eind mei/begin juni. De komende weken gaan gevoelsmatig misschien wel langzamer voorbij dan de afgelopen 10 jaar.
@LankHoar kan jij mij weer in de Ts zetten: KTM superduke 1290 GT 2022.
[ Voor 13% gewijzigd door Tribunus op 20-04-2024 22:56 ]
Daar hoort ook een foto bij!Tribunus schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 22:55:
Wie van jullie gebruikt er een scherm van ome ali met AA/CP? Ik zie wel de vaak aangeprezen versie van €500+ maar dat vind ik wat te gortig. En ali staat er vol mee, dus als er wat ervaringen zijn hoor ik het graag (zowel positief als negatief uiteraard)
@LankHoar kan jij mij weer in de Ts zetten: KTM superduke 1290 GT 2022.
Simpelste: oudere/gebruikte telefoon op je stuur?Tribunus schreef op zondag 21 april 2024 @ 13:12:
En dan nu met foto!
[Afbeelding]
Iemand nog goeie ideeën wat betreft carplay op de motor. Zoals gezegd vind ik de chigee wat prijzig, er zullen vast tweakers zijn die al een goedkopere variant hebben geprobeerd of gebruiken?
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Jep!Pyr0_ schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 22:09:
WBHele mooie fiets! In die kleurstelling ook? Dat wachten zal wel als een martelgang aan voelen hé.
Het goede nieuws is dat we alweer een dag verder zijn
Maxca C5 Pro (Ali).Tribunus schreef op zondag 21 april 2024 @ 13:12:
En dan nu met foto!
[Afbeelding]
Iemand nog goeie ideeën wat betreft carplay op de motor. Zoals gezegd vind ik de chigee wat prijzig, er zullen vast tweakers zijn die al een goedkopere variant hebben geprobeerd of gebruiken?
@_eLMo_ wekom!
@elrondsurion done. Die Rebels worden ook steeds groter/zwaarder heb ik het idee! Keek er ooit als eerste motor na, 250cc destijds
@diabyte welkom!
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Tnx! Ik ga denk ik eerst een kijken of de carpuride wat is. Zit namelijk ook wat montage spul bij, dus wel net zo makkelijk.
Eens kijken of dat wat is.
Gouda, Leiden, stukje langs de kust, over schiphol heen en dan weer afzakken richting Zoetermeer.
Uiteindelijk was het redelijk druk. Maar goed te doen.
Wel moeten we beide een set nieuwe banden. Mijn Pirelli Rosso 3's zijn op plekken dwars door de slijtnokken heen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Ik heb nog wel ergens een review (ofzo) in dit of het vorige topic staan van zo'n 120€ variant.Tribunus schreef op zondag 21 april 2024 @ 17:07:
[...]
Tnx! Ik ga denk ik eerst een kijken of de carpuride wat is. Zit namelijk ook wat montage spul bij, dus wel net zo makkelijk.
Eens kijken of dat wat is.
Korte versie: beter dan een tomtom/garmin van dat bedrag 2e hands, maar wel wat beperkingen, maar je valt je er geen bult aan.
leeg
Vaak genoeg gedaan in het verleden, ik kan wel weer meehelpenLankHoar schreef op zondag 21 april 2024 @ 16:30:
Is er iemand die mee wil helpen om de OP bij te houden? Ik merk dat ik er minder tijd voor heb, en zie dat ook minder vaak updates worden gedaan door @timmie271. Een derde persoon kan dus geen kwaad lijkt me
ik heb dus nu een GS1100 maar dat ding voelt zo lomp als ik m buiten moet zetten (lopend) en als je er op gaat zitten is het net een fietsMetro2002 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:46:
[...]
Tijd geleden op de BMW R1200GS van mijn zwager gereden met cardan en alhoewel het best een lomp apparaat is om te zien viel dat me qua rijden juist 100% mee. Vond hem bijna makkelijker/lichtvoetiger om te rijden dan de motorfiets die ik destijdszelf had (Kawasaki GPZ500). Zelfs door de straten en drukke verkeer van Boekarest waar mijn zus en zwager destijds woonden kwam je overal soepel tussendoor.
Jammer dat die dingen zo enorm duur zijn
Superduke GTTribunus schreef op zondag 21 april 2024 @ 13:12:
En dan nu met foto!
[Afbeelding]

K to the KillaZ
Los van hoe nuttig de mening van Ryan is, zit er in ieder geval een goede uitleg in van verschillende veiligheidsratings die kleding tegenwoordig heeft
Ben het ook wel eens met zijn 'beweging' om daar meer helderheid in te krijgen.Chakotay schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:15:
[YouTube: Best Adventure Motorcycle Gear of 2024]
Los van hoe nuttig de mening van Ryan is, zit er in ieder geval een goede uitleg in van verschillende veiligheidsratings die kleding tegenwoordig heeft
Tent? iemand tips tricks?
Ik heb namelijke een super fijne tent, twee persoons zodat ik mijn spul naast me kan leggen en dat ook droog blijft. Maar het nadeel is de pakmaat en de gewicht. pakmaat is vrij ruim maar gewicht is 4.1 kg.
Ik heb nu als test al mijn spul in een 45L bak geplaatst en kom erachter dat 25% van die liters de tent is. Dus wil die eventueel vervangen voor iets lichters, al wat dingen gezien van rond de 1,25kg.
Iemand nog net een nieuwe tent gekocht en tips voor een goede deal?
Ik heb deze in de topkoffer: Decathlon MT500.kneusteun schreef op maandag 22 april 2024 @ 12:06:
Even een vraagje voor de reizigers...
Tent? iemand tips tricks?
Ik heb namelijke een super fijne tent, twee persoons zodat ik mijn spul naast me kan leggen en dat ook droog blijft. Maar het nadeel is de pakmaat en de gewicht. pakmaat is vrij ruim maar gewicht is 4.1 kg.
Ik heb nu als test al mijn spul in een 45L bak geplaatst en kom erachter dat 25% van die liters de tent is. Dus wil die eventueel vervangen voor iets lichters, al wat dingen gezien van rond de 1,25kg.
Iemand nog net een nieuwe tent gekocht en tips voor een goede deal?
Ik heb de vorige versie maar hij ziet er hetzelfde uit. Net geen 3 kilo en 's zomers met een compressie verpakte zomer slaapzak past alles in de koffer.
:strip_exif()/f/image/I808ryNG55HCQIqoYhqqsfcn.jpg?f=fotoalbum_large)
Nice! Ik zelf ben ook opzoek naar iets van CarPlay... en zit nu op Ali rond te snuffelen:Tribunus schreef op zondag 21 april 2024 @ 13:12:
En dan nu met foto!
[Afbeelding]
https://nl.aliexpress.com/item/1005006407788375.html
https://nl.aliexpress.com/item/1005006394344607.html
Ik begreep van mijn boekhouder dat een motor dan niet perse een BTW motor hoeft te zijn om deze zakelijk te rijden. Zolang je maar een factuur krijgt van de verkopende partij. Klopt dat?
Want ik was alleen op zoek naar een motor die in de BTW zit. maar als ik een marge motor kan gebruiken, dan wordt mijn zoekveld wel een heel stuk groter.
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Ook een goede.nehal3m schreef op maandag 22 april 2024 @ 12:29:
[...]
Ik heb deze in de topkoffer: Decathlon MT500.
Ik heb de vorige versie maar hij ziet er hetzelfde uit. Net geen 3 kilo en 's zomers met een compressie verpakte zomer slaapzak past alles in de koffer.
[Afbeelding]
Zat nu naar deze te kijken https://www.bever.nl/p/ta...FB3Y0082.html?colour=1217
Maar geen reviews te vinden, de 1,9kg stond me wel aan.
[ Voor 8% gewijzigd door Elwood Blues op 22-04-2024 12:56 ]
Dit idee.
Heb je wel bomen nodig, natuurlijk.
Overigens heeft onze grote vriend Ryan het hier ook wel eens over gehad.
[ Voor 12% gewijzigd door nehal3m op 22-04-2024 13:00 ]
Nadeel is wel kou... en rug bij hangmatten, heb er ook naar gekeken en wisselende meningen.nehal3m schreef op maandag 22 april 2024 @ 12:57:
Ik heb ook wel overwogen om een hangmat + tarp mee te nemen, lichter dan dat wordt het niet en het verpakt ook makkelijk omdat je niet met tentstokken zit. Het is in de koudere maanden wel aan te raden om iets onder je hangmat te hangen ter isolatie, een tweede (lichte) slaapzak bijvoorbeeld.
Dit idee.
Heb je wel bomen nodig, natuurlijk.
Overigens heeft onze grote vriend Ryan het hier ook wel eens over gehad.
Dus je moet of een hele goede halen icm een goed isolerende mat.
En ik ben met je eens dat een lage tent beetje zuur is, maar ik ga echt proberen mijn bagage zo licht mogelijk te houden, zodat het rijden leuker blijft.
Edit: en een tent kan ik eventueel nog gebruiken voor andere regio's zonder bomen of op een festival ofzo.
[ Voor 5% gewijzigd door kneusteun op 22-04-2024 13:15 ]
Deze ook nog gevonden, maar scheelt voornamelijk gewicht(1kg) ruimte volgens mij amper.
En wat is jullie motorvatie om naar een Carplay device te gaan kijken? Vind het er erg nice uit zien. Maar ik denk dat het mijn batterij te snel opvreet. Zijn jullie van plan om lange ritten te gaan rijden? En waarom dan geen Sp-Connect houder met telefoon?iMars schreef op maandag 22 april 2024 @ 12:29:
[...]
Nice! Ik zelf ben ook opzoek naar iets van CarPlay... en zit nu op Ali rond te snuffelen:
https://nl.aliexpress.com/item/1005006407788375.html
https://nl.aliexpress.com/item/1005006394344607.html
Kijk ook eens naar: https://carpuride.com/
Maar ik vind een telefoon gewoon te praktisch, hoef ik maar 1 apparaat aan een lader te hangen ipv twee.
En als je van motor wisselt (mits je er meer hebt)
Ik wil onder geen beding mijn telefoon aan mijn stuur of waar dan ook aan mijn frame ipv trillingen. Zou je een el-cheapo telefoon kunnen nemen, maar dat vind ik weer irritant.Bartje1983 schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:31:
[...]
En wat is jullie motorvatie om naar een Carplay device te gaan kijken? Vind het er erg nice uit zien. Maar ik denk dat het mijn batterij te snel opvreet. Zijn jullie van plan om lange ritten te gaan rijden? En waarom dan geen Sp-Connect houder met telefoon?
Kijk ook eens naar: https://carpuride.com/
Je zou een dedicated Garmin XT(2) kunnen nemen, maar mij lijkt het gemak van alles op je telefoon juist ideaal. De telefoon zou voor langere ritten in een tanktas kunnen met een oplaadkabel, dus dat is wat mij betreft geen issue
Dit zijn ook geen pure keiharde cross-laarzen, dat scheelt ook wel voor wat ik er mee wil doen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/uFM9UmlYAt0kdZHjtfwlaSME.png?f=user_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Chakotay op 22-04-2024 13:46 ]
Nou het weer zat lekker mee hoor. Bij de start reden we weg in een hagelbui. Dat werd gelukkig snel gewoon wat regen en zo nu en dan een zonnetje als we net binnen in een restaurantje zaten op te warmen. Gelukkig blies de sterke wind onze kleding snel weer droog. Maar we hebben wel gelachengeert_s schreef op donderdag 18 april 2024 @ 16:39:
Komend weekend de eerste echte tour (naast al het woon-werk). Zo'n 350km totaal door Zeeland/Braboland ter ere van de Duncan's Ride.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XQviArNOyk5oWRRw8gwq5KMe.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HrYtQFTgd3XFLWBfNZ9hpbBb.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/1Hq83dCI5BN8Swmu4xW1xawf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eWsWsejvK2ADup3HFN2g1fHL.jpg?f=fotoalbum_large)
Yes, 2 zelfs aangezien de "oude" Duke ook nog op de balans staat.mydogisgone schreef op maandag 22 april 2024 @ 12:33:
Zijn er hier ook mensen die een motor zakelijk rijden als ZZP'er?
Ik begreep van mijn boekhouder dat een motor dan niet perse een BTW motor hoeft te zijn om deze zakelijk te rijden. Zolang je maar een factuur krijgt van de verkopende partij. Klopt dat?
Want ik was alleen op zoek naar een motor die in de BTW zit. maar als ik een marge motor kan gebruiken, dan wordt mijn zoekveld wel een heel stuk groter.
Hoezo zegt je boekhouder dat? Voor je administratie maakt het namelijk niet uit. Het enige verschil is dat je de BTW kan terugvragen, maar dat je wel elk jaar naar rato een prive correctie maakt.
Dat wil zeggen: De BTW die je per jaar terug vordert over je kosten, moet je verdelen aan de hand van je prive kilometers. Rijd je 80% zakelijk en 20% prive en heb je 1000 euro BTW afgetrokken? Dan maak je een correctie in Q4 voor 200 euro op de aangifte.
Verder maak je dan ook aan het einde van het jaar een correctie naar prive voor 20% van de zakelijke kosten.
Dat is overigens aan de inspecteur om die kilometers te betwisten.
Mijn oude Duke is afgeschreven, de kosten die ik ga maken, zijn volledig prive (Circuit rijden) dus in feite staat hij op mijn balans niets te doen. Zolang ik ook geen kosten zakelijk opvoer, is het prima om hem daar te laten.
Ga ik hem verkopen, is het natuurlijk gewoon boekwinst.
Verkoop je de BTW motorfiets, moet je natuurlijk BTW opvoeren.
K to the KillaZ
Kan natuurlijk ook, ik heb voor Nederland een nachtvispas 😂 als ik mijn hengeltje (reishengel) mee heb mag ik naast heel veel water gratis overnachten 👌nehal3m schreef op maandag 22 april 2024 @ 16:38:
Zojuist de Natuurkampeerkaart voor dit jaar besteld en 2 campings langs de TET gereserveerd. Toch maar eens kijken hoe dat gaat met een hangmat, deze campings hadden specifiek hangmat plaatsen.
Ja precies. Maar dan is het dus mogelijk om een MARGE motor te kopen met een factuur en deze in te boeken in mijn administratie? En hierover dus BTW te kunnen terug vorderen? Ik ga de motor voornamelijk zakelijk gebruiken. Alleen dacht ik dus dat ik dan perse een BTW motor moest kopen.KillaZ schreef op maandag 22 april 2024 @ 16:47:
[...]
Yes, 2 zelfs aangezien de "oude" Duke ook nog op de balans staat.
Hoezo zegt je boekhouder dat? Voor je administratie maakt het namelijk niet uit. Het enige verschil is dat je de BTW kan terugvragen, maar dat je wel elk jaar naar rato een prive correctie maakt.
Dat wil zeggen: De BTW die je per jaar terug vordert over je kosten, moet je verdelen aan de hand van je prive kilometers. Rijd je 80% zakelijk en 20% prive en heb je 1000 euro BTW afgetrokken? Dan maak je een correctie in Q4 voor 200 euro op de aangifte.
Verder maak je dan ook aan het einde van het jaar een correctie naar prive voor 20% van de zakelijke kosten.
Dat is overigens aan de inspecteur om die kilometers te betwisten.
Mijn oude Duke is afgeschreven, de kosten die ik ga maken, zijn volledig prive (Circuit rijden) dus in feite staat hij op mijn balans niets te doen. Zolang ik ook geen kosten zakelijk opvoer, is het prima om hem daar te laten.
Ga ik hem verkopen, is het natuurlijk gewoon boekwinst.
Verkoop je de BTW motorfiets, moet je natuurlijk BTW opvoeren.
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Ik vraag me af of je die 2kg verschil gaat merken op je motor.kneusteun schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:15:
[...]
Nadeel is wel kou... en rug bij hangmatten, heb er ook naar gekeken en wisselende meningen.
Dus je moet of een hele goede halen icm een goed isolerende mat.
En ik ben met je eens dat een lage tent beetje zuur is, maar ik ga echt proberen mijn bagage zo licht mogelijk te houden, zodat het rijden leuker blijft.
Edit: en een tent kan ik eventueel nog gebruiken voor andere regio's zonder bomen of op een festival ofzo.
Ik heb een Robens Pionier 2EX, volgens de tech sheet 2.9kg. In werkelijkheid samen met een minimaal aantal haringen en de scheerlijntjes 3,5kg op de keukenweegschaal.
https://www.bushcraftshop...prijs.nl&partner=daisycon
Fijn ding, snel op te zetten, binnentent vast te laten aan de buitentent. Dus ook bij regen is de binnentent na opzetten nog droog.
Maar evengoed, onder de 4kg is het gewoon dik in orde. Ja het kan onder de 2kg maar dat gaat je flink kosten.
Dat vond ik het niet waard voor die paar keer per jaar gebruik.
Ik vond opzet gemak, kwaliteit en pakmaat belangrijker.
Dit topic is gesloten.